achtergrond

Geenstijl

PAS OP! Zwaar kwetsende reclame!

Niet kijken! Dit shockerende fragment uit deze Aviko-reclame is kwetsend! Nee, niet omdat het suggereert dat gezinnen gelukkig worden van het eten van kleffe aardappelvarianten. Dit is een leugen. Aviko eten voorkomt niet dat mama papa totaal negeert. Aviko eten laat papa en mama niet ineens wel bij elkaar slapen. Aviko eten voorkomt echt niet dat papa zich elke avond lam zuipt en brult dat hij definitief bij tante Brenda intrekt. Geloof ons, we hebben het godverdomme geprobeerd. Nee, brandwondenslachtoffers zijn gekwetst, omdat er ludieke Tom&Jerry-grapjes worden gemaakt waarbij vuur een rol speelt. De Reclame Code Commissie en de Nederlandse Brandwonden Stichting kregen tientallen klachten. Kregen bij de reclame allemaal flashbacks naar hun eigen automutilatieBBQ en zaten toen natuurlijk gelijk supergekwetst te wezen voor dat flatscreen 42 inch reclamebord tegenover hun bank. Schande dat Aviko daar geen rekening hield tijdens het bedenken van grapjes om aardappelsmurrie aan de man te brengen! We willen toch niet in een land leven waar mensen zomaar uit het niks gekwetst kunnen worden door TV-reclames? Dus weg met Aviko! Weg met reclames voor autoverzekeringen vanwege het kwetsen van mensen die een auto-ongeluk hebben meegemaakt. Weg met Zwitsal-reclames vanwege stelletjes die moeilijk kinderen kunnen krijgen. En natuurlijk weg met al die reclames die kwetsend zijn voor onze intelligentie. Weet u wat? Weg met alle reclames! En TV-programma's! En grapjes, vooral weg met grapjes! Want geloof ons, als mensen het vermoeden hebben gekwetst te kunnen worden, zullen ze het vinden. En om de één of andere rare reden hebben we besloten dat kwetsen het ergste ding ooit is, waar iedereen rekening mee moet houden. Dit is Nederland ons rubberentegelland!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.