Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel zielig: salafisten gevoelig voor burn-out

Salafiislievde.jpgOkee mensen even aandacht voor Martijn de Koning. De academisch omstreden Salafistenvriend en Allahs Huisantropoloog heeft een nieuw apologetisch boekwerkje uit. Over zijn lievelingsdieren: salafisten. Salafisten zijn heel lief, ze bijten nooit en ze leven graag exact zoals de profeet deed. Ze eten vooral hooi en een beetje vers water, af en toe een banaantje en ze hebben veel beweging nodig. Om ze te helpen verharen in de ruiperiode kun je ze wat vers schelpenzand geven voor extra mineralen. Martijn vindt salafisten leuk omdat het vooral vreedzame utopisten zijn. Dit was zijn spreekbeurt, zijn er nog vragen? Ehm ja. Martijn bedankt voor je spreekbeurt, we vonden het heel interessant om meer te horen over salafisten maar noem eens een nadeel van deze vreedzame utopisten? Ah, ze zijn heel stressgevoelig en krijgen snel een burn out. Dat is inderdaad wel zielig en lastig, voor wie een beetje wil hobbyen met salafisten. "Ze lijden onder het onbegrip dat ze in de rest van de samenleving tegenkomen en vinden het moeilijk om tegen die druk in vast te houden aan hun specifieke leefstijl." Ah echt hee. Vrijwillig leven als een zevende eeuwse fictieve zandprofeet blijkt wat lastig dus is het de schuld van 'de rest van de samenleving', het is ons wat. Fijn dat het de taak van de antropoloog is om deze species niet te veroordelen, maar te begrijpen. Daarom ook: HOERA Van Gogh is dood-vreedzaamparties. Van een stukje begrip in de samenleving is nooit iemand slechter geworden nietwaar. Vooral salafisten hebben begrip nodig, vreedzame utopisten die vaker ontploffen dan burn-outen.

Reaguursels

Inloggen

Salafisten?
Zijn dat niet mo's ss-troepen?
Zijn leibstandarte?

Brandend Zand | 13-05-14 | 08:45

Trouwens nooit geweten dat je iets moet zeggen wanneer je je jas uittrekt. En zijn ze er ook al over uit wat ome Mo zei wanneer hij in zijn auto stapte, of wanneer zijn internet haperde? Of zijn dat te joodse uitvindingen?

You-On-A-Gin | 13-05-14 | 03:44

On topic: de 'onderzoekers' vinden salafisten dus rete-interessant. Dan ben ik toch benieuwd wat ze vinden van 'light' stromingen als soefisten of alevieten, die door hun broeders onderdrukt worden omdat ze niet harde kern genoeg zijn. Hebben ze daar ook nog wat bloemetjesachtigs over te melden?

You-On-A-Gin | 13-05-14 | 03:41

Grappig geschreven stukje. Nu vind ik je, naast hot, ook weer lievv, mevrouw Nanninga. :)

You-On-A-Gin | 13-05-14 | 03:37

Burn-out. Vind ik op zich wel een fraai eufemisme voor de zelfmoordterroristen met een bomgordeltje.

Stormageddon | 13-05-14 | 01:52

@PrinsesStoepje | 12-05-14 | 23:08
Helemaal mee eens! Martien Pennings is Pat Condell 2.0. Allebei eindbazen!

KoninginWildemina | 13-05-14 | 00:29

vanhetvarken | 12-05-14 | 21:15
Nee natuurlijk bedoelde ze dat sarcastisch. Een handvol Algerijnen/Marokkanen vochten onder de Fransen. Die hebben trouwens meer slecht dan goed gedaan. nl.wikipedia.org/wiki/Marocchinate
Maar aan de kant van Hitler vochten er hele arabische regimenten. Hitler was gék op de islam.

PrinsesStoepje | 12-05-14 | 23:14

KoninginWildemina | 12-05-14 | 19:51
MP zegt precies waar het op staat in heerlijk politiek incorrect proza. Pat Condell 2.0. Jammer dat hij niet twittert, zou graag zijn visie op de dingen dagelijks volgen.

PrinsesStoepje | 12-05-14 | 23:08

Maar verder is een onthoofd-mes of AK47 dus gewoon een negatieve bijklank. Nou dat zal ik de christenen in Syrie en Egypte dan maar even gaan vertellen.

PrinsesStoepje | 12-05-14 | 22:45

Vroegah had je Mohammed B. Die gold, net als M. Atta c.s. nog als een zeldzaam exemplaar van een onbeduidend zijsteegje van de islam. Datzelfde zijsteegje is nu mainstream geworden. En dat weet je verdomd goed als je de laatste tien jaar een beetje hebt opgelet en je niet laat belazeren door de gesubsidieerde stromannetjes van de "gematigde" islam.

PrinsesStoepje | 12-05-14 | 22:42

Het wordt tijd dat de Wereld Gezondheids Organisatie (WHO) zich gaat bezighouden met de islam; het is met afstand de meest gevaarlijke besmettelijke ziekte die er rondwaart. Het tast niet alleen de lichamelijke, maar ook de geestelijke, mentale en morele gezondheid van elke besmette persoon aan.
Het zou goed zijn als wetenschappers overal in de beschaafde wereld met grote urgentie gaan werken aan een vaccin tegen deze verschrikkelijke pandemie.

Peter Emile | 12-05-14 | 21:47

@Eurotokkie | 12-05-14 | 19:36
Nou vrij, op een stuk of 200 meisjes na dan.

Uw Verzekeringsadvis | 12-05-14 | 21:39

@Maria.1 | 12-05-14 | 20:32
Werden we bevrijdt door de Marokkanen in 1945?, dacht dat die bevrijding van belastingcenten pas 'onder' den Uijl begon ?

vanhetvarken | 12-05-14 | 21:15

Representatieve vertegenwoordiging werd ooit (1848) verzonnen om te voorkomen dat aperte idioten wat te zeggen zouden krijgen, nou, dat is dus niet gelukt.

vanhetvarken | 12-05-14 | 21:09

Het door Saoudie Arabié gefinancierde salafisme krijgt vaste voet, nogal dichtbij, namelijk in buurland Duitsland. Saoudie Arabië weet namelijk dat Duitsland geplaagd is door haar verleden met haar "ismes".Revanchisme in de 20-er jaren na de vernedering door het Verdrag van Versailles, geïnspireerd door Mussolini's fascisme creëerde het haar eigen nazisme. Beducht om niet aan het eigen verleden herinnerd te worden laat men nu het salafisme met rust en laat men deze bende haar gang gaan onder het mom niet nog eens geloofsgemeenschap aan te pakken zoals het jodendom in de 30-er jaren. Begripvol reiken ook genoemde drie wetenschappers de fluwelen handschoen aan de salafistische beweging en bewegen onder de noemer wetenschap te bedrijven naar de conclusie toe dat het "wel meevalt" met deze club.Het valt namelijk niet mee met deze club. Het zijn nazi's avant la lettre die bewerkestelligen wat de hormoongedreven islamitische hordes niet bereikt hebben in Europa in de 8e eeuw toen de de Frankische ridders bij Poitiers 732 zich uit de naad vochten om Europa te behoeden voor de islam.Anno nu zet men geen kromzwaarden in maar de baarmoeders van hun inmiddels in grote getale aanwezige vrouwen in West Europa gelijk Boko Haram dit doet in Nigeria die honderden christelijke meisjes met het Gilette scheermes ontdaan hebben van hun clitoris ze aldus geschikt makend voor een islamhuwelijk.Hoedt u voor wetenschappers die zich opstellen als nuttige idioten, Lenin maakte daar al behendig gebruik van.

Jan Boule | 12-05-14 | 21:09

Ach, grappig, zoals dat gaat met het al vele jaren subsidie/staats gesteund recht praten van Marxisme en Communisme, Leninisme, Nazisme (tijdelijk), in hun angst voor de (werkelijke) wil van het volk gaat men ver.

Desnoods ten koste van 100en miljoenen doden, het maakt allemaal niet uit kennelijk, zegt wat over de 'elite'.

vanhetvarken | 12-05-14 | 21:07

@vanhetvarken | 12-05-14 | 20:48
fok, onderbouwT of onderbouwde.... sorry.

vanhetvarken | 12-05-14 | 20:50

OK, duidelijk, voorkeursstem per 22 mei op Hans Jansen, die onderbouwd nog wel eens wat.

vanhetvarken | 12-05-14 | 20:48

Lieve meneer de Koning, het zou toch wel ironisch, nee; zelfs ronduit lachwekkend zijn als bij de eerste beste aanslag in Nederland, gepleegd door de U wetenschappelijk onderzochte groepen, Uw halve familie wordt weggevaagd. Hė vervelend als je net een familie reunie hebt op een verkeerde plaats op het verkeerde moment.
Gelukkig declasseert U, met Uw uitspraken, andere onderzoekers die kritiek hebben met het argument dat ze niet weten wat wetenschap inhoud.
De tering lul; zelfs in de exacte wetenschappen zorgen juist kritiek en nieuwe inzichten voor vooruitgang en wordt juist kritiek gezien als basis voor nieuw onderzoek. In de softe socio sector waarin jij je begeeft en waarin niets is wat het lijkt zou je iedere vorm van kritiek serieus moeten nemen en moeten gebruiken voor nieuw onderzoek.
De grootste wetenschappers zijn wel eens door het stof gegaan of hebben theoriën weerlegd zien worden maar jij staat te blaten als de 'ikweethetallemaal'. Je bent de grootste pruts wetenschapper die ik ken en het wordt tijd dat de Uni je gewoon buiten mikt. Iemand die alleen maar vasthoudt aan zijn eigen wereldbeeld is geen wetenschapper maar een predikant die niets maar dan ook helemaal niets met wetenschap te maken heeft...

Gampel | 12-05-14 | 20:46

@kloopindeslootjijook | 12-05-14 |20:08
Dat was een helder kijkje in de toekomst. Achteraf hebben ze gelijk gekregen. Heel zwak dat ze niet hebben doorgezet.
___
"Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995):

“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”
___
Maar dat hebben ze niet gedaan. Met de bekende gevolgen. Maar dan wél 20 jaar later Wilders -die voor precies hetzelfde waarschuwt- voor 'racist' uitmaken. Typisch linkse hypocrisie.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 20:45

Die Martijn is een enorme zelfpijper.

religionresearch.org/martijn/about/

Kan geen enkele referentie opgeven, waaruit enige objectiviteit aan kan worden ontleend.

Hangt van de subsidies aan elkaar, te koop voor... weinig...

vanhetvarken | 12-05-14 | 20:43

@Mark Smith | 12-05-14 | 20:19
Historicus Pennings onderbouwt aan de hand van geschiedenis. Die 1400 jaar islam geschiedenis leert ons meer over de islam dan die fopwetenschap van Martijn.
Als de feiten je niet bevallen moet je bij de geschiedenis zijn. Niet bij de messenger.

KoninginWildemina | 12-05-14 | 20:32

@Desmoulins. 20:27. Inderdaad; de feiten worden steeds verdraaid. Over een aantal jaren vieren we dat de Marokkanen ons bevrijd hebben in 1945.

Maria.1 | 12-05-14 | 20:32

@Cousin Eddie | 12-05-14 | 20:24

Inderdaad, hij reageert zelf ook niet meer.
Is ook lastig om dit soort zaken nog met de mantel der liefde te bedekken bij een gebrek aan argumenten en een moreel kompas.

Desmoulins | 12-05-14 | 20:28

Moet burn-out hier letterlijk worden genomen? Als in, levend verbranden tijdens een aanslag voor de pedoprofeet

Banco Suivi | 12-05-14 | 20:27

@wgqef | 12-05-14 | 19:14

Komt wetenschappelijker over... Proest!
Qua de heer Jansen kunt u er niet ver genoeg naast zitten. Net zoals sommige pipo's onder het Trouw-artikel die doodleuk beweren dat ''... historisch onderzoek heeft aangetoond dat de islam ...''.
Terwijl de islam niet aan historisch onderzoek doet of het analyseren van eigen bronnen. Zo was het laatste stuk van Jansen juist een weergave van het totale gebrek daaraan en dat daardoor ook historisch feitelijke onjuistheden nog gezien worden als heuse feiten. De claim op Jeruzalem bijvoorbeeld of dat Mekka al van oudsher een handelsstad is geweest etc.
Allemaal pertinente leugens.

Desmoulins | 12-05-14 | 20:27

@ Desmoulins 20;20

geef jij die Smith nog antwoord?
Die zou, als onder z'n eigen ogen z'n dochter verkracht zou worden door een man of 12, die gasten nog steeds "boefjes" noemen.
lachen met die vent

Cousin Eddie | 12-05-14 | 20:24

We hebben al zoveel begrip moeten opbrengen. Voor de moskeeën, voor de haatimams die uitgenodigd mochten worden i.v.m. de vrijheid van meningsuiting, voor de aparte loketjes, de aparte zwemuurtjes, het halal slachten, het verwijderen van kerstbomen op openbare basisscholen, de islaminternaten waar overigens geen kritiek op gegeven mag worden als ze brandgevaarlijk zijn etc. Wat ik nog steeds niet begrijp is dat deze mensen in ons "verderfelijke" land willen leven. Ik heb jarenlang begrip opgebracht, maar nu wij ons stapje voor stapje moeten aanpassen aan de islam is het begrip bij mij heel ver te zoeken.

Maria.1 | 12-05-14 | 20:23

Mark Smith | 12-05-14 | 19:04

Tout weldenkend Nederland zal dit artikel weer aangrijpen als een bevestiging van het eigen verwrongen wereldbeeld.

Desmoulins | 12-05-14 | 20:20

Dit land is reddeloos verloren.
Het enige dat je kan doen is hopen dat types als Martijn de Koning tzt eerste ten onder gaan.
Heb je dat tenminste nog

Cousin Eddie | 12-05-14 | 20:20

KoninginWildemina | 12-05-14 | 19:51
Lol!! Martien Pennings is geen haar beter dan Martijn de Koning. Twee uitersten.

Mark Smith | 12-05-14 | 20:19

Eurotokkie | 12-05-14 | 19:36
Ja inderdaad, als dit de religie van vrede is.....

ikdenkwat | 12-05-14 | 20:13

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 19:54

De mensheid moet nog veel leren , nog niet zolang geleden dachten mensen dat de aarde het middelpunt van het heelal was ,nu denken christen , Joden en Moslims dat zij het middelpunt van alles zijn.

Eurotokkie | 12-05-14 | 20:11

@ Eurotokkie | 12-05-14 | 19:41
dat zijn de zogenaamde pre-salafisten. Die proberen te leven volgens prehistorische normen en waarden.

poldergeiz | 12-05-14 | 20:09

@KoninginWildemina | 12-05-14 | 19:51
Typisch links: de islam promoten op de kruiwagen van *kuch* 'wetenschap'.

"Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?"

Nog maar een keert; komt uit 1983, van de SP:

sptransparant.wordpress.com/gastarbeid...

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 20:08

Pica van islamitische vrouw met de baard, lol.

smdyasc | 12-05-14 | 20:07

"Maar dat is typisch de reactie van mensen die niet begrijpen wat wetenschap is" aldus Wagemakers. Sinds wanneer heeft geloof met wetenschap te maken?

Maria.1 | 12-05-14 | 20:06

Nog een keer!
'Can the rest of us have our planet back'
www.youtube.com/watch?v=dUXrt9gaAJM

“I'd like to start this week with a request, and this one goes out to the followers of the three Abrahamic religions: the Muslims, Christians, and Jews. It's just a little thing, really, but do you think that when you've finished smashing up the world and blowing each other to bits and demanding special privileges while you do it, do you think that maybe the rest of us could sort of have our planet back? I wouldn't ask, but I'm starting to think that there must be something written in the special books that each of you so enjoy referring to that it's ok to behave like special, petulant, pugnacious, pricks.

Forgive the alliteration, but your persistent, power-mad punch-ups are pissing me off. It's mainly the extremists obviously, but not exclusively. It's a lot of 'main-streamers' as well. Let me give you an example of what I'm talking about.

Muslims: listen up my bearded and veily friends! Calm down, ok? Stop blowing stuff up. Not everything that said about you is an attack on the prophet Mohammed and Allah that needs to end in the infidel being destroyed. Have a cup of tea, put on a Cat Stevens record, sit down and chill out. I mean seriously, what's wrong with a strongly-worded letter to The Times?

Christians: you and your churches don't get to be millionaires while other people have nothing at all. They're your bloody rules; either stick to them or abandon the faith. And stop persecuting and killing people you judge to be immoral. Oh, and stop pretending you're celibate -- it's a cover-up for being a gay or a nonce. Right, that's two ticked off.

Jews! I know you're god's 'Chosen People' and the rest of us are just whatever, but when Israel behaves like a violent, psychopathic bully and someone mentions it that doesn't make them antisemitic. And for the record, your troubled history is not a license to act with impunity now.”

kloopindeslootjijook | 12-05-14 | 19:54

@Eurotokkie | 12-05-14 | 19:41
Wij weten toch dat het niet de bedoeling is dat ze zich opblazen. Maar ja, maak dat een psyschisch gemankeerde maar eens duidelijk. Zulke mensen moeten in quarantaine gezet worden ter bescherming tegen zichzelf en de samenleving.

McMarx | 12-05-14 | 19:53

Het communisme staat ook bol van het utopische denken. 1984 ook, Heerlijke Nieuwe Wereld ook. Utopisch denken kan prima gepaard gaan met geweld. Het einddoel kan heel goed vrede zijn, het middel hoeft daarentegen niet vredig te zijn.

1337haxxor | 12-05-14 | 19:53

Typisch links: de islam promoten op de kruiwagen van *kuch* 'wetenschap'.
Jaaa, want als 'wetenschap' de islam knuffelt, is het ook echt een konijntje.
Wetenschap en religie staan haaks op elkaar, dus er valt niks te 'onderzoeken' of 'bewijzen'.
Geef mij maar historici als Martien Pennings, die aan de hand van de geschiedenis kunnen aantonen wat voor rottend, besmet vlees we in de kuip hebben:
martienpennings.wordpress.com/2010/10/...

KoninginWildemina | 12-05-14 | 19:51

McMarx | 12-05-14 | 19:38

Ze hebben wel een kort lontje aangezien ze zich zelf steeds opblazen , en wij maar in het westen denken dat het de bedoeling is.

Eurotokkie | 12-05-14 | 19:41

Barani517 | 12-05-14 | 19:31

Hoewel ik het wel met je eens ben dat islamieten zoals de meeste geloofsfanaten nogal intolerant zijn klopt je stelling niet. en.m.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_rel...

De Koreaanse Slet | 12-05-14 | 19:41

Salafisten...? Solo-fisten ken ik wel.

VanBukkem | 12-05-14 | 19:40

wgqef | 12-05-14 | 19:14
Ik zou alle moslims wel het land uit willen hebben. En natuurlijk zijn er ook goede moslims. Die sturen we dan per vliegtuig terug ipv per boot.

Graaf van Egmont | 12-05-14 | 19:39

Dat is toch niet zo raar? Ik bedoel dat salafisten of anderzinds, van welke richting dan ook, moslims een brun-out krijgen. Zou ik ook krijgen als ik zou geloven in een opperwezensprookjesfiguur die geen aansluiting kan vinden in de werkelijkheid om mij heen.
Dat leidt tot een psychiatrische aandoending die men serieus dient te nemen indien men van deze mensen in de toekomst iets verwacht.

McMarx | 12-05-14 | 19:38

ikdenkwat | 12-05-14 | 19:27
Het is de wil van Allah en hiervoor moet je respect hebben , dat Moslims elkaar uitmoorden in Syrië daarvoor moet je ook respect hebben aangezien dit ook de
wil van Allah is.
En zoals we weten heeft Allah het beste met ze voor ,dus 5x per dag richting Meka en Allah bedanken voor dit alles.
Je zou bijna denken dat ze in een gekkenhuis leven maar nee deze mensen lopen gewoon vrij rond.

Eurotokkie | 12-05-14 | 19:36

Heel vreedzaam zijn ze, hier nog zo'n voorbeeld:
"A British Islamist leader has outlined how an "Islamic State" should humiliate Christians to encourage them to convert to Islam. Abu Waleed, who follows the hard line Salafi branch of Sunni Islam, quotes from the hadith (Islamic writings outside the Koran) to demonstrate how Christians and Jews should be treated if they do not convert to Islam."
www.breitbart.com/Breitbart-London/201...

Abject | 12-05-14 | 19:36

Ah, ze zijn heel stressgevoelig en krijgen snel een burn out.(...)
.
Klopt. In Nederland is dit gelukkig wel zo. Maar wij hebben een bijstands-nivo voor de salafisten. Uiteraard dokt hiervoor de belastingbetaler. Wat betreft onze overburen, kijk eens naar ons stelsel, als u niet wil dat de 'duitse' salafisten als helden in Syrie, Afganistan, Egypte aan de slag gaat.

Thoth | 12-05-14 | 19:36

@wgqef | 12-05-14 | 19:14
Er bestaan inderdaad heel veel stromingen binnen de islam. Maar ondanks dat is er geen islamitisch land waar je met een ander geloof, vrij en zonder risico, je geloof kunt belijden of openlijk homosexueel kan zijn. Dan is er wel iets als een grootste gemene deler die de islam kenmerkt.
Maar inderdaad er zijn wel verschillen, bijvoorbeeld in mate van vrouwen onderdrukking; Wel of niet besnijden, uithuwelijken op 12 of 14 jarige leeftijd, hoofddoekje of burka, stenigen of ophangen als ze verkracht zijn. Inderdaad verschillen genoeg.

Barani517 | 12-05-14 | 19:31

Salafisten. Daar zit het woord 'fisten' in. Maar dat terzijde.

VanBukkem | 12-05-14 | 19:29

Als alle ontvoerde meisjes in Nigeria zich plotsklaps tot het ware geloof bekeerd hebben heeft morgen de charlatan de Koning een baard tot aan zijn teelballen. Inshalgehaktbal

meneer der meneren | 12-05-14 | 19:29

@Cuyahoga | 12-05-14 | 19:24
Ach, als je de mojo hebt om joden te genocideren en negenjarige meisjes te batsen, dan kan je natuurlijk niet zonder een flex klokkie. Jeweettoch?

dlseth_ | 12-05-14 | 19:27

Er is niets gekker dan een begripvolle Nederlander. Op verjaardagen en feestjes heb je er ook altijd een. Je giet er een paar pilsjes in en hij lult ineens totaal anders.

ikdenkwat | 12-05-14 | 19:27

'Uit aan Mohammed toegeschreven uitspraken leiden ze af dat je je horloge niet aan je linkerpols mag dragen'

Tja dat is wetenschap bedrijven op hoog niveau mensen.
Uit honderden jaren later opgeschreven volksvertellingen over een pedo-warlord kunnen ze opmaken dat hij zijn Rolex of Breitling niet om zijn linkerpols had.

Cuyahoga | 12-05-14 | 19:24

Als ze maar lang genoeg branden...

basweetutwel | 12-05-14 | 19:24

-weggejorist-

Traanplaat | 12-05-14 | 19:23

@wgqef | 12-05-14 | 19:14
Klopt, er zijn vast ook hele aardige skinheads en KKK leden. Ik heb nog nooit problemen met een van die twee groepen gehad. En toch altijd maar die negatieve berichtgeving. Wanneer komt er een dag van verzoening tegenover de skinheads? Misschien gezellig samen een kruis verbranden met de KKK? Waar is de wederzijdse respect gebleven?

dlseth_ | 12-05-14 | 19:20

De terroristen die vanuit europa in Syrie vechten zijn ook allemaal(!) salafisten, maar volgens deze flutwetenschappers is blijkbaar een 100% score statistisch verwaarloosbaar ...
www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...

--sql error-- | 12-05-14 | 19:20

Oppakken en in het sprookjesbos bij de efteling dumpen .

Eurotokkie | 12-05-14 | 19:20

"Dit is de uitkomst die we nastreven, nu nog even een 'onderzoek' fabriceren dat tot die conclusie leidt"
Wetenschappelijk of academisch mijn reet.
Gewoon tot het gewenst resultaat gestuurde rotzooi die maar wat graag en schaamteloos door onze 'onafhankelijke' pers overgenomen wordt.
Wanneer komen die sujetten er eens een keer achter dat de gewone boerenlul niet meer zo achterlijk is als een halve eeuw geleden?

Jackanders | 12-05-14 | 19:19

Ach jongens, It's better to burn out than to fade away!
Zou de Kurgan zeggen.En die was nog beter bij zinnen dan jullie.

@Graaf van Egmont | 12-05-14 | 19:10
Ik kan me voorstellen.
Zorg je wel dat het sleuteltje niet kwijtraakt?

miko | 12-05-14 | 19:19

Een burn-out krijg je van je werk. Dus ik snap niet deze lui te klagen hebben.
Mijn hele loopbaan is trouwens één lang burn-out proces. En als ik straks -65- -67- 88 ben, dan ben ik helemaal opgeburnd. Maar hoor je mij klagen?

VanBukkem | 12-05-14 | 19:18

De meeste SS'ers waren ook vreedzame utopisten. Echt waar hoor!
Ze hebben die mensen gevraagd hoe ze in het leven stonden en velen antwoorden dat ze het heulemaal niet zo kwaad bedoelden.
De grap is, is dat ze dit misschien nog wel echt gezegd zouden hebben als het hen persoonlijk (en alleen) gevraag werd. Het waren ook maar mensen (of waren het toch dieren op 2 voeten?).
Nou ja, het feit dat je als salafist een hekel hebt aan vrouwen (de salafist zou nu opspringen en zeggen dat ie helemaal geen hekel heeft aan vrouwen..), aan homo's, christenen, anders dekenden, criticasters ect doet er dan ook helemaal niet toe want het merendeel blijven vreedzame utopisten.

appeltjesgroeneweide | 12-05-14 | 19:17

@rara | 12-05-14 | 19:09
John de Mol?

Humpf | 12-05-14 | 19:17

Het wordt met de dag absurder en gevaarlijker wat dit soort VMBO-niveau wetenschappers proberen goed te praten. Dom gelul wat je op een schoolplein vol kleuters hoort te horen, niet in een krant.

smdyasc | 12-05-14 | 19:17

Snackbar van Allah | 12-05-14 | 19:03

Het onderzoek wat hier gedaan is en hoe ze het presenteren komt wetenschappelijker over dan de pietpraatjes van H. Jansen, die het constant maar over 'de islam' heeft en doet of er maar één soort moslim bestaat, namelijk gewelddadige terroristen. In dit onderzoek zie ik ten minste onderscheid tussen verschillende soorten moslims. Misschien verhelderend boek voor H. Jansen.

wgqef | 12-05-14 | 19:14

rara | 12-05-14 | 19:09 | | Reageer+ | 0

Makkie, Thomas Moore natuurlijk!

eerstneukendanpraten | 12-05-14 | 19:14

Waarom denk je dat Abu Hamza dan ook een haak heeft? Zelfmutilatie. Zijn eigen hand afgehakt uit depressie.

Dat vind ik echt hartstikke zielig voor hem.

Pisvlucht-Airlines | 12-05-14 | 19:13

Ik kan nog wel een andere groep 'utiposten' noemen: de Baader-Meinhof Groep. Ook vol op zoek naar vreedzame manieren om hun idealen te kunnen verwezenlijken.

eerstneukendanpraten | 12-05-14 | 19:11

Ik loop ook nog steeds in mijn middeleeuwse maliënkolder en zo af en toe doe ik mijn harnas aan. Ik voel ook wel de druk hoor van het publiek bij de Lidl, maar ik geef daar niet aan toe. Je leeft middeleeuws,dan ben je ook middeleeuws eenzaam.

Graaf van Egmont | 12-05-14 | 19:10

Weet je wie ook in een utopie geloofde?

rara | 12-05-14 | 19:09

@Mark Smith | 12-05-14 | 19:04
Reken maar dat de islamitische jongeren uit de wijk naast de mijne wel weten wat salafisme is, een prediker uit Den Haag heeft ze dat geduldig uitgelegd.

rara | 12-05-14 | 19:08

Zo vindt Martijn de Koning die onthoofdingsvideo's ook zo vreedzaam utopisch.
En dan de manier waarop ze die vliegtuigen dat WTC gebouw instuurden, vreedzamer en utopischer komen ze niet, die salafisten.

Cuyahoga | 12-05-14 | 19:06

Die auto's die vaak worden gebruikt voor aanslagen hebben dan wel een burn-out.

CoffeePatch | 12-05-14 | 19:05

Spontane zelfontbranding hoop ik....

Heinzz | 12-05-14 | 19:05

Zonder GS had niemand buiten de familie van Kromzwaard van deze mafkezerij gehoord. Dat was misschien ook maar beter geweest.

Mark Smith | 12-05-14 | 19:04

Martijn is wetenschapper van het type L. Duits en die pot van de Volslrant.

Totaal niet gehinderd door feitelijke kennis flutonderzoek als waarheden de wereld inslingeren via de media.

Echte wetenschappers lopen met een zeer grote boog om deze lui heen - kwakzalvers vd 21e eeuw

Snackbar van Allah | 12-05-14 | 19:03

-weggejorist-

reageerbuis | 12-05-14 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken