Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pooierbank ING gaat rekeninghouders verhoereren

faalleeuwcrosshair.jpgBindend productadvies voor 4,2 miljoen Nederlandse ING-klanten: zeg uw ING-rekening(en) op. Allemaal. De klanten- en privacyhatende hatende staatsbank ING gaat namelijk uw betalingsgegevens verkopen aan andere klanten- en privacyhatende bedrijven, zodat deze bedrijven 'op maat gesneden advertenties kunnen aanbieden'. Dat staat vandaag op de voorpagina van Het Financieele Dagblad. En niet omdat FD dit doodenge plan dankzij klokkenluiders heeft ontrafeld, maar gewoon omdat directeur Particulieren Hans Hagenaars het zelf trots vertelt. "ING wil bedrijven als Albert Heijn inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. De bank heeft daarvoor een speciaal ‘big data’-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer kan analyseren." WTF. ING, dat haar eigen internetbankieren geen twee dagen achter elkaar in de lucht kan houden zonder storing, wil uw data gaan verhandelen voor geld. ING, dat haar klanten de schuld geeft als hun eigen systemen falen, wil haar rekeninghouders ALS HOER VERPOOIEREN. En ING wéét dat ze fout zit. "Hagenaars zegt dat het plan tot discussies over privacy kan leiden. 'Daar zal lawaai over worden gemaakt, dat weten we'." Nou, laat dat lawaai maar losbarsten, en spaar ING niet. PIN-beheerder Equens trok vergelijkbare onfrisse ideeën dezelfde dag nog in. Kijken of ING Bank Bordeel sneller kan draaien. Als ze geen storing hebben, tenminste. GS Gratis geldadvies: ING-rekening online opzeggen via deze link en overstappen naar harde contanten. sPIN: De week is net begonnen en het ING webcare-account is nu al flink overuren aan het maken. Doei: Zelfs tijdens het opzeggen vragen ze nog of je aanbiedingen wilt ontvangen. Online ING vaarwel zeggen is trouwens maar een minuut werk. Pasje: Kijk, het nieuwe ING-pasje is al af.

Reaguursels

Inloggen

Vraag aan Hans Hagenaars van ING, bedenker van het Big Data concept :

Wat verschaft jullie in hemelsnaam de legitimatie om transactiegegevens te MOGEN interpreteren, analyseren en verrijken ? Jullie moeten twee dingen doen: op mijn geld passen en geld van het ene banknummer naar het andere overboeken. Daar betaal ik jullie veel geld voor, en dat moeten jullie goed doen, en het liefst nog beter dan nu. De rest zijn gedachtenkronkels, met maar 1 doel : jullie bonus zakken nog verder vullen.
Mijn advies aan Hans Hagenaars: maak eerst je excuus, en neem daarna ontslag. En maak je bonus over naar een goed doel.

Een telefoongesprek over een half jaar :

Dag meneer Onbenul, u spreekt met Hans Hagenaars van de ING en bedenker van Big Data. U doet mee met de proef. Dat is heel verstandig, want u bespaart wat geld, en mijn bonus wordt nog veel groter.

Ik heb uw transactiegegevens geanalyseerd, en zie dat u veel geld kunt besparen. Ik zet ze voor u op een rij :

1. U rijdt in een grote Mercedes van 5 jaar oud. Die kost veel geld zie ik. U kunt beter de auto inruilen voor een invalidewagen. Betaalt u geen wegenbelasting meer ! En u kunt bij ons een PeeElltje het geld voor de aanschaf lenen.
2. Ik zie dat u veel vakantiereizen maakt in het buitenland. Hier kunt u erg veel mee besparen. Wij kunnen u een hele mooie aanbieding doen voor twee weken verblijf met een tent op de camping bij boer Janus op de Veluwe.
3. Ik zie dat u vrouw uw kinderen 4 dagen per week naar de crèche brengt omdat ze een baantje heeft in de zorg. Daar hebben wij voor u bedacht dat u beter 's nachts bij ons als schoonmaakster aan het werk kunt gaan. Hoeven uw kinderen overdag niet meer naar de crèche.
4. Uit de transactiegegevens zie ik verder dat u 3 keer per week toch wel voor een fors bedrag wiet zit weg te branden. Dat is niet verstandig, en het kost u veel geld. Wij hebben een overeenkomst met een wietverslavingskliniek, waarbij de kosten voor een afkickbehandeling helemaal betaald worden door de verzekering die u bij ons voor een aantrekkelijk bedrag kunt afsluiten.
5. U koopt regelmatig bij een winkel voor afslankmiddelen. Het is veel goedkoper om bij ons een contract af te sluiten bij een sportschool. Het goedkoopst is te gaan sporten 's ochtends van 05.00 tot 06.00
6. U koopt nu uw plantjes bij Tuincentrum De Groene Vingers. Dat is dom. Bij tuincentrum De Zwarte Vinger in Oost Groningen hebben wij een speciale korting van 10 % voor u uitonderhandeld.
7. Ik zie wat uw inkomen, uw hypotheek en uw aftrekposten zijn. Dan valt het me op dat u te weinig belasting betaald. Voor een aantrekkelijk tarief kunnen onze accountants u helpen met uw belastingaangifte.
8. U heeft een Iphone 5 zie ik. Voor uw gebruiksdoel is dit overdone. U kunt beter een eenvoudig toestel aanschaffen met een ING sim-only abonnement.
9. U krijgt nogal wat verkeersboetes zie ik. Wij kunnen u een cursus EMG van het CBR aanbieden voor 500 euro i.p.v. 700 euro. Dat moest u maar gaan doen.
10. U heeft nu een hypotheek by de RABO. Dom,dom,dom. Bij ons kunt u voor 10 % goedkoper terecht. Alleen de voorwaarden zijn ongunstiger, maar die begrijpt u toch niet omdat die gedrukt zijn in onbegrijpelijke taal, en hele kleine lettertjes.

Heer Hagenaars, ik vind u ontzettend dom, onbenullig en ongelooflijk arrogant. Ik hoop van harte dat dit voorstel als een boemerang bij u terugkomt en in uw eigen gezicht met een klap explodeert.
Ga u diep schamen, en maak uw excuus dat u dit krankzinnige voorstel heeft gedaan, en het ook nog gaat verdedigen.
U heeft een nutsfunctie, en ik moet noodzakelijkerwijs van een bank gebruik maken.

Ik loop binnenkort bij het ING kantoor hier naar binnen en ga al mijn rekeningen opzeggen.

Jan B234 | 11-03-14 | 18:42

Stapje voor stapje.
Volgende stap: airmiles in plaats van creditrente over spaartegoed.

Anijsblokje | 11-03-14 | 07:48

@xspalm | 10-03-14 | 18:17 | + 0 -
KNAB is Aegon, word ik nou ook niet direct vrolijk van.

Maya de Blij | 11-03-14 | 04:25

Alle banken gaat dit doen en je kunt straks niet meer terug. Dan moet je gaan bijbetalen voor je privacy.

kloopindeslootjijook | 10-03-14 | 20:35

-weggejorist-

Pim Kanarie | 10-03-14 | 19:40

Toen de ING zijn echte bankmensen eruit zette in 2007/2008 en verving door verzekeringslui en fabrieksdirecteuren, is ook het bankieren vaarwel gezegd.

Pim Kanarie | 10-03-14 | 19:40

Klanten wegjagen is het enige dat wel goed gaat op het moment bij ING.

carramba | 10-03-14 | 19:05

Vraag aan de ondernemers onder de reaguurders
Wie gaat onder het Postbank label eens een retro louter bankzaken bedrijf uit de grond stampen ?
Drkildare | 10-03-14 | 13:14 | + 1

Ja. En dan krijg je welgeteld 1 pluskudo. Jammer.

Knab doet trouwens een poging.

xspalm | 10-03-14 | 18:17

aren geleden ING-rekening al beeindigd. Ze splitsten je toen ongezien waardeloze rentepunten in de maag in plaats van een fatsoenlijke, marktconforme rente.
Was overigens toen ook een bedenksel van dezelfde Hagenaars. Frisse vent
Schmalz | 10-03-14 | 12:20 | + 2 -

LOL, ik kan me al niet meer herinneren wanneer ik mijn geld elders heb gestald. Die postbankrekeningen zijn al eeuwenlang niet meer concurrerend.

xspalm | 10-03-14 | 18:15

Ik heb nog nooit zo'n walgelijke en klantonvriendelijk bank meegemaakt als de ING.
Maria.1 | 10-03-14 | 09:31 | + 7 -

Nou, ik heb bij de ABN Amro ook een reeks ervaringen met belegging. Eindelijk ben ik er weg, maar zelfs dat kostte nog veel moeite.
Krijg je een brief dat de kostenstructuur van beleggen verandert. Logisch, want wettelijk zijn er veranderingen (provisie e.d.). Die brief is niet te volgen want verwijst naar lange (PDF 35+ pages) documentatie die voor de gemiddelde NL-er niet te volgen is.
Vervolgens adviseren ze je in die brief een bepaald pakker van beleggingsadvies te nemen.

Toch maar eens goed uitgezocht en dan blijkt dat advies voor mijn situatie bespottelijk duur te zijn. En dat, terwijl ze dat met hun gegevens gemakkelijk kunnen zien. En laat die onaantrekkelijke optie nou precies de optie zijn, die ingaat, als je niet reageert.

Dat was de bekende druppel. Na vele irritatie die blijk gaven van totaal gebrek aan klantgerichtheid de boel daar opgedoekt.

Maar over ING kan ik ook een klein boekje schrijven, dus die mooie verhalen dat de banken zich weer op de klant gaan richten: Die kloppen. Met name op het geld van de klant.

Rabo beter? Ik ken enkele mensen die louter uit frustratie bij die bank vertrokken zijn. Klantgerichtheid is NIET key. Het gaat om targets, de een nog infantieler dan de andere.

xspalm | 10-03-14 | 18:10

MiGi | 10-03-14 | 08:30 | + -24 -

Tuurlijk... Dream on. En Het gaat ING om jouw welzijn.
Niks te verbergen ook, zeker?

xspalm | 10-03-14 | 17:58

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:31 | + 3 -

En denk je dat je uiteindelijk bijna gedwongen wordt om akkoord te gaan? Kwestie van de tarieven lekker opschroeven en uiteindelijk denk je: "je houdt het toch niet tegen".

Gewoon NIET doen. Een bank moet bankieren en niet gegevens van hun klanten verpatsen. We hebben daarvoor Facebook al, waarop mensen al geheel vrijwillig publiek maken dat ze zo lang nabloeden na het weghalen van hun eierstokken. (niet zelf bedacht).
Word wakker....

xspalm | 10-03-14 | 17:56

Zou ING zelf aangeboden hebben de pooier uit te hangen?
Of zouden de winkeliers hier om gevraagd hebben.
Ik heb niet zoveel te verbergen maar zo begint het wel een principekwestie te worden.
Mocht de RABO-bank dit voorbeeld volgen pin ik voortaan cash.
Pinapparaten zullen meer gevuld moeten worden = meer ramkraken.

dat is pech | 10-03-14 | 17:54

Tuurlijk: opt-in. Niks aan de hand dus. Niks? Natuurlijk wel.
Eerst krijg je een reductie van kosten als je JE zegt. Maar later gaan die kosten weer omhoog wegens verhoogde kosten van betalinssystemen / hoger wordende eisen aan beveiliging of wat voor smoes dan ook.
Vergeet niet, dat vroeger de giro gratis was, toen vrijwel alles nog handwerk was.

En je gegevens gaan eruit en komen op allerlei plaatsen terecht. In minder dan geen tijd komen er hacks en kun je ergens je eigen en andermans financiële handel en wandel downloaden.

Niks te verbergen zeker? Dan kun je geen enkel smoesje meer ophangen waarom je niet op een afspraak kwam, enz, want even in zo'n bestand loeren en het is duidelijk dat je elders gewoon geld stond op te nemen, de boodschappen bij de Halfords betaalde of wat dan ook.

Dit plan iz ZO onzalig dat het haast alleen een 1-april-grap kan zijn, maar dat is het niet.

Op het moment dat dit doorgaat, haal ik ook mijn betaalrekening weg daar. Alle andere diensten ben ik al vanaf gestapt.

xspalm | 10-03-14 | 17:53

@dat is pech
Nee, veel geld in huis trekt ongedierte aan, en inderdaad wie zijn deze klanten?

Maxima I | 10-03-14 | 17:43

Zouden de winkeliers niet achter hun oren krabben als iedereen cash gaat betalen?
Zouden ze daar blij mee zijn?

dat is pech | 10-03-14 | 17:41

Alsof dit iets nieuws is!
Nederland is massaal aan de bonuskaart, spaarkaart of wat dan ook. Alle gegevens eigendom van de uitgever van de kaart. OV kaart; ingevoerd zodat alle gegevens van reizigers kunnen worden verzameld en verkocht. Bij iedere invalsweg van de grote steden camera's in alle soorten en maten. Parkeren alleen nog met kenteken.
Goedemorgen Nederland!

Maxima I | 10-03-14 | 17:29

Prima, ga weer contant betalen, weet ik tenminste DIRECT hoeveel ik uitgeef, en hoeveel er nog in kas zit.

Brandend Zand | 10-03-14 | 17:04

De ING is tot 18:00 open.

*rekening opzeggen doet*

Mebert | 10-03-14 | 16:34

Ik kan bij de AH niet eens normaal pinnen met mijn ING-pas. Schijnt vaker voor te komen...

Agervic | 10-03-14 | 16:14

"Privacygevoeligheid ligt in de VS lager dan in Nederland en Duitsland"... WTF, is deze man wereldvreemd?

Mr Dixit | 10-03-14 | 13:24

-weggejorist-

Drkildare | 10-03-14 | 13:14

Waarom kunnen die schijtbanken niet gewoon hun werk doen ten dienste van hun klanten, de spaarders? Waarom is er geen enkele grens aan het onfatsoen van bankiers? Als ze niet hele landen bankroet helpen, dan verkrachten ze jan met de pet wel. Ze mogen van mij echt allemaal over de kling gejaagd worden.

De Anaalprofeet | 10-03-14 | 13:02

Weg bij de ING om de geldschrapende moderniteit te ontvluchten? Neem ABNAmro: Zij hebben een 'geheel vernieuwde website' laten bouwen door hun achterlijke broertje. Voordat die in het jaar 2000 zijn, zijn we weer 10 jaar verder en dan moeten ze nog 24 jaar klimmen om bij te zijn.

eastender | 10-03-14 | 12:46

Hebben ze bij mij mooi pech. Ik gebruik pasje van m'n andere bank voor pinbetalingen in winkels wegens gebrek aan vertrouwen in ING.
Ik verlang weer terug naar de Postbank.

Schietmijmaarlek | 10-03-14 | 12:37

Jaren geleden ING-rekening al beeindigd. Ze splitsten je toen ongezien waardeloze rentepunten in de maag in plaats van een fatsoenlijke, marktconforme rente.
Was overigens toen ook een bedenksel van dezelfde Hagenaars. Frisse vent

Schmalz | 10-03-14 | 12:20

Zal dat nog meer storingen gaan opleveren?

Willem van Rood | 10-03-14 | 11:33

-weggejorist-

Drkildare | 10-03-14 | 11:25

@Maya de Blij ik had gelukkig al lang opgezegd, louter om het feit dat ze structureel toen der tijd altijd te laat mijn loon uitbetaalde en belasting terwijl anderen het al lang hadden.

Daarbij hebben ze me ook nog eens een poot uitgedraaid voor meer dan 800 euro om dat me zogenaamd niet konden vinden waar ik woonde terwijl dat netjes was opgegeven daar ga je dan als student dus van mij mogen ze echt de Teering krijgen stelletje oplichters ik kom er echt nooit meer.

Dus ik ben er goed klaar mee kut bank(en).

Theo Lodewijk | 10-03-14 | 11:08

Mag van mij, maar dan wil ik geen jaarlijkse kosten meer hoeven betalen en bovendien er ook iets van terugzien.
Zal wel niet gebeuren, dan dus overstappen... maar ben bang dat andere banken gaan volgen.
Moet ING daar trouwens geen toestemming voor vragen?

DickieDick | 10-03-14 | 11:05

ING de grootste kudtbank van Nederland.
De tyfus voor ze, ongezien en allemaal.
Mijn bloeddruk gaat al weer omhoog als ik er alleen maar aan denk wat voor smerige, achterlijke kut honden het zijn bij die bagger bank.
De cholera voor ze.
Zo, dat lucht op.
Nu maar hopen dat mensen de moeite nemen om net als ik de boel daar op te zeggen.

Maya de Blij | 10-03-14 | 10:54

Banken, zorg, energie, onderwijs, ov, water en telecom zijn geen markten! Er zijn te veel mensen van afhankelijk. En die macht corrumpeert!

Doc Damage | 10-03-14 | 10:51

@ FW Ta-183 Huckebein | 10-03-14 | 09:59
Je haalt dingen door de war. FaceBook, Google enz., zijn diensten waar je geen gebruik van hoeft te maken, en waar er voldoende alternatieven voor zijn. Banken is een ander verhaal. Je kan niet zonder een bank. Banken zijn door een denkfout in het verleden commerciële instellingen, terwijl het eigenlijk een essentiele nutsfunctie is en in handen van de staat had moeten zijn.

Als jet het niet zint hoe Facebook, Apple of Google met je data omgaat, gebruik je ze niet, of kies je een ander. Bij banken heb je geen keus.

CornFlakey | 10-03-14 | 10:41

Super Grover | 10-03-14 | 09:01
Banken hebben destijds een speciale juridische positie gekregen. Ze mogen daarvoor geld creëren en het betalingsverkeer regelen. Daar verdienen ze geld aan. Eigenlijk is het een nutsvoorziening, dat in de handen van de staat had moet zijn en blijven.

Je hebt als burger ook geen keus. voor een normaal leven, moet je voor het overgrote deel van de betalingen gebruik maken van banken. Zelfs de overheden verplichten je om gebruik te maken van de banken voor het betalen van alles van en naar de staat, provincie of gemeente.

Er kan dus geen andere denkwijze zijn: gegevens over geldtransacties is privé, en vertrouwelijk, en daar horen banken voorzichtig en zorgvuldig mee om te gaan, zoals een arts met patiënten data om hoort te gaan.

De leiding van de banken, maar ook de toezichthouders zijn duidelijk hun zicht op hun maatschappelijke taak en morele verantwoordelijkheid verloren. Het voorstel om zomaar privacy te schenden en transactiedata te verkopen is daar goed bewijs van. Dit idee had nooit in ze op mogen komen, en ze hadden verafschuwd moeten reageren als anderen dat wel deden.

Tijd om ernstig na te denken over een ander politiek, financieel en maatschappelijk model. Begin maar eerst door op een andere partij te stemmen. Bij voorkeur een die ons uit de EU wil halen.

CornFlakey | 10-03-14 | 10:31

SNS. Dan bedoel ik de groep. Hoeft niet per se SNS Bank te zijn. ASN Bank schijnt wel zeer goed met zijn klanten om te gaan. Dat stralen ze in ieder geval wel uit. Ook geen gare beleggingen allemaal.

Je hoeft allang geen hippie meer te zijn om er een rekening te openen. Ik zeg doen!

Hotel New York | 10-03-14 | 10:31

joehoeee ... dus die wifipasjes kunnen niet plotsopeenszomaar 2.500.000.000 van joe bankrekening af wauIffie-naar-joe-geld doen anders krijgT joe een bankbelletje van den director van de iNG? #dtv
Ik krijg liever een belletje van de CIE lekker spann0nderderderder dunkT my: dat dan weer wel.

Centauri3 | 10-03-14 | 10:29

Ik vind dat er hier erg discriminerend over meisjes van plezier gesproken wordt.

Zyprexa20mg | 10-03-14 | 10:28

@kees knetter; ja als je online koopt, kan Facebook dat zien. En zelfs Geen Stijl als ze dat willen. Dat heet cookies

Vrijheidlievend | 10-03-14 | 10:20

@Fw ta-183.
Kunnen die jou koopgedrag ook inzien?

Kees Knetter | 10-03-14 | 10:11

Maar eens kijken welke bank ik ga nemen.

Moi | 10-03-14 | 10:05

goh, en wel allemaal Google / Microsoft / Apple / Soelboek etc gebruiken, waar alle gegevens ook verkocht worden ?!
Kijk eens naar social media: waarde wordt allemaal berekend o.b.v. advertentie-inkomsten, en bedenk eens hoe die te werk gaan....

FW Ta-183 Huckebein | 10-03-14 | 09:59

Wat is mijn alternatief?
.
Bijna alle banken vallen onder de Rabobank Groep of de ABN AMRO Group. Triodos (deels ook van de Rabobank Groep)? Of moet ik me in het buitenland oriënteren?
.
Wat is het alternatief anders dan je geld in een oude sok stoppen? Ik vertrouw niemand mijn centjes of mijn gegevens meer toe.

mozaard | 10-03-14 | 09:56

ING gaat spookaccounts aanmaken en verkopen, het is niet te controleren of die echt zijn, wie gaat de controleurs betalen dan? Wij met belastingscenten? dacht het niet!

tattooboer | 10-03-14 | 09:54

Wie heeft er trouwens nog een goed bindend kiesadvies voor een integere bank?

deministerpresident | 10-03-14 | 09:52

Done. Dag ING, hoi SNS.

Hotel New York | 10-03-14 | 09:51

Parel van het Zuiden | 10-03-14 | 09:41
Precies.. allemaal weer cash betalen. Of via cryptocurrencies. De informatiestaat wordt weer wat verder uitgehold nu. En wie zijn de schuldigen? De motherfuckers die jarenlang hebben geroepen dat ze niets te verbergen hebben.

deministerpresident | 10-03-14 | 09:50

ama·teur (de; m,v; meervoud: amateurs)
(minachtend) prutser, knoeier

Nee, ik zou idd ook niet al die IT-capaciteit inzetten op het op orde krijgen van je beFAALsystemen maar gewoon een of ander nonsens-projectje opzetten

www.watbenjedan.nl

AsEl | 10-03-14 | 09:43

Even een interessant verbandje leggen...
.
Is het iemand opgevallen dat banken en politieke vrinden al een aantal jaar bezig zijn het veel moeilijker te maken om cash te komen (minder pin-automaten, filialen), u aan te moedigen alle verkeer via electronische (micro)transacties te laten lopen, en u compleet afhankelijk te maken van uw bankrekening (alles moet gekoppeld worden). Volstrekt in uw belang natuurlijk.
.
En nu er dus stapels data zijn verzameld komen er zomaar in één keer initiatieven om die data commercieel te gebruiken. Opnieuw volstrekt in uw belang natuurlijk.
.
Rustig mestelt men een nieuw systeem in elkaar met partijen die zich volstrekt onbetrouwbaar hebben getoond in het (recente) verleden. De volgende hoop ellende voor de burger in opbouw...
.
De volgende keer betaalt u echter niet met belastinggeld voor de onzalige ontwikkelingen, maar met uw privacy en daaraan ontleende vrijheid!

Parel van het Zuiden | 10-03-14 | 09:41

Ik heb geen tijd om nog meer reclame te lezen of te kijken, dus dat is alvast rustig.

henriette | 10-03-14 | 09:37

@Petrus Poortwachter. Dat is ook een van de redenen dat contant geld nooit mag verdwijnen.

Maria.1 | 10-03-14 | 09:35

Maar zoals dat gaat in de vele kartelmarkten die Nederland rijk is. Over een tijdje hebben de grote jongens "consensus" en gaan ze het allemaal tegelijkertijd doen. Geen keuze voor de consument. Nieuwe toetreders zullen er niet komen. Daarvoor hebben de grote jongens deze markt ism de politieke "vrinden" al te zorgvuldig dichtgetikt. Vergunninkje hier, licentie daar. Natuurlijk met vereisten waarvan we inmiddels weten dat die door de grote jongens aan de laars gelapt worden als de bonus in het geding komt en waar de politiek ze mee weg laat komen.
.
Al met al is dit in een verschrikkelijk rap tempo een uitermate naar landje aan het worden...

Parel van het Zuiden | 10-03-14 | 09:33

Ik heb nog nooit zo'n walgelijke en klantonvriendelijk bank meegemaakt als de ING.

Maria.1 | 10-03-14 | 09:31

Bij geldscheppen=schuldschepping moet de uitgever van het geld op ieder moment ter verantwoording kunnen worden geroepen door het volk... koppeling met een commodity bv. Hier gaat het om, en nergens anders.

Nu heeft het volk de macht, zoals het hoort.

Dus weg met AFM-controle (die is niet meer nodig) en alle banken zou ik zeggen, en weg met alle andere onwettige en ondemocratisch gecreëerde onzin. Weg met alles eigenlijk...

pinokkio11 | 10-03-14 | 09:31

pinokkio11 | 10-03-14 | 09:20

Hangt ervan af welke regels natuurlijk. Het primaat van de markt (het geld) is één van de grote mythes van onze tijd.
Zo heeft iedere tijd zijn eigen bijgeloof.

Van Duyvenbode | 10-03-14 | 09:23

Van Duyvenbode

Dus als ik de markt niet vrij zou maken (met regelgeving), zou er geen slavernij meer zijn?

pinokkio11 | 10-03-14 | 09:20

En de volgende stap zal zijn dat de data ook weer de andere kant op gaat.
Dan krijgt u bericht van de bank dat u veel geld uitgeeft aan rookwaar en dat de bank besloten heeft uw budget voor rookwaar vast te stellen op ¤50 per maand. Tevens deelt zij mede dat uw zorgverzekeraar op de hoogte is gesteld en dat dat onvermijdelijk gevolgen zal hebben voor de hoogte van uw premie. Met vriendelijke groet 'Uw Bank'

Petrus Poortwachter | 10-03-14 | 09:19

Torrenttop100 | 10-03-14 | 09:05 | + 0 -
Dat is een beetje een dilemma, als een staatsbedrijf failliet gaat betalen we het zelf...

Einde van de Domheid | 10-03-14 | 09:17

verlaat die bank nu direct.

pedro300 | 10-03-14 | 09:16

Laat maximaal EUR 200,= bij de ING staan, en de rest gaat naar de enige bank die ik wel vertrouw: mijn nieuwe tuinbank! En desnoods koop ik er nog één!

Zooo.... dat zal ze leren, dat gespuis!

Good Meuning | 10-03-14 | 09:16

Iemand van marketing heeft een leuk boekje gelezen van een zekere G. Orwell?

Andersom dag | 10-03-14 | 09:15

@(c)ZWITSUL | 10-03-14 | 09:10
Zo is het ZWITSUL! Toen iedereen elkaar nog kende,was iedereen nog een onbekende.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 09:14

Aangezien ik al mijn (zakelijke) rekeningen direkt betaal, vraag ik mij af waar mijn voordeel ligt?
Krijg ik dan korting? Of snellere levertijden?

IJzervreter | 10-03-14 | 09:14

Bigi Bana Boy | 10-03-14 | 08:51

Als we dan toch alles overlaten aan de vrije markt, dan word je privacy per opbod verkocht. De politiek doet niks en zwijgt.
Gaan we nog verder in het vrije markt denken, dan is de volgende stap dat we fysiek verkocht worden met een keurmerk van de bank op ons voorhoofd. En weer doet de politiek niks.
Want vrije markt, nietwaar. Vrije markt betekent slavernij.
Is dat geen mooie paradox?

Van Duyvenbode | 10-03-14 | 09:12

(c)ZWITSUL

ga door, ga door... xD

pinokkio11 | 10-03-14 | 09:11

o ja, laten we het dan ook is hebben over het opslaan van het TV kijkgedrag als U een UPC decoder gebruikt.
Of als U zo'n hippe verbruiksmeter aan de muur heb hangen.
Of als U een iphone gebruikt.
Of een chromebook.
Of... ach.. laat maar

(c)ZWITSUL | 10-03-14 | 09:10

Iedereen gaat straks weer terug naar de ING als de rente 0,2% omhoog kan en gaat op het spaarboekje.... mede mogelijkheid gemaakt door dit nieuwe big-Brother innovatieproduct... sprakeloos...

pinokkio11 | 10-03-14 | 09:08

@Snorry! | 10-03-14 | 09:02
Dat is dan ook de enige methode om ze de andere kant op te dwingen,doe ik al jaren.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 09:08

Kees Maf | 10-03-14 | 08:51 | + 0 -
-
U heeft gelijk, zat weer op het voor mij bekende internationale dwaalspoor. 1 Trillion = 1 Biljoen

Badderbeest! | 10-03-14 | 09:07

Ik ben al blij dat ik al even niet meer bij de ING zit, dat dat ze mij opgelicht hebben met meer dan 800 euro ben ik er weg gegaan, lekker dan als student!

En daarbij lijkt me dit niet echt een handige zet van de bank maar ik hoop het zie ze graag failliet gaan echt ik haat jullie kut hoerenbedrijf ING.

Groetjes :)

Torrenttop100 | 10-03-14 | 09:05

Tegen de schaatscoach zei die verslaggever dat onze begroting TOV die van de VS niets voorstelde. Ik hoorde dat de financiele invloed van ING een van de grootste ter wereld is. (lees groot, heel groot) En dat dat ook de reden is dat we bijzitten bij de G8. Klopt dat? (Feynman?)

Einde van de Domheid | 10-03-14 | 09:03

Ik betaal overal weer gewoon cash. Eerst pinnen, dan cash afrekenen. En wie mijn geld niet wil, too bad...... Er zijn andere shops om de hoek.

Snorry! | 10-03-14 | 09:02

Even iets totaal anders...
Van wie zijn deze gegevsn? Van de bank? Van de rekeninghouder?
Je kan moeilijk iets verkopen wat niet van jou is. Als de gegevens van mij als rekeninghouder zijn en zij die doorverkopen, mag ik hun kantoor op Funda plempen tegen elk aannemelijk bod?

Super Grover | 10-03-14 | 09:01

Dit is ook een hele aardige voor de bank, ze weten dan meteen hoe rijk je bent en dus in welke categorie je valt voor de aanbiedingen; boot jacuzzi cruise diamant enz www.ing.nl/particulier/financieel-fit/hoeveel...

van_de_pot_gerukt | 10-03-14 | 09:01

ING heeft wel de meest snelle en gemakkelijke site voor betalingsverkeer. Daar moet je dan vanaf. Daar heb ik geen zin in. Saldo's zijn altijd laag want het geld gaat direct naar andere banken en/of bestemmingen. Dus veel verdienen doen ze niet aan mij. Ben benieuwd wat ze met mijn betalingsdata voor elkaar krijgen, wel weer een aardig experiment, laat maar komen zou ik zeggen.

van_de_pot_gerukt | 10-03-14 | 08:57

Simpele oplossing; geen toestemming verlenen,vaste betalingen laten staan voor afschrijving, en de rest opnemen en weer contant gaan betalen aan een kassa van een kleine middenstander ipv een consumenten-koopketen.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 08:56

@eerstneukendanpraten | 10-03-14 | 08:34
Ik ook om ongeadresseerd drukwerk, jehova's en tancodes te weren.

Ongeblustekalk | 10-03-14 | 08:55

Nog maar een keer op mijn stokpaardje, dit is wat je krijgt als je alles aan de markt over wil laten.

Bigi Bana Boy | 10-03-14 | 08:51

@Badderbeest! | 10-03-14 | 08:27
Als je corrigeert, doe 't dan goed: 16.000.000 miljoen is 16 biljoen. Ook veel hoor, daar niet van.

Kees Maf | 10-03-14 | 08:51

en wat denk je dat er straks met de data van het VERPLICHTE eCall syteem in iedere auto gaat gebeuren.. ?
-
VVD/PvdA hebben NIETS met uw privacy te maken

(c)ZWITSUL | 10-03-14 | 08:50

Vlieg maar in het hoofdkantoor terug naar de thuisplaneet, stelletje aliens.

Ongeblustekalk | 10-03-14 | 08:50

Gelukkig 2 jaar geleden die corrupte ING-zooi vaarwel gezegd. Wat was er eigenlijk fout aan die goeie ouwe postgiro?

P. Peeer | 10-03-14 | 08:47

Ach, mijn bank staat ieder jaar al al mijn gegevens af aan de belastingdienst, dan kan dit er ook wel bij. Privacy is een illusie.

Osdorpertje | 10-03-14 | 08:46

*Zich afvraagt om Mevr Grover hardcore pr0n advertenties te zien krijgt na het betalen ervoor met en/of rekening*

Super Grover | 10-03-14 | 08:43

En als er één schaap over de dam is volgen er meer.
maw.. de nu zogenaamde opt-in constructie zal binnen no time gemeengoed zijn bij elke bank,want de domme of onwetende klant die bij elk kruisje tekent ziet zogenaamd de voordelen en wil dit graag zien in het servicepakket.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 08:41

Mooi! Juist vorige maand overgestapt. Beroerde service, slecht voorwaarden en dat slechts op goede dagen, laten we het over de slechte dagen van ING bankieren maar niet hebben

Johnny Hotrod | 10-03-14 | 08:38

Equens , waar computers Katholiek zijn..?!?
Als een klant op woensdag , voor Witte Donderdag pint, krijg je het geld pas na Pasen op je rekening gestort.

Alfa 75 | 10-03-14 | 08:37

Ik heb een NEE/NEE sticker op de deur...

eerstneukendanpraten | 10-03-14 | 08:34

Oranje is: "Je privacy verkopen aan de hoogste bieder."

Blote Bertus 2000 | 10-03-14 | 08:34

Maakt mij niet uit, ik koop enkel en alleen maar uit hun rentepuntenwinkel.

kneuterzak | 10-03-14 | 08:33

Blijft de vraag; Hoe groot is de markt voor mensen die prijs stellen op hun privacy bij bankieren, zelfde geldt voor privacy respecterende smartphone. Zou zeggen gat in de markt, maar ik zie het nog niet.

louis6227 | 10-03-14 | 08:32

Eigenlijk zijn banken niets meer dan een SQL database met een kekke website want kantoren hebben ze ook al niet meer...

WellusNietus | 10-03-14 | 08:31

Ja zeg, Van Rossum, je kan me de kont kussen (27,50 euro). Weet jij wel hoe lastig, zo niet onmogelijk, het voor de bovengemiddelde hoer is om een (zakelijke) rekening te openen?

Bezorgdenverjaagster | 10-03-14 | 08:31

Verbazingwekkend dat de leiding van ING zo met privégegevens van burgers om denkt te kunnen gaan.

Banken zijn duidelijk geen banken meer zoals wij dat voor ogen hebben, terwijl ze toch nog steeds de bijzondere juridische positie hebben dat ze geld mogen creëren en betalingen mogen regelen.

Het is tijd dat we van de huidige commerciele banken afstappen en bankieren weer een nutsbedrijf maken, in handen van de burger.

CornFlakey | 10-03-14 | 08:31

Maar nu ff ontopic,
-
Het is prima en zelfs toe te juichen als banken dergelijke data verkopen aan marktpartijen welke u gericht willen bestoken met informatie. MAAR, het moet wel een keuze van de klant zijn. Bijvoorbeeld een betaalpakket waarbij uw privacy gewaarborgd is. (zie huidige tarieven en voorwaarden) en een pakket dat geheel gratis is, maar waarbij uw gegevens worden doorgespeeld aan partijen als de AH, Bol.com etc.
-
@Hans_Hagenaars, vliegen vang je het best met stroop, niet met azijn.

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:31

Lawaai om niks weer, het gaat (voor nu) alsnog om opt-in.

"Daarnaast moeten klanten expliciet aangeven dat ze mee willen doen. Het is een opt-in programma."

MiGi | 10-03-14 | 08:30

Ik roep het hier al jaren.. opnieuw overstappen op het maandelijkse loonzakje en de vertrouwde platvink.

Welles! Nietes! | 10-03-14 | 08:30

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:27 | + 0 
.
Ik heb iedere ING woekerpolishouder 1000 dubbel aangeslagen.

Rest In Privacy | 10-03-14 | 08:30

goedverstaander | 10-03-14 | 08:25 | + 0 
.
Ja, de schuld dragen wij allen, de winst slechts een enkele. Lang leve de sociaal liberale samenwerking!

Rest In Privacy | 10-03-14 | 08:27

@ Eduardo- | 10-03-14 | 08:23 |
Daarom heeft Facebook de Messenger-chat eraf gegooid. De ING wil niet dat we via de chat gaan klagen. Dat moet op duurbetaalde 0900-nummers.

goedverstaander | 10-03-14 | 08:27

Grote stamper | 10-03-14 | 08:21
-
sinds wanneer heeft ING 16 triljoen aandeelhouders ?

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:27

Welke harde contanten Van Rossem? De euro? De dollar? Allemaal luchtbellen.
Op het moment ben je naar mijn mening nog het beste af met het engelse pond. Mits Labour de komende verkiezingen niet wint.

Freddie Stobart | 10-03-14 | 08:27

Geen paniek, ING en ICT hoogstandjes? Kan nog jaren duren...

Frietje_Oorlog | 10-03-14 | 08:26

Het begint altijd met opt-in, daarna vindt men het 'handig' en wordt het vanzelf opt-out want 'service', de klanten willen het blabla. Tip aan ABN: doe.het.niet. of ik zet de rest van mijn geld ook over naar ASN.

kicktherabbit | 10-03-14 | 08:25

@ Grote stamper | 10-03-14 | 08:21 |
U verwart de ING met de ABN. Die laatste is van ons allemaal.

goedverstaander | 10-03-14 | 08:25

Skunk57 | 10-03-14 | 08:19
-
Sinds wanneer is verantwoord neuken genant ?

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:24

Mijn vriendin blijft bij de ING. Ze denkt niet dat een online betaling aan Christine Le Duc leidt tot AH-schappen vol vibrators en dildo's.

goedverstaander | 10-03-14 | 08:24

Laat ze maar komen met hun op maat gesneden advertenties, dan weten wij tenminste welke bedrijven en producten wij moeten boycotten.

Good Meuning | 10-03-14 | 08:24

-weggejorist-

basbadjas | 10-03-14 | 08:23

ING wordt Facebook?
Wat een trieste manier om wat geld te verdienen.

Eduardo- | 10-03-14 | 08:23

Wat is het beste alternatief?

SanderL | 10-03-14 | 08:23

Was sowieso al van plan mijn rekening op te zeggen bij die subsidieslurpende staatsbank, met dit plan heeft Hagenaars me echt over de richel geholpen. Ga het vandaag nog regelen. Op naar de boerenleenbank

Mijnbescheidenmening | 10-03-14 | 08:21

Moeten wij, de 16.000.000 miljoen aandeelhouders, hier niet over meebeslissen?

Rest In Privacy | 10-03-14 | 08:21

Mooi als mijn data geld waard zijn los ik mijn lening af met data !

snap-u-m-snap-ik-m | 10-03-14 | 08:20

ING is van oudsher een middenstandsbank, misschien komt daar de compassie met winkeltjes ook vandaan?

Bhagwan Sri Rajneesh | 10-03-14 | 08:20

Aan de andere kant, welke ABN AMRO of Rabobankcliënt heeft er geen Albert Heijn bonuskaart?
Handig toch, dat de Appie kan zien dat je de varkenslapjes in de aanbieding bij (die dikke van) de Plus hebt gekocht.

Privacy is zoooo 1984....

kapotte_stofzuiger | 10-03-14 | 08:20

Van Rossem; Ga een naar de VS en steek je creditcard bij Walmart in het apparaat, zorg wel dat je vriend uit de buurt is. Zou gênant zijn als hij ziet dat jij weer een aanbieding voor condooms krijgt.

Skunk57 | 10-03-14 | 08:19

Hé van Rossem, neem eerst anders ff een bakkie koffie en doe daarna eens ff op spelvauden controleren.
-
Op Geenstijl spreken we Nederlands.

Badderbeest! | 10-03-14 | 08:18

Krijg je er zegeltjes bij, bij iedere keer dat je gegevens worden verhandeld?

lldbhnger | 10-03-14 | 08:17

Beter een zuster als hoer dan een bankier als broer.

vraagstaart | 10-03-14 | 08:17

Bankieren bij ING is net zoiets als stemmen op de PvdA - je moet wel godsvergeten achterlijk zijn om het te doen.

Snackbar van Allah | 10-03-14 | 08:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken