Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

20-jarige tbs'er pleegt roofmoord tijdens verlof

homerpalm.jpgEen 20-jarige tbs'er in de laatste fase van zijn straf heeft tijdens zijn verlof een roofmoord gepleegd in Tilburg. Hij had tbs voor minderjarigen opgelegd gekregen vanwege diverse zeer gewelddadige overvallen en voegde daar tijdens zijn verlof dus nog eentje aan toe. De gedachte achter tbs is dat iedereen, hoe psychopathisch en gewetenloos ook, uiteindelijk te helpen is met de juiste begeleiding. Allemaal deel van het maakbaarheidsideaal dat sommige mensen tot religie hebben verheven. Maar sommige mensen zijn niet te helpen. Over de 20-jarige tbs'er die tijdens zijn verlof iemand doodschoot: "De man uit Spijkenisse zou eerder de boel belazerd hebben en tegen de regels in, niet naar zijn werk gegaan zijn. Hij mocht weliswaar op onbegeleid verlof, maar dat verlof was aan strenge regels gebonden." Okee dan. De uiterst gewelddadige man houdt zich niet aan regels, maar hij kan veilig de samenleving in gestuurd worden want zijn verlof is gebonden aan strenge regels. Zie daar de logica van een falend justitieel systeem. Deze jongen zit in de laatste fase van een tbs en pleegt nog steeds moorden. Dan ben je niet te helpen, dat had in de tbs dus duidelijk moeten worden. Voordat hij begon te moorden tijdens verlof, zeg maar. Afijn. Justitieel verwijderen uit de samenleving, aub. Levenslangetje, iemand?

Reaguursels

Inloggen

Het geeft slachtoffers iig geen klotegevoel dat het leven van zoon/dochterlief kennelijk zo weinig waard is. En het scheelt nogal wat moorden. Dit gebeurt volgende week weer. En dan weer 'verbijsterd' zijn om de 'zeer ernstige zaak'. Dat werkt in NL ook zo goed.

demagoog.en.atheist | 26-09-15 | 02:29

@M2015 | 25-09-15 | 20:43
"Wanneer je alle soortgelijke gevallen optelt van de laatste 25 jaar dan moet er toch eens een kwartje vallen bij die knappe koppen dat dit systeem niet werkt."

Die koppen zijn zelfs zó knap, dat ze behalve optellen ook kunnen vergelijken. En lo ende behold, recidive bij gewone gevangenisstraf is hoger dan bij TBS.

Maar laten we vooral iedereen flink lang opsluiten. Helpt in de USA ook zo goed.

Bruine Beer | 25-09-15 | 21:18

@Chiefmate | 25-09-15 | 20:22
Als streng straffen de samenleving veiliger maakt, waarom zijn juist die landen dan zo onveilig?

Bruine Beer | 25-09-15 | 21:09

Levenslang? Dat is in dit land een weekje schoffelen.

Hatertzzz | 25-09-15 | 20:59

Je reinste waanzin als je dit leest. De staat maakt zich druk om Folkert v/d en dit is weer een klassiek voorbeeld van een falend rechtsysteem. Wanneer je alle soortgelijke gevallen optelt van de laatste 25 jaar dan moet er toch eens een kwartje vallen bij die knappe koppen dat dit systeem niet werkt. Of moet er eerst een vijf jaar onderzoek komen hoe dit kan van ons belastinggeld. Wanneer je een leven neemt dan krijg je simpelweg 25 jaar. Bij 23 jaar wordt gekeken of de persoon in zijn psychologische toestand stabieler is geworden. Zoniet dan wordt de straf met vijf verlengt. Dus systeem hierbij de oplossing. Weer een besparing van 2 miljoen die je kunt investeren in betere dingen zoals een betere zorg voor de nabestaanden van deze zinloze slachtoffers.

M2015 | 25-09-15 | 20:43

Waarom zoveel experimenteren ten koste van levens van onschuldigen? Waarom niet het ouderwetse voorbeeld van Zuid Amerikaanse landen? Agressief karakter en een moord op het geweten? Hup, levenslang, zonder kans op vrijlating. Spaart geld uit en maakt de samenleving veiliger.
Ook hierin faalt Nederland, zoals met zoveel dingen waar NL in faalt.

Chiefmate | 25-09-15 | 20:22

@MRF2739 | 25-09-15 | 11:02
"9 op de 10 valt terug in het oude patroon ondanks alle dure therapieen!"

Graag zie ik een bron voor dit cijfer. Tot dan: bullshit.

Bruine Beer | 25-09-15 | 19:19

@mood | 25-09-15 | 10:45
Google en gij zult vinden. Die onderzoeken zijn er, ruim. Samenvatting: recidive onder TBS is een stuk lager dan onder gewone criminelen.

Maar ja, 'TBS'er pleegt moord' bekt lekkerder dan de zoveelste 'ex-bajesklant gaat weer de fout in.'

Bruine Beer | 25-09-15 | 19:16

-weggejorist en opgerot-

Deutschlaender | 25-09-15 | 19:14

@Sjefke7807 | 25-09-15 | 10:38
"Keer op keer blijkt dat het TBS systeem Fáált, met hoofdletter! "

ja, want iemand die gewoon 20 jaar krijgt,recidiveert nooit. Weet je wat, geef iedereen gewoon meteen levenslang. Nul recidive.

Bruine Beer | 25-09-15 | 19:11

@Vout | 25-09-15 | 10:28
1) Principieel. Om duidelijk te maken dat moorden niet mag, vermoorden we je. Een soort fucking for virginity.
2) Financieel. De doodstraf is vele malen duurder dan levenslang, vooral door de procedurekosten. Dat kun je verminderen door dat te versimpelen, maar zie 3).
3) Bewijstechnisch. Nu al komen regelmatig mensen vrij die ten onrechte waren veroordeeld. Ook waarbij iedereen het zeker wist. Die zou je dan dus hebben gedood.
4) Straftechnisch. Als iemand een koudbloedige moordenaar is, mag hij er lekker over nadenken. Dood is te makkelijk.

Graag gedaan.

Bruine Beer | 25-09-15 | 19:08

-weggejorist-

Ellie1234 | 25-09-15 | 16:51

The Green*Machine | 25-09-15 | 15:08
Een drugsdealer is omgelegd en de dader gaat (hopelijk) levenslang de bak in. Win-win zou ik zeggen.

Mahatma | 25-09-15 | 16:48

Goh, verwacht je niet he.................

SenorPaprika | 25-09-15 | 16:25

En worden nu de mensen, die hen beoordeeld hebben en hebben laten gaan ook vervolgd?

The_Black_Knight | 25-09-15 | 16:22

Zucht.... ach laat maar ook... dit is nederland...

shitttt | 25-09-15 | 16:17

Er was vast een hoogleraar forenscische psychologie bij betrokken die via bureauonderzoek en van horen zeggen heeft vastgesteld dat van deze tbs-klant geen enkel gevaar te duchten was.

batvoca2 | 25-09-15 | 15:42

Echt waar, een "twintigjarige man", dus geen voornaam met eerste letter van de achternaam? Dan weten we al weer genoeg he, dan verraadt de voornaam alleen weer een inconvinient truth.

The Green*Machine | 25-09-15 | 15:08

De gutmensch kan weer lekker slapen. Want hun eerste prioriteit is moordenaars en verkrachters zo snel mogelijk weer terug de maatschappij in helpen. Dat er regelmatig weer nieuwe slachtoffers vallen door recidivisten vanwege hun slappe laffe wegkijkende gedrag boeit ze echt geen seconde. De PVDA/JOOP/VARA ziet zo'n bericht, haalt zijn schouders op en leeft weer rustig door. En de nabestaanden of slachtoffers zoeken het maar uit. Zo rolt extreem links.

Rest In Privacy | 25-09-15 | 13:41

ppfff wat word ik hier bang van... mijn zoon heeft jawel na een behoorlijke,strenge NEDERLANDSE opvoeding allerlei instellingen gezien,en na een gewapende overval detentie gekregen met voorwaardelijk PIJ ofwel jeugdTBS. na vrijlating nergens plek voor hem!!! op straat gezwerfd (familie durft hem niet meer in huis te nemen) eindelijk in behandeling wat de voorwaarde was na 1 jaar... weggelopen en nu gelukkig opgepakt.
ik hoop van harte dat de rechter hem nu die PIJ oplegt maar dat t niet zo soft aangepakt word.
hij is niet moordzuchtig ofzo,maar door een kink in de kabel kan hij niet functioneren zo als het hoort

gizzie7072 | 25-09-15 | 13:24

Ik begrijp het niet . Was altijd zo een lieve jongen. Hielp iedereen ( van zijn Hab und Gut af ) , en nu dit.

edelweiss | 25-09-15 | 13:20

Nou nog één keer dan!

Tjemig | 25-09-15 | 13:04

-weggejorist-

drunk | 25-09-15 | 12:45

@Klier van Bartholin | 25-09-15 | 11:03

Dom gezwets.

Het is erg makkelijk om met koude percentages te schermen. (Bron?)
Tot een familielid van jou (of jij zelf) binnen de 7% valt.
Dan piept de klier wel anders.

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 12:32

@Klier van Bartholin | 25-09-15 | 11:19
Tot jij zelf 1 vd ontschuldigen bent? Inkoppertje.

sjoost | 25-09-15 | 11:59

tbs is een uiting van het uiterst kwalijke socialisme dat hier heerst en dat een rotsvast vertrouwen heeft in de almacht en wijsheid van de staat (=politici & ambtenaren). De staat kan het klimaat piekfijn inregelen, de staat weet tot wanneer moeders hun kinderen mogen zogen, hoe zwaar wij mogen zijn, wat wij tot ons willen nemen, waar ons geld aan moet worden uitgegeven, hoe bedrijven hun spullen moeten produceren en noem maar op, de staat weet alles en dan is het logisch dat de staat ook bij machte is om crimineel waanzinnigen te genezen en als dat de eerste keer niet lukt dan probeert de staat het gewoon nog een keer en dan nog een keer etc. ongeacht het aantal slachtoffers dat daarbij valt.

wlodek | 25-09-15 | 11:59

Verschrikkelijk, krankzinnig en volslagen slecht en onverantwoordelijk dat de wereldvreemde figuren die hierover gaan dit hebben laten gebeuren.

Ergea | 25-09-15 | 11:49

20 jaar.. Man man man.. Wat moet daar nou ooit nog van terecht komen?!

Bisschop Berenbaffer | 25-09-15 | 11:42

@tostimaker | 25-09-15 | 10:44
Ik vind het ook niet meer dan normaal om de welwillende burger tegemoet te komen, maar vaak ben ik dan volgens anderen weer extremistisch in mijn opvattingen :)

pluk-87 | 25-09-15 | 11:30

Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 25-09-15 | 11:20

Nice_Wheels | 25-09-15 | 11:10
A: het is dan 1 : 14.
B: 93 van de 100 terecht verwijderen is een prima resultaat.

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 11:19

Borrelende Boris | 25-09-15 | 10:55 :

Als je als twintigjarige 20 jaar TBS zou hebben, dan moet je bij je geboorte je moeder met je navelstreng hebben gewurgd (oid). Zou het kunnen dat u verkeerd gelezen heeft? Doe mij dat tomatensapje maar overigens...

Decibyte | 25-09-15 | 11:15

De strenge regel is: Pleeg geen roofmoorden. Die heeft hij dus overschreden, een regeltje maar. Degeen die zijn verlof heeft goedgekeurd dient evenzwaar te worden gestraft als de moordenaar.

Nomen | 25-09-15 | 11:13

@Carthago delenda est | 25-09-15 | 11:02
juist zo denk ik er in grote lijnen ook over alleen ben ik somber gestemd over de mogelijkheid van een revolutie hier in Nederland, Nederlanders staan niet bekend als de grootste revolutionairen helaas,
een revolutie veroorzaakt door toedoen van een externe partij zou eerder voor de hand liggen denk ik.
Reactie op reactie dus.

domenikos | 25-09-15 | 11:13

@JeWeetToch!? | 25-09-15 | 10:59
Wat een mooi land.

Kaas de Vies | 25-09-15 | 11:12

Verrassend zeg, er gaat anders noooooooit iets fout met TBS-ers op verlof.
Vogelbeest | 25-09-15 | 10:12
Op een paar promille na klopt dat idd.
.
En over idealistische maakbaarheid gesproken: Kwit, een samenleving zonder moordenaars?

sjoost | 25-09-15 | 11:10

Wat opvalt is dat indien een autochtone TBS'er zoiets flikt, de naam vermeld wordt. Juist door het niet vermelden van de naam maakt de overheid zichzelf verdacht, net alsof ze angstvallig iets verborgen proberen te houden.

Dhr. de Wit | 25-09-15 | 11:10

Klier: 1 op de 12 vals veroordeeld, ik vind het nogal een forse foutmarge. Als ik hier 1 op de 12 zaken verkutte, zou ik er zo uit liggen.

Nice_Wheels | 25-09-15 | 11:10

Ik ben helemaal niet zo voor tweede kansen voor dat soort mensen...

BozeHenk | 25-09-15 | 11:09

Wederom een bewijs van het falliet van het vakgebied Psychiatrie, Psychologie. Natte vingerwerk is het onder de naam van "deskundigheid". Al meerdere malen zijn, kort na de door de "deskundigen" succesvolle behandeling, ernstige misdrijven gepleegd. Ook de meer dan 1800 zelfmoorden per jaar levert hetzelfde bewijs dat de geestelijke gezondheidszorg te kort schiet. Het is ook nagnoeg onmogelijk mensen met enstige psychische stoornissn te genezen..... maar pretendeer dat dan ook niet dat je dat wel kunt.
Daarbij ook feminisering in de zorg, onderwijs, rechtspraak met de daaruit voortvloeiende softe aanpak.

Mariolo | 25-09-15 | 11:08

Meneer is dus een jeugd TBS'er, heeft diverse geweldadige overvallen gepleegd om jeugd TBS te krijgen, en op onbegeleid verlof schiet hij tijdens een drugsdeal iemand naar de volgende wereld.

Er is zoveel mis met die gast dat het knap is dat hij het voor elkaar heeft gekregen om onbegeleid verlof te krijgen...

BeunDeHaas | 25-09-15 | 11:05

maar weer vragen en vragen en vragen die opdoemen. een verlof moet toch door minimaal een drietal of vijftal "deskundigen" goed gekeurd worden. is die jongen dan goed toneelspeler of zijn ze in de watten gelegd door zijn behandelaar of of of. en nog eens of. en dan maar weer gaan schermen dat 99% wel goed uitpakt en dat dit weer een incidentje is. te vaag voor woorden weer.

verbanden | 25-09-15 | 11:03

Dirk III | 25-09-15 | 11:01
Slap geleuter.
93% is wel schuldig.

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 11:03

"Hij gold als zeer gevaarlijk". Dat is relatief. Want als ze allemaal zeer gevaarlijk zijn dan ging hij gewoon op in de massa grijze muizen. De hulpverleners stompen dan af -wat ook wel "gewenning" genoemd wordt- en herkennen de gevaren niet meer. Gestraften zouden eigenlijk een soort cijfer moeten krijgen dat permanent de mate van hun gevaarlijkheid aangeeft. Bijvoorbeeld 8=Gevaarlijk, 9=Zeer gevaarlijk, 10=Politicus.

Nivelleermarionet | 25-09-15 | 11:03

Geen enkele psychiater, psycholoog, gedragsdeskundige kan echt in het hoofd van een gestoorde psychopaat en TBS-er kijken. Feit is wel dat de kans op herhaling van ernstige misdaden gepleegd in vrijheid zeer hoog is. 9 op de 10 valt terug in het oude patroon ondanks alle dure therapieen!

Het zit biologisch, genetisch en psychisch gewoon niet goed in hun kop. Therapieen helpen echt niet en omdat de kans op herhaling van fors geweld hierdoor heel erg hoog is, moeten deze mensen gewoon levenslang i.e. gesloten inrichting geplaatst worden om de maatschappij te beschermen!

Billie Turf Steur heeft heel wat uit te leggen! Het huidig TBS-systeem van resocialisatie is gebaseerd op sprookjes en fabeltjes van psychiaters en psychologen op geitewollensokken uit de jaren 70.

Schaf het huidig TBS-systeem af en zet het om in levenslang!

MRF2739 | 25-09-15 | 11:02

domenikos | 25-09-15 | 10:47
Rechten - bezoek aan die TBS kliniek was voor vak Strafrecht. En inderdaad: door dit soort ervaringen heb ik alleen maar meer vraagtekens ontwikkeld over ons (recht)systeem. Maar: Het systeem zelf veranderen vind ik een te langzaam proces; daar gaan decennia overheen. Ik besteed mijn tijd liever aan andere zaken waar ik sneller resultaat zie. Voor een snellere verandering in het systeem moet er een rupture/revolutie komen, in feite een shocktherapie, waardoor ineen keer een vacuum ontstaat waarin grote verandering mogelijk is doordat iedereen ervoor openstaat. Een oorlog ofzo of een massamoord door TBS-ers. Daarmee vergeleken is een beetje doormodderen zoals nu gebeurt een beter alternatief.

Carthago delenda est | 25-09-15 | 11:02

@wazakzegguh | 25-09-15 | 10:13
Dat komt omdat die processen in de VS soms eindeloos gerekt worden. Dus ik zou zeggen: zodra de straf onherroepelijk is uitgesproken zo kort mogelijk daarna overgaan tot actie.

Rest In Privacy | 25-09-15 | 11:01

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:39
Inderdaad. De doodstraf met ons (of elk ander) justitiële apparaat is vragen om onschuldig ter dood veroordeelden.
Kijk naar Romano van der Dussen.
Kijk naar alle berichten in de VS van mensen die jaren onschuldig vastzitten en zelfs onschuldig in death row zitten.
Een doodstraf is onomkeerbaar!

Dirk III | 25-09-15 | 11:01

Tja PvdA het lievdevol behandelen van gevangenen is toch ook geen oplossing. Ik weet er nog iemand met een te korte straf rondlopen die in herhaling zou kunnen vallan.

watazooi | 25-09-15 | 11:00

"Allemaal deel van het maakbaarheidsideaal dat sommige mensen tot religie hebben verheven."

Wat weer en gezeur over het maakbaarheidsideaal. Als jullie er zelf niet in geloofden dan zouden jullie GeenPeil niet zijn begonnen.

Dus houd eens op met dat afgeven daarop. Als we niet er op uit waren de samenlevingen een pietsie prettiger te maken voor alle mensen dan zaten we nog steeds in een roofriddermaatschappij, zoals we nog steeds kunnen waarnemen in bepaalde delen van de wereld. Is dat wat jullie willen? Nee, toch? Dus stop met janken!
Salut! Evocatus

Evocatus | 25-09-15 | 10:59

Kaas de Vies | 25-09-15 | 10:09
Hoi kaas beetje o/t. Het kan ook zo zijn dat je geen bekeuring plus herinnering en geen aanmaning krijgt om wat voor reden dan ook. En dat je op je bankrekening kijkt en het cjib haalt het gewoon van je rekening! Dat heb ik dus meegemaakt. Ik dacht dat ik gek werd. En daar kun je helemaal niks aan veranderen, heb die strijd maar opgegeven. Storneren kan ook niet daar heeft de overheid even piekfijn voor gezorgd.

JeWeetToch!? | 25-09-15 | 10:59

frisenfruitig | 25-09-15 | 10:54
Ik begrijp je niet. Het was een ripdeal/beroving van drugs. Slachtoffer was een crimineel. Zijn angsten interesseren mij geen reedt.

Mahatma | 25-09-15 | 10:56

20 jaar + TBS, dat moet vast een milieudelict zijn geweest. Voor moord op een politicus krijg je slechts 16 jaar. Iemand nog een tomatensapje?

Borrelende Boris | 25-09-15 | 10:55

@Tremor 10:50
Die groep staat ook niet in het echte leven. Van mij mag de doodstraf weer ingevoerd worden.

deoudererijperevrouw | 25-09-15 | 10:55

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:50
Is slechts 7%.

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 10:55

Weet iemand zijn nickname op FIFA16 dat gisteren uitgekomen is?
Ik heb een neefje die heel goed is, zullen we hem eens een lesje leren, de deugniet.

Cuyahoga | 25-09-15 | 10:54

Ik moet steeds maar denken aan de angst van de vele onnodige slachtoffers.

frisenfruitig | 25-09-15 | 10:54

Sorry Joris voor de 2x post maar kreeg een 500-internal server error de 1e keer. Dacht dat ie er niet door was gekomen....

Sjefke7807 | 25-09-15 | 10:53

@deoudererijperevrouw tijd dat zo'n groep slachtoffer wordt van dit soort mensen, dan komen ze wel terug van zo'n slecht idee. Een kogel is goedkoper dus wordt tijd om dit soort schorem gewoon af te schieten.

Tremor | 25-09-15 | 10:50

Maakbaarheidsexperimenten mogen wat mensenlevens kosten blijkbaar.

Muggenmepper | 25-09-15 | 10:50

@Klier van Bartholin | 25-09-15 | 10:42

Dus een onschuldig slachtoffer meer of minder maakt jou niet uit?
Een griezelige conclusie.

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:50

Er bestaat een groep die zelfs levenslang wil afschaffen omdat ze dat onmenselijk vinden.

deoudererijperevrouw | 25-09-15 | 10:48

Zelfde maakbaarheidsidealen tref je aan bij de migrantendiscussie. Men denkt echt dat die mensen zich naar onze waarden en nomen gaan voegen. Dat denken die mensen echt! Onverbeterlijk, je ziet ook vaak dat ze denken dat emotie een argument is.

roze_bril | 25-09-15 | 10:48

Gelukkig wordt er tegenwoordig voor een enkelvoudige moord wél levenslang opgelegd. Overigens, geen voorstander van de doodstraf. Ten eerste plaats je je in het rijtje Saudie Arabië, Texas, China, niet het meest fraaie rijtje, ten tweede kost een veroordeling tot de doodstraf veel meer en is death row ook inhumaan, en ten derde leidt de doodstraf niet tot minder, maar tot meer moorden, hoe controversieel dit ook lijkt.

Nice_Wheels | 25-09-15 | 10:48

@Sjefke7807 | 25-09-15 | 10:38

Daar zit de crux helemaal niet, een doodstraf is in de V.S. peperduur omdat de veroordeelde een hele rits aan beroepsmogelijkheden en -procedures heeft. Daarom zit er gemiddeld meer dan 10 jaar tussen vonnis en executie.

Amerikaanse gevangenissen zijn helemaal niet zo goedkoop omdat ze minder luxe zijn dan Nederlandse. Beveiliging en bewaking kost gewoon een hoop geld.

raskol | 25-09-15 | 10:47

Dan ben je als rechter die dat verlof goedkeurt toch in ieder geval medeplichtig aan moord. Ik hoop dat het desbetreffened D66 lid goed slaapt vannacht.

panadol | 25-09-15 | 10:47

Opsluiten en de sleutel weggooien. Komt toch nooit meer goed

Neehè | 25-09-15 | 10:47

@Carthago delenda est | 25-09-15 | 10:41
Wat voor studie deed je en wat zei dat jou over de studie die je volgde? maakte het dat je ging twijfelen, of dat je wellicht het systeem zou moeten veranderen? Hoopvol dat er in elk geval mensen zijn zoals jij.

domenikos | 25-09-15 | 10:47

Dirk III | 25-09-15 | 10:30
Mogen wij ook de foto's zien?

Mahatma | 25-09-15 | 10:46

Nigel Garage | 25-09-15 | 10:09 Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Lukt in bejaarden , verzorgingshuizen en mensen met thuiszorg ook , dus waarom niet in de gevangenis ?

ja,diedus! | 25-09-15 | 10:45

-weggejorist-

Sjefke7807 | 25-09-15 | 10:45

De bedoeling van TBS is helemaal niet om mensen terug te laten keren in de maatschappij, de bedoeling is om sommige lui voor altijd uit de maatschappij weg te houden – tenzij behandeling terugkeer mogelijk maakt.
Soms lijkt het alsof veel personeel van TBS-instellingen dat zelf niet goed snapt.

simpelman | 25-09-15 | 10:45

Ik zou wel eens onderzoeksresultaten willen zien van alle TBS'ers die weer de fout zijn ingegaan na hun behandeling. Dit zou toch makkelijk uit te voeren zijn en geeft direct het resultaat aan.
Als 85% van de behandelde TBS'ers weer de fout in gaat, weer je dat het Pieter Baan centrum gesloten kan worden en deze straf uit het strafboek gehaald kan worden... want heeft geen zin!

mood | 25-09-15 | 10:45

Ik ben er een groot voorstander van dat je onder bepaalde omstandigheden je recht op het leven in een vrije samenleving voorgoed verspild heb.

Volkert is zo'n voorbeeld, die zou van mij heel zijn leven in gevangenschap moeten werken en als hij dat niet meer kan of wil, moet hij een spuitje krijgen. Hetzelfde geldt deze tbs-knaap, hoe haal je het in je gutmensch kutkop om hem vrij te laten. Als het slachtoffer een geliefde van mij was zouden er wel eens rare dingetjes kunnen gaan gebeuren.

pluk-87 | 25-09-15 | 10:20

Ik heb dezelfde mening!

Rest In Privacy | 25-09-15 | 10:44

In Nederland verdient iedereen een 6e kans... En dat er tijdens de het 'tbs test project'burgerslachtoffers vallen.. tja. Dat hoort er nu eenmaal bij.. Toch?

LeBlanc | 25-09-15 | 10:43

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:39
Overal worden fouten gemaakt.
Maar dat is geen reden om de doodstraf niet in te voeren.

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 10:42

Kon tijdens mijn studie een keer mee op bezoek in een TBS-kliniek. We kregen een rondleiding en een informatiefilm te zien. Het is echt een eye-opener hoe de meest gewelddadige en psychisch gestoorde figuren die geinterneerd zitten in de watten worden gelegd. Ze mogen lekker pingpongen, zwemmen, muziek maken. Afgewisseld met individuele en groepspraatsessies met psychologen en sociologen, om ze te veranderen en klaar te maken voor deelname aan de maatschappij. Want ze zijn lievvv. Ofzo… Wat me toen al het meest verbijsterde was - afgezien van de superrelaxte omstandigheden waar deze gewelddadige criminelen zich in bevinden - de overtuiging dat een fluwelen handschoenen behandeling deze mensen daadwerkelijk helpt. Mijn overtuiging is: ieder slachtoffer dat valt door een ontsnapte TBS'er is er g*dverd*mme 1 te veel. Dat kan je niet bagatelliseren door te zeggen: "de cijfers laten een gunstig beeld zien; ja af en toe ontsnapt er wel een moordende psychopaat maar dat zijn uitzonderingen dus is het niet erg." Het gaat om mensenlevens die hier op het spel staan. Alternatief: levenslage opsluiting in gesloten inrichting, lobotomie, spuitje. Maakbaarheidsideaal maar dan omgekeerd: als we onze samenleving beter willen maken moeten de psychopatische elementen eruit worden verwijderd - permanent.

Carthago delenda est | 25-09-15 | 10:41

@Vout | 25-09-15 | 10:28
Natuurlijk, ik leg het even uit: de doodstraf invoeren in een politiek systeem waar de overheid fout-op-fout maakt met onschuldiger zaken, is vragen om onschuldige slacht-offers.

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:39

Psychiaters en rechters laten zich wel vaker bedonderen.

niks mis mee | 25-09-15 | 10:38

Lifecanbesimple | 25-09-15 | 10:33
Inderdaad, goed punt. Ik zie ook nooit een probleem hierin. Mooi idee. Een legertje triggerhappy wannabe Al Capone's van justitie die ze soms even loslaten in het drugsmilieu. :-)
Ruimt lekker op en daarna zet je ze weer even vast tot je weer een doelwit hebt.

Dirk III | 25-09-15 | 10:38

"... maar in Amerika is de doodstraf veel duurder dan een levenslange gevangenisstraf."

Hier zit hem dan ook de crux. In de US krijgt het geteisem namelijk géén 5-sterren accommodatie die voor gevangenis moet doorgaan. Dit i.t.t. dit landje. Daar worden criminelen beter behandeld als onze ouderen na een werkzaam leven. Nu schiet dit sujet een drugdealer dood. Wat als het de volgende keer wel een gewoon onschuldige burger is? Wie kunnen we dan hoofdelijk aansprakelijk stellen voor deze clusterf**k du jour? Keer op keer blijkt dat het TBS systeem Fáált, met hoofdletter! Maar we gaan vooral gewoon door. Daarom Lijkt me toch eens het overwegen waard om in sommige gevallen de Doodstraf weer in te voeren. Sommigen zijn niet te helpen en dienen dan ook ter bescherming van de Maatschappij verwijderd te worden, hoe onplezant dat ook in de oren mag klinken. Het alternatief is namelijk niet verdedigbaar...

Sjefke7807 | 25-09-15 | 10:38

Hij wil groot worden in de drugshandel en schiet de andere drugsdealert kapot. Dat heb ik nou nooit eerder gehoord.
Maar de grote ham-vraag die dan naar boven komt is dan... is dit echt TBS?? of gewoon 20+ jaar brommen omdat je gewoon een triggerhappy drugsdealertje bent.

Dirk III | 25-09-15 | 10:35

FCDenBosch | 25-09-15 | 10:33
(X) Voor.
(zoals ik al schreef).

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 10:35

Minderjarigen die tbs krijgen moeten levenslang blijven zitten?

Hermankannietplassen | 25-09-15 | 10:35

De enige oplossing voor deze problemen is dat er snel een nieuw wind gaat waaien door studie's als rechten en dit kan alleen maar onder invloed van een nieuw politiek systeem, een systeem dat wordt ondersteund door niet alleen "het volk" maar ook door academici.
Helaas zie ik die er nog niet zo snel van komen dus vrees ik dat we hier nog wel een aantal decennia mee opgescheept zitten.

domenikos | 25-09-15 | 10:34

Misschien is ie wel met voorbedachten rade vrij gelaten zodat hij dit klusje zou gaan uitvoeren?

Yeah sure | 25-09-15 | 10:34

De enige oplossing voor deze problemen is dat er snel een nieuw wind gaat waaien door studie's als rechten en dit kan alleen maar onder invloed van een nieuw politiek systeem, een systeem dat wordt ondersteund door niet alleen "het volk" maar ook door academici.
Helaas zie ik die er nog niet zo snel van komen dus vrees ik dat we hier nog wel een aantal decennia mee opgescheept zitten.

domenikos | 25-09-15 | 10:34

-weggejorist-

Lichtstadfan | 25-09-15 | 10:34

Moedeloos....... word ik er van. Zijn er dan echt alleen malloten die in NL de dienst uitrmaken.

Lichtstadfan | 25-09-15 | 10:34

Alle nadeel heeft zo zijn voordeel.
Er is wel een drugsdealer van de straat.
Wedden dat Justitie dit ook geregeld heeft.

Lifecanbesimple | 25-09-15 | 10:33

We zijn nu toch bezig. Referendum: bent u voor herinvoering van de doodstraf?

FCDenBosch | 25-09-15 | 10:33

En maar bezuinigen op de veiligheid op straat. En maar bezuinigen door dit soort monsters "verlof" te geven. Dit is geen verlof, maar iemand de kans geven om moorden te plegen. Nog een reden om te tekenen op geenpijl.nl, want elke handtekeing is er een extra om heel het kabinet te kakken te zetten.

kanon0503 | 25-09-15 | 10:32

Onder DONNER van het CDA is dit moorden al begonnen tijdens verlof. Er wordt niets aan gedaan anders komen de Psychiaters en zogenaamde hulpverleners met Sandalen aan (het stemvee van pvda/groen links/SP) op straat te staan. Nederland is een neprechtstaat met een kinderparlement/kabinet. Puinhoop.

blanke pool | 25-09-15 | 10:32

Doodstraf invoeren en uitvoeren.
Verwijderen uit de maatschappij.

Klier van Bartholin | 25-09-15 | 10:32

De gedachte is helemaal niet dat iedereen te helpen is, zoals Quid beweert. Er zijn er ook die geen TBS krijgen omdat ze niet mee willen werken of onbehandelbaar zijn. Die zijn veel gevaarlijker, want die komen vaak eerder weer vrij.

Janloel7282 | 25-09-15 | 10:31

De personen en leiders van de instanties die hem TBS hebben opgelegd en hem verlof hebben gegeven hoofdelijk aansprakelijk stellen.

Te dom om te poepen | 25-09-15 | 10:31

Al die tbs'ers een woonopvang in de buurt van het Binnenhof geven.

Prof. Dr von Fotze | 25-09-15 | 10:30

Lewis Lewinsky | 25-09-15 | 10:26
Naam: Klaas-Jan de B.
Godsdienst: Christen
Asielzoeker: Nee
/sarcasm off
Facepalm in 1 2 3 *
Het is om te huilen...
Ik heb de foto's van de arrestatie gezien en ik meende dat het Quincy was maar ik weet het niet helemaal zeker.

Dirk III | 25-09-15 | 10:30

Meneer was klaar voor zijn terugkeer in de maatschappij aldus zijn begeleiders. Ben benieuwd welke InHolland HBO-er tot deze conclusie is gekomen. Denk dat er wat jaartjes bijkomen voor deze 20 jarige kansenjongere.

pibasso | 25-09-15 | 10:30

@Cuyahoga | 25-09-15 | 10:25
LOL

Lewis Lewinsky | 25-09-15 | 10:29

@ Cuyahoga | 25-09-15 | 10:25

Inderdaad want blanke autochtonen vermoorden nooit iemand.... oh wacht...

Capt. Iglo | 25-09-15 | 10:29

Aan regels gebonden.... Hahahahaha (Foei!)
Hij bereidde zich in ieder geval tijdens zijn TBS goed voor op een terugkeer in de maatschappij door een werk-leertraject in de drugshandel.
En het 48 jarige slachtoffer...? Ja die vent moet ook gewoon leren luisteren naar iemand met een wapen. Zo oud maar niets geleerd blijkbaar tijdens zijn drugshandel verleden.
De Nederlandse justitie is kapot ik wil een nieuwe.

Dirk III | 25-09-15 | 10:29

Hoeveel doden moeten er nog vallen, hoeveel onschuldige meiskes moeten nog worden verkracht? Dit soort volk hoort niet op straat, ook niet met begeleiding. Misschien een idee om een behandelteam van een tbs'er persoonlijk/hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor zijn daden bij de aanvraag van verlof. Eens kijken of dat schorem dan wel naar buiten komt.

terazino | 25-09-15 | 10:29

Kunnen tegenstanders van de doodstraf dit even gaan uitleggen?

Vout | 25-09-15 | 10:28

-weggejorist-

Neukende | 25-09-15 | 10:27

Ik mis de achtergronden. Uit welk land is deze tbs'er afkomstig? Is hij hier gekomen als vluchteling? Wat is zijn godsdienst?
*altijd op zoek naar de nuance*

Lewis Lewinsky | 25-09-15 | 10:26

Als je de doodstraf binnen twee jaar uitvoert, zoals in sommige landen ook gebeurt, is het een stuk goedkoper dan levenslang.

Maar de staat is onbetrouwbaar, en voor je het weten zit je vanwege te hard rijden in zo'n dodencel.

Dus dan maar paperclips vouwen op Rottumerplaat of zo, in ruil voor eten. Levenslang.

Mark van Dam | 25-09-15 | 10:26

?

pennestront | 25-09-15 | 10:25

Mooi hè, die multicriminele samenleving.

Cuyahoga | 25-09-15 | 10:25

Haha cuyahoga +10!

pennestront | 25-09-15 | 10:25

-weggejorist-

Professor Superhirn | 25-09-15 | 10:24

Voorstel: levenslange gevangenisstraf en elk jaar even 1 dag vrijlaten om andere criminelen af te schieten.

gekkemeneer | 25-09-15 | 10:23

Gelijk weer aan het werk, zo zien we dat graag.

Capt. Iglo | 25-09-15 | 10:23

En weer wordt er aangetoond dat het "reintegratie" traject veel te tolerant is. Daarnaast kan je, met gewelddadige delicten zoals beschreven voor deze debiel, al weer zien dat het niet meer goed kan zal komen.
.
Ik ben 100% werkkampen in Siberië waar dit soort gevaarlijke en compleet ontspoorden fijn hout kunnen kappen, stuk veiliger voor de maatschappij en hebben ze een fijne dagbesteding om ze bezig te houden.

HaatAth3ist | 25-09-15 | 10:21

Het kinderstrafrecht is voor hem in ieder geval een gepasseerd station, hij kan alsnog levenslang krijgen.

Guido | 25-09-15 | 10:21

@pennestront | 25-09-15 | 10:16
IDEM hier. De rechtstaat bestaat al jaren niet meer mij.

HouseMaster | 25-09-15 | 10:21

Ik ben er een groot voorstander van dat je onder bepaalde omstandigheden je recht op het leven in een vrije samenleving voorgoed verspild heb.

Volkert is zo'n voorbeeld, die zou van mij heel zijn leven in gevangenschap moeten werken en als hij dat niet meer kan of wil, moet hij een spuitje krijgen. Hetzelfde geldt deze tbs-knaap, hoe haal je het in je gutmensch kutkop om hem vrij te laten. Als het slachtoffer een geliefde van mij was zouden er wel eens rare dingetjes kunnen gaan gebeuren.

pluk-87 | 25-09-15 | 10:20

Onbegeleid verlof(!) verbinden aan strenge regels. De waanzin van het maakbaarheidsideaal.

Raphael Pepertuin | 25-09-15 | 10:20

Levenslang.
In zijn cel een stevige haak in de muur.
Op het bed een touw met lus.
Kijken of ´ie dat ook durft.

squadra | 25-09-15 | 10:19

@fender
Lijkt me een goed idee om hem regelmatig op verlof te laten gaan.

Marcel66664746 | 25-09-15 | 10:19

Probleem is natuurlijk wat je met deze onbehandelbare personen dan wél doet na hun straf en 'behandeling'

meneer Nielson | 25-09-15 | 10:18

Hij heeft iemand doodgeschoten tijdens een drugsdeal. Dus er is niet echt een onschuldig burgerslachtoffer gevallen. Zolang dat tuig elkaar opruimt heb ik er niet zoveel moeite mee.

fender06 | 25-09-15 | 10:18

Dit soort mensen verdienen de "gouden schot" want ze zullen nooit resocialiseren.

ad melkert | 25-09-15 | 10:17

Hm, gelukkig hanteer ik mijn eigen strafmaat. Er loopt een aantal mensen op deze modderkluit rond die heel erg spijt hebben van hun daden.
Redelijk failsafe systeem en zekerrrrr goedkoper dan corrupte policor d666 rechtspraak.
Verder ben ik ronduit lievvvv.

pennestront | 25-09-15 | 10:16

@Exii | 25-09-15 | 10:09
Ga eens deaudt. Wees blij dat er een krant over schrijft, asshole.

Lewis Lewinsky | 25-09-15 | 10:16

Ach, de ene crimineel die de ander neerpoft, dat zie ik graag.

NoNoVio | 25-09-15 | 10:15

Opsluiten is niet voor iedereen een straf.

frank87 | 25-09-15 | 10:14

Nigel Garage | 25-09-15 | 10:09
Weet niet hoe het in Nederland zou zijn, maar in Amerika is de doodstraf veel duurder dan een levenslange gevangenisstraf. Hoofdzakelijk door de veel hogere proceskosten.

wazakzegguh | 25-09-15 | 10:13

Foei, vanavond vroeg en bed en noooit meer doen hoor, we zijn een beetje in je teleurgesteld..

Zegg | 25-09-15 | 10:13

Hmm. De gevangenissen zitten vol met migranten. Doe maar een taakstraf.

Bobbbe | 25-09-15 | 10:13

Hij was toe aan een moord kopt de Telegraaf.

Chef-70 | 25-09-15 | 10:12

"... niet naar zijn werk gegaan zijn"
Toch mooi om te zien dat er enkele honderdduizenden mensen ongewild thuis zitten terwijl deze jonge ondernemer wel werk heeft maar dan tegen wil en dank.
Gelukkig krijgt hij volgende maand weer een nieuwe kans.

jemagookniksmeer | 25-09-15 | 10:12

Verrassend zeg, er gaat anders noooooooit iets fout met TBS-ers op verlof.

Vogelbeest | 25-09-15 | 10:12

Het zou helpen als de verantwoordelijken voor dit "begeleidingstraject" nu op de een of andere manier medeplichtig of aansprakelijk zouden zijn voor het faciliteren van deze moord. Want dat is dit soort geëxperimenteer met mensenlevens snel verleden tijd. Maar dat is natuurlijk ondenkbaar in de rubbertegelwereld van de Nederlandse ambtenarij. En daarom houdt dit nooit op.

très cool | 25-09-15 | 10:12

En er zijn mensen die, zelfs nu, nog denken dat hij met de juiste begeleiding te helpen is.
Maar die houden hun mond. Ze zouden immers hun eigen baan op het spel zetten als ze eerlijk zouden zijn.

BeterRverlies | 25-09-15 | 10:11

Zoveelste bewijs ... sluit het pieter baan maar want waiste of money ....

Mr.Red | 25-09-15 | 10:10

Het kost klauwen met geld om iemand een jaartje of 50 op te sluiten. De doodstraf ligt meer voor de hand.

Rest In Privacy | 25-09-15 | 10:09

Als je bekeuring niet op tijd betaalt omdat je het niet KAN wegens financiële problemen word je gegijzeld en moet je uiteindelijk toch betalen.

Dit is er dus mis met de rechtsstaat.

Het klopt niet en dat voelt geen enkele academicus of rechtsfilosoof aan. Het volk wel.

Kaas de Vies | 25-09-15 | 10:09

Ha ha wat een sukkel. Dat word schoffelen.

Yummy | 25-09-15 | 10:09

Verwijzen naar de baggerwebsite van de Televaag. -1

Exii | 25-09-15 | 10:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl