Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tim Kuik wil PopcornTime-users hard aanpakken

fytimmy100.pngVergeet kopschoppers. Vergeet jihadisten. Vergeet bonusbankiers. Vergeet VVD'ers. De mensen die echt keihard aangepakt moeten worden zijn gebruikers van Popcorn Time. Aldus Tim Kuik, de lobbyist van de duivel, in het AD vandaag. Tim Kuik dient de moloch van de entertainmentindustrie, die decennialang de consument financieel kon uitkleden dankzij het uitgeversmonopolie. Nu is er internet en hippe, nieuwe technologieën. Die boot had de entertainmentindustrie even gemist, want dan moest men creatief innoveren en dat kost geld. In plaats van dat het zeecontainers vol dollars oplevert. Maar de klant is koning en dus zijn programma's als Popcorn Time waanzinnig populair: handig alle films, series en anime kijken, die momenteel verspreid zijn over diensten als Netflix en HBO. Tim Kuik haat Popcorn Time. Tim Kuik wil stiekem dat gebruikers van Popcorn Time met hoge boetes en gevangenisstraffen worden aangepakt, als u het interview goed leest. Niet providers, nee, gebruikers. En deze lobbyhoer van de archaïsche entertainmentmoloch eist dat de overheid voor het karretje van hem en zijn entertainmentmiljardairs wordt gespannen. Uiteraard heeft hij doet hij dat door te dwepen met 'belangen voor artiesten'. Jawel, dezelfde artiesten die zelf ook vaak uitgebuit worden door diezelfde entertainmentbobo's. In zijn eigen hoofd zal het vast allemaal zeer altruïstisch en goed zijn, wat Tim Kuik doet. Maar de klant is nog altijd koning en de klant wil best betalen, maar de entertainmentindustrie biedt de klant nauwelijks comfortabele opties. Woedend die klant een pak slaag beloven omdat je zelf tekort schiet, dat is echt heel arrogant, Kuik. Kijk nou uit, Timmeh, straks krijg je weer het deksel op je neus.

Reaguursels

Inloggen

Saillant detail is dat ten tijde van de bekendmaking door het EU hof dat Nederland het download verbod moet hanteren deze per direct geaccepteerd werd in de tweede kamer.

Toen hetzelfde EU hof een tijdje Nederland wees op het illegale gegevensbewaren van providers, had de tweedekamer ineens niet zoveel haast en kon het wel eens maanden, zoniet langer gaan duren voordat daaraan voldaan zal worden.

kovariant | 09-04-15 | 20:53

Thuiskopieheffing bestaat alleen nog omdat we thuis een kopie kunnen maken. Het downloadverbod is al van kracht, en daar bestaat de heffing niet meer voor.
.
tweakers.net/nieuws/99112/thuiskopiehe...

kovariant | 09-04-15 | 20:48

We betalen in Nederland een thuiskopieheffing op bijna alles dus iedereen betaald al voor die zooi. Je kunt niet als artiest of als BREIN en geld vragen via de thuiskopieheffing en tegelijkertijd mensen willen aanpakken voor het downloaden van spul waar ze dus in feite al lang voor betaald hebben (ze downloaden het tenslotte naar een schijf waar die heffing op zit).

Iedereen heeft dus netjes betaald en daarmee is het klaar. De artiesten hebben nog niet zo lang geleden ervoor gestreden (met succes) om die belachelijke heffing te krijgen, maar goed dan hebben ze daarmee ook het rechts om downloaders aan te pakken. Je kunt het niet beide hebben.

Wat betreft de inkomsten die ze mis lopen. Ze zullen misschien? wel iets mis lopen als we puur kijken naar wat men koopt en wat men download maar het zal ook beduidend minder zijn dan men doet denken. (Ik denk dat het mislopen eerder gerelateerd is aan het feit dat mensen gewoon minder waarde hechten aan een doosje met een DVD (waar ik overigens wel nog waarde aan hecht) dan het downloaden op zich)) Niet alles dat iemand download zou hij anders wel gekocht hebben en omgedraaid zal hij ook films en series gaan volgens / voor betalen waar hij dat anders niet bij gedaan had.

De industrie moet zich simpelweg meer op andere dingen focussen. Probeer mensen naar bioscopen te krijgen ook door daar een betere ervaring te geven. Dit bleek al succesvol te zijn met 3D maar denk bv ook aan geur en wind-effecten enz die je kunt toepassen. Probeer ook een serie populair te maken waardoor je merchandise kunt verkopen en zet zelf een PopcornTime op maar dan met wat reclame en verdien dus ook zo wat. (South Park kun je ook gratis op hun site bekijken en daar verdienen ze toch aan via reclame. Dat is niet veel anders dan hoe ze geld verdienen voor films die op TV komen. Het proberen strafbaar te stellen van, dan wel aanpakken van downloaden is gewoon niet van deze tijd. Ze kunnen geld verdienen, ze verdienen geld maar willen iets dat simpelweg niet meer in deze tijd past. Het is vergelijkbaar met een verkoper van RC speelgoed maar wilt voorkomen dat men drones mag gebruiken simpelweg omdat hij zelf alleen maar RC speelgoed wilt verkopen dat over de grond gaat.

Tenslotte nog wat betreft "De overheid heeft illegaal downloaden jarenlang in de hand gewerkt, door ten onrechte te zeggen dat het mocht.". Sterker nog het mag nog steeds. De overheid maakt namelijk de wet, niet een rechter. Dat heet de trias politica. Dat een of andere incompetente flut–rechter een tijdje terug heeft gezegd dat dat onacceptabel is kun je voor kennisgeving aannemen is en blijft zijn of haar mening. Niet meer en niet minder. De wet is daarna niet aangepast waardoor er nog altijd het zelfde geld als ervoor. Oftewel, downloaden mag wettelijk gewoon ondanks dat de rechtelijke macht daar anders over denkt. (of dat in de praktijk betekend dat je er dus ook zonder boete vanaf zou kunnen komen is een andere vraag, maar als dat niet zo is, heeft dat meer te maken / toont dat eerder een probleem in het rechtssysteem aan dan dat het wat zegt over wat de wet toestaat.)

DerUnterMensch | 09-04-15 | 20:37

Flikker toch op! Het is 2015 !

Ik ga niet meer ouderwets een cd kopen in een winkel, ben je gek?

voor muziek gebruik ik Spotify ( betaal ik voor) , voor series gebruik ik Netflix (betaal ik voor),
maar voor films.... voor films is er geen goede oplossing, behalve Popcorn of torrents downloaden.

wake up entertainment industrie !!

Komsjo | 09-04-15 | 14:14

sorry, maar iedereen geeft Tim hier wel volmondig gelijk.
Een jaar of twee geleden klaagde iedereen dat er geen fatsoenlijk alternatief was voor muziek en films, anders dan veel te dure cd's/DVD's te kopen. Volkomen terecht!
Nu schieten de goede alternatieven uit de grond, maar worden kapot gemaakt omdat iedereen het gratis wil. Goedkoop is toch nog te duur kennelijk.
Maar iemand moet toch betalen voor wat er gemaakt wordt. Wie gaat dat doen als straks Netflix, HBO en Spotify over de kop gaan?

Haatgenerator | 09-04-15 | 13:35

@Le Roi | 08-04-15 | 19:17
Het gaat er niet om wat jij in de kast heb staan, het gaat om de grote aantallen.
DVD's zijn stervende, die gaan de CD achterna, dat is nu wel duidelijk. Bios blijft, maar juist de nieuwe, en imo best goede alternatieven vooe de thuismarkt die er nu eindelijk zijn (Netflix, HBO) hebben natuurlijk heel veel last van PopcornTime.

Haatgenerator | 09-04-15 | 13:01

@Wijze uit het Oosten | 08-04-15 | 19:11
Er is natuurlijk niets mis met verdienmodellen als Netflix en Spotify. PT is daar een oneerlijke concurrent van, dus ik snap 'm deze keer wel.
Ik wil best wat betalen om te zorgen dat er goede films, muziek en series gemaakt blijven worden.

Haatgenerator | 09-04-15 | 12:56

Is er uberhaubt bekend wat die kwast verdiend per jaar en wat de cijfers zijn van die club BREIN?

Fratam | 09-04-15 | 12:00

Kunnen ze die Kuik en zijn organisatie BREIN niet die bonusverhoging geven van de ABN AMRO bestuurders? Wel met de afspraak dat die hele flutorganisatie BREIN zal worden opgedoekt en naar huis zal worden gestuurd. Wat een onzin verhaal in het AD!

Laat de industrie eerst innoveren! Men wil best wel betalen, als het maar redelijk is! Zelf ben ik al een tijd Netflix-abonnee en ik ben zeer tevreden! En ja ik koop ook nog DVD's.

De opmerkingen en conclusies in het interview zijn apert onjuist! Dus Fuck You, Fuck You Tim Kuik! Oprotten nu! En kruip terug onder die steen waar je jaren geleden onder vandaan kroop!

Marvin_NL | 09-04-15 | 11:48

Hij heeft het over DVD's in het artikel. Mensen kopen geen DVD's.. wat zijn dat DVD's? Iets van vroeger?

(zegt al genoeg in wat voor een tijdsbesef hij leeft)

ddkz | 09-04-15 | 11:19

Tim Kuik op het spoor vastbinden ^^

Mark741 | 09-04-15 | 11:12

ohja, tnx Tim, bijna vergeten. Nog ff PCT downloaden

AsEl | 09-04-15 | 10:01

in den beginne ontvingen zangers en musici alleen geld voor hun optredens. in den beginne werden films gemaakt voor de bioscoop.pas als ze uitgekauwd waren kwamen ze op de tv. toen kwamen de muziek en filmdragers die veel te duur aan de man werden gebracht dat was dus extra kassa. en nu het downloaden en kopiëren algemeen is .zijn ze gewoon weer bij het begin.doeii

pedro300 | 09-04-15 | 08:59

-weggejorist-

Campinggastje | 09-04-15 | 07:17

Wordt die man nou niet moe van zich zelf!!

vxd | 09-04-15 | 06:17

De providers sowieso niet, Quid. Als je dat gaat roepen moet je ook niet zeiken als the piratebay wordt geblokkeerd. Dus laat de providers ook maar met rust. Pak de seedboxen aan, that's all.

Liroy | 09-04-15 | 03:29

Ook Tim Kuik zou van Leeuwen uit ze huis schoppen. Piraat of niet.

Pompenkoning | 09-04-15 | 00:55

Tim Uilskuiken

CrapoTheGreat | 08-04-15 | 22:52

Piet Karbiet | 08-04-15 | 22:38
Dan zeg jij het nog heel netjes. Ik durf er niet met mijn kleinkinderen naartoe hoor.

Olieboer | 08-04-15 | 22:45

Plus dat je in de bios last heb van Finnen. Thuis niet.

Piet Karbiet | 08-04-15 | 22:38

Timmmetje geef het nu maar op joh. Is dweilen met de kraan open. 30 jaar geleden keken we illegaal naar filmnet en over dertig jaar nog steeds. Toen met hardware, nu met software. Software is makkelijker te 'delen' dus het wordt alleen maar erger. Zoek een andere baan nu het nog kan, voor je ontslagen wordt en nergens meer aan de bak komt.

Olieboer | 08-04-15 | 22:36

Kende Popcorn Time nog niet. Staat hier nu e.e.a. binnen te halen.
Bedankt Tim Kuik!

Dhr. de Wit | 08-04-15 | 22:29

Fuck you Tim Kuik!

CrapoTheGreat | 08-04-15 | 22:19

Hey Tim Kuik, ik ken je niet maar bedankt voor de tip. Mocht je meer illegale waar weten, post dan hier ff.

Mask | 08-04-15 | 21:59

Fuck popcorn time! Showbox, hd cinema en tv portal zijn niet gebaseerd op torrents en werken veel beter!

dB79 | 08-04-15 | 21:46

Het Brein heeft een Stichting. Altijd al een leuke naamvondst gevonden. Stichting Bruin lijkt me beter passen gezien hun faschmo taktieken en praktijken. Lekker bashen die hap dus GS.

Hè Bah | 08-04-15 | 21:28

Shit zeg, moet ik nu die popcorn-time toch weer eens downkloaden, terwijl ik helemaal niet van film kijken hou.

frank87 | 08-04-15 | 21:25

HaagseSkieldah | 08-04-15 | 21:11

Moet je de cache in de app verplaatsen naar sd kaart. En houd er rekening mee op chromecast hooguit tot 720 p films. 1080 p redt hij vaak net niet.

tweetybird | 08-04-15 | 21:21

Ik dus speciaal die dongel van deal dumpert gekocht voor popcorntime op de tv.

Maar de popcorntime app voor android werkt nog niet optimaal,veel films haperen.

The Intervieuw probeer ik al dagen maar steeds dezelfde haperende film. The Hobbit doet het wel weer goed

HaagseSkieldah | 08-04-15 | 21:11

Is die Tim Kuik iemand? Bekend? *snel nog maar even Popcorn opstarten doet*

BlowingBubbles | 08-04-15 | 21:09

Castor12 | 08-04-15 | 20:58

Ja waar we vroeger met al dat plastic van die cd 's en dvd's de wereld vervuilde doen we dat nu gelukkig niet meer door een zeer milleu vriendelijk programma popcorntime.Dus echt iets slechts doen we niet. Want meestal kijk je een film en daarna nooit meer of hij moet echt supergoed zijn en werd de dvd uiteindelijk gedumpt.EEn dvd waar ze vroeger een winst van 500 procent op maakte.Want ze hebben ons jarenlang veel teveel laten betalen. Tsja en ineens krijg je dat keihard terug. Maar zolang filmsterren tien villa's met zwembad hebben heb ik geen medelijden met die rakkertjes.

tweetybird | 08-04-15 | 21:07

Spotnet

DixitQuote | 08-04-15 | 21:07

voor echte problemen kijken ze weg of gooien ze er een dikke steen er boven en kleine dingen wat niet zo belangrijk is pakken ze aan er zijn grote problemen in Nederland maar wat doen ze liever burgers pesten

niks_nut | 08-04-15 | 21:01

Tim wil graag weer dat u dat filmpje op een blauw reetje van 45 Eurie koopt om hem na een keer kijken dan in de kast bij de " collectie " te pleuren en de muziek natuurlijk op de cd .

Castor12 | 08-04-15 | 20:58

@ vicecity1 | 08-04-15 | 20:14
Zoals anderen al zeiden XBMC (tegenwoordig heet het Kodi) is software die gratis te verkrijgen is. Die installeer je op je pc of laptop, of op zo'n speciale mini-pc, daar zijn ook vele voor te krijgen. Je kunt op de pc zelf kijken, ik heb het via de HDMI-kabel op de tv aangesloten. Je kunt alles kijken, films, series, muziekclips, etc. Enig googlen wilt daarbij helpen, want als je de software op zichzelf installeert, heb je eigenlijk een vrij waardeloos stuk software op je pc, waar je amper iets mee kunt. Er zijn echter vele addons te krijgen, waarmee je de meeste films en series kunt vinden. "1Channel", "IceFilms", en "Genesis" zijn belangrijke addons, daarop googlen i.c.m. Kodi / XBMC en je vind wel enkele nuttige handleidingen om je verder te helpen.

albundy_33 | 08-04-15 | 20:58

*gaat verder met Better Call Saul kijken*

Dempurt | 08-04-15 | 20:56

Tim Kuik geeft niet om auteursrechten, Tim Kuik geeft niet om het geld of de belangen van artiesten of de entertainment-industrie.

Tim Kuik geeft alleen om zichzelf en dat is waarom Tim het ambieert om het liefst BREIN (met Tim aan het hoofd) als "Judge, Jury and Executioner" te laten optreden in een soort van debiele politiestaat.

Om die keiharde centen van de downloaders, uploaders en de artiesten in zijn eigen zak en onderneming te schuiven.

R0BB3RT | 08-04-15 | 20:56

Wie gebruikt er nu nog popcorn😵😵
Probeer eens de standalone versie van kodi...... Sjek feestboek

wimpert | 08-04-15 | 20:54

Had het nog niet geïnstalleerd, maar meteen even gedaan.
Bedankt voor de tip Tim !

Bertorelli | 08-04-15 | 20:53

tweetybird | 08-04-15 | 20:45

Wil ik nog even een aanvulling geven op het brein verhaal. Zeg maar een pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Op cd en dvd kreeg je vaak het storende gebeuren van brein voor de film begint. Het leuke is dat daarbij een jingle wordt afgedraaid. Een muziekje. Alleen dit muziekje was niet van brein. Sterker nog brein gebruikte dat muziekje illegaal omdat ze er zelf geen rechte over betaalde. De maker van het muziekje heeft er een gang voor naar de rechter moeten maken. Of te wel brein is pure stront.

tweetybird | 08-04-15 | 20:53

fuck tim kuik

Abu Koop Dan | 08-04-15 | 20:48

kovariant | 08-04-15 | 20:31

Dat is mijn taak niet.Dat is de taak van de artiesten. Die er al vaker over geklaagd hebben dat stichting brein meer voor eigenbelang strijd. Mij zal het hema worst zijn. Hij doet maar. En dreigt maar raak. Echt indruk maakt hij niet op de mensen.Die blijven toch wel kijken.En geef ze eens ongelijk. Maar in weze doet tim kuik exact hetzelfde . Geld stelen van artiesten en entertainment onder mom van belangenbehartiging. Waaruit de belangenbehartiging bestaat uit veel geld voor tim en zijn kornuiten .En dat is de waarheid. Van heel brein wordt de entertainment niet beter.

tweetybird | 08-04-15 | 20:45

kovariant | 08-04-15 | 20:20
Hoezo? We betalen ook rioolbelasting maar mogen we nu ook niet poepen?
Chow | 08-04-15 | 20:23
.
Ik heb het over intomen van illegale/ongewenste activiteiten middels een foeitax (net zoals vroeger de kerk zonden af liet kopen), en u komt met rioolbelasting en poep op de proppen. Zonde, probeert u het later nog eens met een waardig argument.

kovariant | 08-04-15 | 20:40

Spotify betaal ik ook niet, want ik vind die advertenties over Spotify door die vrouwenstem super geil. Sorry, that's my fetish.
Vroeger keek ik ook via solarmovie :http://www.solarmovie.is/popular-hd-movies.html maar heb daar een keer een digitale druiper opgelopen, zodanig zelfs, dat ik door de ING gemaand werd stante pede mijn computer op te schonen, en bewijs te leveren dat ik een antivirus programma had geïnstalleerd, anders kan ik niet bankieren, haha.
Kwam namelijk omdat ik een of andere videodownloader wilde installeren...

King of the Oneliner | 08-04-15 | 20:36

Ik zou nog liever droog brood eten dan de baan hebben van die Kuik, wat laat je je dan gebruiken zeg.

Grauwe Veen Spuuter | 08-04-15 | 20:33

Joh pleur op met je moralistisch gedoe. Ook de artiesten worden niet beter van tim kuijk. Tim kuijk wordt er namelijk alleen zelf beter van. Ook bij vele artiesten zien ze de heer kuijk als een paria.Wist je vast niet. Tim kuijk de man die toen hij jong was extra centjes verdiende met het verkopen van gekopieerde c64 spelletjes. Illegaal. Mooi he.
tweetybird | 08-04-15 | 20:24
.
Tim Kuik kan van mij de stront in zakken. Vind het wel interessant dat u de feiten heeft dat de opbrengst volledig naar Tim Kuik gaat, dat zou namelijk best eens kunnen helpen in de ontbinding van de stichting. Gelieve al uw feitjes naar de tweede kamer sturen zodat er kamervragen kunnen komen over het nut van de stichting Brein. Ik heb ook een vermoeden dat het zo is, maar uw feiten en harde kengetallen heb ik helaas niet. Wees een held zou ik zeggen.

kovariant | 08-04-15 | 20:31

sennholz | 08-04-15 | 20:12
tsja, die john eeewbank schijnt een dure hobby *snif snif* te hebben, en dat wil hij natuurlijk graag met publiek geld betalen.
#desneerdiejewistdatzoukomen

--sql error-- | 08-04-15 | 20:28

@tweetybird | 08-04-15 | 20:20

de komende update van Kodi wordt nog velenmalen beter .
Het installeren van SuperRepo addon repository voor Kodi of XBMC geeft je gratis toegang tot meer dan 2.000 addons. Youtube, Icefilms, etc etc. Daarbij kun je via ons heel gemakkelijk meerdere addons in een keer installeren! Bekijk de video of scroll naar beneden voor een stap-voor-stap handleiding. google SuperRepo en sterf kuik en krepeer ,hier mannen en meiden kodi.tv/download/

witchmaster | 08-04-15 | 20:27

kovariant | 08-04-15 | 20:20

Joh pleur op met je moralistisch gedoe. Ook de artiesten worden niet beter van tim kuijk. Tim kuijk wordt er namelijk alleen zelf beter van. Ook bij vele artiesten zien ze de heer kuijk als een paria.Wist je vast niet. Tim kuijk de man die toen hij jong was extra centjes verdiende met het verkopen van gekopieerde c64 spelletjes. Illegaal. Mooi he.

tweetybird | 08-04-15 | 20:24

Kuijk heeft gelijk, het is een heeeeel ernstig misdrijf. Stel je voor dat je als acteur straks niet elke maand een nieuwe Ferrari kan kopen. Wat een verschrikkelijk drama is dat. En allemaal door die misdadigers hier in Nederland. Red ons van onszelf, Godheid Kuijk.

Boyo | 08-04-15 | 20:24

tweetybird | 08-04-15 | 20:20

Thanks voor je heldere uitleg !

vicecity1 | 08-04-15 | 20:24

kovariant | 08-04-15 | 20:20

Hoezo? We betalen ook rioolbelasting maar mogen we nu ook niet poepen?

Chow | 08-04-15 | 20:23

vicecity1 | 08-04-15 | 20:14

Xbmc heet nu kodi. Is een mediacenter met plugins voor meerdere platforms. Zoals andriod winhoos linux. En kan heel veel. Je kunt er bijvoorbeeld heel veel buitenlandse tvzenders mee kijken die uitzendrn op het internet. Alle internet radio stations. Sites mee kijken zoals tweakers met de filmpjes. Je kunt er ook alle films mee kijken via plugins en je hebt zelfs ondertiteling. Het is het meest veelzijdige mediacenter wat er bestaat.

tweetybird | 08-04-15 | 20:20

Ik betaal altijd netjes mijn thuiskopieheffing over devices en lege DVD's en CD's.. Daarmee betal ik toch om te downloaden/streamen?
16bit | 08-04-15 | 20:04
.
Net als u met de CO2-tax met een gerust hart mag vervuilen, mag u inderdaad nu legaal downloaden. Gelukkig streeft dat absoluut niet haar doel van tegengaan voorbij en bovendien heeft het allerminst een financieel motief [/sarcasm]

kovariant | 08-04-15 | 20:20

Zolang ze achter popcorn-time.se/ aangaan vind ik het prima. Dat zijn een stelletje louche gasten (zitten Nederlanders tussen) die code van git.popcorntime.io/groups/popcorntime... afplukken en dan hun eigen appje in elkaar steken voor financiele redenen. Ze zorgen dat ze altijd een hoger versie nummer hebben en de websites lijken als twee druppels water op elkaar. Alleen de intstaller van popcorn-time.se/ word gebundelt met een hoop crapware en één keer zat er malware in.

Maar het enige wat Kuikentje voor elkaar kan krijgen is het mensen wat lastiger maken om de popcorn time installer ergens te downloaden. Zodra je het programma hebt welk alles met een paar API's en over bittorrent. TV-shows komen van EZTV en films van YIFY torrents. Vervolgens download en stream je ze met peerflix (beste streaming torrent client).

Dus ja, EZTV en YIFY en de websites van de popcorntime installers die kunnen ze inderdaad ofline halen. Maar je kunt zo de API veranderen naar vergelijkbare websites zoals EZTV en YIFI. Bij de API's zijn opensource. Zelfs geenstijl kan al zijn filmpjes op die manier aanbieden. Kijk maar eens hier. yts.im/api/

Leuk hoor dat programmable web. Kan iedereen bouwsteentjes maken die je dan via het web tot één groot geheel aan elkaar kneedt. DAT IS HET SUCCES VAN POPCORNTIME.

Dus uiteindelijk is het weer het eeuwenoude spelletje van domeinnamen kapen en IP adresses blokken. Vervolgens komen er weer tig proxies. Ondertussen is er nog nooit ook maar één iemand in geslaagd om bittorrent verkeer serieus te verhinderen. En via die weg komt de uiteindelijke videostream natuurlijk binnen. Om dat te verhinderen moet je het hele internet plat leggen. Het internet is namelijk gebouwd met het doel om informatie zo efficient mogelijk te verspreiden zonder afhankelijk te zijn van centrale punten. Dit bericht word 10 of 20 keer door een router systeem gekopieerd voordat het uiteindelijk op de geenstijl server word opgeslagen, en wanneer je het leest gebeurt het omgekeerde. Tja ...

Ondertussen word Netflix steeds beter dus er komt een dag dat al die idioten het licht zien en elke film en serie gewoon door iedereen online te bekijken is aan een schappelijke prijsje.

Niak | 08-04-15 | 20:17

Mweh, vind popcorn time maar niks. Leuk voor de allernieuwste meuk, series en films die al 5+ jaar oud zijn, hebben vaak een gebrek aan peers. Via XMBC kun je alles kijken, ook series van 15 jaar geleden, gewoon compleet.
albundy_33 | 08-04-15 | 20:05

Kan jemij uitleggen wat het precies is dat XMBC ? Op google kom ik niet verder als een mediacentre van de xbox ?

vicecity1 | 08-04-15 | 20:14

@ sennholz | 08-04-15 | 20:12
Wat dacht je van die oetlullen van Buma?
Sommige artiesten wachten al meer dan 1.5 jaar op hun geld...

Super Grover | 08-04-15 | 20:14

kovariant | 08-04-15 | 19:51

hahaha met popcorntime hoef ik gelukkig nooit netflix te gebruiken. Van dat geld koop ik een biertje en popcorn waar jij op een droogje naar de film moet kijken. Ik moet zeggen kijkt toch een stuk leuker en gezelliger. Het is bijna net als in de bioscoop. Maar dan gratis en wanneer ik zin heb. Geweldig.

tweetybird | 08-04-15 | 20:14

--sql error-- | 08-04-15 | 20:06
Popcorn is een stukje software waardoor je films en series kan kijken net als Netflix en HBO. Echter kost popcorn niks.

snakeplisskin | 08-04-15 | 20:13

Tim Kuik waren we bijna vergeten door ellende van IS, lichtgetingten, moslims en polletiek geharrewar. Maar waar is het piratenschip op GS gebleven?

deluiegriek | 08-04-15 | 20:09

Betaal al voor HBO en Netflix ,waar over het algemeen geen drol opstaat, blijf dus gewoon Popcorn time kijken.

limburgOkeDan | 08-04-15 | 20:09

De enige echte muziek is livemuziek.
En bedoelen we geen die-djees.

kloopindeslootjijook | 08-04-15 | 20:08

Ik kijk alles graties Tim.
Fox, sport1, wwe, films. het enige waar ik voor betaal is een thuiswedstrijdje van mijn cluppie.

snakeplisskin | 08-04-15 | 20:07

Bij welk onderwerp zou die Kuik nu bij The Guinness Book of Records staan?

Bierosaurus | 08-04-15 | 20:06

ik weet niet wat popcorntime is, maar Tim Kuik is een mislukt maffia-maatje en een zielige aansteller. met z'n doorzichtige leugens...
*filmpje kijken gaat*

--sql error-- | 08-04-15 | 20:06

Mweh, vind popcorn time maar niks. Leuk voor de allernieuwste meuk, series en films die al 5+ jaar oud zijn, hebben vaak een gebrek aan peers. Via XMBC kun je alles kijken, ook series van 15 jaar geleden, gewoon compleet.

albundy_33 | 08-04-15 | 20:05

@ number one | 08-04-15 | 19:54
Ik wil 1 dienst die alles aanbied. Niet de situatie waarin ik meerdere (betaalde) diensten moet aangaan om alle series, film en / of muziek tot mijn beschikking te hebben en daarmee Netflix, Videoland, Spotify, Tidal, HBO Go en diverse on demand zenders bij mijn kabelaar te hebben.
Ik heb mijn mobiele aansluiting ook bij 1 provider, ik haal mijn data niet bij A, mijn minuten bij B en mijn smsjes bij C om mijn telefoon bij D te halen. Ook tv, internet en bellen haal ik bij 1 aanbieder. Waarom kan dit (nog) niet bij een streaming dienst?

Super Grover | 08-04-15 | 20:04

Ik betaal altijd netjes mijn thuiskopieheffing over devices en lege DVD's en CD's.. Daarmee betal ik toch om te downloaden/streamen?

16bit | 08-04-15 | 20:04

Danzij dit soort oetlullen wordt straks het TTIP (Acta 2) gewoon doorgedrukt.

paost712 | 08-04-15 | 20:03

Hé Timmy, download eens een nieuw kapsel! Oh en Timmy, jij betaalt natuurlijk voor elke pornoclip die je streamt!

VerenigingVanDieven | 08-04-15 | 20:03

Misschien als daar ze allemaal minimumloon zouden krijgen. En het duidelijk wordt waarom beginnende muzikanten zo in weg worden gezeten door vreemde regeltjes. En dan nie zeggen dat zijn nu eenmaal de regels.

kloopindeslootjijook | 08-04-15 | 20:03

@Godsammekraken | 08-04-15 | 19:26
Nee, das te simpel, kan je beter op nujij posten.

Methylfenidaat | 08-04-15 | 20:02

Copporntime?

illuvatar | 08-04-15 | 19:59

Goh, laat ik net vorige week VPN derbij genomen hebben, betaalt met bitcoins dus.

Methylfenidaat | 08-04-15 | 19:58

Ik ken mensen die zijn overleden aan Tim Kuik

Graaf van Egmont | 08-04-15 | 19:58

"De overheid heeft illegaal downloaden jarenlang in de hand gewerkt, door ten onrechte te zeggen dat het mocht"

En weet je wat .. het mocht ook. Wat een drol.

michelr | 08-04-15 | 19:57

Gebruikers zijn mogelijk medeplichtig
pislinkmakend dit soort leugens.
neen... streams kijken is nimmer strafbaar
bangmaker!

2emeREP | 08-04-15 | 19:56

Ik heb nog een box staan met videobanden van de Godfather reeks. Daar heb ik toen rechten over betaald. Dan mag ik die nu toch gewoon downloaden zou je denken? De rechten heb ik al afgetikt.

Chow | 08-04-15 | 19:55

mooi is dat hij in de eerste alinea al leugens nodig heeft om zn punt te maken (bij digibeten althans)
-
de overheid heeft NIMMER illegaal downloaden goedgekeurd.
de overheid heeft DOWNLOADEN goedgekeurd
Want het ontvangen van een signaal is nimmer strafbaar
net zoals het luisteren naar radio oranje- of welke piratenzender dan ook, nimmer strafbaar zal zijn.
---
wat WEL en altijd al, illegaal is is het gebruik maken van torrents- omdat je dan automatisch upload (zenden dus) tijdens het downloaden...
-
dat verhaal blijft kennelijk te ingewikkeld voor kuijk cum suis.
vooralsnog blijft
fucktimkuik.org
de beste site

2emeREP | 08-04-15 | 19:55

Maar wat ik dus niet helemaal begrijp is dit: we willen als consument dus nieuwe modellen die aansluiten op onze behoefte. We willen innovatie. We willen topseries. En eigenlijk ook zonder reclame. Dan komen er nieuwe diensten met nieuwe afreken- en verdienmodellen en met hoogwaardige content en dan vinden we het toch nodig om piraterij van content van die partijen toch goed te praten? Ik vind dat hypocriet en cheap.

number one | 08-04-15 | 19:54

limburgs_frietjuh | 08-04-15 | 19:50
Nope niks over gehoord, nou kijk ik * kuch * nooit * kuch * via popcorn * kuch *

snakeplisskin | 08-04-15 | 19:53

wat Tim Kuik aan het doen is lijkt erg veel op trajectcontrole. Gewoon geld uit dingen kloppen met de overheid als ruggesteun.

Mark Verheijen | 08-04-15 | 19:53

Met netflix hoef ik gelukkig nooit popcorntime te gebruiken of te downloaden. Dus ik zou zeggen: wees een vent stel je niet aan dat je niet altijd de laatste films en series kunt zien. Verwende nesten.

kovariant | 08-04-15 | 19:51

Ho ho ho, Timmetje Kuik heeft een punt want we zien dagelijks dat menig acteur/actrice bij de voedselbank loopt. Overal ter wereld sluiten bioscopen. Geen enkele film maakt nog winst..... Laatste fast and the furious tikt 2.7 milj af in nederland en over de 200 milj in de USA.

Tim Kuik........... JE BENT EEN LUL.

snakeplisskin | 08-04-15 | 19:50

ik had via via gehoord dat mensen al boetes hadden gekregen van 2500 per film via popcorntime? iemand die daar iets over kan zeggen?

limburgs_frietjuh | 08-04-15 | 19:50

Sorry voor de dubbel-post, was gevolg van "server error", toen ik f5'de stond het er twee keer..

Jan Slot | 08-04-15 | 19:46

Popcorn Time, zei je?
Ken ik niet maar ik ga het direct proberen, met dank aan T. Kuiken.

ZZP-er | 08-04-15 | 19:46

-weggejorist-

Jan Slot | 08-04-15 | 19:46

Ik had er nog niet van gehoord, maar wat een geweldige dienst is dat Popcorn Time zeg. Bedankt Tim Kuik voor je geweldige tip! En maak je geen zorgen, ik kocht toch al jaren geen DVD's meer. Ik doe dat uit principe en als direct gevolg van de activiteiten van Brein.

Jan Slot | 08-04-15 | 19:46

Je betaald toch al overal extra centjes om je download/kopieer rechten vrij te waren?
Ik gebruik popcorntime bijna niet, kodie werkt fijner

Mr aarsch | 08-04-15 | 19:45

het is schijnbaar besmettelijk, die Joost Eerdmans in Rotterdam krijgt ook al van die Tim Kuik fratsen.

gebrokenvleugel | 08-04-15 | 19:35

Doe mij maar chips en bier bij illegaal gedownloade films kijken.

WillemRuis | 08-04-15 | 19:35

Timmetje is een beetje de V&D van de entertainment industrie. Lopen als jaren achter de (technologische) feiten aan, kezen cijfers zodat deze hun doel ten goede komen en zijn uiteindelijk ten dode opgeschreven.
Ik las dat de bioscoop branche rond de 76 a 79 miljoen zou zijn misgelopen door diensten als popcorn time. Zou het misschien niet komen door de absurde prijzen voor de film en kleffe popcorn en lauwe postmix cola?
Ja ik download en gebruik pocorn time. Puur omdat sommige series niet, of veeeeeeeeeeeeeeels te laat in Nederland gereleased worden. Of soms helemaal niet. Ik heb geen zin om, net als met muziekdiensten, er tig te moeten afnemen om alles te zien wat ik wil. Met muziek heb je Spotify, Tidal en binnenkort een dienst van Apple. Ben je alsnog een vermogen kwijt. Zodra er 1 dienst is die alle films / series aanbied en 1 die alle muziek aanbied wil ik best betalen.
Ps, Tim ga een deaud Digi Dino!

Super Grover | 08-04-15 | 19:35

Ik ga zeer regelmatig naar de bioscoop. Maar je kunt nou eenmaal niet alles daar bekijken. De rest dus via Popcorn/Netflix en Torrents. Volgens mij doet iedereen dat zo, en de bios zit meestal propvol. En wat is er nou eigenlijk mis met die andere streams etc.? Dat wil je toch, als artiest, dat mensen naar je kijken?

God Zelf | 08-04-15 | 19:33

Het zal Tim aan zijn reet hoesten. Zolang hij maar zijn riante salaris van een paar ton per jaar kan opstrijken.

balustrade | 08-04-15 | 19:33

Mark van Leeuwen | 08-04-15 | 19:16
Is Tim Kuik zelf eigenlijk ergens te downloaden?

En dan zeker deleten? Of op z'n minst een crytolocker ramsomvirus er op. Kan hij zichzelf vrijkopen.

Bierosaurus | 08-04-15 | 19:33

Als je een laptop, of smartphone koopt, kun je gelijk ook al 6 Euro zoveel afdragen omdat je er eventueel kontendt van gedownloade persuasie op zou kunnen zetten....
Dus, ja ik ik al betaald aan Tim Kuik, en Pocorn Time staat hier lekker heel de avond te snorren, evenals yify.tv/popular/ , enz.
Ook heeft YouTube genoeg muziek en fillems.
Belachelijk dat je de erven Presley NOG rijker zou moeten maken, of Steven Speilberg NOG meer geld zou moeten toeschuiven. En die bejaarde Mick Jagger kan zijn rollator rock ook in zijn kleine strakke kontje douwen.

King of the Oneliner | 08-04-15 | 19:32

@NoNoVio | 08-04-15 | 19:28 Welke strike back is dat?

jandoppie | 08-04-15 | 19:32

Ik Kuik Tim de moeder.

Krantlezer | 08-04-15 | 19:31

Was Tim Kuik maar tegen windmolens, dan hadden we er nog wat aan.
Maar nee nu gaat hij de Don Quichot uithangen op internet.

Mark Verheijen | 08-04-15 | 19:30

Mooie reclame voor Popcorn Time, fijn!

Ben nu bezig met de serie Strike Back, maar helaas te weinig Peers waardoor ik veel te lang moet wachten bij de afleveringen van seizoen 2, hopelijk komt daar nu verandering in!

NoNoVio | 08-04-15 | 19:28

@de Voorzittert | 08-04-15 | 19:24
Misschien vindt hij het wel prima om achter de feiten aan te lopen en zijn meesters te blijven vertellen dat het zinvol is. Imkomensgarantie!

Godsammekraken | 08-04-15 | 19:27

Johnny Quid. Jij bent de man! Ik heb vaak vraagtekens bij artikelen op GS, maar hier sta ik 100% achter. Jesuispopcorntime.

Turkoman | 08-04-15 | 19:27

OK echt niemand? Komt ie: Popcorn Tim.

Godsammekraken | 08-04-15 | 19:26

Iemand die eist dat de overheid voor het karretje van zijn 'onderneming' wordt gespannen, doet aan Fascisme van de puurste soort.

ben kokhals | 08-04-15 | 19:26

Zeg Tim, ik heb nog een heleboel MC's, LP's, CD's liggen die ik wil kopieren voor eigen gebruik, maar om een of andere reden heeft een arrogante klere-instantie dit recht geblokkeerd. Als jij mij mijn rechten teruggeeft, ga ik misschien een heeeeel klein beetje naar je verhaal luisteren zonder je meteen een L*L te vinden. Met je gouden kranen en diamanten pleepot.

illuvatar | 08-04-15 | 19:25

Timmetje Kuik heeft vast een prima inkomen bij Brein maar zijn werk is continue achterhaald en dat moet toch ernstig wringen. Loopt al jaren stelselmatig achter de feiten aan. En zodra hij successen gaat behalen is er al een compleet nieuw medium bedacht en kan hij weer opnieuw beginnen. Beter kunnen ze de prijzen voor bioscoopkaartjes en itunes halveren. Daarmee wordt het voor 90% van het volk een prima deal en de 10% die dan illegaal downloadt laat je lekker hun gang gaan.

de Voorzittert | 08-04-15 | 19:24

@Koonkluk Huis | 08-04-15 | 19:08
Apple betaal je toch gewoon fluitend een godsvermogen voor "omdat het gewoon werkt"? Als het op mijn Linux Mint bak draait dan moet het voor OSX toch helemaal geen probleem zijn?

fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphoto...

Godsammekraken | 08-04-15 | 19:24

dugo | 08-04-15 | 19:21
Klopt , het downloaden op zich is niet illegaal en hier zit het hele probleem.

Eurotokkie | 08-04-15 | 19:23

Popcorn is zeer blij met deze reclame campagne van Tim

DrakenEi | 08-04-15 | 19:23

Geen download is illegaal!

dugo | 08-04-15 | 19:21


Mijn ouders weten nu dankzij Tim hoe ze films moeten
downloaden , bij deze bedankt Tim.

Eurotokkie | 08-04-15 | 19:21

Tim Kuik, een klassiek voorbeeld van iemand die rotsvast gelooft in de maakbaarheid van het gebruik van muziek/films. Sorry Tim, met de komst van het internet was die maakbaarheid gedoemd een stille dood te sterven.

EdammerKaas | 08-04-15 | 19:20

@Mark van Leeuwen | 08-04-15 | 19:16
Beter hem te uploaden lijkt me..... into the cloud.

illuvatar | 08-04-15 | 19:20

Tim Uilskuik..

Orange Willem | 08-04-15 | 19:18

Dan maken we wel een github fork en noemen het anders

Hertog_jan88 | 08-04-15 | 19:17

AD: "Mensen die zo kijken, kopen geen bioscoopkaartje en geen dvd's."
Ik download films en series bij het leven maar heb daarentegen ook een hele kast vol met DVDs, en ga regelmatig naar de bios. Bovendien, als ik zo'n legale DVD aanzet dan word ik tegenwoordig de eerste 10 `s 15 minuten bestookt met ongewenste reclame, en de welbekende "Piraterij is een misdrijf"-propagandafilmpjes (op een in de winkel gekochte DVD!), terwijl zo'n BRRIP van een willekeurige torrentwebsite ook alleen maar bestaat uit de film die ik wil zien.

Le Roi | 08-04-15 | 19:17

Is Tim Kuik zelf eigenlijk ergens te downloaden?

Mark van Leeuwen | 08-04-15 | 19:16

Beste Tim Kuik , pak een vergiet en ga lekker water naar de zee dragen dit heeft meer kans van slagen dan het tegengaan van illegale downloads.

Eurotokkie | 08-04-15 | 19:16

Ik download illegaal, enkel omdat ik Tim Kuik niet mag.

Gbeg | 08-04-15 | 19:15

De zoete of gezouten versie?

Kapitein Stijlvol | 08-04-15 | 19:15

nu een versie vandaag half vijf gelanceerd die je op je iphone kan zetten hahahahhha

Maco3key | 08-04-15 | 19:12

Tim surft elke dag naar geenstijl en drukt op het piratenbootje, gewoon omdat het kan.

illuvatar | 08-04-15 | 19:12

Ahhh...
Bijna aandoenlijk hoe die man in zijn negentiende eeuwse verdienmodel blijft geloven...

Wijze uit het Oosten | 08-04-15 | 19:11

Ongezien de tyfus!

eerstneukendanpraten | 08-04-15 | 19:10

Ik heb geen iPad :-(

Lupuslupus | 08-04-15 | 19:09

Wie het onderste uit de man wil, krijgt het lid op de neus.

illuvatar | 08-04-15 | 19:09

Voorlopig werkt die app voor geen meter op een iPad.

Rest In Privacy | 08-04-15 | 19:08

Groter en sneller aanbod dan rechtstreeks betaalde diensten en ik heb al betaald via belastingdienst en NPO.

Dus nee, Tim.

Godsammekraken | 08-04-15 | 19:08

Jesuispopcorn.

Piet Karbiet | 08-04-15 | 19:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl