Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - ERDOGAN HARTJE ISIS

ebrupica100pix11.jpegTurkije heeft een kustlijn van meer dan 6500 kilometer, en grenst met 900 kilometer land aan Syrië. Voor de volledigheid ook maar de andere buren opgezocht: Bulgarije, Griekenland, Georgië, Armenië, Azerbeidzjan, Iran en Irak. Veel heftiger wordt het niet. Gelukkig krijg je daar op het strand niets van mee. Op het strand zijn de prioriteiten: 1. Waait het niet te hard 2. Waar is m’n zonnebril 3. Goed smeren tegen strepen en 4. Verder: niets. Sterker nog, ook in de stad krijg je er niets van mee. Het is business as usual. Taartje hier, koffie daar, shop til you drop en inchecken in het SwissOtel. Dat er anderhalf miljoen Syriërs rondzwerven in Turkije, is een feit waar de Turkse OSM witheet van worden. Die willen de grenzen dicht, potdicht – ja het zijn net PVV’ers. De linkse Turken willen vrede op aard’ en de fundo Turken denken in termen van stemmen. Assad must go spraken Obama en Erdogan gezellig half mei – oud nieuws - maar presidenten die denken dat een “democratic Syria” onder leiding van moslim-fundo’s kan plaatsvinden moet je meer dan wantrouwen. En dat er 46 medewerkers van de Turkse ambassade in Mosul gevangeng waren genomen door ISIS (ISID of ISIL aan de andere kant van de Europese Unie) – ik wist het niet. Hun vrijlating na diverse onthoofdingsfilmpjes daarentegen is groot nieuws. Na 101 dagen gevangenschap, 46 mensen in één keer. Kijk naar de plaatjes. Kijk hoe gezond ze eruit zien. Kijk naar de Turkse propaganda – de Israëli zijn er niets bij: de consul weigerde met een pistool tegen zijn hoofd een videoboodschap op te nemen. Uhuh. Een beetje terrorist zet dat pistool tegen het hoofd van een kind (nou niet allemaal boze brieven gaan schrijven omdat ik de waarheid zeg) en laat de camera draaien. Of deze: Amerikaanse luchtaanvallen tegen ISIS leidden bijna tot de dood van de Turkse gijzelaars. Nog een: de Turkse geheime dienst heeft de gijzelaars op eigen houtje bevrijd, zonder steun of bemiddeling van de CIA – die jaren geleden wél keurig hebben geholpen bij het gevangen nemen van PKK-leider Abdullah Ozcalan. Diplomaten en hun gezinnen zijn partijen waarvoor regeringen net een stapje verder gaan dan voor journalisten (zeikerds) of burgers die in een vliegtuig neergeschoten worden. Dat zijn dingen die ontregelen, maar niet gezien worden als een aanval op een land persoonlijk. Bij diplomaten geldt: raak ze aan en het is oorlog. Nou, het is oorlog. Al een tijdje. Of de Turkse overheid de ISIS gekkies écht niet steunt, zal nu duidelijk worden. Zonder Turkse gijzelaars in Syrië, is er geen enkele reden om niet mee te doen aan de militaire operatie tegen ISIS. Oh wacht... Gelukkig is het strand ver weg van Syrië.

Reaguursels

Inloggen

apigisacop | 22-09-14 | 00:06

Scherp nagedacht. Dat is nou ook exact wat ik denk.

jipje | 22-09-14 | 21:38

Erdogan is een wolf in schaapskleren.

Real Dutch Meat | 22-09-14 | 18:57

-weggejorist en opgerot-

retro-fix | 22-09-14 | 18:11

-weggejorist-

retro-fix | 22-09-14 | 18:08

-weggejorist-

gratias | 22-09-14 | 14:43

Wat een lulverhaal. Ga een inburgeringscursus doen en ga een beetje begrijpend schrijven leren.

gratias | 22-09-14 | 14:42

Onder Erdogan heeft de Turkse regering ISIS bevoorraad, van nieuwe rekruten laten voorzien via de Turkse vliegvelden, haar gewonden verzorgd en ook nu weer blijft het de NAVO in de weg zitten ISIS aan te pakken. Mik de onder Erdogan onbetrouwbaar geworden partner Turkije maar uit de NAVO en stop en passant elke Euro subsidie die kant op. Want waarom zouden we een groot-kalifaat blijven subsidiëren. Saudie Arabië en Qatar kunnen dat best zonder ons.

Takki Yah | 22-09-14 | 14:27

Knap dat je in een artikel over Turkije toch weer Israël weet te noemen als prototype van leugenachtige overheden.
Zou je toch stiekem liever zien dat de wereldkaart er over een paar jaar uitziet zoals in de dromen van IS?

roepnaam1 | 22-09-14 | 13:14

-weggejorist-

foliota | 22-09-14 | 12:17

-weggejorist-

ADVIZEUR | 22-09-14 | 09:28

@Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:13
@Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:15
Dat kwam echt uit mijn tenen. Als je als burger niet gehoord wordt dan ga je dingen verzinnen zodat dat wel gebeurt.
Maar inderdaad, het heeft weinig zin.
Of je moet iedere print een kenmerk geven en bevestiging vragen. Dan moeten ze in elk geval de ontvangst bevestigen. Heeft 1 ambtenaar tenminste iets te doen.

Dhr. de Wit | 22-09-14 | 09:01

Dat lijkt me nogal logisch. Ten eerste zitten er al miljoenen vluchtelingen in opvangkampen in Turkije, en ten tweede komen er nu voornamelijk Koerden de grens over, een groepering die al jaren TEGEN de Turken vecht.

mallekater | 22-09-14 | 08:36

Is erg lastig, iets NIET moeten doen en daardoor zeker weten dat je diplomaten weer terugkomen.
Ik kan me herinneren dat er iets dergelijks ook speelde in Srebrenica, iets met Mercedesjeeps en gegijzelde Nederlanders.

Einde van de Domheid | 22-09-14 | 08:22

@Schwanz | 21-09-14 | 21:42
"Koerden/Koerdistan is van oorsprong christen"

Koerdistan werd 3000 jaar voor christus gesticht en jij beweert dat de Koerden al christen waren voordat de wereld van jezus had gehoord. De koerden aanbaden de god van Abraham, joden christenen en moslims aanbidden dezelfde god maar hebben eigen regels voor hun persoonlijke fanclub.

the Jackdawn | 22-09-14 | 07:29

@Cuyahoga | 21-09-14 | 21:23
Taqiyya wordt gebruikt in de sjiietische islam, Turkije bestaat uit soennieten. Ik weet niet wie jou heeft ingelicht over de islam maar vertaald naar Nederlandse begrippen beweer je dat protestanten in Nederland gaan biechten bij de katholieken. Als je een geloof aanvalt doe het dan goed door je eerst op de hoogte te stellen.

the Jackdawn | 22-09-14 | 07:21

@necrosis | 22-09-14 | 02:37
Dat Turkije lid is van de NAVO?

Stir Glenfarclas II | 22-09-14 | 05:28

@Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:16
Ja joh, en Jezus kon echt toveren met 2 broden en 5 vissen, in plaats van de diensten van lokale bakkers en vishandelaren in te schakelen. 't Is maar net wat je wilt geloven. Turkse geheime dienst. Natuurlijk. Pfff.

Stormageddon | 22-09-14 | 05:04

Tijd om taxpoet te gaan genereren, ik heb tenslotte een overheid te onderhouden.....

necrosis | 22-09-14 | 03:10

www.lrb.co.uk/v36/n08/seymour-m-hersh/...
"Prime Minister Recep Erdoğan was known to be supporting the al-Nusra Front, a jihadist faction among the rebel opposition, as well as other Islamist rebel groups."

Wayne Madsen : "ISIS absorbed the al-Nusra Front"

rmstock | 22-09-14 | 03:00

@INH.30CL | 22-09-14 | 02:47
Ik ben anti-religieus, bijbels dienen enkel om de BBQ mee aan te maken.

necrosis | 22-09-14 | 02:52

@necrosis | 22-09-14 | 02:37
Wat ik al eerder zei.... en ook in de bijbel staat en ook wat Nostradamus voorspeld..... Turkije! In de gaten houden ik zeg.

INH.30CL | 22-09-14 | 02:47

Het gonst van de geruchten dat Erdogan banden heeft met isis, hoe kan het dan dat de VS Turkije nog steeds als bondgenoot beschouwd.
Wat weten de VS wat ik niet weet?

necrosis | 22-09-14 | 02:37

@necrosis | 22-09-14 | 02:27
Sorry, er zijn muzikale grenzen. in het geval deze overschreden worden komt de oer-barbaar in mij tot leven, dat dit nu telkens gebeurt bij jouw muzakjes kan ik ook niet helpen.

INH.30CL | 22-09-14 | 02:37

@INH.30CL | 22-09-14 | 02:18
DK door het toilet spoelen?
Barbaar!

necrosis | 22-09-14 | 02:27

@necrosis | 22-09-14 | 02:13
Geluid zeg je? Het is Luid en ge, dat klopt wel. Wilde je er verder nog iets over kwijt alvorens ik het meespoel in der edele toiletten des huizes InH.?

INH.30CL | 22-09-14 | 02:18

@INH.30CL | 22-09-14 | 02:10
Geluid is gewoon meegeleverd.....

necrosis | 22-09-14 | 02:13

@INH.30CL
Mmmmm 2050 dus....67+ pas vast bestelt en afwacht.
@necrosis
U bent toiletjuffrouw in Nachtcafé de Tuinbroek? Oké werk ze.

Moest er even uit om te plassen dus welterusten.

Plukkiehaar | 22-09-14 | 02:13

@necrosis | 22-09-14 | 02:05
Weet die gast zelf wel waar het over gaat? Ik kon het alleen meelezen met het geluid uit namelijk.

INH.30CL | 22-09-14 | 02:10

@Plukkiehaar | 22-09-14 | 01:58
Is plukkie bekend met de term 24 uurs maatschappij?

Jan Dribbel | 22-09-14 | 02:08

Het is toch al lang bekend dat Turkije IS steunt. Gewonde
IS-strijders worden gratis en helemaal voor niets in turkse ziekenhuizen opgelapt en behandeld.

aajjee | 22-09-14 | 02:04

@Plukkiehaar | 22-09-14 | 01:58
Slapen?
Ik moet over een uurtje naar mijn werk.

necrosis | 22-09-14 | 02:03

@Plukkiehaar | 22-09-14 | 01:58
Als de rust in het moederland is wedergekeerd, dat duurt dus nog ff.

INH.30CL | 22-09-14 | 02:02

Jan Dribbel | 22-09-14 | 01:56
Schrik? Ik vrees van niet. Men denkt dat het wel overwaait. Maar Allah waait niet over, Allah gebiedt. Dat snappen ze in Brussel niet, bureaucraten denken dat de wereld uit brave burgers bestaat, met hier en daar wat uitwassen.

Schoorsteenveger | 22-09-14 | 02:01

@Jan Dribbel | 22-09-14 | 01:56
Turkije..... Dat is *het* land om in de gaten te houden. Heel raar, maar staat zelfs in de bijbel en Nostradamus rept er ook over, Toeval? Weet ik veel.... ik ben dronken en herlees mijn tegels morgen ff mits Joris heeft ingegrepen.

INH.30CL | 22-09-14 | 02:00

Wanneer gaan jullie eens slapen, allesoverheersende comment incrowd?

Plukkiehaar | 22-09-14 | 01:58

@necrosis | 22-09-14 | 01:44
Dan maar een muzaklinkje. Ik moest plots hier aan denken..... gaat eigenlijk over liefde maar is makkelijk te vertalen naar bijna alles..... Nobody Wins!http://youtu.be/-LZ4sKKKLdI

INH.30CL | 22-09-14 | 01:56

(Reuters) - Iran is ready to work with the United States and its allies to stop Islamic State militants, but would like more flexibility on Iran's uranium enrichment program in exchange, senior Iranian officials told Reuters.

haha , het is wat allemaal.

lady blabla | 22-09-14 | 01:56

Van dorp tot dorp rukt het vuiligheid op.
Onthoofden en onthoofden. Het gaat maar door.
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
En bloksnor Erdogan kijkt toe en ziet dat het goed is.
Waar is de Europese Commissie? Die zwijgen, blijven wegkijken en zwijgen.
Misschien zit de schrik er een beetje in, dat hun plannen om de EU te islamiseren lijkt te falen, nu er jihadisten zijn opgepakt, die de EU top wilden uitschakelen.
Dat hadden ze zelf niet kunnen bedenken.
Van Baalen en Verhofstadt die iedere avond thuiskomen en voorzichtig in hun tuin en onder hun bed kijken, of er geen IS-slachter in de buurt is.

Jan Dribbel | 22-09-14 | 01:56

En Allah zwijgt in alle talen, zoals Jahweh en God ook hun bek hielden. Er gebeurt zoveel ellende uit naam van hen, maar ze doen er het zwijgen toe. Het is inmiddels een oorverdovend zwijgen geworden. Degenen die geloven hebben, als het nog even duurt, minder steekhoudende argumenten dan degenen die niet geloven.

Schoorsteenveger | 22-09-14 | 01:51

@INH.30CL | 22-09-14 | 01:38

Gatverdamme.

lady blabla | 22-09-14 | 01:49

Jan Dribbel | 22-09-14 | 01:11

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat nog gelooft ook? Dat meen je toch niet? :o

gaffelbaard | 22-09-14 | 01:46

@INH.30CL | 22-09-14 | 01:38
Doe maar niet.....

necrosis | 22-09-14 | 01:44

@lady blabla | 22-09-14 | 01:20
Ja en morgen komt mijn filmpje. Ik schijt een schijthuis helegaar vol..... wil je een linkje?

INH.30CL | 22-09-14 | 01:38

@necrosis | 22-09-14 | 01:31
islam is islam, geloof is geloof in welke vorm ook. Verder is het een kwestie van interpretatie en *dat* is het grootste probleem.

INH.30CL | 22-09-14 | 01:36

Tegenwoordig lees ik dit soort topics alleen onder invloed van.... dan begrijp ik die hersenloze wereld beter lijkt wel? Als ik dan de volgende dag (nuchter) mijn tegels teruglees denk ik.... Een ding weet ik zeker! Turkije gaat een grote rol spelen in de nieuwe wereldorde. morgen ff gaat kijken wat ik ook al weer plempte.

INH.30CL | 22-09-14 | 01:33

@vander F | 22-09-14 | 01:19
Het zal me jeuken welke vorm van islam ze aanhangen, ze hangen allemaal hetzelfde sprookjesboek aan, en dat neem ik ze kwalijk!

necrosis | 22-09-14 | 01:31

Geheel off topic

Komende nacht komt de Amerikaanse Mars Atmosphere and Volatile Evolution (MAVEN)in een baan om de planeet Mars terecht.tussen 03.30 en 04.45 uur live te volgen via onderstaande link.

www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.h...

lady blabla | 22-09-14 | 01:20

Cuyahoga | 21-09-14 | 21:23.
Taqiyya?
Turkije is Soenitisch m'n waarde,
je denkt toch niet dat die zich bezighouden met Sjiitische waarden en normen?

Kijk gewoon lekker een potje liegen daar is Erdogan helemaal niet vies van,
en daar hoef je niet zo'n obscuur middeleeuwse term voor te gebruiken,
die term wordt alleen door verhitte Islam stalkers gebruikt,
hebben ze ooit ergens gelezen of zo.

vander F | 22-09-14 | 01:19

gaffelbaard | 22-09-14 | 01:00
Tsja, zo iemand als Ebru leest alleen de advertentieblaadjes.
De koopgoot is haar referentiepunt.

Jan Dribbel | 22-09-14 | 01:11

milky bar | 22-09-14 | 01:05
Umar om een standpunt vragen, is dat niet een beetje veel gevraagd?
Ook Erdogan kan geen standpunt innemen. Hij belooft de islamitische heilstaat, IS legt diezelfde heilstaat op. Hij kan ze niet afvallen, al zou hij het willen. Double bind....

Schoorsteenveger | 22-09-14 | 01:10

Ik kan geen stukjes meer van Ebru lezen tot ze een standpunt inneemt inzake Yasmina Haifi.

milky bar | 22-09-14 | 01:05

Nog een overeenkomst..
Ebru Umar: '.. ik wist het niet..'

Dat is de Nederlandse vertaling van het Duitse
'Ich habe es nicht gewüsst'

gaffelbaard | 22-09-14 | 01:00

@ZSU-23-4 | 22-09-14 | 00:54
Die laatste zin is de ultieme kop, spijker en raak.
Als men Ghadaffy met rust had gelaten, was het in Libië niet zo'n teringzooi geweest.

necrosis | 22-09-14 | 00:58

toetanchamon | 21-09-14 | 21:29
Misschien mogen die dienstjes er niet over praten van hun grote baasjes, heb je nu eenmaal als je informatie achter moet houden om ook politici en dus de baas niet teveel te schaden enzo.
Overigens, IS is volledig in overeenstemming met de werkelijke islam, dus ik zie het interpretatieprobleem weer niet zo.
Enne, Assad proberen te laten duikelen is wel een riskant spelletje, dat lijkt me inmiddels duidelijk. Gelovige honden hebben nu eenmaal een korte halsband nodig.

ZSU-23-4 | 22-09-14 | 00:54

necrosis | 22-09-14 | 00:40
Pfff. Ach, .. de VS..
Obama is een islamieten-holmaat. Die neem ik al heel lang niet meer aux serieux.

gaffelbaard | 22-09-14 | 00:49

@necrosis | 22-09-14 | 00:41
Heel vreemd, maar daar kwam ik niet op ;)

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:48

Haarlem noord, veel succes de komende tijd.
toetanchamon | 21-09-14 | 21:16
Haarlem Noord?
Woont daar iemand die het wel snapt ofzo?

ZSU-23-4 | 22-09-14 | 00:42

@Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:38
Je had toch gewoon het tooltje aan kunnen slingeren en een muzakje uit mijn archief kunnen recyclen?

necrosis | 22-09-14 | 00:41

@gaffelbaard | 22-09-14 | 00:37
En toch wil de VS graag dat Turkije lid wordt van de EU, iets wat ik absoluut niet zie zitten.

necrosis | 22-09-14 | 00:40

@necrosis | 22-09-14 | 00:37
Het is hier stilletjes. En toen dacht ik, waar blijft necrosis?

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:38

En wat is de overeenkomst? Met WO2?
In WO2 wilde Turkije de nazi's niet aanpakken (ze bleven zgn 'neutraal' maar sloten wel een vriendschapsverdrag met nazi-duitsland!).
Nu, in WO3, wil Turkije ISIS niet aanpakken (maar gooien het wel op een akkoordje met ISIS).

Dit zal leiden tot veel internationale kritiek op Turkije.

gaffelbaard | 22-09-14 | 00:37

@Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:30
Hoe bedoel je?
Heb ik wat gemist?

necrosis | 22-09-14 | 00:37

Goh niks over de Staatsloterij op GS, die voor de zoveelste maal de boel flest.Zeker goeie vrienden met de Telegraaf.

Torquemada | 22-09-14 | 00:35

@necrosis | 22-09-14 | 00:28
Daar ben je eindelijk.

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:30

@Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:23
Truste, graaf.

Een verbod op islam in NL zal het ISIS-probleem hier te lande afdoende oplossen. Vooral als we alle ISIS-vrienden uitzetten naar het door ISIS ingerichte Islamitisch Reservaat.

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:29

@Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:23
Heel simpel, Erdogan moet weg!
En de door hem aangestelde topmensen in het leger ook.
*en Assad moet blijven*

necrosis | 22-09-14 | 00:28

Ataturk zou de IS met de militaire middelen die Turkiye ter beschikking staan van de aardbodem geveegd hebben.
Een klein requiem:
"Turkije werd ingesteld als lekenstaat, en de oude islamwet de Sharia werd afgeschaft. Verschillende islamitische gebruiken als polygamie werden afgeschaft, en er werd een strikte scheiding van kerk en staat uitgevaardigd. Soms uitte dit zich ook in eerder paternalistische regeltjes, zoals het verbieden van het dragen van het klassieke hoofddeksel, de fez, deze werd vervangen door een pet of een hoed en het verbod op de hoofddoek in overheidsinstanties. Dit uitte zich ook in de gelijkwaardigheid van man en vrouw, en vrouwen kregen dan ook stemrecht in 1924 (in België gebeurde dit pas in 1948, in Nederland in 1919). Ook de discriminatie tussen moslims en andersgelovigen werd afgeschaft."

de honden blaffen... | 22-09-14 | 00:25

@PrinsesStoepje | 21-09-14 | 23:41
Van mij wel.

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:25

Ik ben naar bed. Als iemand nog een oplossing weet voor het IS probleem, lees ik dat morgenvroeg graag. Laat jullie fantasie de vrije loop guys and girls.
*out*

Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:23

Peggold is zo'n getrainde ontkenner van feiten, dat hij ook zijn eigen dood zal ontkennen, te zijner tijd natuurlijk, maar ik voorspel het nu al.

Hij zal daarna nog eeuwen bekend blijven als het spook der staten generaal, rammelend met kroonjuwelen, *hervormingen* mompelend en *geen bevolkingsgroepen wegzetten* scanderend.

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:23

@Stormageddon | 21-09-14 | 23:58
In het Turkse krantenbericht dat Ebru linkte, wordt niet gezegd dat de vrijlating door diplomatie kwam. Wel wordt gezegd dat de geheime diensten dit bewerkstelligd hebben.
www.todayszaman.com/diplomacy_turkey-s...

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:16

Dhr. de Wit | 22-09-14 | 00:07
Als je geluk hebt maken ze een archief aan genaamd "onderbuik" om daar alles in te schuiven om het nooit te gaan lezen.

Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:15

@Dhr. de Wit | 22-09-14 | 00:07
Gaat niet gebeuren. Ze zullen tot hun dood blijven wegkijken. En daarna waarschijnlijk ook nog. Ze zijn onverbeterlijk.

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:13

dsm_IV | 22-09-14 | 00:03
Interessant artikel ja. Valt me toch al op dat er in het duitse parlement meer mensen zitten die goed nadenken. Dit in tegenstelling tot onze 2e kamer.

Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:11

Ebru, kun je een slof sigaretten meenemen voor me?

Nacho_Vidal | 22-09-14 | 00:10

Nu kan je de volgende keer lekker goedkoop logeren in Izmir, mevrouw Umar. En zo denkt u ernstig genomen te worden door uw lezers?

Zyprexa20mg | 22-09-14 | 00:09

Meneer Erdogan heeft zat uit te leggen en is met allerlei lohse zaakjes bezig.zolang het maar geld oplevert. IS soennitisch Turkije idem dus bijt elkaar niet zo.

dsm_IV | 22-09-14 | 00:09

Wanneer vallen de schellen nou van de ogen van de 125 koranliefhebbers in de TK, kutverdomme!
De hele niet-MSM staat bol van de feiten maar ze willen het niet zien!
Je maakt mij niet wijs dat GS niet gelezen wordt door TK leden.
Ben in staat om alles uit te printen en dagelijks op te sturen.

Dhr. de Wit | 22-09-14 | 00:07

@dsm_IV | 22-09-14 | 00:05
Locals, misschien? Mosulenaren?

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:07

Beschouwt het Westen een ISIS aanval in Turkije als een aanval tegen (of op zijn minst richting) het Westen? En wil Erdogan misschien wel dat ISIS Turkije aanvalt (of in ieder geval de grens oversteekt) zodat het handje van Turkije nog langer opgehouden kan worden? En gebruikt Turkije dat als brug om toe te treden tot de EU met de ISIS-buffer-kaart?

apigisacop | 22-09-14 | 00:06

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:02
Duidelijk. De 3 niet-Turken waren al van IS zegt mijn gekke breintje, dat nogal lang met dit soort ops gewerkt heeft.

Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:06

@Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:02
Dan wordt ik nieuwsgierig waar zouden dan die andere 3 vandaan komen?

dsm_IV | 22-09-14 | 00:05

@Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:54
Er zijn 46 Turken vrijgelaten en 3 niet-Turken die op het consulaat in Mosul werkten. Samen 49.
*mysterie opgelost*

Lewis Lewinsky | 22-09-14 | 00:02

Stormageddon | 21-09-14 | 23:58
Ik had begrepen dat ze door een uiterst geheime actie van de Turken, waarover niet gecorrespondeert kan worden vanwege geheim, zijn bevrijd. Bevrijden lijkt toch meer op een spannende actie, dan met overleg iemand vrij te laten komen. Maar ik geef je gelijk, allemaal een rookgordijn om maar niet te hoeven bekennen dat ze overleg met IS hebben gevoerd.

Graaf van Egmont | 22-09-14 | 00:02

IS als afkorting voor de Islamitische Staat kan helemaal niet.

Die afkorting is al decennia geleden geclaimd door een
ander clubje van gewelddadige debielen, de Internationale Socialisten

Pieter V | 22-09-14 | 00:00

@Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:38
Er is geen diplomatie zonder erkenning. Veel simpeler kan ik het niet stellen. Dus: door diplomatie gijzelaars vrij krijgen is niet alleen erkennen, dat is koehandel. Wat denk jij, dat dat bewijs op een briefje komt met de handtekening van die Turkse malloot eronder? Duh.
Circumstantial evidence is evidence in it's own right.

Stormageddon | 21-09-14 | 23:58

appelvink | 21-09-14 | 23:53
Ik vind zo wie zo dat Ebru mij wat te vaak naar Turkije begeeft, terwijl Bos en Lommer toch voor haar het gedroomde paradijs schijnt te zijn. En ze gaat toch alleen maar om die Turken af te zeiken. Wat is het nut daarvan?

Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:58

Wat mij brengt op de 46 vrijgelaten gijzelaars van Ebru. In andere berichten wordt gesproken van 49 gijzelaars. Dat is mijns insziens belangrijk, omdat ik graag de namen en rugnummers zou willen weten van die andere drie. Misschien mensen van de militaire en andere inlichtingendiensten, die voorlopig als liaison ter plaatse blijven?

Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:54

Best wel sielug wanneer je eigenlijk niets weet en alles maar uit de media moet halen en er maar een slag naar moet slaan.
Medelijden met die mensen, ohnee toch niet want onwetendheid is een gevolg van een gebrek aan ambitie.

Jim Lovell | 21-09-14 | 23:54

Het hele Midden-Oosten, met uitzwaaiers tot en met Turkije, kortom alle woestijnbewoners, maar met name aanhangers van massamoordenaar en pedo-profeet Mo hebben een dusdanige achterstand op beschaving, eruditie, en educatie dat met recht kan worden gevreesd voor de levens van de hele westerse bevolking.
Dat Ebru nu nog rustig op 'n turks strandje kan liggen, komt overeen met 'n Bed &Breakfast in 'n mooi rustig dorpje in Zuid-limburg, waar haatbaarden nog geen voet aan de grond hebben gekregen.
Vergelijk dat dorpje met de huidige Haagse Schilderswijk. U zult huiveren en walgen.
Islam is ondergang van de beschaving der mensheid.

appelvink | 21-09-14 | 23:53

apigisacop | 21-09-14 | 23:46
Zie je wel, als je een beetje doordenkt, vinden we nog wel meer walletjes. Erdogan heeft over een jaar of drie de personen Saddam, Assad, Khadaffi, Putin en een Iraanse ayatollah in zich verenigd.

Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:51

Het zou mij niet verbazen als achteraf duidelijk wordt dat die Erdogan een deal heeft gesloten van IS, jullie laten die gijzelaars vrij, dan los ik geen schot op jullie. IS is immers succesvol bezig om het Koerden "probleem" voor hem op te lossen. Dat IS daarnaast nog tienduizenden uit andere minderheden over de kling jaagt, soit. Tijd voor een paar kolonels of generaals om daar het heft weer in handen te nemen, die weten wel hoe korte metten te maken met islamitisch fundamentalistisch terrorisme.

h.a.k. blok | 21-09-14 | 23:50

PrinsesStoepje | 21-09-14 | 23:41
Jij? Lekker belangrijk.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-09-14 | 23:49

@Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:47
LOL

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:48

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:41
Ja natuurlijk. Als ik wil duiden doe ik dat meestal in Jip en Janneke taal.

Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:47

@Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:39 Zeker. Olie uit het Kalifaat, gas uit Azerbeidzjan, ongehinderd door Europese boycots handel voeren met Roesjland, militaire steun uit Amerika... met recht een hoerenjong die Erdogan.

apigisacop | 21-09-14 | 23:46

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-09-14 | 23:36
Ik mag me toch wel ergeren als het stukje over van alles gaat behalve over Erdogan?

PrinsesStoepje | 21-09-14 | 23:41

@Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:39
Kijk. Dat is taal die ik wel begrijp.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:41

De foto klopt. Hun omstandigheden kloppen. Dat ze er goed uitzien klopt. Je gaat je eigen mensen toch niet iets aandoen?

Patatter | 21-09-14 | 23:39

Ik vermoed zo maar, dat Turkije al een tijdje van twee walletjes, misschien wel drie, eet.

Graaf van Egmont | 21-09-14 | 23:39

@Stormageddon | 21-09-14 | 23:29
Dank voor je duidelijke en uitvoerige antwoord.

Een echt bewijs voor de steun van Erdogan zie ik er niet in. Zal aan mij liggen.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:38

PrinsesStoepje | 21-09-14 | 23:34
Doe eens niet zo flauw zèg! Tutta.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-09-14 | 23:36

Kom nou eens met je luie reet van dat strand af en doe eens een boekje open over de rol van Erdogan bij IS. Dan kunnen wij ook eens profijt hebben van jouw Turkse paspoort. En dan graag zonder flauwe verwijzingen naar de PVV of Israël. Ik word een beetje moe van dat verwende koffieleuten. Chop chop, aan het werk meisje!

PrinsesStoepje | 21-09-14 | 23:34

@apigisacop | 21-09-14 | 23:10
Tja. De uitroeiing van Koerden zou de Turken inderdaad niet slecht uitkomen. Zelf kunnen ze zich zoiets niet echt meer veroorloven. De laatste keer met die Armeniërs achtervolgt ze nog steeds. Het is een motief voor Erdogan om het kalifaat rustig z'n gang te laten gaan en zelf "schone" handjes te houden.

Stormageddon | 21-09-14 | 23:33

@Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:02
De vrijlating van 46 Turkse gijzelaars dankzij "diplomatieke" middelen. Diplomatie met een "staat" die niet wordt erkend?! Huh? Hoe werkt dat dan? Blijkbaar heeft de regering Erdogan dus wat ingangen in de ISIS. Achterdeurtjes. Ergo: Diplomatiek anaal verkeer. Welnu, niemand wordt graag zomaar in de reet geneukt, zelfs een zelfbenoemde kalief niet.

Diplomatieke koehandel als het vrij krijgen van gijzelaars werkt alleen als je wat te bieden hebt aan de tegenpartij die jouw onderdanen gijzelt. Dat kan van alles zijn: geld, militaire steun, diplomatieke of politieke steun of niet-aanvalsverdragen; hoewel die laatste sinds Molotov-Ribbentrop natuurlijk geen flikker waard zijn zonder dwangmiddelen, dat weet iedereen, zelfs ongeletterde haatbaarden.

Conclusie is eenvoudig: ISIS heeft ook zonder de gijzelaars op één of andere manier de ballen van Erdogan stevig in de hand. Wat het ook is, op Turkije hoeft het westen niet te rekenen als het op het uitroeien van ISIS aankomt. Het gebruik van NAVO-bases in Zuid-Oost Turkije zullen ze niet helemaal tegen kunnen houden (de jure weliswaar Turks grondgebied, maar de facto zijn de Amerikanen er de baas) maar actieve steun hoeft Oboema niet te verwachten.
Leuk hè, zo'n Arabische lente? Je zou er bijna spontaan van op de tafel gaan dansen.

Stormageddon | 21-09-14 | 23:29

@Shadow112 | 21-09-14 | 23:14 't zal toch niet zo zijn dat we weer een Turkenprobleem krijgen in NL, zoals eind jaren 80, begin jaren 90. Wat je zegt klopt, Turken leveren nauwelijks meer hinder dan tokkie Nederlanders, ook in het Westen. Maar gelukkig kan alles nogsteeds kapot, het zal me niks verbazen als de Turken straks de haatbaardkaart toegespeeld krijgen in NL.

apigisacop | 21-09-14 | 23:24

@apigisacop | 21-09-14 | 23:10
Dat zou een motief kunnen zijn, ja. Maar een echt bewijs voor de steun van Erdogan aan ISIS is het niet.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:16

Geen idee hoe het in de rest van Nederland is, maar hier (omgeving Zwolle) heb ik persoonlijk nooit last gehad van Turken. Meesten hebben een eigen bedrijf, en de anderen zijn goede krachten.
.
Ja, ze hebben een soms nog "eer" probleem, een vader van een Turkse kennis verhing zichzelf omdat het bedrijf failliet ging. Maar zo ken ik helaas ook een Nederlander die geen uitweg meer zag.
.
Turken en Molukkers kunnen in Nederland echt wel een positieve bijdrage leveren... Alleen die Rif-apen verpesten alles voor iedereen!

Shadow112 | 21-09-14 | 23:14

@jipje | 21-09-14 | 22:21
Bij voorbaat dan maar geen cent naar Turkije ze hebben met hun dubbele paspoort gangers de hele EU al leeg geschraapt.

dsm_IV | 21-09-14 | 23:10

@Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:02 Koerden uitroeien is de grote gemene deler.

apigisacop | 21-09-14 | 23:10

Dat krijg je als je je stukken op het strand schrijft: het hangt weer als los zand aan elkaar.

Djong | 21-09-14 | 23:08

@dsm_IV | 21-09-14 | 22:35 Alleen namaak, maar goedkoper dan Beverwijk

apigisacop | 21-09-14 | 23:08

Umar lijkt ons iets te willen duidelijk maken, maar wij weten dat allemaal al. Ze praat tegen zichzelf, heeft er moeite mee te aanvaarden dat het in Turkije langzaam bergafwaarts gaat. Open deur, Umar, het is wat het is.

Schoorsteenveger | 21-09-14 | 23:04

@Stormageddon | 21-09-14 | 22:54
Welk bewijs?

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 23:02

Goed verdienen aan de olie vanuit de ISIS gebieden.
Hulp als ISIS, Turkije aanvallen door de Navo.
Eigen bevolking vindt het prima, ISIS = moslim, en Erdogan is erg moslim. Koerden worden uitgemoord. En dat vindt Turkije ook prima.
Het is gewoon een moslimland geworden, dat in de Navo zit.
Waar moet ik verbaasd over zijn eigenlijk?

Wim Venijn | 21-09-14 | 22:59

Kortom: Erdogan steunt ISIS. Dat wisten we al, maar nu is het bewijs binnen. Mooi. En nu?

Stormageddon | 21-09-14 | 22:54

@marlinn | 21-09-14 | 22:09
Goede samenvatting van Ebru's stuk. Alleen vergeet je T1: Erdogan hartje ISIS.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 22:49

@Schwanz | 21-09-14 | 21:42
Ik weet niet of de Koerden voor het jaar 700 christenen waren. Maar doe gerust een link.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 22:48

@Schwanz | 21-09-14 | 21:42
De Koerden zijn al 1300 jaar moslim. Dat is best lang. Zo'n 50 generaties.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 22:46

De Arabische lente heeft de Turkse grens bereikt.
Erdogan heeft een probleem.

de honden blaffen... | 21-09-14 | 22:37

@Snowy2000 | 21-09-14 | 21:26
In Turkije kan je jezelf dood kopen aan IS merchandise. Men is er daar zeker niet kritisch over zolang er geen Turkse koppen rollen.

dsm_IV | 21-09-14 | 22:35

Turkije (Erdogan) uit de NAVO en Syrie (Assad) erin. Het is maar een idee.

boasatlas | 21-09-14 | 22:35

@Schwanz | 21-09-14 | 21:23

Een soennitisch minderheid? welke wiki heb je geraadpleegd?

dsm_IV | 21-09-14 | 22:30

Tijd voor het Turkse leger om het heft weer eens in eigen handen te nemen...

da wizard | 21-09-14 | 22:30

Zitten Jos van Baalen en die andere Eppo er al, beetje hun momentje weer dit.

toetanchamon | 21-09-14 | 22:28

@macmiep.nl | 21-09-14 | 21:14
Ataturk is de gene die het laatste kalifaat om zeep heeft geholpen. Erdogan de narcist is niet te beroerd om dit in ere te herstellen met nu nog meer land.

dsm_IV | 21-09-14 | 22:24

Wist al dagen dat de luitje met de Turken aan de slag waren. Zo is ook alom bekend dat Turkije gewoon olie koop van de IS fascisten. Gezien de Turkse fascistische achtergrond valt de appel niet ver van de boom. Ik weiger me nog langer te laten voor liegen. De tweet kan je voor lief nemen maar ook dat is retoriek van de Turk. Die poorten pas open gooien als er hordes journalisten zijn geland is ook alleen maar gedaan om het fijne moslim masker niet te laten vallen.

dsm_IV | 21-09-14 | 22:21

Dit is een hele slimme streek om Turkije bij de EU te betrekken..... mark my words.

jipje | 21-09-14 | 22:21

Turkije ? Lekker belangrijk...

De hersenloze | 21-09-14 | 22:15

moslims*

JoKu | 21-09-14 | 22:13

weetje en die turken hebben slacht regels vanwege oorlog, en hoofddoekjes vanwege oorlog.. alst geen oorlog is bij hun kunnen ze het slachten op zoveel andere manieren interpreteren net als het dragen van hoofddoekjes... (wat tegen het zand is en hinderlijk lang haar natuurlijk).

maarja, imigreeg gezellig naar Holland met ze alle joh! We hebben hier laatst nog het Bijbelboek van de apocalypse toegevoegd aan de andere 2 Bijbelboeken.
En al last van overbevolking.

JoKu | 21-09-14 | 22:13

Turkije is niet verplicht om 1,5m vluchtelingen op te nemen he. Het is nogal wat. En dan gaat zo'n afzichtelijk verwend gedrocht opgelucht ademhalen dat je 'daar niks van merkt op het strand'. Het enige probleem dat ze daar heeft is dat zand in dat gortdroge soa reservoir van haar.

Turkije heeft er alle baat bij om militair niet mee te doen. Iedereen die Turkije (in het algemeen en Erdogan in het bijzonder) liever ziet struikelen dan floreren zal dat toewijzen aan: ISIS support. Maar dat is niks anders dan opportuun politiek gezwetst. Ook in 2003 was Turkije tegen interventie in Irak, hoewel Saddam nou niet bepaald vrienden was met Turkije.

Na de interventie zijn straks alle Westerse machten weer teruggetrokken, maar zit Turkije opgescheept met het probleem (ver weg van de stranden en de soa kutten). Bij elke interventie heeft Turkije de grootste rekening gehad, zonder dat daar iets tegenover stond. Nu is Turkije zowel diplomatiek als politiek sterk genoeg om tegen de wereld te zeggen dat ze een eigen koers zullen varen. Dat is in ieder geval het signaal dat ze afgeven.

Een ieder die nu een dansje doet 'Turkije heeft geen gegijzelden meer DUS moeten ze meevechten', zal van een koude kermis thuis komen.

"Als ze niet meevechten, is dat het bewijs dat Turkije ISIS steunt!!" Voor binnenlandse politieke agenda's zal dit veelvuldig gebruikt worden om stemmen te winnen/zichzelf te profileren. Maar in de internationale arena slaat deze bewering geen deuk in een pakje boter.

terrormannetje | 21-09-14 | 22:12

@Lewis | 21-09-14 | 21:36
Klopt, het valt mee. En dat geldt ook voor Ebru's stukkie.
.
Haar verhaal:
"P1: Je hoort weinig uit Turkije terwijl het land het dichtst bij het conflictgebied ligt.
P2: Alleen goed nieuws wordt weergegeven; als propaganda.
P3: Turkije gebruikte de gijzeling om niets te hoeven doen tegen IS, maar zal nu na de bevrijding nog steeds niets doen. Conclusie: Ze zijn niet tegen IS."
.
Jouw verhaal: "Waar gaat het over? Oh ja hierover. Maar je noemt Israel, en daar gaat het niet over. Je bent een toffe chick die niet kan schrijven."
.
Qua samenhang staan jullie staan wel ongeveer quitte dacht ik zo.. genoeg om geen verwijten te maken :)

marlinn | 21-09-14 | 22:09

Geniepige Turken.
De NL Turk heeft het niet van een vreemde.

lady blabla | 21-09-14 | 22:07

toetanchamon | 21-09-14 | 21:29
Dat is zeer zeker heel merkwaardig.
Met al die veiligheidsdiensten die alles in de gaten houden etc.
Zou niet als een verrassing mogen komen....

Ommezwaai | 21-09-14 | 22:06

Daar gaat mijn 5* all in ressort met lekker eten en koud biertje en natuurlijk een lekker weertje. Kloot hommels dat ze er zijn, moet uren meer gaan vliegen tegen meer geld. grgrgrg kunnen zie niet ophouden daar.

dwar | 21-09-14 | 22:06

@Zoetwaterpanharing

Inderdaad, geen speld tussen te krijgen natuurlijk.

Lewis | 21-09-14 | 22:02

Kijk ik teveel Homeland, of ben ik de enige die denkt dat de vrijgelaten ex-gegijzelden weleens een dubbelrol kunnen hebben.

apigisacop | 21-09-14 | 22:02

Turkije en de IS kunnen elkaar wel gebruiken, anders was ISIS bij Kobani meteen de Turkse grens wel over geramd.

Zoetwaterpanharing | 21-09-14 | 21:49

@ dirkieeee | 21-09-14 | 21:15
Het is een vrouw

DJmarco | 21-09-14 | 21:44

tis maloterie voor houdbaarheid en het komt van bovenaf.

M.a.w. het niveau van een stuk ruimte-puin neerstortend op de aarde. Hoog dan? Nee, Einstein.

JoKu | 21-09-14 | 21:43

Nou d a n maar gauw weer amerika en israel de schuld geven ..... je weet toch

lidlbier | 21-09-14 | 21:42

@Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 21:25
Koerden/Koerdistan is van oorsprong christen. Je reactie geeft maar aan hoe gevoelig en kortzichtig dit blijkbaar is. Bekering Koerden tot islam vond plaats in ver verleden. Kortom, het is een religieuze mix die veel conflicten veroorzaakt, net als Yezidi (duivelsaanbidders, in de 21e eeuw?). Dat is de kern van het probleem, wie wat aanbidt is bijzaak.

Schwanz | 21-09-14 | 21:42

ja pa jaar terug die die Turkse baas zeker pvda mojo.

partij van de arbeid.. haha. Wasdat? vakbond holland?

net als isis en is en al-qaida.. ze willen alleen maar eigen hekje eigen wetje.. moeilijk he, samen delen samen spelen

JoKu | 21-09-14 | 21:41

Tja had ie nou maar een westerse cursus draaien gevolgd..... hom of kuiyt is nou eenmaal veel te duidelijk

lidlbier | 21-09-14 | 21:40

ja die baas van Turkije deed pcies wat je altijd stelt als draaikonten ;s

dat was wel in het nieuws een tijd teroek

JoKu | 21-09-14 | 21:37

@marlinn 21:19
Valt wel mee, toch?

Lewis | 21-09-14 | 21:36

Islam is the root of all evil today.

eerstneukendanpraten | 21-09-14 | 21:35

Erdogan is een grote terrorist. Dus Turkije moet de NAVO uitgeknikkerd worden. Israël hoort bij de NAVO en niet die achterlijke Turkije.

Wonderful-Life | 21-09-14 | 21:34

Ja, Erdogan maakt veel vrienden. Bij ISIL bedoel ik dan. Wat een topvent. Zijn onze patriots al terug? We hebben ze hier straks hard nodig.

Piet Karbiet | 21-09-14 | 21:29

@Ommezwaai | 21-09-14 | 21:18
Ik blijf het heel raar vinden dat het hele westen actief was/is in Irak en niemand isis zag aankomen..... althans zo willen ze dat wij het gaan zien waarschijnlijk. http://www.theguardian.com/world/2014/sep/08/isis-jihadis-using-arms-troop-carriers-supplied-by-us-saudi-arabia

toetanchamon | 21-09-14 | 21:29

Turkije is stiekem gewoon blij dat IS Koerden in Syrië afmaakt.

geomario | 21-09-14 | 21:29

Dit is niet de eerste keer dat IS gijzelaars vrijlaat. Als ik het goed heb begrepen laten ze gijzelaars vrij in ruil voor losgeld, behalve als het om Amerikaanse en Britse gijzelaars gaat, want de VS en VK willen niet onderhandelen (laat staan losgeld betalen), en dus loopt het zeer slecht af voor de Amerikaanse/Britse gijzelaars.

Grrrrbachov | 21-09-14 | 21:27

@ Cuyahoga | 21-09-14 | 21:23

Voor wie Turks spreekt valt dat wel mee...

'Minareler süngü, kubbeler miðfer
Camiler kýþlamýz, mü'minler asker
Bu ilahi ordu dinimi bekler
Allahu Ekber, Allahu Ekber'

HoogToontje | 21-09-14 | 21:25

@Schwanz | 21-09-14 | 21:23
Jezidi's zijn geen christenen. Van de Koerden is 90% moslim, 10% jezidi.
Kortom: alleen je nick is goed gekozen, lul.

Lewis Lewinsky | 21-09-14 | 21:25

De houding van Turkije wat is betreft?
Één woord:
Taqiyya

Cuyahoga | 21-09-14 | 21:23

Kunnen we voortaan i.p.v. IS/ISIS/ISIL, etc. niet gewoon spreken over soenitische minderheid in het midden Oosten? S.M. voor mijn part, past goed bij geweld. Yezidi=christen, Koerd=christen, Maliki/Abadi=shiiet, Saudi=salafist. Allemaal ordinaire stammen-/godsdienstoorlogen. Net zoals ooit in het nu relatief beschaafde W-Europa katholieken en protestanten elkaars hoofden afhakten. en.wikipedia.org/wiki/European_wars_of...

Schwanz | 21-09-14 | 21:23

Reden om ze direct uit de navo te gooien.

newray | 21-09-14 | 21:22

@Lewis | 21-09-14 | 21:16
Over onsamenhangend verhaal gesproken; lees je eigen comment eens.

marlinn | 21-09-14 | 21:19

Duidelijk stukje Ebru.
.
O ja, ongezien het lazarus voor Erdogan....
Deze man heeft IS stiekem in het zadel geholpen en uiteindelijk gehouden.
Nu heeft deze corrupte bromsnor spijt en doe huilie en huilie richting Westerse wereld.
Zoek het maar uit.

Ommezwaai | 21-09-14 | 21:18

Wat een onsamenhangend verhaal. Wat is de clou nou precies? Nou ja, oke, dat Turkije IS niet aan wil pakken.
En het toch nog even klaarspelen Israël een sneer te geven terwijl dat land hier verder niets mee te maken heeft, bah.
Je lijkt me sympathiek, Ebru, en ik vind je vaak moedig, maar het niveau van je stukjes hier is vaak erg laag.

Lewis | 21-09-14 | 21:16

Haarlem noord, veel succes de komende tijd.

toetanchamon | 21-09-14 | 21:16

Waarom hangt Erbu eerst een heel lang lul verhaal wanneer ze eindelijk to the point komt?

dirkieeee | 21-09-14 | 21:15

Als dat de foto van vrijgelaten gevangenen is dan betreft het niet de ware ISIS. Of ISIS is een Turkse organisatie dat kan ook.

wakkere_nederlander | 21-09-14 | 21:14

Tsja. Die Atatürk was toch wel een hele slimme man. Kerk en staat horen gescheiden te zijn, dan krijg je over het eerste tenminste geen gedonder als: "Mijn godje is beter dan jouw godje en als je dat niet vindt sla ik je op je neus." Nu Erdogan dit terugdraait is maar de vraag welke kant Turkije opgaat. Wie gaat voor: Allah c.s. of de EU/NAVO....

MacMiep.nl | 21-09-14 | 21:14

Ik had niet veel anders verwacht.
Mits er niets te winnen is voor ISIS laten ze dit soort gijzelaars niet gaan.
beter propagandamiddel is er niet als de Turkse consul te onthoofden.
Turkije speelt een heel gevaarlijk spelletje.
De IS stopt niet bij een landsgrens dat hebben ze al veelvuldig laten weten.

miko | 21-09-14 | 21:13

Dank, mevrouw Umar. Kunt u het nieuws uit Turkije niet een tijdje blijven duiden? De MSM zijn er te lui voor.

hatari | 21-09-14 | 21:10

Ik heb die eerste zin toch zeker al een keer ergens gelezen?

tattooboer | 21-09-14 | 21:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken