Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trajectcontrole nog maanden kaput

Mag ik effe vangen...Het nieuwste wapen in strijd tegen de hardrijders lijkt geen lang leven te zijn beschoren. We hebben het dan over de trajectcontrole, waarbij je gemiddelde snelheid gedurende een aantal kilometer wordt gemeten. Volgens flitsofficier Koos Spee is de pakkans 100 procent, volgens vandalen is deze nihil. En voorlopig trekken laatstgenoemden aan het langste eind, daar de gesloopte trajectcontrole op de rijksweg A2 op zijn vroegst pas weer in juni in gebruik kan worden genomen. Onbekenden staken enkele weken terug de regelkasten in de fik, zeg maar een randstedelijke vorm van de paasvuren. Sindsdien kun je weer met 180 kilometer per uur naar Amsterdam rijden. En nu bekend is geworden dat de vervanging van de installatie maanden op zich wachten vanwege het specialistische karakter van de soft- en hardware, lijkt de achilleshiel van het systeem te zijn blootgelegd: lees een uitnodiging te zijn voor vandalen om ook elders in ons land trajectcontroles in rook te doen laten opgaan. De wapenwedloop tussen Justitie en hardrijders is nog niet voorbij. UPDATE: Ze moeten de pliesie wel hebben de laatste tijd...

Reaguursels

Inloggen

Het zit Koos Flits toch waarachtig niet mee om populair te worden in dit polderlandse!

aldi | 31-03-05 | 21:54

moest zijn 9% van de doden volgen de politie zelf:

Overzicht aantal verkeersdoden per wegcategorie, procentueel uitgedrukt:

Op autosnelwegen:9 procent
Op autowegen: 6 procent
Overige wegen buiten de bebouwde kom: 51 procent
Overige wegen binnen de bebouwde kom: 34 procent

bron: www.politie.nl/Brabant-Zuid-Oost/Image...

espana4ever | 30-03-05 | 15:45


De flitspalen & traject controles op de snelwegen zouden net zo lang in de fik moeten worden gestoken totdat ze niet niet meer vervangen worden omdat ze niet meer rendabel zijn. Op autoSNELwegen voltrekken zich slechts 7% van alle dodelijke ongevallen terwijl bijna de helf van alle reiskilometers hier op worden afgelegd, dat maakt de autosnelweg dus de VEILIGSTE weg om op te rijden. Als de regering echt iets aan verkeersveiligheid wilt doen dan zouden ze moeten investeren in rood licht cameras binnen de bebouwde kom, stel een (gratis) kenteken voor fietsen verplicht en fotografeer/beboet deze ook als door rood fietsen

espana4ever | 30-03-05 | 15:40

Klopt als een bus, Moi.
Probleem is alleen hierin, dat er teveel mensen een stem hebben (of denken te hebben) die niet of nooit met een auto te maken hebben. Ga maar eens op FOK! kijken, als het gaat over het topic "snelheidscontrole" en het affakkelen van die smerige zooi.
Guppies die nog niet eens de rijbewijsleeftijd hebben, lopen te roepen dat je je "aan de WET moet houden", maar ondertussen hebben ze een stuk of twintig muziekalbums in de download staan. Schijnheilig gelul dus.

Hier komen (geloof ik) iets oudere bezoekers, maar ook de voorstanders van flitspalen hier, zijn in mijn ogen stuk voor stuk al ziende blind.
Als GeenStijl roept dat Ali B. een Signum heeft gekocht, lopen ze als kippen zonder kop te roepen dat het niet kan, zonder te weten hoe een Signum eruit ziet, laat staan dat ze weten in welke vermogens hij te krijgen is. Als Ali B. een verlaagde 1980 Civic, een strontnormale BMW320d, of een ML55AMG had gekocht.... maakt niet uit. Ze weten het beter, al hebben ze de ballen verstand van auto's.
-
Ik krijg het stront van die snelheidsbeperkingen in Nederland. Als ik hier met 200+ op de foto ga ben ik mijn rijbewijs kwijt, als zijnde "levensgevaarlijk bezig". In Duitsland (zelfde soort weg) is het in één keer veilig. De grootste flauwekul.
Alsof een regeltje in de wet bepaalt wat wel en wat niet veilig is. België heeft trouwens bijna twee keer zoveel verkeersdoden (op inwoneraantal). Is zeker ook allemaal terug te voeren op snelheid?
Dus ja, het hele snelheidsbeleid in Nederland heeft maar één doel: de kassa spekken, de kassa spekken en nog eens geld binnenhalen....

Tarmac | 30-03-05 | 01:21

Ach, in Duitsland hebben ze onbeperke snelheid en procentueel evenveel verkeersdoden als hier.
In Portugal hebben ze dezelfde snelheidsgrenzen als hier en, als ik me goed herinnner, procentueel 5x zoveel verkeersdoden als hier.
-
Snelheidsbegrensingen lijken alleen maar veilig, in de praktijk maakt de hogere snelheden niet zoveel uit.
Het gaat meer over de wegenkwaliteit en de rijopleiding.
-
Het mag nu toch wel bij zelfs de grootste naïveling duidelijk zijn dat de snelheids hetze in dit land slechts een doel heeft, namelijk miljoenen en miljoenen de staatskas binnen te loodsen.
-

Moi | 30-03-05 | 00:12

Iedereen die nauwelijks tot geen kilometers maakt op Neerlands wegen hebben vaak makkelijk praten. Drie keer per jaar met de auto naar oma of met je OV-kaart naar moeders met de was.
De mening van dit soort personen, is nog niet eens goed genoeg om mijn reet mee af te vegen.
Het meest ergert me nog altijd de volgende redenatie: "Als je je aan de Vmax houdt, heb je geen enkel probleem. De wet geld nou eenmaal voor iedereen. Ik rijd nooit te snel, dus ik rijd veilig..."
Sodemieter toch op!
Zijn dit dezelfde personen die NOOIT een mp3 downloaden? (mag niet, hoor!)?
Die bij de kassa van de supermarkt eerlijk zeggen dat er iets niet is aangeslagen?
Die NOOIT proberen iets extra's bij de belastingaangifte op te geven?
Die op hun werk geen privé-mail versturen (kost miljoenen op jaarbasis)?
Die in de kroeg, vijf minuten voor sluitingstijd met hun jas aan bij de deur staan (sluitingstijdenWET, weet je wel)?
Zo kan ik nog wel even door gaan, maar in de regel is dat aan dovemansoren. Want ik weet nu het antwoord al van die moraalridders: "Ja, dat doe ik wel, maar dat is anders...".
Dikke lul, drie bier...

Tarmac | 29-03-05 | 23:51

Die Vmax is uitgevonden door linkse boomknuffelaars die met hun eend niet harder konden karren dan 90 km/h en jaloers waren op de betergestelde weggebruikers die wel harder konden rijden. Nu zitten we mooi met het feit dat er op de snelweg het minste aantal ongelukken gebeuren maar dat ze daar wel het felst controleren hetgeen gewoon onzin is. Dit mede gezien het feit dat mensen die echt hard rijden veelal mensen zijn die veel kilometers rijden en dus exact weten waar ze staan te controleren en dus precies op tijd goed in de ankers hangen. Dit houd het lekker overzichtelijk hier in Nederland en zijn beide partijen weer tevreden. Controleren best, maar dan in de bebouwde kom en niet op de snelweg. Extra motivatie daarvoor is dat in Duitsland, waar de Vmax slechts geldt op echt drukke stukken die filegevoelig zijn of die zich kenmerken door scherpe onoverzichterlijke bochten, leidt tot minder ongelukken dan bij ons per afgelegde kilometer. Duitsers kijken namelijk ook in de spiegels, en dat scheelt enorm. Doen ze dat niet, net zoals hier altijd gedaan wordt, dan knalt er een BMW of merc met een snelheidsverschil van 150 km/h in je achterkant en vertel je het niet na. De gemiddelde nederlander kan gewoon niet auto rijden en wordt daarvoor in bescherming genomen door de overheid. That's all.

BitchSuperSoaker | 29-03-05 | 21:33

@olibaron

Ja maar hier liggen de boetes dan weer schandalig hoog.
Dit als eens bekeken?
flits.bnet.be/questDetails.jsp?id=8

Diefstal! Je kan maar beter bejaarden op straat ineen gaan rossen dan kom je er nog goedkoper vanaf...

benzo | 29-03-05 | 20:09

tja, ik betaal ook belasting, dus het in brand steken van flitspalen kost mij ook het nodige... maar dat moet dan maar. de overheid gooit al zoveel geld over de balk, dan kan dit er ook nog wel bij.

gompie | 29-03-05 | 19:34

Ik zou absoluut niet rouwig zijn als de trajectcontroles voortaan hetzelfde lot is beschoren als de flitskasten. Dat wil zeggen : mooie fikpalen.

Galileo | 29-03-05 | 18:39

mijn rechter voet is ook te zwaar....

CapSoft | 29-03-05 | 18:23

@benzo: en dan te bedenken dat het bij jullie nog meevalt in vergelijking tot de lage landen. Er wordt wel geflist maar niet zoveel als bij ons.
Wel is er een verschil mbt respect voor de rechterlijke macht. In België kun je namelijk niet zonder in het ziekenhuis te belanden een agent in z'n gezicht kitsen, hier wel.
@ vast een lul: ja jij rijdt vast te hard op je fiets.. man ga toch fietsen.
@ kipcorn: "Gelukkig hebben ze in de flevopolder nu een mobiele versie van de Traject Controle..." Gelukkig bij jij gewoon een zielig ventje op een driewieler..

olibaron | 29-03-05 | 18:18

@speromeliora: je mag de flitser nu ook flitsen. (hou wel het GS artikeltje erbij :P )

(on topic):Gelukkig hebben ze in de flevopolder nu een mobiele versie van de Traject Controle, dus ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat die op de A2 staat.
www.nu.nl/news/496370/12/Mobiele_traje...

Kipz0r | 29-03-05 | 17:34

@olibaron
"Vergelijk het imago van onze blauwe petten maar eens met de belgische rijkswacht of iets dergelijks."

Sinds de eenmaking van politie en rijkswacht in B is het hier hetzelfde probleem als in NL: in struikroverstijl achter een brug gaan schuilen en flitsen maar.

Uiteraard volgens de regel: socialisten + verkeersbeleid=calamiteit

En hier gaat ook alles goed:

Duo pleegt aanslag op politiewagen in Brussel

De politie van de Brusselse zone West heeft twee mannen opgepakt die even voordien in Molenbeek een politiewagen in brand hadden gestoken. De twee zijn in verdenking gesteld voor poging tot moord, meldt het parket van Brussel.

De politie van de zone West kreeg zaterdagnacht een telefoontje. Iemand vroeg een tussenkomst van de politie omdat zijn geparkeerde wagen geblokkeerd stond. Toen een patrouille ter plaatse kwam, kreeg hun wagen prompt een steen door de ruit gesmeten. Even later volgde een molotovcocktail. Die zette de wagen in lichterlaaie. De agenten konden tijdig ontkomen. De vlammen beschadigden ook twee andere wagens.

De agenten konden twee mannen oppakken. Ze werden ter beschikking gesteld van het Brusselse parket en later ook aangehouden. Het duo werd in verdenking gesteld van poging tot moord.

benzo | 29-03-05 | 17:24

@vastgoed:
Contrôle is goed. Maar m.n. op de N381 is het ´Gestapo´wat de klok slaat. Voor alle duidelijkheid: Ik ben een oudere jongere en net als die andere 98 % houd ik me ´keurig´aan de snelheid. Niet omdat ik zo´n brave jongen ben, maar omdat er geflitst gaat worden. en wel op stukken waar geen enkel gevaar te duchten is. Contrôles dienen ter bescherming van de overige verkeersdeelnemers, zoals overstekers e.d. Maar dan moet er wel iets te oversteken zijn. Hier in Fryslân en m.n. dus op bovengenoemde weg, worden contrôles uitgevoerd om de kas te spekken. Gaan ze 100 mtr. voor overgang naar een Autoweg staan. Zelfs collega´s van de ´sterke arm´ spreken er schande van.
De mensen die controleren wensen niet gefotografeerd te worden omdat zij zich schamen voor het werk dat zij moeten doen.
Zijn die ´enkele´dwazen zoveel contrôle waard? Wat mij betreft nee!
Laat ze boeven gaan vangen!!!

speromeliora | 29-03-05 | 17:15

@ Wolfgang: ehhh, wat is ook al weer het onderwerp van dit topic?
@ Speromeliora : ik rij veel en soms ook te hard. Ik heb de afgelopen 5 jaar geen bon gehad. Ik voel mij helemaal niet veel gecontroleerd. En verder zie ik veel dwazen op de weg, ben dus blij dat de KLPD enkele dwazen er uit filtert.
Probleem met 'plaatsen waar geen gevaar is', is dat de spreekwoordelijke auto gevuld met jongeren van elke plaats gevaarlijk kan maken. Daarom kun je als verantwoordelijk minister niet uit de voeten met uitzonderingen, want dan wordt je -terecht- door de ouders/partners v.d. slachtoffers aangesproken.

Mijn on-topic-conclusie: fikken af van flitspalen. Dixi!

vast goed | 29-03-05 | 17:01

@vastgoed:
Regels zijn goed. Maar je kunt het ook overdrijven. En dat is er nu aan de hand.
De regelgeving slaat compleet door. Kijk maar naar de drempels en rotondes. Dit is nog maar een simpel voorbeeld. De hulpverlening kan niet eens meer fatsoenlijk haar werk doen. Hoezo regeltjes.
Controleren ok, maar dan wel op plaatsen waar gevaar is maar niet waar er nix te controleren is, of waar een overtreder geen schade berokkent aan derden. En wat de Allochtonen betreft: De mensen die al jaren wachten op een antwoord een vergunning geven en voor de nieuwkomers binnen 2 mnd. antwoord. Basta!

speromeliora | 29-03-05 | 16:46

Wie gaat hier nu te ver? Je begint je stukje met vandalisme, waarover ik met geen woord gesproken heb. Ik vind dat je de zaken door elkaar haalt.

Wat praat je nou, natuurlijk stem ik niet op een autopartij, en heb ik meer standpunten dan alleen over auto's. Over allochtonen wordt wat mij betreft nogsteeds veel te mild gedacht, en ook daar heb ik zo mijn redenen voor. Maar dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan alle kleurlingen.

Wolfgang | 29-03-05 | 16:36

@Kipzür: Je bent een zeikerdje.

speromeliora | 29-03-05 | 16:34

@Wolfgang: laag zelfbeeld? Jij moet een grapje maken...
Maar ff serieus: flitspalen in brand steken vind ik gewoon vandalisme. Als je het niet eens bent met flitscontroles moet je op een auto-partij stemmen. Ik vind ook vanalles overbodig aan de overheid, maar blijkbaar vinden anderen dat wel nodig. Dan ga ik niet de spullen (waar ik n.b. zelf aan betaal) kapot maken. Samen leven betekent ook wel eens inschikken. En verder zijn de regels duidelijk, en als ik ze overtreed dan loop ik kans op een bon. Risico van het vak, daar ga ik niet over janken. Van veel reacties hier krijg ik het idee dat mensen een vreselijk lage frustratie-tolerantie hebben: een bonnetje en gelijk is de hele overheid kut, het hele land staat op ontploffen en alle allochtonen moeten het land uit. Ik zie het allemaal gelukkig wat positiever.

vast goed | 29-03-05 | 16:25

Vind dat je ook te ver kan gaan met de poging-tot-je-recht-halen tegenover de pliesie...

Rest In Privacy | 29-03-05 | 16:17

@vastgoed ik noem dat minachting voor andermans kwaliteiten, maar ik ben het met je eens dat ik met een goed geweten probeer te leven. Je moet natuurlijk wel eerst in een mens geloven voordat je er alles van gedaan kunt krijgen. Overheid-burger relatie werkt net zo, jouw lage zelfbeeld hoeft nog geen voorbeeld te zijn voor de rest van de bevolking!

Wolfgang | 29-03-05 | 16:02

@$#%, je moet ook alles 2x uitleggen:

@ olibaron: JIJ bent juist de reden van overregulering omdat jij je zonodig anders wilt gedragen dan ik.
@ Wolfgang: excuus, ik had natuurlijk geen rekening gehouden met jouw kwaliteiten. Uiteraard gelden voor jou andere maatstaven.
@ Framoes: voor mijn huis staat een flitspaal, en als jij mijn vrouw aanrandt dan steek ik je gewoon in de fik.

vast goed | 29-03-05 | 15:48

Waarom hebben ze geen inbraakcontrole of aanrandcontrole? Pak je ook eens andere mensen dan burgers die het gaspedaal wat hard in trappen.

Framoes | 29-03-05 | 15:43

@speromeliora

De mens heeft ook nooit op de maan gestaan. De waterzuiveringsinstallaties voegen iets toe aan het water zodat je lekker volgzaam wordt. De tv heeft 'hypnotiseer' krachten en er hangen microfoons en camera's in elk huis!

Kipz0r | 29-03-05 | 15:40

De wereld zoals Orwell die beschreef in 1984, is werkelijkheid geworden.
De politiestaat is een feit.
Stond de veldwachter vroeger beschreven in het boek ´Ridders van de Weg´ te gluren naar hardrijders vanachter een heg, wordt je tegenwoordig van alle kanten bespioneerd en geregistreerd. Worden je gangen nagegaan vanaf het moment dat je je huis verlaat, tot het moment dat je hetzelfde huis weer binnengaat. Je zet je pc aan en de ´Internetpolitie´zet de contrôle voort, totdat je ´dat ding´ uitzet. Telefoongesprekken worden afgeluisterd, je wordt gebeld door ´automaten´.
Dit is de wereld waarin wij leven.
trajektcontrôles, camera´s enz. enz.
De fik erin!!!

speromeliora | 29-03-05 | 15:29

@superlutser: je snapt wel dat wanneer (vaak gemiddeld uitziende burgerbakken) ik gevolgd word met 180+ (rijbewijsgevoelige snelheid, God mag weten waarom, het kan gemakkelijk als de weg leeg is) de aangeleerde regeltjes van het rijexamen frequent hanteer zoals spiegelen.
@vastgoed: Vreemd dat de ene regel is de andere niet is toch: waar ik als snellere rijder altijd mijn richtig aangeef en mij aan alle verkeersregeltjes probeer te houden, zie je dat vaak de 120 sukkelaars meer met andere dingen bezig zijn of in gedachten verzonken zijn en niet in hun spiegel kijken en al richting aangeven als ze het idee krijgen in te gaan halen (zo is het niet aangeleerd), en meer rare fratsen uithalen. Gelukkig dat jij je hard maakt voor de snelheidshandhaving, want sneller dan 120 is doodsoorzaak nummer 1 in Nederland... Wie houdt er zich hier dus het meest aan de regeltjes ??? Sorry, maar ik moet inderdaad JANKEN van jouw gezeik. Denigrerende term voor iemand die zich ergens over beklaagt. Weet je? Dat is zoooooo links!

Wolfgang | 29-03-05 | 15:23

@Kipz0r om overtreden te worden?

McCool | 29-03-05 | 15:12

Wel grappig dat er hier mensen zijn die niet vinden dat nederland een land is van overregulering..
Kijk eens over de grens ofzo!

olibaron | 29-03-05 | 15:05

@olibaron "Dus die regeltjes van je kun je ergens stoppen waar de zon niet schijnt."

Waarom denk je dat die regels in nederland zijn?

Kipz0r | 29-03-05 | 15:03

@ vast rechts lullen en links doen:
Ik weet niet of je het weet maar Nederlandse automobilisten staan niet echt bekend als goede chauffeurs.

Zeker met dat "nieuwe rijden" zie ik menig ongeluk gebeuren op de invoegstroken in bijvoorbeeld italië.

Dus die regeltjes van je kun je ergens stoppen waar de zon niet schijnt.

olibaron | 29-03-05 | 14:59

Haal liever met een ongemerkte auto de >180 rijders van de weg, de klevers en ouderen die <80 rijden en >80 zijn.

Gelijk de racers door de 30km-woonwijken preventief hun auto afnemen. En als we toch bezig zijn die roekeloze stepjes en schuinoverstekers beboeten :D

superlutser | 29-03-05 | 14:15

@olibaron: Haha, types zoals ik! Als het land daar mee vol zou zitten, was iedereen kaal en lelijk. En hadden we aan een paar regels genoeg. Maar omdat jij ook zo nodig hier moet rondlopen, is het handig dat we een paar regels hebben. Dus JIJ zorgt voor overregulering.
En van deze -blijkbaar- linkse penis (linkse lul is al bezet) moet je je aan regels houden en anders niet janken als je een prent krijgt. Altijd gedacht dat ik daarmee aan het verstandige deel van de rechterkant zat...

vast goed | 29-03-05 | 14:13

@ vast en zeker links: tja types als jij zorgen nu eenmaal voor de overregulering van ons landje en overregulering is "zum kotzen".

olibaron | 29-03-05 | 13:42

Hé Fleischbaum, ik vind het een beetje verderfelijk om alleen steeds de voor- en tegenstanders tegenover elkaar in het harnas jagen, al helemaal als het om een reeds veelvuldig besproken onderwerp gaat! Misschien ontgaat het je, maar de zin en onzin van maximumsnelheden staat in heel Europa behoorlijk ter discussie. Je schrijft zelf: "De wapenwedloop tussen Justitie en hardrijders is nog niet voorbij". Wel triest dat je daar blijkbaar zelf ook graag aan meedoet.

Waarom beperken en reguleren als alles gewoon goed gaat? Ik rijd 's nachts altijd 180 kilometer per uur, wat is het probleem??? Ik heb nog nooit schade gereden, mijn verbruikscijfers zijn netjes, en ik ben absoluut niet agressief in het verkeer. De ziekte is dat mensen (dergelijk) hoge snelheden PER DEFINITIE verbinden aan gevaarlijk, onveilig, etcetc. Nou: beter fris geconcentreerd bij een hogere snelheid dan lui en gezapig met je gsm spelen bij 120.

Wolfgang | 29-03-05 | 13:34

@ olibaron: Nee hoor, een soort T72.
Heel grappig trouwens, die naamgrap. Rechts heeft voorrang hè? Behalve als de regels worden gehandhaafd. Want dat is zóóó links.

vast goed | 29-03-05 | 13:31

Wie neemt de politie nou nog serieus... Kan je auto 'rijden'? Kan je een dopje op een blaasapparaat zetten? Heb je vingers om op knopjes te drukken? Vond je de NSB verhalen wel interessant? Heb je geen vrienden?
Een baan bij de plesie is wat voor jou!!

Zet | 29-03-05 | 13:29

@ .vast links: je rijdt zeker fiets?

olibaron | 29-03-05 | 13:16

@ Oezbeek: you're my man!
@ Delange: ze missen niet als die auto's stil staan!
@olibaron: "zum kotzen"!

vast goed | 29-03-05 | 13:03

@de Lange, natuurlijk ga ik niet onder een landingsbaan wonen. En die mensen die voor de helft van de prijs een vrijstaand huis in de buurt van Schiphol kunnen kopen zich ook afvragen totdat ze tot de koop over gaan..

McCool | 29-03-05 | 13:00

Mijn "5 cents",

Traject-controle is iets waar ik mij mateloos aan erger alsmede de gestapo-achtige praktijken om geld te verdienen aan snelheidsovertreders.

Altijd dat gezeik over verkeersveiligheid. Dat is bullshit en iedereen weet dat. Kijk maar eens naar de ongevallencijfers in Duitsland. Bewijst weer eens dat hardrijden het aantal verkeersslachtoffers niet beïnvloedt.

Een auto van 30 jaar oud is een wat andere als een moderne auto.
Zeker wat betreft veiligheid op "hoge" snelheid, milieu belasting e.d.
In de tussentijd is de maximumsnelheid niet aangepast.

Wat ook zielig is is dat door de komst van de prestatiecontracten agenten vooral bezig zijn met het uitschrijven van bekeuringen. Waar niet bij wordt stil gestaan is dat het imago van een agent hierdoor flink beschadigd wordt. Ik bedoel een imago van gestapo-achtige-bonneschrijf-brigade doen onze blauwe petten niet veel goed. Vergelijk het imago van onze blauwe petten maar eens met de belgische rijkswacht of iets dergelijks.

Tevens is Nederland volgens mij het enige land waar mensen die achteraf zeuren gelijk krijgen. Kijk maar eens naar de A13. Die weg ligt er al tig jaar. De meeste klagers wonen er pas enkele jaren. Wat gebeurt er? De klagers krijgen "gelijk" em de snelheid op de snelweg wordt verlaagd tot 80 Km/h. Dit heeft weer als gevolg dat deze verkeersslagader tijdens de spits nog verder vastloopt dan al het geval was. Echt triest. Kan het dan ook niet laten om midden in de nacht al claxonerend de A13 te volgen.

Ik kan er maar één uitdrukking voor vinden: "zum kotzen!"

olibaron | 29-03-05 | 12:47

@McCool, je lult te makkelijk of verdien je er soms geld aan, en jij woont natuurlijk dicht bij schiphol....

De Lange | 29-03-05 | 12:44

Update:12 - 18 jaar. Het wordt tijd om iets te gaan doen aan het zogenaamde jeugdrecht.
Jeugdrecht is nu: Ik mag alles, want ik ben nog geen 18.

calculator | 29-03-05 | 12:39

@Addertje, ik heb het over mensen die dat huis voor een prikkie hebben gekocht terwijl de landingsbaan er al lag. De overigen moeten inzien dat ons land een transportland is en dat we op die manier veel geld binnenhalen. Als ze dat niet bevalt zijn er genoeg stukjes Nederland waar het rustig wonen is.

McCool | 29-03-05 | 12:26

@De Oezbeek, die missen nogal, brengt nogal verwarring!

De Lange | 29-03-05 | 12:24

Auto's die harder kunnen dan 120 laten afschieten door tanks van de landmacht, doen die ook nog wat nuttigs.

De Oezbeek | 29-03-05 | 12:21

Ik voel aan me wateren dat die traject ellende nog geen 4 maand gaat leven wanneer hij weer klaar is...
en ergens lijkt me dat nog prachtig ook.
Dat wordt weer extra inzet van ons o zo gerespecteerde korps om al die traject cont. te protecten...

DaJudge | 29-03-05 | 12:21

@McCool & @Hans
En wat nou als die huizen er stonden voordat de weg of die landingsbaan er lag?

addertje-onder-het-g | 29-03-05 | 12:19

www.telegraaf.nl/binnenland/19398781/P...
www.telegraaf.nl/binnenland/19400121/P...
www.telegraaf.nl/binnenland/19399501/T...
www.telegraaf.nl/binnenland/19397271/M...
www.telegraaf.nl/binnenland/19402201/P...
Wel etc etc.
Judge word zo even wakker en pakt dit even mee zo even in 2 nano minuten, zou de NL regering ook op de hoogte zijn van het feit dat het niet meer gaat?
Judge denkt dat het balletje al rold, dat de maatschappij definitief voor een groot deel op het beleid poept, en dat er eerdaags geen houden meer aan is.
Jammer allemaal.

DaJudge | 29-03-05 | 12:12

@ De lange: ja. En ook als je naar de disco toe rijdt. In een law & orderstaat kun je niet hard genoeg zijn.

vast goed | 29-03-05 | 11:59

@Miss Witch "en ik kan het weten.... "

Bij achteruit inparkeren vallen er geen dooien hoor...

ohdamn, heb ik het weer fout.

Kipz0r | 29-03-05 | 11:53

@Muxje, mee eens, maar dan is de snelheidsbeperking dus ook onzin toch?

McCool | 29-03-05 | 11:51

Leuke update. ik wist dat stenen gooien vanaf viaducten aan populariteit aan het winnen was, maar een *politieauto* bekogelen??? Tja, dan vraag je er wel om :)

Muxje | 29-03-05 | 11:49

@vast goed,lekker dus als je terug rijd maar niet uit een disco, ben je de lul?

De Lange | 29-03-05 | 11:49

Ik vind dat de snelheidslimiet alleen vrijgegeven moet worden voor auto's met minimaal vier jongeren die 's nachts terugrijden van de disco.
En op landweggetjes met bomen een snelheidslimiet van 140 km/h.
En dat bekeuringen alleen mogen worden uitgedeeld met instemming van de berijder zelf.
En niet alleen flitspalen moeten in de fik, alle overheidsgebouwen! Ze gebruiken ons alleen maar als melkkoe! En die moeten ook op de barbecue!
En daarna op Geert Wildeman stemmen om de orde te herstellen! En dan de orde affikken!
Zo, ff mijn verstand op nul, lekker.

vast goed | 29-03-05 | 11:47

@Hans.. net als die wankers die voor weinig een huis onder een landingsbaan bij schiphol kopen en dan gaan klagen over het lawaai!

McCool | 29-03-05 | 11:47

@McCool: de A13 was altijd al kaas, ook voordat de trajectcontrole daar is ingevoerd. Daar waar de weg splitst (en dus waar de trajectcontrole is) rijdt men meestal stapvoets in filetijden (ongeveer 15:00 tot 19:00 op de A13), en heeft die limiet van 80 dus geen invloed.

Muxje | 29-03-05 | 11:47

@McCool, hoezo, als je snelrijd ga je dood, ook als je snelrijd kun je blijven leven hoor! Of bedoel je het anders?

De Lange | 29-03-05 | 11:47

tsja...

de A13... een heel eigen verhaal omdat daar max 80 gereden mag worden omdat mensen bij OP de snelweg wonen...

koop dan geen huis daar !

hans1970 | 29-03-05 | 11:44

@StarF*cker
jij reed toch John-Deere?

de bier | 29-03-05 | 11:43

deze is ook grappig..

Een trajectcontrole is niet zoveel rechtvaardiger en beter. Als je ook maar even boven de 130 uitkomt, kom je al boven de limiet. De gebruikerservaringen van mensen die dagelijks het traject A13 berijden klagen steen en been. De A13 is ook met stip gestegen in de file top 50. Of het milieu en veiligheid zo geholpen zijn door het dicht op elkaar afremmende en optrekkende rijden is ook nog maar de vraag.

McCool | 29-03-05 | 11:36

@De Lange, is jou dan ook duidelijk dat snelheid hierbij geen rol speelde?

McCool | 29-03-05 | 11:34

Klasse jongens , goed gesloopt hoor.
En ik maar belasting blijven betalen voor dit soort rotzooi.
Die dingen komen er echt wel , stop met onzinnig slopen!

boggel | 29-03-05 | 11:31

@McCool, heb je stukje gelezen, geen dode betekend dat er dan ook geen gewonden zijn???

De Lange | 29-03-05 | 11:28

@ZI, ik heb het ook niet altijd gelijk, vind discussie belangrijk! Thanks ...

De Lange | 29-03-05 | 11:26

@de lange
Hmm daar heb je een puntje. Had ik niet aan gedacht. Excuus!

ZI | 29-03-05 | 11:24

"het lijkt hier te gaan om juist de meest veilige stukjes asfalt van Nederland"

Ik trap graag tegen alles aan.
Motto??? : "voorkomen is beter dan...."???

De Lange | 29-03-05 | 11:24

Ik moet het toch wel afkeuren... Dat ze stenen gooien naar de plisie.

Tenzij ze uiteraard op de flits op hun voorbumper hadden gemikt =)

bwahaha | 29-03-05 | 11:24

Ha ha goed nieuws. Weinig van Spee ook gehoord de laatste tijd.

Starf*cker | 29-03-05 | 11:23

@de Lange, als je mijn link zou hebben bekeken zou je geweten hebben dat op sommige trajecten waar nu trajectcontrole gehouden wordt sinds 2001 al geen ongeluk is gebeurd. Sterker nog, het lijkt hier te gaan om juist de meest veilige stukjes asfalt van Nederland, en in ieder geval niet de gevaarlijkste, terwijl dit dan wel weer een vereiste is aan de verkeershandhavers om daar een trajectcontrole neer te zetten.. één grote kliek om de belastingbetaler zwaarder aan te pakken, ik zeg het je!

McCool | 29-03-05 | 11:22

@ De Lange: okay, thnx

cloggie42 | 29-03-05 | 11:18

@ZI, je hoeft niet altijd te verhogen om te testen, je kan hem toch ook verlagen? Dan was de hoogste stand al de verhoging... snapje?

De Lange | 29-03-05 | 11:18

@Cloggie, ik bedoel dat wanneer er daar een ongeluk gebeurd er meteen heel veel mensen last van hebben, eigenlijk kun je daar geen ongeluk veroorloven. zo druk.

De Lange | 29-03-05 | 11:17

@Younggod69
Verhoging van de maximumsnelheid leidt tot een verhoging van het aantal doden? Mag ik de link van dat onderzoek? Hoe hebben ze dat onderzocht? Ik kan mij niet herrinneren dat er ergens een plek is geweest waard e snelheid verhoogd is geweest om dat te testen? Laat staan dat er tijdens die testen doden gevallen zijn, dus waar is dat onderzoek? Nu vind ik 3vo ook niet echt een organisatie die ik vertrouw wat dat betreft, want er zou uitkomen dat er minder doden zouden vallen als we allemaal 200 zouden rijden. Staan zij met hun organisatie even mooi voor lul.

ZI | 29-03-05 | 11:17

@ De Lange: wat bedoel je?

cloggie42 | 29-03-05 | 11:15

@De Lange
Daar heb je op zich wel een punt, hoewel het niet zo moeilijk is om de drukte te meten (bestaan genoeg systemen voor) Dat het niet druk is zou ook geen vrijbrief mogen zijn om met 200 per uur over de a2 te knallen. Waar ik voor zou zijn is een soort van flexibele maximum-snelheid, in de zin van bij minder dan x auto's per minuut 140 per uur, ussten x en y auto's per minuut 120 bij meer dan y auto's 100 enz. Die matrixborden hangen er toch al, dus waarom niet? die snelheden mag je wat mij betreft dan ook controleren. Het gaat er om dat ik het altijd een beetje nutteloos vind om, onder het mom van verkeersveiligheid, 100 per uur te moeten rijden op een lege snelweg.

Sh@rky | 29-03-05 | 11:15

Die trajectcontrole moeten ze gewoon overal afschaffen, lekker de max op onbeperkt net als in Duitsland, en dan op echt drukke punten 100km/h en lik op stuk beleid als je er te hard rijdt. Ik vind dit overigens echt een topactie, jammer dat ik het niet eerder wist heb er zondag nog keurig 120 gereden.

waterpomptang | 29-03-05 | 11:14

@rebel

melkkoe? Is dat uit het oogpunt van zelf reflectie?

Eucalyptus | 29-03-05 | 11:13

@Cloggie42, waarom denk je dat juist DAAR een controle word uitgevoerd? Juist omdat als het even hand ( hard rijden ) veel gevolgen heeft voor het hele verkeer, cq doden, cq opstopping.

De Lange | 29-03-05 | 11:12

@ miss witch

jij kan het weten... waarom? Vertel me eens meer.

3vo heeft uitgewezen dat bij een verhoging van de maximum snelheid de hoeveelheid doden toeneemt. Kijk ook even voor de lol bij onze oosterburen. De hoeveelheid verkeersdoden ligt daar in verhouding vele malen hoger en waarempel daar is geen echte maximumsnelheid.

Younggod69 | 29-03-05 | 11:12

die trajectcontrole op die drukke stukken slaat uberhaupt nergens op, je staat daar meer stil dan dat je rijdt. als ze geld willen verdienen moeten ze een trajectcontrole in de polder op de A6 doen ter hoogte van de Ketelbrug (daar zeilt het merendeel van de auto's met 160 vanaf richting Lelystad).

cloggie42 | 29-03-05 | 11:09

Veel geschreeuw, weinig wol. In een rijtuigie naar Vinkeveen is verleden tijd.
Is er al iemand op het idee gekomen dat die flitsers misschien overbelast waren?
Geforceerde koeling helpt dan niet meer.
Geforceerd rijden wel. Maar ja, dan heb je de kans dat ze je klem rijden.

tiswat | 29-03-05 | 11:08

@Sh@rky, en wie zegt wanneer wel die dingen aanmoeten? Als het drukker word, wanneer word het drukker, met 10 auto's is het druk of bij 20 auto's? Als ik vind dat het bij 1o al druk is en jij bij 20 auto's heb je nog een probleem, laat die dingen lekker dag en nacht aan, dan weet je immers zeker dat het altijd werkt!

De Lange | 29-03-05 | 11:00

Kun je 's nachts eindelijk weer het traject [Tilliburgis -> Schiphol Lang Parkeren -> incheck balie (boemelbusje)]in 1 uur afleggen als je weer eens naar Mallorca moet omdat je lever schreeuwt om duits bier.

vergruizer3 | 29-03-05 | 10:57

De trajectcontrole op de A16 bij Dordrecht (hangend aan bogen van de geluidswal bij de tunnel, richting Rotterdam) staat al meer dan één jaar uit. Linke soep dus; kan elk moment ingeschakeld worden door Ome Koos.

verwend pokkejong | 29-03-05 | 10:55

@Younggod69....... De meeste verkeersongevallen gebeuren met een veel lagere snelheid dan 100-120 km per uur.... en ik kan het weten.... dus wat lul je nou?

Miss Witch | 29-03-05 | 10:54

@Younggod69:
Laten we dan lekker met zijn allen 30 ofzo gaan rijden, scheelt ook vast een hele hoop verkeersdoden.
tuurlijk, er zijn regels, en die zijn er niet voor niets. Maar om 3 uur 's nachts ergens op een lege snelweg geflitst worden omdat je toevallig 140 rijdt is voor mij toch echt lastig uit te leggen als bevorderend voor de verkeersveiligheid.

Sh@rky | 29-03-05 | 10:52

Dit is pas gerechtigheid.

Crash Override | 29-03-05 | 10:50

@Younggod69
"Als de cijfers uitwijzen dat bij deze snelheden er meer ongevallen en verkeersdoden zijn, waar doet iedereen dan moeilijk over?"
Ik denk dat ze dan moeilijk doen over die ongevallen en doden. Maar kan iemand mij dan een onderzoek overleggen waar in staat dat je minder dood ben als je met 120 onder de vangrail gaat of met 140? Daar heb ik namelijk mijn twijfels bij. Feit is wel dat als de een 140 rijdt en de ander 120 of 100 dat er dan gevaarlijke situaties ontstaan. Als iedereen dezelfde snelheid heeft en houdt, dan is er niets aan de hand, maar ja, voor bepaalde mensen is dat te langzaam, dus misschien is het toch niet zo'n slecht idee de snelheid te verhogen naar 140 met als aantekening dat iedere kilometer daarboven keihard wordt afgestraft met een extragratis potje anusrossen van Koos Spee.

ZI | 29-03-05 | 10:49

ik ben pas blij als ze die Spee in de brand steken.

Tubifiks | 29-03-05 | 10:47

Jippie, jippie, jippie!!! Weer een zak gemeenschapsgeld in vlammen opgegaan...

Ik snap nog steeds niet de moeite die mensen hebben met controles en bekeuringen. Nee: je mag niet harder dan 100 of 120. Niet over ouwehoeren, gewoon niet doen!

Als de cijfers uitwijzen dat bij deze snelheden er meer ongevallen en verkeersdoden zijn, waar doet iedereen dan moeilijk over?

Het is leuk dat iedereen van zichzelf altijd denkt dat ze een fantastische chauffeur helaas tonen de cijfers wat anders aan.

De hoeveelheid gemeenschapsgeld die het de maatschappij jaarlijks kost om al deze debielen te bekeuren en in de gaten te houden staat niet met mekaar in verhouding.

Ik wil voorstellen: bekeuren naar inkomen. Of de hele handel lekker begrenzen Kijken hoe hard iedereen dan rijdt. Losers!

Younggod69 | 29-03-05 | 10:44

Justice!!!!

Miss Witch | 29-03-05 | 10:41

@BOb - de nieuwsbrichten die de overheid doet uitgaan reppen nergens over de veiligheid die in het geding zou zijn, maar uitsluitend over de gederfde inkomsten. Het lijkt me dus wel duidelijk wat de ware reden is voor deze trajectcontrole...

Critical Error | 29-03-05 | 10:37

Trajectcontrole lijkt mij toch beter dan de kansloze flitspaal? Dan is je topsnelheid niet ineens de snelheid die de hoogte van je boete betaalt, maar het gemiddelde, zoals het woord eigenlijk al zegt ligt een gemiddelde tussen een hoge en lage waarde in. Als je je dus de helft 140 rijdt en de andere helft 100, dan is dat gemiddeld 120 en word je dus niet beboet. Of zeg ik nu iets heel doms? Ik snap dat gezeik over die trajectcontrole niet, beter dan dat ze je met 150 flitsen toch?

ZI | 29-03-05 | 10:37

Dus als ik in Amsterdam ben kan ik er met 180 km/h weer weg?

de bier | 29-03-05 | 10:36

volgens mij zijn al die trajectcontroles door verschillende clubjes in elkaar geknutseld: siemens is daar eentje van iig, kan me niet voorstellen dat zoiets maanden moet duren voordat er weer wat printjes in elkaar zijn gesoldeerd.... zou het niet een dikke HOAX of 1 april grap zijn van koos S. om de schade van de afgelopen paar weken in te halen middels ouderwetse propaganda de mensen doen laten geloven dat het niet werkt(maar stiekum toch wel....)

QB.as.seen.on.RC | 29-03-05 | 10:36

Stelletje slopers...

z03m | 29-03-05 | 10:35

Gelukkig hebben wij paasvuren en neut'nschait'n, en in die rust hebben we geen trajectcontrole, de meeste flitspalen staan hier helemaal scheefgetrokken. Ongelukje?

fuckje | 29-03-05 | 10:34

Beetje de boel opruien jongens?

:)

Yzord | 29-03-05 | 10:32

Mijn gedachten zijn bij de heer Spee, Zalm en alle westhandhavers. Gecondoleerd met dit zware verlies. De criminaliteitscijfers gaan nu weer stijgen, ben ik bang.

The Evil One | 29-03-05 | 10:32

@Rebel: als jij je melkkoe voelt, moet je minder hard rijden. Of gelden regels alleen voor anderen?

vast goed | 29-03-05 | 10:32


Fikken die handel!

sluw maar stijlloos | 29-03-05 | 10:29

2 Overtredingen, ten eerste natuulijk vandalisme en ten tweede een paasvuur! Dat moet je aanvragen...

De Lange | 29-03-05 | 10:26

We blijven toch melkkoeien. 650 miljoen euri's op jaarbasis voor de schatkist door deze praktijken.

Rebel | 29-03-05 | 10:24

Bunkers.

Return of the Beasjt | 29-03-05 | 10:23

@BOb als dit middel enkel op de drukke tijden zou worden gebruikt heb je een punt.
De trajectcontrole draait echter 24 uur per dag.

Frids | 29-03-05 | 10:23

Hoezo zinloos geweld tegen regelkasten?
Absoluut niet zinloos, maar maatschappelijk verantwoord!

Stijlloze Rukker | 29-03-05 | 10:23

wat een duur grapje, schande! stelletje vandalen

mazzl | 29-03-05 | 10:23

en natuurlijk is dit plan om geld te verdienen weer eens veel duurder dan gepland, komen er extra kosten bij, functioneert het voor geen flikker en ....

waar heb ik dat toch eerder gehoord

frozenhenk | 29-03-05 | 10:23

Regelkasten affikken is toch een stuk zinniger dan stoeptegels van viaducten afgooien. Misschien is dit te combineren? Stoeptegels van viaducten op regelkasten smijten? ;-)

Armageddon | 29-03-05 | 10:22

Wat een dom gelul op flitservice.nl

Trajectcontroles zouden de verkeersveiligheid niet bevorderen, maar alleen maar dienen om geld te verdienen, "daarom staan zij op de drukste punten "
De doelstelling van trajectcontrole is JUIST om de veiligheid te bevorderen door het omlaag brengen van de snelheid. Daarom staan ze op drukke punten, waar hoge snelheden ongelukken en files veroorzaken. Om die reden worden ze ook duidelijk aangekondigd.
.
Het terugbrengen van de snelheid heeft een positief effect op de verkeersveiligheid, op de doorstroming van het verkeer en, voor de geitewollensokken onder ons, ook op het milieu.
Dat is geen discussiepunt maar een eenvoudig te bewijzen feit.

B0b | 29-03-05 | 10:20

heerlijk kun je tenminste een beetje gas geven. ben je lekker snel in amsterdam.
toch fijn dat er zulke mensen zijn.

gestoorde suus | 29-03-05 | 10:20

Eerder 180 meter per uur.

Frids | 29-03-05 | 10:18

Wie zijn toch die helden!?

bwahaha | 29-03-05 | 10:17

MeepMeep !

ViPER | 29-03-05 | 10:16

Koos Spee, drop dead donkey!

Stijlloze Rukker | 29-03-05 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken