Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PRIO1 politie: scheldende twitteraars terechtwijzen

Dingen waar de politie tegenwoordig geen mankracht voor vrijmaakt: inbraak. Aangifte. 112-meldingen. Fietsendiefstal. Aanpak van zware criminaliteit is zwaar onbemand en er zijn ook niet genoeg mensen om de bossen en hei crimineelvrij te houden. Zelfs flitsen doen ze nauwelijks, deze dagen. Maar wanneer staat de politie gelijk aan je deur? Zodra je iets lelijks over ze zegt. Dan hebben ze mankracht genoeg om aan te bellen en uit te leggen waarom ze 'foei' zeggen. Oei, iemand gebruikt lelijke woorden op het internet, kom, laten we gelijk schaarse politie-uren vrijmaken om aandacht aan deze persoon te schenken. Of aan de PR van rappers werken, want als een entertainer een Nickelodeon-versie van Eazy E doet op het podium, wordt hij ook gelijk gearresteerd. Iemand aanspreken als hij je op straat uitscheldt, dat begrijpen we. Maar helemaal moeite doen om iemand thuis te vertellen waarom schelden stom is, dat slaat nergens op. Waarom heeft de Nederlandse politie geen dikkere huid? Of haar prioriteiten beter op orde? Dit is allemaal verkwiste manuren (m/v) aan zaken die er nauwelijks toe doen. Ga. Eens. Boeven. Vangen.

Reaguursels

Inloggen

*sittin' there on the toilet with the Star-Spangled Montezuma's Revenge*
Maakt het hebben en openbaar verwoorden als een mening van gedachten die door anderen als zodanig beledigend kunnen worden ervaren, dat de popo er even om komt aankloppen, de waakzame popo van dienst tot een agent van der Gedachtenpolizei of niet?

hallevvezool | 01-09-15 | 18:53

Ik zeg dik verdiend die loonsverhoging waar die zieligerds om janken blauwpet baby's

Ik ben chili | 01-09-15 | 14:41

Twitter: de politie lost in NL maar 23% op.

Feit + belediging in 1

de.suriXL | 01-09-15 | 05:10
-weggejorist-
loekiekoch | 01-09-15 | 04:21

Beledigen van agenten is wel prio. Moeten ze het ook op straat doen. Grote bek is last, direct, altijd. Is er gelijk meer respect voor ze.

Roer | 31-08-15 | 22:56

Mwah... Wat voor vuil kwam er uit deze muppet zijn vingers? Het is wettelijk strafbaar. En het is een mietje. Ik deed het face-to-face bij een KMAR sukkel. Niet handig, wel begrijpelijk. Werdt een sepot.

Vageling | 31-08-15 | 22:25

Nou ik vind het verdomme terecht. Ook dat dat ukkie is opgepakt. In ten minste de helft van de filmpjes op dumpert waar een politieagent in voorkomt is ook een sissende marokkaan op de achtergrond te vinden die hem voor alles en nogwat uitmaakt. Een beetje respect voor de politie mag best.

rickstick19 | 31-08-15 | 21:54

ISIS is groot geworden door gebruik te maken van social media en heeft daardoor een hoop lamlendige volgelingen aangetrokken. Als iedereen nu ongehinderd via de social media de politie begint uit te schelden en haat te zaaien, dan krijg je hetzelfde resultaat dat de haatzaaiers en opruiers bepalen hoe de wet en democratie gehandhaafd moet worden. Goeie aktie van Hermandad.

Baronwater | 31-08-15 | 21:11

Zelfs op een aangifte via hun site reageren ze niet, na een automatisch ontvangst mailtje hoor ik niets meer, tot je het recht in eigen hand neemt en wat verkeerd gaat, dan staan de bonnenschrijvers klaar.
Dit land is de weg volkomen kwijt, popo incluis.

gebrokenvleugel | 31-08-15 | 20:25

Stoer. Je moet maar durven

xspalm | 31-08-15 | 20:25

Terechte actie. Zonder respect geen politie.

Bicycle_Repairman | 31-08-15 | 20:06

Je zal maar agent zijn.
Iemand van bovenaf heeft ze die opdracht gegeven.
Wil ik graag weten wie.

Schietmijmaarlek | 31-08-15 | 19:42

De vraag is: is de kans dat de aan de deur gewaarschuwde Twitteraar in de aankomende tijd een fiets zal stelen verkleind?

je_batsklare_moeder | 31-08-15 | 18:35

Oh als er iets over hen gezegd wordt dan hebben ze wel tijd, dan rukken ze uit, maar om aangiftes op te nemen dan zijn ze niet thuis, dat noemen ze prioriteiten stellen, ik weet niet wat die beste man gezegd heeft over de politie, je kan ook te ver gaan, maar ik heb geen enkel respect meer voor de politie, helaas, maar voor mij zijn het bonnetjes schrijvers voor het echte werk moet je bij hen niet aankloppen.

Antidoofpot | 31-08-15 | 18:12

Ik kom toch ook niet aan je deur als ik beledigd word
op het internet, dus wat zijn dat dan voor aso/maffia
praktijken van de popo?

Ronnie D. | 31-08-15 | 17:36

Hopelijk worden ze van hogerhand op de vingers getikt.

Knarf666 | 31-08-15 | 17:33

@Basta12 | 31-08-15 | 14:35
.
Zijn Twitteraccount werd al door de Politie in de gaten gehouden, dus hij zal wel een bekende zijn van de agent die dit deed.

[x]-Ongeschikt | 31-08-15 | 17:31

En als je dan na lang aandringen je niet voorgedrukte aangifte eindelijk rond hebt, verdwijnt deze in 37% van de gevallen als je de deur uitbent, direct in de prullenbak.

Allitnil | 31-08-15 | 17:03

ze kunnen zichzelf niet eens meer redden robbie.....

thepinkpainter | 31-08-15 | 16:59

Moet je voor de lol eens zelf aangifte van zoiets, gaan ze echt niks aan doen.

Gewinflipt | 31-08-15 | 16:50

ik begrijp de politie helemaal. Ze mogen de hele dag de rotzooi van de samenleving opruimen. krijgen de hele dag 'kanker' dit en 'kanker' dat te horen. Maar als die zgn store jongetjes dan zelf een probleem hebben, dan mag de politie ze komen redden.
Maar stoer vanachter je toetsenbord op de politie schelden, ja dat is erg makkelijk.

Robbie..... | 31-08-15 | 16:40

Op straat laten ze zich voor van alles uitmaken door tuig en een tweetje kunnen ze niet tegen. Wat een stelletje schandelijk laffe tyfushonden zijn het toch. Ik zal nooit meer een bekeuring betalen mij medewerking is bij deze opgeschort voor bepaalde tijd. Tot ik dood ben.

Das Sjaak | 31-08-15 | 16:39

Authoritaire mannetjes met macht > vvmu.

Hetissteedshetzelfde | 31-08-15 | 16:36

de waarheid zeggen over de "burgerbeschermers" mag toch wel? ook al is die bikkelhard! zolang je maar niets over demmink zegt, want daar hebben ze nog steeds geen bewijzen tegen kunnen vinden, nou ja, de justitie kan die bewijzen niet vinden omdat het een "gewaardeerd" collega van ze was.

thepinkpainter | 31-08-15 | 16:35

@ja,diedus! | 31-08-15 | 16:21
En dan die schijnheilige Samson die dat even lekker beaamt en deze beschamende vertoning alleen maar mooi vindt. Wat een kwalbakken. Dit komt in het rijtje walgelijk momenten van policor Nederland. Zoals het moment met Marcel van Dam, Het Interview met Jan Maat, de aanvallen op Fortuyn, en ga zo maar door.

Mark_D_NL | 31-08-15 | 16:30

Voor de politie mannen en vrouwen die deze prioriteitenstelling goedkeuren, uitvoeren en zich moreel verheven op de interwebs begeven: Ik vindt u allen flapdrollen.

Kapt. Kip | 31-08-15 | 16:28

@ja,diedus! | 31-08-15 | 16:21
Met zijn enge stasikop..
En echt, het BARST van dat soort mensen in dit land, kom er steeds meer tegen.

Slipsnifter | 31-08-15 | 16:26

De politie speelt voor eigen rechter.

ja,diedus! | 31-08-15 | 16:24

Kijk , de gedachtenpolitie is een feit. Mijn vorige comment ging hier al over: Lees in plaats van website het woord tweets . www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek... Als je als burgemeester stelt dat er wettelijke grenzen zijn overschreden dan stuur je niet de politie om te intimideren. Dan pak je door en dan ga je het strafrechtelijke traject in. Maar dan ga je krijgen dat er opeens veel meer website's blijken te zijn en dat zijn dan niet de website's waarop bezorgde buurtbewoners zich wat opgewonden en onhandig uitdrukken in de comments tegen de komst van een islamitische school in de buurt. Want daar gaat het over. Nee , burgemeester dan moet je ook maroc.nl en andere fraaie site's aanpakken, en dat durf je niet he'. Dus misbruik je je macht en stuurt de gedachtenpolitie af op bezorgde burgers van je stad en intimideer die lekker voor het oog van hun eigen buren.
ja,diedus! | 22-08-15 | 10:55 | Aldus mijn vorige betoog. Nu weer politie aan de deur. Of je gaat zoals ik al schreef het gerechtelijke traject in of je doet niets. Meer smaken zijn er niet , ook niet bij de politie. Intimideren past niet bij de politie want dat geeft rechtsongelijkheid en dan ga je een grens over. Gezien de voorgedrukte aangifte formulieren heb ik geen hoge ( politie) pet meer op van de beoogde onpartijdigheid der sterke arm.

ja,diedus! | 31-08-15 | 16:18

Hoe herleiden ze een tweet zo snel tot een adres?

trenthopper | 31-08-15 | 16:17

Quis custodiet ipsos custodes?

Zathras | 31-08-15 | 16:03

Kiezen ze alleen de Nederlandse namen uit of ook die andere 192 Nederlandse nationaliteiten namen ???

duitse herder | 31-08-15 | 16:03

@Thunderbird | 31-08-15 | 14:42
In staat zijn niet emotioneel te reageren op beledigingen verdient vele malen meer respect dan hardhandig met repressie je autoriteit willen vestigen. Dat laatste is nog nooit gelukt.

noorderling | 31-08-15 | 16:00

De politie en het web in de gaten houden. Laat me niet lachen. Ze hebben zelf de "DDOS" van afgelopen weekend veroorzaakt door een afbeelding die iets te groot was. Prutsers!
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/cyb...

Dhr. de Wit | 31-08-15 | 15:59

Oneens met deze schrijver. Om te beginnen moet je als pliesie nou eens helemaal niets accepteren als belediging. Pas daarna de rest. Het respect moet terug. En ja, politie flitst langs de snelweg. Moet je maar nie te hard rijden sukkel.

Politicusincapabelus | 31-08-15 | 15:59

Antitheïst | 31-08-15 | 15:37


Ziet u domme man ze moeten niet aan ontzag werken maar aan respect van de burger. Op deze momenten doen ze het steeds weer precirs andersom. Ze willen duidelijk ontzag en angst voor de politie creeeren in plaats van respect. Dat respect wordt steeds minder. Raar h'e als ze zich wel druk maken om dit stompzinnige zaken maar de echte misdaad niet echt kunnen aanpakken. Steeds maar weer. Maar wel meer geld willen afdwingen met stakingen gericht tegen de burgers. Tsja het is maar wasr je je prioriteiten legt. Zeg maar bij flitsen,werken als boetekannon en zogenaamde beledigingen tegen politie als misdaad nummero 1 zien.

tweetybird | 31-08-15 | 15:55

Jammer dat deze tijd niet besteed wordt aan het daadwerkelijk verbeteren van het aanzien van de politie. Dit is pure symptoombestrijding en eigenlijk nog onsuccesvolle ook.

de Gebochelde | 31-08-15 | 15:53

2% Van alle criminaliteit oplossen.
Burgers vermoorden met anabole steroïden gebruikende spierbundels, die hun agressiviteit botvieren middels moord op nog niet eens verdachten.
Dat weten, en daar niks tegen doen. Lekker laten moorden.
En dan het lef hebben om over een kwetsende tweet te beginnen.
Hoe corrupt kun je zijn. Nou, het volstaat op politie te zijn.
In corrupt Afrika moord de politie misschien wel minder, intussen.

Raider Twix | 31-08-15 | 15:49

Vrijheid van meningsuiting en zelfbeschikking zijn een kanker voor de Europese samenwerking en moeten bestreden worden!

Min-of-meer | 31-08-15 | 15:49

Zijn ze aan ontzag aan het werken is het ook weer niet goed.

Antitheïst | 31-08-15 | 15:37

@ DerUnterMensch / 15:16
Wat dat eerste punt aangaat, toen laatst de pliesie [niet allemaal] een dagje minder boetes uitschreef
reageerde de overheid dat die dag de overheid wel 60 miljoen euries hadden 'gekost'
Die woordenkeuze zegt alles over hoe de [R]overheid de politie al jaren ziet, als een middel om de schatkist te spekken
Vele jaren geleden beklaagde de rijkspolitie zich er al over dat ze in hun ogen 'gedegradeerd' waren tot een 'veredeld incassobureau' [de letterlijke woorden] en geen/nauwelijks tijd meer hadden voor het helpen van automobilisten, nog slechts boetes uitschrijven
Die ellende is dus niet van gisteren

Tobi | 31-08-15 | 15:34

Intimideren van internethelden als prioriteit stellen boven het aanpakken van burgerintimideerders op straat maakt van deze politie net zulke helden als de toegesproken man ik kwestie.

De waard zijn gast | 31-08-15 | 15:34

@figuur | 31-08-15 | 15:31
Is dat niet die slappe lul van de Pietlitie?

Jackanders | 31-08-15 | 15:34

Stelletje ongeloveloze pannekoeken...

Good Meuning | 31-08-15 | 15:34

Iedereen heeft het recht om beledigt te worden en om te beledigen, dat mensen beboet ervoor kunnen worden is absurd want belediging is een gevoel.

Dit bewijst maar weer dat meeste agenten zwak gezind zijn, als je een gevoel van belediging belangrijker vind dan echte misdaad dan is er iets goed mis met je.

legionaire | 31-08-15 | 15:33

Even klikdrukken op de twitterfeed hierboven, en u zult zien dat Koewinsie HalveGario zich er ook alweer mee bemoeit. En dat vind ik eerlijk gezegd veel ergerlijker dan het onderwerp zelf..... Kan die droeftoeter niet eens wat gaan doen met z'n leven? Of zou de 'dader' van de belediging een kleurtje hebben en is het weer diskriminazi volgens hem? Zucht....

figuur | 31-08-15 | 15:31

Ik ik ik ... Ik snap het niet meer. Mijn bureau vol
mappen en onderzoeken en mijn collega's hebben hier tijd voor??? *doet met hoofd op bureau rammen*

drs. S. Lim | 31-08-15 | 15:26

Nooit iets zeggen tegen een uniform behalve "ben ik verplicht hierop te antwoorden?" en "dan zeg ik niets, dan word ik ook niet opgepakt voor belediging"

liegende hollander | 31-08-15 | 15:24

@filmmakert | 31-08-15 | 14:33
Bij de Nederlandse politie geldt één is geen: ze gaan altijd minimaal met zijn tweeën op pad. Vandaar ook de slechte prestaties van de Nederlandse politie. Als ze op hun eentje op pad gestuurd zouden worden zou hun reikwijdte met minimaal een factor twee verhoogd worden. Maar ja: dan hebben ze niemand om mee te praten hé.

Peter_K | 31-08-15 | 15:24

Heeft er al iemand gevraagd naar de inhoud/screenshot van de oorspronkelijke tweet? Anders zitten we hier allemaal poep te praten over iets waar we het fijne niet van weten. Zonder deze inhoud of screenshot vind ik dit een incompleet kutdartikel.

******* | 31-08-15 | 15:23

WE zijn aan de deur geweest, de helden.

compitaal | 31-08-15 | 15:21

Nooit geweten dat Nederland politie hadheeft.

duitse herder | 31-08-15 | 15:19

Maar, vroegen ze ook nog waar de onderduikers verstopt zaten?

Boris die Sauertopf | 31-08-15 | 15:19

Dit MACHTSMISBRUIK en (vele) uren inzet Politie in verscheidene korpsen (!) is nog vele malen ergers, wegens #sukkels...
www.youtube.com/watch?v=p8dvjBMbzx4

Pjotrans | 31-08-15 | 15:19

netniet | 31-08-15 | 15:03

Ja je moet altijd zeggen ,ik denk dat men u een lul vindt. Zeg maar een uitspraak algemeen houden. Zodat je altijd kunt terugvallen tsja dat is hun mening. Zo kun je bijvoorbeeld ook zeggen ik heb gehoord dat ze u een boerenlul vinden. Of zoiets als bent u zelf van mening dat u een klootzak bent. Daarmee zeg je dus wel en niet dat hij een klootzak is maar in vragende vorm en naar zijn eigen mening. En dat mag. Is al eens een uitspraak over geweest waar de verdachte zogenaamde belediger werd vrijgesproken.

tweetybird | 31-08-15 | 15:19

@Tobi | 31-08-15 | 14:47
Het is een mix van.. Het gaat al fout bij de politiek die de politie zien / inzetten als een inkomstenbron.. de politie is een kostenpost, een hele hoge kostenpost zelfs.

Het gevolg zijn absurd hoge boetes, onredelijke boetes, geen goede behandeling, verkeerde prioriteren enz.

Dan heb je die top die dat uit voert en vaak ook hun taak meer ziet als de burger in toon houden in plaats van dienstbaar zijn.

Tenslotte de agenten zelfs. Hoe veel agenten worden niet agent omdat het ze een ‘stoer’ beroept vinden? Dan heb je al de verkeerde mentaliteit. Je moet bij de politie gaan omdat je mensen wilt helpen.

DerUnterMensch | 31-08-15 | 15:16

Korps Schiedam... Onlangs ben ik nog van straat geplukt toen ik mijn katten uit aan het laten was. De dienders vonden dat vreemd en mijn hele hebben en houden kon ik aan hen opbiechten. Toen dat allemaal achter de rug was, en alles naar waarheid bleek te zijn, was het nog niet genoeg: werd ik ook nog eens naar huis gebracht om mijzelf te identificeren...
Even daarvoor ben ik door een licht getint figuur bedreigd: het figuur keek mij lang aan en toen ik dat opmerkte en terugkeek kreeg ik een hoop ellende van hem te verduren, inclusief doodsbedreiging. Het zou mij niet verbazen dat dat figuur de politie heeft opgebeld.
Een tijd terug ben ik door een achterop komende brommer geschept, en ik heb daar langere tijd fysieke schade aan overgehouden. Toen ik op het bureau in Schiedam aangifte ging doen hadden zij één prioriteit: of ik zou kunnen weggaan opdonderen en thuis via het internet aangifte doen.
Schiedam is overigens ook de stad van de "Schiedammer parkmoord": een onschuldige heeft jarenlang onterecht opgesloten gezeten omdat hij op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.
nl.wikipedia.org/wiki/Schiedammer_par...
Ik denk dat ik nu maar eens een officiële klacht ga indienen. Misschien dat het wat helpt, waarschijnlijk niet.

Peter_K | 31-08-15 | 15:16

Wat ben ik toch weer "blij" om Schiedammer te zijn. Zat problemen in de stad die niet opgelost worden. Maar voor een beledigende tweet staan we wel snel aan de deur. Want o jeetje er worden ambtenaren beledigd. Stelletje lutsers.

leegglas | 31-08-15 | 15:13

Dus twitter gaat een nieuwe fase in. Kritiek op de politie hebben via twitter wordt een misdaad prio 1. Tsja je kunt dus beter een bank beroven als twitteren. Met die bank beroven wordt je van dader ,slachtoffer uiteindelijk. Bij twitteren met politie kritiek wordt je van je bed gelicht. Dat noemen ze bij de politie nu digitaal gaan.

tweetybird | 31-08-15 | 15:12

Tekenend voor de scheefgroei in prioriteiten en misplaatste ego's. In die tijd hadden ze ook iets nuttigs kunnen gaan doen.
De politie is allang je beste vriend niet meer, net als die hete aardappels in Den Haag en Brussel.
Misplaatste egotripperij over de rug van de burger, die hun salarissen, douceurtjes en fouten ook nog eens betaald.

Vaffanculo! | 31-08-15 | 15:09

Is fietsers zonder licht bekeuren van prioriteitenlijst gevallen?

Barani517 | 31-08-15 | 15:07

Jaja, de 'Stasi' duldt geen vrijheid van meningsuiting en komt wel eventjes op je deur bonzen ("AUFMACHEN!") als hun tedere zieltjes gekwetst zijn. Beetje dreigen, dwingen zijn post te verwijderen en dan eventjes het plebs via de hedendaagse 'social-media-Pravda' bang maken.

K*tburgers intimideren gaat nog eens heel groot worden in Nederland...

Xirdalan | 31-08-15 | 15:06

o jee waren ze offended zoals elke andere minderheid, agosie.

GerMonster | 31-08-15 | 15:05

Ik vind het gewoon prima, want schelden is sowieso stom, heb je kritiek?! Dat mag hoor, maar dan moet je met alle vrijheid je kritiek netjes uiten met argumenten.

Ik hoop vooral ook dat de veiligheidsdiensten alle ISIS sympathisanten en overige islamitische terreur verheerlijkers keihard aanpakken.

Wonderful-Life | 31-08-15 | 15:04

@DerUnterMensch | 31-08-15 | 14:38
Als u tussen de regels door leest, zit u dat vooral de Agent op straat doorgaans geprezen wordt. Het is de managementlaag met die lul van een van der Steur erboven welke het ook voor de politie flink verstiert.
Als de prioriteiten weer liggen bij het oplossen van (echte) criminaliteit en het burgertje pesten ophoudt, krijgt de politie vanzelf het respect terug.
Het probleem zit in de managementlaag, niet bij de agent op straat.

Mastermattie | 31-08-15 | 15:04

Belediging is een subjectief begrip. Als dergelijke sujetten zich aan mijn deur melden dan moesten ze eerst maar eens aannemelijk maken dat de geuite belediging hen specifiek betrof. De borrel, homooooo s.

netniet | 31-08-15 | 15:03

Fuck de Nederlandse politie. Overgevoelige sub mbo niveau losers die je liever zien gaan dan komen. Geven je continue het gevoel dat je ze lastig komt vallen en er toch niets mee gedaan wordt. Nee dan oogst je lekker respect natuurlijk.
Ambtenaren met een misplaatste zucht naar autoriteit.
Als de politie nu eens wat zou laten zien als echte veiligheid verhoging ipv burgers treiteren en hun zuurverdiende geld afhandig maken met allerlei flut-boetes dan zouden ze ook wat meer respect verdienen. Bovendien lijkt het me een grondrecht dat je je ongenoegen over hen mag uiten in het openbaar. Vrijheid van meningsuiting is een hoog goed maar daar zullen deze IQ 100 minners wel nog nooit van gehoord hebben.
Als je nou een specifieke agent aan het beledigen bent dan hebben ze een punt maar je ongenoegen over de politie in het algemeen uiten is niet meer dan normaal.

WatZalIkErvanZeggen | 31-08-15 | 15:02

Geluksvogel | 31-08-15 | 14:58

haha ik durf met zekerheid te stellen dat uw IQ minstens 40 punt lager is dan die van mij. Zit u nog op 112. Aardig toch ?

Restepect | 31-08-15 | 15:02

@(c)ZWITSUL | 31-08-15 | 14:37
Daarover, ik heb hier contact met een direct betrokkene van de organisatie van de lokale intocht. De organisatie heeft aangegeven dat zonder Zwarte Piet men ook geen intocht gaat organiseren.
Het idee speelt om een ander TV-station te bellen en zien of zij dit turven uit te zenden op hun station (bij voorkeur tegelijk met de NOS intocht). Ik denk dat de vergelijking tussen kijkcijfers boekdelen zal spreken

Mastermattie | 31-08-15 | 15:00

Thunderbird | 31-08-15 | 14:48
Gezag? Tegenover tuig ja. Ze staan in dienst van het volk en niet andersom. Met hun "man die het nodig vond om..." wat een denigrerend toontje. Wanneer je met de dood wordt bedreigd of wordt gestalkt kunnen ze niks voor je doen. Ja pas als je met een paar kogels door je lichaam voor de deur van je werkgever ligt.

kicktherabbit | 31-08-15 | 15:00

@Koning van de Wereld | 31-08-15 | 14:59
In het geval van die filmpjes is het "koeltoer", daar heeft de politie diep respect voor.

Slipsnifter | 31-08-15 | 15:00

Klinkt nogal dictoriaal, zo vaak "kankerpolitie" in duizenden filmpjes en ze doen niks. Deze man was zeker blank?

Koning van de Wereld | 31-08-15 | 14:59

Wat een land...
Als er bij je ingebroken wordt terwijl je thuis bent komen ze niet opdagen, maar ze hebben wel tijd om de gegevens te achterhalen en langs te gaan bij iemand die ze op het internet "sukkels" heeft genoemd.
Man man man..... wat een land...... het is om te janken.

Slipsnifter | 31-08-15 | 14:58

Ah, weer een draadje voor de reaguurders die het VMBO niet hebben afgemaakt. Geniet ervan kinders!

Geluksvogel | 31-08-15 | 14:58

Ik ben nog steeds in afwachting van mijn proces wegens #sukkelgate (1 enkele tweet) vs. Rob Draisma & Esther Los twitterend onder account @wijkagVrijenban van #Politie #Delft @Poldelft

Slecht_volk | 31-08-15 | 14:56

Geluid overlast of poging tot inbraak ... ze hebben geen tijd (letterlijk hun woorden) Nee politie is niet meer wat het geweest is.

ron78 | 31-08-15 | 14:55

Thunderbird | 31-08-15 | 14:48
Politie moet inderdaad gezag uitstralen en daar ook naar handelen. Alleen zien we in de praktijk dat zodra je een Fin bent of in een groep rondhangt er opeens een de-escalerende tactiek wordt toegepast.
Er komt dan een praatgroep en allerlei commissies die eens gaan bekijken hoe ze die groep rifapen beter van dienst kunnen zijn.

En dat weten die fuckers dus gaan ze er lekker mee door. Maar u als hardwerkende burger moet de bek houden en gewoon betalen, en wel gelijk. En uw bek houden vooral want tegen beledigen kunnen ze niet , alleen als een kansenparel dit doet. Dan moet er vooral begripvol op worden gereageerd.

Restepect | 31-08-15 | 14:54

Grappig, de wet die gaat over belediging discrimineert.

(Eenvoudige) belediging: 3 maanden;
Belediging van het openbaar gezag of van een ambtenaar in functie: 4 maanden;
Belediging van een bevriend staatshoofd: 2 jaar;
Belediging van de koning(in): 5 jaar.

seven | 31-08-15 | 14:53

Trias politica, scheiding der machten
De zoveelste aanwijzing dat we in Nederland een groot probleem hebben.
Wat ze hadden doen de persoon ik kwestie op de klachtenprocedure wijzen. Niet aanbellen en een beetje gaan dreigen.
Feitelijk G Nekschot all over again.

General McAuliffe | 31-08-15 | 14:52

De prestaties van de Nederlandse politie zijn een belediging voor Nederlandse burgers, alsmede de rechtstaat an sich.
.
Of iemand even de korpschefs en de minister van veiligheid van hun bed kan lichten?
.
Via AT procedure Neqschot aub. Het zijn immers recidivisten.

Parel van het Zuiden | 31-08-15 | 14:49

Echte boeven vangen?

Neen, daar is geen reet aan. Doen we niet. Waarom ook? Kost alleen maar geld.

ProAsfalt | 31-08-15 | 14:49

Charlie36 | 31-08-15 | 14:42
Ondermijnt welk gezag? De Nederlandse politie heeft hooguit nog gezag bij hele brave en burgerlijke mensen. In veel stadsdelen heeft de politie geen enkel (natuurlijk) gezag, iedere mongool weet dat je toch zo weer buiten staat...

prov1nciaal | 31-08-15 | 14:49

@DerUnterMensch | 31-08-15 | 14:46
Ga lekker in Duitsland of waar dan ook een agent beledigen jij. Politie hoort gezag uit te stalen en als je je uit laat schelden maak je je als agent totaal belachelijk.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:48

@ ikeethetbeter / 14:37
Denk ook even aan wat DerUnterMensch @ 14:38 zegt
Onbekwame agenten zal je altijd hebben, of domme, of beide.
Bedenk overigens wel dat de 'straatagent' niet zelf uitkiest wat hij die dag eens gaat uitvoeren,
de prioriteiten worden door de politietop bepaald, die dat weer krijgen aangereikt door de [plaatselijke] overheid
Die overheid is de enige verantwoordelijke voor wat we de politie dagelijks zien doen, of het nu vooral boetes uitschrijven is of criminelen van welke komaf dan ook niet aanpakken

Tobi | 31-08-15 | 14:47

@sinar2 | 31-08-15 | 14:37
Zo gaat het inderdaad en ook daarmee raken ze alle respect van de goede burger kwijt.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:46

@ Thunderbird | 31-08-15 | 14:42
Hehe.. je praat poep (beledigen moet mogen, en de politie moet dat naast zich neer kunnen leggen.. dat verdient respect, niet met de bonnen beginnen te zwaaien), maar je bent tenminste consequent.

DerUnterMensch | 31-08-15 | 14:46

Charlie36 | 31-08-15 | 14:42
Wat als het gezag er niet voor de burgers is, maar vooral voor zichzelf?

seven | 31-08-15 | 14:45

@prov1nciaal | 31-08-15 | 14:43
Ja dat moet van de burgemeester en die is de baas van de politie. Ik heb diep medelijden met het korps Haaglanden.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:45

2030 : Ding Dong. Politie aan de deur. Tja meneer wat u zo dadelijk wilt gaan schrijven op da social media dat kan niet en wij zetten u daarom preventief 48 uur vast.

U mag ook gelijk 2250 euro aftikken dan kunnen we het door de vingers zien , maar we noteren het natuurlijk wel.

Trouwens , uw webcam in de slaapkamer doet het niet. Daar komt straks een monteur voor langs. Goedenmiddag......

Restepect | 31-08-15 | 14:45

-weggejorist-

SeeMore | 31-08-15 | 14:44

Het zou ook fijn zijn als de politie eens motoren gingen controleren op decibellen alvorens ze de stad inkomen. Gebeurt mij iets te vaak dat ze voorbij rijden in een straat en alle autoalarmen afgaan. Ook midden in de nacht. En pak gelijk even het scootertuig aan dat overal en nergens rijdt waar dat voor hun verboden is. Ook totaal respectloos en verschrikkelijk hinderlijk.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:44

"Wij tolereren geen belediging."
Het zijn net aanhangers van de religie van de vrede.

CoJoNes | 31-08-15 | 14:44

En je vervolgens in de Schilderswijk de huid vol te laten schelden...

prov1nciaal | 31-08-15 | 14:43

Het begint met mopperen op de politie, dan schelden, een keer beledigen, een keer niet aan de kant gaan als de politie er langs moet en als we dat tenslotte allemaal maar normaal vinden een keer een steentje gooien naar die lui. Dit soort dingen wordt van kwaad tot erger. Wat mij betreft goed dat de politie er bovenop zit. Kritiek is prima, beledigen is nergens voor nodig en ondermijnt het gezag als het niet wordt aangepakt. En dan zijn we uiteindelijk verder van huis.

Charlie36 | 31-08-15 | 14:42

Toch ben ik wel blij dat de politie grenzen stelt en gescheld en beledigingen niet tolereert. Ik heb het wel eens gezien dat ze worden uitgescholden en dat gelaten over zich heen laten gaan. Al mijn respect voor de politie was op dat moment op slag verdwenen. Maar het stellen van grenzen werkt alleen al geen enkele agent schelden en beledigingen nog pikt en er standaard proces verbaal wordt gemaakt. Dit moet beleid zijn.
Net al bij kinderen is het ook in de maatschappij belangrijk dat je consequent en duidelijk bent.
Pak rappar Appa meteen ook even op want die heeft het wel heel erg bont gemaakt. Kun je meteen beginnen met het stellen van een voorbeeld. Is heel erg dringend nodig. Wel doen dan he want anders slaat het nog allemaal nergens op en dwing je nog geen respect. Dat Appa niet achter de tralies zit heeft al mijn respect voor het gezag in Nederland trouwens teniet gedaan. rechterlijke- en politieke macht en politie inbegrepen.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:42

gstapo?

educator | 31-08-15 | 14:40

Tsja, politie... Niet echt lekker dit!

krabbegat | 31-08-15 | 14:40

Ze hebben geen dikke huid doordat het al lang geen mannenwereld meer is, maar een emotionele vrouwgeleide organisatie.

BekiekUtMoar | 31-08-15 | 14:40

Nabrander:
Hoe verwacht IEMAND van de Politie nou dat er ooit nog een vorm van respect ontstaat voor dit soort droeftoeters?
Werkelijk waar: wat een treurige mensen...

ZwartGat 2.0 | 31-08-15 | 14:40

Stomme politie! Hé, de deurbel...

Dr. Blechtrummel | 31-08-15 | 14:39

Dus , zoals ik al vaker heb aangegeven , Nederland is een Politiestaat ( aan het worden ).
Mag ik wel zeggen dat ik een boek aan het schrijven ben en dat daarin door een personage de politie uit Schiedam helemaal verrot scheldt met uitingen zoals "wat een tering NSB'ers , KK mongolen en vieze pijpende transseksuele lesbiennes ?" Of kan ik liever een vegan kookboek uitgeven ? Denk er nog even over na...... Zoveel ideeën op het moment.

Ik vind trouwens wel dat er respect moet zijn voor het gezag. Zij behoeden ons voor de randdebielen die zonder gezag uw huis afbranden. Maar laat ze dan ook hard optreden tegen de uitwassen van de samenleving. U als reaguurder op Geenstijl weet wel welke types dit zijn.

Restepect | 31-08-15 | 14:39

Ik zie overigens wel verdacht weinig mensen hier die het voor de politie opnemen.. Dit is gewoon van de zelfde categorie als arrogante agenten die arrogant doen.. U weet wel, die filmpjes waar de helft van de reaguurders onder staat te juichen want “respect afdwingen”. Nou is consequent zijn helaas niet voor iedereen weggelegd.

DerUnterMensch | 31-08-15 | 14:38

Interessant stukje communicatie van oom agent hier. Wij tolereren geen belediging? Ach joh, echt waar? Of bedoel je dat je gewoon niks beters te doen had dan een faceboekvriendje van je vrouw opzoeken dat een onvriendelijk stukje commentaar had gepost?

F#ckingAwesome | 31-08-15 | 14:38

Zal ik nu eens iets over de overspelige korpschef plempen? Nee, laat ook maar, het halve korps is al op de hoogte.

eerstneukendanpraten | 31-08-15 | 14:37

Mijn respect voor de popo is tegenwoordig toch al aardig ingekakt.

Er worden tegenwoordig genoeg politieagenten ontslagen vanwege allerlei vergrijpen en dat aantal neemt voor zover ik weet toe de laatste jaren. Ze zijn echt niet heilig talloze zijn gewone burgers die het voor de centjes doen, in werktijd zijn ze keurig maar daarbuiten net gewone mensen.

En recent de agenten die glashard logen over het al dan niet bij bewustzijn van Mitch Henriquez.

Kijk je kunt iets fout doen maar van de politie mag je verwachten dat die dan ook eerlijk toegaven, maar nu gebeurde het pas na openbaar worden van het gewraakte filmpje waarop de man duidelijk buiten bewustzijn was.

Hoe vaak is er geen filmpje en is het woord van de agent heilig terwijl het met genoeg bewijs geen heiligen zijn.

Overigens voert de politie, de wetten uit die de politiek correcten sedert tientallen jaren bedachten en graag uitgevoerd wilden zien met als toppunt het oppakken van Nekschot.

Bij de politie staat ook positieve discriminatie hoog in het vaandel, ook geen fan van.

Nee, duimpje omlaag voor de popo.

ikeethetbeter | 31-08-15 | 14:37

Logisch dat de politie zich met dit soort zaken is gaan bezighouden
er is immers geen criminaliteit meer in 0031 dus nu is er eindelijk tijd voor dit soort misstanden
*kuch

Tobi | 31-08-15 | 14:37

Ja, eenvoudige burgers die gefrustreerd raken over de zoveelste onzinboete terwijl je over de criminelen struikelt durven ze wel met een groepje aan de deur aan te bellen. Nadat ze zich er van verzekerd hebben dat het natuurlijk geen potentieel gevaarlijke allochtoon is natuurlijk.

sinar2 | 31-08-15 | 14:37

Er liggen verdomme 250.000 oplichtingszaken op de plank "omdat ze daar wegens prioriteiten stellen geen tijd voor hebben".
Hoe halen ze het in hun hoofd om zich hier druk over te maken.
Willen ze respect?
Laat ze hun werk dan gewoon gaan doen*, dan krijgen ze vanzelf weer respect.


* Zónder racisme, dus óók klachten van racisme DOOR moslims en Gario-achtigen opnemen en behandelen!
.

Merlot | 31-08-15 | 14:37

hee kutpolitie, kom es hier dan!

metworst | 31-08-15 | 14:37

Het is allemaal dweilen met de kraan open. En dan lezen we vandaag ook nog dat de efficiency tot 2018 op dit lage peil blijft en het allemaal ook nog eens 2x zo duur kost om een landelijke politie te organiseren. Je wordt er moedeloos van.

Thunderbird | 31-08-15 | 14:36

Anonymous heeft nog wel een lijstje met Twitteraccounts van hakbars, gaan we daar nog iets mee doen?

Mastermattie | 31-08-15 | 14:36

De gemiddelde toetsenbordstrijder is niet vuurgevaarlijk en opereert niet in groepen. En is dus ongevaarlijk om te benaderen. Daarnaast heeft hij (meestal hij) wel respect wanneer je hem face-to-face spreekt.
Dus je bereikt wat en hebt voldoening in je werk. Vandaar deze op het oog opmerkelijke keuze van inzet.
In kantoortermen noemen we dat 'low hanging fruit'.

koeberg | 31-08-15 | 14:36

Goh wat makkelijk weer. Scheldende en tierende kansenjongeren op straat worden gewoon genegeerd. Ze achterhalen in no time je naw gegevens, voor zoiets lulligs. Scary.

doskabouter | 31-08-15 | 14:35

Dus als ik iets op Twitter zet weet de pliesie meteen waar mijn huis woont.
En als ik reaguur?

Zaadhaan | 31-08-15 | 14:35

Hoe komt een lokaal politiecorps zo snel aan de gegevens van deze persoon???

1. Het IP opvragen bij twitter
2. Het adres opvragen bij de provider

vragen, vragen, vragen.

Basta12 | 31-08-15 | 14:35

De politie doet kennelijk pogingen om haar gezag te herwinnen. Jarenlang "de beste vriend" van iedereen zijn is hartstikke fout gebleken en heeft het failliet van de veiligheid op straat ingeluid. Blij dat ze dat inzien.

Dr. Plofkop | 31-08-15 | 14:35

Alsof de prioriteit van de politie ook echt ligt bij boeven vangen. De prioriteit van de politie is het handhaven van de orde, en met orde bedoelen ze niet ordelijk. Belediging ondermijnt het gezag, de heersende orde. En gezag is waar de staat op leunt. Daarom gaan satirici in onvrije landen ook vaak ondergronds, want humor, cq belediging bedreigt het gezag.

seven | 31-08-15 | 14:35

Ik zal ze eens ff aan het werk zetten.
Ik vind alle politie agenten ontzettende grote oenen. Zo, kom maar op.
Groetjes uit Spanje xx

FinFucker | 31-08-15 | 14:35

Politie die hun eigen belang voor trekken is volgens mij ook een vorm corruptie.

Verder moet die waanzin met bestraffen voor beledigen ook eens gedaan zijn. Of je beledigd wordt is persoonlijk en iedereen wordt dagelijks beledigd. Als ik kijk naar het beleid van de politiek dan heeft half Nederland dagelijks het recht beledigd te zijn.. Beleid waarbij mensen worden bestolen vind ik tenminste flink beledigd.

Straffen op “beledigen” komt er dus feitelijk op neer dat je vooral de mensen bestraft die uitspraken doen over een groep die het hardste zeikt over beledigingen. Alleen al deze uitspraak zou die groep dan weer als een belediging kunnen zien.

Daarom, in een vrij land moet je mogen beledigen onder het mom van vrije meningsuiting. Dat wilt niet zeggen dat het netjes is, maar de wet gaat niet over wat wel en wat niet netjes is.

DerUnterMensch | 31-08-15 | 14:34

Twitter kun je zittend op je dikke reedt vanuit het warme hoofdbureau controleren, dus veel resultaat met minimum inspanning, en bovendien zijn beledigende twitteraars meestal geen bewapende criminelen maar brave burgers en dan durft onze Hermandad wel....

Digital Refugee | 31-08-15 | 14:34

Twitter kun je zittend op je dikke reedt vanuit het warme hoofdbureau controleren, dus veel resultaat met minimum inspanning, en bovendien zijn beledigende twitteraars meestal geen bewapende criminelen maar brave burgers en dan durft onze Hermandad wel....

Digital Refugee | 31-08-15 | 14:34

Eikels!
*deur barricaderen doet*

VanBukkem | 31-08-15 | 14:34

Dus wat hebben we geleerd?
Dat als je de politie belt omdat er een inbreker in je huis rondloopt en men zegt dat ze geen tijd / mensen hebben vervolgens een Tweet plaatsen dat je die inbreker ongezien de tyfus in gaat slaan. Gegarandeerd politie op de stoep.

Mastermattie | 31-08-15 | 14:34

Hee pliesie, ga godverdomme boeven vangen stelletje hondenlullen! NAW, IP, kleur onderbroek en lievelingssmaak ijs bekend bij redactie.

Nietvoordekat | 31-08-15 | 14:34

Dit is pure politie intimidatie. Reken maar dat er minstens twee man aan de deur stonden die vage insinuaties maakten over strafblad, dure gerechtelijke procedures en wat meer. Wat was het bericht?

filmmakert | 31-08-15 | 14:33

Ik zag 'm voorbij komen op P2000. PRIO1 geloof ik.

Conan de Rabarber | 31-08-15 | 14:33

nou: ga is werken godverdomde luie zakken, ipv burgertje pesten, omdat al het andere te moeilijk is.
Staken daarintegen,dat dan weer wel natuurlijk.

voedselbankier | 31-08-15 | 14:33

Zie hier de Politie van vandaag.

Wat kan het schelen dat er van alles mis is, zolang er maar niet op de Politie gescholden wordt. Volhouwe, kerels, dan wordt het nog wat.
(Linktip: Lees het rapport van je baas eens, in plaats van 'Social Media')
Kneuzen.

ZwartGat 2.0 | 31-08-15 | 14:33

Taalpolitie?

dosis | 31-08-15 | 14:32

En als Quinsy of weet ik veel wie met een niet populaire mening langs komen met een mapje vol doodsbedreigingen worden ze lachend naar huis gestuurd. "Kom maar terug als er echt iets gebeurd." Prioriteiten...

kicktherabbit | 31-08-15 | 14:32

Burgers met de dood bedreigen en de politie doet niks. Zeggen dat de politie een stel luie klootzakken zijn en ze staan aan je deur. Goed bezig!

Capt. Iglo | 31-08-15 | 14:32

Zoals ik vandaag al eerder schreef gaat de Gedachtenpolitie nog eens heel groot worden in NeDDR land.
Maar veel verder dan Twitter komen die stokoude Pentium III's natuurlijk ook niet.

Mastermattie | 31-08-15 | 14:32

Het failliet van de Nederlandse politie.

Kapitein_Koek | 31-08-15 | 14:31

Vergeet niet dat ze het ook altijd heel druk hebben met het arresteren van republiekeinen die gebruikmaken van hun grondwettelijke recht om te demonstreren.

Bobbbe | 31-08-15 | 14:30

-weggejorist-

skraal | 31-08-15 | 14:30

Soms, zoals in het geval Esther en Rob die PRIVE zitten te tweeten op hun uniform-account, gaat het helemaal mis...
Ook qua #prioriteiten, maar ook qua eerlijkheid en machtsmisbruik...
www.youtube.com/watch?v=6eM2jOUh09Q

Pjotrans | 31-08-15 | 14:30

Ook hier weer. Taakopvatting van de moderne diender: De politie is er voor de handhaving van..... de politie!!

Godsammekraken | 31-08-15 | 14:29

Wat een prioriteiten!!

Glas Koning | 31-08-15 | 14:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl