Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF! Moordenaar als crimineel behandeld in P.I.

NevzatKoyak.jpgTranen met tuiten om de zogenaamd 'erbarmelijke omstandigheden' in de Penitentiaire Inrichting in Ter Apel. Meervoudig moordenaar Nevzat Koyak kent echt geen enkele schaamte. Het staatshotel voldoet niet aan de wensen van meneer, die een gevangenisstraf van achttien jaar uitzit voor de moord op de 32-jarige Arzu Erbas, eigenaresse van een kinderdagverblijf in Amsterdam-West. Koyak stak haar om totaal onduidelijke reden dood met twintig messteken. De bloedige moordpartij volgde op een incident twee maanden eerder, toen hij een klant van zijn stamcafé verwondde met een mes (Parool). Diezelfde man heeft het kennelijk hoog in zijn bol gekregen, blijkt uit de brief die hij stuurde aan RTV Noord. Koyak hoopt op een behandeling alsof hij logeert in het Ritz Carlton. Zo klaagt de veroordeelde moordenaar over de kwaliteit van het eten en drinken, de verwarming die 'te laag' staat en zelfs zijn matras dat rugklachten zou veroorzaken. Bovendien is het onveilig in de gevangenis, schrijft Koyak. "Ik ben mijn leven hier niet zeker. Er worden bewust meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling geplaatst. Daardoor ontstaan irritaties, spanningen en vechtpartijen. Ik heb meegemaakt dat iemand door drie mede-gedetineerden letterlijk kapotgeslagen werd." Koyak zou toch erger gewend moeten zijn. Zo zat hij eerder een langdurige gevangenisstraf uit in Turkije — eveneens voor moord. Dat weerhoudt hem echter niet van het schrijven van een bedelbrief. Een moordenaar wordt in Ter Apel blijkbaar behandeld als een crimineel.

Reaguursels

Inloggen

Ok, en nu gauw naar guantanamo bay
spiralcommander | 08-01-15 | 13:50

Yo brother!
Wat moet deze meneer in Guantanamo Bay, deze messteker is gewoon WEL schuldig!
Je moet wel bij de les blijven hoor.
*moppert nog eventjes zachtjes door*

Bret24286011 | 09-01-15 | 02:31

Meervoudig moordende messteker zijn én Koyak heten.
Dit gaat voor een dinosaurus als ik echt de grappigheid voorbij.

Bret24286011 | 09-01-15 | 02:26

Gelijk heeft hij.
Hij wil met medelanders zijn straf uitzitten.
Dus Koerden.
Hij verstaat amper Turks zei men toen.
Nog even en hij heeft de helft van zijn straf uitgezeten en krijgt hij gratie.

kl@@s | 09-01-15 | 01:25

Het is toch haast onmogelijk om andere rassen dan Turkse of Finnen te vinden. 80% van gevangenissen worden bevolkt door deze cultuur verrijkers. Anders overplaatsing naar Turkse gevangenis aanvragen. Liever de doodstraf invoeren maar dit terzijde.

Ketelnees | 08-01-15 | 20:19

Waarom een luxe gevangenis voor hem? Pomp hier bij ons in het zuiden de Emmamijn leeg,pleur ze naar beneden en laat ze maar kolen hakken met een pikhouweel.

Moonshiner | 08-01-15 | 20:11

Fijne gedachte, op het moment dat ik dit typ kan ik de bewuste gevangenis zien vanuit m'n huis. tevens ook het AZC, gehéél toevallig zijn die naast elkaar geplaatst. Maar ik weet dus ook van familie en kennissen met een baan in deze gevangenis dat dit volk zelfs heel goed te eten krijgt, als het meezit zeker 1 keer per week chinees...Ik denk dat de meeste Nederlanders met een schoon geweten dat niet eens hebben. Tijd om dit soort mensen geen podium meer te geven maar om dit eens serieus de kop in te drukken en te zorgen dat ze niet meer durven klagen. Geen medelijden, hebben zij ook niet blijkbaar.

internetvisser | 08-01-15 | 19:58

"Er worden bewust meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling geplaatst."
-
Troost je, meerdere mensen uit VERSCHILLENDE landen is nog erger, Vraag Charlie in Frankrijk maar.

Raider Twix | 08-01-15 | 18:59

Schrijf die brief maar aan de PvdA, D66, SP, en GroenLinks, want als het aan de andere partijen in dit land lag, zaten er alleen maar Nederlanders in de cel.

Piet van het Padje | 08-01-15 | 18:32

Het lijkt erop dat meer mensen van hetzelfde kaliber naar dit hotel moeten - kunnen ze elkaar mooi afmaken.
Dat scheelt een hoop kosten voor de belastingbetaler.

jan-met-de-pet | 08-01-15 | 18:19

Quote: Er worden bewust meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling geplaatst. Daardoor ontstaan irritaties, spanningen en vechtpartijen.

Spijker en kop want dat vinden miljoenen Nederlanders
dus ook. Ruim 700 "asielzoekers", niet allen moslim, wel allemaal werkloos- kansloos en uitzichtloos, plaatsen in een dorpje zonder enige lokale voorzieningen met 150 oorspronkelijke inwoners. Hoe geschift en voorspelbaar problematisch wil je het hebben?

Agressie- inferioriteit syndroom- cultuur gebonden achterlijkheid- respectloosheid- totaal gebrek aan zelfreflectie of pure minachting voor de westerse maatschappij, m.u.v. uitkeringen e.d., zijn zo maar een paar grepen uit vele voorbeelden die hele "prachtwijken" in NL kenmerken.

Nu zelfs enkele gezaghebbenden binnen de linkse kerk zich langzaam maar zeker van het wurgkoord dat politieke correctheid heet, durven te bevrijden en bij wijze van spreken ongedierte ook gewoon ongedierte durven te noemen dat hele wijken in steden onleefbaar maakt, gaat er misschien iets veranderen. Om electoraal gewin keken ook zij massaal weg en faciliteerden in woord en daad onverhulde "cultuur chantage".

Ik wacht op het moment dat de goedwillende moslim meerderheid, zich massaal publiekelijk van het ongedierte onder hen distantieert en dat niet overlaat aan een enkele "verlichte" imam, die zogenaamd als woordvoerder voor de hele gemeenschap optreedt.

Massaal optreden om hun onvrede over wat dan ook te uiten is geen oneigenlijke handelswijze in moslim culturen. De beelden daarvan over de hele wereld zijn genoegzaam bekend. In eigen land kennen wij daarvan ook veel voorbeelden bijv. als het gaat om aangifte te doen tegen Wilders of om massaal, ongestraft, de meest haatdragende teksten te scanderen.

Zolang goedwillende moslims zich daarvan niet in woord- geschrift en gedrag massaal distantiëren maar blijven wegkijken en daarmee impliciet de woorden van wellicht goedbedoelende imams ontkrachten, moeten zij het vele anders denkenden, niet kwalijk nemen dat er over hen stigmatiserend wordt gedacht- gesproken of gehandeld. Zo werken die processen nu eenmaal.

In grote kringen van moslims gaat dat net zo. Hun grondhouding is minachting voor westerlingen en hun cultuur. Daarvan distantiëren velen zich wèl vaak massaal.

Wetmatigheid: Stigmatiseren begint bij jezelf, geldt ook voor integratie!

h.a.k. blok | 08-01-15 | 17:35

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:21
Wegrennen als het tegenzit...

rara | 08-01-15 | 16:28

@rara | 08-01-15 | 16:19
Ik bood excuses aan voor het feit dat mijn woorden anders opgevat konden worden dan bedoeld, niet omdat ik jou woorden in de mond gelegd zou hebben.

Maar ik zie dat deze discussie is verworden tot niet veel meer dan jijbakken. Aangezien ik daar verder weinig zin in heb, ga ik er maar eens vandoor. Fijne dag gewenst, heren!

mybroadband.co.za/photos/data/500/dera...

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:21

Het moet maar eens afgelopen zijn met die export van genetische experimentjes daar in Turkijistan.

Rien7847 | 08-01-15 | 16:21

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:17
U heeft antwoord...

rara | 08-01-15 | 16:19

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:10
Jij, om te beginnen. Dat heb je al toegegeven.

rara | 08-01-15 | 16:19

@tweetybird | 08-01-15 | 16:16
Mensen zoals jij zorgen er voor dat het in landen met een dergelijk gevangenisklimaat lekker leefbaar blijft, zul je bedoelen.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:19

@rara | 08-01-15 | 16:13
Mijn reactie van 16:16 was gericht op jouw andere reactie om 15:00. Reaguurderstool heeft het er moeilijk mee als mensen meerdere reacties binnen de minuut plaatsen.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:17

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:10

Veel gevangenen wel. Dit niet . Dit is een nageboorte. Een stuk uitschot Geen mens te noemen. En daar maakt u de fout.Dit is niet iemand die steelt om brood te eten te hebben. Sukkel dit is een walgelijk verderfelijk sujet.Waar ze eigenlijk de deur bij hadden moeten dichtsmijten de sleutel moeten weggooien en om zeker te weten dat hij nooit meer ontsnapt er nog een muur achter moeten metselen ook.Mensen zoals jij maken dit land kapputt

tweetybird | 08-01-15 | 16:16

@tweetybird | 08-01-15 | 16:12
Kun je even het schuim van je mond vegen en iets duidelijker schrijven? Ik kan uit je woordenbrei met scheldwoorden geen zinvol argument destilleren.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:16

@rara | 08-01-15 | 16:11
Geen van beiden. Dat jij mijn woorden anders opvat, lijkt me niet mijn schuld,.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:15

@tweetybird | 08-01-15 | 15:58
Dat hij dat verdient, zou best zo kunnen zijn. Maar op die manier komt hij nog geharder en gewelddadiger uit de cel dan dat hij er in kwam. Als we jouw droomgevangenissen werkelijkheid zouden maken, zou het redicive zo hoog zijn dat het welhaast een wonder zou mogen heten als er überhaupt iemand uit de gevangenis komt die niet meteen het gewelddadige pad weer op gaat.

Wat ik dus probeer te zeggen, is dat je best wat verder mag kijken naar wat voor effect dat heeft op de lange termijn.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:13

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:10
?

rara | 08-01-15 | 16:13

@Nietvoordekat

We zullen hem ook zijn reet nog gaan afvegen met 4 laags luxe toilletpapier.Zijn mondje deppen met een servetje na het eten. Hem in bad doen.Grote weg kijk sukkel. Hij is geen slachtoffer maar een produkt van een nageboorte.Die mensen tot levenslang slachtoffer gemaakt heeft.Jij maakt van dader weer slachtoffer en van slachtoffers daders.Hetzelfde als al die kut d666 rechters.Ik vermoed dat jij ook zo'n grote boerenlul bent.Jullie soort mensen doet mij schamen.Namelijk voor het feit dat wij in nederland zulke wausen als jouw hebben.Dader knuffelaar.

tweetybird | 08-01-15 | 16:12

Klachten lijken me voldoende reden voor euthaniesie

Islamofiel | 08-01-15 | 16:11

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:09
Ben je van plan om een bakito-parodie te worden of ging dit per ongeluk?

rara | 08-01-15 | 16:11

@rara | 08-01-15 | 15:00
Of omdat ik tenminste tegen de draad in durf te verkondigen dat gevangenen ook mensen zijn? Wie legt wie nou woorden in de mond?

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:10

Nee maar . Het loopt zowaar al weer niet rond op vrije voeten ?

B. Ollie Bommel | 08-01-15 | 16:10

@rara | 08-01-15 | 16:00
Ah. Akkoord, dat kan zo opgevat worden. Excuus daarvoor.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 16:09

Maak een deal met Turkey om hem daar zijn straf uit te mogen zitten. Zal hij vast heel blij mee zijn.

Hypno2050 | 08-01-15 | 16:01

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:44
Ik citeer: "Maar vertel. Hij zit in de cel, dus we moeten onze best doen om het hem zo naar mogelijk te maken?"

rara | 08-01-15 | 16:00

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:06

Nee nee nee we vinden het geen minderwaardig afval maar zeer hoogwaardig afval. Ik zeg composteren die zooi en dan heeft die schurk nog nut voor de gemeeschap.Pleur op joh met je menswaardig. En de slachtoffers dan die hebben geen kans meer door dit stuk vreten op een menswaardig bestaan.Stomme d666 er. Met je ze hebben rechten. Ja op een cel met vreten en een slaaplaats. En verder moeten zulke mensontwaardige moordenaars niet zeiken.Stomme zielige wegkijker der zieligheids industrie.Als deze grote klootzak zijn handen had thuis gehouden hadden wij hem niet hoeven op sluiten.Dat stuk stront.

tweetybird | 08-01-15 | 15:58

@RoBD=Skullfucker | 08-01-15 | 15:31
Hier, een link naar een grote dampende drol. Daar kan ik namelijk ongeveer even veel mee.

www.perouinc.com/photos/2085.jpg

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:47

@rara | 08-01-15 | 15:22
Ik heb jou nergens woorden in de mond gelegd. Hou je een beetje in.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:44

Ik zou zeggen, meer meer meer! Zet nóg meer van dit soort mafketels bij elkaar, en de overvolle gevangenissen lossen zichzelf op. Netzat Kojak moet gewoon niet zo moeilijk doen… die mensen die hij neerstak hádden niet eens de mogelijkheid om hun leven niet zeker te zijn. Die zijn gewoon deaud namelijk. En zonder goede reden. Als een moordenaar vermoordt zou worden heeft dat ten minste nog een maatschappelijk nut.

kanon0503 | 08-01-15 | 15:39

Geen vreten meer geven, houdt het vanzelf wel op.

Slipsnifter | 08-01-15 | 15:36

@Nietvoordekat
Bij deze een link naar NB een kritisch stuk over rechten en plichten gevangenen in Nederland. Lees het, en houd alsjeblieft op met zeuren.

mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen...

RoBD=Skullfucker | 08-01-15 | 15:31

wat doen dergelijke criminele crapuleuze verminale onverlaten in een beschaafd land. wie heeft dat vuil stuk vreten toegelaten. Terug de turkse riool van islamfuhrer erdohan in ...

Ozon | 08-01-15 | 15:22

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:19
Kortom: omdat andere mensen iets zeggen dat jou niet bevalt leg je mij woorden in de mond. Werkelijk geniaal bedacht, echt waar.

rara | 08-01-15 | 15:22

@rara | 08-01-15 | 15:15
Nee, maar ik wijs er wel op dat een groot deel van de reaguurders alhier vinden dat hij niet menswaardig behandeld zou moeten worden.

Maar we zijn wel aangekomen waar ik naartoe wilde, namelijk dat ook gevangenen een menswaardig bestaan verdienen.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:19

ik wil hem wel een spuitje geven om hem uit zijn lijden te verlossen hoor. Een beest die lijdt, die moet je helpen.

Rest In Privacy | 08-01-15 | 15:17

@marcoplarco | 08-01-15 | 15:11
Ja, ik verwacht serieus dat gevangenen hier menswaardig behandeld worden. Gek he?

Als hij gewoon aan het zeiken is, dan hoeft daar niet naar geluisterd te worden. Maar ik wil wel dat de overheid zorg voor de welzijn van gevangenen draagt. An eye for an eye leaves the whole world blind.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:15

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:06
Het feit dat iemand klaagt is nog geen reden om er van uit te gaan dat-ie gelijk heeft. Het is ook geen reden om er van uit te gaan dat-ie liegt, want meneer is tenslotte een perfecte voorbeeldburger.

Criminelen verdienen een menswaardig bestaan, heb ik dat tegengesproken of probeer je me nu aan te spreken op de woorden van anderen?

rara | 08-01-15 | 15:15

Gast, ga toch dood en bwijs de samenleving eindelijk eens een goede dienst. Sterft ongedierte!

WatZalIkErvanZeggen | 08-01-15 | 15:12

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:06 Het gaat hier om een meervoudig moordenaar, die heeft na zijn eerste moord tijd gehad om na te denken of misdaad de juiste weg is. Hij heeft er voor gekozen om de maatschappij de middelvinger te geven en nog een mensenleven te nemen. En jij verwacht serieus dat de maatschappij moet ingaan op zijn zielige verhaal dat hij zomaar met mensen uit hetzelfde land wordt opgesloten? Als iemand buiten de gevangenis zo'n opmerking maakt dan wordt hij uitgemaakt voor rassiest.. Deze pusbak heeft niets te eisen of te klagen.

marcoplarco | 08-01-15 | 15:11

@rara | 08-01-15 | 14:59
Het feit dat een bajesklant klaagt over zijn leefomstandigheden is geen aanwijzing? Ik sluit niet uit dat hij gewoon aan het zeiken is, maar jij sluit wel uit dat hij misschien wel gewoon gelijk kan hebben. En lees even de reacties hier door: wie is er nou precies tendentieus bezig? Iemand die zegt dat ook criminelen een menswaardig bestaan verdienen, of iemand die zegt dat je criminelen als minderwaardig afval moet behandelen (naar mijn schatting meer dan de helft van de reaguurders hier)?

Nietvoordekat | 08-01-15 | 15:06

In zijn blote kont ophangen aan het monument op de dam,een weekje en vervolgens mag iedereen er tegen aan pissen .Dan terug naar de cel en gewoon vergeten.

pejoar | 08-01-15 | 15:05

Natuurlijk zetten ze hem bij gespuis uit hetzelfde land. Andere bevolkingsgroepen opschepen met pusbakken zoals hij, dát zou pas inhumaan zijn. Voor die anderen dan..

marcoplarco | 08-01-15 | 15:02

@tittn | 08-01-15 | 14:10
Beste,
Wat precies is er niet humaan aan de behandeling die meneer krijgt? Het eten is vast niet slecht, als in gevaarlijk voor de gezondheid. dat meneer het niet lust, tsja dat kan maar dat is gewoon pech. Slecht matrasje? Och kom op enig idee hoeveel mensen op een slecht matras liggen?

Heeft hij rekening gehouden met de humane rechten van zijn slachtoffers?

Waarom vind u dat wij hem humaan moeten behandelen? En wat is dan wel humaan in uw ogen?

MarcS | 08-01-15 | 15:01

Ik stel voor om deze mijnheer samen met Koerden in de cel te zetten. Dat zijn tenslotte zijn medelanders.

Eppo | 08-01-15 | 15:00

@natte krant | 08-01-15 | 14:52
Stop dan.

rara | 08-01-15 | 15:00

Vraag of ze in Turkije weer plaats voor hem hebben, was daar vast een stuk beter.

Flapuidt | 08-01-15 | 15:00

@Igor Putkin | 08-01-15 | 14:57
Hulde omdat hij me woorden in de mond legt, het verbaast me niet.

rara | 08-01-15 | 15:00

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:53
Heb je ook maar de geringste aanwijzing voor mishandeling of pesten van gevangenen door bewakers in de Nederlandse gevangenissen of ben je gewoon tendentieus en ongefundeerd bezig om een zeikende crimineel te verdedigen?

rara | 08-01-15 | 14:59

@fredflange | 08-01-15 | 14:15
Ja mocht weg, als hij maar beloofde naar NL te gaan.

MarcS | 08-01-15 | 14:59

Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:16
Hulde!

Igor Putkin | 08-01-15 | 14:57

@rara | 08-01-15 | 14:49
Ik pretendeer niet te weten hoe de leefomstandigheden daar zijn, maar jij bent daar dus persoonlijk langs gegaan om te controleren of zijn leefomstandigheden aan bepaalde minimumeisen voldoen mag ik hier uit opmaken?

Als hij niet genoeg te eten krijgt en in een te koude cel moet leven, dan moet daar gewoon wat aan gedaan worden. En of hij nou wel of niet genoeg te eten krijgt of in een te koude cel moet zitten, dat moet onderzocht worden. Mag ik alsjeblieft nog even in de illusie leven dat we hier in een beschaafd land wonen?

Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:53

Iedere ademtocht is er één te veel.

natte krant | 08-01-15 | 14:52

Dader=slachtoffer

fender06 | 08-01-15 | 14:49

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:29
" Om dan mensen van verschillende afkomsten door elkaar heen te plaatsen, gegeven dat feit, is gewoon gevaarlijk en moet niet gedaan worden."

Hij klaagt over het feit dat hij met meerdere Turken zit, waar heb jij het nu over?

Ik heb nergens gezegd dat we hem slecht moeten behandelen. Wel dat ik denk dat-ie zeurt. Ben ik dan gelijk van plan om hem het leven zuur te maken of snap jij niet waar we het over hebben?

rara | 08-01-15 | 14:49

@tweetybird | 08-01-15 | 14:40
Goed zo, zo moet je gevangenen echt behandelen in een beschaafd land. Wat een pareltje ben jij.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:47

Straks gaat die waus nog vragen om een computer om op geenstijl te kunnen reaguren en een mobiel om zijn pappa en mamma te bellen. Het moet toch niet gekker worden in nederland. H'e wat zegt u. In nederland hebben ze in de gevangenis al een computer ,internet en een mobiel. Pfff nou dat wist ik niet . Ik wist wel dat ze dat in een hotel hadden maar niet in een bajes.Nou dan is het goedkoper om in de bajes te zitten als in een hotel. JE ZOU BIJNA crimineel worden.

tweetybird | 08-01-15 | 14:46

Concentratie is het beste. Hollanders moet je niet dwingen om zich tussen figuren uit allerlei vreemde haatzaaiende culturen te mengen. Stel je voor dat hij beetje satirische tekeningen maakt op cel.

Jan Gordelroos | 08-01-15 | 14:46

@Guido | 08-01-15 | 14:32

Tussen dat ontsnappen uit Turkije en de huidige bewoning in Ter Apel heeft dit stuk uitschot ook nog even iemand op een beestachtige wijze afgeslacht.... maar goed, dat zal een voetnoot zijn in zijn levensloop.....

Fatwabuster | 08-01-15 | 14:41

De man heeft gelijk en we moeten er iets aan doen.De matras weghalen want die geeft enkel maar rugklachten.Hem iedere dag varkensvlees geven van goede kwaliteit.Dat hij dat noet mag vreten hebben wij niks mee te maken. Het is eten van goede kwaliteit dus we voldoen aan zijn eis.De verwarming goed hoog ook in de zomer.Zeg maar zo'n 50 graden dag en nacht.Dit om te voorkomen dat hij te laag staat.En deze cultuurparel verkouden wordt.De veiligheid kunnen we verhogen door achter zijn deur in de cel een muur te metselen met ern gleuf om dat kwaliteits varkensvlres doirheen te schuiven. Nou meneer cultuurparel u eisen zijn ingewilligd en nu niet meer zeuren.

tweetybird | 08-01-15 | 14:40

Ach, wees blij dat we in een land leven waar gedetineerden niet volledig aan de willekeur van gevangenispersoneel zijn overgeleverd. Maar die 18 jaar, oftewel 12 in het echt, is wel wat kort.

Gewinflipt | 08-01-15 | 14:37

Misschien een spijkerbed voor meneer,
Heeft een uit STEKEND resultaat
Stop hem maar in een hok van 2 bij 2
Bah bah bah , waarom krijgt zo, n figuur uberhaupt nog aandacht

ja nog effe | 08-01-15 | 14:34

Bad-bed-brood voor iedereen hier maar wil deze nu een jacuzzi, waterbed en een lopend buffet in de gevangenis?

nogeenreactie | 08-01-15 | 14:30

Lopend buffet lijkt me geen probleem, 5 dagen luikje dichthouden en een dozijn kakkerlakken naar binnen knikkeren, voilà lopend buffet.

Real_Legend | 08-01-15 | 14:34

Ze plaatsen mensen uit 1 land bij elkaar ? Tja, wat moet je dan, als de hele gevangenis populatie uit hooguit 1 of 2 landen komt, autochtone vrijwilligers werven om een beetje gevarieerde gevangenis bevolking te creeeren ?

vanhetvarken | 08-01-15 | 14:33

Ik kan me zijn frustratie wel voorstellen. Neem je de moeite om uit zo'n vreselijke Turkse gevangenis te ontsnappen, blijkt dat er zelfs in Nederland cellen zijn zónder playstation, escortservice, sauna, zonnebank en champagne-catering...

Guido | 08-01-15 | 14:32

dat zal hij vast niet zelf bedacht hebben.
Wie is z'n advocaat? (en hoeveel krijgt hij/zij betaald voor zo´n briefje?)

--sql error-- | 08-01-15 | 14:32

Bad-bed-brood voor iedereen hier maar wil deze nu een jacuzzi, waterbed en een lopend buffet in de gevangenis?

nogeenreactie | 08-01-15 | 14:30

Ook had Koyak het bezwaar dat Bubba niet besneden was. En er was een plee boven op het gat in de vloer waar je normaal in schijt geplaatst.

Osdorpertje | 08-01-15 | 14:29

@rara | 08-01-15 | 14:19
Ik weet niet hoe het met de temperatuur in zijn cel zit. Jij ook niet, dus laten we daar niet over speculeren. Maar ga je me nou echt vertellen dat criminelen geen kliekjes vormen om hun eigen etniciteit? Alsjeblieft zeg. Als je in de gevangenis geen aansluiting zoekt bij een groepje met dezelfde huidskleur, is er een reële kans dat je het niet overleeft. Om dan mensen van verschillende afkomsten door elkaar heen te plaatsen, gegeven dat feit, is gewoon gevaarlijk en moet niet gedaan worden.

Maar vertel. Hij zit in de cel, dus we moeten onze best doen om het hem zo naar mogelijk te maken? Daar wordt onze maatschappij echt beter van? Dat gaat er echt voor zorgen dat hij zijn leven gaat beteren, en is vooral geen broedplaats voor nog gehardere criminelen?

Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:29

verwacht wel kamer vragen van de Partij voor de Dieren aan Teeven, want beest en slecht behandelen

SmallTalk | 08-01-15 | 14:29

Dat soort volk is het niet waard om een nederlandse cel te krijgen

BozeHenk | 08-01-15 | 14:27

Beste Nevzat Noyak,

als alternatief hebben we voor je eenzame opsluiting of juist verschillende landen bij elkaar, dan ben je helemaal alleen of heb je nog meer spanningen en irritaties, stel je voor: een katholiek, een gereformeerde, een boedist, een zionist, een mohammedaan en een indiaan in 1 ruimte. Dat zal lekker gaan?
Mensen uit 1 land hebben dezelfde cultuurachtergrond, hierdoor zijn de spanningen juist minder omdat (voor zover de gedetineerden dat willen) er meer begrip is voor elkaar vanuit diezelfde cultuur.

Voor een tweede moord opgesloten zitten als illegaal en dan klagen dat het eten geen *** waard is: compleet van de pot gerukt. Zolang er geen ondervoeding is, geen scheurbuik oid. heb je geen reden tot klagen. (Je slachtoffers en hun nabestaanden daarentegen wel)

Het feit dat het eten peop smaakt en je pijn in je rug hebt: That's life. Je hebt (meerdere) moorden gepleegd, een beetje lijden mag ook wel, voor je slachtoffers vond je dat totaal geen probleem, ik vind het voor jou totaal geen probleem.

Ten slotte zolang men niet in de regen, op de tocht of in een ziekteverwekkende omgeving zit is het noncomfort direct een gevolg van het noncomfort welke je slachtoffers (en hun nabestaanden) hebt toegebracht. Je bent een stommeling om 2 redenen: Je hebt je laten pakken en je durft te klagen over een westerse bajes (terwijl je de oosterse al heel goed kent en je daar nog even naar terug moet)

De groeten

Verwilder(s)t Niet | 08-01-15 | 14:27

De verwarming staat waarschijnlijk ergens tussen de 18 en 21 graden en dat is vaak te koud voor dergelijke types. Zij zetten de boel het liefst op minimaal 25 graden. Net zoals de echte Aziaten overigens.

Ik kan begrijpen dat hij daarom deze brief schrijft, maar ondanks alles denk ik: Ongezien de tyfus! En geniet maar lekker van 25 jaar koukleumen. Een mens gaat namelijk niet dood van temperaturen boven de 15 graden, maar het is voor sommigen wel verdomd oncomfortabel.

Rest In Privacy | 08-01-15 | 14:26

Misschien kan Benedicte Ficq er voor zorgen dat de familie van Arzu Erbas posthuum namens haar hun excuses aan hem aanbieden ?

Bigi Bana Boy | 08-01-15 | 14:22

Maak zo'n opmerking ff niet BBB als ik net een kop koffie in mijn klauwen heb, wil je ;-)

Real_Legend | 08-01-15 | 14:25

@tittn | 08-01-15 | 14:10

M'neer heeft een dak boven het hoofd, een bed, wat vermaak, en te vreten.
Humane behandeling [x]
.
Overigens beseft ieder zinnig mens dat een straf per definitie een wraakuitoefeningselement in zich heeft naast elementen als poging tot gedragsverandering, afschrikkingseffect derden, en persoonlijke boetedoening. Bij geweldsmisdaad vallen namelijk slachtoffers en die dienen in een bepaalde mate gewroken te worden.
.
Dat ontkennen is typisch Nederlands en een belangrijke reden voor de deplorabele staat van onze wets- en ordehandhaving, alsmede het verdwenen vertrouwen in de rechtspraak. Gerechtigheid is namelijk in de eerste plaats een menselijk sentiment. De kunst is deze correct te vervatten in wetten en rechtspraak. Een kunst die wij in Nederland niet beheersen en dat toont.

Parel van het Zuiden | 08-01-15 | 14:25

Misschien hebben ze in de Abu- Graib in Afghanistan nog wel een cel vrij. Vindt ie vast fijner, dichter bij het zand van herkomst, beter klimaat en waarschijnlijk is het eten daar ook meer naar zijn smaak. Zet ik wel een crowdfunding up voor de ticket, ben de lulligste niet. Maar dan wel met de voorwaarde dat als ie ooit nog 1 voet op Europese bodem zet zijn straf onherroepelijk wordt omgezet naar levenslang, in de Abu-Graib.

bello | 08-01-15 | 14:24

Misschien kan Benedicte Ficq er voor zorgen dat de familie van Arzu Erbas posthuum namens haar hun excuses aan hem aanbieden ?

Bigi Bana Boy | 08-01-15 | 14:22

De enige passende straf voor dit soort pusbulten is 16 uur per dag gedwongen stront scheppen op een varkensboerderij. Bij voorkeur met een hele lange zware ketting om zijn nek, levenslang, (totdat hij doodgaat dus!)

Abu Schweinefleisch | 08-01-15 | 14:20

@Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:16
Is zijn welzijn aangetast doordat hij met Turken samen moet zitten, of omdat zijn cel geen subtropisch klimaat heeft?

rara | 08-01-15 | 14:19

@brutus68 | 08-01-15 | 14:17

Om mij trappen ze die lamlul enkele reis Istanbul en laat hem daar zijn straf uitzitten...

Fatwabuster | 08-01-15 | 14:19

Op de barricaden D66-ers dit kan toch niet, de arme boef toch!

majorkingkong | 08-01-15 | 14:18

Kojak was toch kaal en zoog toch op een lolly.....????

gamlakuk | 08-01-15 | 14:17

Wat is ze ook een trut he, Mr. Koyak. Dat je nu ook nog eens door haar 18 jaar moet bakken! Ongelofelijk. Zullen we je dan maar gewoon vrijlaten?

Geen klasse | 08-01-15 | 14:17

Gelukkig zijn de omstandigheden in Turkse gevangenissen vast een stuk beter...

brutus68 | 08-01-15 | 14:17

Stoer stukje hoor Klaps. Die man zit nu eenmaal gevangen - en voor een lange tijd ook, ik zie niet in waarom je hem niet humaan zou mogen behandelen. Of ben je van het USA-wraak-sentiment type straffen?

tittn | 08-01-15 | 14:10

Ik heb zijn kunstwerk gezien op de parkeerplaats van de Dr H Colijnstraat, daar was niks humaans aan kan ik je mededelen, het ergste was dat buiten mijn twee dochters ook andere kinderen zijn werk zagen verdwijnen onder een oranje trekzeil van de hulpdiensten.

Real_Legend | 08-01-15 | 14:16

Als je jezelf neerzet als eerstewereldland, dan houdt dat in dat je al je inwoners goed behandelt. Ook gevangenen. Die hoeven niet per sé in de watten gelegd te worden, maar mogen wel een menswaardig bestaan leiden. Ze hoeven geen driesterrenmaaltijden te krijgen, een CV-installatie te hebben die zich automatisch aanpast aan de zonstand en luchtvochtigheid of weet ik wat die dingen allemaal doen tegenwoordig, maar drie voedzame maaltijden en een normale temperatuur op de cel hoort hier gewoon bij.

Dat hij in de cel zit, betekent dat de Nederlandse staat verantwoordelijk is voor zijn welzijn. Dat besef ontbreekt hier een beetje volgens mij.

Nietvoordekat | 08-01-15 | 14:16

De rechter zal hem wel gelijk geven net zoals het geklaag van Volkert of Azzedine C. en zijn terroristenvriendjes hun zin kregen.
Omdat hij kan vertrouwen op de welwillende medewerking van de Nederlandse rechters is hij gewoon slim bezig.

domheid regeert | 08-01-15 | 14:15

Gewoon opsluiten met als enige eten een flink assortiment aan luxe hammen en andere lekkere varkensvleesproducten.
Is het vieze eten probleem iig opgelost voor mijnheer.

herrieschepper | 08-01-15 | 14:15

Ik dacht moordenaars in Turkije levenslang kregen.

fredflange | 08-01-15 | 14:15

@tittn | 08-01-15 | 14:10

Volgens mij is er niets mis met onze gevangenissen.... mijnheer klaagt een beetje over zijn pijnlijke rug en heeft last van buitenlanders...... Oh wacht?

Fatwabuster | 08-01-15 | 14:12

Ja dat kan niet hoor, arme man.Een beetje medeleven kan nu geen kwaad.
Wat heeft deze man nou helemaal gedaan en waarom zo,n zware straf? Waren de schoffels op of zeau?
Deze menslievende man verdiend gewoon een goed stevig matras en lekker halal eten.http://thumbs.dreamstime.com/x/het-voeden-van-het-varken-van-trog-14116117.jpg

img.alibaba.com/img/pb/825/890/704/704...

hero_of_heaven | 08-01-15 | 14:11

Stoer stukje hoor Klaps. Die man zit nu eenmaal gevangen - en voor een lange tijd ook, ik zie niet in waarom je hem niet humaan zou mogen behandelen. Of ben je van het USA-wraak-sentiment type straffen?

tittn | 08-01-15 | 14:10

Hij zou uit zijn lijden verlost moeten worden, knapt de wereld weer een beetje van op ook gelijk.

Carib | 08-01-15 | 14:10

Het staat hem vrij om euthanasie te verzoeken.

atje | 08-01-15 | 14:10

@Cuyahoga | 08-01-15 | 13:57

Haha, ben idd benieuwd naar de mening van Jeroen Recourt hierover.

Keutels | 08-01-15 | 14:08

Tsja, Nevzat, als je moordt in Nederland moet je een slachtoffer kiezen die de politiek correcten niet kunnen luchten of zien. Dan staat je na tien jaar weer buiten. Met bescherming en anonimiteit. Nu ligt het moeilijk.

Parel van het Zuiden | 08-01-15 | 14:07

Ook daarom moeten misdadigers gewoon ZELF 100 procent van de kosten van detentie betalen... En kan hij/zij dit niet betalen dan verricht je er maar arbeid voor in speciale werkplaatsen.. Heb je geen zin om te arbeiden of weiger je? Dan verhonger je maar lekker...
.
Dit valt niet meer uit te leggen... Wat een onbeschaamde schoft.

De Libertariër | 08-01-15 | 14:06

@zweistein2000 | 08-01-15 | 13:49
Hij heeft al in Turkije gezeten. Wat denk je, zetten ze daar de Turken apart of bij elkaar?

rara | 08-01-15 | 14:04

De echte vraag is natuurlijk: wat doet iemand die in Turkije al bewezen heeft een moordenaar te zijn hier in Nederland?

Kapitein Stijlvol | 08-01-15 | 14:04

Hij lijkt een beetje op Martin Brundle

Snackbar van Allah | 08-01-15 | 14:04

@WellusNietus | 08-01-15 | 13:58

Gevangenissen.... de smeltkroezen van Nederland, multiculti droom optima forma!

Fatwabuster | 08-01-15 | 14:03

Sterf Koyak, sterf maar van de pijn in je rug.

eenbelangrijkiemand | 08-01-15 | 14:03

Rugpijn door een verkeerd matras, stop dat matras dan maar vlak onder je onderrug. Dat verzacht de pijn.

rara | 08-01-15 | 14:01

Kan iemand hem een brief terug sturen met alle reacties op dit artikel?

Haatgenerator | 08-01-15 | 13:58

"Er worden bewust meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling geplaatst. Daardoor ontstaan irritaties, spanningen en vechtpartijen." - Laat me raden.. Vooral de inwoners van islamitische landen?

WellusNietus | 08-01-15 | 13:58

Het wordt godverdoemme tijd dat de PvdA kamervragen gaat stellen.
In 2012 tot 18 jaar veroordeeld en nu nog steeds niet vrij?
"Schandalig, zo ga je niet om met onze stemmers", aldus Jeroen Recourt.

Cuyahoga | 08-01-15 | 13:57

Hij heeft gelijk !! Nederlandse gevangenissen zijn terug te vinden in de Club Med gids!

twa14 | 08-01-15 | 13:56

Sleutel weggooien, licht uitdoen en Beethoven 24/7 opzetten.

carramba | 08-01-15 | 13:55

Wat een walmende hoop varkensstront is het toch!!

From here Till Burg | 08-01-15 | 13:53

Doodstraf invoeren dan maar?

Karmasutrant | 08-01-15 | 13:53

Doet de WIFI het de laatste tijd niet meer zo goed?

eerstneukendanpraten | 08-01-15 | 13:53

Nou mag die man wat luxe hebben. Het is zijn schuld toch niet dat hij iemand vermoord heeft. Dat is de schuld van o.a. De Zionisten, de VS, GS natuurlijk, Wilders en het complete westen. Niet zijn schuld, man!

Mark_D_NL | 08-01-15 | 13:53

".. meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling.."

Zoals we dat ook doen met het uitdelen van bijnagratis woonruimte in de prachtwijken van de grote steden aan zijn landgenoten. Racisme!!!!!

Godsammekraken | 08-01-15 | 13:53

Oh en af en toe ligt het Playstation Network plat, dat is natuurlijk ook erg vervelend voor meneer.

Freedent | 08-01-15 | 13:52

Misschien is de Bastille iets ?

HaagseSkieldah | 08-01-15 | 13:51

Kunnen we niet een soort Hunger games organiseren op Ameland ofzo.. Zijn genoeg deelnemers te bedenken ;)

Overigens is Hunger games weer gejat van Battle Royal

Aantastelijk | 08-01-15 | 13:51

En daarom eens te meer; besteed langdurige penitentiaire diensten uit aan het gevangeniswezen in een Oost-Europees of Noord-Afrikaans land! Op een of andere manier kost een gevangene daar geen ton paar jaar, maar leveren ze vaak de staat ook nog wat op.

Rommelende Onderbuik | 08-01-15 | 13:51

Wat een huiliehuilie. Laat 'm maar een jaartje zonder verwarming, matras en met enkel droog brood creperen en nadenken over zijn daden. Straks wilt meneer ook nog een upgrade naar de bruidssuite zeker?

Het ergste is ook nog dat hij zit te janken over dat hij zijn leven niet zeker is. Hypocriete, egoistische droeftoeter.

Drolbert | 08-01-15 | 13:51

Dit volk halen we dus binnen. Huilende moordenaars met rechten.
Zucht

Barco van Masten | 08-01-15 | 13:51

Kom er maar in Amnesty met het vingertje wapperend
in 3, 2, 1...

Realism Is All | 08-01-15 | 13:51

Fatwabuster |
Telly Savalas RIP

knehmoo | 08-01-15 | 13:51

".. op een incident twee maanden.."

Twee keer is geen incident maar een patroon.

Godsammekraken | 08-01-15 | 13:50

Het wordt tijd dat een gevangenis niets anders is dan een tochtig betonnen hok.
Het doel van een gevangenis zou moeten zijn dat je er niet terecht wilt komen.
Dit soort berichten zouden nooit de gevangenis uit mogen komen, sterker nog, dit soort gevangenen hebben gewoon hun snuit te houden en te wachten tot ze hun straf hebben uitgezeten.

Mijn mening over de wil een een gedetineerde: /care

Mastermattie | 08-01-15 | 13:50

Ok, en nu gauw naar guantanamo bay

spiralcommander | 08-01-15 | 13:50

Pijn in z'n rug van de matras, maar hij kan zich tenminste nog een keer omdraaien...

knehmoo | 08-01-15 | 13:50

Oi Koyak, take that lollipop out of your mouth when you're talking to me

Tobi | 08-01-15 | 13:50

"Er worden bewust meerdere mensen uit één land op dezelfde afdeling geplaatst."

Wordt er eindelijk eens NIET gediscrimineerd, is wéér niet goed....

zweistein2000 | 08-01-15 | 13:49

Man man man man man man man man...

Lalala Geld! | 08-01-15 | 13:48

Kojak was toch die kale rechercheur met een lolly?

Fatwabuster | 08-01-15 | 13:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl