Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kwisje! UvA wil weten wat u gaat stemmen op 6 april

EVENINMIJNBROEKKIJKON.jpg Judith, Arnout en Daniel doen communicatiewetenschappen aan de UvA en ze vragen vijf minuutjes van uw tijd. Tenminste, dat denken wij, als ze niet alleen maar links-Amsterdamse antwoorden op hun referendum-survey willen krijgen. Want dat geeft alleen maar een eenzijdig gekleurd beeld van een hele complexe situatie. Wat qua onderzoek het doel van het onderzoekje precies is, wordt niet duidelijk maar bij twijfel is er altijd een escape want "bij sommige vragen is een "weet ik niet" antwoordcategorie aangegeven. Voelt u zich vrij om van deze antwoordcategorie gebruik te maken als u een antwoord inderdaad niet weet." Om dat te voorkomen verklappen wel ff alvast een paar antwoorden: 28, Frans Timmermans, IJsland. In die volgorde. Maar onthou daarbij ook: communicatiewetenschap is een sociale wetenschap en daarbij zijn geen foute antwoorden. Alles is dus goed & prima alsook helemaal toppie. OK. Klaar voor het leveren van vijf minuten aan wetenschappelijke bijdragen? Even diep inademen. Gedachten vrij maken. In dit onderzoek zijn we benieuwd naar uw mening over onder andere het referendum over Oekraïne dat in april gehouden wordt. URL copy & pasten in uw browsertbalk, en beantwoorden maarrrr: https://uvacommscience.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8IJggPXNLu8ILJz Succes! Na afloop staat er voor iedereen een bekertje fris bij de uitgang.

Reaguursels

Inloggen

Tja,

De afdeling CW van de UvA even in een notendop.

- CdV (hoogleraar politiek) geeft leerstoel cadeau aan RV (op een gebied waar ie 0.0 over had gepubliceerd, maar veel familie in de politiek), nadat ie eerst al zijn onderwijstijd had afgekocht en hem via commissievriendjes aan beurzen hielp
- CdV heeft ook zijn andere knechtje (HB) zo'n cadeautje gedaan maar dan in zijn eigen heimat.
- PN geeft ES een leerstoel. Praat 's met wat mensen die daar werk(t)en over de daadwerkelijke reden. Die hebben niets van doen met wetenschappelijke kwaliteit van ES.
- 020-Pvda leidster (MM) heeft daar UHD baan. Die had ze al op basis van < 10 publicaties. Maar promotieteam MM? ES en PN.
- Weet je wie ook begonnen is bij UvA CW? Stapel (oplichter), Asscher (nog minder wetenschappelijke inhoud dan MM), en Lalalinder (de grootste schande voor het doctoraat in de NL geschiedenis).

Als je 'vriendjespolitiek' of 'uitverkoop van de wetenschap googlet', kom je op die afdeling terecht.

Snackbar van Allah | 18-02-16 | 09:10

Niet zo netjes om de antwoorden hier te zetten. Al zou je ze natuurlijk kunnen opzoeken. Ik had ze allemaal ingevuld en daarna opgezocht. Ik had alles goed. (Had ze hier nog niet gelezen.. zag de titel en de link, zie nu pas dat alles erin staat.)

Maar voor het onderzoekje helpt het natuurlijk als hij eerlijke antwoorden krijgt.

Die springplank optie vraag ging me overigens iets de vraag. Het is een eerste stap naar de EU, dus die heb ik maar niet gevuld. Er waren nog wel vagen waar ik er tussen antwoorden in zit. Vind je het goed dat de EU (vrije) handel met landen buiten de EU stimuleert. Heb ik “ja” op geantwoord. Ik ben best voor (vrije) handel met landen buiten de EU. Alleen niet met alle landen en niet op de manier (verplichtend) zoals de EU het doet. Dus dat ze het does vind ik goed, maar door de manier waarop ze het doen ben ik vrijwel altijd tegen.

Zou de onderzoeker deze comments eens door nemen.. Neem dat dan ook even mee, wil je.

Ook die vraag of ik het verdrag slecht vind. Sommige onderdelen wel, andere niet en er zijn ook onderdelen die ik niet ken. Maar ik ben vooral ook tegen het verdrag door de dwingende vorm. Keur die zooi nu goed en je zit er aan vast. Wilt een partij dan later eronderuit, krijg je weer van die opmerken als “Dat kan helemaal niet, daar zijn afspraken over gemaakt”. U weet wel, de opmerking die PVV op vrijwel al hun ideeën krijgt. Daar heb ik dus gezegd dat ik het slecht vond (maar het ik niet ingevuld dat ik het heel slecht vond). Dat zijn zo van die vragen... Daar zit iet te veel ruimte in.

DerUnterMensch | 17-02-16 | 22:55

De UvA.. Het was al een linkse bedoening maar het afgelopen jaar hebben krakers en linkse beroeps-activisten flink door zitten drammen en hun zin gekregen..
Links is nog altijd de moreel verheven norm in de academische wereld.
De UvA heeft sinds dit jaar overigens ook 'neutrale'(ALLAHU AKBAR) gebedsruimten aangezien secularisme niet cool is(http://www.at5.nl/artikelen/149981/smerige_studenten) en zaken als een gesubsidieerde pro-palestina(lees: anti-'zionisten') studievereniging waar duisenberg op de koffie komt zijn de normaalste zaak van de wereld.

henkdekanarie | 17-02-16 | 21:29

In Chrome gewoon link selecteren, rechtermuisknop en kiezen voor "Ga naar.."

//wijsneusmodus

iB€€R | 17-02-16 | 21:13

Ok, done. Succes aan de UvA kindjes. Bekertje fris overgeslagen. Nu bier.

postmodernismisdead | 17-02-16 | 20:20

UvA corrupt bolwerk, geen zin om IP-adres in hun database te stoppen. Verder wordt het gewoon 'tegen het asoverdrag met de Oekies'.
Watching the Wheels | 17-02-16 | 13:19
VPN netwerk gebruiken, is gewoon gratis te gebruiken en te vinden via google.

XaleX_2 | 17-02-16 | 17:36

UvA. Volgens mij is dat zo’n universiteit die dermate politiek correct is, dat zij over 30 jaar een islamitische indoctrinatiefabriek is, die dan als belangrijkste wijsheid doceert dat de apen van de joden afstammen. Of zoiets.

notamused | 17-02-16 | 17:24

De conclusie zullen ze voor zichzelf alwel vast gevormd hebben met de suggestieve volgorde van vragen; Domme PVV stemmers zijn tegen de EU.

winkelwagenmuntje | 17-02-16 | 17:01

@AL T. Wat | 17-02-16 | 15:12,
LOL!!!!
inderdaad zeg, damn wat erg, en het was al zo'n flutpoll.

Trots om een Europeaan te zijn?
Zeer zeker.
Verdere uitbreiding?
Absoluut niet
Tegen de inzet Europa te verenigen?
kulvraag want onmogelijk te beantwoorden, wat voor inzet? Wat bedoel je met 'verenigen'?

vander F | 17-02-16 | 16:48

@Graaf van Egmont | 17-02-16 | 14:09
Totdat ze in je voortuin staan.

ProAsfalt | 17-02-16 | 16:32

@accijnstoerist | 17-02-16 | 15:03
Kijk, dat zijn nog eens interessante vragen. Maar dat gaat de studietokkies boven de pet en valt ver buiten het bekrompen poco-kader.

ben kokhals | 17-02-16 | 16:28

@datzouzomaarkunnen | 17-02-16 | 13:27 "Lekker suggestief vraagje er tussen: EU moet hard optreden tegen de MISDRAGINGEN van Rusland."
.
Daar "viel" ik ook over. Die lui die deze poll hebben samengesteld zijn kennelijk wat wereldvreemde studietokkies. Maar ja, "communicatiewetenschappen" is ook geen wetenschap, maar een veredelde cursus. Dan krijg je vanzelf dat soort tenenkrommende nonsense.

ben kokhals | 17-02-16 | 16:22

Ik heb nul foudtdt.

BMCJG | 17-02-16 | 16:21

done #TEGEN

Interpoolbal | 17-02-16 | 16:12

Het is dat ik van die luie patatgeneratie ben, maar ik zal proberen om niet te vergeten mijn 'stemmen in het buitenland' zaakjes te regelen...

RideFreeOrDie | 17-02-16 | 16:02

3x ingevuld vanaf zelfde IP.

louis6227 | 17-02-16 | 16:01

"versterkt de democratie van Oekraïne"
Heb ik iets gemist daar?

A la snackbar | 17-02-16 | 15:45

De echte Stolwijker | 17-02-16 | 13:23

Iets te gemakkelijk dit.
Verwijs je graag naar twitter alwaar ik me al tijden, heftig en duidelijk, uiteenzet waarom dit een slecht verdrag is. Ook voor alle ja-stemmers.
Maar goed, ik ben dan niet afhankelijk van een baantje wat me in het vooruitzicht wordt gesteld als ik hier een ja-stem zou uitbrengen. Zoals het overgrote deel van onze "geachte" tweedekamerleden

leef!! | 17-02-16 | 15:30

Twee keer ingevuld, vanaf verschillende IP's, benieuwd wat er voor conclusies uit gelogen worden.
UVA kennende zal het wel onzin zijn.
Ik heb het overigens wel eerlijk ingevuld, rare salaris spreiding trouwens. Ik mag hopen dat de meeste hier 50K of meer ingevuld hebben.

Zathras | 17-02-16 | 15:23

@Mark_D_NL | 17-02-16 | 14:04
Gezellig in jouw lichaam daar met zijn allen.

Vageling | 17-02-16 | 15:20

@accijnstoerist | 17-02-16 | 15:03
Die vragen tasten hun 'safe space' aan. Het moet wel policor blijven hè! Weet je wel hoe je overkomt met dat soort vragen op deze zieltjes? Let mij illustreren:

https://annacheers98.files.wordpress.com/2013/11/introvert-hamster-ball-his1.jpg

Vageling | 17-02-16 | 15:16

Jammer dat er geen vrij veld is. Ik kan nu niet vragen wat ze met de misdragingen van Rusland bedoelen. Wat een gekleurd beeld van deze (aanstomende) academici.

Mark_Pugner | 17-02-16 | 13:32
Inderdaad, erg storend. En wetenschappers onwaardig.
Creëren van een biased viewpoint effect.

De vraag had moeten zijn, als ze het zonodig moesten weten, hoe mijn standpunt ten opzichte van de Gedragingen van Rusland zou zijn op het gebied van..... enz.

Nuchternederland | 17-02-16 | 15:15

wandelende tak | 17-02-16 | 13:20
Even tijdelijk Ghostery uitzetten.

Boris die Sauertopf | 17-02-16 | 15:15

Hoe serieus moet je een onderzoek nemen als je eurocommissaris niet eens goed schrijft !!

AL T. Wat | 17-02-16 | 15:12

Dit soort spelletjes kan ik dus ook. Mag wel iets anders aanklikken maar niet invullen (meer corruptie, EU meezuigen in hun Rusland haat en oorlog die ze willen uitlokken, gewone brugers die hier geen reedt aan gaan hebben, geen controle op nakomen verdrag, etc). Oh en de frame voor politieke partij heb ik jullie op afgetroefd sukkels! Net zoals een paar andere. Tegenstrijdigheid spat er vanaf. Gepareerd met neutraal. Gewoon weet niet ingevuld pers dat maar in een frame! Domme vragen over aantal lidstaten, Dramafrans, etc en dan wel om een opleidingsniveau vragen. Zeg drie minkukels, wel érg doorzichtig hè! Uitkomst, meeste nee stemmers zijn laagopgeleide mensen met weinig kennis over de EU en stemmen PVV. Zo ik heb het werk alweer voor jullie gedaan. Geen dank.

Vageling | 17-02-16 | 15:10

Kan de limonade niet vinden. :(

Olieboer | 17-02-16 | 15:08

Ha, ik vind het verdrag op zich goed, maar ga toch tegen stemmen. Kijk maar hoe jullie dat gaan verklaren zonder tekstvakje voor overige opmerkingen :)

Flapuidt | 17-02-16 | 15:04

Humor:
"Sorry, you cannot continue until you correct the following: Issue 1"

Moet ik nu mijn eigen antwoord corrigeren? Heb ik zeker een foute mening.. :(
Jammer.

Bees X | 17-02-16 | 15:03

Ik vond het geen objectief onderzoek. Wel vragen naar "misdragingen" van Rusland, maar niet ebij vragen:

- Denkt u dat Oekraïne MH17 heft neergehaald?
- Wat vindt u ervan dat er het verdrag alvast in werking is getreden?
- Vindt u de eu democratisch?
- Wat vindt u van het monetaire beleid van de ECB?
- Wie vindt u meer awesome? Rusland of de EU?
- Wie houdt u verantweoordelijk voor de vluchtelingenstroom? Rusland, de VS of de EU?
- Wat is uw standpunt met betrekking tot Assad?
- Wie is er wat u betreft corrupter? Poroshenko of Verhofstadt?
- Wat vindt u ervan de eu het verdrag van Dublin weigert uit te voeren?
- Vindt u het ook een goed idee van de eu om miljarden belastinggeld over te maken naar het moslim broederschap in Egypte?
- Vindt u het ook een goed idee van de eu om miljarden belastinggeld over te maken naar het regime in Kiev?
- Vindt u het ook een goed idee van de eu om miljarden belastinggeld over te maken naar Erdogan?
-Weet u dat uw reeds opgebouwde pensioenwaarde verdampt door de geldpers van Draghi? Wat vindt u daarvan?
-Zijn asielzoekers wat u betreft ook zo welkom?

enz. enz.

accijnstoerist | 17-02-16 | 15:03

Ben maar tussentijds gestopt, want ik ben bang dat de boel verdraait gaat worden.
Meteen is ook in het onderzoek weer een link met misdragingen in Rusland. Dan weet je weer welke kant het op gaat.
Beter niet invullen. Bullshit!

ET007 | 17-02-16 | 15:01

Hoe kan ik de vragenlijst hebben ingevuld en NIET het artikeltje hebben gelezen?
uvacommscience.eu.qualtrics.com...
Lupuslupus | 17-02-16 | 13:43
Van Rossems atrikeltje dat is.
/quote
Om dat te voorkomen verklappen wel ff alvast een paar antwoorden: 28, Frans Timmermans, IJsland.
/unquote
Dan moet je natuurlijk niet gaan opscheppen dat je alleen de hoeveelheid europese lidstaten even hebt moeten opzoeken

Knar01 | 17-02-16 | 14:36

Geslacht: Anders.
Gewoon om te kutten met de resultaten

Jeong-aeg | 17-02-16 | 14:31

Ik heb alle vragen keurig beantwoord zonder gebruik te maken van "ik weet het niet", zelfs mijn geslacht en geboortejaar heb ik eerlijk beantwoord. Wat win ik?!

Wonderful-Life | 17-02-16 | 14:21

Ff inloggen via linkje van lupuslupus,wat hier boven staat tussen de reaguursels.
Mijn antwoord was vaak;ik weet het niet.

De Profundus | 17-02-16 | 14:20

Wat een ruk poll. Geen opt out mogelijkheid qua inkomen en alla PRAVVDA66 verkapt sturende vragen die tevens dat vervloekte TTIP impliceren.

opbokkennu | 17-02-16 | 14:19

Alles wat in naam van de EU gedaan wordt ben ik bij voorbaat al TEGEN. Mits ze zouden zeggen dat ze zichzelf zouden opheffen.... dan ben ik natuurlijk VOOR.

Uw Psychiater | 17-02-16 | 14:16

opzichtige propaganda

Heisessie | 17-02-16 | 14:16

Sjezus. Wat een afgrijselijk opgebouwde poll. Amper te lezen en zeer slecht vormgegeven. Na scherm één meteen gesloten.

HMCuiteraard | 17-02-16 | 14:14

@Piet Karbiet | 17-02-16 | 13:55
Jij en ik hebben een ander idee van lekker.

nemoj me jebat | 17-02-16 | 14:14

@Bisschop Berenbaffer | 17-02-16 | 13:55
Als je inlogt is het toch niet anoniem?!

nemoj me jebat | 17-02-16 | 14:12

ProAsfalt | 17-02-16 | 14:03
Ja. Wat is er mis mee. Ik heb nog nooit last van Rusland of de USSR gehad.

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 14:09

WTF! Ik ben Gender-fluid, staat er niet bij!!

kingston7 | 17-02-16 | 14:09

Njet.

Lupuslupus | 17-02-16 | 14:09

Niet.

Neut | 17-02-16 | 14:08

ProAsfalt | 17-02-16 | 14:03
op zich niks mis met tegen poetin zijn als tie aan landjepik wil doen. maar zelf de grens steeds naar het oosten blijven verleggen is ook niet helemaal tof. en dachten we nu werkelijk dat de russen ooit akkoord zouden gaan met de krim als navo-basis? kom op zeg.

aight.. | 17-02-16 | 14:06

Wat een budsite. Ik heb 13 jarige een betere site in elkaar zien flansen met kladblok

Harrstein | 17-02-16 | 14:06

ProAsfalt | 17-02-16 | 14:03
.
Alweer vergeten uw pilletjes in te nemen?

Lupuslupus | 17-02-16 | 14:06

Judith, Arnout en Daniel.. Ik ben die vrouw uit 1913, en die man met hbo en 20k per jaar uit 1975, en ik ben tevens de dame uit 1964 zonder opleiding maar wel met 50k of meer per jaar. Ook ben ik die vent uit 1948, met MBO en 40k of meer jaar...
--

Mark_D_NL | 17-02-16 | 14:04

Van mij mag de EUSSR de misdragingen van Rusland hard aanpakken.

Het enige wat dictator Poetin doet is landje pik, niets meer niets minder.

De Krim.
Sinds de MH17 toestand Oost Oekraïne.

Wat volgt straks? Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije?

Het oude USSR herstellen?

ProAsfalt | 17-02-16 | 14:03

Gedaan en 100% tegen.

twasniks | 17-02-16 | 14:01

Ieder onderzoek kan je naar je hand zetten,ik doe niet mee,UvA kan het erger?

jopie1 | 17-02-16 | 14:01

Er was geen enkele vraag over oorloghitser en totaalmalloot v. Baalen met zijn gevaarlijke misdragingen.

ja,diedus! | 17-02-16 | 14:00

Horen we nooit meer iets van. Maakt ook verder niets uit. Beknopte samenvatting, de EU is slecht voor U.

padbuffel | 17-02-16 | 14:00

Brakke programmering. Survey werkt niet. Vragen als: "Het is goed dat de EU vrije handel met landen buiten de EU stimuleert." kan ik niets mee. Is nogal een verschil of dat met Japan of een maffiastaat als Oekraïne is. Dergelijke vragen geven dus eigenlijk een beter beeld van de beperkte denkwijze van de samenstellers dan van de ondervraagden.

Wat een niveau weer van de UvA, echt diep triest. Leuk zo'n polletje maar het heeft niks te maken met wetenschap.

neemjemoederindemali | 17-02-16 | 13:56

Geweldig onderzoek. 'Hoe zeker bent u van uw keuze' -> heel onzeker. Lalala lekker trollen.

Yohean | 17-02-16 | 13:56

Uitslag van mijn test UvA.
.
Blijft u vooral in Denemarken wonen en werken. Nederland heeft deze democratie niet. U bent voor de test gezakt.

duitse herder | 17-02-16 | 13:56

Trouwens even over 'internet' gesproken, hè? Waarom kunnen we tijdens het referendum niet inloggen via DigID en dan anoniem stemmen?

Bisschop Berenbaffer | 17-02-16 | 13:55

Kijk eens aan, je kunt meerdere keren over Judith heen.

Lekker.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 13:55

Ik ga stemmen, ik weet hoe ik ga stemmen, maar dat zullen ze bij de Universiteit van Allah nooit te weten komen.

Tikkie Terug | 17-02-16 | 13:54

wat een onzin weer. laatste vraag: stabilisering van de oostgrens. ja, laten we vooral de bufferstaten tussen de EU en rusland inlijven bij de EU, daar wordt de hele boel vast stabieler van.

aight.. | 17-02-16 | 13:54

Ik heb me net bij de UvA ingeschreven voor het College "Misdragingen van de EU, afdeling Von Baalen".

Piet Karbiet | 17-02-16 | 13:52

Ik erger me er kapot aan dat EU en Europa door elkaar gebruikt worden. Ik ben voor Europa, ik ben voor samenwerkingsafspraken binnen Europa vooral op economisch gebied als de oude EEG. Ik ben er voor dat landen binnen de EU de afspraak hebben dat we elkaar als goede buren af en toe eens helpen. Ik ben tegen de EU.

Mesmer | 17-02-16 | 13:52

Hier wordt de DASS-test kennelijk uitgevoerd als je een bepaald wetenschappelijk artikel met actuele relevantie wenst in te zien: http://imgur.com/BIAss8y

Slogra | 17-02-16 | 13:50

Goedzo! Universitaire opleiding en PVV stemmer, die hebben voorlopig dubbele afspraken met hun therapeut!

KaiserSoza | 17-02-16 | 13:48

Lupuslupus | 17-02-16 | 13:45
Ja, daar ga ik van uit. Iemand die 120.000 euri p/j binnen harkt en zegt dat ie VMBO heeft gedaan, dat klopt niet.
Oh wacht...... alleen Klaver dan.

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:48

Misschien moet je eens van MSIE 6 afstappen

TheStef | 17-02-16 | 13:46

Ik zie het al voor me: 70% van de ja stemmers zijn hoogopgeleid terwijl 85% van de nee stemmers behoren tot het plebs.
Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:42
.
U gaat er vanuit dat iedereen "naar waarheid" zijn/haar schoolopleiding heeft ingevuld....

Lupuslupus | 17-02-16 | 13:45

Ik hoop toch dat ze deze peiling ook uitrollen naar diegenen die niet frequent gebruik maken van het internet.

TheStef | 17-02-16 | 13:45

Brulboei_61SB | 17-02-16 | 13:40
Kan toch zijn dat je met de broek op de enkels naar beneden kijkt en het echt niet weet?
*broek op enkels laat zakken en kijkt*

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:44

Die poll naar de haaien, nu half reagurend Nederland hem ingevuld heeft.

van heinde en verre | 17-02-16 | 13:37

Waarom zou je een poll starten als reagurend Nederland deze niet invult? Judith, Arnout en Daniel worden op hun wenken bedient.

Hooglandert | 17-02-16 | 13:44

Ik heb geen bekertje fris gehad?! Wat nu?

FrankVeer | 17-02-16 | 13:44

Zouden we uiteindelijk ook een eerlijke uitslag te zien krijgen......?

pjot69 | 17-02-16 | 13:44

Dat ze de politieke partijen die niet in de tweede kamer zitten, maar wel meedoen aan verkiezingen, in de lijst stoppen van "overige" partijen vind ik smakeloos. Alsof die partijen er niet toe doen!

Mozes Jeuk | 17-02-16 | 13:43

Als je de moeite hebt genomen die link te copy/pasten had je ook wel even het artikeltje zelf kunnen lezen.
.
Knar01 | 17-02-16 | 13:36
.
Hoe kan ik de vragenlijst hebben ingevuld en NIET het artikeltje hebben gelezen?

https://uvacommscience.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8IJggPXNLu8ILJz

Lupuslupus | 17-02-16 | 13:43

UvA lol, ik heb onderbroeken die ik te lang gedragen heb die ik hoger inschat

Bokito ergo sum | 17-02-16 | 13:43

Driewerf Hoezee | 17-02-16 | 13:38
Nog zo'n vraag die niks met het onderwerp te maken heeft. Wel handig om de verschillende groepen te identificeren. Ik zie het al voor me: 70% van de ja stemmers zijn hoogopgeleid terwijl 85% van de nee stemmers behoren tot het plebs.

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:42

Zo gefikst!
Alles neutraal ingevuld,om het fop effect te versterken.

deraderendraaien | 17-02-16 | 13:41

Hoe dom kun je zijn om een dergelijke 3-keuze optie bij de vraag "Wat is uw geslacht" in te bouwen. Ik heb nu onderhand alle hoop opgegeven dat het ooit nog goed gaat komen met het wetenschappelijk onderwijs in Nederland. Maar ja wat wil je als onbenullen zoals Sander Dekker en Jet Bussemaker de dienst uitmaken op OC&W....

Brulboei_61SB | 17-02-16 | 13:40

Graag gedaan Judith, Arnout en Daniel

Tom_Kroes | 17-02-16 | 13:40

van heinde en verre | 17-02-16 | 13:37
Oh, wat ziellug voor Judith, Arnout en Daniel

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:39

"Wat is uw huidige bruto inkomen per jaar?"

*zoekt naar 'weet niet/geen mening'-optie*

Driewerf Hoezee | 17-02-16 | 13:38

Die poll naar de haaien, nu half reagurend Nederland hem ingevuld heeft.

van heinde en verre | 17-02-16 | 13:37

"Heeft het dagelijks bekijken van het twitter-account van Guy Verhofstadt uw stemgedrag beïnvloed?" Reken maar! Die 'nee' wordt geen 'ja' meer...

First Contact | 17-02-16 | 13:37

Je kunt 'm trouwens zo vaak invullen als je wilt.

Ars Vivendi | 17-02-16 | 13:36

@Lupuslupus | 17-02-16 | 13:31
Als je de moeite hebt genomen die link te copy/pasten had je ook wel even het artikeltje zelf kunnen lezen.
Overigens zou een ieder tegen die rusische misstanden(whatever het is) moeten zijn en je daar dus ook vooral niet mee bemoeien.

Knar01 | 17-02-16 | 13:36

Done. En onze formulieren zullen er wel weer uit worden gerout. Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Tenzij we allen de vragen over de EU fout invullen natuurlijk, dan kan er snel geconcludeerd worden dat alleen ongeschoolde tokkies tegen het verdrag zijn (en voor Putin als we Han mogen geloven). Hetgeen dan weer zonder vragen voorgelezen wordt in het NOS-journaal.

radboudiaan | 17-02-16 | 13:35

Wat een gekleurd beeld van deze (aanstomende) academici.
Mark_Pugner | 17-02-16 | 13:32
.
Noem mij één universiteit of hogeschool in Nederland die niet links/politiek correct is.

Lupuslupus | 17-02-16 | 13:35

In dit onderzoek wordt gesuggereerd dat als je tegenstemt je het verdrag niet kent.

De Oekraine verdient meer een handelsboycot dan Rusland. De Oekraine is ab-so-luut geen democratie. Dus met het verdrag steun je de huidige generatie door-en-door corrupte ultra-rechtse machthebbers. Een stem voor het associatieverdrag is een slag in het gezicht van de vele dode kinderen die er in Donetsk (en niet in Kiev) liggen begraven. Een stem voor is een stem tegen het volk toen die nog verenigd Janoekovitsj kozen die tegen dit verdrag stemde. Een stem voor is inmenging in de binnenlandse aangelegenheid van een soevereine staat in burgeroorlog. Een stem voor is een daad van agressie en expansie.

trip666 | 17-02-16 | 13:35

Watching the Wheels | 17-02-16 | 13:29
Inderdaad. In een simpel handelsverdrag horen geen militaire of politieke paragrafen te zijn opgenomen. Ergens nog een verwijzing naar geheime bijlagen? Want daarin is de EU ook een meester.

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:34

Ik vind tekenen voor aanwezigheid bij een EU vergadering en 200 euries opstrijken terwijl je na 5 minuten de achterdeur verlaat EEN MISDRAGING ( oplichting en diefstal van de belastingbetaler!)

sallandstrots | 17-02-16 | 13:34

Het geslacht 'anders' bestaat niet. 'Wil ik niet zeggen' is een betere derde optie.

"Het is goed dat de EU zich hard opstelt tegenover misdragingen van Rusland"
Deze stelling klopt niet. De EU stelt zich helemaal niet hard op tegen Rusland. De EU is een chihuahua die hooguit een beetje keft, maar niet bijt. Putin blaft én bijt.

Gazbrom | 17-02-16 | 13:34

@datzouzomaarkunnen | 17-02-16 | 13:27
Samen met "voordelen" die je mag aankruisen. Niet waarvan je mag zeggen of je denkt dat dat zo is.
"stabiliseert de oostgrens van de EU" - Nee, destabliseert
"versterkt de democratie in Oekraïne" - Nee, zorgt voor een burgeroorlog

Lekker zo braaf moeglijk, als D66-er invullen. En tegen stemmen, uiteraard.

TheEgg | 17-02-16 | 13:34

Gezien de vraagstelling zal ik wel niet de gewenste antwoorden hebben gegeven.
Ze zullen wel de enige studenten zijn die statistisch relevante aantallen deelnemers haalt.
Maar dat zegt meer over het onderwerp dan de inhoud van de vragen.

RRMerlin | 17-02-16 | 13:33

Jammer dat er geen vrij veld is. Ik kan nu niet vragen wat ze met de misdragingen van Rusland bedoelen. Wat een gekleurd beeld van deze (aanstomende) academici.

Mark_Pugner | 17-02-16 | 13:32

Sadomassochristus
Volgens mij kan je beter als Universitair geschoolde man met een hoog inkomen, stemmend op het CDA niet wtend wie Frans Timmermans is, stemmen.

Rotisseur | 17-02-16 | 13:32

Ik voel gewoon een vette onvoldoende aankomen voor dit trio. En terecht. Dit is geen communiceren, dit is manipuleren.

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:32

@taxhond | 17-02-16 | 13:25
Alles waarin Poetin zich niet meteen onderdanig plooit naar Washington en Bruxelles.

Guido | 17-02-16 | 13:32

Fijne sturende vragen weer. Kunnen ze me in dit verband even hun definitie geven van "misdragingen van Rusland".
taxhond | 17-02-16 | 13:25
.
Precies dat ja!. Heb gewoon ingevuld zéér oneens. Dat Rusland de Krim heeft teruggepakt - met overweldigende instemming van de INWONERS - was helemaal prima. En ome Vlad is prima bezig in Syrië. Dus hoezo misdragingen?
Laten we het eens over de werkelijke misdragingen, die van de EU/VS hebben. Maar daar zullen ze hun handen niet aan branden.
Er was maar één vraag die ik niet precies wist, het aantal EU lidstaten. Nou even googlen en je weet het: 28.

Lupuslupus | 17-02-16 | 13:31

Sadomassochristus | 17-02-16 | 13:21

Eigenaar_IJsland | 17-02-16 | 13:31

Communicatiewetenschap is geen wetenschap.

Ars Vivendi | 17-02-16 | 13:31

@wandelende tak | 17-02-16 | 13:20
Doet het wel met Edge, of Eggs of hoe dat dinges van Windows tegenwoordig heet. Voor het eerst gebruikt!

Guido | 17-02-16 | 13:30

Kwisje oflline vanwege onwenselijke antwoorden in 3,2,1...

jemagookniksmeer | 17-02-16 | 13:30

datzouzomaarkunnen | 17-02-16 | 13:27
En wat waren de beschikbare antwoorden?

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:29

@De echte Stolwijker | 17-02-16 | 13:23
Na het lezen van o.a. Artikel 7 over afstemming van het gezamenlijk Defensiebeleid met Oekraine, een land in oorlog, zie tekst verdrag https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
.
Iets waar de bevolking overigens in de Journaals en bij Nieuwsuur niets over hoort. En dan mag u mij best met een tekenfilmfiguur vergelijken hoor, maar misschien zegt dat ook iets over u ;).

Watching the Wheels | 17-02-16 | 13:29

De vooringenomenheid wordt duidelijk gecommuniceerd in de vraagstelling.

Feynman | 17-02-16 | 13:29

Lekker suggestief vraagje er tussen:
EU moet hard optreden tegen de MISDRAGINGEN van Rusland.

datzouzomaarkunnen | 17-02-16 | 13:27

En wat als we nu allemaal als PVV stemmende vrouwen met lage inkomens voor het verdrag stemmen? Zouden ze dan eens achter de oren krabbelen? want dan zou een stem voor het verdrag misschien wel een stem voor Geert kunnen zijn.

Sadomassochristus | 17-02-16 | 13:26

@wandelende tak | 17-02-16 | 13:20
of regel gewoon een nieuwe PC

fail | 17-02-16 | 13:26

Fijne sturende vragen weer. Kunnen ze me in dit verband even hun definitie geven van "misdragingen van Rusland".

taxhond | 17-02-16 | 13:25

Rare vragen af en toe en hele rare keuzemogelijkheden hier en daar.

Poesmobiel | 17-02-16 | 13:25

Jammer dat je geen extra comments kan toevoegen want de redenen om tegen het verdrag te zijn zijn incompleet. Over de oorlogssituatie en corruptie word niet gesproken..

Blauwe Wafel | 17-02-16 | 13:24

Vogelbeest | 17-02-16 | 13:20
De enveloppen zijn bij mij reeds gisteren gearriveerd. Nu nog even wachten tot de Gravin terug is van vakantie in NL en dan gaan we er eens lekker voor zitten. Was het moeilijker dan deze enquete van de UvA?

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:24

en waarom kan ik bij geslacht wel anders/geen mening invullen maar bij geboortejaar niet? Want dat is wel weer stigmatiserend voor de leeftijdsneutralen.

Sadomassochristus | 17-02-16 | 13:23

100% nee
leef!! | 17-02-16 | 13:16
.
Verder wordt het gewoon 'tegen het asoverdrag met de Oekies'.
Watching the Wheels | 17-02-16 | 13:19
.
Als in het buitenland wonende reaguurder heb ik al gestemd en het was nee.
Vogelbeest | 17-02-16 | 13:20
.
Zo, wat een topargumenten weer voor een nee-stem. Dit soort tegeltjes doen me toch altijd weer aan Beavis & Butthead denken.

De echte Stolwijker | 17-02-16 | 13:23

@wandelende tak | 17-02-16 | 13:16
Heeft je moeder je niet geleerd dat je niet mag liegen?

@Sadomassochristus | 17-02-16 | 13:21
De IJslanders zelf schrijven Ísland.

GifKikkert | 17-02-16 | 13:22

Ghostery heeft de toegang tot die site geblokkeerd. Wat zal ik eens gaan doen de komende 5 minuten?

Graaf van Egmont | 17-02-16 | 13:22

Schrijf je ijsland nu als Ijsland of als IJsland?

Sadomassochristus | 17-02-16 | 13:21

Website werkt overigens voor geen meter. Hele console vol met JavaScript-fouten, bijna totaal onleesbaar en verstuurd niet omdat ik de slider (die het dus niet doet) niet zou hebben ingevuld.

Zou dit een test zijn voor een ontmoedigingsbeleid? Het zo moeilijk maken te stemmen dat je automatisch onder de kiesdrempel van 30% komt.

wandelende tak | 17-02-16 | 13:20

Als in het buitenland wonende reaguurder heb ik al gestemd en het was nee.

Vogelbeest | 17-02-16 | 13:20

@Godsammekraken | 17-02-16 | 13:17
Het is niet echt een poll.
Meer een soort van EU test lijkt wel.
Zo van: u heeft wel een mening maar U weet er niets van.

reaguurbot | 17-02-16 | 13:19

Echte reaguurders hebben geen mening over hun geslacht.

Gootbalkoning | 17-02-16 | 13:19

UvA corrupt bolwerk, geen zin om IP-adres in hun database te stoppen. Verder wordt het gewoon 'tegen het asoverdrag met de Oekies'.

Watching the Wheels | 17-02-16 | 13:19

Een pollfuck zonder winnaar?

Godsammekraken | 17-02-16 | 13:17

Gewoon op alles 'weet ik niet' ingevuld want ik wou weten wat de vragen waren.

reaguurbot | 17-02-16 | 13:16

Ik heb gestemd dat ik een man ben.

wandelende tak | 17-02-16 | 13:16

100% nee

leef!! | 17-02-16 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken