Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slap OM laat haatbaardjes lopen

horenzienzwijgen.gifHet Openbaar Ministerie in Den Haag heeft gisterenochtend twee mannen laten oppakken die aanwezig waren bij de demonstratie in Den Haag van vorige week donderdag. Het gaan op een 32-jarige man uit Den Haag en een 32-jarige man uit Amsterdam. De man uit Amsterdam is naar Politiebureau Hoefkade Den Haag gebracht voor verhoor. De ander zat op bureau Heemstraat. Bij de demonstratie van vorige week zouden volgens het OM toch strafbare uitlatingen zijn gedaan. In het persbericht zegt het OM: "De verdenking tegen deze personen bestaat uit het in vereniging aanzetten tot geweld tegen een bevolkingsgroep wegens geloof en ras. Daarbij worden zij verdacht van groepsbelediging eveneens in vereniging gepleegd." Toch zijn de mannen in de middag alweer heen gestuurd. Volgens een van hen, met wie de redactie kort sprak, heeft er een verhoor plaatsgevonden maar is hij direct daarna weer naar huis gestuurd. De politie heeft tijdens het verhoor al gezegd dat de arrestant 'zo weg mocht'. Daarnaast werden er amper kritische vragen gesteld of doorgevraagd als men tijdens het verhoor zweeg. Het is dan ook onze inschatting dat deze arrestaties politiek gemotiveerd zijn. Burgemeester Jozias van Aartsen is de afgelopen dagen flink onder vuur komen te luggen. Dat het OM nu pas iets strafbaars zou hebben geconstateerd is opmerkelijk, er was een videowagen aanwezig tijdens de demonstratie, daarnaast was er een officier van justitie en een Arabisch sprekende agent beschikbaar om tijdens eventuele strafbare feiten in te grijpen. Dat is toen niet gebeurd. Ook na de demonstratie zei Van Aartsen in eerste instantie dat er geen grenzen zijn overschreden. Dat strookt ook met de bevindingen van de dienstdoende agent tijdens het protest. Pas nu er politiek ophef is over zijn optreden, inclusief de oproep om op te stappen, zijn er arrestaties verricht. Bovenstaande verhaal is de liefdevolle verzoening tussen GeenStijl en DeWareReligie.nlnet. Een bestand, bereikt nog vóór het vrijdagmiddaggebed. Azzedine, Rudolph, lieverds, dikke pakkerd van ons en heb een mooie Gay Pride dit weekend: WE ZIJN HET EENS!

Reaguursels

Inloggen

@neuk jeus | 01-08-14 | 14:47
Nog maar wat dieper in de geschiedenis duiken vrees ik. Stoppen bij de vorige eeuw is niet reëel als je iets wil aan kaarten, en hier de geschiedenis in betrek dan moet je deze over de gehele linie door worstelen en weer geven dan ben je goed bezig. Dit is uit- pikkerij om andere aan jou zijde te krijgen. Een vorm van geschied vervalsing noemt men dat. Zo iets als wat de Turken doen met de Armeense genocide.

dsm_IV | 02-08-14 | 23:53

@ harstef | 02-08-14 | 12:38 etc etc etc.
Als er geen opwarming mogelijk was en er dus geen verandering mogelijk was dan hadden we nog steeds een ijstijd gehad en wolharige neushoorns, mammoeten en de rest.
Maar die hebben we dus niet. Dus de logica ontgaat me even waarom er geen opwarming of afkoeling mogelijk is. Ik heb mijn aluhoedje ook niet op, kan het natuurlijk ook door komen.
Ik zei dus 2, 3 graden in een paar jaar. Jij maakt er helemaal geen opwarming mogelijk van wat dus nergens op slaat.

En als klap op de vuurpijl gaan beweren dat we het klimaat kunnen gaan veranderen.
Dat is nou net de gein. Al eens het woord "klimaat" opgezocht in een woordenboek ?
Ook een weeronline en een KNMI (jawel) gaven het volgende aan;
"Klimaat
Met het klimaat omschrijft men de gemiddelde omgevingsomstandigheden (temperatuur, neerslag, zonneschijn) voor een bepaalde plek op basis van gegevens gemeten over een langere periode (meestal 30 jaar). Een momentopname wordt als het weer gezien."
www.klimaatinfo.nl/
Jij bent dus aan het beweren dat wij het weer wereldwijd over periodes van 30 jaar naar onze hand kunnen zetten. Hoe ? we bestempelen koolzuurgas als milieuvervuiling of niet ?
Eerste probleempje is al dat de uitstoot door Homo Sapiens wereldwijd jaarlijks een 0,43 % is aan broeikasgassen. De rest, 99,67 % is gewoon puur natuur. (volgens de eigen cijfers van Grienpies)
De volgende stap is dat koolzuurgas al voor grootste gedeelte als broeikasgas wordt overvleugeld door simpele H2O. Denk aan wolken bijvoorbeeld. etc etc
Ergo, Gewoon klinklare nonsens dus.
Volgende is;
"Weersvoorspellingen
Tegenwoordig kan men voor de korte termijn het weer redelijk nauwkeurig voorspellen. Voor de lange termijn is dat onmogelijk, omdat de uiteindelijke weersomstandigheden door heel veel factoren bepaald worden."
Een weersvoorspelling kan tot een 5 dagen vooruit enigzins betrouwbaar zijn.
Weer over een periode van 30 jaar vooruit voorspellen is gewoon absurde, klinkklare nonsens.
Een Orkaan in Nederland voorspellen in 2050 is complete idioterie.
Het weer bestaat uit veranderingen, geen verandering betekent dus dat je niets aan verschil kunt meten en dat zou gaan betekenen dat alle natuurwetten per direct opgehouden hebben te bestaan.

Je Urban heat island verhaal waarmee we het weer kunnen bepalen is te simplistisch voor woorden.
Bij fantasie denk ik aan sprookjes. Of jij het Grote Sprookjesboek werkelijk gelooft of dat je het gewoon erg leuk vindt om mensen sprookjes wijs te maken moet jij zelf bepalen. In beide gevallen is het in- en intriest.

said_fred | 02-08-14 | 22:41

@Fred Bastiat | 01-08-14 | 14:37
Hopen dat er veel strijders zijn in Nederland die net als een van hen gewoon zo spastisch is dat hij zijn hele leven in een rolstoel moet door brengen. Terwijl deze nog roep ik ga volgende week strijden.

dsm_IV | 02-08-14 | 22:12

-weggejorist-

harstef | 02-08-14 | 13:52

Said fred
Overigens, zonder fantasie geen uitvindingen.
In afwijkingen van de duizenden jaren koken op een vuurtje ontstaan dan de snelkookpan en de magnetron.

harstef | 02-08-14 | 13:43

Said_fred
Overigens is de vraag niet òf we het klimaat (kunnen) veranderen, maar op welke schaal.
Op microniveau kunnen we het, op meso niveau gebeurd het reeds ongewild (urban heat island effect). Het is dus alleen de vraag op macroniveau.

harstef | 02-08-14 | 13:11

Men weet zich niet goed raad met bepaalde fanaten en is doodsbang een stapje te repressief te zijn, om dan gretig te worden weggezet als 'racist'. Maar het zal erger worden. Er zal een hele 5e kolonne verschijnen van mensen die handig gebruik maken van de verworvenheden van de moderne Westerse cultuur, in het op alle mogelijke manieren saboteren en vernietigen van juist die moderne Westerse cultuur. Waarop van de weeromstuit die moderne Westerse cultuur steeds meer een politiestaat zal worden. Met dus steeds meer het bewaken en monitoren van verdachte elementen. Zoals men ook steeds meer bereid zal zijn om mensen en hun nazaten, fors te betalen als zij terugkeren naar de plekken waar zij ooit vandaan kwamen. Om daar hun blijkbaar ideale maar extreem intolerante en destructieve cultuur te vieren, en om vooral nooit meer terug te komen. Dit is wat er zal gebeuren. Waarnaast men zal terugkijken op het ideaal van de multiculturele samenleving, als iets dat ooit rijkelijk naïef is uitgeroepen om na te streven in die moderne Westerse cultuur. Want het werkt alleen als mensen daadwerkelijk integreren en constructief meewerken aan de ontwikkeling van juist die moderne Westerse cultuur, in plaats van gericht te zijn op de afbraak ervan.

Benedict Broere | 02-08-14 | 13:03

Said_fred

Hoezo denk je dat de "natuurwetten" bepalen dat er geen opwarming van de aarde mogelijk is? Ik denk dat het juist de natuurwetten zijn die bepalen dat het wèl mogelijk is.

Misschien experimentje doen als je met de mars expeditie meegaat: kan mijn water gaan koken zonder gas als ergens bent waar een dunne dampkring is?

Of de aarde opwarmt geen idee, of het mogelijk is, ja. Ja, dankzij de natuurwetten.

harstef | 02-08-14 | 12:38

Ok, de boodschap is dus duidelijk. De overheid doet niets voor ons.

RegseHippy | 02-08-14 | 12:18

Toen het nieuws kwam dat er welgeteld 2 man een tijd later verhoord werden was al duidelijk hoe de vlag erbij hing. En wordt meteen maar weer eens bevestigd.
Ook is duidelijk wat er al decennia gaande is en indertijd al is beschreven door Peter Siebelt.
Het feit dat Volkert zich na de uitspraak ineens niet hoeft te houden aan de aan hem opgelegde beperkingen is ook al zoiets.
Het werd nog maar eens gedemonstreerd met de vrouw die een Israëlische vlag ophing.
De ander mag een vlag ophangen, maar als de buren een andere vlag willen ophangen dan kan het ineens zogenaamd niet. Krijg je nota bene een in slecht, krom Nederlands geschreven brief van de huurbaas die je wil intimideren om je vlag weg te halen.
En niemand kwam op het idee om te zeggen dat de andere buur hem ook weg moest halen of heeft ie gewoon simpelweg overal schijt aan en gooit de ruiten in van de buren ?

Dat MSM zoals in dit geval simpelweg de werkelijkheid en de feiten maar liever verzwijgt, éénzijdig bericht en/ of openlijk dweept met een terroristisch regime als de Hamas lijkt mij ook bekend en gebeurt ook al zo lang ik me kan herinneren. Indertijd met Fortuyn was het totale demasqué van de Linksche Kerk en werd tamelijk duidelijk en voor iedereen zichtbaar met welke lui met een zieke geest je te maken hebt.

Hij vertelde bijvoorbeeld een anekdote dat ie ooit eens een aantal vrouwen van havenwerkers bijstond in een conflict in de haven en het resultaat was dat hij als Partij van de Afgunst man ook doodleuk werd uitgemaakt voor racist. Later was ie volgens MSM ineens extreemrechts.
En dan blijkbaar ook nog verwachten dat je dergelijke halve garen serieus neemt. Fortuyn gaf indertijd al aan wat er aan de hand was en dat was uiteraard tegen het zere been van de islamofiele, xenofiele, cultuurrelativistische Linksche Kerk www.google.nl/webhp?nord=1#nord=1&...

Hetzelfde zie je ook gebeuren met andere stokpaardjes als klimaatverandering. Was eerst Global Warming maar we verzinnen maar wat anders als het beter uitkomt.
Bij de Malloten is het al zo dat je theewater kan gaan koken terwijl je het gas niet eens aan hebt gedaan.
In je fantasie is alles mogelijk immers. Fuck de Natuurwetten.
Als een schlemielige kneus zit te verkondigen dat het binnenkort een 2, 3 graden warmer wordt wereldwijd en er is niets wat erop wijst en dit simpelweg ook gewoon niet mogelijk is dan vraag je je af wat de functie is van een redactie. En trouwens, poolkappen kunnen niet smelten in een paar jaar. Denk richting paar duizend jaar. Ligt weer aan simpele natuurwetten die echt niet ophouden te bestaan als een raaskallende malloot dit beweerd.

said_fred | 02-08-14 | 03:11

Het boeit me geen ene moer meer, wie er gelijk (willen) hebben. De bewoners van Gaza zitten tussen hamer en aambeeld. Zodra alle kampen dit willen inzien en t verder uit willen vechten op een stuk open woestijngrond, zijn de burgers veilig. En tot dan..... zucht

koetje4040 | 02-08-14 | 02:23

Ze gooiden dan ook niet met waxine licht houdertjes.
Anders hadden ze voor jaren kunnen zitten.

Stahl Macht | 02-08-14 | 01:59

Natuurlijk mogen ze zo weg want ze zijn moslim dus zijn ze onschuldig. Dat is zo besloten door onze overheid en dan is dat zo.

Patatter | 02-08-14 | 00:23

Tenenkrommend hoe bij Knevel-Brink mensen alle gelegenheid krijgen de Hamas-morele-kaart te spelen. Ja, al die dode Gazanen zijn heel erg, maar de achtergrond ervan (menselijk schild, geofferd als martelaren) komt maar heel moeilijk in beeld. En ondertussen blijken die dode Gazanen heel effectief in het gek van verontwaardiging maken van moslims die hun info betrekken van alleen moskee en schotel. Islam is van een hels-destructieve slimheid. Waartegen de moderne cultuur nauwelijks lijkt opgewassen. Of het getreiter moet een dusdanige vorm aannemen, dat die moderne cultuur precies gaat doen wat Israel nu doet.

Benedict Broere | 02-08-14 | 00:08

-weggejorist-

SueMe | 01-08-14 | 22:04

-weggejorist-

neuk jeus | 01-08-14 | 20:05

Wat een vieze rat is die jozias aarslog toch.
-
Eerst doen alsof je neus bloed terwijl je Oost-Indisch doof bent. Maar als het volk gaat lopen morren, ineens 180 graden draaien, en strenge taal gaan uitslaan. 'Geen gezichtsbedekkende kleding, geen isisvlaggen etc.' bij demonstraties.
-
Dan ben je een klootzak in het quadraat!
Laat zien dat je toch nog een beetje een vent bent j., en stap op!

Brandend Zand | 01-08-14 | 19:16

Verhoord door dezelfde arabisch sprekende agent die al eerder niets grensoverschrijdends hoorde?

Sherpa | 01-08-14 | 19:08

neuk jeus | 01-08-14 | 18:08
Ja!!!
authors Voerman, Paul
source Faculty of Humanities Theses (2008)
full text [Full text]
document type Master thesis
discipline Letteren
abstract In 1897 werd de Wereld Zionistische Organisatie en het Wereld Zionistisch Congres opgericht in Bazel door de vader van het politiek zionistische gedachtengoed, Theodor Herzl. Hiermee werd de wens tot de totstandkoming van de Joodse staat geïnstitutionaliseerd wat onder andere resulteerde in de oprichting in 1903 van een fonds, het Joods Nationaal Fonds, dat verantwoordelijk zou worden voor de aankoop van land in de voormalige gebieden van het Ottomaanse Rijk. Deze scriptie richt zich op de belangrijkste factoren die van invloed zijn geweest op de resultaten die het JNF heeft geboekt gedurende de opstartfase in 1903 tot aan de laatste fase van de mandaatperiode in 1940.

keywords Joods Nationaal Fonds, zionistische landaankoop

thheo | 01-08-14 | 18:50

Zooo, deze is helemaal geweldig,
het betere aluminiumwerk, geen hoedje maar een stevige helm.
En,op zich nog niet eens zó raar,
leest lekker weg:

dutchturks.nl/?p=455

vander F | 01-08-14 | 18:34

-weggejorist-

neuk jeus | 01-08-14 | 18:08

wat wij missen is oganisatie. Daarom zijn we ook nutteloze en tandloze leeuwen. Als er in de allochtonenwereld, islam of links gebeurd staat de wereld op zijn kop omdat dan alle instanties, NGO's e.d. worden ingezet. Het is net zoals bij Israel: een mediaoorlog en als we niet oppassen verleizen we die niet alleen maar ook onze vrijheid.

matrixbluepill | 01-08-14 | 16:57

neuk jeus | 01-08-14 | 16:34
Natuurlijk zijn er referenties
Eerste gedeelte: Wikipedia en www.israel-palestina.info/
Tweede gedeelte: martienpennings.wordpress.com/2013/02/...
Je kunt natuurlijk alle geschiedenisboeken naast elkaar leggen, maar je moet het natuurlijk wel willen weten.
En ja, Nederlanders zijn Europeanen. Maar er was geen staat Palestina.

Er was in 1945 geen staat Palestina. Er was een Brits mandaat in Palestina dat omvatte een deel van Libanon, Trans Jordanië en het huidige Israël.
Palestina's grenzen lopen van de Libanese kustplaats Sidon oostwaarts tot aan Damascus, naar het zuiden tot aan de Golf van Akaba, en dan in noordwestelijke richting naar Rafah aan de Middellandse Zee.(Wikipedia).
Alle Palestijnen wonen dus al in Palestina. Israël beslaat nog geen 25% van het Palestina van voor de 2e wereldoorlog.
De Moefti's uit Jerusalem en Damascus, die het land van het huidige Israel bezaten en verpachte, verkochten dit moerasland graag voor Joods geld.
En vandaag de dag is het natuurlijk fijner om je claim te leggen op een in cultuur gebracht vruchtbaar land, als om in de zandbak te gaan wonen.
De eerste zionisten vluchtten al in 1880 uit Rusland dus die woonde er dus al wel in 1945.
En bij de eerste moderne volkstelling in 1844 telde Jeruzalem 7120 joden, 5760 moslims en 3390 christenen. In heel Palestina leefden zo’n 17.000 joden.

thheo | 01-08-14 | 16:50

Overigens opmerkelijk dat in Arabische landen niet gedemonstreerd wordt. Terwijl een cartoon van Mohammed hele volksstammen op de been brengt. Die Palestijnen van Hamas interesseren ze kennelijk geen ene ruk....

Polletje Piekhaar | 01-08-14 | 16:42

-weggejorist-

neuk jeus | 01-08-14 | 16:34

OM, het Onderworpen Ministerie.

Zoetwaterpanharing | 01-08-14 | 16:08

@King of controversy | 01-08-14 | 15:22
De islamitische handhavers.

toetanchamon | 01-08-14 | 16:01

Azzedine en Rudolph van de Gare Religie durven alleen met gezichtsbedekking naar de Gay Pride dit weekend. Typische homo's die niet uit de kast durven komen en zich daardoor zo fanatiek in het geloof storten.

Abu al Uitkering | 01-08-14 | 16:01

wallenberg | 01-08-14 | 15:50

Policor zijn is het tegenovergestelde van de Godwin.
Of beter gezegd, de Godwin bestaat niet maar slechts de policoren, waarmee ook bewezen is dat racisten en fascisten, zoals de policoren van vvd, d666 en uiteraard de pvdarbeit de Godwinners noemen, niet bestaan maar zij dat ZELF zijn.
Iedere 'discussie' of "debat" tussen "politici" en "volkvertegenwoordigers" of op de werkvloer eindigt in een Policor standpunt, let maar es goed op, en dan bedoel ik letterlijk ELKE "discussie". Wie policor gaat, is af, dat is wat Godwin eigenlijk bedoelde...

G. Raayer | 01-08-14 | 15:58

Ik maak hier uit op dat om Joezoef al-Aartsen op zijn Haagse troon te houden aan islamitische anarchisten en terroristen volmachten gegeven worden. Phoe.
Ontvangen overheidsfunctionarissen en hun regeringsvrienden van de moslim junta in Nederland onder de tafel door vette salarissen en/of eindejaarsbonussen? Zou veel verklaren. We zullen ons daar bij neer moeten leggen. De verrijking van de regentuur gaat immers voor alles.

dedeurs | 01-08-14 | 15:57

Het is een land,dat kapot gaat door policor

wallenberg | 01-08-14 | 15:50

OM heeft geen poot om op te staan en als ze hun langer zouden vasthouden, zouden ze nog schadevergoeding (via de rechter) opeisen ook. Dus verstandige keus vd OM ... ondanks dat de meeste (incl. ik) het daar niet mee eens zijn.

OM beslist niet wat wel/niet strafbaar is, maar de rechter (adhv. de wetboek).
OM kan jou hooguit aanklagen.

Lizio | 01-08-14 | 15:50

Holland. Ook wel genoemd: Kalifaat der Nederlanden. Wat zijn we toch een goed land. Emotioneel wordt.

whitechocolateface | 01-08-14 | 15:44

Iets met aanbeden Fascisme? of zie ik in deze mug een olifant? Waarom heb ik dan het idee, dat we na '45 nog veel landverraders zijn vergeten?

Snowy2000 | 01-08-14 | 15:43

Wat een waardeloos land leven we tegenwoordig in!

Is er iemand die nog trots is om Nederlander/Nederlandse te zijn?

Rimon | 01-08-14 | 15:41

Wat jammer toch dat die halfgare partner van GS eindigt met een opmerking over zionistenlobby: de verontwaardiging is een stuk breder dan joodse organisaties alleen. Anders had Van Aartsen geen schijnarrestaties nodig gehad.

Guido | 01-08-14 | 15:40

thheo | 01-08-14 | 15:26

Goed stuk! Het fokken als konijnen terwijl er geen ruimte is, is dus overduidelijk demografische oorlogsvoering en worden de moslima's net als in Nederland gebruikt als legbatterijen voor nieuwe mohammeds. De WERKELIJKE aantallen in dit land worden dan ook niet genoemd maar wordt net als daar door onze "politiek" gebruikt om de oorspronkelijke Nederlanders zo snel mogelijk in de minderheid te krijgen...

G. Raayer | 01-08-14 | 15:39

@neuk jeus | 01-08-14 | 14:47
De staat Israël is erkend door alle min of meer beschaafde andere landen, en is dus legitiem. Zo simpel is het, of je het er mee eens bent of niet. Er is geen wereldomvattende soeverein, dus uiteindelijk telt het recht van de sterkste. In 1917 waren de Britten sterker dan de Ottomanen, dus voor die laatste was het slikken of stikken.

Guido | 01-08-14 | 15:35

Ze zijn trouwens allebei na een paar uurtjes weer heengezonden. Ze hadden spijt betuigd, en beloofd nooit meer zo direct te zijn. De nobele detectives waren ontroerd, en in samenspraak met Jozefien van Aarsloch zijn Abu-KabelSlot en Abu-BakkieDoen heengezonden met de welgemeende excuses van Politie/Burgemeester & Wethouders en de 2e kamer. Terwijl Abu-KabelSlot de fietsen ging pakken, nodigde Abu-BakkieDoen Jozefien uit voor een koppie thee...

legomuis | 01-08-14 | 15:30

als er een ongelovelijke gloeiend vervelende vuile Christenhond zo haatdragend actie had gevoerd was hij in Nederland nog niet op vrije voeten gekomen, en nog een flinke boete en/of taakstraf er boven op, maar ja, politie en justitie hebben van die Christenen niet zoveel te vrezen he?

thepinkpainter | 01-08-14 | 15:27

Neuk keus l 01-08-14 l 14:45
Hoe de staat Israël tot stand is gekomen is irrelevant, ze is een feit. En aangezien de joden reeds tweemaal uit hun land verdreven zijn, een maal door de Babyloniërs en de tweede maal door de Romeinen, kun je er zeker van zijn dat dit geen derde maal zal gebeuren. Niet voor niets brengen rekruten van de IDF de nacht door op de berg Masada. Lees maar eens na wat Flavius Josephus daar over schreef....

Polletje Piekhaar | 01-08-14 | 15:27

neuk jeus | 01-08-14 | 14:47
Graaf van Egmont | 01-08-14 | 15:05

Palestijnse staat
De joden kwamen niet naar een Palestijnse staat en verdreven de Palestijnen. De joden kwamen naar een stuk woestijn en moeras van de Britten, met relatief zeer lage aantallen arabieren(dus niet Palestijnen, want die bestonden toen nog niet), en begonnen daar land te kopen, dat land te bewerken en er een volwaardige staat voor henzelf op te bouwen. Die economische welvaart trok veel Arabieren uit de naburige landen -Syrie, Egypte, transjordanie - aan, die ervan profiteerden en aanvankelijk in vrede naast de Joden leefden. Deze Egyptenaren, Syriers en Transjordaniers en hun nakomelingen zijn wat tegenwoordig wordt verstaan onder 'Palestijnse vluchtelingen - die er zogenaamd al honderden jaren leefden voor de gemene joden kwamen'. Echter, op een gegeven moment vond het Arabische leiderschap in het gebied, onder leiding van de beruchte Mufti Hussein, oom van Arafat en goede vriend van Adolf Hitler, die een speciale SS eenheid van moslims had opgericht, dat de Joden niet in het Islamitische midden-oosten thuishoorden en begon de Arabische bevolking mbv vrijwel identieke propaganda als Hitler (er was zelfs een Nazistische radiozender) op te zetten tegen de joden. Dit leidde ertoe dat de spanningen opliepen, zeker omdat de Joden ondertussen in Europa in de zwartste dagen van de geschiedenis zaten en dus steeds meer naar het mandaatgebied trokken. De Joden moesten zich verdedigen tegen Arabische aanvallen, begonnen ook zelf aan te vallen en uiteindelijk leidde dit tot een burgeroorlog waarbij aan beide kanten misdaden werden begaan. Dit leidde ertoe dat de Britten hun handen ervan aftrokken en het mandaat afliep. Op dat moment riep Israel de onafhankelijkheid uit en werd dezelfde avond aangevallen door de legers van alle omringende Arabische landen, die de Arabieren opriepen om uit de weg te gaan - zij zouden even alle Joden afslachten en dan konden ze terugkomen. De rest is geschiedenis, Israel hield vol. Alle Joden uit Arabische landen werden verdreven maar grotendeels opgevangen in Israel, De gevluchte Arabieren werden 'Palestijnen' en in de omringende Arabische landen in concentratiekampen gezet waar ze tot op de dag van vandaag zitten, fokkend als konijnen. Omdat de VN van de honderden volkeren op aarde enkel voor de Palestijnen een afwijkende definitie van vluchteling hanteert is het aantal 'vluchtelingen' inmiddels opgelopen tot zo'n 4 miljoen.
Ondertussen is het oorspronkelijke doel, Israel wegvagen en Joden afslachten, nog steeds niet voltooid maar staat hoog op de agenda, zoals expliciet te lezen in het Hamas handvest. De middelen hiertoe zijn gelukkig beperkt, te weten zelfmoordaanslagen en raketaanvallen, maar gevaarlijk genoeg voor Israel om tegen op te treden, zoals de afgelopen dagen weer het geval is.

De Joden hadden en hebben een moreel recht zich in Samaria-Judea te vestigen omdat ze er al duizenden jaren woonden en het land Palestina in de diaspora vele eeuwen lang een centrale mythe voor de Joden bleef. Omdat de Joodse immigratie vanaf 1890 een eind maakte aan een wrede koloniale bezetting door Arabieren die in 638 na Christus begon en 1300 jaar lang duurde. Omdat ze vanaf 1890 in een leeg en desolaat land vol woeste gronden een maatschappij-orde brachten die in alle opzichten volstrekt superieur was aan het wrede en irrationalistische islamitische feodalisme dat er heerste. Omdat dit morele recht geformaliseerd is in het Verdrag van San Remo van 1922 tot een volkenrechtelijk recht. Omdat het oorlogsrecht gedurende de hele periode van 1890 tot op heden dat morele en volkenrechtelijke recht versterkt heeft.
Dat versterken door het oorlogsrecht gebeurde omdat er vanaf 1921 terreur op islamitische grondslag door de Arabieren werd uitgeoefend onder leiding van de Moefti van Jeruzalem, Amin al-Hoesseini. Omdat de Moefti vanaf 1936 die terreur uitvoerde met behulp van Hitler en de verdere nazi-top. Omdat die terreur genocide op de Joden tot bedoeling had. Omdat Samaria-Judea twee maal, in 1948 en in 1967 als springplank is gebruikt in een aanvalsoorlog die beide malen de bedoeling had om genocide op de Joden te plegen. Omdat Jordanië van 1948 tot 1967 illegaal, want na een aanvalsoorlog, Samaria-Judea bezet hield en Judenrein had gemaakt. Omdat het toeval was dat in de derde aanvalsoorlog door de Arabieren van 1973 Samaria-Judea niet als springplank werd gebruikt. Omdat vanaf Khartoem 1967 de Arabieren weigeren serieus te onderhandelen over vrede en daardoor Israël in 1967 dwongen (!) het bestuur over Samaria-Judea op zich te nemen. Dat de Arabieren en “Palestijnen” onderhandelingen, vrede en erkenning weigeren blijkt ook uit het feit dat ze het Vredesverdrag van Oslo 1993 vanaf het begin gesaboteerd hebben en dat ze steeds genereuzer wordende nieuwe vredesaanbiedingen tot op heden consequent afgewezen hebben. Omdat zowel Arafat als Abbas en Hamas openlijk in de traditie van de Moefti van Jeruzalem, Amin al-Hoesseini, zijn blijven staan en dus in de nazi-traditie.

thheo | 01-08-14 | 15:26

vanhetvarken | 01-08-14 | 15:02
Dat zegt hij er niet bij.

kicktherabbit | 01-08-14 | 15:23

@toetanchamon | 01-08-14 | 15:13
Waarschijnlijk doordat je wat ongelukkig formuleerde schreef je dat de Nederlander de wet opgelegd krijgt door iemand anders dan de politie en die niet is aangepast aan onze normen en waarden. Ik ben erg benieuwd wie jij met die persoon bedoelt.

King of controversy | 01-08-14 | 15:22

@ gedachtespinsel 15:14
En dan voor het enige raam van @necrosis cel gaan staan met een spandoek met daarop alleen een obscuur youtube-linkje.

King of controversy | 01-08-14 | 15:18

@necrosis | 01-08-14 | 14:58
Ik ben voor............
 
Euh, het van de straat halen van jou dan :-)

gedachtespinsel | 01-08-14 | 15:14

@King of controversy | 01-08-14 | 14:58
Ik heb met dit soort handhavers en hun teamleider gesproken, omdat ik het niet kon verdragen dat dit in mijn buurt het geval was. Maar u weet het beter, leuk voor u!

toetanchamon | 01-08-14 | 15:13

@necrosis | 01-08-14 | 14:58
Als zwartepiet met swastika scanderen "dood aan de burgermeester" gaat misschien wat te ver, maar ik begrijp uw punt.

Flightless bird | 01-08-14 | 15:12

@King of controversy | 01-08-14 | 15:00
Ik ben helemaal niet aardig, waarschijnlijk stoppen ze me direct in een isoleercel.
*gaat 'free necrosis' spandoek verfen, o, wacht eens even....*

necrosis | 01-08-14 | 15:12

neuk jeus | 01-08-14 | 14:47
Ik begrijp waar je naartoe wilt en kan dat billeken. Maar heb je je nooit afgevraagd waar al die nationalistisch georiënteerde oorlogen vandaan komen? Veel is te danken aan de uitslag van de 1e wereldoorlog. Daarna is door de overwinnaars (altijd de overwinnaars)veel land opgedeeld, weggegeven, toegeeigend, van een andere naam voorzien en herverdeeld. Zonder daarbij rekening te houden met de oorspronkelijke bewoners. Na de 2e wereldoorlog heeft met het nog eens dunnetjes over gedaan.
Nou kan zoiets een tijdje goed gaan. In dit geval 100 jaar. Daarna komen de oorspronkelijke bewoners toch gewoon in opstand omdat ze door niemand serieus genomen worden. We zagen dat bij ex Joegoslavië, Albanië, Irak en Syrië, de Koerden, de Palestijnen. Geschiedenis is geen vaststaand gegeven. Het wordt ook gemaakt. Door ons mensen.

Graaf van Egmont | 01-08-14 | 15:05

@kicktherabbit | 01-08-14 | 14:37
Als die Imam dan er bij zegt, dat ie minder, minder, criminele/uitkeringstrekkende/hoer-sissende Joden bedoelt, kan hij op instemming van velen en mij rekenen hoor.

vanhetvarken | 01-08-14 | 15:02

Een arabisch sprekende agent. Tuurlijk, die is te vertrouwen.

KopZonderKip | 01-08-14 | 15:01

@ necrosis 14:58
Ik denk dat de politie je liefdevol afvoert naar een huis vol met aardige mensen ergens in een rustig bos. Hé, misschien komen we elkaar wel tegen in de kantine!

King of controversy | 01-08-14 | 15:00

Goed, ik neem de proef op de som en trek morgen een bivakmuts over mijn hoofd, ga zwaaien met de Nederlandse vlag en scandeer: 'alle Eskimo's het land uit'.
Eens kijken hoelang het duurt voordat ik geboeid achterin een pliessiewagen gegooid wordt.
Ik laat een maat van me wel filmen, GeenStijl krijgt uiteraard de primeur!

necrosis | 01-08-14 | 14:58

@toetanchamon | 01-08-14 | 14:54
Wut? No offense, maar je kraamt behoorlijke wartaal (pun intended) uit.

King of controversy | 01-08-14 | 14:58

@Fred Bastiat | 01-08-14 | 14:37
Nou uh, ik heb geen kennissen en zeker geen vrienden met onuitspreekbare namen. Trouwens ook geen buren en heel bewust geen werknemers die ISIS wel tof (zelfs maar per ongeluk zouden kunnen) vinden. Segregatie works both ways.

vanhetvarken | 01-08-14 | 14:57

Maar scheld een pliessie agent niet uit voor NSB'er. Dat kost je namelijk kapot getrokken kleding, verwondingen over je hele lichaam, een nachtje cel en als kers op de taart een veroordeling van 150 euro. Maar ja Hero of Heaven is dan ook roomblank en 100 procent Nederlander , zoon van twee oorlogskinderen en zou beter moeten weten volgens de rechter.
Nou ik weet het beter en vind het merendeel van de pliessie nog steeds NSB tuig die heult met de vijand.

hero_of_heaven | 01-08-14 | 14:54

@ necrosis 14:49
Om met dat laatste te beginnen: als die ISIS groupies hadden geroepen: "Dood aan de B'rr'ls en weg met de bitterbal!" dan verdenk ik Jozias ervan daadkrachtiger te hadden opgetreden dan nu.

Verder vind ik het bijzonder geestig dat als men op Indymedia roept dat de politie onrechtmatige bevelen gaf, hier altijd de tendens is: bek houden en naar het gezag luisteren. Nu is iedereen het hier met Jolo eens dat de politie helemaal niet om kan gaan met die macht.

King of controversy | 01-08-14 | 14:54

@King of controversy | 01-08-14 | 14:39
MBOers? In DH bestaat het uit de restafval van het Melkert banenproject. islamitische handhavers leggen elkaar het werk uit in hun eigen taal omdat de het Nederlands niet meester zijn. Hun teamleider heeft daar helemaal geen moeite mee.
De Nederlander in DH wordt de wet opgelegd door hen die zich niet hebben of kunnen aanpassen aan onze normen en waarde en krijgen alle hulp en ondersteuning van de politie.

toetanchamon | 01-08-14 | 14:54

De politiek heeft geen beleid.
En de hardste schreeuwers hebben gelijk.
Politiek reageert reactief om de rust te bewaren.

Mooi. Blijven schreeuwen dus. Maar dan harder.

Wim Venijn | 01-08-14 | 14:53

Dat toont toch maar weer aan dat het een slechte burgemeester is. Als er een duidelijke en harde aanpak wordt verwacht van de burgemeester doet ie niets. Als z'n eigen hagje gered moet worden gaat hij schijnheilig maar eens iets doen. Wel symptomatisch voor veel burgemeesters in dit land.

Jippie | 01-08-14 | 14:52

@King of controversy | 01-08-14 | 14:39
Die VMBO'er schrijft een bekeuring uit als het achterlicht van je fiets kapot is (want: wet = wet).
Waarom pakt diezelfde VMBO'er geen mensen op die leuzen scanderen die op zijn zachtst gezegd 'onwenselijk' zijn?
Antwoord: van Aartsen wilde graag de-escalerend optreden, ten koste van een deel van de Nederlandse samenleving en de lichamelijk integriteit van Annabel.
Het gaat me iets te ver om Jozias een landverrader te noemen, maar hij scoort geen punten met zijn slappe gedrag!
*weg met die slappe zak*

necrosis | 01-08-14 | 14:49

De Nederlandse rechtshandhaving lijkt op zachte boter. Het glijdt geweldig. Daar kunnen de islamofascisten hele verhalen over houden.

Dulle Olivier | 01-08-14 | 14:48

-weggejorist-

neuk jeus | 01-08-14 | 14:47

Op naar Eurabia, iedere dag een stap verder, dag in dag uit...

eerstneukendanpraten | 01-08-14 | 14:46

De rapen zijn pas gaar als je een waxinelichthouder gooit. Of als je Wilders heet. Alleen dan gaat het OM helemaal ISIS.

Dizzydent | 01-08-14 | 14:43

ja,diedus! | 01-08-14 | 14:40
Nee ik denk dat er helemaal niks gebeurd.

kicktherabbit | 01-08-14 | 14:41

kicktherabbit | 01-08-14 | 14:37 En gij geleuft dah ?

ja,diedus! | 01-08-14 | 14:40

Fijn ook te horen dat dit soort mensen zich geen ruk van onze Nederlandse wetgeving aantrekt. "Het is voor ons duidelijk dat het OM zich heeft laten misbruiken door de Zionisten-lobby. Maar laat helder zijn dat we hen beiden NIET SERIEUS NEMEN, en verdergaan waar we gebleven waren." zei een van hen later ter afsluiting. (www.geenstijl.nl/archives/images/garer... archief van dewarereligie.nl)

Litsehimmel | 01-08-14 | 14:40

@Parel van het Zuiden | 01-08-14 | 14:31
Het O.M. kan zichzelf alleen maar in stand houden als ze doen waar ze voor bedacht zijn: wetsovertreders vervolgen volgens de wet, in plaats van de waan van de dag te volgen.

rara | 01-08-14 | 14:39

@necrosis | 01-08-14 | 14:35
De rechten van Nanninga worden overtroeft door de macht van de MBO-er met uniform. Zijn instructies moeten te alle tijde worden opgevolgd. Ook als je een perskaart hebt.

King of controversy | 01-08-14 | 14:39

@Balletje Mayo | 01-08-14 | 14:30
Dit dient gewoon prime-time aangekaart te worden, of liever gezegd, bij iedereen vol in het gezicht gesmeten te worden.
Dit gaat over onze grondrechten.
Een slappeling als Aartsen levert ons gewoon uit aan de middeleeuwen, en dat moeten we niet willen....

necrosis | 01-08-14 | 14:39

aangifteformulieren dus...

ja,diedus! | 01-08-14 | 14:38

Ik vraag me af wat er gebeurd als er straks iemand bij een volgende demonstratie aan de mensen vraagt of ze meer of minder Joden willen. En dat iedereen dan minder minder minder scandeert en dat die haatbaard dan zegt: "dan ga ik dat regelen". Ik hoop uiteraard dat ze hem dan oppakken voor haatzaaierij, bedreiging en antisemitisme.

kicktherabbit | 01-08-14 | 14:37

Had ik al eens gezegd dat Jozias een enorme lul is?

Ommezwaai | 01-08-14 | 14:37

De politie had het zeker nog te druk met de nasleep van de berg voorgedrukte aangoteformulieren t.z "minder , minder'.

ja,diedus! | 01-08-14 | 14:37

@Feynman | 01-08-14 | 14:32
Nee hoor. Dat was de cultuur. Wen er maar aan.

Ing. eslapen | 01-08-14 | 14:36

En de woordvoerder van DH is ook weer lekker bezig, http://www.telegraaf.nl/binnenland/22921278/___Petitie_tegen_Van_Aartsen_fout___.html

toetanchamon | 01-08-14 | 14:36

@davimore | 01-08-14 | 14:28
Doe van Aartsen een politiek proces ala Wilders aan de broek.
Tenslotte deed hij NIETS toen de grondrechten van een bevolkingsgroep met de voeten werd getreden.
Hetzelfde geldt voor de rechten van Nanninga om daar te zijn en foto's te maken, persvrijheid heet dat geloof ik....

necrosis | 01-08-14 | 14:35

Dat was schrikken toen ik op WE ZIJN HET EENS KLIKTE. vooral de laatste zin.

Het is hier warm maar een koude rilling passeerde mijn ruggengraat.

Doctor | 01-08-14 | 14:35

32 jaar ? Ach , nog drie jaar en dan worden ze rustiger volgens de statestieken , toch ?

ja,diedus! | 01-08-14 | 14:35

Zo is dat. De rubberen slip is aan, de swinging dick gereed en ik ga de boot klaarmaken. Doeg!

Jim Lovell | 01-08-14 | 14:32

Komt er nog een vervolging voor het bedreigen van een journalist?

Feynman | 01-08-14 | 14:32

Natuurlijk is het weer een offer. Kijk ons optreden. Net als de burgemeester die de verstandelijk gehandicatpe Mehmet op het matje roept en een boete geeft. Net als de burgemeester die Putin zijn dochter wil uitzetten. En nu weer niets doen aan groeiend anti semitisme maar voor de buhne wel twee offers brengen. Als je het door krijgt is alles zo voorspelbaar geworden.

NFC | 01-08-14 | 14:31

@rara | 01-08-14 | 14:22

Nee, het eigenlijke probleem is dat mensen denken dat grote instanties en organisaties een moreel kompas hebben. Dat is niet zo. Er geldt maar een collectieve drijfveer, zichzelf in stand houden.

Parel van het Zuiden | 01-08-14 | 14:31

Hier hoeft toch geen headliner voor geschreven te worden, een berichtje op Glamorama was voldoende geweest.

Balletje Mayo | 01-08-14 | 14:30

Nu ligt het balletje bij het OM en niet meer bij Jozias.
Dit is niet meer mij land, althans ik herken het gewoon niet meer.

Tjemig | 01-08-14 | 14:30

Van Aartsen heeft de boel heel duidelijk niet onder controle.

Fred Bastiat | 01-08-14 | 14:29

@oxytoxic | 01-08-14 | 14:24
Ze hadden sowieso iedereen ter plekke moeten arresteren die gezichtsbedekking droeg, gevalletje 'MagNie'.

necrosis | 01-08-14 | 14:29

OM wacht af tot het in de vergetelheid raakt en seponeert de zaak. Het ligt namelijk politiek erg gevoelig om een miljoen stemmers tegen je in het harnas te jagen als je de islamisering niet ruim baan geeft in de straten van de steden

sinar2 | 01-08-14 | 14:29

Ja wat wil je anders met die schets vertoning even 2 apen vangen, maar niet weten wat je er met aan moet.
Dit laat wel weer duidelijk zien hoe verrot het systeem is, bedankt Den haag.

Free will | 01-08-14 | 14:29

Ja, want een kansloze potentiële dakloze volmongool
King of controversy | 01-08-14 | 14:23

nou nou, daar zal VVD politicus van Aartsen niet blij mee zijn.

(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 14:29

Van Aartsen moet weg. En zonder wachtgeld.
crisiswhatcrisis | 01-08-14 | 14:18
.
1e - Ik betwijfel het helaas. Politieke poppekast...
2e - Yeah right! Denk eerder nog wat extra's. Politieke poppekast...

davimore | 01-08-14 | 14:28

We hebben de beelden toch waar al die schreeuwlelijken op staan.
Nannabel heeft een punt: dit stinkt!

necrosis | 01-08-14 | 14:27

Ik hoop dat jij nog aangifte gedaan hebt.

Want wat ik mis in de -huidige- berichtgeving, naast het oproepen tot geweld/haat, is het bedreigen van - en het belemmeren van een journaliste in de uitoefening van haar beroep. Wat is daarmee gebeurd?

harstef | 01-08-14 | 14:26

Was al niet onder de indruk van het geweldige aantal van TWEE arrestaties, gezien het aantal vlaggen, haatbaarden die strafbare leuzen roepen, etc.
Wat een ellende.

oxytoxic | 01-08-14 | 14:24

@(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 14:20
Ja, want een kansloze potentiële dakloze volmongool die iets krankzinnigs roept in een achteraf buurtje in een pauperstad is hetzelfde als een politicus die op primetime TV opzweept tot het verminderen van een bevolkingsgroep.

King of controversy | 01-08-14 | 14:23

@rara | 01-08-14 | 14:23
Of EFDN, dat zie ik ook wel tot de mogelijkheden behoren.

rara | 01-08-14 | 14:23

@kapotte_stofzuiger | 01-08-14 | 14:21
Laat ENDP het maar niet horen. Dan moet-ie z'n nick wijzigen in EFDP.

rara | 01-08-14 | 14:23

Uh.. dewarereligie.net? Gvd. Die gasten moeten eruit gedonderd worden. AIVD,, kom op!

Thoth | 01-08-14 | 14:22

schertsvertoning !

arretje | 01-08-14 | 14:22

Zei gisteren al dat het O.M. zich voornamelijk laat aansturen door medialawaai. De hardste schreeuwer krijgt z'n zin.

Dat het O.M. haar moreel kompas kwijt is is de kern van het probleem.

rara | 01-08-14 | 14:22

Verklaring zal wel opgetekend zijn, dan huiswaarts, onderzoekje en voor rechter verschijnen over weet ik veel hoe lang. Kunnen ze hier niet snelrecht op toepassen of zo?
 
Hoewel... dan had Wilders nu ook al door zijn 'minder minder minder' even van de straat geweest misschien.
 
Zou wel heerlijk zijn, 2 extremen een poosje van de straat.

gedachtespinsel | 01-08-14 | 14:22

-weggejorist-

Pleasoya | 01-08-14 | 14:21

instructies van 'boven'... laten gaan.. wacht met spanning de rechtzaak tegen Wilders af, dit is prima munitie voor de advocaten, de overheid meet met 2 maten.

(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 14:20

Jozias van Aartsen is de afgelopen dagen flink onder vuur komen te luggen???

A1VD | 01-08-14 | 14:19

Had u iets anders verwacht dan?

Ars Vivendi | 01-08-14 | 14:19

Had niets anders verwacht.

mom van avezaath | 01-08-14 | 14:19

Van Aartsen moet weg. En zonder wachtgeld.

crisiswhatcrisis | 01-08-14 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken