
De cijferneukertjes van het Nibud hebben hun calculators er bij gepakt en uitgerekend dat een kwart van alle Nederlanders
niet op vakantie gaat dit jaar. Te duur. Het gaat vooral om de huishoudens die beneden modaal verdienen en dus geen geld hebben voor een vakantie. Ook dat aantal huishoudens is
gegroeid, de afgelopen jaren. Eén op de vier Nederlanders kan niet op vakantie. Wat is er gebeurd dat we dit ontwikkelingsland zijn geworden? Ooit waren we zo beschaafd, nu kan de gewone Nederlander al niet eens meer op vakantie. Over ontwikkelingslanden gesproken, zelfs in Afrika is er meer geld dan hier, want daar kunnen ze wel een bootreis naar het zonnige Griekenland of zomerse Italië veroorloven. Sowieso is het oneerlijk verdeeld. Hoe meer mensen verdienen, hoe meer en langer ze op vakantie gaan. Schande! Waarom zouden alleen mensen die veel geld neergelegd hebben voor een goede opleiding, die zichzelf ontwikkeld hebben, die hard werken om goede banen te bemachtigen dan wel zichzelf opwerken tijdens hun carrière en zorgen dat ze elke reorganisatie overleven, mogen genieten van een welverdiende vakantie? Nivelleren die vakanties! Tiefushoge TentTax voor iedereen die zomaar op vakantie gaat, geld dat afvloeit naar de minder dan modalen. De rijken wat minder ver en lang, zodat de armeren ook een weekje kunnen glamperen op een modderveldje in Drenthe. Het moet eerlijker.
Reaguursels
InloggenIk ben klaar met buitenland vakanties, vervuiling van verkeer en op stranden in Azie, constant gezuer aan je hoofd van verkopers op straat, beroofd worden in Zuid Amerika, afgelegd worden in Italie, 5 euro voor een kop koffie in Zwitserland en 8 euro voor een biertje in Noorwegen. Lange vluchten ingeklemd op een klein stoeltje (of je betaalt bizz of 1st class 3x de hoofdprijs) veel security gedoe op vliegvelden. Beetje creatief zijn en zoeken en je vindt nog steeds veel moois en rustige plekken binnen onze grenzen.
We hoeven niet naar het buitenland op vakantie te gaan. De buitenlanders komen al hier naar toe. En daarbij, het voelt in Nederland als het buitenland. Helaas ontbreekt dat vakantiegevoel en ben ik veroordeeld om te wonen in deze bananenrepubliek.
Heb een deel van mijn vakantiegeld omgezet in een nieuw PeeCeetje. Oude stoommachine uit 2006 (Pentium D) begint toch wat sleets te worden.
Ik ga ook niet. Heb geen zin meer om voor 2000 euro 2 weken in een muffe stacaravan te zitten in het hoogseizoen. Blijf lekker thuis in mijn eigen villa in Limburg. Vakantiestress uitgesloten en ben gelijk op de bestemming. En oh ja, onbeperkt wifi hier!
Ja ik kan dit jaar ook niet. Als ZZP'er moet ik eerst wat belasting betalen.
Naar het buitenland op vakantie kunnen is geen recht !
Excuses voor de dubbele reactie, kreeg een serverfout
-weggejorist-
Slechte troll Kaan78. Weet je wat een staaf dynamiet of 50 wel niet kost? En dan heb je een slechts enkele reis!
3 vliegtickets Turkije =1600 euro. Dan moet je ook nog 6 weken zakgeld, onkosten, eten en drinken, overnachtingen etc betalen. Ik kan mijzelf.wel voorstellen dat als je als autochtoo alles doet wat god verboden heeft (en dat kost meestal veel geld. Je geen geld overhoud voor vakantie. Wordt moslim en ga niet alleen naar de hemel maar ook jaarlijks met vakantie. Wat wel mag van God is meestal gratis of kost weinig geld.
Ja ja en gisteren zag ik dat heerlijk strand nog op TV waar de Griekse premier met zijn ministers 'overleg' voert. Ik weet niet of hij er nog welkom is na deze week maar toch ...
@ET007 | 23-06-15 | 13:05
Minstens zo vreemd als mensen die vinden dat ze altijd meer moeten hebben dan een ander ;)
Typisch Quidje.... alsof mensen die 'lagere' banen c.q. opleiding hebben geen recht hebben op vakantie... Gaat e rniet om dat genivelleerd moet worden, maar het is wel een veeg teken aan de wand dat dus 25% van de bevolking nog niet eens een paar honderd euro pp. kan missen om naar Turkije of Spanje te gaan (wat door de bank genomen best goedkope vakanties zijn).
@Piet Karbiet | 23-06-15 | 09:24
ZOOO, HEEEE. . . . .
Heb jij een Personal Deurwaarder?
Wat kost zoiets tegenwoordig?
@TweetyV6 | 23-06-15 | 10:01
U is een egocentrisch saleslulletje met Auwdi, twee onder één kap in een Vinex-locatie en u squasht?
Het aantal huishoudens dat beneden modaal verdient is gegroeid.
Dat slaat echt nergens op.
Vind het overigens vreemd dat mensen altijd denken dat ze even veel moeten hebben dan anderen.
Liefst nog meer, want dan weten ze het zeker.
Het geld is al op de vakantiebestemming.
@swassannuf | 23-06-15 | 10:26
Nope - la douce France. Maar dan daar waar geen campings zijn (ben je al van een deel van de landgenoten verlost), in een plaats waar men het op prijs stelt om Frans te praten (deel twee van de landgenoten), waar het nog steeds geld kost en je niet hutje-mudje op elkaar zit. Precies daar. Eigen zwembad, leuke tuin, steden en cultuur in de buurt, kust niet al te ver weg als ik zoutwater wil hebben, dit soort dingen.
Hum.... oke. vervelend voor die mensen maar een dagje strand of nog beter, binnenmeertje hoeft niets te kosten. Lekker fietsen in de omgeving kost ook niets. Op warme dagen lekker in de tuin zonnen. Koelkast bij de hand. Sport op TV. Kun je best wel 2-3 weken vermaken hoor.
Het vakantie gevoel begint bij die verdomde GSM uit te zetten. Stekker uit de PC etc.
Optie 2:
Mobiele abonnementen opzeggen. Stoppen met roken en drinken. Daar kun je jaarlijks een cruise mee betalen.(Niet doen, word je alleen maar zeeziek van)
Vroeger gingen wij nooit op vakantie.
Ik ken eigenlijk niemand die niet op vakantie gaat. Ook mensen in de bijstand of met een klein pensioen gaan nog altijd een paar weekjes weg. Ik zet toch mijn vraagtekens bij dit onderzoek.
Maar goed, minder tokkies op mijn camping is dan wel weer fijn.
Wat een opluchting: een kwart minder Hollanders op de Zuideuropese campings dit jaar. Oef!
@Correcte eikel | 23-06-15 | 11:43
Dan schiet je toch eerder je ouders overhoop, als je denkt dat jij recht hebt op andermans bezit terwijl ze leven. Dwing ze tot verkoop zou ik zeggen en hark hun geld alvast binnen. Wat een gelul. Je moet zelf je geld verdienen, malloot en als je dat niet lukt, jouw probleem en als je ouders denken'; 'Stik er maar in", dan stik je er maar in, ik zou jou met je gedrein werkelijk geen cent geven, als ouder, ook niet na mijn dood, dan schenk ik t wel aan t dierenasiel. Dan maar de helft naar de belasting, sommigen zeikerds verdienen geen erfenis.
Zomervakantie is natuurlijk ook iets voor de Arbeider. Ik vermijd ook de Zomervakanties. Verschrikkelijk al dat gepeupel wat 1x per jaar op vakantie gaat.
Mark_D_NL | 23-06-15 | 11:58
Gepeupel? Dat is toch een uitdrukking die alleen blaaskaken gebruiken?
Lijkt me erg vermoeiend, zo'n latent minderwaardigheidscomplex d.m.v. arrogantie overcompenseren.....
Zomervakantie is natuurlijk ook iets voor de Arbeider. Ik vermijd ook de Zomervakanties. Verschrikkelijk al dat gepeupel wat 1x per jaar op vakantie gaat.
"Waarom zouden alleen mensen die veel geld neergelegd hebben voor een goede opleiding, die zichzelf ontwikkeld hebben, die hard werken om goede banen te bemachtigen dan wel zichzelf opwerken tijdens hun carrière en zorgen dat ze elke reorganisatie overleven, mogen genieten van een welverdiende vakantie?"
Wauw Quid, weg respect. Zelfs die mensen lijden onder giga belastingdruk, idioot.
LangeTijdGeleden | 23-06-15 | 09:20
Precies mijn gedachte...
Vreemd want een weekje thuis blijven kost tegenwoordig ook al een vermogen. Met dank aan de roverbende Rutte.
Trouwens alle Nederlanders hebben al zo'n 850 Euri aan Griekenland geschonken. Een gezin van vier dus 3400 Euri. Tja het kan niet allemaal tegelijk. Of het een of het ander heb ik thuis geleerd.
Vreemd want een weekje thuis blijven kost tegenwoordig ook al een vermogen. Met dank aan de roverbende Rutte.
Trouwens alle Nederlanders hebben al zo'n 850 Euri aan Griekenland geschonken. Een gezin van vier dus 3400 Euri. Tja het kan niet allemaal tegelijk. Of het een of het ander heb ik thuis geleerd.
Crash77, jij bent goed bezig, dagen van 14 uur en langer, we moeten meer van zulke idioten hebben, goed voor de werkloosheidscijfers.
Dat de mensen steeds krapper zitten is te danken aan Rutte cs., de EU en de grote bedrijven, waarvoor het de laatste jaren met de euro zakkenvullen is.De topsalarissen rijzen toch de pan uit, de verschillen worden steeds groter. Hoevelen in NL zijn er niet die 2 ton verdienen, over de stijging van dat soort salarissen zou ik wel eens cijfers willen zien. En dan vooral hoeveel er in de semi-publieke sector aan dat salaris komen. Dat wordt schrikken.
@Correcte eikel | 23-06-15 | 11:31
Vreemde reactie, maar vooruit, je bent wellicht wat debiel, wat heeft wat ik zeg te maken met jouw antwoord, niets...
Lastig natuurlijk voor jou, maar ik citeer BBmetR , wiens punt is dat de huidige jonge generatie profiteert van ouders met afbetaald huis. Maar daarbij voorbij gaat aan het feit dat deze huizen pas ge-erft worden, wanneer je als kind dat geld eigenlijk niet meer nodig hebt.
Tot die conclusie had je zelf ook kunnen komen, maar nadenken is lastig, snap ik.
Wat wonen er toch een stelletje ontzettende prutsers in dit land. Jezus, zoek een baan en als je er al een hebt zoek je er nog een. Dan kan je lekker een weekje op vakantie. Of koop geen televee van 180 meter en een auto op afbetaling, dat wil ook wel eens helpen.
@Correcte eikel | 23-06-15 | 11:31
Vreemde reactie, maar vooruit, je bent wellicht wat debiel, wat heeft wat ik zeg te maken met jouw antwoord, niets...
Beetje vreemde constatering dat degenen die niet werken niet op vakantie gaan. Als je een uitkering hebt krijg je ook vakantiegeld. Daar kan menig mkb'er slechts van dromen.
Als je als Tokkie dagelijks de nodige blikken Schultenbrau leegtrekt dan blijft er eind van de maand weinig over. Keuzes, keuzes,...
hypotheekvrij, maar wel belast met erfbelasting.
Dibe | 23-06-15 | 11:00
Dan weigert u de erfenis toch!
Wat heb ik dan aan een erfenis wanneer ik ouder ben dan 45 en de kinderen de deur al zo´n beetje uit zijn?
Kan me niet herinneren dat ouders pas begonnen zijn met huisje kopen, kinderen 'krijgen' op vakantie gaan e.d. nadat hun ouders overleden.
Ik ging al nooit naar Griekenland, en ik ga nog steeds niet naar Griekenland. alhoewel, mijn geld is daar al.
hypotheekvrij, maar wel belast met erfbelasting.
Dibe | 23-06-15 | 11:00
Dan weigert u de erfenis toch!
Nou, hup SP, GroenLinks, D66: een (extra?) vakantietoeslag voor de uitkeringstrekkers. Wel een platte TV en geen vakantie, net als werkenden, dat kan absoluut niet. De werkenden kunnen dat ook nog wel betalen toch?
Werken doe je per slot van rekening om niet-werkenden van de benodigde welvaart te voorzien. Je had er ook zelf voor kunnen kiezen om werkloos te worden, toch?
Domkop.
Die 25% die niet of weinig werkt heeft dan ook meer vrije dagen. De rest werkt gewoon en wil ook wel eens genieten. En tja, niet zeuren als u kinderen neemt of in een te duur huis gaat wonen, dat u het niet op kunt brengen. Dan dekken we toch een groot deel van de Nederlandse bevolking al af?
Toch een opmerkelijke trend. Een van de velen die wijzen op een keiharde welvaartsdaling in Nederland.
Had het Kabinet met haar aanval op het MKB en de middenklasse dus toch de slagader te pakken.
@hangtiet met knoop | 23-06-15
Deels mee eens, ik zou gerust langs de friet van piet gaan, om mijn maag de lokale keuken te besparen. Gelukkig val ik tussen de tokkies niet zo op.
@BBmetR | 23-06-15 | 10:59
hypotheekvrij, maar wel belast met erfbelasting.
Het exotische buitenland komt daarbij vanzelf naar je toe, je hoeft alleen maar de straat op te gaan om 'verlost'(hè, Femke H..)te worden van de 'spruitjesgeur in het portiek'.
En met de toenmende klimaatverwarming reis je alleen nog richting de evenaar af als je persé getroffen wilt worden door een zonnesteek.
Gebabyboomde zakkenvuller met hun hypotheken afbetaald versus de volgende generatie die het puin mag ruimen bedoel je.
InfidelRevolution | 23-06-15 | 09:00
U hebt blijkbaar geen lange neus dus kunt u ook niet ver denken.
De volgende generatie erft een hypotheekvrij huis en valt dus in een opgemaakt bedje.
@Qippie | 23-06-15 | 09:20
exact, ik snap ook die behoefte niet naar een of ander veels te heet gebied af te reizen, om bedwantsen in je koffer en een parasiet in je ingewanden mee terug te nemen naar huis, waar het eigenlijk veel beter vertoeven is.
Voor nieuw te bouwen asielzoekerscentra is anders geld plenty!
Rot op Quid, niet iedereen heeft het zelf voor het uitkiezen. Als je ziek wordt bijvoorbeeld, daar vraag je niet om. Of als je als 60+'er op straat komt te staan, omdat het bedrijf waar je werkte failliet ging. Of zullen we het er maar op houden dat niet iedereen zo slim is als jij? Eikel.
Ja sorry , ik moet kiezen tussen vreten op tafel, school voor de kids, verzekeringen, naheffingen, parkeer vergunning en hypotheek.
Ondanks mijn uitgave drastisch zijn verminderd is er gewoon geen poen over voor een weekje weg.
zullen we het hebben over de vermindering van vakantiegelden?
nivelering van minimumloon? 0 uren contracten? zzp-ers die voor nop werken en vervolgens torenhoge verzekeringen betalen?
verhoging op alle uitgaven van de burger?
verhoging van de kosten voor primaire levensbehoefte?
Er is letterlijk geen plek waar men nog geld uit kan trekken om de gaten in de pret begroting het buitenland te stoppen.
ow wacht.. pensioenen! daar kunnen we nog poen uitwringen!
next: Iedereen gekort op pensioen nadat we de leeftijd voor pensioen nogmaals verhogen.
en we kunnen vast wel een paar soorten belasting verzinnen.
Schone lucht tax.. ow wacht..
Schoon water tax.. ow wacht..
First they came for the Socialists, and I did not speak out-
Because I was not a Socialist.
Then they came for the Trade Unionists, and I did not speak out
Because I was not a Trade Unionist.
Then they came for the Jews, and I did not speak out
Because I was not a Jew.
Then they came for meand there was no one left to speak for me.
Quid bedoelt met "ontwikkelden" natuurlijk de OSM'ers in de baantjescarroussellen van Nederland. Die gunt hij de vakanties van harte. Als je na 20 jaar hard werken de laan uit wordt gestuurd omdat er "bezuinigd" moet worden dan verdien je volgens Quid geen vakantie, want dan ben je een lul en heb je het aan jezelf te danken.
roze_bril | 23-06-15 | 09:04
Fuck!! Dan staat mijn geplande 4 keer voor dit jaar zeker gelijk aan sociale genocide! Sorry!
Waarvan moeten die 600.000 werklozen met vakantie gaan? Of de alleenstaande aow-ers (met een klein penioentje - waar het "vakantiegeld" al maandelijks in zit)?
Zij spenderen veelal hun vakantiegeld aan onbetaalde rekeningen).
.
De klinkklare minachting voor hen - en andere minder bedeelden - straalt mij tegemoet uit dit artikel (en sommige commentaren). Het is ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
.
Maar vergeet niet dat het aloude spreekwoord luidt: "vandaag ik, morgen gij".
.
Oh oh, Quit. Een week all inclusieve in een hotel in de zon is goedkoper als een week kramperen in de regen in Nederland.
@ baard van troje | 23-06-15 | 10:08
Het gaat inderdaad steeds beter met de economie.
Als je voor een incassobureau, een antikraak bureau, de schuldhulpverlening etcetera werkt, nou, werk zat.
-weggejorist-
hangtiet met knoop | 23-06-15 | 10:12
Ameland?
Vanochtend de vakantie van de tandarts veilig gesteld 👍
Zomerse massahysterie met gevolg...
baard van troje | 23-06-15 | 10:08
verkoop je toevallig reisverzekeringen die niks uitbetalen als het mis gaat?
Volgens mij klopt dat helemaal niet,ik werk bij een bank en ik krijg precies 25% meer, eigenlijk ieder jaar.. het gaat juist steeds beter met de economie.onzin, stelletje azijnpissers.
Gewoon de handen uit de mouwen steken.
baard van troje | 23-06-15 | 10:08
.
Bij een bank ... tja, daar zeg je wat. En bij een bank en handen uit de mouwen steken .... ja, in de zakken van anderen zul je bedoelen. Kijk eens om je heen en betrek niet alles op jezelf. Dan zul je zien dat de lonen van veel werknemers enorm gekelderd zijn en/of onder druk staan.
Ik ben gelukkig rijk genoeg om niet op een volle strand naast de all-in-wat-kost-dat-duur-hier types te hoeven liggen.
Ook zal je mij niet bij Friet-van-Piet op de plaatselijke boulevard de la camping treffen.
Voor de rest heb ik maar een wens: totaalverbod van caravans op alle wegen tussen 06:00 en 22:00 uur.
Fijne zomer iedereen.
Triest stukkie trouwens weer van Quid. Die niet ziet dat de lonen al jaren naar beneden worden bijgesteld. Ook de lonen van mensen die gewoon hard werken. Ja Quid, het zou inderdaad eerlijker moeten. Maar met dank aan de VVD en vooral de EU zijn alle regels die de slechtheid van het liberalisme moeten temperen stuk voor stuk geschrapt met als gevolg: hele hoge lonen aan de top en steeds lagere lonen voor alle andere werknemers. Blijkbaar rekent Quid zichzelf tot de elite, met z'n lullige HBO-redactie baantje. Met verve de slechtste redateur van GeenStijl.
subsidistan | 23-06-15 | 09:53
Ik ga dit jaar voor ramptoerisme, hoef er zelfs de deur niet voor uit; volg gewoon de politiek...
Zijn zo best nog veel reaguurders die niks kunnen.
Volgens mij klopt dat helemaal niet,ik werk bij een bank en ik krijg precies 25% meer, eigenlijk ieder jaar.. het gaat juist steeds beter met de economie.onzin, stelletje azijnpissers.
Gewoon de handen uit de mouwen steken.
Ik geloof best dat minder mensen op vakantie gaan. In het hoogseizoen is het werkelijk waar schandalig wat je betaald voor een stacaravan of voor een campingplaats op een aftands veldje. Om over een zonvakantie nog maar te zwijgen.
@gebrokenvleugel | 23-06-15 | 09:33
.
Zeer herkenbaar. Ik heb mijn huisarts al in jaren niet gezien. In alle schoolvakanties is ie weg. Laatst had ik een kuchende hoofddoek als waarnemer. Zo maak je nog eens wat mee. Verder gaan in mijn buurt ook alle gemeenteambtenaren standaard alle vrije vrije dagen weg. Daarna zijn ze door de week ziek of zwanger. En veel klagen. De ondernemers in de buurt gaan een weekje naar de zon. Of niet.
Tendenieus stuk van een talentloze kwast, wacht maar tot de telegraaf er jou uitflikkert. De topbanen liggen vast voor het oprapen voor je.
Ik compenseer het wel voor ze.
DINK; Anderhalve ton per jaar, 40 verlofdagen + 'plus-uren'compensatie
3-4x per jaar op vakantie; in totaal 6 weken
Besteed zo'n 8-10k per jaar aan vakanties
Over 3 weken gaan we weer een weekje naar Italië.
Arrivederci
Dit jaar naar de voedselbank, een heel nieuwe bestemming.
En dan gaat de overheid de BTW voor dat modderveldje in Drenthe nog verhogen naar het hoge tarief (is nu laag BTW tarief). Nog minder menssen die het zich kunnen veroorloven om te glamperen op dat modderveldje. Och en wee
Het is hier het hele jaar net Aruba. Dat wordt dit jaar dus een weekje camping Staphorst, even lekker tussen de chagrijnige zuurpruimen van wie je niks mag. Heerlijk.
Flikker op kwit. Er zijn legio mensen die beneden modaal verdienen die keihard werken en er voor gaan. Kom eens naar beneden in de echte wereld waar wordt gewerkt.
Ik verdien rond modaal. Dagen van 14 uur of langer zijn geen bijzonderheid. Als het nodig is begin ik 's nachts om 3 uur. Dit allemaal zonder bonus en andere voordeeltjes. Ik vind mijn werk gewoon leuk en ambieer geen leidinggevende functie.
ganzo | 23-06-15 | 09:51
Jij moet zeker geen geld hebben voor 'vakantie' als je toetsenbord al een tijd blijft 'hangen' en je daar niets aan doet. Of je zit in een permanente vakantie, omdat je op je lauweren blijft rusten.
@Pieleke | 23-06-15 | 09:48
Ja, dat zijn ook goede deugden. Werken en sparen.
Het is alleen wel heel wrang dat onze overheid deze gespaarde centen met twee handen tegelijk over de balk aan het smijten is. Dat steekt. Dan verandert er wel degelijk iets in je eigen mores.
Van mij mogen ze permanent op vakantie.
Bermtoerisme kost niks
Door leren is nog nooit echt iemand heel rijk geworden ... denk daar maar eens over na.
B,B,B,B: Bed, Bad, Brood, en Bungalow: Vakantie op Vakantiepark Oranje zit er dit jaar als autochtone Nederlander niet in.... www.vakantieparkoranje.nl/
Het is allemaal de schuld van incompetente politici die de belangen van hun partij, eigenbelang of van de eu, boven burger belangen stellen. En straks gaat iedereen weer gewoon pvda, cda, vvd en d66 stemmen, zodat er nog steeds geen flikker verandert. Ik haat dit kut land en haar politici.
Zijn zij die vakantie vieren in Syrie wel of niet meegeteld?
deEerlijkeLeugenaar | 23-06-15 | 09:39
dank! zie het nu pas. mijn toetsenbord blijft vaak hangen.
En het wordt nog erger: "Werknemers moeten vanaf volgende week rekening houden met een ontslaggolf. Vooral grotere werkgevers halen hun reorganisatieplannen na 1 juli uit de kast, omdat ontslagvergoedingen door nieuwe regels circa 30 tot 40 procent lager worden."
Van die dertienduizend euro die je uitspaart als je met je gezin geen ov jaarkaart neemt kun je toch makkelijk op vakantie?..
Ach, wij zijn vroeger, jaren 80, ook jaren achter elkaar niet op vakantie geweest omdat mijn ouders dat simpelweg niet konden betalen. Ik ben er geen slechter mensen van geworden. Heb wel nu respect voor werken en sparen, waar komt dat toch vandaan?
Ik verdien bovenmodaal maar doordat ik alleen woon wordt ik van alle kanten geplukt. 18% huursverhoging in 3 jaar, gemeentelijke belastingen etc etc.
Als ik mijn vakantiegeld krijg kan ik wat extra's kopen, of een paar keer wat luxer eten. Op vakantie gaan kan ik al jaren niet.
De EU: Vrijheid, gelijkheid en broederschap.
In de armoede ....
gentle giant | 23-06-15 | 09:34
.
Laat de vrijheid maar weg. En omdat de eurocratische elite niets anders doet dan burgers tegen elkaar opzetten, mag je broederschap ook wel schrappen. Want velen trappen er in. Blijft over 'gelijkheid in armoede', precies wat Juncker en de zijnen willen.
Wat een non-issue van het Nibud. Een kwart van demense heeft sowieso helemaal geen zin/behoefte om op vakantie te gaan. Dat zijn de zgn. huismussen.
Gebabyboomde zakkenvuller met hun hypotheken afbetaald versus de volgende generatie die het puin mag ruimen bedoel je.
InfidelRevolution | 23-06-15 | 09:00
.
Ja, doe jij maar braaf wat onze elite wil. Laat je maar opzetten tegen mede-burgers. Dat is waar onze elite al jaren mee bezig is. Noord- tegen Zuid-Europa. Jong tegen oud. Trap maar in die val die verdeel en heers heet. Zo blijven onze falende bestuurders mooi buiten schot én kunnen ze hun macht (en kapitaal) uit blijven breiden.
Ik weet nog goed dat mensen in 2008, bij het begin van de crisis, zeiden: "Ach, wij merken niets van de crisis, we gaan nog altijd 2 x per jaar op vakantie." En als ik zei: "Wacht maar af, geef het een paar jaar", dan werd dat weggewuifd. Et voila, kijk aan wat die dienstverlenende banken en die fijne mooie Euro ons gebracht heeft. Volgens Pechtold hebben we dankzij de EU een heel extra maandsalaris per jaar. Maar mensen, dat maandsalaris komt NIET bij u terecht. Waarom is de Euro eigenlijk ooit ingevoerd? En kan iemand - en dan bedoel ik 'een gewone burger' - één écht voordeel van die kut-munt noemen?
ik ga ook niet op vakantie,wat een kut leven.
Niks aan te doen. Ik leef al jaren ver beneden modaal en ben al 7 jaar niet op vakantie geweest. Ik hoop dat dit ooit nog eens veranderd. Ik lijk in een circel te zitten waar ik niet uitkom.
De gemiddelde D66-er met een vast contract bij de overheid vind dit prima. Kan dat plebs mooi voor 2 euro per uur het gazon maaien en de golden retrievers uitlaten. Zij hebben namelijk gestudeerd en in Arizona doen ze dit ook zo. Als je namelijk wilt is er altijd werk. Dat pappie nog iedere maand extra geld overmaakt vergeten ze er alleen bij te zeggen.
Zo hebben de open grenzen voor de eigen burgers ook geen enkel nut, alleen handig voor de gelukszoekers. Voor veel mensen is al het geld om nog eens lekker op vakantie te gaan al lang weggeroofd door Brussel. Daar kan de elite dan wat leuks mee doen. Het lijstje met voordelen van de EU steekt heel schril af met de ellenlange lijst van nadelen.
Tja, ik werk, heb opleiding in de ICT, en kan dit jaar niet op verkansie. Komt omdat mijn inkomen van het UWV komt, en dit faalkabinet alle extra's voor chronisch zieken heeft geschrapt per dit jaar.
ganzo | 23-06-15 | 09:04
Van de S bestolen als ik het zo lees. Schande
De mensen die niet wegens geldgebrek op vakantie kunnen naar het buitenland ,zouden geheel van wegenbelasting vrijgesteld moeten worden, omdat die vliegreizen de lucht ernstig vervuilen en het klimaat als geen ander ontregelt.En niet vliegen of met een cruiseschip vakantie houden werkt beter dan een e auto met subsidie
>Steeds meer Nederlanders gaan niet weg tijdens de zomervakantie: een kwart van de werknemers blijft thuis in plaats van elders ontspanning te zoeken. Onder hen bevinden zich vooral huishoudens met een inkomen beneden modaal (minder dan 1750 euro per maand).
>In 2012 bedroeg dit percentage nog 18 procent.
Hoe kan dat nou? Volgens Rutte hadden we toch:
i.imgur.com/vS7ngXw.png
Kant noch wal Kwit,
je weet niks over "vroegah",toen moeder de vrouw niet werkte, en we al blij waren met een tripje Belgie of camping.Nu janken we al als we geen 6k meer kunnen betalen(lenen voor de lutsers) voor onze all in Turkey trip.Schrijf eens wat vernieuwenders dan die eeuwige opruiende stukjes,trek je toch alleen maar dezelfde reactie/reaguurders mee.Niet zeiken over Afrikanen die "makkelijk"een tripje kunnen betalen!
Get a life,design your own life!
McMarx | 23-06-15 | 09:32
Lol, zou je bijna denken he :) Eerste klopt wel. Ben verder zelfstandig. Niet gebonden aan een vaste werkplek ;)
De EU: Vrijheid, gelijkheid en broederschap.
In de armoede ....
Liften naar Griekenland. Daar ons bestolen geld terughalen.
@Caveman48 | 23-06-15 | 09:19
de winst zit nooit aan de in inkomstenkant maar altijd aan de uitgavenkant,en hangt dus voornamelijk af van je vaste lasten.... meer acces orientated zijn en minder stuff bezitten is al een goed begin....
Van mijn huisarts krijg ik nog steeds bericht, alle maar dan ook alle schoolvakanties moeten we naar de waarnemend arts, gewoon omdat hij op vakansie is.
Hoe lag die verhouding 20 jaar geleden, of 30 jaar geleden.
75 % van Nederland ligt blijkbaar wel me de dikke reet in de zon straks, dat is achterlijk veel
... en de Griekse ambtenaar (ca. een kwart van de bevolking) gaat 2 maanden met vakantie, en op z'n 55 voor de rest van z'n leven (in Nederland noemde wij dat vroeger "pensioen").
@Chow | 23-06-15 | 09:25
ICT-er bij het SVB?
-weggejorist-
@Weeraanmelden | 23-06-15 | 09:06
Mag ik u er op attenderen dat 1 op de 4 de 65 niet haalt. Daarmee wil ik zeggen dat je beter nu linea recta kunt beginnen met genieten, dan wachten tot je 60ste..
Ik verdien boven modaal maar ga lekker met m'n laptopje 5 weken in Zuid Amerika zitten. S'ochtend wat werken en de rest van de dag chillen..
Iedere keer denk ik: nu is de rek er wel uit bij mn medelanders... maar nee.
Jan Tomaat | 23-06-15 | 09:21
Eigen huizen in derdewereldlanden zijn goeddeels betaald uit de Nederlandse uitkeringenpot. Omdat Nederlanders racisten zijn en zo.
Werkende oplossing: Geef werknemers maandelijks gewoon die 8% vakantiegeld i.p.v. het verplicht bewaren door de werkgever en het uitbetalen in mei. Dat is echt niet meer van deze tijd. Dan kunnen mensen hun rekeningen betalen en hoeven ze geen 800 euro administratiekosten te betalen aan het malafide incassoburo voor een zorgrekenng van 200 euro of een boete aan Interim Justitia. Mijn deurwaarder gaat 7x per jaar op vakantie,
sinar2 | 23-06-15 | 09:02
Somaliërs, Turken, Marokanen e.d. gaan niet naar hun thuisland op vakantie maar ze gaan kijken of hun vastgoed nog goed wordt beheerd.
"Waarom zouden alleen mensen die veel geld neergelegd hebben voor een goede opleiding, die zichzelf ontwikkeld hebben, die hard werken om goede banen te bemachtigen dan wel zichzelf opwerken tijdens hun carrière en zorgen dat ze elke reorganisatie overleven, mogen genieten van een welverdiende vakantie?"
Wauw Quid, weg respect. Zelfs die mensen lijden onder giga belastingdruk, idioot.
Vakantie is voor pussies.
Vakanties zijn voor babyboomers. (Huis in guldens gekocht en in euro's aan onze generatie verkocht) bovendien mag ik nog werken tot minimaal 70. Tijd zat om vakanties te nemen.
Ik verdien boven modaal, maar ik ga ook niet op vakantie. Ik heb maar weinig vrije tijd, en die ga ik niet verspillen aan gedoe om een pokke end te reizen, om dan op een kut matras te slapen, of nog erger, in zo'n takke tent.
.
Nee hoor, ik heb een mooi huis en er is hier in de buurt genoeg te doen.
.
Ik zal overigens wel worden meegerekend met de mensen die op vakantie gaan, omdat ik voor werk naar Amerika moet vliegen in Juli. En dan reis je in de zomervakantie met het vliegtuig, dus ga je op vakantie.
de rijken zijn best wel blij met de arme mensen.
want stel je toch eens voor, dat een vuilnisman ook 50 k per jaar zou verdienen, dan gingen de vaste lasten per jaar met 1000 euro omhoog. of stel je voor dat een meisje in de winkel 100k per jaar zou verdienen. wat zouden we dan voor een brood moeten betalen?
Niet iedereen kan leren, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan werken, alleen mensen die niet kunnen leren zullen nooit veel gaan verdienen, en dat vinden we met zijn allen dan best wel prettig. want als je goe dkan leren, en je krijgt een prachtige goed betaalde baan, Ook dan wil je voor je dagelijks brood liever niet te veel betalen.
En als een arme zegt , ik verdien te weinig ,ik heb geen geld voor de vakantie, dan zeggen we gewoon met zijn allen.Eigen schuld dan had je maar door moeten leren,
Maar stel dat iedereen door zou leren, ook de mensen die niet kunnen leren, of stel dat iedereen kan leren, en iedereen wil een duur betaalde baan.
Wie zou er dan nog onze vuilnis op komen halen, of wie zou er dan nog voor 1 euro een brood gaan staan te bakken.
Ik denk dat we met zijn allen best wel blij zijn ,met al die mensen die niet zo goed kunnen leren, tenslotte profiteren we daar met zijn allen van.
maar wees eerlijk ,sinds de komst van de euro kan je met een minimum loontje niks meer doen, en vaak zit een vakantie er dan ook niet meer in.
hoezo ik heb geleerd, ik heb een dure baan, een goedbetaalde baan. en fuck off met die mensen die zeuren ,ik kan geen vakantie betalen?
@arretje: 50 kpj is geen elite hoor... tussen 50 en ~ 85 zit je in een soort niemandsland waarbij elke euro die je meer verdient direct van je toeslagen af gaat. Daarna loont meer werken weer.
OT: als JQ zich in de materie had verdiept had-ie geweten dat kamperen in NL nog een paar tikkies duurder is dan in omliggende landen en daarmee eerder voor rijken...
Rutte: 'Boek nou eens die vakantie, koop nou eens die tent'.
@horsteknots | 23-06-15 | 09:11
In Limburg kun je van een uitkering een vrijstaand huis kopen?
Ik woon in Drenthe, vrijstaand op een perceel van een hectare aan de rand van een bos en een meertje op loopafstand. Hoezo vakantie?
Met dank aan Rutte, met dank aan Samsom, aan de hele VVD en de hele PvdA. Leve Griekenland waar het geld dat van die mensen is geroofd naartoe is gegaan!!!!
Zit een scheur in de tent, beter as een tent in me scheur.
Had ik eindelijk nieuwe gordijntjes voor me bus gekocht, hebben ze me bus gejat. Hoorde dat ie als taxibusje rondrijd in Warschau.
Conclusie: het gaat em niet worden onze luxe vakantie dit jaar....
Waar een wil is, is een weg, ruil eens een weekje of twee met een neef in het buitenland en zijn gezin van woning.(En dan ga ik er wel vanuit dat je niet al zes generaties met je hele familie in hetzelfde dorp woont, en als dat wel zo is wil je er waarschijnlijk toch geen stap buiten zetten)
Scheelt je een hotel, en je hebt daadwerkelijk alle luxe van thuis en de bezienswaardigheden waar toeristen voor komen op loopafstand danwel een kwartier autorijden.
Dat hoef je niet per se te doen als je geen geld hebt, dan heet het gewoon slim met je geld omgaan.
Er zijn gezinnen met 1 kostwinner die elk dubbeltje om moeten draaien maar wel elk jaar 3 weken een all-inclusive in turkije gaan doen(en elk jaar dezelfde), en daarvoor de tering naar de nering zetten, maar dat soort zelfmutilatie kan ik niet inkomen.
woon in limburg vrijstaand, ben altijd op vakantie.
Wat een smerige frame. Heeft dat Nibud-artikel echt gelezen?
"Een kwart van de Nederlanders heeft de afgelopen drie jaar een forse inkomensterugval meegemaakt. De belangrijkste redenen voor deze achteruitgang zijn werkloosheid, arbeidsongeschiktheid of een andere baan met minder salaris. Bij de meesten daalde het inkomen tussen de 15 en 30%. Bijna de helft komt na de inkomensterugval moeilijk rond en is de grip op zijn financiën kwijt."
Het gaat over wie de crisis betaalt.
Verder zijn er ook genoeg alleenstaanden die niet altijd iemand hebben om mee op vakantie te gaan en geen zin hebben om alleen te gaan.
Ronman2k | 23-06-15 | 09:08
Alleenstaand een reden om niet te gaan?
Juist een reden om wel te gaan!
Een paar gezinnen krijgen misschien het geluk om met Rutger mee te gaan naar frankrijk..
Mja.. ik verdien ruim boven modaal en toch hou ik niet genoeg geld over om normaal op vakantie te gaan met de kinderen. Het is veel te duur geworden en de belastingen hebben mijn laatste reserves opgeslokt.
Veel volk heeft het vakantiegeld gebruikt om de spaarrekening weer op peil te brengen na de EU naheffing.
Ik ken er twee waarvan ik zeker weet dat dit het geval is.
Ik ga nooit op vakantie in de zomer.
In de winter lekker 2 maandjes naar het zuiderlijke halfrond, 2 x zomer per jaar en geen paupervolk om me heen.
Hey! Daarvan kunnen wij wel heel veel gelukszoekers een huis, een mobiele telfoon en een Miele wasmachine geven! Dus, stelletje racisten dat jullie zijn, hou op met klagen want er is altijd wel iemand die zieliger is! Getekend, iemand die rijk is geworden vand e zieligheidsindustrie, vanuit mijn grachtenpand. Oh ja, morgen ben ik voor 4 weken op vakantie naar Tropisch eiland om nog meer zielige negertjes te redden.
Ja, ontneem de landen in Zuid-Europa hun laatste inkomsten via toerisme, door zelf via overheden het geld daar naartoe te brengen, in plaats van 'ons' het daar zelf te laten spenderen.
Niet iedereen heeft behoefte aan een jaarlijkse vakantie, ik heb ook vaak genoeg een jaar overgeslagen. Verder zijn er ook genoeg alleenstaanden die niet altijd iemand hebben om mee op vakantie te gaan en geen zin hebben om alleen te gaan.
He Quid, breng die idioten van onze regering nou niet weer op een idee met dat nivelleren. Lafbek Rutte trapt zo weer met beide benen in dat nivelleringsverhaal.
He Quid, breng die idioten van onze regering nou niet weer op een idee met dat nivelleren. Lafbek Rutte trapt zo weer met beide benen in dat nivelleringsverhaal.
Ik ga 4 dagen op vakantie, met 2,5x modaal. en een weekje vrij in Juli. (blijf in NL)
Geeft niets, ik stop lekker rond mijn 60e en ga daarna wel wat verzinnen.
(Nog even lid van de PvdA worden voor de mooie baantjes)
Bij 60 procent van die reorganisatie overlevers en opwerkers vraag ik me altijd af hoe ze dat altijd voor elkaar krijgen. Investeren in jezelf en carrière, ik zie die lui gewoon om vijf uur weggaan, ik denk dat hard schreeuwen en slijmen nog steeds de doorslag geven.. en nee, ik koester geen wrok. Maar iets minder sympathie voor de zogenaamde carrière makers en iets meer voor diegene onderaan de ladder.
Het toeval wil dat datzelfde kwart van de Nederlanders ALTIJD vakantie heeft, op kosten van de anderen.
@Quid: dus als je niet hebt door kunnen leren vanwege je mogelijkheden (re weinig geld of gewoon niet de capaciteit) en je werkt je nu te pletter als laagbetaalde vrachtwagen chauffeur of per stuk betaalde postbode dan mag je niet op vakantie? Wat een allejezus VVD artikel zeg. Népperus had het niet beter kunnen zeggen met een tonic.
knutsel | 23-06-15 | 09:01
En over het geld dat je niet uitgeeft... Inderdaad, nog meer belasting.
Beetje gek stukje. Lijkt me meer een constatering dan een oordeel dat beneden modale inkomens niet/minder op vakantie gaan.
liggen toch alleen maar rovers op de loer. pas nog betolen in spanje.
Het moet socialer en eerlijker. Twee keer op vakantie gaan is facsisme!
Veel mensen zijn een Bed, Bad en Brood begonnen. Kom je mee op tv als beste Bed & Breakfast. Dan ga je niet zelf op vakantie.
@Braxator | 23-06-15 | 09:01
Dat dus. Vakantie betekent vooral 'niets doen'.
Dus ook Turkije. Iedereen die daar heen gaat niet meer terug laten komen.
Valt best wel mee. Ik zie regelmatig ladingen somalische vluchtelingen op het vliegtuig richting Somalië stappen voor een vakantie. Dus is er blijkbaar nog geld zat.
Vakantie is een zoethoudertje voor paupers, het gaat erom je leven zo in te richten dat het hele jaar voelt als een lange vakantie.....
Niet iedereen behoort tot de elite (50.000 euro bruto per jaar en meer), aldus de Azijnbode.
De mensen die niet op vakantie kunnen zijn deze zomer ( tot nu toe) dubbel de klos.
We betalen belasting over hetgeen we verdienen en we betalen belasting over hetgeen we uitgeven en dat geld wordt besteed aan dingen waar ik het niet mee eens ben. Dus inderdaad, meer is er niet. Dan maar geen vakantie.
Een kwart van de Nederlanders heeft altijd vakantie..
Gebabyboomde zakkenvuller met hun hypotheken afbetaald versus de volgende generatie die het puin mag ruimen bedoel je.
Al dat volk dat voornemens is naar Arabische landen te gaan het vakantiegeld afpakken.
't Is een kwestie van budgetteren en je eisen aanpassen. Zelf heb ik een cruise geboekt van Tripoli naar Lampedusa. Was maar 1500 euro, een koopje dus.
Verkansie, op safari in de shariadriehoek. Witmensen turven.
De welvaart van Nederland kan afgelezen worden aan de hoeveelheid mensen die naar het zuiden van Europa afreizen om daar in de zon te gaan liggen bakken. Het gaat niet meer zo goed geloof ik.
Wat er is gebeurd? De EU, dat is er gebeurd.
REAGEER OOK