
De anchor van het NOS Achtuurjournaal die ruim 7000 piek verdient als dagspreker bij Financiën. Een presentator van NPO Nieuwsuur die klusjes doet op het MinOCW voor 1500 euro. Het dubbel modaal aan belastinggeld dat Charles Groenhuijsen uit het Scnhabbelcircuit van het Rijk trekt. Ondanks het overheidsdecreet dat de inhuur van journalisten afraadt, wist De Volkskrant toch een aardige lijst dubbelgepette bijverdieners
op te stellen. Allemaal onbetrouwbaar in hun objectiviteit (al wisten we dat bij sommigen, met name de NPO'ers, natuurlijk al langer). Meest opvallende: waar échte journalisten keihard NJET zouden moeten zeggen op taxpoetschnabbels in gelegenheidsdienst bij de overheid, is het juist de overheid zélf die dit afraadt. Maar ze doen het toch, die "kritische" journalisten...
Reaguursels
InloggenBar en boos. Journalisten mogen niet aan de overheid verdienen. De overheid neemt dan maar jonge werkeloze journalisten in dienst!
De meesten zijn freelancer en niet verbonden met de omroepen.
Voorts zijn het bruto bedragen en is het vooral klein bier. Zelfs de top 5 vangt maar een bescheiden fooitje waar ook flink wat tijd aan besteed moet worden.
Een storm in een glas water.
De meesten zijn freelancer en niet verbonden met de omroepen.
Voorts zijn het bruto bedragen en is het vooral klein bier. Zelfs de top 5 vangt maar een bescheiden fooitje waar ook flink wat tijd aan besteed moet worden.
Een storm in een glas water.
Dat ze iemand als Wouke van Scherrenburg graag willen hebben kan ik goed begrijpen. Wie herinnert zich niet haar legendarische 'Gesprek op de Lek'?? Dat was nog 'ns discussiëren op het scherpst van de snede! Puntje van m'n stoel, als dat op tv was...
Spijkers op laag water zoeken. Mensen mogen toch wel wat verdienen. Begint in Nederland allemaal een beetje door te slaan, bonussen, balkendenormen, etc Charles Groenhuijsen heb ik in geen eeuwigheid meer gezien in de buurt van het journaal, wat is er mis mee dat deze man op een andere manier zn geld verdiend? Wat een gezoek naar een relletje en wat een afgunst.
Ach over een periode van 4 jaar en allemaal bruto bedragen. Laat ze lekker.mliever dit dan de vele hand ohouders die NL rijk is.
Getverdemme, m'n laatste beetje geloof ook door het putje van de riooljournalistiek. Maar inderdaad kritische vragen kwam je de laatste jaren al niet meer tegen op NPO 1,2 of 3.
Getverdemme, m'n laatste beetje geloof ook door het putje van de riooljournalistiek. Maar inderdaad kritische vragen kwam je de laatste jaren al niet meer tegen op NPO 1,2 of 3.
Als je links bent mag je schaamteloos vullen. Die hypocrisie kijk ik niet meer van op. Ik vind het wel frappant dat een Jort Kelder gewoon een hoer is ondanks zijn bekakte komaf. Mijn idee van geld bezitten is toch een andere. Dan haal je je neus daarvoor op maar blijkbaar niet dus. Er zit dus weinig verschil in een linkse vuller en een rechtse. Het zijn allemaal kneuzen.
Pffff, ... wat een nieuws zeg. Lekker belangrijk.
Zenderaanbod op tv, betalen wat je leuk vindt!
Ik zeg de npo vandaag op, hoop dat ik korting krijg bij Ziggo!
anders maar gewoon alles via internet, ook prima of vooral beter!
Tja, zoals een oude keizer ooit heeft gezegd: Pecunia non olet.QED.
Lefgozer | 04-07-15 | 21:25
.
@Lefgozer: Pecunia non olet. Cunnilingus olet maximalis.
Het is wel weer geestig dat deze non-info voor de voortvluchtige Micha Mafkat weer voldoende bewijs is dat Leistra en Gelauff worden betaald door Joris Demmink.
Dit is wel grappig allemaal, leest en huiver over de totale waanzin:
revolutionaironline.com/micha-aangever...
Mijn God, waar gaat dit over. Kijk eens naar de bedragen. Een journalist die een keer optreedt of een symposiumpje voorzit.
Lieve help wat een trieste kleingeestigheid.
De journalisten die zichzelf ongelooflijk professioneel en kritisch vinden zijn de schoothondjes van de politiek.
@Kees de Vries8082 | 04-07-15 | 19:58
Het is ook niet erg als het maar duidelijk is. Dan weet je door welke hand ze gevoed worden.
Mark_D_NL | 04-07-15 | 22:21
@Mark_D: dat is iets anders dan ook gelijk hun integriteit, betrouwbaarheid en onafhankelijkheid in twijfel trekken.
Vind het nogal meevallen eigenlijk. Periode is 3 jaar en niet een bove de 100000! Ik zou het er niet voor doen.
@Kees de Vries8082 | 04-07-15 | 19:58
Het is ook niet erg als het maar duidelijk is. Dan weet je door welke hand ze gevoed worden.
Lekker lijstje, maarten bouwhuis is geeneens een journalist. Gastspreker en presentator (BNR) ja maar geen hoernalist
Was altijd diep onder de indruk van de diepgaande betrouwbare en onafhankelijke berichtgeving over China door Bettine, heel erg jammer dit.
dugo | 04-07-15 | 21:19
@dugo: ja, want vanaf nu is het natuurlijk volstrekt onmogelijk dat Bettine nog betrouwbaar en onafhankelijk over China bericht, door die 942 euro die ze in vier jaar tijd heeft ontvangen van de Nederlandse overheid.
Tja, zoals een oude keizer ooit heeft gezegd: Pecunia non olet.
QED.
Was altijd diep onder de indruk van de diepgaande betrouwbare en onafhankelijke berichtgeving over China door Bettine, heel erg jammer dit.
Dit zouden de slechtste leerlingen van de opleiding journalistiek moeten zijn geweest want ze falen keihard op een van de belangrijkste lessen: OBJECTIVITEIT!
Toch typisch dat ze het allemaal tot top journalisten hebben geschopt. Ach ja ze zullen wel -pech- geluk hebben gehad.
Wiens brood met eet, wiens woord met spreekt. Dat is de onderliggende premisse van Van Rossem. You never bite the very hand that feeds you.
.
Ik ben geen ambtenaar, maar een aantal van de genoemde "journalisten" heb ik wel eens meegemaakt als dagvoorzitter / presentator. Waaronder bijvoorbeeld Astrid Joosten. Wat nou juist zo verfrissend was, was de scherpe en kritische houding die ze als buitenstaander durfde aan te nemen en niets zomaar als waarheid accepteerde. In plaats van meehuilen met de wolven in het bos, werd door haar feilloos de vinger op de gevoelige plek gelegd. Geen moment het gevoel gehad dat ze haar objectiviteit of onafhankelijkheid aan het verliezen was. De zaal waardeerde juist haar kritische en blik en professionele houding.
Dus als je een dagje een ambtenarencongres aan elkaar praat als dagvoorzitter, dan ben je gelijk je objectiviteit en betrouwbaarheid kwijt? Ja hoor, natuurlijk. Wat een gezwam over niks. Duidelijk komkommertijd.
Olaf! Olaf! Olaf!
"Kritische journalisten?"
Nu te lezen op nos.nl:
"Ruim 150 mensen bij stille tocht Henriquez"
nos.nl/artikel/2045164-ruim-150-mensen...
De hele Sharialderswijk was afgelopen week in revolutiestemming om de dood van Hendriquez te misbruiken, waarbij door de NOS het beeld- en filmmateriaal zeer zorgvuldig geselecteerd werd om vooral maar niet in beeld te brengen waar het gros van de relschoppers werkelijk uit bestond...
Nu er een tocht was waarbij men écht kon laten zien respect te hebben voor het slachtoffer komen er slechts een schamele 150 man op af. En dan weten we het te brengen als "Ruim 150 man"...
OP de top 6 na helemaal geen exorbitante bedragen. Journalisten zijn het natuurlijk niet. Eerder media persoonlijkheden.
Charles Groenhuijsen is net zoveel journalist als Matthijs van Nieuwkerk: Niet. Presentator, dat wel. Geen journalist.
'Journalism is printing what someone else does not want printed: everything else is public relations.'
- George Orwell -
*spijker-kop*
Weesie nie?
Het gaat er natuurlijk om dat ze voor dat geld leugens verkopen aan het (klootjes) volk
De propaganda maffia!
dat verklaart wel al die rare opmerkingen van Wouke van S.
Hoeveel zou ze in 2002 hebben ontvangen van de gevestigde partijen?
Ik mis Peter R de Vries in dit rijtje, hij slijmt toch mee met de overheid en justitie en verraad het voetvolk?! Zal hij echt niet voor niks doen!
@De Treinende Rechter | 04-07-15 | 18:30
Die bijbaantjes van grootverdieners worden opgevuld door.... grootverdieners uit de politiek correcte kliek.
Doorsnee mensen die 50+ zijn krijgen dergelijke baantjes niet.
Die worden afgeschreven.....
Pernille la Lau een journaliste noemen gaat wel heel ver.
@bergsbeklimmer | 04-07-15 | 17:39
Ja,
Morgen als kritische hoernalist naar de overheid kijken, met het geld nog brandend in je zakken.
Sure....
Maar dan wel ewald van engelen door de mangel halen... vreemd.
' mens ga toch schnabbelen '
Wat een ontzettend onzinnig artikel. Bijverdiensten over periode van 2011 tot en met 2014.
Bedragen zijn bruto, de mensen zzp. dus niet zoveel aan de hand.
@Jan Passant mk2 | 04-07-15 | 18:08
Die Fatsoensmensen zijn de grootste NIMBY's die er maar kunnen bestaan.
Goede doelen zijn prima zolang hun bakfietsen geen enkel gevaar lopen.
Die lui zijn wereldvreemd, maar volgens mij trap ik nu een open deur in....
Makkelijk, ze gaan onder het mom van journalisten, maar dat zijn ze helemaal niet, we hebben in Nederland geen kritische journalisten, het zijn minions die aan de leiband lopen van Den Haag.
Hun informatie is altijd links gekleurd en niet onafhankelijk!
De NPO is het vergif in onze samenleving.
Het NPO is het vergif van onze samenleving, ze hebben jaren lang onze jeugd en jong volwassenen gebrainwasht met hun extreem links gedachtegoed mede met behulp van onze IQ loze politici en vooral de linkse kerk. Deze laatste groep zijn de Nederlandse polder jihadisten, hun wereldblik is helemaal vertroebeld alleen het hiernamaals geldt nog. Hoe zwakzinnig kun je zijn en ook hier komt dus duidelijk weer naar voren: "Geloof in onzin maakt meer kapot dan je lief is".
De hele wereldgeschiedenis is een vicieuze cirkel, alles herhaalt zich al vanaf de holbewoners, alles is al een keer gepasseerd en iedere keer denken onze IQ lozen dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden. De mensheid is te dom om van hun eigen fouten uit het verleden te leren en dit te implementeren in een nieuwe setting. Als het moeilijker wordt dan de geslachtsdaad plegen, dan haakt men af want dan moet men nadenken en dit is van toepassing in alle lagen van de bevolking. De mensheid bestaat uit verschillende groepen kuddedieren en gedragen zich hier ook na, het maakt niet uit op welke plaats je in de pikorde staat.
Een ultiem voorbeeld was vandaag op het strand duidelijk waarneembaar, het leek wel een grote plakplaatjes show, van oma tot kleindochter de meest waanzinnige teksten en beelden komen voorbij en het heeft allemaal een betekenis, ja ja het zal wel. Het enige wat ik hier mee aan wil tonen is de beïnvloedbaar van de gemiddelde mensheid en hier maakt de NPO dankbaar gebruik van om uw brein te verzieken met desinformatie. Eigenlijk dient de NPO uit de samenleving verwijderd te worden, het verziekt uw brein en eigenwaarde.
@kloopindeslootjijook | 04-07-15 | 17:44
Groot poseren van moraal ende Fatsoen, zoals dat uit de NPO galmt & walmt, dat schept de verwachting dat daar ook in werkelijkheid wat echte moraal achter zit.
Wanneer dat niet zo is, dan is dat nieuws.
Nieuws dat, vanwege de medeplichtigheid van gevestigde media, dus door GS gebracht moet worden.
Ook wanneer moraalridders daar verontwaardigd van worden. Of zelfs vooral dan.
Als ik er van uit ga dat die 410 euro voor Olaf Koens voor één propagandaleugen is, dan heeft Rob Trip ons 18 keer voorgelogen tijdens het 8 uur journaal.
En dan is dit lijstje alleen van wat er bij de overheid wordt bijgebeund. De bedragen in de vrije markt die men verdient zijn vele malen hoger.
Ik heb daar altijd al een probleem mee gehad: met publiek geld wordt je bekend gemaakt (Paul de Leeuw, Jan Smit bijv.) en dat mag je commercieel vervolgens gaan verzilveren.
Los daarvan: een overheid die televisie bekostigt is al van den zotte. Als ik de baas was kregen ze sowieso niks.
Nooit gedacht, dat "onze kritische media" zo diep verweven zaten in de zittende macht(kuch). Best veel Fatsoensmensen op 1 lijstje met grote getallen.
Die lui hebben vast grote huizen met een flink landgoed eromheen. Genoeg plek voor het bed bad brood voor een bataljon vroeg-afgezwaaide dobbernegers van boko haram.
Ik zou ook haast bij de NPO de idiote linksmensch-propaganda gaan uiten voor dikke Euro's.... Ik zeg bewust 'haast', want stiekem kan ik er niet over.... En ik vind het te leuk om hier met de waarheid lekker over ze te zeiken... Ze hebben het immers verdient. En ze doen het toch gewoon, want als de bom hier echt barst, burgeroorlog tussen autochtonen en allochtonen, ontvluchten ze met hun slappe ruggegraat en euro's naar Rusland, want propaganda zijn ze goed in, ze zijn daar uitermate welkom.....
necrosis | 04-07-15 | 17:24
Pas maar op!! ze kan heel goed ballen wegslaan....
NPO= Nederlandse Propaganda Organisatie dus wat is er gek aan? Wat wel idioot en bedenkelijk is, dat dit soort sukkels zich journalisten noemt, dat dan weer wel.
De grootverdieners bij de omroep Matthijs van Nieuwkerk, Giel Beelen, Sander Lantinga en Coen Swijnenberg, Antoinette Hertsenberg en Ivo Niehe klussen niet bij met opdrachten voor de overheid? Kan het mij amper voorstellen. Verder zal het mij aan de reet roesten. Kijk die de Poel met die ABN klusjes heeft zichzelf totaal ongeloofwaardig gemaakt.
Ga lekker hierover zeiken. Nee, dan die teringlijers die sterfhuizen 'managen'*proest* in buurt of wijk, die 150k en meer per jaar toucheren.
@miko | 04-07-15 | 17:54
Nope, RVD heeft het glashard ontkent, dus is het waar!
*gnehehe*
Is het vanaf eind of begin 2011 en tot of tot en met 2014, maakt nogal een verschil. De bedragen zijn niet erg indrukwekkend overigens. Mag Olaf Koens (wie is dat?) geen 410 extra bijklussen. Waar lullen we over. Bouwvakkers die materiaal van hun baas jatten en dat gewoon met een forse winst in rekening brengen bij een zwarte klus verdienen over zo'n periode wel meer.
Ze maken ons wat wijs in dat nieuws!Het enige wat we moeten geloven is goede middag en dit was het nieuws.Bij de rest grote ???????????!!!
Op de koplopers na gaat het om bedragjes van niks. En dat de meesten niet onafhankelijk en objectief zijn wisten we zonder dit lijstje al.
@minimá-armezusvan.. | 04-07-15 | 17:48
Arie zal wel persoonlijk assistent zijn van Markje.
@Tommygunner | 04-07-15 | 17:02
Staatsomroep... je dient allemaal het zelfde doel.
Zolang ze er belasting over betalen, kan dat deel in ieder geval afgezonken worden in de bodemloze Griekse europut.
@VanBukkem | 04-07-15 | 17:16
Neeheee, pingpong!
@necrosis | 04-07-15 | 17:24
Euwww.
*knoflook in mond stopt en wijwater rond sprenkelt*
Je weet dat Bettine een daywalker is?
Dankjewel GS!
Wel ironisch dat de pisbode dit onder de aandacht brengt.
En zo laat..
Maar zolang er net coördinators bij de npo zitten die bepalen wat er uitgezonden wordt, maakt de kwaliteit van journalisten ook niet meer uit.
Alles wat er uitgezonden wordt zit een schimmige kant aan.
En de betreffende presentatoren dienen als ze op tv zijn of een stukje hebben gepend een disclaimer te krijgen;
"Pas op wat ik zeg of schrijf berust niet op de waarheid".
@kloopindeslootjijook | 04-07-15 | 17:44
NPO is geen vrije markt!
Die lieden worden betaald van mijn taxpoet.
Ik betaal die taxpoet, dus heb ik alle recht om te klagen!
Die Olaf Koens zal balen. Die had nog wel wat meer kunnen bijschnabbelen.
Als ze een dagje meelopen bij de gemeentereiniging zijn ze ook in dienst van de overheid. Het gaat er dus wel om wat ze daar uitspoken. Verder blijft een waarheid als een koe een koe dus maakt allemaal niets uit.
Lijstje -> Negatief advies -> einde schnabbelcircuit. En gaan er nu koppen rollen bij de NPO? Welnee...
heeft arie boomsma eindelijk een baantje bij de gaykrant gekregen?
@Fijnstoffer | 04-07-15 | 17:41
Ik verwacht het juist wel, aangezien de doorsnee NPO'er geen haar beter is dan een politicus.
Tenslotte gaat het om geld, veel geld.....
Wat een moraalgedoe zeg. En dat op GS.
Het is gewoon vrije markt. Het belang van het individu is het belang van iedereen. Beter voor iedereen dus. Schijnt. Dus dan ook niet klagel als journalisten gaan bijbeunen.
Charles Groenhuizen en Jort Kelder.... nog erger dan VARA corifeeen.
Integriteit bestaat niet meer.
Het is eigenlijk corruptie.
'Je verwacht het niet' van al die über-ethische NPO'ers.
Ik mis Arnold Karskens... of heb ik niet goed gekeken? ;-)
Zolang het eigen werk er maar niet onder lijdt.
Professor Kluns | 04-07-15 | 17:31
Precies, en daar zit dus het zere punt
miko | 04-07-15 | 17:12,
Astrid Joosten;
"Naai me in me kut, naai me in me kut!!!!"
Ja, leer Astrid kennen...
Bron Hans Teeuwen
bijna allemaal pvda en gl
Het zijn NPO-journalisten dus wat is het nieuws? Broekzak vestzak.
@VanBukkem | 04-07-15 | 17:28
Bekijk het positief, heel wat jaren geleden wilde ik Clairy nog doen.
Toen zag ik dit:
beeldengeluidwiki.nl/images/thumb/2/21...
En wie zijn 'wij'?
Wat is het probleem? Ik zie hier totaal geen probleem in. Iedere werknemer heeft een x aantal diensturen bij een baas. En iedere werknemer heeft vrije tijd. Wat hij of zij doet in zijn/haar vrije tijd gaat een ander niet aan. Dus bij een ander werken (tenzij het een concurrent is natuurlijk) kan een besteding van vrije tijd zijn. Zolang het eigen werk er maar niet onder lijdt.
Sheila Sitalsing? Scherp, gortdroog. Ik ga je rammelen.
Astrid Joosten? Presentatrice op leeftijd met volle boezem.
Bas Heijne? Analyst. Blijft altijd hangen in de PvdA modus.
Andrew Makkinga? Doet iets met Afrikaanse hiphop op de radio.
Teun vd Keuken? Geniaal bij de KvWaarden.
Max van Weezel? Overschatte VN-columnist.
John van den Heuvel? Kaliber ´laat ik een xxxl-kraag dragen.´
Arie Boomsma? Dweept met nichterij. Vreemde vogel.
Jort Kelder. Grappige vogel. Uitvinder van de term ´mafiamaatje´.
Marijke Roskam en de rest: nooit van gehoord of onbelangrijk.
@necrosis | 04-07-15 | 17:24
Dat weten wij.
Lügenpresse.
@VanBukkem | 04-07-15 | 17:16
Ik zou haar doen!
Tot zover de fabel van de kritische onafhankelijke journalist.
@doopey | 04-07-15 | 17:15
NPO = zendtijd voor politiek correcte partijen.
Van de meeste nog niets journalistieks gelezen dus dat zal wel zo blijven.
NPO = ambtenaren dus wat is hier raar aan?
@VanBukkem | 04-07-15 | 17:15
Bettine Vriesekoop?
Die doet toch aan tafeltennis?
Is de NPO dan geen staatsbedrijf???
Jee, moet ik mijn lijst wegzappers weer aanpassen.
(de top3 nu: Paul de Dinges, eh Geeuw ofzo, Mardt Smeedts en Nivo Nihiel)
Journalisten?
Astrid Joosten? Arie Boomsma? Hairy Polak?
Dacht al, waarom worden we toch zo eenzijdig voorgelicht. Joh, ze worden omgekocht?
@Xirdalan | 04-07-15 | 17:04
Dank voor deze spreuk, kende hem nog niet maar vindt hem wel mooi!
@Tommygunner | 04-07-15 | 17:02
Bij NPO lopen/ liepen allerlei 'talenten' rond die op de loonlijst van de NPO staan/ stonden terwijl ze zelf formats bedachten/ programma's maakten en die via hun bv aan de NPO verkochten.
Peter-Jan Rens is een mooi voorbeeld met zijn Cactusproducties.
En wat te denken van Paul de Lul, die dik verdient aan de NPO en nog even zwart zit bij te schnabbelen bij RTL?
NPO = politiek.
Jeltje Soldij staat er ook bij!!
Maar om die nu journalist te noemen.
En verder vraag ik me af wat Astrid Joosten voor die centen doet. Zich door de voltallige ministerraad laten nemen met haar stalen kapsel en op haar hoge hakken?
Tarik heeft ook zo'n lijstje over NPO medewerkers.
De denkfout zit bij de overheid die doet voorkomen alsof boodschapverpakkers hun eigen mening brengen. Hun vak is echter het professioneel verpakken van allerhande leugens, de inhoud is daarbij arbitrair. Bij 'journalisten' is er dan ook geen sprake van een dubbele moraal maar wel bij de overheid die ons als integer tracht voor te liegen.
Money talks bullshit walks
We proppen gebouwen vol veel te dure ambtenaren en daar zit er niet eentje bij die zelf even een presentatie kan geven, of een sessie faciliteren danwel voorzitten?
.
Sowieso lijkt het me dat de overheidsvoorlichters van de NPO dat ook wel kunnen doen zonder vergoeding. Spreken namens hun politieke broodheren zit volgens mij in het basissalaris.
Ik bedoel natuurlijk Twan Huys.
*zweet van voorhoofd veegt*
Ja... maar Rob Trip was ziek, we mogen nog blij zijn dat ie leeft...
'Scnhabbelcircuit' de spellingcorrectie pakt hem toch echt hoor !
Rob Trip en Twan Huys zijn ambtenaren van het Staatsjournaal. Natuurlijk staan die op de payroll van ministeries, hehe... Ze zijn een doorgeefluik van de perverse idee-en van hun meesters.
Nee, journalisten vindt je enkel nog bij FTM, Zerohedge en Geenstijl.
Groenhuizen dweept met zware criminelen. Zielepoot is het. Maar wel zielig van ons geld.
Dubbel modaal verspreid over 4 jaar ja. Tis nog steeds een hoop geld trouwens.
"Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt"
Ik werk ook voor de overheid.
Dat wil zeggen; ik doe het werk en zij pakken mijn geld af.
*niet eerlijk*
Ik ken genoeg werkgevers bij je je niet voor een ander mag werken. Vreemd weer dat dat bij NPO allemaal kan.
De hoeder van de democratie...
.
Pfffff.
REAGEER OOK