Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant: 'Nederland verpaupert zonder VenD'

bruinesokkenghettos.jpg Moet minister Kamp De Volkskrant te hulp schieten? Oh nee, wacht, de V&D. We lazen even het krantenkopje verkeerd, maar dat moet u ons vergeven: De Volkskrant en de V&D zijn immers beide hevig naar relevantie aan het happen: bij de Azaanbode voelen ze ook de hete adem van het grote boze internet dwars door de coltrui heen. Derhalve houdt een verwarde man die zich uitgeeft voor economieredacteur een voorzichtig pleidooi voor staatssteun aan faalwarenhuis V&D. Portee van het met Pikettygepiep doorspekt betoog: het vaderland is verloren als de makke schaapjesburgers overgeleverd zijn aan de internetpiraten van Bol.com en DealDumpert.nl. Immers: alles wat niet op Victoriaanse wijze geregeld is, is gevaarlijk. Gaat het warenhuis kapot, zo neemt Peter de Waard kritiekloos over van de private-equityzetbaas die nu V&D runt, dan storten de winkelcentra van Almere Muziekwijk, Alphen aan de Rijn-Ridderhof en Heerlen Coriovallum in en is het weer terug naar de Middeleeuwen met de Nederlandse binnensteden. V&D dicht = groeiende kans op terugkeer van de builenpest. Peter maakt zich natuurlijk vooral druk over de vraag waar de 150 FTE aan VK-dinosauriërs anders hun spekzolen en groen-oranje-bruin gestreepte State of Art-overhemden moeten halen. Inderdaad een hele goede vraag (ohnee), maar om die vraag nu te beantwoorden met een nostalgisch verhaal over Sovjetwarenhuizen is wat al te kras. (Weet u trouwens wie ook bruine sokken droeg?) Update: DA ook al deaud. Dat worden dus bruine sokken én slechte lichaamsgeur in het straatbeeld.

Reaguursels

Inloggen

Het establishment is op een powertrip in Nederland en de EU. Je krijgt dan nieuwe wetten (homo-huwelijk, zwarte piet) en de naleving hiervan : http://www.oregonlive.com/business/index.ssf/2015/12/sweet_cakes_owners_pay_damages.html Traditionele bedrijven als V&D en de DA zijn duidelijk niet voorbereid op deze drastische wijzigingen. Zerohedge analyseerde wat er aan de hand is : http://www.zerohedge.com/news/2015-10-23/how-stamp-out-cultural-marxism-single-generation

rmstock | 30-12-15 | 22:02

Tee Of Cup | 30-12-15 | 17:02

En diezelfde ondernemer stemde VVD, hèhèhè...

thekolere | 30-12-15 | 20:25

--sql error-- | 29-12-15 | 23:08 - je roept maar wat.

In NL zijn in 2015 alleen al ca. 20 ketens failliet gegaan. In 2014/2013 ook tientallen ketens.

Als dit alleen door internet komt zou in alle omringende landen zoals duitsland ook tientallen ketens omgevallen moeten zijn. Goh ? Dat is helemaal niet gebeurd, hoe zou dat toch komen ?

Elke ondernemer die je spreekt en afhankelijk was van de middenklasse bevestigd dat die doelgroep compleet is uitgehold !

Dank U wel Rutte I en II ( Rutte Twee K... s Mkb)

Tee Of Cup | 30-12-15 | 17:02

"systeemwarenhuis"!?

Hou toch op wat zijn we toch voor achterlijk communistisch land aan het worden. Als iets niet rendabel is dan is het jammer, maar inpakken en wegwezen.
Marktwerking en "survival of the fittest". V&D en DA hebben het klaarblijkelijk jaren verkloot, jammer, en voor de werknemers natuurlijk wel een grote ellende.

Maar, dit bied ook weer kansen voor andere ondernemers, en degene die het goed en handig aanpakken zijn misschien wel de V&D en DA van morgen.

Hopelijk kan een groot deel van de mensen die ontslagen zijn/gaan geworden daar weer werk vinden.

Borrom | 30-12-15 | 14:49

Deze sollicitant moet blijven:)

artje123 | 30-12-15 | 13:41

Vnd in almere muziekwijk?
Ben ik al zo lang niet meer naar buiten geweest 😄

Oepsmevingerziterin | 30-12-15 | 11:52

@kloopindeslootjijook | 30-12-15 | 00:46


Zie Venzuela.

omanders | 30-12-15 | 11:34

Ik zie die V&D baas in zijn blazer op TV nog verklaren:" Met de verkoop van breigaren gaan we V&D redden". Ik dacht toen alleen sjonge sjonge heel snel die cadeaubon van schoonmoeders inwisselen. !

Lichtstadfan | 30-12-15 | 11:28

@DreHa 08:54
Als de V&D geheel failliet gaat, dan werkt dat alleen maar louterend. Dan komen er vanzelf nieuwere en betere winkels voor terug. De V&D is op alle vlakken slecht, qua assortiment, qua inspelen op internetverkoop. qua managment, qua assetstripping eigenaar, qua beleving, qua financie-en, qua branche. Echt niets klopt er aan de V&D.

Als de overheid er ook maar 1 cent in steekt, dan is die gelijk kwijt, weg, foetsie, verdwenen. De V&D is een zwart gat.

tipo | 30-12-15 | 11:08

Als jullie nog een sollicitant zoeken zal ik aankomende week ook maar eens iets insturen vanwege op kort termijn werkloos en daarbij mijn blog verleden want ik heb het idee dat ik met gemak over dit niveau kan.
overVecht | 29-12-15 | 20:08

@overVecht. Nu nog *kuch* wat lessen Nederlandse taal en dan gaat dat zeker lukken. Succes!

daytripper | 30-12-15 | 09:52

Ik woonde in Groningen .. V&D daar al 20 jaar z'n sfeer kwijt .. nu een mortuarium. Reeds 15 jaar geleden moest je je rot zoeken om een personeelslid te vinden.
Gek is dat, dat je gewoon proeft aan sfeer en entourage dat het niet goed gaat.

daytripper | 30-12-15 | 09:49

Eindelijk eens een incident waar de Vrije Marktwerking (weet u nog wat dat inhoudt, waarde VVD'ers?) zijn werk doet, en natuurlijk moet er dan weer "ingegrepen" worden. Dixit diezelfde VVD. Ongelooflijk.

NIEMAND heeft meer enige behoefte aan V&D. Zelfs mijn moeder van bijna 80 vindt het een oubollige tent. Gewoon laten omvallen dus, wat is daar toch zo moeilijk aan?

EefjeWentelteefje | 30-12-15 | 09:32

Sollicitant is scherp en leuk!!

daytripper | 30-12-15 | 09:30

V&D heeft zich zoals menigeen hierboven terecht zegt al decennialang uit de markt geprijst. Slecht onderhouden winkels, slecht assortiment, over het algemeen ongeinteresseerd personeel en veel te laat aan hun webwinkel begonnen. En toen ze met de webwinkel begonnen was die van een slechte kwaliteit. Wat dat betreft heeft bijvoorbeeld AHOLD met AH.nl en de koop van bol.com dat veel beter begrepen. Zelfs een Bijenkorf met hun shop in shop idee heeft zichzelf opnieuw uitgevonden. V&D was een analoog concept in een digitale wereld. En dat Peter de Waard zoiets als een "systeemwarenhuis" (het woord alleen al) suggereert is niet zo verbazingwekkend. De beste man is dan ook fan van Keynes, Piketty en Stiglitz.

Basil Fawlty | 30-12-15 | 09:29

Al sinds geruime tijd voor het ontstaan van dat duivelse en papierloze internet worstelt V&D met haar bestaansrecht. Wordt tijd om de patiënt te laten overlijden.

Word er zo moe van.. | 30-12-15 | 09:25

Is het belastingtechnisch voordeliger om een bedrijf om te laten vallen? Valt een beetje op dat DA en nu ook de Macintosh retail group failliet is...

Hiervoor ook al Mycom en dixons. Beetje suspicious allemaal.
Gek genoeg heeft de vorige eigenaar onder een andere naam de boel weer opgekocht.

Onderste steen boven!!!

Mike Hawk | 30-12-15 | 09:10

Het zou helemaal niet zo gek zijn V&D te steunen middels de Gemeentebank of vanuit EZ. De impoact is inderdaad veel te groot om het te laten gebeuren. Men kan wel een grote bek opzetten maar dat doen vooral mensen die denken zelf veilig zitten bij een ambtelijke dienst of hun ouders.

DreHa | 30-12-15 | 08:54

V&D was een van die dingen die Nederland hebben verpauperd.Alle binnensteden dezelfde meuk:
Een V&Dtje, een Blokkert, een DA, een Hema,allemaal hetzelfde assorti en allemaal dezelfde in elkaar geflanste rommel.
Tel daarbij op de bespottelijke parkeertarieven en ziedaar de reden dat mensen gaan internetshoppen.
Adios binnenstad, sfeer was er al lang niet meer en middelmatige kwaliteit voor teveel geld hebben we niet meer nodig.

mallekater | 30-12-15 | 08:24

Laat mensen lekker gedachteloos shoppen, schaf die parkeermeters af. Ik hou iedere keer die parkeermeter in gedachte en dat weerhoudt mij om nog dieper en langer in die stad naar zinloze aanbiedingen te gaan struinen.

Snappen ze dat dan niet daar in de regering?

Mike Hawk | 30-12-15 | 08:19

Zoom maar eens in op de belachelijke huurprijzen van winkelpanden.

Muggenmepper | 30-12-15 | 08:18

Klopt. Nederland verpaupert. Daarom ophouden met de aanslagen op de koopkracht.

De Geus | 30-12-15 | 08:00

tipo | 29-12-15 | 21:29

Zinvolle uitleg/duiding

PieterPassant | 30-12-15 | 07:47

Dit is politiek gezien een alfa/ohmega.
Het blijkt wel weer dat de politici niet in staat zijn om vooruit te zien.

Geitenwollensokjuhz | 30-12-15 | 07:45

Heerlijk om in een binnenstad te winkelen, koffie drinken en wat te eten. Laatst naar Utrecht geweest. De trein is de beste optie om midden in het centrum uit te stappen. Dat is een kleine 20 minuten rijden vanaf mijn huis. Utrecht is een kleine 30 minuten. Parkeren bij het station is ook niet gratis. Toch maar de auto genomen en richting Utrecht. Godskolere..... volgens mij haat de gemeenteraad van Utrecht bezoekers. Wat een bouwput, wat een zooitje, omleidingen, eenrichtingsverkeer en wat een geld kost het parkeren daar. Nooit meer.... De volgende keer lekker de grens over richting Duitsland. Kost 30 minuten meer maar minder kosten en frustratie.

thekolere | 30-12-15 | 07:38

@Blauw@chinashipping.nl Ken inderdaad iemand met 2 DA's die afgelopen jaar Etos is geworden.
Typisch gevalletje eigen schuld, dikke bult.

Vogelbeest | 30-12-15 | 07:32

Stadscentra worden vakkundig gesloopt door groen links en gemeentes met parkeereurotekens in de ogen. Verder is het natuurlijk van de gekke in deze prachtige (uche uche) vrije markt steun te verlenen aan een bedrijf dat moedwillig door een hedgefund is leeggesloopt. had dat dan tegengegaan, dan had V&D nog een kans gehad. Lieve econeomen en politiek als je moedwillig iets op alle mogelijke manieren kapot wil maken dan moet je niet gek opkijken als het ook kapotgaat. Dat lukt ze best zonder staatssteun blijkt wel.

DA, vervelend voor het personeel van het hoofdkantoor, maar het gaat maar om 7 winkels, de rest is franchise. Ook daar heeft trouwens de executive floor zijn uiterste best gedaan de vereniging kapot te maken met "vernieuwingen". De franchisers kwamen massaal in protest en liepen weg en het enige wat ze konden verzinnen was een rechtzaak te beginnen ipv op hun schreden terug te keren. een soort van Geldermalsen, maar dan in een bedrijf. Dom als je (toen nog) bijna 400 franchisers hebt en maar 7 eigen winkels.

bergsbeklimmer | 30-12-15 | 06:10

De teloorgang van de warenhuizen van V&D was begin jaren tachtig al zichtbaar. Het is uiteindelijk een lang stervensproces geweest.

Verder is De Waard natuurlijk zo gek als een deur om te suggereren dat er overheidssteun moet komen voor V&D. Een systeemwarenhuis? Het woord alleen al.

balustrade | 30-12-15 | 05:02

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:13
"Cuba, Noord-Korea"
Komt ook wel een beetje helemaal door een zware handelsboycot. Dan krijg je een selfforfillingdingesziejewel. Vraag me af wat er zou gebeuren als bv Noord-Korea geen handelsboycot zou hebben. Even los van of je dat wil he.

kloopindeslootjijook | 30-12-15 | 00:46

postmodernismisdead | 29-12-15 | 23:39
"Staatssteun aan Vlut&Dut?"
Als ze komen met het leverancier-argument gaan we lawaai maken. Dat regering de olievlek beperkt wil houden is duidelijk, maar red dan de leveranciers. V&D is exit. Hadden we met de crisis ook moeten doen. Redt de eigen banken, schrijf de schulden af ipv geld in Griekenland te pompen die ze weer uitgeven aan rente van leningen. Dan staat er ergens een streep.

kloopindeslootjijook | 30-12-15 | 00:35

Kan haar niet vinden op twitter

Pablo.Paparazzi | 30-12-15 | 00:33

Koopsubidie voor starters, omdat de huizen te duur zijn. Huurtoeslag, omdat de huur te hoog danwel je inkomen te laag is. Zorgtoeslag, omdat de zorg te duur danwel je inkomen te laag is. Kinderbijslag, omdat je de pil bent vergeten terwijl je inkomen te laag is. Sorry, als V&D niet mee kan komen, zijn de tijden niet als weleer. Maak van V&D een webshop, een soort Nederlandse-Brazil-rivier met de letter A. Of knip het op. Of geef een genadeschot. De enige reden die we nu zien is het redden van de leveranciers. Doe dat dan. Red de leveranciers zodat de schade beperkt blijft tot V&D.

kloopindeslootjijook | 30-12-15 | 00:29

-weggejorist-

pasiklateraan | 30-12-15 | 00:16

Goodbye V & D.
Hello Wallmart.
I say goodbye, you say hello.....

King of the Oneliner | 30-12-15 | 00:14

Ja maar Mark Rutte zegt dat het beter gaat? En die buikspreek poppen van het CBS/Nederlandse bank/LINKSCH NL ook...

funkyd | 29-12-15 | 23:50

V&D probeert al 30 jaar ergens bovenop te komen. Daar ga je met een beetje gezond verstand geen geld in steken.
Er zullen wel wat vriendjes gespekt moeten worden op onze kosten, dat gaat al jaren zo.
Wil iemand echt iets voor dit land betekenen dan zal hij/zij iets moeten bedenken dat werkelijk van TASTBARE waarde is.

ugur | 29-12-15 | 23:43

De linkse elite weet niet half hoeveel verward en inconsequent het reageert. Staatssteun aan Vlut&Dut? Laat me niet lachen. Ha!

postmodernismisdead | 29-12-15 | 23:39

Ze kunnen er toch noodovang van maken

marrretje | 29-12-15 | 23:27

Gelukkig is darts niet belangrijk voor Geen Steil.

bolkebeer | 29-12-15 | 23:25

Warenhuizen zijn zó jaren 70. In de Zaanstreek hadden we Wastora, een enorme publiekstrekker, maar liep begin jaren 90 ook niet meer. Is vervolgens afgebrand na dakwerkzaamheden, probleem opgelost.

Papa Jones | 29-12-15 | 23:24

Omdat tegenwoordig iedereen in een auto rijdt, gaat het heel slecht met de hoefsmeden. Dus moet minister Kamp de hoefsmeden ruimhartig gaan subsidiëren. Anders verdwijnen paarden helemaal uit het straatbeeld. Aldus Peter de Waard van de Volkskrant.

MAD1950 | 29-12-15 | 23:17

Door gemeentelijk opgelegde huurprijzen en parkeerkosten is het voor steeds minder winkeliers vol te houden maar dat is nou eenmaal hoe het gaat. Wat gaat gebeuren is dat de koerier het megadruk krijgt want het percentage aankopen via internet stijgt gigantisch. Het werkvolk dat deze winkels bevolkten gaat elders aan de slag. In de magazijnen van de nieuwe bedrijven of zij beginnen een schoonheidssalon aan huis. Kortom de behoeftes worden vanzelf weer ingevuld maar op andere manieren. Het is gewoon de dynamiek van de samenleving waar we als vanouds met golfbewegingen te maken hebben. Waar momenteel een paar grote bedrijven failliet gaan doen andere bedrijven het weer uitstekend. Verandering is prima.

tejootje | 29-12-15 | 23:17

@Mark_D_NL De SRV man, bedankt om me die herinnering terug op te halen kerel, ik was hem bijna vergeten. Dat waren nog tijden, als de SRV-man nu eens zou terug komen en ook pakjes zou leveren, win-win!

g[E]ulden | 29-12-15 | 23:13

Tee Of Cup | 29-12-15 | 22:42
jajoh tuurlijk... allemaal de schuld van de polletiek.
Of zou het gewoon komen omdat V&D een bejaardenwinkel is die 20jaar achter loopt op de ontwikkelingen? en DA redde het niet, terwijl ze maar 5 (!) winkels hebben. De rest zijn franchise, dus die kunnen gewoon doorgaan. Hoe erg moet je het verprutsen als je bijna alleen maar franchisers hebt die daarvoor dik moeten betalen (terwijl er vrijwel geen enkele dienst tegenover staat) en dan nog presteren om failliet te gaan.
Volgens zitten meneer en mevrouw DA momenteel over de grond te rollen van lachen op het strand van hun tropisch eilandje als ze al die zielige commentaren zien in NL.

--sql error-- | 29-12-15 | 23:08

Onder Rutte hebben we records faillesementen achter de rug. Een double digit aantal ketens ook failliet.

V&d en DA zijn dus geen uitzonderingen. Grotendeels zijn alle middenklass ketens failliet.

Klopt natuurlijk. De ex-middenklasse staat nu ook in de rij bij action en primark. De btw verhoging heeft verder de doodklap gegeven.

Rutte, een Vvd-er, heet 100.000+ werklozen op zijn geweten !

Tee Of Cup | 29-12-15 | 22:42

In de jaren 80tig, toen ik nog op school zat ging ik vaak spijbelen met een vrouwelijke klasgenoot. Dan namen we koffie met appeltaart bij de V&D, en daarna gingen we LP's stelen op de platen afdeling. Ik mis je Sandra. En de V&D mis ik ook (een beetje).

Osdorpertje | 29-12-15 | 22:33

Tsja, het is moeilijk meelij hebben als diezelfde winkelketens geen enkele innovatie hebben doorgevoerd sinds begin jaren 90. Meer mensen kopen online? Geef mensen dan een reden om offline te kopen (vergoeden van parkeren, goedkopere producten, betere garantieregelingen) Maar nee, de winst moest omhoog, omhoog en nog eens omhoog. Crisis? Prijzen gingen gewoon omhoog alsof mensen het dubbele te besteden hadden. Dan hoef je ook geen marketingexpert te zijn om te zien dat als je mensen maar lang genoeg zonder glijmiddel neemt ze vanzelf ergens naartoe gaan war dat niet het geval is. Good riddance.

Daar komt wel bij dat iemand broodnodig de communisten en gristengekkies van lokale gemeenten verantwoordelijk moet kunnen houden voor evenredig wanbeleid (geen diesel autos in de stad, winkels op zondag dicht.) Door dit moralistisch gekloot verneuk je de economie, en het wordt tijd dat mensen dit onder ogen gaan zien.

metalj | 29-12-15 | 22:20

Kan je nagaan wat er binnen afzienbare zeer nabije tijd over ons heen gaat komen als de laatste nog levende abonnee van de Volkskrant komt te overlijden! Dit niet meer meetellende medium uit reeds lang vervlogen tijden behoedt ons nu nog voor populisme, fout gedachtengoed en het vertellen van de waarheid. Ik voorzie vergelijkbaar als bij het verdwijnen van grootgrutter V&D massale radeloosheid, menselijke woestenij en een eeuwen terug mentaliteit. Wir gaan dit verlies even niet schaffen denk ik. De strijd is dan verloren, de zaak als in lees de mensheid gaat op de fles en zal ongetwijfeld eindigen in grote rellen rondom de stedelijke koopcentra waarbij de trouwe V&D adepte politie de zijde van het volk zal kiezen. Chaos alom en dit zal absoluut verder doorslaan naar de rest van Europa. Gelukkig ben ik rasoptimist en zal als het aan mij ligt Mutti Mufti Merkel de rollende tanks en de openbare boekverbrandingen stoppen. She is de echte Hoofd Redacteur. Wat een goedkope kutkrant is de poit eens zo deftige dame geworden. De Volkskrant. Wist niet dat "Het Volk" uit 3 abonnees en een verdwaalde losse editie kopert bestaat. Maar redding voor V&D duidelijk en makkelijk: leg de Volkskrant in de schappen en meutes mensen zullen uw warenhuizen weer bevolken met explosieve winstknallers door het dak van de grafieken. V&D sta op! Rise en wees de redding van onze beschaving. De Volkskrant. Slijpsteen voor de geest. Jammer dat ze geen belg als Hoofd Redacteur hebben dan was het helemaal subliem geweest. Remarque schijnt volgens de laatste roddels weg te gaan. Jawel: geheadhunt door V&D.

verbanden | 29-12-15 | 22:18

dat deze winkels verdwijnen is het gevolg van jarenlang bezuinigingen op het volk, wat doet een Nederlander namelijk als die op alles gekort wordt, hij zoekt het goedkoper op; dus ja daarom kopen we bijna alles via internet.

daan me de korte ach | 29-12-15 | 22:11

Vroeger kon je vrijwel alles kopen bij V en D. Toen kwamen de managers met de slechte retailopleiding. Elke winst van elk product tot ver achter de komma en alles wat niet 'liep' werd eruit gejorist. De Hema van hetzelfde laken een pak. Niemand komt er nog omdat ze veel te veel nee verkopen.

Mijn klomp breekt | 29-12-15 | 22:11

@Piet Karbiet | 29-12-15 |Lap zat ondergedoken aan Da Costakade 13 (tijdens de bezetting Gouverneurskade geheten), op driehoog, bij een zus van zijn latere vrouw en haar echtgenoot, een timmerman/stukadoor. Het was een kinderloos echtpaar, een veilig onderduikadres.
Toevallig, dat verhaal klopt, die zus was familie van mij, en mijn oma woonde op nr 7 en wist van niks van dat onder duik, hebben die lui goed gedaan.

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 22:05

De auteur heeft gelijk, maar draagt de verkeerde oplossing aan. Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door het Internet. Het afsluiten van Internet lijkt mij de enige haalbare oplossing. Immers, dat lost meteen het probleem van de illegale downloads, het online lezen van nieuws en internetbankierfraude op. Dan kunnen we gewoon weer CD's en DVD's kopen bij de V&D. En tegelijktijd een Volkskrantje mee nemen. Probleem opgelost. Wat zeg ik? Probleem opgelost?! Ineens een heleboel problemen opgelost! Ook geen spreekbuis meer van Wilders in de vorm van Geen Stijl. Mensen kijken het journaal maar! En die flauwekul als een referendum is ook meteen de kop ingedrukt. Weg met dat waardeloze Internet!!

Tux1337 | 29-12-15 | 22:05

Het is wel 30 jaar geleden dat ik in een V&D geweest ben, zal ze dan ook niet missen.

poisonivy | 29-12-15 | 22:00

Piet Karbiet 21:51
In de roep om nationalisatie van de V&D komt een giftig mengsel van het communisme van Paul Rosenmöller (erfgenaam Vendex-grootaandeelhouder), het corporatisme van de VVD (Zalm cum suis), de sociaal-democratie van de PvdA (Bos cum suis) en honderden bordeel bezoekers met suede schoenen en slecht zittende pakken uit de V&D-schappen samen. Echt alles wat lelijk en slecht is, zit in dit verhaal.

Arme jufrouwen die er werken. Hun toekomst is door hoerenlopers en ideologisch verdwaalden compleet verknalt.

tipo | 29-12-15 | 21:58

Er zijn maar 3 dingen goed aan de Volkskrant:
1. de column van Martin Sommer
2. de column van Sylvia Witteman
3. de strip Sigmund van Peter de Wit
Ok, de kruiswoordpuzzel als vierde.
Het zou allemaal precies op 1 pagina passen.

dr Rechts | 29-12-15 | 21:56

-weggejorist-

Prorsus | 29-12-15 | 21:56

De gemeenschappelijke noemer van al deze bedrijven is dat ze een centraal verkooppunt zijn of eigenlijk 'waren'. Dit kan nu veel praktischer met internet. Nieuws? Nee, eigenlijk niet. Er zullen er nog vele gaan volgen (Blokker, Etos, Bijenkorf, etc.),

salsaparilla | 29-12-15 | 21:54

Vroeger zeiden mensen nog wel eens "ik ga de stad in" of "ik ga naar het dorp toe" als ze inkopen gingen doen. Maar tegenwoordig ben je een kapitaal kwijt om te kunnen parkeren, dus dan is de lol er gauw af. Dan koop je maar online, en dat wordt vaak genoeg nog gratis bezorgd op je werk de volgende dag. En behalve minder klanten in de winkel lijden winkels ook nog eens onder de torenhoge huren omdat ze zogenaamd op A-locaties zitten. Dan worden de marges wel heel erg dun. De V&D winkels zullen wel Primarts worden die met hun lage prijzen maar hoge omzetten nog wel winst weten te maken.
En wie laat er nog kranten thuis bezorgen met het nieuws van gisteren terwijl het nieuws van vandaag gratis op internet (en je smartphone) te lezen is.
Ik zal ze missen, de Volkskrant en de V&D, maar nostalgie is geen reden om ze in stand te houden. Hun plaats zal worden ingenomen door anderen die het wel redden (voor zo lang als het duurt).
En als we de winkelgebieden in de steden en dorpen willen redden moet er iets gedaan worden aan het betaald parkeren en de belachelijk hoge huren.

Osdorpertje | 29-12-15 | 21:54

Wat een gelul dat online shoppen dit veroorzaakt.. Een makkelijke excuus.. Voor onze overheid in dit geval. Er bestaan namelijk op dit moment maar 2 markten, de budget, cheap-ass shit markt en het exclusieve spul. De middenklasse kan zich ook niet meer veroorloven dan de Action.. Die kan niet meer shoppen voor de lol.
Misschien moet ik het nog een keer zeggen, herverdelen zorgt voor meer mensen met een armoede gevoel. Dit is het bewijs.

Emilioot1 | 29-12-15 | 21:53

@Berbaar | 29-12-15 | 21:42
De SRV man gaat een comeback maken.

Mark_D_NL | 29-12-15 | 21:53

@tipo | 29-12-15 | 21:44
.
Yup, dat dedain heeft veel opgeleverd. Not.
Ja, met wat ambtenaren in een Brabants bordeel in de lekkende jacuzzi.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:51

Heeft Wilders al afstand genomen, i.v.m. het faillissement van v&d?

mysteryposter | 29-12-15 | 21:47

En dat je dan je webside vd noemt, helpt ook niet echt als je klanten wil trekken.

boasatlas | 29-12-15 | 21:47

@Mark_Pugner | 29-12-15 | 21:06
Ik denk niet dat U met die pauper Golf tot de Bijenkorf doelgroep behoort heur.

Berbaar | 29-12-15 | 21:47

@Piet Karbiet 21:40
Bij elke grote verkloting komt altijd de naam 'Bouwfonds' om de hoek kijken. Noem de tien grootste miskleunen en fraudezaken van de afgelopen 10 jaar en Bouwfonds heeft er een aandeel in. Bizar dat daar nog niemand van in de bak zit.

tipo | 29-12-15 | 21:44

Het nadeel van de winkels in een centrum is o.a. de hoge parkeerkosten van de lokale Q-park en de keuze in het assortiment. Hiermee is het bijna onmogelijk te concurreren met onlineshops waar de keuze legio is.

dubbelq | 29-12-15 | 21:43

@telelezer | 29-12-15 | 21:29
Opkopen?? Pleurt op!
Voor die V&D hutten komt wel weer wat anders terug.
Mismanagement puur en simpel, daarnaast is die toko van 0 en generlei belang voor ons landje.
De laatste keer dat ik daar was (behalve voor een snel La Place broodje) was voor de schoolcampus of om een CD te kopen 20 jaar terug ofzo.
Oja en je kon/kan er prima een nieuwe portemonnee uitzoeken.
V&D is niet meer van deze tijd dit zag iedereen al lang aankomen.
RIP, het waren mooie tijden maar V&D is net als de postkoets, melkboer, SRV-man en de fax overbodig geworden.

Berbaar | 29-12-15 | 21:42

@telelezer 21:29
De Nederlandse overheid heeft al een aandeel in ABN AMRO en die is 100% eigenaar van 'Bouwfonds Asset Management' en die is een onderdeel van de joint-venture 'IEF Capital' en die is eigenaar van 12 V&D-winkels (de bakstenen zeg maar).

Korter: De Nederlandse Staat is eigenaar van de bakstenen waar 12 V&D's in gehuisvest zitten.

tipo | 29-12-15 | 21:41

ben blij met Schengen, ik koop alles over de grens, hoi Mark

d' 8hØker | 29-12-15 | 21:40

@tipo | 29-12-15 | 21:29
.
Justum. Het Bouwfonds, ha ha ha. Jumped up pantry boys die na 2000 met het geld van anderen voor ondernemertje probeerde te spelen. Sukkels all the way.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:40

De binnensteden verpauperen alleen door de torenhoge parkeertarieven & het onroerend goed kartel. Als je voor een paar vierkante meter duizenden Euro's per maand exclusief BTW moet neerleggen dan hoef je geen raketgeleerde te zijn dat dat niet uit kan.

Daarnaast kom je de Utrechtse binnenstad alleen in met een spiksplinternieuwe auto dat enkel is weggelegd voor de Linkse Groene Elite.

Kortom het wordt er niet beter op.

ProAsfalt | 29-12-15 | 21:38

endtotrolling | 29-12-15 | 21:19
Inderdaad een vaak toepaste methode om van "duur" personeel af te komen.

CoffeePatch | 29-12-15 | 21:38

@Bruno Alaska | 29-12-15 | 21:31
En vrouwen die allemaal in hetzelfde kekke outfitje lopen.

Mark_D_NL | 29-12-15 | 21:37

Mark_Pugner | 29-12-15 | 21:06
Bijenkorf gaat niet failliet. Alle vestigingen zijn winstgevend, ze hebben een eigen identiteit, betere marges want duurdere kleding. Webshop van Bijenkorf is ook top.

Bubske | 29-12-15 | 21:33

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:49
Extra zegels voor de buurvrouw met het per post bestelde incontinentiemateriaalspul!

Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 21:33

@Klompmans | 29-12-15 | 20:41
Alledrie.

Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 21:32

Ja, alles online.. want we hebben nog meer behoefte aan mannen met afschuwelijke kleding die ook nog eens niet past.

Bruno Alaska | 29-12-15 | 21:31

@Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:05
.
Tip: Maak snel een kind met, kom hoe heet ze.
De Kinderbijslag (Kabinet NSB-NSDAP, 1941) is per 1 januari verhoogd.
Tel uit je winst.
nl.wikipedia.org/wiki/Kinderbijslag_%...

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:30

@Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 21:17
Haha en dat bepaalt U?
Mafklapper, die morsige van Rossem mag gewoon zijn mening plempen wanneer en waar hij maar wil en als U of Gekke Greet dat te ver vinden gaan dan rest de gang naar de rechter.
Zo rollen we hier, meningen verbieden omdat ze niet bevallen is meer iets voor AFA of IS.

Berbaar | 29-12-15 | 21:29

@Parel van het Zuiden 20:39
Het zijn vooral pensioenfondsen die vuistdiep in winkelruimtes geïnvesteerd hebben en die niet willen afboeken. Bij de V&D-panden spelen de gemeentes een rol via het voormalige bouwfonds:

12 V&D-panden zijn van IEF Capital NV, een joint venture tussen IEF Nederland en Bouwfonds Asset Management. De laatste is een 100% dochter van ABN AMRO Bouwfonds.

Bouwfonds is een voormalig Nederlands semi-overheidsbedrijf. De organisatie heette tot 2005 N.V. Bouwfonds Nederlandse Gemeenten. Dit is veranderd, nadat in 2000 de verzelfstandiging van Bouwfonds in gang gezet werd, waarna in 2005 de laatste aandelen werden overgedragen aan ABN AMRO.

Na de Tweede Wereldoorlog heerste er in Nederland schaarste aan goedkope koopwoningen, hetgeen één van de redenen was om het Bouwfonds op te richten. Eerst in 1946 als Bouwkas Drenthe, waar de toenmalige Drentse gemeenten aandeelhouder van waren. In de loop der jaren groeide het aandelenbezit tot meer dan 500 gemeenten door heel Nederland. Daarom werd de naam in de loop van de jaren vijftig gewijzigd in Bouwfonds Nederlandse Gemeenten.

Gemeentes hebben hun aandelen voor korte termijn gewin dus verpatst. Het bouwfonds heeft zich door boekhoudtruucs voortgesleept binnen de ABN/AMRO. De ABN AMRO is nu weer staatseigendom. En eigenlijk verhuurt de Staat Der Nederlanden via haar aandeel in ABN AMRO (en dus in een deel van IEF) de panden via een lease-back constructie aan Vroom en Dreesmann. De belastingbetaler blijkt opeens de huurbaas van de failliete V&D te zijn, zonder daar ook maar ooit over gestemd te hebben.

tipo | 29-12-15 | 21:29

De overheid moet NIET de buitenlandse afbraak investeerder van V&D subsidieren (lees: geld kado geven) want dan beloont het diens afbraakbekeid.
De overheid moet het zelf (tijdelijk) opkopen; net als de Abn/Amro (geen al te best voorbeeld) en later weer verkopen als er winst wordt gemaakt.
Immers de val van V&D ruineert diverse winkelcentra en is daarmee niet goed voor onze ecomomie.
Ook Brussel moet zijn bek houden want als het goed gaat met onze economie kunnen ze weer "naheffingen" roven.

telelezer | 29-12-15 | 21:29

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:24
Doe ff uitzending gemist of zo, ik meen het echt te schandalig !

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 21:26

@BiggyBizzy | 29-12-15 | 21:13
En geef ze ongelijk, die hebben wat te voortduren gehad van 2 kanten de laatste dagen.....

toetanchamon | 29-12-15 | 21:26

@Padre Grassi | 29-12-15 | 20:26

*vuilniszak aan het pakken is en polo's uit de kledingkast gaat halen*

Bedankt hoor!

dubbelq | 29-12-15 | 21:24

@Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 21:17
.
Op uw advies overgeschakeld naar die stinkende zwarte beer maar die hield daarna blijkbaar zijn muil.
Wat zeidde ie?

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:24

even los van het internet, een bevolking die al 15 jaar lang op een nullijn zit en een overheid die de lasten steeds verder opschroeft om meer graties geld uit te delen aan handophouders in eigen land en in het buitenland, heeft uiteindelijk gewoon geen geld meer om spullen te kopen. de middenklasse wordt in nederland stelselmatig aan de bedelstaf gebracht en het is wordt steeds duurder om personeel in dienst te hebben door immer stijgende sociale lasten. dat retail het zo slecht doet heeft met de regering in den haag te maken die liever geld naar brussel stuurt, naar afrika stuurt en aan immigranten uitdeelt. heel simpel, je kan je geld maar één keer uitgeven en als het het land uitlekt is het voorgoed kwijt.

minimá-armezusvan.. | 29-12-15 | 21:24

Is wel iets voor Walmart om in NL iets te gaan doen

lady blabla | 29-12-15 | 21:24

V&D is verkocht aan een buitenlandse investeerder die het keihard afbrak ("bezuinigen" heet dat). Ons Nederlands stukje geschiedenis (V&D is 130 jaar oud) wordt ons ontroofd, net als Fokker, Hoogovens, Douwe Egberts enz enz. Alles verpatst voor snelle winst

telelezer | 29-12-15 | 21:23

@Ik ben ook failliet, het enige dat ik heb gekregen zijn steunzolen, van mams.

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:05
Snap je punt, eigenlijk had je een elektrische rolstoel nodig.

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 21:21

Oh ja. Nu gaan we mismanagement ook nog subsidiëren. Sinds waneer hebben ministers ergens verstand van? En dan vooral van retail?

theteach | 29-12-15 | 21:19

CoffeePatch | 29-12-15 | 21:10
Maar wel al het personeel is geloosd,zo gaat dat,mensen met een vast contract die niets meer waard is.Maar DA is er vanaf.En kan weer door,maar het ex personeel mag het uitzoeken?

endtotrolling | 29-12-15 | 21:19

Vriendje doet de centjes van mijnheer Blokker.
Die heeft straks geen centje pijn.
Trust me. U betaalt het allemaal.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:18

@@Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 20:45
Wat een gelul, die oude brompot mag toch eauk gewoon zijn mening ventileren.
Hoe oneens U of ik het ook zijn.

Berbaar | 29-12-15 | 21:02
Ja dat mag in de kroeg, maar niet op TV, alles mag maar dit ging zelfs mij te ver.
Was het andersom dan was Twitter ontploft, van Rossem is voor mij afgedaan.

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 21:17

Het is niet al kommer en kwel.
Met het bedrijf COA gaat het juist goed.
Kwestie van juiste business model.
V&D doe je marketing. Maak Kasba's van die
warenhuizen.

squadra | 29-12-15 | 21:15

Ik was gisteren in de v&d. Dit ging ongeveer zo:
"Ik ben opzoek naar een jas"
"Oke, we hebben er daar een paar en aan de andere kant van de winkel ook nog een paar. Beneden hangen er ook een paar en op de vierde ook."

BiggyBizzy | 29-12-15 | 21:13

Een combinatie van management door de ambtenaren van de overheid in combinatie met leiders van een commerciële organisatie zal.nooit.werken.
.
Zie bv de Nederlands Spoorwegen.

duitse herder | 29-12-15 | 21:12

Wat zijn we toch een beschaafd land.
Keurig na de Kerstdagen kunnen al die werknemers naar het UWV.
Die verder ook geen idee hebben.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 21:12

En voor V&D het zelfde verhaal toeval? https://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
http://www.suncappart.com/?employees=leder-marc-j

toetanchamon | 29-12-15 | 21:09

Loop in een willekeurige stad door de winkelstraten en her en der staat al het nodige leeg. Leegstand www.google.nl/search?q=leegstand&... is volgens de berichten soms een 15% van de panden. Ik persoonlijk rijdt regelmatig door straten waar het één na het andere pand leeg staat of wordt gesloopt.
Tamelijk deprimerend.
Benzinestations etc langs de grens idem dito. De één na de andere computerwinkel/electronicaketen sluit de deuren en nu dus ook de ketens van V&D, DA en ik hoorde ook dat Macintosh faillissement aangevraagd heeft. www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/249262... met de namen van Scapino, Dolcis, Invito en Manfield. Woonwinkel Kwantum was al verkocht in november. Die hadden dus nog even geluk.

Ik zou zeggen; importeer volgende jaren ook nog even een slordige 35.000 uitkeringstrekkers/werklozen per jaar (54000x65%) en het gaat helemaal goed komen.

said_fred | 29-12-15 | 21:07

Het eerste slachtoffer van het verbod van mijn 1998 golf gtd met spoilers om naar de V&D in rotterdam te kunnen.

Bijenkorf is next.

Mark_Pugner | 29-12-15 | 21:06

DA drogisterijen failliet, toeval? Pieter Maarten Feenstra, ex-bankier bij Goldman Sachs is de eigenaar http://vorige.nrc.nl//economie/article1790086.ece/Investeerder_koopt_noodlijdend_DA_op

toetanchamon | 29-12-15 | 21:05

Ik ben een systeemreaguurder.
Geld svp.
lalala.

Mark_Pugner | 29-12-15 | 21:04

@Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 20:45
Wat een gelul, die oude brompot mag toch eauk gewoon zijn mening ventileren.
Hoe oneens U of ik het ook zijn.

Berbaar | 29-12-15 | 21:02

En ook voor Docis en Mansfield is faillisement aangevraagd.

Ferdo76 | 29-12-15 | 21:01

Binnenkort is iedere binnenstad één grote belwinkel, aangevuld met talloze Shoarma/Döner zaakjes. Innovatie heet dat. En voor degenen die willen weten welke tegoedbonnen ze snel moeten inwisselen: kijk welke ketens een investeringsmaatschappij als eigenaar hebben en je hebt je antwoord.

Borrelende Boris | 29-12-15 | 21:00

Het ligt aan al die links georienteerde weggeefwinkels en kringloopcentra. Die maken de hele detailhandel kapot.
En daarmee de banken en de rest van de economie.

Mensch! Durf te consumeren!

Dick Luyenlomp | 29-12-15 | 20:57

please... de VenD ruikt naar spruitjes en is als sinds jaren 80 probleemgeval. Stop met die treurnis, beter voor iedereen.
Met die winkelpanden en binnensteden komt het echt wel goed.

Bert Konterman | 29-12-15 | 20:57

@Ikdachthetniet | 29-12-15 | 20:41
.
U vergat nog bij het betaald parkeren bij een winkelcentrum de reeds betaalde dubbele accijnzen voor de brandstof, de BTW over de verplichte jaarlijkse APK, de Gemeentelijke belastingen en heffingen en dat iedere stoeptegel waar u na het uitstappen over wandelt ook al reeds door u is gefinancierd.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:57

Wat @mysteryposter zegt. Zo'n grote winkelformule en dan niet je eigen vastgoed hebben is gedoemd te falen. De equity baasjes liggen rollend van het lachen op de golfbaan.

PopperFlopper | 29-12-15 | 20:56

Het licht gaat uit in de binnensteden.

RobberenRukkie | 29-12-15 | 20:55

op = op shop is ook een epische winkel, logisch dat zoiets als DA kapoedt gaat.

Onze man in Mockba | 29-12-15 | 20:55

Mensen willen dingen kopen. Winkel stuk. Dan holt men toch naar de volgende toko? Of V&D is weg dus nu hoeven wij niets meer? Bijzonder zuur voor de V&D, DA en Scapinomedewerkers, voor de goede orde.

goktrommelisttot | 29-12-15 | 20:54

Allejezus wat een slecht verhaal van VK. (Auteur is overigens ook overduidelijk nooit in het Gum van Moskou geweest). Pure zieligheidsretoriek; boehoe een bedrijf gaat failliet en dat is sielug voor demense dus moet EC dit voorkomen want banken.

Seraphin | 29-12-15 | 20:51

@Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 20:31
.
Ik ga er komend jaar commissie voor vragen.
Zo nee, dan leg ik beslag op die dozen.
Anders kan de buuf zich wenden tot het afhaalloket, annex reisburo, postzegelbalie, ING servicepunt en de retourbalie, peukensjop van Zolanda bij uw lokale supermarkt. Zegels?

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:49

Tip voor de redactie, kijk ff naar de DE SLIMSTE MENS npo 2 het begin, net begonnen, hoe Maarten van Rossum tekeer gaat tegen Wilders, ben geen Wilders stemmer, maar dit kan echt niet, doe ff kijken en maak er een item van.

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-15 | 20:45

Ik las dat designers verbonden maken waar je 'direct van de makers' koopt. Zo is V&D ook begonnen en ze zou dat zo weer kunnen doen. Mexx verkopen is nooit een geslaagd idee voor V&D geweest.

Einde van de Domheid | 29-12-15 | 20:45

@Ommezwaai | 29-12-15 | 20:20 Ik snap je. Ben ook ooit eens in Roemenië geweest eind jaren '70. Totaal drama. Toen ik 25 jaar later in Cuba kwam herkende ik zelfs de stijl van de hotels.
V&D overeind houden geeft natuurlijk wel een lekker nonstalgisch gevoel, maar was vorige maand in Florida en op Sawgrass Mills bij Fort Lauderdale was het geheel zonder V&D toch uitermate relaxed winkelen.

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:45

Kan er echt geen minuut wakker van liggen.

Waarom zou je überhaupt nog in winkels verschijnen als je met een paar muisklikken dat wat je nodig hebt gewoon aan huis bezorgd krijgt? Als je een affiniteit met winkelen hebt waarschijnlijk. Ik niet!

En tegen die grote winkelketens zou ik willen zeggen; jammer maar helaas, dit is nu eenmaal inherent aan de vrije markteconomie. Immers hebben ze decennia lang zonder moeite megawinsten gemaakt. Nu zijn de tijden en de consument veranderd dus het innoveren of omvallen.

HypoPseudo | 29-12-15 | 20:45

Sendis | 29-12-15 | 20:26
Duitse familiebedrijven laten zich in het algemeen niet graag opkopen.(genoeg eigen kapitaal)
En vooral niet aan Amerikanen.

hier openen | 29-12-15 | 20:43

Tja, al dit soort winkels zijn in centrumgebieden met betaald parkeren. Ik ga om die reden nooit naar winkelcentra toe. Ik doe alleen mijn boodschappen waar de gemeente nog geen geld steelt van de reeds wegenbelasting (u weet wel, die de hoogste is ter wereld, naast de BPM, die ook al de hoogst... oh wacht, de enige is ter wereld) betalende automobilist. Ze kunnen me allemaal ongezien de typhus krijgen. Ik ga wel winkelen in autovriendelijke winkelcentra en anders maar online. Scheelt je sowieso een hoop geld en moeite. Daarnaast wordt Nederland steeds voller en drukker, de kans dat je onprettige figuren tegen het lijf loopt wordt ook steeds groter. Daarom lekker online shoppen en ht comfortabel thuis laten bezorgen. Scheelt geld, ergernis en een hoop gezeik.

Ikdachthetniet | 29-12-15 | 20:41

Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 20:31
Groot gezin daar, of met pensioen?

Klompmans | 29-12-15 | 20:41

Paar jaar geleden was V&D in Heerlen druk bezocht.
Ze verkochten een groot assortiment aan bruikbare producten.
Het is echter niet voor niks dat ze failliet zijn.
V&D verkocht kwaliteit, maar kwaliteit dat nu op meerdere plekken te koop is voor betere prijzen.
Daarbij geloof ik dat geen organisatie meer heilig is onder de macht van de grote investeerders.
Het moet alleen meer meer meer voor enkele dikkoppen ten koste van de mensen en de organisaties.

ET007 | 29-12-15 | 20:40

Nu is er bij V&D een hele hoop mis gegaan, maar er blijft toch een zeer belangrijke reden voor het probleem onderbelicht. Een reden die veel retailers, groot en klein, naar de rand van de afgrond en erover brengt.
.
De prijzen van de locaties.
.
Gemeenten en projectontwikkelaars weigeren af te boeken en dwingen nog immer pre-crisis huurprijzen af. Nou, het zijn vooral de gemeenten die op de achtergrond dwingen. Immers als die moeten gaan afboeken hebben we in no time meer dan 200 artikel 12 status gemeenten in Nederland. Twee decennia speculatie en financieel wanbeleid wreken zich nou eenmaal. Het gaat opgeteld om astronomische bedragen.
.
Dit probleem mag onder geen enkel beding aan het licht komen want dan ziet het Nederlandse volk de politieke/bestuurlijke incompetentie, corruptie, en kortzicht van VVD, PvdA, D66, CDA, GL in haar volle lelijke omvang.
.
Ghe, verklaar ik daar meteen dat de leibandmedia die het probleem niet willen benoemen?
.
Maar ook hier keert de wal het schip op een gegeven moment gewoon. U krijgt uw fatsoenlijke stem dus nog wel als een boemerang terug, hoor.
.
Ghe, zou hier misschien dan de werkelijke drijfveer voor de vlucht naar voren richting de EU zitten?
.
Rot tot op het bot, dit land. Maar goed, u moest en zou fatsoenlijk stemmen. U bent vast bereid de consequenties te nemen...

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 20:39

Toch een beetje Hollandse cultuur die verloren gaat.

Mark_D_NL | 29-12-15 | 20:38

@overVecht | 29-12-15 | 20:28
Ik heb de internetz.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:38

Al die koopgoten zijn ook allemaal hetzelfde. Een Hema, een V&D, een Blokker en een Kruidvat. Alleen de volgorde waarin die zielloze tenten naast elkaar zitten kan verschillen.

sinar2 | 29-12-15 | 20:35

Het land is dood belast. Al het geld moet naar de zielige zielen van de wereld en wij maar door werken om hun een werkloze leven in Nederland te gunnen. Dit is ziekelijk en er blijft niks meer van ons leven over.

heldheino | 29-12-15 | 20:35

Ach, als oude dingen verdwijnen komt er altijd wel weer iets nieuws voor terug.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 20:35

Van de 211 DA winkels zijn er maar 7 geen franchise! Dus de naam en 7 winkels verdwijnen. De rst gaat gewoon door!

Braaf zijn! | 29-12-15 | 20:34

@leo de pejo | 29-12-15 | 20:09
Bart Smit. Wat is dat een treurnis...

Mark_D_NL | 29-12-15 | 20:33

Blokker gaat het slecht mee.
Hema heeft het zwaar.
V&D debacle.
DA failliet.
Scapino, Dolcis, Manfield vertonen de laatste stuiptrekkingen.
Who is next?
leo de pejo | 29-12-15 | 20:09
peek en cloppenburg?

Padre Grassi | 29-12-15 | 20:33

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:25
De hele straat haalt hier zijn paketten op. Zelfs als de pakketjesvent om 7uur 's avonds komt. Altijd wel iemand thuis bij DC Driewerf Hoezee, tot uw dienst.

Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 20:31

Hup einde winkelcentra! Hup online! Hup innovatie! HUP!

blikjegrolsch | 29-12-15 | 20:30

Marktwerking. Laat de markt het maar uitzoeken. Daar kunnen de politiek en media wel over klagen maar is niet tegen te houden.

Paul Veerkamp | 29-12-15 | 20:30

@tipo | 29-12-15 | 20:19
.
Pre-cies. Door de automatisering en robotisering verliezen duizenden mensen hun baan bij banken en verzekeraar maar bij de Ministeries bouwen ze steeds grotere en megalomane gebouwen om al die raamambtenaren te huisvesten.
Klopt niet.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:30

Ik hoop wel dat Kamp ook de Presto Print vestigingen ondersteunt!
Waar moet ik anders heen met mijn fotorolletjes?

Ken u hem nog?

http://www.catawiki.nl/catalogus/stickers/uitgevers/presto-print/5719175-presto-print

Dick Luyenlomp | 29-12-15 | 20:29

stekelvarkentje | 29-12-15 | 20:26

Waarom? Omdat deze mensen anders weer naar de stad trekken waar mensen weer gaan zeiken dat het allemaal zo druk wordt. Wat logisch is wanneer iedereen op hetzelfde stukje grond wil wonen.

Zie de randstad.

Topperke | 29-12-15 | 20:29

Sun capital koopt het. Nu gaan ze failliet. Komen de kandidaten en dat zullen we viavia bekenden zijn he. Dadelijk komt Beach Capital en die neemt het schuldenvrij over

stipjes | 29-12-15 | 20:28

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:16

En hoe weet jij dat?

overVecht | 29-12-15 | 20:28

De VenD had vuurwerk moeten verkopen. In 1 klap (ja) van de schulden verlost. En DA wel.

Driewerf Hoezee | 29-12-15 | 20:27

De winkel van je bedoelde baas in je eerste stukkie onaneren in een volkomen zinloze vergelijking met een gearriveerde onlineshoppert? Deze Sollicitant mag lekker verder tikken bij Joop...

F. von Zeikhoven | 29-12-15 | 20:27

State Of Art. SOA. sexueel overdraagbare aandoening. #toeval?

Padre Grassi | 29-12-15 | 20:26

Verlaag de belastingen op lonen. Dan kan er weer meer in NL worden gefabriceerd. Kunnen er winkels komen met zelf gemaakte kleding die niet alleen door de rijken kan worden betaald. Belastinggeld gebruiken om Aziatische meuk te verkopen in te grote winkels is gewoon weggegooid geld.

Febofiel | 29-12-15 | 20:26

Voor de meeste dingen ga ik nog steeds graag naar de winkel. Zo koop ik graag mijn boeken in de kerk in Maastricht, koop ik mijn electronica bij Marktplaats en shop ik wel eens bij ikea of leenbakker. Soms zie ik het product het liefste eerst eens in het echt. En de produkten worden vaak overdag thuisgeleverd en dan werk ik.
En laten we eerlijk zijn. Wereldrijken komen op en vergaan. Ook voor winkelketens is het tijd van komen en gaan. Ik snap sowieso niet dat ieder dorp van 35k+ inwoners een hema, v&d en dergelijke moet hebben. De banken trekken zich terug uit dorpen, nu de winkels. Naast de opkomst van het internet mogen we deze vraag eens stellen waarom dat zo is. Beetje idyllisch om op elke woonhoek je voorzieningen te hebben.

stekelvarkentje | 29-12-15 | 20:26

C&A daarentegen nog een bloeiend Duits familiebedrijf, daar nog niet in de klauwen van Anglo-Amerikaanse roofkapitalisten.

Sendis | 29-12-15 | 20:26

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:13

Dan vergeet je wel dat het land een halve eeuw is afgeknepen door zijn machtige buurman. De USSR ging ook vrij goed totdat ze zich lieten verleiden tot een wedloop met de VS en verloren.

Topperke | 29-12-15 | 20:26

@Nacho_Vidal | 29-12-15 | 20:10
.
Helemaal waar. Mijn afzichtelijk lelijke buurvrouw bestelt alles online. En ik maar die kutdozen voor haar in ontvangt nemen. Ik stop ermee. Ze kan louter zeiken en nuilen. Niks deugt, de zon is of te warm of te fel, de regen is nat, bomen geven schaduw en de sneeuw is te wit. Dat niveau.
(ze is rijksambtenaar bij een Zorgdinges, maar dat begreep u natuurlijk al)

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:25

Haha, Bol.com en DealDumptert in 1 zucht noemen, ik moest glimlachen +1

Snorro | 29-12-15 | 20:20

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:13
Ik ben ook in die communistisch-socialistische exotische oorden geweest. Zelfs diep in Rusland.
Kan mij nog steeds niet voorstellen dat er hele volksstammen zijn die dit soort systemen adoreren.
.
Het beste zou zijn om het linkse deel van onze bevolking die kant maar op te sturen als ze zo graag een dergelijk systeem willen.
Ikke niet...

Ommezwaai | 29-12-15 | 20:20

Ik stel voor om het salaris van alle ambtenaren in Vroom en Dreesmann-tegoedbonnen uit te betalen.

Win-win: De overheid wordt vanzelf kleiner.

tipo | 29-12-15 | 20:19

V en D , een van oorsprong katholiek bedrijf.
De Volkskrant, een van oorsprong paaps blaadje.
Do I have to say more?

knerf | 29-12-15 | 20:18

Laten we V&D Steunen!

En verbied de LP! Die hebben de ondergang van de kroegmuziekant die je in 1890 overal zag veroorzaakt.

Plastic Emmers zijn de ondergang voor de rietnemandenindustrie.

Alle paard-en=wagenbedrijven gaan k-a-p-o-t aan de opkomst van de auto.

TV is de doodsteek voor het toneel!

Confectiebedrijven dreigen kleermakers uit de markt te drukken!

De opkomst van de doe-het-zelf zaken zou wel eens slecht uit kunnen pakken voor timmermannen en interieurschilders.

Met die zakjes en potjes van Maggi en Knorr hoef je straks niet eens meer naar een restaurant als je eens een keer wat anders wilt eten.

De syntetische dekbedden zouden op termijn wel eens ernstige schade kunnen toebrengen aan de schapenhouders in dit land!

De opkomst van de medische industrie is erg slecht voor de medicijnmannencultuur.

V&D......... Laat maar...........

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:18

Eindelijk komt er een eind aan die 20ste eeuwse vertrutting en dan zou de belastingbetaler deze kansloze fossielen nog overeind moeten houden?

Dit is een ideale kans voor een nieuw winkelconcept.

Maaiveld | 29-12-15 | 20:16

-weggejorist-

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:16

@Professor Superhirn | 29-12-15 | 20:15
Wat is zijn of haar cup?

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:16

@overVecht | 29-12-15 | 20:08
.
Bij Fok! zoeken ze nog een schoonmaker.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 20:16

En wederom een fijn stukje van de Sollicitant. Aannemen maar!

Professor Superhirn | 29-12-15 | 20:15

Het beste is om alles aan de staat over te laten.

Rusland is er straatarm van geworden.

Ga eens op Cuba kijken. Heb ik gedaan. Kan het je niet aanraden. Buiten toeristische centra Havanna en Varadero is het land 110% failliet.

In Noord-Korea schijnt het ook niet zo'n succes te zijn.

Vogelbeest | 29-12-15 | 20:13

Bedrijven zoals v&d hadden vroeger hun eigen vastgoed in bezit. Vervolgens kopen schimmige investeringsfondsen de boel op, verkopen het vastgoed en huren dit terug. Met als gevolg dat de overhead veel te duur is geworden met zoveel vierkante meters op a-locaties, en de stekker eruit gaat.

mysteryposter | 29-12-15 | 20:12

V&D is slechts een merknaam. Laat het asjeblieft failliet gaan als het ziek is. Palliatieve zorg gaat hier niet werken. Failliet is het toverwoord. Dan komen de mooie panden beschikbaar voor een nieuw warenhuis(keten). De geldgraaiende eigenaren zitten dan op de blaren. Helaas ook het personeel en leveranciers, maar rot vlees (V&D) moet je verwijderen. Hopelijk komt er dan snel een nieuwe keten. Eentje welke helemaal van deze tijd is qua service, kwaliteit, aanbod en prijzen. Dan kan zelfs de naam V&D nog terug komen, voor de liefhebber!

rectormagnificus | 29-12-15 | 20:12

@Miko: "Koopgoten, het meest afschuwelijke wat er ooit uit is gevonden." - lag voor de hand - heeft zichzelf uitgevonden en het wordt nog erger. leuke kruidenierswinkeltjes enzo zijn voor het openluchtmuseum....

viejohuevon | 29-12-15 | 20:10

Mensen die alleen maar online kopen wil je ook helemaal niet in je winkel.

Altijd en overal op lopen zeiken. Overal korting 'ja maar online is het goedkoper'.

Ja logisch lamlul of sufkut. Er is geen personeel nodig om er over te adviseren.

Verder heeft een Zalando bijvoorbeeld nog nooit winst gemaakt. Etc.

Maar het boeit de 'consument' niet meer. Zolang het maar goedkoop en makkelijk is.

En ja. Zo ook gaat de economie KAPOT.

Nacho_Vidal | 29-12-15 | 20:10

Staatssteun? Een winkel die failliet gaat trekt niet genoeg klanten en dat ligt dan niet aan de klanten maar aan de winkel. Dat heet tucht van de markt. En overigens zou ik bij bedrijven als V&D die in handen zijn van private equity-boeren ook even kijken naar het rendement dat de geldschieters eisen. Dat wil nog wel eens onredelijk hoog zijn.

Synecdoche | 29-12-15 | 20:10

Overigens lijkt de stijl zeer op hoe 'pasta-saus' zijn topics schreef voor bepaalde sites zónder dat er een eindredactie overheen ging.

overVecht | 29-12-15 | 20:10

Peter de Waardt ziet natuurlijk als geen ander de financiele aftakeling binnen zijn eigen krant en hoopt dat (de opvolger van) Kamp zijn kattenbakvulsel dan ook overeind houdt met taxpoet.

Dream on, de Waardt. Je reist ook niet meer per trekschuit of postkoets.

Het is survival of the fittest en dat is V&D en VK blijkbaar niet.
Doei.

Dick Luyenlomp | 29-12-15 | 20:09

Het verdwijen (en/of verkopen) van grote Nederlandse bedrijven gaat me aan het hart, en ik ontkom inderdaad niet aan een gevoel van verval als ik dit soort berichten lees. Maar op dergelijk gevoel moet je natuurlijk geen financiële beslissingen baseren. Het is niet anders, anders V&D het niet redt moet de stekker er uit.

Lewis | 29-12-15 | 20:09

Blokker gaat het slecht mee.
Hema heeft het zwaar.
V&D debacle.
DA failliet.
Scapino, Dolcis, Manfield vertonen de laatste stuiptrekkingen.
Who is next?

leo de pejo | 29-12-15 | 20:09

@miko | 29-12-15 | 20:05
Het ging mis bij de DA toen ze die mentholkruisdropjes vervingen door die harde hompen ipv van die lieve zachten.

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:08

Als jullie nog een sollicitant zoeken zal ik aankomende week ook maar eens iets insturen vanwege op kort termijn werkloos en daarbij mijn blog verleden want ik heb het idee dat ik met gemak over dit niveau kan.

overVecht | 29-12-15 | 20:08

Aletra en Sun Capital. Schuim van de bovenste plank.

meneer der meneren | 29-12-15 | 20:06

1 kleur! Coolblue!

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:06

Hey die sollicitant weer! Maak jezelf bekend, en met name welke cup!

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:05

Wat Miko zegt, als je anno 2015 geen fatsoenlijke formule kunt bouwen waar in online en offline goed overlopen heb je niks te zoeken op een A-locatie.

Broodje-Bal-Saté | 29-12-15 | 20:05

@drs.Nee | 29-12-15 | 20:03
AD DA beide niet meer van deze tijd.
Al zou ik de DA hier graag nog even open zien. bedienend meisje is lekkerrrrrrr.

miko | 29-12-15 | 20:05

Ik ben ook failliet, het enige dat ik heb gekregen zijn steunzolen, van mams.

Kaas de Vies | 29-12-15 | 20:05

Dat de steden naar de klote gaan ligt juist aan dit soort blokken dozen.
Geen ziel niks.
Koopgoten, het meest afschuwelijke wat er ooit uit is gevonden.

miko | 29-12-15 | 20:03

AD? DA.

drs.Nee | 29-12-15 | 20:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken