Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Van Leeuwen met #GeenPeil vlag afgevoerd

Iedereen die niet braaf met oranje schmink in Den Haag rondloopt nu, of vrolijk wappert met een Nederlands vlaggetje, wordt afgevoerd door de beveiliging. We moeten immers de illusie van het breed gedragen koningshuis in ere houden. Enfin. Waar mensen zijn, is #GeenPeil deze dagen. Alles voor echte democratie. De politiecommandant vond het prima dat we doorliepen met het spandoek, de Gelaufbrigade wat minder. Zomaar democratie promoten op de Staatsomroep, terwijl de Staatsomroep bezig is om het Koningshuis de hemel in te prijzen (u weet wel, waar ze onlangs nog de VARA van beschuldigden). Foei, Van Leeuwen! Dus werd onze GeenPeil-ginger afgevoerd. Uiteraard is dat te verwachten, maar het feit dat dit de enige manier is om ons democratische unicum op de NOS te krijgen, zegt genoeg over hun journalistieke onafhankelijkheid. Afijn, dit was lachen. Vanavond het hele Prinsjesdag-item op de GeenStijl. Intussen de democratie een handje helpen? TEKEN.GEENPEIL.NL! En vraag je vrienden, familie en collega's nog even hetzelfde te doen.

Reaguursels

Inloggen

Toen meneee von Amsberg trouwde met Trix bbestond er nog democratie. Die is nu dood.

Mega Mindie 2 | 16-09-15 | 10:03

Ook zoiets. Zijn het niet altijd van die Vara-figuren die klagen over het koningshuis? Bla, bla, bla, duur, ondemocratisch, bla, bla, bla, Zorreguieta, standenmaatschappij. En dan zit die commerciële hoer Matthijs van Nieuwkerk gewoon het koningslied te promoten.

Freezzz | 16-09-15 | 05:58

maar dan ergens anders reaguren..

Antitheïst | 15-09-15 | 20:19

De voorbeeldfunctie van het in stand houden van ondemocratische overerving leidt alleen maar tot meer corruptie en het niet serieus nemen van een democratisch systeem.
Nederland Republiek!

Antitheïst | 15-09-15 | 20:18

Euroblauw steekt ook zo enorm af bij al dat oranje

waragainstclimate | 15-09-15 | 18:46

met zn zessen | 15-09-15 | 13:27

Valt me mee dat je daar toe in staat was.

Rammstein | 15-09-15 | 18:12

@Halveneger | 15-09-15 | 17:18
Goed punt. Eensch.

De waard zijn gast | 15-09-15 | 18:11

Excuus aan de grammar nazi's voor de fouten. Mobiel reaguren zuigt

Halveneger | 15-09-15 | 17:19

als anti zwarte pieten staan te demonstreren tijdens de intocht, spreken we daar schande van. Als we willen demonstreren tijdens Prinsjesdag, dan moet dat kunnen. Vind dat je dit nu en hier niet moet doen
Speertjespunt | 15-09-15 | 13:41

Een tiental mensen dat staat te schreeuwen en kinderen voor racist uitmaakt vs een lone ginger met een spandoek vindt jij hetzelfde?

Met die negers die met met duck tape op hun mond stonden of zelfs de tshirttjes met zwarte piet ís racisme had ik geen probleem. Desnoods hadden ze een spandoek met zwartepietnee.nl erop gehad. Daarom vind ook geen probleem met van Leeuwen.

Laten we het eens om draaien en het 'geen wat als vraag', maar een realistisch statement maken. Negers/pro IS mensjes/jodenhaters enz. Kunnen altijd en overal luidruchtig en aggresief demonstreren. Een ginger met een spandoek die zn smoel houdt en niet oproept tot geweld wordt weggevoerd

Halveneger | 15-09-15 | 17:18

Oke, ff eerlijk. Van Leeuwen is daar weggejorist en opgerot, right? Dit combifeessie van (indirecte) democratie en constitutionele monarchie mag niet worden verstoord. Zeker niet op zender.

Stel, het was andersom. Geenstijl had een feessie te vieren. Iets over directe democratie bijv (welcome future!). Een feessie hier online, want tja, GS ís online. En een stel NPO'ers/Joopers komt op de panelen hun boodschap verkondigen. Of een stel Stormfronters voor mijn part.

Wat zou Joris dan doen?
(Hier met † wie en waarom hier wordt weggejorist en opgerot search-geenstijl.thruhere.net... )
Organische evolutie | 15-09-15 | 13:58

Heb ff gekeken. Andere mening dan een ander wordt hier gewoon geaccepteerd. Er zijn zat reaguurders hier die ook op Joop zouden passen. Herhaaldelijk iemand aanvallen of offtopic gaan o.a. daarentegen kan leiden tot een ban. Ben nog nooit gejorist omdat mijn mening strookte met die van voorgaande reaguurders. Wel omdat mijn reactie niet inhoudelijk was.

Als jij dit vergelijkt met iemand die met een vlag zwaait waar toevallig een camera staat prima. Maar ik vind het krom dat journalisten wel vinden dat ze alles en iedereen mogen filmen, maar dat iemand niet zelf mag bepalen op de camera te willen zonder haatdragende boodschap.

Halveneger | 15-09-15 | 17:10

Ze putten allemaal uit de zelfde informatiebronnen waarvan Reuters (Rothschild etc. grootaandeelhouder) hofleverancier is. Daarnaast wil niemand van de msm genegeerd worden in Den Haag en Brussel zodat ze braaf schrijven wat ze daar dicteren (ze mochten eens een scoop missen.....)

rowe | 15-09-15 | 17:07

Ik zal blij zijn als die berichtgeving terreur over geenpeil eindelijk is afgelopen !

Dat zeg ik ! | 15-09-15 | 17:06

Tja, zijn veel nieuwszenders o.a. dit platform bij aangesloten. Als ik dat mag zeggen mensen van TGM.

Koning van de Wereld | 15-09-15 | 17:05

Koning van de Wereld | 15-09-15 | 16:57

Is bekend en niemand stopt Rothschild en kornuiten maar ik weiger om dit te laten gebeuren zonder tegenstand en ik hoop dat er steeds meer mensen de MSM (= staatspropaganda) links laten liggen en op zoek gaan naar de waarheid.

rowe | 15-09-15 | 17:00

rowe | 15-09-15 | 16:55
Zoveel geld = macht hebben wij niet. Overheid heeft toch betere wapens dan jij en ik kunnen veroorloven en dan heb ik het niet eens over fysieke wapens.

Koning van de Wereld | 15-09-15 | 16:57

Zolang men Willem in de kont neukt zal er toch weinig veranderen.

Koning van de Wereld | 15-09-15 | 16:41

Maar leg je er aub niet bij neer en doe iets. Ogv deze gedachte zijn we gekomen waar we nu zijn, een zeurend volkje dat alles doet wat "ze" zeggen.

Teken geen peil!

rowe | 15-09-15 | 16:55

Zolang men Willem in de kont neukt zal er toch weinig veranderen.

Koning van de Wereld | 15-09-15 | 16:41

Vandaag even 6 man laten tekenen in mijn omgeving. Was erg makkelijk om de mensen te overtuigen. Als een ieder dat nu ff doet; vraag een vriend, buurman, broer, ouders etc en die 300.000 moet makkelijk te halen zijn. De makkelijkste krabbels haal je in je directe omgeving. Kom op mensen!!!

sallandstrots | 15-09-15 | 16:36

Toch even gratis 'Geenpeil' genoemd. Slim gedaan.

His Lordship | 15-09-15 | 16:22

Die juichende mensen doen me een beetje denken aan de Noord Koreaanse horde van de huilbrigades.

NakedJehuty | 15-09-15 | 16:16

Een reden om tegen de monarchie te zijn, dit verplichte juichen.

Raider Twix | 15-09-15 | 15:58

Rutte aan het woord: "PvdA en de VVD zijn systeempartijen."

Waar het woord 'systeem' staat, kunnen niet vallen.

Dus deze partijen vallen niet evenals het beste kabinet van na de oorlog.

ProAsfalt | 15-09-15 | 15:51

Fantastische ludieke actie, ga zo door jongens!

lord_reet_veter | 15-09-15 | 15:16
Op de radio is dat gedoe rond een streep zetten door discriminatie ook bezig. Ik kan niet eens meer rustig naar wat muziek luisteren.

onnosel | 15-09-15 | 15:47

@Maria.1 | 15-09-15 | 15:34
Goed plan.
Voor nog meer publiciteit hem bevrijden door Russische huurlingen die weten hoe ze dit soort klussen moeten klaren.

ProAsfalt | 15-09-15 | 15:39

Heel goede actie van Van Leeuwen! Dat hij weggehaald wordt zegt genoeg over onze "democratie". Wat me wel zorgen baart is dat hij niet meer is gezien. Waar is hij? Zit hij in de cel naast de waxinelichtjeshoudergooier? Red hem!

Maria.1 | 15-09-15 | 15:34

Tegenwoordig kun je ook tanks leasen:
www.telegraaf.nl/binnenland/24495239/_...

Ik vraag me af of die dingen dan verzekerd zijn tegen schade van welke oorzaak dan ook.

Of zul je die dingen plots volledig moeten betalen als er eentje overhoop is geschoten zo vraag ik mij af.

Dit land is net slapstick. Tanks leasen. Hoe kom je erop.

ProAsfalt | 15-09-15 | 15:26

@CrapoTheGreat | 15-09-15 | 13:21
Jouw systeem gaat niet werken want dan moeten er honderden verdragen opgezegd worden ;-)

McMarx | 15-09-15 | 15:25

Wanneer krijg ik nou eens mijn flyersetje om uit te delen? Al twee mailtjes gestuurd maar krijg geeneens antwoord?

Jstnthrfckngpnn... | 15-09-15 | 15:24

"Voor de rest is de sfeer gemoedelijk."
Vond van Leeuwen anders ook erg gemoedelijk.
Topactie!

McMarx | 15-09-15 | 15:21

Is er op dit moment niet zo een leuke reclame op de tv dat je in Nederland niet gediscrimineerd mag worden op geloof, uiterlijk en politieke voorkeur? Grondwettelijk iets? En dan mensen snoei hard weg jorissen als ze hun recht uitoefenen? Ben ik nou gek of ruik ik hier het woord "hypocriet"?

lord_reet_veter | 15-09-15 | 15:16

Van Leeuwen, volgend jaar je eigen V'tjes meenemen (zeg stuk of 4 of 5), want dit kan natuurlijk niet in een vrije fopdemocratie met een exotisch iets als vrijheid van meningsuiting.

NakedJehuty | 15-09-15 | 15:15

Vraag vooral om opheldering, want hij stond gewoon op openbare grond. Kamervragen!!!!

lsimon | 15-09-15 | 15:13

Er komt een dag dat de wal het schip keert... En dan...
Dhr. de Wit | 15-09-15 | 13:20

Dan zinkt het schip, terwijl het orkest onder leiding van Mark 'ik heb de lach aan m'n kont hangen' Rutte gewoon doorspeelt alsof er niets aan de hand is.

FrankVeer | 15-09-15 | 15:13

Wat zijn ze bang hé ?

edelweiss | 15-09-15 | 15:02

Nou maar hopen dat ze hem niet gaan martelen.

Uw Verzekeringsadvis | 15-09-15 | 14:56

''Abfuhren!'' Zei de Gestapo!

Timothie | 15-09-15 | 14:56

@FCDenBosch | 15-09-15 | 14:30
Er is geen peil op te trekken.

koeberg | 15-09-15 | 14:50

@Mark_D

Hahaha, Als ik nog zou blowen zou ik er een aansteken.

Leyolm | 15-09-15 | 14:49

En voor de gelegenheid ook nog eens zijn haar oranje geverfd, hulde! Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 15-09-15 | 14:31

Het is geen stijl dat van Leeuwen wordt afgevoerd met zijn spandoek.
Vrijheid van meningsuiting?
Het is wel een meer dan verwerpelijke tekst natuurlijk: "Geenpeil.nl".

FCDenBosch | 15-09-15 | 14:30

Welkom in de socialistische Heilstaat der Nederlanden, het Noord-Korea aan de Noordzee met een soort van Joseph Goebbels als propagandaminister (voorzitter NPO) en een soort van Leni Riefenstahl die het 'nieuws' voorleest.

Xirdalan | 15-09-15 | 14:26

Nou die van leeuwen zien we voorlopig niet meer. Die is nu Public Enemey numer one, one... Ja, want volgens Steur zijn er mensen doodgegaan aan een #geenpeil vlag.
--
Misschien verstandig om vast een sollicitatie procedure te beginnen voor een nieuwe van Leeuwen?

Mark_D_NL | 15-09-15 | 14:26

Die rooie uit Rotterdam werkt als een lap op een on-democratische stier. Goeie aksie jongen!!!

hero_of_heaven | 15-09-15 | 14:26

Ik zou wel in Astrid Kersseboom willen komen.

You-On-A-Gin | 15-09-15 | 14:25

@koeberg | 15-09-15 | 14:14
Dan kent gij Didi nog niet.

ProAsfalt | 15-09-15 | 14:23

Bij de NPO enquetes over het inkomen en de koopkrachtplaatjes heeft opeens iedereen wel een mening. 46% ja, 54% nee und so weiter.
Bij een enquete over de grenzen dicht heeft 50% van de Nederlanders Geen mening/Weet niet ingevuld. Het enige dat dicht blijft zijn de kaken, in deze Bananenmonarchie.

Piet Karbiet | 15-09-15 | 14:21

Leve de Republiek! En zie hoe we varen. Wanneer daar een viezerik met PDVAllah vlag had gestaan had hij daar lekker mogen staan. En was het vrijheid en democratie. Bah.
--
Kom op Willem. Maak een einde aan deze poppenkast!

Mark_D_NL | 15-09-15 | 14:21

@rowe | 15-09-15 | 14:18
Je gaat helemaal janken als je weet dat de Oranjes op de troon zitten dankzij een fittie van Napoleon met zijn broer. Achteraf bezien is het jammer dat de Fransen zich zo makkelijk hebben laten wegjagen.

Dhr. de Wit | 15-09-15 | 14:20

Gelukkig hebben meer mensen problemen met Willy en de zijnen die overigens volgend jaar nog meer geld uit onze knip roven! Willy gaat er volgens zeggen ruim 40.000 euro op vooruit?! Is dit dan "wij Nederlanden"??

Check eens de bloedlijnen van alle koningshuizen en kom tot de conclusie dat al deze families eigenlijk uitkomen bij 1 (oud adel) Duitse familie.... en als je wat verder zoekt, blijkt de vader van Maxima dezelfde bloedlijn te hebben dan Prins Bernhard. Het is overigens zo dat adel, om de paar generaties, "met elkaar" trouwt om zo hun bezittingen te behouden (bloedlijn zuiver te houden). Geen wonder dat ze allemaal "wat raar" zijn.

rowe | 15-09-15 | 14:18

Uiteraard verwacht ik van GeenStijl een kloosriet met duiding over de troonrede. We worden vandaag namelijk niet gepijpt zoals het hoort op Nationale Pijpdag, maar genaaid zonder vaseline. We bloeden reeds, dus het glijdt lekker makkelijk.

Dhr. de Wit | 15-09-15 | 14:18

prinsjesdag.. EU.. als nederland wordt afgeschaft, dan wordt toch ook het koningshuis afgeschaft?. Heeft Rutte dit al aan Willem verteld?? Of gaan het koningshuis mee naar Brussel??

denoorman | 15-09-15 | 14:17

Ik heb niets tegen Prinsjesdag en/of het Koningshuis, maar je kon zien dat er sinds 11 september 2001 veel veranderd is. Iedere koets beveiligd en tussen de lakeien die naast de koets liepen, waren er ook nog twee beveiligers in lakei kostuum. Dit alles om de democratie te beschermen en te waarborgen. Op het zelfde moment levert Frankrijk en Rusland wapens aan het door de Koning genoemde Syrië, dat weer misbruikt wordt op de eigen bevolking. De wereld is verknipt.

sportingact | 15-09-15 | 14:16

Grappig die vergelijkingen met Gario-acties tegen Zwarte Piet bij de intocht van Sinterklaas.
Men ziet blijkbaar geen verschil tussen een kinderfeest en rituelen rond de toelichting bij de begroting door de regering.

Fransg | 15-09-15 | 14:15

Een Zuid Afrikaanse vlag daarentegen was waarschijnlijk geen probleem geweest. Of een van het ANC.
Hypocriete kutzooi.

Piet Karbiet | 15-09-15 | 14:15

Schandalig dit... zo'n beveiliger heeft echt geen bevoegdheid...

Jamal | 15-09-15 | 14:14

Van Leeuwen met zijn vlag was eigenlijk het enige spectaculaire op deze Prinsjesdag, verder was het een slaapwekkende vertoning.

francisca van jole | 15-09-15 | 14:14

@ProAsfalt | 15-09-15 | 13:38
Heb jij de zelfde troonrede gehoord/gelezen als ik??
www.nu.nl/prinsjesdag/4126311/volledig...
De grenzen stonden al wagenwijd open. Er wordt nergens genoemd de grenzen nog verder open te zetten (verder open kan ook niet).
Minaretten worden niet genoemd en waar het gaat om klimaatverandering gaat het om tegengaan van gevolgen:
"Waterveiligheid heeft daarom hoge prioriteit. Op veel locaties wordt de komende jaren gewerkt aan versterking van dijken en duingebieden."
Lijkt me toch niks mis mee om dijken in de gaten te houden.

koeberg | 15-09-15 | 14:14

De Nederlandse schijndemocratie stijl- en feilloos in beeld gebracht.

Wat ben ik toch trots Nederlander te zijn - en Republikein.

Reinaert | 15-09-15 | 14:14

Van Leeuwen, Koning van de Democratie!
Natuurlijk had hij als vredelievende blanke man geen schijn van kans.
Een ander beeld dat we dadelijk met Sinterklaas zien, dat als er families met kinderen zijn een paar idioten weer de boel gaan provoceren en gewoon er mee weg komen.
Maar de Schijndemocratie is belangrijker dan de veiligheid en het geloof van honderden kinderen.
Maar daarom verdient het Koningshuis vanaf volgend jaar meer geld, terwijl de burger na kan betalen.
Mensen, veel plezier en genot met het laten verneuken van jezelf met jezelf als toeschouwer.
NL krijgt wat het verdient!

ET007 | 15-09-15 | 14:12

Nederland begint steeds erger te worden. En maar kritiek op Putin hebben.

i-Wonder | 15-09-15 | 14:12

@ProAsfalt

Oh jawel hoor!

als je eenmaal uit de politiek bent en geen belangrijke nevenfuncties meer bekleed ben je net als ieder ander en stel je geen fluit meer voor. Neem nou bijvoorbeeld een Els Borst. Mevrouw wordt 40 keer gestoken en who the fuck cares. Het is gewoon een van de velen die we iedere week wel voorbij zien komen.

Mooiste is nog dat door het huidige zorgstelsel vooral vermogende ouderen worden uitgekleed terwijl ze er waardeloze zorg voor terugkrijgen. De eigen bijdrage als je kapitaal hebt is schrikbarend hoog.

Ofwel, de babyboomers die zich over de rug van toekomstige generaties decennia lang verrrijkt hebben zijn dadelijk de dupe van hun eigen beleid. En terecht ook.

Leyolm | 15-09-15 | 14:11

@Leyolm | 15-09-15 | 13:54
Mee eens. De staatsschuld is in ruim tien jaar verdubbeld, en de woekertax-druk ook, zo heb ik de indruk. Maar er schuld en tax wordt niet verlaagd maar dieper of verschoven. Dus dat gaat knerpend en krakend tot stilstand komen. En toch blijft de regering maar met andermans geld smijten en zichzelf en vrinden verrijken alsof er geen morgen is. De vraag is dus niet of, maar wanneer de armoe om zich heen gaat slaan. De Argentijnen weten hoe ellendig dat is: www.youtube.com/watch?v=Zsqa-YHE36A

ben kokhals | 15-09-15 | 14:11

Corry Vonk zong al lang geleden;Ik vertollek,ik vertollek de gevoelens van het vollek. Met mijn vlaggetje,mijn hoedje en mijn toeter.

Aan de andere kant van Het Kanaal heeft iemand dat heel goed begrepen:

www.google.nl/search?q=banksy+dismala...

Terpentijn | 15-09-15 | 14:10

Lang leve de democratie!
Een vlag die de burgerij oproept gebruik te maken van hun democratisch recht wordt met gepast geweld verwijderd.
Een IS vlag daarentegen tijdens demonstraties kan dan weer wel, en wordt misschien wel stiekem toegejuicht...
Ik wordt zo zachtjes aan kotsmisselijk van onze "volksvertegenwoordiging"

die_kale | 15-09-15 | 14:09

Sinds wanneer gaan beveiligers van de NOS over de openbare ruimte? Iedereen kan zich zo noemen, maar het zijn geen politie-agenten. Dus dat afvoeren vanaf de openbare weg mogen ze helemaal niet. Dat mag alleen de popo als ze daar een reden voor kunnen verzinnen.

seven | 15-09-15 | 14:07

Syriers vluchten voor eng regime, maar het is hier niet veel beter. Wat een eng teringlandje word dit

Waakvlam | 15-09-15 | 14:06

Kunnen we Willem niet vervangen door een robot met twee armen, 1 met een handje erop om zwaaibewegingen te maken en andere met een schaar om lintjes door te knippen. Dat geeft een grote besparing.

head_pend_jervin | 15-09-15 | 14:06

Mag je wel met een Prinsenvlag lopen?
Zeg je toch gewoon dat je Luxemburger bent.
En je je paspoort hebt verloren.

Piet Karbiet | 15-09-15 | 14:05

Een GeenPijl vlag mag niet, maar een ISIS vlag in de Haagse Schilderswijk en daarbuiten mag wel. Wat zijn we toch een achterlijk land aan het worden dat zijn eigen graf aan het graven is.

sportingact | 15-09-15 | 14:04

LOL

Schietmijmaarlek | 15-09-15 | 14:02

Oke, ff eerlijk. Van Leeuwen is daar weggejorist en opgerot, right? Dit combifeessie van (indirecte) democratie en constitutionele monarchie mag niet worden verstoord. Zeker niet op zender.

Stel, het was andersom. Geenstijl had een feessie te vieren. Iets over directe democratie bijv (welcome future!). Een feessie hier online, want tja, GS ís online. En een stel NPO'ers/Joopers komt op de panelen hun boodschap verkondigen. Of een stel Stormfronters voor mijn part.

Wat zou Joris dan doen?
(Hier met † wie en waarom hier wordt weggejorist en opgerot search-geenstijl.thruhere.net/ )

Organische evolutie | 15-09-15 | 13:58

"Ik troost mezelf met het feit dat deze zogenaamde volksvertegenwoordigers veel eerder op een verpleegafdeling liggen dan ik. Dat ze maar lekker met 40 man op een verpleegafdeling wegrotten onder begeleiding van een zuster en 3 robots."
Leyolm | 15-09-15 | 13:54

Dat gaat echt niet gebeuren met dat soort 'belangrijke' lui. Nope die hebben geld genoeg om henzelf te voorzien van de beste zorg in tegenstelling tot het klootjesvolk.

ProAsfalt | 15-09-15 | 13:58

René laat zich wel makkelijk afvoeren hoor, daar gaan we geen oorlog mee winnen. Verder is het afvoeren belachelijk, omdat dit idd totaal niet tegen het Koningshuis of de regering is, het is gewoon een uiting van 'democratie'.. dat met deze beelden ook weer laat zien dat democratie en vrijheid volledig nep is. Democratie en vrijheid zolang je maar precies doet zoals het is opgedragen door 'de macht', de vrijheid van een kistkalf dus.

XaleX_2 | 15-09-15 | 13:58

Leyolm | 15-09-15 | 13:54

Eens, deze jaarlijkse facade is niets meer dan een stukje propaganda van de staat.

rowe | 15-09-15 | 13:56

@roverheid | 15-09-15 | 13:49
Dit is eigenlijk wel een verdomd goed plan.

We zijn nu in het stadium dat het niet uitmaakt of het nu negatieve of positieve publiciteit is maar dat er überhaupt publiciteit komt.

Misschien iets voor Jan Roos van dhr Van Leeuwen wanneer hij vrijkomt. Hopelijk hoeft hij geen twee jaren te zitten in voorarrest.

Kom niet aan het Koningshuis noch aan de EUSSR en gij zult het ontgelden!

ProAsfalt | 15-09-15 | 13:55

@Ci Ty33 | 15-09-15 | 13:44
Die vlag van Van Leeuwen is niet tegen de koning of regering of zoiets, maar een feestje voor de democratie. Dus uw vergelijking gaat niet op.

ben kokhals | 15-09-15 | 13:54

Nou, net heel de troonrede zitten beluisteren. Wel weer typisch dat er niks over MH17 en het conflict binnen Oekraine( op dat stukje bezetting krim na) gezegd word nu we een referendum willen wat betreft het associatieverdrag. Als dat niet zou spelen was er minstens een a4tje aan gewijd.

Het zinnetje over opvang in de regio was wat mij betreft het hoogtepunt.

Ik had graag iemand met een pistool voor die rechtse rij zien staan. Had die persoon ons in een schot kunnen verlossen van de landverraders Rutten en Dijsselbloem. Dat zou pas een legendarische double kill zijn.

Waar ik echt boos om kan worden is dat geleuter over economisch herstel... Een verdubbeling van de staatsschuld binnen 7 jaar. 460.000.000.000 schuld en nog steeds een begrotingstekort.. Wij als burger zouden met die werkwijze per direct in de schuldsanering belanden. Het wordt tijd dat we inlossen inplaats van bijlenen. Jaar in en uit schulden maken en speculeren op economische groei terwijl we kampen met dubbele vergrijzing zorgt er alleen maar voor dat mijn en toekomstige generaties de dupe worden van het wanbeleid.

Ik troost mezelf met het feit dat deze zogenaamde volksvertegenwoordigers veel eerder op een verpleegafdeling liggen dan ik. Dat ze maar lekker met 40 man op een verpleegafdeling wegrotten onder begeleiding van een zuster en 3 robots.
Jullie mijn generatie naaien, ik jullie.

Leyolm | 15-09-15 | 13:54

Dit is dan waar het Nederlandse (klootjes)volk zo trots op is: Vrijheid van meningsuiting en democratie????!!! Waarom staat heel Nederland niet op tegen deze verschrikkelijke machtsvertoning?????

We zijn het niet waard!

Succes Geen Stijl/Peil... ik hoop in elk geval dat er 300.000 mensen in Nederland wonen die wel opstaan tegen deze dictatuur!

rowe | 15-09-15 | 13:53

@Ci Ty33 | 15-09-15 | 13:44
Jazeker, dit spandoek op Prinsjesdag is een ode aan de democratie, ongeveer net zoiets als een Kwinsie die met een pro-zwartepiet spandoek staat bij de intocht van Sinterklaas.

francisca van jole | 15-09-15 | 13:52

Leuke actie, ook al ben ik tegen.

De Treinende Rechter | 15-09-15 | 13:52

Eigenlijk leven we in een bananen democratie, we zagen het alleen niet.

gentle giant | 15-09-15 | 13:51

Kunnen we met z'n allen niet die schijt NOS busjes gaan volgen en als ze dan een live reportage doen op het 8 uur journaal op de achtergrond vervolgens met een GEENPEIL vlag gaan wapperen.

roverheid | 15-09-15 | 13:49

Het wordt denk ik maar eens tijd om naar Noord Korea te verhuizen. Daar word je als burger tenminste openlijk genaaid.

Dhr. de Wit | 15-09-15 | 13:49

@Ci Ty33 | 15-09-15 | 13:44
.
De tekst Zwarte Piet is racisme is een linkse mening.
Geenpeil.nl een url.
.

Piet Karbiet | 15-09-15 | 13:48

Ook de EU-fascisten trappen in hun nadagen er lustig op los. Eng volk!

Arnold9638 | 15-09-15 | 13:47

Je mag anno 2015 op de openbare weg dus geen reclame meer maken voor een burgerinitiatief.

Heel eng dit.

roverheid | 15-09-15 | 13:46

Ci Ty33 | 15-09-15 | 13:44
Volgens mij was dit een vredige aktie!

lanexx | 15-09-15 | 13:45

Je laat je op de openbare weg toch niet wegsturen door de eerste beste V&D-beveiliger. Op grond waarvan denkt deze meneer te handelen?

Hua5965 | 15-09-15 | 13:45

Is er wezenlijk verschil tussen de misplaatste acties tegen Zwarte Piet van de Kwinsies bij de intocht van Sinterklaas, en dit spandoek op Prinsjesdag?

Ci Ty33 | 15-09-15 | 13:44

Nicolae Ceaușescu gniffelt in zijn graf.

Piet Karbiet | 15-09-15 | 13:43

Een glunderende van Leeuwen uit zijn element halen; -1.

de Gebochelde | 15-09-15 | 13:43

@ ProAsfalt | 15-09-15 | 13:38
Ja, met die laatste zin heb je natuurlijk helemaal gelijk. Als je nu niet eens 300.000 stemmen haalt, interesseert het de Nederlanders dus kennelijk écht helemaal niets dat ze zich nooit fatsoenlijk mogen uitspreken over EU-kwesties.
Maar dan mag dit volk daar ook nooit meer zeuren.

Lewis | 15-09-15 | 13:42

Voor iedereen die twijfelt aan het nut van directe democratie, hier het conceptuele gelijk van crowdsourcing:
www.youtube.com/watch?v=iOucwX7Z1HU
BBC - The Code - The Wisdom of the Crowd
(Ook een Staatsomroep, maar dat terzijde)

Organische evolutie | 15-09-15 | 13:42

als anti zwarte pieten staan te demonstreren tijdens de intocht, spreken we daar schande van. Als we willen demonstreren tijdens Prinsjesdag, dan moet dat kunnen. Vind dat je dit nu en hier niet moet doen

Speertjespunt | 15-09-15 | 13:41

Jassus, die zure harses van die nos miep, daar lopen de rillingen van over mijn rug, brrr.

En @crapo, goed denkwerk, ga zo door!

Fuck-a-duck | 15-09-15 | 13:40

Samenvatting troonrede:
Grenzen wagenwijd open voor asielzoekers.
Klimaatminaretten worden volop gebouwd. Kost een paar cent maar dan heb je ook niets.
Staat der Nederlanden wordt opgeheven om in te voegen bij de EUSSR.
Sociale zekerheid wordt nog verder afgebroken.
Didi heeft een groot aandeel gehad in de troonrede gelet op de klimaathoax. Dit wordt aan de kindertjes al onderwezen daar (eer)gisteren een debat is geweest op een school met de stelling: intercontinentale vluchten moeten worden verboden. Volgens een D'66 er wordt hierdoor meteen nagedacht over de klimaat problematiek. Zo doen wij dat. Linkse Leugens opnemen in het onderwijs. Wie deed dat nog meer 70 jaar geleden?

En het volk vindt het best daar de 300.000 handtekeningen nog steeds niet zijn gehaald en mogelijk ook niet worden gehaald al hoopt ProAsfalt van wel.

ProAsfalt | 15-09-15 | 13:38

-weggejorist-

treintrien | 15-09-15 | 13:37

Afgevoerd in opdracht van Pegtholt zeker

Melfs | 15-09-15 | 13:36

Leve de Koning. En Geenstijl.

Normpje | 15-09-15 | 13:34

Hoezo opgepakt ? Hij heeft verdomme oranje haar hoor.

Herr Vorragend | 15-09-15 | 13:32

Stel dat de AFA daar had gestaan met een spandoek, of Vluchtelingenwerk, of een andere club waar ik weinig mee heb, dan zou mij dat geërgerd hebben en zou ik het ook niet erg hebben gevonden als dat spandoek was verwijderd. Prinsjesdag is daar nou eenmaal niet voor.
Dat gezegd hebbende, zit ik hier met een brede smile naar Van Leeuwen te kijken en vind ik het een prachtige, heerlijk ludieke actie.

Lewis | 15-09-15 | 13:31

Wel een beetje amateuristisch in beeld gebracht, verder echt een top actie.

Digitaal Smoelwerk | 15-09-15 | 13:30

@CrapoTheGreat | 15-09-15 | 13:21
Interessant betoog!

ben kokhals | 15-09-15 | 13:29

Wat vreet die Elias bij de lunch ? Anderhalve buffel ? Jongensjongens.

Kaltsnautzige | 15-09-15 | 13:29

Afgevoerd door een V'tje in de openbare ruimte. Kan dat zomaar?

Muxje | 15-09-15 | 13:29

Een spandoek DAT werd afgevoerd.

Sarcasper | 15-09-15 | 13:29

Van Leeuwen is een held!

ben kokhals | 15-09-15 | 13:28

-weggejorist-

met zn zessen | 15-09-15 | 13:27

Zag ik me toch Ton Elias shinen... Hij glom erover...

Klik_hier | 15-09-15 | 13:25

Mooie jurk van Thieme met TTIP erop.
Thieme's Tepels In Position.
Of zoiets.

Cuyahoga | 15-09-15 | 13:23

Geweldig! Als de NOS niet naar Geenpeil toe komt, gaat Geenpeil wel naar de NOS. Exposure = exposure, maakt niet uit hoe. Maar op welke grond kan die 0-streper je daar wegsturen dan?

Banco Suivi | 15-09-15 | 13:23

Zal zo'n fascisten vlag van onze medebewoners wel toegestaan worden ?

Jetstream | 15-09-15 | 13:22

Kan hij meteen even aan de waxinelichtjesgooier vragen hoe het nu met hem gaat.

brughslurph | 15-09-15 | 13:21

We zullen en moeten in sprookjes geloven (religie, monarchie). En er is een heel peloton aan regisseurs die dat voor ons bepaalt. Gristen, moslims, grachtengordel, elite. En als domme schapen geloven we alles wat er gezegd wordt. Trouwens, wordt Die-Elias steeds dikker ?

Kamervraag | 15-09-15 | 13:21

Van Leeuwen. Held. Ik hoop dat we de 300.000 halen. Tevens hoop ik dat dit hele GS initiatief ertoe zal leiden dat burgers die erg betrokken zijn bij politieke beslissingen er vanzelf bij betrokken gaan worden. Zij die er geen fluit van afweten zijn vaak ook niet zo maatschappelijk betrokken, en dat zijn de mensen die bijvoorbeeld ook niet voor GeinPeil tekenen, maar wel nog steeds waardevolle burgers op ander terrein kunnen zijn. Die wil je niet aan het roer, ook omdat ze dat zelf niet willen. Maar degenen die nu aan het roer zitten zijn er niet automatisch ook competent voor, ze zijn slechts competent gebleken om zich op die hoge positie aan het roer te spelen. Dat is ook een talent, ze zijn goed in het krijgen van een topfunctie.
<br>
<br>
Wat ik hoop, en verwacht, in de toekomst is dat er door dit GS-initiatief iets losgekomen is bij de mensen. Een eerste schreeuw zo van "Hee, wij zijn er ook nog, en wij hebben er ook verstand van!" en uiteindelijk ertoe zal leiden het volk bij elke beslissing zijn mening MAG geven op internet. Iedereen kan gewoon, thuis vanachter zijn computer, aangeven waarom, en waarop gebaseerd en zo, hij een bepaalde mening erop nahoudt. Sommige mensen zullen zomaar wat roeptoeteren, want ook mensen die er de ballen verstand van hebben gaan er natuurlijk gebruik van maken. Maar, en dat is nou het mooie, dat is helemaal niet erg, want die die zullen niet zo serieus genomen worden (weinig kudo’s krijgen). Als je zo bij elke beslissing het volk vraagt om hun stem + onderbouwing, zul je vanzelf merken dat het telkens dezelfde mensen zijn die overal bij betrokken zijn en een gegronde pakketje aan standpunten daarvoor aandraagt. Die mensen zullen vanzelf een naam gaan opbouwen onder het volk. Iedere gebruiker zal dus ook een profiel moeten krijgen waarop je kunt zien hoe vaak iemand achteraf gelijk bleek te hebben, hetgeen weer je status verhoogt. Je moet dus ook kunnen groeien qua status op die website als je vaker gelijk krijgt van het volk via kudo’s.
<br>
<br>
Op die manier zullen de ware beleidsbepalers zichzelf in de kijker speler, en vanzelf een naam gaan krijgen. Mensen die vaak goede punten aandragen worden steeds populairder, omdat ze vaak veel kudo's ontvangen van anderen. Misschien kan er een kudo-systeem komen waarin je niet alleen eens/oneens kunt zijn met iemands betoog, maar dat je ook kunt zeggen "Ik ben het oneens met zijn eindconclusie, máár punt A en punt C lid 3 van zijn onderbouwing, daar sta ik wèl achter". Alle losse onderdelen van iemand standpunt zouden kudo's moeten krijgen, en invloed hebben op zijn/haar status. Uiteindelijk zal vanzelf duidelijk zijn over welke details de meeste mensen het eens zijn, en waar niet mee. Vervolgens heb je dus een soort Kamer-voorzitter achtig clubje mensen nodig die alle meningen die de meeste kudo’s hebben gekregen overzichtelijk uiteenzetten en ordenen, zodat het grotere plaatje steeds duidelijker wordt, want sommigen geven met andere bewoordingen dezelfde mening, dus iemand moet dat allemaal overzichtelijk groeperen. Ja, het is veel werk, maar het zijn ook belangrijke beslissingen, het gaat hier om een land en een cultuur, en dat moet je niet overlaten aan een klein groepje senioren die zelf niet eens midden in die veranderende cultuur staan. Ik hoop dat we die kant op gaan, zodat we op den duur helemaal geen politieke partijen of lijsttrekkers meer nodig hebben, maar alles direct vanuit de mensen zelf besloten wordt. Scheelt ook nog een behoorlijk wat belastingsgeld. Het zou mooi zijn als GS de aanstichter is van de eerste stap in die richting.

CrapoTheGreat | 15-09-15 | 13:21

Hahaha, dat smoelwerk van dat NPO mokkel!

BlowingBubbles | 15-09-15 | 13:21

Demos cratos my ass!

MacMiep.nl | 15-09-15 | 13:20

Dit was de modepolitie. Puur omdat dat rood vloekt met dat blauw. Niks aan de hand. Doorlopen verder

Montu | 15-09-15 | 13:20

Er komt een dag dat de wal het schip keert... En dan...

Dhr. de Wit | 15-09-15 | 13:20

Prachtige actie, smullen!

Petrus de Rewa | 15-09-15 | 13:15

Het maakt niet uit hóe ze je noemen, áls ze je maar noemen :-)

HJDB | 15-09-15 | 13:15

Geniale actie Van Leeuwen!

another_s | 15-09-15 | 13:15

Hij doet het er ook wel om hé ;) Boefje!

Aantastelijk | 15-09-15 | 13:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken