Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat is er gebeurd met Dascha Graafsma?

daschagraafsma.jpgVrijdag op zaterdag 28 november is om 02:00 Dascha Graafsma (16) verdwenen uit uitgaansgelegenheid Lets Get Down in Hilversum. Om 5.45 uur heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Tegen vriendinnen had ze gezegd alleen even te gaan plassen. Ze had niks meer aan dan een wit shirt, witte gympen en een zwarte broek. Daar kan ze, gezien de weersomstandigheden, niet bijna vier uur mee door de Hilversumse nacht hebben gelopen, aldus vader Rene Graafsma. Ook de politie zit met veel vragen. Dascha zou een vrolijk meisje zijn geweest, met vriendinnen, een leuke verkering, een prima bijbaan en een fijn gezin. Volgens vader Graafsma zijn er geen aanwijzingen voor geestelijk lijden in dusdanige mate dat dit tot een zelfmoordpoging geleid zou hebben. Kortom. Wat is er met Dascha Graafsma gebeurd tussen 02:00 's nachts in de Lets Get Down en de noodlottige aanrijding met de trein om 05:45? De vader wil zo veel mogelijk media-aandacht, om alle mogelijke getuigen van de fatale nacht te bereiken. RTL, Telegraaf, het AD en Metro Nieuws helpen graag, en ook wij doen mee aan deze oproep. 16-jarige meisjes die zomaar verdwijnen in de nacht en op het spoor voor een trein eindigen, dat is de hel voor elke ouder. Nogal logisch dat Rene Graafsma er alles aan doet om precies te achterhalen hoe de laatste vier uur van het leven van Dascha er uit hebben gezien. Het emotionele bericht is makkelijk te delen via de Facebook van haar vader. Gaarne uw hulp gevraagd.

Reaguursels

Inloggen

Arie_R | 02-12-15 | 02:39

Je zegt het zelf, via omweg al: als vrienden (m/v) ben je wel extra waakzaam.
En maar goed ook.

Wat er verder qua media te wauwelen was op tv bij Pauw bijvoorbeeld - oh mai.
P.R. de Vries die alleen maar om "De Neus" kwam, en gelang de intro z'n zegje deed over deze 'kwestie'.

Ja, patroon met missers van recherche, toch?
*****

Dat hoeft dus helemaal niet zo via afgeschreven mediageile agenten.

En wat mij betreft ook niet via de patholoog anatoom die er kwam toelichten dat hij morgen (straks) pas zal onderzoeken wat hij onderhanden heeft.

Ga als de sodemieter aan het werk!
Verspil geen tijd aan talkshows.

Just, but not only my twoo cents.

Kudtkip | 02-12-15 | 03:14

Mijn gok is drugs in drankje gedaan door iemand anders, of zelf drugs hebben genomen die niet goed gevallen zijn/ze wist niet wat ze nam/kon verwachten.

Veel drugs zijn niet zo taboo in het uitgaansleven en in principe weet je niet wat je koopt. Als je zo jong bent en wellicht voor het eerst iets neemt, kan ik me voorstellen dat er vrij makkelijk iets naars kan gebeuren. Echter kan ik me niet voorstellen dat iemand iets zou nemen en diens uitgaansvrienden niet zou informeren. Als ik wist dat een vriend(in) iets op had, zou ik zorgen dat ik een oogje in het zeil houd. Echter ben ik 29 en ga ik er vanuit dat haar vrienden haar eigen leeftijd zijn, en wellicht op een andere manier hiermee om zouden gaan.

Het zou ook een combinatie van alcohol en drugs kunnen zijn. Zonder ook maar iets van de zaak te weten ga ik voor optie 1; dat ze iets toegediend heeft gekregen zonder het te weten. Haar vrienden wisten het dan ook niet en konden dus niet extra waakzaam zijn. Ze zou een rare ingeving gehad kunnen hebben om even naar buiten te gaan en dan de weg kwijt geraakt te zijn. Echter lijkt me dat onder welke omstandigheid vreemd. Het zou ook kunnen dat ze misschien met iemand mee gegaan is naar buiten maar dan snap ik niet hoe ze alleen op het spoor beland is. Ik zou niemand alleen buiten laten als ik samen een ommetje zou gaan maken tijdens het stappen…

Hopelijk biedt vervolgonderzoek antwoorden.

Arie_R | 02-12-15 | 02:39

+1@Bisschop Berenbaffer | 01-12-15 | 09:19
Thx. En LOL @"robuust taalgebruik".

Lewis Lewinsky | 02-12-15 | 00:50

het is idd wel vreemd!

nononse | 01-12-15 | 23:01

Zal wel mosterd na de maaltijd zijn, maar toch.
Hele draad doorgelezen en enkele zaken vallen op.

Vader heeft imho de juiste zet gedaan door de media in te schakelen, anders was het onderzoek niet of te laat heropend. Hierbij acht ik gevoelens van vaders en dochters die via school 'verbonden' zijn met het slachtoffer totaal ondergeschikt.

Voorts, het blijkt dat er veel te snel conclusies zijn getrokken door de politie. Hoe komt dat? Er is geen breder protocol voor dergelijke omstandigheden en agenten zijn er ondermaats toe opgeleid.
Overigens is er wel vraag naar, en kun je bij de politie instromen/omscholen tot forensisch rechercheur - dit ter zijde (ik overweeg zo'n job, ondanks de heftigheid).

Welke stappen had of zou de politie cq recherche moeten doen?
- Meteen bij de notie "even naar buiten gegaan om te plassen" alle alarmbellen af.
Dat doet een meisje van 16 gewoonlijk niet. Hooguit als er een lange rij stond (vraag: stond deze er, en ook bij "de jongens"?).

Deze motivatie het pand te verlaten geeft aan dat er de intentie was om terug te komen. Feit dat ze haar jas binnen had laten hangen, mag daar ook op wijzen.
Zóu het gaan om hyperthermie, dan zeg je tegen je vriendinnen nog eerder: "even luchtje scheppen hoor".

Laat dit trouwens dan wel een les zijn voor jonge meiden: je laat elkaar niet in de steek, je gaat mee naar buiten. Al moet je zo nodig daar piesen.

- Vanaf haar moment buiten, althans in de uren tot de fatale crash met trein, is ze voor bekenden mobiel onbereikbaar geweest, maar dit apparaat was wel "in gesprek".
Uitpeilen! Met welk ander nummer, of meervoud? Zoek uit welke connectie er is of zijn geweest, ieder detail: tijdstip, duur, waar bevond de ander zich etc.

- Sowieso alle beelden van cams in de straal van de uitgaansgelegenheid t/m plek des onheils én huisadres opvragen, nauwkeurig nagaan.

- DNA van slachtoffer, ál wat er van haar rest, veilig stellen - conserveren.
Ik begreep dat er intussen aan een waardig afscheid wordt gewerkt, iets dat begrijpelijk is. Echter, laat geen (hoe technisch het ook klinkt) materiaal verloren gaan door crematie.

- Signalen van drugstoediening in die horeca.
Mede de verklaring van de machinist dat ze als een zombie voor hem opdoemde, gecombineerd met hoe ze eigenlijk zeer sprankelend in het leven stond: subiet sluiten die tent en terug nagaan wat er die avond zich heeft afgespeeld.
Camerabeelden, foto's, filmpjes etc.

Zoals hierboven genoemd, was er iets vreemds met ijsklontjes die ongevraagd door een medebezoeker in glazen werden gedaan.
IJsklontjes die mogelijk dope bevatten.
* Vraag: hoe reageerden de vrienden van @SVM-T op die 'toediening'?
* Vraag: wie was die persoon, of mogelijk meerdere?

Sowieso vraag: betrof het daadwerkelijk ijsklontjes met drogerende inhoud, hoe neem je die dan mee naar een danceclub-kroeg etc. zonder dat ze smelten?
* Vraag: indien deze methode gebruikt, is er ivm smelten (wat uiteraard ongewenst is) mogelijk een verband met personeel/eigenaar?
* Vraag: heeft iemand gezien dat nadien gebleken slachtoffer ook 'spontaan' een klontje in haar glas kreeg?

- Delicaat onderwerp, maar ik draai m'n hand er niet voor om.
Op de FB-pagina van slachtoffer staat een uitwisseling over een foto van haar en een 'vreemde man' op de bank (gewoon haar vader). Of ze geen burka moet dragen.
"Nee", pareert ze, "die zit in de was".
Genoemd bepaald clientèle, ga in dit kader na of er speciale aandacht was voor slachtoffer en hoe - check social media.

- Waarneming machinist. Zombie is één ding. Als het te herinneren is: hoe was haar kleding? Compleet zoals beschreven bij vertrek uit dancing? Zo niet, hoe dan wel?
Dit zou namelijk kunnen duiden op fysieke interventie van iemand anders.
Indien het gevreesde scenario van misbruik valt hier namelijk ook aan te koppelen hoe een frivole jonge meid binnen no time omslaat tot zombie.

Verkrachting kán in een keer een algeheel gevoel van waardeloosheid oproepen.
Het enige nog nodig, is het echte einde.
In dat opzicht, als dit het scenario was (voor de goede orde), zou de conclusie zelfmoord kloppen.

Echter, in dit scenario is er toch sprake van misdrijf.
Zoals al genoemd: de (bijna) perfecte moord - slachtoffer dermate lastig te identificeren, laat staan te vinden elementen van aanleiding.

Er zijn uiteraard meerdere scenario's denkbaar.
Het enige wat pertinent niet klopt, is het contrast in het gedrag van een meid van 16 die vrolijk uitgaat en zich enkele uren later machteloos laat hemelen door grof (machinaal) geweld.

En daarom: groot gelijk dat deze zaak bottom down moet uitgezocht.
Rest me (met pardon voor lange lap en misschien moeilijk te verteren beschrijvingen) de familie en dierbaren vooral alle kracht na hun verlies te wensen.
In alles.

Kudtkip | 01-12-15 | 17:11

Even ter info voor een aantal: Volgens mij was het die avond een 16+ feestje daar, vandaar dat ze door de portier binnengelaten is. Eenmaal binnen mag ze geen alcohol bestellen, maar ja, even iemand lief aankijken en je hebt een wijntje. Tel daar een fout persoon (99.9% kans mannelijk) bij op en je hebt deze tragedie... Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.

Sensemilla | 01-12-15 | 13:57

-weggejorist-

uberpatzer | 01-12-15 | 13:39

Het is angstvallig stil, trouwens.

Bisschop Berenbaffer | 01-12-15 | 10:29

Oh en beter dan laat dan nooit; nog even het obligate "rip aan de nabestaanden".

Bisschop Berenbaffer | 01-12-15 | 09:57

@ Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 01:34

Ietwat robuust taalgebruik maar Lewis heeft hier zeker een punt. Zit niet zo geheimzinnig te doen. Òf wees duidelijk òf spreek er niet over. Maar ga niet zo interessant zitten doen.

Bisschop Berenbaffer | 01-12-15 | 09:19

@QuantumHolo | 01-12-15 | 01:28
Rot eens op met je geheimzinnigdoenerij, kwantumhomo.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 01:34

Ik bedoel daarmee te zeggen dat vader een andere weg had moeten zoeken om antwoorden te krijgen (meer/beter onderzoek politie). Nogmaals: ik begrijp het verdriet.

QuantumHolo | 01-12-15 | 01:33

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 00:52
Ik ga daar niet op in. Maar ja, dat doe ik. Ik heb meer (feitelijke) informatie dan jou.

QuantumHolo | 01-12-15 | 01:28

Waarschijnlijkste scenario, zoals hierboven al is aangegeven door verschillende reaguurders, waarvoor dank, is: Iemand heeft zonder dat zij dat door had drugs in haar drankje gedaan, daardoor kreeg zij hyperthermie, liep naar buiten om af te koelen, werd door drugs psychotisch en raakte onder een trein.

Hopelijk komt er een serieuze lijkschouwing en autopsie en kan vastgesteld worden welke drugs het waren.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 01:11

"De politie is een waardeloos product". Aldus Pim Fortuyn, enkele maanden voor hij vermoord werd.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 01:06

@QuantumHolo | 30-11-15 | 19:50
Aansteller. Jouw dochters hebben niks. Ze leven. En dan ga je een vader wiens dochter dood is, beschuldigen van het veroorzaken van onrust? Rot op.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 00:52

galzen = glazen

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 00:33

@SVM-T | 30-11-15 | 15:40
Dat van die ijsklontjes die een onbekende ongevraagd in galzen deed, lijkt mij cruciale informatie.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 00:32

@MRF2739 | 30-11-15 | 14:42
Hulde voor je reaguursels.

Lewis Lewinsky | 01-12-15 | 00:31

Sterke aan de familie, ik hoop dat men u onzekerheid wegneemt. Maar weet dat de politiek vandaag aan sommige gevoeligheden een bijzonder belang hecht.

Ibn rushd | 30-11-15 | 23:36

Is het niet mogelijk dat meisjes van die leeftijd ook gewoon die drank en met name drugs vrijwillig nemen?
xtc is tegenwoordig erg geaccepteerd en niet meer eng zoals vroeger, alle tieners zeggen immers ja tegen mdma.
Dat icm de rare temperatuurwisselingen die je ervan kunt krijgen, tsjah...

vind het in ieder geval een deprimerend verhaal, erg voor die familie.

MaxiCosi24 | 30-11-15 | 22:56

gentle giant | 30-11-15 | 22:07
Dat kan. Ik sluit niets uit.
Ik stel vragen bij de manier waarop de vader dat gedaan heeft. Dat had hij anders kunnen doen en, wat mij betreft, moeten doen. De manier waarop heeft veel te grote emotionele gevolgen voor de (direct) betrokkenen bijvoorbeeld op school. De vader had ruimer de tijd kunnen nemen om in gesprek te gaan met politie. Ik kom zelf uit een gezin wat plotseling een kind verloren heeft. Ik weet een beetje waarover ik praat.

Ik ben gewoon voor het bij feiten houden en minder emotie. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat: omdat velen meegaan in de emoties dit nog wel eens terug kan slaan op vader en het gezin. Er wordt van alles geroepen waarvan ik niet kan inschatten of het wel/niet waar is.

Maar het is prima dat de politie besloten heeft meer onderzoek te doen en hopelijk komen de juiste feiten naar boven.

QuantumHolo | 30-11-15 | 22:29

zat bij mij op school, hoorde van veel mensen dat er drugs werden gebruikt tijdens dat feest. niet iedereen reageert daar even goed op. kan zijn gebeurd dat ze helemaal de weg kwijt was en op die rails was gaan staan

bandsarenice | 30-11-15 | 21:22

Als zij echt afgeleid was Door haar mobiel, wat iedereen zegt. Had ze wel contact met haar vriendinnen opgenomen of gereageerd. Lijkt mij toch?

chayehhe | 30-11-15 | 21:07

Verschrikkelijk drama...
Van station Hilversum sportpark naar de overgang van de Maartensdijkseweg is het meer dan 20min lopen, gedeeltelijk over een donker blubberig bospad. Een andere route is van de Groest over de Utrechtseweg richting Hollandse Rading, en dan linksaf de pikdonkere Maartensdijkseweg op, schelpenpad meen ik. Allebei niet zo makkelijk, niet zo waarschijnlijk.

stofkam | 30-11-15 | 21:02

Wedstrijdkrokodil | 30-11-15 | 20:10
Die telefoongegevens zijn waarschijnlijk al lang bekend via de provider en de aangestraalde zendmasten.

Ci Ty33 | 30-11-15 | 21:02

Het is niet geheel ondenkbaar dat ze de trein niet heeft gehoord en gezien. Het was de nacht van vrijdag op zaterdag erg stormig weer met regen en harde wind. Als de wind de andere kant op staat, en je ook maar heel even niet door hebt dat je een spoorweg nadert, kan je ongemerkt geschept worden.
Het kan ook een combinatie van dingen zijn geweest. Het stormige weer, alcohol intoxicatie, en gedrogeerd (vrijwillig, of ongemerkt via een drankje in de disco). Als ze gedrogeerd was, dan kan ze van angst gevlucht zijn, niet begrijpend waarom ze zich voelde zoals ze voelde. Een bad trip, met vluchtgedrag als gevolg. In zo'n geval is het mogelijk dat ze zocht naar de weg naar huis. Al met al, genoeg twijfel om dieper onderzoek te doen. Genoeg camera's tegenwoordig. Vaak maakt zo'n discotheek ook foto's tijdens zo'n feestje, wellicht is daar al uit op te maken wat haar toestand was.

Old_Spice | 30-11-15 | 21:01

Teveel vragen. Ook voor de vader, de politie en de vriendinnen. Waarom is het onderzoek nu al, twee dagen later, afgerond terwijl de telefoon die die nacht in gesprek zou zijn geweest nog niet is gevonden? De politie moet al veel meer weten. De vader schrijft: geen aanwijzingen voor geestelijk lijden in dusdanige mate. Welke nuance probeert de vader hier aan te brengen? En hebben die vriendinnen uiteindelijk nou alarm geslagen of niet? Waarom niet of zo laat? Zolang die mobiel niet terecht is en onduidelijk is met wie ze nog zou hebben gesproken of geappt, welke route ze heeft afgelegd en wat ze in de tussentijd deed is er een zaak die uitgezocht moet worden.

Wedstrijdkrokodil | 30-11-15 | 20:10

tweetybird | 30-11-15 | 19:47

Ik heb begrepen dat het meisje in Hollandse Rading woonde. Dat is vanaf die club bijna een rechte weg, waarbij het spoor niet overgestoken hoeft te worden. Lopen van dat stuk zou mij drie kwartier tot een uur kosten.

Zoek het op, Google Maps.

DitIsEenNickname | 30-11-15 | 19:56

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 19:55

gentle giant | 30-11-15 | 19:29
Ik ga niet meedoen met de geruchten- en speculatiemolen. Vader heeft enorm snel via sociale media vanuit emotie gereageerd. Ik zie de angst en onrust in de ogen van mijn dochters. En de enorme angst- onrust die het teweeg brengt op school. Natuurlijk ga ik daarover met ze "in gesprek". Maar ik probeer daarbij wel de emoties uit het (trieste) verhaal te halen en ze zoveel mogelijk bij de (bekende) feiten te houden. Vader lijkt nu ineens wel te 'accepteren' dat het zelfmoord is/zal zijn. Waarbij ik heel goed kan begrijpen dat je de laatste uren van je dochter wilt reconstrueren. Ik had liever gezien dat vader iets meer de tijd genomen had om met de politie in gesprek te gaan i.p.v. gelijk emotionele oproepen te doen. Want helemaal uit de lucht vallen komt het misschien niet.

QuantumHolo | 30-11-15 | 19:50

Mischien is ze wel bij een vriendje geweest die gebelt had en over het spoor teruggelopen in de veronderstelling dat de trein niet meer reed.Ik weet niet hoe het er daar uitziet en of dat richting die club is. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de telefoon in gesprek was.Het kan gewoon maar iets heel eenvoudigs geweest zijn.En toen de trein inneens kwam ze van schik apatisch is blijven staan omdat ze die helemaal niet verwachte.

tweetybird | 30-11-15 | 19:47

Er wordt hier veelvuldig geschreven dat het voor een zestienjarige normaal is om te stappen. Dat lijkt mij ook, maar niet in een gelegenheid als deze. Dit is geen gezellige kroeg, maar een gure nachtclub, waar de steroïdenkoppen elkaar staan te verdringen, gajes samenschoolt, verlopen veertigers een verzetje zoeken en veel te jonge meisjes worden binnengelaten. De andere gelegenheden van de eigenaar (voor de kenners, G-Spot en Baccara) hebben toevallig al dezelfde reputatie.

DitIsEenNickname | 30-11-15 | 19:47

HartvanOranje | 30-11-15 | 19:03

Ze stond is door de machinist gezegd. En dit geloof ik niet zo gauw.U stelling.Niemand blijft op het spoor staan als hij er op geduwd wordt.Dan probeer je er vanaf te komen.

tweetybird | 30-11-15 | 19:43

tweetybird | 30-11-15 | 18:23
"Een bloed onderzoek is toch wel wat je automatisch mag verwachten en normaal ook standaard is."

Weet je zeker dat dit normaal gesproken ook altijd gebeurt? Bij verkeersdoden wordt het bloed niet onderzocht op alcohol, omdat je een dode geen boete kunt geven (maar volgens de officiële lezing "uit respect voor de nabestaanden"). Ik kan me zo voorstellen dat bij treinspringers hetzelfde protocol geldt.

Als iemand uit de buurt weet ik ook dat de politie Hilversum erg lui is met betrekking tot opsporingstaken. Ik kan me indenken dat ze na de verklaring van de machinist dachten "Hoppa, weer een dossier dat mooi meetelt voor het quotum en direct gesloten kan worden." Dat wat media-aandacht ervoor zorgt dat het dossier zo makkelijk heropend wordt, geeft in elk geval te denken dat ze zich realiseren dat het sluiten mogelijk toch wat voorbarig was.

Overigens kan ik me alledrie de lezingen voorstellen (bewuste zelfdoding, nare gevolgen van alcohol of ander drugsgebruik, en een misdrijf), hoewel - als de machinist inderdaad heeft verklaard dat ze als een zombie op het spoor stond - het misdrijf de minst waarschijnlijke lijkt.

the sable guy | 30-11-15 | 19:37

Waar haalt iedereen toch vandaan dat de politie niets zou doen met de zaak? Van Feesboek?

DitIsEenNickname | 30-11-15 | 19:33

@QuantumHolo | 30-11-15 | 19:17 Waarom ben je boos, wil je dat definiëren? Wat is beschadigd? De school, de gemeente, de samenleving?

gentle giant | 30-11-15 | 19:29

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 19:24

Ondanks dat ik de emoties van vader wel kan begrijpen, zou ik hem toch graag een spiegel voorhouden hoeveel onrust hij heeft veroorzaakt (mijn dochters zitten op dezelfde school). De speculaties- en geruchtenmolen draaien volop en veroorzaakt enorm veel onrust en angst. Zelfs tot in het buitenland aan toe. En nu wil de familie vooral met rust gelaten worden. Er waren andere wegen voor de vader om de politie zover te krijgen verder onderzoek te doen. Sociale media inschakelen had later nog gekund. Had eerst in overleg gegaan met de politie. Ik begrijp het verdriet maar ik ben ook een beetje boos.

QuantumHolo | 30-11-15 | 19:17

@ Loebas
Nee zeker niet Loebas dat is ook mijn mening, maar ja dan ben je al snel ouderwets. Die ouders moeten zich toch wel afvragen waarom ze daar was met hun toestemming. Beetje naïef achteraf.

Yellow Shark | 30-11-15 | 19:15

trieste zaak, sterkte voor de ouders.
maar de oorzaak kan van alles zijn.
ook zelfmoord is mogelijk.
Heb zelf eens in een trein gezeten waar een gozer voorsprong, omdat zijn vriendin het net van te voren uit had gemaakt.

Peace Rider | 30-11-15 | 19:11

@ foetgoud

Inderdaad waarom zo'n kind blootstellen aan drank drugs etc. en dan de media opzoeken.... waarom?

Yellow Shark | 30-11-15 | 19:10

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 19:03

@tweetybird | 30-11-15 | 18:02
Mee eens. De portier valt niks te verwijten. Maar is de portier gevraagd of hij misschien iets heeft gezien of gehoord of uit ervaring iets weet toe te voegen wat het onderzoek misschien kan helpen?

ben kokhals | 30-11-15 | 18:54

Gokje: meisje heeft schaamtecultuurtje gedumpt,
Wijze Uil | 30-11-15 | 15:16
Voelt zeker wel fijn, om bij deze trieste gebeurtenis nog even de islam aan de haren er bij te betrekken?

Zure Sigaar | 30-11-15 | 18:54

Wijze Uil | 30-11-15 | 15:16
Dan is een vraag of haar vriendinnen weten of ze iets met en vriendje had, en of zoiets een reden kan zijn waarom die vriendinnen zich mogelijk niet afvroegen waar ze bleef.
Wat een dieptriest drama...

ben kokhals | 30-11-15 | 18:46

Eh... 1. Verklaring machinist. 2. Verklaring portier (geen toegang onder 18 jaar dus sowieso fout) 3. Verklaring vriendinnen: gedrag duidt op wellicht persoonlijke problemen 4. Haar telefoongesprekken traceren 6. Camerabeelden zoeken en bekijken.
En wtf laat je je 16 jaar oude dochter tot diep in de nacht in zo'n foute tent rondhangen? Daarnaast, vaders die álles weten van hun 16 jaar oude dochter zijn schaars, dus hoezo kan hij zelfmoord nu al uitsluiten? Iets objectiever ingesteld de publiciteit opzoeken is gepaster dan meteen met de vinger naar anderen wijzen.

foetgoud | 30-11-15 | 18:35

Ik zie net haar vader op tv.
Het leven gaat door... ik moet het accepteren.
Volgens mij is hij nog in shock en alleen maar op zoek naar de oorzaak.
Het gevolg lijkt nog niet tot hem door te dringen.
Heel erg voor het gezin.

Schietmijmaarlek | 30-11-15 | 18:33

Hmmm ik had ook begrepen uit het verhaal dat er voor de patholoog nog maar weinig te doen was.Niet leuk maar het geeft je wel het feit dat ze gelukkig niet veel heeft geleden.

tweetybird | 30-11-15 | 18:30

MRF2739 | 30-11-15 | 18:14

Nou het is nog steeds een mogelijkheid. Maar vreemd ik kan nu wel mee gaan in drugs. Want uit de facebook pagina van de vader blijkt dat er dus inderdaad geen onderzoek is geweest via bloed naar drugs. Dat onderzoek komt er nu wel heb ik begrepen. Het onderzoek van de politie is weer opgepakt onder druk van de vele media aandacht en er wordt nu hard aan gewerjt door de politie. Hun conclusie was schijnbaar toch een tikkeltje voorbarig. Zelfmoord en daarbij is schijnbaar ook verder geen onderzoek meer te doen. Rare gang van zaken zeg maar. Een bloed onderzoek is toch wel wat je automatisch mag verwachten en normaal ook standaard is.Maar ja ik heb begrepen dat de vader erg blij is dat het massaal is opgepakt in de media en er nu wel onderzoek komt zoals het hoort.En ik hoop dat het uiteindelijk antwoorden verschaft ook al kan het niet leuk zijn wat je hoort. Maar beter het te weten als de rest van je leven in onzekerheid. Toch.Tragisch blijft het toch.

tweetybird | 30-11-15 | 18:23

@tweetybird Jij vermoedt overmatig alcoholgebruik. Lijkt mij onwaarschijnlijk: zoiets zou haar mede-stappers, vriendinnen ook direct hadden moeten kunnen zien. Dronken van de alcohol ziet er echt anders uit dan bizarre gedragingen oiv drugs.

Ik blijf erbij dat een of andere klootzak haar en anderen hebben gedrogeerd. Gezien haar bizarre gedragingen en aanwijzingen voor hyperthermie vermoed ik dat je moet zoeken id hoek van XTC, amfetamines of flakka.

MRF2739 | 30-11-15 | 18:14

MAD1950 | 30-11-15 | 17:51

Geen id controle en een meisje kan zich heel makkelijk ouder voor doen als dat ze is.Dat is tegenwoordig vaak moeilijk te zien. Sterker een vriend die ouder is haalt gewoon drank. 16 +toegang en een bandje om als controle en de 18 jarige die de drank haalt
No problem. Is een schijnmaatregel van de overheid. Jij dacht toch niet echt dat de jeugd van 16 niet aan drank komt.

tweetybird | 30-11-15 | 18:02

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:43

Ik vind je een onbeschofte domme hond. Optyfen

MRF2739 | 30-11-15 | 17:53

Gewoon twee vragen die bij mij opkomen. Wist het personeel van de discotheek dat ze zestien was? En zo ja, schenkt dat personeel alcohol aan een kind van zestien?

MAD1950 | 30-11-15 | 17:51

Als ik de vader was zou ik er bij de politie naar vragen of inderdaad dat bloedonderzoek wel uit gevoerd is. Uit het uitgaansleven weet ik dat er wel met drugs geexperimineteerd wordt bijvoorbeeld. En dat dit vaak op de wc bijvoorbeeld ingenomen wordt. Mischien rot om te horen,maar de realteit. Ook voor meisjes van 16. Bijvoorbeeld speed of zaken die je neus ingaan.Iets wat zeer verkeerd is aangekomen. In dit geval.En toch iets waar de ouders geen zicht op hebben gehad. Het klinkt rot maar ze zijn echt niet de eerste ouders die dat overkomt. Je kunt ze niet constant bewaken. Iets wat lijkt kan toch heel anders zijn. Je weet niet wat ze buiten doen. Of in vriendenkring. Binnen lief maar buiten een donder zeg maar.

tweetybird | 30-11-15 | 17:49

@fender06 | 30-11-15 | 17:28
Misschien moest zij dat ook wel, ze verliet in elk geval rond 2 uur de kroeg. Maar wat maakt dat uit verder?

Pardon lul | 30-11-15 | 17:47

Verschrikkelijk dit. Wat de reden, oorzaak, opzet of welk noodlot haar dan ook getroffen heeft. Afschuwelijk...

Pardon lul | 30-11-15 | 17:46

gentle giant | 30-11-15 | 15:12
lang. Forensisch instituut gaf ook prioriteit aan alle MH17 slachtoffers, dus er ontstonden lange wachtrijen. Geen idee hoe het nu is, maar het kon destijds wel een jaar duren.
Maar misschien dat een bloedonderzoek niet zo lang hoeft te duren, en dat daar snellere procedures voor zijn.

--sql error-- | 30-11-15 | 17:37

pietklomp | 30-11-15 | 14:43
dat lijkt meer op de spoorwegovergang ergens bij Hollandsche Rading. Daar woont de familie, dus niet zo heel raar.

--sql error-- | 30-11-15 | 17:30

Toen ik 16 was moest ik om 2 uur snachts al thuis zijn.

fender06 | 30-11-15 | 17:28

Gek maar ik heb het verhaal even gelezen op de televaag. Iets zegt mij dat ze thuis haar computer eens moeten doorspitten. Heb toch een beetje het idee dat haar ouders niet alles wisten van hun dochter.Zo maar een ingeving.Het feit dat de telefoon constant in gesprek was. Ze zat dus niet op facebook of whatsapp maar was aan het bellen schijnbaar met iemand.4 uur lang.Dat zet wel vraagtekens.Mogelijkheden een geheim ander vriendje waar ze aan de telefoon ruzie mee had of noem maar op. Kan zo maar dat het gesprek geleid heeft tot haar daad uit woede bijvoorbeeld.Is maar een scenario wat het niet hoeft te zijn. Maar toch zou ik al ouders eens spitten in de computer. Zoals internet geschiedenis. Waarbij hij effe alle mappen tonen op de computer moet aanzetten zodat je ook in facebook kan kijken naar logs en waar ze heeft vertoefd. Kan wel eens zijn dat het veel duidelijker wordt en er dingen waren waar ze toch geen weet van hadden.Ook kijken naar aantekeningen of boekjes. In haar kamer. Tenminste dat moet je doen als je als vader wil weten wat er eventueel gespeeld heeft.

tweetybird | 30-11-15 | 17:25

Ben ik de enige die van mening is dat 16 jarige meisjes niet tot in de vroege uurtjes in dit soort tenten rond horen te hangen ?

Loebas | 30-11-15 | 17:23

Die temperatuur is van 27 op 28 november in de nacht.van zaterdag dus op zondag. De tijd van wandeling.

tweetybird | 30-11-15 | 17:09

Voor wie het wil weten. Heb het even nagekeken en de temperatuur op die dag in de bilt was 12.7 graden . En hield ook in de nacht aan. Niet ijskoud dus en gewoon te doen. Zelfs met t shirt.Al is dat wel fris zeg maar.

tweetybird | 30-11-15 | 17:07

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:50

Het is zo'n beetje de hele week 12 tot 14 graden geweest dus inderdaad niet echt koud te noemen. En het was zelfs in de avond die temperatuur.Het was zelfs warmer als gemiddeld het geval is in november. Want gemiddeld is 8 graden normaal.Dus koud. Nou niet warm masr echt ijskoud. Nee.

tweetybird | 30-11-15 | 17:02

Mastermattie | 30-11-15 | 16:46

Ja dat kan ik niet zien. Maar uit het verhaal begrijp ik dat de politie de conclusie zelfmoord heeft getrokken.En de procedure is in elk geval een bloedonderzoek en een patholoog wordt pas echt ingeschakeld bij het vermoeden van een misdrijf.Ook als blijkt lijkt mij dat er wel drugs in het spel zijn.Dan lijkt het mij dat de patholoog alsnog ingeschakeld wordt. Daar het dan om een misdrijf zou kunnen gaan als zij niet bewust de drugs gebruikt zou hebben. Dan zou de conclusie van de politie niet luiden zelfmoord.Want ik begrijp uit het verhaal dat de politie de zaak had afgerond.En de vader zich met die conclusie zich niet kan verenigen.Wat aan de ene kant heel logisch is gezien de situatie.Waar er nooit iets aan dat meisje is gemerkt dat ze ongelukkig zou zijn.Sterker nog een meisje dat nog naar een club gaat gaat niet spontaan daarna effe voor een trein springen. Dan had ze dat al eerder gedaan. Want als je zo depresief bent ga je niet gauw feesten. Lijkt mij. Dan heb je wel wat anders aan het hoofd. En daarvoor denk ik drank teveel en een tragisch ongeluk.Van het padje door de drank en verdwaalt.Ergens na het piesen naartoe gelopen en de weg niet meer terug gevonden zeg maar door de hamer. Van niks aan het handje dronken als een tor.Of te druk met een telefoon bezig geweest en alles uit het oog verloren.

tweetybird | 30-11-15 | 16:57

Eerst de lichaamsresten onderzoeken op eventuele aanwezigheid van drugs en alcohol, lijkt me, daarna praten we wel verder.

Dat zeg ik ! | 30-11-15 | 16:54

@Left_Hand_Son | 30-11-15 | 16:46
Hee maar is drugs verkopen wel Halal?

special-k | 30-11-15 | 16:52

@ Left_Hand_Son | 30-11-15 | 16:46

Precies. Want in elke tent is tegenwoordig drugsgebruik de normaalste zaak van de wereld, ook onder 16-jarigen. Tuurlijk. Tuurlijk. Allemaal reaguurders die stuk voor stuk zijn vergeten dat ze zelf óók 16 zijn geweest en gingen stappen.

En die hoogdravende ideeën dat het onmogelijk is om in dergelijke kleding buiten te vertoeven; het was ruim boven vriespunt. Niet echt temperaturen waarin een anderszins gezond iemand niet overleeft.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:50

@tweetybird | 30-11-15 | 16:42
Of ze zeggen nog niets omdat het onderzoek nog gaande is, of ze beschermen naasten door er geen uitspraak over te doen.

Mastermattie | 30-11-15 | 16:46

kom zelf uit Hilversum en de nachtclub is klein kwartiertje lopen van het spoor en is eigenlijk een rechte weg ,maar in een t-shirt 3,5 uur buiten vertoeven in de kou ?? ja , en "natuurlijk" wordt er drugs gebruik in het nachtleven en de leveranciers zijn stuk-voor-stuk bontkraagjes...........

Left_Hand_Son | 30-11-15 | 16:46

Neil_ Skywalker | 30-11-15 | 16:31

U zegt het en daar zijn inderdaad plannen voor.Dus dat gaat waarschijnlijk gebeuren omdat machinisten daar al op hadden aangedrongen.

tweetybird | 30-11-15 | 16:44

Mastermattie | 30-11-15 | 16:33

Er zal best drugs gebruikt zijn in die tent. Dat zeg ik ook niet. Maar schijnbaar heeft zei dat niet anders had de politie dat wel vermeld. Een bloed onderzoek geeft namelijk uitsluitsel en naar ik de conclusie van de politie zie is daar schijnbaar niks uit gekomen. Dus waarschijnlijk heeft zij geen drugs gebruikt. Mischien hoog uit alcohol in het bloed.Waar ik je al uitgelegd heb dat mensen na drie glazen het zelfde kan overkomen als ik bijvoorbeeld met 30 glazen in mijn kraag.Waarvoor denk je dat een beginnend rijder minder mag drinken als een gevorderd bestuurder om nog te mogen rijden. Dat is niet voor nix

tweetybird | 30-11-15 | 16:42

hebbuh | 30-11-15 | 16:30

U gaat weinig uit of komt vast weinig in cafes. Dat merk ik wel doen en het ook werkelijk doen daar zit een heel verschil in. Een portier kan niet constant zien wie er gaat roken buiten of weggaat. Dat heeft dat leuke anti rook beleid gemaakt. Mensen lopen in en uit. Met jas zonder jas en noem maar op. Hun taak is geen oppas voor rokers hoor maar de veiligheid in de tent en wie er eventueel binnen komt. Ze zijn er niet om te roepen vergeet u jas aan te doen als u gaat roken. Daar hebben ze helemaal geen tijd voor en is ondoenlijk.

tweetybird | 30-11-15 | 16:36

Op de plek waar ze gevonden is kan je niet per ongeluk terecht komen als je even niet op let. Het ligt diep in het bos, je moet het kennen/weten te vinden.

Het is ook ver bij het centrum van Hilversum vandaan.

Een heel naar idee!

Joos123 | 30-11-15 | 16:36

Verschrikkelijk dit. Sterkte aan de nabestaanden.

Dit doet me overigens wel denken aan een ander meisje, Cassandra van Shaijk (17). Ook zij verdween plotseling na een nachtje stappen en werd later dood teruggevonden. Ook hier de vraag: is het zelfmoord of toch moord?

www.youtube.com/watch?feature=player_...
(Peter R. de Vries, Misdaadverslaggever, afl 04, 27 apr 2007)

kweethetooknietbeter | 30-11-15 | 16:35

@ tipo | 30-11-15 | 16:09
Dat kan inderdaad maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Dan zouden de ijsklontjes ter plekke geproduceerd moeten worden wat inherent inhoud dat personeel in ieder geval op de hoogte geweest moet zijn.
.
Ten 2e, dan zouden mijns inziens meer mensen gedrogeerd zijn geweest en er meer vage dingen gebeurd zijn.
.
Ik ga er toch vanuit dat eoa mafklapper een ijsklontje uit eigen drankje genomen heeft, dit heimelijk voorzien heeft van een paar druppels GHB en het vervolgens zoals SVM-T al aangeeft botweg in een glas gedumpt heeft.

normanius | 30-11-15 | 16:34

@tweetybird | 30-11-15 | 16:14
Lees wat de vader zelf schrijft:
"Ik krijg tips en spreek getuigen", vervolgt Graafsma. "Ik heb mensen gesproken die met mijn dochter waren die nacht, die op dat moment drugs aan het gebruiken waren."
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/11/fbpost_overleden_dascha_16_vir.html
Nog steeds van mening dat sprake van drugs erg voorbarig is?

Mastermattie | 30-11-15 | 16:33

tweetybird | 30-11-15 | 16:18 | | Reageer+ | 0^^^^

hebbuh | 30-11-15 | 16:31

Verschrikkelijk verhaal. Sterkte voor de familie en vrienden.
.
Misschien moeten ze treinen ook eens met een soort dashcam uitrusten. Zou een hoop kunnen verklaren. Ook in toekomstige gevallen.

Neil_ Skywalker | 30-11-15 | 16:31

Niks onzin zulk soort dingen dien je te onderzoeken voordat je het uitsluit,Koos H was bv. ook portier.

hebbuh | 30-11-15 | 16:30

ProAsfalt | 30-11-15 | 16:18

Volgens mij wordt zoiezo een bloed onderzoek gedaan. En had de pokitie geweten of er drugs in het spel was. Een pathaloog komt pas kijken als het vermoeden bestaat dat het een misdrijf betreft.Een pathaloog wordt niet ingeschakeld als het duidelijk is dat het zelfmoord betreft daar het gebruik van pathalogisch onderzoek zeer aangrijpend kan zijn voor nabestaande. Bij een zelfmoord voor een trein word wel altijd bloed onderzoek verricht.Om bepaalde zaken uit te sluiten.

tweetybird | 30-11-15 | 16:27

In deze toch nog hoopvol nieuws:
Een deskundige op het gebied van pathologie op Radio 1 wil kosteloos onderzoek doen naar het lichaam van slachtoffer.
Van de Nederlandse Staat moet je het helaas niet hebben. Je bent aan de goden overgeleverd.

Wellicht dat er nu meer duidelijkheid in deze zaak komt.

ProAsfalt | 30-11-15 | 16:18

hebbuh | 30-11-15 | 15:21

Onzin. Dat maakt het anti rook beleid waar iedereen in en uit loopt zonder jas.En je dasr op ern gegeven moment als portier geen oog meer op hebt. Ze staan op hoeken voor de deur en verder op.Je kan ookvals portier niet alles in het oog hebben. Mischien stonden de portiers wel in een soort aankomst halletje vanwege het slechte weer. Zie je zo vaak.Wasr er steeds mensen naar buiten lopen om te roken.

tweetybird | 30-11-15 | 16:18

@ special-k | 30-11-15 | 16:15

Natuurlijk.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:18

Dat een ouder het leed van een kind niet wil zien is logisch. Iedere ouder heeft een blinde vlek en meeste kinderen kunnen dit prima verborgen houden.

Maar ik kan mij de onderbuikgevoelen s hier als niet-ouder zijnde ook prima bij voorstellen. Ik vrees dat de waarheid nooit boven tafel komt...

Janus Klabanus | 30-11-15 | 16:16

@Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:13
Ik zat op mijn zestiende nog aan de Ranja, tegenwoordig is Wodka aangelengd met GHB zo'n beetje de norm. Maar het is een triest verhaal.

special-k | 30-11-15 | 16:15

Mastermattie | 30-11-15 | 16:02

Hoezo. Is er al een autopsie rapport. Het kan maar sprake van drugs lijkt mij erg voorbarig. Dat is met een bloedtest zo achterhaalt en daar de politie een andere verklaring heeft vermoed ik dus uitgesloten. Want die autopsie zal wel uitgevoerd zijn hoor.Want dat had een verklaring kunnen geven voor het gebeurde.Want dat had een verklaring kunnen zijn waarvoor ze daar voor de trein stond. Een psychose. Dan had dat wel al vermeld geweest lijkt mij. En had de vader te horen gekregen dat de mogelijkheid er was geweest van zelfmoord door drugs en een psychose.En daar wordt niet over gerept heb ik zo gemerkt.En was er onderzoek geweest naar hoe ze aan die drugs was gekomen. Maar de vader voert zelf actie dus dat is het schijnbaar niet.Het is juist onduidelijk. Van daar de zoektocht van de vader naar wel edn verklaring. Ik zeg te veel gedronken. Kan zelfs maar een glas of drie zijn en door de kou de hamer en van het padje. Een meisje met mischien weinig ervaring met alcohol en iets meer opgehad als ze al aan kon.Met deze tragedie als eind resultaat. Geen zelfmoord maar puur de omstandigheden en een ongeluk. Wat natuurlijk echt klote is. Ja drank kan meer kapot maken als je lief is. Een zeer bekend waar spreekwoord.

tweetybird | 30-11-15 | 16:14

vader, hoe moeilijk ook. Eis een obductie. is er sprake van een drug, welke of is er sprake van ander letsel. Hoe heeft ze uren in haar minimale kleding kunnen rondlopen.. vragen die via een obductie beantwoordt kunnen worden. Een verklaring alszijnde suicide laat deze vragen onbeantwoord en een obductie overbodig.

fikkieblijf! | 30-11-15 | 16:14

@ special-k | 30-11-15 | 15:59

Eh, uitgaan, hoezo? Ging jij niet op je 16e?

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:13

De weg is voor haar bekend. Ze woont in Hollandse Rading en als je de weg van Sportpark volgt kom je bij Station Holandse Rading uit. Haar school, het ATC, ligt naast station Sportpark. Op ongeveer 15 minuten lopen van Let's get Down vandaan ligt dit station Sportpark. Echter ligt station Hilversum Centraal maar ongeveer 3 minuten van Let's get Down vandaan.

philip0070 | 30-11-15 | 16:12

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 16:12

tweetybird | 30-11-15 | 16:00 |
Als je ernstige ondelkoeling hebt beweeg je steeds minder en uiteindelijk val je in slaap, een slaap waar je niet meer uit ontwaakt.
Zwervers zitten op hun krantje onder de brug, so to speak, en sterven door onderkoeling bij gebrek aan warmte, niet door de alcohol.

Gezwelgje | 30-11-15 | 16:12

@DitIsEenNickname | 30-11-15 | 16:05
Echt een leuke plek voor naïeve 16 jarige meisjes dus.

special-k | 30-11-15 | 16:11

@ MarcS | 30-11-15 | 16:00

Ik zie niet in hoe TBS'ers hiermee te maken hebben. Als we alle behandelaars van mensen met psychische problemen op één hoop vegen kunnen we wel aan de gang blijven, ja.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 16:10

@Mastermattie | 30-11-15 | 16:02
Dan nog.

special-k | 30-11-15 | 16:10

@SVM-T 16:01
Er zijn duizend redenen te verzinnen dat het er niets mee te maken heeft, maar alle mogelijke manieren waarop het meisje ongevraagd drugs is toegediend, lijkt me relevant.

GHB kun je verdund invriezen in ijsblokjes bijvoorbeeld.

tipo | 30-11-15 | 16:09

Dat hele Lets Get Down is een ontzettend foute en gure nachttent. Vol met tokkies en anabolentuig. Echt geen plek waar een meisje van 16 zonder begeleiding of bescherming zou moeten zijn..

Vreselijk wat er gebeurd is. De boel hangt er gelukkig vol met camera's, dus hopelijk valt daar iets uit te halen.

DitIsEenNickname | 30-11-15 | 16:05

Hier een artikel over Flakka:

A dangerous new drug is spreading across the United States.
http://www.inc.com/joseph-steinberg/flakka-the-new-illegal-drug-you-need-to-know-about.html

MRF2739 | 30-11-15 | 16:04

@special-k | 30-11-15 | 15:59
Lees bovenstaande tegels..... er lijkt sprake te zijn van drugs.

Mastermattie | 30-11-15 | 16:02

@tipo @normanius Ik heb het niet herhaaldelijk gezien. Het gebeurde bij ons maar heb er geen anderen over gehoord. Hij deed het echter ongevraagd. Ik heb deze informatie overgedragen aan de vader van het meisje. Die kan deze informatie met de politie uitwisselen, zij staan in nauw contact. Aangezien de politie net bekend maakt getuigen te verhoren zal ik ook wel een telefoontje verwachten. Maar ik wil niet teveel speculeren verder. Voor hetzelfde geld was het een misplaatste grap en is er heel iets anders gebeurd. Ik hoop in ieder geval dat alle gebeurtenissen boven tafel komen en er een link kan worden gelegd.

SVM-T | 30-11-15 | 16:01

MRF2739 | 30-11-15 | 15:51

Nope. Ook alcohol maakt je ongevoelig voor kou. Kijk bijvoorbeeld maar naar zwervers die dood en onderkoelt worden gevonden omdat ze te veel gezopen hebben.Omdat ze het niet door hadden. Je kunt weldegelijk met drank op 4 uur in de kou strompelen.Het effect van de temperatuur verandering kan er wel voor zorgen dat je van niks aan de hand ineens van het padje bent.Dat is bijvoorbeeld gebleken met het rook verbod waar mensen sneller dronken worden door het buiten roken voor het cafe. Zolang je binnen zit niks aan de hand en buiten ineens de weg kwijt.

tweetybird | 30-11-15 | 16:00

SVM-T | 30-11-15 | 15:40

Ik zal maar snel contact opnemen met politie!! Elk detail is cruciaal.

MRF2739 | 30-11-15 | 16:00

@Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:30
Onze experts doen het dan ook meer dan uitstekend in het voorspellen van recidive bij TBS'ers. Ik denk dat in een normale gezinssituatie waarin men met elkaar praat, het aannemelijker is dat papa/mama weten wat hun kind bezighoud. Maar goed u hebt uw eigen waarheid.

MarcS | 30-11-15 | 16:00

@tweetybird:
Dat knuffelgedrag die je ziet bij XTC zie je bij lage en matige doseringen. Bij hogere doseringen icm alcohol krijg je ernstige bijverschijnselen zoals hyperthermie en bizar gedrag.

Een andere drug die dit ook doet is Flakka:

"This is where the body goes into hyperthermia, generally a temperature of 105 degrees. The individual becomes psychotic. They often rip off their clothes and run out into the street violently and have an adrenaline-like strength, and police are called and it takes four or five officers to restrain them. Then, once they are restrained, if they don't receive immediate medical attention they can die."

MRF2739 | 30-11-15 | 15:59

Even een andere vraag, waarom zwerft je 16 jarige dochter in een tshirtje en sneakers middernacht door Hilversum in november?

special-k | 30-11-15 | 15:59

@HartvanOranje | 30-11-15 | 15:52
Impliceer jij dat dit misschien is gedaan door een immigrant...? En dat dit hele verhaal kul is? Om de NL burger om de tuin te leidden?

Mark_D_NL | 30-11-15 | 15:57

Goed dat je hier aandacht aan besteed Quid. Ik vind het allemaal maar vreemd.

doskabouter | 30-11-15 | 15:57

@tweetybird | 30-11-15 | 15:46
Hangt ervan af welke je gebruikt. Van die met een "Hartje" erop wel. Met een "Smiley" dacht ik ook maar daar ken ik dat spul niet goed genoeg voor.
Het kan ook pure MDMA zijn geweest (het werkende bestandsdeel uit XTC)

Mastermattie | 30-11-15 | 15:57

Arm kind, arme ouders. Alle sterkte gewend.

Où est Charlie? | 30-11-15 | 15:55

Mastermattie | 30-11-15 | 15:43

Als iemand dat zou doen is het met de reden party drugs. En dat is nu juist uitgesloten om dat dat juist het effect heeft van narcotica. Dan loop je geen 4 uur juist omdat het effect is van de wereld. Je gaat neer. Zodat iemand van alles met zo'n meisje kan uitvreten.Niemand doet dure drugs in je drankje zonder er een bepaald voordeel uit te kunnen halen. Als het dan gedaan wordt is het vaak als grap om te kijken hoe iemand reageert er op en zijn het meestal juist bekende.

tweetybird | 30-11-15 | 15:55

@SVM-T 15:40
Was er iemand op die avond op dat feest die ongevraagd ijsblokjes in drankjes van andere mensen deed? Laat dat even aan de politie Hilversum weten.

tipo | 30-11-15 | 15:55

@ SVM-T | 30-11-15 | 15:40
Je kunt ijsklontjes inderdaad gebruiken om iemand te drogeren en het gebeurt veelvuldig omdat het een simpele methode is en vrijwel iedere naïeveling er in trapt.
.
Ben zelf regelmatig slachtoffers tegengekomen tijdens evenementen.
.

normanius | 30-11-15 | 15:54

Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.

Mark_D_NL | 30-11-15 | 15:52

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 15:52

@pietklomp | 30-11-15 | 14:51
Zou goed kunnen dat de wezenloos was van de koude. Ze had geen jas aan en het woei en regende flink.

Guido | 30-11-15 | 15:52

@krabbegat @Mastermattie Heb dit verhaal al gemeld bij de vader. Hij staat in direct contact en kan met deze informatie doen wat hij wilt. Echter naast deze gebeurtenis zijn er nog zoveel scenario's die gebeurd zouden kunnen zijn.

SVM-T | 30-11-15 | 15:51

@tweetybird | 30-11-15 | 15:38

Als je teveel alcohol consumeert en in de kou loopt, dan krijg je door vaatverwijding juist eerder sneller last van hypothermie; onderkoeling! En dan ga je niet 3.5 uur buiten rondlopen.

Ik vermoed dat er een of andere klootzak drugs heeft gestopt in de drankjes vd meisjes. Drugs zoals XTC en amfetamines, die bij overmatige inname leiden tot geagiteerd en zombieachtig gedrag en hyperthermie. Waardoor ze het zo warm krijgen dat ze zelfs naakt als een zombie urenlang id kou kunnen lopen.

Die klootzak moet snel gevonden worden omdat hij wellicht meer op zijn geweten heeft en zelfs nieuwe slachtoffers kan maken. Die uitbater moet wel ergens camerabeelden hebben.

MRF2739 | 30-11-15 | 15:51

@SVM-T | 30-11-15 | 15:46
Veel camera's in de gelegenheid, bijvoorbeeld bij de bar welke dat opgenomen zouden kunnen hebben?

Mastermattie | 30-11-15 | 15:49

@ SVM-T; doe eens snel naar de politie gaan dan!!!

krabbegat | 30-11-15 | 15:49

@normanius | 30-11-15 | 15:42
het gaat om het stuk de andere kant op, tussen Hilversum Sport Park en de Maartensdijkseweg (dat is overigens waar de bloemen gelegd zijn) Die plek zelf is niet op maps te zien maar als je kijkt naar de belden van HvNL ( https://twitter.com/EstherHVNL/status/671315894384095232 ) dan zie je dat de dragers van de elektriciteitsleidingen aan beide zijden boogvormig zijn, bij de overgang bij het station (Sportpark) zijn ze aan de kant van het station boogvormig maar de andere kant zijn het rechthoekige dragers.

Mastermattie | 30-11-15 | 15:48

Heb ik niet kunnen zien. In eerste instantie stonden we met de rug naar de situatie. Was in ieder geval een rare actie, wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt. En als er dan geruchten gaan over drogering, is de mogelijke link snel gelegd. Echter voor hetzelfde geld was dit gewoon een domme grap.

SVM-T | 30-11-15 | 15:46

MRF2739 | 30-11-15 | 15:35

Iemand met xtc op herken je gelijk. Die wordt juist niet geaggiteerd maar wordt knuffelig. Bij veel xtc gaan ze klapperen met hun gebit en worden juist hangerig. Klampen zich juist aan iedereen vast .En gaan juist niet wandelen.Ben in mijn jeugd wel eens in tenten geweest waar vele dat gebruikte.Je haalt ze er zo tussen uit.Ze worden juist overdreven vrolijk.

tweetybird | 30-11-15 | 15:46

-weggejorist-

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:43

@SVM-T | 30-11-15 | 15:40
Heb je kunnen zien of er iets in die ijsklontjes zat?

Mastermattie | 30-11-15 | 15:43

Even afhankelijk van waar precies in de nabijheid van Hilversum Sportpark is het goed mogelijk dat de NS beelden heeft.
.
Hangen op dat korte stuk bijzonder veel camera's (tegen spoorlopers) tussen Hilversum CS en Sportpark.

normanius | 30-11-15 | 15:42

Er moeten camera beelden zijn.
-Zit er een camera de trein? (ivm verzekeringen etc)
-Stad en treinstation hangt vol met camera's, waar zijn de beelden?
-Wat komt er uit het toxicolosch onderzoek?

De onderste steen moet boven

De nabestaande wens ik veel sterkte in deze donkere tijd

De_echte_man | 30-11-15 | 15:41

@MRF2739 Dit scenario is inderdaad een realistische optie. Ik was die bewuste avond op datzelfde feest, en ik kan dat gedrag bevestigen. Bij een vriend en maat van mij was er nog een raar incident met een jongen die zonder het te vragen en hem te kennen ijsklontjes in ons glas stopte. Is iemand bekend met deze methode? Wij hebben dit in ieder geval nog nooit meegemaakt of gezien, en dan toevallig op zo'n avond waar die geruchten zich al de ronde deden, al helemaal niet.

SVM-T | 30-11-15 | 15:40

Voorbeeldige | 30-11-15 | 15:25 | | Reageer+ | 0

Dat denk ik ook en het verhaal lijkt op dat meisje dat in de Noorderplassen is gevonden die miste geloof ik ook haar mobiel.Ze kunnen op ze minst kijken of de zelfde portier niet toevallig aan de deur stond, of het NFI de disco laten onderzoeken of ze daar niet ergens vastgehouden is.(gezien de kleding die ze droeg).Sterkte aan de nabestaanden !

hebbuh | 30-11-15 | 15:40

@ MRF2739 | 30-11-15 | 15:35

Als we Twitter al beschouwen als betrouwbare bron kunnen we gelijk wel Evert Santegoeds bellen.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:40

@pietklomp | 30-11-15 | 14:51
Bah, hij zei, dat ze zeiden, dat de machinist heeft gezegd dat ........ hear say.

MarcS | 30-11-15 | 15:39

MRF2739 | 30-11-15 | 15:35

Ik begrijp niet dat mensen maar drugs roepen. Het is een mogelijkheid maar drank kan echt hetzelfde effect geven hoor. De ene wordt vrolijk maar je hebt ook mensen die agressief worden of geirriteerd.Met exact dezelfde gevolgen. Ware het niet dat juist bij alcohol kou een spelende factor kan zijn. Waar bij het temperatuur verschil net dat zetje geeft.

tweetybird | 30-11-15 | 15:38

Ik zeg niet dat zelfdoding is uitgesloten, maar om bijna 3,5 uur te gaan staan wachten op een trein voor zelfdoding, komt op mij wat vreemd over. Als ze het voorbereid heeft, waarom dan geen eerdere trein, of waarom al zo vroeg vertrokken om dan zo lang over straat te dolen. Als het spontaan is, ga je dan zolang wachten op een trein waarvan je niet weet of en wanneer ie komt? Wellicht toch iemand ontmoet en meegegaan/meegenomen?

FrankVeer | 30-11-15 | 15:38

Maar dat zou best kunnen doordat de verklaring van de machinist helder was... Als hij een meisje op het spoor ziet staan die zich laat aanrijden. Dan kan de politie weinig anders dan het afdoen als zelfmoord. Helaas weten we niet wat de machinist heeft verklaard...
kw_nl2 | 30-11-15 | 14:14
En dat is nou net een van de redenen waarom NS op de neus van alle treinen camera's wil plaatsen. (Naast het feit dat er dan 2 verklaringen direct beschikbaar zijn en het spoor weer sneller "vrij" gegeven kan worden)

Brulboei_61SB | 30-11-15 | 15:37

Even terugkomend op mijn laatste tegel, als ik zo even snel de reisplanner van de NS erbij pak, lijkt het erop dat rond half 2 's nachts de laatste trein rijdt en de eerstvolgende pas weer even over half 6, de tijd waarop ze onder de trein terechtkwam.
De kans is dus aanwezig dat ze van die paar uur zelfs een hele tijd op het spoor heeft doorgebracht.
ik kan er naast zitten maar dat is wat ik zo even uit de dienstregeling opmaak.

Mastermattie | 30-11-15 | 15:37

Als ik de twitter berichten moet geloven dat ze op de dansvloer vreemd en geagiteerd gedroeg dan denk ik dat ze gedrogeerd is! Vrees dat iemand iets in haar drankje heeft gegooid en vervolgens is gaan flippen. Oiv teveel XTC en amfetamines krijg je zelf last van hyperthermie dat je zelfs in barre koude als een zombie naakt kunt rondlopen zonder gevoel te hebben dat je 't koud hebt.

Politie moet eerst hun hersens gebruiken alvorens te roepen dat het zelfmoord is! Toxicologisch onderzoek zover mogelijk is en camerabeelden etablishment en omgeving opvragen en onderzoeken. Degene die de drugs in drankje hebben gestopt moeten ze aan de hoogste boom opknopen.

MRF2739 | 30-11-15 | 15:35

@Dick W. de Cock | 30-11-15 | 14:46
Raar genoeg, is het verschrikkelijk dat papa zo rationeel kan schrijven en handelen. Technisch is het doorgedrongen, Emotioneel (nog) niet. Die man zoekt in de ontbrekende antwoorden amechtig naar een reden om te gaan treuren.

MarcS | 30-11-15 | 15:35

Ik kan met 30 glazen op nog redelijk de weg vinden maar er zijn mensen die met drie glazen op net zo van het padje af kunnen raken als ik met 30 glazen. Net dat even piesen in de kou kan gemaakt hebben van niks aan de hand door ineens dronken als een lor.Het slaat ineens in. Dit kan dus echt heel goed een mogelijkheid geweest zijn. 16 jaar in zo'n tent waar je drank krijgt en meiden en jongens kunnen echt wel eens los gaan hoor.Nog niet veel alcohol gewend en dan kan dit zomaar het scenario zijn. Totaal van het padje de weg kwijt en hem niet terug kunnen vinden.Zelfs in een bekende omgeving.

tweetybird | 30-11-15 | 15:32

@ MarcS | 30-11-15 | 15:30

Die kans is groter, ja.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:30

Er word steeds gesproken over Hilversum Sportpark, maar de overweg waar het gebeurde lijkt er niet eens op.
een trein heeft ook geen remweg van 2 kilometer en het dichtstbijzijnde overpad dát erop lijkt is de Maartensdijkseweg.

Gezwelgje | 30-11-15 | 15:30

@Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 14:51
Alsof therapeuten dat wel kunnen .......

MarcS | 30-11-15 | 15:30

Quid stuurt kettingbrieven.

ElChombo | 30-11-15 | 15:29

De machinist heeft haar als een zombie op het spoort zien staan.

Mijn conclusie:
Ze heeft in de uitgaansgelegenheid al dan niet bewust drugs binnengekregen, is vervolgens in een trip gekomen en is toen de straat uitgelopen richting van het spoor. Daar heeft ze onder invloed op het spoor gestaan tot de trein haar greep (ik heb de dienstregeling niet gezien dus weet niet of dat gewoon de eerste trein die ochtend was en ze al die tijd daarvoor al op het spoort heeft doorgebracht).
Als ze echt zelfmoord had willen plegen zou ze letterlijk "voor de trein gesprongen zijn" en niet afwachtend op het spoor gaan staan.
De vraag is nu echter of iemand wat in haar drankje gegooid heeft (dan is diegene verantwoordelijk voor haar dood) of ze zelf drugs heeft genomen. Dan kunnen de vrienden nog mede-verantwoordelijk worden gehouden omdat ze niet tegengehouden is.

Dus ja, het is inderdaad zelfmoord maar niet bewust!

Mastermattie | 30-11-15 | 15:28

ProAsfalt | 30-11-15 | 15:22

Hmmm ik geloof dat jij een beetje doorschiet. Zo erg is het nu nog niet in Nederland hoor. Ik zeg erbij nog niet.

tweetybird | 30-11-15 | 15:27

Gelet op het aantal uren dat ze bij haar vrienden weg was geloof ik niet zo in aanhoudend drank- en drugsmisbruik. Ik vermoed dat ze is vermoord.

Voorbeeldige | 30-11-15 | 15:25

tweetybird | 30-11-15 | 15:15

Sterker nog ik heb wel eens stomdronken door een wijk urenlang gestrompeld omdat ik de uitgang van die wijk niet meer kon vinden door de drank. Ik liep zeg maar rondjes.En kwam steeds weer uit in die wijk. Tot dat mijn tomtom in mijn hersens eindelijk weer ging werken. Dit scenario is ook heel goed mogelijk. Gezien ook die vier uur. Van het padje geweest en de weg letterlijk kwijt geraakt.Drank kan rare dingen veroorzaken. Vergis je niet. Zo'n meisje kan mischien nog niet veel alcohol verdragen daar de kou bij en het kan zo gebeuren.

tweetybird | 30-11-15 | 15:25

@ Wijze Uil | 30-11-15 | 15:16

Wat zul jij een heerlijk gevoel hebben, dat je weer met een staaltje compleet verziekte logica de wereld aan jouw sick mind hebt kunnen aanpassen.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:25

Ik hoop dat er in elk geval antwoorden komen voor de ouders. En dat een ouder het mettertijd ook weet te accepteren. Dus ook als het wijst op foute pillen, heftige reactie daarop of een ander stukje 'culpa in causa'.

GormSuil | 30-11-15 | 15:23

Heel veel sterkte voor de familie, vrienden en kennisen, meer kan ik helaas niet bijdragen. Ondragelijk verlies....

lillendvleesch | 30-11-15 | 15:23

@tweetybird | 30-11-15 | 15:18
Voor dezelfde geld staat er in de bosjes een persoon met een AK-47 op haar gericht die beveelt haar op het spoor te gaan staan.
Gedood worden door een trein of AK-47.

ProAsfalt | 30-11-15 | 15:22

@Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:08
Ja, zag al dat het die avond een 16+ feest betrof.

Mastermattie | 30-11-15 | 15:22

Ik wacht eerst verdere berichtgeving maar eens af alvorens hier te speculeren wat er niet allemaal gebeurt kan zijn. Veel sterkte voor de familie.

de uitbater | 30-11-15 | 15:21

Portiers goed verhoren,als er dope in het spel is hadden die zeker een vinger in de pap.
En het valt zeker op als een meisje wegloopt zonder jas als je bij de deur staat,als je als portier een beetje je vak verstaat want als portier hoor je je klanten te beschermen en over hun te waken in de disco en voor de disco.

hebbuh | 30-11-15 | 15:21

www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/mei...
De politie noemt de zaak 'in en in triest', maar gaat op dit moment niet uit van een misdrijf. "Maar als gesprekken met de vader daar aanleiding toe geven, heropenen we het onderzoek", zegt een woordvoerder.

Bij dit soort vage zaken moet je juist uitgaan van een misdrijf totdat ondubbelzinnig bewezen is dat het géén misdrijf is.
Staat der Nederlanden is zo laks als de pest op bepaalde gebieden behalve als het gaat om belasting innen.

ProAsfalt | 30-11-15 | 15:20

ProAsfalt | 30-11-15 | 15:09

Nee moord kun je denk ik wel uitsluiten. Volgens de machinist stond ze op het spoor.Dat lijkt niet echt op moord. Je blijft echt niet op het spoor staan als iemand je daar neerzet.

tweetybird | 30-11-15 | 15:18

Gruwelijk verhaal dit, het wens dit geen enkele ouder toe.

> zijn er geen aanwijzingen voor geestelijk lijden in dusdanige mate

Weet die vader dat wel zeker? Dat houden mensen meestal voor zichzelf. Pubers staan altijd onder druk om zich aan te passen en dat leidt tot veel zelfmoordgedachten in die fase van hun leven.

Als je de pubertijd kan overleven krijg je de gelegenheid er over te praten en dan ontdek je dat je niet de enige bent. Wat zonde van zo'n mooie bloem, gestorven voor het leven begon.

Rust zacht lieve princes.

Ursus Maximus | 30-11-15 | 15:18

@naraga | 30-11-15 | 14:25
Gisteren zag ik in een propagandafilmpje van de NOS hoe asielzoekers van Kamp Crailo in Bussum werden beziggehouden in een repair café; blijkbaar zitten er dus al asielzoekers in Crailo (vlak bij Hilversum). En die zijn o.m. handig met geknutsel aan mobieltjes (geleerd in een IED-workshop in Raqqa of zo).
.
Maar het hoeven geen asielzoekers te zijn geweest, hoor. In het linkse pauperbolwerk Hilversum woont genoeg uitschot om dit soort gruwelijkheden te laten plaatsvinden; daar is in het recente verleden voldoende over bericht!

Brou Is Back | 30-11-15 | 15:17

Hoe triest ook, er klopt het een en ander niet aan dit verhaal. Van Hilversum naar Hilversum Sportpark is ongeveer een kwartiertje lopen, zeker geen vier uur. Waarschijnlijk gewoon meegesleurd door de trein na een aanrijding, wellicht beneveld geweest door alcohol/drugs/telefoonverslaving.

In ieder geval veel sterkte gewenst aan de nabestaanden en hopelijk komt uiteindelijk de waarheid boven tafel.

EefjeWentelteefje | 30-11-15 | 15:17

@ Bisschop Berenbaffer

Ja dan is dat maar zo, iig sterkte aan de nabestaande.

Yellow Shark | 30-11-15 | 15:16

-weggejorist-

Wijze Uil | 30-11-15 | 15:16

tweetybird | 30-11-15 | 15:06

Ik blijf toch denken een heel vervelend ongeluk. Geen zelfmoord. Maar gewoon ondoordacht overgestoken in beslag genomen door iets op de mobiel.Of inderdaad dronken en de kou die vat op haar gekregen heeft waardoor ze de weg is kwijtgeraakt.Zeg maar de klap die je wel eens kan krijgen als je veel gedronken hebt en er nog weinig aan de hand is en je in de kou ineens dronken als een hoeretoeter bent. Heb ik ook wel eens gehad. En was toen letterlijk de weg kwijt.En wist zelfs niet waar ik naar toe liep. Hmm niet netjes. Ik drink thuis namelijk nooit maar alleen als ik uit ga. En ga altijd lopend naar huis. Nou daar is het mij meermaals gebeurt dat dat met een grote omweg was. Geloof mij maar. In het cafe niks aan de hand en buiten ineens volledig van het padje. Letterlijk. Mijn tomtom in mijn hersens werkte voor geen meter meer.Die was ook stomdronken.

tweetybird | 30-11-15 | 15:15

Hoe lang duurt een toxicologisch onderzoek? Iemand?

gentle giant | 30-11-15 | 15:12

Speculaties blijven speculaties. Maar ik vrees toch echt voor zelfmoord. Ze zal niet het eerste tienermeisje zijn die voor de trein springt in een depressieve bui.

De Koreaanse Slet | 30-11-15 | 15:12

@ Yellow Shark | 30-11-15 | 15:06

Ietwat, ja.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:09

Vreselijk.

Ik heb het vermoeden dat zij vermoord is.

Heeft veel weg van een andere zaak waarbij een meisje/vrouw roerloos op het spoor lag en werd overreden door een trein. Politie zei: 'zelfmoord', dus werd er niets onderzocht, terwijl als je de aanwijzingen op een rij zet dan lijkt moord meer op zijn plaats, maar ja geen sporenonderzoek, is geen bewijs.
De perfecte moord dus.

ProAsfalt | 30-11-15 | 15:09

@ Mastermattie | 30-11-15 | 15:00

Mosterd na de maaltijd, hoewel hij een punt heeft.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 15:08

@Mastermattie, dan lijkt alles te wijzen op eerste keer, of te veel xtc. Zou bizarre gedrag verklaren.

Bokito ergo sum | 30-11-15 | 15:08

necrosis | 30-11-15 | 15:02

Helaas er zijn er vele die dat inderdaad doen. Kijk maar eens als de jeugd naar school fietst.De meeste hebben hun mobiel in de hand. Ik zie het hier iedere dag. Je ziet het zelfs bij kassas in de winkel waar ze staan af te rekenen met hun mobiel in de hand en nergens meer opletten. Zelfs niet op de kassa jufrouw. Dat is het nadeel soms van de moderne snufjes.

tweetybird | 30-11-15 | 15:06

Een kind van 16 hoort niet om 2 uur s'nachts nog in zo'n uitgaansgelegenheid te zijn, of ben ik dan ouderwets?

Yellow Shark | 30-11-15 | 15:06

Oef, sterkte. meer kan ik niet zeggen want dat is pure speculatie

BozeHenk | 30-11-15 | 15:04

tweetybird | 30-11-15 | 15:01 |
Dan alsnog rijmt het niet met 4 uur rondlopen in de kou, ook al ben je onder invloed van iets...

Gezwelgje | 30-11-15 | 15:03

"Volgens direct betrokkenen heeft de machinist verklaard dat het slachtoffer 'als een zombie op het spoor stond'"
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article27588666.ece/Geen-twijfel-bij-politie-dood-Dascha-was-suicide

Mastermattie | 30-11-15 | 15:03

naraga | 30-11-15 | 14:25
Het is een dieptriest verhaal. Maar om dan meteen weer te gaan kijken of het misschien niet in jouw eigen racistische straatje past is bijna nog triester.

voorschot | 30-11-15 | 15:02

@tweetybird | 30-11-15 | 14:54
Ga jij zonder het in de gaten te hebben een kilometer lopen terwijl je aan het kloten bent met die mobiel?
(jij had toch een tablet zonder knoppen?).
Ik wacht een eventueel toxicologisch onderzoek wel af.
Ik zie een mooie jonge meid, een vriendje, aardige familie en geen reden tot klagen.
Maar misschien heb ik het mis.....

necrosis | 30-11-15 | 15:02

Gezwelgje | 30-11-15 | 14:52

Kan ook gewoon geweest zijn dat ze op facebook bezig was. Daar zitten vrouwen soms ook uren op en zien niks meer. Heb zelfs een keer een vrouw meegemaakt die zo in beslag genomen werd door facebook dat ze vergeten was de kinderen van school te halen.En dat is best lullig als de school op belt waar ze blijft.

tweetybird | 30-11-15 | 15:01

En dit is ook niet helemaal netjes... https://twitter.com/RobertBrugman/status/671296039375237120 .

Mastermattie | 30-11-15 | 15:00

Kind was 16... En ze is gaan stappen met vriendinnen met als laatste waarneming 2 uur snachts toen ze "moest plassen"?
16, 2 uur snachts, vermoedelijk alcohol en drugs?

Er kan nu nog zo veel gebeurd zijn...

LangeTijdGeleden | 30-11-15 | 14:59

@pietklomp Dit is inderdaad ook iets wat in de omgeving de ronde doet. De machinist schijnt gezien te hebben dat ze zielloos op het spoor stond. Alsof ze er met gedachten niet bij was. Als dit wijst op drogering, ben je al een stuk verder.

SVM-T | 30-11-15 | 14:58

@pietklomp | 30-11-15 | 14:43
De vindplaats lijkt inderdaad meer ter hoogte van de Maartensdijkseweg (niet op StreetView) maar goed, je kunt een aardig eind door de trein meegesleurd worden.

Mastermattie | 30-11-15 | 14:58

pietklomp | 30-11-15 | 14:51

Tsja gedrogeerd of geheel inbeslag genomen door je telefoon en dan ineens een trein zien opdoemen kan je ook van schik geheel doen stilstaan.Je kunt er dan ook het label gedrogeerd aan plakken. Maar als ze gedrogeerd was had de autopsie dat uitgewezen.Kwestie van een bloedproef.

tweetybird | 30-11-15 | 14:57

Bij (te) veel alcoholconsumptie is het een bekend verschijnsel, dat, wanneer je het warme cafe/huis uitloopt en de temperatuur buiten is beduidend lager, het effect van alcohol opeens heel sterk kan toenemen met soms ernstige gevolgen. Ik weet niet of dat bij bepaalde drugs ook het geval is?

B. Randnetel | 30-11-15 | 14:56

Meisjes gaan steeds door een hel in dit soort situaties. Elke keer weer zo zinloos. Meisjes moeten toch ook uit kunnen gaan. Ik ga ook wel eens pissen achter de bosjes, wie niet? Alle medeleven voor het ouderlijk gezin, vriend en andere bekenden. Die gaan nu door een hel. Laten we met z'n allen de oplossing vinden!

Ik reaguur al 5 jaar | 30-11-15 | 14:55

necrosis | 30-11-15 | 14:49

Nee hoor heb het zelf ook eens een keer gehad. Dat ik in een gesprek zat dat ik zelfs mijn jas was vergeten. Ook met slecht weer.En toen dacht. Jammer maar helaas.Toen ik het opmerkte.Nee dat is echt niet heel vreemd. Mischien heeft ze een beschut plekje opgezocht om verder te whatsappen. Kan zo maar. En bij het uiteindelijk verder lopen ze niet goed heeft uitgekeken

tweetybird | 30-11-15 | 14:54

Bokito ergo sum | 30-11-15 | 14:41
Volgens haar vader was ze een paar maal in gesprek.
.
tweetybird | 30-11-15 | 14:43
Ik weet dat een trein een klap geeft, maar bezittingen worden meestal wel snel gevonden, of ze gaan er uitgebreid naar opzoek.
.
Tuurlijk zou het kunnen dat ze in beslag werd geneomen door een gesprek, maar dat weten we pas als haar telefoon gevonden is, of er iemand gaat praten die ermee te maken heeft.
Dan nog vind ik het verhaal raar, ookal heb je een slecht gesprek met iemand over de whattsapp, dan nog loop je geen 4 uur in de kou en regen.

Gezwelgje | 30-11-15 | 14:52

Kippenvel, wat erg, veel sterkte voor de ouders toegewenst .

fleurtje | 30-11-15 | 14:52

@ Dude heb je eten | 30-11-15 | 14:35

Dat het 'hard klinkt' is niet relevant. Zolang de man niet haar therapeut is kan hij moeilijk(er) over haar geestestoestand oordelen.

Bisschop Berenbaffer | 30-11-15 | 14:51

Maar als ik zo het verhaal lees zie ik zelfmoord ook niet zo gauw. Al hoewel een meid soms vreemde dingen kan doen als ze bijvoorbeeld een bericht krijgt dat het vriendje het uitmaakt.Ouders zijn juist door mobieltjes vaak niet op de hoogte van wat er speelt.Maar uit het verhaal begreep ik dat ze een redelijk gelukkig leven had zonder noemenswaardige problemen. Maar dat kan ook schijn geweest zijn. Vaak kan de jeugd zaken goed verbergen. Dat weet ik uit ervaring.

tweetybird | 30-11-15 | 14:50

@tweetybird | 30-11-15 | 14:38
En omdat je zo gefixeerd bent op je mobiel, merk je de storm en de regen niet en ga je zomaar een kilometer aan de wandel...
Je lult uit je nekveren, vogeltje.

necrosis | 30-11-15 | 14:49

Ga er maar van uit dat de politie zowel camerabeelden als een getuige verklaring van de machinist heeft waaruit ze kunnen opmaken dat ze alleen zonder jas voor de trein is gesprongen. Dan is zelfmoord de meest logische verklaring, maar zoals ook de vader van het arme meisje aangeeft is de politie nog vol op bezig met onderzoek. Deze vader is dan ook vooral opzoek naar informatie tussen haar verdwijning en het ongeval.

buitenspeler | 30-11-15 | 14:48

Als vader van dochters grijpt dit bericht mij erg aan. Heel knap hoe vader "rationeel" kan handelen en schrijven na het meest verschrikkelijke bericht dat je als ouder kunt krijgen.

De reaguurdersrecherche is al volop aan speculeren, maar ik hoop dat de nabestaanden sluitend antwoord krijgt op de onbeantwoorde vragen.

Dick W. de Cock | 30-11-15 | 14:46

Brrr. Ik heb zelf kids van die leeftijd. Fijn dat er zo veel aandacht aan wordt besteed.
Ik wens de familie/vrienden/kennissen enorm veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies en de zoektocht naar de waarheid.

Pipo | 30-11-15 | 14:46

Ik las in de gangbare berichten dat de impact van de 'botsing' met de trein directe identificatie onmogelijk heeft gemaakt en dat identificatie via DNA werd gedaan.
Ik vraag me af of forensisch specialisten iets hebben kunnen vinden van een gevaarlijke mix van alcohol en een chemische substantie.
Van sommige drugs icm alcohol schijn je compleet gestoord te worden.
Ik ben weliswaar geen jong, knap meisje, maar als ik mijn vertier in een kroeg of danstent zoek, drink ik mijn glas eerst leeg voordat ik ga pissen.
Geen chemische troep in mijn drankjes!

necrosis | 30-11-15 | 14:46

Zelfdoding is een makkelijke manier om er vanaf te zijn. (Politie)
.
Dit lijkt een beetje op het verhaal dat speelt in Heerhugowaard waar een meisje door een trein is overreden en waarbij ook twijfels zijn over.http://www.at5.nl/artikelen/136800/kritiek-op-justitie-zelfmoord-was-misschien-wel-moord
.
Ook wel bijzonder hoe nota bene de politie zo snel kan concluderen dat het om zelfdoding gaat. Dat kunnen concluderen vraagt om expertise en die hebben we in Nederland eigenlijk nauwelijks.

General McAuliffe | 30-11-15 | 14:45

Gezwelgje | 30-11-15 | 14:33

Die zal vast wel ergens kapot liggen. Een trein geeft nogal een klap.Ook daar zie ik niks vreemds aan. Of het zo is weet ik natuurlijk ook niet. Het is maar een gedachte gang van mij dat het een scenario geweest kan zijn. Daar ik ook vaak fietsers zie met een mobiel in de hand die niks meer zien of horen.En overal door heen crossen zonder maar op of om te kijken. De mobiel heeft ze totaal in beslag genomen.En dat kan in dit geval ook zo zijn. 4 uur zijn zo om in een pittig gesprek.

tweetybird | 30-11-15 | 14:43

@gentle giant | 30-11-15 | 14:36
Soweiso, omdat als je te lang wacht bijvoorbeeld bewakingsvideo's ook overschreven zijn.
Wanneer je direct actie onderneemt, is de kans dat je nog zinnige info van camera's krijgt groter.

Mastermattie | 30-11-15 | 14:42

Afschuwelijk voor de ouders.

Politie, gaat in hun onmetelijke domheid en luiheid, te snel uit van zelfmoord terwijl het helemaal niet logisch ih plaatje past. In de stromende regen, kou en storm zonder goede kleding urenlang buiten.... klopt niet! Zo'n meisje had allang contact met haar mobiel genomen als er iets niet goed ging of snel een warme plekje gezocht en contact genomen met bekenden.

Iedereen heeft een mobieltje en zijn de gangen van haar gemakkelijk te traceren, tenzij het bewust uit is gezet. Omgeving Hilversum en uitgaanscentrum zit vol camera's. Telefoon onvindbaar.... ook al merkwaardig. Jongeren zijn niet van hun smartphones weg te slaan. Kortom, hier is iets niet pluis. Daders zijn vaak bekenden vh slachtoffer.

MRF2739 | 30-11-15 | 14:42

Alles is in dit geval mogelijk. Vreselijk. Ik zou drugsgebruik niet uitsluiten. Niet iedereen reageert prettig op t spul. Wat suicide betreft. Stille wateren ... Een goede vriend van mij pleegde 2 jaar geleden zelfmoord. Niemand, maar dan ook werkelijk niemand zag dit aankomen.

Nerdino | 30-11-15 | 14:41

@Gezwelgie, ik denk niet dat een suicidaal person de telefoon opneemt.

Bokito ergo sum | 30-11-15 | 14:41

Prima actie van vader om informatie over zijn omgekomen dochter te krijgen
RIP meiske en hopelijk levert deze actie iets op; het slechts aan de autoriteiten overlaten doet dat waarschijnlijk niet, na bezuinigingen op mankracht etc

Tobi | 30-11-15 | 14:40

@Mastermattie | 30-11-15 | 14:35
Meerdere zelfs: https://www.google.nl/maps/@52.2165282,5.1872981,3a,15.6y,351.57h,88.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM3eYYLIkf5p4Bx-EpLsggg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl .
Ik zou als ik jou (of de vader) was eens navraag doen bij die particulier en de NS kiosk. Niet te lang mee wachten anders is de kans dat de opnamen zijn verwijderd aanwezig.

Mastermattie | 30-11-15 | 14:40

@gentle giant
Inderdaad. Maar daar gaan we weer de speculatie in.
En dat in de stad van Pieter Broertjes.
De stad waar professor Pin in vermoord.
Door een natuurvriend.
Onder de neus van oefenende politie.

Glasgow Argus | 30-11-15 | 14:39

Hier een hypothese: de meid was totaal ladderzat en raakte buiten westen. Omdat ze even ging plassen, had ze al geen jas aan. Dan raak je heel snel onderkoeld. De laatste fase van onderkoeling is manie.
"Twenty to fifty percent of hypothermia deaths are associated with paradoxical undressing. This typically occurs during moderate to severe hypothermia, as the person becomes disoriented, confused, and combative. They may begin discarding their clothing, which, in turn, increases the rate of heat loss.[21][22]"
en.wikipedia.org/wiki/Hypothermia#Par...

vansuyle.com | 30-11-15 | 14:39

@Vrije Nator | 30-11-15 | 14:29
Dat kan. Maar het kan ook een ongeluk zijn. Of een bad trip.
Ik snap best dat het niet weten onverteerbaar is.

koeberg | 30-11-15 | 14:39

necrosis | 30-11-15 | 14:32

Ja hoor. Dat weer zegt niks.ze is mischien zonder jas vertrokken en het kan zijn dat het gesprek haar helemaal in beslag heeft genomen en dat ze zich dat niet aangetrokken heeft de kou.Nee zie daar eigenlijk weinig vreemds in.Ze had geen jas aangetrokken en dat gesprek kwam mischien ineens.De jeugd heeft dan vaak meer oog voor die mobiel.Vaak is zo'n mobiel zeer belangrijk in hun leven waarvoor iets anders ze worst zal wezen.Zoals om je heen kijken.Kou of noem maar op.

tweetybird | 30-11-15 | 14:38

@Glasgow Angus; hoe walgelijk je het ook vind, een voordeel is dat iedereen er open, onbevooroordeeld naar kijkt. Heb in bovenstaande reacties al twee opmerkingen gelezen die ik de moeite waard vind en waar ik zelf niet zo snel aan dacht... En er is iemand die gewoon de moeite neemt om op Google maps naar de omgeving te kijken en een gevel camera opmerkt. Top toch? Onderschat de hersencapaciteit van de reaguurders niet!

krabbegat | 30-11-15 | 14:38

Spoorbomen naar beneden, oh ik kan nog wel even snel oversteken. De rest is geschiedenis.

Bert.H | 30-11-15 | 14:38

In Engelse detectives is altijd de 1ste vraag: Is there a note?
Zo nee, dan gaat men verder rechercheren, bij zo'n verwoestende klap gaat daar ff tijd overheen.
Dan is het bizar dat de waakzamen en dienstbaren na 24 uur hun conclusie al hebben getrokken, het lijkt er wel op dat men daar een beetje van terug komt, waarom is verdomme steeds die publiciteit nodig?

gentle giant | 30-11-15 | 14:36

Keihard om te beseffen. Kende dit meisje ook nog wel redelijk persoonlijk. Totaal geen suïcide gedachten bij te ontdekken, maar ook is bekend dat mensen die dit soort gedachtes hebben dat erg goed verborgen kunnen houden. Echter zijn de omstandigheden op z'n minst verdacht, ook omdat er deze bewuste avond waarschuwingen en vermoedens rondgingen over drogeringsmiddelen in omloop. Deze bewuste discotheek heeft WC's, waar je 50 cent voor moet betalen. Maar in de stromende regen in je eentje als meisje buiten naar de wc gaan, is wel opvallend. Dat er derden in het spel zijn is best aannemelijk. Hoe dan ook veel sterkte voor alle nabestaanden, en hoop dat alle feiten boven tafel gaan komen.

SVM-T | 30-11-15 | 14:36

@Mastermattie | 30-11-15 | 14:33
En ook de NS kiosk bij het spoort heeft een camera op de overgang gericht staan: https://www.google.nl/maps/@52.2165813,5.1871635,3a,49.4y,31.62h,81.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGcSQ4Ji9KK_rSgH9-djDjg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl (Op de rechterhoek van het gebouwtje)

Mastermattie | 30-11-15 | 14:35

Hoop dat het tot op de bodem wordt uitgezocht. Sterkte aan de ouders.

Conan de Rabarber | 30-11-15 | 14:35

"Volgens vader Graafsma zijn er geen aanwijzingen voor geestelijk lijden in dusdanige mate dat dit tot een zelfmoordpoging geleid zou hebben."

Klinkt hard maar met dit soort uitgangspunten moet je heel voorzichtig zijn.

Dude heb je eten | 30-11-15 | 14:35

@naraga | 30-11-15 | 14:25

Wat een ongelooflijk dom comment.

brutus68 | 30-11-15 | 14:34

tweetybird | 30-11-15 | 14:25 |
Dan was haar telefoon niet spoorloos verdwenen, maar in de buurt van de ongevalslocatie gevonden.
Daarnaast heeft het 4 uur geduurd voor ze aangereden werd, midden in een koude nacht, zonder jas aan en ze is in de tussentijd meerdere malen gebeld, zo staat in de verklaring van haar vader te lezen.
Het is erg kortzichtig om over een 'puber die meer aandacht heeft voor haar telefoon, dan het verkeer' te spreken.

Gezwelgje | 30-11-15 | 14:33

Als ik zo even op Maps kijk, heeft het huis op Soestdijkerstraatweg 29 ( https://www.google.nl/maps/@52.2170272,5.1861173,3a,43.4y,184.75h,83.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgp4SZi7VG3W131bDOIItcA!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl ) een camera aan de gevel welke op de weg gericht is. Misschien is ze daarop gefilmd.

Mastermattie | 30-11-15 | 14:33

@tweetybird | 30-11-15 | 14:25
Je loopt zonder jas buiten terwijl het stormt/ regent en je zit alleen maar met je mobieltje te kutten?
Lijkt me niet waarschijnlijk.
Zelfmoord trouwens ook niet maar soms....
en.wikipedia.org/wiki/Better_By_You,_...

necrosis | 30-11-15 | 14:32

Op de eerste plaats heel veel sterkte.
Is het mogelijk om nog honden in te zetten?
Ik heb eens gehoord dat iemand uit het leven is gestapt nadat hij drugs had gebruikt en toen door een motorbende 'geziekt' werd (tot waanzin gedreven). De vader zou om een autopsie kunnen verzoeken.

Einde van de Domheid | 30-11-15 | 14:32

Lets Get Down heeft geen wc`s begrijp ik hieruit?

roze_bril | 30-11-15 | 14:32

Afschuwelijk verhaal. Wat er ook gebeurd is.
Gaan we nu speculeren?
Zelfs voor mij is dat te gruwelijk.

Glasgow Argus | 30-11-15 | 14:31

Ga bijvoorbeeld maar eens kijken op een station. Hoeveel mensen daar helemaal in hun mobiel zitten . En niks meer om zich heen zien.Ik ken mensen die werkelijk uren achter elkaar aan het whatsappen zijn.Mischien is ze gaan piesen ondertussen een bericht gekregen gaan zitten in gesprek en whatsappend uiteindelijk verder gelopen. Met dit gevolg. Of ondertussen op facebook zittend.Tragisch maar dat zijn de gevaren van een mobiel. Ook op de fiets.

tweetybird | 30-11-15 | 14:31

Heel veel sterkte voor de rest van het gezin, is pure horror zoiets, geen woorden voor.

corbiere | 30-11-15 | 14:30

Zou ze zelf misschien een verkeerd pilletje hebben genomen?
Of zou ze na het plassen zijn meegelokt door een gozer met mooie praatjes.
Zou ze onder invloed van het één of ander zelf op de rails gaan staan?
Of heeft iemand die meer wilde dan zij haar ervoor geduwd?
En waarom droeg ze haar jas niet terwijl het weer niet lekker genoeg was om in je shirtje buiten te lopen.
Een hoop vragen maar weinig antwoorden.
In ieder sterkte voor de ouders en haar 5 broers/ zussen.

necrosis | 30-11-15 | 14:29

Tja, dat kan van alles zijn. Toch wil ik wel iets kwijt. Het spijt me zeer, maar het kan toch best wel zelfmoord zijn? Mijn ouders wisten vroeger ook echt niet wat er allemaal in mijn hoofd rondspookte, laat staan mijn docenten of zelfs mijn vrienden.

Vrije Nator | 30-11-15 | 14:29

Waarom eigenlijk de tent verlaten om te gaan plassen?
Begrijp de vader wel, er moet meer gebeurt zijn in die tijd. Wat niet wil zeggen dat het niet alsnog zelfmoord zou kunnen zijn, maar dat er informatie mist is wel duidelijk lijkt me.

Willem Hollander | 30-11-15 | 14:28

Afschuwelijk verhaal. Zo'n jong leven, in één keer kapot en voorbij.
Zoals iemand hierboven schreef: wat een kutwereld kan het toch zijn.

Lewis | 30-11-15 | 14:28

Wat heeft de machinist gezien voor en na de klap, de rest blijft gissen.

compitaal | 30-11-15 | 14:26

De politie maakt zich er wel vaker met een makkelijk "het zal wel zelfmoord zijn" vanaf. Want als het anders is moeten ze echt aan het werk en nadenken.
Ook bij woninginbraken en geweldsmisdrijven is het snel dat ze geen sporen kunnen vinden, als ze al komen kijken.
Was hun inzet in dit soort zaken maar net zoals bij het tomeloos controleren en beboeten van weggebruikers.

sinar2 | 30-11-15 | 14:26

Verschrikkelijk, maar ik heb ook grote moeite wat een meisje van 16 jaar nog midden in de nacht, na twee uur, nog in de disco/op straat doet.

providenciales | 30-11-15 | 14:25

-weggejorist en opgerot-

naraga | 30-11-15 | 14:25

Hmm ik denk zelf helaas wel een ongeluk. Geen zelfmoord. Maar dst is de pest nu van de mobiel. Zie het vaak zat ook. Kinderen op de fiets die met hun hoofd helemaal in de whatsapp zitten en niks meer om zich heen zien. Heb best al wat bijna ongelukken daardoor gezien. Ik denk dat ze met haar ogen op de telefoon heeft gelopen en niks gezien heeft in de omgeving en overgestoken is.Wel heel triest natuurlijk voor die ouders maar ik denk echt een ongeluk.

tweetybird | 30-11-15 | 14:25

-weggejorist-

HartvanOranje | 30-11-15 | 14:25

Je weet niet wat er in zo'n bolletje echt omgaat. Waarom buiten gaan plassen, waarom eerste trein. Goed verlicht ook daar.

Bokito ergo sum | 30-11-15 | 14:23

@Mastermattie | 30-11-15 | 14:19
http://i68.tinypic.com/21dfjnn.png

Mastermattie | 30-11-15 | 14:22

Misschien heeft iemand te veel ghb in haar drankje gedaan, dan wil je je kleren nog wel eens uittrekken en kun je niet meer adekwaat op het verkeer letten. Wat er ook gebeurd is, het is een horror.

pluk-87 | 30-11-15 | 14:21

@Mhaza | 30-11-15 | 14:18
Lijkt erop dat de politie meer behoefte heeft op bonnetjes jacht te gaan dan daadwerkelijk te rechercheren.

InAnumPerRegimine | 30-11-15 | 14:21

Even voor de duidelijkheid, het stukje van het Gooiland Theater (Emmastraat 2) naar Station Sportpark, Hilversum is ongeveer 1 Km en 12 minuten lopen. https://www.google.nl/maps/dir/Emmastraat+2,+1211+NG+Hilversum/Hilversum+Sportpark/@52.2184665,5.178511,16z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x47c66b692f751ecf:0x1558783d734a2069!2m2!1d5.1775846!2d52.2219091!1m5!1m1!1s0x47c66b12bc923c8b:0xa30d0f3e1e8cf64d!2m2!1d5.1871551!2d52.2162147?hl=nl .

Mastermattie | 30-11-15 | 14:19

En natuurlijk de GSM uitpeilen. Ze weten tegenwoordig of je op de wc zit of niet dus dan moeten ze zeker de route kunnen bepalen. Maar ja, kost geld.

Rotisseur | 30-11-15 | 14:18

Er moeten camerabeelden zijn, kom niet vaak op sportpark maar ben vrij zeker dat er cameras hangen. De telefoon ook nooit gevonden, traceer de route anders? Vraag de gegevens op justitie! Maar het onderzoek is al gesloten helaas, naar mijn mening te snel. Dit zaakje ruikt niet fris. Check de nabij gelegen vijver of er een mobiel zwemt..

Mhaza | 30-11-15 | 14:18

"Tegen vriendinnen had ze gezegd alleen even te gaan plassen."
De vraag is nu, waarom hebben die vriendinnen niet gelijk de politie gebeld toen ze langer dan half uur bij haar vriendinnen niet terug kwam?! Ik neem aan, dat plassen geen half uur hoeft te duren. Ik vind dit een heel triest verhaal en beetje raar ook.

Wonderful-Life | 30-11-15 | 14:17

Dat hele Hilversum staat toch vol met camera's. Lijkt mij dat je vanaf die tent in een brede strook, tot de plaats waar ze gevonden is, alle camerabeelden gaat opvragen. Zijn er vast heel veel. Ook de camera's bij mensen thuis. Dan kom je vanzelf wel aan een route. En misschien meer.

Rotisseur | 30-11-15 | 14:16

Lijkt heel erg veel op wat er jaren geleden in Berkel Enschot is gebeurd met Sjors van Ooij.

technov1king | 30-11-15 | 14:16

Wat een ongeloofelijke kutwereld leven we toch van tijd tot tijd. Bah.

Wees_eens_creatief | 30-11-15 | 14:15

Hilversum, da s volgens Broertjes zijn stad, aan de slag Broertjes !

Uw Verzekeringsadvis | 30-11-15 | 14:14

Dat de politie uitgaat van zelfmoord is op zich wel opvallend. Maar dat zou best kunnen doordat de verklaring van de machinist helder was... Als hij een meisje op het spoor ziet staan die zich laat aanrijden. Dan kan de politie weinig anders dan het afdoen als zelfmoord. Helaas weten we niet wat de machinist heeft verklaard...

kw_nl2 | 30-11-15 | 14:14

Vreselijk natuurlijk, zoals gisteren ook al aangegeven onder de tegel van "gentle giant".
Bij de buren van Powned staat inmiddels wel te lezen dat de vader ook gesproken heeft met vriend(inn)en welke erbij en (mogelijk) onder invloed van drugs waren.
Het kan dus dat het een verkeerde trip is geweest (en nee, dat was niet grappig bedoeld omdat bij de trein terechtgekomen is)

Mastermattie | 30-11-15 | 14:13

Rotverhaal. Hoop dat er iets van camerabeelden opduiken, of andere info. Laat de media-aandacht z'n werk doen!

Driewerf Hoezee | 30-11-15 | 14:13

Thnx, mannen, ik denk dat ik mag spreken namens René.

gentle giant | 30-11-15 | 14:13

Geen enkele ouder hoort zijn of haar kind te overleven. En als het op deze manier gebeurt, is het leed zielverscheurend.

SvennusMax | 30-11-15 | 14:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken