Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau - Jan Roos & Joram van Klaveren

Klassiek liberalisme is een hele mooie stroming met persoonlijke vrijheid, individualisme en een kleine overheid als Leitmotiv. Hoewel de geschiedenis van het liberalisme terugvoert naar een historisch Nederland uit meer optimistische tijden voor ons land, is de stroming nauwelijks nog aanwezig in de politiek. De VVD is alleen in naam liberaal, maar verzuimt het in de praktijk te brengen. Eigenlijk is er alleen VoorNederland (VNL), de tweemanspartij van de gedreven Joram van Klaveren en de goudeerlijke Louis Bontes, die dat geluid opnieuw over het voetlicht willen brengen in het vaderlandse parlement. De middelen (lees: Moszko) die ze aangrijpen in de hoop om na de volgende verkiezingen in de Kamer te mogen blijven, ogen soms wat koddig. Maar luister gewoon eens naar de rechtsliberale opvattingen van partij-ideoloog Van Klaveren en vlak de jonge politicus of zijn ideeën niet ongezien uit. Jan Roos sprak hem voor Gesprek op Niveau. In één of andere stokoude zaal van het Kamergebouw, waar de geur van verloren grandeur schreeuwt om een lik verse verf, werd het gesprek nog bijna verstoord door een kleine islamitische onderbreking - maar uiteindelijk liep het allemaal goed af.
Update: Mailtje van Joram. Of er een kleine rectificatie genoteerd kan worden. Als volgt: "Zag dat ik in filmpje 'boerkaverbod' zeg waar het 'boekverbod' moet zijn. VNL is uiteraard vóór een boerkaverbod maar tegen een boekverbod (lees: de koran). Is er wellicht nog een mogelijkheid om dat ergens mee te nemen?" Joe, bij dezen.

Reaguursels

Inloggen


VNL krijgt mijn stem.

Ouwe Jood | 27-12-15 | 12:42

VNL heeft wel potentie denk ik. Die Van Klaveren kan 't goed vertellen; duidelijk en genuanceerd. Een baken van licht in het rechtse spectrum.
Bram op de voorgrond vind ik niet echt overkomen. Als ik 'm zie associeer ik 'm nog steeds niet met VNL of überhaupt met politiek. Om meer in het nieuws te komen zouden ze wat meer politieke grappen&grollen uit moeten halen, zoals Wilders deed/doet. Alles voor de publiciteit, maar ik denk dat ze er huiverig voor zijn omdat ze wellicht niet serieus genomen worden.

Draak uit Brabant | 27-12-15 | 11:48

MarcS | 26-12-15 | 12:55

Ha MarcS,

ik zoek geen ruzie, rede waarom de afgelopen 7 a 8 jaar haast niet meer reageer.

Maar mijn indruk is dat wilders gecontroleerde oppositie is.
lees inderdaad zelden een krant maar weet wel dat halsema weg is,

Voorheen was ze de grootte tegenstander van wilders. laats bleek dat ze na afloop samen sigaretjes rookte (heb geen link)
nu is het pechtold.. kort gelden zag je in een filmpje wilders knipogen naar hem na een verwoed debat.

Veel mensen hebben hun hoop op hem gericht, vandaar dat verlosser gedoe van mijn kant.

veelal is niets wat het lijkt in media en politiek..
Dus hou ik er rekening mee dat dit hier ook zo is.
Er gebeuren de laatste tijd wel vreemdere dingen,
neem nu het hele vluchtelingen gebeuren en hoe er over gecommuniceerd word.
MH17,klimaat Ukraine en dit is allemaal recent

Verder dient ieder voor zich te bepalen wat te doen...
is allemaal prima
en een protest stem is altijd beter als geen stem

Obsi | 26-12-15 | 21:01

-weggejorist-

cat22 | 26-12-15 | 15:51

Ik blijf in ieder geval gewoon op de PVV stemmen. Met al die splinterpartijtjes schiet je niks op.

Ikdachthetniet | 26-12-15 | 15:08

Ik ga voor het origineel.
Niet zo'n bijster interessant gesprek.
Ja Roos: klinkt allemaal goed.
Weinig tegenspraak of scherpe vragen van Jan Roos ditmaal.
Ik voorzie weinig toekomst voor deze luchtballon.
Als er 1 zeteltje overblijft mogen ze in hun handen knijpen.

dijkbewaker | 26-12-15 | 14:23

Ik weet niet wat er met die van Klaveren is. Hij heeft zelf gezegd dat hij bij Wilders is vertrokken omdat hij de koers van Wilders te links vond en nu met VNL vaart hij naar eigen zeggen een wat rechtsere politieke koers, maar volgens mij is hij nog veel rechtser in zijn gedachten/denkbeelden als dat hij zich naar buiten toe afficheert. Van Klaveren is volgens mij een echte Wolf!
Ik denk ook niet dat we deze splinterpartij na de verkiezingen terug zullen zien.

BadLieutenant | 26-12-15 | 14:00

Eindelijk 'een partij' met logische ideeen, ik ben nieuwsgierig! Eens kijken naar dat verkiezingsprogramma.

Fred van Ria | 26-12-15 | 13:28

@Obsi | 26-12-15 | 11:20 - hoezo nu verlosser? Hebben u en de uwen echt geen argumenten, dat het altijd moet eindigen met dit soort opmerkingen? Halsema is uit de politiek hoor, wellicht tijd om eens een krant te lezen?

MarcS | 26-12-15 | 12:55

@Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:14
Als je jezelf niet voorbereid op de manier die jij beschrijft, dan ben je inderdaad op dit moment aardig naïef. Het gaat hard, heel hard. Neem les uit Sarajevo en Beirut. Kijk hoe snel het daar ging, en tel daarbij op hoeveel illegale zware wapens reeds in bepaalde wijken liggen weggestopt (lees Mocro Mafia maar eens).
-
Het is al een chemische reactie: het kan nu héél, héél snel gaan. Helaas.

Kolbjorn Varmann | 26-12-15 | 12:27

VNL: de partij die de VVD had moeten zijn.

Bernard Couperus | 26-12-15 | 12:07

Als Nigel geloof in ze heeft, wie ben ik dan om dat niet te hebben: m.youtube.com...
maphuto | 26-12-15 | 11:08
.
Farage slaat ook geen deuk in een pakje boter. Pas sinds kort heeft hij het over de islam, het grootste gevaar voor Europa.
.
Dat neemt niet weg dat ik graag naar zijn toespraken in het EU-parlement kijk en luister maar zou nooit op hem stemmen. Maar zeker wèl op Paul Weston. (Als ik in het VK zou wonen).

Lupuslupus | 26-12-15 | 11:59

Obsi | 26-12-15 | 11:17

in je "verlosser"

Obsi | 26-12-15 | 11:20

MarcS | 26-12-15 | 11:07

wilders en halsema roken samen sigaretjes
pechtold en wilders knipogen na elkaar na debat

is gewoon show

maar je mag natuurlijk vertrouwen hebben in je
niets mis mee

Obsi | 26-12-15 | 11:17

Uit die hoek probeert hij stemmen te krijgen.
Wil de nieuwe zg genuanceerde Wilders worden.
Carmelita | 26-12-15 | 10:53

pcies.. zodra ze hun pijlen op Wilders/PVV richten ipv op het beste kabinet ever, weet je hoe laat het is.
Zal wel zo'n beetje tegen de verkiezingen zijn...

(c)ZWITSUL | 26-12-15 | 11:16

Vnl is verbonden aan ukip. Van klaveren heeft zelfs gesproken op hun landelijke congres. Als Nigel geloof in ze heeft, wie ben ik dan om dat niet te hebben: m.youtube.com/watch?v=Hb2TM2ZGBqk

maphuto | 26-12-15 | 11:08

@Obsi | 26-12-15 | 09:44
Natuurlijk, ze hadden een onderonsje en spraken af gecontroleerde oppositie te voeren. Toen werd Wilders bedreigd en hij dacht, WOW dat is COOL! Ik doe er een tandje boven op.

MarcS | 26-12-15 | 11:07

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 03:31
Ondanks dat dat ook erg oneerlijk voelt, kookt mijn bloed eerder van reaguurders hier. Die per definitie de schuld bij jou of necronis legt. NL is een mooi land als je van begin af aan de wegen kent. Als je zoals jij, necronis en ook ik opeens met een situatie geconfronteerd wordt die je niet eens had kunnen zien aankomen (neem alle ontslagen mensen in de zorg etc. als voorbeeld) dan voelt NL opeens als een verschrikkelijk kut land. Jullie zijn de jongsten ook niet meer, kan ik opmaken uit jullie teksten, dan is het wel heel erg sneu dat je jaren veel te veel belasting mag afdragen omdat we nu eenmaal nivelleren in NL maar dat jij klaarblijkelijk minder rechten hebt dan de 1e de beste vluchteling. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo voelt het. En dan zijn er politici die vinden dat ze het beter uit moeten leggen (Nee lamlul, Boris heeft honger! daar helpt geen uitleg bij) of politici die zeggen dat vluchtelingen uit een ander potje worden betaald .......

Hoe dan ook, kop ervoor houden kerel!

MarcS | 26-12-15 | 11:01

@marco2304 10:49
Uit die hoek probeert hij stemmen te krijgen.
Wil de nieuwe zg genuanceerde Wilders worden.

Carmelita | 26-12-15 | 10:53

Vind het een uitermate zwak interview, geen enkele kritische vraag voor van Klaveren, alleen elkaar naar de mond praten. Geen enkel gewaagd grapje tegen van Klaveren, alleen tegen die Turken. Erg goedkoop. Als je tekeer wilt gaan in de porseleinkast - dan tegen iedereen graag Jan.

En dan die setting, zelfs het jazz-achtige muziekje is van Koot en Bie's keek op de week afgekeken.

Slappe hap hoor, Jan! Kijk volgende keer niet meer.

Han Fortmann | 26-12-15 | 10:52

@nietoftochwel wat een onzin. Iedereen verspreekt zich weleens. Juist goed dat het even rechtgezet wordt. Op hun site lees je ook dat ze voor boerka verbod zijn. De vnl (kijk naar spreekteksten) is heel hard op islam, alleen zonder superlatieven van geert. En dat is goed.

marco2304 | 26-12-15 | 10:49

necrosis 09:45
.
Aan de PVV is naar mijn persoonlijke mening niets extreems te ontdekken, anders dan haar socialistische visie op de verzorgingsstaat. Punt in deze discussie is echter dat ze veel te extreem is voor De Partij. De PVV zal nooit regeren.

Randiaan | 26-12-15 | 10:38

@necrosis | 26-12-15 | 09:23
Achja, bibberen zal niet zo snel gebeuren met een dik winterdekbed. Maar het mag van mij best vriezen hoor, past beter bij de tijd van het jaar.

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 10:27

Hedge_it | 26-12-15 | 10:05
Beleggers die denken dat het nog even duurt vissen meestal achter het net. Maar of het nu 2016 of 2017 de chaos zal ongekend zijn.
En dat referendum
Lupuslupus | 26-12-15 | 10:06
dat stopt de huidige elite in uw ....
Dat zal helemaal niets veranderen.
Zie het gedrag van de politieke opper smurf tav toetreding Oekraïne (hij stond er echt naast en zei niets)

rechtsdwalendeautist | 26-12-15 | 10:20

@necrosis | 26-12-15 | 09:14
van iedere volksvertegenwoordiger in NL mogen we op zijn minst toch wel verwachten dat hij/zij weet wat hij/zij zegt. Het over een boerkaverbod hebben maar een boekverbod bedoelen, dat is om te huilen. Een lijst waar deze man op staat verdient geen enkele stem.

nietoftochwel | 26-12-15 | 10:15

Niks ten nadele van liberalen, die ik doorgaans als hardwerkende en nette mensen ervaar, maar het liberalisme is een maatschappij ontwrichtende dwaalleer van de ergste soort, misschien de ergste van alle -ismen. Het hoort, net als alle andere -ismen in het museum van dwaalleren thuis. Als je wilt dat alle sociale samenhang in je land verdwijnt moet je aan het liberalisme beginnen.

Bigi Bana Boy | 26-12-15 | 10:11

@necrosis | 26-12-15 | 09:18
Ja, dat klopt. Maar ik ben gewoon benieuwd waarom van Klaveren zo opgetogen over dat Geld begon. En waar het vandaan komt. Het was opvallend hoe hij dit benoemde.
Taxpoet moet inderdaad niet naar politieke partijen gaan. Finaciering van Politieke Partijen moeten transparant zijn en moeten door de partij zelf gegenereerd worden.

Mark_D_NL | 26-12-15 | 10:08


.2016 het jaar van verandering, maar niet door de politiek maar door een ongekende chaos.

rechtsdwalendeautist | 26-12-15 | 09:54
.
Kan zijn, maar eerst gaan we op woensdag 6 april 2016 even stemmen t.e.g.e.n het verdrag met Oekraïne .
Heb al een verzoek van mijn gemeente ontvangen of ze weer op mij kunnen rekenen als lid van een stembureau. En het antwoord: "ja" hebben ze ook al via de email binnen.
Hup GeenPeil!

Lupuslupus | 26-12-15 | 10:06

rechtsdwalendeautist | 26-12-15 | 09:54 | | Reageer+ | 0
Maak daar 2017 van. Dan komt de nieuwe Amerikaanse president in office(Trump als ie niet afgeknald wordt van te voren), heb je hier ook de verkiezingen, en moeten Merkel en Hollande ook weer voor het blok. Zoals in 1934 ook niet alleen Hitler aan de macht kwam, maar tegelijkertijd ook Mao en Roosevelt. Verandering gaat met klappen. Overal tegelijk. Wordt the year from hell.

Hedge_it | 26-12-15 | 10:05

necrosis | 26-12-15 | 09:32

Thorgal altijd goed

had zelf een nieuwe leo - delaatste grens
Leo-tekenwerk is minder maar verhalen compenseren daarvoor

Obsi | 26-12-15 | 10:01

Dat hele politieke systeem binnen de 19e eeuwse machtstruktuur waar de macht in achterkamertjes nog steeds verdeeld wordt werkt niet meer. Nieuwe trekpoppen veranderen er niets aan. 2016 het jaar van verandering, maar niet door de politiek maar door een ongekende chaos.
Het zal een feest worden.

rechtsdwalendeautist | 26-12-15 | 09:54

@Randiaan | 26-12-15 | 09:34
Overigens zet ik mijn vraagtekens bij je nick.
Ben ik je niet eerder tegengekomen als 'Pindiaan'?

necrosis | 26-12-15 | 09:49

Probleem bij VNL is Moskovitz, als die er geen zin meer in heeft, stopt ie er meteen mee. Als ik de tweets lees van VNL is het voornamelijk bashen van andere partijen.

VNL moet nog uitgroeien naar een volwassen partij met geloofwaardige stabiele stafleden en een professionele en positieve communicatie. Zo lang dat niet het geval is, zal ze geen zetel scoren. PVV kaapt simpelweg alle stemmen weg van de boze blanke mannen in Nederland.

martymcfly | 26-12-15 | 09:48

Geef mij maar een populistische partij.
Jan Roos mag voor mij de kar trekken.
Hij heeft mijn stem.

luto | 26-12-15 | 09:45

@Randiaan | 26-12-15 | 09:34
Wat is er radicaal aan PVV?
Mag de mening van een miljoen stemgerechtigden niet gehoord worden door Mathijs van Nieuwkerk?

necrosis | 26-12-15 | 09:45

Lupuslupus | 26-12-15 | 09:10

PVV komt bij mij over als gecontroleerde oppositie
om na fortuyn ontevredenen een uitlaatklep tegen om vervolgens tot de orde van de dag over te gaan

zijn gewoon toneelstukjes met PVV- D66

Obsi | 26-12-15 | 09:44

Leuk geprobeerd, maar jezelf liberaal noemen en dsn miljarden willen uitgeven aan de oorlogsindustrie is nogal tegenstrijdig. Het is niet mijn oorlog die daar in het Midden-Oosten gevoerd wordt, en ik wens als belastingbetaler dan ook niet mee te betalen aan F16's aldaar. VNL lijkt dus gewoon weer het zoveelste neoconservatieve clubje.

DutchLibertarian | 26-12-15 | 09:34

@Min of meer 01:36
.
Zeker. De PVV is al te radicaal om ooit door De Partij gekozen te worden als regeringspartner. VNL ook. Dus de LP als enige echte rechtse partij al helemaal. Ik kan niet anders dan u gelijk geven. Via democratische wegen wordt het sowieso niets met het libertarisme. Dat veel libertariers stemmen als een daad voor een horige bezien helpt ook niet mee.
.
Somalie libertarisch noemen is hetzelfde als Cuba liberaal noemen. Dat is niet zo'n heel 'handige' opmerking.

Randiaan | 26-12-15 | 09:34

@Obsi | 26-12-15 | 09:29
Thorgal - de schaduwen voorbij.
Inmiddels uit en weer wakker!

necrosis | 26-12-15 | 09:32

necrosis | 26-12-15 | 07:36

Welk goed stripboek ga je lezen ?

Obsi | 26-12-15 | 09:29

@Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:39
Over de temperatuur gesproken: u lag liever in bed te bibberen bij een temperatuur ver onder nul?

necrosis | 26-12-15 | 09:23

@Mark_D_NL | 26-12-15 | 09:14
PvdA en VVD krijgen ook bakken met geld binnen, gewoon van de taxpoetbetalerT en daar kraait geen (rode) haan naar.

necrosis | 26-12-15 | 09:18

@nietoftochwel | 26-12-15 | 09:07
Ik weet niet wat er te huilen valt, in mijn stad moet je als brommer/ scooterrijder eerst je helm afzetten en je legitimatie laten zien voordat je kan tanken
Ik heb er geen problemen mee als vrouwen eerst hun boerka uittrekken voordat ze gaan winkelen.
Gelijke monniken, gelijke kappen, of zo iets....

necrosis | 26-12-15 | 09:14

@marco2304 | 26-12-15 | 00:53
Van Klaveren vermeld expliciet dat ze, VNL, extra geld binnen hebben gekregen van "donoren"? En daar is Van Klaveren blij mee omdat VNL dan reclame op TV kan gaan maken. Dat geld haal je niet uit die 1000 nieuwe leden die Van Klaveren noemt. Dus...

Mark_D_NL | 26-12-15 | 09:14

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb het niet op Jan Roos. Ondanks al,zijn inspanningen vind ik hem weinig geloofwaardig en vooral niet sterk genoeg. De interviews zijn zonder uitzondering met medestanders of mensen uit dezelfde denkstroom. Zelfs daarmee komt hij niet verder dan een schoteltje met water qua diepgang.

ristretto | 26-12-15 | 09:13

Voor mij blijft het gewoon de PVV. Niet omdat ik het in alles met hen eens ben maar de islamisering van ons land moet gestopt worden, dàt is voor mij het allerbelangrijkste.
Kijk, dat iemand een partij verlaat en voor zichzelf begint is toegestaan volgens de wet. Het ligt er maar aan wat de reden is - of redenen zijn -. Weglopen vanwege minder minder of kopvoddentax (verwijzing naar de hoge belasting voor christenen in islamlanden!) is voor mij niet valide. Van Klaveren huilt gewoon mee met de politiek-correcte wolven in het bos die "schande" spraken van die uitlatingen van Wilders èn probeert daar een slaatje uit te slaan.

Het grote probleem met veel stemmers is dat ze onder de indruk raken van mooie praatjes van de eendagsvliegen en het kind met het badwater weggooien.
.
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met dit land.

Lupuslupus | 26-12-15 | 09:10

Damn, die update... om te huilen

nietoftochwel | 26-12-15 | 09:07

@Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:39
Bouwlamp uitzetten doet..

necrosis | 26-12-15 | 09:03

Partijenstelsel is deaud. Weg met beroepspolitici en lang leve termijnlimieten.

Hedge_it | 26-12-15 | 09:00

Liberalisme veroorzaakte de economische ongelijkheid en de sociale onzekerheid van tegenwoordig. De welvaartsstaat werd door liberalen afgebroken, met hulp van de pvda en cda. Hoe is dan hetzelfde liberalisme een serieuze oplossing voor huidige problemen? Ik zie meer heil in een gemoderniseerde niet-corrupte vorm van sociaal-democratie.

Jezus_Boeddha | 26-12-15 | 08:47

@necrosis | 26-12-15 | 07:36
Proost! Doe je wel even die bouwlamp uit? Het begint aardig warm te worden... ;)

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:39

@Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:30
Nee, ik ga niet mee en ga terug naar mijn bed met een stripboek en een biertje (zonder roest).
Ik ben het even helemaal zat!

necrosis | 26-12-15 | 07:36

@necrosis | 26-12-15 | 07:28
Uiteraard proberen ze anderen de schuld te geven. Doe ik ook altijd als ik naast de pot pies.
Het CDA is ook meer bedoeld als aanvulling voor een meerderheid. Mochten PVV + VNL op bijvoorbeeld 70 zetels uitkomen dan liever de CU, die zie ik ook nog wel groeien.

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:34

@necrosis | 26-12-15 | 07:19
Volledig mee eens natuurlijk! Het liefste zou ik nu mijn jas aantrekken en opstomen. Gaantumee?
Het beste kabinet van het interbellum druist volledig in tegen mijn ratio en gevoel.
Ze doen precies het tegenovergestelde wat je in deze tijden mag verwachten. En dat allemaal vanwege het voorzitterschap van de EU. Anders "straalt het zo slecht af". Nee, het straalt wel natuurlijk wel lekker af dat de maatschappij langzaamaan in tweëen wordt verdeeld. De polarisatie is nimmer zo sterk geweest.
De stokken in de wielen van Nederland zijn VVD, PvdA, EU en dat vermaledijde koningshuis (en dan druk ik mij nog zachtjes uit) en hun "warme" banden met koppensnellers in Arabierië.

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:30

@Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:14
CDA mag van mij ook op het strafbankje, tenslotte hebben zij Rutte I gesloopt door gemaakte afspraken over verkleinen van het budget voor OSW niet na te komen.
Natuurlijk proberen ze de schuld in de schoenen van Wilders te schuiven, maar daar trap ik niet in!

necrosis | 26-12-15 | 07:28

@Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:05
Om te beginnen mag Rutte met 'zijn beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog' opzouten.
Wie alles moet betalen (de kudTburgerT waar geen enkel politicus naar luistert) zal de zittende macht jeuken.
Rutte kan van mij ongezien de typhus krijgen met zijn kunstmatige kabinet met die rode rothonden van PvdA!

necrosis | 26-12-15 | 07:19

Mijn stemadvies zou zijn: PVV of VNL.
Vervolgens zou ik blij zijn met een coalitie van PVV,VNL plus CDA en/of CU en/of 50PLUS.
VVD, PvdA, D66 mogen voorlopig op het strafbankje om na te denken over hun zonden.

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:14

VNL is dus eigenlijk een soort VVD v2.0, sans de kouwe kak en eurofilie.
Vlaktaks is aantrekkelijk, maar wie oh wie gaat dat betalen zoete lieve Jorammetje?

Wel even schrikken toen er geheim agenten van de AK partij (what's in a name?) kwamen binnenlopen.

Dhr. de Wit | 26-12-15 | 07:05

@miko | 26-12-15 | 05:07
*1500 Watt bouwlamp aanzetten doet*

necrosis | 26-12-15 | 06:52

*kerstverlichting uit doet*

miko | 26-12-15 | 05:07

necrosis | 26-12-15 | 04:19

Ben te moe om daar nog zinnig op te reageren, wens u nog een goede nacht toe. Weltrusten.

Borrelende Boris | 26-12-15 | 04:37

*met fles bier en goed stripboek naar mandje wandelen doet*

necrosis | 26-12-15 | 04:36

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 04:02
Om te beginnen zou ik een bijstandsmoeder op financiën zetten.
Die zijn gewend om elk dubbeltje tien keer om te keren voordat ze het uitgeven.
Dit in tegenstelling tot dat vette varken Jan-Gays de Jager die enthousiast heeft uitgelegd dat we dik gingen verdienen aan de deal met Griekenland.
Jan-Gays is weg, net als onze taxpoet waar we niets op verdient hebben, en de de bodem van de Griekse ellende is nog lang niet in zicht zolang de machthebbers daar de ballen niet hebben om het geld te halen waar het zit.
En daarom nog maar eens een linkje wat menig belastingbetalerT in Nederland kokhalzend richting toilet doet rennen:
verhuisjegeld.nl/2012/02/15/griekenlan...
Opbokken met die Tsipras en 'gevallen' minister Faroevakis!
Geen cent meer naar die Grieken!

necrosis | 26-12-15 | 04:19

@miko | 26-12-15 | 03:58
Nee, de stammen onderling branden elkaars scholen plat.
Die primitievelingen die het nu voor het zeggen hebben, houden vrouwen liever dom zodat ze makkelijker uitgehuwelijkt kunnen worden.
Ik schaam me bijna om mezelf 'mens' te noemen!

necrosis | 26-12-15 | 04:07

necrosis | 26-12-15 | 04:00

Ben benieuwd wie u geschikt zou vinden om de ministersposten in te nemen.

Borrelende Boris | 26-12-15 | 04:02

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 03:51
Ik wil niet dromen van Wilma, ik zou haar IRL liever op schoot hebben.
En waarom Wilma moest vertrekken zonder consequenties voor 'meisje' Melanie is me nog steeds niet duidelijk.
In ieder geval ben ik absoluut ongeschikt voor de politiek, tenzij ik iedereen (inclusief Pinnokio Rutte) buiten kan schoppen en de juiste personen op de juiste plaats kan zetten.

necrosis | 26-12-15 | 04:00

@necrosis | 26-12-15 | 02:55
Zijn ze het lezen afgeleerd?

miko | 26-12-15 | 03:58

@ necrosis | 26-12-15 | 03:49

Het is niet ondenkbaar dat onze belangen niet meer gelden en we overgeleverd zijn aan de driehoek van de grote media, de grote bedrijven en de grote overheid.

mysteryposter | 26-12-15 | 03:53

necrosis | 26-12-15 | 03:42

Kun je beter een slaappil nemen om lekker van Wilma te gaan dromen!

Borrelende Boris | 26-12-15 | 03:51

@mysteryposter | 26-12-15 | 03:35
Waarom hebben wij niet van die slimme politici, maar een stel ruifvreters met een gat in de hand die vrolijk ons zuurverdiende geld over de grenzen smijten?
Ik vraag me sowieso al af wat bepaalde 'politici' nou eigenlijk doen voor hun veel te hoge salaris.
Nederland kent een hoop politici die op posten worden gezet waar ze geen enkele kennis van hebben.
Hennis op Defensie?
Die weet geen zak van Defensie.
Plasterk had columnist moeten blijven bij Buitenhof
Dijksma had nooit teruggevraagd moeten worden wegens volstrekt incapabel.
En zo weet ik nog wel wat namen van mensen die niets bijdragen aan de maatschappij maar wel graag het zuurverdiende geld van de kudTburger uitgeven.
*zwaait naar Ploumen*

necrosis | 26-12-15 | 03:49

Moskovich is de VNL-variant van Leefbaars Emile Ratelband. Een blunder van jewelste waarmee je je als partij in één klap totaal ongeloofwaardig maakt.
.
Voorspel voor Joram dat hem een zelfde lot staat te wachten als Marco Pastors, namelijk nul zetels.

Terence Hill | 26-12-15 | 03:44

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 03:31
Wij zijn als Nederlands volk nog beschaafd.
In een bananenrepubliek zou zo'n politicus moeten vrezen voor zijn leven of snel verkassen naar een ander land voordat de arme, boze meute los gaat op die corrupte politicus/ politica.
In Nederland mogen 'zonnekoningen' als Jos van Rey gewoon hun gang gaan.
*neemt kalmeringspillen om het beschaafd te houden*

necrosis | 26-12-15 | 03:42

@ necrosis | 26-12-15 | 03:32

Klopt, de noren bezitten met dat potje geld wat ze geïnvesteerd hebben 10 procent belangen in bijna alle grote bedrijven in de wereld.

mysteryposter | 26-12-15 | 03:35

@mysteryposter | 26-12-15 | 03:04
Basisinkomen of niet, Libië deed het destijds beter dan Nederland qua zorg en onderwijs.
Nu hebben we VMBO in plaats van LTS (waar je tenminste nog een vak leerde) en reizen de kosten van zorg (met dank aan Hans Hoogervorst) de pan uit.
En wat betreft olie-inkomsten, Nederland had destijds de 'aardgasbel' en heeft die opbrengsten gewoon weggegeven, om te beginnen aan Italië door het leveren van gas vér onder de prijs (op verzoek van de Amerikanen).
Vergelijk het met Noorwegen die de olieopbrengsten in een spaarpotje (zo'n 1300 miljard!) hebben gestopt, die zijn niet op hun achterhoofd gevallen en treden dus ook niet toe tot de EU.
Helaas hebben NL politci ons uitgeleverd aan de EU en zullen onze pensioenpotten binnenkort geplunderd gaan worden.
En Rutte zag dat het goed was....
*met dingen gaat smijten*

necrosis | 26-12-15 | 03:32

necrosis | 26-12-15 | 03:13

Kan me de frustratie wel voorstellen. Zie het veel om me heen. Mensen die nooit een beroep doen op de overheid en als ze een keer in de problemen zijn, dan vallen ze net buiten de regeling en mogen ze het zelf uitzoeken. Je bloed gaat dan koken als je weer zo'n topic op GS voorbij ziet komen over één of andere bestuurder die niks presteert en nog even een paar ton wachtgeld of oprot premie meekrijgt.

Borrelende Boris | 26-12-15 | 03:31

-weggejorist-

mysteryposter | 26-12-15 | 03:27

@ necrosis | 26-12-15 | 03:20

Dat soort regimes bluffen naar buien toe om de eenheid in het land te behouden. Ze weten ook wel dat ze kansloos zijn in totale oorlog.

De retoriek naar buiten is grotendeels binnenlandse politiek, net als de retoriek van Iran.

mysteryposter | 26-12-15 | 03:26

@Jan Dribbel | 26-12-15 | 02:50
Kim is niet democratisch gekozen, hij is één van de kleinzoons van de 'grote' Kim Il Sun.
De volgende leider van Noord-Korea zal ongetwijfeld ook weer Kim heten.
Dat ze daarmee geen stap verder komen in vergelijking met Zuid-Korea die groeien dankzij Samsung, Kia en noem het maar op, zal de leiders worst wezen, zelfs als de bevolking van Noord-Korea gras moet eten om te overleven.

necrosis | 26-12-15 | 03:20

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:48
Zoals ik al zei: ik ken genoeg schrijnende gevallen.
Ikzelf heb het aan den lijve mogen ondervinden.
Na een kleine 10 jaar voor dezelfde toko gewerkt te hebben (als inlener van een groot detacheringsbureau) werd ik door bezuinigingen 'overbodig' gemaakt.
Het detacheringsbureau heeft me toen per direct ontslagen, wat ze op een enorme afkoopsom kwam te staan wegens de flex en zeker wet.
Kort daarna ben ik gaan werken voor een NGO, een toko waarbij je geen (Nederlandse) belasting hoefde te betalen, iets wat slechts een jaar duurde aangezien mijn directe baas alleen maar vrouwen onder zich wilde en mijn jaarcontract niet wilde verlengen.
WW kreeg ik niet, ik had tenslotte de laatste zes maanden geen premie afgedragen.
Bijstand kreeg ik ook niet aangezien ik teveel op mijn rekening had staan.
En als slagroom op het toetje was het aanbod van werk rond 2002 ook niet geweldig, ik heb toen mijn eigen zuurverdiende spaargeld mogen 'opvreten' voordat ik ergens gehoor kreeg.
Toen ik mijn ongenoegen uitte bij het CWI, kreeg ik te horen dat ik destijds maar niet voor die NGO had moeten gaan werken...
Schijnbaar was het dus slimmer geweest om die baan niet te accepteren en gewoon WW (toen nog vrij onbeperkt) had moeten aanvragen.

necrosis | 26-12-15 | 03:13

@ Onder zijn bewind gratis scholing en ziekenzorg van zeer hoog gehalte, geen staatsschuld (!) en vrijwel geen analfabetisme.
En nu?
necrosis | 26-12-15 | 02:55

Klopt, in die landen hadden ze vanuit olie inkomsten een soort communistisch systeem met een basis inkomen. Saudi Arabie heeft nog zo'n systeem met 20k per jaar als basis inkomen ofzo.

Dit is allemaal weggevallen door de slimme beleidsvoerders van ons, of de poppenspelers die hun besturen.

mysteryposter | 26-12-15 | 03:04

@ Jan Dribbel | 26-12-15 | 02:50

Irak was voor sadam hoessein sjiitisch, met hem soennitisch, nu weer sjiitisch met soennieten die verzet strijden.

Never ending story.

mysteryposter | 26-12-15 | 02:57

@mysteryposter | 26-12-15 | 02:41
Helaas voor Assad, heeft de westerse wereld 'besloten' dat hij een dictator is en daarom moet ophoepelen.
Dat heeft in het verleden ook zo fan-tas-tisch gewerkt in Libië, Egypte en Irak (sarcasme-teken naar keuze invullen).
Feit is en blijft dat als 'we' ons niet bemoeid hadden met eerder genoemde landen, er lang niet zoveel vluchtelingen aan de poorten van Europa stonden te wachten.
Ik heb het al eerder gepost:
Zulke landen help je niet met democratie naar westers model, die landen zitten vol heethoofden met verschillende uitleg van de koran en elkaar daarom de hersens inslaan.
In dat soort landen heb je gewoon een 'sterke man' nodig die alles onder controle heeft.
En hoe ge-wel-dig het dan is als bijvoorbeeld Ghadaffy wordt vermoord, kunnen we inmiddels zien aan de totale chaos en anarchie in Libië.
Onder zijn bewind gratis scholing en ziekenzorg van zeer hoog gehalte, geen staatsschuld (!) en vrijwel geen analfabetisme.
En nu?

necrosis | 26-12-15 | 02:55

mysteryposter | 26-12-15 | 02:41
"Assad is democratisch gekozen"
Met dat soort uitspraken moet je voorzichtig zijn.
Kim uit Noord-Korea is ook democratisch verkozen.
Mugabe uit Zimbabwe wordt ook al jarenlang, 40 jaar, democratisch gekozen: al zijn tegenstanders liggen op het kerkhof.

Jan Dribbel | 26-12-15 | 02:50

necrosis | 26-12-15 | 02:41

Heb geen zin om mijn levensverhaal op GS te zetten, maar neem maar van me aan dat ik in mijn leven heel wat werk heb verzet. Als je dan ook van me aanneemt dat het heel erg heeft tegengezeten de afgelopen jaren, dan kan het je in Nederland gebeuren dat je een beroep moet doen op de voedselbank (ben ik te trots voor, loop liever met honger rond, dan dat ik me daar zou melden, maar dat is mijn probleem).

Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:48

@ necrosis | 26-12-15 | 02:36

Assad is democratisch gekozen, alle anders gelovenden zijn veilig in zijn gecontroleerd gebied, hoofddoekje niet verplicht, kerstmis mag openlijk gevierd worden.

en die barrel bommen, die kwamen jaren later na de "hell cannons" van het IS verzet (gasflessen afschieten op bevolking)

www.youtube.com/watch?v=wHz0nX9wbzw

mysteryposter | 26-12-15 | 02:41

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:26
Ik weet niet eens of je een baan hebt.
Maar heb je een baan en desondanks toch recht op deelname aan de voedselbank, dan doe je iets verkeerd.
Overigens hoeft dat laatste niet je eigen schuld te zijn.
Ik ken genoeg schrijnende gevallen....

necrosis | 26-12-15 | 02:41

@mysteryposter | 26-12-15 | 02:30
Je bedoeld zoiets als 'Assad is een schurk, zijn landgenoten die Syrië ontvluchten, moeten we helpen'?
Dat dient inderdaad geen commercieel belang maar kost klauwen met geld.
Nog even los van het feit dat je nooit weet of je een stel IS-slagers hebt 'geïmporteerd'.

necrosis | 26-12-15 | 02:36

Goed alternatief voor de te linkse Wilders.

Tokoloshe | 26-12-15 | 02:35

@ necrosis | 26-12-15 | 02:25

Onze media heeft een handje ernaar om "politieke" vijanden te creëren en daar aandacht op te richten. Enige zelfreflectie en objectiviteit lijkt verdwenen, dat dient immers geen commercieel of speciaal belang.

mysteryposter | 26-12-15 | 02:30

necrosis | 26-12-15 | 02:15

Een baan, goh, dat ik daar niet aan gedacht heb. Bedankt voor de tip!

Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:26

@mysteryposter | 26-12-15 | 02:17
Is dat stuk geschreven door een Nederlander (in het Engels)?
Het staat vol taalfouten.
Als Nederland trouwens goed banden zou hebben met Assad, zouden we weten wie we moeten opvangen, of wie juist niet.

necrosis | 26-12-15 | 02:25

De Engelse moslim familie die deed alsof ze naar dinsney land wilde, en zonder reden geweigerd weren. Waarna een petitie is gestart om Donald Trump uit engalnd te weren met 100k likes.

Die gingen naar dezelfde moskee als de jihadisten in Californië.

www.breitbart.com/london/2015/12/25/re...

mysteryposter | 26-12-15 | 02:17

@miko | 26-12-15 | 02:02
In dat kleine stukje Spanje in Marokko gaat het ook lekker:
www.telegraaf.nl/feed/24917722/__Migra...
Dat stukje 'Spanje' moet uit de EU, net als Lampedusa!

necrosis | 26-12-15 | 02:17

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:08
Een kerstpakket krijg je meestal van je werkgever en/ of zakelijke relaties.
En omdat het meestal wijn en opeetdingetjes zijn, gaan die ongeopend naar de voedselbank.
Misschien moet je eens een baan gaan zoeken?

necrosis | 26-12-15 | 02:15

necrosis | 26-12-15 | 02:04

Kerstpakket, Wat is dat? Kom zelf in aanmerking voor een rekening bij de voedselbank. Laat staan dat ik ze wat te bieden heb.

Borrelende Boris | 26-12-15 | 02:08

@Borrelende Boris | 26-12-15 | 01:44
Heb jij nog wat voedsel, of je kerstpakket, gedoneerd aan de voedselbank?
Met het huidige beleid is het zowat de grootste bank van Nederland.

necrosis | 26-12-15 | 02:04

@ Jan Dribbel | 26-12-15 | 01:58

Kan zomaar de trigger zijn ... bedankt merkel ... kuch

mysteryposter | 26-12-15 | 02:01

Succes kale, maar mijn stem gaat gewoon naar Geert en dat is ook een halve allochtoon dus ik ken geen racist zijn.
Jammer dat je niet ff gewacht heb bij de pvv.
Hier een les voor jou

www.youtube.com/watch?v=1RZu71ahCtI

hebbuh | 26-12-15 | 01:46

Laten we eerst maar eens zorgen dat oma niet meer in een poepluier hoeft te liggen en dat er geen voedselbanken meer nodig zijn. Kunnen we het later hebben over leuke speeltjes voor defensie.

Borrelende Boris | 26-12-15 | 01:44

@ Min-of-meer | 26-12-15 | 01:31

We hebben "terminators" nodig. Zoals de nieuw Russische op afstand bestuurbare drone tanks

www.youtube.com/watch?v=J_pA0Or0Cqg

mysteryposter | 26-12-15 | 01:37

@Randiaan | 25-12-15 | 21:12
De LP is alleen te radicaal en dogmatisch om ooit in de regering terecht te komen; laat staan verkozen te worden.

Somalië lijkt me een uiterst libertarisch paradijsje, trouwens.

Min-of-meer | 26-12-15 | 01:35

@VanBukkem | 25-12-15 | 21:05
Nederland heeft niets aan force projection, de belangrijkste reden voor een vliegdekschip. Beter zorgen we eerst ervoor dat wat we nu hebben volledig operationeel is (wat dus al onmogelijk lijkt te zijn voor dit kabinet). Daarna kunnen we het gaan hebben over de terugkeer van tanks en een helikopterdekschip (Franse Mistral-klasse bijvoorbeeld). Vliegdekschip moet aan de onderkant van de prioriteitenlijst staan.

Min-of-meer | 26-12-15 | 01:31

@ Jan Dribbel | 26-12-15 | 01:25

Juist, beter afschaffen die schimmige construties. 1 simpele belasting voor iedereen, of 3 schalen maar in elk geval geen rare aftrekposten, geen onzinnige linkse hobbies, geen fraude gevoelige subsidies en bijslagen, waar mensen vanuit andere landen met fraude kunnen profiteren.

Simpel en rechtvaardig, met een kleinere en ons dienende overheid.

mysteryposter | 26-12-15 | 01:30

mysteryposter | 26-12-15 | 01:06
De hele rijken betalen, waar dan ook ter wereld geen belasting.
Ik zag laatst, ik geloof op de Belg, een docu, dat zelfs de rijkste Amerikanen allerlei constructies verzinnen om de lokale belasting te mijden.
Met een reeks van lege BV's via belastingparadijzen.
De advocaten-kosten zijn hoger dan de besparing.
Maar de rijken kunnen bijna niet meer aangepakt worden voor burenoverlast en het ontduiken van gemeentelijke besluiten.
Ze, de nieuwe rijken verwijzen naar hun advocaat, die de gemeente (Los Angeles of buurtgemmenten) doorverwijzen naar een lege BV, die weer doorverwijst naar een andere lege BV.
Het gedrag van de Elite

Jan Dribbel | 26-12-15 | 01:25

Miljardairs hebben al grote gebieden in centraal afrika gekocht, en in woestijn gebieden in Australië. China investeert ook fora in die gebieden.

De vluchtelingen verlaten een gebied wat straks qua weer het centrum van de planeet wordt.

mysteryposter | 26-12-15 | 01:23

@mysteryposter | 26-12-15 | 01:20
Wel, wel. Leuk om te weten :)

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 01:21

@ Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 01:18

Er komt een kleine ijstijd. Over een aantal jaar begint de grote trek naar het zuiden haha.

mysteryposter | 26-12-15 | 01:20

@La Bailaora | 26-12-15 | 00:35
Dank voor al je informatie, La Bailaora. Dat waardeer ik zeer. Want hoewel ik hier blijf, want te oud, vind ik het toch leuk om te weten waar de beste islamvrije plekken zijn.

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 01:18

Vlaktaks is op zich een goed idee, maar we staan voor veel grotere problemen. Dus nu even geen prio.

La Bailaora | 26-12-15 | 01:14

@ Jan Dribbel | 26-12-15 | 01:04

Vlak-taks is gecombineerd met afschaffen van aftrekposten. ... nu betalen sommige hele rijken bijna geen belasting.

mysteryposter | 26-12-15 | 01:06

Als ik zie waar de vlak-taks is ingevoerd in Europa, dan krijg ik een associatie met oligarchen, corruptie, falende rechts-spraak, maffia, uitbuiting van de eigen bevolking en hongerlonen.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

Jan Dribbel | 26-12-15 | 01:04

Hoe meer versplintering er in NL komt hoe beter. Ik zou graag gaan voor 50 partijen met ieder 3 zetels. Gaan wij wel aan de kant staan om te zien hoe het afloopt. En misschien dat de elite dan gaat inzien dat we een echt probleem hebben.

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:59

Omdat VVD pro eu is en in praktijk de liberale idealen heeft verlaten denk ik dat het niet ondenkbaar is dat de helft van de 20 zetels in de peiling zomaar kan verschuiven naar 10 zetels voor vnl vanuit de vvd.

mysteryposter | 26-12-15 | 00:59

Ik vind het maar waardeloze gasten. Als je wegloopt omdat je op je pik getrapt bent wegens kopvoddentax en minder minder stel je je al aan, en als je denkt dat je met je splinterpartijtje kans maakt iets voor NL te betekenen dan heb je er niks van begrepen. Kun je wel plots net doen alsof je op belangrijke punten ineens van mening verschilt met Geert, maar wat mij betreft ben je vooral een luis in de rechter pels die slechts de boel loopt te versplinteren. Is het strategisch en tactisch dom. Ipv net als Mosco hun ego achterna te lopen en een kansloze exercitie aangaan hadden ze beter allemaal hun ego kunnen wegcijferen en mee kunnen strijden onder de vlag van de enige partij die onder leiding staat van een capabel leider die de schouders heeft om de druk aan te kunnen. Maar dit zijn typisch politici, die niet het grotere belang zien en slechts kleinschalig in hun eigen straatje denken. Denk je dat iedereen bij de VVD, SP of het CDA achter elk beleidspunt in de partij staat? Totaal niet. Toch weten ze de boel bij elkaar te houden en slikken ze gewoon even door op punten waar het wringt. Deze gasten zullen nooit een stem van mij krijgen. Ook al hebben ze een punt op bepaalde onderdelen, ik kijk liever naar het landsbelang wie het beste tegengas kan geven en kan opbeuken tegen de immense muur van domheid van D66, VVD, PvdA, SP en het CDA. Zouden meneer van Klaveren, Bontes en Moscovitch ook moeten doen. Dat waren bruikbare krachten geweest binnen de PVV.

Koettoerk | 26-12-15 | 00:55

Het vlaktaksgedeelte ben ik het wel mee eens, dat is rechts en ben ik ook groot voorstander van. Overigens heb ik de PVV zich naar nooit echt tegen horen verzetten.

Echter het idee dat geld naar veiligheid rechts is, is natuurlijk niet zo. Het is misschien een beetje zo gegroeid dat het iets iets waar rechtse partijen meer mee doen, maar strikt genomen is het niet als “rechts” te kwalificeren. Daarbij moet je ook opletten dat het zich niet gaat richten op de burgers, controle, minder privacy enz want dan is het zelfs links te nomen. Ook kun je de PVV niet links noemen, wel hebben ze inderdaad enkele vervelende linkse punten ertussen zitten. Ik snap dat Joram het wat moet aandikken maar laten we het wel bij de feiten houden. De PVV heeft een aantal vervelende linkse punten.

Gelukzoekers tegen houden in plaats van puur focussen op de Islam is ook goed, al is ook hierbij het weer zo dat de PVV wel focust op de Islam maar duidelijk ook niets van gelukszoekers in het algeheel moet hebben. Dat die dus meer kans maakt in de wereld van de PVV denk ik niet.

Op zich hebben ze wel leuke ideeën, maar het blijft een afsplitsing van de PVV en daardoor denk ik niet dat ze erg succesvol zullen zijn. Ook het afzetten tegen de PVV doet ze geen goed. Een nieuwe rechtse partij (Die we echt nodig hebben) zal juist samen moeten werken met de VVD en PVV omdat je daar het meeste mee bereikt. Je mag dan zeker ook de nadelen van zulke partijen aanhalen, maar ga ze niet links noemen en zet je vooral af tegen de linkse partijen.

Overigens wel leuk om mee te nemen. We voldoen niet aan de 2% norm die we hebben afgesproken. Hou dit in gedachten voor elke deer dat een linkse partij roept dat wat de PVV wilt niet realistisch / niet mogelijk is. Dat is wel mogelijk maar mag niet volgens verdragen. Duidelijk kunnen we zulke verdragen dus prima aan onze laars lappen.

DerUnterMensch | 26-12-15 | 00:55

@Mark_D_NL Ben lid van de vnl. Voor zover ik weet krijgen ze donaties binnen van leden en hebben ze een alliantie met UKIP waar geld vandaan komt (en.m.wikipedia.org/wiki/Alliance_for_...).

marco2304 | 26-12-15 | 00:53

mag ik ook nog ff | 26-12-15 | 00:48
Zit je nou nog vis te eten? Je maakt er ook wel een standaard Kerstfeest van zeg.

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:51

Jammer Joran, toch iets van een uitstraling van een dooie vis. Jan Roos toppertje. Volgend interview de vis iets meer op de huid zitten. ( vis? Ben nu met witte wijn begonnen past er goed bij)

mag ik ook nog ff | 26-12-15 | 00:48

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:29
Lol.
En de smartphone werkt er ook al niet.
Dus is dit ruige gebied ongeschikt voor de "moderne mens".
Je hebt daar geen faceboek-vrienden!
Wat het leven daar onleefbaar maakt, als ik de moderne mens probeer te begrijpen.
@La Bailaora | 26-12-15 | 00:31
De foto komt uit je eigen link.
Patagonië.

Jan Dribbel | 26-12-15 | 00:43

@Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:20
Er zijn trouwens nog wel meer plekken op aarde waar je goed heen kunt, bv. Zuid West Australië. Ook daar zijn niet veel mohammedanen, die zitten vooral in de steden als Sydney en Melbourne, en die steden liggen vanaf zuid west Australië toch nog zo'n 3000 km weg.

Albany is wel een goede plek bv., groen, warmer dan Patagonië, maar niet te heet:
www.steveparish-natureconnect.com.au/...

Probleem van Australië is, je komt er niet makkelijk in.

La Bailaora | 26-12-15 | 00:35

Lewis | 26-12-15 | 00:26
Ik ben in de buurt en zo nodig klaar voor actie. En heb nog de skills die me vroeger zijn aangeleerd.

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:32

@marco2304 | 26-12-15 | 00:16
Grappig dat van Klaveren zelf in de panelen komt.. Vertel, waarom moeten we op u stemmen?

Crematorium-de-Asbak | 26-12-15 | 00:31

@Jan Dribbel | 26-12-15 | 00:25
Mooi ook, lijkt een beetje op Schotland, maar aan de weg te zien eerder Canada. Nieuw Zeeland denk ik niet, want daar rijden ze links.

La Bailaora | 26-12-15 | 00:31

an Dribbel | 26-12-15 | 00:25
Ik zie geen tankstation of praatpaal. Dan rijd ik al niet lekker meer.

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:29

@marco2304 | 26-12-15 | 00:16
Hij is tegen burka verbod etcetera. Dus nee, voor mij geen VNL.

La Bailaora | 26-12-15 | 00:28

@Lewis | 26-12-15 | 00:26
Ik blijf. En verdedig mijn land.

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:28

AntiSoof | 26-12-15 | 00:01
Massacommunicatie en desinformatie zijn tegenwoordig een wetenschap. moeilijk om te weerstaan, maar het feit dat je weet dat het bestaat, helpt al enorm.

Graaf van Egmont | 26-12-15 | 00:27

Ongelooflijk, dat we het hier massaal over emigratie hebben en dat iedereen met een beetje gezond verstand dat nog heel goed kan begrijpen ook. Wat is dit land snel afgegleden.
Maar ik hoop dat heel veel mensen blijven. Om tegenwicht te bieden. Om onze waarden te verdedigen als het moet.

Lewis | 26-12-15 | 00:26

La Bailaora | 26-12-15 | 00:15

Hier zou ik ook wel eens willen rijden.
Dan besef je pas wat voor kleine stipjes we eigenlijk zijn.
miriadna.com/desctopwalls/images/max/A...

Jan Dribbel | 26-12-15 | 00:25

@marco2304 | 26-12-15 | 00:16
Uit welke kringen komt dat geld waar van Klaveren melding van maakte. Weet jij dat?

Mark_D_NL | 26-12-15 | 00:23

HAHHA @marco2304 | 26-12-15 | 00:16
Zak in de stront VNL slaaf.. Denk je nou echt dat we zo dom zijn hier??
Doorzichtig zieltjes winnen, BAH..

Crematorium-de-Asbak | 26-12-15 | 00:21

@La Bailaora | 26-12-15 | 00:15
Ha! Een Bob Ross. *van dyke's blue*
Schitterend!

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:20

Vnl begint mij steeds meer aan te spreken. Een reëel en doorgerekend financieel alternatief voor links-liberaal/conservatieve partijen als VVD en PVV. En verder hard maar onderbouwd op islam (zie stemgedrag in parlement). Van klaveren heeft volgens mij ook islam gestudeerd. Weet wel wat hij zegt.

marco2304 | 26-12-15 | 00:16

@Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:09
Doordat het vaak waait kan het er wel 'guur' zijn hoor! Hier nog een mooi plaatje van patagonië:
miriadna.com/preview/patagonia-(argent...)

La Bailaora | 26-12-15 | 00:15

Mark_D_NL | 26-12-15 | 00:06

Qua veiligheid, ben ik niet op de hoogte van de cijfers. Maar ik voel me daar wel veiliger. Wat betreft goedkoper. Dat ligt wat ingewikkelder. Prijzen in de winkels zijn hetzelfde. Belastingschalen ook. Maar bijv. erfbelasting naar de 1e graad familie kennen ze niet. Dus dat scheelt al. Maar idd huizen in Gorenska zijn even duur als hier in Nederland.

roze_bril | 26-12-15 | 00:14

@Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:09
Haha, nee, en ik woon in Spanje op dit moment. Beter dan Nederland wat Mohammedanen betreft, maar ook in Spanje ben ik er niet zo zeker op als het misgaat in Europa. Dan droom ik wel eens om toch maar weer naar Patagonië te verhuizen, ik heb daar zo'n half jaar gezeten, was een prima ervaring (ook in de winter). Daar kan je dan wel de Europese 'storm' overleven.

La Bailaora | 26-12-15 | 00:11

@roze_bril | 26-12-15 | 00:08
Okee. Thx. Dat is wel een pluspunt, ja.

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:09

@La Bailaora | 26-12-15 | 00:06
Zeg! Ben jij toevallig de consul van Patagonië? Klinkt allemaal ideeal voor mij. Niet koud en niet heet.

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:09

@Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:05

Ze zijn daar in ieder geval patriottisch. Niet zoals hier dat ze vreemdelingen welkom heten en eigen mensen uitkotsen. Toen ik aan mijn vriendin vertelde dat vluchtelingen een nieuw huis krijgen, keek ze met grote ogen aan. Gekke Henkie hier.

roze_bril | 26-12-15 | 00:08

@Jan Dribbel | 26-12-15 | 00:01
Klopt helemaal hoor. Patagonië heeft niet echt een heel vriendelijk klimaat, maar gek genoeg zijn de winters er zachter dan in Nederland, in die zin dat het er eigenlijk nooit echt koud wordt. Een elfstedentocht zal er, als ze al kanalen gehad zouden hebben, nooit verreden kunnen worden. Daarentegen wordt het er in de zomer ook nooit warm. 18 graden is al veel.

Dat komt natuurlijk omdat patagonië omringd wordt door oceanen, dus veel regen, wind en koele zomers, maar 'zachte' winters.

Je leert er wel mee leven als je er woont. Het voordeel is dat er vriendelijke mensen wonen, geen mohammedanen, veel natuur, en dan is het er prima toeven.

La Bailaora | 26-12-15 | 00:06

@roze_bril | 26-12-15 | 00:04
Het is daar in ieder geval niet veiliger en niet veel goedkoper.

Mark_D_NL | 26-12-15 | 00:06

@roze_bril | 26-12-15 | 00:04
Werkelijk? Is het daar beter dan hier?

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:05

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:03

Slovenie

roze_bril | 26-12-15 | 00:04

@roze_bril | 26-12-15 | 00:02
Waar ga je heen?

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:03

@Ongeblustekalk | 25-12-15 | 23:41

Die mag u uitleggen?
Overigens heb ik af en toe de indruk dat u hele vreemde verwachtingen van mij heeft. Ik heb een vrij exact geheugen en kan mij eerdere treffens herinneren.
.
Hoewel ik oprecht opschrijf wat ik vind en doe, zitten er in de meer emotionele tegels nogal eens momentopnames van mijn beleving van dingen. Naast de nodige gedachtenexperimenten. Ik ben sowieso een buiig persoon. Vandaag nogal zwartgallig door een combinatie van dingen. Geen zin om daar verder op in te gaan.

Parel van het Zuiden | 26-12-15 | 00:02

Goed verhaal. Ook inhoudelijk kon hij het prima overbrengen. Een immigratiestop voor kanslozen komt op hetzelfde neer als een immigratiestop voor moslims. Dus dat is ook al weer slim gekozen. Verder verdiep ik me niet in deze partij want ik laat Nederland toch achter me. Maar anders was het zeker de moeite waard geweest.

roze_bril | 26-12-15 | 00:02

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:56
Jawel ,dat is natuurlijk ook zo. Maar het ontdekken van de eigen geest is zo een achterlijk moeilijk vak dat dit niet zomaar als algemene ontwikkeling bijgehouden kan worden. Ik bedoel, bewustzijn als mens in het hier en nu is iets dat velen juist ontlopen en daardoor hun geest verstrooien door kleine zaakjes na te jagen.
Maar ja. Zo gaat het. Alleen vind ik het jammer dat iemand dan de conclusie trekt dat de mensen niet deugen als die mensen gewoon vreselijk een rad voor de ogen wordt gedraaid. Als je dat eenmaal ziet, dan, tsja, dan is dat zo. Jammer maar waar.

AntiSoof | 26-12-15 | 00:01

La Bailaora | 25-12-15 | 23:44
New York ligt op dezelfde hoogte als Madrid.
Toch is het klimaat daar wezelijk anders.
Maar Patagonië is qua natuur wel prachtig.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...

Jan Dribbel | 26-12-15 | 00:01

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:58
Ik heb geen idee, maar La Bailaora weet alles over Patagonië.

Lewis Lewinsky | 26-12-15 | 00:00

@COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:50
Neem voor mij een messing magneet mee.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:59

@Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:55
Ha! Wildernis. Superveilig! Je hebt een punt. Met Patagonië ook al. Zal Nieuw-Zeeland misschien ook veiliger zijn dan Nederland.
*je hebt met 3-0 van me gewonnen*

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:59

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:53
Een land zonder moslims is altijd plus heul veul. Ook geen bergtoppen die je aan een moskee doen denken?

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:58

Ik geloof die gladkakker van klaveren voor geen cent.. Wilders is mijn man.. Oja een "Warme kerst voor elke reaguurder"

Crematorium-de-Asbak | 25-12-15 | 23:56

AntiSoof | 25-12-15 | 23:52
Het verlaten van een school, als dan niet met diploma's ontslaat de mensch niet om aan zichzelf te blijven werken. Een automonteur moet bij elke nieuwe vinding ook bijgeschoold worden?

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:56

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:51
Het voordeel van Patagonië is dat daar nog geen mohammedanen schijnen te zijn.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:53

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:49
Ja, alleen die zitten vooral iets meer naar het noorden, oa. in het Chileense deel 'Region de los lagos' (ook heel mooi), en in Argentinië in het deel richting Paraguay en langs de Andes in de buurt van Bariloche.

La Bailaora | 25-12-15 | 23:52

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:42
"Zelf ga ik er vanuit dat een mens, een individu, zelf moet denken. Hij/zij is over het algemeen goed geschoold om dat ook werkelijk te kunnen."
1. Mee eens, een mens moet zelf denken. Maar kán een doorsnee mens dit? Hierop durf ik volop NEE te zeggen. Nee, dat blijkt uit vele studies van filosofen, psychologen, 'verlichte' mensen enzovoorts. En daar kan ik het mee eens zijn. Vele mensen kennen zichzelf niet eens. Ze weten zo ontzettend veel NIET...
Ik bedoel dit niet moraliserend of anderszins ego gedoe.
2. De scholing is misschien oppervlakkig wel goed, maar laat het belangrijkste liggen: de ontwikkeling van het zelfbewustzijn. Dit is ook zeer moeilijk, dat geef ik toe en zal misschien ooit wel een vak zijn, maar hiervoor is eerlijkheid nodig en daar past geen patserssysteem van megacorporaties en ander megalomane overdrijving is. Maar ja. Men weet wat men weet en al het andere lijkt onbelangrijk totdat men dat ook weet en dan zegt, Goh! Dat ik dat niet wist... Dus kon ik het andere eigenlijk ook niet echt weten.

AntiSoof | 25-12-15 | 23:52

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:50
Yep. Dus als iemand tussen Duitsers wil wonen is het voldoende om bij Kerkrade of Beek de grens over te trekken. Scheelt weer wat CO2 uitstoot.

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:51

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:46
Ja, niks mis mee. Vooral Chili.

La Bailaora | 25-12-15 | 23:50

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:50

@Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:49
Nazi's?

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:50

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:46
Weet je wie er ook allemaal naar Chili en Argentinië vluchtten?

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:49

@La Bailaora | 25-12-15 | 23:47
Inderdaad schitterend. Ongelovelijk steil, die bergen.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:48

@Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:45
Zou je denken, hè. Maar in noorden van Noorwegen hebben al mohammedaanse moorden plaatsgehad, gepleegd door afgewezen asielzoekers.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:47

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:45
Patagonië heeft ook nog eens een adembenemende natuur:
viajar.especiales.elperiodico.com/50-p...

Ik ben op veel plekken op aarde geweest, maar Patagonië is wel een topper.

La Bailaora | 25-12-15 | 23:47

@La Bailaora | 25-12-15 | 23:44
Ha, gelukkig. Maar het blijft Chili of Argentinië.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:46

@La Bailaora | 25-12-15 | 23:44
Janee, die kou en ijs enzo sloeg op Noord-Canada.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:45

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:42
Te koud dus voor Islamisering.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:45

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:44
Nee, ook mooie vrouwen hoor!

La Bailaora | 25-12-15 | 23:44

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:42
Patagonië ligt op dezelfde hoogte van de pool (in dat geval de zuidpool) als Nederland...

La Bailaora | 25-12-15 | 23:44

@La Bailaora | 25-12-15 | 23:42
Thx. Ik dacht dat daar alleen schapen waren?

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:44

@Jan Dribbel | 25-12-15 | 23:42
Nee hoor, leven hele leuke mensen, vooral op het Chileense stuk.

La Bailaora | 25-12-15 | 23:43

COA Constrictor 23:36
.
Als u zich zou hebben ingelezen in het libertarisme dan zou u niet gesproken hebben van 'lokale heersers' of Syrie-achtige situaties. Neen. Dan zou u geweten hebben dat een geprivatiseerde rechtsorde op basis van het NAP dit soort situaties voorkomen. Ziet u? De automonteur moet u nog uitleggen dat een uitlaat geen luchtfilter is....

Randiaan | 25-12-15 | 23:42

@Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:39
Als je van kou, ijs en eindeloze winters houdt.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:42

AntiSoof | 25-12-15 | 23:37
Zelf ga ik er vanuit dat een mens, een individu, zelf moet denken. Hij/zij is over het algemeen goed geschoold om dat ook werkelijk te kunnen. Maar miljoenen interesseert het geen ruk. Ze wachten op de nieuwste GSM abonnementen met de laatste Samsung, of een goede aanbieding van Fox, Netflix om de zinnen te kunnen verzetten.

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:42

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:37
Ja, Patagonië is veilig (voorlopig).

La Bailaora | 25-12-15 | 23:42

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:34
Patagonië is leuk als je tussen de pinguins wilt wonen.

Jan Dribbel | 25-12-15 | 23:42

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:42

Leuk interview, het is alleen wat elkaar naar de mond praten. Ik zou wel eens een interview van Jan Roos met Kuzu en Öztürk willen zien. Dat wordt vechten.

His Lordship | 25-12-15 | 23:41

@parel
Jij hebt geen moreel besef net als veel mensen hier met mooie woorden. Fuck em.

Ongeblustekalk | 25-12-15 | 23:41

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:40

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:37
Het noorden van Canada.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:39

@Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:34
Nieuw-Zeeland zou kunnen. Canada is net zo erg als Nederland. Patagonië? Zegt me niets.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:37

@Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:14
Volgens mij onderschat je of reken je buiten de macht van de media. Decennialang zijn de mensen gehersenspoeld met allerlei domhoudende en rare desinformatie die werden gepresenteerd als de waarheid. Dus je kunt de mediavolgende mensen eigenlijk niets verwijten. Je kunt wel de propagandamakers iets verwijten. Maar ja, das hun werk nu eenmaal, het publiek, het volk, de onderdanen en de volgers en werkers volstoppen met allerlei zaken zoals voetbal, kwissen, detectives, bouwprogramma's, 'actualiteitenprogramma's', journaals (BOING!!!) enzovoorts.

Dus reken de mensen het niet aan. Ze zijn zo beïnvloed. Eigenlijk is het jammer dat ze aan hun lot worden overgelaten. Door onder andere die nare televisie is het land verworden tot wat het nu is.

Maar ik ben het wel met je eens, dat ik ook wel eens zorgen maak over later. Hoe zal dit spel van de machtige corperaties eindigen? Met 1 winkel, één baas, 1 realiteit?

En de aarde, de natuur, de vrijheid van elk van ons? Wie zal zich daar meester overgemaakt hebben?

Ze worden zó brutaal...

AntiSoof | 25-12-15 | 23:37

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:36

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:32
Nieuw-Zeeland, Noord-Canada, Patagonië.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:34

@Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:27
Noem er eens drie.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:32

-weggejorist-

bernard vlb | 25-12-15 | 23:28

-weggejorist-

bernard vlb | 25-12-15 | 23:28

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:19
Maar er zijn wel veiligere plekken. En dat is wat burgers steeds meer missen.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 23:27

@Ongeblustekalk | 25-12-15 | 22:22

Jazeker. Mijn bijdrage op 23:14 is erop gedicht.
Vertelt u mij maar eens. Wat maakt het u in hemelsnaam uit hoe ik er in sta? Met wie denkt u te maken te hebben?
.
Oh, en gelooft u werkelijk dat deze politiek het tij nog gaat keren? Dit volk dan misschien?
.
Wat wilt u eigenlijk?

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:26

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:14
Je zou natuurlijk ook alle kranten, tv, radio de deur uit kunnen trappen, gevolgd door je pc. Dat alleen al schept een heerlijk rustig leven. Oh, en een mobieltje aanschaffen, waarmee je alleen kunt telefoneren. Ze bestaan nog.

Graaf van Egmont | 25-12-15 | 23:25

COA Constrictor 23:09
.
Dat kunt u niet menen. U weet dat dat een RAADGEVEND referendum is? Oftewel een referendum waar politici hun achterste mee afvegen bij een onwelgevallige uitslag? Net als bij 'Het Verdrag van Lissabon'..?
.
Dat moet politici in het gareel houden? Really?

Randiaan | 25-12-15 | 23:25

Net als meer mensen hier, stem ik ook op GW. Ik ben de Islam en EU en de geldeisers gewoon zat! Ik hoef ze niet. Al het overige is secundair geworden.

Pim had gelijk, Hans had gelijk .... Bart heeft gelijk. Ik had ongelijk, maar beter ten halve gekeerd ........ Hoop ik dan maar.

MarcS | 25-12-15 | 23:24

@Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:14
Jouw redenatie is gebaseerd op het idee dat er een land is waar het beter is. Dat is domweg niet zo.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 23:19

COA Constrictor 23:05
.
Jammer dat u helemaal niet begrijpt wat libertarisme in haar basis is. Als u in ieder geval de basis had begrepen (private eigendomsrechten) dan hadden u en ik een leuke discussie kunnen hebben. Nu is het alsof u als totale leek aan een opgeleid automonteur probeert uit te leggen dat een brandstofinjectiesysteem nooit zal werken. Ik kan er als 'automonteur' eigenlijk alleen mijn schouders over ophalen....

Randiaan | 25-12-15 | 23:17

@pluk-87 | 25-12-15 | 21:53

U gaat er vrij makkelijk vanuit dat ik bereid ben zoiets te initieren. Niets is minder waar. Dat ik agendeer wat nodig is betekent niet dat ik nog iets ga doen. Mijn aandacht, resources, focus, en intellect zijn inmiddels gericht op een exit-strategie. Die heb ik sinds kruispunt 2012 voorbereid. Ik beschik over de middelen en de arbeidsmobiliteit om het mezelf en mijn gezin overal op de wereld comfortabel te maken.
.
Ik ben gaande dit jaar veel van mijn patriotisme verloren. Ik heb niets met een land, een volk, dat goedwillende mensen die waarschuwen voor wat komen gaat ridiculiseert, schoffeert, demoniseert, en marginaliseert of dat laat gebeuren. Ik minacht een land, een volk dat haar eigen mensen vertrapt en anderen bevoordeelt of dat laat gebeuren. Ik kots van de lamlendigheid, de desinteresse, en gemakzucht waarmee dit land, dit volk dit soort onderwerpen benadert.
.
Nederland heeft niets geleerd van de lessen van weleer. Dat heeft Nederland volledig aan zichzelf te wijten. De prijs voor dit kapitale falen mag zij zelf betalen.
.
U moet mijn reaguursels op alle thema's zien als een "parting gift". Een laatste geste waarin ik deel wat ik zie. Wat mensen er verder mee doen is niet mijn probleem. Ik moet het simpelweg kwijt en dan is het voor mij goed. Ik weet zeker dat ik nog wel eens een traantje zal laten in den vreemde als ik weer nieuws verneem van de verschrikkingen die in mijn land van herkomst hebben plaatsgevonden. Het zal van korte duur zijn. Een blik in de ogen van mijn naasten zal de tranen wegjagen en mij ervan vergewissen dat ik er goed aan gedaan heb te vertrekken. Ik stond zojuist naast het bedje van mijn kleine jongen. Een heerlijk gelukkig jongetje. Als hij wakker is stralen zijn ogen, nu hij slaapt straalt de onschuld van zijn gezicht. Dat gaan we zo houden.
.
En alle andere kinderen van Nederland? Ik hoop dat ze hun ouders en grootouders ooit nog kunnen vergeven voor wat hen is achtergelaten. Als ze daar überhaupt de kans nog toe krijgen.
.
Wellicht dat ik het verkeerd zie, dat ik iets mis in mijn redenatie? Ik ben dus nog altijd te corrigeren. Wellicht gebeurt er nog iets waardoor nieuwe inzichten ontstaan. Vandaag zie ik ze niet.

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 23:14

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:13

@blendedperfection 21:53
Mooie tegel. Eens. (Behalve dat ik het ook nog wel met een paar geloofsissues eens ben. Maar ik zal niet snel op de SGP stemmen.)

Lewis | 25-12-15 | 23:11

@blendedperfection 21:53
Mooie tegel. Eens. (Behalve dat ik het ook nog wel met een paar geloofsissues eens ben. Maar ik zal niet snel op de SGP stemmen.)

Lewis | 25-12-15 | 23:11

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:09

@COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:01
.
ZWAK!

Vageling | 25-12-15 | 23:06

Randiaan | 25-12-15 | 23:03

Harder en meer stemmen op nog meer beroeps politici natuurlijk.

CumGranoSalis | 25-12-15 | 23:06

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:05

@XaleX_2 | 25-12-15 | 22:50
'De politieke markt'? Die is al verzadigd. Spruitjes gaan daar geen grond aan de voet vinden.

Vageling | 25-12-15 | 23:05

COA Constrictor 22:56
.
Mooi. U weet wat u nodig heeft. Referenda. Nu mag u me nog vertellen hoe u referenda gaat krijgen van politici die dat niet willen. Steekhoudende argumenten graag, andersis het mijn beurt om u een luchtfietser te noemen. ;-)
.
Kom er maar in. Referenda. Hoe?

Randiaan | 25-12-15 | 23:03

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 23:01

@tattooboer | 25-12-15 | 22:43
Misschien omdat het in de VS is? Rampje daar straalt het zo slecht af op de 'grootmacht'. Mag niet.

@COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:44
Nee dat jij geen drank mag delen met andere is duidelijk. Nog iets wat jij in jouw mond propt of aan nibbelt. Beetje andere besmetten met jouw recidiverende orale ulceraties. Toon nu nog eens het verband aan met natriumlaurylsulfaat (waar jij Elmex de schuld van geeft en nee Ik gebruik geen Elmex) en jouw slechte mond hygiëne.

Vageling | 25-12-15 | 22:59

Jan had moeten vragen uit welke hoek zij geld krijgen. Van Klaveren leek er nogal trots op. Met Mosko in de gelederen moeten geld stromen nog eens extra bekeken worden.

Mark_D_NL | 25-12-15 | 22:59

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:56

Pff... hij heeft het over 'de politieke markt'. Tief op uit de politiek a.u.b. kut opportunist!

XaleX_2 | 25-12-15 | 22:50

Nog niet gekeken. Bontes raken 'wij' (zal genoeg haters hebben) kwijt. Dat vind ik jammer. Maffiamaatje Mosko weet het zelf niet. Of weer advocaat (lekker cashen) of een partij bobo wezen (bij falen minder cashen maar toch cashen). Speltip? Niemand stemt op Mosko. En Klaveren? ... Mwah. Krijg het maar eens voor elkaar. Kiesdrempels vanuit de EU en gezever. Verder wat ik van hem ken blijft hij graag in grijs gebied. Helaas niet de tijd hiervoor nu. Zal zijn gedoe straks wel aanhoren.

Vageling | 25-12-15 | 22:48

COA Constrictor 22:38
.
Een libertarisch... regime? LOL! Hij is leuk. Het filosofische equivalent van de vierkante cirkel.
.
In ieder geval: dan laat u het libertarisme toch vooral lekker links liggen? Ik vind het prima. Ieder zijn ding en ik ben liever vrij van een overheid.

Randiaan | 25-12-15 | 22:46

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:44

Enig idee waarom er niks in onze media komt over de tweeds-grote brandstoflekkage ooit? 150.000.000 liters gas is al ontsnapt. Methaan. Raar allemaal. theantimedia.org/unstoppable-californi...

tattooboer | 25-12-15 | 22:43

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:43

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:39

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:38

@pluk-87 | 25-12-15 | 22:24

Uiteraard vrienden en familie en mijn naaste collega's laat ik ook niet heel. Deze mensen zijn gelukkig wel te overtuigen omdat ze weten dat ik niet een of andere neo-nazi ben als ik niet het stramien van de NOS repeat. Ook heb ik het voordeel van in een openbare plek te werken waar mijn werk gewaardeerd wordt en waar ik dan ook mensen met argumenten kan overhalen dat het slecht gaat in Nederland. Binnen mijn organisatie weet ik dat er een aantal extreem linkse manager zitten dus moet ik wel oppassen met het in het openbaar treden van mijn mening. Uiteraard heb ik hier geen last van binnen mijn eigen toko in hartje Den Haag ;)

Balaverde | 25-12-15 | 22:36

Zijn standpunt over islam: 'verbieden van burka gaat te ver' is genoeg om er niet op te stemmen.

La Bailaora | 25-12-15 | 22:32

Ci Ty33 22:11
.
Misschien. Wie zal het zeggen. Ik wil het wel proberen. Duidelijk is dat de rechtsstaat in ieder opzicht wereldwijd faalt. Het moet anders. En dan is er werkelijk maar 1 alternatief: geen rechtsstaat maar een private rechtsorde.
.
U wil toch niet op deze voet door blijven gaan, naar ik mag aannemen? Zo nee, wat wenst u dan wel en hoe zulks te bewerkstelligen?

Randiaan | 25-12-15 | 22:26

COA-Constrictor

Dank, meer bevestiging had ik niet nodig.

blendedperfection | 25-12-15 | 22:25

Dr. Frambozenjam | 25-12-15 | 22:15

LOL!

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 22:25

@Balaverde | 25-12-15 | 22:19
Dat is goed inderdaad. Ik ben de weg ingeslagen van het rustig met argumenten onderbouwen waarom ik geen vluchtelingen wil. Veel mensen, waaronder mijn eigen moeder, halen hun informatie uit een regionaal, marginaal policorblaadje en van de tv (humberto/pauw) en die zijn zo gebrainwasht dat ze denken dat vluchtelingen opnemen onze plicht is. Ik ga dan op dat walgelijke dogma in en tracht deze te ontmantelen, hetgeen niet heel moeilijk is aangezien vluchtelingen bijdragen aan de ondergang van ons geweldige land.

pluk-87 | 25-12-15 | 22:24

Parel van het Zuiden 21:33
u bent bekend met de betekenis van het woord defaitisme?

Ongeblustekalk | 25-12-15 | 22:22

COA Constrictor 22:14
.
Wat heeft dat te maken met de door u geclaimde onmogelijkheid van het bestaan van een libertarische samenleving in de eerste plaats? Ik volg u niet.

Randiaan | 25-12-15 | 22:22

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:22

Randiaan | 25-12-15 | 22:07
Uw libertarisch paradijsje zal als het meezit verworden tot een samenleving die we thans ook hebben, en als het tegenzit tot een dictatuur die de macht zal kunnen grijpen wegens gebrek aan tegenspraak zie Fennema politiek.tpo.nl/column/de-democratie-t... Alle gedroomde paradijsjes zijn gestrand zoals bv Walden, communes, de ouderwetse Kibboets, de Sovjet Russische Kolchozen enz. En vergeet vooral niet dat de ongetwijfeld door u gewaardeerde Ayn Rand haar dromen had overgeschreven van haar landgenoot Bakoenin, de uitvinder van het (collectief)anarchisme.

Ci Ty33 | 25-12-15 | 22:21

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:19

@pluk-87 | 25-12-15 | 22:13

Ik doe precies hetzelfde. Geflyerd voor Geenpeil, ga ook naar demonstraties in de regio en ga ook campagne voeren als gouden vrijwilliger aankomende Maart. Zelf heb ik uiteraard ook gewoon een leven en een baan die ik ook gescheiden moet houden van het vele verzet wat ik pleeg op internet. Toch nog wel wat links georiënteerde mensen binnen mijn organisatie.
.
Zelf hoop ik dat het aankomend referendum dat waarschijnlijk weer naast zich neer gelegd gaat worden en waarschijnlijk de vele puinhoop nog in de komende 4 maanden met vluchtelingen de laatste druppel zal zijn die de emmer doet overvloeien en we wel collectief wakker worden met ze allen dat het zo langer meer kan.

Balaverde | 25-12-15 | 22:19

COA-Constrictor
Zo kan ik er nog wel een noemen hoor. Veldmaarschalk Erwin Rommel. Heb ik ook respect voor; meester tacticus, genadeloos, bescheiden en word door sommige als een van de grootste legerleiders van de tweede wereld oorlog gezien. Dwong groot respect af van vriend en vijand. Was alleen wel een Nazi (niet een erg doorgewinterde, maar wel een Nazi). Snap je mijn punt?

blendedperfection | 25-12-15 | 22:19

Een vlaktaks van 23 procent is veel te hoog, en een vliegdekschip is "useless" gezien de ontwikkelingen. Eigenlijk lopen ze hier niet alleen achter sommige feiten aan, maar ook als een sloerie achter de neocons van de NAVO. Dat zijn stevige minpunten lijkt mij. Verder prima allemaal en ik zie uit naar wat Baudet voor plannen heeft.

ben kokhals | 25-12-15 | 22:17

Wil graag op die gast stemmen. Maar Mosco neemt het niet zo nauw waar het gaat om trouw aan vrouwen en andere ethische principes. Moet ik toch stemmen op Geert omdat ik Moslims verdachte en gewelddadige gedachtenpolitie vind. Jammer, hij doet me denken aan de grote kale leider die ons land nodig had en geeft.

Graaier | 25-12-15 | 22:17

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:54
Dat stomme electronische informatie bord bij de ingang van de kazerne vermeld foute info: Ivm met veiligheid dient men zonder uniform te reizen van en naar de kazerne.

Had dus moeten zijn:

Wegens bezuinigingen alleen gevulde koeken in de kantine verkrijgbaar.

Dr. Frambozenjam | 25-12-15 | 22:15

@Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:08

Wat een neppe propaganda was dat.

Balaverde | 25-12-15 | 22:15

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:14

@Balaverde | 25-12-15 | 22:10
Ik ben bij een AZC-bijeenkomst in Oudenbosch geweest, ik heb geflyerd voor Geenpeil en ik voer verzet op internet ;). Meer kan ik op dit moment niet doen, oja mezelf voorbereiden op het ergste. Maar ik kan op dit moment niet verder gaan want ik heb, zoals de meeste hier, een leven. Echt massaal verzet komt pas als het gros van de mensen armoede zal kennen of onthoofdingen in de eigen wijk meemaken.

pluk-87 | 25-12-15 | 22:13

COA-Constrictor

Ik maak het onderscheid tussen de partij politiek, zijn eigen opvattingen en zijn kwaliteiten als politicus.

blendedperfection | 25-12-15 | 22:11

Lees toevallig:
Verkiezingswaarnemers (in Polen) van de OVSE stelden tijdens deze verkiezingen vast dat er bij de publieke omroep verbeteringen zijn aan te brengen aan de verdeling van de aandacht aan de verschillende partijen nl.wikipedia.org/wiki/Prawo_i_Sprawie...

Ci Ty33 | 25-12-15 | 22:11

Goed gesprek. Van Klaveren moet het zelf doen. Bontes is te lomp voor grote publiek (hork met stropdas, en niet heel slim) en Bram niet nodig. Mooie website trouwens. Vnl is serieuze optie.

npokijker1 | 25-12-15 | 22:10

@pluk-87 | 25-12-15 | 22:07

We moeten er ook serieus iets mee gaan doen vind ik. Alles maar dan ook alles wijst erop dat het in 2016/17 kan los gaan in Europa. Moeten we ons echt als makke schaapjes naar de slachtbank laten rijden?

Balaverde | 25-12-15 | 22:10

@Balaverde | 25-12-15 | 22:04
Daar zijn ook veel medestanders, ik denk dat Zuid-Holland en Brabant de provincies zijn die het leeuwendeel van de reaguurders vertegenwoordigen.

pluk-87 | 25-12-15 | 22:07

Ci Ty33 21:42
.
In een libertarische samenleving worden grenscontroles uitgevoerd door de vereniging, net zoals een vereniging van eigenaren als centrale organisatie taken organiseert voor eigenaren van woningen. Dat is dus GEEN overheid.
.
Een overheid is een organisatie met monopolistische macht. Ze dicteert, bepaalt en controleert. Vaak eenzijdig en vaak zelfs tegen de belangen van diegenen die haar in de eerste plaats aanstelden om belangen te behartigen.
.
Ziet u het verschil?

Randiaan | 25-12-15 | 22:07

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 22:05

@Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:42
'En als in uw libertarisch wereldje de samenwerkende burgers over van alles en nog wat moeten vergaderen, zal na enige tijd de vergaderopkomst verminderen en hebben een paar lui alle macht'
Jaja, net als nu?

miko | 25-12-15 | 22:04

Wat heeft deze man weinig uitstraling (Joram). Komt niet verder dan oneliners, ik ben heel benieuwd wat hij vertelt als je hem vraagt uit te leggen wat hij met de vlaktaks wil bereiken. Wel stoer dat hij zo rechts is!

nietoftochwel | 25-12-15 | 22:04

@pluk-87 | 25-12-15 | 21:53

Ik zet regio Den Haag op met hopelijk me mede Haagse reaguurders(Dhr de Wit where are you?)

Balaverde | 25-12-15 | 22:04

politieke stromingen hebben alle betekenis verloren door de incestieuze verbonden die politici onderling vormen. Het is een baantjesmachine van mensen die cruisen en hoereren om er zelf beter van te worden onder het mom om goed te doen voor de burgers. De bankrekening, daar gaat het om.

Ongeblustekalk | 25-12-15 | 22:03

Mopper nog na terwijl ik een winterbiertje open pop. Homeland hoera.

mag ik ook nog ff | 25-12-15 | 22:03

@Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:18
mits men migranten niet voorziet van graties geld kun je dat met een gerust hart doen.
Als de gemiddelde migrant uit zandbakistan of waar dan ook zou weten dat hij alleen door werken in zijn onderhoud ko voorzien vraag ik me af of we nog zo populair zouden zijn.

miko | 25-12-15 | 22:03

Ik ben op het gedeelte van youtube beland waar neonazi muziek is, en ik vind het als ik eerlijk ben mooi, is dat erg? :D. Nordfront heeft met Hu Ha, Antifa & Werft Sie Raus! toch gewoon bescheiden hitjes.

pluk-87 | 25-12-15 | 21:59

Vlaktaks prima, extra miljarden voor defensie hoe? Bezuinigen op ontwikkelingswerk en geen asielzoekers toelaten kom je zo wel aan genoeg geld voor defensie of komt er een stiekeme andere belasting bij? Geen boerka verbod hoezo, wat is het nut van niet integrerende tenten? En nee Bram is niet aantrekkelijk, zijn geld was dat wel. Turken kwamen binnen om te kunnen bidden op de leijke bidkleedtes vloerbedekking. Sorry snorremans Ali Gehaktbar even een deurtje verder aub,

mag ik ook nog ff | 25-12-15 | 21:59

@COA Constrictor 21:36
.
Argumenten?

Randiaan | 25-12-15 | 21:59

-weggejorist-

karelkleerkast | 25-12-15 | 21:58

VNL is de enige seculiere rechtse partij. De pvv is in economische opzicht veel te links. Ondanks dat velen dat hier niet leuk vinden op te horen. Op immigratie en islam is het getoeter. VNL stuk realistischer en lekker rechts.

marco2304 | 25-12-15 | 21:58

VNL had met lijsttrekker Bontes kans op een paar zetels, wat een goede start zou zijn. Worden er nu nul. *zwaait*

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 21:56

Dr. Frambozenjam | 25-12-15 | 21:45

Die gevulde koeken van de Kantinedienst doen meer slecht dan goed...

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:54

Toch heb ik altijd wel wat met de SGP en in het bijzonder Kees van der Staaij.

Vind het een zeer kundig man, intelligent; welbespraakt en ik kan me vinden in bijna al hun niet geloofsgerelateerde onderwerpen. Merk dat ze erg consequent zijn, geen draaiers en krijg als een van de weinige politici het gevoel bij hem dat hij echt geeft om dit land en geen ''carrière'' politicus is.

Om ze daarom maar weg te zetten als Christen gekkies, vind ik geen recht doen aan zijn liefde voor het land en zijn werk. Ik zou niet om hem stemmen verder, maar wilde nog wel even kwijt dat ik wel veel respect voor hem heb als politicus.

blendedperfection | 25-12-15 | 21:53

@Balaverde | 25-12-15 | 21:51
Parel van het Zuiden en ik initiëren departement West-Brabant :D

pluk-87 | 25-12-15 | 21:53

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:45

Chuck is OK, John Rambo is anders ook niet voor de poes.

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:53

@Lewis | 25-12-15 | 21:35

Usain Bolt is er niets bij. Het gaat in zo'n rap tempo nu.

Balaverde | 25-12-15 | 21:52

@Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:45

Het wordt inderdaad eens tijd dat er een fatsoenlijke burgermilitie wordt opgezet. Het gaat nu onnoemelijk snel als Erdogan's voetsoldaten ook vrij toegang krijgen tot Europa.
Helaas willen de meeste mensen blijven doorslapen....

Balaverde | 25-12-15 | 21:51

@eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:39

Zonder organisatie, iets van aantallen, aanvoer van munitie/materiaal, en verdedigbare posities is verdediging of verzet onmogelijk.
.
Tenzij..
.
Is this Chuck speaking?

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:45

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:39
Krijg berichten door uit het braam houckgeestkazerne dat op een trainingsmissie sommige commando's geeneens het nekje van een kippetje durven om te draaien!

Dr. Frambozenjam | 25-12-15 | 21:45

Randiaan | 25-12-15 | 21:33
En als in uw libertarisch wereldje de samenwerkende burgers over van alles en nog wat moeten vergaderen, zal na enige tijd de vergaderopkomst verminderen en hebben een paar lui alle macht. Bovendien zal de grenscontrole moeten worden gedaan door al dan niet betaalde mensen. Dat soort organisaties wordt in West-Europa meestal overheid genoemd.

Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:42

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 21:40
Ik heb het 1 keer niet gedaan, want toen ging hij teveel de Henk en Ingrid kant op, en ik voelde me daar niet door aangesproken. Nu zijn er weer genoeg relevante vraagstukken in de actualiteit die hij van passende repliek dient, dus kan ik weer op hem stemmen.

pluk-87 | 25-12-15 | 21:42

@Lewis | 25-12-15 | 21:35

Accelererende ook nog...

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:41

@pluk-87 | 25-12-15 | 21:38
Ik stem op Geert! Jazeker. Al vanaf dat het kon, in 2006. En dat blijf ik doen.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 21:40

@Randiaan | 25-12-15 | 21:33

Super. Lijkt me echt heel verstandig om dat eenzijdig in Nederland te gaan invoeren in de huidige wereldcontext.
.
Steek dan gewoon een kernbom af op oudejaarsavond. Lijkt me een veel humanere vorm van collectieve suicide.

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:40

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:19

Ik heb een gedegen militaire opleiding genoten toen je in het leger nog een vent werd en heb genoeg tijd. Nu nog een wapen met een paar duizend patronen.

eerstneukendanpraten | 25-12-15 | 21:39

@Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 21:19
Oke dank je, mooie kerstgedachte ;).
Zou jij op van Klaveren en co stemmen, jij houdt het ook bij Geert toch?

pluk-87 | 25-12-15 | 21:38

Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:21

Ja, dat zou inderdaad fijn zijn nietwaar?
Maar ja, geld en macht stinken niet, niet voor de producenten, niet voor de shareholders, niet voor de brokers, niet voor de lobbyisten, niet voor de ambtenaren, niet voor de politici.
Maar buiten deze systematische maffia-achtige praktijken zie je ook dat er in voornamelijk westerse landen (op 1 of 2 uitzonderingen na) niet strategisch nagedacht wordt over veiligheid/defensie op regionaal en globaal niveau. Het is allemaal heel erg gemakkelijk en reactief.
En ook daar is een enorme winst te behalen wanneer het gaat om echte veiligheid en de financieele en organisatorische middelen die nodig zijn om deze veiligheid te kunnen 'garanderen'. (niet deze 'war on terrors amateur sitcom')

CumGranoSalis | 25-12-15 | 21:38

Die badmeesterstoelen, dat muziekje, EINDELIJK heb ik hem dan teruggevonden. youtu.be/vophUJeVLIg?t=1m

RCdW | 25-12-15 | 21:37

COA-Constrictor | 25-12-15 | 21:26
Ja inderdaad zetelroof. Maar, every cloud has a silver lining: als ze omwille van hun inkomen bij de PvdA waren gebleven, had men gezegd : zie je wel, integratie gaat best goed met de Turken. Maar nu ze op eigen benen staan blijkt hoezeer hun opvattingen verschillen van die van de meeste Nederlanders, en hoezeer Wilders gelijk had toen hij zich afsplitste van de VVD wegens de (nog steeds) dreigende toetreding van Turkije tot EU.

Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:36

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 21:36

@Parel 21:19
Het gaat erg snel nu hè.

Lewis | 25-12-15 | 21:35

@Ci Ty33 21:18

Dat een overheid niet langer bepaald wie de grens oversteekt, wil niet zeggen dat helemaal niemand bepaald wie de grens oversteekt. Integendeel. In een libertarische samenleving bepalen (samenwerkende) landeigenaren wie toegelaten wordt en wie niet.
.
Oftewel, in een libertarische samenleving staat het juist vrij om potdichte grenzen te hebben. De LP is dus niet per se VOOR open grenzen. Ze is TEGEN een overheid (agressor) die de grenzen bepaald.
.
Ziet u?

Randiaan | 25-12-15 | 21:33

@Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:21

In principe vind ik dat een staat de (grondwettelijke) plicht heeft een stevige krijgsmacht te onderhouden voor het geval dat en heb daar ook altijd voor gepleit.
.
De laatste weken ben ik 180 graden gedraaid. Gezien het feit dat de zittende politiekcorrecte macht meer en meer bereid is geweld te gebruiken tegen burgers die niet in hun gareel wensen te lopen, breken we wat mij betreft het restant van de krijgsmacht in de komende weken helemaal af.
.
Staatsmiddelen bestaan kennelijk toch alleen nog maar om tegen de eigen bevolking te gebruiken. Geen cent meer naar defensie!

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:33

Vind Van Klaveren altijd erg goed overkomen: rustig en belezen. Ga zeker VNL stemmen, ondanks malle advocaat. Stem ik niet op 1 maar op 2. Of ze moeten die Moszkowicz eruit gooien. Helemaal top.

Pomster | 25-12-15 | 21:32

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 21:26

Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:18

Dat is inderdaad een van de grondbeginselen binnen lib. stromingen.
Vrij verkeer van goederen en arbeid zonder enige restrictie van virtuele lijntjes over de aarde of andere regeltjes. Prohibition doesn't work. Niet voor alcohol, niet voor drugs, niet voor andere goederen, diensten en/of gedragingen en niet voor arbeid.

CumGranoSalis | 25-12-15 | 21:26

Dat er iets bij defensie bij moet om geen problemen te krijgen (pang pang roepen) daar ben ik uiteraard niet tegen, maar zomaar 5 miljard roepen zonder onderbouwing vind ik niet sterk.

Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:23

@CumGranoSalis | 25-12-15 | 21:11
Maar kun je daar dan niet beter wat aan doen? Zelf heb ik het gevoel dat weer 5 miljard structureel erbij (hetzelfde bedrag dat eerst bezuinigd moest worden , urine-enkels, 24 uurs-luiers) weinig verschil gaat maken. Ze gaan alleen maar een nog grotere broek aantrekken op het wereldtoneel (Mali, Kunduz, Uruzgan, Sebrenica, ...) en dat lijkt tot nu toe Nederland en de wereld niet veiliger te hebebn gemaakt (wat natuurlijk ook niet de bedoeling is van al die wapenleveranciers).

Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:21

@pluk-87 | 25-12-15 | 21:18
Je overschat die Turkjes en je onderschat jezelf, pluk :)

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 21:19

Inmiddels is duidelijk dat Turken volgend jaar visum vrij Europa in kunnen. Naast Erdogan's eigen voetsoldaten zullen er ook wel de nodige IS strijders een Turks paspoort blijken te hebben. Daarmee is het lot van het vrije Europa wel bezegeld.
.
Kunnen we gaan soebatten over wat we gaan stemmen in 2017, maar lijkt me gezonder om het eens te gaan hebben over de oprichting van burgermilities. Is namelijk niet zo handig om je levensbescherming pas te gaan regelen als de slachtingen al begonnen zijn.
.
Het wordt denk ik tijd om maar eens te stoppen met reaguren. Het was al niet pluis in Nederland maar met een vijfde colonne in de regering en islamitische boots on the ground sta je maar zo op de actielijst.
.
Brrrr. Dit is wel de koudste kerstmis ooit...

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:19

Next.

RobberenRukkie | 25-12-15 | 21:18

Randiaan | 25-12-15 | 21:12
Uw voorkeur gaat uit naar de Libertarische partij. Dus u meent dat we volledig open grenzen moeten hebben? www.libertarischepartij.nl/politiek-pr... "Wij verwelkomen alle vluchtelingen naar ons land en veroordelen de pogingen van de overheid om hen te weerhouden. Wij wijzen ten zeerste alle maatregelen af die werkgevers straffen die buitenlanders zonder werkvergunning aannemen. "

Ci Ty33 | 25-12-15 | 21:18

Die twee turken zijn diep van binnen echt enorme engnekken. Ze doen me denken aan mezelf, net iets te dom voor de toon die ik aansla, alleen ik heb het zelf door en zit niet in de politiek.

pluk-87 | 25-12-15 | 21:18

Gun Klaveren het beste maar zijn partij kan beter opgaan in een breed PVV. Zonde dat het met een splinterpartij in de marge moet. En Mozko is gewoon geen slimme zet.

de Voorzittert | 25-12-15 | 21:17

Snoremans? Neem dit woord niet te lichtzinnig. Een snor is een politieke voorkeurs uiting in de republiek der turk.

www.telegraaf.nl/buitenland/article203...
-
Verders samenvattend het interieur ehh interview; Klaveren is un besten nie dan!

Dr. Frambozenjam | 25-12-15 | 21:16

"Wouter Bos heeft ooit iets van vijf zetels alleen maar op zijn kontje gehaald..."

Vijf zetels?
Dan zou ik met gemak tien zetels in de wacht moeten kunnen slepen.
*nog eens naar eigen kontje kijkt in de spiegel*

VanBukkem | 25-12-15 | 21:14

Het is dat ik stemmen een minderwaardige daad voor horigen vind, anders zou de Libertarische Partij mijn stem krijgen, met deze club als goede tweede optie. Met de standpunten is op zich fundamenteel weinig mis, anders dan dat ik het nog te links acht.

Randiaan | 25-12-15 | 21:12

Matig interview. Een gesprek op niveau zou niet moeten gaan over het kontje van Bram. Had dat eruit geknipt, samen met die twee DENK gasten. Ik had graag gehoord hoe van Klaveren die vlaktaks denkt te financieren en op welke onderdelen van de overheid hij wenst te bezuinigen. Daarnaast komt hij niet erg geloofwaardig over als ex VVD'er en ex PVV'er als hij begint over het linkse beleid van Wilders. Op de persconferentie zei hij duidelijk dat het de "minder minder minder" uitspraken waren die hem ertoe deden besluiten.

Borrelende Boris | 25-12-15 | 21:12

Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:01

Omdat heeeel veel van dat geld niet naar beveiliging gaat of op andere manieren strategisch of efficient worden ingezet om veiligheid te garanderen.
Veel gaat naar overheid en semi-overheid bestuurs en systeemlagen. Voordat bijvoorbeeld 1 Apache is aangeschaft en vliegt ben je eerst al een meervoud van de stukprijs kwijt aan ambtenaren en managers die feitelijk niets bijdragen aan het produceren of de operationele inzet van die Apache.

CumGranoSalis | 25-12-15 | 21:11

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 21:09

Whoops verkeerde pagina. scuza...

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:08

"Abu Bakr, geef me ff een momentje? Staat hier een malloot de brug te blokkeren.... Ja, ja, ja, ik bel je zo terug hoor. Moet dit ff regelen, is niet bedoeld om je af te poeieren. Geen zorgen. Die olie nemen we sowieso af.... Ok, tot zo dan."

Parel van het Zuiden | 25-12-15 | 21:08

Vliegkampschip. Dat woord wilde ik horen.
Ik ben om.

VanBukkem | 25-12-15 | 21:05

Kan iemand uitleggen, waarom die defensienorm van de Navo 2% is terwijl die vogels via geld printen (Quantitative Easing) en onnodig hoge huizenprijzen de economie opblazen, waardoor het dus in werkelijkheid 4% is van het BBP. Daarnaast werken we ook nog met al die landen samen tegen dezelfde vijand die we ook gewoon niet langer van oliedollars kunnen voorzien of zou dat niet goed werken voor het aandeel Lockheed Martin? Hier tel even alle uitgaven op nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... en let ook op Griekenland en kijk even naar www.cbs.nl/NR/rdonlyres/F1B2A052-5F1D-... hoe is het mogelijk dat ze ons niet kunnen beveiligen met al dat geld.

Watching the Wheels | 25-12-15 | 21:01

Uiteraard moest de AK partij zich ook nog even tonen. Voor de rest wederom weer een goed gesprek!

Balaverde | 25-12-15 | 21:00

Zolang Moszko daar loopt stem ik zeker niet op ze. Zonder moszko hebben ze een kans

Ikhebeenvraag | 25-12-15 | 20:58

-weggejorist-

COA-Constrictor | 25-12-15 | 20:58

Oke, een rijkeluispartij dus.
Laten we maar helemaal alleen aan onszelf denken.
Is heel leuk als Geenstijl tegen corruptie tekeer gaat, maar dit helpt natuurlijk helemaal niets...

Valt me tegen.

En ze willen vol met de NAVO mee. Lekker achter dat Amerika aanlopen dus.

Michelsz | 25-12-15 | 20:57

Deur dicht Snorremans.

Watching the Wheels | 25-12-15 | 20:54

@miko | 25-12-15 | 20:48
Ik ach het voor 100% zeker dat ik op held Geert Wilders ga stemmen ja. Hoe groter hij wordt, hoe meer invloed hij uit zal oefenen (al dan niet in de regering, waarschijnlijk niet)

pluk-87 | 25-12-15 | 20:53

Bontes vind ik dan weer wel okee. Van Klaveren en Moszco niet.

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 20:53

Beroeps-politicus en liberaal...
Sure! why the feck not, it's crimbo today.

CumGranoSalis | 25-12-15 | 20:53

Net als Van Klaveren zegt dat hij immigratie uit islamitische landen niet verbiedt maar toestaat, komen de kamerturken binnengewandeld. Daar vraag je dan eigenlijk om, Joram, nietwaar?

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 20:51

de backstabbers partij, de gemaakte en de havenarbeider, aangevuld met een geflopte media advocaat.
Nee, dat gaat hem echt niet worden.. ga is praten met de partij Klein.

(c)ZWITSUL | 25-12-15 | 20:51

Waarom dat bodyguard 'kapsel', daar scoort Samson ook niet mee. Of is het imitatie van Fortuyn? Mensen houden niet van namaak. Dus beste van Klaveren, kijk eens wat minder in de spiegel van de kapper.

Ci Ty33 | 25-12-15 | 20:51

Van klaveren is nou niet echt een stemmentrekker.
Monotoon rechts geluid.

luto | 25-12-15 | 20:50

@pluk-87 | 25-12-15 | 20:40
Dus je gaat op de andere poppen stemmen?
Of toch maar op de angryplucheklevert Greet?

miko | 25-12-15 | 20:48

Na de gebraden reereet met obligate puree en peertjes ben ik nu wel toe aan andere peervormige objecten..
En het liefst veel een mooi !
*Schoonouders de deur uitkijken doet..*

Wijze uit het Oosten | 25-12-15 | 20:42

Wat ik tegen van Klaveren heb is dat hij vaak gemaakt lacht om maar 'goed over te komen'. Wees jezelf Joram, dan kijken we verder. Plastic trekpoppen hebben we genoeg.

pluk-87 | 25-12-15 | 20:40

@Lewis | 25-12-15 | 20:35
Tuurlijk ,tuurlijk, begrijp ik Lewietje maar ik KON hem niet laten liggen!

miko | 25-12-15 | 20:37

Zou wel eens een serieus gesprek met een linkse politicus willen zien.

Knarf666 | 25-12-15 | 20:36

@miko
Touché.
Toch blijft mijn punt staan natuurlijk.

Lewis | 25-12-15 | 20:35

Ik denk dat het electoraal smaldeel dat zich tot een afsplitsing van de PVV aangetrokken voelt, dat doet omdat het zich juist afkeert van het grillige gedrag van sommige PVV-kamerleden. Om nu juist Moszko - zelf behoorlijk grillig en niet altijd integer - als boegbeeld in te zetten, lijkt me dan een slechte zet van VNL. Gaat ten koste van Van Klaverens rustige en integere uitstraling.

Beuling Vetschort | 25-12-15 | 20:35

@Lewis | 25-12-15 | 20:21
Hij is geen advocaat!
*gniffel*

miko | 25-12-15 | 20:33

Als ik nou zeker wist dat die vlaktaks er ook ging komen, dan stemde ik absoluut op ze.

artje123 | 25-12-15 | 20:30

Team #VNL Vraag mij wel af wat er aan de hand is met Mosko. Joram was wat vaag daarover.

Berkemef | 25-12-15 | 20:30

Jan blijft gewoon koning van de interviews, puik programma kerel.

VladimirPutin | 25-12-15 | 20:27

Ik zet hem even stop op 1:17. Van Klaveren vindt een boerkaverbod "over de top". WTF? Boerka's moeten gewoon verboden worden, goeddoemme!

Lewis Lewinsky | 25-12-15 | 20:26

OT: Turken mogen volgens de NOS vanaf oktober 2016 visumvrij Europa in. Afsprraak naast de miljarden met de EU. Vrij naar REM : ' It's the end of the world as we know it'.

Tikkie Terug | 25-12-15 | 20:26

Is er nooit een die nieuwe verkiezingen overleven na afscheiding m.u.v. Greet.

mierus | 25-12-15 | 20:22

Zou op zich wel op ze kunnen stemmen, maar een advocaat aan het roer zetten terwijl je zelf een capabel politicus bent, dat vind ik wel een zwaktebod.

Lewis | 25-12-15 | 20:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken