Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boris van der Spam

voor al uw viagra, palmen en penisverlengersSpamalert! Speciale mededeling voor uw spamfilter. Voeg de regel 'all mail from @d66.nl to trash' toe. We hebben een spammend kamerlid betrapt. Hallo, Boris van der Ham van D66. Jawel Boris van de gezelligheidsvereniging die al sinds 2000 de anti-spampartij van Nederland is. We kregen van u al meerdere tips dat Boris de afgelopen dagen een aantal spamruns deed, dit in de hoop dat mensen op hem gaan stemmen. Een of ander stom mailtje waarin het leek alsof Boris je persoonlijk aansprak. Kijk de hyvers er eens intrappen. En wat blijkt, onze Boris heeft inderdaad een emailbestand geplunderd van deze site (let op: POP-UP EN SPAMALERT!), een initatief van onder andere Boris waarin hij, jawel... Mensen opriep om de commissie van de Nobelprijzen te spammen. Kortom: b.vham@tweedekamer.nl, b.vham@tweedekamer.nl, b.vham@tweedekamer.nl en voor de zekerheid: boris@d66.nl en d66secretariaat@d66.nl

Reaguursels

Inloggen

De makke van D66 is, dat ze teveel denken en te weinig doen en zich teveel door principes laten leiden. De manier waarop b.v. Tom de Graaf zijn gekozen burgermeester niet kreeg, lag meer aan hem dan aan de PvdA. Een goede ondehandelaar, die weet te geven en te nemen, was daar wel uitgekomen. Maar Tom wilde alles en nu kreeg hij niks.

S.O. de Mieter | 21-11-06 | 17:46

ik wil gewoon weten wat een partij als belangrijkste punt wil bereiken.
en welk punt daarna.
en daarna.
een prioriteitenlijstje, zeg maar.
natuurlijk kan je niet alles doorzetten.
maar ik voel me genaaid als puntje 1 t/m 10 wegvalt.

den Pruys | 20-11-06 | 15:32

@1oog CPB kan dat wel uitrekenen, maar dat D'66 een gunstig programma heeft komt deels ook omdat ze de pensioenleeftijd opschroeven naar 67. Als dat sneuvelt in een coalitie hebben ze opeens veel minder geld om hun punten uit te voeren. Andere partijen hebben overigens dergelijke sneuvelpunten. PvdA heeft bepaalde punten al afgezwakt (hypotheekrente aftrek wordt langzamer afgeknabbeld, AOW wordt minder sterk belast) waardoor het PvdA al met een slechter programma de verkiezingen in gaat.
Ofwel, leuk die CPB doorberekeningen maar het gaat er vooral om hoe een partij uit de coalitiebesprekingen komt (mits het gaat regeren - gelukkig is met zetels in de 2kamer zitten is ook niet onbelangrijk)
Een vraag aan D'66 zou wel kunnen zijn: wat laten jullie vallen als de 67-grens valt en jullie opeens veel minder geld uit te geven hebben. Sowieso wel een aardige vraag voor alle partijen: we geven jullie een tegenvaller van 10% van het totale budget; hoe gaat er bezuinigd worden?
Overigens denk ik dat je pensioengerechtigde leeftijd niet langer vast moet pinnen aan een vaste leeftijd. Je moet gewoon werken tot 87% van de gemiddelde leeftijdsverwachting. Is die 76, werk je tot je 66e, is die 120, werk je tot een leeftijd van 104.

the_Tzar | 20-11-06 | 14:36

@Sjors Oorwel
De afzender van spam zoeken is lastig. De afzender verwacht immers geen direct antwoord op het mailtje, dus zal de afzenderinformatie vervalsen. Daarnaast zal hij pc's zonder goede firewall en virusscanner infecteren om het verzendwerk te laten doen.
Je zou kunnen kijken naar wat wordt aangeprezen. Daar heeft de spammer belang bij dus is het van de spammer of werkt het samen met de spammer. Maar bewijs heb je daarvoor niet. Misschien is het wel een bedrijf wat de spammer in negatief daglicht wil stellen.
De huidige basis-techniek van e-mail sturen is eigenlijk niet veilig genoeg. Om de basis techniek, die nu over de hele wereld gebruikt wordt, om te gooien moet je wel wat in huis hebben.
Het is vooral aan internet providers om te voorkomen dat hun netwerk misbruikt kan worden om te spammen. Dat scheelt in ieder geval een deel. Sommige doen dat heel goed, sommige een stuk minder. Verder trachtten stichtingen in kaart te brengen wie er achter spam zit. Daar volgt dan weer vaak de discussie wanneer spam spam te noemen is.

the_Tzar | 20-11-06 | 14:28

mee eens, deze verkiezingstijd is een totale afgang. Waar gaat dit nu eigenlijk over, peilingen met het uur lijkt het wel, gaat alleen maar over wie de meeste poppetjes krijgt en of het Bos of Balkenende wordt. Niets over integratie, millieu, file problemen, onderwijs whatever. En nu gaan er mensen stemmen op partijen omdat de peilingen aangeven dat de ene partij een "winner" is en de andere een "looser". Vandaag heeft die partij de X-factor, morgen weer een andere. Lekker democratie. D66 een verwijten van hun standpunten te zijn afgeweken heeft lekker veel zin als ALLE partijen dat dagelijks doen. Dat heet anticiperen, als niemand het ook maar iets kan schelen of we wel of geen gekozen burgemeester komt lijkt het mij vrij zinnig het naar achter te schuiven. Net zoals de SP dat inmiddels de NATO wel ziet zitten, en op Konginnendag vooral ook lekker meefeest.

CPB rekent uit dat D66 het beste programma heeft. Dat zijn de simpele feiten, ik ga mij daar maar eens bij houden.

1oog | 20-11-06 | 14:25

D66 heeft veel goede ideeen. Andere partijen zijn OF te links OF te rechts. Christelijke partijen, zoals ook het CDA, verdienen absoluut geen stem, aangezien geloof en staat gescheiden dienen te blijven. SP is een enge socialistische partij. Waarom maken mensen het zichzelf toch altijd zo moeilijk en weigeren ze te stemmen op een partij die toevallig slecht scoort in de peilingen? Kiezers houden zichzelf voor de gek.

Bloog | 20-11-06 | 14:16

Tja de D66 standpunten zijn opgeslokt door de PVDA of al uitgevoerd ( gekozen burgemeester, referenda) . Maar ik ga nog steeds op je stemmen Boris ! Eigenlijk de enige man in de politiek die zich echt onderscheidt van alle partijen !

Draaitafel Demagoog | 20-11-06 | 14:16

altijd d66 gestemt. jammer dat het sinds van mierlo echter steeds bergafwaarts gaat met de partijleiding. dit jaar maar niet meer stemmen.
elke partij die er naast d66 over is heeft naast een aantal punten waar ik het meeeens ben even zoveel standpunten waar ik het totaal mee oneens ben.
en je weet nooit cvan te voren welke principes worden weggegooid bij de formatie. democratie zuigt dictatuur zuigt harder

Keyzer_Soze | 20-11-06 | 14:12

Goeie pr-stunt. Dat levert weer een zeteltje over 2 op. Terecht, want liever D66 in de kamer dan randdebielen als Wilders of Pastors.

Bloog | 20-11-06 | 14:03

@ JudgeJuly 20-11-06 @ 13:50

Precies, nikskebeurt.
Same shit different election

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:57

@ the_Tzar
Heb het al gevonden, is ook een spamfilter.
Ik zoek iets om terug te slaan, assassin klonk goed maar doet het zelfde als "regels maken"

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:55

En na woensdag is alles en iedereen weer zichzelf: de oppositie schopt tegen de coalitie, de coalitie sputtert wat terug omdat ze geen enkele belofte waar kunnen maken die ze de afgelopen 8 weken dag in dag uit op tv-shows, tv-programma's, tv-documentaires, tv-inzamelingsacties, tv-teletekst, tv-tekst, tv-online.nl, rodddel-tv, VARA-tv en RTL Boulevard hebben lopen uitkramen. Omwille van de zwevende keizer?! Right. Die weet woensdag echt nog steeds niet wat-ie in dat hokje doet, waarom hij daar is, en op wie hij hemelsnaam moet stemmen. Idee voor volgende verkiezingen: algemeen media-verbod voor alle partijen!

*hoort ennu? binnenkomen en roepen: "Maar we liggen wel voor op de rest van Euopa..."

JudgeJuly | 20-11-06 | 13:50

@ the_Tzar 20-11-06 @ 13:41

Leg uit, klinkt goed

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:50

Alle "grappige" mail verwijder ik ongezien, net als de mail die ik MOET doorsturen of die "waarschuwen" voor het een of ander. Ik open alleen tekst bestanden van bekenden.
Mijn mail adres staat nergens op het web, check ik regelmatig via google.
Regels heb ik aangemaakt 3/4 wordt ongezien verwijderd.
Kortom ik zal er mee moeten leren leven.
Ik ben voor een programma dat spammers laat crashen/zterven, mits daar voldoende animo voor is (gesteund wordt door meerdere ontvangers).
Ik zou bijna een cursus hacken gaan volgen om die (websites van)kolerelijers te vernietigen

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:47

Sjors Oorwel 20-11-06 @ 13:39

Elk goed spamfilter. Helpt niet alles, maar scheelt wel ergernis

LibertasSimplex | 20-11-06 | 13:41

Als je je eigen *NIX mailserver draait is spamassassin een aardig tooltje.

the_Tzar | 20-11-06 | 13:41

@Sjors. Minder doorstuurmailtjes doorsturen/ontvangen. Duizenden mailadressen verzamelen die dingen (vooral omdat iedereen de adressen in het voor elke ontvanger leesbare to-field zet). Niet ondenkbaar dat een deel van die doorstuurmailtjes met semi-grappige dingen om die reden worden opgezet.
Daarnaast ook voorkomen dat je mailadres op websites komt te staan. Geautomatiseerde programma's surfen het web af om dergelijke adressen te verzamelen.
Als je eenmaal spam ontvangt wordt het lastig. Bruikbare adressen die zijn verzameld worden doorverkocht en je bent er dus niet binnen een jaar van af. Gewoon ongelezen wegflikkeren en een goede spamfilter er op zetten. Je kunt in outlook ook regels aanmaken zoals: flikker elk bericht met viagra in de content direct de prullenbak in (of markeer het met SPAM: voor de titel).
Veel meer is er niet tegen te doen vrees ik. Je kunt als alternatief ook alles laten verwijderen wat niet van een opgegeven lijst aan afzenders komt. Dat zal echter niet voor iedereen een bruikbaar alternatief zijn.

the_Tzar | 20-11-06 | 13:39

Goed Spamfilter???? Zoals....

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:39

Sjors Oorwel 20-11-06 @ 13:33

nog een tip: goed spamfilter erop. En dan gewoon porno kijken.

LibertasSimplex | 20-11-06 | 13:34

@ the_Tzar 20-11-06 @ 13:30

Nog meer ideeen?
Porno kijk ik al jaren niet meer via internet omdat ik weet dat dit ellende opleverd.

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:33

@Sjors, minder pornosites bezoeken.
@Pechtold, bedankt voor het antwoord. Het is eng om op jullie te stemmen als je geen voorstander bent van referenda of de gekozen burgemeester. Tot nu waren jullie bereid om het complete programma overboord te gooien om die twee dingen binnen te halen. Daarmee heeft/had de rest van jullie programma zijn kracht verloren.

the_Tzar | 20-11-06 | 13:30

@ LibertasSimplex 20-11-06 @ 13:13
Spam kan niet. Uitzoeken wat er echt gebeurd is dus.

Alexander Pechtold | 20-11-06 | 13:27

DEAUD aan de Spammerts!!!!
Ik word helemaal gek van al die CUD meel; Horloges, Diploma's, Viagra en nu "it me <naam>"
Minimaal 24 per dag, Hoe kom ik van die rotzooi af???

Sjors Oorwel | 20-11-06 | 13:26

@alexander
Dan ga dat doen!
kijk of een idee liberaal is, en als het dat is, of je er niet iemand zeer mee doet die niet voor zichzelf op kan komen.
En blijf daar dan bij.

den Pruys | 20-11-06 | 13:19

Alexander Pechtold 20-11-06 @ 13:15

Als dat een antwoord was op de vraag over wat je van het gespam vindt, dan vind ik het een geweldig antwoord.
Al ben ik het totaal niet met je eens, maar dat hou je toch dus waar hebben we het over

LibertasSimplex | 20-11-06 | 13:18

Holy fuck, Pechtold, je hebt iets gezegd....!
GAUW, GAUW! EXCUSES MAKEN MAN!
Pfft, Alexander Pechtold... De enige toevoeging van de man is dat hij een heel nieuwe betekenis aan de term 'sorry-democratie' heeft gegeven :P

Pharos | 20-11-06 | 13:18

Heel goed, progressief liberalisme is goed voor het land en voor de inwoners!

Alexander Pechtold | 20-11-06 | 13:15

Alexander, aangezien je dit toch altijd leest dan toch eens een vraag. Gaan jullie in de toekomst weer 90% van jullie standpunten overboord gooien om een paar kroonjuwelen binnen te halen? Of gaat jullie gewoon een partij worden waar je ook op kunt stemmen als je het maar ten dele met het partijprogramma eens bent?

the_Tzar | 20-11-06 | 13:14

Van der Ham wordt op 22 november toch door de kiezers weggeborist. Spam of geen spam.

sammy de moraalridde | 20-11-06 | 13:14

Alexander Pechtold 20-11-06 @ 13:02

Wat vind jij er van? Van die spam.

LibertasSimplex | 20-11-06 | 13:13

@aleksander
en natuurlijk doen de andere partijen dat ook als ze de kans krijgen.
(nou, Jan misschien niet, maar dat is ook een echte kerel)

Dus waarop stemmen dan?

Ik stem op het principe van D66 (zoals ik me dat voorstel)

den Pruys | 20-11-06 | 13:10

@alexander
huilebalkje slaat op je uiterlijk.
Ziet eruit alsof je altijd treurig bent.
is niet inhoudelijk, nee.
Maar verkiezingen zijn ook een modeshow.

en naaien in de trent van:"we zijn het niet eens met het genomen besluit, maar we laten er geen kabinet over vallen, want dan kunnen we helemaal niets meer doen" dat is dus volgens mij je kiezers naaien.

den Pruys | 20-11-06 | 13:06

[einde topic]

Alexander Pechtold | 20-11-06 | 13:02

Dan toch maar stemmen op D666

linkmiegel | 20-11-06 | 13:02

Citaat: En ja, Pechtold is een huilebalkje dat met iedereen meelult, zoals het hem uitkomt onder het mom van beter dat wij je naaien als iemand anders.

Pardon?

Alexander Pechtold | 20-11-06 | 13:00

Ah, hoi Hans!

John McClane | 20-11-06 | 12:59

@john
Errug he? dat iemand zo desperate zijn kop wil laten zien.

Nee, wat libertas zegt klopt wel.
Ik wil graag het ideaalbeeld van D66.
vrij en sociaal, zeg maar.
En hoewel ze dat de afgelopen 10 jaar aardig verkudt hebben, weet ik simpelweg geen partij die dat anders zou kunnen gaan waarmaken.
Misschien moet er daar een nieuwe van Mierlo komen.
Maar van Mierlo's zijn niet zo dik gezaaid, helaas.

den Pruys | 20-11-06 | 12:56

Hahaha, paranoia slaat toe

LibertasSimplex | 20-11-06 | 12:54

@den Pruys 20-11-06 @ 12:47 ben je Pechtold dan? Dat beatboxen bij De Wereld Draait Door, dat kon écht niet man!

John McClane | 20-11-06 | 12:51

@John
nee, helaas!
Ik heb m'n haar nog.
En niks in de gaten natuurlijk, dat een foutmelding hier ook komt als je reaguursel wel door komt.

den Pruys | 20-11-06 | 12:47

@libertas
dat is ook wat ik zo'n beetje denk, ja

den Pruys | 20-11-06 | 12:46

@den Pruys
Vlgns. mij zou het wel eens een keer tijd worden dat er een echt liberaal beleid komt. Zou voor het eerst zijn, en rood is al geprobeerd, met een warrige baal wol als gevolg. Alle vlees-noch-vis fusion-oplossingen, "de waarheid ligt in het midden" zijn ook al geprobeerd. Van dat laatste is D66 de exponent nu, en de katalysator geweest. Levert niks op.
De mensen willen duidelijkheid denk ik. Dus stemmen 'ze' op SP bij ontbreken van een goeie rechtse tegenhanger.
Dat D66 spamt, vind ik wel okay. Het hoort bij een partij die niks te melden heeft.

LibertasSimplex | 20-11-06 | 12:43

Ha, Boris heeft zich ook geregistreerd, als den Pruys. Hoi Boris!

John McClane | 20-11-06 | 12:43

ik mag die boris wel.
beter dan de rest.
eenoog in het land der blinden zal ik maar zeggen.

den Pruys | 20-11-06 | 12:34

ik mag die Boris wel.
eenoog in het land der blinden misschien, maar wat is het alternatief?
Rood-rood?
rechts-rechts?
Kudtland!

den Pruys | 20-11-06 | 12:33

Ik vind hem wel leuk, die Boris.
Weet z'n muil goed open te trekken en blijkt nou nog wel een beetje creatief te zijn.
En wat moet je anders stemmen?
Jan M. is de enige betrouwbare vent die erbij zit, en geen lulletje is. Maar zijn partijprogramma is me veel te links.
Bos is een aardige vader denk ik, maar om hem nou hier de baas te laten spelen lijkt me niks.
Balkenende is een nog veel ergere draaikont dan Bos, en is gewoon een blamage als representant van dit land.
En Rutte is een puber, met een heel foute tante als nr. 2 die hem opvreet als het tot regeren zou komen.
En de kleine rechtse kaalkopjesvoormannetjes zijn toch niet werkelijk serieus te nemen? Pleurt effe lekker op.

En ja, Pechtold is een huilebalkje dat met iedereen meelult, zoals het hem uitkomt onder het mom van beter dat wij je naaien als iemand anders.

Maar die Boris is wel leuk.
En D66 zou best wel weer eens sociaal-liberaal kunnen worden, toch?
Theoretis?

den Pruys | 20-11-06 | 12:31

En wederom lukt het D66 om (hier) in het nieuws te komen.. je kan je toch afvragen wie hier slim bezig is.

1oog | 20-11-06 | 12:21

Joris bedankt zijn we van die spamhoerrr verlost.
Die site wou mij 2 pop ups geven die wou m'n vuurvos niet in z'nkippenhoh hebben.
D66 was toch die partij die in 1966 opgericht is en maar 1 jaar serieus genomen kon worden en daarna als de theatergroep in de regering zat.

harry de leipe | 20-11-06 | 12:20

"En wat blijkt..." ... misschien domme vraag hoor... maar waar blijkt dat uit dat uit dan? Of komt deel 2 van dit stukje nog?

John McClane | 20-11-06 | 12:17

Joris bedankt

yamahaha | 20-11-06 | 12:15

dhimmi'66 - bleh

Jan Passant | 20-11-06 | 12:14

Leuk dat spam ook ingeblikte ham is :D

Traag | 20-11-06 | 12:14

@ Joris > Da's al de 3e keer dat pdrm91 zijn extragratiskutlink spamt in de comments. Grijp eens in..

yamahaha | 20-11-06 | 12:14

Maak er eens net als bij de topgear actie een simpele link van, zodat we alleen op verzend hoeven te drukken :P

ReneD | 20-11-06 | 12:13

Ja, hoe zit dit eigenlijk? De man is lid van het parlement dus volgens de regeltjes onschendbaar. Maar tot hoever strekt die onschendbaarheid?

Verder: zoals Madonna al zei, "there's no such thing as BAD publicity". En gezien de wanhopigheid van Van der Ham en D66 in het bijzonder is men vast héél blij met jullie stukske.

Pharos | 20-11-06 | 12:13

Kan iemand die enge pdrm91 persianboy bannen?

pepslet | 20-11-06 | 12:13

@ pdrm91
Spamhoerrrr! Ga es dead met je partypeeps!

PietdePaljas | 20-11-06 | 12:09

Spamhoerrrrrrrrrrrr...

da wizard | 20-11-06 | 12:03

Wat wil je anders met d666?
Don't be evil!

Traag | 20-11-06 | 12:02

Wat een lul. D66 is echt een meeloperspartij, ze gooien al hun principes overboord zolang ze maar kunnen meeregeren. D66 is in enkele decenia van 30 naar 2 zetels gevallen en om goeie redenen.

pringleshapedturd | 20-11-06 | 12:01

-edit ban -

pdrm91 | 20-11-06 | 12:00

@Rommie 20-11-06 @ 11:55
theateracteur. normaal moet dat genoeg zijn voor een zetel in de tweede kamer, tenzij je lid van d66 bent natuurlijk!

daskapitalist | 20-11-06 | 11:58

GS: Ik hoop dat dit bericht klopt, anders hebben jullie op basis van de zojuist goedgekeurde Europese wet een strafrechtelijke zaak aan je broek hangen.
Hoewel, dat zou ook wel lachen zijn. Immers: veel leuke logjes... GS goes Europe because GS rules!!!

C. di Pivo | 20-11-06 | 11:56

zielig..

MisterEagle | 20-11-06 | 11:56

Was Boris niet zo'n afgekeurde zanger?

Rommie | 20-11-06 | 11:55

verstuurd....

Alcoholic | 20-11-06 | 11:54

Boris Wie? En welke partij is dat? Noooooooit (meer) van gehoord..

Kruidnagel | 20-11-06 | 11:54

Boris, niemand stemt D66, en nu zeker niet meer 0.o

MrBasta | 20-11-06 | 11:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland