Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OM blundert gigantisch in zaak #MitchHenriquez

mitchhenriquez100.jpgNa Parkpop is Mitch Henriquez dood geslagen door de politie. Het OM zei eerder dat hij onwel is geworden in het politiebusje, maar trok deze keutel in zodra beelden op internet het tegengestelde beweerden. Nu is ineens 'niet duidelijk' wanneer Mitch Henriquez onwel is geworden. Wij gokken ergens tijdens de minuten dat een kudde agenten op hem in stond te rammen. Uiteraard duiken kleinzerigen van geest uit allerlei kampen op om de tragische dood van Mitch te gebruiken om hun eigen obsessies te voeden. De éne helft roept dat Mitch het verdiende omdat hij riep dat hij een wapen had en zich verzette tegen arrestatie. Wat kan -onderzoek moet dat uitwijzen- maar dat is nog steeds geen reden om hem dood te slaan. En de andere helft, bestaande uit Quinsy Rario, probeert de schuld alvast in de schoenen van GeenStijl te schuiven. Sjiek, Quinsy. Vanavond is er in ieder geval een demonstratie tegen racistisch politiegeweld in Den Haag. De familie van Mitch eist dat de politie en Mark Rutte verantwoordelijk worden gehouden voor de dood van hun geliefde. Begrijpelijk, maar we achten de kans klein. In dit land worden zelfs schietende agenten meestal vrijgesproken. Ongeacht de huidskleur van de overledene, overigens. De agent die Michael Koomen om een niemendalletje vier keer beschoot, werd ook vrijgesproken. Afijn, aangezien het monopolie van geweld in dit land ligt bij politie, is het heel erg schokkend als dat monopolie in exces wordt toegepast, met doden tot gevolg. Dus we hopen, ook voor de familie Henriquez, dat de onderste steen boven komt, maar vrezen het ergste. En toen we schreven dat de politie voor een betere positie in hun CAO-onderhandelingen moest zorgen voor sympathie bij het volk en dus niet de Tour de France moet verkloten, was het doodslaan van festivalgangers niet wat we bedoelden.

Reaguursels

Inloggen

Debielen die niet weten wanneer het wel of niet volstaat moeten niet een dergelijke functie uitoefenen, selectie faalt. Kies partij voor familie slachtoffer, of die wel of niet onhandige uitspraken deed, evenwicht zoek.

Dr. Blechtrummel | 30-06-15 | 20:56

@vraagstaart | 29-06-15 | 18:57
Wat een bullshit... hij zou ook gewoon kunnen meewerken in plaats van zich te verzetten. Laten we niet doen alsof dit nou allemaal de schuld van de politie is. Hij heeft er zelf minimaal evenveel schuld aan. Als hij had meegewerkt was hij waarschijnlijk zo weer vrijgelaten.

DickieDick | 30-06-15 | 15:22

Er zijn net een heleboel mensen afgeslacht in Tunesië en zo'n geinponem gaat dan schreeuwen dat die een wapen heeft.
Het is een oorzaak/gevolg geval. Alsof die agenten er blij mee zijn dat ze hem doodgemaakt hebben.
Ride | 30-06-15 | 11:32
-
Er worden elke dag mensen overal afgemaakt. Door de VS, EU en Navo voorop. Zo kun iedereen overal wel de schuld van geven, om anderen vrij te pleiten.

Raider Twix | 30-06-15 | 11:44

Er zijn net een heleboel mensen afgeslacht in Tunesië en zo'n geinponem gaat dan schreeuwen dat die een wapen heeft.
Het is een oorzaak/gevolg geval. Alsof die agenten er blij mee zijn dat ze hem doodgemaakt hebben.

Ride | 30-06-15 | 11:32

Als je met een bivakmuts door de stad loopt wordt je ook al besprongen, en krijg je een knietje in de rug.
Terwijl dit wettelijk toegestaan is, samen met een burka.
Dictatoriale politiestaat NL. Vooral omdat nitwits het blijven goedpraten, omdat een ander en niet zij verrot geslagen zijn door de politie.
Standaard kreet van deze fanboys van de politie: "dan had je maar moeten meewerken."
Powned De Roos liep alleen maar rond, en voor er een vraag werd gesteld had ie al iemand in de nek hangen en een knietje in de rug gehad.
Fijne medeburgers. Fijn politietuig ook. Vooral blijven steunen, dat politietuig, dan krijgen we nog veel meer van deze rellen.

Raider Twix | 30-06-15 | 10:01

Wat een dilemma dit, de helft is tegen de politie, wat ze ook doen, zij zien het liefst dat er bij elk optreden van de macht, er een psychiater meegaat voor de broodnodige geestelijke bijstand. De andere helft wil dat de politie optreedt maar ook niet te hard, iedereen een eigen verhaal, plus de snorrende camera's wat vaak een niet volledig beeld geeft van wat er gebeurd is.
De huidige politie moet een veel betere mentale en fysieke opleiding krijgen, het zijn nu watjes!

lanexx | 30-06-15 | 08:49

Tip: als je ooit gearresteerd wordt, werk ondanks je schrik en adrenaline normaal mee, dan is het nog het minst vervelend. Probeer het maar eens met je vrienden. Dat is juist het probleem met veel vooral getinte mensen ook in de VS.Vandaar het aantal doden daar

pjotr1932 | 30-06-15 | 08:21

Als je arrestatie training hebt gedaan, weet je dat je zoveel kracht gebruikt als je weerstand krijgt. Dat gaat ook vanzelf als je het vaker hebt gedaan. Als iemand dus een beetje meewerkt komt er niet al te veel kracht aan te pas. Ik vermoed dus dat die kerel niet rustig bleef liggen. Dat ie gefixeerd werd is logisch met wapendreiging (het wordt pas echt moeilijk als die kerel mogelijk een granaat onder zijn buik verstopt).

Statistisch gezien zou het ook raar zijn als een arrestant nooit overlijdt. Dat gebeurt op straat en in bed namelijk ook.

Tip: als je ooit gearresteerd wordt, werk ondanks je schrik en adrenaline normaal mee, dan is het nog het minst vervelend. Probeer het maar eens met je vrienden. Op je buik op de grond liggen is altijd kut maar deal with it.

Doper | 30-06-15 | 07:50

De foto gemaakt op de intensive care doet vermoeden dat de man al geen vitale functies meer heeft, het gevolg van ernstig en langdurig zuurstofgebrek van het brein, met massale zwelling ervan tot gevolg. Een goed uitgevoerde obductie brengt de oorzaak wel aan het licht (meerdere ribfracturen, verpletterd strottenhoofd of gebroken nekwervels) of wellicht toch een groot hartinfarct tgv de stressreactie

DokterNo | 30-06-15 | 01:26

Je ziet de grote politiagent een fikse lange nekklamp toepassen. Niet even,hij doet dat langere tijd.

Ik wil nu geen oordeel vellen, politie heeft het best moeilijk.
Laat de rechter maar een oordeer vellen.
Mijn Japanse meester heeft mij geleerd,/ vertelt dat een nekklemp, wurgeep al na 12 / 20 seconden dodelijk kan zijn.

Slaap zacht.

shit01 | 30-06-15 | 01:20

Nou, vanaf moment zittend bij het busje is de man al gestikt. Of door het gewicht op zijn rug of, en dat zou me ook niet verbazen dat die diender aan het hoofdeinde de nek van de arrestant heeft gebroken.
Of deze arrestatie op juiste gronden heeft plaatsgevonden weet ik niet, wat zeker in ernstige mate verwijtbaar is is het niet juist inschatten van de medische toestand van de man en hierdoor het achterwege laten van levensreddende handelingen. Beschamend niveau dit !!!

DokterNo | 30-06-15 | 00:56

in deze tijd niet gaan roepen dat je een wapen hebt, hoe dom kan je zijn, en nee niks omdat kleurtje: niemand moet zo dom doen wit of zwart, veiligheid van burgers gaat voor. politie heeft het goed gedaan, had ie maar bek moeten houden en meewerken. later uitleggen kan altijd nog

mmkk | 30-06-15 | 00:41

Hmmm ik heb begrepen dat de man een dronken geintje maakte. Met dat wapen bedoelde hij nemelijk iets heel anders. Hij wees daarbij op zijn kruis . Hij riep dus niet echt dat hij een wapen had.En ja vooral de jonge agentjes maken zich in den haag schuldig aan wel te hard politie optreden. Zijn namelijk gefrustreerd en willen zich vooral voor vrouwelijke collegas laten zien als stoere harde bikkels.Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar vele wel.Heemstraat ook zo'n buro waar veel klachten over zijn . Zeg maar vele malen meer als het landelijke gemiddelde. En soms onterecht maar steeds vaker terecht.Maar ja een onderzoek bestaat uit zeg maar de slager die zijn eigen vlees keurt. Voor wie het niet gelooft. Ik zou zeggen dien eens een klacht in.Dan praat je daarna wel anders.Klagen heeft namelijk merendeel weinig zin. Want het is namelijk de slager die zijn eigen vlees keurt. De chef van dat politieburo is namelijk ook degene die beoordeelt of de klacht terecht of onterecht is. En raad dan maar eens wat meestal de uitslag is.

tweetybird | 30-06-15 | 00:36

@Tijl U | 29-06-15
Aparte manier van reaguren.

Vageling | 30-06-15 | 00:07

@TeeJee | 29-06-15 | 23:12
Was te voorspellen. Illegale demo. Bovendien trekt dit foute figuren aan die de confrontatie opzoeken. Wat ik voorspelde. Gek? Nee, was te verwachten. Schilderswijk kan los vermomd onder demonstranten. En nu framen. Man man man. Dat ziet een welnadekend mens toch aankomen!

Vageling | 30-06-15 | 00:04

'Quote' - 2e punt van keiharde kritiek is niet zozeer het begin, maar nadat ie levenloos op de grond zat met zijn hoofd naar voren had de politie moeten handelen. - - Zo zit ELKE zuiplap als hij de strijd verloren heeft en moe is. Dat herkent elke agent en is voor hem de normaalste zaak van de wereld.

Tijl U | 29-06-15 | 23:35

Ik stel voor dat de politie de volgende die in een menige roept dat jij een vuurwapen heeft, gewoon netjes vraag of dat zo is en als hij dan 'nee' zegt gewoon laat gaan. En dan maar hopen dat de moeders van al die criticasters ernaast staan als hij zijn pipa trekt en rond gaat schieten.

Tijl U | 29-06-15 | 23:32

Verwarde man dan maar weer?

Tijl U | 29-06-15 | 23:30

En ja, natuuuuurlijk werd hij tegen de grond gedrukt omdat hij zwart was. Helemaaaaal niet omdat hij riep dat hij een wapen bij zich had. Dat speelde geen enkele rol. Puur racisme dit. Wij zijn zwart, dus wij zijn de pineut. Zo moeten ons ook altijd hebben. Wentel, wentel.

Tijl U | 29-06-15 | 23:29

Maar ja, kleurtje, dus underdoggie. En emo hysterie van lui met een chronisch kinderwaardigheids- en slachtoffercomplex.

Tijl U | 29-06-15 | 23:27

Wat nou doodslaan. De man werd gewoon tegen de grond gedrukt en daar gehouden. Daar ga je niet dood aan. Wedden dat ie onder invloed van drugs of drank was of gewoon een hartaanval kreeg? Als je roept dat je een wapen bij je hebt is prio nummer 1 van de politie: handjes en polsjes klem zetten voor de gast inderdaad een wapen trekt.

Tijl U | 29-06-15 | 23:26

De demonstranten laten zich al van hun beste kant zien.
Maakt maar weer mooi duidelijk hoe mentaal beperkt men is.

TeeJee | 29-06-15 | 23:12

@Berbaar
Oké. Zojuist oud Windows laptopje gestart met Internet Explorer en zie nu dat er een plaatje onderaan het artikel staat. Zal vast iets mis mee zijn dat deze niet wordt getoond op mijn reguliere systeem, dus straks maar weer de schone image terug zetten. Ik kan je vertellen dat de persoon in die foto in ieder geval lichamelijk niet dood is, want dat ziet er heel wat enger uit en met een beetje geluk hoef jij dat nooit te zien. Schijnbaar zat er dus nog wat leven in voordat ze hem meenamen. Maar zeg nou zelf: als je iemand op z'n nek moet meppen om te kunnen voelen of hij nog een hartslag heeft is er toch echt iets heel fouts met hem aan de hand. Je ziet gewoon in dat tweede filmpje dat ze aan het discussiëren zijn wat ze met hem gaan doen en dat ze beseffen dat het niet goed gaat, en vervolgens zie je dat ze hem als een zoutzak in de arrestantenbus dumpen. En ja daar heb ik een probleem mee en overduidelijk vindt het OM dat eveneens reden voor nader onderzoek. Ik hoop maar dat jij geen rechter bent, want dat zou vrij funest zijn voor het laatste sprankje geloof dat ik nog in deze zogenaamde rechtstaat heb.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 23:11

Vageling | 29-06-15 | 22:46
Ik weet het waarde Vageling dat zal mij leren educatief bezig te zijn met de dommen en Gutmenschen

Berbaar | 29-06-15 | 22:56

@Berbaar | 29-06-15 | 22:38
Stond in een link op het vorige topic en twitter, facebook whatever. Het staat er vol mee. Reaguurder heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Denkt ook dat wij in NL dode mensen opnemen en in een ziekenhuisbed gooien. Tjah.

Vageling | 29-06-15 | 22:46

@Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:34
Helaas heeft u zichzelf met deze tegel belachelijk gemaakt. Zelfs ik heb die foto's gezien. Duidelijk niet ingelezen en compleet emo gaan. Jammer. U bent af.

Vageling | 29-06-15 | 22:40

Op FB oproepen gezien met het verzoek namens de demonstranten om kinderen en huisduieren thuis te laten ivp het uiten van emoties en frustraties. Met andere woorden geweld wordt niet geschuwd.

toetanchamon | 29-06-15 | 22:39

i = o

Berbaar | 29-06-15 | 22:39

Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:34
Misschien ligt het niet aan U maar aan het ontbreken van FB toegang want daar komt die pic inderaan het artikel vandaan.
scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-...

Berbaar | 29-06-15 | 22:38

@Laagopg,dramnegertd | 29-06-15 | 22:08
Het zit je nog steeds dwars hé? Jouw probleem. Context niet kunnen begrijpen. Idem. Inderdaad een laaggeleide dramnegertd. Heb jij het leuk knul? Mooi. Ga eens deaud. Jij verveelde ver terug al met je hond. Ik had het namelijk niet over het incident op zich maar over specifiek genoemde reaguurders. Ook mijn zin erboven. En het raakt je gevoelige snaar.

Vageling | 29-06-15 | 22:36

@Berbaar | 29-06-15 | 22:27
Zal aan mij liggen, maar waar op die pagina zie jij precies een foto van meneer in het Haga? De link naar de OM pagina waar stond dat de man onderweg onwel zou zijn geworden werkt zelfs niet meer. Volgens mij heb jij een beetje teveel fantasie.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:34

Duh... Dat zijn dus de filmpjes die ik reeds kende. Of moet ik in de reacties gaan spitten?
Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:10
Zucht ik zal heel L.A.N.G.Z.A.A.M. typen maar het gaat hier om de feauteau van meneer in het Haga.
U beweerde "als de politie een lijk aanlevert" denkt U nu echt dat men meneer dildos in de neusgaten stopt en op apparatuur aansluit als hij reedsch de lijk fase had bereikt?
-
Duidelijker kan ik het niet maken, dit is mijn ultieme poging en daar zult U het mee moeten doen.

Berbaar | 29-06-15 | 22:27

@Bad Karma | 29-06-15 | 21:26
Echt? Wat denk jij zelf? Emphatie heb ik wel. Daarom kan ik ook goed begrijpen dat de betrokken agenten het ook niet in hun koude kleren gaat zitten. Iedereen verliest hier. Er is iets goed misgegaan. Onderzoek moet uitwijzen wat precies.

Vageling | 29-06-15 | 22:26

@Bad Karma | 29-06-15 | 21:41
Nou? Moet je niet bij de screeuwerij zijn? Je weet het toch zo goed?
Ga dan de straat op voor je mening joh.

TeeJee | 29-06-15 | 22:25

@Jimmydepimmy | 29-06-15 | 22:01 Geen idee. Maar volgens mij is het altijd de bedoeling dat er medische controle is als iemand buiten bewustzijn is.

coke eiland | 29-06-15 | 22:18

coke eiland | 29-06-15 | 21:51 Geen idee. Maar volgens mij is het altijd de bedoeling dat er medische controle is als iemand buiten bewustzijn is.

coke eiland | 29-06-15 | 22:16


@Hufter | 29-06-15 | 21:43
Heeft u ook op FB de oproepen gezien met het verzoek namens de demonstranten om kinderen en huisduieren thuis te laten ivp het uiten van emoties en frustraties. Met andere woorden geweld wordt niet geschuwd. Goh en dat door de mensen die naar een demo tegen geweld gaan.

toetanchamon | 29-06-15 | 22:15

@Berbaar | 29-06-15 | 22:06
Duh... Dat zijn dus de filmpjes die ik reeds kende. Of moet ik in de reacties gaan spitten?

Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:10

De politie is toch allang je beste vriend niet meer, behandelen geen aangiftes van burgers, noch wordt dit opgelost. Nergens tijd voor maar wel dagen lang agenten beschikbaar voor langs de weg geld afpakken van werkende burgers. Wordt je met de dood bedreigt, helaas we kunnen nu niks, als hij voor je deur staar en bezig is met je dood maken moet je even bellen dan komen we je (hem, de dader natuurlijk) helpen. En omdat iedereen zo op hen neerkijkt botvieren zij hun frustraties op de burgers uit, geweld, niet helpen of boetes. Maar zij vergeten dat wij, de werkende burgers hun salaris betaald. En daarmee meebetalen aan het niet opnemen van aangiftes, het niet oppakken van meldingen en het flitsen als je 5 kilometer te hard rijd. En kunnen wij, de betalers van dit alles enige druk uitvoeren om dit naar behoren te laten functioneren ? Nee, tot zover de "democratie".

leijpeideaud | 29-06-15 | 22:08

@Vageling 21:21
Hahahahaha, waar is mijn teiltje? Hou de zinsnede "inhoudelijk reaguren" uit de laatste zin in gedachte en lees dan wat hij daarboven heeft gekliederd! Deze vageling moet wel een stamboom hebben en daardoor een onvervalste Ras-Mongool zijn! Kan niet anders...

Laagopg,dramnegertd | 29-06-15 | 22:08

Als deze man nu gewoon naar de politie had geluisterd en niet stoer wilde doen was er niets gebeurt.

Bij de meeste van dit soort zaken (ook in de VS) ontstaan problemen omdat de verdachte zich verzet of ander problemen veroorzaakt. En als de verdachte een "kleurtje" heeft word al snel de racismekaart getrokken en de agenten van racisme beschuldigd.

Helaas zullen dit soort incidenten in onze multiculturele samenleving alleen maar toenemen omdat veel allochtonen het gezag van de politiek niet accepteren en niet erkennen.


Hector30 | 29-06-15 | 22:07

@Berbaar | 29-06-15 | 22:00
Dag pikkie.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 22:06

Nou OK dan ik ben de rotste niet en de intellectually challenged moeten ook geholpen worden nietwaar.
Waarschuwing! het is geen fijn gezicht maar dat is deaud nooit
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...

Berbaar | 29-06-15 | 22:06

Regelmatig lees is hier dat die slappe Nederlandse politie eens harder op moet treden. Dit kun je niet als slap optreden bestempelen. Vragen?

vinster89535421 | 29-06-15 | 22:06

coke eiland | 29-06-15 | 21:51
Het is mij volkomen onduidelijk of Nederlandse agenten nou wel of niet een EHBO-diploma (moeten) hebben. Als dat zo is, dan is medische eerste hulp door een agent denk ik niet veel beter of meer of minder dan die door iemand van het EHBO-tentje.
Maar goed... dat in de bus leggen roept vragen op. Maar misschien ademde hij wel gewoon en had hij een pols?

www.ambulancezorg.nl/nederlands/pagina...

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 22:01

@Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:54
Toedels knul!

Berbaar | 29-06-15 | 22:00

@coke eiland | 29-06-15 | 21:51
Eens. Op het moment dat de agenten constateren dat hij buiten bewustzijn is, had een ambulance gebeld moeten worden.

Lewis Lewinsky | 29-06-15 | 22:00

@ukuppes | 29-06-15 | 21:44
Ik verdraai niks, jij geeft aan het filmpje(s) niet gezien te hebben en komt wel met een mening/verhaal. Waar is dat dan op gebaseerd? Oh en het is nogal beledigend om Timmermans een man te noemen, aangezien ik een man ben ;)

toetanchamon | 29-06-15 | 21:59

Of Parkpop verbieden.
Of entree heffen.
Het is helaas niet anders.

Piet Karbiet | 29-06-15 | 21:59

@Berbaar | 29-06-15 | 21:47
En dan noem je mij een vuilbek? Doe eens een spiegel pakken. mafketel.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:54

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 21:26
Voor mij zit het grootste probleem hier. www.youtube.com/watch?v=Zxp2C6yuTao
De zaak is onder controle, de man is buiten bewustzijn en er is geen enkele medische hulp. Het politie optreden tot dan toe kan prima geweest zijn, maar als iemand bewusteloos raakt moet er medische controle zijn, want je weet dat dit kan gebeuren.

coke eiland | 29-06-15 | 21:51

-weggejorist-

Justin Bieber | 29-06-15 | 21:50

"Persofficier Wouter Bos vertelde maandagochtend op Radio West dat Henriquez niet over een wapen beschikte op het moment van zijn arrestatie."

Bad Karma | 29-06-15 | 21:49

Ik vroeg je om een link, niet een nieuwe jijbak.
Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:41
U mag vragen wat U wilt maar ik zit hier niet om ongeínformeerde vuilbekkende lutsers op te voeden.
Extra gratis tipje check ook eensch Powned

Berbaar | 29-06-15 | 21:47

toetanchamon | 29-06-15 | 21:27 Sorry, spelfoutjes ok, maar "me" als bezittelijk voornaamwoord gebruiken werkt nou eenmaal op "me" lachspieren :'-) Een inhoudelijke reactie krijg je verder nou eenmaal niet met die flauwe ad hominems van je.

Ramsesz | 29-06-15 | 21:45

@toetanchamon | 29-06-15 | 21:36

Je verdraaid mijn woorden, ik zeg nergens dat ik denk dat hij door 5 man in elkaar is geslagen enkel dat ik zelf ervaring heb gehad met agressieve mensen in groepsverband (politiestijl) neerhalen en afvoeren en daar valt eigenlijk nooit een dode te betreuren. En mij vergelijken met Timmermans... nogal een belediging ook gezien ik geen man ben.

ukuppes | 29-06-15 | 21:44

En ja hoor:
www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...
En wéér grijpt de politie naar geweld.
Zelfs bij een betoging tegen geweld.
Arme allochtonen toch...
Waarom treft hén nou altijd juist dit trieste lot?

Hufter | 29-06-15 | 21:43

Met honderd man, en hulp van de Britten, in vier dagen vijfenveertig rondreizende criminelen aanhouden noemen ze al een groot succes. Voor het met tien man binnen vijf minuten doodslaan van een Arubaan zijn niet eens superlatieven om te duiden welke euforie er bij de Schalkhaarders heerst.

Morgenhout | 29-06-15 | 21:41

TeeJee | 29-06-15 | 21:34

Heb je het vorige topic hierover ook gevolgd?

Bad Karma | 29-06-15 | 21:41

@Berbaar | 29-06-15 | 21:35
Ik vroeg je om een link, niet een nieuwe jijbak. Er stond een eerder topic met twee filmpjes, waarvan in het tweede filmpje duidelijk zichtbaar na enige discussie een reeds levenloos lichaam het politiebusje in werd gehesen. Als jij vindt dat andere informatie van belang is moet je gewoon antwoord geven op mijn vraag of anders je bek houden.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:41

@ukuppes | 29-06-15 | 21:25
Ik heb wel gekeken en vind het niet vreselijk wat deze man is overkomen. Als je de verhalen geloofd dat hij door 5 politieagenten in elkaar is geslagen, ben je net als Frans Timmermans je maakt met het verhaal je eigen emoties en menig aan. En dat, mijn beste, is dood eng!

toetanchamon | 29-06-15 | 21:36

Ongetwijfeld verwijs jij naar beelden die jij ergens hebt gezien. Heb je ook een link in plaats van stompzinnige jijbakken?
Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:29
Die staan gewoon in de eerdere topics over dit onderwerp vandaag op GS.
Misschien moet je je eerst eensch inlezen voordat je je stupide mening verkondigt.

Berbaar | 29-06-15 | 21:35

Je wordt in Nederland echt niet zomaar aangehouden, dus dat hij iets heeft gedaan of gezegd is duidelijk. Het feit dat hij ook nog verzet pleegt bij zijn aanhouding is heel dom. Zeker als je gewaarschuwd bent.

Spare Rib | 29-06-15 | 21:35

@Bad Karma | 29-06-15 | 21:33
Aangezien je blijkbaar je conclusies al getrokken hebt, zonder dat daar meer aan ten grondslag ligt dan een half filmpje, moet jij niet bij onderstaande schreeuwerij zijn?

www.powned.tv/nieuws/foto/2015/06/groo...

TeeJee | 29-06-15 | 21:34

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 21:26

Er kan wel geroepen worden dat er pimpelpaarse space aliens met een goud randje geland zijn, dat maakt het nog niet waar en het is aan de politie om dat te onderzoeken. Desnoods met het wapen in de hand!!! Maar wat er in dat filmpje gebeurt, kan echt niet. En dan nog vertellen dat ie op onwel werd op de achterbank. Nope!

Bad Karma | 29-06-15 | 21:33

@Geile Markeerstift | 29-06-15 | 21:29
Dat komt een beetje door de auteur. Quid heeft af en toe wat Gutmensch trekjes.

TeeJee | 29-06-15 | 21:32

Overigens vraag ik mij oprecht af of Geenstijl niet milder is ten opzichte van het slachtoffer en feller is ten opzichte van de politie vanwege de afkomst van het slachtoffer?
Het stukje leest een beetje als "kijk het ons toch eens erg vinden dat deze Arubaan doodgeslagen is!!!1!"
Ik kan mij vergissen.

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 21:29

@Berbaar | 29-06-15 | 21:23
Ongetwijfeld verwijs jij naar beelden die jij ergens hebt gezien. Heb je ook een link in plaats van stompzinnige jijbakken?

Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:29

@Ramsesz | 29-06-15 | 20:34
Ik was er al bang voor, verder dan dom lachen kom je niet.

toetanchamon | 29-06-15 | 21:27

"Erger mij de hele dag al"

Hoe zou die familie zich voelen?

Bad Karma | 29-06-15 | 21:26

Bad Karma | 29-06-15 | 20:35
Ik was niet daar, ik heb dus geen idee wat er voorgevallen is. Meneer zou daar geroepen hebben dat hij een wapen had, dat is minimaal verstoring van de openbare orde en in sommige gevallen kan het al een terreurdaad op zich zijn (we hebben allemaal meerdere keren gezien waar paniek toe kan leiden).
Als hij inderdaad heeft lopen roepen dat hij gewapend was dan ben ik blij dat de dienders gereageerd hebben (ook al zou meneer achteraf mogelijk totaal ongevaarlijk zijn gebleken en misschien alleen een slecht grapje hebben willen maken).
Ik mag aannemen dat de dienders deze afloop niet gewild hebben.
Onderzoek moet dit uit gaan wijzen.

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 21:26

Heb het filmpje niet gezien want vind het vreselijk wat die man is overkomen kan daar dus niet over oordelen maar heb ooit gewerkt bij een gesloten inrichting voor verstandelijk beperkten met zeer ernstige agressieproblematiek. Vaak grote sterke patiënten die heel gevaarlijk gedrag vertonen en totaal gesedeerd en gedrogeerd onder de verdoving zitten.Elke medewerker heeft een alarm en wordt getraind voor handelen bij escalatie. Dat hield in een patiënt met 5 andere medewerkers naar de grond brengen en lang op de patiënt zitten en noodmedicatie toedienen om vervolgens naar separeerruimte brengen. Iedereen had na zo'n escalatie blauwe plekken en wondjes ook de patiënt. Deze escalaties zijn bijna dagelijkse kost en er zijn meerdere gesloten inrichtingen met gevaarlijke agressieve sterke patiënten. Volgens mij vallen daar veel en veel minder doden dan bij politiearrestaties. Ik heb gewoon een slecht gevoel bij het overlijden van deze meneer.

ukuppes | 29-06-15 | 21:25

@Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:59
Dus jij denkt dat de artsen al die apparatuur aansluiten en die buttplug in zijn neus steken als de patient al deaud was?
-
Tegen domheid is geen kruid gewassen (vrij naar JP)

Berbaar | 29-06-15 | 21:23

@Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:43
Out is out, of 'ie nu lam of onwel is, toch wel handig om even actie te ondernemen. Zouden zo maar mensen dood aan kunnen gaan....

Humungousfungus | 29-06-15 | 21:22

Erger mij de hele dag al aan bepaalde muppets. Gejank. Droevig.

Hoi Bad Karma (goed gekozen nick muppet. Nu alleen nog beseffen waarom je slechte karma hebt)

Hoi louis6227. (Schuimbekkende muppet. Slabbertje? Gek.)

Hoi Makro777. (Idioot.Vermoorden? Dan had hij wel een kogel door zijn kop gejaagd. Hooivork? Meeloper. Jij staat achterin in de rij waar het veilig is.)

Hoi knerf. (Net zoals je maatjes hierboven authoriteits problemen. Lekker bijhand doen en de stoeptegels kussen terwijl het armbandje omgaat? Goh wat raar.)

Is het zo moeilijk om gewoon mee te werken. Of ben je dan niet G genoeg? Verder wacht ik wel af met inhoudelijk reaguren totdat er meer bekend is.

Vageling | 29-06-15 | 21:21

Oh shite, m'n comment van 21:01 was voor Igor Putkin | 29-06-15 | 20:23

Aristotalloss | 29-06-15 | 21:19

Ik heb ooit (bijna 9 jaar geleden) meegemaakt dat er 4 a 5 beveiligingsmensen van station Amsterdam Centraal bovenop mij doken... Er werd verondersteld dat ik geen geldig vervoersbewijs had ( was wel het geval ) , ik kwam wat apart over omdat ik dronken was en heel misselijk. Alle beveiligingsbeambten waren van allochtone afkomst, toch is nooit in mij opgekomen deze mensen als racist te zien; ik had de gedachte dat ze waarschijnlijk meerdere personen die dag of week hadden ontmoet die enigszins aan het profiel voldeden waar ik ook in paste ( man van begin twintig met gekleurde Nike schoenen) en die wel zwartreisde of gewelddadig waren.
Toen de opgetrommelde agenten ter plaatse kwamen was ik blij, die schatte de situatie juist in en de NS/beveiligingsmensen kregen een uitbrander.
Ik heb nooit verdere actie ondernomen om deze mensen ter verantwoording te roepen, dat had ik misschien wel moeten doen.

Stripe Square | 29-06-15 | 21:17

Heb zelf 9 jaar terug een familielid verloren als gevolg van politiegeweld, onder nagenoeg dezelfde omstandigheden, alleen had hij nog de pech dat het in een Brabants gehucht gebeurde, in de tijd voordat iedereen met een camera rondliep. Die zaak kwam niet verder dan een kadertje in het regionale suffertje en een foponderzoek zonder conclusie. Getuigen werden niet gehoord, er werd blind gevaren op de verklaringen van de twee agenten, die er met overplaatsing naar een gemeente verderop vanaf kwamen.

Dat deze zaak in tegenstelling tot de 'onze' nu wél zo breed uit wordt gemeten bezorgt me toch wel gemengde gevoelens, maar het gevoel dat overheerst is de hoop dat voor de nabestaanden van deze meneer wél een antwoord komt, met bijpassende maatregelen.

En daarnaast koester ik nu de hoop dat Quincy Gario ook spoedig eens zal ondervinden wat écht leed inhoudt. Tja. Sorry.

Want hoe gestoord moet je zijn om dit soort ongelooflijk tragische gebeurtenissen bij herhaling te misbruiken voor je haatcampagne tegen de witman, welke eigenlijk niet meer is dan een nichterige schreeuw om aandacht met bijkomende financiele voordelen. Lamlendige zakkenvullende randdebiel, hij heeft geen idee waar ie over praat. Dit stuk uitschot is het licht in z'n ogen niet waard.

Morris Stockwood | 29-06-15 | 21:17

Tja het roepen dat je een pistool van 42cm in je broek hebt, dan mag je dus vermoord worden hier in NL?!

potverdrie | 29-06-15 | 21:15

@Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:55
Dat is onmogelijk. Een lijk wegwerken of in het beste geval iemand de medische zorg die hij nodig heeft ontzeggen is per definitie altijd fout.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:15

En wie zien we met z'n grafbek op 0:41 op het filmpje van de betoging nu?

www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

Juist ja, beroepsbetoger Al-fuckdekoning-Jaberie de zwartepiethater .....

Hufter | 29-06-15 | 21:15

@Bad Karma | 29-06-15 | 20:58
Aha, dus jij gaat op de stoel van de rechter zitten en begint alvast met schreeuwen.

Toppertje.

TeeJee | 29-06-15 | 21:11

@Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:50
Uhhh, nee. Ik ga er niet vanuit dat ze dan moedwillig om zeep hielpen, alhoewel dat verder niet uitgesloten is natuurlijk. Waar ik op basis van de waargenomen beelden wél van uitga is dat ze moedwillig hebben geprobeerd dit feit te verdoezelen. Het is mijn stellige overtuiging dat dit laatste ook het punt is dat het OM reden geeft om aan deze zaak meer onderzoek te verrichten dan gebruikelijk.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 21:11

@perfectebuur 20:36 "
Hey flippo, spreek jezelf eens niet zo tegen en geef eens niet iedereen hier van die onnozele adviezen, "fileveroorzakert"! De één "moet buiten gaan spelen", de ander "moet niet vergeten te eten." ... en wat moet jij dan?

Laagopg,dramnegertd | 29-06-15 | 21:11

Typisch dat Quinsy Gaar-io iedere gelegenheid aangrijpt om de aandacht op zichzelf te vestigen door middel van drogredenen. Antillianen staan al lang onder verdenking. Toen was GeenStijl niet eens geboren.
De Tour de France verkloten: ben benieuwd hoeveel koppen daar gaan rollen. Gelukkig fietsen er geen negers mee ;-)

Pen | 29-06-15 | 21:10

@Ramsesz | 29-06-15 | 20:59
Niemand kan zo'n video objectief bekijken. Vandaar de verschillen in interpretatie en ook precies de reden waarom we verscheidene rechtbanken kennen, hoger beroep en meervoudige kamers.

TeeJee | 29-06-15 | 21:10

Voor alle mensen die dit goed praten: Ze hadden hem ook kunnen arresteren zonder hem dood te slaan. Meneer had mee moeten werken maar het is de politie die dit zo gierend uit de hand laat lopen. En halve Gario toont zich na de MH17 ramp alweer een lijkenpikker. Ik daag hem uit om de intocht van Sinterklaas in Spakenburg of Urk eens onaangekondigd te verstoren. Dus zonder politie om hem te beschermen.

pendajo | 29-06-15 | 21:08

sallandstrots | 29-06-15 | 21:04
Lijkt mij ook. En je handen stijf BOVEN je hoofd houden terwijl je al out bent of dood, lijkt mij toch ook behoorlijk lastig. Bovendien is een nekklem niet (per definitie) dodelijk. Je gaat in het slechtste geval (eerst) out. Maar in dit geval zal er wel meer meespelen. Zwak hart, hersenbloeding. Who knows...

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 21:07

Hahahaha Daar gaan we weer.....
"De demonstratie wordt ondersteund door Mad Mothers, een beweging die zich inzet tegen discriminatie en racisme. Ook een organisatie die zich hardmaakt tegen Zwarte Piet is aanwezig. Tijdens de betoging klinken brullende motoren, sirenes en vuurwerkknallen" Kortom Tokkies, mensen die zichzelf discrimineren omdat ze denken anders te zijn en criminelen op een motor.http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/4090905/2015/06/29/Veel-mensen-op-de-been-bij-protest-dood-Mitch-Henriquez.dhtml

toetanchamon | 29-06-15 | 21:05

Ik hoor die agenten toch 12 x vragen om zijn handen op de rug te doen.......en dan niet doen he. Tja, dan kun je dit soort dingen krijgen.

sallandstrots | 29-06-15 | 21:04

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:17
Aluhoedje!?! Je moeder is een aluhoedje!!1
Ik werk zelf ook regelmatig met video-editing-programma's maar zo'n joekel van een blur die ook hèt belangrijkste journalistieke feit in het hele filmpje wegneemt...
Als dat niet met opzet is dan hebben ze er wel een hele grote sukkel achter de montagetafel zitten!

Aristotalloss | 29-06-15 | 21:02

de video's bewijzen het nu ook weer, "liever een zuster als hoer, dan een politieagent als broer!"

Laagopg,dramnegertd | 29-06-15 | 20:59

Ah gelukkig, Al Sjeberie is er ook:

AFA Den Haag ‏@afadenhaag 4m4 minutes ago
Toespraken voor bureau Heemstraat door o.a. Abulkasim Al-jaberi #MitchHenriquez

Lepo | 29-06-15 | 20:59

@Berbaar | 29-06-15 | 20:39
De volgende dag? Je bedoelt zojuist? Vandaag is nogal een ruim begrip en als de politie een lijk aanlevert is het ook maar verder afwachten tot een daartoe bevoegd arts de tijd ziet of neemt om daar een officiële doodverklaring voor af te geven. Sectie zal ongetwijfeld meer informatie opleveren over wat de man fataal werd en een meer precieze indicatie op welk moment.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:59

TeeJee | 29-06-15 | 20:53 Inderdaad. Een conclusie kunnen we de hand daarvan dus ook niet trekken. Maar veel reaguurders lijken beelden te hebben gezien waarop de man heftig tegenstribbelt. Anderen schijnen overigens te zien dat de politie de man "doodslaat" dat zie ik al helemaal niet. Wel lijkt me de nekklem o geoorloofd en dodelijk. Aan de andere kant snap ik ook dat je - zeker in deze tijd - als agent denkt "liever hij dood dan ik"... Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ramsesz | 29-06-15 | 20:59

Bad Karma | 29-06-15 | 20:52
Zeg B, wélke 'vrijheid' ben jij dan precies zo bang om kwijt te raken?
Je mag hier in Nederland tegenwoordig trouwen met wie je wilt, aantrekken wat je wilt, blowen waar je wilt, drinken als je wilt, vreemdgaan als je wilt, zeggen wat je maar wilt, stemmen op wie je wilt, geloven wat je wilt.
We leven nou eenmaal in een SAMEN-leving en dat kan simpelweg niet zonder bepaalde regels. Of het nou gaat over omgangsvormen of over te hard rijden.
Of versta jij onder 'vrijheid' wellicht: precies maar doen waar je zelf met je eigen ikkie zien in hebt, zonder met ook maar iemand rekening te houden?
Als je volledige vrijheid wenst, dan ga je toch lekker in Alaska zitten...

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:58

TeeJee | 29-06-15 | 20:50

Nee, niet echt. Alleen als er onschuldige doden vallen. Met name door mensen waarvan je mag verwachten dat ze levensbeschermend optreden, althans, daar maken ze reclame mee.

Bad Karma | 29-06-15 | 20:58

Er stonden uiteindelijk maar zo'n 200 boeroepers voor het bureau, waarschijnlijk heeft het gros van de onderbuik verontwaardigden toch nog op tijd het licht gezien.
Of er was iets op de Kampingzender natuurlijk

Berbaar | 29-06-15 | 20:58

Ze hebben hem wel degelijk gesloopt

lady-kuthaar | 29-06-15 | 20:56

@Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:46
Het kan toch ook zo zijn dat die agenten gewoon goeder trouw hebben gehandeld? Waarom gelijk die agenten veroordelen.

Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:55

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Rijksambtenaren getuigenissen tellen voor twee, erg fascistisch maar zo is de wet. Jammer hoor.

Jim Lovell | 29-06-15 | 20:55

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:46

Wil je werkelijk in dit topic beginnen waarom overtredingen in het verkeer niet vallen onder het strafrecht maar onder bestuursrecht? Doen we wel een andere keer!

Bad Karma | 29-06-15 | 20:54

@Ramsesz | 29-06-15 | 20:52
Dat is het geinige aan dergelijke beelden. Meestal zie je alleen de afloop, maar nooit wat er aan vooraf ging.

TeeJee | 29-06-15 | 20:53

Eduard-O | 29-06-15 | 20:48 Knap dat jij dat zo zeker weet. Op welke video zie jij hem tegenstribbelen? Serieuze vraag. Ik zie alleen meerdere agenten op een amper bewegende man zitten.

Ramsesz | 29-06-15 | 20:52

Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:45

Nee, liever niet. Ik lever liever geen vrijheid in voor veiligheid. Wijze mannen zeggen dat je op die manier beide verliest. En dat geloof ik.

Bad Karma | 29-06-15 | 20:52

Demense die "ACAB" schreeuwen zijn niet goed wijs en wens ik een flinke inbraak tijdens hun vakantie of een ander traumatisch iets toe. Maar dan niet gaan janken bij het politieburo, OK? Dan moet je ook een vent (m/v) zijn en het zelf maar oplossen

Dhr. de Wit | 29-06-15 | 20:50

@Bad Karma | 29-06-15 | 20:44
Sta je ook altijd vooraan met je Palestina sjaal om je kop te gillen dat je anarchie wil?


Man man man.

TeeJee | 29-06-15 | 20:50

Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:46
Ja, maar jij gaat er daarbij dan van wél uit dat ze dat moedwillig, doordacht en met opzet deden. En dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Het reaguursel van LieberLiber | 29-06-15 | 20:22 vond ik daarom nogal sterk.

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:50


Justin Bieber | 29-06-15 | 20:40

Makkie, Pol Pot! Vraag het maar aan één van zijn grootste bewonderaars, Paul Rosemöller. Pols intenties waren goed want hij wilde gewoon een paradijselijke socialistische heilstaat oprichten en waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Nee, PoL Pot was zo gek nog niet...

eerstneukendanpraten | 29-06-15 | 20:48

@louis6227 | 29-06-15 | 20:34
Als je mij kaslam een busje moet inslepen dan zie ik er waarschijnlijk ook dood uit. Ik = 2.01 en 120 kilo. Dus dat "slepen met een dode" zie ik niet zo.

Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:48

Maar goed, ga er maar aan staan als politie agent in een stad en in een tijd waarin een groot deel van de bevolking geen enkel respect heeft voor de Nederlandse politie, of aan Nederlanders in het algemeen. Ze moeten wel keihard optreden, helaas.

Ramsesz | 29-06-15 | 20:48

Hij bleef zich verzetten. Politie deed alle moeite om hem boeien om te doen. Daar heb je dan 4 a 5 man voor nodig. Dat deden ze prima. Niets op aan te merken. Iedereen die denkt dat het anders kan vergist zich.

Eduard-O | 29-06-15 | 20:48

En de manier waarmee wordt geprobeerd het onder de tafel te schuiven verdient geen schoonheidsprijs. Zoals gewoonlijk.
Bad Karma | 29-06-15 | 20:44
Als er überhaupt een prijs moet worden uitgedeeld dan denk ik dat jij en de rest van de voorbarige conclusietrekkers hier een goede kans maken op de domboprijs.

Berbaar | 29-06-15 | 20:47

Dit had natuurlijk voorkomen kunnen en moeten worden.
Het zorgt wel voor de nodige afleiding want dit is natuurlijk een van de grootste problemen waar dit land mee te kampen heeft...

Desmoulins | 29-06-15 | 20:47

@Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:32
Snap ik. Het halve Gario standpunt steun ik hier ook helemaal niet. Maar dat laat onverlet dat de beelden impliceren dat het hier om uitermate foute agenten gaat die probeerden te verbergen dat hun arrestant onder hun handen was overleden.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:46

@ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:25 Nee ik denk ook niet dat ze zo verknipt waten dat ze het bewust hebben gedaan, maar ik denk ook niet dat Kluivert bewust Putman doodreed om maar eens een dwarsstraat te noemen.

coke eiland | 29-06-15 | 20:46

Bad Karma | 29-06-15 | 20:44
"Belastinginners"? Politie? Leg uit!

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:46

Ze zouden Gario een chemische dwangbuis moeten geven want het begint nu wel heel erg de spuigaten uit te lopen met die vuile lijkenpikker. Hoe schaamteloos is het om Geenstijl te framen, werkelijk ongelooflijk!

Er van uitgaande dat de dode meneer zich verzet heeft, sta ik volledig achter de politie. Als je er zelf voor kiest orders van agenten te negeren en ze het moeilijk maakt dan zijn de gevolgen voor jezelf. Altijd maar weer die slachtofferrol aannemen is lekker makkelijk. Er lijkt niemand meer verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar daden. Jamaar, zij deden dit, dan mag ik dat, etc. Nee! Het moet een keer afgelopen zijn. Je bent je eigen mens met je eigen verantwoordelijkheden. Basta!

Dhr. de Wit | 29-06-15 | 20:45

ACAB

DrGreenthumb | 29-06-15 | 20:45

@Bad Karma | 29-06-15 | 20:30
"Zou je als politie niet eerst willen weten of de man wel een strafbaar feit gepleegd heeft? " - Nee. Dat maakt e rechter wel uit. De poltie dient geen enkel risico te nemen als het gaat om dit soort dingen. Gelijk ingrijpen en eventuele collateral damage later oplossen. Zou houd je Nederland veilig! En dat willen we allemaal toch?

Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:45

@Justin Bieber | 29-06-15 | 20:40
Israël?

toetanchamon | 29-06-15 | 20:45

perfectebuur | 29-06-15 | 20:36

Het prikt hé? Zeg maar niets hoor. Hier is een heel erg smerig spelletje gespeeld door macho geüniformeerde belastinginners met een dode tot gevolg. En de manier waarmee wordt geprobeerd het onder de tafel te schuiven verdient geen schoonheidsprijs. Zoals gewoonlijk.

Bad Karma | 29-06-15 | 20:44

Werden de rondreizende criminele bendes uit Oost-Europa in hun nieuwe Mercedessen en BMW's maar zo hard aangepakt. Maar dat mag niet anders worden ze in Brussel boos want vrij verkeer van mensen en goederen en zo...

eerstneukendanpraten | 29-06-15 | 20:44

We leven nog gewoon in een normaal land.
Graaf van Egmont | 29-06-15 | 20:35

Daar zijn de meningen helaas over verdeeld.

G,I. Jane | 29-06-15 | 20:44

@Humungousfungus | 29-06-15 | 20:29
"Enige dat de politie te verwijten valt is het niet adequaat handelen op het moment dat ze merken dat de toevallige en onschuldige passant het bewustzijn heeft verloren..." - Die man was onder invloed. Dus hoe herken jij het verchil tussen lam en onwel? Is daar een testje voor?

Mark_D_NL | 29-06-15 | 20:43

LieberLiber | 29-06-15 | 20:22
Goed geschreven!

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:43

@Bad Karma | 29-06-15 | 20:30
Verzet bij aanhouding? jij zal er geen genoegen mee nemen, maar het is een strafbaar feit.

toetanchamon | 29-06-15 | 20:41

-weggejorist-

Justin Bieber | 29-06-15 | 20:40

Op het filmpje zie je dat ze een min of meer dood lijk hun busje inslepen.
louis6227 | 29-06-15 | 20:34
Min of meer dood lijk huh is dat net zoiets als en beetje zwanger?
Btw de beste man schijnt pas de volgende dag in het ziekenhuis zijn te overleden

Berbaar | 29-06-15 | 20:39

louis6227 | 29-06-15 | 20:34
Ik vind ingrijpen door middel van enkel mankracht (dus zonder stokken, getrokken wapens of pepperspray) anders een redelijk milde, passende en proportionele manier om iemand aan te pakken die dreigt met aan wapen. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de agenten de situatie goed hebben ingeschat, door niet meteen naar hun wapens te grijpen.

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:38

Ik vermoed dat er vanavond bij bureau Heemstraat weer wat allochtonen moeten lijden onder politiegeweld.

Hufter | 29-06-15 | 20:38

@ukuppes | 29-06-15 | 20:32
Veel mensen zeggen dingen zonder eerst na te denken. Het is actie reactie, had ie 3 seconde nagedacht was het heel anders kunnen aflopen. Het enige dat zielig is dat mensen daar niet bij stil staan.

toetanchamon | 29-06-15 | 20:36

Bad Karma | 29-06-15 | 20:30
Vergeet niet te eten man. Je bent de hele dag al actief op dit nutteloze topic. Wacht het onderzoek af.
En stop met over het moment van onwel worden te vallen. Zoals ik al eerder zei gaat het om minuten en het kan door communicatie medewerkers anders zijn opgevat. Het komt vaker voor dat berichtgeving vaker een aantal uur later wordt aangepast.

perfectebuur | 29-06-15 | 20:36

Zo zo, wat dacht je toen je dit schreef Johnny? Ik ga eens vol op het orgel qua politie? Even de onderbuik van de reaguurders bepotelen en hen de stront laten uitkotsen?
Het zou je sieren om even het onderzoek af te wachten, zoals we allemaal zouden moeten doen. En graag geen voorschotjes op de uitkomst. We leven nog gewoon in een normaal land.

Graaf van Egmont | 29-06-15 | 20:35

Quinsy de enige betaalde demonstrant.

Brainder | 29-06-15 | 20:35

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 20:33

Ja precies. Gevalletje jammer. En wat precies had ie gedaan?

Bad Karma | 29-06-15 | 20:35

toetanchamon | 29-06-15 | 20:28 "me ogen" hahaha

Ramsesz | 29-06-15 | 20:34

Als die agenten werkelijk hadden gedacht dat ie een wapen had, hadden ze als eersten zelf hun pistool getrokken en hem onder schot genomen en daarna gefouilleerd, tenslotte had ie geen wapen in zijn hand, maar nee hoor ze kozen voor wurging tot de dood er op volgde. Op het filmpje zie je dat ze een min of meer dood lijk hun busje inslepen.

louis6227 | 29-06-15 | 20:34

@Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:32
Ah ja joh. Het bekschuim vliegt hier regelmatig alle kanten op. Toetsenbordhelden, dan krijg je dat.


Maar als de boys in het weekend door oom agent gered worden van een lichtgetinte hyena horde, dan is het natuurlijk halleluja.

TeeJee | 29-06-15 | 20:34

Humungousfungus | 29-06-15 | 20:29
Exact!

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:33

Och, een gezond persoon gaat niet dood aan iets wat op de beelden te zien is. Het feit dat dit handelen schijnbaar nodig is draait op een doorgedraaid persoon, daar mankeert vaak al iets aan. Als persoon werkelijk riep dat hij gewapend was dan had ik het de agenten niet eens kwalijk genomen als ze geschoten hadden
hadden.
Niks aan te doen, sneu voor alle betrokkenen en sterkte voor de nabestaanden.

Geile Markeerstift | 29-06-15 | 20:33

Ik vind het gewoon zielig voor die man en zijn nabestaanden. Misschien iets verkeerds geslikt of gerookt en beetje overmoedig geworden en wat raars geroepen en dat dan met de dood moeten bekopen. Echt onnodig om zo te sterven hij had geeneens een wapen.

ukuppes | 29-06-15 | 20:32

Racisme-roepers moeten bek houden.
Zijn gewoon van die gasten die zo'n zelfde situatie willen hebben als in Ferguson.

Sayer | 29-06-15 | 20:32

Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:25
Over deze laatste acties van de agenten danwel OM heb ik het niet gehad. Als daar fouten zijn gemaakt, dan moeten die geavaleerd worden en moeten er wellicht gevolgen of sancties uit volgen. Als er doelbewust en moedwillig verkeerd is gehandeld, door agenten danwel OM, dan moet er uiteraard een veroordeling uit volgen. Maar tot dat moment ga ik eerder uit van inschattingsfouten, onjuiste beslissingen of samenloop van omstandigheden die 'in the heat of the moment' tot een fataal einde leiden. En grote kans is daarbij (zoals zovaak bij ongelukken met slechte afloop) niet één ultieme oorzaak aan te wijzen, maar is het een samenloop van omstandigheden.
Maar dat die agenten (zelfs hier op GS) direct worden bestempeld als soort moordenaars die vanuit macht, wellust of racistische motieven - en verder zónder aantoonbare reden- iemand van het leven beroven, dat vind ik echt belachelijk.

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:32

LieberLiber | 29-06-15 | 20:22

Wat had de man gedaan? Wat is het strafbaar feit? Zou je als politie niet eerst willen weten of de man wel een strafbaar feit gepleegd heeft? Had ie wel een wapen bij zich? Nee! Daar sta je dan als agent te verkondigen dat ie onwel op de achterbank werd. Corrupte schoften!

Bad Karma | 29-06-15 | 20:30

Moet ik hier nu rouwig om zijn? Gasten als Mitch lijken me gewoon aanleg te hebben in dit soort situaties terecht te komen. Hoeveel hersencellen heb je nu als tussen een grote menigte gaat roepen dat je een wapen bij je draagt..?
En die advocaat maar beweren.. "ja het kwam zomaar in hem op"

Fido_Dido | 29-06-15 | 20:29

Ik denk dat de agenten gewoon even een onschuldige passant in de nek wilden springen met z'n allen...gebeurt hier dagelijks....normaalste zaak van de wereld...

Maar goed, dat iemand out gaat...gebeurt wel vaker bij een beetje sport (en soms merk je dat ook nog niet 'ns). Enige dat de politie te verwijten valt is het niet adequaat handelen op het moment dat ze merken dat de toevallige en onschuldige passant het bewustzijn heeft verloren...

Humungousfungus | 29-06-15 | 20:29

@Ramsesz | 29-06-15 | 19:59
Jij bent lekker objectief bezig hé? De hele wereld kan de beelden zien en jij komt met een bak nonsens. En ja ik voel me een hele bink, Mijn hersens vertellen mij wat me ogen zien, zonder een verhaal een eigen wending te geven.

toetanchamon | 29-06-15 | 20:28

Allemaal filmpjes. Nergens is te zien dat de man roept dat hij een wapen heeft. Ook nergens is te zien dat de politie slaat.
Dat de familie een onderzoek wil is hun goed recht, maar dat 'wij' van buiten gaan oordelen op basis van deze filmpjes is onzinnig.

Guy Veropzoudten | 29-06-15 | 20:28

Zwaar incompetent volk. Hartelijk sorry. Ze waren met meer dan genoeg man om te kijken of hij daadwerkelijk een wapen had.
De man bewoog niet meer! En bij geen enkele van die volidioten waar het bij hem opkomt van "goh volgens mij gaat het totaal niet goed met deze man". Met alle gevolgen van dien.
Ronduit schaamteloos. En dat heeft de minister ook wel door anders had hij niet al meteen even naar Aruba gebeld. #zwaarindekken

G,I. Jane | 29-06-15 | 20:27

Me al vaker dan eens opgevallen, naargeestig wereldje, die politie. Institutioneel leidend aan tunnelvisie. Gevaarlijk, daar waar macht corrumpeert, zeker als er ook nog eens sprake is van een geweldsmonopolie. En ja, dunne scheidslijn, zeker bij gezagshandhaving. Edoch, de geestesgesteldheid bij de hermandad mag wel eens kritisch voor het voetlicht gehouden worden. Daarom, keep the pressure on GS.

RobberenRukkie | 29-06-15 | 20:25

@ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:15 Is dat een mensenleven waard??
coke eiland | 29-06-15 | 20:18
Ik mag aannemen dat ze dat niet verwachtten . Weet ik veel, ik zeg maar wat. Je gaat mij niet vertellen dat al die agenten zo verknipt zijn dat ze dit bewust zo gedaan hebben. Noem me naïef .

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:25

@Jimmydepimmy | 29-06-15 | 19:48
Zoals reeds gezegd, het overlijden van de man zou eventueel nog te verdedigen zijn geweest. Het in het arrestantenbusje hijsen van een lijk en daarmee een plaats delict proberen te verbergen is een strafbaar feit. En zelfs al zou je tegen de in de beelden getoonde reacties van de agenten in veronderstellen dat de man slechts bewusteloos zou zijn geweest, op basis waarvan zouden ze dan onderweg ooit hebben kunnen constateren dat hij onwel werd? Het is tenslotte niet zo dat ze in een arrestantenbusje standaard mensen aan een hartmonitor koppelen. Nee. Vanaf ongeveer 1 minuut in het tweede filmpje begingen deze agenten een onvergeeflijke fout door na te gaan denken wat ze met het lijk zouden gaan doen en te beslissen er een Jorammetje van te maken. Het is jammer dat een S5 notering tegenwoordig niks meer betekent, want dit soort lui wil je zelfs onbewapend als stadswachter of medewerker bij een beveiligingsbedrijf niet hebben.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 20:25

@Veel Vaak | 29-06-15 | 20:13
Nee, je moet je ogen open doen. Hij was al onwel *vóórdat* ie het busje inging, *niet* onderweg. Kijken, jongen, kijken naar de video's.

En dat is nou juist zo belangrijk, omdat het OM dat nou juist wél beweerde, en daardoor dingen de lucht in geslingerd heeft die onjuist waren. Vandaar ook dat het OM die beweringen heeft ingetrokken. Omdat het op beeld staat. Dus je moet kijken, en niet lopen te roeptoeteren vóórdat je dingen hebt bestudeerd.

La Bailaora | 29-06-15 | 20:23

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:17
Man man man. Die agenten werden geblurrd, niet de nekklem.
Aluhoedje.

Igor Putkin | 29-06-15 | 20:23

Van veel reacties vraag ik me toch serieus af of ze hetzelfde filmpje hebben gezien als ik. Ik zie een aantal agenten een vrij lijvige man in bedwang houden en poberen hem te boeien. Niemand deelt meppen uit. Het gaat in volkomen rust, met uitzondering van de schreeuwers in het publiek. Maar daar trekken de dienders zich weinig van aan en doen gewoon wat ze moeten doen: een potentieel gevaarlijk verdacht op een keurige manier onschadelijk maken.

Een flink vent die tegenspartelt bij zijn arrestatie pak je namelijk niet in je eentje. Dat is gewoon onmogelijk. Om iemand in bedwang te houden heb je een paar man nodig, zeker als het een stevig kerel is.

Het gaat fout nadat ze hem eindelijk in de boeien hebben. De verdachte reageert nogal suffig op de situatie. Je ziet ook een beetje de vertwijfeling bij de dienders. Ze weten niet goed wat te doen. Ook niet helemaal vreemd, want dienders hebben vaker te maken met figuren die totaal lamgezopen of stoned zijn.

Mogelijk is de verkeerde keuze gemaakt en is de arrestant met een politiewagen afgevoerd naar het politiebureau. Dat hoort nu eenmaal met een arrestant. Gebeurt tientallen keren per dag. Achteraf gezien hadden ze beter een ambulance kunnen vragen. Maar dat is achteraf. Niemand zit te wachten op een tegenspartelende potige kerel die in een ambulance amok begint te maken. Overbrengen naar het bureau en daar eventueel medische zorg verlenen is ook een optie.

Wat mij betreft een arrestatie uit het boekje. Geen enkel zinloos geweld, alleen iemand stevig in bedwang houden. Dat het uiteindelijk verkeerd afloopt is heel vervelend. Ook voor de betrokken agenten. Die zitten echt niet te wachten op een lijk achterin de politiewagen.

Maar gelijk de racismekaart trekken is wel zo verschrikkelijk dom. En dat mensen zien dat iemand 'in elkaar geslagen wordt' geeft weer eens aan dat een getuige zeer onbetrouwbaar is. Die zien dingen die er niet zijn.

LieberLiber | 29-06-15 | 20:22

Kwit, doe nou eens je huiswerk, als je een stukkie schrijven mag van de baas....
Parkpop was ZONDAG en Night at the Park ZATERDAG.... Moeilijk hé? Te veel 020 navelstaar gesnoven ? Overdosis grachtengordel ?

PerineumPiraat | 29-06-15 | 20:22

Naiveling..Kijk de geschiedenis er op nou bij dit soort incidenten. In 90% van de gevallen werden smerissen vrijgesproken of niet vervolgd.
Ook is het een bekend feit dat rechters eerder een politieman geloven dan een burger.
knerf | 29-06-15 | 20:09
Gelukkig wel want als de, op basis van een onvolledig filmpie, moord en brand roepende randdebielen hier representatief zijn voor "de burger" dan heb ik liever dat de rechter af gaat op de ambtsedige verklaring van een paar popos.

Berbaar | 29-06-15 | 20:22

Bad Karma | 29-06-15 | 20:16
Nogmaals, ik weet niet wat eraan vooraf ging. Het lijkt mij, met de nadruk op " lijkt", dat de agenten zich flink geïntimideerd hebben gevoeld, anders begrijp ik inderdaad dit geweld niet.

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:21

@ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:15 Is dat een mensenleven waard??

coke eiland | 29-06-15 | 20:18

knerf | 29-06-15 | 20:09
Ik denk dat de rechter door de filmbeelden niet om de feiten - een ongeoorloofde nekklem - heen kan.
Overigens censureerde het NOS-Journaal de nekklem pontificaal; het grote publiek mag het weer niet zien, blijkbaar.

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:17

eelko1976 | 29-06-15 | 19:39
Ik heb het over politiegeweld ofwel geweld toegepast door een politieagent. U hebt het waarschijnlijk over excessief politiegeweld en dat was inderdaad niet (duidelijk) te zien. En hoezo onderzoek afwachten? Zijn die politieonderzoeken van de rijksrecherche altijd zo bevredigend geweest? Voor de politie wel ja...

Slimkees | 29-06-15 | 20:17

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:11

Als dat de procedure zou zijn, wat het niet is, dan is dat de te volgen procedure. Klaar. En ja, raar dat men het "aandikt", er is immers een dode. En dat 'aandikken' doen ze maar in corrupte Afrikaanse landen. Liever niet hier. Wij zijn een beschaafd land. En in een beschaafd land volgen we de procedure, toch?

Bad Karma | 29-06-15 | 20:16

@Bad Karma | 29-06-15 | 19:52
Tegen zichzelf in bescherming is genomen.
Ik zeg het gewoon, Vooruitgang!

toetanchamon | 29-06-15 | 20:16

Burgers hebben geen rechten wel plichten in de EU-diktatuur.

frisenfruitig | 29-06-15 | 20:16

Ach beter even uitkomst onderzoek afwachten.
- Volgens agenten riep man iets over pipa = mogelijk
- Man stribbelde tegen, lijkt het wel op dus = mogelijk
- Popo checkte hartslag dus dat ie in leven was = mogelijk
- Ambulance direct naar buro nadat er onderweg was geconstateerd dat het toch niet zo goed ging ook mogelijk
-
Maar:
- De aanhouding zag er flink onhandig uit, inderdaad
- Misschien dat ze eerder hadden moeten constateren dat het helemaal niet goed met die knakker ging, zeker mogelijk.
.
dus we wachten onderzoek af, demonstratie prematuur, conclusies prematuur en dat racisme gejankt is bij de wilde beesten af.
Jou hadden ze net zo aangepakt Quid, tendentieus stukkie!

Berbaar | 29-06-15 | 20:16

Feynman | 29-06-15 | 20:07
Nee, wellicht niet. Maar er bestaat wel zoiets als een beetje goed fatsoen en je een beetje normaal gedragen. Mensen kunnen over het algemeen in dit land prima zichzelf zijn en een feestje bouwen en zichzelf uiten whatever. Maar dan mag je toch ook verwachten dat mensen bepaalde grenzen kennen en zich een beetje fatsoenlijk opstellen? Dat tokkie-gedrag wat je maar al te veel ziet op dit soort festivals (beetje die Koningsdagmentaliteit van 'het is een evenement, dus alles moet maar mogen') stoor ik me mateloos aan. Geschreeuw, troep, vechtpartijen, ongecontroleerde dronkenschap, vandalisme, intimidatie...
Ik vind het niet zo vreemd dat politie daar tegenop treedt. Daar betalen we ze tenslotte voor en daarvoor hebben we als maatschappij omgangsvormen, wetten en regels voor opgesteld.
Zeker bij grote evenementen en in grote mensenmassa's kan je niet iedereen zomaar z'n gang laten gaan. Zou mooi zijn als dat kon, maar zoveel idioten zijn niet in staat zichzelf ook maar een beetje te beheersen.

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 20:16

alleen verontwaardigd doen wanneer het om een neger gaat is puur racisme

druif | 29-06-15 | 20:16

Quinsy op de barricaden voor meer politiegeweld
Rotterdam - Quinsy en zijn kornuiten gaan demonstreren voor meer politiegeweld. "Na al het rassengeweld in Amerika kunnen wij niet langer meer wachten" zo smeekt Quinsy Gario. Hij ligt in het grofvuil, gehuld in camouflagepak, verrekijker en met een schiettuig vervaardigd uit bamboehout. "Zo liggen er meerdere negers door geheel het land verspreid" verteld Gario trots. Opeens begint Gario hard oerwoudgeluiden te brullen. Een stadswacht van middelbare leeftijd plakt een bon op een ruit van een foutgeparkeerde auto. Het blijkt een vals alarm.
 
Volgens Quinsy onstond de beweging spontaan. "Twee weken geleden werd er een Antiliaan heel hard op zijn hoofd geslagen door een agent. We hebben ons toen reeds op Facebook gemobiliseerd, maar de klap bleek uiteindelijk uitgedeeld door een Surinaamse agent. Ook institutioneel racisme natuurlijk, maar niet hetgeen wat wij zo hard zoeken. Dat was meer een eilandenonderonsje.".
 
Op de vraag of de politie in Nederland niet gewoon haar werk doet, en dat het straatgeweld er niet minder op is geworden na de import van de multiculturele cultuur, kijkt Gario even dwaas uit zijn ogen, de mond halfopen. Hij lijkt te zwijgen, maar dan splijt zijn hoofd trapsgewijs uiteen en verschijnt een robotarm met een zweep uit zijn hals. "PLUK. DE. DAG. ! PLUK. DE. DAG. !" schettert de blikkerige stem terwijl onze cameraman harde klappen krijgt.

Manouchka Illtenburg | 29-06-15 | 20:15

coke eiland | 29-06-15 | 20:13
Voorkomen van escalatie?

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:15

Ik wens alle oliedomme politiemaatjes hier een uit de hand gelopen aanhouding door een zenuwachtige eenstreper toe. En dan wel gewoon doen wat ze zegen he.

très cool | 29-06-15 | 20:14

De één zn dood is de ander zn brood. Gario en Timmerfrans zijn daar meesters in. Gewetenloze narcisten die letterlijk over lijken gaan om hun ideologische gif gemeengoed te maken.*arub AAN naar 666 smst*

vaas klaak | 29-06-15 | 20:14

La Bailaora | 29-06-15 | 19:58
Ben je het echt of doe je alleen dom.
Het om zei dat het onderweg mis ging en dat ging het ook anders had hij niet dood geweest. Het ging al mis toen hij weigerde mee te werken.

Veel Vaak | 29-06-15 | 20:13

Al het linksche tuigh zit op de kast, zijn dood is derhalve niet voor niets geweest.

Montgomery Burns | 29-06-15 | 20:13

@La Bailaora | 29-06-15 | 19:55
De aanhouding zelf kan ik niet echt over oordelen, ook al lijkt het mij dat je dat met 4 man ook wel zonder nekklem zou moeten kunnen doen, maar iemand buiten bewustzijn in een busje gooien en afvoeren zonder medische controle daar kan ik echt niet bij.

coke eiland | 29-06-15 | 20:13

Als de politie met fluwelen handschoentjes behandeld en hij heeft een wapen, is de wereld te klein hier.
De politie staat aan de linie van die gekken die aanslagen plegen. En gelukkig hebben we de politie. Niemand anders beschermd je als het erop aankomt.
Maar met z'n tienen erop duiken, en overmeesteren is ook wel overdreven. Vooral als je leest dat de knuppel is gebruikt.
Hier is het afschuwelijk misgegaan.
En die racisme roepertoeters: Fuck off en ga eens deaudt!

Wim Venijn | 29-06-15 | 20:12

En voor al die politievriendjes?
Als het allemaal juist is gegaan waarom liegen die smerissen dan over de toedracht?
knerf | 29-06-15 | 20:05
Omdat je als agent eerst drie waarschuwingsschoten moet afschieten, drie keer "sta stil" moet roepen, dan drie keer telefonisch overleg moet plegen met een leidinggevende alvorens hij iemand zonder juridische consequenties mag neerschieten . Voldoe je hier niet aan dan ben je je baan kwijt, riskeer je celstraf, dreigt een persoonlijk faillissement . Raar he dat men het "aandikt "

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:11

Claude_Vieaul | 29-06-15 | 20:04
Oh okay, dus het had niks met parkpop te maken?

snakeplisskin | 29-06-15 | 20:10

Igor Putkin | 29-06-15 | 20:08

Ja en so what?

knerf | 29-06-15 | 20:10

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:02

Naiveling..Kijk de geschiedenis er op nou bij dit soort incidenten. In 90% van de gevallen werden smerissen vrijgesproken of niet vervolgd.

Ook is het een bekend feit dat rechters eerder een politieman geloven dan een burger.
Heeft alles te maken met het aanzien van het gezag dat niet beschadigd mag raken door veroordelingen van agenten of andere gezagsdragers.

knerf | 29-06-15 | 20:09

knerf | 29-06-15 | 20:01
Tweede Godwin.

Doei.

Igor Putkin | 29-06-15 | 20:08

Er bestaat geen veilig politiegeweld.

Feynman | 29-06-15 | 20:07

Vanavond demonstratie.
Brandstichting en plunderingen?

de honden blaffen... | 29-06-15 | 20:07

En voor al die politievriendjes?
Als het allemaal juist is gegaan waarom liegen die smerissen dan over de toedracht?

knerf | 29-06-15 | 20:05

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:02

"Ik denk niet dat die agent hem willens en wetens heeft willen vermoorden."

Dat denk ik ook niet. Zoals zoveel agenten of BOA's denken sommigen wel dat ze gerechtigd zijn iemand 'een lesje' te leren. Ik denk niet dat ze daartoe gerechtigd zijn.

Bad Karma | 29-06-15 | 20:05

Bad Karma | 29-06-15 | 20:00
Dan moet er eerst sprake zijn van moord, doodslag of dood die schuld.
En dat wordt nu dus onderzocht.

Harry Turtle | 29-06-15 | 20:05

Wie blundert nou Geenstijl? Het gaat in de eerste zin al mis. Het was op Night at the Park de dag ervoor. Echt te dom dit.

Claude_Vieaul | 29-06-15 | 20:04

Bad Karma | 29-06-15 | 20:00
Waarschijnlijk op non actief gesteld en onderzoek rijksrecherche

ITEACHYOU | 29-06-15 | 20:03

Bad Karma | 29-06-15 | 19:52
Ik denk niet dat die agent hem willens en wetens heeft willen vermoorden. Al was het alleen maar om 'carrière-technische' redenen.........

Aristotalloss | 29-06-15 | 20:02

Jaap5157 | 29-06-15 | 19:56 Daar ben ik het ook mee eens.

Ramsesz | 29-06-15 | 20:02

Igor Putkin | 29-06-15 | 19:37

Het moet maar eens afgelopen zijn met dat fascistoide optreden van die smerissen die wel even het volk mores zullen leren.
Maar goed kies jij maar de kant van die dienders die in 40-45 ook de goede kant kozen en meehielpen Joden uit huizen te halen.
Mocht het volk straks in opstand komen tegen het huidige regiem dat datzelfde volk voorliegt en besodemietert, dan zullen die domme dienders ook graag weer op het volk in meppen. En ongetwijfeld kiezen manntejes zoals jij dan ook de kant van de poltie nietwaar?

knerf | 29-06-15 | 20:01

Er is iemand dood. Zijn er verdachten? Zijn deze verdachten ook aangehouden? Waarom niet? Is voor de wet iedereen gelijk?

Bad Karma | 29-06-15 | 20:00

@Bad Karma | 29-06-15 | 19:57
Tjonge, deze advertentie kunnen ze wel weghalen...

La Bailaora | 29-06-15 | 20:00

Naar gezicht om te zien hoe een lijk in een ME-busje wordt gesleept.
Daar heb je toch lijkwagens voor?

basweetutwel | 29-06-15 | 20:00

toetanchamon | 29-06-15 | 19:50 Goeie inhoudelijke reactie hoor. Je voelt je zeker een hele bink nu.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:59

louis6227 | 29-06-15 | 19:57
Was je er toevallig bij en weet je meer? Zo ja, dan heb ik niks gezegd.

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:59

@Veel Vaak | 29-06-15 | 19:55
Voordat je roeptoetert, verdiep er eens in. Niemand riep dat het onderweg misging. Het ging namelijk nou juist niet mis onderweg.

La Bailaora | 29-06-15 | 19:58

Quid heeft pas een bekeuring voor links lullen gekregen....

Veel Vaak | 29-06-15 | 19:57

Ik bedoelde @Jimmydepimmy | 29-06-15 | 19:48 Eens. Ik roep niet dat de politie fout zit en roep al helemaal niemand uit tot held. Ik vraag me alleen af waaraan mensen zien dat de man tegenstribbelt, ik zie dat namelijk niet. Ik zie wel een man gewurgd worden, waarna hij niet meer beweegt. Ik ben ook benieuwd naar wat er vooraf ging.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:57

Dus dit is gewoon zinloos geweld van een groep agenten, wetende dat ze worden gefilmd? Tuurlijk."
@ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:54
Dat het zinloos was lijkt me duidelijk, fouilleren had genoeg geweest, maar de heren agenten dachten eerst doodslaan daarna liegen we verder..

louis6227 | 29-06-15 | 19:57

De politie is je beste vriend (zo lang ze flink op afstand blijven)

Koos Knak | 29-06-15 | 19:56

We zien hier gewoon hoe iemand wordt vermoord door zo'n laffe blauwkut inderdaad. Niks onwel in het busje. Als ik de politie de laatste tijd zo bezig zie krijg ik de indruk dat ze zijn geïnstrueerd harder op te treden. Je moet íets tegen die hooivorken binnenkort hè.

Makro777 | 29-06-15 | 19:56

Wanneer je als Agent, Winkelier, of elk ander beroep waarbij je met publiek te maken hebt en je continu teleurgesteld word, vernederd, bedrogen, fysiek geweld aangedaan word voornamelijk door alle kleuren behalve blank kun je jezelf afvragen.. Wat zal ik doen.

Lijdzaam toekijken en risico lopen dat de situatie escaleert?
Wat elk moment kan gebeuren zoals je ziet bij alle toenaderingen gezocht door de omstanders..

Waarschijnlijk heeft de politie goed gehandeld. En zoniet, dan toch.

Respect voor de politie en je komt niet in deze situatie
Dat constante zuigen en irriteren en als er een keer klappen vallen aan de zuigende kant is de wereld te klein. S#de#mieter op.

Politie, Respect

Jaap5157 | 29-06-15 | 19:56

En dat gezeik dat het onderweg mis ging. Ging het onderweg niet mis dan. Mitch tha Bitch kan alles aan zichzelf danken.

Veel Vaak | 29-06-15 | 19:55

@coke eiland | 29-06-15 | 19:50
idd, zeer goed geconstateerd, dat had ik ook al gezegd, maar zeer belangrijk.

La Bailaora | 29-06-15 | 19:55

Nou Quid weer eens een tamelijk opruiend verhaaltje over de politie. Op het filmpje is niet veel anders te zien dan een zich hevig verzettende man die op de grond wordt gedrukt/gehouden door een aantal agenten. In de begeleidende tekst staat dat hij riep dat hij een wapen had. De toon van je stukje voedt alleen haat tegen de politie en nog meer verzet tegen arrestaties in de toekomst. Zeker als het een lichtgetinte, bruine, zwarte of mijn part een gele arrestant is. Bovendien geef je ook indirect je steun aan alle Garios of is je nicknaam Quid een synoniem voor Gario? Dat zou zomaar kunnen.

louperdeloup | 29-06-15 | 19:54

louis6227 | 29-06-15 | 19:51
Schelden.....maakt indruk. Goed hoor. Dus dit is gewoon zinloos geweld van een groep agenten, wetende dat ze worden gefilmd? Tuurlijk.

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:54

Ramsesz | 29-06-15 | 19:42 Eens. Ik roep niet dat de politie fout zit en roep al helemaal niemand uit tot held. Ik vraag me alleen af waaraan mensen zien dat de man tegenstribbelt, ik zie dat namelijk niet. Ik zie wel een man gewurgd worden, waarna hij niet meer beweegt. Ik ben ook benieuwd naar wat er vooraf ging.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:53

"Zeer zware mishandeling met de dood tot gevolg"

Ik zeg het gewoon. Moord!

Bad Karma | 29-06-15 | 19:52

Had de politie vorig jaar niet zo flink dienen op te treden? IS vlaggen, racisme, doodverwensingen, bedreiging heroine Ebru Umar, etc.?

Toen politiebaasje Van Aartsen vanuit Frankrijk toekeek, weigerde zijn vakantie te onderbeken en zag dat het goed was.

padbuffel | 29-06-15 | 19:52

Als je zo lam bent dat je blijft tegenstribbelen dan krijg je dit. Ik zeg niet op hem gaan zitten maar taser gebruiken. Dan werken ze wel mee maar het is nooit goed.
2 dingen zijn zeker het had niet zo gelopen als hij zijn praatjes had gehouden en het had niet zo afgelopen als hij mee had gewerkt. Natuurlijk was hij onschuldig maar de politie had wel degelijk reden om hem aan te houden en daar mee basta.
Altijd gezeik met buitenlanders die niet willen meewerken en raak me niet aan roepen als ze moeten luisteren en meewerken.

Veel Vaak | 29-06-15 | 19:52

Minder politie.

Rätselhaft | 29-06-15 | 19:52

@ITEACHYOU,
als je gewurgd wordt ,zou jij waarschijnlijk ook gaan spartelen, lul.

louis6227 | 29-06-15 | 19:51

@Ramsesz | 29-06-15 | 19:47
Echt iedereen kan reaguuder worden hé? Zelf als je selectief blind bent!

toetanchamon | 29-06-15 | 19:50

Wat mij verbaast is dat als de situatie dan onder controle is met de verdachte buiten bewustzijn, dat dan niet EHBO wordt geboden en/of de ambulance wordt gebeld. Als iemand buiten bewustzijn is nadat je met 4 man op hem hebt gezeten inclusief nekklem dan lijkt mij een medische controle vanzelfsprekend.

coke eiland | 29-06-15 | 19:50

Ramsesz | 29-06-15 | 19:47
Je ziet dat de agenten veel kracht moeten zetten. Dat gebeurt niet bij een rustig iemand die zich ontspant. Maar hee, ik kan het mis hebben. Zonder wat eraan vooraf ging weten we geen moer

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:50

Wat Ramsesz | 29-06-15 | 19:36 zegt.
De agent die 'm bij zijn hoofd vasthoudt doet dat met een ongeoorloofde nek-klem.
Agent wilde waarschijnlijk met al dat publiek net iets teveel de bink uithangen.
En nu is die gast wijlen.
Het feit dat hij niet meewerkt betekent nog niet dat je een dodelijke klem mag toepassen.
Zeer zware mishandeling met de dood tot gevolg.
Agent heeft heel wat uit te leggen.

Aristotalloss | 29-06-15 | 19:49

Ramsesz | 29-06-15 | 19:42
Jij baseert je toch ook alleen maar op het halve verhaal en een déél van de beelden?
Alle meningen over deze kwestie zijn in feite op niets gebaseerd. Eerst maar eens goed uitzoeken wat de aanleiding was. Vervolgens eens goed bekijken waaraan deze man is overleden.
Maar direct roepen dat de politie fout zit en deze man tot een soort volksheld annex martelaar uitroepen vind ik echt belachelijk. Hoe erg de uitkomst van het incident ook moge zijn.

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 19:48

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:44 Hoe had ie dat moeten doen dan? Hij zat volledig klem. Beetje lastig om dan je arm op je rug te doen. Als je bovendien vakkundig gewurgd wordt is het maar de vraag of het verzoek je handjes op je rug te doen uberhaupt meekrijgt. Misschien ben je dan meer bezig met in paniek proberen lucht te krijgen en die wurgarm weg te krijgen.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:47

Op meesterlijke wijze een dikke kloofbijl tussen zwart en blank rammen... Koewinsie en Hoembertoe lazen vast veel oi55.tinypic.com/2dgnltk.jpg

Het gaan hete jaren worden in NL met al die anti Westerse (blanke) sentimenten van onze "mede"landers...

ox | 29-06-15 | 19:47

Ramsesz | 29-06-15 | 19:42
Tuurlijk, hij werkte gewoon mee... Als dat zo was had ie netjes de handen op de rug gedaan.

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:44

Als je medische problemen hebt zoals een zwak hart moet je niet proberen om de politie met obscene gebaren uit te lokken en dan ook nog eens een gevecht aangaan met een kluit agenten.

sinar2 | 29-06-15 | 19:44

Je leest af en toe van die berichtjes, waarin een man ineens dood blijft, nadat hij werd aangehouden. Er blijkt dan vaak dat er alcohol gecombineerd met coke of speed, meespeelde in het plaatje. Let wel, ik beweer niet dat dat hier het geval was, doch het is wel een reëel scenario.

De Dansende Kater ® | 29-06-15 | 19:43

Gario kijkt te veel CNN om alle witte mannen de schuld te geven van alles..ziek is die man..

Maco3key | 29-06-15 | 19:43

Handig, zo'n website die precies uitspelt wat je moet denken.

Wim Denkbaar | 29-06-15 | 19:42

1nfidel | 29-06-15 | 19:39 Waar zie jij precies aan dat de man niet mee wil werken? Alleen aan het feit dat de agenten hem niet loslaten? Erg tegenstribbelen zie ik hem namelijk niet doen.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:42

Altijd weer hetzelfde in de United Stupid of Netherlands.

psychonaut | 29-06-15 | 19:41

@eelko1976 | 29-06-15 | 19:21

Jaja want de politie handhaaft de wet. Dat is nou eenmaal zo. En eelko weet niet wat dociel betekent. Doe je niets aan.

très cool | 29-06-15 | 19:40

Ik snap hier geen reet van. Waarom stribbelt de man tegen? Wat ging eraan vooraf? Ik heb geen onnodig geweld gezien. Het is heel moeilijk om een woest mens in bedwang te houden. Dat gaat helaas niet met lieve woordjes. Ik snap het niet, natuurlijk is het verschrikkelijk voor de nabestaanden, maar waarom lag hij daar überhaupt?

ITEACHYOU | 29-06-15 | 19:40

Als deze man gewoon had meegewerkt was er helemaal niets gebeurd. Ik zie hem op de grond liggen met 4 agenten op hem en nog weigert hij mee te werken. Ergo, eigen schuld.

Misschien moet sommige bevolkingsgroepen worden verteld hoe het werkt. In Nederland kan je bijna overal ongestraft mee wegkomen. Maar oh wee als je in het vizier komt van politie of overheidsinstanties als Jeugdzorg, FIOD of douane. In dat geval, slaafs meewerken, betalen en ja meneer zeggen, want anders ben je echt zwaar de sjaak. Meneer had zich meteen moeten overgeven, dan had hij later een schadevergoeding kunnen krijgen. Maar nee, hij denkt dat hij stoer moet gaan doen als hij op de grond ligt. Met fatale afloop. Is de diskriminazi kaart al getrokken?

1nfidel | 29-06-15 | 19:39

@Slimkees | 29-06-15 | 19:05

Welk politiegeweld, toon dat eens aan? Dat is beslist niet te zien. In beide filmpjes niet! Nalatigheid, wellicht. Onderzoek maar eerst afwachten hè.

eelko1976 | 29-06-15 | 19:39

-weggejorist-

lingo star | 29-06-15 | 19:38

Het OM zei eerder dat hij onwel is geworden in het politiebusje, maar trok deze keutel in zodra beelden op internet het tegengestelde beweerden. Dan heb je dus iets te verbergen, ik hoop dat de journalistiek er bovenop duikt.

lingo star | 29-06-15 | 19:38

perfectebuur | 29-06-15 | 19:35

Alweer? Dat spul is handig man!
youtu.be/urglg3WimHA

Bad Karma | 29-06-15 | 19:38

Politie heeft geweldsmonopolie. Daar valt weleens een spaander als er gehakt wordt. Daarom goed, gedegen en vooral objectief onderzoek uitvoeren.

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik er als burger niet bovenop gesprongen ben. Voor je het weet maken ze je uit voor racist. Terwijl ik een hekel aan iedereen heb.

padbuffel | 29-06-15 | 19:37

knerf | 29-06-15 | 19:30
Poeh poeh. Wanneer bent u voor de laatste keer zomaar in elkaar geslagen door de politie?
Het moet maar eens afgelopen zijn met die grootbekken en "jolige" lui die denken dat ze alles maar kunnen maken omdat ze zich slimmer, beter of sterker wanen dan de politie.
Streng optreden schept orde en dat hebben we hard nodig nu een steeds groter deel van de bevolking tokkieficeert.

Igor Putkin | 29-06-15 | 19:37

albundy_33 | 29-06-15 | 19:08

"Iets te agressief?"
Er is iemand vermoord door die diender, nitwit!

knerf | 29-06-15 | 19:36

Lijkt me vrij duidelijk: In het eerste filmpje in het gelinkte topic zie je aan het begin de man nog bewegen met zijn arm. Die agent aan zn hoofd klemt z'n arm om zijn keel en laat niet meer los tot 'ie dood is. We zien op dat filmpje dus gewoon iemand vermoord worden.

Ramsesz | 29-06-15 | 19:36

La Bailaora | 29-06-15 | 19:28

Gelukkig valt het steeds meer mensen op. Wat hier gebeurt is gewoon doodeng.

Bad Karma | 29-06-15 | 19:35

knerf | 29-06-15 | 19:30
Aluminium is in de aanbieding bij de appie.

perfectebuur | 29-06-15 | 19:35

Of Mitch nou wel of niet onwel werd door toedoen van de agenten, Mitch had gewoon de pech dat ie toen ie onwel werd overgeleverd was aan een handvol VMBO-ers die overduidelijk niet wisten wat ze met de situatie aan moesten.
"Flikker 'm maar in het busje. Misschien komt ie uit zichzelf wel weer bij zijn positieven. Hopelijk."
Zoiets zal het ongeveer gegaan zijn.

VanBukkem | 29-06-15 | 19:34

Waardeloos geschreven topic wat net zo voor de eigen parochiepreek wordt gebruikt als volidioot Kwinsie dat doet.

Harry Turtle | 29-06-15 | 19:34

Oh ja, nog een voetnoot, kan er langs deze weg geen aandacht meer geschonken worden aan Gario? Deze man heeft inmiddels het stadium van geestesziekte bereikt. Het begint eng en meelijwekkend tegelijkertijd te worden.
Dank u.

RobberenRukkie | 29-06-15 | 19:34

Bad Karma | 29-06-15 | 19:24

Klopt terwijl diezelfde sukkels graag naar Den Haag zouden willen oprukken om het politieke volkje met de hooivork mores te leren.
En dan worden ze geconfronteerd met dezelfde smerissen die ze nu lopen te ondersteunen.
Dom, gezagsgetrouw law-and-order volkje.

knerf | 29-06-15 | 19:34

Terecht of onterecht maakt hier geen kloot uit. Het OM kleunde mis door klakkeloos het verhaal van de betrokken agenten als waarheid over te nemen. Uit de beelden blijkt overduidelijk dat de man al levenloos was voordat hij het busje in ging en dat houdt in dat deze agenten een plaats delict hebben gecorrumpeerd. Bovendien hebben ze gelogen over waar de man kwam te overlijden. Het gaat hier al niet eens meer over het feit dat deze agenten de arrestant hebben doodgedrukt, maar dat ze werkelijk alles fout hebben gedaan dat ze fout konden doen. Ze probeerden het onder het oog van meerdere getuigen en snorrende camera's te verdoezelen. En dat is uitermate dom, want dat is waarmee ze een strafbaar feit pleegden.

Pierre Tombal | 29-06-15 | 19:32

Dit drama speelde zich af na 'Night at the Park' (zaterdag) en niet 'Parkpop' (zondag).

Gezellig! | 29-06-15 | 19:32

@toetanchamon | 29-06-15 | 19:27
We moeten wel blijven nadenken en niet in afdalen naar hetzelfde niveau.

En het grootste probleem is, dat volgens mij vooral de overheid uit is om gemeenschappen tegen elkaar op te zetten. Ik denk echt dat dat het doel is om juist nog meer een politiestaat te kunnen inrichten. En juist daarom is het zo belangrijk om het hoofd koel te houden.

La Bailaora | 29-06-15 | 19:32

Igor Putkin | 29-06-15 | 19:02

Nooit van excessief geweld gehoord, lutser/
Het aantal doden door politiegeweld vanaf 1945 (tussen 1940 en 1945 leverden de smerissen ze gewoon uit aan de Duitsers die ze dan om zeep hielpen) is zo langzamerhand niet meer te overzien.
Dit is gewoon moord, politievriendje Putkin..
En dan gaat WC-eend Rijkrecherche nog eens de wandaden van deze WC-eenden onderzoeken.

knerf | 29-06-15 | 19:30

Aaaatje, is je biks al op?

Melfs | 29-06-15 | 19:30

Wat probeer je te bewerkstelligen door je als een volidioot te verzetten tijdens een arrestatie met een troepenmacht aan agentjes. Ongeacht of je gelijk hebt of niet is het een achterlijke Antilliaanse keuze. En zeker geen racisme. Gewoon dom, en nu doorlopen.

Antitheïst | 29-06-15 | 19:29

Fark Mutte  | 29-06-15 | 19:12
in dit geval: waar er 6 vechten hebben er 6 schuld en is er 1 dood.

Hersenloost | 29-06-15 | 19:29

Het heeft niks met huidskleur te maken, maar alles met een stel incompetente dienstkloppers. Sociale vaardigheden zijn vaak ver te zoeken bij dit soort 1-strepers, en dan krijg je dit soort dingen, mede overigens door een soms overdreven nadruk op "handhaven" Dan kan je wachten op dit soort escalaties.

brutus68 | 29-06-15 | 19:29

Er begint een cultuur te ontstaan waarbij je enkel nog opgepakt mag worden als je blank bent en waarin je onschuldig bent als je allochtoon bent, want zielig en discriminatie als je wordt opgepakt, ofzo...

Jimmydepimmy | 29-06-15 | 19:29

# bad karma

Juist!

Melfs | 29-06-15 | 19:28

Veel reaguurders staan te smeken om een politiestaat. Het is gewoon eng om te zien.
@Bad Karma | 29-06-15 | 19:24
Inderdaad beangstigend, vooral omdat er veel aanwijzingen zijn dat de overheid daar bewust naar toe werkt.

La Bailaora | 29-06-15 | 19:28

#aaaatje

Dus als ik koe roep, voel jij je aangesproken en ben ik een racist?
BOEBOEBOE
En je je bordje niks opeten wat je boerinnetje net op tafel heeft gezet.
O nee, het is al half acht

Melfs | 29-06-15 | 19:27

@La Bailaora | 29-06-15 | 19:20
Dat was mijn insteek ook........ vroeger, maar vandaag de dag zijn er toch hele groepen als die op straat zouden liggen dat ik er zonder na te denken zo overheen stap en verder ga met waar ik mee bezig was! Ik zou zelfs niet meer 112 voor die gasten bellen.

toetanchamon | 29-06-15 | 19:27

Bad Karma | 29-06-15 | 19:24

Some look to Allah, some look to the State for help and salvation. Same difference.

CumGranoSalis | 29-06-15 | 19:27

Wat zou er zijn gebeurd als hij gewoon even rustig met de agenten had gebabbeld. Een rustig gesprekje waarin hij de reden van zijn doen en laten rustig had uitgelegd.
@LeBlanc ,
Hij werd vanachter door 2 agenten besprongen, beetje moeilijk om dan nog gezellig te gaan doen.

louis6227 | 29-06-15 | 19:25

Veel reaguurders staan te smeken om een politiestaat. Het is gewoon eng om te zien.

Bad Karma | 29-06-15 | 19:24

Als mensen nou gewoon heel even afwachten wat de uitkomst van het onderzoek is. Nu de straat op gaan en al veronderstellen dat het met racisme te maken heeft is volstrekt prematuur. Kunnen dingen, hoe pijnlijk ook, niet gewoon soms fout gaan? Waarom weer direct dat complot denken, alsof al die agenten (stuk of acht) allemaal racistisch zijn. In plaats van olie op het vuur te gooien is het echt verstandiger even de feiten aftenwachten, dan kan alsnog een demonstratie plaats hebben, mocht dat nodig zijn. en wat betreft meneer Dario, die moet gewoon eens professionele hulp gaan zoeken. Volgens hem is werkelijk alles en iedereen racistisch; Humberto Tan en zijn redactie, de MH17 ramp, Zwarte Piet, en ik weet niet wat. Heb echt een beetje medelijden met de man, waarom gaat ie niet weer eens een beetje kunst maken, want dat schijnt ie te zijn; kunstenaar.

Everest4939 | 29-06-15 | 19:24

Door mensen als Koewinsie is er een agressief klimaat ontstaan bij mensen die hun hele leven nog nooit agressief zijn geweest, en niet eens wisten dat ze het in zich hadden.
Maar Koewinsie en zijn racistische sekte zijn er in geslaagd het ergste in een mens naar boven te halen.

Cuyahoga | 29-06-15 | 19:24

Goed stuk Quid.

RobberenRukkie | 29-06-15 | 19:23

En dat doodslaan is een speculatie. Verzonnen door Geenstijl. Wacht het onderzoek gewoon even af.

perfectebuur | 29-06-15 | 19:23

Leuk!

Melfs | 29-06-15 | 19:22

#Mesmer

Ik pis zowat in mijn broek van het lachen. :)

Melfs | 29-06-15 | 19:22

(wat overigens terecht is want zoals louis6227 hierboven meldt zou fouilleren al een goed begin geweest zijn).
Slimkees | 29-06-15 | 19:05
Hoe fouilleer je iemand die zich verzet?
Moet een agent zijn veiligheid op het spel zetten om iemand, die niet meewerkt, toch rustig te benaderen?
Vraag dat even aan politieagent Jan Wind, die ook een verdachte rustig aansprak. O wacht, dat kan niet want die verdachte gaf Jan Wind geen kans en schoot hem dood!

perfectebuur | 29-06-15 | 19:22

Politie-agenten hebben i.i.g. aantoonbaar lopen liegen tegen hun chef, dat blijkt wel duidelijk uit het filmpje, maakt ze voor de uitspraak dat ie riep dat ie een wapen had ook ongeloofwaardig.

louis6227 | 29-06-15 | 19:22

Lekker racistisch trouwens, die hasjtag in de kop. Echt niet alle Arubanen hebben iets met hasj te maken hoor. ...Oh wacht, het is hashtag?

Kapitein Stijlvol | 29-06-15 | 19:21

@très cool | 29-06-15 | 19:04

Ah schijt aan de rechtstaat waarin wij leven ? Islam-wegkijken en je aan de wet houden (gehandhaafd door de politie) is hetzelfde ? Man man man, ontzettende Neil.

eelko1976 | 29-06-15 | 19:21

Ik zie geen slaande bewegingen?

zonder_moeite | 29-06-15 | 19:21

Melfs | 29-06-15 | 19:18
Oh grappig, u heeft al iedereen gesproken? Ook de mensen die liever niet meteen voor racist en leugenaar uitgemaakt willen worden door types zoals uzelf wanneer zij hiervoor uitkomen?
.
Ga toch wat nuttigs doen, ontzettende Gario dat je er bent.

Aatje | 29-06-15 | 19:21

Bokito ergo sum | 29-06-15 | 19:15

Nou, da's jammer dan voor de familie. Enne, had ie ook een wapen zich? Nee. Waarom is ie dan dood? Moet ie het maar niet roepen.

Bad Karma | 29-06-15 | 19:21

Wat zou er zijn gebeurd als hij gewoon even rustig met de agenten had gebabbeld. Een rustig gesprekje waarin hij de reden van zijn doen en laten rustig had uitgelegd. Af en toe een grapje makend tussendoor. Een charmante knipoog naar een vrouwelijke agent. Gewoon ontspannen onder de mooie zomerzon. Daarna was hij dan weer rustig terug gelopen naar zijn vrienden....

LeBlanc | 29-06-15 | 19:20

De grote schuldigen die natuurlijk weer vrijuit gaan zijn de grote dictators in Den Haag. Het wordt heel hoog tijd dat Rutte en zijn bende het hazenpad kiest en zich nooit meer laat zien.

jasser | 29-06-15 | 19:20

@toetanchamon | 29-06-15 | 19:15
Ik heb me niet uitgesproken over het begin. Ik vind sowieso het er zeer amateuristisch uitzien van de politie in den beginne. Ik zou tegen die lui willen zeggen, kom eens op cursus bij de Guardia Civil.

Verder zie ik heel veel lui interpreteren, jij ook al, wat Parsons ook al zei, niet op feiten van de beelden, maar 'hij heeft geroepen dat ie een wapen bij zich heeft'. Nou, daar heb ik nog geen enkel bewijs van gezien, behalve indirect, hij zou gezegd hebben dat. Je kan niet iemand met suggesties aan de paal nagelen.

En daar komt bij dat je we nog altijd in een rechtstaat leven. Als iemand levenloos op de grond zit met zijn kop naar voren en niet meer reageert weet je dat er iets ernstigs aan de hand is. Dan hoor je te handelen. Oordelen laten we aan de rechter over.

La Bailaora | 29-06-15 | 19:20

Nou...Plundra dan maar. Toch? ..

Mesmer | 29-06-15 | 19:20

De onderste steen staat onderaan het vorige topic hierover. Volgens een getuige stond hij te dollen bij de politie en greep in zij kruis en zei: Hier heb ik een pistool van 42mm. Hij moest eerst doorlopen, daarna zijn ze met vier man in zijn nek gesprongen en wat er daarna gebeurd is staat op film. Hij was waarschijnlijk dronken, had geen wapen bij zich en had ter plekke medische zorg moeten krijgen. Politie zat in dit geval fout.

Scheelt weer een paar ton voor een duur onderzoek.

Finn | 29-06-15 | 19:20

Tja, hij had ook gewoon mee kunnen werken...

Aatje | 29-06-15 | 19:19

HaatAth3ist | 29-06-15 | 19:00
Go fuck yourself! | 29-06-15 | 19:01

Nee, politie komt op kantoor, doet verslag, er volgt een statement door politie. Die herroepen omdat er toch duidelijk zichtbaar is dat de rapportage naar de leiding toch niet lijkt te kloppen, of wel klopt maar bij voorkeur verzwegen wordt, is de blunder.
Niks onderzoek. Er is gerapporteerd EN overlegd anders wordt er echt geen persverklaring uitgedaan.

Overigens heb ik nog nergens iets van een getuigenverklaring gezien van iemand die de man daadwerkelijk iets heeft horen zeggen laat staan roepen over een wapen maar dat kan nog komen.

Kat van T | 29-06-15 | 19:19

Geen Stijl heeft het gedaan.

mindless | 29-06-15 | 19:18

WIE heeft hem horen roepen dat hij een wapen heeft? WIEOWIE? Niemand? Echt niemand?
Precies!
Leugens!
Daarna voor de massakoeien roepen dat hij onwel is geworden.
(Dat zijn diezelfde achterlijke koeien die hier verkondigen dat de politie alleen maar zijn werk doet.
Of dat ze hem nog harder hadden moeten wurgen.)
Leugens verspreiden via NOS/ staatspropaganda TV.
=
Damagecontrol

Kan het nog zieker in dit f#ckingVVDland.

Oppakken die juten en 10 jaar opsluiten!

Melfs | 29-06-15 | 19:18

Het waren weer eens van die domme vervelende sensatie zoekende agenten die zin hadden om een potje te meppen, daar zullen we er de komende jaren wel meer van krijgen schat ik, gezien de lage toelatingseisen tot de politieschool. Domme onderbetaalde paupers zijn het.

dutchdj | 29-06-15 | 19:17

Weet je wie ook netjes hun werk deden, en waar je beter naar kon luisteren als ze je wilden afvoeren?

baard van troje | 29-06-15 | 19:16

Je suis: swa.

brughslurph | 29-06-15 | 19:16

@La Bailaora | 29-06-15 | 19:09
Hoe vaak wordt u om niks zo mishandeld door de politie? Mafketels hebben het recht om de verkeerde tegen te komen ipv hulp.

toetanchamon | 29-06-15 | 19:15

Politie niets beter dat groep kopschoppers.

louis6227 | 29-06-15 | 19:15

Inderdaad, roepen dat je een wapen hebt en niks verwachten, ik ben geen fan van de politie maar hier valt ze niks kwalijk te nemen lijkt me. Gewoon ontzettend naar en mijn condealances aan zijn familie, maar de politie heeft hun werk gewoon gedaan zo op het eerste gezicht

Bokito ergo sum | 29-06-15 | 19:15

Zijn die meppende en beukende agenten eruit geknipt?

kritische weerstand | 29-06-15 | 19:14

Oath-keepers.
Just another gang part MCXII

CumGranoSalis | 29-06-15 | 19:14

Het punt is, dat wanneer je de politie mogelijkheden uit handen neemt, oplossingen inadequaat worden. Dat is in een roze rozen samenleving geen probleem, echter gezien al het kolere tuig dat binnengehaald wordt en de armoede welke de regering creëert, is het wel een probleem in een nabij toekomst.

We zitten nu in een patstelling, er wordt gezeken als de politie niet hard optreed, en er wordt gezeken wanneer ze dit wel doen. Geweldsdelicten en potentiele geweldsdelicten (en dat was dit als hij het geroepen heeft) mogen om mij hard aangepakt worden met alle consequenties voor de verdachte.

Als de maatschappij straks vol zit met individuen zonder een toekomst waarvan velen een achter grond uit culturen waar de honden geen brood van lusten, dan ben je maar wat blij dat er kordate politie rondloopt. Dat of vrij wapenbezit, dat laatste lijkt mijn prachtig, daar het de maatschappij stukken interessanter maakt. Maar hey, ik zie Griekenland ook graag vertrekken, en Zuid Europa sky high in de rentes opdat ze ook vertrekken en Frankrijk wel omdondert. Niet om de desbetreffende inwoners, maar het maakt alles stukken interessanter.

the_hammer | 29-06-15 | 19:12

Waar 2 vechten hebben 2 schuld, vaak.

Fark Mutte | 29-06-15 | 19:12

Met zijn vijven slaan ze effe iemand dood, alleen maar om dat ie in een jolige bui wat roept. Stelletje opgefokte cokesnuivers die frusto agenten. Had echt wel anders gekund.

louis6227 | 29-06-15 | 19:12

Hij vergat dat je respect moet geven om respect te krijgen. Learned the hard way.

Handsomeboy | 29-06-15 | 19:12

Een beetje populisme is Quid niet vies van lees ik.

Maya de Blij | 29-06-15 | 19:11

Ik vond de commentaren van Parsons in het vorige draadje hierover erg goed. Er wordt veel 'geinterpreteerd' wat de aanleiding was etc, maar het ergste was dat het OM toch echt de zaken onjuist voorstelde. De man was duidelijk onwel vóórdat ie in de auto werd gezet. Die verkeerde voorstelling van zaken alleen al is heel erg, en dat kan m.i. 2 dingen betekenen: of ze zijn incompetent, of ze logen. Allebei niet best. Voordat je zaken naar buiten brengt moet je weten wat je zegt in dit soort gevallen.

2e punt van keiharde kritiek is niet zozeer het begin, maar nadat ie levenloos op de grond zat met zijn hoofd naar voren had de politie moeten handelen: 1. zeer snel eerste hulp moeten vragen 2. Lichaam neerleggen zodat ie kan ademen, en als ie niet meer ademt reanimeren. Die lui krijgen toch wel een EHBO cursus?

La Bailaora | 29-06-15 | 19:09

"Onderzoek moet dat uitwijzen" en "we hopen, ook voor de familie Henriquez, dat de onderste steen boven komt". Que? Dat wordt strafregels schrijven Quid, ik stel voor 5000x "tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend".

Kapitein Stijlvol | 29-06-15 | 19:08

Zeggen dat je een wapen bij je hebt en dan met respect behandeld willen worden door de politie. Eigen schuld.
Kan hier niet rouwig om zijn of worden. Wapens op zak? dan zie ik graag meer van dit www.dumpert.nl/mediabase/6663685/5b978...

toetanchamon | 29-06-15 | 19:08

@ Uifeltje Gnuiffeltje | 29-06-15 | 19:04
Eensch!

Dommedaris | 29-06-15 | 19:08

Niet om dit goed te praten, want het heeft er alle schijn van dat e riets te excessief geweld gebruikt is. Maar dit soort zaken komen wel eens voor. Nu het een neger betreft is opeens alles en iedereen in rep en roer, en staat Kwinsie & co het schuim op de lippen. Was het een blanke Nederlander geweest hadden ze in alle stilte gezwegen. Dit stinkt inderdaad naar racisme, maar niet van de (overigens iets te agressieve) politieagenten.

albundy_33 | 29-06-15 | 19:08

O en bedenk dat er net die dag drie aanslagen achter elkaar waren waardoor de Politie extra alert was. Ja, en dan heb je een gast die roept dat ie een wapen heeft en vervolgens niet meewerkt.

Optelsommetje | 29-06-15 | 19:07

-weggejorist-

janbehanger | 29-06-15 | 19:07

Mooi man. Alles is op voorhand de schuld van GeenStijl. Heerlijk om van te voren al te weten dat er voor elke oplossing altijd slechts 1 en hetzelfde probleem is

janbehanger | 29-06-15 | 19:07

Het valt me overigens op dat veel reageerders hierboven en in andere posts over dit topic meer in de filmpjes zien dan ik. Ik zie bijvoorbeeld geen verzet tegen arrestatie. Alleen een lijvig lijf waar agenten mee in de weer zijn. Wel iets raars dus.

Dommedaris | 29-06-15 | 19:06

Door mensen zoals Quinsy Gario is er een aggressief klimaat tegen zeikerts en beroeps-non-valeurs.

TeeJee | 29-06-15 | 19:06

Quinsy Rario verwacht ik de komende dagen in iedere talkshow .. opportunist bij uitstek, en Zwarte Piet heeft ook recht op vakantie.
Misschien kunnen die nep black pantertjes met hun vuistje op de Erasmus brug gaan staan bij de burgerhaat campagne van de politiebonden.. man man wat een land is dit geworden.. pffffffffffffff

(c)ZWITSUL | 29-06-15 | 19:05

Alle respect voor de politie. Iedereen die hier op ze loopt af te geven snapt werkelijk helemaal geen kloot van de moeilijke situaties waar ze voor staan. En dat voor een kut salaris bij nacht en ontij. Respect!

Optelsommetje | 29-06-15 | 19:05

Roepen dat je een wapen hebt en je daarna ook nog verzetten is natuurlijk gewoon dom. Ik ga het politiegeweld niet goedpraten maar dit had gewoon voorkomen kunnen worden als meneertje Aruba 'normaal' had gedaan. Dit is natuurlijk iet uit te leggen aan de familie, dus worden we allemaal gewoon boos op de politie (wat overigens terecht is want zoals louis6227 hierboven meldt zou fouilleren al een goed begin geweest zijn).

Slimkees | 29-06-15 | 19:05

En daar heb je de dociele oenen weer die vinden dat je gewoon moet doen wat oom agent zegt. Dat is het rechtse equivalent van de linkse islam-wegkijker.

très cool | 29-06-15 | 19:04

Op zich heb ik niet echt veel problemen met het deaudslaan van mensen welke roepen dat ze een wapen hebben en dit doen in een mensenmenigte. Even gesteld dat hij dit geroepen heeft.

Ik zie dat een beetje zeau, als je midden tussen de geleiders staat op een hoogspanning veldje, dan weet je dat je de sjaak bent als je der 1 vast pakt. Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer je roept dat je een wapen hebt in een grote menigte dat je dit eventueel niet overleefd. Een prima zaak, je kunt overigens ook gewoon niet roepen dat je een wapen hebt, dit is zelfs mogelijk wanneer je er daadwerkelijk één hebt.

Mochten ze je niet per direct deaudslaan of kapot knallen, en je bedenkt je over het feit dat je het misschien eventueel geen top idee vind dat je actie overlijden tot gevolg zou kunnen hebben. Dan zou je eventueel mee kunnen werken aan je arrestatie. Doe je dat ook niet, tja dan wordt het lastig.

the_hammer | 29-06-15 | 19:04

Racisme verdwijnt pas op het moment dat huidskleur geen rol speelt bij een incident zoals dit. Naming = framing.

Sey | 29-06-15 | 19:04

Is het misschien voor alle partijen beter om eerst eens het onderzoek af te wachten zodat we over feiten en niet over meningen hoeven te lullen. Meningen boeien me weinig, feiten vind ik wel lief.

Uifeltje Gnuiffeltje | 29-06-15 | 19:04

Hopelijk komt er, als alle feiten bekend zijn, een rechtvaardige uitspraak. Hopelijk loopt het tokkiefeestje bij bureau Heemstraat in Den Haag niet uit de hand. Hopelijk zijn er mensen die uit deze gebeurtenis een les voor de toekomst trekken.

Dommedaris | 29-06-15 | 19:03

Ik zag niks raars op filmpje eigenlijk. Moet ik er hoe dan ook rouwig om zijn het lijkt mij geen lievertje

Bokito ergo sum | 29-06-15 | 19:02

Als de politie zegt: "Zit! Lig! Af!" dan moet je gewoon gehoorzamen. Zelfs ik weet dat.

Mike Gaatjeniksaan | 29-06-15 | 19:02

Tja, waar gehakt wordt vallen spaanders. Ik heb nog nooit gezien dat de politie (wille)keurige voorbijgangers zomaar doodsloeg.
Zou overigens ook zomaar een hartaanval geweesr kunnen zijn, gezien 's mans voorkomen.
Als je gewoon normaal meewerkt met de politie overkomt je niks.

Igor Putkin | 29-06-15 | 19:02

ben je lui en heb je geen ambitie ? ga dan bij de politie.

en schiet dan die ene keer dat je geen papierwerk moet sorteren maar iemand moet arresteren zo erg in de stress dat je iemand doodstampt.

maar even serieus, krijgen agenten uberhaupt wel training aangaande arrestaties ?

giovanni erkelens | 29-06-15 | 19:02

Dus het verhaal herroepen staat gelijk aan gigantisch blunderen?

Gedurfde uitspraak.

Go fuck yourself! | 29-06-15 | 19:01

Wat is dit voor een kudt-topic joh. Het OM komt in eerste instantie met de voor hun beschikbare informatie naar buiten en trekt deze, nadat filmpjes worden geupload op het internet, weer in. Niks blunder, gewoon een herziening met de voor hun beschikbare feiten, een onderzoek wat nog in volle gang is.

HaatAth3ist | 29-06-15 | 19:00

fouilleren had genoeg geweest.

louis6227 | 29-06-15 | 18:59

Nederlandse politie = luie, laffe raamambtenaren met autoriteits-issues. Ik kots op ze.

très cool | 29-06-15 | 18:57

Ah, de racismekaart is getrokken door de grootste racisten. Trots Humberto?

Bomke Halsema | 29-06-15 | 18:57

nou jongens, kwartje in die automaat en gaan maar weer...

Petrus Poortwachter | 29-06-15 | 18:57

Normal optreden van politieagenten in een dictatuur. Wen er maar aan.

vraagstaart | 29-06-15 | 18:57

REAGEER OOK