Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Middelvinger van babyboomers: seniordag gesloopt

babyboomerszijnfreken.jpgTrouw heeft ontdekt dat de seniorendagen verdwijnen. Het relax-dagje voor 50+'ers komt in steeds minder CAO's voor. Wij snappen wel waarom. De babyboomers gaan met pensioen. En met de babyboomers verdwijnen ook alle comfortabele financiële regelingen. Babyboomers passen namelijk de tactiek van de verschroeide aarde toe op de Nederlandse samenleving: ze roven de potjes leeg en de generaties na hun moeten maar kijken hoe ze het rooien. Babyboomers zijn een sprinkhanenplaag: ze komen met veel en ze vreten alles kaal. Achter de babyboomers aan rollen de hekgolven die onze verzorgingsstaat aan bonken slaan. Ze teerden tijdens jeugd, studie en loopbaan optimaal van het harde werken van hun ouders, zogen parasitair met alle voordelige regelingen alle potjes, Afrika en het milieu leeg en laten hun kinderen en kleinkinderen in het post-apocalyptische landschap achter met de lasten. Pure lichtmisserij van de meest narcistische generatie in de geschiedenis van de mensheid. De generatie voor de babyboomers had een wederopbouw nodig, maar de generatie na de babyboomers ook. Als insult to injury hebben ze vanaf de hippietijd in hun jeugd tot vandaag de dag nog een FreekdeJongiaans grote morele muil ook over normen en waarden, terwijl hun kinderen en kleinkinderen weer moeten zwoegen om het dorre land dat zij leeggeroofd hebben op te bouwen. De generatie voor de babyboomers had geen seniorendagen en de generaties na de babyboomers zullen ook geen seniorendagen kennen. Middelvingers voor iedereen, met de groetjes van de babyboomers.

Reaguursels

Inloggen

Het verraad van een zekere generatie ja.
ejbron.wordpress.com...

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 10:13

tnx heb met veel interesse deze video's bekeken en moest erg lachen om wat hij aan het eind zei

BudWijzer | 25-07-15 | 02:43

Zo is het. Iedereen aan het gas!

Mask | 25-07-15 | 01:46

Correctie, tempobeurs is van 1993 maar met terugwerkende kracht voor hen die toen minder dan 2 jaar studeerden. En de inpoerking van de duur studierfinanciering was al eerder.

CynicalBastard | 24-07-15 | 20:40

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 12:04 100 jaar studeren zat er voor hen die na 1972 waren geboren, niet meer in. De tempobeurs werd in eerste vorm in 1991, 18 jaar later dus, ingevoerd.
U zit er dus weer 10 jaar naast. Leuke mening verder.

CynicalBastard | 24-07-15 | 20:37

Willem van Rood | 24-07-15 | 10:07
En babyboomers zijn geen politici zeker ??
De ergste combinatie is een babyboomende politicus.

Der Schnitzeljäger | 24-07-15 | 20:31

In de metaal CAO zijn de seniorendagen al verdwenen. Alles onder de vijftig heeft nu 2 dagen per jaar erbij gekregen Wanneer iemand zo'n veertig jaar werkt hebben ze meer dagen dan in de regeling met seniorendagen. Terwijl veel senioren niet eens aan die dagen toekomen door ontslag of ziekte.

Markiezin de Sade | 24-07-15 | 19:11

Uitstekend en terecht stuk over de gepriviligeerde babyboomers. Geen speld tussen te krijgen al huilen de zelfvoldane babyboomers nog zo van verontwaardiging.

lingo star | 24-07-15 | 18:22

Een beetje slap om weer over babyboomers te hebben ik ben zelf geen babyboomer maar ik weet wel dat ze de grijze massa in dit land willen elimineren, werken tot de dood is het motto en onder het mom van we worden allemaal ouder een vriend van mij draait zich om in zijn graf, RIP.

edjekaddetje | 24-07-15 | 17:29

Wat een hopeloze stukjes schrijft die Kwit. Als hij met mij wil ruilen, hij heeft mijn email adres, ik hoor wel van hem.

unspiek | 24-07-15 | 17:26

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 16:40
Ergens is er iets verkeerds gegaan in jouw leven beste man.
In mijn werkend leven, een faillissement meegemaakt, opnieuw gestart met niks!!!! Toch er bovenop gekomen, wat eis jij nog meer van mensen eigenlijk, behalve je zielige gescheld op alles wat meer heeft dan niks?
Typisch een links, jaloers en non argument geluid!
Ga zo een mooi wit wijntje drinken. Cheers!

lanexx | 24-07-15 | 17:14

@Leffe Blonde | 24-07-15 | 16:56
Ach dat waren andere tijden. De barricades op heeft tegenwoordig weinig zin. Alles wat te duur wordt verdwijnt naar lagelonenlanden. Als je het niet eens bent met de arbeidsvoorwaarden; na jou 10 anderen. En Brussel? Brussel luistert al helemaal niet. Ook niet naar referenda.

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 17:04

De generatie na de babyboomers heeft het aan zichzelf te danken.
Niet vechten voor een goede cao en veerkeerdbstemmen, zodat de politiek al het geld weggooit naar Brussel en Griekenland.

Leffe Blonde | 24-07-15 | 16:56

@lanexx | 24-07-15 | 16:28

Wat is dat een late boomer? Ben je dan 65 plus? Volgens mij ben jij dus 65 plus want je zegt zelf dat je gepensioneerd bent. Dus ben je geen late boomer maar gewoon een BABYBOOMER. Als je na 1950 geboren ben tot 1955 dan mag je spreken van een late boomer, en die zijn dus niet met pensioen !

Leuk voor je op de golfbaan en ook leuk dat je zo hard hebt gewerkt. Weet je eigenlijk wel wat hard werken is? Mijn ouders, die hebben hard gewerkt. Die konden na hun 65-ste niet naar de golfbaan. Nee die moesten nog thuiswerk doen om een beetje rond te komen. Jouw generatie, waar zij keihard voor hebben gewerkt doet de pot wel verteren en laat haar kinderen weer achter met de schulden. Weet je hoe hoog die staatsschuld al is? Nee, ik zal je helpen, al bijna 500 miljard euro. Laat het even op je inwerken, dat is 29000 euro per hoofd van onze bevolking. Lever dat bedrag maar eens in en dan mag je weer naar de golfbaan. Het is tijd voor de afrekening.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 16:40

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41
Beste Graaf, Man man man, wat kun jij ontzetten zeuren over een generatie mensen die jou toch maar te kort gedaan hebben.
Ik ben een late boomer, ik heb een hekel aan die benaming maar goed, heb na een studie keihard gewerkt, geld opzij gelegd, nooit een cent bijstand hoeven vragen, kinderen gekregen, krom gelegen om ze te laten studeren, werken allebei, ook zonder hulp van overheid. Ben gepensioneerd, loop vier dagen van de week op de golfbaan, dag vijf en zes vrijwilligerswerk bij een hospice, en dag zeven heerlijk een laat ontbijtje, GS lezen over gefrustreerde mensen zoals jij, wat een lol! Man ga aan het werk en geniet, doe ik ook!

lanexx | 24-07-15 | 16:28

We gaan mooie tijden tegemoet, Flexwerken betekent ook redelijk vaak van baan moeten wisselen, geniet en maak tussen het werken hier gebruik van lange vakanties om je huis op te knappen lekker naar verre oorden en als het geld bijna opraakt zoek je weer wat.
Weg van de slavernij van vaste banen en CAO met een paar beknibbelde vrije ouwe lullendagen, genieten is de toekomst.

gebrokenvleugel | 24-07-15 | 16:14

Iedereen met babyboom ouders weet dat dit verhaal klopt. Uiteraard zijn er óók babyboom paupers die niks te zeggen hebben gehad..

Cidiood | 24-07-15 | 15:53

Mijnheer Quit en de Trouw moeten even de geschiedenisboeken in. De ouwelullendagen zijn ooit bedacht om de verloren generatie van begin jaren '80 aan het werk te helpen. Niet omdat de ouwetjes het niet meer aankonden. Verder hebben werknemers loon ingeleverd voor die dagen. Beetje nuanceren kan dus geen kwaad. Overigens ben ik geen babyboomer maar behoor ik tot de verloren generatie. Het moet maar eens stoppen met al dat generatie gebash! Als dat zo doorgaat voorzie ik dat de generatie van Quit voorgaande generaties gewoon in de stront laat zakken, want zogenaamd allemaal eigen schuld...

G-Klasse | 24-07-15 | 15:04

Wat de gewaardeerde reaguurder @vuilegorerat zegt.

De Geus | 24-07-15 | 15:00

Niet de babyboomers maar de werkgevers zijn hier schuldig aan. Maar over werkgevers zegt Quid niks want Quid is rechts.

De Geus | 24-07-15 | 14:59

@Quid
Dit lijkt me een redelijk adequate samenvatting

Bicycle_Repairman | 24-07-15 | 14:20

Elke generatie heeft zo zijn plus en minpunten. Hoewel je hier vooral ongenuanceerd moet zijn ontslaat je dat niet van de verplichting om je gezond boerenverstand te gebruiken. En als ik nu dan naar de huidige generatie kijk met hun arbowetjes, ouderverlof, zorgverlof en klootenarbeidsethos constateer ik dat ze toch een stuk minder zullen slijten dan alle generaties voor hun.
Dus Quid, slap verhaal en hou eens op met klagen man!ga beter verklaren

Killroy49 | 24-07-15 | 13:58

@Hans Hillen | 24-07-15 | 12:56

Verschilt per CAO, maar bij een voormalige werkgever was het zo dat je boven 57,5 jaar 13 extra verlofdagen kreeg (zodat je van een 40-urige naar een 38-urige werkweek kon, of gewoon bijna 3 extra vrije weken had).

raskol | 24-07-15 | 13:37

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:22
Ja dat waren nog eens tijden voor ons babyboomers...... als je vond dat het werk te zwaar of te vies was kon je zo maar naar de baas gaan en tegen hem zeggen: geef mij effe een Ahmed om het werk te doen. Of zou het idee om Ahmeds te importeren misschien van de werkgevers vandaan komen omdat ze zo nog meer konden verdienen met goedkope arbeidskrachten en het dus geen ene moer met babyboomers te maken heeft? Hoe simpel kan je zijn.

cousin | 24-07-15 | 13:31

Mja, maar die babyboomers die straks half-kreupel de 70+ halen komen aan de vragende kant van de "participatie" samenleving terecht.

Ik als 30+'er voel me niet geneigd om naast een fulltime baan me uit de naad te "participeren" in het weinige vrije tijd die er voor mij overblijft... Dus ik hoop da ze voldoende buffers hebben om extra zorg in te kopen als straks de overheid ook de middelvinger uitsteekt naar dezen.

Aetje | 24-07-15 | 13:27

Babyboomers vochten voor hun rechten. Huidige generatie klaagt alleen op internet.

VuileGoreRat | 24-07-15 | 13:24

@Hans Hillen | 24-07-15 | 12:42

Na de Tweede Wereldoorlog vorderde de industrialisatie in Nederland gestaag en bloeide de economie aan het einde van de jaren ’50 op. Er ontstond een tekort aan ongeschoolde arbeidskrachten voor de zware fysieke beroepen. In eerste instantie ging men daarom arbeiders werven in Spanje, Griekenland, Joegoslavië en Italië. Halverwege de jaren zestig begon men met de werving van gastarbeiders uit Turkije en Marokko. Hier bevonden zich grote groepen welwillende arbeidsmigranten.

Ongeschoold, zware fysieke beroepen, leest u even mee. En waarom hebben jullie die beroepen niet omarmt? Effe te druk gehad met studeren, protesteren, blowen, festivalletje bezoeken he !?

En dat gas in Slochteren is bijna op. En wat laten jullie nu achter? Instortende huizen in de provincie Groningen.

Kom op mensen (babyboomers) ben solidair met iedereen, dat was toch een van jullie slogans? Solidair zijn met anderen en die van PEACE MAN.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 13:07

Nivelleermarionet | 24-07-15 | 12:30

Andere generaties hebben totaal geen medelijden met henzelf. Dat is zwart-witdenken en hullie-zulliedenken. Het gaat ook totaal niet om 'ouderen'. De babyboomers zijn nog geen ouderen. Ze zijn wel vaak al 10 jaar met de VUT, ja dat wel ja... Maar de hoofdschuldige van het feit dat het voor de generatie geboren 55-70 allemaal ineens 'op' is, wordt benoemd. Dat wil niet zeggen dat wij zogenaamd te hard zouden werken en zelfmedelijden hebben. In de huidige wereld hebben wij het niet slecht. Maar laten we zeggen: de mentaliteit die de basis is voor de huidige crisis, is niet de onze, dat is de ikke-ikkementaliteit van de babyboomers. Precies zoals ze ook rijden op de snelweg, los van de rest van de wereld...

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 13:05

Bejaard nieuws inmiddels, tries!

NB-Stb | 24-07-15 | 12:59

42 jaar gewerkt als zeevarende. Nooit een seniorendag gehad. Geen idee wat dat is. Zo te lezen is de dag bedoeld voor mensen die toch al niet zo hard werkten en dus terecht dat het wordt afgeschaft
forecastle | 24-07-15 | 12:50
.
Bij mijn weten zijn seniorendagen extra vrije dagen die je krijgt als je ouder wordt. 1 dag bij 45, 1 dag bij 50, 1 dag bij 55 en 1 dag bij 60. Dus 4 in totaal. Extra vakantiedagen. Misschien verschilt het per CAO, maar men doet nu net alsof ouderen enorm veel extra vrije dagen krijgen. Volgens mij stelt het niks voor.

Hans Hillen | 24-07-15 | 12:56

Want schreeuwen dat de ouderen overal schuldig aan zijn is een goedkope truc om medelijden te wekken. Medelijden dat ze misschien ooit wel zullen verdienen, maar nu nog niet.
Nivelleermarionet | 24-07-15 | 12:30
.
Ik zie het meer als verdeel en heers. Het zwart maken van ouderen wordt telkens geinitieerd door de boven-ons-gestelden. Onze regering ziet ouderen tegenwoordig nog vooral als kostenpost en die moeten vernietigd worden. Je mag leven zolang je belasting opbrengt en daarna moet je dood. Dus worden ouderen zwart gemaakt en ontmenselijkt.

Hans Hillen | 24-07-15 | 12:54

42 jaar gewerkt als zeevarende. Nooit een seniorendag gehad. Geen idee wat dat is. Zo te lezen is de dag bedoeld voor mensen die toch al niet zo hard werkten en dus terecht dat het wordt afgeschaft

forecastle | 24-07-15 | 12:50

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 12:42
Kijk dat is dus de denkfout. Ik maak helemaal het kapitaal van mijn ouders niet op. Die hadden dus helemaal niks, nada, noppes. Die hebben alleen maar gewerkt en gezorgd dat we het goed deden op school en zelf iets konden maken van ons leven. En liefst beter dan ze het zelf hadden. Welke ouder wil dat niet? Dus wat ik nu zelf heb, heb ik zelf opgebouwd met werken en spaarzaam leven.

Graaf van Egmont | 24-07-15 | 12:47

En vergeet ook niet dat zij de veroorzakers zijn van de massa-immigratie. In de jaren 60-70 wilden zij de zogenaamde vieze baantjes (achter de lopende band etc.) niet doen. Daar moesten maar gastarbeiders voor komen. Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:34
.
Hoe was het in werkelijkheid? Na WOII moest Nederland weer worden opgebouwd. Het land was straatarm. Ondanks de wederopbouw - waardoor er veel mensen nodig waren - was er geen geld. Dus werd Nederlanders in de jaren '50 verzocht om te emigreren (hun geluk elders te zoeken) omdat Nederland door geldgebrek niet alle inwoners van een leefbaar bestaan kon voorzien. Honderdduizenden Nederlanders vertrokken naar Australie, Canada en Nieuw-Zeeland. Ondertussen werkten de achterblijvers voor een habbekrats, want tja, loonmatiging. Begin jaren '60 werd er gas ontdekt in Slochteren en ook de wederopbouw verliep voorspoediger dan gedacht. Maar ... daar profiteerden de arbeiders niet van. Hun lonen bleven laag, loonmatiging is in Nederland immers hét toverwoord - nu én toen. Vanaf 1966 begonnen de arbeiders te morren, ze wilden nu - na 20 jaar afzien - ook wel eens profiteren van de economische groei. En wat deden de werkgevers? Die gaven geen gehoor aan die eisen, maar zetten de arbeiders onder druk door goedkope arbeidskrachten uit Turkije en Marokko te importeren, vanaf 1968 ongeveer. Dat hele gelul over dat Nederlanders geen vieze baantjes meer wilden doen ... niks van waar. De gastarbeiders zijn geimporteerd door werkgevers, met hulp van de regering, om de legitieme looneisen van de werkende Nederlanders de kop in te drukken. Niets meer, niets minder. Waarom die gastarbeiders dan in lichamelijk zwaar werk terechtkwamen? Omdat ze onopgeleid waren en geen Nederlands spraken. Dan is een functie als advocaat of arts wat ingewikkeld. De initiele import van gastarbeiders komt dus voor rekening van de VVD en het bedrijfsleven. De enorme toename van allochtonen in Nederland eind jaren '70 en in de jaren '80 werd veroorzaakt door gezinshereniging en gezinsvorming en die komt weer voor rekening van linkse partijen. Helaas hebben veel gastarbeiders maar een beperkt aantal jaar gewerkt, want al vanaf de jaren '70 was dé carriereplanning van veel gastarbeiders: een bestaan in de toen nog riante WAO. Met hulp van de werkgevers overigens.

Hans Hillen | 24-07-15 | 12:42

Graaf van Egmont | 24-07-15 | 12:25

Lekker hè, het kapitaal van je ouders opgemaakt en je kinderen een schuldenmaatschappij achtergelaten en het omgezet in je eigen geluk?!? De jongeren van nu hebben een andere basis, omdat het een andere tijd is, die gecreëerd is door de harde werkers van de generatie na jouw generatie. Zij doen die weerbaarheid inderdaad later op, maar ze staan heel anders in het leven dan de kinderen van de kinderen van de babyboomers. Aan het lot overgelaten generatie kun je beter zeggen. Wereldvreemd, omdat hun ouders een voorbeeld aan de babyboomers namen... Geniet van je pensioen, maar ik prijs me gelukkig dat t.z.t. de maatschappij heel anders achtergelaten zal worden dan hij nu is achtergelaten door de babyboomers.

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 12:42

Je kunt er wel een generatie ding van maken maar het is veel meer een kwestie van de werkenden steeds verder uitmelken. Moet ook wel met het steeds groter wordende leger onrendabelen (incl. import) en het Europese gelijkheidsbeginsel (welvaart van Jan modaal moet kapot)

Hufter | 24-07-15 | 12:40

@Nivelleermarionet | 24-07-15 | 12:30
Ik kan me helemaal vinden in wat je schrijft. Echter, het is vooral de babyboomgeneratie die zich veelvuldig nogal laatdunkend heeft uitgelaten op de generaties voor hen en over de generaties na hen. Nu krijgen ze een keer de bal teruggekaatst. Dat is alles. De heftigheid van sommige reacties verbaast me dan ook een beetje.

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 12:39

bleekkijker | 24-07-15 | 12:32
Je laat het niet uit je vingers glippen, want dat veronderstelt een beetje dat je er zelf schuld aan hebt. Je laat het je allemaal afpakken, wegroven door de boven ons gestelden. En dat laat je gebeuren. Flikker Nederland eens een week plat zoals wij vroger deden en je zult zien dat je een heel andere situatie krijgt. Politici en werkgevers luisteren pas als je ze vol in de bek spuugt. Dat was vroeger zo en zo zal het altijd blijven.

Graaf van Egmont | 24-07-15 | 12:36

We hebben weinig geleerd van de BB, alles wat zij hebben opgebouwd laten we uit onze vingers glippen.
Volgende stap is terug naar een 6 daagse werkweek?

bleekkijker | 24-07-15 | 12:32

De grote fout die Quid en soortgelijke ervarings-uitgedaagde jongeren maken, is te veronderstellen dat alle grijsharigen graaiboomers zijn. Fout. Wat je op straat ziet is alleen de toplaag. Aannemers, notarissen, doktoren, fabrieksdirecteuren. Die zijn in grote getalen binnengelopen en hebben geen zorgen meer. Opoe met haar AOW die haar hele leven in een tochtig huurkrot heeft gewoond, zie je geen ijsje eten bij de cafetaria of op het vakantieoord. Toch is dat ook een 'babyboomer'. Haar man zie je ook niet, want die is al lang dood wegens zwaar en ongezond werk. De laat-babyboomers van 55-65 die buiten de pakjesboot van Sinterklaas vielen, zie je ook niet. Een beetje nuanceren kan geen kwaad. Nagel hen die dat verdienen gerust aan de schandpaal, liefst met pek en veren. Maar maak niet de fout om alle grijsharigen te veroordelen voor iets waar ze geen schuld aan hebben. Want geloof het of niet, een groot deel van de Nederlandse bevolking zat ook toen al gevangen in een situatie waaruit geen ontsnapping mogelijk was. De jongeren die nu het hardste klagen, moeten eerst maar eens bewijzen dat zij het zelf beter kunnen. Want schreeuwen dat de ouderen overal schuldig aan zijn is een goedkope truc om medelijden te wekken. Medelijden dat ze misschien ooit wel zullen verdienen, maar nu nog niet.

Nivelleermarionet | 24-07-15 | 12:30

Lupuslupus | 24-07-15 | 12:10
En zo is het.
+10

swassannuf | 24-07-15 | 12:29

Lupuslupus

Babyboomers zijn nog geen ouderen...

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 12:29

spuitje11 | 24-07-15 | 12:18
Zo is het. Ik ben van 1948 en niemand zal willen ruilen met de armoe die ik in mijn jeugd had. Er was gewoon niks. Zelfs was er een chronisch woningtekort. Ik zit dus nu gewoon in mijn ivoren toren te kijken hoe de jongeren - die ook geen greintje weerstand meer hebben - de boel helemaal naar de kloten helpen. Ik gun het ze zelfs van harte, want ik ben helemaal klaar met dat babyboom gezeik. Kom eens achter dat toetsenbord vandaan en ga de straat op. Dat hebben wij namelijk ook altijd moeten doen.

Graaf van Egmont | 24-07-15 | 12:25

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:22
Al die reacties die je moet geven..... je bent er maar druk mee he?

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 12:24

@Lupuslupus | 24-07-15 | 12:10

Mijn beste toch, de massa-immigratie is van de jaren eind 60 - 70. Hoe oud waren jullie babyboomers toen? Jullie moesten altijd protesteren, blowen, festivals bezoeken, studeren en studeren etc. Maar werken daar had die generatie een broertje dood aan. Dat moesten die anderen maar doen zoals al die gastarbeiders.

En te weinig mensen om het werk te doen? Ben je vergeten dat in de jaren 50-60 er honderdduizenden dit land hebben verlaten om hun heil ergens anders te zoeken? Er was geen werk toen, geen genoeg huizen etc. Later kwam er de industrialisatie en daar vonden jullie dat lopende band werk of schoonmaken vies werk was. En dus wilden jullie dit niet doen. En zo kwamen ze dus binnen.

Ik heb het allemaal gezien. Bestudeer het nog maar eens en kom dan met argumenten maar terug.

En ja ook mijn ouders lieten het leven toen ze 71 en 77 jaar waren. Na een leven van echt hard werken. En ook zij zijn al meer dan 20 jaar dood.

Maar het is kort door de bocht om jongeren de schuld te geven. Van wat dan? Dat er een enorme staatsschuld is (waar is die eigenlijk door ontstaan? Denk maar eens na, bijvoorbeeld vut?) die onbetaalbaar is geworden, dat huizen zo ongelofelijk duur zijn, dat er geen vaste contracten meer zijn, dat de zorg zo duur is (waar voornamelijk de ouderen massaal gebruik van maken - mag ook wel maar zeur dan ook niet). Etc.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:22

De babyboom vond plaats tussen 1945 en 1950, dus alle babyboomers zijn intussen gepensioneerd.

Ze hebben zich het leplazarus gewerkt in de sixties, dure kindertjes gekregen in de seventies en de hypotheek afgelost tot 2000 of 2010. Ze hebben hun hele leven gefietst, want een auto zat er niet in.

Het huis is inmiddels vrij en onverkoopbaar maar geldt wel als kapitaal - voilà de mythe van de rijkdom.

spuitje11 | 24-07-15 | 12:18

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:00
Nog grappiger is dat jij meer leest dan er staat. Hoezo ben ik een babyboomer? Waar haal je die wijsheid vandaan? Ook als niet-babyboomer kun je relativeren. Ik bepaal zelf voor een groot deel hoe mijn leven eruit ziet. Mocht ik daar niet tevreden over zijn, dan kijk ik naar mijzelf! Waar kan ik mij verbeteren, en waar liggen mijn kansen. Het is een andere opstelling dan die Quid generatie.

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 12:18

Alsof het afschaffen van die vier seniorendagen (in sommige sectoren misschien zelfs wel vijf hele dagen per jaar) ook maar iets gaat oplossen.

Hans Hillen | 24-07-15 | 12:16

@Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:00
Loopt toch net zo te zeuren man. Ga aan het werk en maak wat van je leven. Ik ben in jouw leeftijd range vriend. En ik kan alleen maar met lol kijken naar babyboomers... They were lucky! Mooi toch. iedere generatie zijn ding. En wij hebben meer mogelijkheden op andere vlakken. Aan de slag mijn vriend niet zo gefrustreerd zijn!

Mark_D_NL | 24-07-15 | 12:15

@roosvrij | 24-07-15 | 12:05

Beste roosvrij als je goed naar mijn nickname kijkt dan zou je beter moeten weten. Maar blijkbaar ken je het verhaal niet.

Onrechtvaardigheid zal met wortel en tak uitgeroeid moeten worden. En Graaf Monte Cristo is een strijder in dit geheel. En ja die verdedigt zichzelf echt wel en wijst niet naar een ander maar pakt de onrechtvaardigheid aan. C'est ca!

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:14

Sorry jongens voor mijn goede leven. Gelukkig zijn de hekgolven van de 2e wereldoorlog tevens de opmaat voor de derde. Kunnen jullie ook eens gaan opbouwen in plaats van lopen klagen.

Graaf van Egmont | 24-07-15 | 12:12

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:07
Ik snap de JULLIE niet....

roosvrij | 24-07-15 | 12:10

@Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:34
Het is gewoon een flagrante leugen dat die generatie het "vuile werk" niet wilde doen.! Er waren niet genoeg mensen! We hadden net 5 jaar oorlog achter de rug of heb u dat niet geleerd op school? Honderdduizenden Nederlanders kwamen niet terug uit de concentratiekampen, zijn doodschoten door de bezetter, per ongeluk gebombardeerd door de Engelsen enz.enz.
Er waren zóveel vakatures dat wanneer je naar het arbeidsbureau ging, je een uur later werk had.
Dus hou eens op met dat na-papegaaien!
En het zijn de multinationals geweest die de Turken enz. hebben binnengehaald. NIET de gewone hardwerkende Nederlander.
Er werkten in die tijd ook heel veel Spanjaarden en Italianen. Die bleven hier omdat ze zelf iets opbouwden of gingen terug.
Verder is het bovenstaande artikel een forse trap in de rug van àlle ouderen!
En - zoals ook veel van de reacties - een potje generaliseren waar de honden geen brood van lusten. Net alsof alle ouderen een eigen huis hebben, een sleurhut of camper en van een zéér ruim pensioen leven.
Er zijn tienduizenden die alleen aow krijgen en een heel klein pensioentje. Versleten knieën en schouders hebben omdat ze zich al vanaf hun jeugd rot gesjouwd hebben.
Het is gewoon een enorme schande maar over een paar jaar zijn ze er niet meer hoor. Zoals velen (mijn ouders b.v.) die maar 70 + 71 jaar zijn geworden en al 20 jaar dood zijn.
Het zijn de jongere generaties die alles verziekt hebben en dáár zelf (en hun kinderen) de vruchten van zullen plukken.

Lupuslupus | 24-07-15 | 12:10

Ja, laten we nog een keer de denkbeeldige generatie van babyboomers de schuld geven van de crisis.
En dan hun pensioenen en bezit meer belasten. Want dan komt het terecht bij onze overheid. En die zorgt dan wel dat het eerlijk doorgegeven wordt aan de jongere generaties...
Of misschien ook niet.

Schmalz | 24-07-15 | 12:07

@roosvrij | 24-07-15 | 11:54

Die saamhorigheid was er inderdaad en die is vakkundig door jouw generatie om zeep geholpen door de massa immigratie. Het moest en zou multicultureel worden en dan krijg je dus geen multiculti vermengingen maar groepen die ieder voor zich doen. Bedankt en oh ja jullie hebben vast en zeker het land opgebouwd, toch?

Ja ja de enorme staatsschuld hebben jullie opgebouwd. Kan niemand meer betalen en wat als straks inderdaad de rente oploopt? Dan zijn de generaties na jullie allemaal gedoemd om in de armoede te belanden.

Nogmaals bedankt en bedankt dat jullie toen massaal PVDA steunden. Bedankt....

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:07

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:00
Ik ben geen babyboomer.
Ook ik heb braaf geleerd.
Wanneer je onrechtvaardig bent behandeld, wees dan een vent en verdedig jezelf.
Ga niet wijzen naar een ander, maar maak er het beste van.
Geluk is een keuze.

roosvrij | 24-07-15 | 12:05

Typisch is hoe er 2 type generaties zijn in Nederland:
Generatie geboren 25-40, oorlogsjeugd, kinderen geboren 50-65, harde werkers zonder poe-ha
Generatie geboren 40-55, opgegroeid na de oorlog en de babyboomers natuurlijk, hippiegeneratie, kinderen geboren 70-85, verdorven generatie, ikke-ikke
Generatie geboren 55-70, opgevoed door de mensen die de harde en zuinige oorlogsjaren hebben gekend, kinderen geboren 85-00, net zulke normen en waarden als hun ouders, de laatste generatie dat je moeder je na school naar huis kon.
Generatie geboren 70-80, de vrij opgevoede kinderen van de babyboomers, te kleine generatie die 100 jaar mocht studeren, die alleen maar welvaart hebben gekend, die hun kinderen (00-15) droppen op de kinderopvang en klagen tegen scholen en verenigingen dat hun kind niet zo is. Ikke-ikke part II
Generatie geboren 80-95, onbezorgd opgegroeid zonder de idiote welvaart van de jaren 00. Hebben niets te klagen, maar zullen nooit de weelde ervaren die de generatie 70-80 heeft. Kinderen worden nu geboren in een tijd van crisis, waarin wéér niet alles kan, met torenhoge hypotheken op zak en een hele hoge sociale druk van o.a. de generatie 70-80, die het wél allemaal kon zonder inspanning.
Generatie 95-10, kinderopvanggeneratie. Verwend tot op het bot. Weerbaarheid 0,0. Ik hoop voor ze dat ze niet hun ouders en grootouders achterna gaan, maar ik vrees het ergste als de conjunctuur weer gaat stijgen.

(Kom maar... kom maar... kom maar...)

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 12:04

@Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:49

Grappig dat die babyboomers niet goed kunnen lezen. Ik heb in mijn bijdragen allang verteld over mijn leeftijd. Dus lees eerst maar eens goed...

@roosvrij | 24-07-15 | 11:45

En nee ik heb allang wat van mijn leven gemaakt, heb ook gestudeerd en ben al meer dan 30 jaar mijn eigen baas. Ik heb totaal geen minderwaardigheidscomplex maar ik reageer op de ENORME ONRECHTVAARDIGHEID die jullie generatie anderen aandoet. Net zoals mij is aangedaan in Chateau Rif, als je begrijpt wat ik bedoel.

@Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:51

Met je eens, maar het is de babyboomgeneratie heel gemakkelijk gemaakt, vooral omdat hun ouders het goed voor hun kinderen wilde hebben. Die mensen hebben hard gewerkt daarvoor en alles gelaten (mijn ouders gingen eigenlijk nooit op vakantie bijvoorbeeld). Maar de babyboom'profiterende' generatie heeft lak aan hun nageslacht, als zijzelf het maar goed hebben. Dan krijg je reacties zoals u die geeft....

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 12:00

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:35 leuk maar uit 2012.
We lezen
"Hierdoor worden pensioenen iets sneller geïndexeerd en iets
minder snel gekort. Dit is gunstig voor oudere generaties en ongunstig is voor jongere en
toekomstige generaties. De verhoging van de reserve-eisen en de resulterende aanpassing aan de
bovenkant van de indexatiestaffel biedt hiervoor een tegenwicht, zodat de generatie-effecten per
saldo beperkt zijn.
De aanpassing van het financieel toetsingskader voor nominale contracten omvat tevens een
aanscherping van de eisen voor de indexatiestaffel. Deze aanscherping resulteert in een lichte
verbetering van de nominale zekerheid, maar zeker bij een beleggingsmix van bijvoorbeeld 50%
aandelen en 50% obligaties blijven forse nominale kortingen van 10% of meer nog steeds mogelijk
en is de nominale zekerheid beperkt.
Nadere uitwerking voorstellen voor UFR
Voor de UFR wordt aangesloten bij voorlopige voorstellen die op Europees niveau in het kader van
Solvency II zijn gedaan. Daarbij wordt uitgegaan van een forward rate op zeer lange termijn van
4,2%, gebaseerd op een inflatie van 2% en een reële rente van 2,2%. De gekozen reële rente is naar
de huidige maatstaven aan de hoge kant. Een te hoge rente leidt tot onderschatting van de
verplichtingen en tot overschatting van de dekkingsgraad. Indien er geen concrete afspraken over
frequentie en wijze van aanpassing van de UFR worden gemaakt, kunnen pensioenfondsen zich
slecht indekken tegen toekomstige aanpassingen, die mogelijk substantiële effecten op de
dekkingsgraad hebben."

Maar inmiddels is de toegestane rekenrente alweer fantasievoller c.q. ruimer gesteld en de premieopbouw verlaagd zodat er van verzachtende omstandigheden voor de jongere generaties al lang geen sprake meer is.

Korter samengevat: dat rapport waar u naar verwijst kan dank zij alle wijzigingen in het pensioenstelsel sedert 2012 al lang weer de prullenbak in.

CynicalBastard | 24-07-15 | 12:00

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 11:52
Ah,het doet zeer.

swassannuf | 24-07-15 | 11:58

Wat een geouwehoer hier, alsof de huidige generatie (ja, wel de verkeerdstemmers) schuld is aan alle huidige ellende veroorzaakt door nog geen 2% van de bevolking (de politici). Net zo min zijn de babyboomers verantwoordelijk voor wat de toenmalige politici allemaal uitgevreten hebben.
Wij gingen nog écht de barricaden op i.p.v. wat gal spugen op de pc en het daarbij laten.
Get real !

A3an | 24-07-15 | 11:57

J.R. Thorbecke | 24-07-15 | 11:34
Let wel: werk gerelateerd komen ze er bekaaid vanaf. Het prijsverschil voor het gemiddelde huis van nu en 25 jaar geleden zorgt er wel voor dat ik niemand in de generatie 1955-1970 wil horen klagen over geldgebrek. Qua werk, pensioen en gedrag snap ik het heel goed, kapitaal hoort deze generatie wel een beetje te hebben.

Ik hoor zelf bij de 30-ers. Een generatie die het qua werk heel goed heeft, die vanaf dag 1 weten dat ze tot hun 70e moeten werken zonder extraatjes, die konden kiezen welke werkgever ze wilden. Zij die wel nog opgevoed zijn in de tijd dat niets meer hoefde. Maar die wel het einde van de bubble beleefde. Gevangen in een te duur betaald huis zonder enig kapitaal.

Maar wij hebben het nog beter dan de 20-ers van nu, die net als de (eind)40-ers van nu in de crisistijd van school komen. Zij hebben het nu het zwaarst, echter hebben zij de mooiste jeugd van allemaal gehad.

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 11:57

@Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:49
We hebben watjes gecreëerd, eens! We worden nooit meer eerste omdat we dat stapje extra niet meer kunnen en willen doen. We zijn verleert te vechten voor jde eigen toekomst. En als het misgaat Dan wijzen de mensen naar de overheid. Want het is NOOIT je eigen schuld. Altijd ie van een andere en de overheid moet maar even lappen... nederland is ziek van de welvaart geworden...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:56

Mijnheer Quid hitst op ongefundeerde wijze weer eens iedereen tegenover iedereen op, in dit geval jong tegen oud met als inzet de (pre) pensioenen e.d
Quid, die kunnen we best betalen. Zowel vroeger als nu. Alleen het accent op het "willen betalen" is verlegd. Men wil nu geen betalingen meer aan onrendabele ouderen. Men wil alleen verdienen (lees: roven) aan mensen waaraan men daadwerkelijk iets kan overhouden. By the way: in het onderwijs waarin ik werk werd in de gouden '90 - 2005 er jaren van CAO loonmatiging toegepast om straks (nu dus) die pensioenen te kunnen betalen. Quid, voor ons ZIJN die premies door jarenlange loonmatiging al betaald maar ze naaien ons nu dubbel. Wil je een echt intelligent artikel over deze roof-kapitalistische ontwikkelingen lezen (vooral de laatste alinea) ipv snelle loze Quid-talk? .

www.knack.be/nieuws/belgie/wie-van-ons...

"Maar dat [het oude kapitalisme] is dus verleden tijd. Het huidig kapitalisme kenmerkt zich volgens Sassen door 'roofdier-formaties': een mix van elites en systeemcapaciteiten (met de financiële wereld als sterkste hefboom) die op zoek gaan naar extreme en acute concentratie van rijkdom. En het heeft ook een nieuwe logica: dit netwerkkapitalisme heeft geen baat bij het insluiten van heel de wereld. Integendeel, het floreert bij het maken van gaten in het net. De nieuwe logica is die van verbanning, uitstoting, verdrijving. Het nieuwe kapitalisme verdient geld op de rug van krimpende nationale economieën, de versnelde vernietiging van de biosfeer over heel de wereld, en het gaat samen met vormen van extreme verarming waarvan we dachten dat die nooit meer zouden optreden. Let wel: het gaat hier niet om een simplistisch complotdenken. Wel om wat de observatie van feitelijke ontwikkelingen aan patronen oplevert. En dan zie je de ontwikkeling van nieuwe systemen, waarbij rijke individuen en multinationals een extreme vorm van rijkdom opstapelen door complexe technische, financiële en marktinnovaties, in samenhang met welwillende regeringsleiders.

Uitsluiting als nieuwe logica
Met termen als ongelijkheid of armoede laat dit systeem zich niet accuraat beschrijven: het gaat om uitstoting als nieuwe logica. Het gaat om de mondiale verdrijving van mensen uit de middenklasse, maar ook zelfverwijdering van superrijken uit maatschappelijke (en fiscale) vormen van solidariteit. De financieel-economische global players zijn niet langer geïnteresseerd in een mondiale economie die steeds meer mensen een plaats geeft. Integendeel, bevolkingsgroepen die niet bijdragen tot de winstproductie, landen die niet passen in het plaatje, natuur op de verkeerde plaats, stoot het nieuwe systeem gewoon uit".

matrixbluepill | 24-07-15 | 11:56

Het probleem is dat men toen dacht, helaas nu nog steeds, dat Nederland zonder problemen een verzorgingsstaat en immigratieland kon blijven.
Nu betalen we met z'n allen het gelag.
Overigens hadden de toenmalige studenten het echt niet slechter dan de studenten van nu. Men had meer vrijheid, gedegen onderwijs en tal van andere voorzieningen die het leven zoveel aangenamer maken.

Desmoulins | 24-07-15 | 11:55

vanhetvarken | 24-07-15 | 11:46
Het zegt me niet zoveel.
Wat ik eruit haal is dat de welvaart werd gedeeld.
Maar ook het saamhorigheidsgevoel was toen groter.
Juist nu is het ieder voor zich.
Dat is wat ik de generatie van nu kwalijk neem.
Ik ben geen PVDA-stemmer, maar dat had je al gezien aan m'n nickname.
Wanneer komt een Pagida-achtige beweging hier van de grond?

roosvrij | 24-07-15 | 11:54

@Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:49:
Prima voorbeeld geef je!

Schaamteloze zelfpromotie, ondertussen de rokende puinhopen van de verzorgingsstaat en de gigantische rekening die je de generaties na je achterlaat, negerend.

Muggenmepper | 24-07-15 | 11:53

@swassannuf | 24-07-15 | 11:48
Zo zo, een diagnose op afstand? Aannames en jij-bakken, verder niets.

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 11:52

@Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41
Je bent nog steeds verantwoordelijk voor je eigen geluk en levens route. Ook als alles om je heen tegen zit...

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:51

Toch slimme jongens die babyboomers. De huidige generatie bakt er gewoon niets van in vergelijking met deze super mensen. Waarom ? Let op !
1.De economische crisis van 1980 was binnen 5 jaar omgezet in economische bloei. De huidige crisis woekert al meer dan 10 jaar zonder enig uitzicht op herstel.
2. In de vorige eeuw wonnen Nederlandse voetbalteams wonnen 6 keer de championsleague. De huidige generatie teams overwintert niet eens.
3. Tot 1975 won Nederland 4 keer het Eurovisie songfestival. Daarna nooit mee.

Vind je het nog steeds vreemd dat die babyboomers gewoon slimmer waren en nu nog steeds zijn ? De lijst kan namelijk nog veel langer.

Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:49

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41
Rustig maar.... we begrijpen je wel. Vertel ons eens hoe oud je bent, en wat je zoal gedaan hebt om wat van je leven te maken. Heb je gestudeerd, en een diploma gehaald? Vakantie baantje? Heb je al vast werk, en wat doe je zoal? Vertel wat van jezelf, en misschien kunnen we je wat tips geven, zodat jij ook kunt overleven tot aan je pensioen .

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:49

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 11:17
Aan je nick te zien moet je Quid welhaast beter kennen dan de rest van ons en heb je dezelfde beschadiging in je jeugd opgelopen door een streng reformatorische opvoeding in die enge boeren bijbelbelt regio.......(extra veel leestekens want ik heb gelijk)
Verder wat Peter Emile en bas6460 zeggen.

swassannuf | 24-07-15 | 11:48

@roosvrij | 24-07-15 | 11:05
Niet die hele generatie bestond uit uitvreters, maar wel grotendeels, de PVDA had 55 zetels, need i say more.

vanhetvarken | 24-07-15 | 11:46

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41
Minderwaardigheidscomplex in combinatie met het gebrek om iets van je leven te maken... dat filter ik uit je comments.

roosvrij | 24-07-15 | 11:45

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:46
".. Ik moet jullie helaas teleurstellen..."

Dat doe je al jaren.

Godsammekraken | 24-07-15 | 11:44

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41 en dat voor een 60er, hulde! Opdat deze longread niet verloren gaat hier nogmaals een "j'accuse" van een generatie genoot ejbron.wordpress.com/2013/01/12/gerri...

CynicalBastard | 24-07-15 | 11:44

simpelman | 24-07-15 | 11:20
Kom me alsjeblieft niet aan met zo'n links geëngageerde baader-meinhof generatie Duitser. Die waren al helemaal niet in staat meer om normaal te denken met dat Riesen schuldcomplex op hun nek.

Aristotalloss | 24-07-15 | 11:42

lanexx | 24-07-15 | 11:38

Daar heb je dus zo'n profiterende babyboomer. Neerkijken op anderen en dan gaan zeggen dat wij raaskallen tegen onze ouders, grootouders etc.

Nee mijn beste mijn ouders en grootouders hebben keihard gewerkt om jullie in weelde achter te laten en jullie hebben die erfenis volledig verkwanseld met jullie waanidieeen over een Europa, een Euro en massa immigratie. Ga je diep zitten schamen. Durf je jezelf nog in de spiegel aan te kijken wat je jouw kinderen en kleinkinderen aandoet en al hebt aangedaan?????

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:41

J.R. Thorbecke | 24-07-15 | 11:34 onjuist. Zie daskapital.nl/2014/07/geboren_tussen_1... de ellende begint bij geboren na 1961. Zij die nu 55+ zijn en de schaapjes niet op het droge hebben gehaald, hebben niet op zitten letten.

CynicalBastard | 24-07-15 | 11:40

lanexx | 24-07-15 | 11:38
Inderdaad! +1

roosvrij | 24-07-15 | 11:40

Uit sommige commentaren lees ik veel lelijke jaloezie, je zou van deze generatie verwachten dat ze tekeer gaan, en ja ook de straat op om dit achterlijke beleid wat gemaakt wordt door hun eigen generatie een halt toe te roepen.
Nee, achter het toetsenbord bang blijven raaskallen dat hun ouders, grootouders de schuldigen zijn. FAALHAZEN!

lanexx | 24-07-15 | 11:38

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 11:32
De generatie 45 tot 60 (dus geboren 1955-1970) komen er het meest bekaaid vanaf inderdaad.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 11:34

Oh ja en ze komen ook altijd met die dooddoener dat ze op hun vijftiende begonnen met werken. Nou nou, ze hebben toen veel bijgedragen hoor met dat lage loontje toen van hen.

En vergeet ook niet dat zij de veroorzakers zijn van de massa-immigratie. In de jaren 60-70 wilden zij de zogenaamde vieze baantjes (achter de lopende band etc.) niet doen. Daar moesten maar gastarbeiders voor komen. En we weten allemaal wat daarvan is gekomen en de huidige generatie en volgende generaties moeten maar zien wat ze ermee aan moeten. Het zal hen een worst schelen, als zij maar alles hebben wat hen hartje begeert.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:34

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:30
Ignorance is bliss.

roosvrij | 24-07-15 | 11:32

bas6460 | 24-07-15 | 10:29

Als je 58 bent, ben je geen babyboomer. Dan hoor je gewoon bij de eerste generatie slachtoffers.

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 11:32

@raskol | 24-07-15 | 11:17
Wet u wel wanneer eindloon pensioen is afgeschaft en het middelloon pensioen is ingevoerd?

BBmetR | 24-07-15 | 11:31

@Muggenmepper | 24-07-15 | 11:24

Inderdaad, zo denken ze erover. Ze kijken voornamelijk neer op iedereen dan na hen kwam.

Ze zijn super egoistisch en klagen elke dag over hun pensioen, want dat vinden ze te laag.

Pas was er weer gedoe over de rekenrente, waardoor de pensioenen of gelijk blijven of iets omlaag zouden gaan. Nee dan komen ze meteen weer met de opmerkingen dat de rente omhoog moet, zodat zij weer hun pensioen op orde hebben. Dat jij en ik dan een hogere hypotheekrente zouden moeten betalen, interesseert hen helemaal niks. Alleen IKKE, IKKE EN DE REST KAN STIKKEN. Zo denkt die generatie.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:30

Tja... Weer zo'n huzarenstukje van Herr Quid. Doe je naam eens eer aan en Quid nu eens echt. Pas je gebrekkige kennis over de maatschappij ergens toe, waar niemand last van je heeft.
Er zijn trouwens praatgroepen voor mensen die niet goed met een of beide ouders overweg kunnen. Misschien een tip om je energie daar in te steken in plaats van je trieste lot met ons te delen.

YamahaRay | 24-07-15 | 11:29

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:22
De boomers leerden nog voor zichzelf op te komen.
De generatie van nu pikt en slikt alles maar.
Had wel meer van ze verwacht, zeker omdat ze mondiger zouden zijn dan de boomers.

roosvrij | 24-07-15 | 11:28

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:22 dat onderzoek is er al. In 1 simpele grafiek gevangen. Grafiek is niet van DK maar van statistiek club. daskapital.nl/2014/07/geboren_tussen_1...

CynicalBastard | 24-07-15 | 11:27

Dat gezeur van Quid over die babyboomers geldt eigenlijk alleen de babyboomers die destijds studeerden. Heel veel babyboomers groeiden op in milieus waar studeren helemaal niet vanzelfsprekend was. Je mocht al blij zijn als je de MULO mocht afronden. Veel ouders vonden in die tijd dat de jongeren zo snel mogelijk aan het werk moesten om bij te dragen aan de kost en je werkte al vanaf je 16e.

Dat laat natuurlijk onverlet dat de babyboomers die wel studeerden dankzij hun positie later heel goed voor zichzelf wisten te zorgen. Maar dat is tegenwoordig niet anders, zie de de vette salarissen van de overgewaardeerde managers.

En als we het over een generatie pechvogels hebben, dan is dat zeker niet de generatie van Johnny Quid, maar eerder de generatie van 50-60 jaar die met alles net achter het net vist. Toen ze eind jaren 1970/begin jaren 1980 van school kwamen kende Nederland een gigantische werkeloosheid die vooral de jeugd trof. Tegenwoordig treft de werkeloosheid juist de ouderen. Degenen die een huis konden kopen zagen begin jaren 1980 de waarde van woning vrijwel abrupt met tientallen procenten zakken en moesten een torenhoog rentepercentage betalen.

Deze generatie had een veel slechtere startpositie dan de generatie van Quid, die opgroeide in een periode dat de bomen tot in de hemel leken te groeien en voor wie het volgen van een studie de normaalste zaak van de wereld is geworden. Deze generatie is bovendien net te laat geboren om te profiteren van de opgebouwde voordelen nu alle verworvenheden in rap tempo worden afgebroken en te vroeg geboren om de nieuwe gaten nog anderszins op te vullen.

Angelica | 24-07-15 | 11:27

Helemaal mee eens! Vijwel iedere 50-plusser heeft geparasiteerd op de overwaarde van hun huis en maar klagen dat de nieuwe generatie niet nóg meer voor hun gratis verkregen rijkdom willen betalen. Met een overwaarde van een ton heb je het als babyboomer nog slecht gedaan. De pensioenpotten worden de komende jaren helemaal opgesoupeerd. Eigenhandig de samenleving naar de klote geholpen met die ikke-ikke hippiementaliteit.

Joosthoudtervan | 24-07-15 | 11:27

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:25
Aangezien de generaties voor jou in Drentse plaggenhutten woonden heb je makkelijk lullen.

Godsammekraken | 24-07-15 | 11:26

Ik vraag me af welk jeugdtrauma de oorzaak is van Quid's verbeten, obsessief-compulsief gekanker op oude mensen; tenslotte zíjn ouders en zíjn opa's en oma's.

We weten het zo langzamerhand wel: oude mensen zijn de oorzaak van alle ellende op de wereld. Volgens Quid.

Misschien enige troost voor de kennelijk zo beschadigde Quid: óók oude mensen zijn dingen die voorbijgaan.
Totdat Quid zélf oud en versleten is en ineens zichzelf tegen komt.

Peter Emile | 24-07-15 | 11:24

@Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:22:
Maar als je ze er op wijst, ben *jij* de ondankbare patatgeneratie. Echt hè.

Muggenmepper | 24-07-15 | 11:24

CynicalBastard | 24-07-15 | 11:20
Beter kunnen is beter doen.
En nee ik hou je bier niet vast.

roosvrij | 24-07-15 | 11:23

Ik zou weleens een onderzoek willen doen naar het financiele voordeel dat die generatie heeft ten opzichte van de generaties na hen. Zij hebben inderdaad alle regelingen gehad. Ze mochten met 57-60 met pensioen. Is wel betaald door ons de belastingbetaler. Daarom hebben we nog een steeds grotere staatsschuld. Ze hebben altijd hypotheekrenteaftrek gehad - generaties na hen zijn beperkt tot 30 jaar en een hogere huurwaardeforfait. De seniorendag zijn foetsie. Ze verkochten hun dure huizen en leven er heden ten dage flink op los. Kijk bij MAX naar We zijn er bijna. Zie je ze allemaal met hun dure caravans, kampers en ze genieten al vele jaren. Zeggen ze allemaal. En jij en ik moeten door ploeteren tot 67 jaar en langer. Waarom? Vraag aan die ouderen ook een solidariteitsbijdrage. Waarom niet, ze hebben altijd geprofiteerd en nu moeten ze ook maar eens een steentje bijdragen.

Ikzelf ben 60 jaar en ook ik mag lekker door tot 67 jaar, mis wel dus 2 jaarsalarissen AOW, toch gauw zo'n 24.000 euro. En in die 2 jaar tussen 65 en 67 mag ik wel de AOW premie blijven door betalen. En hoeveel van ons zal straks die AOW daadwerkelijk nog gaan halen? We sterven veel eerder dan die babyboomers. Die waren nog lekker fit toen ze stopten. En wij straks zijn allemaal uitgeput en sterven massaal.

Deze hele maatschappij is verrot en PUUR ONRECHTVAARDIG. Ik walg van hen met hun dure fietsen, dure auto's, kampers, caravans. En kijk vanmiddag maar weer eens op de terrasjes. Daar zitten al die grijze koppen, aan de koffie, de likeur, de ijsjes etc. Zij hebben alles en wij de jongeren hebben echt straks niks te verteren. BAH BAH en nog eens BAH.

Graaf Monte Cristo | 24-07-15 | 11:22

Gelukkig laat de onsterfelijkheidspil nog even op zich wachten. Je moet er toch niet aan denken dat de huidige generatie die "oud en wijs" geacht word te zijn, maar dat zo evident niet is (argumenten: 50+ partij, Jan Nagel, Henk Krol), tot in lengte van dagen die mantel om de schouders gehangen krijgt?

CynicalBastard | 24-07-15 | 11:20

Even wat cultuur: het Hexeneinmaleins van Konstantin Wecker leert al dat "Immer noch werden Hexen verbrannt / auf den Scheiten der Ideologien. / Irgendwer ist immer der Böse im Land / und dann kann man als Guter / und die Augen voll Sand / in die heiligen Kriege ziehn!".
Als de Marokkanen het niet gedaan hebben, zijn het wel de Grieken. Of de werrekelozen. Of het kapitaal. Of links. Of – in dit geval – de babyboomers.

simpelman | 24-07-15 | 11:20

raskol | 24-07-15 | 11:12
In mijn 2 e bijdrage geef ik toch ook aan dat er ook in 'de jongere ' generatie schaamteloze egoïsten zijn. De Dijssel die Nederland miljoenen kost, alleen maar omdat hij hogerop wil in Europa. Geen idee of ik tot de babyboomers behoor, maar ik weet wel dat toen ik mijn huisje bouwde in 1995 ik een lege portemonnee had toen ik de grond betaald had. Ik kon absoluut niet voorzien dat de huizen prijzen zo zouden stijgen. In de jaren 80 zijn er mensen aan ten gronde gegaan toen de huizen prijzen juist daalden. Achteraf is het gemakkelijk oordelen. Overigens... of mijn huisje nu 100.000,- waard is, of 500.000,-. Dat boeit totaal niet omdat ik moet wonen. Hooguit zullen mijn kinderen ervan profiteren.

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:18

@koeberg | 24-07-15 | 11:11

Insgelijks. Mijn ouders (eind jaren '40) zijn heel aardige mensen, en hebben vanaf hun 16e gewerkt. Dus niet 12 jaar op kosten van de samenleving gestudeerd.
Maar ook gestopt met 57 jaar en inmiddels al ruim 10 jaar genietend van (pre)pensioen (eindloon gebaseerd vanzelfsprekend) en een overwaarde van ruim anderhalve ton gecasht.

En het is ze gegund hoor, maar ik krijg wel kromme tenen elke keer als ze klagen dat het allemaal zo slecht is tegenwoordig en dat de jongere generatie zo egoïstisch en materialistisch is.

raskol | 24-07-15 | 11:17

"verkoop het hele spul en lach ieder LUL zoals atheïstisch stemvee helemaal uit ."
"Ik spuug op mensen zoals atheïstisch stemvee en kots ze uit"
@bas6460 | 24-07-15 | 10:57
Zo veel vooroordelen bevestigd zien in één plemp. Met je dikke BMW, je huis van €450000, en je ongetwijfeld riante pensioen.

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 11:17

@raskol | 24-07-15 | 11:12:
Terwijl kun nakomelingen een hypotheek mogen nemen op de peperdure babyboom-huizen, onderwijl extra veel pensioenpremie afdragend aan babyboom-pensioenfondsen.

Muggenmepper | 24-07-15 | 11:16

@Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:02

Je begrijpt het niet. Het gaat niet om afgunst richting een generatie die het véél beter had dan de generaties voor en na hen. Het gaat om het schaamteloze egoïsme waarmee de babyboom-generatie elke voorziening voor zichzelf heeft leeggezogen en op kosten van anderen Gutmensch speelde.

En dat die generatie nu ook nog het gore lef heeft om vanuit hun (volledig afbetaalde) villa's, jachten, nieuwe auto's en campers te doen alsof ze die materiële luxe helemaal niet zo belangrijk vinden en neerkijken op mensen met 'inferieure' standpunten en overtuigingen.

raskol | 24-07-15 | 11:12

@raskol | 24-07-15 | 10:59
Bravo! Helemaal waar.
Alleen het betekent wel dat ik hiermee mijn eigen ouders afval.

koeberg | 24-07-15 | 11:11

Misschien is dit het moment om onvrijwillige euthanasie bespreekbaar te maken? Ik zeg het voorzichtig.

VanBukkem | 24-07-15 | 11:09

Overigens....... hoe noem jij Rukke en De Dijssel?
Zijn dat ook babyboomers, of is dat de door jouw benoemde benadeelde generatie? Erger als die 2 zijn er toch niet. Zullen we dat dan maar geen bayboomers noemen, maar nageboorte?
De placenta generatie? De generatie die belangrijk WAS, maar nu geen enkele functie meer heeft.

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:05

Waar Quid op doelt zijn die types met een Kia vierwielverdriet, Kip caravan bezitter, altijd links gestemt en benen op tafel omringt door foto's van de kleinkinderen. Ze konden er op hun 54e "uit" met een "gouden" horloge. En je dat elke verjaardag met een vette grijns onder de neus wrijven. Dat soort jongens.

Normpje | 24-07-15 | 11:05

sk!llz | 24-07-15 | 11:02
Alsof de hele generatie uit hippies bestond.
Ook toen was er werkschuw volk en die zijn er nu nog.

roosvrij | 24-07-15 | 11:05

Ze zijn alleen vergeten het fatsoenlijk door te geven

Mark van Leeuwen | 24-07-15 | 11:05

Hoe oud zijn jouw ouders eigenlijk Matthijs?

Chef-70 | 24-07-15 | 11:04

Ik ben nog nooit na een leven hard werken naar canada op vakantie geweest zoals mijn bijstandsbuurvrouw nu met 2 kleine kinderen. Mevrouw woont ook nog in een prachtig vrijstaand huis met dank aan haar moeder die nu in een verpleeghuis zit. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan. Tjonge wat een kort door de bocht en kortzichtig artikel. Je moet je ogen uit je kop schamen.

geengemaar | 24-07-15 | 11:04

@Cuyahoga | 24-07-15 | 10:42
Alledrie bedoel je?

Godsammekraken | 24-07-15 | 11:04

+f

Piet Karbiet | 24-07-15 | 11:04

Kort samengevat:
De babyboomer heet het Maagdenhuis bezet en zijn kleinkinderen opgezadeld met een berg 72 maagdenidioten.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 11:03

Niet te vergeten dat het ook de generatie is die in de jaren tachtig weliswaar 12% rente op de hypotheek betaalden, maar daarna hun huis tot 4 keer in waarde zagen stijgen.
Een premie A koopwoning voor fl. 175.000,- gekocht en voor € 400.000,- verkocht..
Moet de navolgende generatie of de huidige starter eens proberen.

Wijze uit het Oosten | 24-07-15 | 11:03

@J.R. Thorbecke | 24-07-15 | 10:59:
Dat wordt nog decennia puinruimen en betalen voor hen die na deze schandvlek-generatie komen :(

Muggenmepper | 24-07-15 | 11:03

Wat ook zo mooi is: elke babyboomert die beweert dat ie zichzelf helemaal de pletter heeft gewerkt (allemaal!, echt!) en nooit iets anders gedaan heeft - implicerend dat andere generaties dat niet doen. We hebben het hier over de woodstock-hippies uit de sixties en seventies, he. Right!

sk!llz | 24-07-15 | 11:02

Johnny Quid | 24-07-15 | 09:59 \
Johnny, je bent een grote zeikert. Ga aan het werk, maak wat van je leven in plaats van hier huilie huilie te doen. Dat het allemaal onrechtvaardig is, en dat jij zo benadeeld bent en dat jij het zo slecht hebt. Man man man, ben jij nu een voorbeeld. Weet jij wie die spoorrails gelegd hebben waar jij vanmorgen over heen bent getreind? Weet jij wie die autobaan heeft gelegd waar jij dit weekeind overheen rijd om naar de Zwarte Cross te gaan? Die brug? Die flat? Het winkel centrum? Ja... weet jij wie jouw op de wereld heeft gezet?
Juist.... de babyboomers.......
Zeurpiet!! Aan het werk en raps!

Herr Zimmermann | 24-07-15 | 11:02

@Argeloos | 24-07-15 | 10:52

Inderdaad. Respect voor de ouderen die ons land na WOII opgebouwd hebben. De generatie van 1910-1930 zeg maar.

Alleen, die generatie is bijna uitgestorven en de nieuwe ouderen bestaan voor een groot deel uit de narcistische arrogante graaiers die Quid treffend omschrijft. Geen enkel respect voor die uitzuigers met hun grote bek over Het Morele Gelijk.

raskol | 24-07-15 | 10:59

Babyboomers zouden eigenlijk extra dagen moeten werken om goed te maken wat ze gedaan hebben:

- Grenzen wagenwijd opengezet
- Elke discussie hierover als racisme hebben willen wegzetten
- 1 miljoen mensen in de WAO/Wajong hebben gepropt
- Het gas leeg hebben geroofd
- Het goud voor een dubbeltje hebben verkocht
- De huizenprijzen hebben laten exploderen
- Zelf en masse met vroegpensioen hebben willen gaan
- Ons de Euro in hebben laten jagen
- De EU veel te veel macht hebben gegeven
- Zelf lekker hippie zijn geweest richting hun ouders, maar vervolgens de grootste graaiende rot-generatie (GGRG) ooit zijn geworden.

Een welgemeend fok jullie richting de babyboom-generatie. Dank voor hele-fucking-maal niets.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 10:59

Goh... de patatgeneratie komt erachter dat ze moeten werken om iets te bereiken.

roosvrij | 24-07-15 | 10:58

gelukkig heb ik doorgeleerd op kosten van de huidige jeugd uiteraard , heb dus mijn huidige huis inmiddels vrij , een Dikke BMW voor de deur . dus over een jaar of drie trek ik mijn pensioen naar voren , huis is op zijn minst 450000 eu waard , verkoop het hele spul en lach ieder LUL zoals atheïstisch stemvee helemaal uit .
Ik spuug op mensen zoals atheïstisch stemvee en kots ze uit ik heb gewerkt met mijn handen en hard ook
tegenwoordig wil ieder lul zoals atheïstisch stemvee een kantoorbaan .. ... !!!

bas6460 | 24-07-15 | 10:57

Mijn complimenten Quid, de auteur Paul van Liempt had er een boek (Bye Bye Babyboomers) voor nodig wat jij in een 239 woorden weet te duiden *respectvolle buiging maakt*

Oh, en over het opbouwen van NL na de oorlog, dat hebben de OUDERS van de babyboomers gedaan. De babyboomers zaten namelijk nog in de luiers. Toen na 25 jaar de OUDERS van de babyboomers klaar waren met het opbouwen, hebben de babyboomers deze opbouw geclaimd.

Weet je trouwens dat de babyboomers de eerste generatie ooit zijn die zichzelf een naam gegeven hebben? Zo ontzettend tekenend voor deze generatie.

drs. KJ | 24-07-15 | 10:57

Hohoo Quid, babyboomers als Gijs Koekenbier hebben het óók heel zwaar! Zomaar gekort op hun ruim netto €4k per maand zodat hij per dag nog maar een halve fles wijn ipv een hele kan leegzuipen met zijn vrouw.

raskol | 24-07-15 | 10:57

Geenstijl is ook niet meer wat het geweest het. Aan de plempsels te zien hangt half babyboomend en gepensioneerd nederland tegenwoordig op de site. En ze krijgen amper weerwoord van de nieuwere generaties omdat die zichzelf te pletter aan het werken zijn voor het pensioen van die babyboomer die ze zelf nooit zullen krijgen!

sk!llz | 24-07-15 | 10:56

Hoeveel last heeft Quid eigenlijk van al die CAO's en de andere dingen die hij zo fanatiek aanvalt?
Gratis reizen mag hij op kosten van de zaak etc.
Riant inkomen waar de gemiddelde "Babyboomer" alleen maar kon dromen. Veel geld hebben ze gemist omdat er korter gewerkt diende te worden want de jongeren moesten ook werk krijgen.

BBmetR | 24-07-15 | 10:56

@ikhaatnicknames | 24-07-15 | 10:14
Boven je stand leven. Dat is precies wat sprinkhanen ook doen. Meer gebruiken dan je omgeving duurzaam kan opbrengen.

koeberg | 24-07-15 | 10:55

Beetje respect voor ouderen kan geen kwaad hoor!

Argeloos | 24-07-15 | 10:52

@atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 10:49:
De generatie die de rekening moet betalen :(

Muggenmepper | 24-07-15 | 10:51

Grappig om te lezen. De retorica der bozige babyboomers:
des te meer leestekens ter afsluiting van een zin, des te meer gelijk de babyboomer denkt te hebben. Als dat ook faalt, dan is er gelukkig altijd nog de jij-bak. Wijzen naar de generatie die ze nota bene zelf hebben opgevoed. lol

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 10:49

Hulde en houzee, Quid ! De nagel op de kop.

Nonkel Frituur | 24-07-15 | 10:49

ik 58 jaar ! krijg als ik 59 ben een half uur vergoed per gewerkte onregelmatige dienst als dank voor het ouwe lul zijn.
dus 2,5 uur per week exrta betaald in de vorm van vrij !! niet in euro's . ik zal per volgende week aan de managers vragen ( die zijn er van vrijdag middag tot maandag eind van de morgen niet ). of ik de 2,5 uur per week toch gewoon mag werken en of ze het over kunnen maken aan de eerste de beste dobberneger , indien dat niet mogenlijk is dan maar aan de eerste de beste werkeloze , wat een Kutland is het aan het worden ! en wat was ik trots op mijn land

bas6460 | 24-07-15 | 10:47

@Bad Karma | 24-07-15 | 10:44
Mijn ouders zijn van de jaren '30.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 10:47

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:46

Heel hard hebben babyboomers gewerkt om er te komen. Het was allemaal echt nog niet zo luxueus en gemakkelijk als nu. Weet u dat ook juist de babyboomers midden in de werkloosheidspieken van de jaren 80 terechtkwamen? Met velen zijn is een voordeel maar evengoed een nadeel.

Part noch deel hadden zij aan het marxistisch nihilisme. Althans dat hebben zij zelf niet bedacht. En zeker niet iedereen stond achter de democratiseringswaanzin van Veringa en Grosheide. Met lede ogen hebben zij Buikhuisen af zien gaan. De strijd tussen nature en nurture was namelijk allang beslist. Alleen het nihilisme draaide het volk hier nog een rad voor ogen. Ja, wij hebben de kanker op de universiteiten full blown zien groeien.

De universiteit vermolmde sinds de jaren 70 waardoor men van boekenwijsheid op lichtzinnige klappers overging. Punten haalde je door in de groep onder te duiken. Behalve natuurlijk met een exacte opleiding. Daar bleven de boeken en moest je je door dezelfde stapel formules ploegen als in de jaren 60.

Er was ook nog geen internet. Hoeveel gemakkelijker studeert men thans geen wiskunde, je hoeft het zelf allemaal niet meer te bedenken. Ja, ik ben wel een beetje jaloers op mijn kinderen die alles op het internet maar krijgen aangereikt en natuurkunde doen of het niets voorstelt.

Is er dan niets fout gegaan? Ja, maar dat moet men macro-sociologisch bekijken als de uitontwikkeling van de West-Europese cultuur naar puur exhibitionisme en promiscuïteit. Voor de goede orde, mijn zegen hebben ze.

jefferson airplane white rabbit

www.youtube.com/watch?v=R_raXzIRgsA

Basic Dimension | 24-07-15 | 10:46

@CynicalBastard | 24-07-15 | 10:15
.
Het gaat niet om leeftijdscategorieën.... het gaat om de daden vanuit Den Haag en nu ook vanuit Brussel, enige feitjes:
.
Verkwanselen aardgasbaten
ongebreidelde import van kanslozen
ongebreidelde import van islam
in de euro gerommeld (zie vorig topic)
in oorlogen gerommeld
weggeven van onze soevereiniteit aan Brussel
etc etc etc

Fatwabuster | 24-07-15 | 10:45

@Bad Karma | 24-07-15 | 10:44:
Idd, degenen die geleefd hebben als Grieken. En nu de rekening achterlaten als erfenis.

Muggenmepper | 24-07-15 | 10:45

Babyboomers? Jullie bedoelen die mensen door wie de reaguurdertjes zijn 'opgevoed' en ongelooflijk de tering zijn verwend zodat ze nu enkel nog maar kunnen zaniken, zeuren, zeiken, mekkeren en klagen over de dingen die ze tekort komen? Die babyboomers? Die met die door en door verwende kutkoters? Bedoel je die?

Bad Karma | 24-07-15 | 10:44

Jarenlang betaalde de jongere generatie miljarden aan hypotheekrente aftrek, VUT-regeling, ouwe-lullendagen, pensioenen, wachtgeldregelingen, hogere ziektekosten voor de drugsverslaafde, kettingrokende babybommers, etc. etc. en zelf mogen we er geen gebruik van maken!

Wat een tyfus lui zijn de huidige generatie babyboomers. Ik vind dat ze met hun opgepotte geld en vermogens maar zelf hun pensioenen en ziektekosten moeten betalen, godverdomme!

MRF2739 | 24-07-15 | 10:42

Godsammekraken | 24-07-15 | 10:33
Dat is niet Igor joh, dat is Mark Smith of Superior Bastard.

Cuyahoga | 24-07-15 | 10:42


Godsammekraken | 24-07-15 | 10:33

Ja natuurlijk, dat ik het niet zag!

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 10:41

wakkere_nederlander | 24-07-15 | 10:33
'Om het zware en vieze werk te doen wat wij niet willen doen.' Niks mis mee om kansarme 'GAST-arbeiders' tijdelijk uit te nodigen een centje bij te verdienen om vervolgens THUIS (as in: Turkije, Marokko, etc.) wat op te kunnen bouwen. Het probleem ontstond pas toen FdeJ ging lopen prediken dat dat allemaal zo oneerlijk was. Daar begon alle ellende mee onder het mom van 'Neerlands Hoop'...

Aristotalloss | 24-07-15 | 10:40

@Cuyahoga | 24-07-15 | 10:12
nee U moet werken omdat men niet weet hoe te stemmen , waardoor de inkomsten naar de E.U gaan

witchmaster | 24-07-15 | 10:39

De dag dat Quid goeie stukjes gaat schrijven moet nog komen. Zou fijn zijn als hij zijn beperkingen zou gaan inzien en plaats maakt voor echt schrijverstalent.

Obamarama | 24-07-15 | 10:39

Denk dat Johnny Quid iets met zijn vader heeft,of juist niet heeft.
Als je je als eind twintiger begin dertiger zo druk kan maken over seniorendagen moet er of iets vreselijks gebeurd zijn in het verleden of je bent een enorme raamkijkende pennenlikkerige minderwaardigheidscomplexende lul met vingers die alleen maar boos kan zijn op de hele wereld en daarvan de schuld geeft aan de generatie voor jou terwijl je zelf te beroerd bent om moeite te doen om een echt vak te leren en echt te werken voor je geld ipv
alleen maar pretstukjes in elkaar te flansen tussen negen en vijf omdat het kan want telegraaf achter je....

swassannuf | 24-07-15 | 10:38

Iemand in mijn directe omgeving is SPOT ON dit artikel, een volgevreten vintage citroën rijdende profiteur die de godganse dag met zijn moraalpaal ligt te wapperen. Walgelijke man.

So Fresh So Clean | 24-07-15 | 10:37

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:37

Waar ze de bal pas echt hebben laten vallen is het aardgasgeld. Allemaal in sociale voorzieningen (lees onrendabel) gestopt, in plaats van zoals de Noren, die alles lekker hebben opgepot, niet boven hun stand geleefd en nu eeuwig profiterend van de renteopbrengsten.

Zo DOM!!!

Joop den Uyl, je wordt bedankt. Ja, draai je nog maar eens om in je graf, ouwe zeiksnor.

Joris Draaksteker | 24-07-15 | 10:36

En je moest er nog respect voor hebben ook. Goede ideeën die voor de gemeenschap ten goede kwamen werden van tafel geveegd want na mij de zondvloed

Mark van Leeuwen | 24-07-15 | 10:35

Hè Quid, we zouden jou ook op één glaasje water per dag moeten zetten! ;-)

vangodlos | 24-07-15 | 10:35

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:35

Quid vergeet natuurlijk dat men ook de multicultisamenleving tot stand heeft gebracht. Mensen en culturen binnenhalen en die bestempelen als verrijking, terwijl men dondersgoed weet dat het eigenlijk een verarming voor Nederland en de samenleving is. Kritiek hierop werd niet geaccepteerd en hordes mensen en culturen werden binnengehaald die uiteindelijk voor grote problemen zorgen en zullen zorgen voor de toekomst van de autochtone Nederlander.

Julia | 24-07-15 | 10:34

Wie heeft eigenlijk bedacht dat de AOW-leeftijd naar 67 moet? 1 lul ambtenaar is toch ooit op dat idee gekomen. Net als 1 iemand de rotonde heeft bedacht of de springheuvels op de wegen.

wimpies | 24-07-15 | 10:34

Johnny Quid is vast van die generatie die in hun jeugd nooit iets te klagen heeft gehad en er nu achter komt dat het geld niet aan de bomen groeit.

Eucalyptas | 24-07-15 | 10:34

De reden dat ouwelullendagen aan het verdwijnen zijn is ook omdat onze visie op werk aan het veranderen is geslagen. Dat heeft weinig met babyboomers te maken. Dat is vooruitgang.

Met alle technologie van vandaag de dag kun je prima locatie onafhankelijk je werk doen. Je HOEFT niet 5 dagen in de week op je kantoor te zitten. Of tegenwoordig kantoortuin natuurlijk, want dat is helemaal de norm.

BeunDeHaas | 24-07-15 | 10:34

Naast leegroven van dit land, willen ze ook nog eens kansloze migranten hier hebben. O ja, en bejaarden in de 24-uursluier.

Sjaak uit Dordt | 24-07-15 | 10:33

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:25
Hoi Igor!

Godsammekraken | 24-07-15 | 10:33

Ik vroeg nog als kind aan mijn babyboom oudera in de jaren 70 vd vorige eeuw: 'Waarom komen hier allemaal buitenlandse mensen wonen'.
'Om het zware en vieze werk te doen wat wij niet willen doen.'
Dat was LETTERLIJK hun antwoord. Zonder schaamte.

Da's niet alleen verkapt racisme, discriminatie maar vooral HOOGMOED en een onbeschaamd übermensch gevoel.

wakkere_nederlander | 24-07-15 | 10:33

@Quid:
De meeste tegels hierboven hebben meer inhoud dan dat plempsel van jouw!!!

Frietje_Oorlog | 24-07-15 | 10:32

Wat is de oplossing dan, Quid? De ouwelullendagen gewoon laten bestaan?

Ballenman | 24-07-15 | 10:31

Wat een lulkoek geenstijl. Mijn babyboomer vader heeft 40 jaar ploegendienst gedraait op de hoogovens in velsen. Hij heeft helemaal niets kado gekregen. En ik als hekgolever werk ook sinds mijn 17de. Nix geen subsidie. Lekkere clickbait maarweer

Fapfap | 24-07-15 | 10:30

Er zal nooit meer een generatie bestaan die zo veel economische groei mee zal krijgen als de babyboomers. Er bestaat ook geen egoïstischer tuig dan een verzuurde 'ik-eerst' babyboomer. Mijn suggestie: vrijwillige euthansie voor babyboomers. Als een babyboomer er voor kiest om er uit te stappen, en dus eindelijk eens iets terug te doen voor de maatschappij, hoeft er geen erfbelasting betaald te worden. Moet je kijken wat gaat doen met de banen/huizenmarkt en economie....

A.de Knaller | 24-07-15 | 10:30

Babyboomersbashingmoeheid.

doedeljantje | 24-07-15 | 10:29

zijn we helemaal debiel aan het worden !
ikzelf ben op mijn 16de gaan werken , nu na 42 jaar werken ( dus ben nu 58 jaar )en nooit werkeloos geweest ben ik er achter gekomen dat ik nog minimaal 9 jaar moet werken om met pensioen te kunnen , in de tussentijd zal alles afgebroken worden waar ik voor gewerkt heb !!
het is te hopen voor de samenleving en vooral mijn pensioenfonds dat ik de pijp uit ga voor die tijd !!
beter voor mijn gemoedsrust en voor de jeugd die nu werkeloos thuis zit , het geld moet toch ergens heen , en begrijp best wel dat als ik met pensioen ga na 49 jaar werken te weinig betaald heb om ook maar iets te ontvangen !!!!

bas6460 | 24-07-15 | 10:29

Dit gaat over de schijnelite van de valsemunters uit de jaren zestig.

frisenfruitig | 24-07-15 | 10:29

Niet alle babyboomers, maar de marxistische voorhoede mag zeker voor een tribunaal verschijnen.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 10:29

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:22
Welke welvaartsstaat? Bedoel je de op de pof gefinancierde verzorgingsstaat, of heb je het over de vergezichten van de multiculturele heilstaat?

atheïstisch stemvee | 24-07-15 | 10:29

Goedkoop om af te geven op seniorendagen. Wat dacht je van allerlei vormen van broedverlof waar vooral twintigers en dertigers van profiteren? In de tijd dat de veertigers en vijftigers van nu kinderen kregen bestonden die regelingen nog niet. En dan heb ik het nog niet eens over de kinderlozen onder ons die helemaal nergens recht op hebben.

John Toroflex | 24-07-15 | 10:28

En al dat gas dat ze onnodig hebben verstookt. Dat was echt niet alleen omdat de bebieboemers zulke koukleumen zijn. Nee, het was puur en alleen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld binnen te kunnen harken.
Om naar alle 700 programma's van FdeJ te kunnen! Goddammit!121

Aristotalloss | 24-07-15 | 10:28

"terwijl hun kinderen en kleinkinderen weer moeten zwoegen om het dorre land dat zij leeggeroofd hebben op te bouwen"

Je bedoelt die hangjongeren die de godganse dag met hun Iphone in de hand klagen over hoe oneerlijk het is dat zij geen geld over hebben nadat ze het uitgegeven hebben aan feesten en zuipen, terwijl hun grootvader een grote auto rijdt omdat hij zijn leven zich de pleuris heeft gewerkt en heeft gespaard om in die grote auto te rijden.

Quid moet nog maar eens beginnen de helft van het werk te verrichten dat "babyboomers" na de oorlog verricht hebben om dit land op te bouwen, tewijl het nu in rap tempo afgebroken wordt door "jonge politici" en mensen als Quid die geloven dat het demoniseren van ouderen positief zal uitwerken op onze maatschappij.

In linkse termen heet Quids instelling racisme of babyboomfobie.

bergsbeklimmer | 24-07-15 | 10:27

@Lupuslupus | 24-07-15 | 10:23
Rustig, rustig! Verpest het bozige betoog nou niet met argumenten en logica.

Zoiets | 24-07-15 | 10:26

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:25

De rancuneuze achterbankgeneratie slaat keihard toe.

spuitje11 | 24-07-15 | 10:23

@Godsammekraken | 24-07-15 | 10:04
Kleinere huizen? U bedoelt dat wij met 8 personen (ouders en 6 kinderen) destijds in een 4-kamer portiekwoning huisden!

En kan iemand mij wellicht het woord "babyboomer" uitleggen? Wordt daarmee de generatie van na 1960 bedoeld, die alles in de schoot geworpen kreeg, hun pretstudies - en heel veel meer - waarvoor de oudere generatie - die nu mag verrekken in 24-uurs luiers- zich kapot heeft gewerkt? En ons land heeft opgebouwd?!

Lupuslupus | 24-07-15 | 10:23

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:22

zo kun je het ook bekijken inderdaad.

deluiegriek | 24-07-15 | 10:21

Een stompzinnig leeg stuk, Quid denkt hiermee veel jongeren aan zijn zijde te krijgen, klinkt veel haat in door. Ben benieuwd in wat voor ouder kind relatie Quid zat?

lanexx | 24-07-15 | 10:20

Quid,

Je bent knetter gek, volgens mij ben jij een bakfiets kind je weet wel zo vrije school gast , zo,n ettertje dat altijd van een afstand staat te schelden en zijn middelvinger opsteekt.

von Amsberg | 24-07-15 | 10:20

Ook babyboomers hebben niets te vertellen. Ook zij willen dat hun kinderen het beter hebben dan zij.

roosvrij | 24-07-15 | 10:19

@Charles de Batz | 24-07-15 | 10:13
Lul niet, deze en de vorige 2 generaties zijn de enigen die het slechter hebben gemaakt voor de volgende generaties.

CrazyDave81 | 24-07-15 | 10:19

Als ik het goed heb begrepen is het (Europese?) regelgeving om dit soort "discriminerende" regelingen uit de CAO's te slopen. Bij mijn werkgever is dit een paar jaar geleden al gebeurd. Al het geld wat uit deze regelingen komt is nu verwerkt in een extra "budget" op je salaris.

T'o Malaak | 24-07-15 | 10:17

Maar om eerlijk te zijn zal die ene dag die ik straks wel of niet meer vrij krijg worst zijn.
Ben blij dat je straks kan werken na je 50e, dat je niet met tegenzin naar je werk gaat en dat je gezond bent.
Ik ken mensen die blij zouden zijn als ze zouden kunnen werken.
Die ene dag meer of minder is wellicht relevant voor mensen die iedere dag met de schurft in hun lijf naar hun werk gaan, ambtenaren of zeau.

Cuyahoga | 24-07-15 | 10:16

Fatwabuster | 24-07-15 | 10:02 en van w3lke leeftijdscategorie zijn velen van hen die in Den Haag en Brussel de scepter zwaaien? Welke is de enige leeftijdscategorie waarvoor een doelgroep specifieke politieke partij is opgericht in Nederland?

CynicalBastard | 24-07-15 | 10:15

Alweer dat gezeik over die babybumsers, hoe eens op Kwit!

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 10:15

Ik denk eerder dat het vallen van de muur en bijgevolg het opdrogen van het gratis geld van de Amerikan de 'oorzaak' is. Of beter gezegd, dat we hier al 50 jaar boven onze stand leven.

ikhaatnicknames | 24-07-15 | 10:14

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 10:14

Net zoals de VUT, het AOW en het pensioen, waar jarenlang flink voor geplukt is maar waar je niks van terug zult zien.

Finn | 24-07-15 | 10:13

Nergens in de geschiedenis van de mensheid heeft een generatie het zo goed gehad. Zoek het zelf maar op, je vindt het niet. En waarschijnlijk ook van de generaties na ons.

Charles de Batz | 24-07-15 | 10:13

was t niet zo dat het oude vlees eerst op moet?

zat oorlog in de wereld, sturen gewoon de oudjes erheen ala bomgordels.

dat zal ze leren.

CrazyDave81 | 24-07-15 | 10:13

Yup. Maar mijn vrouw wil toch opeens kinderen. Leuk, zie ik mijn zoon nog naar drinkwater zoeken of mijn dochter gesluierd wegens de islam. Nee, goed plan.

QuelleFromage | 24-07-15 | 10:13

Klimaatverandering, broeikaseffect en zeespiegelstijging, ook de schuld vàn de babyboomerts. En let maar eens op in welke leeftijdscategorie de ontkenners en windmolenweigeraar nimby's vallen?

CynicalBastard | 24-07-15 | 10:12

@Quid De jaloezie druipt er vanaf.

r@face | 24-07-15 | 10:12

Ach, zo lang hebben die babyboomers ook niet geprofiteerd van hun seniorendagen.
De meesten gingen met 57,5 jaar in de VUT.
Daarom moeten wij nu tot ons 67e werken.

Cuyahoga | 24-07-15 | 10:12

@Quid
Complimenten, erg goed stukje. Nadeel is dat ik de koffie weer van mijn scherm mag vegen, maar dat heb ik er graag voor over. Ik denk dat ik deze maar eens op een tegel laat graveren...

Chiant | 24-07-15 | 10:11

De generaties na de babyboomers zullen straks ook geen pensioen meer krijgen.
Gewoon werken tot je dood en vooral niet zeuren....

necrosis | 24-07-15 | 10:11

Dom gelul over babyboomers terwijl politici die besluiten menen. De politici van nu zijn de loopjongens van de werkgevers en die willen nou eenmaal het liefst de slavernij weer invoeren.
Wij laten dat allemaal maar gebeuren en je zou net als die Franse boeren de boel plat moeten gooien en dat graaituig het land uit trappen.

Willem van Rood | 24-07-15 | 10:07

Ik proef jalousie...

Winterbandje | 24-07-15 | 10:07

De enige reden dat ik de seniorendagen van mijn collega's tolereerde was dat ik zelf ook ouder wordt. Ik keek er al naar uit. Nu ben ik weer gewoon genaaid. Net zoals de leeftijd afhankelijke teruggave van de belastingdienst.

voldemort | 24-07-15 | 10:06

Zoveel waarheden in een klein stukje tekst...

*Traantje wegpinken doet*

el burro | 24-07-15 | 10:05

Wij zijn de eerste generatie die weliswaar teveel te eten heeft maar in kleinere huizen dan hun ouders woont.

Godsammekraken | 24-07-15 | 10:04

-weggejorist-

Sneppie | 24-07-15 | 10:03

Behoren de voorstellingen van Freek de Jonge ook tot seniorenuitjes?

Sneppie | 24-07-15 | 10:03

Beetje overdreven Quid.... de grachtengordel babyboomers wellicht maar Brussel en Den Haag zijn minstens zo verantwoordelijk voor de kaalslag die er momenteel plaatsvind!

Fatwabuster | 24-07-15 | 10:02

ach, babyboomers hadden een ideaal. niet gelukt. wij moeten de boel nuanceren. de schokgolf van de tweede wereldoorlog zal wel uitdempen.

ticktock | 24-07-15 | 10:02

Mooi!

Marvin_NL | 24-07-15 | 10:02

Dat gezeik altijd over babyboomers.

B. Randnetel | 24-07-15 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken