Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Eurogroep ruziet verder over #Grexit of #Grescue

Straks later vandaag (16:00 uur) moet er een eurotop gehouden worden met alle eurozone lidstaten. Maar de Dijsselbijeenkomst van gisteren is niet helemaal uitgepakt zoals gepland. Het plan was: de Grieken willen gratis geld, en Europa gaat dat betalen. Maar toen ging het mis. Samenvatting: Duitse MinFin (en erkend Griekenhater) Schaeuble begon te fulmineren dat de Grieken tijdelijk uit de euro moeten, waarop de SPD liet weten dat Schaeuble een verwarde man is. De Ware Finnen (geen frisse jongens overigens) dreigden ondertussen in Finland uit de regeringscoalitie te stappen als de Grieken een derde ESM noodpakket krijgen, en Duitsland en Frankrijk kregen ruzie toen bleek dat de Fransen de Grieken hebben geholpen met het nieuwe voorstel. Volgens de Fransen is het uiteraard une idée fantastique, maar de Duitsers zeggen nein Nein NEIN! En die zijn de baas in Europa. Tenslotte hebben we nog Jeroen Dijsselbloem, die als EuroGruppenFührer uit alle macht probeert om de Grieken in de euro te houden, terwijl hij in zijn eigen land provincie als PvdA'er in een coalitie zit met VVD'er Mark "Verkiezingsbelofte: Ik ben TEGEN een derde steunpakket" Rutte. Moehaha. Kortom: om middernacht ging iedereen boos naar z'n eigen hotelbar, en vandaag om 11 uur vechten ze verder. Nog een paar van zulke Dijsselbijeenkomsten en dan is Griekenland straks het énige land dat nog in de euro zit... Liveblog bij Guardian, want van de Volkskrant moet je het echt niet hebben. Lol.
Credibility issues. Trust issues. Political issues. EU has 99 problems and Greece is only 1.

Reaguursels

Inloggen

G*dT, er is een accoord. Ben benieuwd hoe het wordt verkocht. Dweilen met de kraan open dat kunnen politieke weekdieren goed!
Laten we, inplaats van geregeerd te worden, zelf regeren;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 13-07-15 | 09:09

Ja,het geniepige Godwinnen is begonnen,zie de liveblog NOS
"---en Merkel wil een historische fout vermijden.---
mvg
Halve Nazi
Halve Duitser | 12-07-15 | 22:15
.
De enige historische fout die Merkel nu kan maken, is de Grieken er in te houden.

SapperDeFlap2166 | 12-07-15 | 23:26

Dat willen frankrijk en italie niet.
Methylfenidaat | 12-07-15 | 22:10
.
Dan gaan Italië en Frankrijk maar dit keer de rekening betalen. Nederland, Scandinavië en Duitsland doen het volgende rondje dan wel weer, ergens zo rond 2017. En als de VS er zo op aandringt de Grieken in de Navo te houden dan trekken ze dit keer ook maar de portemonnee.

SapperDeFlap2166 | 12-07-15 | 23:12

@tweetybird | 12-07-15 | 22:26
Probleem is alleen dat je geen EU kan hebben als Duitsland de enige baas is. Want dan heb je gewoon weer een Duits rijk.

Methylfenidaat | 12-07-15 | 22:43

Methylfenidaat | 12-07-15 | 22:11

Zal me bockworst wezen zolang ze maar geen ruttegraat heeft en vasthoud aan een grexit. En die tijd ligt ver achter ons. Ik moet zeggen dat ik als nederlander liever naar duitsland op vakantie ga als naar frankrijk. Ik vind duitsers namelijk ,raar maar waar aardiger en ze zijn netjes en behandelen je met respect. Dat is in frankrijk wel anders. Ook vaak omdat ze daar denken dat nederlanders duitsers zijn. En dan zijn ze toch niet erg aardig tegen je. Verder vind ik veel fransen zeer arrogant. En weigeren om maar 1 woord engels tegen je te spreken. Want ze vinden dat je maar de franse taal moet kennen. Je zegt het wel maar schijnbaar hebben die duitsers wijze lessen geleerd. Een 1 europa bestaat niet en moet je niet in stand willen houden als het niet werkt. Dus grexit.

tweetybird | 12-07-15 | 22:26

Ja,het geniepige Godwinnen is begonnen,zie de liveblog NOS
"---en Merkel wil een historische fout vermijden.---

mvg
Halve Nazi

Halve Duitser | 12-07-15 | 22:15

@tweetybird | 12-07-15 | 21:21
Merkel = Nazi

Methylfenidaat | 12-07-15 | 22:11

@SapperDeFlap2166 | 12-07-15 | 21:07
Laten we dan nu met z'n allen gaan bidden dat Duitsland nu de poot stijf houdt en de Grieken definitief uit de eurozone zetten.

Dat willen frankrijk en italie niet.

Methylfenidaat | 12-07-15 | 22:10

De EU gaat boven alles en walst over iedere democratie heen. Logisch ook. Hoe kun je een superstaat stichten met tientallen regerinkjes, een meerderheid van de bevolking die tegen is en landen met onverenigbare culturen? Door dit allemaal te negeren en je eigen wil door te drijven. En provinciale politici zoals Rutte vinden het wel best. Brussel is zijn voorland en de garantie voor zijn toekomst.

Thorolf | 12-07-15 | 22:08

Volgens de BBC web site was het die Duitser die aan het doordraaien is.

www.bbc.com/news/live/world-europe-334...

Wat een idioot, stoppen met die EUSSR voordat Nederlandse pensioenen door brussel / berlijn worden gevorderd.

Winston1 | 12-07-15 | 22:05

HALLO GEENSTIJL

Dat Merkel naast Rutte gaat zitten vreten,dat soort dingen wil ik NU weten.Doe is actueel,nu ben ik verplicht om de naar onze staatsomroep te staren.

Halve Duitser | 12-07-15 | 21:57

SapperDeFlap2166 | 12-07-15 | 21:07

Hmmm duitsland zien als de boeman. Nou onder de burgers van Europa niet hoor. Voor ons zal het een opluchting zijn ,een grexit. Ons geld in een bodemloze put stouwen. Ik denk dat de Duitsers en de finnen het enigste goede willen. Zeg maar het drie keer is scheepsrecht. Ik hoop inderdaad dat mevrouw merkel haar poot stijf houd. En gaat voor het enige goede, een grexit. Want is het niet nu hebben we over een paar jaar hetzelfde gezeik. Met nog meer schade.

tweetybird | 12-07-15 | 21:21

Kunnen we niet met zijn allen naar Griekenland verhuizen dan? Gaan we daar toch wonen in een goedkoop huisje, verwarming hebben we dan alvast niet meer nodig. Gaan we met 57 jaar in de AOW en laten we de rest van Europa lekker in de stront zakken. Of hebben die schoften die mogelijkheid al weer ingedekt?

popo ketalo | 12-07-15 | 21:14

Economics professor Karl Whelan, of University College Dublin, believes the proposal for ‘temporary Grexit’ shows that Germany is determined to get Greece out of the eurozone. www.theguardian.com...
Feynman | 12-07-15 | 20:26
.
Laten we dan nu met z'n allen gaan bidden dat Duitsland nu de poot stijf houdt en de Grieken definitief uit de eurozone zetten. Het is de enige juiste en goede oplossing en een die op termijn de Grieken ook zal helpen.
.
Het zal pijn doen en Duitsland zal een tijd lang bekend staan als boeman, maar beter een verlies van 200 miljard nu dan lijdzaam toezien hoe nog eens 200 miljard verdampt. Duitsland is nu in een positie haar eerdere fout te herstellen en daar zal men Merkel straks nog dankbaar voor zijn. Nu heeft ze de kans die fout te herstellen.

SapperDeFlap2166 | 12-07-15 | 21:07

Ik hoop van harte dat Tsipras niet bezwijkt onder de druk. Laat ie alsjeblieft z'n kans pakken om eruit te stappen. Het volk staat op dit moment al tegen de dreigende nieuwe maatregelen te protesteren in Athene. Hij kan nu met opgeheven hoofd en dito middelvinger het theater verlaten.

T. Rammel(l)an(d)t | 12-07-15 | 20:56

Kan iemand mij bevestigen dat onze luxemburgse zuiplap Juncker ook nog een wellustige gay is? Ik zag hem Tsipras zo gelukzalig in zijn nek kussen.

|skander | 12-07-15 | 20:54

Economics professor Karl Whelan, of University College Dublin, believes the proposal for ‘temporary Grexit’ shows that Germany is determined to get Greece out of the eurozone. www.theguardian.com/business/live/2015...

Feynman | 12-07-15 | 20:26

Maria.1 | 12-07-15 | 19:19

Griekenland gaat met geleend geld de schulden aflossen. Deze logica kan ik niet volgen. Temeer daar economische groei in dat land vrijwel onmogelijk is, omdat het in de euro zit, een veel te sterke munt. Wat is hier aan de hand? Griekenland mag niet uit de euro, vanwege de navo, Rusland, etc.
We zitten nu in een transferunie. Businessmodel: algemene verarming, het verspreiden van schulden, het uitsmeren van de poep.

Rest In Privacy | 12-07-15 | 19:27

Griekenland eruit, of wij eruit...

wiener mit pommes | 12-07-15 | 19:26

@Lupuslupus | 12-07-15 | 17:28
Het is niet mijn bedoeling van die post mijn mening te ventileren.
Dit soort uitspraken hebben invloed op het debat.

SyntaxError | 12-07-15 | 19:19

@ Pieter V (18:49) dat woord leerden wij ook op school ook (een spoorweg wissel dus). Hier nog eentje (omdat het weekend is) "Ich sah sieben Sieben mit sieben Sieben sieben". (zoek maar op in het woordenboek)

telelezer | 12-07-15 | 19:11

Ik zeg maar EEN ding: de USA wil dat Griekenland erbij blijft om geopolitieke (anti Russische) redenen. En DUS gebeurt dat.
Daar kun je gerust een weddenschap op afsluiten.

De rest van het geharrewar en de arrogante vernedering van het op zijn rug liggende Griekenland, waar velen niet meer te vreten hebben en/of hun huis uit zijn gegooid door de banken, voert Brussel aleen maar op om de andere landen bang te maken zodat die niet meer durven onderhandelen!
Het gaat Brussel alleen maar on macht

telelezer | 12-07-15 | 19:06

@Reinaert | 12-07-15 | 11:25
Eisenbahnknotenpunkthinundherscheibe.

Pieter V | 12-07-15 | 18:49

Tsipras, Merkel, Hollande en Tusk zitten nu apart in overleg..... This is the moment lijkt me....

T. Rammel(l)an(d)t | 12-07-15 | 18:39

Het Europa der vaderlanden is weer als van ouds,oftewel het gaat weer over rechtse en linkse politiek op en achter het scherm.Links wil verruiming met bail-outs,rechts wil hogere geld-waarde,dus geen oneindige getallen als biljoenen en zelfs triljoenen die oude geld ontwaarden.Het mensdom is na 3 millennia geschreven geschiedenis nog steeds en zootje getallen-fetishisten zonder weerga.Ze wegen er hun geluk mee af,zeker sinds het geluksartikel in de Amerikaanse grondwet.Door het aantal bomen zien we het bos niet meer,zo geld-verslaafd zijn we ,vooral in het bankwezen en... doordat die verslaving onze sterflijkheid verdonkeremaant.

dolfi | 12-07-15 | 17:54

@SyntaxError | 12-07-15 | 16:12
Olie op het vuur? Tsja. Tsipras is natuurlijk niet voor niets al 2x op bezoek geweest in Moskou. Handel is altijd handel maar wanneer het Rusland betreft nu even niet?

Lupuslupus | 12-07-15 | 17:28

-weggejorist-

Johnsatyricon | 12-07-15 | 17:28

Faces of hope? In a sea of hopelessness!
Een gepast muziekje erbij: youtu.be/IWiyd1BDyMs

Petskast | 12-07-15 | 16:57

Het schijnt mij dat het meestal ' linx Nederland' is dat de kranten volschrijft over hoe zielig de Grieken zijn. En dat we vooral solidair moeten zijn. Waarom is dat?
theo-is-dood | 12-07-15 | 12:05

Invloed houden op het afromen van de her-gedistribueerde inkomens! De Grieken moeten Zielig zijn omdat anders impliciet het falen van degenen die over de toelating hebben beslist toegegeven wordt.

kindapaas | 12-07-15 | 16:51

Dijsselbloem en Rutte zijn landverraders!

LimbabweFC | 12-07-15 | 16:49

Hebben we al een definitie herschrijving van 'allerlaatste'? Daar er bij alle voorgaande deadlines erbij werd gezegd dat dit steevast de allerlaatste kans was voor Griekenland, en we nu gewoon zoveel weken verder zijn en er nog steeds geen overeenstemming is over wat we er nou aan gaan doen?
.
't Is jullie allerlaatste kans! Er volgt niets meer op! Beslis NU! ... maar volgende week zitten we weer rond de tafel voor nog meer onderhandelingen.

Ageless | 12-07-15 | 16:48

Ach als er nieuwe eisen uit dit 'topoverleg' komen voor de Grieken zullen ze waarschijnlijk weer een referendum houden en OXI zeggen.

Beroep = Boerenlul | 12-07-15 | 16:38

Marc hattut, eerder deze week, over tottut een wonder zou zijn assut goed komp.

Op den melodie van ‘Zag 2 beren, broodjes smeren' dan maar;

Zie dien Eurofielen, samen pieken, oh da is geen Wonder.
Twas wel een Wonder, boven Wonder, hoe dien Grieken cashen konden. Hi, Hi, Hi, Ha, Ha, Ha. Marc stond erbij en hij keek terna.

Tizzum | 12-07-15 | 16:23

Hoe langer het duurt, hoe groter de ruzie waar dan ook, hoe minder geld, hoe minder EU, hoe minder EMU, hoe beter.
Griekenland = failliet.
Geen cent er naar toe. Het is een bodemloze put die heel de EU door het putje trekt.

Raider Twix | 12-07-15 | 16:06

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 12-07-15 | 15:55

EU is vrede.
rara | 12-07-15 | 11:02

De EU is er voor de mensen voor de MENSEN, geloof mij nou maar, *kotst*

Bret24286011 | 12-07-15 | 15:50

Dijsselmannetje is EuroGruppenSockPuppe.

Het is wel een interessant dilemma:

Scheld de grieken (sorry waar ik Grieken zeg bedoel ik corrupte Griekse regimes en banken) hun schuld kwijt.

En de andere PIIGS landen willen ook een tegemoetkoming
Motivatie: "Ja hunnie wel en wij niet?"

Anderezijds, pleur griekenland uit de euro en of China of Rusland gaan zich over Griekenland "ontfermen", en als je een beetje mens bent gun je dat de grieken ook niet.

Het advies van Bret24286011:

Kwijtschelden die hap, drol doorslikken, en bindende begrotingsregels instellen EN handhaven, landen die er dan nog een potje van maken, zullen dan vet het bokje zijn.

Bret24286011 | 12-07-15 | 15:48

MarcS | 12-07-15 | 15:08

Het kan wel hoor. Door nederland en dan via de noordzee .Toch.Engeland kun je dan wel niet zien vanaf onze kust maar dat wisten ze al maar daar hoeven ze dan ook niet naar toe.. Maar ja zeg nou eerlijk. Waarvoor moeten de duitsers naar en door nederland als de nederlander al naar Duitsland komt om boodschappen te doen, te tanken en goedkoop drank in te slaan. Zeg maar iets met wij die hun economie op peil houden. Die grieken denken nu vast hadden wij nederland maar als buurland. Niet wetende dat wij gedeeltelijk al ons geld naar hun brengen. Wel nee is allemaal voor de buhne. Dacht je nu echt dat er een drama uitkomt. Dat is allemaal toneel om ons in de waan te laten. En ons kan een groter drama als die EU elite Club al niet meer overkomen. Want met dit kabinet is ons landje allang ingenomen. Nee het is allemaal gekonkel voor de buhne.

tweetybird | 12-07-15 | 15:44

Rutte moet de banksters en multinationals betalen via katvanger griekenland er is geen keuze.

poetsnoet | 12-07-15 | 15:19

"Liveblog bij Guardian, want van de Volkskrant moet je het echt niet hebben. Lol. "

Nou, van GS hoef je het dus ook niet te hebben want: UPDATE, de 'top' gaat niet dooooorrrrr!

Ook goeiemorgen, en nou maar weer verder met de Tour de Dope.

Xirdalan | 12-07-15 | 15:12

@necrosis | 12-07-15 | 12:30
Is gewoon een NL'er hoor die geen idee heeft waar Mulhaus ligt.
Hij heeft het over ONS land, in tegenstelling tot het land met het hoofdkwartier van de EU. (Brussel).

Dus leuke poging, maar helaas.

Overigens zou ik als ik Willem was, toch maar even de bosatlas opsnorren om eens te zien waar precies Brussel in Belgique ligt. Juist door de invasie niet door NL te doen kunnen ze Brussel mooi ontwijken.

MarcS | 12-07-15 | 15:08

Ik zeg de enigste Euro die nog naar de grieken gaat is als ik bij het griekse restaurant ga eten. Sterker nog de fooi kunnen ze op hun buik schrijven. Fooi hebben we ze al zat gegeven.

tweetybird | 12-07-15 | 15:06

@ZWITSUL | 12-07-15 | 14:43
Rutte heeft zich alweer laten kennen hij gaat tekenen voor de Grieken en komt dus met een rekening van een paar Miljard thuis. Terwijl Dijsselbloem morgen zijn baan kwijt is want hij heeft deze crisis niet in de hand gehad. Kortom Nederland gaat volledig met de billen bloot als eerste!

Beroep = Boerenlul | 12-07-15 | 15:06

@Beroep = Boerenlul | 12-07-15 | 12:15
Pfffffff die arme Rutte.
Ja hij heeft tijdens de verkiezingen gezegd dat als Griekenland om steun zou komen vragen, het om een groot bedrag zou zijn EN dat hij tegen was / is.

Echter, hij gaat daar helemaal niet over (ESM). Dus ik weet niet waarom u denkt dat Rutte dit kan stoppen als trekpop van een van de landen met de minste stemmen in de EU.

MarcS | 12-07-15 | 15:04

Ondertussen zegt bitcoin "fuck the euro"
bitcoinwisdom.com...
310 USD!
Methylfenidaat | 12-07-15 | 13:53

Goed hè :-)

Rebellation | 12-07-15 | 14:58

@ThePeet | 12-07-15 | 11:43
Jij weet dat er in de opgehemelde USofA ook een paar staten zijn die structureel een tekort hebben? Die staten KRIJGEN ieder jaar gewoon geld van de staten die wel hun broek op kunnen houden.

Dat gaan we met Griekenland ook gewoon doen, ze durven het alleen nog niet te zeggen. Griekenland kan behalve de toeristen industrie en hun olijfjes eigenlijk niet veel exporteren. Maar hoeveel zijn ze waard als buffer tegen Turkije en ander gespuis als buitengrensland?

MarcS | 12-07-15 | 14:57

vasthouden aan de laatste strohalm en ook die gaat knappen gelukkig maar .

rukkieduck | 12-07-15 | 14:56

@necrosis | 12-07-15 | 11:55
Het voordeel is dat Patricia Paay de Franse Revolutie nog heeft meegemaakt. Dus ze kan nog van pas komen.

Mark_D_NL | 12-07-15 | 14:55

@deraderendraaien | 12-07-15 | 11:20
thuis crisis is toch al opgelost? Ze wil hem niet meer, ze is die bruine armen tot aan de oksels compleet zat.

MarcS | 12-07-15 | 14:53

@Mega Mindie 2 | 12-07-15 | 14:43

Tja knul. Duitsland was destijds ook de grootste voorstander (om de Fransen tevreden te houden) om de Grieken toe te laten. Terwijl de EUrofascisten wisten dat de cijfers niet klopten.

Dat heet in een normale samenleving oplichting

Dop in Osaka | 12-07-15 | 14:53

Graaf van Egmont | 12-07-15 | 14:46

pcies.. toch durft 'de media' haar handen niet daaraan te branden.. vreemd dat er nooit iets gelekt is, of zijn de tentakels van de NL veiligheidsdiensten echt zo lang ?

(c)ZWITSUL | 12-07-15 | 14:51

Graaf van Egmont | 12-07-15 | 14:46

En ik mag hopen dat als hij het op zijn grieks doet hij denkt dat kukident een glijmiddel is.

tweetybird | 12-07-15 | 14:51

@bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:56
Met onzin redenaties proberen jouw gelijk te halen is zoooooooo 1452!

MarcS | 12-07-15 | 14:50

(c)ZWITSUL | 12-07-15 | 14:43
''Die man droomt in het Grieks, praat Grieks en eet Grieks’’
En wij hier op GS zijn er heilig van overtuigd dat hij het ook op zijn grieks doet.

Graaf van Egmont | 12-07-15 | 14:46

Italianen grote bek tegen Duitsland. Ik zou zeggen Italië, betaal dan zelf! Grote bek hebben maar de Duitsers laten betalen is onbeschoft.
Luxemburg net zo. Ze betalen weinig, Duitsland moet weer het meeste betalen en hebben het meeste tot nu betaald en heeft ook strenge eisen. Terecht. De Grieken belazeren de boel, en nu de derde keer hebben ze de voorstellen van de tweede keer ingediend. Die Grieken zijn lui, corrupt, en vinden, zo hebben ze ook letterlijk gezegd, de Eurolanden die het wel kunnen betalen ook moeten betalen.
Lekker regeren op de portemonnee van een ander.
Als je ziet dat de EU het niet eens kan worden over een stel bootvluchtelingen, nu dit circus waardoor alleen maar ruzie ontstaat. Dan kunnen we volgend jaar stoppen na het Engelse referendum over de EU.
Het gaat hoe dan ook mislukken!

Mega Mindie 2 | 12-07-15 | 14:43

''Er zijn twee grote pakketten voor de Grieken afgesproken. Ik ben van mening dat het hiermee klaar is", zei Rutte dinsdag in het Carrédebat van RTL, het Financieele Dagblad, BNR en Elsevier.

Rutte is wel bereid tot enig uitstel voor de Grieken, mits dat geen geld kost. Andere lijsttrekkers als Diederik Samsom (PvdA) en Alexander Pechtold (D66) stelden dat Rutte ook in 2010 had bezworen dat er geen geld meer naar Griekenland zou gaan, maar dat later toch steunde.

Ook Geert Wilders (PVV) weet zeker dat Rutte na de verkiezingen op 12 september weer overstag gaat. ''Die man droomt in het Grieks, praat Grieks en eet Grieks’’, zei hij over Rutte. Wilders voorspelt dat de euro binnen een jaar niet meer bestaat.
- www.nu.nl/politiek/2901337/rutte-wil-g...

Rutte liegt en Wilders zijn glazen bol was defect

(c)ZWITSUL | 12-07-15 | 14:43

MRF2739 | 12-07-15 | 14:19

Nee hoor andersom kan de schade ook veel groter worden. U houdt geen rekening met landen die ook op het randje zitten. En die landen zul je dan ook verplicht moeten steunen tot je erbij neervalt. Het schept namelijk precendenten. Op die landen staat dan ook geen druk om begrotingstekorten hard aan te pakken of het politieke klimaat te hervormen. En zoals we nu weten kan dat zeer veel gekd kosten voor de burgers in Europa. Het zijn namelijk bodemloze putten en die landen zal het dan worst wezen. Ze worden toch wel gered. Zeg maar je schept er een precedent mee van gratis geld. Het creeeren van schulden en je krijgt geld om schulden af te betalen en nog extra geld om te hervormen en je economie weer op een rijtje te krijgen. Nou dat hervormen zo blijkt kun je wel op je buik schrijven. Waarvoor hervormen als het juist niet doen gratis geld oplevert en je de schulden die je gemaakt hebt nooit maar dan ook nooit meer kunt afbetalen. Zie griekenland.Gewoon schokken en een grexit en erbij vermelden dat drie keer scheepsrecht is. Geloof mij dat scheelt de burgers van Europa meer geld als geen grexit.Voor de gewone burgers in griekenland vindt ik het wel rot want die zijn in het verhaal gewoon de dupe van een politiek klimaat dat er al heel lang is en waaraan iedereen wel aan meedeed maar waar alleen zij echt de dupe van zijn. De rijken vertrekken gewoon en gaan verder met waar ze gebleven waren. De burgers van griekenland in ellende achterlatend. En geloof mij maar die rijken kijken zelfs niet meer achterom. U kijkt te veel op korte termijn. Op lange termijn is het een bodemloze put en die grexit die komt uiteindelijk toch. Is het niet nu dan wel over een paar jaar. Wat begrijpt u niet aan een land dat bankroet is en zijn schulden nooit en te nimmer meer kan terugbetalen en zal terugbetalen.

tweetybird | 12-07-15 | 14:38

'Griekenland gaat alsnog haven Piraeus privatiseren'
- inleveren en snel !

(c)ZWITSUL | 12-07-15 | 14:37

Ik hoop dat het uit elkaar klapt. De EU is een farce. Je hebt Duitsland en je hebt Frankrijk. En zolang dat het geval is, heb je Nederland.

katarina_de_kleine | 12-07-15 | 14:33

@von Amsberg | 12-07-15 | 12:49
Probeer je grappig te zijn soms? De Heere is zeer verbolgen over zijn rentmeesterschap.

VerenigingVanDieven | 12-07-15 | 14:32

@Outsider-Inside | 12-07-15 | 14:07
Game theorie

Yanis heeft een bom achter gelaten in de EU, en nu kunnen ze niet eens beslissen welke draad door te knippen.
Yanis dieed een stapje opzij zodat ze hun woede niet op zijn ego konden storten, nu vliegen de EU leden elkaar in de haren.

Geniaal!

Methylfenidaat | 12-07-15 | 14:29

@MRF2739 | 12-07-15 | 14:19
Ach man de EU is dood. We gaan toch wel een wat zwarte periode tegemoet. Perfect. Even slikken, hard werken en we zijn er binnen een jaar of 5 weer bovenop. Dus NL snel uit de EU en laat die knoflook vreters maar lekker hun eigen hachje redden.

Mark_D_NL | 12-07-15 | 14:28

@ MRF2739 | 12-07-15 | 14:19

Is dit een poging tot trollen of mis je gewoon een paar hersencellen?

Geitenwollensokjuhz | 12-07-15 | 14:25

In het belang van Europa, maar vooral voor onze portemonnee moet een Grexit voorkomen worden!
De schade voor ons zal vele malen groter zijn dan de 300 miljard die we nu al kwijt zijn.

Schade voor Europa bij een Grexit: ruim $1.4 biljoen(!) bijna 5 x zoveel dan de 300 miljard! Tel uit je winst...

Dat niet alleen.. door een Grexit gaan landen zoals Italie, Frankrijk, Spanje en Portugal kopje onder! De gevolgen zijn catastrofaal voor ons zijn. Of de Euro dan nog bestaat kan me niet schelen, maar we gaan de schade voelen in onze portemonnee!

Nogmaals, de troijka pakt de zaken verkeerd aan. De Grieken en de troijka spelen nog steeds blufpoker waarbij we er niks wijzer van worden, alleen maar armer en als ze zo doorgaan wordt het een Grexit met nog meer schade! Dus kappen met die onzin en het wordt tijd dat Distelbloem zijn biezen pakt!

Scheld bijna alle schulden kwijt in ruil voor Griekse olijven, fetakaas, salade, gas-en olievelden, havens en toeristische sector. Investeer hierin voor economische groei en we zien onze investeringen met winst weer terug! Dit is de minimale schade ad economie bij een Grexit: $1.4 biljoen..... wie een beetje kan rekenen is dat toch meer dan de 300 miljard euro die we deels al kwijt zijn! www.bloomberg.com/news/articles/2015-0...

MRF2739 | 12-07-15 | 14:19

kwark001 | 12-07-15 | 13:12
Via Bazel natuurlijk. Daar ligt namelijk ook een drielandenpunt Dreiländereck genaamd.

Graaf van Egmont | 12-07-15 | 14:19

Het blijft toch bijzonder intrigerend waarom Tsipras na het ruime NEE in het referendum van vorige week, de Griekse onderhandelingspositie zo enorm heeft verzwakt. Varoufakis uit het kabinet gezet terwijl hij de EU bijna helemaal op de knieën had en er met de uitslag van het referendum voor de EU geen andere oplossing meer was dan een hele forse schuld-reductie voor Griekenland te accepteren. Varoufakis heeft het briljant gespeeld en de EU wilde begin deze week alle mogelijke concessies doen om een Grexit maar te voorkomen (want op termijn einde van de Euro).

Ben toch wel erg benieuwd waarom Tsipras dit zo onhandig heeft aangepakt. Waarschijnlijk was hij bang dat Varoufakis snel populairder werd dan hijzelf bij een Griekse "overwinning" op de EU, een andere verklaring kan ik niet bedenken. Of is er hier iets anders aan de hand?

Outsider-Inside | 12-07-15 | 14:07

De Nederlandse gevestigde politiek (VVD, PvdA, CDA, D66) moet zich schamen dat ze ons land, onze financiën, en onze verworvenheden hebben blootgesteld aan onbetrouwbare partners zoals Athene en Brussel.

--

Voeg daar aan toe de multiculturele samenleving en verjubbelen van de aardgasbel door Pronk en zijn opvolgers en dan weet je dat Nederland compleet fucked is. Heb ik het nog niets eens over de windmolenscam, de corrupte politie, ambtenaren en rechtspraak en daarnaast een hele berg politici die eerder landverrader genoemd kunnen worden dan volksvertegenwoordig.

Kortom, Nederland is niet meer. In 40 jaar compleet naar de verdommenis geholpen.

hurenisvoorpaupers | 12-07-15 | 13:58

Lexus01 | 12-07-15 | 13:38
Nederlandse reders doen niet anders dan de Griekse reders.
Tenzij de staat ze subsidieert met gratis geld,ja dan willen ze wel voor 5 jaar de Nederlandse driekleur op de kont voeren.
Daarna staat er echt weer een andere snotlap van een goedkoop belastingland achterop hun schepen.

swassannuf | 12-07-15 | 13:57

@Lexus01 | 12-07-15 | 13:38
Troll

Methylfenidaat | 12-07-15 | 13:53

priwax | 12-07-15 | 13:31

Tsja in zwitserland waren burgers en kabinet slim. Hier alleen de burgers en niet de toenmalige kabinetten. Helaas had dat kabinet schijt aan die slimme burgers en drongen ons die niet slimme zet op. Zeg maar de schijndemocratie die toen al inging. En nu storten ze zelfs ons geld weg zonder daar uitleg over te geven. Op dat wij slimme burgers nu dom gemaakt worden.Waar is het toch verkeerd gegaan. Zelf denk ik bij dat millenium.

tweetybird | 12-07-15 | 13:41

Geef geen stuiver meer naar de Grieken, het is een grote corrupt bende! Voorbeeld: Griekenland heeft de meeste rederijen van de hele wereld! Deze Griekse reders hebben de grootste handelsvloot ter wereld ruim 4100 schepen, goed voor 16 procent van de wereldhandelsvloot. Dat is meer dan de Japanners of de Chinezen.
Deze Griekse rederijen verdienen meer dan de hele toeristische sector. In 2010 - 2011 zagen de grote reders hun inkomsten stijgen tot 15,4 miljard euro. Het toerisme genereerde toen nog 9 miljard euro inkomsten Toch vloeit van die rederij miljarden haast geen cent naar de staat. De reders genieten sinds jaar en dag, via een netwerk van fiscale maatregelen, feitelijk een belastingvrijstelling.Bovendien worden deze lieden ook nog eens "Niet" gecontroleerd! Nederland kap ermee en stap uit de EU!

Lexus01 | 12-07-15 | 13:38

Giekenland tijdelijk uit de euro!

Net zo tijdelijk als het kwartje van Kok....

kwark001 | 12-07-15 | 13:37


Mark_D_NL | 12-07-15 | 13:27

Ik zit nu al halverwege, misschien kom ik ook wel jouw kant op.

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 13:35

Hier in Zwitserland boeit het echt niemand, wat een heerlijk beschaafd land. Straks lekker juichen voor Federer met een biertje erbij. Ga zo nog wel extra Zwitserse Franken inslaan.

priwax | 12-07-15 | 13:31

Ik ben vanochtend uit uit de EU gestapt, de Mexit. Ik heb genoeg bijgedragen aan de EU tegen mijn zin in.

Mark_D_NL | 12-07-15 | 13:27

kwark001 | 12-07-15 | 13:23

De Amerikaanse banken hebben op deze manier de Duitsers een poets gebakken.

ecologiste | 12-07-15 | 13:25

ecologiste | 12-07-15 | 13:21

Zo zie je maar. De ratten zitten overal.

kwark001 | 12-07-15 | 13:23

Willem van Rood | 12-07-15 | 13:14

Aha dus ook alweer een Griek.Antigone Loudiadis, the architect of Goldman Sachs Group Inc.'s controversial 2001 trade with the Greek government is a top executive in the bank's London office with a yen for yoga and a command of Greek.http://www.wsj.com/articles/SB10001424052748703791504575079743591308292

ecologiste | 12-07-15 | 13:21

@zwikkie | 12-07-15 | 13:15
Een vlag en volkslied lenen zich daar net zo min voor. Europa bestaat uit vele volkeren met elk hun eigen geschiedenis, taal, cultuur etc. Het is onmogelijk om die op één hoop te gooien.
Ik heb het EU-teken op mijn kentekenplaten overgeplakt met een rood-wit-blauwe sticker. Ik heb tijdens het referendum *nee* gestemd.

Lupuslupus | 12-07-15 | 13:20

Zelf zit ik op een punt van, laat het hele zooitje toch lekker instorten. Ieder plannetje dat faalt, euro word nog minder waard dan een uitgedroogde drol op staat. Dit zodat mensen weer gaan ruilen ofzo totdat er een nieuw betaalmiddel word ingevoerd.. echt. Ideaal is het niet, maar de overweging of het slechter zou zijn dan deze huidige status... hmm weet nog niet. Zo moe van al dit gezeik en uitzicht op werken tot je dood of anders geen brood.. en geld afstaan aan die belastingdienst wat je toch niet terug krijgt. Geld wat word ingehouden voor je pensioen later.. wat je waarschijnlijk toch niet meer krijgt..(ff +30/40jaar doorrekenen) Als ik ooit de kans heb/krijg om dit land te verlaten. Ook al is de zorg en ontwikkeling en veiligheid hier o zo hoog.. dan klam ik mij alsnog aan die kans vast. ("veel slechten woorden" + land)
Zo. Dit moest er even uit.. zat opgepropt.

Mertom | 12-07-15 | 13:18

edelweiss | 12-07-15 | 13:06

Ik denk dat willem niet doelde op Brussel maar op straatsburg. Vervang land voor stad en ik denk dat hij dat bedoeld.Een omtrekkende beweging. Want je wil dat gouden paleis waar je af en toe naartoe verhuist omdat dat zoveel lekker extra geld kost niet beschadigen,toch. Want dan kun je geen extra geld meer verbrassen van de burger.En dat willen ze niet bij die u elite Club.Iedere vrijdag van ons geld feesten in Brussel wordt saai.

tweetybird | 12-07-15 | 13:18

Op zich wil ik best betalen voor het Griekse volk. Ik verwacht daar wel een finale afrekening met alle Europese politici betrokken bij de Euro voor terug. Van grondleggers tot recente uitvoerders, allemaal op het schavot. Lijkt me een faire prijs voor het gokken met de welvaart en het welbevinden van honderden miljoenen Europeanen.
.
Dus beste politici. Als u het echt goed voor heeft met de Europeaan, Europese samenwerking, en Europese idealen, legt u morgen zelf uw hoofd op een blok bij een van de vele nationale parlementen die Europa rijk is. Een klein offer voor de mooie idealen die u met de mond zo driftig uitdraagt. Wat zijn immers een paar duizend politici op de levens van honderden miljoenen Europeanen?
.
Beloofd is beloofd. U kunt erop bouwen dat ik daarna de portomonnee trek voor mijn mede-Europeanen. Ik ben immers geen politicus.

Parel van het Zuiden | 12-07-15 | 13:18

@kwark001 | 12-07-15 | 13:12
Dat is inderdaad niet mogelijk dus sloeg mijn comment als een tang op een varken. Sorry.

Lupuslupus | 12-07-15 | 13:15

Een eigen munt is goed voor Griekenland, dus een Grexit is niet tegengesteld aan een Grescue, maar een Grexit is een Grescue. Met een eigen munt wordt Griekenland goedkoper en alleen dan kan de economie weer opkrabbelen. Als we solidair zijn met Griekenland gunnen we ze een eigen munt. Het is een puur economisch vraagstuk. EU-leiders moeten ophouden de munt als een symbool te zien van Europese eenwording. Een vlag en een volkslied lenen zich daarvoor. Een munt niet. Dat is slechts een betaalmiddel en rekeneenheid.

zwikkie | 12-07-15 | 13:15

En dit soort mensen (nou ja, mensen?) werden/worden beter van het Griekse drama.
Dus als je wilt weten waar je belastinggeld echt heen gaat:

www.independent.co.uk/news/uk/home-new...

Willem van Rood | 12-07-15 | 13:14

Griekenland gaat niet uit de euro, dat mag niet, hoewel het de enige oplossing is. De schulden kan Griekenland nooit terugbetalen, zeker niet met nieuwe bezuinigingen en leningen.
Bovendien zit het land in een veel te harde munt, waardoor het niet concurrerend kan zijn. Kwijtschelding van een groot deel van de schulden is onvermijdelijk. Andere landen zullen hetzelfde vragen. Het noorden betaalt de rekening, wij dus.
Iedereen weet dat, wij zelf ook. Wij gaan betalen. De EU-craten voeren nog een stoer toneelstukje op tegenover de Grieken, maar uiteindelijk krijgt Griekenland een schuldenkorting. Het vergrijsde noord-Europa gaat de rekening betalen en verarmt.
We verarmen nu al, maar dat gaat door in de toekomst. Dus hier zal er steeds verder worden bezuinigd, en het programma van waarde reaguurder meneer Q worden doorgevoerd. De EU-craten gokken op de gelatenheid, het cynisme en de apathie van de noord-Europeanen.

Rest In Privacy | 12-07-15 | 13:12

Lupuslupus | 12-07-15 | 13:10

Hoe kom je vanuit Frankrijk in Duitsland via het drielandenpunt zonder in België te komen?

kwark001 | 12-07-15 | 13:12

@edelweiss | 12-07-15 | 13:06
Weleens van het Drielandenpunt in Vaals gehoord?

Lupuslupus | 12-07-15 | 13:10

De Griek James Dimon best betaalde bankier er wereld, directeur JPMorgan Chase & Co. met balanstotaal van ruim $ 2.500 miljard.
De Italiaan Mario Draghi ex- vicepresident Goldman Sachs Group, Inc. voor de afdeling Europa.
Zowel Goldman Sachs en Morgan Chase hebben geholpen om Italie en Griekenland de Euro in te rommelen.
Ik zou zeggen laat ze nu ook even de rommel opruimen. DWZ kom op met die pecunias!

ecologiste | 12-07-15 | 13:08

edelweiss | 12-07-15 | 13:06

Nee, hij is alleen van mening dat Nederland tussen Frankrijk en Duitsland in ligt. En België zit aan Denemarken vast. Of zoiets....

kwark001 | 12-07-15 | 13:08

Willem van Rood | 12-07-15 | 12:16

Bent u een verwarde man?

edelweiss | 12-07-15 | 13:06

Huflind | 12-07-15 | 13:01

De hele politiek is niks anders als een slecht toneelstuk. Meestal is het drama maar heel vaak verandert het van drama in een slechte klucht. Kijk maar eens een tijdje op politiek 24. Dan weet je soms niet of je moet lachen of huilen om zulke onzin die daar verkondigt word.

tweetybird | 12-07-15 | 13:04

@De Libertariër | 12-07-15 | 12:19
Eens, een duivels scenario bedacht door, jawel, duivels.
Vul de namen maar in, vergeet Bilderberg niet.

gentle giant | 12-07-15 | 13:02

Ben ik de enige die denkt dat-ie naar een opgevoerd toneelstukje kijkt waarvan de afloop allang in het script is opgenomen?
jemagookniksmeer | 12-07-15 | 12:53

Nee.

Huflind | 12-07-15 | 13:01

tweetybird | 12-07-15 | 12:56

Al eens opgemerkt dat voor de Euro, er slechts op Prinsjesdag over miljarden werd gesproken? Na invoering is het dagelijks!

kwark001 | 12-07-15 | 13:00

Bundesfinanzminister Wolfgang Schäuble und Bundeskanzlerin Angela Merkel sind beide Mitglied der Christlich Demokratische Union Deutschlands - CDU

Rest In Privacy | 12-07-15 | 12:59

@ necrosis | 12-07-15 | 11:07

Maar necrosis toch !
ä mag je ook ae schrijven hoor, is niet fout !

edelweiss | 12-07-15 | 12:58

De ware Finnen het enige volk met gezond verstand die hebben geen last van hersenverweking.
Nog een dingetje ze wonen gewoon direct naast Poetin.
Staan ook niet in Ukraine te schreeuwen dat ze daar maar snel bij de EU moeten komen.

Toontje-lager | 12-07-15 | 12:57

kwark001 | 12-07-15 | 12:47

Wel ja, iedereen behalve de jager wist dat we dat geld nooit meer terug zouden krijgen. Beter is dan ook een grexit. Is goedkoper als ze redden, en zorgt ervoor dat andere landen niet ook dat spelletje gaan spelen straks.. Sterker nog de 3 keer is scheepsrecht zou een spelregel moeten worden voor elk land dat zijn best niet doet om de zaken op orde te hebben of te maken. Geen inzet en daar is de deur. Zo niet kunnen we straks nog meer geld gaan neerleggen dat nooit maar dan ook nooit meer terugkomt. Ons geld. En dat heet nu daadkrachtig optreden.

tweetybird | 12-07-15 | 12:56

@kwark001 | 12-07-15 | 12:44
Dat zou zomaar kunnen.

Lupuslupus | 12-07-15 | 12:54

Ben ik de enige die denkt dat-ie naar een opgevoerd toneelstukje kijkt waarvan de afloop allang in het script is opgenomen?

jemagookniksmeer | 12-07-15 | 12:53

Onthouden.

In de politiek betekent "Zorgvuldige besluitvorming "

1) Besluiteloosheid.

2) Labbekakken beleid.

3) Wij hebben de kennis niet.

4) Met de kennis van nu, weten we het nog steeds niet.

5) Het kan vriezen of het kan dooien.

En zo kan ik wel een A4 vullen, met dit soort tuig moet je de oorlog winnen.

Vannacht zij god nog tegen mij (Ik communiceer regelmatig met hem, als ik in gebed met hem ben.) " Ik had Balkenende nooit toestemming moeten geven om jullie referendum de nek om te draaien, dat was goed fout van mij, maar ja met de kennis van nu, je weet wel mijn zoon, daar hebben jullie niets aan."

Als laatste beloofde hij mij wel, dat hij het CDA beter in de peiling zou houden.

Dank u heer.

von Amsberg | 12-07-15 | 12:49

tweetybird | 12-07-15 | 12:44

Die schulden zijn toch ook maar gebakken lucht. Al de schulden op de hele wereld kunnen nooit worden afbetaald, gewoonweg omdat dat geld er niet is. Dat is gecreëerd.

Kudo voor de spaties.

kwark001 | 12-07-15 | 12:47

Heeft iedereen er wel eens aan gedacht dat juist een daadkrachtig optreden dat soort landen laat zien dat ze wel moeten hervormen. En dat doe je door daadkrachtig te zeggen , genoeg is genoeg ,Grexit. Dan gaan andere landen wel 2 keer nadenken of ze op oude voet doorwillen. Juist die daadkracht ontbreekt in dat Brussel.Juist dat Brussel had horen te zeggen het is het geld van onze Europese burgers , en daar spelen wij geen roulette mee.Niet voldoen is voortaan lekker ergens anders koffie drinken.Want ze nu weer redden en de volgende landen staan klaar om ook dit spelletje te gaan spelen. En uiteindelijk kunnen wij burgers dadelijk wel drie of vier landen op dezelfde wijze gaan redden op een manier waarmee we veel geld kwijt zijn maar waar uiteindelijk blijkt dat er geen flikker verandert in die landen. Want als de hervormingen niet lukken wordt het toch weer het redden van het redden, en is er dus geen stok achter de deur. Ik zeg altijd maar 3 keer is scheepsrecht en daarna oppleuren.Betaal jij maar eens 3 keer je huur niet. Nou dan is het toch echt eruit. Auf wiederschnitzel.

tweetybird | 12-07-15 | 12:44

Lupuslupus | 12-07-15 | 12:41

Ik dacht een eventuele gasleiding door Griekenland?

kwark001 | 12-07-15 | 12:44

De enige steun die Griekenland mwb nog krijgt is: Voedsel, water en medicijnen voor het volk.
Voor de politici en bankiers die dit allemaal veroorzaakt hebben is een tribunaal wat meer geschikt.

Andersdenkend | 12-07-15 | 12:43

@Berthe | 12-07-15 | 12:35
Brussel en de VS zijn bang dat de Grieken hun heil bij Poetin zullen gaan zoeken. Tsipras is niet voor niets al 2x in Moskou geweest voor een gesprek met de Russische president en *niemand* weet wat daar besproken is.

Lupuslupus | 12-07-15 | 12:41

necrosis | 12-07-15 | 12:30

Dat zou een hoop verklaren al heb ik mijn oordeel over de zogenaamde "domme" Belgen behoorlijk herzien na de komst van @Nonkel.

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 12:40

necrosis | 12-07-15 | 12:38

U kunt altijd uitwijken naar internet. Is geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. s'Weekends dicht.

kwark001 | 12-07-15 | 12:40

vergat verlaging pensioenen :-)
meneer Q | 12-07-15 | 12:27
.
De pensioenen zijn al 6 jaar op rij niet geïndexeerd (waarvan 1x gekort) en daardoor in feite allang verlaagd. Maar u bedoelt het natuurlijk nòg erger..

Lupuslupus | 12-07-15 | 12:38

@kwark001 | 12-07-15 | 12:32
Volgens mij is 'de Slegte' al een tijdje failliet.

necrosis | 12-07-15 | 12:38

@MarcS | 12-07-15 | 11:41
Waren we maar het EP, dan zou die umlaut zo afgeschaft zijn!

rara | 12-07-15 | 12:37

@Igor Putkin | 12-07-15 | 12:23
Het geld wordt in ieder geval verdeeld in Den Haag, niet in Amsterdam en al helemaal niet tussen de hunebedden in Drenthe.

necrosis | 12-07-15 | 12:35

Volgens mij hebben de Grieken de EU in de houdgreep,
anders had de EU zich allang omgekeerd,
nee ze zijn als de dood voor een succes met Griekenland buiten de Euro
want dan volgen er meer uittreders die het avontuur wel aandurven.

Berthe | 12-07-15 | 12:35

@Geitenwollensokjuhz | 12-07-15 | 12:26
Dank voor uw interessante uitleg!

Lupuslupus | 12-07-15 | 12:34

necrosis | 12-07-15 | 12:30

Koop even die bosatlas bij de Slegte.

kwark001 | 12-07-15 | 12:32

kwark001 | 12-07-15 | 12:25

Ik zal proberen het te onthouden. Goede tip.

tweetybird | 12-07-15 | 12:32

Simpel: referendum in greece dwingt Brussel om de keuze te maken (en dus niet Greece). De keuze is Gr in of uit de €.

In betekent dat Brussel geld, investeringen en werk naar Gr. Moet sturen.

Uit betekent dat er ook geholpen moet worden met als risico een Nexit (en een Brexit). Als een zwak land kan vertrekken zullen sterke lande het zeker doen.

Echter reactie is weer Brusseliaans: zolang mogelijk wachten met de feiten accepteren en op zijn bureaucraats hopen dat het probleem zichzelf oplost.

Dit verklaard ook waarom Verhoffstad e.c. zoveel ruis veroorzaakten vd week, is als afleiding van de feiten.

Echter het volk is niet dom, het verzamelde interlect onder de bevolking is momenteel hoger dan in het Brusselse bureaucratie.

Ik durf mijn geld wel in te zetten op het vervolg.....

Tee Of Cup | 12-07-15 | 12:31

@eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 12:26
Ooit rekening gehouden met de optie dat @Willem van Rood een Belg zou kunnen zijn?

necrosis | 12-07-15 | 12:30

Meer schepgeld!

Draaikont24 | 12-07-15 | 12:29

Igor Putkin | 12-07-15 | 12:23

Ik denk dat ze op die top zich hier ook zorgen over maken en er daardoor niet uitkomen.Het feit hoe je een naam schijft.We kunnen die vent beter gewoon een bijnaam geven. Zoiets als bockworst. En klaar ben je.Als ze zo'n simpele oplossing nou ook eens bedacht bij de top voor die grieken waren we klaar. Gewoon zeggen grexit. Erbij zeggen fijn koffie gedronken te hebben en tot wiederschnitzel.

tweetybird | 12-07-15 | 12:29

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 12:26

Whahahaaa.

kwark001 | 12-07-15 | 12:29

Wij kunnen dat makkelijk betalen aan de Grieken en toekomstige aangesloten EU-pauperlanden:
+ stoppen HRA-aftrek
+ extra BTW-verhoging
+ hogere huren
+ hogere wegenbelasting
+ verdubbeling eigen bijdrage
+ verdubbeling verkeersboetes en zwartrijden
+ water-, riool-, energie-, milieu- en woonbelastingen flink verhogen.
Het EU-ideaal: alle EU-lidstaten financieel en economisch gelijkgetrokken = iedereen even arm/rijk.
meneer Q | 12-07-15 | 12:24
+ vergat verlaging pensioenen :-)

meneer Q | 12-07-15 | 12:27

Willem van Rood | 12-07-15 | 12:16

Heeft u niet toevallig nog een Bosatlas in de boekenkast staan?

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 12:26

Wat een mooie foto. Als DB zich had omgedraaid zou het een lelijke foto zijn geweest.

Mertom | 12-07-15 | 12:26

@Lupuslupus | 12-07-15 | 11:52

Geopolitiek gezien wordt de VS al aan de zijlijn gezet.
Bijvoorbeeld de deelname van Duitsland, Frankrijk & Nederland in de Infrastructural Investment Asian Bank waar de VS fel op tegen was.
In dit geval zal het niet anders zijn want je gaat een de opkomst van een nieuw machtsblok meemaken, Duitsland & sattelietstaten, Frankrijk + Brics.
Uit de as van de EU rijst dit op als Feniks & nieuw machtsblok & is ook door een VS niet te behappen.

Geitenwollensokjuhz | 12-07-15 | 12:26

Wat een ongeloofelijk zooitje ruggegraatloze flapdrollen bij elkaar. Geen deadlines, geen besluiten. Uiteraard wel een vette declaratie voor werken in het weekende. Het is genoeg, weg met die opvreters en niksnutten.
Het wordt tijd dat alle Europeanen met een een beetje patriotisch in hun donder opstaan en zich verenigen tegen het Brusselse en landelijke gesufkut.

Toiletflush | 12-07-15 | 12:26

tweetybird | 12-07-15 | 12:20

Helemaal waar, maar..... zet effe een spatie achter een punt. Leest een stuk makkelijker. :-)

kwark001 | 12-07-15 | 12:25

Wij kunnen dat makkelijk betalen aan de Grieken en toekomstige aangesloten EU-pauperlanden:
+ stoppen HRA-aftrek
+ extra BTW-verhoging
+ hogere huren
+ hogere wegenbelasting
+ verdubbeling eigen bijdrage
+ verdubbeling verkeersboetes en zwartrijden
+ water-, riool-, energie-, milieu- en woonbelastingen flink verhogen.
Het EU-ideaal: alle EU-lidstaten financieel en economisch gelijkgetrokken = iedereen even arm/rijk.

meneer Q | 12-07-15 | 12:24

necrosis | 12-07-15 | 12:04
Ae is hetzelde als ä, dus kun je Schäuble of Schaeuble schrijven. Dat is toch niet zo moeilijk?
Verder ergeren jouw oppervlakkige zouteloze bijdragen behoorlijk, maar ze zijn nog niet zo irritant als je foute verbeteringen, zoals het gevalletje hoofdstad..

Igor Putkin | 12-07-15 | 12:23

.. maar goed. Minister Dijsselblöm gaat het niet lang uithouden op functie, op pica te zien aan de wegkijkende koppen van andere belangrijke EU-gelddrukkers.

Jan Passant mk2 | 12-07-15 | 12:21

Ik denk dat de fout van die hele EU elite club is dat ze de gedachte hadden dat ze de politiek van sommige landen wel effe konden aanpassen.Zeg maar een politiek waar corruptie bij de economie hoort en zelfs politiek verantwoord is.Helaas voor die club werkt het niet zo.De politiek van dat soort landen kun je niet zomaar effe aanpassen.Het is nu griekenland maar de volgende volgen snel.Griekenland is gewoon op oude voet doorgegaan omdat dat hun manier van leven is.Want dat werkte redelijk.En juist die toetreding heeft gemaakt dat het nu volledig fout is gelopen. Een EU elite club die dachten wel even te kunnen hervormen. Niet dus.En dan nu heel hard roepen die grieken zijn niet te vertrouwen.Ze zijn wel te vertrouwen. Je weet namelijk zeker dat de corruptie daar behoort bij hun leven en dat dat nooit anders zal worden. Het is hun manier van overleven. Het is hun politiek. En dat al ver voor de toetreding.Het is een gewoonte.Het hoort erbij. Zo ook in spanje ,portugal en nog wat landen.En face it ,Eu Elite Club dat verander je niet zo maar want datzelfde klimaat heb je in Brussel ook.Het is dus de corrupte die de corrupte de les leest niet corrupt te mogen zijn.En achteraf gaan roepen terwijl je wist hoe de politiek daar was dat het een schande is.Nee het is een schande dat Griekenland toendertijd erbij is gehaald en daarmee de rest van Europa welles en wetens is genaait.En mogen betalen en betalen en betalen.En het eind is nog lang niet in zicht.En ik zeg ook als de USA griekenland erbij wil houden laat hun die grieken dan maar redden.Grexit of niet uiteindelijk gaat het zooitje ploffen.Er zijn te grote inschattingsfouten gemaakt.En die zijn niet meer terug te draaien.

tweetybird | 12-07-15 | 12:20

Quote: "(SPD, van Merkel)"?????

Merkel is van de CDU! En niet van de SPD!

DerWaarheid4 | 12-07-15 | 12:20

Er komt geen Grexit. Er komt geen EU exit of Nexit. Waneer begrijpen we nu eens dat de EU een POLITIEK machtsproject is en dat geld voor de bestuurders van de EU niets anders is dan een middel dat ongelimiteerd uit een printer komt?
.
Waar de keuze machtsbehoud of bijdrukken is zal het altijd optie twee worden. Wat zou u doen als u idealistisch bestuurder van de EU bent en u de problemen met een muisklik kunt oplossen en tegelijk daarmee meer macht over de Griekse Staat en burgers krijgt, waar het enige alternatief een afbreuk van uw project omvat?
.
De Griekse Staat zal geld krijgen. De EU niet alleen meer macht maar ook nog een perfecte situatie om nog meer macht toe te eigenen. De Euro is het meest geniale soeveriniteits sloopmiddel ooit. Pure briljantie.

De Libertariër | 12-07-15 | 12:19

Willem van Rood | 12-07-15 | 12:16

Leg eens uit. Ik twijfel aan uw aardrijkskundige kennis.

kwark001 | 12-07-15 | 12:19

De ellende van een ruzie tussen Fransen en Duitsers is altijd dat ze door ons land moeten om elkaar op de bakkes te slaan.
Ze gaan namelijk niet meer door het land waar hun mega paleis staat met gouden kranen en marmeren muren en vloeren (naar het voorbeeld van klaploper Joustra).

Willem van Rood | 12-07-15 | 12:16

Rutte dit is crisis, als je instemt dan kom je met een rekening van +5 Miljard naar huis. Voor iemand die stelde dat er geen cent meer naar Griekenland zou gaan, ben je na Balkenende de grootste leugenaar ooit in de NL geschiedenis.

Beroep = Boerenlul | 12-07-15 | 12:15

Als je een stuk schrijft Van Rossem en daarbij enige elementaire fouten maakt, waarop je door enige reaguurders op nette wijze wordt gewezen en je deze fouten na 5 kwartier nog niet weet aan te passen, dan vraag ik met af hoe serieus je genomen wilt worden.

Febofiel | 12-07-15 | 12:15

@theo-is-dood 12:01: Mooi verhaaltje en zeker niet onbekend. Ik zou niet willen zeggen dat de Grieken de boel willens en wetens hebben opgelicht, maar dit verhaal toont maar weer eens aan dat er nog *enorm* veel te bezuinigen en te hervormen is in Griekenland. Austerity is niet fijn, maar onverstandige uitgaven stopzetten is al een stuk minder pijnlijk, behalve dan voor de betrokkenen. Helaas maken zowel de Grieken als de EU daar verkeerde keuzes; Syriza vanwege ideologische en politieke druk (die worden opgeknoopt als ze al de genoemde uitvreterij gaan aanpakken), en de EU vanwege een heilig geloof in austerity. En de aartsluie houding die ze delen met de gemiddelde politicus waardoor altijd het laaghangend fruit als eerste wordt geoogst, wat lang niet altijd verstandig is.

Griekenland is een volledig verziekte socialistische heilstaat, die allang ingestort zou zijn als Europa ze niet gesteund zou hebben.

Muxje | 12-07-15 | 12:13

dit is alleen voor de buhne, krijgen we krijgen zo het de bericht dat we de grieken hebben gered. Dit is een gotspe. en groot toneelstuk om te laten zien dat ze er voor gestreden hebben. Wij kunnen weer dokken.

elcidisback | 12-07-15 | 12:10

Wat - Een - Puin - Hoop

Vergaderen, praten, polderen, overleggen, dreigen: Al jaaaarenlang

Resultaat: 0

Verantwoordelijken bestraft: in geen miljoenmiljard jaar

Betalen: doen wij

Lekker blijven zitten of op naar nog een beter baantje: doen zij

Bankencrisis, Griekse crisis, EU als crisis an sich, Islam, massa-immigratie... : Europa langzaam maar zeker helemaal naar de kloten!

Realism Is All | 12-07-15 | 12:09

We gaan nog een hoop gedoe krijgen met die Ware Finnen. Snel de arbeidsmarkt fixen!!!

de Voorzittert | 12-07-15 | 12:08

Het schijnt mij dat het meestal ' linx Nederland' is dat de kranten volschrijft over hoe zielig de Grieken zijn. En dat we vooral solidair moeten zijn. Waarom is dat?

theo-is-dood | 12-07-15 | 12:05

@Igor Putkin | 12-07-15 | 11:55
Waar zit ik precies fout, jongen?
En zoals ik al eerder heb gecomment, wat zit jou precies dwars aan mijn comments?
Zoek hulp!

necrosis | 12-07-15 | 12:04

@Geitenwollensokjuhz 11:45: Dat valt wel mee; de rente die Griekenland betaalt is erg laag en de looptijden erg lang. De druk van de schuldenlast op de begroting is in Griekendland lager dan in bijv. Spanje of Portugal. Tenminste, ik heb geen idee hoe ze er inmiddels voorstaan, dit is info van een jaar terug.

Muxje | 12-07-15 | 12:02

Lees het artikel van financieel journalist Michael Lewis op Vanity Fair. Titel " Beware of Greeks Bearing Bonds". Link:http://www.vanityfair.com/news/2010/10/greeks-bearing-bonds-201010

De belastingbetalers van Europa (lees NL en DE) zijn op een abjecte wijze opgelicht door de Grieken. Overigens met medeweten van de Europese politieke elite.
Zomaar een citaat: "[...]As it turned out, what the Greeks wanted to do, once the lights went out and they were alone in the dark with a pile of borrowed money, was turn their government into a piñata stuffed with fantastic sums and give as many citizens as possible a whack at it. In just the past decade the wage bill of the Greek public sector has doubled, in real terms—and that number doesn’t take into account the bribes collected by public officials. The average government job pays almost three times the average private-sector job. The national railroad has annual revenues of 100 million euros against an annual wage bill of 400 million, plus 300 million euros in other expenses. The average state railroad employee earns 65,000 euros a year. Twenty years ago a successful businessman turned minister of finance named Stefanos Manos pointed out that it would be cheaper to put all Greece’s rail passengers into taxicabs: it’s still true. “We have a railroad company which is bankrupt beyond comprehension,” Manos put it to me. “And yet there isn’t a single private company in Greece with that kind of average pay.” The Greek public-school system is the site of breathtaking inefficiency: one of the lowest-ranked systems in Europe, it nonetheless employs four times as many teachers per pupil as the highest-ranked, Finland’s. Greeks who send their children to public schools simply assume that they will need to hire private tutors to make sure they actually learn something. There are three government-owned defense companies: together they have billions of euros in debts, and mounting losses. The retirement age for Greek jobs classified as “arduous” is as early as 55 for men and 50 for women. As this is also the moment when the state begins to shovel out generous pensions, more than 600 Greek professions somehow managed to get themselves classified as arduous: hairdressers, radio announcers, waiters, musicians, and on and on and on. The Greek public health-care system spends far more on supplies than the European average—and it is not uncommon, several Greeks tell me, to see nurses and doctors leaving the job with their arms filled with paper towels and diapers and whatever else they can plunder from the supply closets.[...]"

Lees dat artikel!

theo-is-dood | 12-07-15 | 12:01

doehetlekkerzelf | 12-07-15 | 11:59

Napoleon?

kwark001 | 12-07-15 | 12:01

@lupus, inderdaad de EU is een wannabe USA, als ze er zelf niet uitkomen, bepaalt Uncle Sam wat er moet gebeuren. Zulke EU spielerei is niet alleen lachwekkend potsierlijk, maar beinvloed simpelweg de verhoudingen wereldwijd.

ThePeet | 12-07-15 | 11:59

-weggejorist-

doehetlekkerzelf | 12-07-15 | 11:59

sorry, ik reageerde op het filmpje van Varofuckis.

Foezela | 12-07-15 | 11:59

kwark001 | 12-07-15 | 11:57

Weet ik.

tweetybird | 12-07-15 | 11:59

tweetybird | 12-07-15 | 11:55
Helemaal mee eens.
Maar waarom vragen we Rusland niet gewoon bij de EU? Zijn we van alle problemen af.

ZZP-er | 12-07-15 | 11:58

tweetybird | 12-07-15 | 11:55

Wat u schrijft snijdt hout, maar uw interpunctie is een zaagmolen.

kwark001 | 12-07-15 | 11:57

necronis wil graag dat iemand iets doet zoals het hoort, vervolgens duikt iedereen er boven op met redenen waarom het ook anders zou kunnen.
MarcS | 12-07-15 | 11:41

Ik woon in een Duitstalig land en daar worden, net als in Duitsland, beide vormen door elkaar heen gebruikt, zeker in Winkels etc. "Zoals het hoort is dus niet 100 % zoals het hoort" . Je kan in Europa met Euro's uit alle landen betalen. Dan kan je wel roepen dat je in NL met Nederlandse Euro's "hoort" te betalen, maar dat is niet waar. Beide vormen worden gebruikt, beide vormen zijn goed. Van mij mag iedereen taalnazi spelen, maar doe dat dan bij verkeerd gebruik van de taal.

bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:56

Madame Poitiers | 12-07-15 | 11:17

Nee hoor helemaal fout. Dan kunnen ze bij de Russen aankloppen. En dat is nu wat de USA en die EU elite club niet willen. Anders was het allang grexit geweest. En de grieken moeten zich mischien schamen maar die EU elite club moet zich vele malen harder schamen.Die griekenland helemaal niet hadden mogen laten toetreden.Want die wisten weldegelijk toendertijd dat griekenland de zooi fleste. De EU elite club heeft dit dan ook werkelijk aan zichzelf te danken.Dus nu wijzen naar een griekenland waar het nooit anders is geweest is onzin.Zo was en is hun politiek.De EU wist dat en moest ze er perse bij.Laat dus die EU elite Club zich maar heel hard schamen. Een land dat ondanks de corruptie altijd redelijk overeind bleef en nu in de EU bankroet is inplaats dat het er beter is geworden.En geloof mij dat niet de burger veel geprofiteerd heeft van het corrupte klimaat maar juist dr rijke en hoge bobos. Het rare is dat juist die gewone burger de lul is zoals gewoonlijk.De rijke vertrekken gewoon met hun geld en gaan ergens anders verder en de gewone bevolking kan verrekken zoals gewoonlijk.Daarvoor u wil de verkeerde zich laten schamen.

tweetybird | 12-07-15 | 11:55

necrosis | 12-07-15 | 11:45
En ook nog tegen beter weten in vol blijven houden.

Igor Putkin | 12-07-15 | 11:55

@Hector30 | 12-07-15 | 11:20
Dat is wat de NOS zegt ja, leugens.

Methylfenidaat | 12-07-15 | 11:53

@Geitenwollensokjuhz | 12-07-15 | 11:45
Het einde van die oefening zie ik nog niet zo snel komen. Immers, de VS wil dat Griekenland in de EU blijft. En omdat Brussel het slaafje van de VS is....
Maar natuurlijk hoop ik dat het megalomane Brusselse theater z.s.m. uit elkaar spat.

Lupuslupus | 12-07-15 | 11:52

kwark001 | 12-07-15 | 11:50

Meer types als Patricia Paay.

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:52

borreltafelgelul, god zij dank voor Griekenland is deze idioot nu eindelijk opgesodemietert

Foezela | 12-07-15 | 11:50

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:49

Merkel dus!

kwark001 | 12-07-15 | 11:50

Igor Putkin | 12-07-15 | 11:33

Even een kleine correctie: necrosis is van mannelijke kunne maar valt als een baksteen op oude wijven, dat dan weer wel...

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:49

Begrijpt Van Rossem het gebruik van aanhalingstekens niet? Je kan het de Volkskrant toch moeilijk kwalijk nemen dat ze een quote plaatsten, het is geen Volkskrant analyse waar ze het mis hadden.

De Veerboot | 12-07-15 | 11:48

Schaeuble is inderdaad een beetje in de war, hij vergeet even dat bij een "time-out solution" de Grieken nog eens een TARGET2 saldo van 100 miljard in hun zak steken.

dugo | 12-07-15 | 11:47

Overigens verdienen we als volk deze ellende gewoon. Een rechtvaardige prijs voor het suffen inzake democratie en rechtstaat, het meebewegen met verder onrechtstatelijk en ondemocratisch voor geveinsde economische baten.
.
Een volk dat korte termijn economisch gewin boven democratie en rechtstaat plaatst, verdient geen van allen. Wellicht dat bij voldoende pijn de oogjes eens opengaan.

Parel van het Zuiden | 12-07-15 | 11:47

@rara | 12-07-15 | 11:40
u hebt gelijk.

Lupuslupus | 12-07-15 | 11:46

Het gesteggel heeft sowieso geen nut meer want in 2 week tijd is het tekort weer met een 25 miljard opgelopen. Een 3e steunpakket brengt het geheel op een 200% bbp & daarmee is het geheel economisch gezien fubar. Solidariteit is leuk maar als in rap tempo de verzorgingsstaat afgebroken wordt om het vehikel in de benen te houden is de draagkracht snel tanende. Het is links of rechtsom ook einde oefening.

Geitenwollensokjuhz | 12-07-15 | 11:45

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:39

Graag man! Met meik en suuker.

kwark001 | 12-07-15 | 11:45

Alleen Griekenland dan maar in de eurozone. Duitsland eruit, Nederland eruit. Spaacenten anders beleggen dan in euro's. Schulden in euro's houden.

nietverdervertellen | 12-07-15 | 11:43

@thesmul | 12-07-15 | 11:26
Zo'n kwijtschelding zou wat mij betreft ook het beste zijn voor alle lidstaten die aan dat EU infuus liggen of hebben gelegen.(en voor de betalende lidstaten ook btw,ivm oorlogsdreiging vanuit de eigen EU groep,die reëel aanwezig is)Daarna wel dat hele EU systeem resetten en terug naar oude handelsverdragen en bilaterale overeenkomsten waar het financiële steun of vrijhandel aangaat,evenals samenwerking bij grensbewaking voor veiligheid.Kortom; opdoeken die EU.

deraderendraaien | 12-07-15 | 11:43

@hector30, het blijft vreemd waarom Nederland moet blijven afdragen, terwijl Griekenland in een lang melodramisch proces, het iedere keer weer voor elkaar krijgt haar hand gevuld te krijgen.
Typerend voor het duurste mislukte experiment ooit, dat de EU in feite is. Een tweede USA zal het nooit worden.

ThePeet | 12-07-15 | 11:43

@bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:28
Ha Ha Ha, jullie lijken wel het EP!
necronis wil graag dat iemand iets doet zoals het hoort, vervolgens duikt iedereen er boven op met redenen waarom het ook anders zou kunnen. Eindstand er gebeurd niets en ieder doet zijn eigen ding.

MarcS | 12-07-15 | 11:41

Natuurlijk zeggen de Fransen ja, zelf hebben ze ook niks en geld uitgeven van een ander, zit in de genen van elke socialist.

Dutch_Holland | 12-07-15 | 11:40

@Lupuslupus | 12-07-15 | 11:37
Als we in het Duits aan het conserveren waren wel, ja.

rara | 12-07-15 | 11:40

Voor de tweede keer in de geschiedenis heeft Frankrijk haar 'vieze vingertjes' in de Europese pap, als het om de toelating of het aanblijven van Griekenland gaat.
-
Wat ik meer vrees , is een gruwelijk, onwerkbaar soort compromis, dat alleen maar nóg meer gaat kosten. Eén ding weet ik wel: als wij elkaar in de komende jaren niet heel hard beloven, dat er geen cent meer van NoordEuropa naar Zuid Europa gaat, dan gaan wij allemaal de bietenbrug op.
-
Wat zullen de Denen en de Britten blij zijn, dat ze geen Euro hebben... wat zullen , de IJslanders, de Zwitsers en de Noren opgelucht zijn, dat ze tóch maar niet bij de EU zijn gaan horen... en wat zullen Zweden, Polen, Tsjechië, Hongarije, Roemenië en nog wat Balkanlandjes nu gaan treuzelen met het invoeren van deze wassen nEUs...

bisbisbis | 12-07-15 | 11:39

Grieken moeten niet lullen, maar boren. problem resolved !!!
nl.wikipedia.org/wiki/Griekenland
zie :Delfstoffen "Griekenland heeft ook onontgonnen voorraden delfstoffen. Volgens schattingen [bron?] zou de Golf van Patras 200 miljoen vaten ruwe olie op kunnen leveren. Dat zijn er nog eens 80 miljoen bij Ioannina en bijna 3 miljoen voor de kust van Katokolo. Schattingen zijn dat de totale offshore olie in Griekenland meer dan 22 miljard vaten olie bedraagt in de Ionische Zee en zo’n 4 miljard vaten in het noorden van de Egeïsche Zee.[7] Het zuiden van de Egeïsche Zee en de Zee bij Kreta moeten nog worden onderzocht, de cijfers kunnen dus nog aanzienlijk stijgen. Tulane University en olie-expert David Hynes maakten een conservatieve schatting dat de exploitatie van de ontdekte reserves Griekenland in 25 jaar tijd meer dan €302 miljard op zou kunnen leveren.[7]
Uit bodemonderzoek is gebleken dat er ongeveer 230 ton goud, 1500 ton zilver, 740.000 ton koper en 1,5 miljoen ton lood en zink in de grond zit in de regio Halkidiki.[bron?] Ook in andere regio's zit veel erts in de bodem."

26 miljard vaten is een hoop geld; +/- $1500 miljard tegen huidige prijs.

www.voxeurop.eu/nl/content/news-brief...
www.dewereldmorgen.be/artikels/2012/0...

louis6227 | 12-07-15 | 11:39

@thesmul | 12-07-15 | 11:32
Ook de banken die Griekenland geld hebben geleend valt het nodige te verwijten. Wel de hoge mediterrane rentes incasseren toen het goed ging en vervolgens de verliezen afwentelen op de belastingbetaler. De banken hadden dondersgoed door dat de Euro een politiek project was en geen economisch en daar hebben zij optimaal van geprofiteerd. En Brusselse politici valt te verwijten dat zij dit mogelijk hebben gemaakt door falende regulering.

therealbraindump | 12-07-15 | 11:39

kwark001 | 12-07-15 | 11:18

Koggie?

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:39

De bijdrage van Mark Rutte aan de vergadering vandaag zal zijn. "Goedemiddag mensen. Waar moet ik tekenen??"

denoorman | 12-07-15 | 11:38

@necrosis | 12-07-15 | 11:12
Ah. Met mijn welgemeende excuses aan de echte, plezierige varkens blijf ik evengoed graag aan de mythische want pratende- en conform de EU besturende exemplaren van George refereren.

Jan Passant mk2 | 12-07-15 | 11:38

Wat mij betreft mag Griekenland per direct uit de Euro/ EU gesmeten worden.
De inwoners hebben gezamenlijk meer geld dan hun staatsschuld, betalen niet of nauwelijks belasting en hopen nog steeds dat de rest van Europa betaalt voor hun hobby's.
Niet meekunnen = niet meedoen!

necrosis | 12-07-15 | 11:37

@rara | 12-07-15 | 11:23
Umlaut is een zelfstandig naamwoord en wordt dus altijd met een hoofdletter geschreven.....

Lupuslupus | 12-07-15 | 11:37

Hebben de grieken hier zelf niet ook wat over te zeggen dan? Oxi was toch eruit stappen.... dan moesten ze dat gewoon demonstratief maar gaan doen om die labbekakkers uit brussel eens voorgoed de les te lezen.

Mr.Red | 12-07-15 | 11:37

necrosis | 12-07-15 | 11:07
Dat mag je toch ook met ae schrijven toch?

ZZP-er | 12-07-15 | 11:36

Volgens mij moet van rossum het gewoon houden bij de tieten van kim k. Dit onderwerp is duidelijk te hoog gegrepen.
Dom populistisch sp/pvv kijk op dingen en foute voorstelling van zaken.

henniebal | 12-07-15 | 11:36

@stegestijp | 12-07-15 | 11:25
Tja, de Franse Slag, maar Frankrijk heeft helaas iets wat Duitsland niet heeft: The Bomb én een veto in de veiligheidsraad.

lulleficatie | 12-07-15 | 11:36

De Nederlandse gevestigde politiek (VVD, PvdA, CDA, D66) moet zich schamen dat ze ons land, onze financiën, en onze verworvenheden hebben blootgesteld aan onbetrouwbare partners zoals Athene en Brussel.
.
Nederlandse burgers die Griekse burgers de schuld geven moeten eens even langer dan twee seconden nadenken voor ze beginnen de raaskallen. Hadden wij een keuze? Nee, sterker nog hier werd een referendum aan de laars gelapt.
.
De Euro is gemaakt door politici, niet burgers. De Euro is tot stand gebracht door ondemocratisch en onrechtstatelijk handelen van politici, niet burgers. De Euro wordt kunstmatig in leven gehouden tegen exhorbitante materiele en immateriele kosten door politici, niet burgers.
.
U wilt boos zijn? Richt uw woede op VVD, PvdA, CDA, D66, en hun achterban. Zij maakten ons kwetsbaar, zij stelden geen voorwaarden en checks/ balances, zij hebben de boel voor ons verkloot.

Parel van het Zuiden | 12-07-15 | 11:36

@ oud wijf necrosis
Die naam is correct geschreven. Net als dat Amsterdam de hoofdstad van Nederland is.
Zeikerd.

Igor Putkin | 12-07-15 | 11:33

NExit. Dat is uiteindelijk het beste (wel EU, geen euro)

kapotte_stofzuiger | 12-07-15 | 11:32

@therealbraindump

Helemaal mee eens!
Het is hetzelfde als de schuld aan de banken geven als er een fin. crises onstaat.
De Duisenbergjes, de Wellinkjes en de Knotjes van deze tijd hebben er voor gezorgd dat de regels wegvielen of dat de controle op de regels wegvielen. M.a.w. zij hebben de kat op het spek gebonden.

thesmul | 12-07-15 | 11:32

@therealbraindump

Helemaal mee eens!
Het is hetzelfde als de schuld aan de banken geven als er een fin. crises onstaat.
De Duisenbergjes, de Wellinkjes en de Knotjes van deze tijd hebben er voor gezorgd dat de regels wegvielen of dat de controle op de regels wegvielen. M.a.w. zij hebben de kat op het spek gebonden.

thesmul | 12-07-15 | 11:32

@Hector30 | 12-07-15 | 11:20
Die daadkracht is in tweeën gesplitst tussen Franse en Duitse belangen.

Griekse regeringen tot 2015 waren vatbaar voor corruptie,waarna Goldman Sachs(USA) er voordeel in zag om de Grieken binnen de Euro te frommelen door ze te helpen met creatief boekhouden.

En ja.. als de Grieken erin blijven mogen de rest van de belastingbetalers blijven betalen tot hun land van herkomst zelf bankroet gaat.

deraderendraaien | 12-07-15 | 11:32

Nu 75 miljard, over 3 jaar 125 miljard.

i-Wonder | 12-07-15 | 11:30

bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:20
aanvullend: Oorspronkelijk werd oe, ae en ue gebruikt. later werd dat vervangen door een O met een kleine e boven de letter , etc. daaruit ontstond de ö

de.wikipedia.org/wiki/%C3%96

bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:28

Ik ken hem als "I've got 99 problems and about 80 can be fixed with money"

Andiamo | 12-07-15 | 11:28

@Reinaert | 12-07-15 | 11:25

"TenenkrommenD" had dat moeten zijn. Dombo.

Reinaert | 12-07-15 | 11:26

Ik hoor in de wandelgangen dat in Spanje, Italie en Portugal de mensen in de rij staan om te roepen dat willen wij ook! Zo'n kwijtschelding net zoals Griekenland.
Want een kwijtschelding gaat komen dat is toch duidelijk voor iedereen? Goedschiks of kwaadschiks

thesmul | 12-07-15 | 11:26

@Madame Poitiers | 12-07-15
"De Grieken moet zich schamen dat ze dit veroorzaakt hebben".

De Grieken zijn niet de oorzaak van deze ellende, de architecten van de Eurozone (Kohl, Mitterand en de Europese Commissie) en degene die Griekenland hebben toegelaten tot de Eurozone zijn de daadwerkelijke schuldigen. Dit onverantwoorde gedrag van Griekenland was te verwachten, ze zijn immers met vervalste cijfers willens en wetens toegelaten tot de Eurozone.

therealbraindump | 12-07-15 | 11:26

@rara | 12-07-15 | 11:22

Die nieuwerwetse Deutsche Rechtschreibung is dan somtijds ook werkelijk tenenkrommen. Ik snap de verwarring wel. Alhoewel het wel fraaie scrabblewoorden oplevert, zoals Flussschifffahrt.

Reinaert | 12-07-15 | 11:25

lulleficatie | 12-07-15 | 11:23
De Fransen en oorlog? Misschien dat ze het goed doen in Afrika maar in Europa zijn ze nooit echt heel ver gekomen. Behalve met Napoleon die het ook niet lang heeft volgehouden.

stegestijp | 12-07-15 | 11:25

@deraderendraaien
Lex kan volhardend zijn hoor!
Hij is af en toe net een ezel maar dan erger want hij stoot regelmatig wel 4 keer zijn kop.

thesmul | 12-07-15 | 11:23

Op dit moment vind ik een discussie over umlauts boeiender, en dat zegt heel wat.

rara | 12-07-15 | 11:23

Ik zie het nog tot een oorlog komen: De Noordelijke staten onder aanvoering van Duitsland tegen de Zuidelijke staten onder leiding van de Fransen: Wie heeft het beste monetaire systeem? De Befehl ist Befehl-mannen of de lassez faire-gozers?

lulleficatie | 12-07-15 | 11:23

@necrosis | 12-07-15 | 11:17
De naam is goed geschreven, sorry. Voldoet aan de spellingsregels en zo.

rara | 12-07-15 | 11:22

De EU moet daadkracht tonen en Griekenland uit de EU zetten.

Griekenland heeft op kosten van de Europese belastingbetaler op te grote voet geleefd en weigert nu het geleende geld terug te betalen. Daarbij heeft Griekenland gelogen over de cijfers en komen ze afspraken niet na.

Als Griekenland in de EU blijft zal wederom de belastingbetaler miljarden moeten ophoesten voor Griekenland.

Hector30 | 12-07-15 | 11:20

necrosis | 12-07-15 | 11:07
bij gebrek aan een ä op het toetsenbord (kan ook met "a) kan je ook een ae gebruiken, net zo ö is oe, ü is ue.

Zelfs het internet herkent oe als ö etc. Oberösterreich kan ook met Oberoesterreich gezocht worden

Vandaar ook dat Duitstaligen graag Zötemelk of Dijsselblöm zeggen.

bergsbeklimmer | 12-07-15 | 11:20

@Van Rossum, Schaeuble is geen lid van de SPD maar van de CDU..

therealbraindump | 12-07-15 | 11:20

@thesmul | 12-07-15 | 11:15
Lexje Pechtold heeft toch nog een thuis crisis die hij nog tot een oplossing moet brengen?Daar heeft ie nu misschien pas tijd voor,de stakker ziet misschien in dat het toch niks meer word met zijn EU droom.

deraderendraaien | 12-07-15 | 11:20

Ik zou ze (wie? weet ik veel) nog een paar weken de tijd geven.
Een eerlijke kans...... om het weer fout te doen (ze kunnen niet anders)
Goed over denken...... een nachtje of wat (misschien wel 360!!) over slapen.
Komt vanzelf goed allemaal .... let maar op
Ik heb vertrouwen in ze. Wie? Weet ik veel!

thesmul | 12-07-15 | 11:19

Ik mis Varoufakis.

VanBukkem | 12-07-15 | 11:18

necrosis | 12-07-15 | 11:17

Ben ik helemaal met je eens nicrosus.

kwark001 | 12-07-15 | 11:18

@henniebal

Volkskrant trol?

Melfs | 12-07-15 | 11:18

Hope is not a strategy.

Harry Turtle | 12-07-15 | 11:17

Als Griekenland geld nodig heeft, moeten ze niet bij de werkende West-Europeanen bedelen maar de miljarden bij de steenrijke Grieken halen.

Madame Poitiers | 12-07-15 | 11:17

Quote, Nog een paar van zulke Dijsselbijeenkomsten en dan is Griekenland straks het énige land dat nog in de euro zit, einde quote.
En dat zou nog eens mooi zijn!

NB-Stb | 12-07-15 | 11:17

@rara | 12-07-15 | 11:09
@Lupuslupus | 12-07-15 | 11:09
Je kan ook gewoon de naam van de beste man correct schrijven.
Sorry, ik ben gewoon gevoelig voor het onjuist schrijven van een naam.
Een stukje beschaving, zeg maar....

necrosis | 12-07-15 | 11:17

Maar 16.00 uur? Dan is er een ploegentijdrit in de Tour de France. Dat is toch wezenlijk andere koek.

kwark001 | 12-07-15 | 11:17

Samengevat: "The Euro Joke"

Wout Strooizout | 12-07-15 | 11:16

Het maakt niet uit wat er ook uiteindelijk besloten wordt, onze regering maakt het allemaal niet uit en Mark Rutte tekent sowieso bij het kruisje! Ook voor vorige leningen deed nederland ruim mee en gaven we bv twee maal zoveel als Belgie!? Heel dom en waarom??

denoorman | 12-07-15 | 11:16

Ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen in de berichtgeving rondom de introductie van de Euro.
Dit is prachtig leesvoer: ec.europa.eu/economy_finance/euro/why/... check vooral de grafieken op de subpagina's, echt die Euro gaat alles beter maken...

Ik kan me nog een informatiefolder/boekje herinneren die iedereen kreeg, met daarin een opsomming van alle voordelen van de Euro, heeft iemand die nog? Ik kan hem nergens vinden online.

SjonnieDoe | 12-07-15 | 11:16

*knakworsten in pan doet en voorbereidt op dag vol drama

Handsomeboy | 12-07-15 | 11:15

Ik hoor lexje pechthold helemaal niet?

thesmul | 12-07-15 | 11:15

En maar hopen dat de Finnen hun poot rechthouden. De letten, Slovenen en nog een paar ook.

kwark001 | 12-07-15 | 11:15

@Jan Passant mk2 | 12-07-15 | 11:06
Dat is een belediging aan het adres van de varkens, dat zijn bijzonder intelligente dieren.
En ze smaken ook nog goed op de BBQ....

necrosis | 12-07-15 | 11:12


necrosis | 12-07-15 | 11:0

Vorig jaar nog even in Koeln geweest...

eerstneukendanpraten | 12-07-15 | 11:11

breek, top gaat niet door...

g[E]ulden | 12-07-15 | 11:11

-weggejorist-

g[E]ulden | 12-07-15 | 11:09

@necrosis | 12-07-15 | 11:07
Wanneer je geen Umlaut gebruikt kun je daarvoor in de plaats een "e" neerzetten. Dus wat Van Rossem schrijft is o.k.

Lupuslupus | 12-07-15 | 11:09

@necrosis | 12-07-15 | 11:07
De 'ä' mag ook als 'ae' geschreven worden, qua taalnazisme.

rara | 12-07-15 | 11:09

SPD de partij van merkel en schauble?
Op geenstijl moet je duidelijk niet zijn voor een correcte weergave van de feiten. Verder lijkt van rossem zo weggelopen bij joop qua objectiviteit over dit onderwerp

henniebal | 12-07-15 | 11:09

Ruzie tussen Fransen en Duitsers altijd goed voor minimaal 5 jaar heibel met bommen enzo.
Al denk ik gek gezegd dat Amerika nu op de hand zal zijn van de moffen.Zullen wij dan maar weer een keer neutraal blijven?

deraderendraaien | 12-07-15 | 11:08

Als nu iedereen is zich bezig gaat houden met puin ruimen in eigen land ipv van elkaars landen.Daarna over een jaartje of 500 weer gaan nadenken over iets anders leuks te gaan doen met z'n allen.

van stampij | 12-07-15 | 11:08

Griekse tragedie

swassannuf | 12-07-15 | 11:08

@Van Rossem
De Duitse Minfin heet Schäuble, geen Schaeuble....

necrosis | 12-07-15 | 11:07

Bah. De varkens van George Orwell gaan Griekenland echt niet laten ontsnappen uit hun Vierde Rijk.
De enige Exit zal de EUxit zijn.

De EUxit zal hard bloedig en catastrofaal zijn voor de burgers van Europa.
Niet voor de varkens-zelf, die tegen die tijd ver weg met de rest van het goud in luxe leven. Mopperend op het stomme volk dat de ramp over zichzelf afriep.

En dat is waar, wij lieten ons allemaal in slaap wiegen en werden wakker als onderdanen van de EU, die eenheid vrede handel en welvaart voor ons ging veroorzaken.

Jan Passant mk2 | 12-07-15 | 11:06

De Grieken moet zich schamen dat ze dit veroorzaakt hebben.

Madame Poitiers | 12-07-15 | 11:05

Maar de snelste manier om van de euro af te komen is gewoon je betalingsverplichtingen niet meer voldoen?

Ik was in Haren | 12-07-15 | 11:04

EU is vrede.

rara | 12-07-15 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl