Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Welja. Linksfascist slaat "islamofoob" op de bek

Interessant sociaalpsychologisch experiment. In het brave Canada van na de haatmoord (door een moslim) op erewacht Cpl. Nathan Crillo bij het Nationaal Monument voor The Fallen. Wat gebeurt er als je zegt dat je niet wil dat die moslim die eruit ziet als een moslim (jurk, muts, baard) met de bus meegaat. Omdat je 'm niet vertrouwt. Ja, dan krijg je uiteraard discussie. Want zo gaan we met elkaar om. Praten. Argumenteren. Debatteren. Tot opeens out of the blue iemand begint te slaan. Experiment geslaagd! Test bewijzen het. Linksmensen hartje geweld. En "islamofoob" vindt het nog prima ook. (via)

Reaguursels

Inloggen

Simpel, als deze laatste kerel, zijn kind opgelbazen of neergeschoten ziet worden door een moslimfundamentalist, kijken of hij dan ook nog zo reageert.

Het is pas iets als het bij jou in de buurt gebeurd.

Helaas, snapt deze meneer en 75% van Canada (nog) niet dat het dichterbij is dan je denkt.

Doemdenken, ja, maar, het gebeurd te vaak en tegenwoordig, ook veel in onze vrijdenkende naties.

Druk het aub de kop in voor jouw of mijn kind aan de buert is.

Theezak | 31-10-14 | 01:07

evilan | 30-10-14 | 08:01 -- Tegenwoordig vertrekken er dagelijks islamitische Anders Breiviks naar het Midden-Oosten om daar andersdenkenden te vermoorden. En nog even en ze blijven hier om hier andersdenkenden te vermoorden. Deze volgelingen van de ‘religie van de vrede’. Zo vol van ‘barmhartigheid’. Wie het verschijnen van types als Anders Breivik wil voorkomen, die moet het toestaan dat maatschappelijke pijnpunten daadwerkelijk besproken worden. Want strikt genomen is Anders Breivik een product van het politiek correct soft totalitarianism dat decennialang de discussie over immigratie en islam heeft weggedemoniseerd.

Benedict Broere | 30-10-14 | 15:29

-weggejorist-

evilan | 30-10-14 | 08:01

Opvallend: Links en Moslim zegt dat van Rechts het gevaar komt. Maar alle gevaar en geweld is enkel en alleen van Links en Moslim gekomen.

Patatter | 29-10-14 | 23:40

Typisch voor Links. Ze praten altijd over verdraagzaamheid, maar verdragen niet dat iemand een mening heeft die niet overeen komt met die van hen. Ze praten over diversiteit, maar laten geen diversiteit aan meningen toe.

Wakbrood | 29-10-14 | 23:36

Stompzinnig experiment en een infantiele conclusie om op basis hiervan naar links te wijzen als zijnde gewelddadig. Leken me eerder een paar voetbalhooligans trouwens, die gewoon zin hadden te matten. En als ik een half uur zou staan zieken bij een bushalte en een half uur lang tegen een bankier zou staan roepen, dat ik niet met hem in een bus wil gaan zitten, solliciteer ik net zou goed naar klappen van een opgefokte passant PrutStift.

Rob Voerman3529 | 29-10-14 | 22:57

Sociaal experiment met een NEPlokmoslim met hoge aaibaarheidsfactor, onschuldige blik een fluwelige oogopslag geeft heel ander resultaat dan wanneer je een willekeurige haatbaard hier uit de buurt gebruikt. Uiterlijk is alles. HOAX dus.

ie-wie-waai-weg | 29-10-14 | 21:29

Tjezus. Waarom heb ik dat nooit. Dat zo'n roode petmans mij probeert te meppen? Of misschien wel een Mocro met iets meer lef dan die dooie uitgedroogde pierlala die je tuinpad ontsiert. Helaas: ze nemen altijd een kleintje witmans of een kromkrommer bejaarde.

Ton Nijhof | 29-10-14 | 19:56

Linkse mensen zijn enge mensen. Ze deugen gewoon niet met dat gewelds-gen t.o.v. andersdenkenden dat ze hebben. Punt uit.

lekker wijf | 29-10-14 | 19:20

matrixbluepill | 29-10-14 | 17:59 Het gevaar steekt vooral in een groot verschil in macht en in de mogelijkheid de machteloze te demoniseren tot te manipuleren ‘voorwerp’. Experimenteel onderzoek laat namelijk zien dat als je een willekeurig groepje passanten in de straat de macht geeft over een willekeurig ander groepje passanten, dat er dan al snel rampen gebeuren. Het enge aan de islam is vervolgens, dat het uitermate de macht nastreeft in het demoniseren en vernietigen van alles wat daartoe in de weg staat: andersdenkenden en andere cultuur. Waarnaast niet minder eng is de neiging van de politiek correcte goedmens, om deze islam beschermend in de armen te sluiten met woorden als ‘dioloog’, ‘respect’ en ‘religie van de vrede’, en om daarnaast islamkritiek te demoniseren met ‘racist’, ‘xenofoob’ en ‘nazi!’ - Philip Zimbardo: www.ted.com/talks/philip_zimbardo_on_t...

Benedict Broere | 29-10-14 | 19:02

@matrixbluepill | 29-10-14 | 17:59
Een valse beschuldiging richting atheïsme. Atheïsme is simpelweg het ontbreken van theïsme, absentie van geloof in een god op wat voor manier dan ook.
Eigenlijk is het woord "atheïsme" al een vreemd iets; we hebben het immers ook niet over "a-racisme" of "a-fascisme"?
Het bestaan van het woord alleen al is simpelweg het gevolg van religieus denken, het is historisch gezien een semantische poging vanuit religieuzen om omgekeerde bewijslast te veroorzaken; het stelt atheïsme voor als een gelijkwaardige overtuiging, terwijl het dat niet is. Het is juist het ontbreken van een dergelijke overtuiging.
Het is dan ook een filosofisch standpunt, wat verder niets met wat voor ideologie dan ook te maken heeft.
Je verwart in je betoog ideologie met religie. Hoewel religie inderdaad een ideologie (of ethisch stelsel zo je wilt) met zich mee brengt, geldt dat andersom absoluut niet.
Dat niets menselijks een atheïst vreemd is, is niet zo raar. Het blijven per slot van rekening mensen.
Kortom: Je argument, hoewel ik hem vaker hoor, is simpelweg ongeldig op basis van wat woorden nou eenmaal betekenen.

Bottom-line is dat je kunt stellen dat er goede en slechte mensen zijn, ongeacht wat voor geloof of ideologie ze al dan niet aanhangen.
Je kunt daarnaast stellen dat het goede of slechte gestimuleerd of onderdrukt kan worden door een bepaalde ideologie.
Daaruit volgend kan je stellen dat haatdragende ideologieën tot gevolg hebben dat groepen zich ook haatdragend gaan gedragen en dat dat tot slechtheid leidt.
Dit is echter inherent aan de ideologie, of die nou voortvloeit uit een religie of niet. Een "atheïstische ideologie" bestaat daarom niet. Een religieuze ideologie echter wel. Het probleem van zulke ideologieën is dat ze moeilijker te beschouwen zijn voor wat ze zijn vanwege de religieuze saus.
Het is niet voor niets dat je vaak dingen hoort als "Islam is een politieke doctrine vermomd als religie"...

Den Heerscher | 29-10-14 | 18:44

Ik denk dat als je dit hier uitvoert de helft van de passagiers zou zeggen " laat hem gewoon staan, dan duwen we hem de weg oo als de bus komt". De andere helft zou je bedreigen en geweldplegen. In Canada leven ze echt nog in een fantasie wereld.

Babels toren | 29-10-14 | 18:35

Wat een lafaard die gast die slaat, zag het al aan zijn kleding.
Echt een achterbakse kneus.

Rimpeldoos | 29-10-14 | 18:33

Degene die lone wolf heeft verzonnen mag in z’n handen wrijven. Mensen nemen het klakkeloos aan.

Net zoals islam nu een ras is.

basweetutwel | 29-10-14 | 18:17

Den Heerscher | 29-10-14 | 17:32
Religie hoeft van mij ook geen enkele uitzonderingspositie in te nemen of beschermd te worden. Echter, atheïsten denken dat ze het allemaal zoveel beter weten dan de door imaginaire vriendjes betoverde gelovigen van deze wereld. In welk opzicht dan? Door de levenswijze in onze door hebzucht overwoekerde maatschappij. De toekomstige Europa dictatuur? De tot nu toe atheïstische geïnspireerde en gefundeerde samenlevingen waren een living hell. Maar de gemiddelde atheïst beschouwt zich geen communist, fascist, maar eerder liberaal of socialist dus.... denkt men dat het atheïsme niet de inspiratiebron is geweest van die vreselijke communistische of fascistische ideologieën. Toch zijn genoemde stromingen volwaardige takken aan de atheïstische boom en leven veel atheïsten wat dat betreft nog in een ontkenningsfase die de islam waardig is.Het kwaad zit 'm niet in een godsdienst maar in de mens zelf anders zouden atheïstische systemen onmetelijke wijsheid, welvaart en tolerantie hebben voortgebracht zoals in de USSR en China. Volgens mij begeven de atheïstische extremisten zich op hetzelfde onverdraagzame pad als de islam van nu en de katholieke kerk in de middeleeuwen. Niets menselijks is hun vreemd.

matrixbluepill | 29-10-14 | 17:59

Ben_online NL | 29-10-14 | 13:12
Als jij echt hoop wilt hebben? Zoek dan naar filmpjes dat zo'n dude in zijn jurk, een dame met een mini jurk onttrekt aan zijn geloofsgenoten die er willen verkrachten. Pas dan praat ik over hoop. Wat hier gebeurd is continu, de witte agressie laten zien. Maar de andere kant, die hoger scoort in alle criminele statistieken wordt genegeerd. Hoe kan dit?

Smarties | 29-10-14 | 17:45

Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:02
Ah, een slag onder de (chlamydia)gordel? Letterlijk en figuurlijk. Zo ken ik je weer klein fascistje. (Ergens in het denkproces ben jij dat verworden, alleen je wilt het zelf niet zien.)
Lekker mensen met ziekten duiden. Om je standpunt te maken? Echt sterk.

Smarties | 29-10-14 | 17:35

@Piet van het Padje | 29-10-14 | 16:08
Eens. Je hoeft ook geen respect te hebben voor religie. Sterker nog, als het even kan moet je het ridiculiseren. Belachelijk maken voor wat het is: Een ongefundeerd waandenkbeeld, een hersenziekte. Mensen met vergelijkbare ideeën waarbij het niet vanuit een religie komt sluiten we niet voor niets voor hun eigen bestwil op in kamertjes met matrassen aan de muren.
Religie verdient op geen enkele manier een uitzonderingspositie in de samenleving. Godsdienstige boeken moeten uit de politiek geweerd worden. "Vrijheid van religie" zoals dat in de grondwet staat is ook precies daarom ingevoerd: Om het achter de voordeur te krijgen, uit het publieke leven, om te voorkomen dat verschillende christelijke sekten elkaar de hersens in slaan. Het is voortgekomen uit de wens om bloedvergieten tussen katholieken en protestanten te voorkomen, niet om islamitische arabieren te faciliteren in het opdringen van hun middeleeuwse ideologie.
Mijn punt -De ene religie is de andere niet- is dat we als externe waarnemer wel degelijk onderscheid moeten maken in wat welke religie uitdraagt (predikt) en al naar gelang die verschillen een prioriteit moeten stellen m.b.t. waar tegen geageerd moet worden. Mijns inziens zijn we het in ieder geval tegenover onszelf verplicht om de dingen te beschouwen zoals ze zijn en niet door een voorgevormde ideologische bril. Het is jammer dat precies dat onmogelijk wordt gemaakt door een policor links discours.

Den Heerscher | 29-10-14 | 17:32

In verzen 3:151 en 8:60 uit de koran worden islamieten opgeroepen om ongelovigen angst voor de islam in te boezemen. Het is goed als de ongelovigen de islam vrezen! En als iemand tegenwoordig zegt dat hij angst voor de islam heeft wordt hij door het linkse zootje voor achterlijk uitgemaakt.

bruin1 | 29-10-14 | 17:28

@Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:06
Dat jij reacties op het internet vergelijkt met gedrag IRL geeft aan hoe weinig jij er van begrijpt. Als mensen zich zo zouden gedragen als ze zich hier voor doen, was de maatschappij al lang in staat van totale burgeroorlog geweest.

Russells Teapot | 29-10-14 | 17:16

De klapgever is volgens mij een pvda-er, gefrustreerd, hypocriet links en dit dan maar afreageren op anderen...

drammerd | 29-10-14 | 17:11

Bewijs is wederom geleverd. Verschil tussen linksch en rechts: Rechts = frontaal, Linksch is achterbaks/laf.

Ugly Basterd | 29-10-14 | 16:41

Maar hij mag slaan want hij is sociaal superieur (whahaa) zoals alle socialisten sociaal superieur zijn (whoehoehaha) dat is tenslotte waarom ze socialisten zijn of extreem niet nationalisten, dat kan ook.

Om die zelden reden is het voor Volkert toegestaan Pim te vermoorden en is het prima Wilders te bedreigen enz enz enz.

Het superieurdenken (wat socialisten als geen andere doen.. grappige is dat ze zich superieur noemen omdat ze geloven dat anderen superieur denken en zei niet, en daarom dus superieur zijn) is wat socialisten zo gevaarlijk en asociaal maakt. Helaas denken ze zelf vaak ook echt dat ze simpelweg de sociale keuzes maken omdat ze niet 3 stappen verder kunnen denken. Kunnen ze dat wel dan zijn het tenslotte geen socialisten meer.

DerUnterMensch | 29-10-14 | 16:13

Den Heerscher | 29-10-14 |
Ik heb ook op het eerste gezicht vredelievende en tolerante religieuze mensen gekend. Maar als de aap uit de mouw komt, gaat er bijna altijd een soort superioriteitsgevoel van uit. En sowieso kiest de religieuze medemens altijd eerst voor het clubje, en dan pas voor wat daar buiten speelt. Ook normen en waarden, de wet, etc.

Ik ben dus niet erg te spreken over religie. En ik vind mensen die religie menen te moeten verdedigen terwijl het meer leed uitdeelt dan het moet incasseren verwerpelijke, achterlijke individuen. Religie hoort thuis achter de voordeur. En met zo'n jurk rondlopen vindt ik net zoiets als naaktlopen. Van mij mag het, maar je hoeft er geen respect voor te krijgen, of moeilijk te doen als mensen er wat over te zeggen hebben. Eigenlijk is het best bizar dat naaktlopen illegaal is, en je in zo'n haat-uniform op straat begeven niet.

Piet van het Padje | 29-10-14 | 16:08

"Links" en "rechts" denken is een nieuwe vorm van religie geworden. Eng. Overigens heeft de meerderheid geen idee waar ze het over hebben, want ze praten slechts een ander na. Neem als voorbeeld de snelle opkomst van het woord "taqiyya", sinds Hans Jansen het (verkeerd) gebruikte.

Gualtiero | 29-10-14 | 16:05

Interessant filmpje! Jammer van dat paranoïde stukje van Pritt er onder..

Koskenkorva | 29-10-14 | 15:38

En onthoud mensen: de kogel kwam van links!

Senza | 29-10-14 | 15:29

Tja links heeft vaak een kort lontje, en is niet vies van wat geweld.

Urine | 29-10-14 | 15:29

@Deus Absurdia,

Los van het feit dat Hitler een socialist was.

Het ging hier over geweld in democratieën zoals NL; niet om geweld gepleegd door dictaturen.

Op een enkele domme plork na had iedereen dat al gezien, natuurlijk. Daarom werden Stalin en Mao hierboven ook niet genoemd.

Dandruff | 29-10-14 | 15:22

@MarcS | 29-10-14 | 15:10
Bazinga..
Dat heet ironie. Ironisch is het omdat het hele experiment gaat over vooroordelen ( obv uiterlijk) en het hele artikel een vooroordeel is omdat helemaal nergens uit blijkt dat degene die slaat links is.
En natuurlijk is get voornamelijk grappig datbal die do,me reaguurtokkies hier dat niet door hebben.. en morgen nog steeds werkeloos zijn.. ( en zich ook niet afvragen hoe dat komt)

Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:16

@Dandruf
"Inderdaad, er zijn enkele gevallen van rechts geweld in de hele wereld te vinden."
Ja.. Echt maar een paar. Zo is de gehele tweede wereldoorlog met 5 miljoen joodse slachtoffers ook maar 1 geval he, domme plork

Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:11

@Deus absurdia,

Dat jij iemand met een andere mening van achteren neer zou slaan geeft aan dat je linkser bent dan je zelf denkt. En een volgende keer probeer vast ook je zijn kinderen in brand te steken, zoals de kraakvrinden van Duyvendak destijds probeerden met een ambtenaar in Zoetermeer.
En ondertussen gaat het dus gewoon om een "sociaal experiment"; sta jij even voor lul...

Excessief geweld omdat je geen betere argumenten hebt zijn echt typisch links, althans in de niet-islamitische wereld.
Er zijn de afgelopen decennia in NL een hoop discussies geweest tussen links en rechts; en in al die discussies was het "links" die verreweg het meeste geweld gebruikte.
Of het nu ging om milieu, dierenrechten, immigratie, islam, woonruimte, koningshuis, kernenergie, kernwapens (niks zo gewelddadig als "pacifisten"); om over geweld tegen individuele personen nog maar te zwijgen.
Het geweld kwam van links.

Dandruff | 29-10-14 | 15:11

-weggejorist-

MarcS | 29-10-14 | 15:10

@Deus Absurdia | 29-10-14 | 14:53
Opdonder gegeven? Waarom dan? Omdat hij een andere mening had? Omdat hij dingen zei die niet in jouw rechtse denkpatroon passen? Slaan is in jouw geval zeker geen onderbuik reactie op een totaal geweldloze situatie. JE bent wel grappig, dat dan weer wel.

MarcS | 29-10-14 | 15:10

@dutchzx14 | 29-10-14 | 14:57
En dus zo links als het maar kan, maar dat zal jouw ontgaan zijn in jouw krampachtige houding om jezelf rechts te doen voorkomen.

MarcS | 29-10-14 | 15:08

@Russells Teapot | 29-10-14 | 14:31
Zulke karikaturen bestaan niet echt? Lees jij de recties hier wel eens?

Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:06

@Maria.1 | 29-10-14 | 14:28
Grapjas, echt grapjas. De 'moslim' was alleen maar een verkleed persoon heur.

MarcS | 29-10-14 | 15:05

@Julia | 29-10-14 | 14:11
Ik begrijp dat onbehandelde chlamydia je gezichtsvermogen aantast, maar de persoon in het experiment is een man. Dus hoofddoekjes en vrouwenrechten doen echt niet ter zake bij die persoon.

Deus Absurdia | 29-10-14 | 15:02

Goeie zaak,dat jij een tiefer op zijn bek kreeg.altijd die kut experimenten.. vraag je er zelf om.en ja,ik stemm VVD..

dutchzx14 | 29-10-14 | 14:57

Hoezo linksmensen hartje geweld? Waaruit trekken jullie de conclusie dat die persoon links was?
Ik ben rechts en had hem ook een opdonder gegeven. Gewoon omdat ik een hekel heb aan domme tokkies die met hun inderbuik denken en mij en mijn omgeving met dst xenofobe geblaat lastig vallen..

Deus Absurdia | 29-10-14 | 14:53

Russells Teapot | 29-10-14 | 14:31

Dat is het fijne van alle reacties bij GS doorlezen.
Je komt (vaak bij dezelfde personen) meningen tegen die duidelijk maken wat jezelf vaag aanvoelde maar nog niet precies wist te duiden of te formuleren.

B. Randnetel | 29-10-14 | 14:53

@Russells Teapot (14:31),

Het is inderdaad een karikatuur, de afloop doet daarom wel denken aan een gebeurtenis in Gaza een aantal jaren geleden. Na afloop van een antisemitisch toneelstuk werd de antisemiet die de slechte jood speelde afgetuigd door het publiek.
Doet trouwens ook weer denken aan een "grap" op de Egyptische TV een paar jaar geleden. Een soort Banana Split interviewde een bekende Egyptenaar, maar liet tijdens het interview doorschemeren van een Israëlische TV-zender te zijn. De geïnterviewde deed het enige juiste, en hoekte de interviewster tegen de grond. Applaus was zijn deel, en toen de grap was uitgelegd moest iedereen lachen, ook de inmiddels weer bijgekomen journaliste.

Over karikaturen gesproken.
Niet lang na 11-9 zijn een aantal moslims verbonden aan de extremistische CAIR in traditionele kledij in vliegtuigen gaan zitten. Ze eisten strategische zitplaatsen (zoals de kapers van 11-9) en gingen al voor vertrek uitgebreid bidden, schreeuwen, respect eisen etc.
De vliegtuigen bleven aan de grond, en een aantal van hen werd uit het vliegtuig gezet. Dat was natuurlijk ook de bedoeling; CAIR ondernam direct actie tegen "islamofobie".

Hulde voor bovenstaande Canadezen. Het is goed om individuele moslims niet te beoordelen op wat andere moslims uitvreten. Maar extremisten zoals van CAIR laten natuurlijk wel zien dat het probleem met de islam vele malen groter is dan die "paar gekken" waar iedereen het steeds over heeft.

Dandruff | 29-10-14 | 14:46

Een nietszeggend experiment. Als ik daar had gestaan, had ik die mafketel ook gewoon verteld dat hij niet zo paranoide zou moeten zijn, al had ik natuurlijk geen onnodig geweld gebruikt.

Maar het punt is dat deze "islamofoob" zich compleet ongeloofwaardig gedraagt. Alsof er mensen rondlopen die actief gaan proberen moslims te weren van de straat. Deze persoon gedraagt zich als het linkse idee van een "islamofoob." Maar dergelijke karikaturen bestaan niet in het echt. Een beetje net alsof je met een valse haakneus op en een literfles Palestijns bloed in je handen uit gaat testen hoe de maatschappij tegenover joden staat.

Russells Teapot | 29-10-14 | 14:31

@pickalilly | 29-10-14 | 14:25. De beste jongeman hoefde zelf niks te zeggen. Zou hij het wel verstaan hebben allemaal?

Maria.1 | 29-10-14 | 14:28

@An die ARBEIT (13:49),

Inderdaad, er zijn enkele gevallen van rechts geweld in de hele wereld te vinden.
Maar dat komt niet in de buurt bij wat er alleen al in Nederland aan links geweld plaatsvindt. Nog afgezien van de vele bedreigingen; pure intimidatie die werkt omdat iedereen weet dat links inderdaad gevaarlijk is.

Zelfs de meest rechtse GS-lezer komt niet naar jou toe on 's nachts je huis en je gezin in brand te steken, zoals de kraakvrienden van Duyvendak (Groen Links) zo trots in zijn boek beschreef.
Elke linkse haatclub kan een hotel boeken zonder de angst dat dit hotel in brand gestoken wordt, zoals bij Janmaat.
Rechtse mensen komen geen stronttaart in je gezicht douwen, laat staan dat ze vrijuit gaan als ze jou of een milieuambtenaar in de rug schieten.
Rechts steekt 's nachts geen vegetarische winkels in de brand, snijdt geen kabels van oplaadpunten van elektrische auto's door, verwoest geen biologische proefvelden, laat geen scharreldieren ontsnappen, bedreigd geen gezinnen van dierenactivisten, etc.
Rechtse politici hebben geen terrorisme-trainingen ondergaan (Pormes).

Jouw zeldzame voorbeelden van rechtse mensen die wereldwijd net zo gewelddadig zijn als "links" in Nederland hebben geen enkele invloed op het debat hier.
Links mag vrijuit spreken en demonstreren.
Het verschil tussen "altijd" en "meestal" maakt dus een wereld van verschil.
Waar het om gaat is dat "rechts" altijd op haar woorden moet letten, terwijl "links" ongegeneerd lastercampagnes, schijnprocessen en rellen kan organiseren tegen personen met een "foute" mening.

(13:54),

Nogmaals, of iemand links of rechts stemt boeit me niet.
Wat anderen denken is hun zaak.

Dandruff | 29-10-14 | 14:27

Ik wil ook niet in eenzelfde voertuig zitten met iemand die pedofilie goedkeurt, vrouwen onderdrukt, geweld aanbid in de vorm van zijn geloofsovertuiging.
Dus waarom deze mensen de beste jongeman in bescherming nemen ontgaat mij compleet.

pickalilly | 29-10-14 | 14:25

@Julia | 29-10-14 | 14:11. Wederom ben ik het weer helemaal met je eens!

Maria.1 | 29-10-14 | 14:21

@MarcS | 29-10-14 | 14:05
Ik citeer uit jouw tegel:
"Typische karakter trek (sic) van een bepaalde stroming, dat ze niet om kunnen gaan met een andere dan hun eigen mening"

Welke 'bepaalde stroming' bedoelde je dan?

An die ARBEIT | 29-10-14 | 14:17

Mensen die zich zo kleden en bv. vrouwen die in Westerse landen in burka rondlopen, horen of hier niet thuis of ze horen hun extremistische kleding thuis te laten. Wanneer een westerse vrouw naar een streng islamitisch land gaat moet zij zich ook aanpassen qua kleding. Dat binnenkomers in Westerse landen dat niet doen, laat zien dat ze respectloos tegenover het Westen zijn. Onder het mom van onze vrijheden die wij hier gecreeerd hebben, maken zij daar misbruik van. Want wij hebben toch al die vrijheden? dan mogen zij zich ook zo kleden. Alleen wat wanneer deze denkbeelden,gedragingen,kleding laten zien, dat zij eigenlijk onze vrijheden,omgangsvormen,denkbeelden in wezen afkeuren? Dat wanneer zij met meerderen zullen zijn, hun eigen denkbeelden zullen gaan opdringen, en dezelfde vrijheden waarvan ze nu gebruik maken zullen gaan opheffen. Want wanneer wij naar islamitische landen kijken, is dat zij geheel anders over alles denken. Het is enkel een kwestie van demografische cijfers,meerderheid,macht op publieke domein. Tot de dag waarop westerse vrouwen een hoofddoekje moeten gaan dragen want anders zijn ze niet meer 'veilig'.
(Waaruit blijkt dat wanneer veel vrouwen hoofddoekjes zullen gaan dragen die veiligheid bullshit blijkt te zijn, want dan kan er geen verschil meer worden gemaakt tussen hoofddoekjes en niet hoofddoekjes, want er zijn alleen maar hoofddoekjes. Dan zullen vrouwen net zoals in islamitische landen ook niet veilig zijn en uit WHO en andere diverse onderzoeken blijkt dat vrouwenrechten,seksuele intimidatie en geweld tegen vrouwen het hoogst is in islamitische landen. Islamitische landen worden zelfs op dat gebied voorbijgestreefd door onderontwikkelde Afrikaanse landen. Hoofddoekjes,burka's,nikaab's zogenaamd om de vrouw te beschermen en veilig te laten zijn, my ass, het is gewoon een vrijbrief voor mannen om zich als beesten te gedragen.

Julia | 29-10-14 | 14:11

Mooi om te zien dat buswachters toch opkomen voor mensen die er uitzien als een fundamentalistische moslim die ons doet denken aan jihad-extremisme. Experiment-positivo-respect voor andersdenkenden hoopvol. Linkse ram voor kanis hoef ik niet te zien. Blijf wel zweven in roze wolk.

Zo word je gelukkig, geleerd aan Japanse basisschool kinderen. Leuker, echt experiment met een aantal essentiële waarheden.
www.youtube.com/watch?v=pizQ0mkAjVc

Haagse Tokkie | 29-10-14 | 14:11

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:54
Leg mij geen woorden in de mond aub. Waar zeg ik dat jij links bent? En vooral ook constant, arme ziel, pesten ze je?

Eerlijk gezegd ben jij voor mij eigenlijk helemaal niet interessant. Zo af en toe vind ik het gewoon grappig om iemands gedachtegoed eens tegen het licht te houden.

MarcS | 29-10-14 | 14:09

Wacht maar ...

J. Jarig | 29-10-14 | 14:06

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:40
Grappig dat iemand die stemt, nog in links of rechts denkt, je gaat mij toch niet vertellen dat jij de partijen waarvan men rechts roept ook daadwerkelijk rechts vind?
Die kwalificaties zijn we toch allang kwijtgeraakt?
Jij geeft wel meteen blijk van de volgende karakter trek, het niet willen ingaan op een verhaal en daarom maar iemands karakter aan de kaak stellen.

MarcS | 29-10-14 | 14:05

@CumGranoSalis (13:44),

Ik citeer jou even:
"Teveel onwaarheden en bullshit in die statement, wel lachen.. dat wel."

Inmiddels zijn we het er over eens dat alles wat Couperus zei klopte.
Daarom maak jij nu een heel groot punt over 1.700 jaar of 2.000 jaar ("duizenden jaren").

Ik ben blij dat jij net zo veel van geschiedenis afweet als ik toen ik een jaar of 7 was, en ik weet zeker dat je de komende jaren ook zult leren tekst verklaren. Ik denk dat dat straks in groep 6 of 7 zal gebeuren.
Tot die tijd moet je maar van mij aannemen dat je neplach om een bewering die je feitelijk niet hebt weerlegd, idioot overkomt bij mensen die de kern van het verhaal wel hebben begrepen.

Dandruff | 29-10-14 | 14:00

CumGranoSalis komt met wiki linkjes aanzetten, dan weet je al dat er niet meer gediscussieerd gaat worden over de hoofdlijn maar over details, het zaaien van verwarring afleiden van de essentie. Typische linkse retoriek.
Voor de rest natuurlijk compleet eens met Den Heerscher

SiSidriver | 29-10-14 | 13:56

Geweld is nooit een oplossing. Die laffe stomp uit het niets komt van een engnek die over correct is. En ja, die jurk en dat mutsje is een uniform dat zegt: ik ben fundamentalist (dus niks geen folklore of cultuur).en dus (stiekem) voorstander van IS. Ongeveer hetzelfde als in en SS uniform door Jeruzalem gaan lopen.

pleemobiel | 29-10-14 | 13:55

@Dandruff | 29-10-14 | 13:51
Jij snapt dus nog immer niet dat die uitspraak niet voor niks tussen aanhalingstekens stond en puur diende als sarcastische sneer?

En hoezo 'is dat niet interessant'? Waarom wordt er dan constant door derden zoals MarcS vanuit gegaan dat ik links zou zijn, als dat niet interessant is?

An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:54

Links-rechts.
Verdeel en heers...

Moriarty | 29-10-14 | 13:51

@Adversary | 29-10-14 | 12:51

Waarheid als een koe , ik heb daar inderdaad wel eens over nagedacht , ik zou mijn kind naar een Christelijke school sturen als dat hem / haar zou vrijwaren van de onderdrukking die Moslims als "normaal" beschouwen , echter op menig Katholieke school zie je dus hoofddoekjes rondlopen ....

Ik vind dit dus fout ! als ik mijn kind expliciet naar een Christelijke school stuur dan verwacht ik dat daar dan ook de christelijke normen en waarden worden gehanteerd . De keuze word ons als mensen die niet geconfronteerd wensen te worden met Moslim fundamentalisme ( want dat is het gewoon ) , ontnomen

Amigo1973 | 29-10-14 | 13:51

@An die ARBEIT (13:40),

Ongewild geef je MarcS wel gelijk.

Of jij jezelf links of rechts vind is helemaal niet interessant.
Wat je de afgelopen jaren gestemd hebt is naast oninteressant en irrelevant vooral oncontroleerbaar.

Waar het om gaat is dat jij hier met allerlei holle slogans komt die je kennelijk niet inhoudelijk durft verdedigen als iemand ze onderuit haalt.

Dandruff | 29-10-14 | 13:51

Wijkt af. Excuses

An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:50

@Dandruff | 29-10-14 | 13:16
Aha, dus volgens jou is 'altijd' (wat ik citeerde) het zelfde als 'meestal', wat jij nu onderbouwt?

De recente voorbeelden van willekeurig geweld tegen allochtonen door neonazi's in Duitsland en Rusland en de acties van Breivik prima voorbeelden van hoe je geweld niet louter toe kan wijzen aan links of rechts.

Gekken zitten in alle hoeken.

Waarom ik een dergelijke comment plaats, is dat ik dit links/rechts polariseren spuugzat ben. Het is deel van een tendens die suggereert dat 'een rechts mens linkse mensen moet verachten' en vice versa. Zeg maar wat de koran over ongelovigen zegt. Kwalijk, met als resultaat dat eencelligen als @MarcS ineens denken: "Oh wacht, zijn mening wacht af van die van mij en ik ben rechts, dus MOET die ander wel links zijn'. Alsof we nog meer tweestrijd nodig hebben in deze verrotte maatschappij.

Ik stem rechts en zie de functie van links zeer zeker in, beide zijn nodig om balans te krijgen tussen zaken en menselijkheid. Eenieder die 'Linkschmensen wil afschaffen!11!!' of wat dan ook heeft klaarblijkelijk geen enkele kennis van politiek en het ontstaan van ons huidige Nederland.

An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:49

Moslims die zich zo kleden als in dit filmpje zíjn fanatics.
Die volgen het boek en de hadith tot op de letter en hebben op zijn minst begrip voor ISIS en staan lijnrecht tegenover onze westerse samenleving.

Moriarty | 29-10-14 | 13:48

Inderdaad goed om te zien dat er mensen zijn die het boek niet op de kaft willen beoordelen. De vraag is echter zijn die mensen 'politiek correct' aan het doen of menen ze echt wat ze zeggen?

Zullen we het experiment eens gaan uitbreiden? We gaan bij deze mensen aanbellen met het verhaal dat er een probleem is met hun elektriciteit. Eerst met een man die in het uniform loopt van de maatschappij, dan iemand in een moslim gewaad en vervolgens iemand met alle uiterlijke kenmerken van een lid van een motorbende, of van een 'gang' als de blood's.

durf op voorhand de uitslag wel in te schatten. Vandaar ook altijd mijn stelling dat beschaving maar een heel erg dun laagje is.

Die eikel die slaat moet natuurlijk, ondanks dat dit slechts een experiment is, de gevangenis in wegens openlijke geweldpleging. De 'onderzoeker' had gewoon aangifte moeten doen. En uiteraard zullen de gutmenschen hier dan zeggen maar hij lokte uit. Waarmee ze meteen de dikte van hun laagje beschaving kunnen meten.

MarcS | 29-10-14 | 13:47

Gluiperige laffe linksehoek van een laffe geniepige linkseaanvaller. Tja....

ja,diedus! | 29-10-14 | 13:46

@Piet van het Padje | 29-10-14 | 13:38
"Het enige dat het laat zien is dat je denkt dat je beter bent dan mensen die dat niet doen."
.
Niet per se. Je laat zien dat je geloof het eerste en belangrijkste is wat mensen over je moeten weten; daar gaat een bepaald soort fundamentalisme van uit.
.
Van daar uit kom je bij moslims inderdaad al vrij snel tot jouw conclusie. Als ik een boeddhistische monnik zie lopen heb ik dat "laten zien dat je denkt dat je beter bent" helemaal niet.
Het is belangrijk om verschil te maken in het gedachtegoed van de fundamentalist.

Den Heerscher | 29-10-14 | 13:46

@Ben_online NL (13:40),

Voor jou geldt hetzelfde als voor Cum; LEES nou eerst wat er staat.

Dandruff | 29-10-14 | 13:46

Dandruff | 29-10-14 | 13:41

Ga eerst even wat geschiedenisboekje doorbladeren (te beginnen met de historie van je eigen land en dan langzaam uitbreiden naar de andere landen in West-Europa) voordat je nog meer domme, onware en ongefundeerde dingen gaat lopen bleren voor DUIZENDEN jaren.

CumGranoSalis | 29-10-14 | 13:44

Ik vind het prima dat jullie kritisch zijn maar dit slaat echt op kaas. 1 van de 10 mensen die agressief reageert. laten we maar niet over rechts beginnen dan.

Billyboomstam | 29-10-14 | 13:43

Laat ze het nu eens doen met iemand in een nazi uniform. Daar gelden precies dezelfde argumenten voor!
Als ze echt zo politiek correct zijn als ze willen doen overkomen zouden ze een nazi ook moeten verdedigen.

The Kwisatz | 29-10-14 | 13:43

Als 'gutmenschen linksch' besefte hoe innerlijk agressief het is, zou het inzien dat het in niks verschilt van een uitgehongerde hyena met oogkleppen op. Mooi voorbeeld: DrsYell op twitter twitter.com/drsYell

milky bar | 29-10-14 | 13:42

@CumGranoSalis (13:36),

Lees nou eerst wat er staat, voordat je irrelevante linkjes gaat plaatsen.

Zelfs de vraag of we het over 1700 of 2000 jaar hebben is irrelevant.

Dandruff | 29-10-14 | 13:41

Linksch (socialisme) werkt alleen door repressie. Je bent het met me eens, zoniet dan volgt geweld.

zeefert | 29-10-14 | 13:40

@MarcS | 29-10-14 | 13:34
Typische trek van kleingeestigen als jij is alles wat niet in jouw visie past 'links' te noemen of 'tot een bepaalde stroming' te rekenen.

Feit is dat ik sinds ik mag stemmen altijd rechts heb gestemd. Dat betekent echter niet dat ik hier in de ééndimensionale 'alles wat afwijkt is fout' kringruk hoef mee te doen.

Hokjesdenker.

An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:40

@Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:21
The bottomline is this: wij blanke westerlingen, gebaseerd op duizenden jaren christendom, judaïsme en humanisme, hebben - door vallen op opstaan - een fantastische samenleving opgebouwd.

Hahahahaha fantasie heb je wel. Ga es een geschiedenis boek lezen

Ben_online NL | 29-10-14 | 13:40

@Dandruff | 29-10-14 | 13:29
Correct. Het is echter wel zo dat vooral sinds Fortuyn deze spraakverwarring in een stroomversnelling is geraakt. Islamofobie bijv. is een neologisme van deze eeuw.
"Politiek correctheid", het spreken in eufemismen, is van alle tijden en op zich niets nieuws. Wat storend is, is dat normale woorden vervangen worden door iets wat impliciet een beschuldiging is. Het is goed om waar te nemen dat de publieke opinie sterker is dan deze lafhartige poging om mensen de mond te snoeren. Islamofobie/islamofoob is inmiddels een geuzennaam, racisme/racist gaat hard die kant op.
.
Orwell ging nog een stapje verder, zijn IngSoc verwijderde zelfs alle vormen van grammatica, etc. om uiteindelijk tot een taalstelsel te komen waarin het simpelweg onmogelijk werd om nog kritiek te verwoorden. Zo ver zal het hier niet komen, hier is een tegengestelde ontwikkeling waarneembaar.

Den Heerscher | 29-10-14 | 13:40

@miko | 29-10-14 | 12:58
Ah, kortzichtigenbingo! Leuk!

IK HEB KIEN-> Makemyday! | 29-10-14 | 13:11

An die ARBEIT | 29-10-14 | 13:38

Ja hoor, aan het einde nog even zeggen dat je mee leeft met de familie enzo. Ja, dat zien we, met je sensatie-zoekende filmpje. Leuk om te zien dat er ook allerlei bruinhemden rondlopen in Canada.

Die gast gedraagt zich als een malloot, maar ik durf te wedden dat al die mafketels niet zo dapper zouden zijn tegen bv. een groepje mocro's. Nee, dan moet je respect hebben en blabla. Wat mij betreft draagt zo'n jurk net zulk verderfelijk gedachtengoed uit als wat die kerel predikt. Er is geen persoon op Aarde die religieuze kledij draagt en tegelijkertijd gematigd is. Niet één. Het enige dat het laat zien is dat je denkt dat je beter bent dan mensen die dat niet doen.

Piet van het Padje | 29-10-14 | 13:38

Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:21
Ja de Westerse samenleving is fantastisch en precies zoals je het door je roze bril beschrijft. Godsdiensten/massa sektes mogen dan verderfelijk zijn, de Westerse beschaving en waar het op gestoelt is niet veel beter. De hele beschaving is nog een primitief zootje... met mensen die in de waan leven dat we het als beschaving al ver geschopt hebben.

XaleX_2 | 29-10-14 | 13:37

Typisch linkse actie, geweld lekker laf van achter, dat is de manier waarop links zijn standpunten verdedigd.

Bugsy Malone | 29-10-14 | 13:36

Ach jè, deze zandallochtoon uit het zuiden roept wat weerstand op. Heel goed. Hij past zich niet aan de cultuur waar hij nu woont. In Europa, 2/3 van de moslims vinden dat de wetten van de koran boven de normale wetten staan en 75% vinden dat de koran maar op één manier interpreteerbaar zijn : haat van joden, christenen, andere religies en ongelovigen. De rest, 25%, komt er na zijn adolescentie er ook achter. Tss...
.

Thoth | 29-10-14 | 13:36

Nuchter volkje die Canadezen. Mooi om te zien.
Moet je in de VS proberen, dan zag je waarschijnlijk een video waarin iedereen de filmert gelijk geeft en steunt in zijn gedachten.

Piet_Snot | 29-10-14 | 13:35

@Dandruff | 29-10-14 | 13:16
Mooie tekst, maar daar ga jij geen antwoord op krijgen. Simpel omdat jij het niet met "An die Arbeit" eens bent. Typische karakter trek van een bepaalde stroming, dat ze niet om kunnen gaan met een andere dan hun eigen mening. Ook al is hun eigen mening, geenszins hun eigen maar ook maar de invloed van een propaganda machine.

MarcS | 29-10-14 | 13:34

Klassieke en pure linksmens/ dhimmi reactie. Kijk iemand die mijn "tolerante gedachtengoed" niet deelt. Laten we hem in elkaar slaan! Stinkvolk.

OpperGek | 29-10-14 | 13:34

@CumGranoSalis (13:24),

Als je die statement nou eerst even LEEST.

Hij zegt niet dat onze samenleving al duizenden jaren fantastisch is.
Hij zegt dat onze samenleving na duizenden jaren vallen en opstaan fantastisch geworden is.

Dandruff | 29-10-14 | 13:33

@Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:21
Racisme verliest niet alleen aan betekenis omdat er steeds meer ongegronde beschuldigingen worden geuit. Ook binnen het concept 'racisme' komen er steeds meer gekke ideeën bij.

Bijvoorbeeld 'white privilege', een theorie die in de jaren zestig van de vorige eeuw door een Amerikaanse communist is verzonnen en die nu overal, ook in Nederland, als feit op universiteiten wordt onderwezen. Of 'racism equals power plus prejudice', een manier om te 'bewijzen' dat alleen blanken racistisch kunnen zijn.

Nequebard | 29-10-14 | 13:31

@Den Heerscher (13:18),

Het woord "racisme" had haar betekenis al lang voor de komst van de islam verloren. Hetzelfde geldt voor woorden als fascisme, nationaalsocialisme, populisme; het zijn allemaal kwalificaties geworden voor mensen met een van de partijlijn afwijkende mening.
Daarnaast heeft links ook de betekenis van oorspronkelijk positieve woorden als sociaal, tolerant, solidariteit en multicultureel totaal omgedraaid. Die woorden betekenen niks meer, omdat ze uitsluitend worden gebruikt om werkende mensen uit te kleden om fraudeurs, criminelen en extremisten van extra inkomsten te voorzien.

Orwell zag dit 70 jaar geleden al aankomen en noemde dit "newspeak".
Goed voor linkse politici zonder argumenten, nadelig voor wie echte problemen aan wil pakken. Zoals het echte racisme, volop vertegenwoordigd in de door links bejubelde moslimwijken. Geen gesubsidieerde "anti-racist" die zich tegen het racistische geweld van moslims durft uitspreken; dan liever lekker inhakken op kinderfeestjes.

Dandruff | 29-10-14 | 13:29

Ik vind dit leuke reacties maar ik vrees dat als je hetzelfde experiment in een islamitisch land doet met iemand die er als een jood uitziet dat je dan niet zulke reacties krijgt :/

een maffiabaas | 29-10-14 | 13:29

@Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:23
Laten we iedereen een "participatiecontract" laten tekenen, dat gaat vast helpen.

Den Heerscher | 29-10-14 | 13:27

Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:21

''wij blanke westerlingen, gebaseerd op duizenden jaren christendom, judaïsme en humanisme''

HAhahahahaha.... HAHAHAHAHAHAAAAAA... ha.... but NO!
Teveel onwaarheden en bullshit in die statement, wel lachen.. dat wel.

CumGranoSalis | 29-10-14 | 13:24

"Ook de moslims die er wel wat van willen maken (met zijn allen)", moet zijn "Ook voor de moslims etc."

Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:23

Standaard verhaal. De kogel komt van links.

heer_rationeel | 29-10-14 | 13:22

The bottomline is this: wij blanke westerlingen, gebaseerd op duizenden jaren christendom, judaïsme en humanisme, hebben - door vallen op opstaan - een fantastische samenleving opgebouwd. In deze samenleving zijn de mensenrechten geborgd, en kan ieder zich ontplooien binnen de kaders gesteld door de wetgeving. Deze wetgeving is weer gescheiden van kerkelijke en/of politieke macht. Kortom, vrijheid.
Landen die gebaseerd zijn op de Islam (vooruit dan maar, met een hoofdletter deze keer) zijn allemaal, ik herhaal ALLEMAAL, een puinhoop. Mensenrechten, wetenschappen, zorgstelsel, ouderenzorg, criminaliteit, infrastructuur, etc. etc. 1 grote puinhoop.
Die gasten die hier naar toe gekomen zijn moeten zich aanpassen. Niet aangepaste figuren kunnen beter terugkeren, dat is uiteindelijk beter voor iedereen. Ook de moslims die er wel wat van willen maken (met zijn allen). De Islam moet ingekapseld en zich aanpassen aan de Westerse cultuur. Lukt dan niet, dan verbieden die handel.
Doe je dat niet, dan verlies op je op termijn al je (bovengenoemde) verworvenheden als Westerse Natie.

Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:21

Dan blijkt extreem links toch ook extreem link.

bosmaloot | 29-10-14 | 13:19

Tsja, het niet dulden van een andere mening door links. Dat is niet zo vreemd toch?
Het leidt enkel tot mooie ontwikkelingen in de semantiek:
Islamkritiek wordt weggezet onder Islamofobie.
Islamofobie heeft nooit echt betekenis gehad omdat critici donders goed weten dat kritiek niet gelijk is aan irrationele angst. Zo is Islamofoob geleidelijk aan synoniem voor Islamkritisch geworden.
Islamkritiek (Islamofobie) wordt vervolgens weggezet onder / gelijk gesteld aan racisme. Racisme verliest hierdoor geleidelijk aan betekenis, simpelweg omdat Islamkritiek of immigratiekritiek niets met rassenleer en vermeende suprematie te maken heeft. Het slachtoffer van dit stuk taalverloedering is uiteraard het feitelijke racismedebat.
Ik ben benieuwd wat het volgende woord wordt waarmee de linkse kerk critici de mond gaat proberen te snoeren.

Den Heerscher | 29-10-14 | 13:18

En nu hetzelfde experiment, maar dan trekt de "moslim" een nazi-kostuum aan. Je kunt een boek toch niet beoordelen aan de hand van kaft.

Udo Hess | 29-10-14 | 13:17

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:40
Die klap kwam toch echt van rechts-achter hem.

SmegmaSmeer | 29-10-14 | 13:17

"Tests bewijzen het."
.
Wat bewees die test vorige week, van die zwarte piet-extremist-nerd die die oudere mevrouw suckerpunchte eigenlijk ook al weer? ;)

wetas | 29-10-14 | 13:17

Gelukkig laten ze zich in Canada niet zo snel de pis lauw maken of gaan ze mee in media-hysteria. Goed om te zien!
(Buiten die tokkie die klappen uitdeelt natuurlijk)

CumGranoSalis | 29-10-14 | 13:17

Sinterklaas leeft!

eerstneukendanpraten | 29-10-14 | 13:17

@neemjemoedert: Zo kan je het inderdaad ook stellen.

kutbosniër | 29-10-14 | 13:16

@An die Arbeit (12:48),

Een uitspraak die je niet onderschrijft, maar die wel zou kloppen als de islam niet zou bestaan.

In Nederland is vrijwel alle politieke geweld van "links" afkomstig, inclusief het geweld tegen linkse politici (Kosto). Dat geldt zowel voor georganiseerd geweld (rara), als voor ongeorganiseerd geweld bij demonstraties tegen joden, Amerikanen of democraten. Links is niet alleen gewelddadig als zij zelf demonstreert. De grap is zelfs dat veel als "extreem rechts" omschreven demonstraties (vaak zijn ze dat niet) op voorhand verboden worden om geweld van links te voorkomen.
Vanwege de "openbare orde" dus.

Ook in de ons omringende landen hebben we naast gewelddadige kraak-, milieu-, dierenrechten- en anti-autochtonen-bewegingen allerlei linkse terroristenclubjes gehad; raf, ccc, ira, eta, etc.
In de VS is dat niet anders geweest.

Ergens is dat ook wel logisch; wie een falend idee aanhangt zal uiteindelijk tot geweld moeten overgaan om anderen van zijn gelijk te overtuigen. Alle socialistische landen veranderden daardoor in massagraven.
Het is alleen maar dankzij het veel grotere ongelijk van de islam dat socialisten nu niet meer de grootste massamoordenaars zijn.

Dandruff | 29-10-14 | 13:16

Wat mij betreft onderscheiden we 2 soorten mensen, de moderne die snapt dat de sprookjesboeken honderden jaren oude verzinsels zijn en een groep die dat nog niet snapt.

neemjemoederindemali | 29-10-14 | 13:13

Wel goed de reacties te zien van die Canadezen. Fatsoen en beschaving, dikke plus een. Natuurlijk moet die suckerpunch dan weer niet, want onze grote vriend de provocateur gebruikt ook geen geweld, en we weten allemaal dat de grens daar ligt.

Ik ben zeer voor persoonlijke vrijheden, ook als iemand kleding draagt die mij niet aan staat. Dus ik kan me goed vinden in de reacties van die mensen. Ik zou graag een strikt seculiere staat zien in de publieke ruimte, maar om iemand te laten bepalen wat mensen aantrekken vind ik veel te ver gaan.

kutbosniër | 29-10-14 | 13:13

wat zijn het toch lekkere knuffels die canadezen.

minimá-armezusvan.. | 29-10-14 | 13:12

LangeTijdGeleden | 29-10-14 | 12:43

Dat je je opmerking al vantevoren verdedigd toont toch wel een beetje aan dat je een rasistische ondertoon hebt ingevoegd! Jij vieze zwarte piet stemmer!

analcharist | 29-10-14 | 13:12

De omstanders zijn dus succesvol geïndoctrineerd dat islam er niets mee te maken heeft. Ah joh, was gewoon een lone wolf, een gek. Ook prima in een jurk rond te lopen als statement tegen de westerse maatschappij, zit helemaal geen betekenis achter hoor. Canada kan nog wel een paar aanslagen gebruiken blijkbaar.

XaleX_2 | 29-10-14 | 13:12

@miko | 29-10-14
Geschiedenis is zeker niet uw sterkste punt
Afgezien van het feit dat de wereld niet in zuiver links rechts is in te delen uiteraard

Wel mooi dat iedereen die dude in de jurk helpt misschien is er nog hoop voor de samenleving
Ik ben benieuwd naar resultaten van een zelfde experiment in een stad als Denver of chicago

Ben_online NL | 29-10-14 | 13:12

De religie van vrede verdeelt op dit moment de hele wereld. Het positieve is, dat zelfs op Joop.nl aardig wat lieden faliekant van leer trekken tegen het betoog van Boelsma.
Het mooiste wat ik daar gelezen heb (als zwitsalletje) is het volgende. Stel dat er duizenden Protestanten vanuit Noord-Ierland naar Saudie-Arabie gevlucht zouden zijn, zouden deze mensen dan daar ruimhartig worden opgevangen? Krijgen zij een kerk? Subsidie voor het bouwen een dergelijk instituut? Uitkeringen? etc. etc.

Bernard Couperus | 29-10-14 | 13:12

@dekogelkwamvanlinks
@verraadvanlinks
@NOMORETEAFORME

Ahhh. The good ol' days.
Ashtrey | 29-10-14 | 12:59

Mao - Links
Stalin - Links
Adolf - Links
Nuff said!

Makemyday! | 29-10-14 | 13:11

@MMunchie | 29-10-14 | 13:05
Welk racisme?

En ook bij racisme is slaan nog niet bijna een oplossing, al denken AFA-losers inderdaad van wel.

Art Vandelay Ultor | 29-10-14 | 13:10

@Kater | 29-10-14 | 13:02
Dan mag je voorin de bus zitten of zo.

QBert | 29-10-14 | 13:06

Canada is het Zweden van het westelijk halfrond. Iedereen is er dol op het aanbieden van excuses voor alles wat er tegen iedereen die niet blank is gebeurd is in de hele menselijke geschiedenis. Het is een land waar de meeste mensen nog steeds geloven in het giftige idee van het multiculturalisme.

Overigens, er speelt nog iets anders. In Canada hebben veel mensen een hekel aan Prime Minister Harper, want hij is conservatief en 'islamofoob' en op Canadese scholen en universiteiten wordt de islam nog altijd als de religie van de vrede afgebeeld. Men geeft hem daar oprecht de schuld van die aanval, en men werkt daar graag samen met radicale moslims als het maar tegen Harper is.

En zo wint de islam: divide et impera.

Nequebard | 29-10-14 | 13:06

Hartverwarmend. Afgezien van het geweld. En de agressie.
En het feit dat de verdediger van die arme moslim overkomt als een doorgesnoven voetbalfan. Dus of je nou blij moet zijn met steun uit die hoek...

Pouline | 29-10-14 | 13:05

Aanleiding is terecht, racisme. Een klap is natuurlijk nooit goed, maar wel is het interessant hoe Geenstijl hier laat zien dat links en islam fundamenteel fout zijn. Die draai is nog erger dan de draai die de kop van de geit vandaag maakte op dumpert. Wanneer iemand iets fout doen mag je boos zijn, tot dan zijn vooroordelen onterecht (zijn jullie wel mee eens denk ik). Dit betekend wel dat een ander links persoon dan degene die slaat in het filmpje niet bevooroordeeld kan worden op basis van dit filmpje.

MMunchie | 29-10-14 | 13:05

@LangeTijdGeleden | 29-10-14 | 12:43

doe rustig nog maar een paar keer, het is hard nodig.

deEerlijkeLeugenaar | 29-10-14 | 13:03

wat gebeurd er met je als je een klux klux clan muts op hebt? moet ook getolereerd worden vind ik.

Kater | 29-10-14 | 13:02

Sociaal experiment geslaagd: links is gewelddadig wat wij allang wisten. Linkschmens is ook snel vastgeluld want geen argumenten en kan dan alleen nog met de vuist denken. Laffe zwijnen.

drekzooi | 29-10-14 | 13:01

Een gezonde dosis wantrouwen richting de moslimbroeders lijkt mij volkomen terecht.

MisterIk | 29-10-14 | 13:00

@dekogelkwamvanlinks
@verraadvanlinks
@NOMORETEAFORME

Ahhh. The good ol' days.

Ashtrey | 29-10-14 | 12:59

Pierre Tombal | 29-10-14 | 12:54
Inderdaad. Kleren zijn kleren, maar de hoofddoek en aanverwante gelaatsbedekking is een religieus attribuut. Een moslim-badge. In weze een politiek statement.

Adversary | 29-10-14 | 12:58

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:53
Nog even wachten op de Hitler riedel.Met het nationaal SOCIALISME.
Net zoals noord Korea een democratische staat is.

miko | 29-10-14 | 12:58

@miko | 29-10-14 | 12:50

Aangezien 95% van de mensen rechtshandig is, is de kans natuurlijk wel het hoogst dat het geweld van links aankomt. Maar nog steeds niet 100% als in altijd, he...

ZKH EénOog | 29-10-14 | 12:58

"He had mental issues."

Inderdaad. De aandoening heet islam.

Art Vandelay Ultor | 29-10-14 | 12:57

En nu de opvolger van dit experiment - precies hetzelfde, maar tegen het einde trekt de moslim z'n jurk open, schreeuwt allahsnackbar en je ziet iets dat lijkt op explosief om zijn lichaam.

__dictatuur | 29-10-14 | 12:57

Wat een gemene klap zeg.
Lekker schuin van achteren, bah.

Stoned Hengst | 29-10-14 | 12:57

'You can't judge and stereotype people by their clothes'</p>

<p><br>
Maar wel als die kleren een SS uniform zijn. Of als je met een bivakmuts op een bank binnen loopt. Absoluut dat je iemand die met zijn kleren een statement wil maken daarop mag veroordelen.

Pierre Tombal | 29-10-14 | 12:54

@miko | 29-10-14 | 12:50
ALTIJD! Behalve als het van rechtsch komt natuurlijk.

An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:53

(c)ZWITSUL | 29-10-14 | 12:50
"#minder jurken = minder geweld .. tests bewijzen het !"

Aye, laddy!

kloopindeslootjijook | 29-10-14 | 12:52

@(c)ZWITSUL | 29-10-14 | 12:50
Behalve die jurken die jij zelf in de darkroom draagt zeker?

An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:52

Linkse fatsoensmenschen en moslims beschouwen nu eenmaal een andere mening snel als "belediging"; "bedreiging"; of zelfs "geweld". Waarna zijzelf denken het geweldmandaat op zak te hebben. En uiteraard met hun geweld den beschaving & het fatsoen te dienen.

Schoftentuig is het.

Jan Passant mk2 | 29-10-14 | 12:51

Hoe ongeloofwaardiger het zelfbeeld waarmee mensen zich identificeren, des te meer overtuiging/fanatisme om het toch aannemelijk te maken. Zie je vaak, idd veel bij linkschmensen en moslims enz.

Gooseone | 29-10-14 | 12:51

Snap em niet. Is er een linksmensch die minder wil, is het weer niet goed voor GS?

kloopindeslootjijook | 29-10-14 | 12:51

Trieste suckerpunch - geweld is nooit de oplossing. Ondanks dat ik de islam een gevaarlijke ideologie vind is het niet juist om maar iedereen te discrimineren op basis van hun geloof. Zolang niemand mij (met geweld) probeert te converteren naar de islam zal ik niemand veroordelen en hem in zijn waarde laten.

Daddydonttouchme | 29-10-14 | 12:51

Wie zegt dat die gast links is? Hij slaat met rechts.

FashionablyLame | 29-10-14 | 12:51

@blikjegrolsch | 29-10-14 | 12:45
Al het geweld komt van linksch.
*open en gesloten hand*

miko | 29-10-14 | 12:51

Tsja. Ik heb me bij dat bericht uit Israel ook even achter de oren moeten krabben. Apartheid ligt voor de hand. Maar het is de nare keerzijde van de parallelle samenleving waar moslims zo keihard voorstander van zijn. Want immers, als je constant blijft hameren op segregatie, moet je niet heel raar opkijken als je dat ook daadwerkelijk krijgt. U wilt moslimwijken? Dat kan, maar de keerzijde is dat grote delen van het land dan verboden voor moslims wordt. U wilt moslimscholen? Dat kan, maar de keerzijde is blanke scholen, waar moslims niet getolereerd worden. En ik ben bang dat tenzij de moslims ZELF moeite doen om verder te integreren, we ook echt die kant uit op gaan. Niet nu - maar vijf, tien jaar verder en niemand zal moslims nog vertrouwen of tolereren in het eens zo tolerante europa. En heel hard jammeren dat het 'allemaal de schuld is van het Westen' helpt dan echt niet meer.

Adversary | 29-10-14 | 12:51

#minder jurken = minder geweld .. tests bewijzen het !

(c)ZWITSUL | 29-10-14 | 12:50

Voor iemand opkomen is niet diens discussiepartner onaangekondigd van achteren neer proberen te hoeken..

Noiseja | 29-10-14 | 12:50

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:48
Geweld komt altijd van linksch!

miko | 29-10-14 | 12:50

Tjsa, zuivere statistiek is niet politiek correct... Maar als mensen echt zo intelligent zouden zijn als ze denken dat ze zijn, dan was deze planeet een stuk aangenamer om op te leven...

Maar die link tussen "links" en geweld gebruiken voor hun ideologie zie ik graag onderzocht... Zie niet in hoe een klassieke liberaal met z'n 'lassez-faire' ideologie geweld in zou kunnen passen...

mrXL | 29-10-14 | 12:50

Ben benieuwd hoeveel moslims er voor niet-moslims op zouden komen als de situatie omgekeerd was. Een moslim die niet met een atheist de bus in wil...

Ali d | 29-10-14 | 12:49

Het woord islamofoob verandert van betekenis. Naar verwachting zal het woord minder worden gebruikt in de politiek.

J.Slavink | 29-10-14 | 12:49

Ja, dan moet je misschien ook niet gaan huilen als je wat social experiment resultaten krijgt..
Ilyrm | 29-10-14 | 12:44

Hij doet verder ook geen aangifte toch? Enige die huilt ben jij...

killingdjef | 29-10-14 | 12:48

@Ashtrey | 29-10-14 | 12:46
Lekker voor je kuttekop :)

An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:48

@ZKH EénOog | 29-10-14 | 12:42
Het is dan ook geen uitspraak die ik onderschrijf, het is een uitspraak die wordt geopperd door fact-free meeblaters die denken dat ze een unieke rol vervullen in het publieke debat. je weet wel, die zie je hier sinds een paar jaar in overdaad.

An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:48

Nog een reden om niet met zo'n haatjurk in een bus te gaan zitten is omdat ze stinken naar geit. Maar dat terzijde.

Botte Hork | 29-10-14 | 12:47

"that was not your friend, buddy. Maybe he can be your guy."

fifi23 | 29-10-14 | 12:47

Hey Niels! Lul! Die opmerking wilde ik net poneren!

Ashtrey | 29-10-14 | 12:46

@LangeTijdGeleden | 29-10-14 | 12:43
Een facistische ideologie, voor de volledigheid.

Botte Hork | 29-10-14 | 12:45

Heeft 'ie nog mazzel. In Nederland was ie omgelegd, nadat politiek links zorgvuldig de loop had gericht.

blikjegrolsch | 29-10-14 | 12:45

Zielig experiment. Arme moslims mijn kont. Een ieder uiting van het aanhangen van de islam is een slag in het gezicht ons ongelovigen.

diek | 29-10-14 | 12:44

"It's a social experiment!"
Ja, dan moet je misschien ook niet gaan huilen als je wat social experiment resultaten krijgt..

Ilyrm | 29-10-14 | 12:44

Nog 1 keer...

Islam = GEEN RAS. Islam is een keuze, een ideologie. Als je er tegen bent maakt het je GEEN RACIST.

Fucking hell.

LangeTijdGeleden | 29-10-14 | 12:43

@An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:40

Nee hoor. Religieus ideologisch extremisme is rechtser dan je het elders krijgen kan.

ZKH EénOog | 29-10-14 | 12:42

Yup,linkse mensen dringen hun mening ook op,met als moslims.
Lukt dat niet ,dan gaan we schelden en persoonlijk worden met agressie.

ron78 | 29-10-14 | 12:42

De linkse gutmensch is tegen geweld en voor vrijheid van meningsuiting.

Zolang die mening tenminste maar zijn mening is. Zo niet dan is geweld ineens gewenst.

Het aantal gutmenschen in NL dat Wilders graag vermoord zou zien is schrikbarend hoog.

James Lastig | 29-10-14 | 12:42

De suckerpunch is natuurlijk niet goed te praten, maar aan de andere kant is het fijn dat mensen nog voor elkaar weten op te komen ondanks fundamentele verschillen in levenswijze.

Presh Frince | 29-10-14 | 12:41

En nu graag het experiment met omgekeerde rolbezetting.

Rest In Privacy | 29-10-14 | 12:41

"Geweld komt ALTIJD van linksch"

Kunnen de fantasielozen hier die alvast achterwege laten.

An die ARBEIT | 29-10-14 | 12:40

links en islam zijn geweld.

Harde Kopkaas | 29-10-14 | 12:40

Dat noemen we nou een 'suckerpunch'.

DoeBai | 29-10-14 | 12:39

ja_dag! | 29-10-14 | 12:38
Volgens mij zie ik de reacties van ruim een dozijn mensen. n>12

Feynman | 29-10-14 | 12:39

Niets mis met fanatiek. Wel met geweld. We leven in een tijd waar het woord krachtiger is dan ooit. Gebruik dát.

Bluebook | 29-10-14 | 12:39

Experimenten met n=1 zijn niet echt significant....

ja_dag! | 29-10-14 | 12:38

Freek.

Gash | 29-10-14 | 12:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken