Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sharon Dijksma sluit de tent

sharonSalaam Aleikum, lieve mensen van de Stichting Islamitische Basisscholen Amsterdam (SIBA), hier spreekt uw nieuwe staatssecretaris van Onderwijs Sharon Dijksma en ik sta op het punt om jullie scholen voorgoed te SLUITEN. Jullie kunnen namelijk niet rekenen en dan heb ik het niet over die zeshonderd pupillen, maar over de leden van het schoolbestuur. Die zijn bijna net zo creatief met geld als het bestuur van die Westermoskee in 020 die nooit af komt. Jullie hebben er een zodanig financiële puinhoop van gemaakt, dat het onderwijs om te huilen is. Vandaar dit ultimatum: het hele bestuur vervangen door bekwame lieden zonder sim-salabim-geknoei in het verleden of de tent gaat dicht. En denk nou niet van.... Ach, met mevrouwtje Dijksma zal het zo’n vaart niet laten lopen want ze is van de Partij van de Allochtonen en collega van zuster Albayrak en broeder Aboutaleb. Er waait nu even een straffe sociaal-democratische wind met de naderende verkiezingen van de Provinciale Staten. Vraag anders maar onze mokro-royalty-consultante Arib. Kortom, de maat is vol en ik hoef u niet uit te leggen wat dat in mijn geval betekent...

Reaguursels

Inloggen

Heee, is ze afgevallen?

gijs12345 | 06-03-07 | 18:36

Ze lijkt op een poepende baby. Dat mollige, die dichtgeknepen oogjes, die gebalde vuistjes ....

Bigi Bana Boy | 06-03-07 | 11:37

Frommeltje53 06-03-07 @ 08:10
Ja, en de woestijn drijft ze allemaal deze richting op.

Zo jammer! | 06-03-07 | 10:59

sharon = lekker wijf

Patrick Zweedsey | 06-03-07 | 09:58

Hebben jullie gisteravond de documaintaire gezien over MAROCCAANSE VROUWEN GEZIEN? Werkelijk te triest voor woorden, wat is dat geloof en de bijbehorende zaakjes een misdaad zeg!

Frommeltje53 | 06-03-07 | 08:10

vander F 06-03-07 @ 00:48

Dat zeg ik....

kijkt naar de redactie... @ yer service... hehehehehe... zolang men het eensch is he.

bottehond | 06-03-07 | 01:34

De roze bijen daarentegen...

vander F | 06-03-07 | 00:48

@botte,
"Today, we still utilize its many wolf-like abilitities: pack drive, search, pursuit, point, chase, capture, kill, defend and retrieve."
nou, je kunt ook overdrijven..

vander F | 06-03-07 | 00:45

@bottehond 05-03-07 @ 23:58
'dat is een grap van u, zegt klierie, of niet? hahahahaha.... het demoniseren en de ultrapolarisatie is volop aan de gang...'

Lijkt er inderdaad sterk op de laatste maanden.
Geert's 'heilzame' verzet en steun voor hem vanuit de bevolking?

*kijkt verder naar Fightclub*

vander F | 06-03-07 | 00:15

@ redactie

Ow ja... die saskia van noort zei ook nog: "dat zal ik maar niet zeggen anders krijg ik GeenStijl achter me aan...".... moeha... GS: thermometer in de aersch van de samenleving en waakhond van integriteit en zéér anti- establishment wordt gevreesd door de fatsoenrakkerTs als saskia "seks is vies"van noort. Good job, redactie. En R*E*S*T*E*C*P*

bottehond | 06-03-07 | 00:13

Vigil 05-03-07 @ 23:14

Zodra de gristenhunden weggebonjourd zijn en de Christenen, die vrinden van de tempel- hooligan en verzetsfiguur die boedel overnemen kan ik ze weer als medestanderT zien. die glamour- slut- for- Christ hoeringa is een diva die een bitchfight uitknokte met verdonk (was sowieso een bitch fight, kaakklem en verdonk en walter deden het werk. Én de queen of borderline *sniff* viezepoes) en haar eigen partij in verlegenheid heeft gebracht is een non valeur en een dhimmihoer. Goed Nieuws, right? Duh.
Voor de rest is je comment het meest cynische betoog pró religie (als instrument dat gebruikt kan worden) dat ik ooit onder ogen kreeg, waarvoor dank. Heet jij nico(llo) of zeau?

OT

Saskia v Noort bij Pauw en pauw... van gheyle neuqsex met je buuf komt rotzooi! Doe het niet! Ik schrijf er vwel en detail over zodat je gheyl wordt en dat verkoopt tenslotte!, maar ik zeg verder: gheyle neuqsex = vies!

Ariep zegt: ik geef mijn pas niet op want als wilders aan de macht komt kan ik nog weg. dat is een grap van u, zegt klierie, of niet? hahahahaha.... het demoniseren en de ultrapolarisatie is volop aan de gang... moeha!

bottehond | 05-03-07 | 23:58

@bottehond 22:12
Ik moest even naar Nova kijken, omdat Arib daar werd geinterviewd.
Zoals je begrijpt, deel ik een groot deel van je mening. Toch geloof ik, dat er maar weinigen zijn, die het belang inzien op dit moment van de christengemeenschap, misschien moet ik wel zeggen kerkelijke insstituten, als tegenvoeter van de islamisering. Klinkt vreemd, als je kijkt naar Tineke Huizinga natuurlijk. Toch heb ik het idee, dat die instituten wel eens van groot belang in die strijd kunnen worden op wat langere termijn. Verder heb ik ook het idee, dat als veel meer mensen die gemeenschap zouden steunen, ook als ze er meer dan grote bezwaren tegen hebben, dat veel dingen wel eens zouden kunnen veranderen.
Laten wij niet vergeten, dat religie (ik gebruik hier dus niet het woord godsdienst) in de loop van de geschiedenis vaak en nog steeds gebruikt is en wordt als katalysator voor STATE- and NATIONbuilding. Uitgerekend dus datgene waar naar mijn smaak de Islam voor staat.

Vigil | 05-03-07 | 23:14

bigi pangpang 05-03-07 @ 22:51

Mag ik je een leestipje geven? In die draad over arib (de eerste) had ik een... euh... "inzichtgevende" discussie met piquant. Tsjek maar als je zin hebt. Het gaat over islamsterdam.

bottehond | 05-03-07 | 22:58

De islam is een sluipend gif in de wereld en als we er niets tegen doen, zullen onze kinderen en kleinkinderen onder moslimterreur leven. Kijk naar die Arib, zojuist in NOVA, haar marokkaanse paspoort is een achterdeurtje voor als ze slecht uit deze zaaak naar voren komt. Ik vertrouw haar voor geen cent en wat heeft die Aboutaleb nou helemaal gedaan voor onze stad? Wie het weet mag het zeggen!!!!

bigi pangpang | 05-03-07 | 22:57

In 1945 was Nl straatarm en met behulp van de Amerikanen hebben wij ons land weer opgebouwd. We kregen het steeds beter en in 1972 kon in mijn eerste auto kopen en in 1974 mijn eerste kleuren-tv. In 1979 onze (met zoon) eerste reis naar de USA en nu al 15 x daar geweest. De moslims waren er toen nog niet en als ik nu terug kijk, dan waren wij gelukkiger dan nu met al die moslims in onze dierbare stad. Langzamerhand wordt Mokum vergidtigd door de islam en huilt ons hart.

bigi pangpang | 05-03-07 | 22:51

Het is in Nl altijd het zelfde liedje, wanneer zullen we het ooit leren. Vanaf het begin was duidelijk dat deze scholen een mislukking zouden worden en een ramp voor onze stad. Moslims ga toch aub terug naar je land en bouw daar aan je eigen toekomst. Er is zoveel te doen in je eigen land en dat laten jullie maar rotten. Wij hebben jullie echt niet nodig!!!

bigi pangpang | 05-03-07 | 22:44

*ontvangen.

bejaarde op brommer | 05-03-07 | 22:34

Een woord, een woord, een daad, een daad.......

van Heutsz | 05-03-07 | 22:32

@Rabarberke 05-03-07 @ 22:15 Die wens ik dan heel veel sterkte - op één of andere manier stel ik me jou voor met een direct dodelijke laserstraal-blik naar dat soort dombo's. maar je hebt wel een goed punt, as usual. grtz, ik ga ervandoor.

vraagstaart | 05-03-07 | 22:29

Ze wordt ook steeds dikker. Woont ze naast de Mac ofzo?

Keaning_Radboud | 05-03-07 | 22:24

bottehond 05-03-07 @ 20:10
Je hebt gelijk wat dat links/rechts betreft ... dat weet ik wel. Het is in de Nederlandse verhoudingen inderdaad niet zo heel relevant, maar je moet die verdeling soms een beetje uitvergroten om iets te verduidelijken. In feite is het zo dat de hele Nederlandse politiek min of meer linksachtig is. Vergelijk de VVD bijvoorbeeld maar eens met de Partido Popular in Spanje of de rechtse parijen in Bayern of de Tories.

Bigi Bana Boy | 05-03-07 | 22:22

@vraagstaart

Naja zegers is natuurlijk een mafkees, maar het is wel waar dat zoekmachines de hele shit die iemand in al zijn onbenul post/publiceer/achterlaat voor de eeuwigheid beschikbaar stellen aan iedereen. Zo sta ik hier en daar met achternaam en al op Google. Het kan niet lang meer duren of er staan tokkies voor de deur.

Rabarberke | 05-03-07 | 22:15

dat op een verantwoorde manier te doen.

Vigil 05-03-07 @ 22:01

Het gaat je anders prima af. Ik kan leven met een status quo mbt religies, op strikte voorwaarde dat die ver, heel ver buiten het publieke domein blijven. Dat hadden we aardig voor elkaar, totdat *jeweetwel* geimporteerd werd en de gristenhunden ook op de staart van die draak meeliftten. Ze hebben dan ook een gezamenlijk doel en dat is de corporatieve gedachte. Lekker terug zuilen met zijn allen. Daarom ook is moslimbroederheerschap tariq ramadan binnengehaald. Vergid je niet in die gristenhunden, die volgen nauwgezet een politiek maatschappelijke agenda. Ze hebben zelfs een guru, die zij overigens niet altijd even goed intepreteren, maar vooruit. Wat mij betreft verdienen de gristenen een goeie bashing als we deze donkere tijden wat achter on sgelaten hebben. Door hun gedrag bevestigen ze de noodzaak voor de maatschappelijke vrede van verbanning van religie uit het publieke domein. Denk jij er ook zo over? Berg je dan maar, want religie is back.

bottehond | 05-03-07 | 22:12

rabarberke zegers??

Rabarberke | 05-03-07 | 22:08

Tukkers weten van doorpakkn. Tis trouwens wel het enige wijf dat voor mij in een boerka mag.

vanrechtsheeftvoorra | 05-03-07 | 22:01

@bottehond 21:13
Ik begeef mij liever niet in dit soort discussies, omdat dit een uiterst complex geheel is van ratio, emotie en sentiment e.d. Bovendien iemand die echt een godsdienst aanhangt (Ik gebruik dus niet het woord religie) kan onmogelijk tussen 9 en 5 niet religieus zijn. Dat betekent dus, dat op zijn tijd de omgeving, zowel in het publieke als in het prive domein daar op zijn tijd mee te maken krijgt. Verder is het in de eerste plaats iets van het innerlijk, om het zo maar even aan te duiden. En dat betekent dat in het publieke domein dat veel minder hinder oplevert dan zoals bij moslims, bij wie de godsdienst ook aan de buienkant zit en daarom meestal provocerend overkomen etc. Nog afgezien van de ideologie en de vraag in hoeverre het eigenlijk een godsdienst is.
Ik vrees dus, dat men op een of andere manier met echt religieuzen zal moeten leren leven. Dus ik denk, dat het grootste probleem in eerste instantie zit in de uiterlijkheden.
Maar zoals ik al zei, ik begeef mij niet zo snel in dit soort topics, omdat ik ze te complex vind en het te veel tijd, energie en typewerk kost om dat op een verantwoorde manier te doen.

Vigil | 05-03-07 | 22:01

bejaarde op brommer 05-03-07 @ 21:56

Moeha... waar denk je dat ik de door jou zo geprezen energie vandaan haal? * chuckle *

bottehond | 05-03-07 | 22:00

@bottehond 21:49 Zekers! Het joods/christelijk/moslim religiekartel, gegroeid uit de intolerante en moorddadige Mithras-aanbidding. Deaud aan deze honden! Laat ze dan tenminste origineel zijn, in plaats van een eigen geloofje op te tuigen door voort te borduren op wat er al lang was - het blijft toch een beetje Landwind-religie ("nee hoor, we hebben deze auto zelf bedacht - duh)

@rabarber 21:49 Nou weet ik het. Jij bent Rabarberke Zegers!

vraagstaart | 05-03-07 | 21:58

botte 2142
o.m. daaraan dus...
de koude revolutie:
(hoofdstukje N. Young )

"ik weet nu dat de tijd ons niet klein zal krijgen"

Niet vergeten.

bejaarde op brommer | 05-03-07 | 21:56

Brrrr wat een volgevreten varkentje is me dat toch... Maar ik geloof er niks van dat de pvda de allochtoontjes gaat aanpakken. Zou die Sharon trouwens een man hebben?? Heeft er Iemand een foteau van hem??

Klompenboer | 05-03-07 | 21:54

@vraagstaart

Google in het bijzonder en internet in het algemeen leidt tot een Orwelliaanse maatschappij.

Rabarberke | 05-03-07 | 21:49

vraagstaart 05-03-07 @ 21:42

Ik wil mijn kort door de bocht wel wat ruimer nemen door toevoeging van twee bijvoegelijk naamwoorden: " georganiseerde monotheistische" religie... nu tevreden?

bottehond | 05-03-07 | 21:49

@Rabarberke 05-03-07 @ 21:44 doe eens uitweiden aub?

vraagstaart | 05-03-07 | 21:46

Het echte gevaar komt niet van de Islam, maar van Google.

Rabarberke | 05-03-07 | 21:44

zucht

porn-o-graaf | 05-03-07 | 21:43

bejaarde op brommer 05-03-07 @ 21:24

Waar heb ik dat aan te danken? Ik vraag het me af. Maar ik ben de beroerdste niet...

www.youtube.com/watch?v=Hq0tAoO3-xQ

bottehond | 05-03-07 | 21:42

@bottehond 05-03-07 @ 21:13 Kort door de bocht, vind ik: "Voor de rest zal de tijd leren dat religie hét grootste struikelblok is waar de Mensch mee moet afrekenen voor het überhaupt iets kan worden met ons soort.". Als je het hebt over de nablaters die weinig anders kunnen dan letterlijk nemen wat er in de boekjes staat en anderen daarop aanspreken: tsjek.

Maar als het gaat over de kernwaarden die middels religies en wereldbeschouwingen worden overgebracht: volgens mij een essentiële functie die ons meer maakt dan intelligente maar dierlijke" (for want of a better word) wezens. Ethische en filosofische vooruitgang is sterk verbonden met religie - het laatste als vehikel voor de eerste twee misschien, maar daarom niet minder belangrijk.

Afrekenen met sukkels die de teksten niet kunnen interpreteren maar letterlijk nemen en daar hun eigen draai aan geven, dàt wel. Of het nou Lou de Palingboer, Mohammed, Jerry Falwell of Shoko Asahara is: het zijn de mensen die anderen zeggen dat ze niet meer moeten nadenken maar luisteren die de ellende brengen. Niet de beschouwingen op zich - nou ja, de meeste dan.

vraagstaart | 05-03-07 | 21:42

over best heel leuke pvda lieden gesproken, ik had wel al wat vuurwerk van mevrouw Vos verwacht eigenlijk.

superjan | 05-03-07 | 21:41

@superjan 21:27
Inderdaad een kwestie van afwachten Jan.

Vigil | 05-03-07 | 21:39

zoals ik al eerder aangaf; wat mij betreft heeft ze het voordeel van de twijfel. het geheel zou echter pas écht geloofwaardig worden als het toetsbaar is en er een ultimatum aan wordt gesteld. door Dijkstra zelf in dit geval.

Krassimir | 05-03-07 | 21:38

@vigil> ik vetrouw het ook voor geen cent, maar intussen doet ze iets goeds. Laten we wachten op het addertje. Hoewellll, die Dijksma, dat kan wel eens een hele harde rechtlijnige tante zijn. we gaan t zien.

superjan | 05-03-07 | 21:27

@botte
ik bewonder je uithoudingsvermogen hier en op IW topics, ik zou het niet kunnen.
ik heb nogal wat opgestoken van je commentaren, dus je doet het in ieder geval nooit voor niets.
mocht je overgevoelig zijn voor veren in je *, so be it, zo nu en dan moet het maar.

bejaarde op brommer | 05-03-07 | 21:24

@bottehond: kan ik het alleen maar mee eens zijn.

zeiksmurf | 05-03-07 | 21:19

Religie is inderdaad een privé- zaak in een ontwikkelde samenleving en juist daarom clasht het met de islamieten, die een totalitaire god aanbidden: de rijen gesloten, vaandels hoog en marcheren maar. Na het steromhoogwerpen, natuurlijk. Ik heb op zichzelf geen enkel bezwaar tegen religie zolang het een persoonlijke zaak blijft. Tsjek. Dit is wat mij betreft een mooi voorbeeld van persoonlijke beleving van religie:

www.youtube.com/watch?v=s8rEn8mFWBw&am...

Voor de rest zal de tijd leren dat religie hét grootste struikelblok is waar de Mensch mee moet afrekenen voor het überhaupt iets kan worden met ons soort.

bottehond | 05-03-07 | 21:13

@superjan 20:23
Ik ben het met je eens, dat je dit als sterke zet kunt zien. Maar in het journaal kwam meneer Ascher ook nog een duit in het zakje doen en vond dat de 600 kinderen daaronder niet mochten lijden en recht hadden op goed onderwijs. Op zich kan niemand het daar mee oneens zijn, maar toch vraag ik mij af welk addertje er onder het gras zit. (Zakken geld en een blik islamitische docenten?) En helaas heb ik niet zo veel vertrouwen in deze meneer net als in bepaalde andere bestuurders van Amsterdam. Dit, om de doodeenvoudige reden, dat het vorig jaar niet anders met die scholen gesteld was en ze toen ook al respijt kregen en deze meneer toen de voorgaande minister of staatssecretaris ook niet bepaald behulpzaam tegemoet trad. (Tenzij ik iets gemist heb).

Vigil | 05-03-07 | 21:04

@nonono 20:49

"Fatsoen moet je doen!"
"Bidden doe je thuis!"

widtvoet | 05-03-07 | 20:53

Doe ook eens wat aan die linkse tiefushonden voor de klas die argeloze kinderen met hun giftige ideeën bevuilen en indoctrineren.

Colossi | 05-03-07 | 20:53

Volgende stap is er voor zorgen dat er helemaal geen aparte scholen met religieus predikaat meer zijn! Godsdienst doe je met alle respect maar in je eigen tijd of buiten school. Misschien dat ze dit bij het cda ook over 30 jaar begrijpen, de pvda is gelukkig al verder. Zolang er nl aparte scholen voor joden en christenen bestaan kun je het moslims namelijk moeilijk verbieden met alle gevolgen van dien. Laten we dus consequent zijn en in landsbelang en de SAMENleving alle scholen met een religieus predikaat afschaffen. Amen.

nonono | 05-03-07 | 20:49

Trouwes: "typhus voor T (sluimerend) sektarisme dat zich al enige tijd onder de vrijheid van onderwijs schuilhoudt."

widtvoet | 05-03-07 | 20:49

Onderwijs, onderricht; vrij, breeds, schools, gezamenlijk, goed, degelijk, niet vrijblijvend, aan kleine mensenkinderen in 0031 is mi. van een dergelijk greaut belang dat daarvoor veel mag sneuvelen.
Eauk mafkezen.

Struktureel benedenmaats onderricht door scholen dient door Ronald & Sharon (en die andere) rap beantwoord. Mi. zelfs ook deels pro-aktief.
Kleine mensjes behoren geenszins inzet te zijn van meer volwassen tolgedrag.


"Goed en degelijk, dogmaloos onderwijs voor iedereen van de kleuterschool tot de arbeidsmarkt graag mevrouw Dijksma! Doe je es werkelijk vastbijten en hardmaken.

(Groetjes aan Ronald btw. Doet zijn poepertje nog zo zeer van die gekke grap met Tichelaars hond?)"

widtvoet | 05-03-07 | 20:44

ik vind dit wel een sterke zet van Dijksma, eerlijk is eerlijk.
Wel weet ik zeker dat de kamer te klein was geweest als een politicus van liberale of christendemocratische, laat staan PVV hoek, zoiets (sarcasmemodus) racistisch en anti moslimachtigs (/sarcasmemodus) zo plomp had gelanceerd. Dan had Fem allang door de toeter lopen roepen dat het SchanDAAlig is.

superjan | 05-03-07 | 20:23

@krassimir> ik ga met heel wat directeuren om die toch een zwak voor de heer Wilders hebben hoor.

de kansarme autochtoon e.d waar je zo respectvol over spreekt is du moment het kanonnenvlees van ome Jan de Tomatenseop uitdelert.

superjan | 05-03-07 | 20:18

Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 20:02
Het feit dat er zoveel immigranten zijn geeft aan dat het in het eigen land het er niet toe gaat zoals men dat daadwerkelijk wilt. De uitvlucht naar een land waar het beter lijkt is, gelijk de uitstroom naar de VS toendertiid. The grass appears always greener on the other side. Waar het op neer komt is dat die mensen die het land ontvluchten niet de moeite nemen zich te profileren in het eigenland maar gemakkelijk proberen zich te handhaven in een ander land, met alle gevolgen van dien.
Rechts heeft ooit zich er makkelijk mee afgemaakt door het acepteren van deze bevolkingsgroepen om een links probleem op te lossen, een soort van compromis. Rechts werd gedwongen tot deze situatie, en dat had nooit mogen gebeuren. De Zwitsers zijn het enige Europese volk die dat praktisch hebben opgelost, zonder invloed van welke linkse partij dan ook.

Zo jammer! | 05-03-07 | 20:16

Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 18:39

In zekere zin heb je gelijk. Het geeft wel iets aan of de doelmatigheid van schuld geven en ook van de begrippen rechts/ links, dacht je niet. Tegelijkertijd mag je niet vergeten dat in de jaren '70 en '80 links gelijk stond aan modern, intellectueel en ethisch top of the bill en werd "rechts" beschouwd als hebzuchtig, kortzichtig en anti- sociaal. De kwalificatie "Rechts" als men nazisme bedoelt is trouwens in diezelfde tijd bedacht om "rechts" in een kwaad daglicht te stellen en om de "linkse" morele suprematie te bekrachtigen. In jouw post bezondig jij je nog steeds aan deze achterhaalde kwalificaties. Wel makkelijk, snap ik, maar niet geloofwaardig anno 2007. Denk eens wat breder, kleingeestige.... het zal je goed doen.

bottehond | 05-03-07 | 20:10

@Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 20:02

"Overigens denk ik dat Wilders' aanhang eerder bij het Telegraaf klootjesvolk, WAO'ers en ander kansarm autochtoon tuig zit dan bij lui met echt veel geld."

geheel mee eens; evenals een groot deel van ooit Fortuyns aanhang.

Krassimir | 05-03-07 | 20:05

vander F 05-03-07 @ 18:53
Tsja kameraad, daar gaan we dus weer he. Ten eerste is de echte grote migratie golf pas in de jaren 80/90 op gang gekomen (verifieer de feiten maar eens bij het CBS), en ten tweede : hoe verklaar je dan dat er in heel Europa zo veel migranten zijn, ook in landen die helemaal geen linkse regeringen hebben gehad (notabene dat was dus vóór het Schengen open grenzen gebeuren) ? Ik zeg dat migranten in eerste instantie zeer welkom waren bij de werkgevers omdat ze goedkoop waren. Sterker nog, werkgevers ronselden aktief in de migratielanden. Ergo het is begonnen bij rechts. (zie ook Zeurders 05-03-07 @ 19:18)

Ik zal de laatste zijn die ontkent dat er grote problemen zijn en ik ben ook geen pro deo advokaat van links maar irriteer mij mateloos aan lui die hun eigen schuld afschuiven op links. Waar blijft het mea culpa van rechts die net zo hard of misschien wel meer verantwoordelijk zijn voor het multiculti drama ? Overigens denk ik dat Wilders' aanhang eerder bij het Telegraaf klootjesvolk, WAO'ers en ander kansarm autochtoon tuig zit dan bij lui met echt veel geld.

Bigi Bana Boy | 05-03-07 | 20:02

@Vigil 05-03-07 @ 19:46
ja

Krassimir | 05-03-07 | 19:48

@Krassimi 19:41
Ik neem aan, dat je Ina Brouwer bedoelt. Maar dit is allemaal wel erg off topic, is het niet?

Vigil | 05-03-07 | 19:46

Aan 'n beetje fatsoenlijke herinterpretatie van art. 23 zal deze regierung wel niet toekomen waarschijnlijk.

Jammerende mammoetenellende...

widtvoet | 05-03-07 | 19:44

Krassimir 05-03-07 @ 19:41
Kan die niet mer herinneren, Ina klink zo wie zo fout. Probably beamed out in time.

Zo jammer! | 05-03-07 | 19:44

@Krassimir 05-03-07 @ 19:39
Dikste? Zijn we Ien Dales dan vergeten? Of Erica Terpstra?

metalgrandpa | 05-03-07 | 19:43

@Zo jammer! 05-03-07 @ 19:36
goed verwoord; vooral wat betreft dat communistische zwijn van een Mient Jan Faber. d'r was er nog eentje toendertijd. iets met Ina... ehm.... fresh me up scotty!

Krassimir | 05-03-07 | 19:41

ben benieuwd; nogal een niet-links standpunt van deze jongste (en tevens dikste) politica ooit. vooralsnog voordeel van de twijfel.
in ogenschouw nemend dat haar kont in elk geval te dik is om ergens uit te draaien. of in te draaien - dat dan weer wel. succes sjaron!

Krassimir | 05-03-07 | 19:39

Den Uyl was een communist, die geregeld op bezoek ging in Rusland, voor orders en ideeen uit het kremlin, met lede ogen gadegeslagen door de toen al door linkse wetten beperkte BVD. Een Mussert in spee, maar niet tot standgekomen.Ondertussen werd er door de linkse leraren les gegevn over de kolchozen en sofgozen en wat al niet meer om het communisme aan te wakkeren. Klootzakken als die van het IKV dachten er een slaatje uit te slaan. De vuilste idioot uit dat tijdperk, super landsverrader Mient Jan Faber durft nu zelfs nog op te komen voor weer een belachelijk standpunt, zelfs nadat zijn vijfde kolone niet toereikend bleek. En omdat de Sovjet Unie instorte onderhet onmenselijke beleid.
Laat ons niet allen de WW2 herinneren, maar ook de koude oorlog.Met dat infantiel volk, dat dacht dat het Russchie mir (Ruschish voor vrede per Communistisch decreet) vrede betroff, terwijl de medailles al klaar lagen voor een militaire campagne tegen het westen.

Zo jammer! | 05-03-07 | 19:36

Zeauzeau, die is afgevallen zeg!

Tobus | 05-03-07 | 19:32

-edit tijd voor een nieuwe grap-

Zo jammer! | 05-03-07 | 19:21

@witvoedt 17:54
Sorry, dat ik zo laat reageer. Maar je hebt uiteraard gelijk. En ik kan het niet anders zien dan getoeter, omdat er dus geen duidelijkheid is.

Vigil | 05-03-07 | 19:19

Lekker ding die Sharon... Ik zou haar wel eens in een burka willen zien.

lammebertje | 05-03-07 | 19:19

@vander F 05-03-07 @ 18:53
Terug naar de schoolbanken jij.

Toendertijd waren niet de socialisten, maar eerder de VVDers die op aandringen van hun industrie-vrindjes de deuren wijd open zetten voor de goedkopere arbeiders.
Dit terwijl er ook toen al aardig wat werkelozen in eigen land rondliepen, maar die waren natuurlijk een stuk duurder in het gebruik.
.
Hoe de dingen dan toch kunnen veranderen, nu willen diezelfde rechtsers de buitenlanders er weer uit gooien.

Zeurders | 05-03-07 | 19:18

nummer niet te telle 05-03-07 @ 18:59
Doe es een land van herkomst?

Zo jammer! | 05-03-07 | 19:05

ALs ze die scholen gaat sluiten, waar moeten dan al die kinderen heen naar school???

nummer niet te telle | 05-03-07 | 18:59

2Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 18:39,
ja,
tot in 2207 zal het op scholen gedoceerd worden;

"1973-1977 het Kabinet-Den Uyl, het einde van de Hollandse identiteit"
zie ook;

"uitverkoop der Nederlanden, met Wouter het bos in"

vander F | 05-03-07 | 18:53

Multi cultie is een maatschappelijk virus.

Zo jammer! | 05-03-07 | 18:52

Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 18:39

Gelijk jij, zien velen die "multiculturele samenleving" als groot "maatschappelijk probleem".

Mi. zien jullie dat zeer scherp...

widtvoet | 05-03-07 | 18:43

Bigi Bana Boy 05-03-07 @ 18:39
Misschien bedoelt men een sociaal beleidt, ook links.

Zo jammer! | 05-03-07 | 18:42

Weet je, het schijnt dat er bij een groot aantal rechtse lieden nogal een behoorlijke blinde vlek in de weke harsens te bestaan. Wat je ook probeert te zeggen de boodschap komt maar niet aan. Net als op de Telegraaf site blijven er hier ook maar mensen roepen dat zo'n beetje alle grote maatschappelijke problemen, de multiculturele samenleving voorop, te wijten zijn aan links beleid. Dit terwijl er bij mijn weten nog nooit een echt links kabinet is geweest in Nederland, de VVD 26 van de 30 afgelopen dertig jaar in kabinetten heeft deelgenomen en er voornamelijk liberaal/christelijk regeringen zijn geweest. Ben ik nou gek (om Van Gaal maar eens aan te halen) of moet jullie bovenkamertje eens gelucht worden ?

Kijk, het gaat mij om de feiten en niet zo zeer om het verdedigen van links ... begrijp mij niet verkeerd. Feit blijft dat met name rechts en/of de VVD de schuld van het ontstaan en mislukken van het multiculti gebeuren in de schoenen van links probeert te schuiven terwijl ze daar zelf op zijn minst mede-verantwoordelijk voor zijn geweest. Hoe lang is Den Uijl nu al dood ? Blijven we tot in 2090 die man van alles de schuld geven ?

Bigi Bana Boy | 05-03-07 | 18:39

Blijft een dik wijf, dat wel

Zo jammer! | 05-03-07 | 18:31

wolfinschaapskleren heeft zijn/haar biezen inmiddels gepakt, wie volgt?

Mekker | 05-03-07 | 18:28

ad. Van het "16.00 uur journaal" dat is, uiteraard.

widtvoet | 05-03-07 | 17:55

@Vigil 16:34

Even in dienst van de korrekteid der kwoots.

Sharon D zegt twee opties mbt. bedoelde islamitische scholen te zien: 1)"overname" door een ander (school) bestuur en 2) "sluiting".

Nu niet, gelijk jij stelt, kwalificeert zij "sluiting" als minst waarschijnlijk edoch optie 1.

Zij zegt juist dat een ander (school)bestuur zich volgens haar niet zo snel laat vinden. Mede gelet op al hetgeen (waaraan) een dergelijk nieuw bestuur zal moeten voldoen...

www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid... (rond minuut 23-25)

widtvoet | 05-03-07 | 17:54

Die Sharon Diksma lijkt wel een dikke pad...

Bob Paalhout | 05-03-07 | 17:38

flateauze feauteau ...

Tannie | 05-03-07 | 17:32

NNN 17:19
Citaat: "Best mogelijk dat ook die beslissing naar een politiek niveau getild gaat worden, maar dat stond er niet."
Dat staat er dan wel niet, maar dat impliceert het wel. Waarom zou Dijksma zich anders hierover laten interviewen en dreigen met sluiting?
Maar goed, uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, maar Dijksma is natuurlijk wel politiek verantwoordelijk.
En eigenlijk is de sop de kool in wezen niet waard, omdat ik, zoals eerder gesteld, geloof dat het slechts getoeter voor 7 maart is.

Vigil | 05-03-07 | 17:31

Neauneauneauneau 05-03-07 @ 17:13
Naar Duits ontwerp en Duitse instructie, dat dan weer wel.
Andermaal, dit terzijde.

Natte Bever | 05-03-07 | 17:21

wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 16:04
Ik heb nooit gevraagt om derde generatie kudtmarokanen als derderangs buitenlanders in Nederland.
Stelletje samenleving ondermijnende parasieten.

Zo jammer! | 05-03-07 | 17:21

@Vigil

Volgens het onderliggende Elsevier-artikel ging die betrokkenheid van de staatsecretaris alleen over het wijzigigen van het beleid (eerder ingrijpen) en niet over het sluiten (dat ligt op ambtelijk niveau).

Best mogelijk dat ook die beslissing naar een politiek niveau getild gaat worden, maar dat stond er niet.

Maar goed, Geen Stijl schrijft nu eenmaal vanuit een "hoe-ik-hier-een-leuke-draai-aan-geven"-instelling, en heeft niet de pretentie alles correct weer te geven. Zou ook saai worden...

Neauneauneauneau | 05-03-07 | 17:19

"Bovendien maken ze uitstekende auto's, maar dit terzijde."

Moslims maken uitstekende auto's? Ja, in Born.

Neauneauneauneau | 05-03-07 | 17:13

@NNN 16:54
Dat is mij uiteraard ook bekend. Waar het hier om gaat is de betrokkenheid van een staatssecretaris, dus politiek. Kennelijk zijn wij het dan toch ergens eens.

Vigil | 05-03-07 | 17:09

wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 16:04
Ik mag de Duitsers anders wel hoor, die hebben dezelfde hekel als Nederlanders aan mensen die, van welke generatie ook, de boel verkleautuh, rondtollen in zelfbeklag en een godsdienst aanhangen die het afslachten van afvalligen en uiterindelijk van alle niet-gelovigen sanctioneert.
Bovendien maken ze uitstekende auto's, maar dit terzijde.

Natte Bever | 05-03-07 | 17:03

@Deadkennedy 05-03-07 @ 13:53 Nee, hoewel ze dat best zouden willen, maar daar zijn ze te bang en te hypocriet voor

campion | 05-03-07 | 17:01

"Binnen afzienbare tijd kunnen sluiten"tenzij we er weer heel lang over gaan ouwehoeren en als echte sociaal-democraten weer met een compromis komen dat we gewelig vinden.En of het iets oplost dat zien we afzienbare tijd wel.

nadenkeniseenkunst | 05-03-07 | 16:58

@vigil

Voor een mogelijke sluiting is geen politieke aansturing vereist. Dat is uitvoering van de bestaande regels, en dat gebeurt op ambtelijk niveau.

Voor een beleidswijziging (voortaan eerder ingrijpen, zoals mw. Dijksma voorstelt, of juist de regels en/of het beleid wijzigen zodat de boel wel open blijft, wat ik haar nog niet heb horen zeggen) is uiteraard wel politieke aansturing vereist.

Neauneauneauneau | 05-03-07 | 16:54

En dit graag ook voor de InHolland scholen!!!

pringleshapedturd | 05-03-07 | 16:51

wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 16:04

Heey, grijze wolf in beige schaapskleren, jij hebt helemaal nergens recht op en eisen doe je maar bij je kudde wolven. Moslims hoeven hier niet te zijn, maar zijn hier jammer genoeg wel door een verkeerde zet van de regering....en moslims betalen belasting? Ok, ik ben uitgepraat.

rosalie | 05-03-07 | 16:50

@sjaakdeslinksesul 05-03-07 @ 16:19
Was ook van plan om op wolfinschaapskleren -meneer erkent 't zelf- in te gaan, maar uw reactie maakt dit overbodig. Hulde!

Murdockyoufool | 05-03-07 | 16:36

Go Sharon go! Alles sluiten! Maak mijn dag maar es goed na al die andere kutberichten op GS. En wel serieus doen he?

Nifelheim | 05-03-07 | 16:35

NNN 16:11
Citaat: "Dat de scholen wellicht moeten sluiten is het gevolg van het eigen wanbeheer, niet van een beslissing van de staatssecretaris."

Dus volgens u denken die scholen op een gegeven moment: o, jee, er is wanbeleid. Wat nu? Wij weten het, nu gaan wij sluiten?

Zojuist was Dijksma op Radio 1. Zij vertelde, dat de kinderen niet de dupe mogen worden en eventueel met toestemming van de ouders op andere, wel of geen islamitische scholen geplaatst kunnen worden en dat, als.... ja, dan.... toch.... maar.... iets over kwaliteit... sluiten is toch het minst waarschijnlijk...

Vigil | 05-03-07 | 16:34

Volgens Sharon is die bedoelde overname in de eigenlijke topic "een van de minst waarschijnlijke".
"Tzal niet makkelijk zijn zo een kandidaat te vinden..."

(Dijksma nu op Radio 1.)

widtvoet | 05-03-07 | 16:24

@wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 16:04
Je grootvader/vader is hier gekomen om een beter toekomst voor zichzelf en zijn gezin te krijgen. Dat kon ook, totdat de fabrieksbanen verdwenen. Daarna kwam de gezinshereniging op gang en kostte de migranten per saldo meer dan dat ze opleverden. Want Nederland was een heel tolerant land dat erg veel moeite deed om het zijn migranten in alles naar de zin te maken.
Totdat sommigen van ons er achter kwamen dat jullie steeds meer gingen eisen, nauwelijks iets constructiefs bijdroegen aan de samenleving en nogal ondankbaar waren voor de zaken die wij voor jullie geregeld hadden. En nog steeds hebben we het hier over een minderheid van de Nederlanders (allochtoon en autochtoon) die dit inzien, de meerderheid is nog net zo onnozel als jij.
Och arme stakker, blijf je maar lekker wentelen in zelfmedelijden en geef ons er maar van langs. Alles beter dan kritisch te kijken naar het functioneren van minderheden in onze samenleving, want ohoh wat gaat het lekker!

sjaakdeslinksesul | 05-03-07 | 16:19

Dat schoolbestuur kan misschien niet rekenen, maar Barbarossa kan niet lezen.

Sharon Dijksma doet voorstellen om financieel wanbeheer voortaan in een eerder stadium aan te kunnen pakken. Goed, pragmatisch regentenwerk (hoog tijd dat 'regent' een geuzenntitel wordt).

Dat de scholen wellicht moeten sluiten is het gevolg van het eigen wanbeheer, niet van een beslissing van de staatssecretaris.

Maar goed, begrijpend (willen) lezen is nooit het sterkste punt geweest van de Geen Stijl redacteuren.

Neauneauneauneau | 05-03-07 | 16:11

@wolfinschaapskleren:

U bevindt zich duidelijk in de slachtofferrol. Ik kan het met uw standpunten niet eens zijn, maar wens u alle geluk in Spanje toe, heerlijk klimaat:-)

Mekker | 05-03-07 | 16:11

Misschien wenst Dijksma in het voetspoor te treden van zeer illustere partijgenoten die voorheen zo'n fantastische impuls aan de vernieuwing (of vernieling?) van het onderwijs hebben gegeven, zoals Ritzen, Adelmund en Netelenbos, de handwerkjuffrouw, die later ook nog haar grandioze kennis en kunde mocht demonstreren op Verkeer en Waterstaat.
Ik ben het wel eens met de mensen die denken, dat er na 7 maart plotsklaps een oplossing is gevonden. De vraag is ook of Dijksma, die zelf slechts een middelbare schoolopleiding heeft genoten en ondanks dat staatssecretaris op Onderwijs mag zijn, deze uitspraak heeft gedaan met instemming van het politburo van de PvdA. En idd. het gaat dus in eerste instantie om de financieen en niet om het slechte of segregatieve onderwijs. Dus dat valt op. Daarom denk ik ook, dat dit alleen maar een Buhnenfestspiel is.

Vigil | 05-03-07 | 16:08

Het zielige van alles is dat derde generatie Maroc's ook nooit hebben gevraagd om Nederland. Hun opa of overgrootvader is hier naartoe gebracht/gekomen om rotwerk te doen. Ik zie nu hoe hoogopgeleide jongeren van de 3e generatie terugkeren of de mogelijkheden bestuderen. En als staatsburger (nog wel) heb ik het recht te eisen waar ik recht op heb. En niemand vraagt om jouw respect. Ik respecteer mezelf wel. Een volk wat zich zo uitgeeft op een andere godsdienst/leefwijze kampt zelf met een vreselijke leegte.
ben zelf moslim en kan het altijd goed vinden met spanjaarden. Ondanks de zeer wrede kolonisatie van hun ouders en opa's. Wij vergeven ze. Jullie moeten de Duitsers nog steeds niet.

wolfinschaapskleren | 05-03-07 | 16:04

Dat gelooft toch niemand dat de Partij van de Allochtonen hun eigen "leden/kiezers" gaat aanpakken?
Hoe ongeloofwaardig kun je zijn, of in het geval van de pvda, hoe ongeloofwaardiger! Landverraders zijn het!

Ongelovige boer | 05-03-07 | 16:02

@wolfinschaapskleren:

Ben het even kwijt wat u nu werkelijk hiermee wilt zeggen. Hoe heeft de geschiedenis volgens u hier dan kunnen plaatsvinden?
Btw naar welk land vertrekt u?

Mekker | 05-03-07 | 15:57

Moslims die de belastingen betalen waarvan je bejaardentehuis wordt betaald
wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 15:44
Hahahahaha, dat zou betekenen dat k dan voor niets heb gewerkt hier. Ga ook maar emigreren dan. Voor dat de nieuwe fascisten mijn oude dag gaan verkloten.
Tussen twee haakjes, ik heb nooit gevraagt om allochtonen, laat staan er mee om te gaan. Het volk komt binnen en eist zich suf, respect,uitkering et cetera.
Donder maar snel op naar Spanje, dat is groter, dus de effecten van de Moslims zal wat meer tijd in belsag nemen maar ook dat land zal een onderdeel van Eurabia worden. Zelf denk ik aan Argentinia.

Zo jammer! | 05-03-07 | 15:53

@wolfinschaapskleren 05-03-07 @ 15:44
Wat zeg je nu? Gaan moslims ons net als ooit de joden onder de douche zetten? Bewijzen of hou je racistische praatjes voor je!

sjaakdeslinksesul | 05-03-07 | 15:50

stoppen met eten sharon...... (of roken)

Agamemnon_NL | 05-03-07 | 15:45

Nederlanders; een stelletje bekrompen zieligerds. Blij dat ik binnenkort pleite ben:) Nu ik bijna dertig jaar met jullie heb geleefd en enigszins kennis heb gemaakt met jullie volksaard kan ik me heel goed inbeelden hoe geschiedenis hier heeft kunnen plaatsvinden.

Je zou eens als niet-Nederlander (niet-Germaan) moeten kijken naar jullie omgang met minderheden en moslims! Mensen die je straks onder de douche zetten als je kinderen bezig zijn met carriere en je nooit opzoeken. Moslims die de belastingen betalen waarvan je bejaardentehuis wordt betaald. Zielig voor woorden. De Fransen en Spanjaarden zijn toch anders dan jullie. In elk land heb je rechts, maar dit is een genante vertoning. Zielug, zielug, zielug!

wolfinschaapskleren | 05-03-07 | 15:44

Typo: Saudi Arabië

Andreas B. | 05-03-07 | 15:29

In Saodi Arabie is vast nog wel een potje te vinden van waaruit de noodlijdende Islamitische scholen gefinancierd kunnen worden, niet alleen met geld maar ook met mooi onderwijsmateriaal.

Andreas B. | 05-03-07 | 15:28

zo goed nieuws heb ik in geen dagen gehoord!

eyerule | 05-03-07 | 15:24

haha, leuk stukje barbarossa

knarfje | 05-03-07 | 15:13

Mekker 05-03-07 @ 15:03
Ik niet, niet het bestuur dreigen te vervangen, maar de scholen dicht lijkt me beter.

Zo jammer! | 05-03-07 | 15:05

Sorry hoor. Rechts maakt zich druk om het uiterlijk van Mw. Dijksma, links om GW. Laten we inhoudelijk blijven. dat geuiterlijk komt me een beetje de strot uit.
Ik ben niet van de PVDA, maar vind het een goed streven van haar!

Mekker | 05-03-07 | 15:03

Ergenekon 05-03-07 @ 14:56<br>
Je bent in de war met Ariël Dijksma, mongeaul... <br>
Wel lullig dat uitgerekend ZIJ nu kindjes moet voorhouden hoe verrotte slecht OBESITAS voor je donder is....

zak_arme_turf | 05-03-07 | 15:02

@Triador 05-03-07 @ 14:59

Ja, of ze is weer zwanger. -slik-

*hoest z'n lunch op*

KaiserSoza | 05-03-07 | 15:01

@HP @14:41

Je hebt gelijk... en ook ik heb geen inzichten in de interne partij politiek van de PVDA. Blijft over dat J. Tichelaar steeds heeft volgehouden dat hij alléén Fr. Vz. wilde worden als er geen vrouwelijke kandidaten beschikbaar waren. S. Dijksma haakte af in de "race" van het Fr. Vz.schap toen ze staatssecretaris kon worden. Derhalve was de weg vrij voor Tichelaartje. Opvallend in deze (onbeduidende) kwestie was wel, dat S. Dijksma persoonlijk in het radioprogramma: "Met het oog op morgen", verklaarde dat ze niet geheel zeker was van het Fr. Vz.schap omdat ze de weg wilde ophouden voor functie in de regering (LET OP!) bijvoorbeeld een functie als Staatsecretaris of zo... (over voorkennis gesproken!)

Triador | 05-03-07 | 14:59

Wat is het toch een varken

Teep | 05-03-07 | 14:57

Is zij toevallig niet een Joodse?

Ergenekon | 05-03-07 | 14:56

Jan Passant 05-03-07 @ 14:50
Soms kan het echt niet, dan geloven zelfs PvdA kiezers dat iets niet klopt. Dat duurt meestal erg lang maar het kan gebeuren. Als je echt stom bezig bent, dat zelfs een mongeaul,of allochtoon het ziet......

Zo jammer! | 05-03-07 | 14:55

Wat jammer nu toch dat de www.onderwijsinspectie.nl/ de afgelopen kabinetsperioden (mn. onder Paars) zo vleselijk is uitgekleed.

Kunnen Plassterk en de zijnen zich niet beter (ook) hardmaken dit eens zo belangerijke instituut te heroptuigen?


*de term "Dijksma" als altijd zoveel mogelijk mijdend in reaguursels waarin ook woorden als "hardmaken" of "vleselijk" voorkomen*

widtvoet | 05-03-07 | 14:55

Wat een argwaan zeg. Jammer dat men niet zo kritisch is als de eigen partij iets roept.

wasbeerfan | 05-03-07 | 14:54

euh...... tja, lijkt me een goed plan om die scholen te sluiten, maar om dat nu uit de mond van Dijksma te horen..... het komt me zo onwaarschijnlijk over.. trouwens broeder Bos zit op financieen, dus ik vermoed dat er wel een (financiele) oplossing gevonden wordt. Het is tenslotte de PVDA dus moet er geld worden uitgegeven en het liefst zoveel mogelijk.

Karel Kruizenruiker | 05-03-07 | 14:50

vreemd. Je zou denken dat de PvdAllochtonen die Ali Baba's wel door dik en ook dun zou steunen

Jan Passant | 05-03-07 | 14:50

*kuch* het is geen fotosoep.... of elsevier.nl moet al gefucked hebben.
In het echt is niet haar omvang een storende factor, het zijn haar hoofd en de geluiden die er uitkomen... die gaan echt niet wennen.....

TooneyLunes | 05-03-07 | 14:50

Valt me mee van ons tonneke Sharonneke

beschuitfluiter | 05-03-07 | 14:47

'De maat is vol en ik hoef u niet uit te leggen wat dat in mijn geval betekent.' Hoe gevat! Wat een esprit! Aan sommige mensen kun je tenminste nog vragen waar ze in godsnaam schrijven hebben geleerd. Barbarossa heeft het nergens ooit geleerd.

Einstein | 05-03-07 | 14:42

HP 05-03-07 @ 14:35
Snap het. Sorry dat ik U in twijfel trok.

Zo jammer! | 05-03-07 | 14:42

Sharon grijpt in???

>Staatssecretaris van Onderwijs Sharon Dijksma (PvdA) kondigt maandag aan 'binnen afzienbare tijd' met een wetsvoorstel te komen dat het mogelijk maakt eerder in te grijpen bij financieel wanbeleid.<

Nou die wet is er al dus geen nieuwe wetten verzinnen gewoon de wet uitvoeren, zoals Verdonk dat ook deed met de asielwet van Cohen/Kalsbeek.

2amazing | 05-03-07 | 14:42

Triador 05-03-07 @ 14:32,
Nu betreedt ik de slijmerige krochten van de internal workings van het PvdA. Niet echt mijn terrein, maar eerder het hol van de leeuw.
.
Maar evenwel.. Op mijn hoede verder: Ik greep terug op het volgende artikel van 10/2 jl.:
.
www.telegraaf.nl/binnenland/article584...
.
Vrij recent artikel, waarin staat dat Dijksma zich juist wel in de strijd om het voorzitterschap heeft gemend.

Rest In Privacy | 05-03-07 | 14:41

@Teen

kan je nagaan als de strepen horizontaal staan

Westwoud | 05-03-07 | 14:39

Moet eens afwachten, eens zien hoe snel die koe door haar collegae teruggefloten wordt.
Sharon geen spatjes op de vroege maandag aub, dit gaat ten koste van onze allochtone stemmers.

Werner Beinhart | 05-03-07 | 14:37

Ik dacht altijd dat verticale strepen je slanker lieten lijken.

Teen | 05-03-07 | 14:37

Zo jammer! 05-03-07 @ 14:30,
Fair enough. Uw punt wil ik gaarne accomoderen:
.
Ze was oprecht voordat ze politica wérd.

Rest In Privacy | 05-03-07 | 14:35

bwahaha 05-03-07 @ 13:51.... Dan heb ik voor jou de oplossing. Gewoon niet meer inloggen, Fin.

Werner Beinhart | 05-03-07 | 14:34

@HP @ 14:28: Het voorbeeldje van fractievoorzitter is iets dat in uw redenering niet klopt. Ze hád fractiecoorzitter kunnen worden... maar hield de boot af voor een functie in de regering.

Triador | 05-03-07 | 14:32

jongens kappen nou met die arme Sharon. Als ze dit weer leest vreet ze zichzelf weer heelrond aan de kroketten of bamiballen. Als ze afvalt krijgt ze volgens mij ook weer een normale stem.

Karel100 | 05-03-07 | 14:30

HP 05-03-07 @ 14:28
Een oprecht politicus? Ik moet dan altijd een beetje twijfelen of dat kan.

Zo jammer! | 05-03-07 | 14:30

Altijd al iets meer vertrouwen gehad in Dijksma, dan in bv. Bos.
.
Dijksma is volgens mij tenminste oprecht en derhalve niet van de linkse kerk.
.
De linkse kerk is een monotheistisch geloof dat god heeft vervangen door de overheid. Haar aanhangers zijn voornamelijk gefrustreerde gereformeerden die god niet gevonden hebben, en hem daarom aan het nabouwen zijn in de vorm van een bemoeizieke overheid die in ieder aspect van uw leven zit te roeren.
.
De dogma's van die linkse kerk zijn even nadrukkelijk en even onbespreekbaar als van de echte kerk.
.
Er is dan ook veel geoorloofd om die dogma's uit te dragen als een nieuwe religie: draaien, verdraaien, selectieve verontwaardiging, de ogen sluiten voor onbevallige waarheden, het negeren van de wetenschap wanneer het zo uitkomt, actief ondersteunen van selectieve nieuwsgaring, symboolpolitiek desnoods over de ruggen van diegenen die "geholpen" worden, zwartmaken van tegenstanders met on- en halve waarheden, en noem maar op.
.
Bos is de verpersoonlijking van linkse kerk.
.
Dijksma niet, en wordt daarom altijd gepasseerd voor de belangrijke klussen. Dat gebeurde met de 2-de plaats op de kieslijst, het verdelen van de ministersposten, de vervanging van Bos als fractievoorzitter in de kamer, etc.

Rest In Privacy | 05-03-07 | 14:28

@rosalie, je hebt gelijk. Het is geen financieel wanbeleid, wij snappen gewoon het modern islamitisch boekhouden nog niet helemaal. Na 7 maart wordt dat door de SIBA haarfijn uitgelegd, de tekorten worden aangevuld, de balans klopt weer en het halal-boekhouden wordt vanaf dat moment onderwezen in het eerste en tweede uur op dinsdagen. B.a.u.

Hutspotentieel | 05-03-07 | 14:27

Maar Sharon, wordt er niet meer geknuffeld dan?

Zeurders | 05-03-07 | 14:26

@barbarossa: 0031 regering met oa PvdA is FUBAR!

Zo jammer! | 05-03-07 | 14:26

ACH rot toch op, ies een verkiezingsstunt, na 7 mrt, komt er plotseling een nieuw bestuur !!
dat weten ze nu al, maar om nog even zogenaamd te laten zien dat de pvda eauk wel tegen medelanders optreed,en zodoende stemmen te trekken!

ja man | 05-03-07 | 14:24

Sterf Kabinet Sterf

gigi gorgonzola | 05-03-07 | 14:24

Ik had nooit gedacht dat het "Slagschip" tot daden in staat was....

Gifkikker | 05-03-07 | 14:23

Mmmmmm... ik wist niet dat Ien Dales gereïncarneerd was... is er toch nog leven na de dood :-)

Triador | 05-03-07 | 14:23

Duidelijk bewerkt dat plaatje. No way dat dit wwwutnws.utwente.nl/utnieuws/data/30/1... (Not Suitable For Anywhere, getuige het feit dat Google het heeft weggejorist) anders in dat hokje past.
Wat betreft haar nieuwe inval: Go Sharon, zet je schouders erin...

DiagnosisTyphus | 05-03-07 | 14:21

ach, tis een wassen neus: het gaat haar om financieel wanbeleid; dat wordt toch wel weer opgelost. Als het nou eens ging om het onderwijsbeleid wat daar gegeven wordt....dan was Sharon beter bezig en ook langer...Want er is op de meeste scholen een wanbeleid!
Tis vlak voor 7 maart, jongens....opgelet...de PvdA doet haar best nog even om kiezertjes over te halen van rechts...naar links

rosalie | 05-03-07 | 14:21

mooi zo.. sluiten die bolwerken van islamterrorisme en geen euro meer aan uitgeven,wij moeten aan elke eis die de staat stelt voldoen dus hun ook...

gekkehuus | 05-03-07 | 14:21

Politiek zwaargewicht.... WHAHA

Stijlloos Superieur | 05-03-07 | 14:17

Effe heel smerig gesteld: Sharon Dijksma op zoek naar buitenlandse geldschieters om islamscholen open te houden.

LibertasSimplex | 05-03-07 | 14:15

Voor 7 maart: islamscholen gaan dicht.
Na 7 maart: gelukkig is er een mogelijkheid gevonden om de moslimscholen open te houden door blablabla...

Shani | 05-03-07 | 14:14

*gromt en sist* ik ben positief verrast...

superjan | 05-03-07 | 14:13

Zou het niet Ronald Plasterk zijn idee zijn geweest???

ranzige rob | 05-03-07 | 14:12

@finnish humor 05-03-07 @ 14:11
Klopt. Ze stinkt.

stekelige | 05-03-07 | 14:12

@ sjaakdeslinksesul 05-03-07 @ 14:06
Inderdaad!!
De PvdA doet zich altijd wel zo goed voor, maar wist je dat zij kamerleden heeft met enkel een Nederlands paspoort!!?

Teen | 05-03-07 | 14:12

Sharon kan beter haar eigen 'tent' sluiten.

finnish humor | 05-03-07 | 14:11

heau heau, eerst even het onderzoek afwachten...
*kucht proest hmmdfblbllwhahahahaha*
En welke manier gaat er gevonden worden om de scholen open te houden?
*ziet een mooie toekomst voor het bestuur van de Westermoskee en mili geurig.. eh.. meurig geili.. eh.. nou ja, die duitsche organisatie zeg maar*

Autodrop1981 | 05-03-07 | 14:09

Zit er een leiderschapsverkiezing aan te komen bij de PvdA of zo?

Fred Bonifatius | 05-03-07 | 14:09

Laatst zag ik nog een moslim op straat. Het moet niet gekker worden.

Teen | 05-03-07 | 14:07

Hulde Teen! Moslims hebben het al zo zwaar in dit land en dan komen die kudtlinksen vanonder hun steen vandaan gekropen om ze in een hoek te drijven. Nog even en de treinen rijden weer naar het Oosten! Allemaal de schuld van die xenofobe PvdA! Allochtonenhaters!

sjaakdeslinksesul | 05-03-07 | 14:06

@da wizard 05-03-07 @ 13:57
Huh...? Rare man! Sinds de invoering van de mammoetwet zijn er geen scholen meer, maar kleuterklassen. Rekenen kunnen ze niet, de taal beheersen ze niet, ze weten zelfs in 't kleine Nederland de plaatsen niet, de geschiedenis, ook van onze cultuur, is verkwanseld,.
Dus wat lul je nou Da W.?
Er moeten weer SCHOLEN komen.

stekelige | 05-03-07 | 14:04

L.J. Zeg*rs uit Den Helder, doe er iets aan!
.
Sluiten die scheaulen, anders gaat die *kuch* multiculturele en maakbare samenleving nooit werken...

Herman Flipsen | 05-03-07 | 14:04

Laten we toch maar even lief blijven voor Sharon: Als je de linkerhand van Plasterk bent moet je toch wel een dikke rechterarm hebben. Right girl at the right place...

Hutspotentieel | 05-03-07 | 14:02

Waarom moet nu meteen die scholen gesloten worden. Een moslim heeft toch ook recht op onderwijs. Ik stel voor om de accijns op drank en belasting op ondernemingswinst te verhogen zodat die scholen open kunnen blijven. Eventueel overgebleven geld kan besteed worden aan het verzenden van vliegtickets, zodat vluchtelingen niet meer zo'n hachelijke reis hoeven te ondernemen.

Teen | 05-03-07 | 13:59

Wanneer is de laatste school in Nederland ooit gesloten...

da wizard | 05-03-07 | 13:57

-edit: i love jorissen -

Deadkennedy | 05-03-07 | 13:57

Dat hadden ze moeten initieren toen ze nog in de oppositie zaten. Stelletje kneuzen!
Toen wisten ze niet hoe ze datzelfde beleid van 't vorig kabinet moesten saboteren. 't Moest eerst weer vele extra miljoenen kosten.
Afijn, we zullen 't wel zien OF 't ueberhaupt gebeurt, of dat 't alleen maar ketellawaai is omdat ze bang zijn de zaak woensdag aan rechtser Nederland te verliezen. Dat dan weer wel.
Stemadvies: rechts!

stekelige | 05-03-07 | 13:57

Tijd dat dat wijf eens een burqa gaat dragen. Het volvet vleesgeworden bewijs dat Mohammed gelijk had: vrouwen mogen niet in de politiek, want dan gaan ze domme dingen doen. Zoals Islamitische scholen sluiten. Kudt dhimmi.

vraagstaart | 05-03-07 | 13:56

Het is toch goed dat zij dit onderwerp op deze manier ter sprake brengt? Dit is toch wat Geenstijl lezers en makers willen horen? Waarom moeten Albayrak en Aboutaleb er dan bij worden gehaald? Wacht gewoon rustig af, zij doet iets goeds (en idd pragmatisch wasbeerfan) ondanks dat ze van de PvdA afkomt en dat moet ook weer af worden gebrand.

ErikPruysen | 05-03-07 | 13:55

@ bwahaha

Moet je de onwetende reaguurders niet op de hoogte brengen van de xenofobe en racistische inslag van Dijksma? Leg dan tenminste uit dat ze dit alleen maar voor eigenwin doet en slechts kwetsbare groepen tegen elkaar wil opzetten.

Kom op, wel consequent blijven!

Fred Bonifatius | 05-03-07 | 13:55

Dat is pas een zwaar gewicht in de politiek.....

Zwarte Ray | 05-03-07 | 13:54

@bwahaha, ja het begint inderdaad een draak te worden, al dat nieuws waar de islam de basis voor vormt. Het is al bijna geen 'nieuws' meer.
'k Ben bang dat we er mee moeten leren leven.

Hutspotentieel | 05-03-07 | 13:54

Fuck, die was toch 400 kilo afgevallen? Of is dit nog een 'voor-foto'?

Biff Eagleburger | 05-03-07 | 13:54

En dat op Maandag, goed bezig

IDSMadDog | 05-03-07 | 13:53

Gelukkig dat die Is lam scholen dicht gaan. Maak er maar een paar mooie Gristelijke scholen van. Gristenen kunnen wel rekenen en leren de leerlingen ook niet dat Joden varkens of apen zijn en dat ongelovigen deaud moeten..

Deadkennedy | 05-03-07 | 13:53

Mag dat wel van Wouter? Moslimscholen sluiten? Voor je het weet stemmen er weer minder moslims op je.

Ik sluit me aan bij eerdere reaguurders: vies, lelijk dik wijf. Pure beeldschermvervuiling!

Neuken geen bezwaar | 05-03-07 | 13:52

Hee, een ongediplomeerde zeekoe.

doorduiker | 05-03-07 | 13:52

Zie je nou wel dat de PvdA goed is. Wie anders zegt, bezigt zich aan demoniseren.

Flodder | 05-03-07 | 13:52

Ferme taal van Dijksma. Dat had ik niet verwacht. Ik ben positief verrast.

vergruizer3 | 05-03-07 | 13:52

Gutteguttegut. De zoveelste bash-een-moslim-politicus topic. Zelfs bij de sluiting van scholen worden Albayrak en Aboutaleb opgetrommeld.
Geenstijl begint erg te vervelen.

bwahaha | 05-03-07 | 13:51

Wedden dat dit met een sisser afloopt?

Professor Plons | 05-03-07 | 13:51

Hoera! Het begin van scheiding van onderwijs en religie!

Zippy | 05-03-07 | 13:50

"en dan heb ik niet over die zeshonderd" + het ???

Aboriginal | 05-03-07 | 13:47

Ja ja... zzzzzzzz. eerst zien dan geloven.

IkBenWeerloos | 05-03-07 | 13:47

Bah, lopen die PvdA'ers weer moslims te bashen. Racisten zijn het! Geert doe er eens wat aan.

sjaakdeslinksesul | 05-03-07 | 13:47

Hulde voor haar. Dat is politiek bedrijven. Vergeet je politieke kleur en ben pragmatisch. Kan iedereen iets van leren in Den Haag.

wasbeerfan | 05-03-07 | 13:47

Cartman's mom slaat wild om zich heen! Go Sharon!

Hutspotentieel | 05-03-07 | 13:46

Anders zijn die uiers minstens 2x zo groot als d'r kop. Per stuk! :S

Kabouter Pimpelmee | 05-03-07 | 13:46

Laat d'r *A*L*S*J*E*B*L*I*E*F*T* die tent aanhouden.

KaiserSoza | 05-03-07 | 13:45

Zal ze toch nog iets goed doen???

Roberdinho | 05-03-07 | 13:45

Ik hoop echt dat die foto gesoept is...

Kabouter Pimpelmee | 05-03-07 | 13:45

dikzak :$

ReneD | 05-03-07 | 13:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl