Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foto's. Waarom voetbalvereniging allochtonen weert

Amstelwijck534-klein.jpgWat doet een voetbalvereniging die alles heeft geprobeerd, maar keer op keer in zijn hemd staat dankzij z'n eigen Marokkaanse spelers? Die overweegt een algeheel verbod op allochtone leden. Want eens raakt het geduld op en is het genoeg geweest, zegt voorzitter Wim Scharloo van SC Amstelwijck uit Dordrecht. Zijn junioren van de A2 hebben gistermiddag na een 10-0 afslachting door SVS'65 Spijk een afschuwelijke puinhoop achtergelaten bij de tegenstander. Kapotgeslagen interieur, een ingeslagen ruit, brandstichting in de kleedkamers. Gewoon een teringbende dus. De totale schade bedraagt volgens eerste schatting zo'n vijfduizend euro. Een bedrag waar de vereniging van Scharloo vermoedelijk helemaal zelf voor zal moeten opdraaien. De daders zijn onaantastbaar en hun ouders beschikken ongetwijfeld niet over de middelen of enig verantwoordelijkheidsgevoel voor hun kroost. Meh. Amstelwijck ziet z'n naam opnieuw besmeurd en het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. "We hebben de afgelopen jaren nu al vier teams uit de competitie moeten nemen vanwege dergelijke toestanden", zegt Scharloo. "De Marokkaanse leiders schamen zich, maar dat stadium zijn wij voorbij." Dus overweegt de woeste clubleider dan maar gewoon geen allochtonen meer bij z'n vereniging. Zeker omdat van alle voetbalclubs in Dordrecht juist Amstelwijck 'zijn stinkende best' heeft gedaan voor Marokkaanse voetballers ("de laatste tijd kregen we juist weer de naam dat het bij Amstelwijck gezellig is"). Het zit Scharloo en zijn collega-bestuurders tot hier. Hij kiest voor een stukje risicoanalyse naar de goedwillende leden toe. De heldhaftige durfal. [Videorepootje in de lees verder].

Reaguursels

Inloggen

@ShoveASockinit | 06-05-15 | 09:23
Ja!
Die klotevarkens hebben al te vaak bewezen dat zij, en geen andere , verantwoordelijk zijn voor dat kutgedrag!
Dan mag je ook varkens van bepaalde afkomst uitsluiten!

lilluke halve hoan | 07-05-15 | 01:41

@rara | 06-05-15 | 08:42
Ja, ook hoeveel keer je inde tekst marokkanen tegenkomt.... of zouden we dan toch een marokkanenprobleem hebben?...
Naaaah......

lilluke halve hoan | 07-05-15 | 01:36

Ik zeg: incident.

xspalm | 07-05-15 | 00:44

labaria | 06-05-15 | 16:26

Volgens mij vallen mensen uit suriname niet onder allochtoon. Suriname behoorde bij nederland.En zijn dus nederlandse burgers.Autochtoon. in principe. Vroeger zelfde koningin en nederlandse opvoeding .Dus nederlanders.

tweetybird | 06-05-15 | 20:46

010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02

Ik denk dat je gelijk hebt. Gedeeltelijk. Want iemand uit suriname is geen allochtoon. De meeste zijn geboren toen suriname nog niet onafgankelijk was en zijn opgegroeid met en in de nederlandse cultuur.Maar beter kan er ininlaats van allochtoon beter gewoon marokaans jeugdvuil gezegd worden.Want die leveren overal overlast.Niet alle allochtonen dus.Die van die groep helaas net zoveel last hebben.

tweetybird | 06-05-15 | 20:42

Een verenigingsbestuur kan leden, ook voor kleinere misdragingen, in één moeite royeren. Makkelijk zat.

Wedstrijdkrokodil | 06-05-15 | 18:40

Beste oplossing: de huidige club opheffen en daarna opnieuw oprichten. Leden kunnen alleen nog lid worden op uitnodiging en na goedkeuring van het voltallig bestuur.

miff | 06-05-15 | 17:43

Je zal maar bij die uitermate kleine groep normale Marokkanen horen. Als ik hen zou zijn zou ik een ongelofelijke haat tegen mijn inteelt neefjes hebben.

Koettoerk | 06-05-15 | 17:39

@labaria
Natuurlijk, gelijk heb je, het is fout alles over 1 kam te scheren.
Zolang je je best doet in de samenleving mee te doen en je steentje bijdraagt is er niets aan het handje. Van weren in het algemeen van allochtonen zal ook geen sprake zijn, denk ik. Wie heeft er ooit gehoord van problemen met of ophef gemaakt over bijvoorbeeld vietnamese bootvluchtelingen? Maar dat er een groot mocro probleem is kun je niet wegschoffelen. En niet alleen op voetbalgebied.

geengemaar | 06-05-15 | 17:12

@dedeurs | 06-05-15 | 09:48
Ach u hebt gelijk ook.

Driewerf Hoezee | 06-05-15 | 16:36

Ik ben een Surinamer , ik heb me nooit zo gedragen in Nederland.Ik zat op ook voetbal en we kregen soms wel ruzie , slechts zelden kwam het tot een vechtpartijtje. Maar nooit geen pogingen tot doodschoppen. Wij waren redelijke jongens die tot bedaren konden worden gebracht door onze coach en vaders/leiders van het team. We kregen echt opvoeding van de coach.Ons team was gemixt, en het was meestal heel gezellig.Er zaten geen Marokkanen in ons team.Geen ene. Heel verdrietig om te lezen dat nu alle allochtonen geweerd gaan worden. Want niet alle allochtonen zijn Marokkaans en moslims. Surinamers , Hindoestane , Javanen , Indo's ,Creolen en ook een hele hoop zwarten die doen dit niet.

labaria | 06-05-15 | 16:26

Mensen van zo'n vereniging zijn vaak vrijwilliger. Verdomme zeg.. nog klaar staan in je vrije uren voor dit soort tuig.

Aantastelijk | 06-05-15 | 16:13

Mooi besluit.

MartinLeuterKingsize | 06-05-15 | 16:00

en spreekt dejoop er al schande van.... van de vernielingen door hun achterban bedoel ik dus... niet dat de voetbalclub boos is op de achterban van dejoop....

Riv | 06-05-15 | 15:52

Van Pim Fortuyn bestaat helaas geen 2e exemplaar. Dus als er nog zo iemand is, als de sodemieter aanmelden en de boel organiseren, vóór het écht te laat is! En dan geen slap aftreksel of "copycat", alla Wilders. Pim zou ons een hoop gezeik bespaard hebben.
R.I.P Pim, ik mis je nog iedere dag.

Dirk de Zadelsnuiver | 06-05-15 | 15:38

"Die overweegt een algeheel verbod op allochtone leden". Noem de feiten bij de naam en spreek van een algeheel verbod op Marokkaanse leden !!

rockall | 06-05-15 | 15:29

Toch maar iets minder minder minder?

Wamoje | 06-05-15 | 15:20

Je moet ze ook niet over één kam scheren
het zijn namelijk niet allemaal lieverdjes

Berthe | 06-05-15 | 15:20

@010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02
Je zou maar allochtoon zijn en geen Marokkaan, maar wél met dat stinktuig over één kam worden geschoren...

Ahasveros | 06-05-15 | 15:16

Ik weet wel een andere oplossing, dhr scharlo eruit en iemand er neerzetten die wel zn kop in het zand wil steken.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het uiteindelijk ook die optie gaat worden.
Het lijkt mij overigens zinniger de verantwoording voor wangedrag gewoon bij een heel team neer te leggen. Niemand meld zich om verantwoording te nemen/de dader aan te wijzen? Dan heel het team schorsen en royeren. Op de een of andere manier denk ik dat je dan uiteindelijk een gezelligere club overhoud..

noerg | 06-05-15 | 15:05

We kunnen ook gewoon erkennen dat racisme er gewoon bijhoort. Marokkanen moet je gewoon tot het bot discrimineren totdat ze helemaal zijn aangepast. Dat is volgens mij het enige wat werkt. Racist en discriminatie schreeuwen daar gaat deze shit niet van over. De blanke gehersenspoelde linkse gutmensch vergelijkt dan die figuren weer met nazi's, nsbers met als gevolg dat alles weer lekker kan verder etteren. Hoe ouder ik word hoe meer ik denk dat racisme er gewoon bijhoort. Het is denk ik maar die verontschuldigingen van onze kant naar lagere culturen toe. Zo van sorry dat onze cultuur zoveel malen beter is zodat die van jullie er nogal schril vanaf steekt.

Ansjo | 06-05-15 | 13:46

Dit gaat weer tonnen kosten aan onderzoeksrapporten over de slachtofferrol van de Marokkaanse gemeenschap. Zelfreflectie kennen ze niet.

First Contact | 06-05-15 | 13:36

Bas1877 | 06-05-15 | 12:55
De problemen rondom allochtonen is er altijd al geweest, echter wat links altijd als excuus gebruikte was dat de problemen wel zouden oplossen door de generaties die hier geboren werden en de nodige buurt bbq's , niks is minder waar, de problematiek stijgt en wij kunnen deze pijn betalen> als slachtoffer en financieel.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 13:19

Held die man maar ik vrees het ergste.. hij die het beestje bij de naam durft te noemen wordt er niet echt beter op. De Marokkaanse leiders????? Volgens mij is Willie hier de baas van de hele tent hier maar wat niet is kan nog komen.. we bergen ons voor als de Marokkaanse leiders de macht grijpen. Nederland is klaar voor een tweede Pim Fortuyn.

myrna1965 | 06-05-15 | 13:17

2Jan Leul | 06-05-15 | 09:33
oh, 'ze hebben geen geld.. dus' gaan ze slopen, alsjeblieft zeg.. wat een achterhaal;de jaren 70 onzin, als je ze per stuk een villa geeft gaat dit huftergedrag gewoon door.
Ik heb ook geen geld en sloop helemaal niets van niemand en mijn kinderen ook niet.
Die logica is gewoon achterhaald van je, opvoeden, dat moeten de ouders doen, ondertussen liggen al dit soort problemen op schoot bij de leraar, terwijl die lamzak kutouders met hun kutgeloof en afkeer van alles in ons land, behalve ons geld, de boel de boel laten.

Dibe | 06-05-15 | 12:59

Ballottage!

Koonkluk Huis | 06-05-15 | 12:59

-weggejorist-

GameOverBro | 06-05-15 | 12:56

Is niet de eerste keer dat dit type jongens iets sloopt. Zal ook niet de laatste keer wezen.

GameOverBro | 06-05-15 | 12:56

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:18

Dat was vroeger ook al zo, in de tijd dat ik zelf kleuter was, toen moest je al oppassen voor Marokkanen, ook voor kleuter Marokkanen ( in meervoud dus maar dat spreekt voor zich. Laf zijn zijn ze al vanaf hun geboorte) . Ze werden toen al opgeruidt door hun ouders dat blank westers, tuig en minderwaardig was die je moest pijnigen. En het aantal Markkanen is alleen maar groter geworden.
Een nicht van mij zat in die tijd in Amsterdam op school en had veel klasgenootjes die geen woord Nederlands spraken, veel werd er ook toen niet aan gedaan. Was dat was racisme volgens links.

Bas1877 | 06-05-15 | 12:55

Voetbal doe je als autochtoon niet voor je lol natuurlijk, je zit er om te multicultieën met allerhande etterbakjes die jij dan zo en passant even een beetje opvoedt, is de rode hoop.
Daarom gaat er vaak veel subsidie naar het voetbal, het geld komt terecht bij de 'doel'-groep; de treiteretterhangmarokkanen die even van straat af zijn, zodat omaatjes een momentje veilig kunnen pinnen.
Eigenlijk zouden alle Marokkanen eerst moeten beginnen met tafelvoetbal in een Hollandse woonkamer van een GL-er, PvdAaiert of een D66-er.
Voor de eerste schifting; de echt beroerde onopvoedbare hufters nemen ze dan zelf op in huis, om de samenleving te beschermen tegen hun stemvee.

Dibe | 06-05-15 | 12:53

Ik denk dat een combinatie van maatregelen al een hoop rotte appels weg zal halen. Ten eerste een verklaring omrent gedrag eisen wanneer iemand lid wil worden. Verder een zero tolerance beleid invoeren. 1 keer grof in de fout? Royeren maar. Het liefste ook een landelijk systeem bij de KNVB waarin wordt aangevinkt dat een geroyeerde bij geen enkele club meer mag worden aangemeld. Het resultaat zal (als ik de reacties mag geloven) zijn dat er dan veel figuren van een bepaalde afkomst niet meer aan de bak komen als voetballer zonder dat er sprake is van discriminatie. De welwillende allochtone spelers moeten natuurlijk gewoon lekker mee kunnen blijven voetballen.

Rama-Sama | 06-05-15 | 12:43

Beter gewoon maar helemaal voetbal verbieden.
'T is niet anders...

Hufter | 06-05-15 | 12:15

Stormageddon | 06-05-15 | 11:25

Dus als die kudt marokkaantjes het voetballen verstieren, onze hobby, ons leven, dan gaan we maar op zoek naar iets wat ze misschien niet kunnen of willen verzieken.
Beetje omgekeerde wereld vind je niet? Buiten dat ik Korfbal gewoon een kudtsport vind laat ik me niet wegjagen van mijn hobby, mijn land, mijn eigen ik.
Door mensen als jou, stormageddon, gaat dat kudtvolk zich steeds onaantastbaarder voelen.

Waakvlam | 06-05-15 | 12:13

Alle allochtonen weigeren is niet slim van deze vereniging, maar ze zullen wel moeten want anders is het wachten op de eerste die gaat de situatie met de Joodse situatie gaat vergelijken, dat Joden ook niet meer mochten sporten etc.

Ik zie hierboven ook al een paar van die spasten:
Ja maar bij autochtonen gebeurt het ook, en dan een voorbeeld aanhalen. Ik denk stiekem dat deze mensen zelf ergens in de polder wonen en nog nooit meer dan 1 mocro in hun omgeving hebben gehad.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat er in regio Gouda al clubs zijn die gewoon niet meer komen opdagen als ze tegen een mocro-elftal moeten uit angst voor schop- en vechtpartijen tot lynchpartijen aan toe. En helaas is in het verleden al gebleken: niet onterecht!

Behangdelul | 06-05-15 | 12:05

@DeKoningVanGeenstijl | 06-05-15 | 11:37
Typisch opgeschoren kapseltjes en lege ogen. Bah!

Dhr. de Wit | 06-05-15 | 12:05

Maar vergeet ook niet dat velen van deze
bevolkingsgroep ook worden geteisterd door
ernstige geestelijke afwijkingen, zoals bijvoorbeeld
schizofrenie.
Veelal door inteelt.

pennestront | 06-05-15 | 12:01

Minder
Minder
Minder
........ anders straalt het zo slecht af op de islam!

pennestront | 06-05-15 | 11:58

Er dient een cultuuromslag te komen. Hoe? geen idee. Er alleen tegen schoppen helpt niet.Ik ben zelf al twee keer van de weg gereden omdat ik zo'n opgewonden lichtgetint mannetje op z'n foute verkeersgedrag wees. En niet op een botte manier hoor, alleen een knippertje met groot licht was al voldoende. De agressie waar je dan mee wordt benaderd. Je hebt geen idee. Meer sociale controle, zo moedigt de overheid aan, ik doe er niet meer aan mee.

geengemaar | 06-05-15 | 11:57

Voetballen kunnen ze dus óók al niet.

WillemRuis | 06-05-15 | 11:54

Vanwege een Marokkanenprobleem ALLE allochtonen weigeren is echt heel fout.

schoneslapert | 06-05-15 | 11:52

Hoe erg ook, geen Marokkanen meer toelaten is net zoiets als 'joden verboden'. We hebben toch een rechtsstaat in Nederland ? Die voetbalclub moet aangifte doen en de veroorzakers de schade laten betalen en schorsen voor het leven. Ook vraag ik me af waar de volwassen elftal begeleiders zijn van de spelers dit soort dingen uithalen, waarschijnlijk zitten die een biertje te zuipen aan de kantinetoog.

KlaasVaakStrooit | 06-05-15 | 11:51

Het toont maar weer eens aan dat je NOG zo je best kan doen, en NOG zo goedwillend kan zijn, als je keer op keer in de kou staat omdat je ondanks alle goede bedoelingen niet oogst, wat je probeert te zaaien, dan houdt het ergens op.

Nee, natuurlijk is een algeheel allochtonen verbod een juridisch interessante zaak, die Amstelwijck zal verliezen, maar er komt weer eens een signaal: de maat is een keer vol.

BeunDeHaas | 06-05-15 | 11:51

Je kan niemand bij voorbaat uitsluiten, ook geen Marokkanen maar pak dat tuig als ze over de scheef gaan dan gewoon eens aan en zet ze gelijk buiten .
Het probleem is altijd pappen en nathouden en zo trekken ze de goedwillenden ook mee want alles mag blijkbaar .
Gelijk opzouten en de ouders aansprakelijk stellen maar dat gebeurd nooit .
Pak de ouders of de kneuzen zelf bij alles keihard in de portemonnee, dat werkt ... echt !

Castor12 | 06-05-15 | 11:50

Een groot deel is zwakzinnig en over het paard getild tuig zonder morele kompas.

carramba | 06-05-15 | 11:49

Hoe zijn we in zo'n korte tijd 10-30 jaar in zo'n situatie terecht gekomen als land? Oh ja ff vergeten. Bedankt Spekman!

Dirk III | 06-05-15 | 11:46

DeKoningVanGeenstijl | 06-05-15 | 11:37

Wat wil je hier nu mee? Dat als italianen het doen dat die niet meer op de kermis mogen? Passport controles bij de ingang? Controle op uiterlijk?

Of gewoon de daders straffen zoals het hoort.

Keeper | 06-05-15 | 11:41

Kijk (refererend aan het vorige anti-overheid 5 mei essay) dat mag dus gewoon in een libertarische/minarchistische/kapitalistische samenleving: daar bepaald de eigenaar van de zaak, wie er binnen mogen komen, of er gerookt mag worden, enzovoort... Het recht op discriminatie is de vrijheid van elke eigenaar.

mygfisbrazilian | 06-05-15 | 11:40

Filmpje geeft alleen maar lipton reclame en daarna en zwart gat. Ach aan de andere kant bespaart het me wellicht weer een hoop frustratie.

Dirk III | 06-05-15 | 11:40

Niet verder nadenken, die club royeren, ga een keer staan voor je recht!
Maar natuurlijk gaat het niet gebeuren, daar zorgen onze bukkende politici wel voor!

lanexx | 06-05-15 | 11:34

"Ze zijn onaantastbaar". Neen. Ze wanen zich onaantastbaar door al het geknuffel. En dan zeggen "allochtonen", lekker makkelijk. Zal mijn hindoestaanse buurman leuk vinden om zo'n label opgeplakt te krijgen.

Dhr. de Wit | 06-05-15 | 11:32

Ze willen ons doen geloven dat ze zielig zijn, slachtoffer zijn en dat het aan alles en iedereen ligt behalve hen zelf. Maar overal ter wereld gaat het mis met dat soort gasten. Probleem in ons land is dat we doen alsof als het gaat om crimineel en ongewenst gedrag wij hen extra op hun letten of bevooroordeeld zijn. Maar dat is ook niet zo gek; ze zijn velen malen vaker crimineel en hebben overal extra aandacht en zorg nodig, ze bevestigen elke keer weer hun eigen criminele en parasiterende gedrag dat chronisch is. Het is een gebed zonder einde en de echte slachtoffers in dit verhaal zijn de autochtonen en de welwillende allochtonen. Weg met de politieke correctheid en behandel dat criminele tuig als daders i.p,v slachtoffer.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 11:30

@sparxx 10:48
.
Exact waarom het marxistische vod dat wij hier de Grondwet noemen door de shredder moet...

De Libertariër | 06-05-15 | 11:28

@__dictatuur | 06-05-15 | 11:06
Nee, daar maak je appelmoes van.

Stormageddon | 06-05-15 | 11:27

Ook daarom: korfbal! Gegarandeerd geen jeugd van islamitische persuasie en niet-westerse allochtonese afkomst. Want dat mag niet van allah hè, samen met schaars geklede meisjes in het openbaar spelen.
Dus, Nederlandsche moeders en vaders: doet uw zonen en dochters op de korfbal. Is leuk en het leert jongens respectvol met meisjes om te gaan op een speelse manier. Korfbal, voor alle jeugd van alle gezindten en alle geslachten. Een oer-Hollandsch bewegingsspel voor jongens en meisjes; wien Neêrlands bloed door d'aderen vloeit, van vreemde smetten vrij. Daarom dus. Reedsch.

Stormageddon | 06-05-15 | 11:25

@J.R. Thorbecke | 06-05-15 | 09:14
omdat islamieten zielig zijn en (schijnbaar) meer rechten hebbend dan anderen.

deluiegriek | 06-05-15 | 11:22

Ik begrijp er niets van. Ze kunnen toch een zero tolerance beleid hanteren? 1 keer in de fout betekent dat je geroyeerd wordt. Misschien dat ze op hun website een lijstje bij kunnen houden van geroyeerde spelers.

Mahatma | 06-05-15 | 11:20

-weggejorist-

Veel Vaak | 06-05-15 | 11:19

__dictatuur | 06-05-15 | 11:06

Hihi, jij bent een gekkie. Nee sorry een eng mannetje ben je.

Keeper | 06-05-15 | 11:17

Neen, we hebben problemen met een hele hoop (criminele) allochtonen, of allochtonen die zich op geen enkele positieve manier zich inzetten voor onze samenleving. Oohja we hebben ook te maken met een procentueel grote groep allochtonen die een parasiterende chronische houding hebben en zich volledig storten op onze verzorgingsstaat zonder daar ooit iets voor te hebben gedaan.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 11:15

Wat is er nu zo moeilijk aan om alleen de daders te royeren van de club. Allochtoon, Marokkaan of niet? En als blijkt dat 80% van de Marokkanen geroyeerd wordt, dan is dat zo. Kan die 20% toch gewoon blijven?

watnouwatnouwatnou | 06-05-15 | 11:12

We hebben dus een voetbalvereniging probleem in Nederland.

de uitbater | 06-05-15 | 11:07

@@Keeper | 06-05-15 | 09:27

Als je een zak vol rotte appels hebt gooi je ze allemaal weg ipv een voor een te bekijken of er toevallig nog een goeie tussen zit.

__dictatuur | 06-05-15 | 11:06

Prima! En waarom zou een voetbalclub ook geen leden mogen weigeren ol basis van huidskleur, religie of welke andere reden dan ook?
.
Wat mij betreft heeft iedere voetbalvereniging het recht om in de statuten op te nemen dat (bijvoorbeeld) Marokkanen geen lid mogen worden. Dat zou andersom ook zo moeten mogen. Marokkaanse voetbalclubs in Nederland zouden van mij ook Nederlanders moeten kunnen weigeren.

De Libertariër | 06-05-15 | 11:03

Het zijn ook nog sukkels die denken de NL bevolking doet toch nks want ze don nooit wat terug, maar heul langzaam begint ook de grote loge berg van de "grijze" massa te bewegen en over niet al te lange tijd kan er geen "gutmensch" meer recht praten wat krom is, en wordt het boter bij de vis.

Umberto die trotzoni | 06-05-15 | 10:59

Op grotere schaal moet Nederland hetzelfde doen : Geen Marokkanen meer het land in. Het is mooi geweest.

vivaldi | 06-05-15 | 10:59

Niet over 1 kam! We hebben het over de criminelen, tuig en etters die het voor de goedwillende verpesten.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:59

Jammer dat alle allochtonen over één kam worden geschoren. Er zit wel degelijk een structureel verschil tussen Marokkanen en Duitsers. Op deze manier vind ik het discriminerend.

du Roi Soleil | 06-05-15 | 10:55

Hier ook hetzelfde gezeik. Met een groep van 10 man (het zal eens niet) alle plantenbakken op straat omkeren en dan brutaal kijken van; wie zegt er wat van? Wat een lol. Gevolg; er staan nergens meer plantenbakken.

artie | 06-05-15 | 10:53

Bigi Bana Boy | 06-05-15 | 10:45
Het klopt dat je keihard moet zijn, en zeker niet moet buigen voor al dat criminele gedrag en ga jij eens dood blik. Maar het wachten is op het volgende incident met dat soort gasten.... en op het volgende slachtoffer dat het sporten wel eens beu kan worden. Of nog erger voor de club, terugval van leden, die die etters meer dan zat zijn.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:49

Helaas druist dit in tegen artikel 1 van de Grondwet.

sparxx | 06-05-15 | 10:48

@Bigi Bana Boy | 06-05-15 | 10:37

tuurlijk zullen er ook autochtone ettertjes zijn, maar procentueel gezien zijn autochtone maar een kleine fractie. En daar moet je naar kijken. Het is niet alleen het slopen van kleedkamers, maar neem ook al die agressie in het veld en rondom het veld mee, ook hier hebben allochtonen een monopoly positie. Maar goed, ook niet zo heel verwonderlijk natuurlijk als je de criminele cijfers er op nahoud dan zijn allochtonen in de gehele linie meer crimineel t.o.v. autochtonen.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:45

Daarnaast herken ik het gedrag van mocro voetballers wel. Heb een keer zo'n eigen speler rood gegeven wegens het uitdelen van een gerichte trap, terwijl de bal niet eens in de buurt was. Had je die vader op het wedstrijdsecretariaat eens moeten zien. En hij ging de boete niet betalen, en de club moest het betalen en anders ging meneer ergens anders voetballen en ga maar door. En ondertussen mij hatelijke blikken toewerpen en doodzwijgen. Geen woord van schuld bekennen uiteraard. Het lag aan iedereen behalve aan zijn zoon. Verbaasd was ik uiteraard niet, maar het gevestigde wel weer het beeld dat ik van ze heb. De boete is overigens betaald, de schorsing van zes wedstrijden is uitgezeten en het kroonprinsje voetbalt nog steeds bij ons. 1-0 voor mij. Onbuigzaam en keihard zijn is de enige taal die ze verstaan.

Bigi Bana Boy | 06-05-15 | 10:45

Ik heb geen Marokkaanse vrienden maar wel: Turkse, Finse (echte), Noorse, Engelse, Japanse, Koerdische, Ierse, Duitse, Spaanse, Antilliaanse, Estse en ga zo maar door. Ben je dan een racist omdat je geen Marokkaanse vrienden hebt of zijn zij zelf gewoon een niet zo vriendelijk onaangepast volk? Ik schat het laatste en dat ik de 10% leuke en vriendelijke Marokkanen in NL nog moet tegen komen.
Beste Marokkaanse lezers van GS trek het jezelf alsjeblieft wel aan want het ligt gewoon niet aan de rest van NL begrijp dat nou eens een keer of ga ergens heen waar zo nog wel in dat fabeltje geloven.

Dirk III | 06-05-15 | 10:45

nederland is erg politiek correkt,net zo correkt als de politiek.maar ja, zolang we een beetje rood kunnen staan en via onze gratis i-phone kunnen reageren op kranten en nieuws feiten zijn we best tevreden. tot de nieuwste belasting heffing, maar dan kunnen we tenminste weer reageren in de krant. nederlands volk=klootjesvolk. aktie is de beste reactie

vryenbly | 06-05-15 | 10:38

Niks ten voordele van mocro ettertjes, maar ik zie regelmatig kleedkamers in een vergelijkbare staat. En dan te bedenken dat ik bij een als netjes bekend staande club actief ben en het vaak eigen, overwegend autochtone, elftallen betreft. Het ligt aan de elftalleiders. Kinderen in de juniorenleeftijd ontbreekt het nog aan voldoende besef en moraal. Ze begrijpen het concept van een vereniging niet eens. God mag weten hoe vaak ik heb moeten uitleggen dat alle verenigingseigendomnen feitelijk hun eigen spullen zijn. Leiders dienen als laatste de kleedkamers te verlaten, maar dien dat te vaak niet.

Bigi Bana Boy | 06-05-15 | 10:37

Madame Poitiers | 06-05-15 | 10:23

Watte? Deze club wilt op afkomst mensen weigeren. FOUT! Daders worden gestraft. Mensen die voetballen en niks strafbaars doen paars of geel doen mee. Belachelijk dat zoveel mensen het hiermee eens zijn. In Irak flikkeren ze homos van een flat, christenen onthoofden ze. Dat zijn de stappen die na uitsluiten komen.

Keeper | 06-05-15 | 10:37

@waakvlam, Dit is nou precies wat er al jaren speelt, de speciale zorg en handelen rondom allochtonen. Altijd en overal dienen we anders te moeten handelen, uit angst voor geweld, uit angst om uitgemaakt te worden voor racist of discriminatie. Ze hebben de speciale aanpak en zorg al vanaf de kinderopvang en naarmate ze ouder worden zal de speciale aanpak,zorg en houding steeds meer van ons autochtonen verwachten.

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:37

Minder, minder, minder idiote Marokkanen. Zijn we in één keer van 80% af schat ik zo.

Dirk III | 06-05-15 | 10:33

Och gut nee, water is nat?
Het zichzelf wegdiscrimineren gaat nog heel groot worden.

Antitheïst | 06-05-15 | 10:31

@B. Randnetel | 06-05-15 | 10:07
Klinkt goed, keihard aanpakken, maar helaas stikt het in Nederland van de grijze wollen sokken die van mening zijn dat alles maar moet kunnen.
Daar komt nog iets anders bij, het IQ van die mensen in combinatie met hun testosteron en de adrenaline laat niet toe dat ze toegeven aan rede.
Eigenlijk kun je die mensen dus niet eens bestraffen, hun gedrag is natuurlijk.....

Flipus | 06-05-15 | 10:28

Ik mag zeggen dat ik spreek als ervaringsdeskundige. Ben KNVB scheidsrecter in dit district.zelden of nooit problemen met "blanke teams" ( sorry voor het woord maar het is niet anders). Bij gemengde teams haal je de ettertjes er zo tussenuit. Als er gedonder is komt het voor 95% van die kant af. Geheel gekleurde teams is vaak niet leuk om te fluiten. Gaat ook vaak goed, maar in zeker de helft van de gvallen, zeker bij verlies of leidend optreden wat de heren niet aanstaat, slaat de islamitische vlam in de pan.
Veel van mijn collega scheidsrechters hebben al bij de bond aangegeven dit soort teams niet meer te willen fluiten.
Er gaan zelfs intern stemmen op om ze in hun eigen competitie tegen elkaar te laten spelen. Schop en sla daar mekaar maar verrot, maar laat goedwillende scheidsrechters, clubbestuurders, spelers en vrijwilligers lekker met rust.

Waakvlam | 06-05-15 | 10:25

Keeper | 06-05-15 | 09:57
Mannen als Aboutaleb kijken wel link uit om hun kinderen op een willekeurige voetbalclub te zetten.
.
Het verschil is dat Aboutaleb Marokkaans van afkomst is, dus dat hij dan niet als racist wordt aangemerkt. Als een Nederlander net zo kieskeurig is qua voetbalclub, is hij volgens sommige idioten in dit land wel een racist.

Madame Poitiers | 06-05-15 | 10:23

.. er is maar 1 politiek correcte manier om problemen met marokkaanse gasten & leden van sportinstallaties en - verengingen te beëindigen:

Sluit het zwembad. Hef de voetbalvereniging op. Stop als vrijwilliger. Ga thuis zitten met de deur dicht.

Jan Passant mk2 | 06-05-15 | 10:19

Allochtonen zijn veel vaker crimineel, waarin Marokkanen het meest crimineel zijn. Dit is een feit. Maar we willen in ons land geen verschil maken toch? qua opvoeding en scholing bijvoorbeeld? Toch gek, bijvoorbeeld voor de kinderopvang (kids van 0-4jaar) zijn boeken geschreven hoe om te gaan met allochtonen kinderen als leidster.WTF? Waarom onderscheid maken als die kleintjes hetzelfde zijn als autochtone kids? Omdat het vanaf die leeftijd al mis gaat, vanaf 0-4 jaar hebben allochtonen kids al speciale aandacht nodig, vanaf die leeftijd spelen er al problemen... en dat zijn dus van ouders die nota bene nog werken ook! Nee we doen niet aan stigmatisering maar ondertussen moeten we voor onze allochtone medemens overal speciale zorg aanbieden,scholing aanpassen, sporten, en crimineel gedrag afdoen als incident....

Dutchmen32 | 06-05-15 | 10:18

Daarom ben ik in mijn jeugd ook gaan tennissen. In mijn twintiger jaren nog eens een poging gedaan met voetbal, maar daar kwam ik snel op terug.

Nonbeliever | 06-05-15 | 10:13

Gehele samenleving wordt door import geruïneerd, zelfs onze legertop maakt zich grote zorgen dat wij dit allemaal accepteren.

behangtafel | 06-05-15 | 10:12

Kijk even waar het woord Berber vandaan komt!

carel5014 | 06-05-15 | 10:10

Maar... voetbal is toch alleen voor marokkanen? Gister bevrijdingsvoetbal op Veerplein in Vlaardingen, geen Nederlander of welke allochtoon dan ook gezien op dat veldje, alleen Marokkanen.

DrSnuggles | 06-05-15 | 10:08

@keeper
Ik ben het met je eens. Daders zouden harder gestraft moeten worden. Ik heb vroeger ook op een voetbalclub gezeten en daar vonden regelmatig dit soort incidenten plaats (meestal allochtone, soms autochtone leden). Die mochten na enkele weekjes geschorst te zijn gewoon weer ballen. Nee, direct eruit gooien en zo regelen dat ze bij een andere club ook niet meer welkom zijn, zou mijn oplossing zijn. Meestal geldt dit voor allochtone, soms ook voor autochtone schoppers.

Alpha Runner | 06-05-15 | 10:08

vindead | 06-05-15 | 08:52

Je moet ook kiezen voor de wat meer autochtone verenigingen en naarmate je hoger speelt, heb je ook minder last van dit soort jongens en al de zaken die inherent zijn aan hun aanwezigheid. Geen vechtpartijen meer en een gezonde teamgeest.

Desmoulins | 06-05-15 | 10:07

Lijkt me geen goed idee: marokkanen weren.
Waarom niet elk gedrag dat niet door de beugel kan keihard aanpakken? Van het begin af aan. En naar de ouders gaan en eisen dat ze de schade vergoeden. Zo niet, oprotten! Dat hoef je maar een paar keer te doen.
Ik ben bang dat die club vanaf het begin te veel door de vingers heeft gezien, net als de nederlandse overheid.

B. Randnetel | 06-05-15 | 10:07

Dat is ook de reden dat ik met voetballen ben gestopt. Na twee keer onder politie begeleiding van het veld gehaald te zijn vond ik het welletjes. En inderdaad... dat was twee keer tegen FC klein Marokko en CO.

man on the edge | 06-05-15 | 10:06

Wat mij betreft mag je alle allochtonen weren, maar vraag me af of dat juridisch haalbaar is.
Wel kun je veel strenger optreden tegen dit gedrag. Na dit soort incidenten kun je ze makkelijk allemaal wegsturen van de club. Ook als de contributie niet betaald wordt, heb je een mooi alibi om rotte appels weg te sturen.

Duifmans | 06-05-15 | 10:06

Therapietje | 06-05-15 | 09:57

Mensen met een titel als opperbevelhebber neem ik per definitie niet serieus en zijn met randzaken bezig en kinderachtig. Anders kan je zo een titel nooit serieus nemen.

Keeper | 06-05-15 | 10:06

@Muggenmepper | 06-05-15 | 09:13
Zekers. 99% slechte verpest het voor die 1% goede.

Chef-70 | 06-05-15 | 10:06

En dan vragen ze zich nog steeds hoe het toch komt dat we er zo langzamerhand helemaal genoeg van krijgen.
Hooligans zijn al erg, maar allochtone hooligans zijn nog een tandje erger.

mallekater | 06-05-15 | 10:05

hotnot | 06-05-15 | 09:58 Klopt 1000%

Mijn zus geeft les aan de bovenbouw op een vrij grote school met een redelijk aandeel marokkaantjes.

NUL participatie van de ouders. He le maal niets. Nul inzet. Geen één marokkaanse ouder komt opdagen op de ouderavonden. Geen één komt meehelpen tijdens een sportdag. Ouders komen niet naar diploma-uitreikingen. Zijn niet te bereiken als er wordt gespijbeld. Niks. Nada.

Willianus Wortelus | 06-05-15 | 10:04

Ik zou gewoon een nieuw beleid invoeren: verplicht alcohol drinken (16+) en varken eten na elke training en wedstrijd!
En er anders een Christelijke vereniging van maken o.i.d.

ANTIet | 06-05-15 | 10:03

-weggejorist-

hallevvezool | 06-05-15 | 10:03

-weggejorist-

DanBilzerian | 06-05-15 | 09:59

Wat MyCatIsDoingThis op 06-05-15 | 09:47 zegt.
Maar wat ook helpt, is van ouders te eisen, ja te eisen, dat ze, pak em beet, elk jaar 5 keer bij uitwedstrijden voor vervoer zorgen. Van familie hoorde ik eens, dat onze allochtone clubleden daar ernstig in tekort schieten. Het zijn altijd de autochtone vaders of moeders die kinderen mogen rijden. Marokkanen en Turken missen in het algemeen de bereidheid om vrijwilligerswerk te doen.

hotnot | 06-05-15 | 09:58

De opperbevelhebber van de strijdkrachten zei het al in zijn 4 mei toespraak. Soms is alleen de dijken ophogen niet genoeg.

Therapietje | 06-05-15 | 09:57

*off topic*
Ik zit via mijn telefoon hier op GS en wanneer deze pagina (of de main page) wordt geladen wordt er een .swf bestand gedownload. Hoort dat zo Joris?

Ares | 06-05-15 | 09:57

Muggenmepper | 06-05-15 | 09:31

Dus de zoon van Aboutaleb mag geen lid worden van die voetbalclub?

Wat is er zo moeilijk te begrijpen dat alleen daders schuldig zijn. En juist door afkomst mensen te weren we het zelfde doen als al die barbaren in het midden oosten.

Keeper | 06-05-15 | 09:57

Hoen | 06-05-15 | 09:41

Typische goedvolkreflex.
Zegt u dat ook over al de autochtonen die vertrokken zijn?
Nul introspectie, empathie en zelfkritiek.
Daarom kotst iedereen ze uit.

Desmoulins | 06-05-15 | 09:57

'Jezelf buitenspel zetten' heet dat. Doe je dat een paar keer, krijg je de rode kaart. Simpel toch?

Heren politici, letten we even op?

Herr_Docter | 06-05-15 | 09:56

Laten we ook niet vergeten dat dit soort kansenparels er niet voor terugdeinzen om grensrechters dood te trappen.

Of zijn we dat alweer vergeten?

Die marokkaantjes zijn dat al wel in elk geval.

Willianus Wortelus | 06-05-15 | 09:54

Wim Scharloo Ik weet dat er vele, zo niet alle Nederlanders achter je staan, en de situatie volledig begrijpen.

bigstone | 06-05-15 | 09:53

@vindead | 06-05-15 | 08:52
Nu moet je al naar korfbal.

frank87 | 06-05-15 | 09:52

Verklaring van goed gedrag zou idd een vereiste moeten kunnen zijn, volgens mij kan dat ook gewoon juridisch gezien. Is er werkelijk niks waar kansenpareltjes zich niet onwelkom maken met hun inteeltmankementen

Bokito ergo sum | 06-05-15 | 09:52

J.R. Thorbecke | 06-05-15 | 09:15
Elk elftal heeft een leider, maak je niet zo druk....

Uppie2010 | 06-05-15 | 09:52

Het Nederlandsche emmertje begint al aardig vol te raken, nog even en dan loopt het over de rand en marocjes zullen overal buitengesloten zijn.

Dan moeten ze niet klagen, ze hebben het aan zichzelf te danken

Mijnheer Harmsen | 06-05-15 | 09:50

Sinds wanneer is staat het woord Marokkaan synoniem voor allochtoon? Alsof Surinaamse, Chinese of Kroatische jongeren hetzelfde gedrag vertonen ......
010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02

Exact! Er moet dus alleen een verbod op Marokkanen komen. Misschien moeten we een soort auswseis-systeem komen voor die enkele goedebedoelende Marokkaan die zich wel weet te gedragen, maar vooralsnog heeft deze groepering het verziekt voor zichzelf.

Vogelbeest | 06-05-15 | 09:49

Verhalen van m'n opa, ik heb het niet allemaal zelf meegemaakt.
hotnot | 06-05-15 | 09:47
 
Was dus een reactie op het stukje van
Jan Leul | 06-05-15 | 09:33

hotnot | 06-05-15 | 09:49

binnen hoeveel dagen zit deze meneer op de Gutmenschtrein naar het oosten ? want discriminatie is foei enzo...

populist87 | 06-05-15 | 09:49

@Driewerf Hoezee | 06-05-15 | 09:14
Als de Turkse allochtonen zich gediscrimineerd voelen, gaan ze maar verhaal halen bij de Marokkaanse allochtonen. Turken zijn over het algemeen iets potiger gebouwd dan Marokkanen, dus dat zal geen probleem zijn.

dedeurs | 06-05-15 | 09:48

Laatst topic op GeenStijl over leden van Amsterdamse studentenroeivereniging die in Tilburg voor 10.000 euro schade aanrichtten in een bungalowpark. Moet die vereniging nu ook mannelijke autochtone studenten gaan weren?

Ruudje | 06-05-15 | 09:48

Minder! (x1000)

eerstneukendanpraten | 06-05-15 | 09:48

Marokkanen be like...

number668 | 06-05-15 | 09:47

Juridisch is het niet mogelijk om alleen Marokkanen uit te sluiten.
Het begint echter al met het toelatingsbeleid van de vereniging.
Zelf zit ik op een schietvereniging. Het aantal Marokkanen daar is 0.
Dat is bewust beleid, in combinatie met de club regels en de wettelijke regels voor aspirant leden. Die zijn zo ontmoedigend dat geen Marokkaan lid meer wil / kan worden.
Die gasten denken dat je lid kan worden en meteen mag knallen. Nou... niet dus.
Soms komen er wel eens 1 of 2 van die jongens binnen. Veel lachen, praatjes.
Worden beleefd opgevangen, te woord gestaan. Duidelijk de regels uitgelegd dat het maanden zal duren voor ze een vuurwapen beet mogen houden. Dat er een Verklaring Omtrent Gedrag ge-eist wordt om lid te kunnen worden. Kan die niet gegeven worden is het direct einde oefening.
Ik denk dat het eisen van een VOG certificaat een eerste, goede stap is voor die voetbalvereniging binnen de huidige juridische kaders, om op termijn legaal hun doel te bereiken.

MyCatIsDoingThis | 06-05-15 | 09:47

Is dit nu minder, minder, minder?

Eigenlijk best logisch. Als 80% van een bepaalde bevolkingsgroep crimineel gedrag vertoont.

Statler en Waldorf | 06-05-15 | 09:47

Politie slaat niet hard genoeg. Vroeger wel, op zomeravonden was er geregeld een broeierig sfeertje op de Scheveningse boulevard, en op een zeker moment werd er dan gemept. Heel veel van die gasten (eigen blank volk) hebben toen zoveel letsel opgelopen, dat ze daarna arbeidsongeschikt waren. Daarna hebben ze, om de soort werk dat dat volk deed, te laten doen, Marokkanen geimporteerd.
Verhalen van m'n opa, ik heb het niet allemaal zelf meegemaakt.

hotnot | 06-05-15 | 09:47

@Hoen | 06-05-15 | 09:41
Dat zijn zo te lezen economische vluchtelingen. Ik geloof niet dat Geert de crisis veroorzaakt heeft.

aardappelninja | 06-05-15 | 09:45

badspark | 06-05-15 | 09:38
Veel te ingewikkeld.
Gewoon Marokkanen weren uit de voetbalclubs, probleem opgelost.

Madame Poitiers | 06-05-15 | 09:42

@J.R. Thorbecke | 06-05-15 | 09:19

Mijn zoontje speelt nu E1, in een zevental waar ook marokaantjes in zitten en dat gaat prima. Dat geldt ook voor de tegenstanders. En het is gewoon leuk op en rond het veld. Het gaat mis zodra de elftallen uit balans raken. En dat zijn dan ook de elftallen die gejorist worden. 2 a 3 van die marokanen met de juiste ouders (en dat mag zeker gezegd worden!!) dan is er niets aan de hand.

Sjaak uit Dordt | 06-05-15 | 09:42

Het lijkt wel alsof wij Nederlanders geen passie meer hebben.
Staken en demonstreren doen we niet meer, en we kijken met leden ogen aan wat er in de regering gebeurt. We moeten vervolgens op geenstijl reaguren (anoniem nog wel) over wat ons dwars zit.

Hetzelfde met deze 'jack-in-the-box'; hoelang en hoeveel 'incidenten'moeten we nog meemaken voordat de massa zijn stem laat horen, en dat de regering eens effectiever optreedt tegen dit soort 'jongeren'.

MiGi | 06-05-15 | 09:41

Wij worden g e d w o n g e n om samen te leven met mensen waarvan wij nooit gaan houden.

bisbisbis | 06-05-15 | 09:41

Tofik Dibi mag huilen dat ze de Nieuwe Joden zijn. Boohoo. Laat maar huilen, en met hem de rest van de huilende berbers.
Het enige wat telt, is dat wij weer normaal kunnen voetballen.

Madame Poitiers | 06-05-15 | 09:40

J.R. Thorbecke | 06-05-15 | 09:32
Volgens mij heb je zojuist de oplossing voor het probleem gegeven. We richten clubs op met een levensvisie zoals atheist, christelijk enz. Op grond van levensovertuiging (religie) mag je immers mensen weigeren omdat ze niet in de groep passen. Zie homofiele leraren of hoofddoekjes discussies

badspark | 06-05-15 | 09:38

Jan Leul | 06-05-15 | 09:33
Kermissen, goedkope attractieparken/speeltuinen, openbare zwembaden en amateurvoetbal.

Vier mooie voorbeelden van zaken die stuk gemaakt zijn ter meerdere eer en glorie van uw salonsocialistische machtshebbers, wiens kinderen echter naar geen van de genoemde plekken gaan.

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:38

Door de aanwas van allochtone leden zijn veel sportverenigingen in met name de grote steden kapotgegaan. Contributie werd niet betaald, ouders zag je bijna niet en verrichtten dus ook geen vrijwilligerstaken, op het veld voerden de allochtone leden een oorlog. De autochtone leden vertrokken naar een andere vereniging of stopten met sporten. Het zijn vooral de clubs in de volksbuurten die de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving aan den lijve hebben ondervonden. De clubs in rijke buurten hadden en hebben er nauwelijks last van.

Sorry, geen dienst | 06-05-15 | 09:38

een soort selfulfilling profecy; Marokkanen zijn de nieuwe joden; maar het "kkleien" verschil is dat deze bontkraagjes het aan zich zelf te wijten hebben dat ze "gediscrimineerd" worden.

krijghetheenenweer | 06-05-15 | 09:38

Discriminatie!
(Cynisch)

FCDenBosch | 06-05-15 | 09:37

Scharloo moet uitkijken. Straks krijgt hij Mohammed Rabbae, Mohammed Rabbae en Mohammed Rabbae over zich heen, die allemaal "Discriminatie!" roepen.

MAD1950 | 06-05-15 | 09:37

Ik zeg; doen!

Bitterkoekjesvla | 06-05-15 | 09:37

Tsja, meer of minder van dit soort toestanden?

number668 | 06-05-15 | 09:35

@Keeper | 06-05-15 | 09:27
Ze sluiten mensen uit op basis van wangedrag. En "toevallig" zijn dat altijd marokkanen ja.

aardappelninja | 06-05-15 | 09:34

Peter P • 28 minuten geleden
Helaas was ik gisteren getuige van dit groepje "hersendode" mensen.
Rond half 11 vond ik het wel leuk geweest op het bevrijdingsfestival (welke goed georganiseerd was), en besloot ik om naar mijn fiets te lopen. Deze had ik tegen een bouwkeet aangezet langs de Koningskade. Eenmaal op mijn fiets gestapt fiets ik in de richting van het centrum (ofwel, over Prinsessegracht en dan richting Herengracht). Voordat ik bij de Prinsessegracht ben zie ik een gigantische groep buitenlandse jongens aan komen rennen (Ik heb enkel Marokkanen gezien) en zie hoe deze tegen spiegels van auto's trappen, scooters omgooien en ook een fiets in de sloot gooien. Ik was getuige en fietste midden door de groep. De jongens renden allemaal richting Centraal Station. Voor de eigenaar van een goudkleurige en roze scooter, mocht je beschadigingen hebben dan weet je bij deze wie het gedaan hebben.
Helaas zal de politie er weinig tegen kunnen doen. Er zal wel een gebrek aan bewijs zijn...
Echter waar gaat het heen met deze jongens? Ze hebben geen geld, kunnen dus niet in attracties bij de Kermis en gaan zich vervolgens maar vervelen (en andere mensen hier de dupe van maken). Als ze dit gedrag in Marokko vertonen, dan krijgen ze nog stokslagen. Hier in Nederland kijken hun eigen ouders er niet eens meer naar om, laat staan de overheid!
www.omroepwest.nl/nieuws/05-05-2015/ke...

Jan Leul | 06-05-15 | 09:33

Keeper | 06-05-15 | 09:27
Hele religies sluiten mensen uit op basis van geloof. Waarom mag dat dan weer wel?

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:32

@ShoveASockinit | 06-05-15 | 09:23

Natuurlijk. Dit geldt voornamelijk voor bepaalde volkeren en om de storm van verontwaardiging voor te zijn, heeft men deze maatregel genomen. Uiteindelijk barst die storm toch wel los bij de vooringenomen jagers van discriminatie, maar om het verenigingsleven te redden, moet men wel overgaan tot dit soort maatregelen.

Desmoulins | 06-05-15 | 09:31

@keeper:
Puur toeval dat het altijd dezelfden zijn die de boel verpesten?

Muggenmepper | 06-05-15 | 09:31

Je weert gewoon iedere relschopper/agressieveling. Als dat dan betekent dat alle lui van Marokkaanse komaf niet meer mogen spelen, is dat niet discriminerend want het resultaat van een algemene regel die voor iedereen geldt.

McMarx | 06-05-15 | 09:31

-weggejorist-

The Dude Abides | 06-05-15 | 09:30

Dat krijg je wanneer je geen grenzen stelt. Kutvolk moet je als kutvolk behandelen, dus keihard aanpakken!

Maxx! | 06-05-15 | 09:28

Jullie posten een filmpje van sbs. Jullie zijn voor het uitsluiten van mensen op afkomst. ENG!!!

Nee, daders pakken we aan. Mensen zijn nooit schuldig vanwege afkomst. En nu heel snel weer normaal gaan doen.

Keeper | 06-05-15 | 09:27

Waar je ook komt, bijvoorbeeld in de Mediamarkt op de computerspellenafdeling. Een groep getinten is heel erg aanwezig met de PlayStation oid bezig. blanke kinderen worden als ze niet zelf met een groep zijn agressief bejegend. Ze staan voor de rest fysiek en verbaal erg in de weg. En worden ze uiteindelijk weggestuurd zijn ze beledigd en vinden ze het discriminatie.

Bas1877 | 06-05-15 | 09:27

@Bierosaurus:
Dat waren idd weer de usual suspects die de kermis verpestten.

Muggenmepper | 06-05-15 | 09:25

@ShoveASockinit | 06-05-15 | 09:23 Alsjeblieft geen Hongaren. Ze verkopen hun moeder, en leveren ook nog.

lijn5 | 06-05-15 | 09:25

Heb een Hongaar als vriend ,echt toffe gast, werkt zich de schompes gaat zelfs naar Nederlandse les, en nee is geen zakkenroller. mag die wel naar die voetbalclub?

ShoveASockinit | 06-05-15 | 09:23

Vrijwel geen enkele amateurclub in Nederland heeft baat gehad om van origine Marokkaanse spelers bij hun club te hebben.... de enkele goeden daargelaten, er lopen teveel genetisch gemanipuleerden rond bij die bevolking en dat leidt vroeger of later tot ellende...

Fatwabuster | 06-05-15 | 09:21

In Den Haag heeft dat goedvolk ook de kermis lopen verzieken.

www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-...

Maar wel lopen klagen bij van der Steur dat wij ze als 2e rangs burgers zien.
Dat is een misvatting.
We willen ze onderhand helemaal niet meer zien.


Bierosaurus | 06-05-15 | 09:20

Worden de kosten niet gewoon op de vandalen verhaald? Zo niet waarom zitten ze niet in de gevangenis tot hun familie het betaald heeft? Er is geen recht meer??

marlinn | 06-05-15 | 09:20

Het gaat hier overduidelijk om Marokkanen, dus niet alle allochtonen over een kam scheren, Geenstijl. Er zijn ook een hoop leuke allochtonen (Chinezen, Amerikanen, Australiers). Alleen Marokkanen weren dus, en dan het liefst niet alleen bij de voetbalclub, maar gewoon uit het heel Nederland.

DeKoningVanGeenstijl | 06-05-15 | 09:20

" Sinds wanneer is staat het woord Marokkaan synoniem voor allochtoon? Alsof Surinaamse, Chinese of Kroatische jongeren hetzelfde gedrag vertonen ......
010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02 "

Goed punt. Men zou alleen deelname van marokkanen moeten verbieden. Wel vrees ik dat het allemaal juridisch nogal onhaalbaar is. Geeft wel een duidelijk signaal af, alleen daarom al doorzetten.

druipsmurf | 06-05-15 | 09:20

alpha centauri | 06-05-15 | 09:19
Dank! Ik dacht dat er een aantal figuren rondliepen die namens de Marokkaanse gemeenschap spraken.

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:20

Daar staat dus de ene onbezoldigde blanke babyboomer te praten met de andere. Beide weten wat voor een bevalling het is een fatsoenlijk clubhuis uit de grond te stampen. Je ziet dat het bestuur van de ene club geeneens verantwoordelijk gehouden wordt door de beheerder van de andere club.

Beide zien in dat het hun niet lukt manieren over te brengen aan losgeslagen jeugd van andere komaf.

Feynman | 06-05-15 | 09:20

Ah, feest van herkenning uit mijn tijd bij amateurvoetbalverenigingen. Zelfs hier in de provincie waren er enkele clubs in de regio waarbij je van tevoren al wist dat het hommeles ging worden, en dat waren met name de teams die grotendeels bestonden uit opvliegerige Marokkaantjes. Je voetbalvereniging zag er na bezoek van die club uit als Baltimore na een paar nachten rellen. Om over de gespannen sfeer tijdens een wedstrijd tegen die club nog maar te zwijgen.
.
Maar ik zal wel weer racistisch zijn of zo.

Le Roi | 06-05-15 | 09:20

010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02

U heeft gelijk. Surinamers gaan hoogstens met de vriendin van de tegenstander er vandoor, Chinezen kunnen überhaupt niet voetballen, en die Kroaten die rollen hun tegenstanders tijdens de wedstrijd wel op met hun oorlogsvoetbal en gaan na een paar biertjes naar huis om hun 80 uur in de week baan te vervolgen.

TegenBeterWetenIn | 06-05-15 | 09:19

Sjaak uit Dordt | 06-05-15 | 09:17
Het is mij een raadsel waarom ouders hun kinderen in de Randstad op voetbal doen.

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:19

@Thorbecke
De elftalleiders..?

alpha centauri | 06-05-15 | 09:19

Oeps, snel het draaiboek 'Downplayen' er bij pakken.
Het zijn incidenten!
We hebben ze niet begrepen! Het lag ook een beetje aan ons.
Het is maar een kleine groep, de rest is wel OK.
We gaan een straatcoach en een commissie inzetten.

witte allochtoon | 06-05-15 | 09:18

De enige manier om dit in de toekomst te voorkomen is door ze meer geld te geven. Heel veel geld. En scooters, zijn ze dol op, scooters.

bello | 06-05-15 | 09:17

Het is niet de enige club inDordrecht waar men er zo over denkt. Bij DFC hebben ze ook een paar elftallen gejorist. En sinds ze dat beleid zijn gaan doorvoeren krijg je even een watrrbed effect, maar uiteindelijk zullen ze overal marrokaantjes gaan jorissen.

Sjaak uit Dordt | 06-05-15 | 09:17

@
vindead | 06-05-15 | 08:52
Van de regen in de drup..

RigouReus | 06-05-15 | 09:15

Dit is toch ook mega-eng, of niet? "De Marokkaanse leiders bij ons schamen zich". WTF zijn Marokkaanse leiders?

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:15

Het Marokkaanse volk in Nederland, want dat zijn ze in de eerste plaats: Marokkanen, bestaat >80% uit complete idioten en soortgelijke zwakzinnigen.
Logische ontwikkeling.

Desmoulins | 06-05-15 | 09:14

Blijft lastig hoor. Marokkanen maken schaden met als gevolg, bijvoorbeeld, dat ook een Turkse jongen die zich wel gedraagd niet meer mag komen, want allochtoon.

Maar anders is het symptoombestrijding. Ach, er zal toch wel een discriminatie-aanklacht komen.

Driewerf Hoezee | 06-05-15 | 09:14

Daar gaan je ramen voorzittert.... want zo rollen de parasieten!

Fatwabuster | 06-05-15 | 09:14

Vraag: Als een moskee christenen mag weigeren (tot bepaalde zaken), mag een voetbalclub dan islamieten weigeren (tot bepaalde zaken)? Indien nee, waarom dan niet?

Rest In Privacy | 06-05-15 | 09:14

Zo lijden de goede allochtonen onder de slechte.

Muggenmepper | 06-05-15 | 09:13

Discriminatie!!!!11!1

RigouReus | 06-05-15 | 09:11

Sinds wanneer is staat het woord Marokkaan synoniem voor allochtoon? Alsof Surinaamse, Chinese of Kroatische jongeren hetzelfde gedrag vertonen ......

010_Allochtoon | 06-05-15 | 09:02

Oftewel, waarom mijn ouders mij ooit van voetbal afhaalde en op hockey zette.

vindead | 06-05-15 | 08:52

Best wel stigmatiserend, dat gedrag van die Marokkaanse clubleden.

rara | 06-05-15 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken