Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

06-02-2016 - De Slag om de Stopera

slagomstoperadef.jpgOorlogsburgemeester Eberhard van der Laan heeft in al zijn wijsheid besloten dat Pegida zaterdag aanstaande NIET op De Dam mag demonstreren. (Dat is dat gekke plein in Amsterdam-Centrum waar elk weekend wel moslimbroeders met hun gele RABIA-handjes mogen wapperen.) De Pegida's mogen nu van 1500-1700 uur boeroepen op plein bij Stopera (Amstelzijde) en de AFA's kunnen van 1300-1500 uur gaan boeroepen bij De Dokwerker op het Jonas Daniel Meijerplein. Ehmm. Zet ze dan meteen op een weilandje bij Beverwijk, want dit is vragen om moeilijkheden. Oh wacht... die moeilijkheden willen ze natuurlijk heel graag. Dit stinkt heel erg naar een set-up. Twee brisante clubjes die in het verleden al eerder hebben bewezen van dik hout te zijn, samenbrengen op nagenoeg zelfde plek op nagenoeg zelfde tijdstip. Nog een paar agentjes provocateur ertussen, en de pret kan beginnen. Wij voorspellen u dat dit gigantisch uit de klauwen gaat lopen. Opzettelijk, want dan kunnen die nare Pegida's verboten worden danwel nooitniet meer ergens in NL een demo-vergunning krijgen. Ome Eberhard heeft uiteraard keurig maatregelen aangekondigd om het niet uit de klauwen te laten lopen. De demonstranten moeten zich strikt houden aan een aantal door de gemeente opgelegde regels. Zo mogen er geen zaken meegenomen worden: 'waarmee schade of letsel kan worden toegebracht', dat is inclusief met tapijt verstevigde spandoeken, dikke stokken en beschermende kleding. Daarnaast is het verboden om dingen in brand te steken en symbolen van IS, Hamas en hakenkruisen te dragen. Maar daar gaan die linksrechts malloten zich geen moer van aantrekken. Kortom; alle ingrediënten voor een nieuwe Slag om de Blauwbrug zijn aanwezig. Arme huiseigenaren/bewoners/ondernemers van de Amstel/Nieuwe Herengracht/Nwe Amstelstraat en aanpalende steegjes. Alles kapot.

Reaguursels

Inloggen

AFA heeft al veel vaker voor ellende gezorgd, gewonden onder agenten, slopen auto's, gaan met stenen gooien, waarom wordt die groep niet verboden?

Strongbow | 03-02-16 | 12:31

Omdat ze "links" zijn...

Ravian | 03-02-16 | 19:55

Spandoek stokken zijn door de Hoge Raad expliciet toegestaan.
Verkrachting Nederlandse wet dus.

Raider Twix | 03-02-16 | 16:45

Hoezo is Pegida een brisant clubje? En waarom word ik als bezorgde Nederlander continu gestigmatiseerd als ik mijn solidariteit aan Pegida zaterdagmiddag wil betuigen?

ludicrous | 03-02-16 | 13:33

Laat de (S)A(FA) maar de bij de Aivd bekende tactieken toepassen. Ik sta de heren en dames van Pegida bij en schaam me nergens voor.

moonshiner3519 | 03-02-16 | 13:11

Erg jammer dat van der Laan zo wilt meewerken aan framing. Desondanks goed dat dit naar boven is gekomen. Waarschijnlijk werkt dit ook zo in andere gemeenten, zoals in Apeldoorn. Hulde aan Pitt Stift!

Alexander des Burgus | 03-02-16 | 12:40

Ik snap heel die tegen demonstratie niet. Tegen iemands mening demonstreren, dat slaat echt nergens op! Waarom beiden op dezelfde dag, dezelfde tijd, zo goed als dezelfde plek.

AFA heeft al veel vaker voor ellende gezorgd, gewonden onder agenten, slopen auto's, gaan met stenen gooien, waarom wordt die groep niet verboden?

Waarom is er geen demonstranten-wet zoals de voetbal wet, dat mensen die aangehouden zijn vanwege delicten tijdens demonstratie, zich moeten melden.

Strongbow | 03-02-16 | 12:31

Ok ok, ik draag wel weer de oplossing aan.

A
Mannetje of 50, zwarte kleding aan, kisten aan, Arafat-sjaal om je bakkes en tussen 12:00 en 15:00 vrolijk mee gaan schreeuwen met de AFA lieden. Allemaal een klein herkenbaar tekentje ergens zodat je elkaar kunt herkennen.

B
Gaan die mannen nu los om 15:00, dan deel je verspreid door de hele groep (mooi vermomd als zij zelf) zelf even een 'corrigerende tik' uit onder een luidkeels 'kom op jongens, dit hadden we niet afgesproken!'.

Disclaimer: Ik roep niet op tot geweld, ik roep op om dit clubje gesubsidieerd werkschuw tuig, als groepsmeute, tot besef te dwingen door ze te laten denken dat een deel van hunnie zelf vindt dat ze moreel fout zitten (of zoiets).

Democratuur | 03-02-16 | 12:22

Ik neem aan de ze wel nagaan of al die anti-pegida demonstranten wel Den Haag als woonplaats hebben

Eurohater | 03-02-16 | 12:09

Onder harde kern Ajakkes zitten heel veel links radicalen, veel AFA-leden. Die kunnen hun ei wel kwijt zaterdag in hun stadje.

Democratuur | 03-02-16 | 11:52

Het feit dat er toestemming gegeven is om de demo's op dezelfde dag te laten plaatsvinden zegt toch genoeg. Het is pure uitlokking, is dat niet strafbaar 'meneer' de burgemeester?

Vout | 03-02-16 | 10:57

Die van der Laan moet weer heel snel terug geplaatst worden in dat schilderij uit 1667 waar hij uit opgedoken is . Wat een mafklapper .

blauwe zander | 03-02-16 | 10:17

@Jonkheer Wttewaall | 02-02-16 | 20:54
Verbaast mij ook. AFA's en de Dokwerker. AFA's en de nieuwe februaristaking, OK nu snap ik het!

Jezus_Boeddha | 03-02-16 | 10:16

@Claude Jacque | 03-02-16 | 08:12
Doe Pegida een lol en doe een Palestina sjaal om.

koeberg | 03-02-16 | 09:47

De demonstratie bij de dokwerker is georganiseerd door een hele brede coalitie van organisaties en politieke partijen, en niet door AFA. AFA roept op om ook bij de Stopera te gaan demonstreren, niet bij de dokwerker.

nepvis | 03-02-16 | 09:45

Ik heb nog steeds vertrouwen er in dat beide demonstraties vreedzaam gaan verlopen.... en ja.... over een paar dagen zal ik wederom in mijn ongelijk bevestigd worden... hoeveel jaar beschaving claimen we te hebben?

Mr.Nuance | 03-02-16 | 09:42

Hoe zal Nederland eruitzien over pakweg honderd jaar? https://youtu.be/BHsOVH061yE

am*dam | 03-02-16 | 09:07

@Doper | 03-02-16 | 08:05
U begrijpt het. Het is belangrijk om framing- en montagetechnieken van de Linkse media aan de kaak te kunnen stellen m.b.v. onafhankelijk gefilmde beelden, liefst van meerdere bronnen en vanuit verschillende invalshoeken. Zodat de echtheid van de onafhankelijke beelden niet in twijfel getrokken kan worden. En ook om eens wat Linkse gezichten te kunnen herkennen. Overigens zijn de Linkse montagetechnieken (NOS etc.) altijd zo knullig gedaan dat ik ze ook zonder referentiemateriaal feilloos kan herkennen. Zoals Nazivlaggen en rechterarmgezwaai dat er in werkelijkheid niet was. Mochten Dumpert, YouTube etc. de waarheidsbeelden wegjorissen dan zullen onze vrienden van GeenStijl ze vast wel willen hosten. Wel voor voldoende mirrors zorgen.

Nivelleermarionet | 03-02-16 | 08:51

-weggejorist-

Ella | 03-02-16 | 08:35

-weggejorist-

Ella | 03-02-16 | 08:15

Ik krijg gewoon zin om te gaan rellen..

Claude Jacque | 03-02-16 | 08:12

"en beschermende kleding."
- Eberhard neukt rokjesdag de grootmoeder.
- iedere demonstrant wordt geproefknuppeld en die niet omvallen spelen vals.
- "opdat de wapenen uit handen van de vuile socialisten zouden blijven"

De ME is effectiever wanneer zij met de knuppel op het weerloze hoofd van een toevallige bewoner kan inhakken.

Vrijdagmiddaggebed.

hallevvezool | 03-02-16 | 08:09

Doe eens stiekem hele goede videobeelden maken van de demonstraties en de omgeving.

Doper | 03-02-16 | 08:05

AFA is gevaarlijker dan Pegida, maar ja Pegida is rechts dus slecht..

MarcelNederland | 03-02-16 | 07:37

Als Pegida slim is, gaan ze niet.
Niet omdat de boel uit de hand zal lopen, maar gewoon omdat het "normale mensen" zijn die geen zin hebben om bewerkt te worden door het tuig van AFA.

Tel Aziaat | 03-02-16 | 07:27

-weggejorist-

Vinkje | 03-02-16 | 06:58

de honden blaffen... | 03-02-16 | 00:49 (Grote) Moskee in de grote (multiculterele) steden kan ik nog wel bij inkomen. Probleem zit hem in het feit dat zij dit landelijk proberen op te dringen bijvoorbeeld in de Bijbelgordel. Laat ik over de strategisch geplaatste AZC's maar niet beginnen...

cees2025 | 03-02-16 | 03:09

Eberhard denkt slim te zijn, maar ook hij verliest als één van de laatste "enigszins" "weldenkende" "rationele" (6 aanhalingstekens nodig) PvdA-er zijn credits door deze stupide provocatie. Als één van de laatste autochtone Amsterdammers ga ik zaterdag even kijken en genieten van de veldslagen, gezellie. Kopstootje uitdelen en pakken aan de Amstel, toeristen lokale tradities uitleggen en zondag Feyenoord lekker oprollen. Mijn weekend kan niet meer stuk.

Bopje | 03-02-16 | 02:38

Ik vind het interessant om te zien hoe de strijd straks verloopt tussen AFA en Pegida.
Is er straks een winnaar.... is het Pegida?
Of bestaan de z.g. Pegida aanhangers uiteindelijk slechts uit veelal voor hun p.c. zittende schreeuwers die te lui zijn om hun krachtige woorden ook daadwerkelijk in praktijk te brengen en mee te doen aan de demonstratie?
Dit is de tegenstander:
nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistisc...

varkenshouder | 03-02-16 | 01:42

Die AFA-sympathisanten worden al sinds jaren gebruikt door het gemeentebestuur van Amsterdam. Het zijn de bruine stoottroepen, die uitermate handig zijn om conservatieve protesten uit elkaar te laten slaan.
Zelf kunnen ze dan pretenderen, geen vuile handen te hebben en van niets te weten. Smeerlappen zijn het, die gemeentebestuurders.
Waarom wordt die AFA-demonstratie niet een dag verschoven ? Dat kan toch ook ?

vivaldi | 03-02-16 | 01:27

"Geen hakenkruizen"?
Over stemmingmakerij gesproken.

D. G. Narrator | 03-02-16 | 01:20

Op 10 januari schreef ik het volgende verhaaltje ter vermaak ende vermaning voor boeren, burgers en buitenlui:

"Op bezoek bij Meester Van der Laan".
fenixx.org/2016/01/10/op-bezoek-bij-me...

D. G. Narrator | 03-02-16 | 01:16

Tja jammer dat ze dit niet in Den Haag doen, kunnen ze direct het torentje en aanverwante artikelen schoonvegen.

arzal3138 | 03-02-16 | 00:29

Dit soort bijeenkomsten heeft geen zin, ze zijn gekaapt door idioten AFA, hooligans, rechts extremisten, links extremisten etc. die uit zijn op rellen. Ik protesteer die dag op mijn eigen manier en dat doe ik door MIJN en de cultuur van vele andere hoog te houden.
youtu.be/rsNYi1eAbKg?t=592

Pier_penspien | 03-02-16 | 00:07

De AFA is natuurlijk de knokploeg van links, vergelijkbaar met de SA in Nazi Duitsland. Later is de SA vervangen door een effectievere knokploeg, de SS. De SS van vandaag zijn molimextrimisten (welke overigens ook onder Hitler meevochten in Joegoslavië als de Handschar divisie)

vansuyle.com | 02-02-16 | 23:45

Fuck AFA. Meer heb ik er niet over te zeggen.

Florian Geyer | 02-02-16 | 23:37

Dit is uitlokking, van der Laan.
De kat op het spek binden.
Zet AFA ergens in de Bijlmer, en alles zal keurig verlopen.

de honden blaffen... | 02-02-16 | 23:35

Angel_eyes | 02-02-16 | 23:21 En hoe de gemeente Amsterdam het nu laat lopen is het risico dus dat Pegida de demonstratie van AFA gaat verstoren. Pegida wordt dan als schuldige bestempelt en sancties kunnen volgen.

cees2025 | 02-02-16 | 23:35

ach , die stopera was toch altijd al een foeilelijk ding. ik zeg de fik erin in naam van AFA, Allah of wie dan ook. dat stukje cultuur is overbodig.
Neem dan gelijk het stadhuis even mee , als dit tot een verbod moet leiden wil ik wel een deftige reden zien, niet omdat twee groepjes tegen mekaar staan te schreeuwen.

hakbarry | 02-02-16 | 23:31

Een 'tegendemonstratie' is per definitie geen demonstratie maar een verstoring van de demonstratie van een ander. Gepleegd door fascistische tegenstanders van het recht op vrije demonstratie. Er zou daarom NOOIT een vergunning moeten worden afgegeven voor zogenaamde 'tegendemonstraties'.

Angel_eyes | 02-02-16 | 23:21

LaatmaarLu? | 02-02-16 | 22:57 U hebt mijn gids voor overleven waarschijnlijk gemist deze ik een tijd geleden geplaatst had in een andere topic.

cees2025 | 02-02-16 | 23:07

@Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:44
.
Sorry voor deze indiscrete vraag: U treft voorbereidingen?

LaatmaarLu? | 02-02-16 | 22:57

@Jetstream | 02-02-16 | 22:43
Zie deze (enigzins gedateerde) link: eenandergeluid.wordpress.com/afa/

"AFA wordt gesubsideerd door het XminY Solidariteitsfonds. Een Nederlandse organisatie die zich op basisniveau inzet voor structurele economische, politieke en maatschappelijke veranderingen. Het organiseert daartoe debatten, voert politieke campagnes en geeft financiële en politieke steun aan onder meer vluchtelingenorganisaties en vakbonden in ontwikkelingslanden. Campagnes worden gevoerd in Europa, Afrika, Azië en in Latijns-Amerika."

LaatmaarLu? | 02-02-16 | 22:56

@Jetstream | 02-02-16 | 22:43
Nee laat ze niet lopen.
Lopen, stel je voor.
Wellicht gewoon met een tank eroverheen?

Of afvoeren per trein?

Tis maar een idee.

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:54

Links maakt er weer een zooitje van en rechts krijgt de schuld

msgambler | 02-02-16 | 22:52

@Jetstream | 02-02-16 | 22:43
U bent wel vaker slecht geinformeerd ende vals voorgelicht?

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:51

@LaatmaarLu? | 02-02-16 | 22:23
.
Ik wacht wel tot het online staat.
Ben nu even druk met de komende WO3.

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:44

Ik kwam net een stukje tegen van de AFA ,wat zijn dat voor een figuren,club krijgen deze subsidie van de staat ?vragen,vragen heb me nooit hier in verdiept .

Bij de eerdere bijeenkomsten van Pegida kwamen honderden mensen de straat op om hun woede over de racistische optocht door hun straten te uiten. Soms wordt extreem-rechts als marginaal weggezet. Extreem-rechts blijft alleen marginaal door hen te overstemmen, een weerwoord te geven en een massaal tegengeluid te laten horen. Negeren is geen optie meer.

Of Pegida daadwerkelijk toestemming krijgt om te manifesteren op de Dam of dat ze een andere plaats krijgen aangeboden is op het moment nog niet duidelijk. Het is dan ook verstandig om www.laatzenietlopen.nl in de gaten te houden. Ook kan je ‘Laat Ze Niet Lopen’ volgen op Twitter en Facebook. In de aanloop naar, en op de dag van het tegenprotest voorzien wij in de laatste informatie, kaartjes van de omgeving en infostructuur.

Kom 6 Februari in actie tegen Pegida en stop de opmars van extreem-rechts! Laat Ze Niet Lopen!

Jetstream | 02-02-16 | 22:43

jep agentjes gaan provoceren en leggen de AFA geen strobreed in de weg. daarna laat de NOS alleen beelden zien van pegida mensen die zichzelf verdedigen, en niks van AFA of ME. ff leuk monteren en het plaatje voor het domme kijkvee volk is weer compleet..

mmkk | 02-02-16 | 22:31

De nieuwe fascisten zullen zich anti-fascisten ( AFA )noemen. Wie zei dat ook alweer? De AFA lijkt door v.d. Laan te worden gesteund evenals zijn moslimfascisten vriendjes. Hoog tijd voor een door de burgers gekozen burgemeester.

echt niemand | 02-02-16 | 22:29

De PvdA burgemeester van Amsterdam stelt de AFA bruinhemden dus niet enkel in de gelegenheid om op dezelfde dag een “tegendemonstratie” te houden maar regelt het ook nog eens zo dat de AFA knokploeg twee uur de tijd heeft om op een locatie naast degene waar Pegida mag komen demonstreren “in de stemming te komen” zodat deze met dat de Pegida demonstratie begint daar meteen vol op los kan.

En tijdens het NOS journaal krijgen we dan allemaal te horen dat de extreem rechtse Pergida demonstratie, zoals verwacht want racistisch tuig, in een orgie van geweld is geëindigd...

Ravian | 02-02-16 | 22:28

In de oude Jodenbuurt. Die AFA's komen er nu al op klaar...

Boer in 020 | 02-02-16 | 22:25

@Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:08
Sla de Encyclopedia of the Holocaust er maar eens op na; geen internet maar ouderwetse boeken.

LaatmaarLu? | 02-02-16 | 22:23

Wie anti fascisme is, moet sowieso anti islam zijn. Want islam = fascisme. Anders ben je hypocriet.

Wonderful-Life | 02-02-16 | 22:22

Wil ooit nog wel eensch in den Steauperae spelen, luid zijn en gek doen, ALLEEN maar als het nu kan!
Maar als het ook anders kan, dan zoals met deze steaut van een muzikante!
www.youtube.com/watch?v=x2M_J16z9sk

fleischer | 02-02-16 | 22:22

Amsterdam heeft het niet getroffen met zijn Burgemeesters.

De laatste 70 jaar, zak maar zeggen.

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:22

En Eberhart zag ( hoopte ) dat het goed was
vouwde vroom zijn handjes en loofde de Heer.
.
( edit : deze man is volkomen krankzinnig )

Berthe | 02-02-16 | 22:19

@Osdorpertje | 02-02-16 | 22:03
Hadden zij deze ooit dan? Gewoon een ander het zonlicht niet gunnen en alles voorkomen desnoods met geweld. In Osdorp? Haha, komop. Dat gaat binnen tien minuten fout en dan niet met AFA. Waar overigens? Ecuplein? Osdorpplein? Sloterplas? Stadspark? Weet ik wat ik vergeten ben. Komt allemaal op hetzelfde neer. Het geluid staat mensen niet aan en dat moet gesnoerd worden. Mooi man, Nederland.

Vageling | 02-02-16 | 22:13

@Mark_D_NL | 02-02-16 | 22:05
.
Gezellie. Ik was daar zondag nog met de kids.
Aan de oudste vertelt over de krakersrellen.
Niet te geloven dit.
Waren de parkings in Zuid Oost op?

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:11

Geen beschermende kleding?
O,ja natuurlijk, anders durft de me niet op Pegida in te rossen.
me is een stelletje volksveraders.

smcr690 | 02-02-16 | 22:10

Een armlengte afstand is toch genoeg zou je zeggen??

Hobbykip | 02-02-16 | 22:10

@Voorbeeldige | 02-02-16 | 21:37
Dat dacht ik ook. Het feit dat het genoemd wordt is alleszeggend. Fuck it. Kom ook nog even kamp AFA kijken. Ik zie het zich al uitspelen.

Vageling | 02-02-16 | 22:08

@LaatmaarLu? | 02-02-16 | 21:54
.
U was daar bij?

Piet Karbiet | 02-02-16 | 22:08

En dan gaat AFA demonstreren bij - hoe wrang - De Dokwerker en de synagoge. Pijnlijk.

Road to serfdom | 02-02-16 | 22:06

@Piet Karbiet | 02-02-16 | 21:52
ik ga daar ook maar eens kijken....

Mark_D_NL | 02-02-16 | 22:05

@Vageling | 02-02-16 | 21:37
Ja, ze zouden ook kunnen demonstreren op een industriegebied in Sloterdijk of zelf in Osdorp waar niemand er last van heeft, maar het moet weer in de binnenstad gebeuren. Maar links geeft ze weer een podium.
Uit de kraakbeweging is veel invloed voor GroenLink voort gekomen. Mensen die eigenlijk vast hadden horen te zitten kwamen in de gemeenteraad en hebben de stad veel schade berokkend. En dat zelfde tuig zorgt ervoor dat de fascisten van AFA gewoon in de binnenstad mogen rellen.
Ik wil Pegida niet verdedigen, maar hun tegenstanders zijn gewoon facistisch tuig die anderen met geweld hun mening willen opleggen.
En geweld is altijd een teken dat je geen argumenten meer hebt.

Osdorpertje | 02-02-16 | 22:03

Dit land is verrot en gaat naar de kloten. Daar wilde ik het maar bij houden.

hero_of_heaven | 02-02-16 | 21:58

Opzet is dat de eerste demo rustig verloopt, en de tweede niet, want dan komt pegida pas en is afa al reeds in vollecsterkte aanwezig. Erg doorzichtig allemaal van de burgemeester voor 'alle Amsterdammers'
Astroturfer | 02-02-16 | 20:59

Mooi gezien, turfer.

Wanneer gaat afa zien dat zij zelf de klos gaan zijn.
Welke oetlul gaat nou vechten voor een totalitair systeem dat ze niet aanhangen. Of willen ze bewust hun vriendinnen uitleveren.
Dat kan toch ook zonder andere burgers het leven zuur te maken.

bodemloos | 02-02-16 | 21:58

@zelf | 02-02-16 | 21:46
*30*

simpelman | 02-02-16 | 21:57

Van der laan: dat stinkt meurend erg! En ik vraag mij af hoeveel van deze AFA knokploegers een bijstands-uitkering krijgen zonder sollicitatieplicht. In Amsterdam van de 39,000 bijstand-"genieters" zijn dat er 30,000.
En Van der Laan:
joodse kinderen in het ghetto in Warschau werd tijdens WO2 door hun ouders geleerd om als er 3 verschillende bewakers waren, nl een Duitser, een Oekrainer of een Poolse Joodse politieman, zij als eerste de Duitser om een gunst moesten vragen, dan de Oekrainer en NOOIT de meeheulende Joodse politieman. Denk hier maar eens heel goed over na.

LaatmaarLu? | 02-02-16 | 21:54

Tjemig | 02-02-16 | 21:42
Vergelijk Jole's uitspraak:
"Er zijn geen problemen rond AZC's"
met:
"Er zijn geen tanks in Bagdad"

domheid regeert | 02-02-16 | 21:53

De Slag om de Blauwbrug 2.0.
Ik zit in Cafe het Kofschip.
Toedeloei.

Piet Karbiet | 02-02-16 | 21:52

Waarom AFA sowizo al op dezelfde dag protest mag voeren is te belachelijk voor woorden.

Of AFA een andere dag.
Of Pegdia een andere dag.

Kevin.M007 | 02-02-16 | 21:51

Jan Boule | 02-02-16 | 21:41

Riposte Laïque - zoals u ongetwijfeld bekend uit dezelfde Franse verzetsfamilie als RéRé - heeft inmiddels 16 rechtszaken tegen zich lopen. Ik vermoed dat ze het niet gaan overleven.
Enfin, ben er moe(deloos) van voor vandaag. Tijd om aflijn te gaan en een boek over vroeger te lezen. Saluut.

De Vrijlansier | 02-02-16 | 21:51

@ QuantumHolo
De juiste instelling, zwitsal!

fleischer | 02-02-16 | 21:48

De slag om de Blauwbrug … in die tijd speelde bij de politie de vervanging van cn-traangas door cs-traangas. Dat laatste spul was nogal omstreden omdat het veel heftiger was en viel onder het verbod op chemische oorlogswapens. Ik verdenk Hans (Het! Moet! Een! Feestdag! Worden!) Wiegel ervan dat hij vóór 20 april 1980 al het Nederlandse cn-gas naar Amsterdam heeft laten brengen en aan de politie de opdracht meegaf dat de hele voorraad die dag op moest, zodat daarna het nieuwe gas kon worden aangeschaft.

simpelman | 02-02-16 | 21:46

Wat mij tegenwoordig veel op valt is dat er bizar veel undercover agenten rondlopen waar/wanneer opstootjes dreigen te ontstaan. Uit het niets verschijnen er dan een hele berg stillen. Lijkt soms wel een 'geheime' dienst? Die kunnen natuurlijk ook ingezet worden voor de beeldvorming: opdracht: het uit de hand laten lopen van demonstraties Pegida.

QuantumHolo | 02-02-16 | 21:46

Kijk even op Nationalle Propaganda Omroep 2.

Tjemig | 02-02-16 | 21:42

Zal vast niet zo heftig worden als de slag om Arnhem,.... O, wacht...

fleischer | 02-02-16 | 21:42

Waarom die fascistische AFA hooligans nog altijd niet massaal van hun bed zijn gelicht en naar een werkkamp zijn gestuurd begrijp ik na al die jaren nog steeds niet.

Zou het er soms mee te maken hebben dat die salonsocialisten in de Stopera het wel prettig vinden om een knokploeg achter de hand te hebben voor het geval dat de politieke tegenstanders zich openlijk gaan verzetten? Deze actie van Eberhard van der Laan is wat dat betreft weinig verhullend.

Hoe dan ook. Ik kijk uit naar de dag waarop links fascistisch Nederland zal krijgen waar het al tientallen jaren om vraagt.

Professor Superhirn | 02-02-16 | 21:42

Pegida liep een paar weken geleden braaf voor mijn huis langs te huppelen in Apeltjesdoorn en dat was een hele rare ervaring.
Die stoet bestond, op een paar uitzonderingen na, uit bizar normale mensen. Raarrr toch?

ikbenmnzus | 02-02-16 | 21:41

Nee, nee, ho ho!
Het is de schuld van de Geenstijl!
Jawel, want als die hier nu niet van alles hadden geïnsinueerd, was er niks gebeurt. Straks, zometeen, dan, volgende keer.

hfakker | 02-02-16 | 21:41

de vrijlansier 21:11
In Frankrijk zijn het de préfets, ofwel de hoofden van de departementen ( dus eigenlijk de diensthoofden van de maires, de burgemeesters) die beslissen over het wel of niet doorgaan van demonstraties. Christine Tasin
( Résistance Républicaine) is één van degenen die op 6 en 7 februari opgeroepen hebben tot Pegida-achtige demonstraties onder het mom "sauvons notre pays" laten we ons land redden een variant op Pegida's "" zusammen sind wir stark". Op grond van het vermoeden van verstoring van de openbare orde ( le mot-miracle) kan zulk een demonstratie dus verboden worden. Ook Frankrijk kent haar:" mouvements anti-fa" die opduiken zodra er demonstraties zijn en ook Franse evenknieën van Geenstijl , Brendel, Eunmask, Fenixx kennen het fenomeen "lynchage médiatique" waarin de NPO en een blog als "Joop" met haar Hannen van der Horst zo in uitblinken.

Jan Boule | 02-02-16 | 21:41

De lieverdjes van AFA (aldus Wikipedia EN de AIVD)

AFA beweert te streven naar geweldloos protest en stelt niet geassocieerd te willen worden met geweld, "het middel dat onze tegenstanders zo graag hanteren".

Volgens de AIVD echter is de AFA meestal de agressor bij geweld jegens rechts-extremisten.[1] Volgens deze zelfde AIVD veroorzaakt sinds 2008 de AFA regelmatig rellen en opstootjes door anderen, van moslimorganisaties tot voetbalhooligans, op te ruien en te gebruiken voor haar eigen acties.[2]

Bijtendehond | 02-02-16 | 21:41

"De AFA is een al decennialang door zittende politieke partijen gelegitimeerde knokploeg."
Parel van het Zuiden | 02-02-16 | 20:50
Ik sluit me daarbij aan, maar het werkt ook de andere kant op en zijn de PvdA en met name GroenSlinks de legitieme tak van de (cultureel) marxistische maffia.
Wijnand Duyvendak en tientallen anderen waren al criminele activisten voordat ze hun politieke loopbaan begonnen.

domheid regeert | 02-02-16 | 21:39

Het wordt tijd dat de cruise terminals in Amsterdam en IJmuiden is echt nuttig gebruikt gaan worden www.cruisekalender.eu/Amsterdam/ . Allemaal een
(veilige) enkele reis, en even kunnen proeven van de weelde die je je als echte chirurg of raketgeleerde zou kunnen veroorloven.

club2001 | 02-02-16 | 21:38

Geen beschermende kleding? Sotermieter toch op! Het idee dat je niet alleen bij volledige willekeur kapot wordt geslagen door de ME, maar al bij voorbaat in je hemd moet staan zodat er een goede absorptie is van de knuppel gaat mij toch een brug, of wat meer bruggen, te ver.

Voorbeeldige | 02-02-16 | 21:37

Apollo | 02-02-16 | 21:02
Doordat de AFA demo eerder is afgelopen en het AFA tuig dan naar de Pegida demonstratie gaat, kan de overheid straks zeggen dat de AFA demonstratie rustig verliep en de Pegida demonstratie uit de hand is gelopen.

domheid regeert | 02-02-16 | 21:37

@Osdorpertje | 02-02-16 | 21:22
Mooi hè die locaties. Daarom stelde ik al. Het hele plan riekt naar escelatie.

Vageling | 02-02-16 | 21:37

En laat uitlokking nou net strafbaar wezen. Geldt blijkbaar niet voor een burgerklootmeester.

Bijtendehond | 02-02-16 | 21:36

Ik wens de ME veel succes. Als de rook is opgetrokken en zij hun wonden likken, laten zij dan niet vergeten, dat niemand anders dan het gemeentebestuur, voor deze ellende verantwoordelijk is.

PieterPassant | 02-02-16 | 21:33

Off-topic: één mysterie opgelost voor mij. Zag al die blauwe zwaailichten maar was op platform. Foto van zwaailichten boeit niet. Maar niks dus: www.at5.nl/artikelen/152357/vliegtuigj...

Iemand al die weet wat er nu in Amstelveen weer gaande is?

Vageling | 02-02-16 | 21:33

SyntaxError | 02-02-16 | 21:23,
.
Ik ben opgegroeid met het principe dat je ten alle tijden Nederlands spreekt, het heeft tot nu zijn vruchten afgeworpen.

R83 | 02-02-16 | 21:29

@Vageling | 02-02-16 | 21:04
Was @Steenrijk | 02-02-16 | 21:00

Weet ook niet of 'helemaal leip in de pijp' en 020-gaza zich ermee gaat mengen. Zoals ik zei, van der laan heeft zijn scheikunde project explosief gemaakt. Alles voor het nieuws en de frame.

Vageling | 02-02-16 | 21:29

@R83 | 02-02-16 | 21:12
Ut hangt mich gans de babbelaar oet, Inne daag neet gepos, is inne daag neet gelaef lemmelsjoas. Wat busse den oog een udder dan!
Bron:
www.mijnwoordenboek.nl/dialect/limburg...

SyntaxError | 02-02-16 | 21:23

Ik zorg wel dat ik op die dag ergens anders ben. Hopelijk wordt het metroverkeer niet verstoord door de relletjes. Waterlooplein is een belangrijk metrostation en als lijn 51,53 en 54 verstoord raken dan zijn Amstelveen en de Bijlmer van de binnenstad afgesloten.

Osdorpertje | 02-02-16 | 21:22

Dus hij laat een leger beroepsantisemieten uitgerekend bij de Dokwerker demonstreren? Dat is nu al de Gotspe van het Jaar...

Ferdo76 | 02-02-16 | 21:22

Hoe diep kunnen bestuurders zinken.
Zou er nog hoop zijn op een democratisch Nederland met betrouwbare bestuurders en mensen die echt geven om hun land? We moeten de moed niet laten zakken. Doorgaan, doorschrijven, door protesteren. Tot het bittere einde.

onnosel | 02-02-16 | 21:20

Het Amsterdamse OM verbiedt zaterdag ook dit symbool:

2.bp.blogspot.com/_evRqPlZ4ElM/SVfrnxg...

met als reden dat elke vorm van hakenkruis, ook als het onderdeel uitmaakt van een verbodsbord, de Joodse Amsterdammers zullen kwetsen...

pissebed | 02-02-16 | 21:19

Gaat dat wel goed: fascisten van AFA naast de synagoge?

Rapclubje | 02-02-16 | 21:19

Hé leuk, een poll bij wie je wilt boe roepen: www.at5.nl/

Het staat nu nog 47-53 in het voordeel van de IS (Internationale Salafistenvriendjes)

BozeKater | 02-02-16 | 21:17

Men moet en zal 'rechts extremistische' organisaties als Pegida uit de tent lokken en ze neer zetten als racistische, relschoppende tokkies. Hoe voor de hand liggend. Gelukkig wordt het steeds moeilijker voor links tuig om dat frame te realiseren, want er komt steeds meer foto- en videomateriaal online waaruit blijkt dat al die nazistische, xenofobische, islamofobische extreemrechtsen eigenlijk keurige, hardwerkende mensen zijn. Die enkele schreeuwlelijkers en PVV-tokkies die daar tussen zitten moeten en zullen op de foto van linkse islamverheerlijkers.

Le Roi | 02-02-16 | 21:14

ergens in 2008 heb ik nog op de Dam gestaan om te demonstreren tegen gekkigheid, een AFA liep nog mee om me op Centraal Station te fotograferen, geen idee wie toen de demo organiseerde

Treurgrond | 02-02-16 | 21:14

Geenstijl wil vast wel de beelden hebben van de geplande genocide daar. Gewoon sturen naar dumpert? Of is er een speciale upstream beschikbaar voor grotere bestanden. Het wordt geweldig in ieder geval.

DanDatDus | 02-02-16 | 21:13

Tegen die tijd zal het hier in Limburg wel blijven bij een inbraak of een opgerolde wietplantage en in het ergste geval een vechtpartij. In Limburg wonen is daarom in mijn optiek zo slecht nog niet en gezien de ellende die zich voornamelijk in de grote steden afspeelt, zit ik in Limburg tot nu toe "gebakken".

R83 | 02-02-16 | 21:12

Kan erger/dommer. In St. Brieuc (Bretagne) verbood de geestelijk gehandicapte prefect de Pegida-demo op 6 februari. Gewoon, omdat het kan. Arm Europa.

De Vrijlansier | 02-02-16 | 21:11

Astroturfer | 02-02-16 | 20:59
De AFA is het linkse vechtersfront om tegenstanders monddood te maken.

Ikhebeenvraag | 02-02-16 | 21:08

@SmegmaSmeer | 02-02-16 | 20:58
Door het letten op/verbieden van beschermende kleding kunnen er mischien enkele hardcore relschoppers uitgepikt worden, voordat ze gaan rellen.
Een hardcore journalist kan er natuurlijk ook uitgepikt worden, als hij b.v. een steekvest draagt .. tsja.
Het ligt eraan hoe het uitgevoerd word, maar dan nog is "function creep" mogelijk, in de richting van een politiestaat .. ?

SyntaxError | 02-02-16 | 21:08

Op het binnenplein van het Joods Historisch Museum is waarschijnlijk de bedoeling. Symbolisch gezien interessant.

faz | 02-02-16 | 21:07

Ook als Pegida helemaal niet komt en de AFA toch de boel afbreekt krijgt Pegida de schuld, net zoiets als dat meisjes aangerand worden omdat ze zo'n dikke winterjas aanhebben. In Duitsland is het precies hetzelfde, ze schijten 7 kleuren stront dat Pegida en Afd iets positiever over zou komen en halen alle truks van de Lügenpresse uit de kast wat mogelijk is.
www.spiegel.de/politik/deutschland/afd...
www.bild.de/politik/inland/alternative...
Als het niet zo doorzichtig zou zijn is het al bijna komisch.Zucht

jan huppeldepup | 02-02-16 | 21:06

Dit wordt net als in Utrecht. Het ongewassen krakerstuig die geweld gebruikt tegen iedereen die een andere mening is toegedaan dan dit ongewassen tuig. Het wordt tijd dat het GroenLinkstuig keihard wordt aangepakt. En dan niet met een waterkanon...

Uw Psychiater | 02-02-16 | 21:05

Het gaat los. De ingredienten zijn als toegevoegd. Framing hè!

Vageling | 02-02-16 | 21:04

Te debiel voor worden, compleet van de pot gerukt. Daarnaast wens ik de debielen van AFA een slechte veldslag toe en hoop van harte dat er in de stinkende neo-marxistische geliederen een hoop slachtoffers vallen.

HaatAth3ist | 02-02-16 | 21:04

@ad melkert | 02-02-16 | 20:56
Ja dat is zeker waar, of hij nou bezig is om samen met bipsvriend Asscher de rosse buurt te verhipsteren of om dit soort zaken gaat, vieze vingers en vuile spelletjes zijn hem verre van vreemd.

SmegmaSmeer | 02-02-16 | 21:03

Op de Franse site "Résistance Républicaine"wordt dagelijks gewag gemaakt van de nefaste invloed van de islam in Frankrijk en elders in Europa. Zo is vanavond geplaatst een video opgenomen in de islamitische staat Iran waarin zwerfhonden en pups worden ingespoten met een zuur die de dieren onnoemelijk laten lijden voor ze sterven. Voor de islam is de hond evenals het varken een onrein dier. Dieren en liefde voor dieren en islam zijn incompatibel.

Jan Boule | 02-02-16 | 21:03

Dat is echt bij elkaar om de hoek. AFA´s tegendemo is klaar om 15,00 en Pegida begint om 15,00. Moet haast wel vooropgezet zijn. Maar ja, wat wil je met een PvdA tokkie als burgemeester?

Apollo | 02-02-16 | 21:02

-weggejorist-

QuantumHolo | 02-02-16 | 21:01

Het is mij weer duidelijk: de fascisten zitten niet bij Pegida, maar bij onze bestuurders.

Diotima | 02-02-16 | 21:01

Neeeee joh,gaan ze rammen?
Daar zijn ze in 020 veel te lief voor.
Beetje thee doet zetten
Boel een beetje bij mekaar houen

Steenrijk | 02-02-16 | 21:00

Opzet is dat de eerste demo rustig verloopt, en de tweede niet, want dan komt pegida pas en is afa al reeds in vollecsterkte aanwezig. Erg doorzichtig allemaal van de burgemeester voor 'alle Amsterdammers'

Astroturfer | 02-02-16 | 20:59

Lol! AFA moet wel de gelegenheid krijg te mobiliseren! Die tijden. Het is vragen om escalatie. Wat AFA toegaan tot metrohalte Waterlooplein ontzeggen? Ja hoor... En ik weet al waar de hele ME klaarstaat. Deze frame is te doorzichtig Laantje. Hah! Ik ga het meemaken. Te focking doorzichtig. Hele Pegida gaat waarschijnlijk met een noodverordering op de schop.

Vageling | 02-02-16 | 20:59

Weest gewaarschuwd demonstranten, de politie zal willekeurig in het kruis van de aanwezige mensen gaan grijpen op zoek naar zwaar verboden toques.

SmegmaSmeer | 02-02-16 | 20:58

#jesuispegida

pluk-87 | 02-02-16 | 20:57

Ja laat dat maar aan Eberhard over, uitlokking is z'n second name. In hem komen de slechtste gereformeerde streken naar boven aangevuld met laffe PvdA uitvluchten: na afloop altijd bleren dat dat nooit de bedoeling is geweest. Val deaud Eberhard, een rat staat nog hoger op de ladder.

ad melkert | 02-02-16 | 20:56

Als er gemat wordt weten we allemaal wie de aanstichters zijn..

pluskukel | 02-02-16 | 20:55

Even een huishoudelijke mededeling:
Mocht iemand Frank van der Linde (activist) zoeken, die zit thuis met een pak kleenex en een fles vaseline met zijn broek op zijn enkels voor de televee, want ik zag net dat ze bij Opsporing Verzocht de ultrarechtse nationalisten van Geldermalsen in beeld gaan brengen.
Spannond.

Cuyahoga | 02-02-16 | 20:55

Zet ze dan allemaal op hun eigen helft in de Arena en verkoop kaartjes, brood en spelen .

Castor12 | 02-02-16 | 20:55

Ik neem aan dat Ebertje hiermee wel z'n laatste krediet bij GS verspeeld heeft. Wat een vuile achterbakse machinaties.
Ik zal er zijn; hopende dat ik de Pegida-kant er van kan overtuigen dat naar huis gaan verreweg de meest verstandige keuze is. Bij AFA praten.... laat maar... kut-tuig.

DeVrijDenker | 02-02-16 | 20:54

De bruinhemden laten marcheren op het Jonas Daniel Meijerplein, onder het toeziend oog van De Dokwerker. Hoe verzin je het! Geef ze dan gelijk een uitnodiging mee om op 4 mei met de kransen te komen voetballen.

Jonkheer Wttewaall | 02-02-16 | 20:54

Laat de vaandels wapperen.

eerstneukendanpraten | 02-02-16 | 20:54

Een NOS krullenbol floepte het onlangs per ongeloos uit, in Oost-Europa heb je regelmatig rechtse demonstraties zónder tegendemonstratie! (Zou hier niet kunnen)

compitaal | 02-02-16 | 20:54

Wow @ Pritt Stift | 02-02-16 | 20:34
Je voorspelt hier een "falseflag" operation .. een "conspiracy".
Nu het "out in the open" is zal de Illuminatie het plan niet door laten gaan. En dat bewijst alles :D
*troll

SyntaxError | 02-02-16 | 20:54

waarom moeten die 2 clubs op dezelfde dag demonstreren?? en vlak bij elkaar?? Waarschijnlijk makkelijker voor de politie inzet die dan alle potentiele relschoppers bij elkaar heeft.

denoorman | 02-02-16 | 20:53

Amsterdam wordt weer een stukje mooier gemaakt. Sloop ze. En vergeet vooral de Stopera niet.

Wim Venijn | 02-02-16 | 20:50

De AFA is een al decennialang door zittende politieke partijen gelegitimeerde knokploeg. Ronduit gesteld, een criminele organisatie. PEGIDA moet nog vele tientallen jaren straatterreur uitoefenen om op gelijke hoogte te komen. PEGIDA wel verbieden en AFA niet is kleur bekennen.
.
Overigens weten we dat de zittende politieke partijen een voorkeur hebben voor geweld om hun zin door te drijven. Laten we nooit vergeten dat politieke moorden in Nederland van links en Islam zijn gekomen en gericht waren op criticasters van die zittende partijen.
.
You do the math.

Parel van het Zuiden | 02-02-16 | 20:50

Doet me denken aan die NL gozer, 2 - 3 jaar geleden, die iets durfde te zeggen tegen de sharia baardaap leipen die wel iets mochten roepen op de Dam, vervolgens een 3 tal stillen in z n nek en afgevoerd.
Die van der Laan toch, die moet gewoon met pensioen, ziet er niet meer uit, zag afgelopen weekend z n kop bij de holocaust herdenking, hij is op en moet moven.

Uw Verzekeringsadvis | 02-02-16 | 20:49

We leven in een smerig land.
De maffia is er niks bij. Lees ook verderop in GS hoe de schandelijke overheid op weerzinwekkende DDR wijze het referendum torpedeert door simpelweg de subsidies te saboteren.
Ik herhaal:
We leven in een smerig land..!
En het Nederlandse schapenvolk blijft maar maffen
Totdat het te laat is.

telelezer | 02-02-16 | 20:48

Ik hoop dat ze de hele stad afbreken.

VanBukkem | 02-02-16 | 20:48

De blauwbrug was de plek waar op rellen beluste krakers de stenen uit de straten trokken en naar een slecht voorbereide politie gooide. En dan ga je het AFA tuig op precies dezelfde plek neerzetten.

Osdorpertje | 02-02-16 | 20:47

Hoe kan het toch dat er altijd maar weer toestemming wordt gegeven aan tegendemonstraties door extreem links, terwijl dit natuurlijk brisant is. Hoe logischer is het om geen vergunning gelijktijdig te geven maar een wie-het-eerst-komt-wie-het eerst-maalt principe van toekennen aan te houden. Dan demonstreren die links-extreme rotzooischoppers maar op een andere dag.

Desi Erasmus | 02-02-16 | 20:46

Eigenlojk moet eer nog een poll bij stain voor de kraits mopped van de Volkskrant, nrc, joop etc.

Snap_het_ook_niet | 02-02-16 | 20:46

Ach het is in Amsterdam. Slopen en rellen is daar koeltoer.

atheïstisch stemvee | 02-02-16 | 20:46

Verzetsspray, mag dat nog wel?

Prof. D.A.H. Vintik | 02-02-16 | 20:45

Eberhard, de man die met een keppeltje de holocaust herdenkt, maar lid van een partij die hordes immigranten uit moslimlanden toelaat.

centre pompidoe | 02-02-16 | 20:42

Ze (van der laan en kornuiten) doen het erom en inderdaad je kan er op wachten dat het uit de klauwen gaat lopen

BudWijzer | 02-02-16 | 20:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken