Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verpleeghuis slegs vir Mocros en Turken

jajasefkat.jpg 'Zorggroep Loosduinen is voor Verpleeghuis Duindorp op zoek naar mensen uit de Hollandse gemeenschap die graag als verzorgende willen werken'. Nou. Als je dat doet krijg je enorme peop aan de ventilator, zweren wij u. Weet u nog, die mafklapper Wesley de Laat? We bedoelen maar. De PVV te Brabant heeft inmiddels vragen gesteld. Racisme! Discriminazi! Parallelle samenleving!

Reaguursels

Inloggen

• Prima idee. Op je oude dag ben je het liefst bij gelijkgestemden. Zoals bv Indische Nederlanders bij elkaar, deze Marokkanen/Turken of LGBT. Er moet meer van dit soort verpleeghuizen komen. Niet haalbaar denk ik. Het is een gat in de markt. Maar de bevolkingsgroepen kunnen zelf zoiets oprichten.

h65485665 | 26-06-14 | 12:35

Als er binnen je cultuur geen ruimte is voor de Nederlandse invulling van democratie dan verdien je die ook niet.

astheworldburns | 26-06-14 | 11:38

gutgutgut | 25-06-14 | 22:40
Precies. En nu ik er over doordenk...
Eigenlijk zou een turk/marokkaans sprekende NL-er moeten solliciteren, voor de grap. Wordt hij/zij natuurlijk wel afgewezen, maar dan heb je wel een zaak. Rechtszaak bedoel ik.
Geert Wilders werd voor minder vervolgd. Dus hoe zoiets dan zou aflopen zou me wel benieuwen.

gaffelbaard | 25-06-14 | 22:47

Dit kan dus niet.

gutgutgut | 25-06-14 | 22:40

Bedenk me net..
Dit tehuis doet hetzelfde als Saudie-Arabië: 'Werk slegs vir moslims'.
www.powned.tv/nieuws/raar/2014/06/nler...
Wat ze hier in NL, in dit tehuis doen, kan niet.
De ILO (International Labor Organization) is tegen discriminatie op het werk, dat is bepaald in een conventie: www.ilo.org/dyn/normlex/en/f?p=NORMLEX... NL is lid van het ILO. En heeft die conventie geratificeerd. www.ilo.org/dyn/normlex/en/f?p=NORMLEX...
De overeenkomst tussen NL hier en Saudie-Arabië daar is ... (vul maar in, het is niet zo moelijk).
Dit kan niet, wat ze doen.

gaffelbaard | 25-06-14 | 22:39

Leuk die gelijkheid in Nederland. Zullen we meteen onze woning afstaan aan Turkse- en Marokkaanse gemeenschap. De Nederlandse verzorgsters mogen als vakantiehulp bij hun oude werkgever die ze net voor de vakantie eruit geknikkerd hebben anders worden ze gekort. Hier baan incl opleiding voor turks en marokkaans.
Eigenlijk nog niet eens het grootste probleem, maar wat mij nu opkropt is: die neger bij PC winkel, Zwarte Piet, de hele shit.
Op de zwarte lijst die kut zorginstelling. Zou meteen de hele administratie controleren.
Kijken wat de PVDA hier op te zeggen heeft en kutje pechthold. Bah bah.

ET007 | 25-06-14 | 20:58

Parallelle samenleving van mij centen.

TisNieZoMoeilijk | 25-06-14 | 20:36

Het beleid van het kabinet is: 'WIJ sluiten niemand uit!'.
En WIJ doen dat ook niet.
..
ZIJ wel!!

gaffelbaard | 25-06-14 | 20:15

Heeft iemand http://www.ieder1gelijk.nl/ al op de hoogte gesteld. Die zullen er vast werk van maken ....... oh wacht.

doskabouter | 25-06-14 | 19:05

Turken en Marokkanen kunnen beter in verpleeghuizen in het land van herkomst worden opgevangen. Die zij al mooi volgens de lokale cultuur ingericht, hebben misschien ook nog een islamitische kapel. In verband met het lagere welvaartsniveau kunnen ze daar goedkoper werken en als dan die verpleeghuizen vervolgens hier hun Turks en Marokkaans personeel gaan werven, dan hebben wij weer wat minder hoofddoeken. Allemaal winwinwinwin.

Angelica | 25-06-14 | 19:03

@Min-of-meer | 25-06-14 | 15:09
Ja, maar in dat overzicht zie ik geen punten. Pas als ik vanaf de extension doorklik naar de homepage staan ze daar.
Ik had enige tijd geleden Firefox erbij, die liet ze ook niet zien.

dedeurs | 25-06-14 | 18:13

Lizard_of_Oz | 25-06-14 | 12:52
Of dit gezondheidscentrum in spanje www.clinicabenissa.com/nederlands/inde...

De enige nogal belangrijke "dus?" is dat je wel mag vragen naar mensen die de betreffende taal spreken, maar niet mag selecteren enkel op basis van etniciteit.

Dus? fout.

harstef | 25-06-14 | 17:28

Weer een stukje realiteit die op Joop niet geplaatst kan worden.

funkyd | 25-06-14 | 17:14

Hier zou segregatie op zijn plaats zijn, allochtonen die allochtonen verzorgen in een apart zorghuis, prima plan!

lanexx | 25-06-14 | 17:11

Als je er positieve discriminatie van maakt is alles goed toch? Zo kunnen we ook positief inbreken, verkrachten, vermoorden en ga zo maar door.

DerHanzel | 25-06-14 | 16:38

@kwark001 | 25-06-14 | 11:58
Er staat ook een fout in die advertentie.
Het moet zijn verpleeghuis Süfküt.

plaszak | 25-06-14 | 16:23

Hoe heet zoiets ook al weer? Allochtoon quota? verplicht percentage aan allochtonen in dienst hebben.

typtyphus | 25-06-14 | 16:23

Rascisme tegen untermenschen is geen rascisme volgens de Heilige Linkskerk (weg-met-ons!). Sluit ook uitstekend aan bij de ideologie van onze Islamofascistische en dus cultuurverrijkende kolonisator. De Heilige Linkse Kerk en onze Islamofascistische Kolonisator: Twee handen op één buik. Geniet er nog maar van zolang het kan, Groentemannen, Zakkevöllers, Mussert van Dammen en Van Jolo's van Nederland...

Ales | 25-06-14 | 15:53

In Rotterdam heeft een grote zorgorganisatie dit ooit geprobeerd. Een afdeling met uitsluitend Marokkaanse bewoners en Marokkaans personeel. Ze hebben na enige tijd de afdeling weer moeten sluiten omdat niemand van het personeel er nog wilde werken. Ze werden door de bewoners als slaaf en voetveeg behandeld. Ergens is er iets grondig mis in die cultuur.

Tapu | 25-06-14 | 15:47

Lees hun bijbel. Ongelovigen moeten dankbaar en eerbiedig zijn. In huizen van dementie gaat dat fout. Voorkomen is beter als genezen. U er uit, zij er in. Uw gemeente ambtenaar, de vriendelijke, gaat het zo regelen dat betalen voor gelovigen begrijpelijk word. De Maya acient had het fout, of zat er helemaal naast.

biltong | 25-06-14 | 15:46

Gelukkig hebben ze bij defensie nu 200 stuks ultramoderne medic-voertuigen besteld.
Kunnen ze mooi zielige afgaantjes in de woestijn mee helpen die auw hebben gedaan.

nedertokkie | 25-06-14 | 15:43

Ik ben vóór dit initiatief! Dit voorkomt dat ik straks met Marokkanen als buren in het verzorgingstehuis kom te zitten. En dat wil ik niet.
Ik ben vóór Apartheid. En dat mag in het Nederland van de 21e eeuw kennelijk weer.
Ik zie er de voordelen van.

De Hoer van Babylon | 25-06-14 | 15:36

Ik kom nogal eens op ziekenbezoek in ziekenhuizen in Utrecht en omgeving. Het valt me op dat er nooit islamitische verpleegsters te bekennen vallen. Maken die ziekenhuizen zich schuldig aan discriminatie of hebben moslima's een afkeer van het verplegen van ongelovigen ? Ik zie wel heel veel islamitische patienten in onze ziekenhuizen. Maar die moeten het hebben van Nederlandse verpleegsters. Ik hoor van verpleegsters dat moslimmannen erg kleinzerig zijn. Bang voor prikken en bloed. Maar wel bereid om in Syrie te vechten, waar ze ook een bloedneus kunnen oplopen.

haidewietska | 25-06-14 | 15:33

Geachte heer/mevrouw,
.
Met verbazing heb ik kennis genomen van de vacature voor Zorgverlener; waar enkel sollicitanten die beschikken over de Turkse of Marokkaanse nationaliteit welkom zijn.
.
Ik ben van mening dat uw organisatie andere nationaliteiten hiermee discrimineert. Het is namenlijk onmogelijk om te voldoen aan de eisen voor de vacature indien de sollicitant niet beschikt over de juiste nationaliteit. Ik had liever gezien dat u de vacature voor iedereen had opengesteld en daarbij had aangegeven dat kennis van de Turkse/Marokkaanse taal en cultuur (wat een normale eis zou zijn gezien uw doelgroep) een pré is. Dan kunnen niet-Turken en niet-Marokkanen op gelijke basis solliciteren en dan zal uw instelling een keuze kunnen maken voor de sollicitant die het beste bij u past. Maar zo als het nu gaat, dat kan echt niet.
.
Ik overweeg daarom ook aangifte te doen tegen uw instelling wegens discriminatie.

Sioux | 25-06-14 | 15:31

Ach, zijn de bestaande faciliteiten niet goed genoeg? Of hebben sommige doorgeslagen moslims een hekel aan kaffirs? Er zijn prima faciliteiten in Nederland. Die utopische umma fantasietje voer je maar lekker elders uit. U bent welkom als moslim maar dit soort al qaida-achtige praktijken voert u elders uit.

ratelaar | 25-06-14 | 15:18

@dedeurs | 25-06-14 | 14:57
Gebruik je niet de Geenstijl extension?

Min-of-meer | 25-06-14 | 15:09

@van_de_pot_gerukt | 25-06-14 | 13:45
Ik zie ze als ik GoogleChrome gebruik. Ze zijn dus niet afgeschaft.
Misschien weet iemand ook de tag voor een quote? Ik zet al jaren een gequote regel tussen streepjes, dat kan overal behalve op GS, daar wordt die regel prompt doorgestreept. Nu gebruik ik dubbele aanhalingstekens (als ik het niet vergeet), maar die vind ik niet duidelijk genoeg.

dedeurs | 25-06-14 | 14:57

Dit is wat ik al heel lang zeg: op en gegeven moment wordt alles gescheiden: wij en zij…behave bij gratis geld dan en hoe het ze net goed uitkomt: de ene keer Nederlander en dan weer Turk/Marrokaan

GebuktIsGenomen | 25-06-14 | 14:51

Het is toch verboden om je bedrijf op te zetten uit rasselectie? Kortom, direct verbieden. Als je als Nederlander zegt dat "uitsluitend Nederlanders" mogen solliciteren is het dak er af.

Kortom, het bedrijf met de dood bedreigen en keihard racisme roepen.

Doen zij namelijk ook.

DanDatDus | 25-06-14 | 14:51

@Suske | 25-06-14 | 14:37
Aldus de koninklijke familie, want die heeft het wetboek ondertekend, niet Jan-met-de-korte-Achternaam, dacht ik. Wie is er dan dom? 1 familie, of de rest van het horige land, diegenen, die de door haar voorouder ondertekende stukjes volgt als een gewillig slachtvarken. Dat is. 1 van de 2. Uit naam der wet! Lmfao

Mastodont Zombie | 25-06-14 | 14:47

Let op, deze keer wordt het geen racisme genoemd.

natte krant | 25-06-14 | 14:45

Voetnoot der samenleving: Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Suske | 25-06-14 | 14:37

Natuurlijk is dit geen discriminatie, de doelgroep wil gewoon liever geen autochtone verzorgers. Ze hebben de klanten gevraagd: wil je liever een turkse/marokkaanse verzorger of een blanke? En ze willen liever geen blanken.

Daar moeten we gewoon respect voor hebben en begrip. Dat ze geen blanken willen. Of dat ze, vanuit hun geloof, vinden dat alle niet-moslims gelijk staan aan apen en honden en gewoon dood gemaakt mogen worden. Dat is geen racisme, dat is gewoon cultuur en daar hebben wij respect voor.

Het is wel makkelijk, al die allochtonen bij elkaar in één huis. Weet je in ieder geval waar ze zitten.

Sioux | 25-06-14 | 14:32

@Robertski. Niet zo kleinzerig! ;)

Maria.1 | 25-06-14 | 14:30

Tegen de tijd dat wij rijp zijn voor het bejaardenhuis komen we er niet meer in, tenzij we ons op onze oude dag even bekeren tot de islam. Maar, zal er dan gezegd worden, is slechts een protocol wat te maken heeft met hygiene. Een besneden lul hoeft niet zo vaak gewassn te worden, en dat is tijdswinst voor het arme personeel. Maar tegen die tijd is de consensus dat je een racist bent als je geen moslim bent. Want islam is vrede, maar dat lukt alleen als we allemaal meedoen! De participatiesamenleving enzo. Dus ik maak me niet al te druk meer. Het enige waar ik wel tegenop zie, is dat ik op m'n ouwe dag een stuk van m'n lul moet laten snijden.

Robertski | 25-06-14 | 14:29

Uit het artikel van 14:25. "PvdA-Kamerlid Keklik Yücel: “Discriminatie op de arbeidsmarkt is, naast andere ontoelaatbare vormen van discriminatie, één van de ergste manieren om iemand te benadelen. Als je gemotiveerd bent, toegerust en gekwalificeerd bent, dan is het een klap in je gezicht als je vanwege je huidskleur, je seksuele geaardheid, leeftijd of je levensovertuiging wordt afgewezen op de arbeidsmarkt. Dat is onacceptabel. Toch blijkt nog steeds uit onderzoeken dat bijvoorbeeld iemand van autochtone herkomst meer kans heeft op een stage- of werkplek dan iemand van allochtone afkomst. Dat kan niet, dat mag niet. We moeten deze vorm van uitsluiting hard aanpakken.”
Maar dat is anders natuurlijk...

Maria.1 | 25-06-14 | 14:26

Gasten van dat rustoord zijn natuurlijk ook dom om die ad in het Nederlands te plaatsen.. dat.. is vragen om problemen, q.e.d.

Mastodont Zombie | 25-06-14 | 14:26

Daarom dus geen verdere massa-immigratie.

KlunsJohannus | 25-06-14 | 14:23

-weggejorist-

Tricephalus | 25-06-14 | 14:22

gaan ze toch lekker in murkije naar een bejaarden tehuis?

Dutch Peanut | 25-06-14 | 14:12

Teleurstellend dat niemand dat zustertje zou willen doen.

Delaware | 25-06-14 | 14:09

Gaat vast net zo goed lopen als die Ghaldoen zooi van ze. Opichting, diefstal etc. Laat ze het maar doen maar dan ook geheel zelf zonder subsidie die toko runnen. Wedden dat ze het niet kunnen?

Rene7559 | 25-06-14 | 14:08

De PVV snapt er gewoon heulemaal niks van. Dit heeft niks te maken met Turks of Marokkaans, maar alles met vrijheid van geloof. Zoals alles eigenlijk. *kuch*

Maria.1 | 25-06-14 | 14:00

Lizard_of_Oz | 25-06-14 | 12:52

Het verhaal van de demente bejaarden in Austiralie die opeens geen Engels meer zouden kunnen spreken, zou onzin kunnen zijn. Waarschijnlijk leefden ze net als de Turken hier, in hun eigen gemeenschap en hebben nooit goed Engels gesproken. Ze hebben alle tijd gewoon Nederlands kunnen spreken.. Ik heb vergelijkingsmateriaal( ouder die zwaar dement is en zijn oorspronkelijke taal was geen Nederlands maar hij spreekt het nu wel in het verpleegtehuis).

lienke | 25-06-14 | 13:55

ben allang gewend aan het onvoldongen feit dat "discriminatie" maar 1 kant op werkt. Blank = slecht = discriminerende onderdrukker dus alles wat je doet is in den beginne al fout. Gewoon dat je uberhaupt bestáát is voor sommige groepen lange tenen al kwetsend. En allochtoon = heilig = kannietsverkeerdsdoen. Dus nee, hier komt geen o-phef over, geen aangiften, geen doodsbedreigingen zoals bij Wesley Laatst, gewoon helemaal nakkes. Men vind het wel best. Blanke man, blanke man met je witte boordje aan, denkt dattie alles kan, blanke man. (De Dijk ergens midden jaren 80 al, zolang is de gestage indoctrinatie al bezig)

Beaulefermier | 25-06-14 | 13:53

Een dergelijk verpleeghuis gaat niet werken. Wij Nederlanders zijn nl. de enige loeders die hun "ouderen wegstoppen in een verpleeghuis". Dus...

Maria.1 | 25-06-14 | 13:52

Waar blijven de commentaren in de overige media? Welke politieke partij, uitgezonderd de PVV, durft dit aan te kaarten?
Deze houding, van: "Nederlanders mogen dit niet, maar wij ..... wel" zal zeker leiden tot een uitbarsting. Er komt een moment dat Nederlanders dit niet meer accepteren.

L.E. Raar | 25-06-14 | 13:51

Grappig, normaal vraag je hoeveel ga ik verdienen maar hier zal wel gelden hoeveel % moet ik afdragen?

Andersom dag | 25-06-14 | 13:47

Waar zijn de + en - gebleven.

van_de_pot_gerukt | 25-06-14 | 13:45

We weten nu wel gelijk waar we onze opa's en oma's niet heen moeten sturen als ze wat ouder worden.

benrod | 25-06-14 | 13:40

Ik mis de plussen en minnen. Breng dat gvd eens terug geenstijl.

shenkie7 | 25-06-14 | 13:37

@datzouzomaarkunnen | 25-06-14 | 12:45
En nu nog 1 keer goed lezen ei!

Swedish Chef | 25-06-14 | 13:34

donjon | 25-06-14 | 12:23

Je bekijkt het iets te veel van de roze kant, zacht uitgedrukt. In een parallelle samenleving, die je, gelet op de aard van de problematiek, moet doortrekken voor heel Europa, verzanden we in een soort van uitvergrote Balkan en 'vechten' wij autochtonen samen met de goedwillende allochtonen door onze zielige geboortecijfers constant met de rug tegen de muur. Wij verdwijnen, zij verschijnen: dat is er aan het gebeuren, demografisch en straks (dus) ook territoriaal.

Aardbewoner | 25-06-14 | 13:34

moet je eens omdraaien, dan staan de minaretten gelijk op zn kop

TheJesseJ | 25-06-14 | 13:33

Nog even en dan moeten we autochtonen belangengroepjes gaan oprichten. Zijn er al voorgedrukte aangifteformulieren beschikbaar?

XaleX_2 | 25-06-14 | 13:32

@ Gazt Ypari | 25-06-14 | 13:11
Iemand moet voor Kaas zorgen als hij incontinent wordt. Jij bidet jezelf aan begrijp ik. Mooi.

TheseDays00 | 25-06-14 | 13:32

Ik vind het een prima plan, maar dan alleen als wij ook alleen autochtoon personeel mogen werven voor onze eigen bejaarden! Daarnaast hebben we ook aparte zwemuren voor moslims, dus moeten we ook aparte zwemuren krijgen voor niet-moslims only!

von sokkenstopfen | 25-06-14 | 13:31

Ze wassen alleen besneden pikkies

Tipped Relic | 25-06-14 | 13:27

In dit sprookje geloof ik niet. Je moet Turken en Marokkanen eens over elkaar horen praten.
sockeye | 25-06-14 | 13:11
.
Blijkbaar valt dat mee, want het "sprookje" bestaat al sinds september 2011.
www.zge.nl/Verpleeghuis-Sefkat/Algemee...

Delaware | 25-06-14 | 13:25

Ik heb het gevoel dat het echte probleem hier een beetje weggeduwd wordt. Per ongeluk, uiteraard!
Er zijn veel meer zorgbehoevende allochtone bejaarden dan die 22. Het zijn er waarschijnlijk vele duizenden, en die aantallen groeien alleen maar. Het is altijd een ijzeren wet geweest dat de familie thuis voor de ouders zorgt, Turken en Marokkanen verafschuwen de beruchte westerse gewoonte om Pa en Ma al op hun 61ste te dumpen in een afsterfhuis. In de allochtone gemeenschap gaat men kennelijk nu ook die kant op. Zie de vele politiek/maatschappelijk ambitieuze moslimwijfjes die er evengoed zes kinderen uitpompen, ze hebben dus geen tijd meer voor de stamhouders. Maar wanneer er meer allochtone tehuizen komen dan Nederlandse, bestaat het risico dat er tegen de Nederlandse oudjes wordt gezegd, 'Doe maar een beroep op je familie of crepeer langs de kant van de weg' omdat het weinige overheidsgeld dat dan nog aan ouderenzorg wordt uitgegeven, naar de migrantenhoek gaat. Over discriminatie gesproken.

dedeurs | 25-06-14 | 13:23

Nou ja, gelukkig doen ze bij hun zelf. Ik moet er niet aan denken wanneer ik oud ben en slecht ter been ben, dat ik verzorgd wordt door een Marokkaanse of Turkse.

Thoth | 25-06-14 | 13:22

@Lizard_of_Oz | 25-06-14 | 12:52
Inderd

Klopt en op het site staat NIETS over enige voorkeur voor nederlandersschap voor het personeeel.

Vandenpotgepleurd | 25-06-14 | 13:20

"Want hun nakomelingen zijn helemaal niet van zins de door hun ouders gewenste mantelzorg te gaan leveren: De jongere (Turkse) generatie heeft daar geen trek in en zegt botweg: Hoezo? Jullie hebben toch ook niet voor jullie eigen ouders gezorgd toen jullie naar België vertrokken.?" vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/ad...

Ci Ty33 | 25-06-14 | 13:19

In dit sprookje geloof ik niet. Je moet Turken en Marokkanen eens over elkaar horen praten.

sockeye | 25-06-14 | 13:11

-weggejorist en opgerot-

Gazt Ypari | 25-06-14 | 13:11

Wettelijk is dit gewoon toegestaan. Alleen om autochtonen vragen is daarentegen nog gewoon verboden. Je mag ook louter om vrouwen vragen, maar weer niet om louter autochtone vrouwen. Je mag dan weer wel om louter allochtone vrouwen vragen. Dit is geen grap of provocerend bedoeld, dit is oprecht hoe het in Nederland is geregeld. Deze vorm van discriminatie is dan ook gewoon toegestaan. Ik vermoed overigens dat de VVD en D66 net zo hard met dat beleid hebben ingestemd als de gebruikelijke linkse partijen.

Udo Hess | 25-06-14 | 13:10

Lizard_of_Oz | 25-06-14 | 12:52
En de NL zorg in Australië werd (en wellicht wordt nog steeds) gesubsidieerd door de NL overheid en bv het Oranje Fonds.

Ci Ty33 | 25-06-14 | 13:09

Ik dacht dat zij er juist zo prat op gingen dat ze hun ouderen "Liefdevol thuis verzorgden", in tegenstelling tot de - volgens hun - kille Nederlanders die "hun ouderen in een tehuis propten".

malin | 25-06-14 | 13:06

"omdat het verpleegtehuis niet goed zou zijn voor de integratie van Turkse en Marokkaanse ouderen."
Mensen die op hoge leeftijd en in aftakelende staat ineens moeten integreren? Wat een lachertje. Het laten integreren van potentiële jihadstrijdertjes van puberale vormingsleeftijd, is dat niet effe belangrijker PVV?
Zal trouwens wel een tof sfeertje hangen daar in de gezelligheidszaal van Sefkat, Turken en Marokkanen magge mekaar helemaal niet.
Ik verwachtte van Van Leeuwen en de PVV eigenlijk een bijtende onthulling dat de overheidssubsidie onaanvaardbaar hoog is en de directie graait als Oom Dagobert. Niets, geen woord daarover. Er blijft dus niet veel 'probleem' over alsjetmijvraagt. En dat Turken/Marokkanen mogen discrimineren en Nederlanders niet, daar leven we toch al vijftien jaar mee? Daar hebben we met z'n allen tijdens de laatste verkiezing toch wéér geen ruk aan gedaan? Case closed, dus.
O ja, wat willen die zorgbehoevende bejaarden eigenlijk zelf? Hollandse hoeren met steeds openspringende bloesjesknopen of behoofddoekte maagdjes? Hen wordt weer niets gevraagd.

dedeurs | 25-06-14 | 13:04

Zo goed is de integratie gegaan. Wel de voordelen van Nederland, maar de cultuur van thuis. Ook voor de tweede en derde generatie, uiteraard. En links zag dat het goed was.

Piet van het Padje | 25-06-14 | 13:01

Niet slim, als ze Turks en Marokkaans sprekenden hadden gezegd was er niets aan de hand geweest.

dutchdj | 25-06-14 | 13:00

PVV heeft gelijk.
Domme linkse mensen (pleonasme) denken dat alleen witte mensen kunnen discrimineren - dat hebben ze zo geleerd op hun (witte) linkse school.
Terwijl veel allochtonen nog veel harder, ook onderling, discrimineren en daar helemaal geen moeite mee hebben ook nog eens.
Discriminatie: het is een huildingetje van linkse debielen.

lekker wijf | 25-06-14 | 12:59

Wordt er binnen dat verpleegtehuis eigenlijk óók gesegregeerd ? Of wonen de turken en marokkanen gewoon door elkaar en mogen er alleen geen blanken bij ?

QBert | 25-06-14 | 12:57

PvdA-Kamerlid Keklik Yücel: “Discriminatie op de arbeidsmarkt is, naast andere ontoelaatbare vormen van discriminatie, één van de ergste manieren om iemand te benadelen. Als je gemotiveerd bent, toegerust en gekwalificeerd bent, dan is het een klap in je gezicht als je vanwege je huidskleur, je seksuele geaardheid, leeftijd of je levensovertuiging wordt afgewezen op de arbeidsmarkt. Dat is onacceptabel."
sliedrecht.pvda.nl/2014/03/11/pvda-gel...
Nou.... leg dat dan maar ff uit aan je achterban.

Schietmijmaarlek | 25-06-14 | 12:56

@Igor Putkin
dat is nou net het punt, natuurlijk mogen die ouderen en die organisatie een voorkeur hebben voor marrokkaans personeel.
Maar dan mag een schoonmaak bedrijf ook gerust vragen naar "werknemers van hollandse bodem"

als ik een bedrijf opzet vind ik het mijn goed recht dat ik mijn eigen personeel kan selecteren op de dingen die ik wil..

ozewiesewoze | 25-06-14 | 12:52

De grap is de mocro bejaarden willen helemaal geen mocro verpleger. Die willen namelijk ook niet bestolen worden. Net zo als de Nl-ers.

ikdenkwat | 25-06-14 | 12:51

Aangezien integreren toch niet gaat lukken vind ik dit geen raar idee. Maar dan moet andersom ook kunnen natuurlijk.

panadol | 25-06-14 | 12:51

Zal wel lekker lopen, Marokkanen spreken Arabierisch en turken Turks.

Badderbeest! | 25-06-14 | 12:50

@Cuyahoga | 25-06-14 | 12:16
Jij wil dat ze hun uitkering zelfs in hun nadagen opmaken in het buitenland?
Waarschijnlijk krijgt men niet genoeg aanmeldingen en is men 'verplicht' de vacatures op te vullen met mensen uit het buitenland.

miko | 25-06-14 | 12:48

Hoe kunnen er uberhaupt nog mensen in de zorg aangenomen worden, als er binnen nu en een jaar minimaal 50.000 personeel op straat komen te staan?

Terpen-tijn | 25-06-14 | 12:47

Het zou eens andersom moeten zijn... dan zou het land te klein zijn. Zo is er ook in Rotterdam een (nieuw)bejaardentehuis voor alleen Turken. Komen geen NL's in (als je dat al zou willen)

het Rijk | 25-06-14 | 12:45

Als die marokkaanse ouderen nou graag turks met hun verpleegsters willen praten... Laat ze dan toch!
Swedish Chef | 25-06-14 | 12:00 |
Dit is het punt niet en dat weet je. Het is allemaal het gevolg van het pappen en nathouden beleid van jaren terug.
Mensen hoefden de taal niet te leren, niet aan te passen, etc. Daar plukken we nu de vruchten van.
Daarom is dit niet alleen discriminatie, maar het bewijs van een totaal mislukte multiculti samenleving.
"Wij" accepteren niet dat "zij" liever met elkaar in het zelfde bejaardenhuis zitten. Maar dit is op bijna elk vlak zo en dus het bewijs voor een parallel samenleving.
Bovendien is duidelijk dat de problematiek niet afneemt, maar juist enorm zal toenemen.

datzouzomaarkunnen | 25-06-14 | 12:45

Geïnteresseerd, maar geen diploma?

Ja duh, nogal wiedes dat een diploma (of WERKervaring)in die hoek geen vereiste mag zijn, dan krijgen ze niemand.

TuuT | 25-06-14 | 12:45

Nog even iets goed uitgespit ze houden daar dus 22 moslim en nu moeten daar dus behoorlijk wat mensen worden aangenomen vreemd onze mensen krijgen maar een verpleegster op de 22 mensen dus hun krijgen ook nog eens meer zorg begeleiding

royke-burka | 25-06-14 | 12:44

Niet slecht, advertentie is in het Nederlands. Moeten we blij mee zijn mensen!

Wonderlijk! | 25-06-14 | 12:43

Kan iemand mij gerusstellen dat dit weer zo'n stunt is?

bottlebaby | 25-06-14 | 12:42

Tijd voor een "Geen Stijl" omgedraaide advertentie.
Liefst op de Joop...

A3an | 25-06-14 | 12:41

Wel graag met een Isis achtergrond dan krijg je
Extra subsidie van Franse Timmermans u weet wel
De man zonder ruggengraat

royke-burka | 25-06-14 | 12:37

Nederlandse verpleegkundigen kunnen zich toch gewoon even bekeren?

Tsjernodebiel | 25-06-14 | 12:36

Probeer als verzorgingshuis de advertentie eens om te draaien. Gezocht verzorgende vanuit de Nederlandse gemeenschap. Kijken hoe men hierop reageert...

Als Nederlander moet je maar accepteren wie er over de vloer komt, met of zonder hoofddoek, wel of niet de Nederlandse taal goed machtig. Je moet maar slikken.En als je er wat van zegt krijg je een verantwoord gesprek met de zorgmanager dat we hier niet zo met elkaar omgaan....

1,2,tja,tja,tja | 25-06-14 | 12:32

Eigen volk laatst!

TuuT | 25-06-14 | 12:31

Alle marokkanen terug naar Istanbul!

EllaRouvoet | 25-06-14 | 12:31

-weggejorist-

Klaagstra | 25-06-14 | 12:31

-weggejorist-

Klaagstra | 25-06-14 | 12:31

Weg met ons!!!!!

kees1960 | 25-06-14 | 12:30

-weggejorist-

maandag2010 | 25-06-14 | 12:30

Kan allemaal, dit is Nederland we vinden alles goed zolang we het zelf maar niet doen. Discriminatie door een zogenaamde minderheid, niks aan de hand mensen niet zeuren.

Toetsiemonster | 25-06-14 | 12:30

Logisch, je zal maar door een Nederlander worden 'verzorgd'. De gaskamers waren er niets bij vergeleken.

Mastodont Zombie | 25-06-14 | 12:29

Volgens hun geloofsleer moeten mannen en vrouwen apart. Dus dan worden dan mannen en vrouwen afdelingen. Bij de mannen zullen dan wel mannelijke versorgenden zitten en bij de vrouwen vrouwelijke verzorgenden. Mocht dat niet zij zijn, dan zijn ze zlef goed hypocriet bezig.

Dan komen er dus 4 groepen: vrouwelijke turken, mannelijke turken. vrouwelijke marokkanen en mannelijke marokkanen. Met iederr groep een eigen sexe als verorgenden.

Wij gaan dan wel terug in de tijd; oude-mannen en
oude-vrouwentehuizen hadden wij vroeger ook, dat was wel 100 jaar geleden.Leve de vooruitgang.

aajjee | 25-06-14 | 12:29

discriminatie op grond van afkomst.... werkt 2 kanten op hé!
.
Triest dat er nog steeds bedrijven/instellingen zijn die dit fout doen!?

bArAbAts | 25-06-14 | 12:28

@Ci Ty33 | 25-06-14 | 12:18
Gewoon een kwestie van binnen het verzorgingstehuis de Turken aan de Turken koppelen en de Marokkanen aan de Marokkanen. Wat Turken en Marokkanen gemeen hebben is lam.

Bluebook | 25-06-14 | 12:26

Ander volk eerst!

Mammeloe | 25-06-14 | 12:24

Ja, dit kan dan doodleuk gewoon weer WEL in deze zieke multiKul.
Je hoeft geen probleemontkennende linkse lul te zijn om te weten wat voor kabaal zou ontstaan in alle media EN de Tweede Kamer, wanneer een verpleeghuis (echt) Nederlands personeel zou durven vragen voor een (echt) Nederlands verzorgingshuis.
Koppen gingen rollen - en dan niet eens door de hand van "onze" jongens van ISIS.

Jan Passant mk2 | 25-06-14 | 12:24

Parallelle samenleving!
.
_________
.
Is wel makkelijker, een op een, over de grens richting zandbak te kieperen.

donjon | 25-06-14 | 12:23

@Swedish Chef | 25-06-14 | 12:00
Precies. Ze hebben toch nooit een andere taal geleerd.

blinde kip | 25-06-14 | 12:23

En is een Turk dan wel happy met een Marokkaanse verpleegster (m/v) en v.v.? In het echte leven zijn ze meestal ook niet erg close.

Ci Ty33 | 25-06-14 | 12:18

En een minister Dijsselman of Asbak die zich meteen uitspreekt over discriminatie bij bedrijven in 3, 2, 1 ... oh wacht.

Martin007 | 25-06-14 | 12:18

Uitstekend initiatief!
Nu nog het hele zootje verplaatsen naar Casablanca of Istanboel of iets in die richting, en dan gaan ze daar maar vragen om Marokkaans en of Turks personeel.
Prima!
En de uitkeringen, subsidie, toeslagen etc graag hier laten, dan hebben onze ouderen er ook nog wat aan.

Cuyahoga | 25-06-14 | 12:16

"tijd voor een massale aangifte" zou de anti-wilders lobby onder leiding van het kereltje zeggen

jan-lul-de-behanger | 25-06-14 | 12:16

Stel dat je de laatste blanke bent die in Kanaleneiland woont, kom je dan ook uit de Turkse en Marokkaanse gemeenschap...?

Air van Boven Dorens | 25-06-14 | 12:15

Nou, is mooi man als dit wel kan. Kan ik ook weer eens met frisse moet naar de sollicitanten kijken. Dank!

SoundE | 25-06-14 | 12:12

Sterkte allemaal....

Mr_Pikibelly | 25-06-14 | 12:12

VanLeeuwen, je weet ondertussen toch ook wel dat alleen een westerse blanke man een racist kan zijn.

Heiseenberg | 25-06-14 | 12:11

Op Rottumerplaat is nog wat ruimte. Zwemdiploma vereist.

Jos Tiebent | 25-06-14 | 12:10

Parallelle samenleving? You ain't seen nothing yet.

Wat de PVV betreft: met die obligate kamervragen haal je telkens zélf de lont uit het kruitvat; stel die tactiek nu toch eens bij.

Aardbewoner | 25-06-14 | 12:10

Tja hij heeft een punt.
Ik denk dat de verzorging daar 1000x beter is dan voor onze ouwe blanke bejaarden in hun 48uurs luier.

Miezerig | 25-06-14 | 12:10

Verpleeghuis Duindorp. Alleen niet in Duindorp zelf, maar in Boxtel.

TheseDays00 | 25-06-14 | 12:09

Sluiten en bewoners op straat, zal ze leren om verzorgd te willen worden door iemand van hun eigen afkomst.

__dictatuur | 25-06-14 | 12:09

Alleen blanken kunnen discrimineren en racist zijn.

Dat is althans de mening in policor eliteland.

O, en ze moeten natuurlijk alles betalen en zich heel schuldig voelen over alles.

James Lastig | 25-06-14 | 12:08

Discrimineren is een blanke privilege voor de blanke meerderheid. Dus dit is geen discriminatie (NL-logica)

Haatgenerator | 25-06-14 | 12:07

Volgens mij leven we allemaal in een turks marokkaanse gemeenschap. Het Nederkalifaat.

Joffri | 25-06-14 | 12:07

Soort zoekt soort, beste mensen, en daar is ook helemaal niets mis mee, net zo min als een Nederlandse ondernemer die liever geen Marokkanen aanneemt (je hebt immers 60% kans dat het een crimineel is). De enige misstand hier is de betuttelracistische Gutmensch die puur op basis van afkomst zijn verontwaardiging aan en uit kan zetten.

très cool | 25-06-14 | 12:07

Het is alleen discriminatie als blanke mannen het doen.

Peter_K | 25-06-14 | 12:05

Tja... zolang je niet om een blanke of om een man vraagt kom je er mee weg. Want positieve discriminatie. Ja dit land is verrot.

Cork_boy | 25-06-14 | 12:04

Ik denk dat menigeen uit de geroemde groep der cultuurverrijkers al is afgehaakt bij het eerste woord van de advertentie.

Shape of Despair | 25-06-14 | 12:02

Hier word ik dus racistisch van he.

Bluebook | 25-06-14 | 12:02

Waarschijnlijk een pr stunt! Nu wachten wanneer ze failliet gaan? Oh, nee,,, dit is een linkse hobby, dus dan mag het!

Verbale diarree | 25-06-14 | 12:01

Zuiver racisme.

bovenste_plank | 25-06-14 | 12:00

Verzorgingstehuis Sufkut?

Anyway, tegen artikel 1 van de grondwet.

Zzzzooooffff | 25-06-14 | 12:00

Groeten uit Benidorm!

bolkebeer | 25-06-14 | 12:00

Op zich lijkt het me prima, die ethno-marketing van de zorg.

Als Limburger is het fijn om eens flink gewassen te worden door een Limburgse. Als Tukker is het geweldig om door een Twentse deerne van het toilet gehesen te worden.

Waarom zouden Turkse bejaarden door een Marokkaanse aangekleed moeten worden? En andersom? Alsof alle allochtonen hetzelfde zijn. Dit is gewoon regelrecht diskriminaasie!! Foei.

DonJohnson | 25-06-14 | 12:00

Terecht toch dat die oudjes graag door iemand van hun eigen volk in de luier willen worden geholpen?
Denk dat 99% van de reaguurders dat later ook zou willen.

Igor Putkin | 25-06-14 | 12:00

Als die marokkaanse ouderen nou graag turks met hun verpleegsters willen praten... Laat ze dan toch!

Swedish Chef | 25-06-14 | 12:00

Zal je zien dat dit uiteraard wel mag in dit kloteland.

kijk, als ze nou in de vereisten zouden zetten "spreekt turks en/of marrokaans" zou het tenminste nog enigszins begrijpelijk zijn als het zou gaan om dementerende ouderen (doen ze ook in bv Australische bejaardentehuizen omdat een hoop Nederlandse emigranten beginnen te dementeren en opeens zijn ze vergeten hoe ze engels spreken)

Min-of-meer | 25-06-14 | 12:00

En het bleef doodstil in goedmensenland. Want nu worden de witte mensen gediscrimineerd, weten ze ook eens wat dat is. Er zal echt geen ophef komen zoals bij dat schoonmaakbedrijf, wees maar niet bang.

Sadomassochristus | 25-06-14 | 11:58

Dat verpleeghuis had al niet gemogen, laat staan deze advertentie.

kwark001 | 25-06-14 | 11:58

Rascriminatie!!!

HoerenSloep | 25-06-14 | 11:57

Handig, reserve luier zit op de koppies van het personeel...

Radagast | 25-06-14 | 11:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken