Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U kwam van rechts? Nou en!

poliolandKijk, dát noemen we nou een goed voornemen. Sinds de invoering van het nieuwe zorgstelsel is Nederland namelijk niet minder dan 11.000 onverzekerden rijker. We spreken hier over de zogenaamde 'gemoedsbezwaarden'. Zwartekousen volk met poliokinderen. Het gros van de onverzekerden woont in Gelderland en Zuid-Holland. Biblebeltbewoners dus. God weet namelijk precies wat er met je gaat gebeuren en je daar tegen verzekeren, betekent dat je Zijn gezag aan het ondermijnen bent. Rood licht is immers van de duivel en mensen die voorrang verlenen, zullen eeuwig branden in de hel (Lucas 13:46). Overigens hoeft u niet bang te zijn de om gods wil alleen bij u aangebrachte dwarslaesie uit eigen zak te moeten bekostigen. De vrome lastpakken betalen gewoon wat extra belasting. Amen!

Reaguursels

Inloggen

staat en kerk gescheiden houden aub. verder mogen gelovigen van mij verder wel leven, als ik maar geen last van ze heb (en ze zo min mogelijk zie muwhaha).

Epifyse | 03-01-07 | 02:19

@Breinstein. Toch wonen de meeste refo's wel in de provincie Zuid-Holland. Het gemiddelde zal in Zeeland wel wat hoger liggen omdat die provincie veel minder inwoners heeft.

bartenlenny | 02-01-07 | 21:26

Lukas 13:46 bestaat niet. Bovendien vindt ik dit wel heel goedkoop afzeiken op de reformatorische gezindte. Ze werken gemiddeld wel heel wat harder dan de gemiddelde Nederlander. Kijk maar hoe goed sommige van deze plaatsen presteren op economisch gebied.

bartenlenny | 02-01-07 | 21:23

"De extra belasting die je moet betalen, is even hoog als de premie die je anders verschuldigd was. De opbrengst gaat in een soort spaarpot, waarop de premieweigeraars bijvoorbeeld bij zorgkosten een beroep kunnen doen."
WTF? Niet verzekeren is geen medische zorg willen. Geen huisarts en als je poot er half af ligt opdonderen bij de EH van het ziekenhuis. Gewoon thuis op je bed kreperen van de pijn. Dat is God's wil. Laat Zijn wil geschiedde. Halleluja!

Haaimans | 02-01-07 | 20:52

Smerige kudtgrefo's... geen premie willen betalen, maar wel zorg willen ontvangen. In de rechtbank zie je ze ook regelmatig. Is loodsje afgefikt en willen ze geld van de verdachte, want ze zijn niet verzekerd. Vindt de Heer het wel prima als jullie op deze wijze worden vergoed, stelletje hypocriete honden?! Is er in zo'n geval ook geen sprake van ZIJN wil?

Murdockyoufool | 02-01-07 | 17:53

Ja Rosalie, jouw grootouders waren fantastisch. Deze mensen doen in de praktijk precies hetzelfde. Ze betalen overal voor maar maken nergens aanspraak op. Ook deze mensen ontvangen in de regel geen AOW. Maar nogmaals, het worden er elk jaar minder (onder de grefo's) en ze leveren de staat alleen maar geld op. Ze doen er niemand kwaad mee, dus waarom zou je deze mensen weg willen hebben? Het gezag in Nederland geeft deze mensen de mogelijkheid het op een andere manier te doen, anders hadden ze precies hetzelfde gedaan als jouw grootouders. Bij deze fundamentalisten kom je overigens ook nooit uitkeringstrekkers tegen.

Udo Hess | 02-01-07 | 15:11

Mijn grootouders waren ook zwaar christelijk en tegen verzekeringen en uitkeringen. Ze betaalden wel de premies omdat dat wettelijk was, maar maakten er nooit gebruik van. Niet van de ziektekostenverz. en niet van de AOW. Ze hadden zelf een potje gespaard voor als de tijd kwam dat ze te oud waren om te werken en evt. ooit verzorgd moesten worden. Ze bedruipten dus zichzelf tot aan hun dood (85 jaar) incl. onderhoud en dokterskosten. Als zij nu nog geleefd hadden dan hadden ze dus ook gewoon de premies betaald, omdat het gezag hen dat opgelegd had, maar er nooit gebruik van gemaakt. Kijk, dat is dus achter je principes staan, zonder het wettelijk gezag te ondermijnen en dus wel medemenselijk blijven t.o.v. de maatschappij van je land.

rosalie | 02-01-07 | 15:02

Ik mag van mijn religie geen belasting betalen en ik heb ernstige gewetensbezwaren door elke cent die ik aan IB, BTW en andere belastingen betaal maar daar is de belastingdienst het nog niet mee eens. Bovendien ben ik daardoor veroordeeld in een 25 jaar oude wagen te rijden (onveilig, zonder airbags enzo...) waardoor mijn ongevallen risico weer omhoog gaat.
Voor die grefo's heb ik wel een oplossing. Afgelopen zondag was er een mooi plan voor de vorming van nieuwe eilanden voor de NL kust voor de kustbeveiliging mbt de zeespiegelstijging. Gewoon al dat grefo volk op zo'n eiland, en ze zoeken het maar uit. Ikzelf wil ook zo'n eiland, voor de vorming van een nieuwe belastingvrije staat.

koerbagh | 02-01-07 | 14:57

En verder ben ik van mening dat Carthago verwoest moet worden.

Jim Beam | 02-01-07 | 14:37

(Lucas 13:46)

Je hebt het dan toch zeker over Lucaldelinksel*l?

Ohja en anders gaan ze maar in belgie of ergens hier ver vandaan worden

J_n | 02-01-07 | 14:28

@Pr0 02-01-07 @ 13:05 : Hoezo ben ik hypocriet? En hoe kom je erbij dat ik een Christen ben? Heb ik volgens mij nergens aangegeven... En wat betreft naastenliefde, ik laat iedereen in zijn waarde. Als iemand een andere mening heeft dan ga ik daar graag mee in discussie. Dus die opmerking van jou over mijn naastenliefde en de doodwens die je uitspreekt raakt kant noch wal.

chloorhexidine | 02-01-07 | 13:41

Oh, wat heerlijk weer een groep aanpakken, die weinig terug zullen en kunnen zeggen! Flink hoor!
Inderdaad:"Vader vergeeft het hun, want ze weten niet wat ze doen."

Mekker | 02-01-07 | 13:39

God weet en bepaalt wat er gebeurt, maar God dekt de schade niet: daar is de verzekering voor. Dus ik begrijp die Grefo's niet. Waar in de bijbel staat dat pedofilie niet mag, trouwens? Want er loopt nog steeds een Rijssense godsdienstleraar rond met kinderpoep aan zijn klauwtjes.

3*links=rechts | 02-01-07 | 13:21

god toch, ook niet meer wat het hij geweest is. Overruled door unive, ohra en de rest. Ja dan moet je god een handje helpen door die troep buiten de deur te houden.

M299 | 02-01-07 | 13:21

En waar blijft in deze de scheiding van kerk en staat, of is die illusonair in NL?

d´omgebouwde | 02-01-07 | 13:20

Overigen laten die grefo´s wel de dierenats voor de koeien komen, maar ja, dat scheelt in de portemonnee.

d´omgebouwde | 02-01-07 | 13:18

waar ligt de grens ?
-samen in stemhokje mag niet, *niks mee te maken we doen het toch
-verzekering is verplicht, *niks mee te maken, hoeven we niet
-slavernij afgeschaft, *niks mee te maken, in de bijbel staat alleen dat je ze vriendelijk moet behandelen.
-doden mag niet, *niks mee te maken, in de bijbel staat dat als iemand houtsprokkelt op zondag (laat staan kerstshoppen!!) moet hij deaud !!

holistic river | 02-01-07 | 13:17

chloorhexidine 02-01-07 @ 12:36
Oude gristentrukjes, inderdaad kan een non-theïsten het niet bestaan van een god niet bewijzen. Is onmogelijk, net als het omschrijven van de kleur gpos.
Wat niet bestaat is en hoeft niet beschreven te worden.
Echter de claim op het bestaan van een opperwezen schreeuwt om bewijzen.

d´omgebouwde | 02-01-07 | 13:15

@Udo Hess 02-01-07 @ 12:58

Daar heb ik ze ook op aangesproken, echter dan blijven ze liegen en vervolgens komt de 'stelling' : " Hoe durf jij te beweren dat ik zit te liegen, WANT ik zit 2 keer enz....
Je zegt het ook goed: Hypocriete gereformeerden..
Maar sorry (en dat meen ik echt) daar zijn er heel veel van in deze groepering

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 13:14

Zeg Brusselmans, waaruit concludeer jij dat het weer die enge zwartekousenfiguren zijn? Ook onder moslims kom je zulke engerds tegen hoor. Zelfs bij groeperingen die helemaal niets van religie moeten hebben.

Wat jij doet is waar heel Nederland over viel bij Ali B. dus wees voortaan even een beetje zorgvuldiger en doe geen onbewezen uitspraken. Waarmee ik dus ook weer niet zeggen wil dat het bij die zwartekousers NIET voorkomt.

Hadjewat? | 02-01-07 | 13:06

chloorhexidine 02-01-07 @ 11:55<br>
je gelooft blijkbaar niet genoeg om je medemens en naaste lief te hebben.<br>moge god je ziel hebben en heel snel zelfs. hypocriete k*t gristen

Pr0 | 02-01-07 | 13:05

Ik ga zeker niet beweren dat religie alleen maar goede dingen brengt. Dat is namelijk niet zo. Maar het ongeloof (Hitler/Stalin/Mao) heeft ook niet alleen maar goeds gebracht.
En hier in Amersfoort zie ik veel goede dingen die gristenen doen. Gristenen hebben overigens een hoofdgebod: Heb uw naasten lief, wat u niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet. Gemeen Mosje, spreek die hypocriete gereformeerden daar maar over aan als ze het nog eens in hun hoofd halen te liegen.

Udo Hess | 02-01-07 | 12:58

@chloorhexidine 02-01-07 @ 12:31

Het is duidelijk dat niet alle Christenen 'fout' zijn in mijn ogen (als ik tenminste nog een mening mag hebben).
Het zijn de hardliners. Daar gaat het mis. De imans, de dominees die in de gebedshuizen de 'gelovigen' bedreigen met de koran/bijbel.
Deze ophitsers moeten keihard aangepakt worden.
En als jij 3 keer op zondag naar de kerk wil gaan, dan is dat jouw zaak. Alleen je moet niet de wil opleggen, dat omdat jij naar de kerk wil gaan, ik niet mag gaan zwemmen ofzo. Dan ga je de fout in.
Mogelijk dat jij je iets meer moet verdiepen in de gevolgen van dat soort religies. Kijk eens om je heen.
In Ierland schieten de katholieken de protestanten deaud (en visa versa).
En zondags zitten ze in de kerk... met de bijbel in de hand, waarin staat (geloof gebod 1: Gij zult niet doden.

Wil je nog meer flauwekul.....

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 12:43

Zolang ze maar betalen boeit het me niet hoe ze het noemen.
Weigeren die lui trouwens ook zorg op zondag?
Een tante van mij die zuster is heeft dat eens 'geregeld' voor haar zwaar gereformeerde schoonmoeder die altijd zeurde dat ze ook op zondag werkte.
Die was gelijk genezen...

Patrick Bateman | 02-01-07 | 12:42

@Gemeen Mosje, ik ben met je eens dat ook gelovigen inconsequent kunnen zijn.
Hoezo vind je me flauw? Ik redeneer gewoon logisch.
Trouwens, je bent dus atheist. In principe is het beweren dat er geen God is ook een geloof. Is niet flauw, gewoon een feit. Kun je bewijzen dat er geen God bestaat?

En het is wel zo dat ook atheisten fundamentalistisch kunnen zijn. Als jij gelovigen doodwenst ben je net zo erg als de moslimfundamentalist die homo's van de hoogste flat wil afgooien. Op die manier polariseer jij ook de samenleving en is ook jouw religie een mogelijke bron van oorlog...

Als gelovigen en niet-gelovigen elkaar gewoon in hun waarde laten is er niets aan de hand.

chloorhexidine | 02-01-07 | 12:36

@Gemeen Mosje,

Als de buurman dat de wil van God vindt, dan is dat zijn geloof. Ik ga hem daarvoor niet wat aandoen. Ik geloof dat God dat niet wil dat dat gebeurt. En inderdaad ik weet wat voor stromingen er zijn binnen het christendom. Dat is wel zo handig, anders zou ik eens oordelen kunnen vellen over mensen die er niets mee te maken hebben. Ik ga niet vanwege gebrek aan kennis mensen bevooroordelen omdat ze andere opvattingen schijnen te hebben dan ik.
Tip: Zou jij ook eens moeten doen. Beetje verdiepen in andere dingen en dan pas komen met een oordel over "De Gereformeerden", die bestaat namelijk niet en daar kom je achter door je te verdiepen in de materie.

@Pronto:
Je hebt gelijk dat een geloofsovertuiging geen overhand/doorslag moet krijgen in politiek. Politiek moet echter mogelijk maken dat mensen de ruimte hebben om hun geloof te uiten zonder dat dat schade toebrengt aan anderen.

chloorhexidine | 02-01-07 | 12:31

@chloorhexidine 02-01-07 @ 12:14

Beetje flauw....
Ik ben atheist ja.
Kijk jij maar eens overal waar het oorlog is op deze wereld (en dat is nogal wat).
En religie is vrijwel overal de bron van deze oorlogen. Dus ga jij maar lekker door met GELOVEN.

Abortus mag niet van de Refo's.
Maar als er gekozen moet worden voor belachelijke kruisraketten, dan zijn ze voor. Terwijl 1 zo een raket honderden mensen in 1 keer deaud maakt.... lekker konsekwent hoor...

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 12:28

een geloofsovertuiging moet geen overhand/doorslag krijgen in de politiek.

pronto | 02-01-07 | 12:26

@chloorhexidine 02-01-07 @ 12:10

Blijkbaar ben je een kenner van deze sekte.
Je weet heus wel wie ik bedoel.

Bijgaand een voorbeeld:
Kind verdrinkt in een kolk achter het huis. Ouders natuurlijk diep bedroefd.
Wat zegt de gereformeerde buurman: De wil van God.
Nou als het mijn kind was geweest had ik die vent deaud geslagen.

Maar jij mag dat normaal vinden

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 12:18

Ik denk dat Gemeen Mosje GELOOFT dat alle gelovigen slecht zijn. Hij heeft zijn eigen anti-geloof en is met religieuze ijverigheid bezig om zijn anti-geloof aan anderen op te dringen. Iedereen die in God gelooft moet volgens hem dood of naar de hel, een vulkaan, en hij zal niet rusten voordat hij zijn roeping heeft volbracht. Het verkondigen van het anti-geloof.

chloorhexidine | 02-01-07 | 12:14

@veteraan, ik heb die halalhypotheken ook nooit helemaal begrepen, er zijn legio imams (ook van het hakbar-type) geweest die hebben gezegd dat je voor bepaalde noodzakelijke, dure dingen (een huis dus) best een lening mag afsluiten. Net zoals je niet aan de ramadan hoeft mee te doen als je ziek bent. Maar ja, zowel onder de gristenen als onder de moslims zijn er altijd groepjes die roomscher dan de paus willen zijn.

Maar ach, als je het jezelf moeilijk wil maken, ga dan vooral je gang.

Muxje | 02-01-07 | 12:11

Gemeen Mosje, dat kun je toch niet serieus menen? En als je het wel meent, hoeveel beter ben jij dan in vergelijking met een nazi die alle joden dood wilde?

Udo Hess | 02-01-07 | 12:10

@Gemeen Mosje. Wat versta je onder zwaar gereformeerden danwel gereformeerden? Zijn dat Artikel 31-ers, of Gereformeerde Bonders? Dat zijn eigenlijk mensen die behoren tot de Hervormde Kerk. Verder zijn er de Oud-Gereformeerden en de Nederlands Gereformeerden, Vrijgemaakte Gereformeerden, Christelijke Gereformeerden en ga zo maar door. En ja, welke zijn dan de zwaar Gereformeerden? Dat jij vindt dat ze doodmoeten, zoals Udo Hess schertsend verwoordt vind ik kwalijker dan dat zwaar-gelovigen proberen het zwembad op zondag te sluiten. Mensen doorwensen, dat is nogal fundamentalistisch en ziek...

chloorhexidine | 02-01-07 | 12:10

FF een vraagje aan alle 'pseudo' theologen.

ALs 'god' alm8ig is, hoe is het dan mogelijk de uitwerkingen van zijn wil te ontlopen? Of te wel als 'god' wil dat je dood gaat, kan hij je toch ipv een griepje, kanker, aids etc. je ook gewoon van een berg afgooien of je in een meer laten verzuipen, of vergis ik me?

Gekke_Gert | 02-01-07 | 12:07

@Udo Hess 02-01-07 @ 11:51.

Nee, mijnheer Hess. Ik heb het specifiek over zwaar gereformeerden. Niet alle Christenen.
Wat je verder schrijft klopt volledig t.a.v gereformeerden.

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 12:01

Ik ben meer voor het "ieder voor zich systeem" net als in div normale landen het geval is. Ik betaal ook liever niet voor vetkleppen,junkies,lui die op kleedjes naar het oosten liggen te blaffen enz.

baggerboer | 02-01-07 | 12:01

Het zal wel aan mij liggen, maar in de (3) verschillende bijbelvertalingen die ik op mijn schijf heb staan loopt Lucas 13 maar tot 35...

L1 | 02-01-07 | 11:59

DenkZelfstandig 02-01-07 @ 11:49
juist ja, en dat is nou precies het hypocriete waar de meesten zich hier tegen verzetten (een verkapte verzekering dus).
net als genoemde Halal hypotheek, jezelf beter voelen dan de atheistische honden.
De typhus voor al dit volk!

de veteraan | 02-01-07 | 11:55

@ Udo Hess, ja ik heb inderdaad weinig fiducie in het verlichten van de geesten van SOMMIGE (jaja, ík generaliseer niet) reaguurders hier. Maar God zal hen ongetwijfeld vergeven, want ze weten niet wat ze doen. Kijk, zo geloof ik dan weer...

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:55

Laat de ME de deur inbeuken bij die gristenen en ze een zorgpolis onder de neus duwen. Die mensen kweken zo alleen maar ziekten. En de kwaliteit van hun nageslacht zal zo ook niet overhouden.

*aait Agis ComfortPlus-polis*

Bijstandskoning | 02-01-07 | 11:54

Gemeen Mosje 02-01-07 @ 11:29 said : Ben er diverse tegengekomen (zakelijk) en in ALLE gevallen gedragen ze zich stiekem en schromen niet om keihard te liegen...... Is dat Gods wil ????
KLOPT HELEMAAL kijk hier voor nog een paar scheinheiligheidjes van onze gelovige medemens.
bijbelporno.blogspot.com/

Pieter W. | 02-01-07 | 11:53

@Dr. Nase: Geloof je dat dat de oplossing is? Of is het een feit dat dat de oplossing is? Zo ja, kun je dat aantonen? Zo nee, dan geloof je dus zelf ook daarin? Mag je dus zelf ook achter de gelovigen aan de vulkaan inspringen.

Ik dacht dat mensen ombrengen omwille van culturele aspecten of afkomst heel '40-'45 was, maar klaarblijkelijk is dat niet zo....

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:52

chloorhexidine, ik denk dat het onbegonnen werk is, deze reaguurders op de fouten in hun eigen denkwijze te wijzen. Het oordeel is al geveld, christenen zijn belachelijk en moeten dood. Christenen neuqen kinderen en willen alle zwembaden op zondag sluiten. Christenen zijn het domste deel der natie en liegen en bedriegen om ontzettend rijk te worden. Christenen zijn zo slecht dat ze allemaal tegelijk afgevoerd moeten worden in veewagons en vergast moeten worden of in een vulkaan geworpen. De wereld is veel beter af zonder gristenen.

Udo Hess | 02-01-07 | 11:51

@chloorhexidine 02-01-07 @ 11:42
Ja, daar heb je gelijk in. Als die andere stromingen/groepen DE macht krijgen.
Maar jij zegt dat ze hun geloof niet opdringen.
Ik heb kennissen die in Zevenhuizen wonen. Zondags lopen die Refo's breed over de weg. Als mijn kennissen gaan sporten, dan wordt er gespuugd, met steentjes gegooid en versperren de weg. 'Fijne' mensen hoor.

Nee ik vraag niet alle zakelijke relaties of ze gelovig zijn. Maar die Refo's geven dat zelf aan: Dat ze 'eerlijk' zijn, WANT ze zitten twee keer op Zondag in de kerk.
Nou dan weet ik wel hoe laat het is...

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 11:50

Dit is een ONZIN-verhaal. Gemoedsbezwaarden moeten een bedrag ter hoogte van de premie die ze anders hadden moeten betalen storten op een geblokkeerde rekening. De helft daarvan gaat naar de Staat (solidariteitsbelasting noemen ze dat) en zijn ze meteen definitief kwijt. De andere helft mogen ze enkel aankomen voor een aantal soorten ziektekosten. Kortom: de Staat heeft er voor gezorgd dat gemoedsbezwaarden in elk geval MINSTENS evenveel geld kwijt zijn.

DenkZelfstandig | 02-01-07 | 11:49

Net zoiets al een halal hypotheek?
geen premie betalen is geen aanspraak maken op wat dan ook.
geen autoverzekering = bekeuring en auto weg.

de veteraan | 02-01-07 | 11:49

Alle gelovigen lekker in een vulkaan gooien

Dr. Nase | 02-01-07 | 11:44

@Gemeen mosje, dat probleem met een klein groepje en ALS ze de macht krijgen geldt voor van alles. Voor alle groepen die een belang hebben waar de rest van het land niet mee eens is. En dan heb je het nog over ALS. Als de CPN aan de macht komt krijgen we een sosjalistiese heilstaat. Als de partij voor de dieren aan de macht komt mogen we geen vlees meer eten. Zo kunnen we even fijn door als-en.....

Vraag je trouwens aan alle zakelijke contacten of ze een religie aanhangen? Of ga je er maar makkelijk van uit dat wanneer je naar de biblebelt gaat het wel een gereformeerde moet zijn. Dat je dan met zulke mensen wel zaken wilt doen, terwijl je een hekel aan ze hebt...

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:42

-weggejorist-

De StoorZenDer | 02-01-07 | 11:41

@chloorhexidine 02-01-07 @ 11:22
Het is (gelukkig) wel een kleine groep, maar als ze de macht krijgen ...
Dus dat zegt wat over de mentaliteit. en hun doelstellingen.

@Udo Hess 02-01-07 @ 11:23
Ben er diverse tegengekomen (zakelijk) en in ALLE gevallen gedragen ze zich stiekem en schromen niet om keihard te liegen...... Is dat Gods wil ????

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 11:29

Gemeen Mosje, hoeveel gereformeerden ken jij eigenlijk?

Udo Hess | 02-01-07 | 11:23

@Gemeen Mosje: Onzin? De Refo's zijn een kleine minderheid in het politieke spectrum. Dus de kans dat op zondag is afgezien van de biblebelt-regio klein. En zo geldt het ook voor andere zaken. Dus je maakt je druk om een klein ding.

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:22

Rare jongens die gelovigen.

Zo jammer! | 02-01-07 | 11:21

het was idd. iets na kwart voor twee toen lucas dit zei, maarja toen zaten die gasten al een paar uur in de kroeg.
-
www.lucaswashier.nl/?p=1208#comments

Z.K.H.Prins Carnaval | 02-01-07 | 11:21

@Jim Beam, iedereen moet dood, dat is ons lot. Waarom moeten ze dood? Omdat ze in iets geloven waar jij niet in gelooft? Je bent net zo erg als een religieuze fundamentalist die alle niet-gelovigen dood wenst omdat ze niet geloven!
Het mooie van de Bible-beltbewoners is is dat ze niets opdringen aan anderen. Ze geloven in predestinatie, voorbestemming. Je komt in de hemel of niet en daar moet je mee leven. Het heeft dus geen zin om je geloof op te dringen aan anderen.

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:21

@chloorhexidine 02-01-07 @ 11:13
"Schelden tegen mensen die zich niet met jou bemoeien".

Die 'mensen' bemoeien zich WEL met anderen. Als het aan die refo's ligt, mag ik op zondag niet meer naar een zwembad of andere leuke dingen doen.

Dus hou nou op met je onzin.

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 11:19

Chloorhexidine?
Toch moeten ze dead, das god's wil.

Jim Beam | 02-01-07 | 11:15

Wat een gezeik! Zijn dit nu allemaal liberale mensen? Extra belasting voor deze mensen is toch goed?! Als ze iets veroorzaken, kan de schade worden betaald. En als ze verder onverzekerd willen blijven, prima. Overigens wordt vaak vanuit de kerkelijke gemeente financieel bijgesprongen en is in de streng-gelovige kringen noaberhulp (buren die helpen) heel normaal. Men gaat geen onpersoonlijke verzekeringen afsluiten, maar helpt elkander.
Daar heeft toch niemand last van? Dus waarom moet men weer gaan christenbashen? Lekker makkelijk. Die mensen gaan je niet bedreigen, maar keren de andere wang toe. Ze steken je huis niet in de fik of lopen met een bom de bus binnen. Ga eens openlijk tegen extreme moslims tekeer in plaats van dat anonieme schelden tegen mensen die zich niet met jou bemoeien en ook gewoon hun eigen gebruiken hebben.

chloorhexidine | 02-01-07 | 11:13

Die gereformeerden zijn hetzelfde als die debielen van de Taliban.
Het zijn nare irritante mensen die hun wil opdringen aan andere mensen.
Liegen en bedriegen kunnen ze als de beste.
Als ze eigen kinderen neuqken, dan is dat ook de wil van God.....

Deze sekte is geestelijk net zo primitief als de boeboe's in de oerwouden.
Die nog geloven dat er een god van de regen is en dat soort onzin.

Het is te hopen dat alle gereformeerden deaud gaan in 2007.
Opium voor het volk. Marx had hier gelijk in.

Gemeen Mosje | 02-01-07 | 11:12

@KaiserSoza 02-01-07 @ 11:06
Burp..

MadDieu | 02-01-07 | 11:09

Ik weet het nog creatiever. Waarom zeggen ze niet gewoon dat ze premie betalen vanwege *kuch hoest rochel krapt aan zak* solidariteit met de medemens? Dan doen ze het niet voor zichzelf maar voor de medemens en dat is weer goed voor wat hemelspaarpuntjes. Over het algemeen betalen mensen in het land voor hun medemens. Dat is ook het idee van de zorgverzekering, je helpt anderen en tegelijkertijd bescherm je jezelf. Ze zouden god op hun blote knieen moeten danken dat we zo'n slim systeem hebben bedacht. Overigens denk ik wel dat geloofsbezwaarden gewoon medicijnen gebruiken en gebruik maken van voorzieningen. Is dat je ook niet verzetten tegen Gods Wil? Principieel geen prikje halen is leuk, maar dan ook principieel pijnlijden als je poot eraf geknalt is met oud & nieuw.

ZI | 02-01-07 | 11:03

Alle gelovigen zijn even hypocriet.
De religie an sich maakt geen donder uit, ze hebben allemaal dezelfde kronkel in hun kop.

Jim Beam | 02-01-07 | 11:01

"Verzekeren" is eigenlijk gewoon gokken met je leven.
Als er niks met jouw overkomt ben jij je geld kwijt en wint de "verzekeraar"
als er wel iets met jouw overkomt ben jij minder geld kwijt en verliest de "verzekeraar".

"I get insurance in case shit happens... if shit don't happen, shouldn't I get my money back?", Chris Rock

Als je het geld in een pot (bij wijze van spreke) had gestopt zou je het er gewoon weer eruit kunnen halen. Bij de verzekering ben je het kwijt maar weet je tenminste dat je bent gedekt.
Het geld in de pot verliest zijn waarde door inflatie, maar de verzekering stijgt ook elk jaar weer.

Eye in the Sky | 02-01-07 | 11:01

Wat een gelul ...
Ze betalen geen premies voor verzekeringen. In plaats daarvan betalen ze meer belasting zodat ze netto evenveel betalen. Dat extra belastinggeld gaat vervolgens in een potje waar ze een beroep op kunnen doen bij bijvoorbeeld verzorging .... En hoe noemen we zo'n potje? .... Inderdaad een verzekeringskas. Wat nou niet verzekerd?

Professor Plons | 02-01-07 | 11:00

E1n wet is e1n wet.
<BR/>
Als de interpretatie van een wet verschillend is voor een persoon of een groep dan is er sprake van KLASSENJUSTITIE.
<BR/>
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. Hetzelfde product in een nieuwe verpakking maakt het geheel nog niet geschikt.
<BR/>
<BR/>
The gods are creazy and I'm just one of them.

MadDieu | 02-01-07 | 10:59

Opvallend is dan weer wel, dat ze geen bezwaar maken tegen medische faciliteiten als ze die nodig hebben.

jimmy | 02-01-07 | 10:59

Betalen die religieus gehandicapten ook administratiekosten? Ik wil namelijk nog geen 1/10000 cent bijdragen aan deze onzin. Niet verzekeren = strafbaar. Ook voor geloofsfanaten.

Koekje-dr-bij? | 02-01-07 | 10:58

Eigenlijk is in een huis wonen schuilen tegen dat wat God over je heen wil gooien, maar daar hoor je dan weer niemand over.

John McClane | 02-01-07 | 10:52

@Prins Carnaval

Om mij te integreren tot de limburgse bevolking en dergelijke barbaarstammen heb ik veel hulp nodig,
dit kost echter veel tijd wat mij dierbaar is.

YOUSIF | 02-01-07 | 10:51

@tobi, kan zijn, maar die gemoedsbezwaarden bestaan al tientallen jaren, en anders dan het artikel suggereert worden het er elk jaar minder. Bovendien leveren deze mensen geld op voor de maatschappij. Wat is nu precies het probleem?

Udo Hess | 02-01-07 | 10:51

Hahahah dit is net zo hypocriet als de hypotheek voor Islamieten waar je zogenaamd geen rente betaalt.

doskabouter | 02-01-07 | 10:50

@ Breinstein 02-01-07 @ 10:39
"Nou wil ik naar meteen alweer bijdehand gaan lopen doen, maar als ik niet het plaatje kijk...." ???
Goeie correctie.

quutje | 02-01-07 | 10:48

@Udo Hess @ 10:44
Het antwoord geef je al in je eerste zin
En maak van 'ietwat vreemd' maar gerust Danig Van De Pot Gepleurd

Tobi | 02-01-07 | 10:48

Om eerlijk te zijn lijkt het mij een veel beter systeem om via de belasting zaken als ziektekosten en ww e.d. te regelen. Geen gezeik met polissen e.d. maar gewoon 'gratis' ziekenhuizen want alles wordt van belasting geld betaald.

GoedemorgenDezeMorge | 02-01-07 | 10:48

@yousif,
het is al carnaval sinds 11-11-06. Integreren is moeilijk he?

Z.K.H.Prins Carnaval | 02-01-07 | 10:47

Consequent gedrag van deze mensen is niet hun sterkste kant. Je verzekeren tegen God's voorzienigheid is taboe, maar bij ziekte (dit is, geredeneerd vanuit dezelfde gedachte: ook God's wil) een arts raadplegen mag wel.

Sendis | 02-01-07 | 10:46

Christenen bashen omdat er zo'n 3.000 gezinnen er ietwat vreemde gedachten op na houden. Heb je niks beters te doen brusselmans?

Udo Hess | 02-01-07 | 10:44

@T-pot 02-01-07 @ 10:42
Klinkt mij als een eigen collectieve verzekering.

Ongelovige atheïst | 02-01-07 | 10:44

... zoals Freek 30 jaar geleden al stelde: God heeft dat Schitternde Poliovirus geschapen, komt die Duivelse Satan weer met zn vaccin aan! Uitroeien met wortel en tak, die Medische Satans!

Comrade Enver Hoxha | 02-01-07 | 10:43

@prins carnaval

Het is bijna carnaval, moet jij je niet nodig gaan verkleden als randdebiel?
Zo niet dan mijn oprechte excuses

YOUSIF | 02-01-07 | 10:43

"De extra belasting die je moet betalen, is even hoog als de premie die je anders verschuldigd was. De opbrengst gaat in een soort spaarpot, waarop de premieweigeraars bijvoorbeeld bij zorgkosten een beroep kunnen doen."

Mag dat dan weer wel van God?

T-pot | 02-01-07 | 10:42

@YOUSIF 02-01-07 @ 10:18
-
jong, jank op d'r jank joenke!

Z.K.H.Prins Carnaval | 02-01-07 | 10:41

Heeft iemand dat kaartje in het groot? Ik wil wel ff weten hoe het hier is gesteld.

Ongelovige atheïst | 02-01-07 | 10:40

Die uberChristelijken hebben hun eigen verzekeringen.
Lekker aan de gemeenschap geld betalen en als er dan wat gebeurt helpen ze je (financieel).
Ben je ook niet afhankelijk van die nare ongelovigen en extra afhankelijk van je sekte.

ratherbedownthepub | 02-01-07 | 10:40

eerste "niet" is natuurlijk "naar"

Breinstein | 02-01-07 | 10:39

@monaco 02-01-07 @ 10:36

Niet alle klokken op de weareld leaupen gelijk....

YOUSIF | 02-01-07 | 10:38

Nou wil ik niet meteen alweer bijdehand gaan lopen doen, maar als ik niet het plaatje kijk, is het niet zozeer Zuid-Holland dat daar stijlloos roze is ingekleurd, maar de provincie Zeeland. Dat stemt ook wat meer overeen met de positie van die zogenaamde Bible Belt.

Breinstein | 02-01-07 | 10:38

@viktor,
Het is waarschijnlijk nog vroeg voor je...

Sociopaat. | 02-01-07 | 10:38

Ik heb gemoedsbezwaren bij nogal veel zaken in dit land. Wat dat aangaat verloochen ik mezelf tot de kritieke grens bereikt is.

Tobus | 02-01-07 | 10:38

Er klopt iets niet.

het is hier pas 10:19
Spherix 02-01-07 @ 10:18

monaco | 02-01-07 | 10:36

Oh, dus die vleeskleurige panty's zijn nodig om blaasontstekingen en een forse doktersrekening te voorkomen?

sjaakdeslinksesul | 02-01-07 | 10:35

Is het trouwens niet prachtig om zo op de eerste werkdag van het nieuwe jaar ff ouderwets gristen te bashen?

commenteerdert | 02-01-07 | 10:35

Dat zooitje sterft binnenkort toch aan een of andere incestziekte.

Traag | 02-01-07 | 10:35

Wat gaat Lucas nou om 13:46 uur doen?

OoO | 02-01-07 | 10:35

@ diseth... zo te horen ben je er zelf ook een..

Polderboy | 02-01-07 | 10:35

DOW, lezen is ook een vak, als jij onverzekerd door het leven wilt gaan, kan dat gewoon. Daarvoor heb je geen bijbel of koran nodig. Als je het artikel goed leest, kun je ook lezen dat er niet meer gemoedsbezwaarden bij gekomen zijn. Alleen staan er nu meer (kinderen) als zodanig geregistreerd. Die gasten doen niemand kwaad, betalen extra veel belasting. Hebben geen recht op AOW, zijn dus alleen maar goed voor het land. En dan nog zeiken.

Udo Hess | 02-01-07 | 10:34

@ veest van pim

Zorgen jullie nou maar dat jullie iemand vinden die 'de boel bij elkaar kan houden'.

viktor kanzyani | 02-01-07 | 10:34

Ahh, de bijbelgordel van Nederland... Ik woon er middenin. Altijd lachen als ze langs komen. De man in zwart pak voorop, daarachter moeders met lange zwarte rok en der haar in een knotje en daarna de 5 (minimum) kinderen ... Dan weet je, het is Zondag.
.
Leuk weetje, de incestkindjes uit Gelderland worden in Zeeland gedumpt en die uit Zeeland worden in Gelderland gedumpt. Zo'n kwijlende mongool is natuurlijk niet echt goeie PR voor het gezin in de kerk ('Wrom heb je een mongool? Hebbie gezondigd?") en voor de kerk zelf. ("Shit, dat ziet er niet perfect uit... Ontkennen!") ... En toch blijven die kerkelijken lekker hun nichtje volpompen want het is kennelijk makkelijker en goedkoper om je nichtje vol te blaffen dan een wijf te vinden buiten je familie wat in dezelfde onzin geloofd.

dlseth | 02-01-07 | 10:33

Ik heb gemoedsbezwaar bij het betalen van belasting..

]V[ | 02-01-07 | 10:32

@DOW: wij hoeven jullie rommel niet. Mooi zelf je rotzooi opruimen.

veest van pim | 02-01-07 | 10:31

Sluit het land maar, geef het aan de Belgen, of de Dutisers als je wil dat er iets zinvols mee gaat gebeuren, en stoppen maar. Waarom moet voor elke gelovige fanaat een uitzondering worden gemaakt. Als je als gewoon mens iets wil dan kan je de vinkentering krijgen en moet je niet zeiken maar meedoen met de rest, maar zodra je met een bijbel of koran in de hand staat dan wordt hemel en aarde bewogen om je maar vooral niet voor je fijngevoelige religieuze hoofdje te stoten.
Mijn voornemen voor 2007, ongezien de tyfus voor elke gelovige debiel (en dat is dubbelop, ik weet het).

Days-Of-Wild | 02-01-07 | 10:29

Ookal geeft God je een ernstige ziekte... Uiteindelijk is hij toch ook (mede-)verantwoordelijk voor verzekeringen? Vind het een beetje een kronkel in het door God gegeven brein van deze Biblebelt-bewoners...

His Goofness | 02-01-07 | 10:28

@ Sociopaat

Wat de neuk heeft Job Cohen hier nou mee te maken?

viktor kanzyani | 02-01-07 | 10:24

Gods almacht niet erkennen... Als god je de mogelijkheid geeft om je te verzekeren heb je dat gewoon te doen ja! Hehe toch jammer van die belasting spaarpot. Ik zie die bijbelneukers graag uitsterven door natuurlijke selectie. Zullen ze trouwens leuk vinden, weg geevolueerd worden.

Moenen | 02-01-07 | 10:23

Zie je, Job Cohen heeft het allemaal mogelijk gemaakt. Ik zie in 020 veel rood licht maar toch geen polio. Chapeau! neem je tijd.

Sociopaat. | 02-01-07 | 10:23

@Koelegast: Inderdaad. Als ze er zo van overtuigd zijn dat god voor hen zorgt, dan zal het ook wel zijn bedoeling zijn dat ze ziek worden en deaud gaan. Toch?

commenteerdert | 02-01-07 | 10:22

Net zo'n onzin als een halalhypotheek. We noemen het anders (belasting ipv premie) en dan kan het wel...

Big Pete | 02-01-07 | 10:21

Verzekeraars zijn ook satansgebroed.

sjaakdeslinksesul | 02-01-07 | 10:21

Extra belastingen betalen die vervolgens in een potje verdwijnen waar ze gebruik van kunnen maken in het geval dat ze zorg nodig hebben. Een zorgverzekering dus?

commenteerdert | 02-01-07 | 10:19

Lucas zit nu gezellig samen met saddam aan de appelflap vrees ik voor hem!

Rui Barros | 02-01-07 | 10:19

het is hier pas 10:19

Spherix | 02-01-07 | 10:18

Ik ben de keauning van limburg, ik krijg geweaun van iedereen veaurrang

YOUSIF | 02-01-07 | 10:18

Als ze consequent zijn, weigeren ze ook medische zorg.

KoeleGast | 02-01-07 | 10:17

ah daar is Lucas DLL dus heen

mina.de.hun | 02-01-07 | 10:17

"zullen eeuwig branden in de hel (Lucas 13:46)."

Werkt die tegenwoordig bij de bijbel?

De StoorZenDer | 02-01-07 | 10:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken