Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dorpsopstand op Voorne-Putten door flitspaal

flitspaaldeshorrordoods.jpgZet één flitspaal in een dorp, en het gaat een week nergens anders over. Zet er tien neer en het is landelijk nieuws. Op Voorne-Putten, nabij het dorpje Heenvliet, zijn de lokale aboriginals 'tot pure wanhoop gedreven' door een flitspaal. De roverheid heeft er op de Groene Kruisweg over tien kilometer verspreid negen neer gezet. Van die nieuwe, die digitale. Zonder flits. Deze infraroodpalen worden altijd op Orwelliaanse wijze aangekondigd als 'goed voor automobilisten, want geen flits'. Juist. Het is niet de flits waar automobilisten last van hebben. Het is de envelop die een weekje later volgt. Bovendien heb je bij ouderwetse flitspalen altijd nog een zogenaamde 'flitspionier' die zich laat flitsen, zodat alle volgende auto's weten dat ze af moeten remmen. Zo'n infraroodcamera is vooral heimelijker en dus een grotere inkomstenbron voor het CJIB. Afijn, één van deze negen nieuwe flitspalen houdt de gemoederen flink bezig, want mensen die nooit geflitst werden door de oude paal, krijgen nu bijna elke dag een envelop op de mat vanwege vier tot acht kilometer per uur te hard. Horrorflitspaal des doems! Gevalletje verkeerd afgesteld? Dankzij het superhandige ontbreken van de flits merk je pas dat je dagenlang opgenotuleerd bent door het CJIB als de eerste enveloppen binnen komen, dus mensen op Voorne-Putten mogen flink in de buidel grijpen vanwege de nieuwe estafetterun flitspaalrijden op de Groene Kruisweg. En die mensen hebben het al zwaar, aangezien ze dagelijks al het chemische schuim van de Rotterdamse botlek in hun gompenbakkes krijgen. Dat tast dingen aan. Onder andere het vermogen om een nieuwe flitskast van de roverheid te herkennen, klaarblijkelijk. Maar veilig dat het er is, op die Groene Kruisweg met alle flitskasten! Afijn. Hooivorken en fakkels tevoorschijn toveren, dorpelingen. Die flitskasten met pek en veren het eiland af!

Reaguursels

Inloggen

Misgeslagen Plank | 29-12-14 | 11:14
Het probleem met deze weg is dat je er 80 mag rijden. Je moet dus vol in de ankers bij de stoplichten, waar je 50 moet, om geen bekeuring te krijgen. Deze palen hebben een vermogen gekost en moeten zich natuurlijk wel terug verdienen.

Wise-n-Witty | 29-12-14 | 11:24

Eén woord: CRUISECONTROL

Misgeslagen Plank | 29-12-14 | 11:14

hier in Heiloo stond een flitspaal op de Kanaalweg en eentje op de Kennemerstraatweg. Die dingen werden constant met benzine overgoten en in de fik gezet, na iedere reparatie weer. Ze waren niet te verzekeren waardoor de reparaties te duur werden en die dingen uiteindelijk zijn weggehaald.
Kortom, de fik erin helpt echt, ik wil de benodigde benzine wel doneren.

wlodek | 28-12-14 | 15:04

Hier op het dorp plaatsen ze er gelukkig ook geen meer.. Gewoon zorgen dat ze snel kapot zijn dab houdeb ze wel op.

skeel | 28-12-14 | 12:04

en op die beruchte n57, tja, heel logisch maar 80 km /uur buiten de bebouwde kom en 50 km / uur binnen, dat hebben we toch allemaal zo geleerd, en op een kruising kan er verkeer door rood schieten en daarom gas terug tot 50, maar idd erg vervelend dat gas geven en remmen. dat leverd lekker fijnstof op.

001001001 | 28-12-14 | 12:00

Onzin om te schrijven dat er makkelijk 80 gereden kan worden,langs Heenvliet. Het is daar doodeenvoudig te smal, met zijwegen en een benzinepomp ,met in-en uitvoegend verkeer.
En bij het voorgaande stuk,voordat het 1 baan wordt, staat duidelijk aangegeven dat de max snelheid 50 is, bij oversteken van de kruising.

Je moet wel een enorme doos,oetlul zijn om dan te snel over de kruising te rijden.

Ik kom er redelijk vaak en voorheen werd er steeds zo hard mogelijk over de kruising gejakkerd, en op het laatste moment in de ankers om dan in te voegen/door te drukken bij invoegen. Waardoor daarachter ieder ander in de remmen moest,met gevaarlijke situaties als gevolg.

En tijdwinst leverde het sowieso niet op , je kwam elkaar tegen bij het volgende verkeerslicht.

Conclusie: prima maatregel!

Controleurtje | 28-12-14 | 12:00

je mag op een kruising maar 50 km p uur, in heel nederland, Overal...

dus iedereen voortaan op z'n remmen!!!

001001001 | 28-12-14 | 11:58

rijdt goddammit

Roer | 28-12-14 | 09:10

En als Je nou gewoon niet te hard right?

Roer | 28-12-14 | 09:09

Ach ja hoor, we gaan weer zeiken om boetes. RIJ DAN DE TOEGESTANE SNELHEID, hebbie nergens last van.

Turambar | 28-12-14 | 01:49

Hier stonden trouwens ook 8 palen op nog geen 20km. Na een klein jaartje kasten terroriseren zijn ze allemaal verdwenen. En guess what, er gebeuren niet meer of minder ongelukken.
De aanhouder wint!

Polderjihad | 28-12-14 | 01:49

Kan je die weg dan niet vermijden? Of is dit de enige weg om daar weg te komen?

nelisje | 28-12-14 | 01:40

Ook erg dom. Je moet je ook niet laten flitsen à 240 euro maar je moet Roemeen worden, zakken gaan rollen en 10000 euro per dag jatten. Dat kost slechts 200 euro.

Patatter | 28-12-14 | 00:19

De vorige flitspalen op V-P hebben allemaal net zolang de brandende bandenbehandeling gekregen tot de overheid stopte ze te vervangen. Waarom wordt deze effectief gebleken methode nu niet toegepast?

Jeauhannes | 28-12-14 | 00:11

Waar veel mensen aan voorbij gaan is dat van de boetes een preventieve werking uit moet gaan. Dit kan pas als je een x een boete krijgt, niet in mevrouws geval 5.

Overigens in erg dom om bij die stoplichten harder dan 50 te gaan, ook de oude stonden van tijd tot tijd gewoon aan. Het is alleen zondegeld en zeker op sommige kruispunten is 50 niet nodig op de groene kruisweg. Maar huilen in de krant helpt niet, sabotage wel.

IJS-T | 27-12-14 | 21:58

BekiekUtMoar | 27-12-14 | 13:19
Ja, hoe dom kun je zijn?
En ze zijn te dom om te begrijpen dat HardRijders en AlcoholRijders potentiële moordenaars zijn, terwijl ze in hun moordwapens rondrijden.
Pas als ze een medemens hebben doodgereden beseffen ze wat ze doen.
9 september 1995 “Hoe Patrick Kluivert mijn leven verwoestte”
Tegenover de politie verklaarde Kluivert dat hij te hard reed.
12 november 1997 De zanger Marco Bakker verkeerde onder invloed van drank toen hij vorige week in de parkeergarage van de Amsterdam Arena een 38-jarige vrouw doodreed.

Ella | 27-12-14 | 21:18

Ik rijd met het openbaar vervoer. Voor mij kunnen er niet genoeg pestflitspalen zijn.

lingo star | 27-12-14 | 19:39

Familie Grover woont in de buurt, Rozenburg, en deze weg wordt regelmatig als racebaan gebruikt. Zo een mooie rechte 80 weg. Ben helemaal voorstander van veiligheid, maar dit is willens en wetens burgertje (automobilist) pesten.
Oh enne de Groene Kruisweg in Rotterdam is niet de zelfde weg als de Groene Kruisweg die door Voorne Putten gaat. De link naar Google geeft een erg vertekend beeld.
Er is er een in Rotterdam (die van de Googlelink) en die door Voorne Putten.

Super Grover | 27-12-14 | 19:16

Same here. Omgeving Roden, Drenthe. Veel woon/ werk verkeer dussss....

Ben Adam | 27-12-14 | 19:05

Fuck-a-duck | 27-12-14 | 17:59
U maakt de traditionele fout door te denken dat Voorne Putten bij Zeeland hoort.

HetRodeGevaarLoert | 27-12-14 | 18:48

Ik heb 16 jaar op Voorne Putten gewoond. De N218 langs Heenvliet is ook wel een dodenweg. Men rijd daar met gemak 100/120 waar 70/50 is toegestaan. Ze moeten niet zo zeuren daar. Is voor hun eigen veiligheid.

HetRodeGevaarLoert | 27-12-14 | 18:45

De mentaliteit van de meeste Nederlanders: hadden de Joden maar geen Jood moeten zijn tijdens de 2e WO. En had je maar geen 2 kilometer te hard moeten rijden, mevrouwtje van de Zeeuwse eilanden. Wat een enge maar door de overheid perfect geconditioneerde mentaliteit.

Fuck-a-duck | 27-12-14 | 17:59

Tsja, de wegen in NL zijn gewoon te smal gemaakt. Hier: Nweert-Helmond; strook van een meter tussen de 2 rijbanen, 80 toegestaan, een ouderwetse flitspaal die het niet doet, iedereen rijdt 90, geen ongelukken. NWeert-Helden: zelfde afstand, maar geen middenstrookje dus hele smalle weg vooral voor vrachtverkeer, kanaal aan de ene kant, bomen aan beide kanten; een stuk of 6 digitale palen. Ben daar in het donker en in de regen niet rouwig om. Maar beter was: de weg 2 meter breder, zoals in Duitsland. En dan 90 als toegestane snelheid.

dr. P. von Orno | 27-12-14 | 17:44

Die radar camera's zijn een mooi voorbeeld van de lafheid, de anonimiteit en efficientie waarmee de 'overheid' haar burgers berooft.
En daar kiezen we zelf voor.
Steeds.
Maar.
Weer.

2N3055 | 27-12-14 | 17:17

Stel je niet aan Quid.
 
Voorne-Putten en volgende week oudjaar. Die kasten zijn met tien pelotons nog niet te redden.
 
Gelukkig nieuwjaar!

pietvanvliet | 27-12-14 | 16:43

'Ik rijd niet harder dan anders'.... Daarom krijg je dus die prenten binnen. Stomme koe. Pas je snelheid aan en *WHOOSH* geen bonnen meer!!

MrsRobinson | 27-12-14 | 16:35

De realiteit is dat de N 218 een B-weg is waar de maximum snelheid 80 km/uur is.
Alleen over een piepklein stukje weg,waarlangs een paar rijke stinkers van Heenvliet wonen,mag je maar 50. Terwijl daar helemaal geen noodzaak of verkeersveiligheidstechnische reden voor is.
Kortom,hier is het RSHA aan het werk.
Op de tweebaans weg langs het Kanaal door Voorne,
de N 494,ook een 80 km weg,is het de normaalste zaak van de wereld dat daar loeihard gereden wordt. Het liefst op de verkeerde weghelft. Net zo lang doorrijden tot een tegenligger niet te vermijden is. Dan het stuur naar rechts gooien daarbij andere weggebruikers snijdend die vol in de ankers moeten.
Melding maken bij de politie of dáár eens op gecontroleerd kan worden bleek zinloos.
Want dan moeten er daadwerkelijk 2 man in een autootje echt controleren. Echt werken en echt han-de-len...
En er rijden maar een handvol politieauto's op het hele eiland Voorne-Putten. 's Avonds en 's nachts maar 2. In een gebied waar meer dan 100.000 mensen wonen.

PS:Het laatste zware ongeluk is alweer wat jaren geleden. Dat gebeurde 's morgens vroeg toen iemand die,zoals 1000den anderen,op weg was naar zijn werk en tegen de ONVERLICHTE aanhanger van een trekker reed. Dood.
De boer is voor dit gevalletje "Dood door Schuld" nooit veroordeeld. Hij heeft alleen een boete gekregen voor het niet voeren van verlichting.
Ergo:Flitspalen helpen geen zier om de verkeersveiligheid te verbeteren.
De Porsche (911) Moet Terug!

Terpentijn | 27-12-14 | 16:27

@Eurotokkie | 27-12-14 | 13:35
Neuh, wel zo snel.

MarcS | 27-12-14 | 16:26

@mood 14.08 ben het roerend met u eens ! Van de volgende verkiezingen verwacht ik ook niet veel.

Danbolig | 27-12-14 | 16:26

@necrosis | 27-12-14 | 13:34
In Twente reed ik eens achter iemand die wel een enorme flits kreeg. De man sprong meteen op zijn rem, ik kon hem nog net ontwijken, en reed met een bloedgang achteruit tot aan de paal. 2 mannen stappen uit, slaan een ketting om de paal, stappen weer in en geven een enorme dot gas. Flitspaal flikkerde om en van de paal. Flitskast werd ingeladen en weg waren de mannen.

Ik keur het niet goed, maar ik heb met smaak zitten kijken dan ben je namelijk gewoon baas!

MarcS | 27-12-14 | 16:25

Meestal zijn die bonnen volledig terecht. Wel lullig dat je niet van de eerste kunt leren, dat ben ik met deze mensen eens maar als ik die situatie zo zie vlak voor die stoplichten rijden ze gewoon gevaarlijk hard. En de snelheid staat echt wel duidelijk genoeg op die borden. Niet zeiken dus en betalen, en hier wat van leren en niet meer zo gevaarlijk hard rijden.

bashghost | 27-12-14 | 16:24

D'r wonen daar hoofdzakelijk tokkies, van het ergste soort. Domheid moet je flink belasten en onze overheid heeft dat goed door. Agv bestaande anti-discriminatiewetegeving kan je natuurlijk geen directe belastingen heffen, dus is deze vrijwillige belasting de juist manier. Hulde!

FlitsPool | 27-12-14 | 16:22

Over een stuk weg van 10 kilometer zet je 9 (!) flitspalen neer?

Blijkbaar in twee jaar tijd 46 ongelukken, maakt 23 per jaar dat is eens in de ruim twee weken.

Dan snap ik dat je er, kom, 2 flitspalen neerzet op de plekken waar de meeste ongelukken gebeuren. Maar om er bijna iedere kilometer een flitspaal neer te knallen...

BeunDeHaas | 27-12-14 | 15:58

Hard rijden is zo stoer en bekeuringen ervoor krijgen zo onterecht omdat ze er alleen maar zijn om de staatskas te spekken... Totdat je kind wordt doodgereden door iemand die er precies zo overdacht.

rylands | 27-12-14 | 15:55

Rare vorm van traject controle

larie koek98765 | 27-12-14 | 15:54

Klagen omdat je gesnapt wordt met te hard rijden. Zucht... als je een pakkie kauwgum steelt en dan gesnapt wordt ga je ook niet klagen. We hebben regels in NL en daar dien je je aan te houden. En 8 km te hard is mét correctie. Zoniet dan heb je het volste recht om dat aan te tonen. Zo te zien gebeuren er veel ongelukkennop deze weg dus het is wel nodig.

Datzegiktoch | 27-12-14 | 15:46

9 flitspalen op 10 kilometer gaat ook echt helemaal nergens over.

Nietvoordekat | 27-12-14 | 15:39

Er zitten linkse trollen op ons platform. Als je tegen hardrijden bent en voor bekeuren dan is dit niet de plek vpor jou

3Xniks | 27-12-14 | 15:37

@VanBukkem | 27-12-14 | 15:28
Misschien dat dit bericht u nog meer vertrouwen geeft, dan mijn schrijven. www.nu.nl/binnenland/3660108/ruiten-sn...
PS: U kunt mag mij tutoyeren, ik voel mij al zo oud.

Ik was in Haren | 27-12-14 | 15:30

@Ik was in Haren | 27-12-14 | 15:15
Ik ken ze niet, de Voorne-Puttenaren. Maar als u zegt dat je op ze kan rekenen, dan geloof ik u. Want de mentaliteit in dit land kan per dorp erg verschillen.

VanBukkem | 27-12-14 | 15:28

Het wordt de hoogste tijd om massaal de auto + kenteken de deur uit te doen. Het heeft totaal niets meer met verkeersveiligheid van doen. Wij zijn gewoon het melkkoetje van de Criminele Jattende Imbecielen Bende geworden.

WitteGrunneger | 27-12-14 | 15:27

Gossie, bonnen als je te hard rijdt, nou errug hoor. Hou je aan de snelheid of betaal, wat snappen die huiliehuilers daar niet van? En dan nog klagen bij de juffrouw ook nog. Gutgut.

De Canteclaer | 27-12-14 | 15:20

Oh, wat betreft autosnelwegen...
Den Haag legt ons maar domweg snelheden op.
5-baans snelwegen waar men dan 100 mag terwijl er in de bebouwde kom plaatsen zijn waar je 50 mag terwijl 30 net aan verantwoord is.

Ach, overheid en naar mensen luisteren... wat een grap.
Hier in Leiden gaat met betaald parkeren in de gehele stad + buitenwijken invoeren.
3-kwart van de mensen zijn nu pislink (het laatste kwart heeft geen auto) en de gemeenteraad wuift het weg met valse, gemanipuleerde onderzoeken
Terwijl bewezen is dat het betaald parkeren het parkeerprobleem niet gaat oplossen drukt men het er gewoon doorheen.
Maar ja, D66 heeft hier een monsterzege geboekt vorig jaar.

Mastermattie | 27-12-14 | 15:18

@VanBukkem | 27-12-14 | 15:09
De lokale bevolking van Voorne-Putten kennende, zullen ze die palen wel een keer goed laten flitsen voor 1 januari.

Ik was in Haren | 27-12-14 | 15:15

Vroeger, toen je nog een Powned sticker op de lens kon plakken...

Maar de oude methode met de autoband zal ongetwijfeld bij deze palen ook wel werken. Beetje VOC-mentaliteit Voorneputtenaren!

Polderjihad | 27-12-14 | 15:11

Het zal mij benieuwen hoeveel van die negen flitspalen na 31 december nog werken.

VanBukkem | 27-12-14 | 15:09

hooivorken, fakkels.. en een haakse slijper

(c)ZWITSUL | 27-12-14 | 14:59

Zuigen kreng ! | 27-12-14 | 14:04
*
De meest verstandige bijdrage van dit onderwerp. Dank u.

Zure Sigaar | 27-12-14 | 14:54

@necrosis | 27-12-14 | 14:46
Scheelt, ben pas dertiger, dus vat dit niet persoonlijk op.

Behoor wel tot de categorie e-fietsers. En wat dat betreft zou ik het fijn vinden als mijn mede- e-fietsers zich ook een beetje zouden gedragen in de bebouwde kom. Ja dat ding kan lekker snel, maar om nu met 25 km/h door de binnenstad te knallen vind ik net zo goed asociaal.

mvdwarsligger | 27-12-14 | 14:51

@majorkingkong | 27-12-14 | 14:33 en andere reacties hierboven:
Als de boetes onterecht zijn, dan moeten ze natuurlijk worden ingetrokken. Maar als blijkt dat harder is gereden dan toegestaan, is het toch prima als daar een boete op volgt? En als je vijf keer te hard rijd, vijf keer of meer. Of werken ze bij het cjib met kwantumkorting.?

AntonPantoffel | 27-12-14 | 14:50

nou staan die flitspalen staan er al jaren.. is het ineens een probleem je snelheid is het geen probleem meer

istawa | 27-12-14 | 14:49

Dit feest hebben we ook op Goeree Overflakkee gehad, protest helpt niets tegen deze onzinnige geldklopperij van de overheid.

Bart 1964 | 27-12-14 | 14:49

@mvdwarsligger | 27-12-14 | 14:41
Zo'n clubje 'bijna-vijftigers' op een racefiets zijn ook geen vrienden van me.
En dat bedoel ik niet persoonlijk....

necrosis | 27-12-14 | 14:46

@necrosis | 27-12-14 | 14:24
Als fietsforens wilde ik niet beginnen over de interactie tussen fietsers en automobilisten. Maar automobilisten (fietsers hebben daar overguns ook een handje van, maar die rijden niet met een potentieel moordwapen) die zonder te kijken (lijkt het wel) de rotonde op knallen, staan hoog in mijn ergernis top-10. Kom onderweg maar twee rotondes tegen waar fietsers en automobilisten met elkaar te maken hebben. Toch wordt ik, per week, vaker bijna van mijn fiets af gereden, dan ik vingers aan mijn hand heb.

Ooit is zo'n idioot een klap op z'n achterraam gegeven. Ik kon ternauwernood remmen terwijl hij 'm dwars over het fietspad parkeerde. Drie keer raden wie er aangesproken werd door oom agent (type net uit de luiers).

mvdwarsligger | 27-12-14 | 14:41

@majorkingkong | 27-12-14 | 14:33
Hoor ik je weer wanneer volksvertegenwoordigers zich aan hun eigen regeltjes gaan houden?

necrosis | 27-12-14 | 14:38

@7,62x39 | 27-12-14 | 14:26
Dat had ik van jou nou niet verwacht....

necrosis | 27-12-14 | 14:34

AntonPantoffel | 27-12-14 | 14:08
Mensen die zich altijd aan de wet en alle regeltjes houden zijn meestal onbetrouwbare enge vieze mannetjes.

majorkingkong | 27-12-14 | 14:33

Echt?! | 27-12-14 | 14:25
U bent zo geconditioneerd dat u niet meer ziet hoe bezopen het is om vaart te moeten minderen om geen andere reden dan om een boete te ontlopen.

7,62x39 | 27-12-14 | 14:28

@7,62x39 | 27-12-14 | 14:24
oh ja, dat is ook zo. Was ik ff vergeten... :^(

CornFlakey | 27-12-14 | 14:28

@Le Roi | 27-12-14 | 13:33
Ja, scheelt weer boetes. Op dat soort wegen is 50 hard zat, anders zit er weer een fietser op je motorkap wat weer krassen geeft.

Con | 27-12-14 | 14:27

Niet om aan te zetten tot vandalisme (schijnt in dit kloteland ook al verboden te zijn), maar berichten over vernielde flitspalen bezorgen altijd een warm gevoel.

7,62x39 | 27-12-14 | 14:26

Kijk, al dat gezeik over al die boetes slaat natuurlijk nergens op. Als je weet dat er zo'n kast hangt, of 9 in 10km, dan houd een normaal mens daar rekening mee.

Mensen die eerst 5 prenten moeten ontvangen zijn waarschijnlijk niet de slimste en kunnen geen flitskasten herkennen (Zo'n paal uit de grond met een raar wit kastje eraan zijn ook wel moeilijk te onderscheiden van lantaarnpalen, toch? *kuch*).

Nu is 9 van die dingen op 10km weg ook wel een beetje heel erg overdreven, dit had best anders gekund. Maarja, ambtenaren vinden het leuk hun wegen te versieren met mooie high tech apparatuur die ze thuis en op kantoor niet hebben.

Echt?! | 27-12-14 | 14:25

@mvdwarsligger | 27-12-14 | 14:12
In de plaats waar mijn huis woont, heeft de gemeente heel wat rotondes geplaatst.
Anderhalf jaar geleden had een automobilist schijnbaar niet door dat je een fietser/ ster voorrang moet verlenen op een rotonde.
Gevolg: een jonge vrouw dood, haar echtgenoot bleef achter met twee jonge kinderen.
Ik ben bepaald niet lievv, maar dit gun je je ergste vijand nog niet......

necrosis | 27-12-14 | 14:24

CornFlakey | 27-12-14 | 14:20
Het probleem was dat de burgers nog wat geld hebben dat de overheid graag wil hebben. Volgens beproefde methode opgelost.

7,62x39 | 27-12-14 | 14:24

@AntonPantoffel | 27-12-14 | 14:08
Jij bent nu precies het levende voorbeeld waarom Nederland zo'n ongelooflijk eng land is. Helaas ben jij met velen en ben je met zo'n enge mentaliteit verantwoordelijke voor deze Orwelliaanse samenleving. Ik denk dat jij ook een groot fan bent van klik-lijnen.

nietvaneergister | 27-12-14 | 14:21

De vraag is; was er een probleem dat met deze flitspalen opgelost moest worden? Vielen er veel doden en/of gewonden?

Zo ja, dan zou de gemeente de komst van de palen moeten aankondigen met onderbouwing die voor de burger rechtvaardig en begrijpelijk is.

Zo niet, dan is het puur een kwestie van ambtelijke bemoeizucht, volkomen onverantwoord want het kost geld, veel geld. In deze tijd van crisis en voedselbanken zou het plaatsen van flitspalen zonder dwingende reden een lage prioriteit moeten krijgen.

CornFlakey | 27-12-14 | 14:20

Al het geïnvesteerde belastinggeld ten spijt lijkt het mij dat SZO het druk gaat krijgen de komende tijd.. of bestaat dat niet meer?

|-|ans | 27-12-14 | 14:15

@necrosis | 27-12-14 | 14:07
Ach als het over levenslang de rijbevoegdheid intrekken gaat, weet ik nog wel wat verkeersovertredingen die daarvoor in aanmerking komen. Al is dit wel een goed voorbeeld.
Kwam indertijd vanaf Otterlo richting de A1 dagelijks door Harskamp. Ding stond vlak voor einde bebouwde kom, als de gemiddelde weggebruiker weer begint op te trekken. Trokken de lokalio's niet zo goed.
Praat het niet goed, snap het wel.

mvdwarsligger | 27-12-14 | 14:12

Wat raar, hier worden de oude en ook de nieuwe flitspalen gebruikt als reserve-benzinestations.

Indien per ongeluk je benzine op raakt kun je gewoon de autoband gevuld met nieuwe benzine van de paal af nemen om je tank bij te vullen.

303 | 27-12-14 | 14:11

Huilie huilie. Dit is zo simpel te voorkomen: gewoon je aan de wet houden. Doe ik ook.

AntonPantoffel | 27-12-14 | 14:08

Mooi om de commentaren te lezen, de linkschen tegenover de rechtsen!

En gelijk weer mensen die zeggen, moet je maar niet te hard rijden. Maar aan het principe wordt voor het gemak even aan voorbij gegaan.

Dat de overheid de burgers uitmelkt door boetes op te leggen aan mensen die 4 a 5 km te hard rijden. (de correctie is tegenwoordig 3 km) Dat geeft aan hoe we er in Nederland voor staan met de kloof van overheid en burger.

Zolang er veel mensen het heel normaal blijven vinden dat de overheid op deze enorm zielige manier geld harkt, zal er nooit een omslag plaats vinden in politiek den Haag, immers zijn deze grote groep mensen waarschijnlijk de oorzaak dat we steeds maar weer blijven falen tijdens stemrondes voor de politieke partijen!

mood | 27-12-14 | 14:08

1 woord: Flitsmeister !

Onze man in Mockba | 27-12-14 | 14:07

@mvdwarsligger | 27-12-14 | 13:52
Bij een programma als 'wegmisbruikers' (hoezeer ik ook een hekel heb aan Koos Kwee en die schaamhaardwerg) zie ik af en toe dingen die wat mij betreft levenslang intrekken van je je rijbewijs rechtvaardigen.
Destijds werkte ik op de grens van Voorburg en Den Haag (Mariahoeve) en op een kilometer afstand besloten een paar gasten te gaan 'racen' op de Bezuidenhouteseweg met twee BMW's.
De klap was dermate groot dat het motorblok van één van de wagens tientallen meters uit het wrak geslingerd werd.

necrosis | 27-12-14 | 14:07

Als lokalio maar ff reageren dan. Als je netjes de aangegeven 50 rijdt over de heldere overzichtelijke kruising vol drempels rijdt krijg je geen bon binnen. Hrt probleem is dat de hele weg prima geschikt is om 80 te rijden en iedereen dat doet. Aangezien dat al 10 jaar zo gaat is iedereen het gewend.. Nu flitsen ze eens, ja pech gehad. Je kunt je ook aan de snelheid houden. Misschien is men vergeten dat er vtoeger nogal wat zware ongevallen op die weg waren. Sommige dodelijk. Men moet gewoon niet zeuren. Als je te hard rijdt neem je een risico. En dan heb je wel eens pech. En mocht je het afvragen, ik heb ook een kerstcadeau gehad van het CJIB!

Zuigen kreng ! | 27-12-14 | 14:04

Je moet niet remmen voor flitspalen. Daar komen ergernis, files en ongelukken van. Als je weet dat er negen van die krengen staan, moet je geen aanleiding geven om een foto te laten nietflitsen.

Overigens, op die lange Groene Kruisweg kom je niet voor je plezier.

Guido | 27-12-14 | 14:03

@Ridde Rogter | 27-12-14 | 14:01
A2, oh wacht...

Mastermattie | 27-12-14 | 14:02

Het kan nog effectiever en ik verwacht dat het elk moment gaat gebeuren: Over een traject van 10 kilometer 15 verkeersborden plaatsen met steeds een verschillende maximumsnelheid. Daar word je hoorndol van en dat levert de roverheid dus goud geld op.

Ridde Rogter | 27-12-14 | 14:01

Nederland is zo naar de klote, het is niet grappig meer. De twintigste was ik een dag in NL en heb ik zo'n Fiat truttenklutser gehuurd op Schiphol. Van Schiphol naar Barendrecht ben ik amper debiel geworden van de verschillende snelheden die er gelden. Dat is echt te gek voor woorden. En een groot boord waarop staat:"U wordt gecontroleerd"! Wat is Nederland een schijtland geworden en wat zijn Nederlanders een stel overheids afhankelijke piepnichten, met dat gelul van moet je maar niet te hard rijden. Zo, en nu eerst wat mortier vuurwerk bij de Miccosukee Indianan kopen. Later!

Fuck-a-duck | 27-12-14 | 14:01

@mvdwarsligger. Zelfde geldt voor Putten. Daar staan er nu iig minder dan vroeger. Weet niet of het er mee te makej heeft, maar komt wel zo over.

hans123 | 27-12-14 | 13:59

Als er 9 van die dingen op een rij staan, dan weet je zulks toch en dan rij je net ff wat langzamer. Hoe ingewikkeld kan het leven zijn?

Dat is wel vreemd... | 27-12-14 | 13:59

Kunnen ze dat geld meteen gebruiken voor het rechttrekken van de policor misstanden in dit land. *schrikt wakker*

Abu Shabu Shabu | 27-12-14 | 13:59

Henk de Vries2074 | 27-12-14 | 13:55

Ha ja hier zo , Utrecht-Amsterdam 75 km cruise control
in save mode.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:57

Ooit hadden we de tuftufclub..... Heel leerzaam en vermakelijk qua beeldmateriaal van brandende palen.
Ik snap best dat je risico loopt als je te hard rijdt (zeker niet altijd perse qua gevaarzetting maar wel qua vrij besteedbaar inkomen) maar op een stuk van 10 km 10 palen neerzetten gaat natuurlijk ook weer nergens over.
Ik kan je verzekeren dat het een opgave is om 10 km lang op of zelfs onder de ter plaatse opgelegde Vmax te rijden als je geen cruise control hebt.

loze stijl | 27-12-14 | 13:57

Heeft iemand al aan groenlinks uitgelegd hoe slecht (en onveilig) flitspalen voor het milieu zijn. Optrekken, Afremmen om nog maar te zwijgen van 80-zones op snelwegen.
Als het écht om veiligheid ging, zou men flitspalen plaatsen bij (school)oversteekplaatsen.
En als het milieu als kul-argument wordt gevoerd dan zal ik me prima aan de snelheid houden maar wel een versnelling lager, rot toch op met die onzin.

Mastermattie | 27-12-14 | 13:56

Gewoon 38km/h op de cruise control.

Henk de Vries2074 | 27-12-14 | 13:55

gamlakuk | 27-12-14 | 13:53
Maar zoals altied kwam an dat gejakker een end
Deur 'n zatte kearl die de snelheid van een auto niet kent.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:55

@Beaulefermier | 27-12-14 | 13:41
Gevalletje praktijk:
Ik wil een vrachtwagen inhalen die (IRL) op 83 km/ uur staat afgesteld.
Daarachter rijdt een vrouw die net voor me duikt en de vrachtwagen inhaalt met 90 km/ uur.
Ik heb geen keuze dan mij in te houden voordat ze die vrachtwagen voorbij is, terwijl er een zeer snelle Audi die achter me zat, zowat dwars door me heen wilde.
Waar had ik heen gemoeten?

necrosis | 27-12-14 | 13:55

4 km te snel op een weg waar je tachtig mag betekent dus 80x1,1 + 3 = 95 km op de teller.

Vind je het dan gek als je bekeurd wordt, 't zal verdoemme een keer tijd worden......

gamlakuk | 27-12-14 | 13:53

@necrosis | 27-12-14 | 13:34
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar zo'n 10 jaar geleden woonde ik in de buurt van Harskamp, daar bleven die dingen gemiddeld een week heel. Daarna hadden ze duidelijke brandsporen.

mvdwarsligger | 27-12-14 | 13:52

goedemorgennederland | 27-12-14 | 13:47
Ja nog even , gewoon betalen klaar.
Ben je het er niet mee eens kun je altijd een bezwaar maken en een report laten sturen of de flitspaal wel goed geijkt is.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:52

@Le Roi | 27-12-14 | 13:33
Nee, dit zijn figuren welke 45 gaan rijden op een 50 weg en 90 op de snelweg.

Mastermattie | 27-12-14 | 13:51

Wellicht toch een goede reden om een paar palen te plaatsen op de N218 (Groene Kruisweg)..... in 2 jaar tijd 46 ongelukken gebeurd:

www.ongeluk.nu/dossiers/ongeluk-op-de-...

Fatwabuster | 27-12-14 | 13:51

Deze flitsloze palen zijn er dan ook niet om de verkeersveiligheid te verbeteren want dan waren ze wel goed zichtbaar gemaakt.
Deze palen zijn er gewoon om een constante stroom van geld mee binnen te harken.

sinar2 | 27-12-14 | 13:51

Er moet 1,1 miljard worden overgemaakt naar onze heersers te Brussel. Dokken dus, mensen.

Fijnstoffer | 27-12-14 | 13:50

Het zou zo moeten zijn dat als je één kilometer onder de maximum toegestane snelheid rijdt, je een waarschuwing in de bus krijgt met de mededeling: "U heeft bijna de snelheidslimiet overschreden; wees gewaarschuwd!" En bij 15 km overschrijding het rijbewijs kwijt en bij 25 km het voertuig! Zodat wij allemaal in die verdomde en vervloekte 45 km autootjes gaan rijden. Ons door Frankrijk door de strot geduwd, voordat wij er erg in hadden.

goedemorgennederland | 27-12-14 | 13:47

Daar is dat extra zware illegale vuurwerk dan wel weer handig voor. Zo maar een ideetje hoor.

echtpaul | 27-12-14 | 13:46

De Groene Kruisweg is ook gewoon een kut weg. Maar met een beetje opletten kom je er kosteloos door heen.

bosmaloot | 27-12-14 | 13:46

Le Roi | 27-12-14 | 13:40
Kijk als je vreemd daar bent kan ik het begrijpen maar
deze mensen wonen daar dus je moet op de hoogte zijn van die flitspalen.
Ik weet zelf in een omtrek van 25KM waar de flitspalen staan hier in Utrecht.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:44

Waar zijn de graffity spuiters als je ze nodig hebt ?

niks mis mee | 27-12-14 | 13:43

WD 40.

bisbisbis | 27-12-14 | 13:43

@meneer Q | 27-12-14 | 13:21
Een wijs iemand heeft ooit verklaard waarom niet de snelheid, maar de SNELHEIDSVERSCHILLEN zo gevaarlijk zijn.
Ik geef toe dat mensen die doortrappen tot ver boven de 200 niet goed bezig zijn, maar datzelfde geldt voor mensen die op de de toerit van een snelweg 50 (!) gaan rijden....
Mensen die in een 'trutteschudder' met 70 proberen om een vrachtwagen in te halen, verdienen net zo goed een bekeuring!

necrosis | 27-12-14 | 13:42

Blijf keurig 80 rijden tot aan de paal, keihard remmen er vlak voor ongeacht wat er achter je zit en dan met 50 verder. Geen bon en heel "veilig" voor t verkeer.

Beaulefermier | 27-12-14 | 13:41

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:37
... maar een ezelin, het stomme dier, doet 't wel een keer vier.

Hans Kwalzan | 27-12-14 | 13:40

@Hans Kwalzan | 27-12-14 | 13:36
Helemaal mee eens, maar alsof iedereen zich altijd keurig aan de (vaak debiele snelheidslimieten) houdt... Ik rijd zelf vrij rustig, maar structureel 10 á 15 kilometer boven de toegestane snelheid op provinciale wegen en de snelweg, pas één boete gehad in 10 jaar.

Le Roi | 27-12-14 | 13:40

@leroi
Is tegenwoordig kwart voor drie hoor.

McSnor | 27-12-14 | 13:40

Je hoeft niet perse de maximum snelheid aan te houden. Je mag er ook onder zitten. Misschien heb je dan het geluk dat als je dan per ongeluk toch iets harder rijdt, je nog net op de maximum snelheid zit.

The Exorcist | 27-12-14 | 13:39

meneer Q | 27-12-14 | 13:35
Als je weet dat in je dorp 10 flitspalen komen dan kun je idd beter 50 gaan rijden.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:39

Is het geen optie om gewoon de voorgeschreven snelheid aan te houden in plaats van te klagen?

iNederlander | 27-12-14 | 13:39

klaas.heitinga | 27-12-14 | 13:35

Een ezel stoot zich geen tien keer aan dezelfde steen, ooh wacht.

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:37

Ik heb nog een stel oude juten aardappelzakken in de schuur liggen, U kunt een bod doen...

eerstneukendanpraten | 27-12-14 | 13:36

Le Roi | 27-12-14 | 13:33
Ik rijd keurig de snelheid waar ik weet waar die stomme palen staan. Als je 5 prenten in een maand krijgt, spoor je gewoon niet.

Hans Kwalzan | 27-12-14 | 13:36

En zie, de moraalridders hebben dit artikel ook weer gevonden. Jullie rijden zeker altijd keurig 50 op de teller waar je vijftig mag, met de handjes op tien voor twee?

Le Roi | 27-12-14 | 13:33
=
Hahaha... op mijn Batavus fiets rij ik niet harder dan 12km.

meneer Q | 27-12-14 | 13:35

Kan een tractor zo hard rijden dan ?

Eurotokkie | 27-12-14 | 13:35

Wow. Als je daar te laat bent voor de kerk, mag je meteen flink in de collecteschaal poepen zeg. Tien keer bekeurd voor één overtreding. Tis niet niks.

klaas.heitinga | 27-12-14 | 13:35

Ik sprak vorig jaar een maat in Berkel, daar hebben ze ook van die nsb-kastjes geplaatst.
Toen hebben onbekenden een autoband gevuld met benzine, om die paal gehangen en in de fik gestoken.
Nadeel: dat ding was betaald met taxpoet.
Voordeel: dat ding flitst niet meer....

necrosis | 27-12-14 | 13:34

@Hans Kwalzan | 27-12-14 | 13:20
@fredjuhh | 27-12-14 | 13:21
@meneer Q | 27-12-14 | 13:21
En zie, de moraalridders hebben dit artikel ook weer gevonden. Jullie rijden zeker altijd keurig 50 op de teller waar je vijftig mag, met de handjes op tien voor twee?

Le Roi | 27-12-14 | 13:33

zouden ze ook de bussen op de vrije busbaan daar flitsen? Wat rijden die daar als mongolen!

Xander9626 | 27-12-14 | 13:33

Oplospercentage van 3% voor wat de burger *echt* raakt maar wel geld voor een flitspaal op iedere kilometer. U bent err voor de overheid en niet andersom.

Godsammekraken | 27-12-14 | 13:31

9 Flitspalen op dezelfde weg in niet minder dan 10 kilometer, only in the Netherlands.

Le Roi | 27-12-14 | 13:31

Mevrouw begrijpt het concept flitspaal ook niet.
"Zes bekeuringen in een maand tijd, dat is toch absurd?'' moppert Anneke de Boom uit Hellevoetsluis. Haar plaatsgenote Corrie Schouten kreeg in diezelfde periode vijf prenten in de bus.

De Boom twijfelt ernstig aan de afstelling van de flitspaal. ,,Ik rijd er niet harder dan anders, maar opeens valt de ene na de andere bekeuring op de mat. Voor 4 kilometer te hard, 5 kilometer, 7 en 10 kilometer. Dat kost me verdikkie nu al wel 238 euro. En ik vrees dat er nog meer prenten zullen volgen.
Je rijd gewoon te hard domme doos, hoe moeilijk is dat te begrijpen.

Balletje Mayo | 27-12-14 | 13:27

Ik rijd er bijna dagelijks en heb nog niet één envelop binnen dus het ligt echt aan die boertjes zelf heaur. FF met 49 over de kruising en dan weer met 100 verder. Let wel op de struikrovers bij de Shell pomp bij Heenvliet.

Balletje Mayo | 27-12-14 | 13:24

Prima... laat die hardrijders maar eens dubbel zoveel betalen!!

meneer Q | 27-12-14 | 13:21

Tja, een boete voor 10km te hard, kun je wel gaan miepen, maar die heb je dan gewoon verdiend. Das bijna 65 op je teller terwijl je er 50 mag.

fredjuhh | 27-12-14 | 13:21

Schoonmoeder heeft er al twee gescoord op deze weg de afgelopen 2 maanden. Echt. Het mooie ervan, ze komen hier binnen.... En we moeten behoorlijk knijpen om het geld uit deze levensgevaarlijke snelheidsduivel te knijpen.

TheseDays00 | 27-12-14 | 13:21

Ach gossie, moeten de dorpers zich ook aan de snelheid houden? Boe-f'ing-hoe.

Hans Kwalzan | 27-12-14 | 13:20

Hoe dom ben je, dat als je weet dat die palen er staan, je toch te hard rijdt.

BekiekUtMoar | 27-12-14 | 13:19

Lens insmeren met vaseline (x9).
Gewoon, dat die kostbare apparaten van de overheid niet roesten.

King of the Oneliner | 27-12-14 | 13:18

Gewoon blijven WOB'en bij het CVOM met z'n allen.
Hoe meer zand in die overheidsmolen des te meer "raken ze kwijt" daar.

Mastermattie | 27-12-14 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken