
De gemeente Utrecht bepaalt voor u in wat voor auto u mag rijden. Daar is een milieuzone voor ingericht in de binnenstad. 'Zwaar vervuilende diesels' worden geweerd door middel van, uiteraard, een boetebeleid. We gokken zomaar dat de Hoaxwagen Diesels met hun manipulatiesoftware wel gewoon boetevrij de binnenstad mochten vervuilen, overigens. Terwijl dieselauto's die wel aan de norm voldoen, maar van voor 2001 komen
toch een boete krijgen. En de LOL-fail
dieselmotoren die de kentekencamera's van stroom voorzagen zijn de zoveelste facepalm. Wat blijkt nu? Die milieuzone is het zoveelste verdienmodel van de CJIB, zodat ze voorlopig hun hoofdkantoor met de
duurste designs kunnen blijven inrichten. Tussen mei en augustus zijn er
6725 boetes verstuurd. De boete is 90 euro, dus dat is ruim 600.000 euro per half jaar. En het bedrag wordt waarschijnlijk binnenkort opgehoogd naar 160 euro. Tel uit je winst. Een inhalig systeem op basis van verkeerde criteria waarbij vrije burgers die wegenbelasting betalen om de weg op te mogen, gestraft worden voor het zelf bepalen welke RDW goedgekeurde auto ze kopen. De lokale amateuristische ambtelijke milieumaffia op haar allerziekst.
Reaguursels
InloggenUtrecht, stad van gescheiden stemhokken, gescheiden zwemmen voor mannen en vrouwen en weggepeste homo's. Een burgemeester die onder bedreiging krantenartikelen liet verdwijnen. Ik ben er zo klaar mee met die gasten. Heeft iemand dit al voor de rechter laten komen? Krijg je korting op de wegenbelasting als je in dat vieze stinkdorp niet meer mag komen? Ben wel benieuwd of het voor de rechter standhoudt, dat stukje eigenrichting in D66, Groenlinks, VVD en SP gestapoland.
Als ik even snel kijk kost het huren van een auto (een Kia picunto ffs) 129e per dag. Het OV kost minstens het dubbele daarvan, dus wat dat betreft kun je maar beter met je Benz 190D naar Utrecht gaan en 90e boete+5e parkeerkosten betalen.
Mensen werken voor hun auto,en hebben de auto nodig voor hun werk.... vrij nutteloos was het zowieso al, maar dit gaat gewoon nergens meer over...
Boetes zouden NOOIT onderdeel van de begroting mogen zijn en direct naar een boetepot moeten gaan, waar we dan ooit iets moois of nuttigs van gaan kopen.
Anders is ongewenst gedrag onderdeel van je financieel fundament en is goed gedrag slecht. Krommer kan niet.
Worden die stinkbakken met Poolse, Bulgaarse of welke Oost-Europese kentekenplaten ook beboet, of gaat dit alleen op voor wegenbelasting betalende Nederlanders?
Het is in geen enkele binnenstad meer te doen om met een auto te rijden. Gebrek aan parkeerplaatsen of belachelijk duur. En een enorme hoeveelheid ambtenaren met bonnenboekje maar al te graag op zoek naar het geringste foutje.
Gemeenten mogen geen belasting heffen. Een geijkte truc is beleid -> handhaven -> sancties. Bijvoorkeur in de hoek gezondheid/veiligheid/duurzaam. Daar kunt u toch niet tegen zijn? Werd laatst door de gemeente Rotterdam getracteerd op nieuw 'bomen-beleid'. Het kappen of kaalsnoeien van bomen met een stanhoogte van 130cm is vergunningplichtig met een geldboete als sanctie. Dubbel kassa. Briljant bedacht.
Overigens heeft of je geweerd wordt niet zo veel met verbruik te maken, noch met de grootte van je motorblok. Het gaat om wat en hoe er gefilterd wordt. Iets met NOx-uitstoot i.t.t. CO2.
Mijn motorfiets heeft geen katalysator. Ik stoot dus gewoon alles linea recta de atmosfeer in. Ding is uit '89, maar ja, benzine he, dan heb je geen last van de onzin in Utrecht.
als oosteuropeaan kom je gewoon weg zonder een boete.... en die rijden op een enkele uitzondering na met oude autos's
iedere maatregel van welke overheid dan ook is er altijd op gericht om nog meer geld binnen te harken,zonder uitzondering
Is Utrecht niet ook al de stad van de warmtescans? Het gaat niet lang meer duren voordat er boven die stad voortdurend een helicopter vliegt om met een infraroodcamera te controleren of er ergens een woning is waar een stukje isolatie ontbreekt, een raam open staat of een stukje enkel glas gevonden kan worden. Overtreders zullen uiteraard meteen beboet worden, 5 treden terugvallen in energielabel en gedwongen worden de woning aan te passen op straffe van onteigening.
Gezond verstand, bij GeenStijl hebben ze het tenminste nog. Dacht dat ik zowat de enige was die de milieuzone complete onzin vindt vanwege de verkeerde criteria die gehanteerd wordt! Mijn 1:25 rijdende dieseltje is namelijk een jaartje te oud, maar een Ford F250 6.4 liter V8 diesel mag de milieuzone wel in. Als ik het geld ervoor had zou ik ook zo'n ding kopen, dat dan weer wel. Maar hoe krom is het dan? Omdat ik even geen andere auto kan betalen en het financieel toch al niet zo breed heb, moet ik weer boeten.
Gelukkig rij ik een superschone milieuvriendelijke Fraudi.
Zelfs de Rijdende Rechter is helemaal klaar met het CJIB
www.dumpert.nl/mediabase/6630277/0e49d...
Het woord 'diesel' alleen al klinkt vies.
Utrecht, ik laat daar de hond nog niet schijten .
Utrecht , daar waar buiten de bebouwde kom tractors en brommobielen wel ingehaald mogen worden .
Brommobielen mogen niet op 80 kmh wegen rijden ,maar dat snappen ze in Utrecht niet .
Utrecht , daar waar ze hun eigen wetten maken .
Utrechtenaren het is jullie gegund .
Goh, wat interessant.
Vraag: waarom zou ik me in godsnaam in dat pauperdorp begeven??
Helaas was ik ook de sjaak in de typhus linkse kudtstad met mijn betrouwbare audi a3 diesel, die 1:21 loopt. Ga mijn boete a aanvechten, desnoods tot het Europese hof van justitie. Sterph linksch Nederigland!!
@Nacho_Vidal | 24-10-15 | 22:03
Tip: het wegslepen kun je ook apart van de boete aanvechten. Er mag namelijk alleen worden gesleept als de wijze of plaats van parkeren gevaar of ernstige overlast veroorzaakt. Gewoon niet betaald hebben valt daar niet onder.
Het is misschien leuk om te weten dat de transportsector verantwoordelijk is voor 13% van de totale luchtvervuiling...(onderzoek van FAO in 2006)
De bio-industrie bedraagt 51%.... Als de damens en heren in Nederland werkelijk iets willen doen tegen milieuvervuiling, dan beginnen ze daar
(onderzoek van FAO in 2009)
nl.wikipedia.org/wiki/Bio-industrie
Reden genoeg nooit meer naar Utrecht te gaan.
Door de RDW goedgekeurd. Wat is dat voor een argument. Dat zijn een stelletje beunhazen die niets van voertuigen weten, maar alles van belasting heffen.
Angélica de Sancé | 24-10-15 | 22:56
Heb zelf ook een tweetakt scooter.
BOooop Booop gas met dat ding jonguh!
Let wel: boetes zijn ook voor APK goedgekeurde en door dieselmeting gekomen auto's
Bedrijven die met vrachtauto's moeten worden bevoorraad komen in de problemen. Inmiddels weten we ook dat tweetakt-brommers en scooters tot wel 2.700 x vervuilender zijn dan bestelbussen. Ongeveer 40% van de brommers is van dat type. Hier doet niemand iets mee terwijl DAT echt smerig is. Ook Halsema rijdt in een oude dus stinkende diesel maar ja, some pigs are more equal than others, nietwaar? Het wordt tijd dat de politiek dit eens op de agenda zet. Ook zou het goed zijn als een belangenbehartiger voor vrachtauto's de gemeente aanklaagt wegens wanbeleid. Tweetaktbrommers worden niet aangepakt? Dan is het DUS ordinaire diefstal! Zelfs een D'66 rechter zal dat moeten toegeven! Onder het mom van vervuiling tegengaan, boetes uitdelen en de grootste vervuilers niet aanpakken. Misschien iets voor Moszkowicz? Winnen ze misschien toch nog een zetel!
@kloopindeslootjijook | 24-10-15 | 22:09
Ben er serieus over aan het nadenken om hem de deur uit te doen. Straks als ik evt een huis heb gekocht in de stad waar ik werk..
Als er niet iets kapot aan gaat is het dit wel.
Het voelt alsof het geld van mij gestolen is...
Nacho_Vidal | 24-10-15 | 22:03
Half nederland zit met samengeknepen billen in de auto. Geen scheetjes laten, dat is luchtvervuiling.
Het is gewoon benauwend, dit soort regeltjesgedoe.
www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobilitei...
"
Nieuwe benzine-autos veel schadelijker dan voorgangers.
De nieuwste generatie benzinemotoren in personenautos stoten duizend keer meer fijnstof uit, waaronder kankerverwekkende stoffen, dan de conventionele modellen.
Dat is het ironische en zorgwekkende gevolg van Europese regelgeving om de CO2-uitstoot van personenautos terug te dringen. Kleinere benzinemotoren die vaak zijn uitgerust met GDI (Gasoline Direct Injection) blijken veel vervuilender dan hun voorgangers, wijst een studie uit van het Duitse onderzoeksinstituut TÜV Nord.
(...)
Volgens Transport & Environment zullen rond 2020 vrijwel alle benzine-autos voorzien zijn van een GDI-motor."
Gisteren ook al op Pownews gepost, maar goed:
Gisteren wilde ik even shoppen bij de Albert Kuyp. Kom zelf niet uit Amsterdam. Ik parkeer mijn auto. Wil kaartje kopen, kan niet meer. Ik zie op die parkeermeter 'Tot 16:00'. Dus ik ging er met mijn boerenverstand vanuit dat je tot 16:00 moest betalen.
Uur later kom ik terug, auto weg. Ik in paniek. Lang verhaal kort:
Auto weggesleept door Gemeente Amsterdam: 373,- Euro boete! !
373! !
Ik ga bezwaar aantekenen.
Het is van de gekke. Een boete van 100,- wil ik best betalen. Maar dit is buiten alle proporties. Dat zoiets uberhaupt kán!
Je zou als gemeente je natuurlijk ook kunnen afvragen waarom al die mensen die niet in Utrecht wonen zo graag Utrecht inwillen met een auto. En daar wat aan doen. Je kunt met een auto namelijk ook buiten een stad komen. Of is dat nieuw?
Dat soort binnensteden zijn alleen nog voor ludieke mensen met hun ludieke appledingetjes op ludieke (bak)fietsen met ludieke banen met ludieke design-inrichting. Trend-watch designkul, kleding, marketing en zo, anders is het namelijk niets. Niet voor mensen die gewoon werk doen en daarvoor een auto ergens kwijt moeten. Daar krijg je alleen maar vieze handen van.
Dat soort binnensteden zijn alleen nog voor ludieke mensen met hun ludieke appledingetjes op ludieke (bak)fietsen met ludieke banen met ludieke design-inrichting. Trend-watch designkul, kleding, marketing en zo, anders is het namelijk niets. Niet voor mensen die gewoon werk doen en daarvoor een auto ergens kwijt moeten. Daar krijg je alleen maar vieze handen van.
Gelukkig kom ik nooit in die C-stad. Fucking prutsers.
Wat mij het meest verbaast is dat de Rijksoverheid het pikt dat een lokale overheid zich bemoeit met rijksbeleid!
Als je wegenbelasting hebt betaald, is dat niet alleen voor snelwegen, maar voor alle wegen.
Ook al is het tegenwoordig dan houderschapsbelasting.
Want wat let een klein gemeente-je om 1 straat te voorzien van camera's, en er een bord bij te zetten dat alleen elektrische auto's er door mogen, op straffe van 380 euro (dat is wat je voor boete krijgt als je per ongeluk op een invalidenparkeerplaats parkeert, dus dat zou ongeveer een doorsnee boete moeten zijn).
Geen kip die zich daar aan houdt natuurlijk, en de gemeente zou slapend rijk worden...
Dat mag dus blijkbaar, zie Utrecht.
Ik hoop overigens niet dat ik nu ambtenaren op ideeën gebracht heb.
Sorry.
@arlen
inderdaad.
Al was in Utrecht alles gratis. Mij niet gezien.
Met zijn 2en in de auto door de milieuzone 160 euro boete.Op de scooter met zijn 2en en iemand doodrijden vrijspraak.Hulde
Zolang het gros van de stomme Hollanders ,zoals bij mij op kantoor,het Nederlandse milieu beleid steunen enkel en alleen omdat ze hierdoor in een irritant belastingvrij kabouterautootje of in een afgetrokken ,door de belastingbetaler gesubsidieerde Tesla mogen rijden zal er niets veranderen.
De politiek is een afspiegeling van het volk .
Ik heb dus verdomme ook zo'n boete gekregen omdat ik een vriend wilde verhuizen met een T3. Ik kan geen foto toevoegen hier maar de waarschuwingsbordjes op de Biltstraat zijn gewoonweg niet te te zien vanwege bomen die ervoor staan. Ik woonde op de Wittevrouwensingel en had dus een nieuwe auto moeten aanschaffen vanwege deze hele tyfusregeling. Ja. De Wittevrouwensingel is de laatste straat voor het gebied maar vanwege mijn werk moet ik het gebied in met de bus. Wat ben ik blij dat ik naar het gat dat 'Amersfoort' heet ben gegaan.
Sliptong | 24-10-15 | 20:50
Ik dacht dat ze dat deden van die 140 miljard die uit de pensioenpot is 'verdampt'.
Lijkt me ook wel wat om je auto de hele dag met draaiende motor op 't transferium achter te laten. Gewoon om te sarren.
Ik roep het al langer: Nederland is een Big Brotherstaat. Overal camera's, allemaal voor "de veiligheid, of voor "het milieu" of voor "de verkeersveiligheid."
Helpen doet het natuurlijk voor geen meter (je kunt per definitie niet alle risico's terugbrengen naar nul, tenzij je alles 100% verbiedt) maar het is natuurlijk prima voor de Staatskas zodat de grenzen wagenwijd open kunnen blijven, Griekenland (en binnenkort de Oekraïne en Turkije) uit onze Staatsruif kunnen meevreten, om de fascistische EU te bedruipen, en om alle leuke baantjes van de politiek en "bestuurders" mee te financieren.
Rijden de sheriffs in Utreg in VW's..? Dat wordt dan mooi fietsen voor de mannen tenzij ze zichzelf boetes gaan geven...
Niet zo zuur hoor mensen, die vluchtelingen met bijbehorende ambtenaren moeten ergens van betaald worden.
Het is sowieso idioot dat auto's die zijn toegestaan op de openbare weg en waar toch aardig wat belasting voor is betaald diezelfde openbare weg niet meer mogen betreden... volstrekte willekeur!
F1 qualifying verschoven naar 21:00 uur *burb*
www.sportingvideo.net/20151022/vv56294...
Mijn VW voldoet aan de emissie-norm. (Zolang-ie in de garage staat).
;-P
De Groene Khmer van Utrecht probeer op verkeerde en achterhaalde aannames een wereldbeeld door de strot te duwen bij burgers waar de burgers niet om gevraagd hebben. En waag het niet om het niet met ze eens te zijn of niet te leven naar hun regels want dan krijg je een boete.
Interessant weetje is dat de echtgenoot van de milieuwedhoudster van de Groene Khmer vroeger supermarkten in de brand stak voor een betere wereld. Dat zal ook wel belastend zijn geweest voor het milieu.
PowPow | 24-10-15 | 20:18
Dat noemt men een "sociaal met gelukzoekers zijn belasting".
Kost een miljard, maar dat heb je ook he-le-maal niets.
.
Zojuist op het RTL Nieuws te zien.. "Vluchtelingen" die al 3 jaar in Turkije zitten en de oversteek willen wagen. Wat een tenenkrommende toestanden.
Ordinaire gelukzoekers, niets meer en niets minder.
Gewoon laten toetsen door het EU hof.
De EU, daar trekken politici zich wel wat van aan.
Van de burger immers helemaal niets.
Maar kun je nou ook wegenbelasting terug vragen omdat je op sommige wegen niet meer mag rijden?
Wat noerg | 24-10-15 | 19:43 zegt. Wanneer horen we hoe het met Hoogland is afgelopen ? GS heeft daar destijds ook over bericht. Benieuwd.
Ik neem aan 6725 rechtzaken ? Hebben de bureaucraten helemaal hun zin, lekker weer veel werk voor ze natuurlijk....
Komt er ook nog een vluchtelingenbelasting? Een AZC belasting? Een grensbelasting? enz.
Dit kan juridisch nooit stand houden, menen een mandaat te hebben om auto's te weren vanwege vervuiling en vervolgens te weren auto's selecteren op bouwjaar, zonder naar de uitstoot te kijken.
Ik begrijp niet dat die camera's nog niet naar beneden gehaald zijn. Iedereen pikt het maar, niemand komt in opstand.
Wanneer dient de eerste zaak hierover?
gewoon Utreg boycotten
Het volk stemt links dus Groene Khmer Links.
Dan krijg je dit soort achterlijk beleid.
Hetzelfde met die vervloekte windmolens. Het volk stemt links = Groene Khmer Links = het land vol met dure windmolens = een hele hele dure elektriciteitsrekening.
Het is maar wat gij wil.
2 Takt brommers maken 2% van de kilometers in de stad maar veroorzaken 25% van de vervuiling. Uiteraard doet de linkse gemeenteraad daar niets aan.
ik rij een 3l TDI ( 1:30 ) minimaal, maar no way dat ik met die auto ooit naar Utrecht ga, pak liever dan mijn 2.0 c5 van 2001 die 1:13 rij, mocht ik ooit overwegen om naar Utrecht te gaan.
Maar aangezien ik totaal geen behoefte heb om ooit als provinciale bewoner de randstad te bezoeken, zal het mijn geen bal interesseren, want jullie hebben last van gekkies's... wij dus niet!
succes!
Groetjes vanuit een gezond denkend gedeelte van Nederland
Nog zo een voorbeeld: A12 De Meern - Woerden. Voorheen trajectcontrole.
Want veiligheid? Nee, niet eens een afrit.
Want omwonenden? Nee, alleen maar koeien.
Nee, want milieu! Nou her milieu is dan nu niet meer stuk, we kunnen sinds kort gewoon 130.
Wat een ambtelijke kortzichtigheid.
Met een APV mag -bijna- alles
030 is een Wageningse en Nijmeegse enclave. Al die fanatieke tofuvreters gaan na hun studie daar wonen. Hele wijken zitten er vol mee met dat tuig. Allemaal kleine Volkertjes dus dan weet je het wel.
Is dat Utrecht niet een bolwerk van linkse volgelingen, omgeven door allerlei prachtwijken?
Nooit meer Utrecht, zelfs niet per trein.
Nederland is zwaar ziek!
"Terwijl dieselauto's die wel aan de norm voldoen, maar van voor 2001 komen toch een boete krijgen." Geenstijl en auto's, nooit een goede combinatie. De VW Lupo die bedoeld wordt is wel schoon qua Co2 (= niet giftig voor mensen) uitstoot, maar niet schoon wat NOx betreft. Het is de gemeente Utrecht er juist om te doen de NOx uitstoot (= giftig voor mensen) naar beneden te krijgen. Zuinige auto's kunnen toch veel, voor mensen giftige stoffen, uitstoten. Zie het VW schandaal. Zo gek is het dus niet om de VW Lupo ook uit de binnenstad te weren.
Boeien, naar het centrum van Utreg ga ik liever niet en al helemaal niet in zo'n stink diesel.
so what?
voor die ene keer in m'n leven dat ik naar het Van Speelklok tot Pierement-museum wil, neem ik wel de trein.
De overheid steeds rijker en machtiger... De burgers armer.... Vrij, tolerant en welvarend Nederland ten top 🙄
Ik blijf het van den gekke vinden dat je in de rest van Nederland gewoon met je rdw goedgekeurde diesel kan rondrijden en je netjes belasting betaald om overal op de openbare weg te mogen rijden en dat zodra je centrum 030 binnenkomt je een bekeuring krijgt omdat je auto te vervuilend zou zijn? Is toch gewoon discriminatie. Maar zal wel aan mij liggen. Ik ben tenslotte maar een burger.
Het CJIB, cashcow van het nepparlement. Omdat zuigen altijd harder kan. Sterph!
Mag je nog roken op de fiets?
Hoe gaat het met die boete's van Rob Hoogland?
Welke argumentatie ze ook proberen te gebruiken, een gemeente heeft simpelweg niet het mandaat om eenzijdig zulke regelreving af te kondigen. Waar is de rechtsgelijkheid in deze?
Je kan het nog proberen ... om met een dikke diesel locomotief via het spoor utreg binnen te komen, gratis parkeren bij het centraal station.
Het zoveelste bewijs dat de auto een melkkoe is.
Welke argumentatie ze ook proberen te gebruiken, verbruik, uitstoot, milieu (Milieu, milieu ? Ik kom uit een uitstekend milieu !)
Nooit is de werkelijke oorzaak het handhaven van regels qua gevaarzetting of milieu.
De werkelijke oorzaak of noodzaak is verkapte belastingheffing.
REAGEER OOK