Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PAS OP! Zwaar kwetsende reclame!

Niet kijken! Dit shockerende fragment uit deze Aviko-reclame is kwetsend! Nee, niet omdat het suggereert dat gezinnen gelukkig worden van het eten van kleffe aardappelvarianten. Dit is een leugen. Aviko eten voorkomt niet dat mama papa totaal negeert. Aviko eten laat papa en mama niet ineens wel bij elkaar slapen. Aviko eten voorkomt echt niet dat papa zich elke avond lam zuipt en brult dat hij definitief bij tante Brenda intrekt. Geloof ons, we hebben het godverdomme geprobeerd. Nee, brandwondenslachtoffers zijn gekwetst, omdat er ludieke Tom&Jerry-grapjes worden gemaakt waarbij vuur een rol speelt. De Reclame Code Commissie en de Nederlandse Brandwonden Stichting kregen tientallen klachten. Kregen bij de reclame allemaal flashbacks naar hun eigen automutilatieBBQ en zaten toen natuurlijk gelijk supergekwetst te wezen voor dat flatscreen 42 inch reclamebord tegenover hun bank. Schande dat Aviko daar geen rekening hield tijdens het bedenken van grapjes om aardappelsmurrie aan de man te brengen! We willen toch niet in een land leven waar mensen zomaar uit het niks gekwetst kunnen worden door TV-reclames? Dus weg met Aviko! Weg met reclames voor autoverzekeringen vanwege het kwetsen van mensen die een auto-ongeluk hebben meegemaakt. Weg met Zwitsal-reclames vanwege stelletjes die moeilijk kinderen kunnen krijgen. En natuurlijk weg met al die reclames die kwetsend zijn voor onze intelligentie. Weet u wat? Weg met alle reclames! En TV-programma's! En grapjes, vooral weg met grapjes! Want geloof ons, als mensen het vermoeden hebben gekwetst te kunnen worden, zullen ze het vinden. En om de één of andere rare reden hebben we besloten dat kwetsen het ergste ding ooit is, waar iedereen rekening mee moet houden. Dit is Nederland ons rubberentegelland!

Reaguursels

Inloggen

Deze reclame spot onder vuur

Hhheheh

typtyphus | 22-04-15 | 01:17

Ik vind geloof kwetsend, kunnen we dat ook verbieden?

johoost | 21-04-15 | 21:56

Ik hoorde dit onderwerp op de radio onderweg naar huis.
Hoe zit het met klagende aquafoben? Weet je wel hoe eng het is plots ondergedompeld te worden in een plens water?
Hoe zit het met de homoseksuelen? Deze reklame is de belichaming van heteroseksualiteit, alsof er geen homo-koppels bestaan die elkaar met water overgieten tijdens een etentje met vrienden!
En dan de alleenstaanden of recent gescheiden mensen? Al deze gelukkige stelletjes is een vreselijke aanslag op de emotionele staat van deze groep.
En dan mis de groep feministen nog die iets te klagen kunnen hebben over het feit dat de vrouwen bijelkaar staan in een stereotyp kletsgroepje terwijl de mannen geen flikker uitvoeren behalve de pias uit te hangen.
.
Nederland rubber tegelland indeed.

Johanvb | 21-04-15 | 20:56

Vond deze wel grappig. Echt iets wat ik bij een aantal vrienden wel zie gebeuren namelijk. Wat een zeikerts heb je toch in dit land.

dubbelq | 21-04-15 | 20:02

Gewoon weglachen die onzin klachten. Of beantwoorden met ontzettende kulverhalen. Zoiets neem je toch niet serieus.

Hyronimo | 21-04-15 | 19:32

Hmm een goed jaar geleden nog mn hele gezicht en hals en een hand 2e graads verbrand bij een dronken bbq\kampvuur. Toch vind ik dit een super grappige reclame ben ik nu raar? Natuurlijk was het super stom om dronken met een vuur te kloten maar daar gaat het nu niet om.

milieu-meneer | 21-04-15 | 19:16

Weg met de kwetsbaren.

exkoppijn | 21-04-15 | 16:49

Bel de VN. Dit kan niet.
Grapjes, goed of slecht zouden verboden moeten worden.
Feestdagen afschaffen, vrije dagen afschaffen, pretparken moeten extra belast worden, zwembaden sluiten want zwembaden zijn slecht voor het haar en als je daarom moet lachen doe je iemand pijn want we zijn ook mensen die hebben geen haar.
Brillen moeten verboden worden, want dit lokt wel heel erg uit. Daarna moeten we nog de naam Belg veranderen, want u snapt hem al.

ET007 | 21-04-15 | 16:00

De Reclame Code Commissie zijn de grootste nepperts van toezichthoudend NL. Kijk naar al die zwendel reclames en al die smerige mindfuck en manipulatie trucjes die reclamebureaus verzinnen waar deze commissie niets tegen doet. Laat ze eens wat doen aan verlaagde stemmen in reclames, bewerkte beelden om een product mooier te laten lijken dan het is, reclames met witte doktersjassen die lullen over 'klinisch bewezen' e.d., terwijl er helemaal niets is aangetoont. Reclames is veelal zwendel en manipulatie van het vee, deze commissie houdt dit juist zo veel mogelijk in stand.

XaleX_2 | 21-04-15 | 15:38

Arm stukje hout

Sylll | 21-04-15 | 15:32

Ik vind het ook een zeer seksistische reclame. De vrouwen worden neergezet als verstandige, beschaafde mensen, terwijl de mannen als een stel kinderachtige lomperiken worden afgeschilderd.

Die vent die dat blok hout tegen zijn hooft krijgt is trouwens goed verzekert bij FBTO.

Sgazz | 21-04-15 | 14:19

Ik heb zelf jaren in de reclame gewerkt. Het was ontluisterend om de klachten te lezen die bij de RCC binnenkwamen naar aanleiding van voornamelijk commercials. Die kwetsgevoelens zijn niet iets van de laatste tijd, Nederlanders klagen graag over trivia.

Savanne Rotsmoel | 21-04-15 | 14:17

In ieder geval weg met tv programma's waar de presentatoren belachelijke salarissen betaald krijgen

Everybody dies | 21-04-15 | 14:10

Hoewel gejat van New Kids (wier harde humor ik goed kan waarderen) vond ik dit filmpje voor een reclame aan de harde kant. Dat vervolgens mensen met brandwonden gekwetst gaan lopen doen vind ik apart en onnodig, maar ik kan me er iets bij voorstellen.

Asteblieft. Een beetje nuance op de reaguurderspanelen van GeenStijl.

DouweDabbert | 21-04-15 | 13:50

Domme, hele flauwe clichématige en rolbevestigende reclame. Heel soms snap ik waarom Marokkanen en Turken een hekel hebben aan ons kaaskoppen. Dat heb ik nl. ook als ik zo'n domme truttekutreclame zie als deze.

levend fossiel | 21-04-15 | 13:32

Aviko heeft niks met islam van doen, net als de vele IS-ongelovigen verbrandingen ook niet met de islam.

Creaguurdert | 21-04-15 | 13:30

Ooh, kunnen we dan meteen ook alle muziek uit Volendam verbieden? You know: Volendam, brandwonden.

Nightmarokaan | 21-04-15 | 13:22

Dit is toch iets grappiger dan het gekluns met spritus.

WillemRuis | 21-04-15 | 12:46

Hoeksteen, onderste steen, Steen des aanstoots.
Kamertje, tafeltje, haatreadertje.
terreurleiers.

Dit rubberentegelland is een door EU en i-merk bezet gebied.

Het zoet Jeepee.

hallevvezool | 21-04-15 | 12:35

Ik zou weleens willen weten hoé veel van die protesterende brandwondenslachtoffers zich in situaties zoals in het filmpje geacteerd hun brandwonden hebben opgelopen...

bisbisbis | 21-04-15 | 12:23

De gekwetstenindustrie wordt het helemaal in 2015.

Der Theo | 21-04-15 | 12:19

@Ales | 21-04-15 | 12:07
In (bijna) elke reclame worden mannen toch afgebeeld als 12-jarigen en/of randdebielen, maar met gelukkig hele slimme vrouwen die het beter weten/kunnen! Lijkt mij genoeg zeggen over de doelgroep.

Warhammer | 21-04-15 | 12:17

Wat zal Aviko die brandwondenmensen dankbaar zijn, zonder deze klachten en de bijbehorende nieuwsartikelen hierover, had ik die reclame bijvoorbeeld nooit gezien en vast heel veel mensen met mij. Onbetaalbaar veel publiciteit voor je merk op deze manier. Aviko zal heel blij zijn, want zo te zien is er ook niets mis met de reclame. Dus alleen maar positieve aandacht lijkt mij. Top!

BluRay | 21-04-15 | 12:14

Aviko. Toch maar eens opgezocht wat dat nou betekent. Heel simpel eigenlijk. Doe het eens. Je hebt geen bal aan die kennis maar toch, ooit scoor je er een triviant partje mee!

one hobo | 21-04-15 | 12:09

Ik vind 't een irritante reclame omdat de paarse broek die in opdracht van Aviko dat spotje bedacht heeft blijkbaar denkt dat de laagopgeleide huisvrouw, op wie dit gedrocht gericht is, het prettig vindt als hun echtgenoten worden afgebeeld als 12-jarige kinderen. Als man voel ik mij hierdoor uiterst gekwetst en beledigd alsook gestigmatiseerd. Ik ben, gelukkig, geen brandwondenslachtoffer (Je kan niet alles hebben) en die angle had ik dan ook nog niet opgepikt. Ik weet 't niet. Rubberentegel land. Tuurlijk: Waar! Maar aan de andere kant is er natuurlijk helemaal niks grappig aan het oplopen van brandwonden... Alles plussen en minnend had het reclamebureau hier misschien rekening mee kunnen houden...

Ales | 21-04-15 | 12:07

LOL @ mooie kop in Telegraaf: "Aviko onder vuur om barbecuespot"

HJDB | 21-04-15 | 11:51

En niemand die opkomt voor de duizenden dronken Russen die ook een blok hout kopten.

drs. Hunebed | 21-04-15 | 11:48

@Mans5 | 21-04-15 | 11:06 Ik heb een keer een auto-ongeluk gehad. Ik erger me aan alle auto's op de weg. Of iedereen even zijn rijbewijs en auto wil inleveren.

pendajo | 21-04-15 | 11:42

Het is uiterst kwetsend ongevraagd, zonder waarschuwing vooraf, met beelden geconfronteerd te worden die aan je eigen, uit grenzeloze domheid en eigenwijsheid voortgekomen, falen doen herinneren.

Morgenhout | 21-04-15 | 11:40

Mooi land dit. In honderden gebouwen in het land wordt vijfmaal per dag opgeroepen tot de dood van vele bevolkingsgroepen en er gebeurt helemaal niets aan. Maar een ontzettende flauwe reclame is beledigend...
.
Het spijt me, maar ik kan deze schizofrene maatschappij echt niet meer volgen.
.
Ik ga voortaan bidden om een NL killing komeet.

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:35

Zo zoetjes aan kan er niks meer in dit vaderland.

Prepareforashock | 21-04-15 | 11:32

En gaan we nou eindelijk ook reclame voor vuurwerk verbieden, ik weet zeker van niet, want daar komen miljoenen euro's aan belasting door binnen. Geld stinkt niet, brandwonden wel.

Snowy2000 | 21-04-15 | 11:28

Daarom kijk ik nog alleen Russische tv snap er geen hol van maar de NL tv ook niet .

Jetstream | 21-04-15 | 11:23

Mag ik ook gelijk even kwijt dat radio dj's van mij ook mogen opkrassen hoor liever muziek dan na praat gezeik wat lollig moet zijn

Maztadont | 21-04-15 | 11:21

Als we zo gaan beginnen is zowat iedere reclame een belediging.

Rest In Privacy | 21-04-15 | 11:21

Ik vond dat ISIS promotiefilmpje een stuk kwetsender.
Aviko waarschuwt alleen maar voor omvallende tuinfakkels. Niks mis mee.

Schietmijmaarlek | 21-04-15 | 11:20

Toch helpen die reclames wel.
Die T-Mobile reclame met die tafeldame en die ansjovis heeft ervoor gezorgd dat ik, en mijn hele familie, de rest van ons leven nóóit meet iets van T-mobile gaan aaanschaffen.

Cuyahoga | 21-04-15 | 11:19

Ja weg met reclame :-) geloof toch niks van wat ze zeggen

Maztadont | 21-04-15 | 11:19

"Opinions are like assholes; everybody has one."
- Dirty Harry

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 11:19

Ik ben offended door de Nationale Propaganda Omroep met al hun wegkijken en goedpraten van Moslims. Kan ik effe vanfen

Tostiman | 21-04-15 | 11:18

De Brandwondenstichting is natuurlijk maar wat blij met Aviko. Hebben ze weer een aanleiding om de publiciteit op te zoeken zonder dat het ze iets kost.

harbi | 21-04-15 | 11:17

@Mans5 | 21-04-15 | 11:06

Pijnlijk voor je. Toch kan je dan niet meer de supermarkt in, tanken of naar de bouwmarkt. Niet meer werken, geen vakantie meer vieren. Als je wil kan je overal een slechte herinnering mee oproepen, daar heb jij echt Aviko niet voor nodig.

Skunk57 | 21-04-15 | 11:16

waarom zijn de hoofdwondenstichting en hersenschuddingsstichting zo stil?

141535979 | 21-04-15 | 11:16

@Vinkert | 21-04-15 | 11:13
Als hij dat nou ook eens op zinn anti-jacht-comments toepast.

hfakker | 21-04-15 | 11:16

''If you are offended,doesn't mean you're right.''-Ricky Gervais.

Vinkert | 21-04-15 | 11:13

Ze moeten ook eens stoppen met het inzetten van topmodellen in shampooreclames die vallen voor mannen met een flinke haardos. Het herinnert mij aan de tijd dat ik nog wel haar had en ik schijnbaar een topmodel had kunnen versieren.

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 11:13

Dit is niet mijn land vriend.

lillendvleesch | 21-04-15 | 11:12

@Cuyahoga | 21-04-15 | 11:10
In sommige reclames presenteert men ook gewoon feiten.

kapotte_stofzuiger | 21-04-15 | 11:12

Mans5 | 21-04-15 | 11:06

U bent dus zo een gekwetste jankerd , hoe voelt dat nou ?
Oh wacht , het boeit me geen ruk.

skinart | 21-04-15 | 11:12

Wat kunnen mensen toch zeuren! Kijk eens wat minder naar anderen en meer naar jezelf...

Maxx! | 21-04-15 | 11:11

"I am offended!" Well, so fucking what? - Stephen Fry

Adversary | 21-04-15 | 11:11

Een klacht wegens gebrek aan grappigheid lijkt me wel op zijn plaats trouwens.

John McClane | 21-04-15 | 11:10

Heeft de Stichting Downsyndroom al geprotesteerd tegen de Jumbo-reclames?
Alsof je persé mongeaul moet zijn om bij de Jumbo boodschappen te doen.
reclameblog.com/wp-content/uploads/201...

Cuyahoga | 21-04-15 | 11:10

Geen tv kijken helpt ook.

Antitheïst | 21-04-15 | 11:10

zijn er ook mensen die ooit een stuk hout in hun gezicht kregen waarbij de traumatische herinneringen nu naar boven borrelen?

omineuze omnipotent | 21-04-15 | 11:09

Schande! Binnenkort zeker Heineken die reclame maakt met daarin een grap over vuurwerk afsteken in een kroeg.

Ja gekwetste reaguurders, komt u maar...

kapotte_stofzuiger | 21-04-15 | 11:07

Na het uitzenden van een aflevering van de cartoon Roadrunner kreeg Kids Network een klacht van de SSGRGOPW (Stichting Slachtoffers Grote Rotsblokken Geworpen Op Provinciale Wegen).

Godsammekraken | 21-04-15 | 11:07

je kunt ook gewoon wegzappen. Ik kijk nooit reclame, of pauzeer de UPC-decoder, en spoel snel de reclame door.

pibasso | 21-04-15 | 11:07

Sorry hoor, ik heb zelf eens een brandwondenslachtoffer geholpen. Heb me ook geergerd aan deze reclame, alles kwam weer even voorbij. Ik koop voortaan geen aviko meer is veel effectiever dan klagen bij de Reclame Code Commissie

Mans5 | 21-04-15 | 11:06

Tegenwoordig kunnen blijkbaar 30 twitteraars voor de rest van NL bepalen wat mag en niet mag.
En gekwetst voelen doe je alleen als je dat zelf wil.
Een ander ziet een waarschuwing in dat filmpje.

BekiekUtMoar | 21-04-15 | 11:05

Weet je wat pas kwetsende TV is? De linkse leugens in de journaals van de NPO en RTL.

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 11:05

En patty Brard dan?

Flosse lodder | 21-04-15 | 11:05

Wat een kwetsend stukje !

Castor12 | 21-04-15 | 11:05

Man, man, man. Is er al een stille tocht aangekondigd?

Mahatma | 21-04-15 | 11:05

... en weg met "Opsporing verzocht". Daar is ook een bevolkingsgroep door gekwetst.

Frietje_Oorlog | 21-04-15 | 11:04

Zieligheidsindustrie ten top. Roepen dat je je gekwetst voelt en de wereld ligt aan je voeten.

]]K[[ | 21-04-15 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl