Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten: De Zaak Badr Hari

feynmanenoffeiten.jpgNieuwe stijlloze columnist, by dope demand! U kende hem al uit de panelen. Daarna van dit gas(t)topic. En nu hier wekelijks in het weekend op De GeenStijl, om recht en rede te praten in wat krom en kritiekloos is: uw aller (*tromgeroffel*) FEYNMAN!
De strafzaak van Badr Hari kent een eis van vier jaar, waarvan slechts drie onvoorwaardelijk. Waarvan er bij normaal gedrag dus maximaal twee jaar worden gezeten. En dat voor ACHT! delicten. Het oudste delict is van bijna vier jaar geleden: op 20 februari 2010 werd een portier door een groep mannen gelyncht. Volgens de geruchten van de Officier van Justitie zou Badr Hari deel van die groep hebben uitgemaakt hebben. We hebben in Nederland het rare systeem dat we het zwaarste delict uit de tenlastelegging pakken en daar een bepaalde bonus op plakken voor de rest van het document. Simpelweg omdat we het botweg optellen van straffen te barbaars vinden. Effectief kent het systeem dus een korting op de strafmaat bij tijdige herhaling. Dat leidt helaas ook in dit geval tot ernstige rechtsongelijkheid. Had het OM tijdig gehandeld, dan hadden de delicten van 2010 in 2011 gediend, 2011 in 2012 en zo verder. Effectief resultaat is dat bij een reeks van veroordelingen wel simpelweg wordt opgeteld. Verdachte mag dan meerdere keren gaan zitten en is die periode in detentie niet in staat delicten in onze samenleving te plegen. Erger nog, bij berechting van delict drie, weegt de veroordeling van delict 1 & 2 mee als strafverzwarend. Door de zaken te bundelen, zoals nu gebeurt, wordt de straf echter naar beneden gemaximeerd. Het OM verspilt onze rechten met deze lakse houding en noodgedwongen bundeling. Vooral voor slachtoffers is het zuur jaren later alles opnieuw op te rakelen en te moeten getuigen om via het gerecht hun gram te halen. Maar voor daders en verdachten is deze bundeling en berechting na ruim drie jaar ongewenst. Zij kunnen nooit meer op basis van straffen voor de eerste delicten lering trekken uit hun gedrag, en dat wellicht aanpassen. Ze missen de begeleiding binnen de muren van de gevangenis, en van de reclassering. Dat die begeleiding meestal geen resultaat boekt, doet daar niets aan af. Koen Everink had met liefde het geluk gehad dat Badr Hari een ex-gedetineerde was tot tien telde, zich omdraaide en wegliep. Het geeft bij draaideurcriminelen nog een ander leuk effect. Als je alleen inbraken pleegt en je wordt gepakt met een heterdaadje, kan het heel verstandig zijn om een jarenlange reeks vermogensdelicten te bekennen. Zeker als het ene heterdaadje door sporen gekoppeld wordt aan nog een inbraak. Veel extra straf krijg je niet en je loopt bovendien geen risico onverwacht alsnog terecht te staan en opnieuw voor vol aangeslagen te worden. Hierdoor wordt het oplossingspercentage ernstig opgepoetst, zonder dat er in die extra zaken ook echt extra gestraft wordt. Windowdressing by design. Strafsoftware Zie daarvoor het mooie BOS Polaris (Beslissing Ondersteunend Systeem) van het OM. Een softwarepakket waarin je delicten kunt invoeren, en de strafeis er uit rolt: Je vult het strafbare feit in, plus wat omstandigheden, en je eindigt aan het eind van de rit met een strafeis. Minimale straffen (zoals voorgesteld tijdens menig verkiezingscampagne) zijn derhalve al jaren ingevoerd. (Softwarelink, Windhoos only.) Fantastisch dat met BOS Polaris de rechtsgelijkheid bewaakt wordt. Een groot goed. Het is helaas iets minder dat de rechtelijke macht met dit pakket op de stoel van de wetgever gaat zitten en marginale minimumstraffen invoert voor kleinere criminaliteit. Een fiets stelen levert bijvoorbeeld slechts een probleem van 350 euro op. Zondagochtend met 136 km/h op een lege vijfbaans A2 is een euro duurder. Pakkans A2: door trajectcontrole richting de 100%. Pakkans fietsdiefstal: ??. Of de misdrijven lonend zijn, wordt geeneens bekeken. Een beetje fatsoenlijke fiets kost bij de handelaar meer dan de 350 euro in de rechtbank. Dat is al jaren zo: “Uiteindelijk berekent Van Velthoven een verwachte strafdreiging per misdrijf van slechts ƒ 3,60 boete plus vier uur vrijheidsstraf.” (bron) Zou je zijn rekensom vandaag (23 jaar later) opnieuw maken, kom je tot vergelijkbare cijfers. Vermoedelijk is men binnen het kleine strafrechtelijke wereldje te veel vanuit het kortetermijn-belang van de verdachte is gaan denken en, mede door de lakse houding van de volksvertegenwoordiging, te weinig vanuit de samenleving als geheel. Vrijspraak of lagere straffen lijken leuk, totdat we de verdachte steeds terugzien. Misschien moeten we het er eens over gaan hebben. Noot voor de reaguurders: Rest mij de panelen hieronder te bedanken voor het omhoog werpen van mijn tegels.

Reaguursels

Inloggen

Feynman lijkt minder criminaliteit voor te staan, maar loopt in dezelfde val waar heel rechts al eeuwen inloopt: meer/zwaarder straffen veroorzaakt wetenschappelijk aantoonbaar niet minder criminaliteit.

Woods | 03-02-14 | 10:32

@Ballenman
Zal het effe aan Heisenberg vragen.

wolffman | 02-02-14 | 23:03

-weggejorist-

Schwanzeleber | 02-02-14 | 22:29

Wie gaat zichzelf nou vernoemen naar Feynman? Een soort wijsneuzerigheid waar niemand in gaat trappen.

Schwanzeleber | 02-02-14 | 22:27

Badr Hari verloor 27 kilo in 4 maanden. Dus als het goed is, verliest hij in 24 maanden 6 keer 27 kilo, een paar keer zijn eigen lichaamgewicht, dus houdt hij op te bestaan. daar is echt wel over nagedacht hoor.

Jan Gordelroos | 02-02-14 | 22:20

Feynman is een goei, maar waarom met een nieuwsonwaardig onderwerp starten? stilte voor de storm hoop ik dan maar

don patatos jr. | 02-02-14 | 21:08

Toll! Een aanwinst

Sastronaut | 02-02-14 | 21:05

Goed stuk. Heeft net even wat meer duiding, achtergrond en argumentatie dan de gemiddelde reaguurder en, zo nu blijkt, de bloggers zelf. Een feyne aanwinst!

The Green*Machine | 02-02-14 | 16:57

@ Feynman. Proficiat. Je tegels nooit overgeslagen: Zeer de moeite waard en de enkele keer dat dat niet zo was, wekte dat verwondering en een gevoel van teleurstelling op. Juist dat bewijst voor mij dat je het terecht tot columnist hebt gebracht. Helemaal leuk voor je en ook voor de GS community. Succes!

eastender | 02-02-14 | 13:59

minimá-armezusvan.. | 02-02-14 | 11:16 |
En als dat zijn echte foto is, kan ik me dat echt wel voorstellen!
Hulde voor Feynman.

lanexxx | 02-02-14 | 12:17

Godverdomme Feynman klootzak. Ik ben jaloers. Proficiat.

henkojenko | 02-02-14 | 12:10

@wolffman | 01-02-14 | 21:50

Neem je kat wel en niet mee (ftfy)

Ballenman | 02-02-14 | 12:01

@ onieteau2 11:13


Die Harrie is homo en volgens Allah mag Badr dat niet zijn anders wacht hem hetzelfde lot als de homo's in Iran...

eerstneukendanpraten | 02-02-14 | 11:53

Ik begrijp dat een rechter zich aan de wet moet houden. Maar wordt het niet eens tijd om onze wetten aan te passen op de gewelddadige inborst van de berberse vechtjassen?

In Amsterdam Noord is het ook alweer hommeles, waar Nederlande kinderen door dat islamitische gespuis worden verjaagd van speelplekken en pleinen. Dat Riffijnse volk komt oorlogzuchtig en territoriaal gedreven ter wereld, godbetert; het is een cultuurclash van ruige woestijnnomaden versus sociaal opgevoede Nederlandse kinderen.

malin | 02-02-14 | 11:20

ik ben al jaren verliefd op feynman

minimá-armezusvan.. | 02-02-14 | 11:16

badder harrie, van de sunweb

onieteau2 | 02-02-14 | 11:13

Well done Feynman... keep up the good work.

duitse herder | 02-02-14 | 11:05

De VVD vindt dat het teveel geld kost; beter thuis op de bank met een enkelbandje! Gevangenissen moeten sluiten! Taakstraffen moet de vrijheidsstraf overnemen. Boetes komen ten goede van de schatkist. Niet alleen de rechtspraak kan op zijn kant, ook het hele systeem tot aan de regering toe!

Hyppo Kriet | 02-02-14 | 10:47

#400
Good on you.

Flinders | 02-02-14 | 10:47

@ duitse herder | 02-02-14 | 10:37 |
Er is aan jou een groot psycholoog verloren gegaan ;)

goedverstaander | 02-02-14 | 10:40

Ashtrey | 02-02-14 | 10:20 |
Een psycholoog zou jouw gedachte wel eens kunnen beschrijven als een selectieve perceptie.

duitse herder | 02-02-14 | 10:37

-weggejorist-

dirkjan jansen9072 | 02-02-14 | 10:34

Hierna de eerste Libertarische premier?

lidlbier | 02-02-14 | 10:30

necrosis | 02-02-14 | 09:56
Heb je nog wat anders op je repertoire staan dan alleen NL?
Je word net zo vervelend als Miezerig Mannetje, die kent namelijk ook maar één riedeltje....

duitse herder | 02-02-14 | 10:24

irma zonderboezem | 02-02-14 | 09:49
Ik claim dat ik de halve wereld gezien heb :-)

duitse herder | 02-02-14 | 10:23

@Mark Smith 10:14
Ik voel me gek genoeg aangesproken. Know thyself. Haha.

Ashtrey | 02-02-14 | 10:23

Wanneer krijgen Kaas en necrosis een hogere functie?

Vrije Nator | 02-02-14 | 10:23

goedverstaander | 02-02-14 | 09:50
Die tweede vraag had ik eerst ook in gedachte. Maar dat vond ik teveel hetzelfde mbt de eerste vraag, oorzaak en gevolg.

duitse herder | 02-02-14 | 10:21

@goedverstaander 10:13
Dat heb je dan helemaal verkeerd begrepen. Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan (thanks Leo hij is feyn). Je kan voor jezelf wel steeds het negatieve belichten om je keuze NL te verlaten op een podium als deze te rechtvaardigen, maar ben je dan positief het negatieve aan het zoeken om het negatieve positief te gebruiken? Denk het niet.

Ashtrey | 02-02-14 | 10:20

-weggejorist-

s.nooz68573393 | 02-02-14 | 10:14

necrosis | 02-02-14 | 09:53 | + 0 -
Joh, slappe nsb'ende plaspop. Dat vind ik nou ook.
Maar de volgende keer zou ik het wel even laten redigeren als ik hem was. GS heeft namelijk meer lezers dan die paar sociopatische reaguurders.

Mark Smith | 02-02-14 | 10:14

@ Ashtrey | 02-02-14 | 10:09 |
Mensen moeten zich juist richten op positieve dingen. Ik denk dat @duitse herder dat helemaal goed heeft begrepen. Van het focussen op negatieve dingen word je zo niet-vrolijk, immers.

goedverstaander | 02-02-14 | 10:13

Kun je je nick niet veranderen Feynman? Een nick aannemen van een van de grootste wetenschappers aller tijden op een tokkieblog doet de echte Feynman zijn geesteswerk en vooral zijn manier van redeneren alleen maar kwaad.

Deus Absurdia | 02-02-14 | 10:12

@Ashtrey | 02-02-14 | 10:02
Doe het zelf, als ik 'zwaai' ben ik straks weer de gebeten ...... hond.

necrosis | 02-02-14 | 10:12

@goedverstaander 09:58
Vrolijke hond? Verzuurde hond, of lees je zijn never ending gewauwel en gezanik over alles wat zo slecht aan NL is en geweldig aan DK nooit?

Ashtrey | 02-02-14 | 10:09

@ Mammeloe | 02-02-14 | 10:04 |
Dit reaguursel, van u, is eigenlijk, de eerste, die ik, al ligt dat misschien aan mij, helemaal, goed begrijp.

goedverstaander | 02-02-14 | 10:06

Leuk, maar teveel, komma's, in zijn, stuk.

Mammeloe | 02-02-14 | 10:04

@necrosis 09:56
Jij kent de huisregels uit je hoofd, dit valt toch gewoon onder herhalio? U know what U have to do ...

[!] Gnehe

Ashtrey | 02-02-14 | 10:02

Gefeliciteerd Feynman! Dat je nog vaak aan de bak mag met je stukken.

Vond dit nog wel aardig: " In 1972 eiste de Spaanse justitie 384.912 jaar gevangenisstraf voor postbode Gabriel March Grandos voor het niet bezorgen van 42.768 poststukken (wat vertaald werd als 42.768 maal fraude). De rechter legde uiteindelijk 7.109 jaar gevangenisstraf op."

De dader komt na 2/3 van de tijd vrij, lol!

Itzamná | 02-02-14 | 09:58

@ necrosis | 02-02-14 | 09:56 |
Volgens mij @duitse herder een hele vrolijke hond. Kan ik van Pechtold niet zeggen.

goedverstaander | 02-02-14 | 09:58

@duitse herder | 02-02-14 | 09:41
Heb je nog wat anders op je repertoire staan dan alleen DK?
Je word net zo vervelend als Miezerig Mannetje, die kent namelijk ook maar één riedeltje....

necrosis | 02-02-14 | 09:56

@ irma zonderboezem | 02-02-14 | 09:49 |
Ik heb krap drie jaar in GR gewoond en ruim acht jaar in ES. Ik kan slecht tegen kou en ga terug naar ES. Het is daar uiteraard ook een stapje terug maar in business is er nog steeds goed geld te verdienen. Dit in combinatie met klimaat en de veel positievere houding van de mensen maakt het besluit niet zo moeilijk. Laat onverlet dat ik in NL zou blijven als die voorwaarden hier beter zouden worden. Maar de club die het land nu leidt gaat dat niet voor elkaar krijgen. Sterker nog, alleen maar moeilijker. Het MKB lijdt en zal nog meer lijden.

goedverstaander | 02-02-14 | 09:56

Oh sorry, die extrat 50.000,- euro zijn de gerechts en gevangenis kosten die we dan uitsparen.

Snippeschieter | 02-02-14 | 09:55

Ik heb er nog een voor je Feynman en dat is ook een feit.

Een veelpleger inbreker richt bij zijn diestallen zoveel schade aan dat hij samen met de buit zo'n €250.000,- per jaar kost.

Dus als we aan elke draaideur inbreker €150.000,- per jaar geven en hem laten beloven niet meer in te breken en niets meer stuk te maken besparen we als samenleving €150.000,- per jaar per draaideur crimineel.

Snippeschieter | 02-02-14 | 09:53

@Mark Smith | 02-02-14 | 09:39
Hij mag een topic schrijven, jij niet (beiden terecht).
*na na nana na*

necrosis | 02-02-14 | 09:53

@ duitse herder | 02-02-14 | 09:41 |
De tweede vraag die je jezelf stelt is imho niet helemaal correct. Die zou moeten luiden: 'Wat verlies ik als ik terug ga naar NL?' Mijn ervaring na terugkomst is de intens negatieve houding (vaak terecht overigens) maar helaas daaraan gekoppeld een soort gelatenheid, berusting. Gewoon niet goed dus. Ik denk dat het een hele goede beslissing is om zeker voorlopig in DK te blijven. Succes daar.

goedverstaander | 02-02-14 | 09:50

goedverstaander | 02-02-14 | 09:07 |
ga je bij Duitse herder wonen? of naar een ander warm oord? vertel, ik ben benieuwd in welke maatschappij jij je wel thuis gaat voelen.
ik zie veel vd wereld maar ergens anders dan eventueel wonen in Duitsland of een eigen eilandje in de buurt van Bergen in Noorwegen zou ik niet willen.

irma zonderboezem | 02-02-14 | 09:49

@ Mark Smith | 02-02-14 | 09:39 |
Wat jij dus eigenlijk probeert te zeggen: inhoudelijk fantastisch maar aan de presentatie schort het één en ander. Eigenlijk een beetje het tegenovergestelde van onze grote leider, de heer M. Rutte. Als baas van een ploeg mislukkelingen kan hij het allemaal prachtig vertellen, hij zegt compleet niks en laat alles in dit land willens en wetens uit de klauwen gieren in. Dan weet ik wel waar mijn voorkeur naar uit gaat, mijnheer Smith.

goedverstaander | 02-02-14 | 09:45

Mooi te zien dat het dalende niveau van GS wordt bestreden met kwaliteitsimpulsen Jansen en Feynman. Vond het al een beetje een soort oppervlakkige schreeuwerige versie van de Libelle hier waar steeds meer babyboomers die denken dat ze het niet zijn onzintegels op lopen te plempen.

Rommelende Onderbuik | 02-02-14 | 09:44

goedverstaander | 02-02-14 | 09:07 |
Ik woon hier -DK- nu plm 6 jaar. Kom ook veel in Noorwegen en wat minder in Zweden.
Ik hou niet zo van vergelijkingen iha maar dit is een leerproces geworden.
Twee vragen:
Wat win ik als ik bijf ?
Wat win als ik terug ga naar NL?
Ik blijf dus, de leef en werkcondities gecombineerd met de sociale impact van de mensen zijn mijn drive.

duitse herder | 02-02-14 | 09:41

Dit hele verhaal is ook in de States actueel. Hier een samenvatting van de mening van één van mijn muziekhelden en een man met een duidelijk idee voor een oplossing.
I give you (uncle) Ted...

www.youtube.com/watch?v=aNehunG6r1c

Petrus Poortwachter | 02-02-14 | 09:40

Taaltechnisch een drama. Doet afbreuk aan de geweldige inhoud.

Mark Smith | 02-02-14 | 09:39

(Opnieuw) welkom, Feyman.
Mooi stuk, afgelopen week viel mijn mond ook open van verbazing tijdens het lezen van dit stuk:
http://www.dichtbij.nl/groot-leiden/112/artikel/3357965/om-eist-zes-jaar-tegen-leidenaar-voor-poging-moord.aspx (even op computer opzoeken, hun mobiele doorstuur service werkt niet goed).

OM eist zes jaar tegen Leidenaar voor poging moord

LEIDEN - De officier van justitie heeft donderdag 30 januari zes jaar gevangenisstraf geëist tegen een 20-jarige man uit Leiden. Hij wordt ervan verdacht in de nacht van 8 op 9 juni 2013 een jonge vrouw die in hetzelfde studentenhuis in Leiden woonde, met een mes gestoken te hebben in haar nek.

De 19-jarige studente lag die nacht te slapen, toen de man haar aanviel met een mes. De man zegt zelf dat hij haar niets wilde aandoen, alleen zichzelf.

De man woonde in hetzelfde studentenhuis aan de Oude Singel als de studente, zij hadden officieel geen relatie met elkaar. De man zag een dag voor het incident de vrouw met een ander zoenen. De officier van justitie vindt het aannemelijk dat de verdachte het leven de volgende dag niet meer zag zitten en daarin het slachtoffer wilde meenemen. De verdachte zegt zelf dat hij zich niet veel meer van het incident kan herinneren, maar dat vindt de officier van justitie onaannemelijk.

De officier van justitie vindt dat er sprake is van voorbedachte rade omdat de verdachte eerst het mes heeft gepakt op zijn kamer, daarna de kamer van het slachtoffer is binnengegaan, op haar bed is geklommen en naar het slachtoffer toe ging.

Een poging tot moord is één van de zwaarste misdrijven die een mens kan begaan. De officier van justitie vindt een gevangenisstraf van zes jaar daarom passend. Over twee weken volgt de uitspraak.

Die laatste alinea gaf mij het ultieme WTF moment!

Mastermattie | 02-02-14 | 09:29

Goed reaguurders gemiddelde over het al vaker belichte,maar nog steeds niet onderkende softe strafmaatsysteem,of zoals Feynman laat doorschemeren en zoals vele reaguurders hier,en de maatschappij het al jaren voelen;het strafrecht is verworden tot een luizenbaan met luizenbeslissingen door benoemde schijtluizen die hun beslissingen laten afhangen van een voor hun gemak online gefabriceerde strafmaatstaffel.
Een soort foeigenerator als tegenwicht voor de steeds duidelijker wordende roep vanuit de maatschappij om hogere straffen,voor steeds herhalende en zwaardere delicten.Het BOS Polar zou wat naam en betekenis dus beter vervangen kunnen woorden in het HERODES systeem(Hij Eist Recht Op Demagogie En Schonehanden.)Prima score btw Fijnman!

Welles! Nietes! | 02-02-14 | 09:27

Een gefundeerd stuk... is dat hier wel op z'n plek?

Datzegiktoch | 02-02-14 | 09:23

Al geruime tijd vallen mij de posts van Feynman in positieve zin op. Iemand die dingen goed ziet en dito weet te verwoorden. Prima nieuwe columnist met een zeer prima eerste column. Hulde.

Fryske Pugilist | 02-02-14 | 09:22

oeps, zie het nu pas!Hey Feynman felies eeeh man!

gnarfie | 02-02-14 | 09:17

Dat is de erfenis van '68
Toen is het waanidee ontstaan dat eigenlijk de criminelen de slachtoffers zijn (van de maatschappij).
De huidige rechtelijke macht wordt nog steeds in die traditie opgeleid en op universiteiten heerst dat denkbeeld nog altijd.
Zie bijvoorbeeld de VS, waar die invloed veel kleiner is geweest, daar wordt wel streng gestraft.

du Roi Soleil | 02-02-14 | 09:10

Goed stuk, welkom! Gaat Quid nu weer koeien melken?

Kind Van De Rekening | 02-02-14 | 09:09

@ duitse herder | 02-02-14 | 06:31 |
De huidige maatschappij is er ééntje van veel eilandjes waar de omhooggevallen politici -met vooral ook hun eigen belangen- geen tabak meer van kunnen maken. Met wat provisorische hap-snap-beslissingen tracht de politiek hier en daar wat aan de onvrede in de maatschappij te doen maar dat zet uiteraard geen zoden aan de dijk. In the long run glijden we af naar een maatschappij waar niemand blij mee is, behalve de door jou aangehaalde criminelen die hun voordeel er mee kunnen doen.

Zij die wel van goede wil zijn -en daar reken ik mezelf ook maar even toe- zijn het vechten tegen de bierkaai zo langzamerhand zat en keren deze maatschappij de rug toe. Ik weet dat jij je ook niet meer onder de Nederlanders bevindt. Ikzelf heb jaren in het buitenland gewoond en ben nu vijf jaar terug. Ik ben nu net terug van een kleine week in warmer oorden en heb besloten deze maatschappij die de mijne niet (meer) is de rug toe te keren. De vorige keer toen ik vertrok ging ik voor avontuur. Nu is de kwaliteit van de Nederlandse maatschappij van dien aard ik hier gewoon niet meer wil zijn.

goedverstaander | 02-02-14 | 09:07

Hallo!! (echo echo echo)

Niemand meer hier? Dan ook maar terug naar bed. Schuif eens op ENDP!

Petrus Poortwachter | 02-02-14 | 08:49

Ik erger me al jaren op dat op één hoop vegen van strafbare feiten en de daaraan gekoppelde lage straffen. Net als ik hebben velen de klok horen luiden maar Feynman levert met dit stuk duiding de klepel, zoals zo vaak in de reaguurderspanelen. Daarom verdient Feynman een vaste stek bij Geenstijl. Dik verdiend en welkom.

goedverstaander | 02-02-14 | 08:42

Ik ga weer naar bed, alle reaguurders bevinden zich klaarblijkelijk nog in croma...

eerstneukendanpraten | 02-02-14 | 08:30

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 23:48
De burgemeesters hoor en zie je niet. De door de burger gekozen politici liegen te vaak. Ambtenaren participeren niet. Ouderen sluiten zich 's avonds uit angst op. Criminelen doen hun werk. De werkende burger vraagt zich af: waarom deze maatschappij. En protesteert naar niet geïnteresseerde leiders. Emigratie neemt toe.
Dan eerst maar eens een definitie op de vraag: Wat is een maatschappij ?

duitse herder | 02-02-14 | 06:31

INH.30CL | 02-02-14 | 04:45

Ben je er nog? Zo ja, ik heb nog ff geen zin om te slapen. Deze site is hier niet voor bedoeld, maar Joris slaapt toch. Een jaar of 5 geleden hebben wij dit geloof ik ook gedaan. Wat is je favoriete nummer en kun je kort toelichten waarom.

distel | 02-02-14 | 05:12

@distel | 02-02-14 | 05:01
Non taken :-)
* out *

Dömper | 02-02-14 | 05:02

Dömper | 02-02-14 | 04:58

Sorry, over het hoofd gezien. No hard feelings

distel | 02-02-14 | 05:01

@distel | 02-02-14 | 04:55
;-)

Dömper | 02-02-14 | 04:58

Dömper | 02-02-14 | 04:38

Lijkt me een goed idee. En blijf er gelijk maar een dag of twee inliggen

distel | 02-02-14 | 04:55

@distel | 02-02-14 | 04:34
Ik ben er nog steeds hoor;-) Maar ik deel je gevoelens, het is vervlogen tijd helaas.

INH.30CL | 02-02-14 | 04:45

@distel | 02-02-14 | 04:34
Ben blij dat je er bent, kan ik naar bed ;-)

Dömper | 02-02-14 | 04:38

INH.30CL | 02-02-14 | 04:26

Ligt iedereen trouwens tegenwoordig op zaterdagnacht op tijd in bed, zodat ze zondagochtend een gezonde wandeling kunnen gaan maken. Naar mijn idee was er een jaar of zes/zeven geleden nog een nachtploeg. Waar is die gebleven?

distel | 02-02-14 | 04:34

Fijn man, een aanwinst for sure!

INH.30CL | 02-02-14 | 04:26

Er zijn ergere dingen gebeurd dan wat die klootzak van een Badr Hari heeft gedaan. Er wat is er nu leuker dan met een broodje shoarma na het stappen nog even deze sketch te bekijken. Die verveelt nooit i.t.t. de kop van Badr

www.youtube.com/watch?v=61k1xpiKwEU

distel | 02-02-14 | 04:18

@ Feynman, Peter Emilie.

Goeie stukken.
Wat je ziet is dat van de 3 peilers onder strafoplegging - boetedoening, voorkoming van herhaling en maatschappelijke genoegdoening - geen enkele nog zijn doel bereikt.
Simpelweg omdat de dader geen geweten heeft of de gecalculeerde afweging heeft gemaakt zijn leven nooit te willen beteren. Daar staan we dan met onze goeie bedoelingen.
Het mes snijdt dus aan twee kanten. We hebben straffen die niet werken en we zitten met een maatschappij die gaat morren. Laten we daarbij niet vergeten dat het de maatschappij is die het hele systeem moet dragen.

Die morrende maatschappij komt ook doordat overtredingen wel snoeihard worden aangepakt. Althans gevoelsmatig, nm. via de portemonne van de vaak belastingbetalende overtreder. Daar zit een disproportionaliteit in die steekt.

Kortom, goed dat je erover begint.

Magdatkandat | 02-02-14 | 03:45

@miko | 02-02-14 | 03:27
Muziek er maar op aanpassen dan:
youtu.be/VvKjpGP6P5Y

Dömper | 02-02-14 | 03:29

@miko | 02-02-14 | 03:24
LOL Om die reden is het goed dat 1000+ topics verleden tijd zijn.

Dömper | 02-02-14 | 03:27

@Dömper | 02-02-14 | 03:21
Dat hebben ze in tien jaar nog steeds niet kunnen fixen.
Voor de rest zijn het wel IT cracks hier!! Hihi.

miko | 02-02-14 | 03:24

De server errors vliegen je hier om de oren.

Dömper | 02-02-14 | 03:21

@miko | 02-02-14 | 03:16
Dan hoef je je dus nergens voor te schamen imho.
Maar toch niets ernstigs met je maag hoop ik?

Dömper | 02-02-14 | 03:19

@Dömper | 02-02-14 | 03:12
@Dömper | 02-02-14 | 03:12
Dat is wat ik dus doe.
Je snapt het,dat is duidelijk.
Ik wist het ghost hour

miko | 02-02-14 | 03:19

-weggejorist-

miko | 02-02-14 | 03:17

@Dömper | 02-02-14 | 03:12
Dat is wat ik dus doe.
Je snapt het,dat is duidelijk.

miko | 02-02-14 | 03:16

@miko | 02-02-14 | 03:10
How come?
Dan nog zou ik liever een glas water ernaast hebben dan er doorheen.

Dömper | 02-02-14 | 03:12

@Dömper | 02-02-14 | 03:08
Helemaal eens maar mijn maag trekt dezer dagen geen pure Rum en Whiskey.

miko | 02-02-14 | 03:10

@Baby Rasta | 02-02-14 | 02:56
Inheemse drankjes neem ik wel zoete zooi uit mijn geliefde Haïti.
M'hou kreole

miko | 02-02-14 | 03:08

@miko | 02-02-14 | 03:05
Ben door m'n whisky's heen dus je moet toch wat.
Met water is bah!

Dömper | 02-02-14 | 03:08

@Dömper | 02-02-14 | 02:54
Wodka?? *viesgezicht trekt*
Auchentoshan.
Met water!
*zich een beetje schaamt*

miko | 02-02-14 | 03:05

@miko | 02-02-14 | 02:39
een paar e's naar boven gooit*

@(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:53
Slaap ze.

miko | 02-02-14 | 03:00

@necrosis | 02-02-14 | 02:52
Goede teksten? die deathbands van je??
*gniffelt*

miko | 02-02-14 | 02:59

@necrosis | 02-02-14 | 02:55
Had je anders verwacht?
En waarom dat teiltje? weer teveel gezopen? Tsss tsss necro!!

miko | 02-02-14 | 02:58

miko | 02-02-14 | 02:49 | + 0 -

Ik heb nog een fles Amarula http://www.youtube.com/watch?v=ICV3n19NmcY

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:56

@miko | 02-02-14 | 02:49
Wodka cola, jij?

Dömper | 02-02-14 | 02:54

@miko | 02-02-14 | 02:47
Scherp!

Dömper | 02-02-14 | 02:54

miko | 02-02-14 | 02:39 | + 0
Dan zijn we het roerend eens en kan ik met een gerust hart plat

(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:53

@miko | 02-02-14 | 02:44
Ik ben bekend met MDC, maar zou nooit een kaartje kopen voor een concert.
Voor goede teksten en muzak ga ik liever naar de betere bands.....

necrosis | 02-02-14 | 02:52

Wat een urenlang geneuzel, over andermans geneuzel.

Jan Dribbel | 02-02-14 | 02:49

@Dömper | 02-02-14 | 02:32
Wat drink je??

miko | 02-02-14 | 02:49

@Dömper | 02-02-14 | 02:33
Dat weet je niet.

miko | 02-02-14 | 02:47

@CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36
*Zwaait*

miko | 02-02-14 | 02:46

@necrosis | 02-02-14 | 02:38
Mij wel,maar het is geen nieuws dat weet je.
Hadden ze net ooit een fittie met MDC over flikkers?
*grammofoon tevoorschijn haalt*
www.youtube.com/watch?v=L1DbydIMZuw

miko | 02-02-14 | 02:44

@CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36
Guess what, push here>>>>>>> [!]
*zwaait*

necrosis | 02-02-14 | 02:43

necrosis | 02-02-14 | 02:38 | + 0 -

U stelt de vraag. En hij zal beantwoord zijn. http://www.youtube.com/watch?v=iCxuLAEYNTM

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:41

@CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36
Gaat eensch deaud!

Dömper | 02-02-14 | 02:41

CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36 | + 0 -

Gore Spamhoer!

neutron | 02-02-14 | 02:41

@(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:30
Joh? Dat is wat ik zeg.
Het is willen.
Iedereen die een eigen bedrijf heft wet dat zijn werknemers het geld verdienen.
teveel kader kost je de kop.
een goed politie apparaat heeft behoefte aan werkers.
Zoals de rest van de overheid is ook justitie een waterhoofd geworden.

miko | 02-02-14 | 02:39

@miko | 02-02-14 | 02:33
Het zijn echte rasta's met een rijk oeuvre, daar kan Vlashaartje nog een dikke punt aan zuigen.
Al vraag ik me af of dat iemand interesseert op dit tijdstip.....

necrosis | 02-02-14 | 02:38

-weggejorist-

CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36

-weggejorist-

CynthiaRCampos | 02-02-14 | 02:36

@Causa Sui | 02-02-14 | 02:11
Dat zal moeilijk gaan daar ik buiten deze panelen geen reaguurders spreek.

Dömper | 02-02-14 | 02:33

@necrosis | 02-02-14 | 02:27
Zodat hij kan zien dat het ,uhum, negers met dreadlocks zijn???

miko | 02-02-14 | 02:33

@miko | 02-02-14 | 02:05
Tsja, als hij zich ergens in vastbeet... ;-)
Same here.
* ook een slokje neemt *

Dömper | 02-02-14 | 02:32

Shit.

Met excuses voor de laatste zin in de tweede alinea van mijn tegel, die niet goed afsluit.

Peter Emile | 02-02-14 | 02:30

miko | 02-02-14 | 02:18 | + 0 -
Waarde miko, net als in de zorg en in het onderwijs wordt ook bij justitie het geld besteed aan overhead en aan regeltjes, en juist die regeltjes maken het dat deze niet anders dan in systemen en statistieken kunnen worden gevat, waar de ambtenaren dan weer mee moeten werken, wij zijn een fucking übergereguleerd land, that is

(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:30

@miko | 02-02-14 | 02:27
Zei.
*verder gaat met drinken*

miko | 02-02-14 | 02:29

@Baby Rasta | 02-02-14 | 02:08
Mwoah, hij kon goed uithalen. Maar op zekers zij hij wijze dingen. Maar op een voetbal topic de islam erbij halen werd wel eens vervelend.

@necrosis | 02-02-14 | 02:14
Hij drie met allemaal meer dan duizend.
*l teken maakt op voorhoofd*

miko | 02-02-14 | 02:27

We kennen in Nederland begrippen als 'draaideurcriminelen' en 'veelplegers'. Dat zijn soorten criminelen waar gewone, eerlijke, werkende burgers het meeste last van hebben. Al is 'last' wellicht een wat te vriendelijk begrip; ze bedrijven dagelijks eigenlijk meer een regelrechte terreur.

Beide soorten criminelen zijn verwekt, gebaard en worden in leven gehouden door Justitie. Immers, als justitie échte straffen zou uitdelen in plaats van criminelen daags nadat ze door de politie - inmiddels zeiknat door de openstaande kraan - gepakt zijn, vrij te laten met een dagvaarding op zak voor over driekwart jaar.

Justitie wordt bevolkt door een groot aantal mensen die de mores van de jaren '60 en '70 nog steeds in hun hoofd hebben. Achter de organisatie van rechters en officieren staat een leger klaar van begeleiders, weldoeners en goedpraters die zijn vergeten de geitenwollen sokken uit die periode uit te trekken en in de hoek te zetten; ze zijn immers zó lang gedragen en nooit gewassen, dat ze rechtop blijven staan.

De periode van de jaren '60 en '70 was een tijd waarin criminelen als 'slachtoffers' werden gezien, slachtoffers van 'de maatschappij', slachtoffers van 'Het Systeem'. Met dat laatste werd meestal bedoeld de hardwerkende klasse van mensen die de economie draaiend hielden, en het geld opbrachten waardoor talloze 'vrije vogels' zich de luxe konden permitteren alle denkbare politieke hobby's uit te oefenen en tot diep in de nacht alle soorten van activisme te bedrijven.

Studenten kozen massaal voor makkelijke, 'zachte' studierichtingen zoals sociologie, sociale geografie, andragogie en psychologie. Studenten die kozen voor richtingen als economie, werden als paria's beschouwd en als toekomstige medeplichtigen van 'Het Systeem'.

Het was de tijd van de Coornhert Liga, een organisatie van aankomende rechters, advocaten en officieren van justitie, waarbinnen zich zelfs een stroming bevond die voorstander was van abolitionisme, het streven naar volledige afschaffing van het strafrecht. Over het algemeen zette de Coornhert Liga zich in voor het terugdringen van het strafrecht en het drastisch beperken van vrijheidsstraffen. De nadruk werd hierbij gelegd op de mensenrechten, met name en uitsluitend op die van de criminele dader.

Met de rampzalige gevolgen van deze weke, halfzachte aanpak zitten we nu al zo'n veertig jaar opgescheept. Inclusief een strafwetgeving die volstrekt niet meer is toegerust voor de rauwe realiteit op straat.

De straat. Waar de meeste rechters geen uitzicht meer op hebben. Omdat hen dat uitzicht wordt ontnomen, niet alleen door het groene lommer van de gegoede, lelieblanke buurten waarin ze wonen, maar ook door de torenhoge boekenkasten vol politiek correcte humbug waarachter ze zich hebben verschanst.

Het wordt, zoals Feynman hierboven terecht concludeert, tijd om het hier eens over te gaan hebben.
En stevig ook.

Peter Emile | 02-02-14 | 02:25

@necrosis | 02-02-14 | 02:19
Zand schuilt stratenmakers schand.
Muzakjes er uit en er blijft nog geen 10% over.
*bokshandschoenen aantrekt*

miko | 02-02-14 | 02:24

necrosis | 02-02-14 | 02:19 | + 0 -

Sorry voor de vraag. Tja, u noemt zich toch echt necrosis. Dus het is wel relevant.

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:24

@Baby Rasta | 02-02-14 | 02:18
Handig zo een tool.
Maar nogmaals niet miepen.Je vroeg er zelf om gisteren.
En wat dan nog? Dit is het internet. Je meisje gaat niet weten dat je gebitchslapped bent door een reaguurster.
*care*

miko | 02-02-14 | 02:21

@Baby Rasta | 02-02-14 | 02:11
Is mijn leeftijd relevant?
Bovendien, als je opgelet had, wist je hoe jong ik ben.
Maar je kunt mijn leeftijd achterhalen via het tooltje, hoef je maar 45K comments door te spitten.
*gnehe*

necrosis | 02-02-14 | 02:19

miko | 02-02-14 | 02:12 | + 0 -
Niet waar,
Je haalde haar 3 maanden geleden aan. Je weet zelf.

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:18

@(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:09
" En dat is er alleen maar gekomen omdat de roverheid nooit geld heeft over gehad voor meer politie, meer officieren van justitie en meer rechters"
Ik neem aan dat het willen is.
de overheid kan best meer geld steken in justitie,scholing en zorg.
Maar dat willen ze niet! Liever geld naar Europa, toeslagen ,subsidies, missies etc etc etc etc etc etc etc .

miko | 02-02-14 | 02:18

@necrosis | 02-02-14 | 02:10
Van Joris dat is.
Neem ik aan?

miko | 02-02-14 | 02:15

@miko | 02-02-14 | 02:05
Wat heb IK hiermee te maken?
Overigens had 'mijn' topic 1306 comments!
*na na nana na*

necrosis | 02-02-14 | 02:14

@Baby Rasta | 02-02-14 | 02:00
Hey Rasta lig niet zo te miepen. Je haalde haar gisteren zelf aan. Bang dat je weer eens over de knie gaat?
Hier wat Rasta muziek voor je!
www.youtube.com/watch?v=cnVRuH4vJWg

miko | 02-02-14 | 02:12

necrosis | 02-02-14 | 02:10 | + 0 -

Zou eens tijd worden. Hoe oud bent i?

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:11

@Dömper | 02-02-14 | 00:41
geef t maar ff door dan

Causa Sui | 02-02-14 | 02:11

De column waarvan je wist dat die ooit ging komen!
Ik hoop dat de komende stukjes van @Feynman het niveau van zijn reaguursels zullen overstijgen.
En nu maar hopen dat ik ooit nog eens wordt gevraagd om 'hulpklaas' te worden......

necrosis | 02-02-14 | 02:10

miko | 02-02-14 | 02:07 | + 0 -
Volgens de Graaf is het een kwestie van kunnen

(Behind)Doors | 02-02-14 | 02:09

miko | 02-02-14 | 02:05 | + 0 -

Zo bot was hij naar mijn nederige menig toch niet. De man zegt wijze dingen

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:08

@(Behind)Doors | 02-02-14 | 01:57
Willen.

miko | 02-02-14 | 02:07

@Dömper | 02-02-14 | 01:12
Tja drie topics dik over de duizend, daar kan necrosis alleen maar over dromen. ;)
Verder vond ik zijn anti moslim/islam strijd soms wel eens te ver gaan. In de zin dat hij later wekelijk elk topic daarmee kaapte. terwijl het helemaal ergens over ging. Dat was in het begin wel anders.
Maar zijn stijl was ongeëvenaard. ik las hem graag.
Hij was een van de redenen om hier rond te blijven hangen.
Vele probeerde hem te fileren maar hun mes was te bot. *neemt een slokje op Bottehond*

miko | 02-02-14 | 02:05

Hey Miko, loop niet zo te stoken.

Baby Rasta | 02-02-14 | 02:00

Graaf van Egmont | 02-02-14 | 01:48 | + 0 -
Maar zegt u nou eigenlijk dat ze niet anders kunnen?

(Behind)Doors | 02-02-14 | 01:57

@Rammstein | 02-02-14 | 00:58
Hej, je makker is wakker!!
*Sashimi en Rum pakt*

miko | 02-02-14 | 01:57

@Ongeblustekalk | 02-02-14 | 01:10
Komende nacht stoepkrijt. Of doe jij 24 uur met een halve krat??

miko | 02-02-14 | 01:56

@MrPan | 02-02-14 | 00:51
Ik heb al een tijdje geen nieuws gezien over mister Pan.
Badr is nieuws omdat hij een bekende Nederlander is uit een bepaalde groep.
Dat visualiseert een beetje makkelijker dan Achmed uit klaringen of iets dergelijks. Een rechtszaak die over een BN'er gaat gooit de rechtsgang een beetje onder een vergrootglas. Daarom is het interessant.

miko | 02-02-14 | 01:55

@Rammstein | 02-02-14 | 00:58
Leek er een beetje op dat 'somebody is looking for a whoop ass.
Maar veel plezier morgen met je Amerikaans rugby.

miko | 02-02-14 | 01:51

(Behind)Doors | 02-02-14 | 01:17
Het systeem valt gewoon niet goed te praten. Een rechter zegt bij zijn uitspraak altijd rekening te houden met het feit, de verdachte en de omstandigheden. Dat doet hij dus niet. Hij houdt rekening met een softwareprogramma. En dat is er alleen maar gekomen omdat de roverheid nooit geld heeft over gehad voor meer politie, meer officieren van justitie en meer rechters. De criminaliteit is hun over de schoenen gelopen en al wat ze verzinnen zijn verkorte procedures via software.

Graaf van Egmont | 02-02-14 | 01:48

Welkom beste Feyenoord man.
Ik ben benieuwd naar uw schrijfsels.

Baby Rasta | 02-02-14 | 01:47

Proficiat Feynman

Ik ben absoluut geen veelplaatser in de GS-panelen, maar reaguursels lezen doe ik des te meer. U bent 1 van de weinigen die ik speciaal ctrl+f als ik eens geen tijd heb om alles door te nemen.

Veel succes. Hans Jansen en Feynman op 1 dag, elke week opnieuw. Wat is het leven toch mooi. Goed eerste stuk en ik kan niet wachten om uw eerste economisch getinte topic te lezen.

simpsonwoman | 02-02-14 | 01:45

Het is een beetje een open deur maar de macht van de media,m.n. via internet, ooit begonnen als bescheiden luis in de pels,gaat, voorzover dat al niet het geval is, nog eens heel groot worden .
Groter dan de slaapmutsen in de polletiek.

daytripper | 02-02-14 | 01:30

Causa Sui en Irma : nou dat beloofd wat !

Lief meiske | 02-02-14 | 01:20

Zit er hier nou werkelijk niemand in de panelen die het systeem van het OM kan verdedigen of is dat not done bij een maiden speech; is dit de spreekwoordelijke eerste klap van een nieuwe redacteur die een daalder waard is, of 'slechts' een preek voor eigen parochie? However: wel een strakke klap die naar meer smaakt!

(Behind)Doors | 02-02-14 | 01:17

Fijn man.

BekiekUtMoar | 02-02-14 | 01:14

@miko | 02-02-14 | 00:54
True on all points.
Voor mij is het grootste verschil met toen toch wel dat je browser vaker vastliep door de hoeveelheid reaguursels. ;-) 1000 stuks was geen uitzondering.
Op Twitter volg ik niemand, de reden dat ik zijn stek daar hierbij pakte is dat ik hem in de reaguurderstool niet zo snel naar boven kon halen. Maar volgens mij is het sowieso lastig om op Twitter goed uit de verf te komen. Buiten dat werd hij hier ook wel eentonig met zijn groene Iraanse revolutie.

Dömper | 02-02-14 | 01:12

@Rammstein | 02-02-14 | 01:00
Ik heb nog een half krat bier over, dus kom maar op met die Superbowl.

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 01:10

Jezus, als columnist krijgt hij het voor elkaar om nog langere lappen tekst uit te poepen...

dlseth_ | 02-02-14 | 01:07

Ik hoop wel dat GS de Superbowl weer als topic doet, komende nacht.

Rammstein | 02-02-14 | 01:00

miko | 02-02-14 | 00:41 | + 0 -
Nee, niets gehoord. Kan nooit belangrijk zijn.

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:38 | + 1 -
Will do.

Rammstein | 02-02-14 | 00:58

@Dömper | 02-02-14 | 00:42
Die heeft hij al denk ik zo.Van de verdwenen grootheden word hij volgens mij het meeste aangehaald.
Wat mij betreft was het ook een beetje een keerpunt.Na het powned projectje en de verkoop was het tendentieus en ongefundeerd kwetsend er wel een beetje af.
Al moet ik zeggen dat zijn twitter berichtjes het niet halen bij zijn epistels hier.

miko | 02-02-14 | 00:54

Dat die Badr Hari nieuws is snap ik werkelijk niet. Als elke pauper in het nieuws komt zo dan blijft er niet veel tijd over voor dingen die wél interessant zijn. Ik kots op de media.

MrPan | 02-02-14 | 00:51

@xspalm | 02-02-14 | 00:40
verander je nick eens in facepalm.

miko | 02-02-14 | 00:50

@miko | 02-02-14 | 00:36
Hahaha, daar heb je gelijk in.
Hij verdient zeker een plaats in de reguurders wall of fame.

Dömper | 02-02-14 | 00:42

@Rammstein | 02-02-14 | 00:29
Heb je nog contact gehad met vlashaar? Die vroeg gisteren nog naar je.

miko | 02-02-14 | 00:41

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:28
Dat vind ie vast lief van je. :-)

Dömper | 02-02-14 | 00:41

Wat is dat voor een nieuwe poster? Een beetje naief mannetje, dat denkt dat Nederland of het Nederlands strafsysteem rechtvaardig / eerlijk / redelijk of zelfs maar verklaarbaar zou zijn? En de multiculti werkt.

;-) aardig stukje hoor :-)

nl.wikipedia.org/wiki/Richard_Feynman

Familie?

xspalm | 02-02-14 | 00:40

@Rammstein | 02-02-14 | 00:29
Veel plezier morgen. En hou die tijdzones in de gaten he!

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:38

@Dömper | 02-02-14 | 00:26
Met de huidige Joris van dienst hield hij het hier geen week vol.
Maar hij vulde de zaak wel af.
Al een paar jaar uit de running maar nog in de top van de reaguurders staan.

miko | 02-02-14 | 00:36

Welkom Feynman!

yamahaha | 02-02-14 | 00:36

Ha. Ik dacht al, waar was die Feynman.
Feli.

o)+ | 02-02-14 | 00:33

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:12 | + 1 -
Onder andere.

Rammstein | 02-02-14 | 00:29

@Dömper | 02-02-14 | 00:25
weggejo ..??ja dat is inderdaad vreselijk, ik mocht m graag

Causa Sui | 02-02-14 | 00:28

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:25
Omdat ik 'm af en toe mis hier in de panelen. :-)

Dömper | 02-02-14 | 00:26

@zeg maar jansen | 02-02-14 | 00:10
Amerika jaja. Maar in de rest van Europa? In Spanje geven ze je 134 jaar en loop je vijftien jaar later toch buiten.Wat is het punt om iemand dan zoveel jaar te geven?

miko | 02-02-14 | 00:26

@Dömper | 02-02-14 | 00:23
Ter aanvulling: was een (iig door mij) zeer gewaardeerde reaguurder die helaas net iets te vaak was weggejorist en uiteindelijk hier niet meer is teruggekeerd.

Dömper | 02-02-14 | 00:25

@Dömper | 02-02-14 | 00:23
vanwaar dan die reclame? :)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:25

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:21
Nope.

Dömper | 02-02-14 | 00:23

@Dömper | 02-02-14 | 00:11
ben jij hem?

Causa Sui | 02-02-14 | 00:21

@miko | 02-02-14 | 00:10
gadverdamme!

Causa Sui | 02-02-14 | 00:16

@Rammstein | 02-02-14 | 00:03
Duurt nog even hoor,tijdzones en zo.

miko | 02-02-14 | 00:15

@miko | 02-02-14 | 00:13
ik zie het :)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:15

@miko | 02-02-14 | 00:10
Hahaha, leuk gifje!

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:13

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:05
Ik maak water met hem schoon.

miko | 02-02-14 | 00:13

@Rammstein | 02-02-14 | 00:03
Heb je al Budweiser in huis gehaald, voor tijdens de commercials?

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:12

@de grote Anti | 02-02-14 | 00:07
ok ik had dus gelijk :)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:10

miko | 02-02-14 | 00:08 Is dat zo? Streng? In Amerika wordt je voor elk delict apart veroordeeld. Ook al sta je maar één keer terecht.

Dat is pas streng.

zeg maar jansen | 02-02-14 | 00:10

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:05
Dat weet ik. Laat me nou eens winnen, ook al weet je beter.
Toe dan! :)

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:10

Goed stuk Feynman.

Nooit geweten dat de Nederlandse rechtspraak zó krom in elkaar steekt als door u uiteengezet. Eye opener.

Willianus Wortelus | 02-02-14 | 00:09

@zeg maar jansen | 01-02-14 | 23:48
Maar drie jaar is dan werkelijk drie jaar? Dat heb ik dan gemist.
Volgens mij zijn we dan in Nederland redelijk streng in vergelijking met de rest.

miko | 02-02-14 | 00:08

@Van Duyvenbode | 01-02-14 | 23:48
Je moet gaan defragmenteren, daar knapt je harde schijf van op.

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:07

@Causa Sui | 02-02-14 | 00:02
Hehe, eigenlijk niets daarvan. Maar voor mijn eigen veiligheid ga ik niet mijzelf omschrijven. Wel kan ik wat zaken de-bunken. Niet grijs, geen overgewicht, geen gympen, geen brandbare kleding uberhaupt, en gewoon een legaal zakmes van 400 euro, dus niet van een marktkraampje.

de grote Anti | 02-02-14 | 00:07

@Dömper | 02-02-14 | 00:03
nee hoor, ik heb mn eigen honden hoor, die zijn ... efficienter :)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:07

@Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:02
ik eet jou meestal hoor :)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:05

Yay ! Superbowl Sunday !!

Rammstein | 02-02-14 | 00:03

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:59
Ah, ik dacht dat je deze twitter.com/bottehund hond bedoelde.
I know nothing! * banksaldo checkt *

Dömper | 02-02-14 | 00:03

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:54
Was flauw van me, maar jij bent wel erg makkelijk op te hokken.
Ik zal het niet meer doen, :)

Ongeblustekalk | 02-02-14 | 00:02

@de grote Anti | 01-02-14 | 23:58
ik zie je zo voor me;
overgewicht
grijs.. nee, wit haar
gympen
mesje
sort van sportjack
koffietafel in a drak shade of brown
:)

Causa Sui | 02-02-14 | 00:02

@Dömper | 01-02-14 | 23:53
de roedel, maar dan random he, maar ok.. zeg.. waarom zit jij nu op mijn pad? Ik was op weg naar Feynman.
jij bent zeker ingehuurd door Irm he!

Causa Sui | 01-02-14 | 23:59

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:47
Gewoon een hobby hoor. Daarnaast ben ik erg aardig en vrouwtjes pikken dat altijd snel op. Je kunt natuurlijk als een vrolijke dodo door het leven gaan, of toch een scherp randje hebben. Economie en pensioenen, het zal allemaal wel. Laatst gaf ik een wildvreemd meisje zomaar mijn verborgen mes omdat ze het duidelijk nodig had om iets open te maken. Scherp randje..

de grote Anti | 01-02-14 | 23:58

@Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:52
kipje van me???
gad-ver-damme.
Ik leg nogal eens een ei ja, maar mooi niet op jouw uitgebluste bacon!

Causa Sui | 01-02-14 | 23:54

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:48
Ik merk het al, vluchten kan niet meer. Maar mmm, wie of wat is De Hond?

Dömper | 01-02-14 | 23:53

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:50
Ga je een ei leggen dan, kipje van me?

Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:52

@Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:47
moet ik erboven hurken voor je?

Causa Sui | 01-02-14 | 23:50

miko | 01-02-14 | 23:40 Nee, het is weg. En het is weg vanwege Volkert van der G. Toen bleek dat die er ook nog recht op had zijn er wetsvoorstellen gekomen die de wijzigingen mogelijk moesten maken.

Want kom je aan politici dan kunnen ze ineens wel voortvarend te werk gaan.

Helaas heeft van der G nog steeds recht op vervroegde invrijheidstelling omdat het ten tijde van zijn veroordeling nog regel was. Hij was wel een van de laatsten.

zeg maar jansen | 01-02-14 | 23:48

Wat je ziet is een enorme fragmentatie. Duizend tv-kanalen, politieke partijen die versplinteren, het aanzwellen van de kakofonie. De gemeenschappelijkheid lost op in een zee van verwarring en versplintering. Nu kun je juichend opstaan en uitroepen: eindelijk vrij! Maar kunnen we de maatschappij zo nog wel vertrouwen? En zo niet, wat zijn hiervan de economische gevolgen. Zomaar een willekeurige gedachte.

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 23:48

@Dömper | 01-02-14 | 23:46
nou ik zal m ff opstarten dan, je hoort me wel naderen, niet vluchten he, anders stuur ik.. De Hond.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:48

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:45
Dus je bent aan het ovuleren, geeft niks, kan je niks aan doen.
Mag ik er wat gebakken spek bij? :)

Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:47

@miko | 01-02-14 | 23:44
het is dan ook een enorme zeurkous, de anti

Causa Sui | 01-02-14 | 23:47

@de grote Anti | 01-02-14 | 23:42
Ik zie je staan ja, links is sinister he, altijd rechtsaf dus.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:46

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:42
Zelfs met de tractor is de afstand te overbruggen.

Dömper | 01-02-14 | 23:46

@Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:42
ik heb nergens last van nee, jij wel? heb jij last van mijn eisprong? :)

Causa Sui | 01-02-14 | 23:45

@de grote Anti | 01-02-14 | 23:36
Je bent gewoon veel te negatief.

miko | 01-02-14 | 23:44

Mooi stuk. Dank u Feynman en welkom!

von_cicero | 01-02-14 | 23:43

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:39
Dat je niet helder kan denken door de eisprong vind je volgens mij niet echt vervelend ;)

Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:42

@Dömper | 01-02-14 | 23:40
zo dichtbij dus...:) handig

Causa Sui | 01-02-14 | 23:42

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:39
Dat is waar, ik sta nu ook buiten op de hoek met mijn android te reaguren. Voorals iemand de weg wil weten.

de grote Anti | 01-02-14 | 23:42

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:40
Nope, zelfs geen Zeeuw.

Dömper | 01-02-14 | 23:40

@zeg maar jansen | 01-02-14 | 23:25
Ik dacht dat er alleen maar meer voorwaarden aan waren verbonden?

miko | 01-02-14 | 23:40

@Dömper | 01-02-14 | 23:37
brabander zeker?

Causa Sui | 01-02-14 | 23:40

@de grote Anti | 01-02-14 | 23:36
nounou... wat nou neuken.. jij hebt t veel te druk toch? iedereen de weg te wijzen enzo!!

Causa Sui | 01-02-14 | 23:39

Hoe je ook wendt of keert, het is toch te treurig voor woorden dat je voor een kritische blik en goede info tegenwoordig niet meer terecht kunt bij een krant in dit land. Nee, daarvoor moet je te rade gaan bij bloggers, of Geenstijl. Het geeft toch wel aan hoe slecht het is gesteld met de media.

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 23:39

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:36
Zolang het maar geen geld kost hè. ;-)

Dömper | 01-02-14 | 23:37

@Dömper | 01-02-14 | 23:35
LOL dat valt me dan weer mee van je

Causa Sui | 01-02-14 | 23:36

Oke, dus iedereen wil nu feyman neuqen.. pff.
Ik moet ook maar eens stukjes gaan schrijven dan. Misschien iets culinairs of film recensies.
Culinair gaat dan zo : Je gooit een kip in de oven voor 60 min. borstzijde omlaag dan 20 min. borstzijde omhoog.
Film gaat zo : Ja het was een saaie kudtfilm maar wel interessant. Kijken dus tenzij je adhd hebt.

de grote Anti | 01-02-14 | 23:36

Feynman, gefeliciteerd! Wel in de panelen blijven aub, ik lees je graag.
En nog een stel geile groupies erbij ook, succes met de geile neukseks!

Ongeblustekalk | 01-02-14 | 23:36

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:33
Geen kwestie van houden van maar van doorzetten.

Dömper | 01-02-14 | 23:35

Ik verwelkom Feynman van harte, ik hoop spoedig meer te lezen!

Nekbaard | 01-02-14 | 23:35

Ik zou nog even heel hard gaan oefenen op de vorm, opbouw en nauwkeurigheid. Maar heb er alle vertrouwen in dat inhoud en vorm over een maandje of wat een beetje gelijke tred houden.

maggoo | 01-02-14 | 23:35

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:29
ja inderdaad... safety first.. ok, bondage it is!

Causa Sui | 01-02-14 | 23:34

@Dömper | 01-02-14 | 23:30
aaah a die hard.. jij houdt van zand op je huig?

Causa Sui | 01-02-14 | 23:33

In geschreven columns met rekenvoorbeelden plus bijbehorende cijfertjes komen. Zoiets werkt nooit, lees maar na. Je leest er overheen.

Nanker Phelge | 01-02-14 | 23:32

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:27
Van dat eerste kan me geen voorstelling maken, van dat tweede echter...

Dömper | 01-02-14 | 23:30

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:04
Kopkaas?

miko | 01-02-14 | 23:29


Causa Sui | 01-02-14 | 23:22 |
Au!
( wil best 90 worden, wel in goede gezondheid en het is een leuke om het pensioenfonds terug te pakken )

irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:29

@Dömper | 01-02-14 | 23:24
ja zo hoort het, ik bezit ook een gecarameliseerd hoofd van een Touareg, maar ik ga daarom nog niet in de woestijn liggen rollebollen he.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:27

@seven | 01-02-14 | 22:45
Ik meen het Seven, jij kunt dat veel beter dan ik.
Dat alfabet zal ik nooit volmaken. Ik ben veel te oud nu.

CoJoNes | 01-02-14 | 23:26

Brabant hier | 01-02-14 | 23:18 Hij zit er echter op één puntje naast. De automatische 'vervroegde invrijheidstelling' is al een poosje afgeschaft.

Zitten is de hele rit zitten.

zeg maar jansen | 01-02-14 | 23:25

Benieuwd aan welk kantoor hij is verbonden

(Behind)Doors | 01-02-14 | 23:25

@King of the Oneliner | 01-02-14 | 23:21
Scheld je Feynman nu uit voor ambtenaar? Shame on you!

Dömper | 01-02-14 | 23:25

@Uriël Fack | 01-02-14 | 23:20
Wat impliceert dat je naar de geriater moet, ventje. yw.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:24

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:21
Wel bezitten maar niet berijden. Decadent hoor.
Nog niet ;-)

Dömper | 01-02-14 | 23:24

@King of the Oneliner | 01-02-14 | 23:21
Ik help het je hopen... (vwb Umar)

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 23:23

@Art Vandelay Ultor | 01-02-14 | 23:15

Goed om te zien!

overVecht | 01-02-14 | 23:22

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:21
net als je leeftijd, wat wil je nog meer :)

Causa Sui | 01-02-14 | 23:22

@Dömper | 01-02-14 | 23:19
Hmm.. het lijkt er wel op, ik draag alleen geen wit meer... en het is wel degelijk mijn tractor. Ken ik u?

Causa Sui | 01-02-14 | 23:21


Causa Sui | 01-02-14 | 23:18 |
Ja gezellig een ouderwetse orgie! Zo jaren 90 :-)

irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:21

@Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 22:33 en anderen:
Wat ik bedoel: Kaas de Vies werd in december, het topic van de lijstjes van topreaguurders, zogenaamd opgevoerd in een gefingeerd interview, waarbij hij zogenaamd in Spijkenisse woonde, en bijkluste als stucadoor etc.
Geef hem dan een echt interview zou ik zeggen.
Geen wonder dat hij met dit tijdrovende commenten is gestopt, nadat hij 2 keer de hoogste score haalde.
On Topic: Feynman is zeker zeer goed op de hoogte van dingen, misschien jurist ofzo, of hoge beleidsambtenaar.
Ik voorzie een snelle dienstbeeindiging van Ebru Umar in het verschiet...

King of the Oneliner | 01-02-14 | 23:21

Misschien toch nog wat oefenen met het genre van de column, want dit is een gortdroog stuk, waarin ik hele stukken twee keer moet lezen om te begrijpen wat er nu eigenlijk wordt gezegd.

Uriël Fack | 01-02-14 | 23:20

@Lief meiske | 01-02-14 | 23:11
doen we'm samen met irma erbij, zonder oude kaas en maken we een special, ik ben wel zo altruistisch.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:18

Software die het OM gebruikt om straffen te stroomlijnen gelijk stellen aan het voorstel voor minimum straffen die rechters moeten opleggen. LOL.

Geluksvogel | 01-02-14 | 23:18

Feynman gaat het helemaal maken. Vooral kort, helder en toch veel zeggen.

Brabant hier | 01-02-14 | 23:18

@overVecht | 01-02-14 | 22:53 |
Jawel.

Art Vandelay Ultor | 01-02-14 | 23:15

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:13
LOL euh nooit?

Dömper | 01-02-14 | 23:15

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:13
/geeft parachute

Causa Sui | 01-02-14 | 23:14

ja vandaar, ik tank het bijna dagelijks en nee ik rijd geen tractor, maar toch, gierig van je, hoor. Een echte Dömper.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:14


Dömper | 01-02-14 | 23:06 | + 1 -
Anders zou ik het ook niet meer zeggen natuurlijk.
Laten we eerlijk zijn, hoe vaak denk je nou als je bv in een volle 747 zit ' ik zou wel iemand van deze 450 inzittenden willen doen' :-)

irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:13

@seven | 01-02-14 | 22:45
Het zou wel leuk zijn dat er weer eens iets nieuws in plaats van nieuws in een leuk praatje verpakt komt.
Scoops en tegendraads.

miko | 01-02-14 | 23:11

Feynman ! Geweldig .
Zo mannen , nu zijn de vrouwen aan zet ! Ik zou hem ook doen !

Lief meiske | 01-02-14 | 23:11

@Causa Sui | 01-02-14 | 23:08
Damn! € 99,-? Tsja, het is wel crisis natuurlijk.

Dömper | 01-02-14 | 23:11

@Dömper | 01-02-14 | 23:06
ja dat dan weer wel, die 99 euri storten valt je natuurlijk zwaarder :) maar desalniettemin... was attent van je.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:08

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:00
Oh Irma, jij groupie... If its hot she's hot...

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 23:07

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:00
Ongezien zeker. ;-)

Dömper | 01-02-14 | 23:06

@Causa Sui | 01-02-14 | 22:55
Dat was toch wel het minste wat ik kon doen. ;-)

Dömper | 01-02-14 | 23:06

Hartstikke Feynman! Goede start.

Ir Rita Tie | 01-02-14 | 23:05

@irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:00
irm... jij viel op Kaas, dus opzouten nu.

Causa Sui | 01-02-14 | 23:04

Ik zou hem doen.... big time!

irma zonderboezem | 01-02-14 | 23:00

Ja, ik ben voor.
Twee keer zelfs: voor het in de laatste regel opgeworpene en voor de opwerper.

pietvanvliet | 01-02-14 | 22:56

@Dömper | 01-02-14 | 22:52
Toch lief dat je gezocht hebt.

Causa Sui | 01-02-14 | 22:55

@de grote Anti | 01-02-14 | 22:49
Had laatst ook zo'n akkefietje... Liep, chagerijnig en laat, door het centrum naar huis toen (één) marokkaan me vroeg om een vuurtje. Na alle verhalen hier en op Opsporing Verzocht was ik echt in de stemming en snauwde 'Nee' (terwijl ik een sigaret in mijn mond had), in de hoop dat er nog iets zou volgen. Voelde ik me naderhand best schuldig. Had ik nou tegen die ene 'goeie' marokkaan onredelijk gereageerd? Tis kudt die multiculti. Je weet helemaal niet meer hoe je moet reageren...

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 22:55

Mooi! Een goede aanwinst. Hopelijk blijf je ook onder andere topics je tegels plempen, anders is het ook ergens een verlies. Zo, nu even lezen.

Realisties | 01-02-14 | 22:54

@Art Vandelay Ultor | 01-02-14 | 22:52

Hey! Jij bent er nog!

overVecht | 01-02-14 | 22:53

Rest nog de simpele conclusie dat er totaal iets mis is met onze rechtsstaat.
Misschien is het invoeren van de sjia niet eens zo slecht, dan heeft het slachtoffer of familie ook inspraak
Ophangen die hap !!!!
Dat is bezuinigen en ik wil dat best doen, geen probleem

TheNox | 01-02-14 | 22:52

Feynman, baas. Goed dat je hier gaat schrijven.

Art Vandelay Ultor | 01-02-14 | 22:52

@Causa Sui | 01-02-14 | 22:47
You wish! ;-)
Helaas heb ik er zo snel ook geen torrent van kunnen vinden.

Dömper | 01-02-14 | 22:52

Fijn. Man van feiten.
Aanwinst !

Hedge_it | 01-02-14 | 22:51

Iemand opsluiten is een laatste paardenmiddel. Je bouwt geen beschaving door er een staatskamp van te maken. diezelfde 'rechtsstaat' die mensen in het gareel moet gaan houden die loopt aan de andere kant de boel te deciviliseren door lokale samenleving te slopen en er een iedere voor zich en de staat voor ons allen staatskamp van te maken. Dus nee.

JensDensen | 01-02-14 | 22:51

@Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:38
Dat kopen gaat nu ook wat ver. Maar ik had best laatst op het Malieveld een frietje met Kaas willen eten...

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 22:50

@--sql error-- | 01-02-14 | 22:39
Altijd opletten in dat soort gevallen ja, desnoods moet je een beetje onopvallend spastisch gaan doen om de juiste afstand en overzicht te krijgen. Maar deze jongens hadden niet die intentie. Ze wilden echt heel graag weten waar deze bepaalde straat was. Best schattig. Dan kom je thuis en kijkt op je horloge en denkt 'wat de fuck doen die gasten hier op dit tijdstip? Ruzie op internet, meisjes lastigvallen?

de grote Anti | 01-02-14 | 22:49

@Dömper | 01-02-14 | 22:42
betaal je mij ff dan? Wel lief van je.

Causa Sui | 01-02-14 | 22:47

@--sql error-- | 01-02-14 | 22:39
de grote Anti heeft dan ook een portemonne van Anti matter en niet voor niets.

Causa Sui | 01-02-14 | 22:45

Je tegel raakt kant én wal. Desondanks voorzie ik een daling van nivo en een stijging aan vooringenomenheid.

exkoppijn | 01-02-14 | 22:45

CoJoNes | 01-02-14 | 20:34
ps en ik schrijf @ 22:18 'notaire' ipv notoire /erratum ;)
Veel dingen waar ik (sinds 2005, en echt vaker sinds 2007) over reaguurde zijn in mijn beleving meer en meer gemeengoed zo niet mainstream geworden. Bankreddingen of de euro stonden toen niet eens ter discussie, nu continue. De moeilijkheden en efficiëntie van duurzame energie worden ook snel duidelijk. En wat betreft het klimaat (& mijn stokpaardje de invloed vd zon & kosmische straling) ging het na climategate echt totaal los en ontstonden er zelfs in NL gespecialiseerde blogs.

seven | 01-02-14 | 22:45

@Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:41

Ik ken hem irl niet.

overVecht | 01-02-14 | 22:45

Is ie nog vrijgezel btw, niet dat ik dat ben, maar ik kan altijd wat ruimte maken. Zo ruimhartig ben ik dan weer wel.

Causa Sui | 01-02-14 | 22:43

@Causa Sui | 01-02-14 | 22:34
Ah, ik begreep uit je eerdere tegel dat deze niet beschikbaar zou zijn buiten de fysieke ANWB-winkel om. My bad.

Dömper | 01-02-14 | 22:42

@overVecht | 01-02-14 | 22:34
Jaap schrijft ook irl echt goed, jammer dat hij daar geen serieus werk van maakt.

Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:41

@Einde van de Domheid | 01-02-14 | 22:34

Wat is een Kaas de Vies?

overVecht | 01-02-14 | 22:41

de grote Anti | 01-02-14 | 22:21 |
heb het ook een keer gehad; 1 persoon vroeg me naar een adres, de andere twee probeerden achter me te gaan staan; zeer waarschijnlijk om me van achter aan te vallen, op de grond te gooien, beroven, etc... Ik had het gelukkig door en zorgde er voor dat ik ze alle drie kon blijven aankijken. dat maakte hun een beetje zenuwachtig. Uiteindelijk durfden ze het niet aan en kon ik verder lopen. (de gastjes waren een jaar of 18)

--sql error-- | 01-02-14 | 22:39

@kapotte_stofzuiger | 01-02-14 | 22:06

Tja maar het blijven reaguursels. Stel je voor boven de streep staan jouw reaguursels, en daaronder moet iedereen dan artikelen.

Dat leest toch niet lekker weg?

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:39

Feyn man, het ging ergens over, je steekt er iets van op en het geeft te denken.
Gefeliciteerd Feynman.

WirMachenMusik | 01-02-14 | 22:38

@kapotte_stofzuiger | 01-02-14 | 22:06
aaww..

Causa Sui | 01-02-14 | 22:37

@Ommezwaai | 01-02-14 | 22:33

AddBlock© plakt Bakito zelfs achter zijn eigen draaiorgel.

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:36

@Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:32

Jaap... die mis ik dus! seven moet niet tikken. Die moet je lekker onderzoek laten doen enzo.

overVecht | 01-02-14 | 22:34

@Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:33
En, niet te vergeten, zijn secretaresse!

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 22:34

@Dömper | 01-02-14 | 21:56
ja dat hoort gewoon in de bibliotheek te liggen.

Causa Sui | 01-02-14 | 22:34

King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23 | + 1 -
Niet helemaal.
GS heeft niet gezegd; 'FM kom je schrijven...'.
FM heeft daar hard campagne voor moeten voeren, heeft zelfs een tjdje afscheid van GS genomen.
Maar ach, we weten het, zelfs Hennie Huisman heeft 5 jaar moeten leuren voor de playbackshow.
Heeft FM het toch relatief sneller voor elkaar.

Einde van de Domheid | 01-02-14 | 22:34

@de grote Anti | 01-02-14 | 22:28
Ik ben ook benieuwd hoe het met Drs. Flater is afgelopen.

Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:33

@King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23
Snap je comment niet zo goed. Kaas is in mijn boek één van de meest redelijke en geestige reaguurders die ik in mijn GS-tijd heb gelezen. Dat Feynman zijn reaguursels altijd heel duidelijk en onderbouwd weet te plaatsen doet niets af aan de waardering die ik voor Kaas had en heb.

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 22:33

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:31
U bent bekend met het fenomeen Bakito?
Die orgeldraaier laat zich nergens achter plakken.

Ommezwaai | 01-02-14 | 22:33

Prachtig Feynman, dat u eindelijk boven de balk bent beland. Nu nog Seven en Jaap de Paap voor de onderhoudende verhalen.

Petrus de Rewa | 01-02-14 | 22:32

@Ommezwaai | 01-02-14 | 22:30

Och en dan ? De Bakito column kun je gewoon achter de AdBlock plakken.

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:31

King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23
Dat Feynman hier de columns komt vullen, dat kan ik alleen maar toejuichen.
Maar één ding hoop ik echt, dat Bakito dit kunstje niet na gaat doen.

Ommezwaai | 01-02-14 | 22:30

@de grote Anti | 01-02-14 | 22:28

Pssst. Kaas de Vies is eigenlijk Justin Bieber.

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:29

Voor het eerst dat ik een hele tegel weet af te lezen van je... en nog een goede tegel ook...

overVecht | 01-02-14 | 22:29

@King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23
Wie maakt kaas de vies belachelijk? Zover ik weet is hij zelf gestopt met geenstijl. Nu zit hij natuurlijk achter tienermeisjes aan op twitter.

de grote Anti | 01-02-14 | 22:28

Wat zou het voor fatsoenlijk rechts mooi zijn als Feynman rechts is!

Einde van de Domheid | 01-02-14 | 22:28

@King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23

Samenvatting:

Kwaliteit > Kwantiteit

Klopt.

Abstract Entity | 01-02-14 | 22:27

Feynman is HET voorbeeld wat je kan bereiken als je goed je best doet op school en altijd je best doet en ambitie hebt.
Net zoals medewerkers van McDonald ook altijd belooft worden dat zij ooit filiaalmanager van hun eigen franchise kunnen worden als zij maar goed genoeg hun best doen met het vuilnisbak leeghalen, hamburgers bakken en friet bakken ...
Dat het voor 99% van de mensen daar bij blijft zeggen ze er niet bij...
Zie Kaas de Vies: uren tijd in GS comments gestoken en als dank belachelijk gemaakt...

King of the Oneliner | 01-02-14 | 22:23

Toen ik zag dat het over Badr ging hield ik even mijn adem in. Gelukkig ging het over meer dan Badr alleen.

readbetweenthelines | 01-02-14 | 22:21

FW Ta-183 Huckebein | 01-02-14 | 22:17
En bij wegwerkzaamheden of binnen de bebouwde kom, gelden nog verzwarende omstandigheden ook.
.
Maar (s)chop je iemands been er half af en bent minstens licht getint, dan gelden er opeens andere wetten.

Ommezwaai | 01-02-14 | 22:21

Inhoudsloos nablaten van tegels is een goed stuk tegenwoordig? Fijn man.

ZwarteKater | 01-02-14 | 22:21

Hmm niet helemaal OT/ want het gaat over mocro's.
Kwam dus net mijn buurt binnen en een groepje jonge marokkanen wil iets vragen. Kun je geloven op een beleefde toon, hoewel ze hier toch duidelijk niet thuis horen. Oke, zo kan het ook, dus ik vraag wat ze willen weten. 'Nou 'meneer', blabla, ze zochten een bepaalde straat.

Gelukkig wist ik niet zeker waar het precies was want later ga je je toch afvragen waarom de neuq ze schijnbaar van ver komen om hier een adres te vinden.
Dacht eerst misschien een feestje ofzo, maar gezien het tijdstip en leeftijd van het groepje ben ik blij dat zij het niet gevonden hadden (liepen weer terug). Toch jammer dat je zo moet denken soms.

de grote Anti | 01-02-14 | 22:21

Feynman, feli's !
En meteen veel wijzer geworden door je blog, een notaire crimineel wordt dus gewoon gematst door de rechters.
Dat het recht niet kijkt naar de samenleving maar vooral naar de dader blijkt ook uit dit verhaal. www.mejudice.nl/artikelen/detail/lange...

seven | 01-02-14 | 22:18

u vergeet de automobilsiten: rij 3x te hard en je krijgt dan wel 3x de maximale boete.

FW Ta-183 Huckebein | 01-02-14 | 22:17

@wolffman | 01-02-14 | 22:10
Beter, anders werden ze als verzachtende omstandigheden aangevoerd.
Alleen in het verkeer ben je zwaarder de lul.
Met drank op iemand de hersens inslaan ben je niet toerekeningsvatbaar.

miko | 01-02-14 | 22:16

Altijd goeie tegels, het is je gegund feyne man!

herrieschepper | 01-02-14 | 22:13

@Abstract Entity | 01-02-14 | 21:50
Omdat als je twee moorden in korte tijd pleegt(wat voor reden dan ook) en je dertig jaar zit je daar na misschien nooit meer iets doet.
Zo iemand zestig jaar geven terwijl de kans op recidive gering is (bijv) doet het rechtssysteem te kort.
Een kind dat vijf keer appels jat bij zijn buurman hoeft geen vijf pakken slaag te krijgen. Als hij echter na een keer gepakt word het toch keer op keer blijft doen is hij hardleers blijkbaar . Kortom ik denk dat we al heel veel ellende oplossen door recidive zwaarder te straffen.

miko | 01-02-14 | 22:13

Enne we hebben helemaal niks meer gehoord over de doping die in zijn koelkast lag. Steroïden waar je agressief van wordt, lijkt me toch relevant in een strafzaak. Het had in ieder geval leuk geweest om in te brengen om zo de carrière van Badr met en lowkick onderuit te trappen.

Niemand over gehoord. Weet iemand de reden?

wolffman | 01-02-14 | 22:10

Pffff... mijn reaguursels zijn veel leuker.

kapotte_stofzuiger | 01-02-14 | 22:06

maarruh, laat 'maar' maar weg, val ik er niet over

d' 8hØker | 01-02-14 | 22:02

Zeg Feynman, de redactie legt je toch geen topics op hè?
Zoals 'Badr is in het nieuws doe je daar wat mee?'
Ik bedoel, dat doet bassie al.
Free Feynman *alvast scandeert*

Next level | 01-02-14 | 22:01

Als ik opstelten was:

de strafverdubbelaar:
- Elk misdrijf apart berechten.
- Tijdens strafproces mag de rechter niet weten voor de hoeveelste keer de dader veroordeeld is.
- Rechter bepaalt strafmaat.
- OM vertelt dat het bijv. de derde keer is.
- Gevolg straf x3.
Maw hoe groter/hardnekkiger de crimineel hoe langer hij van de straat is.
-Enne wiet legaliseren.

wolffman | 01-02-14 | 21:58

ah! Feynman! De spindokter van de Israelische goegemeente heeft zijn intrede gedaan in de burelen van GS. Moeten we niet willen met z'n allen. Ongelezen -1

gelezen + 1 voor wat betreft de inhoud, er is natuurlijk al sinds mensenheugenis sprake van ongelijkheid in het recht maar dit dient keer op keer onder de aandacht te worden gebracht.

De Treinende Rechter | 01-02-14 | 21:58

c.onjo | 01-02-14 | 20:33
Zo aan de plusjes te zien is Kwit niet erg populair.
Dacht dat ik een van de weinige was, het kan verkeren.

Ommezwaai | 01-02-14 | 21:58

Eindelijk, een topreaguurder waar maar weinigen aan kunnen tippen incluis mijzelf aan de bak hier.
Mooi man!

Jackanders | 01-02-14 | 21:53

@miko | 01-02-14 | 21:46

Dat is juist het punt. Als je vandaag een moord pleegt en daarvoor gestraft wordt, en dan over 30 jaar weer een moord pleegt, moet je dan voor de 2e moord minder gestraft worden of zelfs helemaal niet?

Lijkt me logisch dat het antwoord "Nee" is.

Waarom dan wél als je twee moorden vlak achter elkaar pleegt?

Abstract Entity | 01-02-14 | 21:50

@Schrödinger
Neem je kat mee.

wolffman | 01-02-14 | 21:50

Give that man a cigar!

Russ Meyer | 01-02-14 | 21:48

Ik ga ff over mn nek.. BIOS polaris systeem??
Het Hoe-loop-ik-altijd-achter-de-feiten-aan-systeem..???
Hoe-bevestig-ik-mijzelf-door-jouw-verjaarde-beslissing-systeem..???
Wellicht leuk nieuw topic voor Feynman, naar de ANWB winkel (op afspraak) om de letselschadegids in te mogen zien, want Mein Kampf mag dan verboden zijn in NL anno 2014, dat is de letselschadegids eigenlijk ook, niet verkrijgbaar en met wat geluk mag je er een half uurtje in bladeren. :) Onder toezicht.

Causa Sui | 01-02-14 | 21:47

Goed stuk Feynman.

En dan nog zo iets: als men over daders praat heeft men het altijd over mannen. Terecht! Niemand zal beschuldigend roepen :"Seksist, vrouwen plegen ook misdrijven hoor" Dus er heerst consensus op basis van statistiek namelijk mannen zijn crimineler dan vrouwen.

Echter blijkt uit dezelfde statistieken dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen, zeker als je het terugrekent naar het percentage Marokkanen, en je kaart aan dat daar een probleem ligt dan ben je een rascist.

wolffman | 01-02-14 | 21:47

Fijn stukkie! Welkom on the other side.

Sliptong | 01-02-14 | 21:47

Persoonlijk ben ik ook niet voor het optellen van misdrijven nadat je de eerste keer opgepakt word. Bij recidive daar in tegen zouden ze wat mij betreft wel snel extra straf moeten geven.

miko | 01-02-14 | 21:46

Proficiat GS met het aannemen van Feynman!
Als de politieke kleur van FM recht is dan hebben jullie eindelijk iemand die het van de inhoud zal hebben!
Feynman succes!
(En draai ze een poot uit!)

Next level | 01-02-14 | 21:46

"(...) Pakkans fietsdiefstal: ??. (...)"

Maak daar maar 0,1% van.
Triest maar waar.
Maar als ik een fiets steel, ben ik meteen de lul. Zul je altijd zien.

ProAsfalt | 01-02-14 | 21:46

@Feynman,tegels van u waren in 99% van de gevallen standaard +1,en dat u het heeft geschopt tot collumnist van GS doet mij deugd!!
Greetz,fanboy badass

Boris Badass | 01-02-14 | 21:44

.. ik was soms op zoek naar je paneel Feynman.. je hebt een goede kijk het misstanden in het leven..

LeBlanc | 01-02-14 | 21:43

Feynman is een natuurkundige. En daarvan hebben we er meer nodig, zeker binnen de rechterlijke macht.

En Samsom, dat is geen echte natuurkundige, maar een giftige milieuterrorist. Een echte natuurkundige heeft zuiver analytisch vermogen hoger zitten dan ideologie.

Welkom boven onze reaguursels Feynman!

Professor Superhirn | 01-02-14 | 21:43

@eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 21:38

Ik heb helemaal geen Kaas de Vies gelaten.

Abstract Entity | 01-02-14 | 21:41

@ Abstract Entity 21:34


Maar waar heb je Kaas de Vies gelaten?


eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 21:38

@eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 21:30

Volgens mij zoeken ze bij de FAP nog iemand :P

Abstract Entity | 01-02-14 | 21:34

Gekozen politiecommissaris, gekozen rechters of commerciële mediators. Allen opererend op gemeentelijk niveau en betaald metgemeentelijke belastingen.
Immers rechterlijke macht is er om de bevolking koest te houden, niet om recht te spreken.

sirik | 01-02-14 | 21:33

Bij justitie is het ook al tijden hetzelfde als bij bijvoorbeeld de horeca en de detailhandel: de marketing is belangrijker dan het geleverde product...

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 21:31

Sorry Feynman, ik heb je nog niet met eerste topic gefeliciteerd. Ben best wel een beetje jaloers maar het is je gegund. Echt...

eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 21:30

Effectief kent het systeem dus een korting op de strafmaat bij tijdige herhaling.

Best verontrustend dat niemand in de tweede kamer de effectieve uitwerkingen van beleid constateert.

Abstract Entity | 01-02-14 | 21:28

@Donar Wodanszn | 01-02-14 | 21:25
Goed gevonden!

Dömper | 01-02-14 | 21:28

Dank voor deze rechtse direkte op het hoofd van Justitie.

Normpje | 01-02-14 | 21:25

Zo hield Sheka C. als postbode bij Sandd tien belastingbrieven achter, vulde zijn eigen rekeningnummer in waarna de belastingdienst ten onrechte 2 ton aan hem overmaakte.
Voor oplichting, diefstal van de brieven, schending van het briefgeheim en witwassen werd hij van de week veroordeeld tot 18 maanden cel met aftrek van voorarrest. Dus binnen een jaar loopt hij weer vrij rond. Misdaad loont.Dat bedrag had hij in die tijd met zijn bijbaantje niet kunnen verdienen.

Zorgelijk dat postbranche fraudegevoeliger is gemaakt doordat de post door Sandd bij postbestellers thuis wordt bezorgd en thuis gesorteerd moet worden voordat er bezorgd wordt.

drs.Nee | 01-02-14 | 21:22

Het rechtssysteem in Nederland is als korting "2e gratis". Waarbij het voordeligste artikel gratis is. Inzake Badr Hari is het "8 halen, niet betalen". Kinderachtige shit.

nhxd | 01-02-14 | 21:18

(" target="_blank">bron)
En wat had hier moeten staan?

Stormageddon | 01-02-14 | 21:17

Goed geschreven stuk,zonder onderbuiktaal.Misschien ook iets voor joop?

pim achtertuin | 01-02-14 | 21:15

Logisch gevolg na de mooie tv serie Who payes the Feynman?

pim achtertuin | 01-02-14 | 21:12

Mooi, welkom Feynman!

Slipsnifter | 01-02-14 | 21:11

@Feynman | 01-02-14 | 20:24
Hulde! En dank voor het topic + eigenlijk ook voor (bijna) alle eerdere plempsels.
 
+1 ... tja, deze kudo ook niet cumulatief. :)

saintinel | 01-02-14 | 21:08

Potter,harry

gimme a beat,rix | 01-02-14 | 21:08

Ik ben benieuwd hoe het systeem in een land als, ik noem maar iets, Portugal is. Laat ik nou de vergelijking met de USA niet gaan trekken.

Hoe gaat men in Portugal om met verdachten (daar praten we over, pas bij een veroordeling praat je over dader, juridisch gezien) die verschillende delicten in korte tijd hebben gepleegd?

Aangezien onze Eurofielen heel graag één Europa willen vraag ik me dus af hoe men daar in andere EU-landen over denkt.

BeunDeHaas | 01-02-14 | 21:07

''We hebben in Nederland het rare systeem dat we het zwaarste delict uit de tenlastelegging pakken en daar een bepaalde bonus op plakken voor de rest van het document. Simpelweg omdat we het botweg optellen van straffen te barbaars vinden. ''

En de Islam mondjesmaat meer invloed geven in het dagelijkse leven vindt men mooi, geweldig en spiritueel. Juistem.

Wc-kip | 01-02-14 | 21:07

Aha, nu weet ik dus waarom al die Turken en Marokkanen op vechtsport gaan.

lady blabla | 01-02-14 | 21:06

Een tijdje gewerkt met jonge draaideurcriminelen met nachtdetentie zodat ze een opleiding konden volgen. Eén van de vele kansen die ze krijgen. Ik kende de dossiers en veel delicten werden geseponeerd of ze werden vrijgesproken. Ik zag onlangs een oud-collega en hij vertelde me dat bijna al die gastjes nog steeds crimineel zijn en veel ellende veroorzaken. Het lijkt me inderdaad tijd om het te hebben over het leukheidsgehalte van lage straffen en vrijspraak.

ukuppes | 01-02-14 | 21:06

Dömper | 01-02-14 | 20:56Fijnstoffer | 01-02-14 | 20:57

Aha, de wetenschapper Feynman, overleden 15 februari 1988 te Los Angelos, die nu tot ons spreekt vanuit de Elyseïsche Velden.

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 21:04

Ik vind dit topic niet ongefundeerd en nodeloos kwetsend genoeg.

Botte Hork | 01-02-14 | 21:04

Overigens is het zo dat als je gezeten hebt voor een heterdaadje en je later voor eerdere delicten gepakt wordt het niet zo is dat je die vol moet uitzitten. Een gemiddelde advocaat doet een beroep op artikel 63 Sr en komt met het verhaal dat het lang geleden is, de dader inmiddels zijn leven heeft gebeterd en zitten het leven overhoop haalt. Rechters zijn daar gevoelig voor.

NiceGuysFinishLast | 01-02-14 | 21:03

Als de advocate van meneer Hari (ZNZG) aan het woord is en zij 10 woorden spreekt dan zijn daarvan minstens 11 gelogen. Maar dit is natuurlijk geheel in de lijn met de immer ontkennende cultuur van haar client...

eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 21:02

Anderzijds, wat ik al eens eerder schreef: die Hari komt op een mooie dag nog wel eens de verkeerde tegen. En dan lezen we in de berichtgeving iets over 'een dooie in een auto in Amsterdam', c.q. 'een afrekening in het criminele circuit'.
Dus dit probleem lost zich vroeg of laat vanzelf op.

Ars Vivendi | 01-02-14 | 21:02

Vergeet ik nog te zeggen: Kunnen we nu ook wat achtergrondinfo over Feynman krijgen?

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 21:01

Feyman rules! En idd nu nog Seven strikken en GS wordt het beste blog van de interwebs. Ik ga het (ook met in het achterhoofd het oplossen van Supermietje) met belangstelling volgen...

Petrus Poortwachter | 01-02-14 | 21:00

Gelukkig Feynman, en niet Kaas de Vies.

VanBukkem | 01-02-14 | 21:00

'Misschien moeten we het er eens over gaan hebben'.
Laat dat 'misschien' maar weg. Het lijkt mij hoog tijd om dit fenomeen ter discussie te stellen.
Dit is een heel duidelijke illustratie van de ziekte binnen ons rechtssysteem: daders zijn zielig en moeten ten koste van alles en iedereen beschermd worden.
Echt ziek!

Ars Vivendi | 01-02-14 | 20:58

TM | 01-02-14 | 20:50 | | Reageer+ |
Je mag het er volledig mee oneens zijn. Gelukkig kan dat hier allemaal. Zijn we het daar over eens.

c.onjo | 01-02-14 | 20:56

@ Van Duyvenbode 20:53


Dat is mijn broer!

eerstneukendanpraten | 01-02-14 | 20:56

Citaat: 'Effectief kent het systeem dus een korting op de strafmaat bij tijdige herhaling. Dat leidt helaas ook in dit geval tot ernstige rechtsongelijkheid.'
.
Wie draagt nu de eindverantwoordelijkheid voor deze gang van zaken?
Is dat de ambtenaar van het OM, de kleur van de politiek, het enorme hoeveelheid aanbod van delicten?
Of moet je maar zeggen dat die eindverantwoordelijke niet bestaat?
En daarmee het lot van de wel serieuze burger bezegeld en dus feitelijk negeert.

duitse herder | 01-02-14 | 20:56

Zo'n Badr Hari type haalt de pensioenleeftijd niet. ijndigt in het ei.

Smaalpapil | 01-02-14 | 20:55

Het is slechts wachten op Badr The Movie. 0031 is een krankzinnig land geworden. Misdaad loont. De brave burgert betaalt toch wel.

Fijnstoffer | 01-02-14 | 20:55

Maar die foto, dat is toch Feynman niet? Dat gezicht komt me op de 1 of andere manier bekend voor. Weet iemand wie dat is?

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 20:53

Top Feynman

NiceGuysFinishLast | 01-02-14 | 20:53

Surely you must be joking, mr. Feynman.
(Inside joke)

crisiswhatcrisis | 01-02-14 | 20:52

@Abstract Entity | 01-02-14 | 20:43 : Yep inderdaad. Maar jij kent Quid dus alleen van de vrijmibo? Ja dan begrijp ik je reactie heel goed.

@c.onjo | 01-02-14 | 20:46 : Uitstekend idee! En dan mag ik het er mee oneens zijn. Het lijkt wel vrijheid van meningsuiting. Net zoals Quid die heeft. Het lijkt mij overigens dat hoe meer er gezeken wordt over Quid, des te vaster diens positie bij GS wordt. Gezeik is precies waar GS naar op zoek is.

TM | 01-02-14 | 20:50

Fantastisch dat ie zijn eigen stuk krijgt. Kom maar op met die feitenmassa!

das_Freudenmädchen | 01-02-14 | 20:50

Aangename verrassing! Hebben ze hem dan toch columnist gemaakt, goed zo. Wens ik Feynman verder alle succes. Zijn eerste column mag er al wezen. Kudos!

Van Duyvenbode | 01-02-14 | 20:49

TM | 01-02-14 | 20:42 | | Reageer+ |
Mag uiteraard. Mag ik dan die suggestie doen? Ja dat mag. Iets met anders denken...

c.onjo | 01-02-14 | 20:46

Volgens mij gaat Badr zijn leven betere. Hij gaat stoppen met kickboksen en gaat een snoepmerk beginnen: Badr Haribo. Zijn eerste snoepjes worden : "knock outjes".

Men verwacht een groot succes.

SilverSurfer1974 | 01-02-14 | 20:45

Het lijkt mij beter om voor stapeldelicten het BOS Polaris softwareprogramma te vervangen voor een hardware Jury programma. Zodat de volgende Badr's er minder schikkelijk vanaf komen.

Welles! Nietes! | 01-02-14 | 20:44

@TM | 01-02-14 | 20:42

Er zijn ander websites voor tieten hoor.

Abstract Entity | 01-02-14 | 20:43

Feynman...vriend.

Plukkiehaar | 01-02-14 | 20:43

Goed stuk. Alleen jammer van dat 'windhoos'.

brutus68 | 01-02-14 | 20:42

c.onjo | 01-02-14 | 20:33 : Waarom? Mogen andersdenkenden hier niet meer schrijven?

Dit stukje is zeer lezenswaard, en als jij nou Feynman leest dan lees ik hem EN Johnny. Ok?

TM | 01-02-14 | 20:42

BOS Polaris gedownload en geïnstalleerd. Mijn god wat een Windows95 product is dat zeg.

Dömper | 01-02-14 | 20:41

@smdyasc | 01-02-14 | 20:39
Hulde! Na 21 comments pas de eerste islam verwijzing. Dat heeft Feynman mooi in de pocket, dit record.

CoJoNes | 01-02-14 | 20:41

Hey Feynman, wat een goed stuk.
Respect!

Ars Vivendi | 01-02-14 | 20:41

Kijk aan. Een GS columnist met inhoud. Da's toch wel even geleden. Nu nog even de GS redactie achter de twitter-accounts vandaan en weer terug op het inhoudelijk wroeten waar het stinkt en de roze renaissance is onderweg!

Parel van het Zuiden | 01-02-14 | 20:40

Goed stuk. Spijker en kop. Forward naar alle polletieke partijen svp!

Den Meester | 01-02-14 | 20:40

Onze rechtspraak is geïnstitutionaliseerd rascistisch, getinte daders van PvdA-stemveehuize komen overal mee weg. De D66-rechter sluit zich daar ideologisch zonder probleem mee aan.

smdyasc | 01-02-14 | 20:39

Als Feynman het kan, moet ik het toch ook kunnen.

Schrödinger | 01-02-14 | 20:38

*Bakito modus*

Wie is Feynman ?

* weg duikt!*

CornholioNL | 01-02-14 | 20:37

Bij 'fiscale delicten' lijkt precies het omgekeerde aan de hand. Daar telt men alle feiten driedubbel op en ramt men er een paar 100 % boete overheen (oh ja, met een verjaringstermijn van inmiddels een decenniaatje of zes, als ik het goed heb).

trotse-ambtenar | 01-02-14 | 20:37

Feynman tegels zijn een welkome toevoeging voor zaterdagavond GS.
Succes Feynman!

Welles! Nietes! | 01-02-14 | 20:37

Ja da's wel leuk zo'n heel artikel.

Maar waar kan ik nu het plusje geven?

Abstract Entity | 01-02-14 | 20:37

Ah GS word een participatie bloq??

miko | 01-02-14 | 20:36

Die portier is een oude bekende van mij. Hij heeft persoonlijk 5 0f 7.5k van die Badr ontvangen in het westelijk havengebied.
.
Badr was er met 4 anderen naar toe gekomen. Die portier had op een afstand een stuk of 8 collega's klaar staan mocht het fout gaan.
Ook weet ik dat er foto's zijn...

Glas Koning | 01-02-14 | 20:35

Strak stuk. Punt. Niets aan toe te voegen

bosmaloot | 01-02-14 | 20:35

.. en Kwit vervangt vanaf heden Bakito.
**droomt verder**

Godsammekraken | 01-02-14 | 20:35

Welkom.

DANNY3960 | 01-02-14 | 20:34

".. Fantastisch dat met BOS Polaris de rechtsgelijkheid bewaakt wordt.."

Nu alleen nog even het gapende gat tussen rechtsspraak en rechtsgevoel wegpoetsen. Ik wil er wel een mooie app voor bij elkaar hacken.

Godsammekraken | 01-02-14 | 20:34

Mooi, nu @seven nog.

CoJoNes | 01-02-14 | 20:34

'geeneens' | "Vermoedelijk is men binnen het kleine strafrechtelijke wereldje te veel vanuit het kortetermijn-belang van de verdachte is gaan denken en, mede door de lakse houding van de volksvertegenwoordiging, te weinig vanuit de samenleving als geheel." Mag allemaal wel wat vlotter en vooral taaltechnisch beter.

dubbert | 01-02-14 | 20:33

Wel lullig van quid dat hij de panelen drie minuten dichtgehouden heeft met een of ander overridescript

Den Meester | 01-02-14 | 20:33

Ingeruild voor jonhnny Quid mag ik hopen.

c.onjo | 01-02-14 | 20:33

Feyman, echt een fijne man.

Koettoerk | 01-02-14 | 20:33

Mooi man!

roodgrapje | 01-02-14 | 20:32

Ah feynman heeft promotie gemaakt, gl.

nousorry | 01-02-14 | 20:31

Drie hoeraatjes voor Feynman! Nu seven nog!

Godsammekraken | 01-02-14 | 20:30

Yes! Een echte Feynman!
(allen nog wat doen aan de opmaak (" target="_blank">bron) )

Dömper | 01-02-14 | 20:27

welkom feynman. en een goed stuk !

giovanni erkelens | 01-02-14 | 20:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken