Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh. 2843 veroordeelde criminelen niet in cel

swieberdevos.pngEr lopen 2843 criminelen, met nog minimaal 120 dagen cel te gaan, los rond. En dat is nog ernstig genuanceerd. 2843 criminelen waar de politie actief naar op zoek is zitten niet in de cel. Het totaal aantal veroordeelde criminelen dat niet in de cel zit, is namelijk 12.000. Maar bij bijna 10.000 van die knakkers heeft de politie zoiets van 'fuck it, laat maar'. Dus is er in 2014 een selectie gemaakt van 2417 loslopende bajesklanten met een veroordeling van minimaal 120 dagen cel. Daarvan zijn er sindsdien 460 opgespoord. En dus staat de teller nu op... 2843 loslopende criminelen met nog minimaal 120 dagen cel op hun strafblad. Want in de Nederlandse justitie is 2417 minus 460 dus 2843. We raken er meer kwijt dan dat we er vinden. Veroordeelde criminelen naar hun cel brengen is het nieuwe water naar de zee dragen. Even samenvattend. De pakkans voor criminelen is in Nederland nihil. Van die arrestaties, en ook van aangiftes, leidt slechts een minuscule hoeveelheid uiteindelijk tot een rechtszaak. Als de verdachte dan niet besluit om op vakantie te gaan, leiden die rechtszaken tot celstraffen. Als er tenminste geen vormfout wordt gemaakt of besloten wordt tot een taakstraf. En nu blijkt dus dat er nog steeds ruim 12.000 2843 veroordeelde criminelen zijn, waar de politie actief naar zoekt, die dan alsnog vrij rondlopen. Het Nederlandse justitieel systeem is geen vergiet, het is een hoepel waar af en toe per ongeluk wat criminele waterdruppels aan de rand blijven hangen. Misdaad loont. Behalve als je agent bent. Dan betaalt het geen fuck.

Reaguursels

Inloggen

Maar owee als je je belastingen niet of niet op tijd betaald. Iemand anders voor het leven invallide slaan omdat je er gewoon zin in had is één..... Des Koning's Schatkist benadelen is twéé. En dit laatste leidt onherroepelijk tot vervolging, veroordeling, een forse boete en zelfs celstraf. En niet door 2 agenten! Het FIOD, SIOD, de luchtmobiele brigade, RWD, gemeentes, banken en wat al niet meer worden ingeschakeld om je achter de tralies te krijgen.
Immers, des koning's schatkist is voor ambtenaren wat de ark des verbonds voor christenen is!

Thorolf | 16-08-15 | 03:25

Maar owee als je je belastingen niet of niet op tijd betaald. Iemand anders voor het leven invallide slaan omdat je er gewoon zin in had is één..... Des Koning's Schatkist benadelen is twéé. En dit laatste leidt onherroepelijk tot vervolging, veroordeling, een forse boete en zelfs celstraf. En niet door 2 agenten! Het FIOD, SIOD, de luchtmobiele brigade, RWD, gemeentes, banken en wat al niet meer worden ingeschakeld om je achter de tralies te krijgen.
Immers, des koning's schatkist is voor ambtenaren wat de ark des verbonds voor christenen is!

Thorolf | 16-08-15 | 03:24

Maar owee als je je belastingen niet of niet op tijd betaald. Iemand anders voor het leven invallide slaan omdat je er gewoon zin in had is één..... Des Koning's Schatkist benadelen is twéé. En dit laatste leidt onherroepelijk tot vervolging, veroordeling, een forse boete en zelfs celstraf. En niet door 2 agenten! Het FIOD, SIOD, de luchtmobiele brigade, RWD, gemeentes, banken en wat al niet meer worden ingeschakeld om je achter de tralies te krijgen.
Immers, des koning's schatkist is voor ambtenaren wat de ark des verbonds voor christenen is!

Thorolf | 16-08-15 | 03:23

Van een rechtsstaat is dus geen sprake meer.

Muggenmepper | 14-08-15 | 19:02

www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@31...
Wat jullie niet weten is dat het in ons land al voldoende is om je uit te schrijven uit de GBA -Gemeentelijke BasisAdministratie- ook wel Bevolkingsregister genoemd, om onvindbaar te zijn voor politie en justitie. Ik vermoed dat het ingewikkeld en juridisch moeilijk is om in de registers van de Rijksdienst voor het Wegverkeer te kijken, of de medewerking te vragen van banken, creditkaartmaatschappijen, ziektekostenverzekeraars en noem maar op. Kortom, het vrij laten rondlopen van veroordeelde criminelen is een politieke en justitiële keuze. Vergeet niet dat na een tijdje de hele zaak is verjaard: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straf...

theo-is-dood | 14-08-15 | 17:50

Oom agent: "Weet je wat het is. Diegenen zonder strafblad die moet je in de gaten houden. Die zijn het slimste!". Daarom verspillen ze jaren geld en energie aan flutonderzoekjes die niets opleveren terwijl je voor hetzelfde geld een hoop boeven vangt plus de burgerbevolking een goed gevoel geeft.

waragainstclimate | 14-08-15 | 17:29

Doe 'fuck it, laat maar' figuren dreigen, stelen, beroven en dealen er nog gewoon lustig op los hoor. Maar de politie is al dusdanig afgestompt dat ze het al gauw niet belangrijk vinden.

The real McCoy | 14-08-15 | 14:10

Mooi he, ondanks dat zo'n beetje alles word afgetapt in Nederland is de politie niet in staat dit afschuim op te pakken.

Zal de oorzaak te vinden zijn in de politiek?

computerworld.nl/overheid/87209-politi...

Flipus | 14-08-15 | 13:08

Als je ze nou gewoon vrijspreekt hoef je ook niet meer te zoeken. http://www.crimesite.nl/nieuwe-vragen-in-schakersmoord/

PrinsesStoepje | 14-08-15 | 12:58

Meer dan 120 dagen celstraf. Dan heb je in Nederland minimaal een gewapende overval gepleegd en was je al recidivist.
Barani517 | 14-08-15 | 09:30

Ik krijg eerder het idee dat men pas straft als men aan de centen en macht van de staat zit. Ow, en als Brussel het een prioriteit vind.
Ik hoop écht dat de moord op Els Borst, want lid van de "incrowd" het tij keert.

Waar komt die mythe dat agenten weinig verdienen toch vandaan?
Afgeschminkte Bassie | 14-08-15 | 09:47

Het zijn niet de agenten die de verdere afloop van het strafproces bepalen en de prioriteiten stellen, maar de lagen "daarboven". Agenten kijken daarbij wel 2 keer uit voordat ze ingrijpen. Gaat het mis dan zijn zíj degenen die voor het beklaagdenbankje staan en krijgt de boef die zij aan wilden houden een vergoeding.
Of agenten worden bedreigd door kansenparels, waarna niet wordt ingegrepen wegens "gebrek aan bewijs".
( 1 natuurlijk is goed, onomstotelijk bewijs noodzakelijk om niet in een bananenrepubliek te vervallen (ok, WAHV dus wel degelijk bananen...) met willekeur en "i am the law", 2 Ik zou als agent ook het leven en welzijn van mijzelf en mijn naasten ook niet op het spel willen zetten.)

Verder natuurlijk nog onze gutmenschen en klaagnegerts die capaciteit van het OM/ justitie vreten met hun gezeik over discriminatie, zwarte Piet, Geert Wilders, zielige vreemdelingen, Shell, etc etc. (wat overigens weer "veiliger" zaken zijn dan Hells Angels, Mocromaffia, drugsmafia etc. )

klimgek | 14-08-15 | 12:58

Zwaarden straffen helpt niet? Nee, dit is een fijn verhaal. Rijd rond, kijk rond. Dat er zoveel gajes rondloopt is bij deze dus beantwoord.

croque monsieur | 14-08-15 | 12:37

Fuck gevangenis straffen, we hebben geld te verdienen voor nahgeffingen!

oafc | 14-08-15 | 12:27

Een zeer ongeloofwaardig verhaal. Dit zou namelijk betekenen dat er nog rechters zijn die gevangenisstraf opleggen. Klopt niet.

Steinway | 14-08-15 | 11:43

12000 veroordelingen? Dat betekent dat er toch nog wat mensen worden opgepakt door de politie.

TouchSmart | 14-08-15 | 11:15

en dan heb je ook nog de draaideur criminelen.
veel buitenlanders die ongestraft zakkenrollen kleding stelen.
als ze opgepakt worden,voor het gerecht,moet er een tolk ingehuurd worden.
omgekeerde bewijslast,bezit een dure auto,buurman jaloers,geeft je aan ,moet je maar bewijzen dat het niet zo is,kost een advocaat,enz.
wereld vreemde rechters, klasse justitie.
wat zijn dat voor gasten die het presteren onder hun straf uit te komen.
toch geen buitenlanders?

soledad | 14-08-15 | 11:12

@Senorans | 14-08-15 | 10:14
Wesp? Noem ze gewoon agenten, of ben jij een kleutertje met een druipneusje.

MarcS | 14-08-15 | 10:59

Geen taakstraf.
Dat werkt statusverhogend, en het verdringt betaald werk.
Het werk wordt slecht uitgevoerd en het is duur door het benodigde toezicht.
mickey99999 | 14-08-15 | 10:10
.
Bovendien, wat moet iemand die tuinen voor zijn beroep onderhoud niet denken wanneer criminelen zijn werk als een soort van straf moeten doen. Jouw werk is zo kut of minderwaardig dat wij mensen straffen door jouw werk te laten doen. Wanneer je het zo bekijkt zijn rechters eigenlijk een arrogant kut volk.

metdedag | 14-08-15 | 10:58

@mickey99999 | 14-08-15 | 10:10
Lekker hoor, hoe verklaar jij aan jouw werkgever dat jij een maand in voorarrest zit? Zeker als blijkt dat jij onschuldig bent.

MarcS | 14-08-15 | 10:58

Als de politie nou eens volledig stopt met bonnen uitschrijven en zich hierop gaat richten.

Dat is pas een publieksvriendelijke actie, en levert genoeg problemen op om de druk op de minister aardig op te voeren. Pak er gewoon zoveel op dat er geen plek meer is in de gevangenissen, kan de minister de Noorse en Belgische gevangenen weer lekker terug naar land van herkomst sturen.

wegmetons | 14-08-15 | 10:54

@Capt. Iglo | 14-08-15 | 09:44
We verhuren omdat het te duur is eigen gevangenen vast te zetten, niet omdat we een gebrek aan (veroordeelde) criminelen hebben.

MarcS | 14-08-15 | 10:52

@number668 | 14-08-15 | 09:43
Onzin!

Dat geld is er wel degelijk, zo niet dan kunnen de inmates gewoon wasknijpers maken toch?

MarcS | 14-08-15 | 10:51

@protonplof | 14-08-15 | 09:36
Ik sprak laatst een bewaarder van de Bijlmer bajes, die bevestigde dat jouw getallen te rooskleurig zijn. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat 80% Marokkaan is en de overige 20% wordt bevolkt door mensen uit de grofweg 194 overige landen. Als je de vergelijking op autochtoon vs niet autochtoon wilt zetten kom je aan 6 vs 94.

MarcS | 14-08-15 | 10:49

Ik beschouw Nederland al minstens een decennium niet meer als een rechtstaat. En onder dit kabinet ook niet meer als een democratie.

Tapu | 14-08-15 | 10:48

@augustinian | 14-08-15 | 09:51
Veroordeelden zijn al verplicht te werken. Voor een euro per dag of zo, waarmee ze deodorant en tabak mogen kopen of een televisie huren.

Bruine Beer | 14-08-15 | 10:45

Waarom mag politie zelf weten wie ze oppakken? Ze kunnen toch niet zomaar het besluit van de rechter naast zich neerleggen.
.
Politie heeft geen capaciteitstekort, politie heeft prioriteitenprobleem.

deluiegriek | 14-08-15 | 10:45

@F. von Zeikhoven | 14-08-15 | 09:23
Die rechters krijgen aan het einde van de maand een vorstelijk bedrag bijgeschreven voor het om niets veroordelen.

MarcS | 14-08-15 | 10:44

-weggejorist-

Maris v/d Hof5393 | 14-08-15 | 10:35

Het Nederlandse justitieel systeem is geen vergiet, het is een hoepel waar af en toe per ongeluk wat criminele waterdruppels aan de rand blijven hangen.
.
En zo is het.
.
Je houdt dan wel weer in de gevangenissen plek over om te verhuren aan de Noren. Die pakken criminelen blijkbaar wel op.
.
Triest heel triest NL

metdedag | 14-08-15 | 10:34

+1 voor het Swieber plaatje :-)

Zirafa | 14-08-15 | 10:29

mickey99999 | 14-08-15 | 10:10
Verhuis jij lekker naar de VS dan idioot. Krankzinnig (een zenuwinzinking) kan iedereen overkomen, laten we daar nu juist wel iets coulanter mee om gaan. Die hadden iig geen vooropgezet plan tot kwaad maar waren gewoon de weg kwijt. Meestal is dat tijdelijk.

Escovanity | 14-08-15 | 10:23

Pfffft, en voor je hier 120 dagen cel krijgt moet je wel haast een halve familie hebben uitgemoord. Dus er lopen bijna 3000 super gevaarlijke potentiële moordenaars rond. Iedereen terug in de rukbunker. Onderduiken. En preppen.

Escovanity | 14-08-15 | 10:19

Ze zijn er actief naar op zoek.
Ik heb nog nooit een actieve wesp gezien, of ze zitten, of hangen, of liggen.
In de 25 jaar dat ik hier woon heb ik twee keer een wesp aan de deur gehad.
Maar niet bij mijn inbraken drie maal.
Toen ze aanbelde was het voor informatie over een inbraak twee deuren verder.
Ik heb ze gezegd,"bij mij hadden jullie geen tijd nou heb ik geen tijd, zoek het lekker zelf uit".

Rest In Privacy | 14-08-15 | 10:14

Leffe Blonde | 14-08-15 | 10:08
Waar haal je dat nou vandaan joh, eigenwijs.
Luister maar eens naar Dhr. F. Timmermans.
Want ´Wat zijn we een ongelooflijk goed land´.

chicago river | 14-08-15 | 10:13

Deel van een eerder commentaar :

Geen voorwaardelijke straffen meer.
Een voorwaardelijke straf is geen straf.
Bedoeld wordt hiermee een overtreder af te houden van een volgende misdrijf, terwijl hij toch al een misdrijf heeft gepleegd.
Hij gaat zo dus vrijuit na een misdrijf.
Gevangenisstraf is bedoeld om ALLE mensen af te houden van een misdrijf, ook als ze nog niet eerder een misdrijf pleegden.

De rechtzaak moet vanaf de aanklacht binnen 1 maand tot een uitspraak leiden.
Dat kan ook als alle bijzaken er niet toe doen.
De verdachte moet tot aan de uitspraak in hechtenis blijven, en hij dient verplicht bij de uitspraak van de rechter aanwezig te zijn.
De straf moet onmiddelijk en ter plaatse ingaan.

Is de verdachte ontoerekeningsvatbaar, dan dient hij als krankzinnig te worden opgesloten, levenslang, en dan dient hij nooit meer buiten de inrichting te komen.
Een verdachte heeft op deze wijze er belang bij, dat hij mee werkt aan een psychologisch onderzoek.

Geen taakstraf.
Dat werkt statusverhogend, en het verdringt betaald werk.
Het werk wordt slecht uitgevoerd en het is duur door het benodigde toezicht.

mickey99999 | 14-08-15 | 10:10

Nederland is een gekkenhuis, en in Den Haag zit het hoofdkantoor.

Leffe Blonde | 14-08-15 | 10:08

In verband met de eeuwige teweinigmankracht claim heb ik even de cijfers van onze buren erbij gepakt.
Duitsland: 3,3 agenten per 1000 inwoners
België: 3,7 agenten per 1000 inwoners
Nederland: 2,9 agenten per 1000 inwoners
Dus idd wel iets lager.

jemagookniksmeer | 14-08-15 | 10:06

Tja, je kunt ze moeilijk tot in marokko of turkije achterna zitten.

sjoost | 14-08-15 | 10:00

Misschien kan Justitie de koepelgevangenis in Arnhem kopen, dan hebben ze in ieder geval plek. Oh, wacht...

wapster | 14-08-15 | 10:00

augustinian | 14-08-15 | 09:51
Zal wel met mensenrechten te maken hebbem, daar zal het haaks op staan. Dwangarbeid blahblahblah.
Over mensenplichten hebben we het eigenlijk nooit in onze West Europese decadent linkse maatschappij..
Is er bijvoorbeeld een Europees Hof voor de Mensenplichten?

Russ Meyer | 14-08-15 | 09:58

Dit land is naar zowel naar de haaien, de kloten, de filistijnen als naar de ratsmodee.

Russ Meyer | 14-08-15 | 09:55

als het probleem geld is dan weet ik wel een oplossing. Laat de criminelen werken. En gebruik het geld wat ze verdienen om hun verblijf in het 3 sterren hotel te bekostigen.

augustinian | 14-08-15 | 09:51

Wat een deprimerend bericht zo op de vroege morgen :-(

YMMMV | 14-08-15 | 09:49

Dit land is toch al verloren dus wat maakt het uit?

McMarx | 14-08-15 | 09:48

Wat zou het een stunt zijn als ze in het kader van publieksvriendelijke acties. Nu eens deze gasten zouden opsporen en vastzetten.
Net zo lang totdat alle PI's stampvol zitten. En "dik trom" van der Steur voor het blok en te kakken gezet wordt.
Want gevangenissen worden alleen maar gesloten. Of verhuurd aan de Belgen en/of Noren...

number668 | 14-08-15 | 09:48

Het is niet zo vreemd dat boten vol nieuwe criminelen zich hier iedere dag weer komen inschrijven voor een gratis levenslange vakantie in pretpark Nederland.
Gelukkig zijn Nederlanders daar ondertussen aan gewend en voelen zich er (gepast) hulpeloos bij. Het ideale gevoel voor echte onderdanen.
Amerikanen zeggen daarom wel eens (terecht) van EUropeanen:
U R peons.

Jan Passant mk2 | 14-08-15 | 09:48

Waar komt die mythe dat agenten weinig verdienen toch vandaan?

Afgeschminkte Bassie | 14-08-15 | 09:47

Nu snap ik ook waarom de ene na de andere gevangenis wordt gesloten. Wanneer je veroordeelde mensen niet opsluit heb je die ook niet meer nodig. Het zou misschien goed zijn voor de werkgelegenheid en de VEILIGHEID van ons land, wanneer we eens stoppen met het bezuinigen op de Politie en Justitie. Haal dit geld maar van de budgeten voor illegalen opvang en aanverwante knuffelzaken. Boeven in het hok en de rem op de aanzuigende werking voor gelukzoekers. WIN-WIN!

zed is dead | 14-08-15 | 09:47

Grote faal niet van politie maar van de politiek die het prima vindt dat criminelen ons de burger beroven, mishandelen en verkrachtten. In denhaag moet je de oorzaak zoeken niet bij het politie bureau. Met name bij een minpres, minjus en minbiza die hun prio hebben bij het bespioneren van de burger ipv. oppakken en vastzetten van rotte appels uit onze maatschappij.

Mr.Red | 14-08-15 | 09:45

Meer flitsen en parkeerbonnen schrijven! Dat is de oplossing!

Der Klassenfeind | 14-08-15 | 09:45

Toch raar dat wij onze cellen verhuren omdat we ze niet kunnen vullen terwijl er nog zoveel mensen moeten zitten. Snap eerlijk gezegd ook niet zo goed dat je na je veroordeling niet gelijk wordt opgesloten maar dat zal natuurlijk wel aan mij liggen. Overigens zal er van die groep die vrij rondloopt ook wel een aanzienlijk deel bij verstek zijn veroordeelt, dat maakt het niet beter maar die kan je sowieso niet gelijk in de cel gooien natuurlijk.

Capt. Iglo | 14-08-15 | 09:44

Het opsporen en vastzetten van criminelen kost nu eenmaal geld. En dat is er niet...

number668 | 14-08-15 | 09:43

Is Fredje Teeven één van die 12.000? Daarom moesten de gevangenissen dicht.

El Wray | 14-08-15 | 09:43

Het is ook makkelijk ook als agent. Prestaties, geen prestaties, je centen vang je toch wel en ontslagen worden is nagenoeg onmogelijk.

Het leven van een ambtenaar. Zou dat het Zwitserleven gevoel zijn?

Randiaan | 14-08-15 | 09:39

Mooie uitsmijter. De pakkans en vooral de strafkans is in Nederland extreem laag. Verschillend van het delict, bedraagt het vam wat kleine procenten tot aan enkele tienden. Misdaad kan nog steeds lonen en tot die tijd is ieder goednieuwsbericht dat 'de criminaliteit daalt' nutteloos.

Driewerf Hoezee | 14-08-15 | 09:39

Celstraffen moeten ook niet perse zwaarder in dit land maar sneller. stel jij steelt in jouw puberjaren iets als je 16 bent. dan kan het zo zijn dat je op je 18e of 19e de straf moet uitzitten.

maakt niet uit of je in die tussentijd tot inkeer bent gekomen en nu zielige kinderen in Afrika full-time helpt op een manier waar Ghandi jaloers op zou zijn. je moet alsnog boeten voor iets wat je jaren geleden deed.

stel als kind doe jij wat iets niet mag en twee jaar later krijg je er een tik op je vingers voor. dat werkt toch niet?

trenthopper | 14-08-15 | 09:38

Maar als je al die mensen op gaat sluiten, wie verzorgen dan de bejaarden?
Net als al die asielzoekers hebben we ook deze criminelen in de toekomst keihard nodig.

spanarchist | 14-08-15 | 09:37

en dus... verhuurt men cellen want 'de criminelen zijn op' en lult men in een persbericht dat men 'banen heeft weten te behouden dankzij deal met Noorwegen'

dus... ruim 15.000 mensen door de rechter veroordeeld tot onvoorwaardelijke gevangenisstraf, de capaciteit in NL bedroeg 13.500 en wordt teruggeschroefd naar 9.000 wegens 'te weinig criminelen'

zo vaart de 'rechtstaat'

boefje_III | 14-08-15 | 09:37

Met boetes voor snelheid, en fietsen zonder licht word meer geld verdient dan met boeven pakken.zo simpel is het.

baard van troje | 14-08-15 | 09:36

2843 met meer dan 120 dagen spinhuis! Zoek en Hoeveel met minder dan 120 dagen spinhuis zijn nog zoek?
En wat is de afkomst van deze criminelen? De huidige gevangenis populatie is 80 procent allochtoon en 20 procent is autochtoon.

protonplof | 14-08-15 | 09:36

2843 met meer dan 120 dagen spinhuis! Zoek en Hoeveel met minder dan 120 dagen spinhuis zijn nog zoek?
En wat is de afkomst van deze criminelen? De huidige gevangenis populatie is 80 procent allochtoon en 20 procent is autochtoon.

protonplof | 14-08-15 | 09:36

Maar... Betekent dat dat die gevangenissen helemaal niet dicht kunnen? Dat we eigenlijk plaats tekort hebben?

marcoplarco | 14-08-15 | 09:34

De gevangenissen verhuren aan het buitenland levert waarschijnlijk meer op. Dat er vervolgens meer draaiduurcriminelen los rondlopen in NL nemen ze waarschijnlijk op de koop toe. Bij de grachtengordels en het landgoed van Marcel van Dam komen ze toch niet langs.

Turk182 | 14-08-15 | 09:34

Tsja en dat zijn dan de veroordeelden. Ik moest vanmorgen nog een verhaal lezen over iemand die in een winkelcentrum!? iemand dood had gereden. 240 uur taakstraf en 5 jaar ontzegging rijbewijs. Want hij was geestelijk beperkt en was een beetje in de war geraakt door een opmerking van de vrouw in een brillenwinkel. (nou ja de gebruikelijke advocatentrucs) Maar je wordt hier toch niet goed van. Als hij geestelijk beperkt is, dan mag hij nooit meer een rijbewijs krijgen.

roze_bril | 14-08-15 | 09:34

het zijn er volgens... jawel, nb Nieuwsuur, ruim 15.000

politie kan hier niets aan doen: opsporing kost geld, mensen vastzetten idem, politie mág slechts selectie oppakken. als er 1 departement geldgedreven is, dan is het Justitie / OM wel. sommigen noemen het dan ook wel een bananenrepubliek.

boefje_III | 14-08-15 | 09:33

Nee zwangere vrouw die een of andere lullige boete van CJIB niet kan, let op KAN betalen, die moet je de cel ingooien!

Kaas de Vies | 14-08-15 | 09:31

Is het een keer geen pvv dan is het wel de politie... Lekker bezig kwit.

ratje_nl | 14-08-15 | 09:31

Meer dan 120 dagen celstraf. Dan heb je in Nederland minimaal een gewapende overval gepleegd en was je al recidivist.

Barani517 | 14-08-15 | 09:30

Het stopt ook nooit deze kudt berichten. We of voor mijn part de politiek, maar die eikels zetten we er als land zelf neer, hebben er toch echt een zooitje van gemaakt. Volgens mij net als bij een alcoholverslaving, pas als je onderkent dat je een probleem hebt kan je er aan werken. Oftewel zoveel mogelijk mensen bewust maken en PVV stemmen!

Obamarama | 14-08-15 | 09:30

Er zal vast wel de één of andere .loog verteld hebben dat veroordeelden, die nog niet vast zitten, zich als modelburgers zullen gedragen om maar niet te hoeven zitten.
De enige verklaring waarvan m'n haar niet acuut grijs wordt...

Petrus Poortwachter | 14-08-15 | 09:29

Als ze dan zo nodig publieksvriendelijke stakingsacties willen houden dan zou ik met zijn alle die personen gaan oppakken om vervolgens aan de minister aan te geven dat we een cellen te kort hebben (o nee, die staan gewoon leeg vanwege bezuiniging).

Dat noem ik publieksvriendelijk;
- geen veroordeelde meer vrij rond
- cellen weer normaal in gebruik en dus ook andere personen kunnen gewoon weer veroordeeld worden
- hele celstraf kan weer worden uitgezeten
- wij geen overlast van andere acties.

TUNF | 14-08-15 | 09:24

Maar ook, wat vinden de strafrechters er eigenlijk van, dat ze dus geweaun voor de kat z'n k*t vonnissen vellen? Die doen dat om de maatschappij (dat zijn wij) nog een beeeetje leuk te houden. De sectretaris-generaal van het OM maakt ook van de rechterlijke macht een stand-up comedy podium...

F. von Zeikhoven | 14-08-15 | 09:23

Tsjah zijn net even aan het staken.... ze hebben andere dingen te doen ...

Abu Bakr al-Salami | 14-08-15 | 09:19

Mark_D_NL | 14-08-15 | 09:12

Je was me net voor Mark, Goedemorgen :-)

Rebellation | 14-08-15 | 09:18

Dan betreft het natuurlijk wel criminelen met flink wat kattenkwaad op hun kerfstok.
Echt zware straffen worden pas opgelegd zodra de overheid in het geding komt (Zaken in relatie tot de BelastingDienst en het CJIB)

Mastermattie | 14-08-15 | 09:17

Eigenrichting gaat het helemaal worden in de toekomst.

deministerpresident | 14-08-15 | 09:17

En intussen verhuurt ons minsterie van justitie lege cellen om buitenlandse criminelen op te sluiten.

simpelman | 14-08-15 | 09:17

-weggejorist-

nonpissatinventum | 14-08-15 | 09:16

Politie kan er genoeg aan doen maar ze proberen met mooie praatjes onder hun werk uit te komen en dat lukt heel aardig.

Gewinflipt | 14-08-15 | 09:15

Tja, daarom vult de DJI de open space dan ook maar liever met al door anderlanden al wèl gevangen anderslandigen, uit België en Noorwegen zoals daar zijn...

F. von Zeikhoven | 14-08-15 | 09:15

En ik maar denken dat de gevangenissen niet vol te krijgen waren omdat we zelfs kansenparels uit Noorwegen hier naar toe lieten komen...

eerstneukendanpraten | 14-08-15 | 09:14

Nee, in 2014 ging het om 2417 veroordeelden. Daar zullen in 2015 nog een aantal veroordeelden bij zijn gekomen. Je zou dus kunnen zeggen dat er in 2015 al zo'n 460 + (2843 - 2417) = 860 veroordeelden zijn bijgekomen. Als dat getal klopt hebben in 2015 minder veroordeelden hun straf ontlopen (bijvoorbeeld als je je na 90 dagen nadat je je had moeten melden bij de port niet komt opdagen). Maar ik vermoed dat er ook een soort van drempel is wanneer je uberhaupt op de lijst komt..

TuurlijkNiet | 14-08-15 | 09:14

politie kan hier weinig aan doen jongens..... het is de politiek die dit laat gebeuren; Dankzij de enorme papierwinkel die er aan te pas komt is het ondoenlijk achter boeven aan te gaan. Je moet als agent zelfs schriftelijk vastleggen waarom de sirene aanging.... haat nergens over

Wees_eens_creatief | 14-08-15 | 09:13

In de 2e kamer zitten al 150 van die zoekgeraakte criminelen.

Mark_D_NL | 14-08-15 | 09:12

Wat had je verwacht? Het is toch wel inmiddels duidelijk dat Nederland een openbaar gevangenis is. Ik ken behalve vluchtelingen geen persoon die geen BSN nummer heeft.. En dat eerste is ook slechts een kwestie van tijd wat niemand wat gaat opleveren.

renalpha | 14-08-15 | 09:08

Is er ook iets bekend over de afkomst?

Oeloeboeloe | 14-08-15 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken