Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tunneltje onder de A12 blijkt goudmijn voor CJIB

nutsnugget.JPG Groot infrastructureel onrecht uit de provincie in de mailbox: Een 89-jarig omaatje zou op één dag vier boetes binnengetikt hebben omdat ze die dag vier keer met haar autootje door hetzelfde tunneltje reed. Het betreffende tunneltje was recentelijk door de gemeente Ede tot autovrij gebied verklaard, maar dat was nog niet helemaal tot het omaatje doorgedrongen. En in een land waar regels nu eenmaal regels zijn omdat fantasieloze en bekrompen mierenneukers er de lakens uitdelen, los je zo'n gauw gemaakte vergissing op door het omaatje meteen genadeloos te straffen met vier boetes (4 x 90 euro = 360 euro). Het gaat hier om Tunnel De Klomp - een tunneltje met zijn eigen facebookpagina - en het omaatje uit de mail blijkt niet het enige slachtoffer van dit tunneltjesleed. Het flitsdrama dat zich in deze tunnel voltrekt speelt al een tijdje en kreeg vorige zomer nog uitgebreid aandacht in het Gelderse sufferdje. Zo zouden in de zomermaanden juni, juli en augustus van 2014 maar liefst 500 (!) automobilisten per maand (!!) geflitst zijn terwijl ze door het tunneltje reden. En dat terwijl de flitscamera's ook nog eens de helft van de tijd uit staan. Met goed geveinsde oprechtheid vraagt een Edense wethouder zich in dit geinige filmpje herhaaldelijk af hoe het nou toch kán dat automobilisten massaal door het tunneltje blijven rijden? Zou het aan de complexe psyche van de mens liggen, of komt het misschien omdat die handige weg onder het tunneltje nog altijd gewoon doorloopt? De Radboud Universiteit gaat deze prangende kwestie zelfs wetenschappelijk onderzoeken. In datzelfde filmpje beweert een voorbijganger ondertussen dat er speciale infraroodcamera's zijn opgehangen, zodat de flitsers niet opvallen. En dat werpt zo te zien vruchten af, want alleen al in 2013 leverde het tunneltje maar liefst 1,4 MILJOEN euro boete op. Geen grap. Tunnel De Klomp wordt in de volksmond niet voor niets De Goudklomp genoemd: de betonbuis is een enorme goudmijn voor naheffingen. Ook in 2015 zijn er tot nu toe alweer 3000 boetes uitgedeeld aan nietsvermoedende tunnelrijders, dus de gemeente Ede komt nu al drie jaar weg met het schaamteloos uitmelken van haar autorijdende burgers middels een autovrij tunneltje. Het mail-relaas van het geslachtofferde omaatje in de lees verder. Beste Redactie, Hier een aardig staaltje tunnelvisie van justitie: Onlangs reed ik met mijn 89 jarige moeder naar de rechtbank in Arnhem. Voor de goede orde, zij zat achter het stuur. En dat deed ze prima, ik voel me veiliger bij haar achter het stuur dan bij mijn 26-jarige zoon, maar dat terzijde. We reden naar de rechtbank in Arnhem omdat zij vier boetes heeft laten voorkomen. Vier boetes in een dag, gekregen omdat zij door een tunneltje reed onder de A12 bij Veenendaal. Een tunneltje waar zij al jaren door heen rijdt omdat het de snelste weg is van haar huis naar het station Veenendaal de Klomp. Regelmatig haalt zij gasten op van dat station, al twintig jaar. Maar wat schetst haar verbazing toen ze een week nadat ze haar kleindochter had opgehaald van het station en weer had weggebracht vier boetes kreeg thuisgestuurd. Vier keer negentig Euro! 360 Euro dus. In de ochtend heen naar het station, terug naar huis en aan het einde van de dag hetzelfde. Omdat haar tunneltje opeens slechts voor landbouwvoertuigen en fietsen toegestaan was. En ja, er stonden kennelijk nieuw geplaatste borden met ‘verboden voor auto’s’. Maar niet erg duidelijk, gezien het feit dat er in de eerste maanden van het verbod honderden automobilisten bekeurd werden. Zoveel zelfs dat de lokale kranten er vol van stonden. De borden waren klaarblijkelijk zo onduidelijk dat de gemeente ze later heeft aangepast en veranderd. Zo onduidelijk zelfs dat ze de daar geïnstalleerde flitscamera regelmatig uitzetten omdat de computers bij het CJIB in Leeuwarden begonnen te roken van oververhitting. Sowieso al flink van de overheid om daar direct een camera te installeren voor de boete-industrie -honderden miljoenen per jaar aan flitsboetes- vindt u niet? Nou vond mijn moeder dat ze best een boete had verdiend omdat ze niet goed genoeg opgelet had bij deze gewijzigde verkeerssituatie. Maar vier op één dag vond ze wat onrechtvaardig. Redelijk toch? Nou nee dus. De rechter vond dat de officier van verkeersjustitie gelijk had en wees het verzoek van mijn moeder af. Keihard. Ondanks het goede pleidooi van haar jongste zoon die advocaat is. Ondanks de aanwezigheid van haar schattige kleindochter in de zaal, de reden dat ze twee keer op en neer moest naar het station. Het verweer dat vier keer gestraft worden voor haar onoplettendheid door die ene dag door dat tunneltje te rijden wat onredelijk was werd terzijde gelegd. En het argument dat auto’s direct voor haar en achter haar hetzelfde deden, en zij dus dacht niks verkeerds te doen. En haar belofte aan de rechter om voortaan nog beter op te letten in het verkeer. Mooi niet dus. Betalen moest ze! 360 Euro. Nou heeft mijn moeder een goed weduwepensioen en kan zij die 360 Euro best ophoesten, maar het gaat om het systeem van de geautomatiseerde repressie van de overheid inzake verkeersovertredingen. Dat systeem mist elke menselijke maat. En als ze dan met een advocaat naar de rechtbank gaat om die menselijke maat alsnog te zoeken dat krijgt ze nul op het rekest. Mooi geval van tunnelvisie van justitie, nietwaar? En dat jegens een bijna negentig jarige vrouw die op haar achttiende jaar haar leven riskeerde voor het herstel van onze rechtsstaat door in de oorlog verzetswerk te verrichten. Waarvoor ze onderscheiden is met het mobilisatie oorlogskruis. Door Prins Bernhard, dat nou weer wel… Met hartelijke groet, NAW bij redactie bekend Naschrift: Mja. Die bordjes bij de tunnel zijn op zich wel vrij duidelijk. Zou je zeggen.

Reaguursels

Inloggen

Toch vraag ik me af WAAROM hier geen auto´s en motoren door mogen. Het lijkt op een doorgaande route te liggen want veel gebruikers ondanks verbod. Kan iemand me dit vertellen? Is het soms omdat omwoners minder verkeer op hun weg willen? Vragen, vragen....

viejohuevon | 25-07-15 | 08:35

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 17:58
Door deze bijna identieke, misschien wel krappere, tunnel (en zo zijn er honderden in Nederland) mag je wel met de auto. Maar De Klomp is natuurlijk Nederland niet
www.google.nl/maps/search/sportpark+p...

batvoca2 | 24-07-15 | 23:13

ca 2 jaar geleden kende ik dat tunneltje ook niet. Nadat ik een brief van het CJIB kreeg, kende ik het tunneltje wel.
.
En ja, ook toen stonden de vrij duidelijke borden er.
Ik heb me dan ook 10x afgevraagd waarom ik toch door dat tunneltje ben gereden.
.
Ik denk persoonlijk omdat het komt omdat je daar geen verbod verwacht. Ik kende daar de weg niet en liet me leiden door de navigatie. Zoals iemand anders al opmerkte: Het gaat om een doorlopende weg zonder verder obstakel. De borden 'bebouwde kom' geven een gevoel van 'welkom in ons dorp' (Een zeer vals gevoel dus). De verbodsborden heb ik wel gezien, maar je verwacht ze dus gewoon niet. Je verwacht dat het een gesloten verklaring is voor vrachtauto's.
.
Hoe dan ook, ik heb netjes betaald en zal er nooit meer doorheenrijden, maar ik ben het wel ontzettend eens met de mensen die zeggen dat het onduidelijk staat aangegeven. Ja, ook ondanks de borden.
.
P.S. @Maurice63: Wat het extra zuur maakt: De reden van het verbod schijnt te zijn dat de mensen aan de andere kant van het tunneltje rust in hun straat willen. Ik vind dat persoonlijk zeer dubieus. Ik vraag me af of deze bewoners hun auto's hebben ingeleverd zodat ze ook geen overlast veroorzaken bij andere mensen in de straat.

DK | 24-07-15 | 23:03

Eén ding mis ik in het hele verhaal.
Waarom mag je niet door dat tunneltje met de auto? Is er een duidelijke uit te leggen reden of is het weer iets van een ambtenaar mag iets beslissen omdat het kan en kijk mij eens macht hebben? En zo te zien in het filmpje ben ik niet de enige die het waarom niet begrijpt.

Maurice63 | 24-07-15 | 22:14

@Dachthetwelhe: en wie heeft dat allemaal betaald ??

Danbolig | 24-07-15 | 21:44

-weggejorist-

Dachthetwelhe | 24-07-15 | 21:36

Dat de overheid zichzelf uitzondert van zijn eigen wet (zoals we van ze gewend zijn), is bekend. De vraag is of iemand een rationele verklaring kan geven van het waaróm van deze uitzondering.
the sable guy | 24-07-15 | 16:51

Stel je wordt aangereden. je hebt je gordel om maar je rib en shouderbeen is gebroken. Je zit klem, je bent in veel pijn en er lekt benzine.

Hoe snel moet de ambu, brandweer en politie bij je zijn?

Let op. de politie, ambu en Brandweer mag niet door rood, niet rechts inhalen, niet over het fietspad, niet lawaai overlast veroorzaken.

Veel success.

Appelflap | 24-07-15 | 21:31

vooruit, omdat je 100 jaar geleden lief was mag je de wet overtreden.

Appelflap | 24-07-15 | 21:16

@ikdenkwat | 24-07-15 | 11:19
Comment nummer 5, de eerste en enige vraag die er toe doet!

Werden er in de tunnel iedere nacht illegale MDMA/Drank/Drugs feestjes gehouden met geestdodende muziek uit fast and furious wannabe hot-hatchbacks?
Werden er teveel tunnelmonsters doodgereden, zodat dit een bedreigde soort begon te worden?
Hadden de automobilisten op de weg over de tunnel teveel last van het rijgeluid van auto's in de tunnel?
Moest een kruispunt verderop tot verkeersinfarct gemaakt worden, zodat steekpenningen aangenomen konden worden van een rotondebouwert?

Vragen...
Het ziet er keurig uit op het plaatje. Echt Nederlands. Fris verzorgt, rode fietspaden, alle lijnen wit en duidelijk.

Waarom moet zo'n tunnel dicht en waarom komt er meteen zo'n CJIB-pinautomaat te staan?

TisNieZoMoeilijk | 24-07-15 | 20:47

-weggejorist-

Rest In Privacy | 24-07-15 | 19:31

-weggejorist-

Rest In Privacy | 24-07-15 | 19:29

Nou, na deze geld graai tip volgende week nog meer gouden tunneltjes, denk ik dan maar

Raider Twix | 24-07-15 | 18:36

Dat ouwe wijf moet niet zeiken, maar omrijden. Komt nog bij ze een ruim pensioen heeft en dat moet 90% van de reaguurders nog maar zien te krijgen. En niet eens zelf voor gewerkt he, dat heeft ze manlief laten doen. Geen enkele reden om te klagen dus.

Nonik Neem | 24-07-15 | 18:24

Bordjes zijn verrekte duidelijk dus niet janken.

Geile Markeerstift | 24-07-15 | 18:20

Laten we een tractor voor oma kopen of anders misschien een handeltje voor een slimme boer auto op een autoambulance, karren door het tunneltje een soort auto veerdienst

Toontje-lager | 24-07-15 | 18:00

Capy | 24-07-15 | 17:30
3.50 hoogte is erg weinig voor vrachtwagens er hebben er dan ook aardig wat tegen de bovenkant gezeten, zoom maar eens in bij google maps.
.
the sable guy | 24-07-15 | 16:51
Er zijn voorbeelden genoeg waar het alleen een busbaan is, Politie is ook een hulpdienst schat.
Kijk naar het tunneltje hoe krap of dat is(1 baanvak) dan is het logisch dat het niet voor doorgaand verkeer kan zijn.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 17:58

Snaptsnappenniet | 24-07-15 | 11:46

Fietspad rood is geen argument meer. Ik ken zowel in Houten als Almere wegen die rood zijn. Dat zijn dan geloof ik wel iets van fietspaden waar de auto's "te gast" zijn. Zoiets stond er in Houten in ieder geval bij.

Charlie36 | 24-07-15 | 17:53

Ik reed eerder vaak door dit tunneltje. De reden dat hij is afgesloten komt mijns inziens vooral doordat vrachtwagens dit als sluiproute gebruikten en dat tot gevaarlijk situaties leidde. En omdat de gemeente Ede nu eenmaal graag Veenendaal dwarszit. Ze hadden het beter alleen af kunnen sluiten voor vrachtverkeer maar ja, hier valt lekker aan te verdienen. Gezeur over dat het niet duidelijk zou zijn is onzin, het staat overal duidelijk aangegeven, zowel ruim voor, als bij de tunnel zelf.

Capy | 24-07-15 | 17:30

Omdat hij alleen voor het openbaar vervoer en hulpdiensten is.
Delicious, Merlot | 24-07-15 | 14:11
En politie.

Maar de vraag andersgeformuleerd herhalen is geen antwoord. Dat de overheid zichzelf uitzondert van zijn eigen wet (zoals we van ze gewend zijn), is bekend. De vraag is of iemand een rationele verklaring kan geven van het waaróm van deze uitzondering.

the sable guy | 24-07-15 | 16:51

Als het niet om het geld gaat maar echt om het voorkomen dat er verkeer door de tunnel rijdt kan men natuurlijk voor veel minder dan 1.4 miljoen per jaar een slagboom met 24 uurs bewaking op de toegangswegen plaatsen.

Tijdreiziger | 24-07-15 | 16:25

Het gaat niet om de boete, het gaat om 4x een boete voor in principe dezelfde overtreding. Als een boete toch bedoeld is (zou moeten zijn) om verkeerd gedrag af te leren, dan kan toch iedereen begrijpen dat dit pas effect heeft NADAT je de bekeuring hebt gehad. Welk nut heeft het dan om de boete 4x op te leggen?

Charlie36 | 24-07-15 | 16:09

gewoon aftikken
Ondanks het goede pleidooi van haar jongste zoon die advocaat is. Ondanks de aanwezigheid van haar schattige kleindochter in de zaal, de reden dat ze twee keer op en neer moest naar het station.

Zou mooi zijn dat je word vrijgsproken omdat je een schattig (klein)kind meeneemt naar de rechtbank, zou ene hoop pedofielen redden van de gevangenis

TDB | 24-07-15 | 15:52

Verklaring is simpel. Men denkt: gewoon aan de laars lappen. Omdat dat doorgaans straffeloos kan. Hier niet dus.

De Geus | 24-07-15 | 14:54

Dus get rijden door dit tunneltje is net zo duur als een tunnetje van een prostituee.

heteblikzem | 24-07-15 | 14:41

Oma zal moeten betalen. Simpel, want zoals anderen al hebben opgemerkt: het is duidelijk zat.
Natuurlijk had de gemeente vóór de tunnel iets van een keermogelijkheid moeten aanleggen voor de verdwaalde chauffeur die tussen twee bussen mee door de tunnel wordt geforceerd (al ben je dan wel een lutser; een bus remt echt wel).
Wat ik zou doen is eens goed uitzoeken wie heeft lopen klagen dat deze doorgaande weg niet langer doorgaand is. Ik begrijp dat er een fittie was tussen Ede en Veenendaal. Maar als blijkt dat de klagers (en dus de veroorzakers van deze vreemde verkeerssituatie) niet langs de bewuste weg wonen dan is een gang naar de rechtbank niet zo heel vreemd. En wordt de goudklomp weer gewoon een tunneltje waar het voor bedoeld is.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-15 | 14:35

Is er nog niemand op het idee gekomen om die camera's van de muur te slaan met wat dan ook?

heteblikzem | 24-07-15 | 14:35

Is ook wel geniepig hoor, zo'n klein stiekem bordje in de berm.
Misschien een goede reden om voor mevrouw een onderzoekje rijvaardigheid te vorderen.

Bicycle_Repairman | 24-07-15 | 14:23

Repelsteel | 24-07-15 | 14:07
Omdat hij alleen voor het openbaar vervoer en hulpdiensten is.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 14:11

De boetes ebben nut, want die oude doos doet het nooit meer.

Nice_Wheels | 24-07-15 | 14:09

Regels zijn regels. MAAR,
Waarom is er een tunnel aangelegd met een autowegdek (betaald van onze motorrijtuigenbelasting) die vervolgens niet mag worden gebruikt door de mensen die er uiteindelijk voor betaald hebben ook?

Repelsteel | 24-07-15 | 14:07

Omaatje zat onlangs bij de oogarts voor een nieuwe bril. Kunt u de letters opnoemen op dit bord vraagt de opticien. Welk bord? vraagt omaatje.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 14:05

Mr. Squits | 24-07-15 | 13:46
Helaas voor u , ik woon in Vinkeveen, niet helaas voor mij zelf.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:58

Verder wat @noerg | 24-07-15 | 12:41 zegt, stuur dat vrouwtje maar snel even naar het CJIB om te kijken of het nog wel verantwoord is dat zij een motorvoertuig bestuurt op de openbare weg, voordat ze een voetganger doodrijdt omdat het zebrapad "onduidelijk" was.

Ooit_huisregelneef | 24-07-15 | 13:58

@Naschrift
De wet is ook vrij duidelijk. Die spreekt van een rond bord, niet van een afbeelding van een bord.

Mubbenschonster | 24-07-15 | 13:57

Willem van Rood | 24-07-15 | 11:20

als jij moordt en berooft krijg je ook geen 4x straf, dan krijg je slechts de hoogste straf met eventueel een kleine ophoging.
Als je echter met je auto een overtreding maakt krijg je wel gewoon 4x de max. straf...

FW Ta-183 Huckebein | 24-07-15 | 13:57

Gewoon betalen. Die borden zijn duidelijk zat. Wel behoorlijk dom beleid natuurlijk, een tunnel onder een autosnelweg autovrij maken. Nu hebben de omwonenden vast geen last meer van verkeerslawaai of luchtvervuiling!

Ooit_huisregelneef | 24-07-15 | 13:54

Jongens, ik kom niet meer bij. Bekijk het filmpje (of beter, post het op de site). Heel veel duidelijker KAN het niet. Iedereen die door dit oerwoud van waarschuwingsborden rijdt (inclusief de melding dat er permanente controle is!), heeft er gewoon voor gekozen om deze weg vrijwillig als tolweg te beschouwen.

En als je er dan over gaat klagen, dan ben je het rijbewijs niet waard.

Het zou een makkelijke vraag bij het theoretisch rijexamen kunnen zijn.

'U komt op deze situatie aanrijden. De borden links en rechts van de weg geven aan dat deze weg gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. Daarnaast staat op de weg een afbeelding van hetzelfde verkeersbord (C12), dat GROTER IS DAN UW AUTO. 150 meter voor deze situatie bent u ook al gewaarschuwd voor het naderen van deze gesloten weg. Ten slotte wordt u gewaarschuwd dat er permanent gecontroleerd wordt of u zich aan deze bepaling houdt. U gaat een boete van EUR 90 krijgen als u doorrijdt.
Mag u doorrijden?'

Inderdaad, iedereen die daar 'ja' op antwoordt, moet boetes krijgen totdat ze het autorijden niet meer kunnen betalen, of hun rijbewijs moet worden ingenomen.

welatenheterbijzitte | 24-07-15 | 13:47

Dat is niet aan de orde hij zit dicht en de bebording laat niets te wensen over, er is een nieuwe Westelijke rondweg dus die moet men nemen.
Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:21

Krijg een beetje het idee dat jij in de buurt woont van deze tunnel, haha

Mr. Squits | 24-07-15 | 13:46

"de Klomp" omhoog gooit.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:37

koeberg | 24-07-15 | 13:32
Aan de andere kant heet het ook nog Stationsstraat , mijn nicht woonde daar en had het benzinestation "de Klop" ze is door dit tunneltje failliet gegaan.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:36

Tja, IEMAND moet dat servies betalen oma!!!

Lefgozer | 24-07-15 | 13:35

@Simon_GS | 24-07-15 | 13:09
Goed idee. Laten we gelijk de weg aan de andere kant van het tunneltje veranderen naar NIET-de-Veenendaalseweg.

koeberg | 24-07-15 | 13:32

@Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:21
Het is wellicht niet aan de orde voor dit bezwaarschrift, maar ik ben wel benieuwd. Het lijkt zo willekeurig.

koeberg | 24-07-15 | 13:29

Vanavond gewoon een paar bushokjes aan diggelen gooien om het recht te trekken met de gemeente Ede

TECHNO AFILIATED | 24-07-15 | 13:29

Vanavond gewoon een paar bushokjes aan diggelen gooien om het recht te trekken met de gemeente Ede

TECHNO AFILIATED | 24-07-15 | 13:29

Hans Hillen | 24-07-15 | 13:17
Dat is niet aan de orde hij zit dicht en de bebording laat niets te wensen over, er is een nieuwe Westelijke rondweg dus die moet men nemen.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:21

Mr. Squits | 24-07-15 | 13:13
Ik wacht op de dag dat ze alle A wegen volhangen met route control camera's daar word het een stuk rustiger door op onze snelwegen, geen bumperklevers meer en dergelijke.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:19

Maar waarom is die tunnel afgesloten? Wat is daar het nut van?

Hans Hillen | 24-07-15 | 13:17

Mr. Squits | 24-07-15 | 13:13
De grens ligt bij je zelf, ik krijg nooit een bekeuring dus van mij mogen ze het volhangen met camera's, eng? Ik zou niet weten waarom.
Je gewoon aan de spelegels houden zo simpel is het.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:16

Camera's hangen er om te handhaven , simpel en goedkoper en effectiever als een diender.
Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:37
Waar is de grens dan, volgens jou? Automatische boetes klinkt my iig erg eng in de oren.

Mr. Squits | 24-07-15 | 13:13

Dat verkeersbord in een geel vlak is m.i. geen
officieel bord, dat gele kader betekent in andere gevallen een voor aankondiging voor het "echte" verbodsbord.

je ziet vaker gele borden met daarop een situatie schets en een niet officieel verkeersbord ( vaak van kleiner formaat )

ook denk ik dat het op de grond geschilderde bord geen officeel bord is.

Berthe | 24-07-15 | 13:11

Aha ... nog een ontdekking gedaan ... er is een 'Stationsstraat' en er is een 'Stationsweg' richting NS station Veenendaal-de-Klomp. Enorm verwarrend natuurlijk. De Stationsstraat gaat niet naar het station (althans niet voor auto's en motoren) maar de naam suggereert anders. Ik stel daarom voor de naam te veranderen in "NIET-de-Stationsstraat".

Simon_GS | 24-07-15 | 13:09

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:58
1 tunnel te ver.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:06

Wat me nog het meest zorgen baart is dat mensen dus blijkbaar een bord zo groot als een zwembad op het wegdek missen en ook een verkeersbord zo groot als het ego van Frans Timmermans over het hoofd zien. Tot vier keer toe! Ik bedoel... als je dat al niet ziet, zie je dan wel mijn dochter van 4 fietsen?

Lerp | 24-07-15 | 13:03

Sorry verkeerde tunneltje.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 13:00

-weggejorist-

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:58

TouchSmart | 24-07-15 | 12:39
Als oma haar auto voor het tunneltje rechts had geparkeerd(daar is een parkeerpleintje achter de bomen en een trap naar het station) dan had ze geen bekeuring gehad.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:55

Ik zou er TOLWEG boven zetten en alle verbodsborden slopen.

Simon_GS | 24-07-15 | 12:50

Maar wat het verzet er nou mee te maken heeft? Zinnetje voor het contrast? Vind ik altijd een zwaktebod.

xspalm | 24-07-15 | 12:45

Mevrouw moet niet zeuren. Ze heeft (4x) gegokt en (zwaar) verloren.

J. Jarig | 24-07-15 | 12:45

Waarschijnlijk is deze tunnel afgesloten voor auto's omdat er in de buurt mensen geklaagd hebben. Klagende mensen veroorzaken bureaucratie, daarom hebben we ook een miljard verkeersdrempels
Dutch_Holland | 24-07-15 | 12:38

Er is kennelijk een nieuwe rondweg aangelegd en die dient men tegenwoordig te nemen ipv dit tunneltje. Zie je wel vaker. @GS, check eens een keer wat voordat je dit soort jankmails post.

R-W | 24-07-15 | 12:44

Uitstappen, motorkap en kofferbak openen voor op de foto, voertuig onder tunneltje doorduwen.
Voetganger duwt object op wielen.

hallevvezool | 24-07-15 | 12:44

TouchSmart | 24-07-15 | 12:39
Om even on-topic te blijven het tunneltje was al een jaar dicht en de bijziende oma bleef net als veel andere inwoners gewoon door kachelen dus ziende blind.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:43

Mooi verhaal. Je maakt en tunnel, zodat je een snelweg kan kruisen, maar je mag NIET door die tunnel rijden. ordnung muss sein!

Interessant nieuw verdien-model: overheid bouwt low-costs tunneltjes+magniet-verkeersbord+camera en casht er op los.

xspalm | 24-07-15 | 12:43

democratie is het zelfde als de E.U , en ik was trouwens wel eens dat omaatje een boete kreeg ,maar haar relaas was toch anders dan wat er boven was neer geplemd .

witchmaster | 24-07-15 | 12:42

@Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:37
Camera's dienen niet om te handhaven maar om te bekeuren...

DickieDick | 24-07-15 | 12:42

Ben wel benieuwd naar het stuk weg dat ervoor ligt. Wordt ook ergens aangegeven dat het een doodlopende weg is voor auto's en motoren? Zou toch idioot zijn om mensen een paar kilometer op deze weg te laten en dan op het laatste moment aangeven van 'lekker puh, je mag niet verder...'
En hebben ze dit ook allemaal in hun GIS systemen en zo goed gezet? Zodat de TomToms van deze wereld ook gebruik kunnen maken van actuele gegevens?

DickieDick | 24-07-15 | 12:42

Nu moet ik bekennen dat ik me ook wel eens vergist heb, was ergens een jaar niet geweest en toen stond ik ineens voor een bussluis. In die zin kan ik me indenken dat je een bord verboden af te slaan o.i.d. een keer mist.. maar na het zien van de foto's.. kom op, als je daar overheen rijdt zonder iets te zien verdien je een medische keuring.
Het verbaasd me wel dat een camera op een dergelijke locatie het overleefd, als volkje laten wij ons maar graag betuttelen/naaien.

noerg | 24-07-15 | 12:41

Hier gaat het eigenlijk fout:
www.google.nl/maps/@52.036454,5.56520...

De tunnel ligt in het verlengde van een relatief lange weg. Met 1 bordje staat op de kruising aangegeven dat de weg niet doorgaand is. Als je eenmaal op de weg rijdt verwacht je de afsluiting niet.

TouchSmart | 24-07-15 | 12:39

Waarschijnlijk is deze tunnel afgesloten voor auto's omdat er in de buurt mensen geklaagd hebben. Klagende mensen veroorzaken bureaucratie, daarom hebben we ook een miljard verkeersdrempels

Dutch_Holland | 24-07-15 | 12:38

Mr. Squits | 24-07-15 | 12:35
Camera's hangen er om te handhaven , simpel en goedkoper en effectiever als een diender.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:37

witchmaster | 24-07-15 | 12:26
De reden dat de tunnel dicht zit is democratisch genomen en niet meer interessant, je moet in het NU leven.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:35

Dus we zijn er over uit, oma is gewoon een crimiNeeltje. Vraag me toch af waarom die tunnel niet meer voor auto's open is. En ook: waarom hangen daar cameras? Alle reaguurders die zeggen dat deze verzetters "fout" waren hebben misschien gelijk, maar ze weten ook dat er pas cameras hangen als die dingen meer geld opleveren dan ze kosten.

Mr. Squits | 24-07-15 | 12:35

witchmaster | 24-07-15 | 12:26
Er is een besluit, er staan zeeeer duidelijke borden er is zelfs een lichtbak geweest en als je dan toch wil doorrijden doe je best maar niet zeiken als je een bekeuring krijgt. Je kunt er bij halen wat je wil maar de situatie is zeer duidelijk en wil je het veranderen ga in discussie met de overheid en win je niet dan heb je pech gehad.
Niet zeiken met gelegaliseerde diefstal , nonsens dit is al meer dan een jaar zo dus eigenschuld dikke bult.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:34

Zo rolt de overheid. Situaties creëren waardoor de lijfeigenen van de Staat er nog eens fijntjes aan herinnerd worden dat ze bestaan om te worden geknecht en uitgemolken. Het is inmiddels pure terreur geworden.

TheOneWhoKnocks | 24-07-15 | 12:33

Wat ik me blijf afvragen waarom een crimineel die bijvoorbeeld 4 overvallen pleegt niet 4 keer de straf voor een overval krijgt maar slechts een (fop) strafje krijgt, terwijl een gewone burger voor elke verkeersovertreding elke keer de volle mep voor de kiezen krijgt.

Barani517 | 24-07-15 | 12:31

Inderdaad een beetje dubbelzinnig door voor dergelijk werk een onderscheiding te krijgen van iemand die lid was van de SS.

ET007 | 24-07-15 | 12:26

Ik wil toch hier ff een comment op geven voor die gene die het niet geheel begrijpen.
de reden waarom die tunnel dicht is ku7nnen ze niet geven,dus ze weten dat men NIET gaan omrijden en om tijd te besparen gaat men er door heen wat ook nog eens voor het milieu goed is!!!
In mijn ogen is dit uitlokking ,en zoals op diversen andere plaatsen in dit land WAAR MEERDERE VALKUILEN zij neer gezet met de optie meer geld naar een gebouw wat meer dan 25 miljoen euro heeft gekost met een kostelijke verzameling kunst ect wat door u en mij wordt opgebracht .
je kan bijna geen verweer stellen tegen dit gedrag van de staats rovers want dat is dit kabinet en het DOET niet terzaken over die overtreding hier gaat het zoals andere zaken de burger uit te kleden willens en wetens .
als is omaatje verkeerd , de rechtsgang laat hier duidelijk blijken waar het omdraait en dat is GELEGALISEERDE DIEFSTAL ,een normaal rechtsgang had zowie al vraag tekens gezet 4 x de zelfde overtreding .... fout is fout en een vermaning was terecht en eenmaal een boete ook maar dit is belachelijk

witchmaster | 24-07-15 | 12:26

gut gut gut
de Godwin haalt de hele brief onderuit.
Wat ongelooflijk zwak.

2-eme rep | 24-07-15 | 12:26

@R-W | 24-07-15 | 11:23
Die ogen die bovenaan de zijkanten van de tunnel zijn geverfd (?)
Is dat Big brother wathing you?
necrosis | 24-07-15 | 11:53

Geen idee, heb die tunnel nog nooit live gezien. Op de foto staan toch voldoende aanwijzingen, zou je zeggen? Daarbij loopt het gezanik over die tunnel al zo lang dat ik het toch ook al regelmatig voorbij heb zien komen. Was dan ook eigenlijk verbaasd over dit artikel op GS, dacht 'is er nog een dan?', maar die nieuwe stukjesschrijverTs zijn ook van het niveau dat daar gewoon zou doorkachelen om vervolgens te roepen dat ze zulke zaken ook duidelijk moet aangegeven. Maar goed, is niet bepaald recente materie dus en als je daar in de buurt woont, kan je dit niet gemist hebben tenzij je een licht dementerende 89jarige bestuurder bent, wellicht...

R-W | 24-07-15 | 12:26

wat een gezeur!
je ziet het toch je mag er niet door!
oma mag niet meer met de auto als ze hier toch doorrijd!

harry_borghouts | 24-07-15 | 12:25

Buurt heeft het ook laten gebeuren. Zo'n afsluiting komt niet uit de lucht vallen.

Gemeente Lopik dacht ook een stuk weg af te kunnen sluiten, democratie heeft overwonnen:
zuid.zenderstreeknieuws.nl/nieuws/lopi...

CarelJan7937 | 24-07-15 | 12:24

Terecht afgesloten of niet.
Ben je het er niet mee eens?
Jammer dan, ik heb bij mij in de buurd dagelijks te maken met dit soort onzin, knal ik dan maar met de auto over fietspaden? NEE, vind ik het leuk? NEE!
Het is niet anders, wil je het anders? Ga dit dan via de juiste wegen proberen, stomweg doorrijden en op f#ckbook zitten blaten (doen we in de auto ten slotte ook ipv. Opletten) is totaal zinloos!
Kom met je reed uit die doorgezakte bank en ga met een paar mensen eens met de betrokken ambtenaren onder genot van een bakje koffie aan tafel zitten en van inzichten wisselen, kan wonderen verrichten, probeer het eens, blaten en blerren kunnen we allemaal!

Snaptsnappenniet | 24-07-15 | 12:24

Typisch een geval van aanwonenden die de weg weten en nu boos worden dat ze betrapt zijn. Woon zelf in een buurt met veel eenrichtingstraten (smal maar rustig) waar juist buurtbewoners de gok nemen dat er op die paar honderd meter wel geen tegenligger zal komen. Idem dito voor een mooi breed fietspad dat een heel eind afsnijdt; buurtbewoners nemen ook daar graag de kortste route. Staan tegenwoordig uitneembare paaltjes; ook lastig voor fietsers maar het is kennelijk nodig. Naast het station is een onderdoorgang voor fietsers; ander verkeer moet een enorm eind omrijden. Vroeger reden politie en ambulances er nog wel eens door, maar ook dat is nu geblokkeerd met betonnen paaltjes - omdat erg veel omwonenden de snelste weg kozen (omdat de achterkant van het station niet net zo goed is als de voorkant?). Opvoeden is moeilijk maar iemand van 89 is wel erg hardleers.

Synecdoche | 24-07-15 | 12:19

Oma even langs de Pearl al dan niet met schattig kleinkind.
Kleinzoon nog even uitleggen an oma dat rond bord met rode rand betekent " niet doen anders dokken "
De strijd over de onzinnigheid van de afsluiting hoort niet in strafrecht maar in het bestuursrecht

Goatboy2014 | 24-07-15 | 12:18

@ Hemelrijk: "De rechter vond dat de officier van verkeersjustitie gelijk had" - deze rechtsprekers verdienen om vastgebonden achter een paard en wagen de hele gemeente Ede door gesleept te worden. Dat zal ze leren !

Danbolig | 24-07-15 | 12:17

hoofdleeg | 24-07-15 | 12:12
Dat persoon in de email is een Gariotje, een huilebalk die denkt dat hij met een advocaat in de familie meer is dan een ander.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:17

Volgens mij zijn een paar paaltjes om de doorgang voor auto's te voorkomen veel goedkoper dan een geavanceerde flits installatie.

Geldklopperij dus.

vanhetvarken | 24-07-15 | 12:16

Oma moet maar niet meer rijden, of voortaan haar bril toch ook opzetten voor korte stukjes in een bekende buurt.

De Veroorzaker | 24-07-15 | 12:15

Wat een stom gedoe toch. Als je niet wilt dat automobilisten erdoor rijden, moet je hem afsluiten voor verkeer. Desnoods een beweegbare paal om bussen erdoor te laten.

Maar laten we even kijken: waarom gaan er auto's doorheen? Blijkbaar is het toch nog steeds de snelste route van A naar B. En verder: Om hoeveel auto's gaat het nou? Is het zo erg om hem toch open te laten? Wat voegt het toe om hem dicht te laten?

Veel gemeenten lijken niet te begrijpen dat je het autoverkeer niet kunt terugdringen zonder op andere vlakken meerwaarde te bieden. Denk aan een OV-systeem welke het overbodig maakt om een auto te hebben. Denk aan genoeg plekken voor bv boodschappen om niet dwars door het centrum te moeten. Beter is het om de noodzaak weg te nemen van dergelijke wegen gebruik te maken, dan de wegen maar af te sluiten of er heel laf een flitscamera aan te hangen.

Dit zijn typisch van die gemeenten die al lang niet meer voorde burgers werken, maar voor zelfverrijking, hun eigen begroting en eigen ideeën voor geldverkwisting

Martinspire | 24-07-15 | 12:13

Klinkt als één feit en drie maal afpersing.

hallevvezool | 24-07-15 | 12:13

Van mij mogen ze zo 1000 tunnels maken, als je zo blind of idioot of asociaal bent daar nog door heen te moeten rijden, dan betaal je maar lekker.

KarelMarks | 24-07-15 | 12:13

Maar wacht even.
Die tunnel is al 2 jaar dicht.
En nu "opeens" is hij afgesloten volgens de persoon in de e-mail ...

hoofdleeg | 24-07-15 | 12:12

Justitie is compleet moreel failliet alleen het is goed graaien hè voor de heren en dames bij het magistratuur en de advocatuur. Het is om te janken hoe Nederland zich laat uitkleden door mensen die betaald worden van hun belastinggelden. Nog ff en ik ga een goedlopende handel in hooivorken beginnen :)

Solar666 | 24-07-15 | 12:12

Inferi0r | 24-07-15 | 12:07
Hear hear.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:11

Navigatiesystemen sturen automobilisten nog steeds onder dat tunneltje door.

Tiepfout | 24-07-15 | 12:11

@ Hemelrijk - "fantasieloze en bekrompen mierenneukers"
helemaal gelijk, maar hoe heeft het in vredesnaam zo ver in dit land kunnen komen ??

Danbolig | 24-07-15 | 12:10

@peterdh | 24-07-15 | 11:42
Dat gezeik over die tunnel duurt nu al zoveel maanden is nu al zovaak in het nieuws geweest, dat je echt onder een steen moet hebben gelegen als de het tunneltje bij de Klomp niet kent (en ik woon in Rotterdam). De gemeente heeft werkelijk alle mogelijke borden, strepen, versperringen en waarschuwingen neergezet die maar zijn te bedenken en nog steeds rijden dagelijks mensen er door heen.

Dat zijn inderdaad precies dezelfde idioten die rood kruis na rood kruis missen en dan vol op een Rijkswaterstaat auto klappen zonder ooit iets gezien te hebben. Zulke mensen gun ik ook de hoogst mogelijke boete: totaal idioten op de weg.

Inferi0r | 24-07-15 | 12:07

Ja oke, het staat duidelijk aangegeven.
Maar waarom is dat tunneltje überhaupt dicht??
De straat heet zelfs 'stationsstraat' omdat die naar het station loopt!

koeberg | 24-07-15 | 12:07

Goedzo, als je daar dus regelmatig bent, verbloem je kenteken met een doek of vuilniszak en haal 't weer af wanneer je er voorbij bent.

Tripps | 24-07-15 | 12:05

Toetsiemonster | 24-07-15 | 11:56
Dit is al meer dan een jaar aan de gang, iedereen in Veenendaal en omgeving weet van dit tunneltje door vele aandacht in de plaatselijke media en je moet wel blind zijn als je hier door rijd.
En nee ik verdien niet mijn brood met dit soort onzin, naar mijn idee geen onzin maar wel erg duidelijk aangegeven dus oma moet niet zeuren maar betalen en langs de opticien .

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 12:05

Misschien moet oma even langs de opticien.

pili-pili | 24-07-15 | 11:59

Alles voor de Brusselse Tax Ponzi !

Stop Eu Repression Now !

Stop Eu Repression Now !

Tee Of Cup | 24-07-15 | 11:59

Ik heb de foto even bekeken. Is natuurlijk pure uitlokking met name als ik lees dat je anders 5 km om moet rijden. Als je niet wilt dat daar auto's door heen rijden zul je drastischer maatregelen moeten nemen. Dit is echt te gek voor woorden en nogmaals "pure uitlokking". Maar er zitten schijnbaar mensen onder bovenstaande reaguurders welke hun brood met dit soort onzin moeten "verdienen".

Toetsiemonster | 24-07-15 | 11:56

In Nederland zeggen ze altijd dat hogere gevangenisstraffen niet werken.
Maar voor boetes gaat dat dan weer niet op.
Belachelijke bedragen.
Diefstal.
De overheid is een criminele organisatie.

L. Rijk | 24-07-15 | 11:55


Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:31

Gemiddeld houdt hij het een week of 6 vol en dan krijgt hij weer met Joris te maken.

eerstneukendanpraten | 24-07-15 | 11:54

AAN ALLEN DIE NIET KUNNEN LEZEN !! De meeste bekeurden zijn uit Veenendaal (provincie Utrecht) of van elders. Het tunneltje ligt door een rare kronkel echter in de gemeente Ede (provincie Gelderland). Hier speelt dus ook een kwestie van buurtje pesten.

Oldtimer50A | 24-07-15 | 11:54

@R-W | 24-07-15 | 11:23
Die ogen die bovenaan de zijkanten van de tunnel zijn geverfd (?)
Is dat Big brother wathing you?

necrosis | 24-07-15 | 11:53

@Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:26

Maakt in dit geval niet uit, je mag er met je kar niet door en doe je dat wel, loop je de kans geflitst te worden. Staat er ook nog eens bij zelfs.
Misschien rijdt deze 89jarige toch niet zo goed als geclaimd wordt.

R-W | 24-07-15 | 11:53

Wel raar dat na jaren die tunnel opeens dicht moet voor autoverkeer? Is daar een goede reden voor of is dat gewoon een brainfart van (Groen)Links?
Over hel algemeen ben ik tegen het vernielen van spullen maar voor flitspalen kijk ik even de andere kant op.
Hoe moeilijk kan het zijn om die regelkast van die dingen open te maken en even een laptop aan te sluiten om wat parametertjes te veranderen?

Mastermattie | 24-07-15 | 11:52

@ Die tunnel is er ooit gemaakt voor auto's, waarom waarom moet hij dicht?
ikdenkwat | 24-07-15 | 11:19

Bedacht door een ambtenaar op een fiets.

Zwitsallevengevoel | 24-07-15 | 11:51

Snaptsnappenniet | 24-07-15 | 11:46
McMarx | 24-07-15 | 11:49
EENS.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 11:51

Als je de verbodsborden niet zien, dan is een herkeuring wellicht nodig.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 11:49

De struikroverheid.

Muggenmepper | 24-07-15 | 11:49

Het dorp Ede, wat herinner me daarvan; koploper met cameratoezicht, fitscontroles, politiemacht die niet kinderachtig is, legertje millieuwachten, stadswachten, parkeercontroleurs. Volgens mij draait een groot deel van de Edese economie op innen van boetes.

Dr. Blechtrummel | 24-07-15 | 11:49

+veel voor het betoog. -veel voor het wapperen met verzetskuizen etc. Zo ken ik er nog wel een paar.

De Treinende Rechter | 24-07-15 | 11:48

Wat een gezeik van dochter en Geenstijl.
Er zijn genoeg waarschuwingen:
1) Kruising voordat je stationsstraat inrijdt staat een bord www.google.nl/maps/@52.036454,5.56520...
2) Direct na de kruising (in stationsstraat) staat een bord www.google.nl/maps/@52.037139,5.56575...
3) En vervolgens de tunnel zelf www.google.nl/maps/@52.040307,5.56833...

Als mensen dit niet snappen, horen ze überhaupt geen rijbewijs te hebben.
Nog even los van het feit dat het enorm veel in het (lokale) nieuws is geweest.

blaatblaat | 24-07-15 | 11:46

Sorry hoor, maar als je even goede overzichtsfoto's van die tunnel bekijkt!
Er staat een doorgetrokken steep voor de tunnel.
Het wegdek is fietspad rood.
Er hangen aan weerszijde duidelijke borden.
Op de weg voor de doorgetrokken streep staat een op full wegdek bedekkend formaat een zeer duidelijke afbeelding van een verbodsbord voor auto's en motoren.
In mijn ogen moet je toch echt een blok beton van astronomische afmetingen voor je kop hebben om dat niet te zien! Kijk eens voor je in plaats van op je iphone! Stelletje blindies!
Is het verleidelijk om er doorheen te piepen met ons koekblik? Ja, zeker te weten! Maar je neemt duidelijk het risico op een prent, staat duidelijk aangegeven, eigen schuld dikke buld.

Snaptsnappenniet | 24-07-15 | 11:46

Hang een prijskaartje voor die tunnel. Dat valt wél op.

simpelman | 24-07-15 | 11:45

@Turk182 | 24-07-15 | 11:35
Vroeger corrigeerde de politie de "verkeerszondaars" wel. Over de stoep fietsen omdat aan het eind een afrit was en je dus al fietsend makkelijk (zonder eerst af te stappen) op de rijweg kwam? Het hele eind terug lopen met de fiets aan de hand en bij het beginpunt mocht je weer opstappen. Denk maar niet dat je het in je hoofd haalde om de agent tegen te spreken of zijn opdracht niet uit te voeren.

Lupuslupus | 24-07-15 | 11:44

Zo'n C12-bord is ook niet erg duidelijk. Bij ons in België zou daar een C02 staan (het bekende knalrode bord met witte streep) en daaronder een plakaat met de uitzonderingen.
En dit is ook de reden dat ik zelden of nooit met de auto in Nederland rij. Overal bewust verwarrende borden om de mensen het geld uit hun zakken te kloppen.

Nonkel Frituur | 24-07-15 | 11:44

En elke keer 7 euro administratiekosten. Het CJIB lacht zich helemaal de touwtiefus.
Kunnen we die toko niet eens een keer flink DDOSsen?
De webservice adressen zijn wel op het internet terug te vinden.

Mastermattie | 24-07-15 | 11:43

@r04drunn3r | 24-07-15 | 11:18

Wat denkt die oma dan ook wel, je ziet zo dat die tunnel ab-so-luut niet geschikt is om doorheen te rijden! Een gevaar voor de samenleving, tunnel *en* oma! Ze zouden die oma in de isoleercel moeten gooien, hoppa op water en brood voor de aankomende 40 jaar!

Maar inderdaad, waar het om draait is natuurlijk: $$$Ka-Ching$$$ geld in het laatje

peterdh | 24-07-15 | 11:42

Jammer dat er geen duidelijke foto van het tunneltje bij het artikel zit terwijl die er wel is.
www.facebook.com/tunneldeklomp/photos...

Als dit de situatie op de foto was ten tijde dat oma de boetes heeft gekregen is zij terecht bekeurd.
Een bussluis met fietspad ernaast zou veel beter zijn, dan is er tenminste duidelijkheid. Aan de andere kant, een bussluis kan waarschijnlijk niet vanwege hulpdiensten, maar dit is ook geen oplossing. Zet er dan pollers neer voor hulpdiensten. Zijn ook klotedingen maar het is wel afgesloten.

Dhr. de Wit | 24-07-15 | 11:42

On : maak je dagelijks mee . Zielige bejaarden die vinden dat regels niet voor hen gelden omdat ze nou eenmaal oud en zielig zijn. En maar spelen op medelijden en mededogen , lekker kletsen in de eersteklas stiltecoupe , met een tweede klaskaartje of lekker voordringen bij iedere rij die je waar dan ook tegenkomt .

Mr. van dalen | 24-07-15 | 11:40

Eenvoudig bezwaar tegen te maken. Een boete is een wijzing op een verkeersovertreding om die daarna niet meer te maken. Iedere volgende boete voordat de eerste aan de overtreder is gedeelt wordt ingetrokken door een rechter.

johoost | 24-07-15 | 11:39

De vraag is alleen waarom mag je niet meer met je auto door dit tunneltje, en waarom zijn er geen voorzieningen gemaakt dat er alleen bussen en landbouwvoertuigen doorheen kunnen? een bus sluis?
Het stinkt in elk geval naar geitenwollensokken en burgerhaat..

Gaul Shaarad | 24-07-15 | 11:39

zeefert | 24-07-15 | 11:35
Het staat al meer dan een jaar aangegeven en er is al heel veel gebeurt met dat tunneltje zoals speciaal een lichtbak met waarschuwing en in de plaatselijke krantjes is het continu aan de orde , dus wanneer is het genoeg?
Gewoon betalen, simpel.

Delicious, Merlot | 24-07-15 | 11:39

Wist u overigens dat u voor slechts 140 EUR meer een kind mag doodrijden? Of schep een aantal bejaarden voor 640 EUR meer! Wat ook leuk is is dronken rijden, dat kan ook voor 360 EUR. Of knal door rood voor 230! Dat is voordeliger.

Vloberto | 24-07-15 | 11:38

Laat de gemeente eerst maar een duidelijk uitleggen waarom er niet met de auto door het tunneltje gereden mag worden. zal wel weer een hersenspinsel zijn van een of ander geitenwollen sokken figuur
protonplof | 24-07-15 | 11:28
Want ??? Je hoeft je niet aan de (verkeers)regels te houden waar je het niet mee eens bent ?? Kan ik tenminste snachts weer helemaal los gaan op de snelweg....

Mr. van dalen | 24-07-15 | 11:37

Als het aangegeven staat dan is het terecht dat ze een boete krijgen. Zo niet dan sta je sterk bij de rechtbank.

zeefert | 24-07-15 | 11:35

@Kamervraag | 24-07-15 | 11:29
Misschien om de schade zoveel mogelijk te beperken?

Lupuslupus | 24-07-15 | 11:35

Heel het verkeersboete systeem in NL staat niet in verhouding, totaal doorgeslagen. In plaats van mensen te corrigeren wordt het gebruikt om de staatskas te spekken.

Off topic: CJIB heeft zeker weer een nieuw interieur nodig.

Turk182 | 24-07-15 | 11:35

Een tip:stem de volgende keer op een andere politieke partij.
Mensen klagen over boetes en regels waar ze zelf op gestemd hebben. Als je door wilt rijden moet je op de pvv stemmen, niet op groen links of d66. Zo simpel is het. Weet welke partij autorijden haat en welke niet. Waarschijnlijk zal omaatje pvda stemmen dus ja, ze stemt er zelf voor. En als je zo blind bent dat je 4x in die situatie borden mist dan ben je misschien ook wel niet geschikt om te autorijden. Die gozer van 26 die zelfs nog onveiliger rijdt dan de blinde oma kan beter ook maar meteen zijn rijbewijs inleveren me dunkt. De kleindochter van de oma mag trouwens ook wel een brilletje oid. Want 4x zat ze er naast en geen enkele keer tipte ze oma dat ze daar niet mag rijden.

rylands | 24-07-15 | 11:35

@Potje Blufpoker | 24-07-15 | 11:25
Ga jij al die brommobielen uit die bussluis takelen?

necrosis | 24-07-15 | 11:34

waar het helemaal mis gaat in dit verhaal is het feit dat er een tunnel is waarbij de noodzaak om hem af te sluiten totaal niet past. Waarom mag je er niet gewoon onderdoor rijden? ik verwacht verkeersoverlast en dat is het grootste kul argument ooit gemaakt, waarom heeft de ene persoon het voorrecht om aan een gezellig drukke straat te wonen en wordt dit voorrecht bij de ander ontnomen. Wanneer een gemeente dat wil doen geen probleem maar dan ook geen landelijke bijdrage meer voor het onderhoud van deze wegen, we betalen er immers allemaal aan mee en mogen het niet daarvoor gebruiken waar het voor bedoeld is

Casperhetsprookje | 24-07-15 | 11:34

@protonplof | 24-07-15 | 11:28
Maar het zal best in de gemeenteraad behandeld zijn,toch?
Dus zullen de inwoners echt wel weten wie dit idiote plan heeft bedacht èn goedgekeurd.
.
Wat de bekeuring betreft: ik heb er ooit ook 2 gehad op dezelfde weg, 1x heenweg en 1 terugweg. Bleek er een flitspaal tussen de bomen te staan en ik reed - o schande - 60 i.p.v. 50.
Dus sindsdien rijd ik daar 45 km.

Lupuslupus | 24-07-15 | 11:34

Nu is die "jongste zoon die advocaat is" wel een advocaat van likmevestje hoor. Iedere hobbyist die minimaal drie topics op flitsservice.nl heeft doorgelezen, weet dat je met een verweer als dit geen verkeersboete van tafel gaat krijgen, ook niet bij de meest menselijke rechter.

the sable guy | 24-07-15 | 11:33

Je kunt niet zomaar boetes gaan kwijtschelden! Criminelen zijn het die onze regels overtreden. Aanpakken dat gajes en als ze niet betalen sluit je ze op of pakt ze wanneer ze op vakantie gaan. Onze heilstaat moet beschermd worden.
We leven in George Orwell's 1984. We laten het gewoon toe.

Toetsiemonster | 24-07-15 | 11:33

@R-W | 24-07-15 | 11:23
Ja, ik zag dat ook. Twee grote gele borden met daarin het verbod aangegeven en groot op het wegdek. Als je daar een boete krijgt is het toch echt je eigen schuld.

Grote Smurf | 24-07-15 | 11:32

Vroeger..... toen een hele hoop echt beter was, werd zo'n sluiproute gewoon dicht gegooid voor auto's. Je kon er gewoon niet meer door.
Geen onduidelijkheid, geen vergissingen.

Nu laat met alles bij het oude maar hangt een camera op om de staatskas wat bij te vullen want hobby's.
Dit land is dood en dood ziek

Ikdus | 24-07-15 | 11:31

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:27
Verkouden?

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:31

De bebording is al herhaaldelijk aangepast omdat deze in eerste instantie niet duidelijk was. Toch blijft men er door rijden. Grootste oorzaak is verouderde TomTom's die mensen deze kant opstuurt terwijl de omleiding ca 5 km langer is ! Bijkomend probleem: de route loopt van Veenendaal naar het station van Veenendaal(-de Klomp). Dat is echter gemeente Ede. En Ede houdt niet zo van Veenendaal. De Nimby's in deze straat hebben er dus voor gezorgd dat het verkeer kilometers moet omrijden. Goed voor het milieu dus !!

Oldtimer50A | 24-07-15 | 11:31

Drie jaar autovrij is recentelijk?

Tapu | 24-07-15 | 11:31

-weggejorist-

mr. Quispel | 24-07-15 | 11:31

Oh en ik had laatst op één dag zowel een flitsboete als een staandehouding, samen goed voor 359 euro. Van alleen al die flitsboete heb ik ook al geleerd dat te hard rijden niet mag, ofzo. En dat terwijl ik misschien wel een heel schattig kind gehad zou kunnen hebben, en als er oorlog was geweest had ik misschien ook wel in het verzet gezeten en had ik misschien ook wel een onderscheiding gekregen. Waar is die menselijke maat toch gebleven?

soggert | 24-07-15 | 11:30

@ren-forrest-ren-e | 24-07-15 | 11:20
Nope, want alleen voor verboden voor auto's en motoren.
Onder het reguliere C-12 bord staat namelijk 'uitgezonderd tractoren, lijnbussen en brommobielen'.

necrosis | 24-07-15 | 11:30

Prins Bernhard. Was dat niet diegene die van NL een provincie wilde maken van het Deutsche Reich en daarvan führer wilde worden (zoals hij voorstelde aan Hitler) ?

Kamervraag | 24-07-15 | 11:29

Laat de gemeente eerst maar een duidelijk uitleggen waarom er niet met de auto door het tunneltje gereden mag worden. zal wel weer een hersenspinsel zijn van een of ander geitenwollen sokken figuur

protonplof | 24-07-15 | 11:28

Geenstijl... als we dan toch aan goeie doelen doen.

De Rosbief Ridder | 24-07-15 | 11:28

Bekeuringen zijn gewoon terecht. Arrogante automobilisten zien die borden echt wel en komen waarschijnlijk voor een groot deel uit de buurt, dus zijn bekend met de situatie. Verdubbelen die boetes.

Sorry, geen dienst | 24-07-15 | 11:27

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:27

Vier keer op een dag al die borden negeren mag van mij zelfs duurder gemaakt worden dan 360 euro. Beetje een zanik-topic dit.

soggert | 24-07-15 | 11:26

Veelplegers krijgen immers ook voor ieder inbraak, autokraak, overval, beroving fietsendiefstal per geval een redelijke straf vandaar ook dat er regelmatig 30 jaar wordt uitgedeeld aan dergelijke types. Zo is de NL rechtspraak, streng maar rechtvaardig. Of was het nu krom en vol burgerhaat ben het even kwijt.

bijna_raak | 24-07-15 | 11:26

@R-W Bedankt voor die facebook foto. Duidelijk is het wel maar voor mij nog ondudelijker waarom je daar niet met de auto onderdoor zou mogen.

Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:26

Omatje moet niet zo zeuren. Er staat aan beide kanten wel 100x duidelijk aangegeven dat je niet door die tunnel mag, je navigatie het verkeerd aangeeft en dat er altijd geflitst wordt.

@ren-forrest-ren-e | 24-07-15 | 11:20
Bussen en landbouwverkeer mogen er wel door, dus een bussluis is beter misschien.

Potje Blufpoker | 24-07-15 | 11:25

@Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:18
Knap hoor, het is je weer gelukt om iets te schrijven met 0.0 inhoud.

Mark_D_NL | 24-07-15 | 11:24

't Staat gelukkig ook erg slecht aangegeven:
www.google.nl/maps/@52.040307,5.56833...

Zowel met borden, als op het wegdek zelf. Ja, als je dan met je eigenwijze kop gewoon doorrijdt en denkt "dat zal wel niet voor mij gelden", moet je achteraf niet gaan zeiken dat je een boete krijgt.
't Is toch gvd niet te geloven meer tegenwoordig, er zijn borden die aangeven dat je bij een rood kruis niet door mag rijden, moeten we nou ook al borden gaan plaatsen dat je bij een verbodsbord ook niet door mag rijden?!

mrfreeze | 24-07-15 | 11:23

De verhouding tussen de overtreding en de boete is totaal zoek. Voor veel mensen doet 50 euro boete al veel pijn in de portemonnee. En 75 euro nog veel meer. 360 euro is disproportioneel. Vindt zelfs de Rijdende rechter.

Piet Karbiet | 24-07-15 | 11:22

We weten het toch allemaal Justitie is tegenwoordig het verlengstuk van statfin Wiebes. Via de normale belastingen kan hij immers de volgende 8 miljard voor Griekenland niet ophoesten. Dus worden er boobytraps en valkuilen geschapen om ons onnozele burgers alsnog te kunnen rippen. Torenhoge kulboetes voor onnozele feiten. We trappen er allemaal in als makke schapen. En Rutte blijft lachen om ons sukkels.

Lichtstadfan | 24-07-15 | 11:22

Haha, Prins Bernhard, dat nou weer wel…

Ik proef enige kritiek naar Prins Bernhard.

Paul Veerkamp | 24-07-15 | 11:21

@Marral

Dat kan natuurlijk ook!
Blijkbaar zijn de mensen uit de buurt daar nog niet op dat grandioze idee gekomen...

PurpleFlurp | 24-07-15 | 11:21

Paaltje neerzetten?

koeberg | 24-07-15 | 11:21

Verontwaardiging over eigen onoplettendheid is zo ongelooflijk dom. Hoe hard moet je nu optreden om weer enig fatsoen in de samenleving terug te krijgen.

Skunk57 | 24-07-15 | 11:21

Bloembak in het midden en klaar is Kees.

ren-forrest-ren-e | 24-07-15 | 11:20

Ik hoop dat we over 10 jaar de boeven dmv verkeersomleidingen en flitsboetes helemaal kaal kunnen plukken in plaats van met een pistool op ze te schieten terwijl ze weg racen.

Dit systeem werkt echt moet je zien hoeveel justitie binnen harkt van al die criminelen op de weg!

Peperzaag | 24-07-15 | 11:20

"Nou vond mijn moeder dat ze best een boete had verdiend omdat ze niet goed genoeg opgelet had bij deze gewijzigde verkeerssituatie. Maar vier op één dag vond ze wat onrechtvaardig"

Dat is natuurlijk onzin, als iets niet mag dan is het niet zo dat je daar maar 1 keer voor gestraft zou moeten worden.

Willem van Rood | 24-07-15 | 11:20

PurpleFlurp | 24-07-15 | 11:19: plak die stukken karton liever voor de camera. Hebben anderen er nog wat aan.

Marral | 24-07-15 | 11:20

Gemeenten zijn er dan ook niet voor de welvaart van hun burgers; het is precies andersom.

Rest In Privacy | 24-07-15 | 11:20

Bukt u maar !!

Wijze uit het Oosten | 24-07-15 | 11:20

Leuker kunnen we het niet maken, alleen duurder.

Dutch_Holland | 24-07-15 | 11:19

Die tunnel is er ooit gemaakt voor auto's, waarom waarom moet hij dicht?

ikdenkwat | 24-07-15 | 11:19

Klinkt als een goed idee van een stelletje ambtenaren. Weet je wat? We veranderen de regels en zetten er kassa's neer! Volledig legale manier om extra cash binnen te tikken!

Marral | 24-07-15 | 11:19

Ik snap dan niet dat je als bewonder niet gewoon twee stukken karton in je auto hebt liggen.

Die gewoon er even snel voor de tunnel op plakken, door de tunnel rijden en erna weer afhalen.

PurpleFlurp | 24-07-15 | 11:19

-weggejorist-

Vlad de Spietser | 24-07-15 | 11:18

De naheffing uit Brussel moet ergens van betaald worden! Gaat alleen maar erger worden. Nederland B.V. is blut en gaat extra inkomsten genereren met dit soort Burger HAAT!

r04drunn3r | 24-07-15 | 11:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken