Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Haten PvdA en VVD de democratie?

SPOILER ALERT! Ja. Het antwoord op de vraag is ja. De PvdA en de VVD haten de democratie. Intens. Dat zeggen wij niet. Nouja we zeggen het wel. PvdA en VVD, jullie zijn haatdragende haters van de democratie. Excusez le mot, maar haters is het woord. Wanneer kwalificeert een politicus zich eigenlijk als hater, o Grote GeenStijl? Als hij (m/v) moedwillig opzettelijk en dus bewust het historische GeenPeil-referendum probeert te saboteren door er overduidelijk te weinig geld voor vrij te maken. Dan kwalificeert een politicus zich als hater. Waar, om maar iemand te noemen, Halbe Zijlstra er dus een van is. En als je dan achteraf nog je PR-mevrouw keihard laat liegen over de zojuist voor iedereen duidelijk zichtbare sabotage, die zoals gezegd moedwillig opzettelijk en dus bewust was, wat ben je dan? Inderdaad. Een enorme hater! En wat ben je als je de VVD Voorliegting, zoals u na de break kunt lezen, nu maar standaardmailtjes laat sturen als 'antwoord' op vragen als: 'Hoe moet ik dat [de uitspraak dat er wat de VVD betreft meer geld moet komen voor GeenPeil- red] rijmen met het recentelijk verwerpen door oa. de VVD van een motie om voldoende middelen vrij te maken?' Bingo! Een gigantische mega hater! Onderwerp: Re: #tk-europa Datum: Tue, 8 Dec 2015 13:40:47 +0100 Van: VVD Voorlichting Aan: [email protected] Geachte [naam bekend bij redactie], Hartelijk dank voor uw bericht aan de VVD-Tweede Kamerfractie. Begrijpelijkerwijs leven bij u een aantal vragen over het nog te sluiten handelsverdrag met Oekraïne. Ik kan u berichten dat de VVD, net als de overgrote meerderheid van de Tweede Kamer, inhoudelijk voor het handelsverdrag met Oekraïne is. Handelsverdragen zijn louter economisch gedreven. Het Nederlandse bedrijfsleven is al jaren één van de belangrijkste investeerders in Oekraïne. Jaarlijks exporteren we voor bijna 1 miljard euro aan goederen en diensten naar het land en danken vele Nederlanders hun baan aan de handel met Oekraïne. Deze handel kunnen we intensiveren. Doordat Oekraïne de Europese standaarden nastreeft en met het verdrag stappen moet maken op gebied van rechtsstaat, standaarden en bestrijding van corruptie wordt het investeringsklimaat in Oekraïne verbeterd. Zo kunnen we op den duur, meer en makkelijker exporteren. Is dit dan uniek verdrag? Nee, eenzelfde verdrag werd bijvoorbeeld in 2005 nog gesloten met Chili en in 1964 met Turkije. Komen de Oekraïners hiermee in de Europese Unie? Nee, het handelsverdrag is nadrukkelijk geen wachtkamer richting de EU. Daar hebben we andere verdragen voor, maar zelfs die zijn tot nu toe voor landen als Macedonië dermate streng gebleken (verdrag is aangegaan in 2005) dat ze geen garantie zijn tot toetreding. De komst van het GeenPeil-referendum verandert ons inhoudelijke standpunt ten aanzien van het verdrag niet, maar kan wel invloed hebben op ons uiteindelijke besluit. De opkomst en de uitslag van het GeenPeil-referendum zullen wij meewegen in ons eindoordeel. Het woord is voorlopig aan u op 6 april 2016! Met vriendelijke groet, VVD Voorlichting

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het heel kut dat Geenstijl opeens fan is van de SP, alleen omdat ze voor het referendum zijn. Zo'n enge club moet je gewoon nooit steunen.

rekennietmachine | 10-12-15 | 01:16

"Handelsverdragen zijn louter economisch gedreven."
-
Vandaar ook een 10x zo dik als anders associatieverdrag.
En daarom ook een artikel "dat militaire stabiliteit" moet bevorderen.
-
Het is een EU-NAVO semi-lidmaatschap.
Opmaat naar WO3 met Rusland.

Raider Twix | 09-12-15 | 17:16

Voorspelbaar gedrag van de politieke partijen. Dit is niet schokkend, dit zag je mijlenver aankomen. Stemvee moet eens leren inzien dat de gevestigde orde niet voor niets gevestigde orde is.
Wilt u verzet? Dan zijn er alternatieve partijen. Wil je echt eens de knuppel in het hoenderhok gooien: libertarische partij. En anders zou je nog eens Wilders kunnen stemmen. Gewoon omdat het kan. En te kunnen lachen om hoe heel politiek (correct) NL daarover valt. En niet dat meneer Wilders nou zo briljant is. Maar om een keiharde middelvinger naar de rest van de oplichtende burger-haters op te steken.

Libertarianism | 09-12-15 | 16:36

Wanneer komt dat referendum over minder belasting? Of is dat niet meer nodig nu ieder gezin er van het kabinet 800 euro bij krijgt in 2016? Ik ben dol op democratie!

Harry uit Rotterdam | 09-12-15 | 15:25

Om die immense kosten voor dat geenpeil referendum wat beter te benutten, zou de kamer/regering natuurlijk de gelegenheid kunnen gebruiken, nog wat vragen aan de bevolking voor te leggen, zoals meer of minder [] Islam, hogere of lagere BTW [], Maximalisering semi-overheids salarissen op 2x minimumloon [], 1000 Zweepslagen voor NS directie[] etcetera.

vanhetvarken | 09-12-15 | 12:01

-weggejorist-

Martillo | 09-12-15 | 11:54

@wallenberg | 09-12-15 | 11:19
Ja, maar ze hadden het onvoldoende uitgelegd, die grondwet, die was helemaal geen grondwet, slechts een vriendschaps verklaring of zo. Gezien het mega budget (NOT) dat ze nu uittrekken voor uitleg over dit associatie/handel/defensie/mensenrechten verdrag met Oekraïne ben ik benieuwd wat voor drol ze nu weer gaan draaien na het referendum.

vanhetvarken | 09-12-15 | 11:50

Politici zijn in de basis leugenaars. En ze hebben geen idee wat er omgaat bij de burgers, door wie zij op die positie terecht gekomen zijn. Zo hebben 120 kamerleden voor het associatieverdrag getekend. Kijken we terug in de tijd, dan is dit bijzonder gunstig. Tien jaar geleden stemde 62% van de kamerleden voor de EU grondwet. Het volk 62% tegen. Vandaar dat Rutte en consorten het referendum tegenwerken. Rutte weet dit als historicus. Veel meer weet hij niet.

wallenberg | 09-12-15 | 11:19

-weggejorist-

1wecome1 | 09-12-15 | 10:19

Het verdrag is goed voor ons land vanwege investeringen en export. Waar heb ik dat eerder gehoord? O ja, Griekenland, goed voor ons land en alle leningen worden terugbetaald. Laat je niet neppen: 6 APRIL 2016. The moment of democracy.

wallenberg | 09-12-15 | 10:19

Nog wel een opsteker voor Geen Peil: de gemeenteraad van Alkmaar heeft raadsbreed een motie aangenomen waarmee het college van B&W werd opgedragen om tenminste evenveel stemlokalen in te richten op 6 April als er waren bij de laatste PS/Waterschapsverkiezingen.
Ik kan hier alleen aan toevoegen: In Alkmaar begint de victorie!

Brulboei_61SB | 09-12-15 | 09:59

Kom op medeguurders, er is pas €24.050 van de gehoopte €427.939 binnen: www.worldofcrowdfunding.com...

Geef ook en laat TimmerFrans janken: i.imgur.com...
Prof. D.A.H. Vintik | 08-12-15 | 19:45

Ik heb ook deze keer weer 10 euro in de pot gedaan maar twijfel toch een beetje aan GeenStijl in deze. Crowdfunding werkt in de regel) alleen als het volledige eindbedrag gehaald word. Door direct zo hoog in te zetten en ruim 4 ton is erg hoog, zetten ze zichzelf buitenspel. Of GeenStijl is heel erg naïef dat ze denken dat gierige Hollanders zo'n enorm bedrag gaan storten of ze hebben het bedrag express excessief niet te halen hoog gemaakt.
.
Het veranderen van een duidelijk NEE standpunt naar neutraliteit vond ik een PVDA-achtige draai maar ik kan me er nog iets bij voorstellen ivm meerdere toekomstige referenda of het afdwingen daarvan.
.
Ook de vorige kinderachtige zogenaamd ludieke campagne sprak mij totaal niet aan. Het leek af en toe wel alsof ze wilden mislukken en express de joker uit gingen hangen.
.
Niet dat ik zo bijzonder ben maar nagelang hoe deze campagne gaat laat ik mijn oordeel over GeenStijl wegen. Het kan zijn dat ik als het mij niet bevalt GeenStijl op zwart zet. En ik heb het idee afgaande op vele reaguursels in het afgelopen jaar dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.

Neil_ Skywalker | 09-12-15 | 09:57

Of naar een grote multinational.
Strax heeft iemand een dikke baan bij air france, omdat ze KLM helemaal vrij heeft gemaakt voor de fransen. Zalm zat vuistdiep in de financiele sector, zijn bed gespreid.. En dan die Eurlings.. En.. En.. Bedrijven paaien en burgers naaien. Idem met EU. Ze zijn geen haar beter dan die zorg bobos

boerk | 09-12-15 | 09:46

meeste politieke partijen geven geen fuck om de gewone nederlander. Het is stemvee meer niet. Even aardig doen en dan zorgen dat je opvalt richting brussel en zo snel mogelijk weg hier.

dolffie | 09-12-15 | 09:38

Nee, ze houden van de democratie als ze overtuigd zijn van hun gelijk.
Ze zijn bang voor democratie als ze in de gaten hebben dat ze nat zullen gaan.

mallekater | 09-12-15 | 08:36

@jfzi | 09-12-15 | 08:05
De 100% salarisverhoging van de zorgbobo's is niet het enige verontrustende nieuws. Ook medische gegevens worden verkocht aan commerciële instellingen:
www.telegraaf.nl/binnenland/24851659/_...

Maria.1 | 09-12-15 | 08:11

De eerste zorg voor dit moment zijn de salarissen van de zorg-bobo's.
Als die genoeg mensen op straat hebben geknikkerd, dan mogen zij hun salaris volgend jaar verdubbelen.
Dit kost veel geld. Dus jullie moeten niet zo zeuren. Eerst de belangrijke dingen zoals nivelleren en als het dan nog mogelijk is democratie.

jfzi | 09-12-15 | 08:05

geachte geenstijl en geenpeil,
.
welkom in de wereld van list en bedrog.
dit soort praktijken, in de breedste zin van het woord, kom je als burger aan de lopende band tegen als je de autoriteiten op hun verantwoording wilt wijzen.
ze draaien, liegen en frustreren er op los, zodat je uiteindelijk moegestreden opgeeft.
.
welkom in de wereld van list en bedrog.....

neetegenpvda | 09-12-15 | 08:05

Oja: en we raken allemaal ons baan kwijt als we dit niet doen, want dat hebben we hier echt aan te danken! (Wat een gezwets zeg)

boerk | 09-12-15 | 07:52

Hahaha oekraine is goed voor ONZE economie.. Net als aaaal die hoog opgeleide vluchtelingen. Miljarden levert het op!

boerk | 09-12-15 | 07:40

De EU:

''Doet tóch lekker waar die zélf zin in heeft'' ;-)

HypoPseudo | 09-12-15 | 07:23

Heeft dit cabaret de bezuinigen op de kunsten ontlopen?

McMarx | 09-12-15 | 05:50

Goed om te zien dat links (SP) en wat rechtser (PVV) samen optrekken voor meer democratie. Zwak dat die andere sukkels het niet even goed regelen met hetzelfde aantal stemlokalen als bij normale verkiezingen. Wat laten die lui zich kennen. Hoe duur kan het zijn? Koffie, thee, gevulde koeken en een paar verse potloden.

Watching the Wheels | 09-12-15 | 02:22

Geen idee waarom samsam het grappig zou moeten vinden als de 30% word gehaald. Een rechtsgeldig referendum waarin de burger hem een tik op de vingers geeft, dat lijkt me niet iets waar je naar uit moet kijken.

sander koekkoek4745 | 09-12-15 | 02:03

@aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 22:14
Een planeet zonder pvda, d666, cda, nos, vara, islam en hipsters...
Lijkt me heerlijk.

Slipsnifter | 09-12-15 | 00:35

De opkomst en de uitslag van het GeenPeil-referendum zullen wij meewegen in ons eindoordeel en we zijn ervan overtuigd dat we het gelijk aan onze zijde zullen blijken te hebben als blijkt dat u in Timboektoe moet gaan stemmen.

Patatter | 08-12-15 | 23:40

"Nee, het handelsverdrag is nadrukkelijk geen wachtkamer richting de EU."

Dat gelooft dus niemand meer!
Ik in ieder geval niet.

Ars Vivendi | 08-12-15 | 23:16

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik iemand die ik niet persoonlijk ken haat.
Het is Samsom gelukt.
Wat een arrogante typhuslul is dat.

Zo, dat lucht op.

Ars Vivendi | 08-12-15 | 23:14

Mijn donatie is overgemaakt. Om Timmerschwanz te laten janken.

godverdegodverdomme | 08-12-15 | 22:51

Slipsnifter | 08-12-15 | 21:42 | | Reageer+ |
Klopt. Liefst naar een andere planeet.

aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 22:14

Wanneer gaan wij naar het binnenhof met hooivorken?

Megasuperpeter | 08-12-15 | 22:01

@de Voorzittert | 08-12-15 | 20:59 - hear hear , zelden een partij gezien die haar kiezers zo in de steek gelaten heeft. Verder deden ze alles fout wat maar kon. Een broze stabilisering torpederen met een BTW verhoging? Ambtenarij eerder gegroeid (in kosten) dan gedaald. Wat hebben die ons in ons hemd gezet zeg.

Coalitie, water bij de wijn, compromissen? Ze zijn als een loopse teef op de rug gaan liggen. Bah.

MarcS | 08-12-15 | 21:51

@aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 20:38
Emigreren is de beste optie, de graaiers en antidemocraten hebben in dit land alle touwtjes in handen, op welke partij je ook stemt.

Slipsnifter | 08-12-15 | 21:42

Even afwachten of de opkomst boven de 30% komt. Lijkt me stug. Jammer van het geld.

Ariman | 08-12-15 | 21:37

Zou bijna SGP gaan stemmen. Mooie eerlijke man (hoe fout ook). :)

Hypno2050 | 08-12-15 | 21:34

En in het verdrag met Chili werd ook de defensie gezamenlijk georganiseerd? Want anders is het gewoon gezever van de bovenste VVD plank.
.

Maar dat dit zo is weten we al.

Balaverde | 08-12-15 | 21:34

Ik ben tegen SGP maar Dijkgraaf is wel een mooie kerel hoor.

-Wertos- | 08-12-15 | 21:29

Roos moet nu toch wel op tijd gaan stoppen met dat puberale gedrag. Dit referendum verdient meer dan een kinderachtige benadering. Hou toch op man! Ik wil serieuze, goed gebekte dames en heren van GS zien, er staat teveel op het spel.

lanexx | 08-12-15 | 21:29

Ik ben bang dat de USA Oekraine in de NATO wil hebben. Ik las vorige week zelfs dat Polen atoombommen(..!) krijgt van de USA; om ""hun positie te versterken en zich zo beter te kunnen verdedigen""

Wat een schandelijke en beangstigende propaganda en escalatie!
Maar het zal de USA een rotzorg zijn als Europa ten ondergaat aan atoomoorlog. En met het gepruts met Oekraine komen we weer een stapje dichterbij mogelijke ellende
http://www.independent.ie/world-news/poland-to-consider-asking-for-access-to-nuclear-weapons-34262772.html

telelezer | 08-12-15 | 21:28

O ok. Nu begrijp ik het, sorry. En dat die schilderijen uit Hoorn te koop staan voor vijftig miljoen, dat is dus gewoon een initiatief van een parlementariër in de Oekraïne om een concrete invulling te geven aan dat handelsakkoord.

Aldus Du Flaperon | 08-12-15 | 21:27

vvd + pvda 30 zetels. En dan zo'n arrogante grote bek durven hebben.
Gatverrrr!

pennestront | 08-12-15 | 21:25

Ze haten de democratie niet ,maar geilen stuk voor stuk op een droom baantje in het EU parlement ja dan moet je hun droom niet verstoren om tegen de uitbreiding van de EU te mogen stemmen,zelfs niet als het een gore schurkenstaat betreft.

blauwe zander | 08-12-15 | 21:15

--sql error-- | 08-12-15 | 21:05
Jan jolige clown noemen? U zie ik niet terug als staander in het overheidsgebouw wb reporter! Meer als joviale toetsenbordridder.

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 21:12

Heeft Roos nou echt niet door dat het spel is van de gemeentes om meer poen te krijgen? gewoon klagen, en dan krijgen ze het wel. En anders even dreigen dat ze hun democratische taak niet kunnen uitvoeren om de minister onder druk te zetten.
Het gaat natuurlijk helemaal niet om de kosten van een stemhokje, want een stemlokaal kost hooguit €200,- (3x 50,- vergoeding + maaltijd en koffie). Ga nou eens nadenken in plaats van de jolige clown uit te hangen, Jan.

--sql error-- | 08-12-15 | 21:05

Tsss, na rijp beraad hebben de spindoktertjes van de VVD bedacht dat ze het voortaan heel krampachtig 'handelsverdrag' moeten gaan noemen. Wat is het toch een intellectueel failliet zootje aanklampers.

très cool | 08-12-15 | 21:04

Hoe minder stemlokalen hoe beter! Want de fanatieke (tegen) stemmers gaan TOCH wel stemmen... de slappe hap... zal bij minder stemlokalen minder snel gaan stemmen...

Dus en het kost minder geld... en het resultaat zal eerder zijn wat we willen, namelijk NEE.

(maar goed, dit is wel makkelijk scoren / reclame maken)

Jamal | 08-12-15 | 21:02

@Paul de Vries6711 | 08-12-15 | 20:12
Ik was daar één van. Had altijd maar één issue waarop ik mijn stem baseerde: belasting. Daarom stemde ik VVD. Nadat onze lachebekpremier gierend van het lachen de Kosten Koper verlaagde van 6% naar 2%, wat mij tienduizenden euro's kostte (2 weken te vroeg gekocht) had ik al wat spijt.
.
Nu, een paar jaar later, heb ik nog steeds één issue maar wel een andere: het stoppen van verdere islamisering. Ben zelfs bereid meer belasting te dokken, als dat de consequentie van mijn stem is. De VVD/D66/CDA/pvda zullen deze in elk geval nooit meer krijgen.

de Voorzittert | 08-12-15 | 20:59

--sql error-- | 08-12-15 | 20:52
U komt met de site van 'statline.cbs'. Cbs? dat is connectie.

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:58

Kan niet anders.
Een normaal denkend mens laat ons mooie land niet zo naar de verdommenis gaan.

Ommezwaai | 08-12-15 | 20:57

--sql error-- | 08-12-15 | 2
Trouwens! op de betreffende site van Abn zitten hyperlinks!(voor meer info) Dankzij welke weblog? Meen mij te herinneren dat Gs tot aan, was het Europese hof of RvS geprocedeerd heeft hiervoor. *klein kop ik*

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:55

Wat mij verbaasd is dat jullie oprecht verrast lijken.

Cuban8 | 08-12-15 | 20:54

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:44
waarom denk je dat die er iets mee te maken zou hebben?

--sql error-- | 08-12-15 | 20:52

Ik krijg koude rillingen als ik die Halbe Zijlstra zie. Wat een creep.

brutus68 | 08-12-15 | 20:51

We gaan gewoon met zn allen "nee" stemmen en roepen al onze familieleden, vrienden, kennissen en collega's op om hetzelfde te doen. Probleem opgelost.
O ja en ik haat het liberalisme!

Lupuslupus | 08-12-15 | 20:45

Min-of-meer | 08-12-15 | 19:47 |
Buiten dat het totaal irrelevant is, want het gaat hier om de organisatie van het referendum, niet of je voor of tegen bent, heeft zo'n verdrag met Chili of Turkije (veto Griekenland) geen blauwdruk voor Oekraïne.

datzouzomaarkunnen | 08-12-15 | 20:44

Ik haat democratie ook.

Boutschefter | 08-12-15 | 20:40

@Piet Karbiet | 08-12-15 | 20:02
Geloven doe je in de kerk,
Samsom kun je alleen wantrouwen.

Wijze uit het Oosten | 08-12-15 | 20:40

-weggejorist-

Boer Piet | 08-12-15 | 20:39

-weggejorist-

Boer Piet | 08-12-15 | 20:39

Slipsnifter | 08-12-15 | 20:35 | | Reageer+ |
Ja dat had ik ook kunnen zeggen. Het maakt blijkbaar toch niet uit op wie je stemt. Loze beloftes. Net als dit referendum. Ik ben het zat. Te paard! O wacht ik heb geen paard.

aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 20:38

*tegen mezelf:* "Tjonge jonge, wat ben IK diep gezonken dat ik het in 2015 nog eens moet zijn met de SP..."

Xirdalan | 08-12-15 | 20:37

Haa, Jan Roos is back. Sterk. Bekijk net GsTv.

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:37

@aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 20:32
Dat ben ik al een jaar of 15....
Ik stem ook al jaren niet meer, ik heb niet de indruk dat stemmen ook maar iets uitmaakt.

Slipsnifter | 08-12-15 | 20:35

Is water nat?

Slipsnifter | 08-12-15 | 20:34

Sinds de boycot naar Rusland is die export al lang geen miljard meer, maar zal iets meer zijn dan 500miljoen. ( statline.cbs.nl/Statweb/publication/?V... ) .
Maar dat heeft er natuurlijk niets mee te maken dat we eigenlijk naar Rusand exporteren via Oekraine, en niet naar Oekraine zelf.

De VVD Voorliechting weet dat de brief gepubliceerd zal worden, dus schrijft gelijk een mooie propaganda tekst.
GS is zo dom om er in te trappen.

--sql error-- | 08-12-15 | 20:34

Begin zo onderhand van de hele politiek kotsmisselijk te worden.

aanalleskomteeneind | 08-12-15 | 20:32

VVD en PvdA zijn maffia.

Willem van Rood | 08-12-15 | 20:29

"Het woord is voorlopig aan u op 6 april 2016!" Klap in het gezicht, kan het niet anders interpreteren.. "Het woord is voorlopig aan u, maar we zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat u niet gehoord wordt."

Schoorsteenveger | 08-12-15 | 20:28

"Haten PvdA en VVD de democratie?"

Ja, volmondig Ja

ProAsfalt | 08-12-15 | 20:27

Oekraine was ooit de graanschuur van Europa.
Ben even een Oekraiens speltbrood halen.
Dankzij de EU en de VVD.
Jummie.

Piet Karbiet | 08-12-15 | 20:26

Het is natuurlijk dood en dood zonde om die taxpoet aan een referendum uit te geven. Die centen worden beter verbrand aan indoctrinatie van het plebs.
www.telegraaf.nl/prive/24849494/__BN_e...

koosnaam | 08-12-15 | 20:21

Nieuw nieuws: Vuil volk blijkt vuil volk...
Ophangen en de Hofvijver in pleuren. En zelfs die Hofvijver is te veel eer voor dat Haagse psychopatische tuig.

Acar_ketimun | 08-12-15 | 20:20

Ja om nu weer te reageren btreffende dubbele post, spijt mij zeer. Kom erin Joris. Mvg

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:19

Nog meer leugens betreffende cijfers hé.. Haters. En hoeveel ontvangt Oekraïne van de Eu als bijdrage voor verandering? Hoeveel draagt Nederland hierin bij? Hoe verhoudt dit zich met netto/winst marge in vergelijking met de cijfers uit uw mail VVD?Zoek het effe uit medeguurders..

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:18

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 08-12-15 | 20:18

Ariman | 08-12-15 | 20:05

Treurig als je je niet druk maakt om het verdrag.
Dan snap je de implicaties en mogelijke gevolgen niet.

Of anders gezegd: te dom om te poepen

HG_BB | 08-12-15 | 20:14

Komt goed.. Eens naar kijken.. De visie en daadkracht van onze regering ten top!

El Muñeco | 08-12-15 | 20:14

-weggejorist-

Paul de Vries6711 | 08-12-15 | 20:12

De afstand tussen de politiek en de burger is ook enorm vergroot en verkloot.
Gaat u maar een eind lopen, bejaarde kutburger.

Piet Karbiet | 08-12-15 | 20:12

Als Marit Maij zichzelf iedere dag kon pijpen deed ze het.

G,I. Jane | 08-12-15 | 20:11

Die Dijkgraaf doet ook ontzettend vaag.

Damsteeg | 08-12-15 | 20:09

Let op: Begin april gaan ze u vertellen dat de loopafstand tot bushokjes, postkantoren en politieburo's in Nederland sinds 2006 ook enorm is vergroot (want weg) dus is het heeel normaal dat we dit nu ook verder moeten lopen voor stemburo's. Dat wij dat allemaal niet wilden, vergeten ze er dan wel even bij te zeggen.

Piet Karbiet | 08-12-15 | 20:08

-weggejorist-

rfv17963679 | 08-12-15 | 20:07

Is er werkelijk iemand die zich oprecht druk maakt over het verdrag? Ben zeer benieuwd wat de opkomst zal zijn :-). Stuitende geldverspilling GeenStijl.

Ariman | 08-12-15 | 20:05

Is dit dan uniek verdrag? Nee, eenzelfde verdrag werd bijvoorbeeld in 1939 nog gesloten door Hitler met Stalin blablablabla.
Mooie brief van het Kabinet GoldmanSachs'15, but we ain't buying it. Jammer genoeg maakt het voor hen niets uit wat wij er van vinden.

DearMud | 08-12-15 | 20:04

Dus ik moet Samsom op zijn zwarte ogen vertrouwen dat het wel goed komt met die stemhokjes? Ja, als varkens vliegen.

Piet Karbiet | 08-12-15 | 20:02

De pvda heeft natuurlijk wel een reden. De opkomst van het referendum is dadelijk hoger als de opkomst bij de verkiezing voor zetels voor hun.

tweetybird | 08-12-15 | 20:02

Oja: ik zie Jan Roos' haar groeien met de week. Blijkbaar helpen die middeltjes dus toch. Morgenmiddag maar even naar het Kruitvat...

Driewerf Hoezee | 08-12-15 | 19:57

Samsom komt optimistisch over, over de opkomst. Wil ik op zich best in meegaan. Maar waarom stemmen ze dan TEGEN de motie? Omdat het toch wel goed komt? Miezerig.

Driewerf Hoezee | 08-12-15 | 19:56

Wees nou eerlijk (pun intended): Ooit gedacht dat politici eerlijk zijn? Nee toch? List en bedrog, bedrog en list. Niet elkaar, dat is maar een toneelstukje, nee, jij en ik, die bedrogen worden. En het ergste is nog niet eens dat ze liegen om b.v. het geenpeil referendum, nee ze liegen dat jij en ik in een democratie leven.Het is een slimme manier om te verhullen dat jij en ik hun slaven zijn. Maar hun spel is bijna uitgespeeld: steeds meer mensen komen er achter hoe het werkelijk zit met de banken en de politici. Straks kunnen ze jou en mij alleen nog met wapens n bedwang houden, dan is alles duidelijk. Nu ontbreken nog prikkeldraad, verbrandingsoven en massagraf, maar ook daar wordt aan gewerkt, jij en ik, belastingslaven.

ugur | 08-12-15 | 19:56

Handel met Oekraïne: Russische koekjes, kinderporno en gestolen schilderijen.

Jup. We moeten die gasten er écht bij hebben!

Driewerf Hoezee | 08-12-15 | 19:51

Haters gonna hate

HaagseSkieldah | 08-12-15 | 19:47

De vvd met een verkorte versie van het verdrag. Zelfs stukken korter als de titel er van.Je blijft lachen met die achterlijke vvd-ers

tweetybird | 08-12-15 | 19:47

"Is dit dan uniek verdrag? Nee, eenzelfde verdrag werd bijvoorbeeld in 2005 nog gesloten met Chili en in 1964 met Turkije. Komen de Oekraïners hiermee in de Europese Unie? Nee, het handelsverdrag is nadrukkelijk geen wachtkamer richting de EU. Daar hebben we andere verdragen voor, maar zelfs die zijn tot nu toe voor landen als Macedonië dermate streng gebleken (verdrag is aangegaan in 2005) dat ze geen garantie zijn tot toetreding."

Stonden er in het verdrag met Chili dan clausules over defensie en verregaande samenwerking?

Min-of-meer | 08-12-15 | 19:47

Eeeuhm, leg eens uit wat die defensie paragraaf precies doet in dat "handelsverdrag"?

Tuborg øl | 08-12-15 | 19:43

"waarom stem je dan tegen? Ja, Toch gedaan" Dat is de politiek van tegenwoordig.

CopyCat | 08-12-15 | 19:41

Getekend door de afdeling VVD Voorliegting..
Nuf said..

Wijze uit het Oosten | 08-12-15 | 19:40

Diep teleurgesteld in deze nep partijen.

Megasuperpeter | 08-12-15 | 19:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken