Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - GRATIS PORSCHE

ebrupica100pix11.jpegIn het land van gratis geld heeft iedereen recht op kinderbijslag. Ja eerst een kindje baren maar daarna is het ‘mag ik ff vangen’. En nee, niet zeuren over dat kinderbijslag weinig is en je er de pampers niet eens van kunt betalen. En slik dat cliché ‘weet je wel hoe duur kinderen zijn' ook in. Waarom lijken alleen kinderlozen te weten dat kinderen onbetaalbaar zijn? Als je er dan toch een bedrag aan wilt hangen kan dat hier. Allemaal slimme sites die denken met een ander antwoord dan ‘een Porsche’ te kunnen komen. En die Porsche (hier, een vierdeurs, makkelijk voor de kids), dat is tot het kind 18 is. Als je daarna de lul bent en je kind gaat studeren kun je nóg een Porsche aftikken. Nu dat duidelijk is, komen we bij dat andere recht dat iedereen in Nederland en de rest van de wereld schijnt te hebben: kinderen. Ongeacht of je ze kunt betalen of niet, mensen schijnen recht op kinderen te hebben. Ongeacht of ze kunnen opvoeden of niet; dat is bijzaak. Ongeacht of je centen hebt of niet, kinderen en kinderbijslag zijn grondrechten. Om de een of andere reden komt het noch bij ouders - noch bij politici - op dat iedereen zijn kinderen zelf zou kunnen betalen. Dat we het geld dat niet naar kinderbijslag gaat ook in het onderwijs zouden kunnen stoppen. Of beter: in voorlichting. Wat het betekent het om ouder te zijn, wat voor verplichtingen je krijgt naar je kind toe en welke rechten het kind heeft. Maar nee waarom zouden we? Gratis geld is het mantra. Ongeacht of je de aarde vervuilt met één of acht kids. In Nederland of daarbuiten. Want in het land dat gratis geld uitdeelt, hoef je niet eens in Nederland te wonen om kinderbijslag te cashen. En die kids hoeven hier ook niet te wonen. Want de boodschap is dat als je een Nederlander met kinderen bent, je gratis geld krijgt. Dat is een recht. Een recht dat overal ter wereld geld. Al het andere is discriminatie. Uitsluiting. Klassejustitie. Jammer voor je Lodewijk Asscher. O wacht. Jammer voor óns: kinderloze, werkende, belastingafdragende losers. En autoloze pauper bovendien - toch raar dat niemand het in zijn hoofd haalt mij een Porsche cadeau te doen.

Reaguursels

Inloggen

Zelfs jij mag je voortplanet Ebru.....

Maximus Cesar | 13-01-14 | 18:00

Wat mij overigens nog het meest stoort aan het oliedomme gezwets van Mw. Emar is dat ze gemakshalve maar even vergeet dat ook zijzelf ooit kind was. En ook zij een "Porsche" heeft gekregen. Zelf heeft ze haar Porsche reeds opgesoupeerd en nu vindt ze het billijk dat ze nóg een Porsche ontvangt, of anders dat ze niet (meer) hoeft mee te betalen aan de Porsches van de generatie(s) na haar.
-
En waar hebben we het over ? Wat "kost" een (modaal)kind dan ? (Voor de belastingbetaler)
-
8 jaar basisonderwijs = € 40.000,-
5 jaar voortgezet onderwijs = € 35.000,-
4 jaar middelbaar beroepsonderwijs = € 32.000,-
18 jaar kinderbijslag = € 16.750,-
18 jaar premie zorgverzekering = € 17.250,-
speel- en trapveldjes in de gemeente = € 1000,-
-----------------------------------------------
Totaal € 142.000,- (kun je inderdaad een knappe Porsche van kopen.) (kinderopvangtoeslag is voor de (werkende)ouders en niet voor het kind, zodoende niet meegenomen)

En wat gaat dit modale kind dan nog aan belasting betalen zijn verdere leven ?

Arbeid van 22 jaar tot 67 jaar = 45 jaar x € 34.000,- maakt € 1.530.000,- aan bruto salaris. Verrekenen we dit met de complete NL belastingdruk, dat wil zeggen inclusief accijnzen loonbelasting, premies, subsidies, BTW, BPM gemeentebelastingen, zorgpremies etc. etc. etc. Kom je al snel op een 70% belasting. € 1.530.000,- x 0,70 = € 1.071.000,- voor de staatskas. (daar kun je dus 7,5 knappe Porsches van kopen) minus die ene Porsche die het kind heeft gekost resteren er dus 6,5 Porsches per Modaal Nederlands kind.
-
Wat kost een kind ? (lol) Wat levert een kind op ? 6 Porsche's en een Mercedes.

Badderbeest! | 13-01-14 | 16:46

metdedag | 13-01-14 | 15:44 | + 0 -
-
De wereldbevolking blijft nog een dikke eeuw doorgroeien volgens de prognoses. Tot we ergens bij de 12-20 miljard mensen zijn aanbeland. Aan handjes dus geen gebrek. Wel aan middelen.
-
Of we (nog meer) multiculti-kneusjes willen binnenhalen onder het mom van "goedkope" handjes is een andere discussie.

Badderbeest! | 13-01-14 | 16:19

Elessir | 13-01-14 | 13:02 |
Ook jij bent groot geworden met Kinderbijslag. En ook jij krijgt belastingvrije voet, hypotheekrente-aftrek en misschien ook wel zorg- of kinderopvangtoeslag. Je zit dus fout.

bartjeau | 13-01-14 | 15:50

Ik mis je punt. Dus omdat het systeem misbruikt wordt (overigens niet in ogen van de rechter) moet het worden opgeheven? Beter is het om misbruik aan te pakken en te bestraffen wanneer dat zo blijkt te zijn. Dit is wel erg goedkoop scoren Umar.

En daarbij: zo lang kinderen niet voor zichzelf kunnen zorgen is er niks mis mee om dat (fiscaal of middels een toeslag) wat te compenseren. Net zoals zoveel andere gevallen van fiscale compensatie.

bartjeau | 13-01-14 | 15:48

Badderbeest! | 13-01-14 | 10:10 |
Iedereen heeft het steeds maar weer over geld. Ik heb het over fysieke handjes. Handjes die er over 20 jaar alleen maar zijn als mensen kinderen krijgen. Je kunt wel een hoop geld hebben maar wanneer er niet genoeg handen zijn heb je daar ook niks aan. Tenzij de handen uit andere landen worden geïmporteerd. Maar dat willen ze ook weer niet.

metdedag | 13-01-14 | 15:44

pluk-87 | 13-01-14 | 13:00 | + 0 -
-
Het enige wat je nu concludeert is dat de bestaande/conventionele IQ-testen ongeschikt zijn om het IQ van ongeschoolde en/of analfabete mensen te kunnen meten.

Badderbeest! | 13-01-14 | 13:54

@ Rémy Martin ® | 12-01-14 | 20:12 | + 371

Leuk verhaal inderdaad maar ik betaal al mijn hele leven en heb nog nooit 1 ct. toeslag ontvangen. Wat doe ik verkeerd?

Elessir | 13-01-14 | 13:02

@Charles de Batz | 13-01-14 | 11:22
Van studeren gaat je IQ wel degelijk omhoog. Of had ik het 'IQ-score' moeten noemen. Veel vragen van een IQ-test zul je niet correct kunnen beantwoorden wanneer je heel je leven in het bos in de wildernis leeft.

pluk-87 | 13-01-14 | 13:00

Ach, kinderbijslag an sich is niet zo veel mis mee. Maaaarrrrrr..... Beperk het dan tenminste tot 1 kind. Wil jij meer kinderen? Prima! Jouw wens, jouw probleem. Regel het maar met je familie en vrienden als je het financieel even moeilijk hebt.

Alleen zeggen de linksche mensen dan weer: "Ja, maar als dat kind het slecht heeft, ontspoort het. En als het kind ontspoort, zorgt het voor overlast. Of te wel, dat moeten we niet willen met zijn allen.... Kinderbijslag heeft dus nut."

Geef mensen ééns per maand een pakket met luiers, paracetamol, zetpillen, weet ik veel wat. Als je geld geeft, gaat het naar sigaretten en andere troep (praktijkvoorbeeld).

Dit land kan zoveel beter.....

saaymsik | 13-01-14 | 12:56

In Eurabie is fokken een handelsbelang.
Zeggen ze zelf in Brussel .Dus is het waar.
Dus doet u maar.
Voor dat over 10 jaar immigranten zich beklagen dat ze als fokslaven hier naar toe zijn gehaald .

Ik kook ook | 13-01-14 | 12:52

Nifelheim | 13-01-14 | 11:41 | + 0 -
-
Niet wetende wat voor ziekte je hebt; soms is het beter om geen kindertjes te maken.

Badderbeest! | 13-01-14 | 11:44

Ik kan al een Porsche aftikken alleen al om kinderen te maken! Tsja ziek zijn en kindertjes verwekken gaan niet zo goed samen.

Nifelheim | 13-01-14 | 11:41

pluk-87 | 12-01-14 | 23:45 | + 4 -
Misvatting:
Van studeren gaat je IQ niet omhoog! Je wordt met een bepaald IQ geboren en daar moet je het de rest van je leven mee doen. Niets is erger dan een mavo die na keihard werken de havo en dan een hbo doet en dan denkt dat ie het helemaal is terwijl hij/zij in het het diepst van zijn ziel altijd een mavo zal blijven.

Charles de Batz | 13-01-14 | 11:22

@Badderbeest! | 13-01-14 | 10:19
Ik vrees niet alleen de profiteur. De tendens is nog steeds om te stellen dat de AOW onbetaalbaar wordt, maar niemand rept over de Bijstand.

Pierre Tombal | 13-01-14 | 11:13

@CynicalBastard | 13-01-14 | 10:16
Ik zag het. Tijdens werktijd tikken duurt toch altijd langer dan je denkt...

Pierre Tombal | 13-01-14 | 11:11

@BellaBella | 13-01-14 | 06:12
Ik zal het je maar niet kwalijk nemen. Tenslotte ben ik ook ooit zo jong en ontwetend geweest. Succes he!

Kameroudste | 13-01-14 | 10:26

Het is niet alleen het socialisma, die dat heeft veroorzaakt. Kijk naar de christelijke partijen. Vroeger moesten van de kerken kindertjes op deze wereld geschopt worde. Dat was goed , want sprookjesfiguur hield van kinderen. Voor de kerken mooi meegenomen, want meer leden. Dus anderen maar meebetalen aan dat kroost. Vroeger betaalden werkgevers premie, maar kwamen niet in aanmerking voor KB. Lekker, nu hebben we de islam erbij, ook met meerdere kindertjes, en nu moet het van de PvdA.

wallenberg | 13-01-14 | 10:24

Pierre Tombal | 13-01-14 | 10:13 | + 1 -
-
Bij vlaktax wordt de werkende beloond. En krijgt de profiteur de rekening.
-
Ik zeg; Doen !

Badderbeest! | 13-01-14 | 10:19

@Pierre Tombal | 13-01-14 | 10:13
Hear! Hear! Hear! (Maar ook omdat ik te gehaast en te klunzig, op een 7-inch tabletje min of meer hetzelfde schreef)

CynicalBastard | 13-01-14 | 10:16

Met steeds maar weer eenzijdig hakken op één bepaalde belasting of één bepaalde toeslag of aftrekpost, kom je dus tot dit soort flutverhaaltjes. Dit is nou precies wat de politiek, met de PvdA voorop, elke keer weer doet: richt de verontwaardiging van de kiezers op een groep die deze keer de vieze vuile profiteurs (met uitzondering van de politici zelf) mogen spelen en het plebs schenkt je vanzelf de weelde.
.
Als maatschappij hebben we nu eenmaal met elkaar afgesproken dat wij de kosten van maatschappelijke belangen samen dragen. Dat gaat dus onder andere om wegen, die niet alleen gebruikt worden door automobilisten maar ook door de bus. En dat heeft ook betrekking op kinderen, want ook flierefluitende zorgeloze kinderloze Umar wil straks iemand die haar luiers verschoont en helpt in bad; een kind van een ander.
.
Maar wie worden er nu beter van wanneer je al die toeslagen opheft en er een vlaktax van 25% terug invoert? Ik kan je vertellen dat het totaal van de kinderbijslag, de kinderopvangtoeslag en de hypotheekrenteaftrek (hetgeen dus feitelijk geen toeslag is) minder is dan het voordeel dat mijn gezin van die lagere inkomstenbelasting zou hebben. Dus kennelijk gaat iemand anders dan inleveren. Wie zou dat toch zijn?

Pierre Tombal | 13-01-14 | 10:13

metdedag | 13-01-14 | 09:40
-
je ziet het wel een beetje te zwart. Ik ben het met je eens. Maar de kindlozen moeten dan maar sparen, zodat ze bij hun oude dag de verpleegster uit eigen zak kunnen betalen. En raken de centjes sneller op dan de levensdagen ? Dan moeten ze maar ophouden met leven ja.
-
Dát, of gewoon niet zo kortzichtig en kinderachtig zeiken over wie wat waarvoor en wanneer betaalt. De kindlozen komen er sowieso met een schijntje vanaf. Zie een kind zoals de roverheid haar ziet. "Uitgestelde belastingplicht" Enfin. Als ik mocht kiezen; Laat de kindhebbenden het onderling oplossen en de kindlozen dan ook. Ik weet wel bij welke club je beter af bent. Als kind én als ouder....

Badderbeest! | 13-01-14 | 10:10

Sinar2
Ik zou helemaal geen AOW nodig hebben als ik de belasting dat ik nu betaal zelf mag houden en opsparen in plaats van moeten afstaan om allerlei zaken in stand te houden waar ik niets aan heb. Waaronder dus de kinderbijslag.
.
Maar wie gaat jou verzorgen wanneer je te oud bent om nog iets te presteren Dan heb ik het dus zuiver en alleen over de handen die jouw vieze oude bibs wassen, jouw doorlig wonden behandelen, je zangavondjes moeten verzorgen omdat niemand verder interesse in je heeft.
.
Oude mensen zonder kinderen zijn sneue mensen. Alles moet door de overheid voor ze worden gedaan en verzorgd (lees betaald)
.
Ik heb als vader van drie kinderen geen zin om mee te betalen aan deze onzin voor mensen die alleen maar in een Porsche hebben willen rijden.
.
Prima dat mensen geen kinderen willen. Alleen wanneer ze hun toegevoegde waarde voor de maatschappij verliezen (als ze die al ooit gehad hebben)moeten ze ophouden met leven. Alles moet immers in geld worden uitgedrukt.

metdedag | 13-01-14 | 09:40

Badderbeest! | 13-01-14 | 08:08

Afgesproken, als we ook afspreken dat het geld dat we nu voor andermans oude dag betalen zelf mogen houden.

Socialisme is een kankergezwel, op een gegeven moment is het overal en parasiteert iedereen op iedereen.

En de lachende 3e? Dat is natuurlijk de PvdA.

De Anaalprofeet | 13-01-14 | 09:11

Wat Rémy Martin ® | 12-01-14 | 20:12 schreef.En Badderbeest hier net boven. Mw. Emar met haar op de eigen situatie (kinderloze) gehuil aankaart is slechts een detailpuntje uit het grote en échte probleem: het via belastingen, accijnzen en toeslagen, bijslagen rondpompen van geld en het gigantische veelkoppig-monsterlijke overheidsapparaat dat de uitvoering met zich mee brengt.
Als werkende vader van 2 kinderen haal ik meer dan genoeg binnen om die kinderen goed en gezond te eten te geven en straks een gedegen opleiding.
Echter ben ik slaaf van een systeem gemaakt dat vindt dat ik niet alleen die kinderen moet verzorgen van wat ik bij elkaar werk, maar ook de kinderen van 5 immigrantengezinnen die ik niet ken en niet wil kennen, hun ouders en dan moet ik ook nog verplicht meesparen voor de oudedagvoorziening voor ongeveer 3 voor mij anonieme ouderen, het zouden de ouders en tante van mw. Umar kunnern zijn.
Helaas is mw. Umar weer eens te beperkt van geest of visie (het zal die bril zijn. Zelf betaald of van de verzekering vergoed gekregen?) Om het hele probleem te zien of te duiden dus vervalt ze weer eens in het stokpaardje der kinderlozen wat ze eerder bereden heeft.
En dat is jammer, want uiteindelijk zijn ook veel ouders met werkende kinderen medestanders van haar in de aanpak van het echte probleem dat ons land letterlijk en figuurlijk in haar (machts)greep houdt.
Ouders tegen kinderlozen opzetten helpt daar niet bij, net zo min als gepensioneerden tegen jongeren (luistert u mee, 50+).
We kunnen het allemaal (wie er voor willen werken of gewerkt hebben dan) beter krijgen, simpelweg stoppen met geld in handen geven van hen die het niet verdiend hebben of er niet mee om kunnen gaan is het antwoord.

CynicalBastard | 13-01-14 | 08:36

@Badderbeest! | 13-01-14 | 08:30
Ik zou helemaal geen AOW nodig hebben als ik de belasting dat ik nu betaal zelf mag houden en opsparen in plaats van moeten afstaan om allerlei zaken in stand te houden waar ik niets aan heb. Waaronder dus de kinderbijslag.

sinar2 | 13-01-14 | 08:35

sinar2 | 13-01-14 | 08:22 | + 0 -
-
Dat zal best. Het probleem zit overigens meer in de exportkinderen. Maar per saldo kunnen we er wel van uitgaan dat de jeugd van nu later jouw AOW'tje mogen ophoesten. Naar Den Haag hoef je niet te kijken. Die geven jouw belastingcentjes liever uit dan ze op te sparen. Geld moet daar rollen en geld moet op. Smijten met geld doet het namelijk beter in verkiezingstijd.
-
Maar ik gebruik het niet als argument. Ik wil het graag afspreken.

Badderbeest! | 13-01-14 | 08:30

@Badderbeest! | 13-01-14 | 08:08
Dat argument gebruiken ze ook met al die importkinderen die nooit een dag gaat werken. Hoe die van hun uitkering mijn AOW gaan betalen is mij niet helemaal duidelijk.

sinar2 | 13-01-14 | 08:22

Beste Ebru.
-
Als werkende vader ben ik het met je eens. Jij hoeft helemaal niet mee te betalen aan mijn kind. Maar dan spreken we ook meteen even af dat mijn kind later niet hoeft mee te betalen aan jouw oude dag.
-
Afgesproken ?

Badderbeest! | 13-01-14 | 08:08

Mooi stuk. Mee eensch.

Rammstein | 13-01-14 | 07:49

zeefert | 13-01-14 | 07:17 | + 0 -
Probleempje met de zinsbouw.... kinderen komen uit een kut (de ene uit een meer bevoorrechte dan de andere)

Ik woon in het buitenland en krijg geen kinderbijslag? Toch even navragen wat ik precies fout doe :)

Ik woon in het buitenland en vind eigenlijk dat ik daarom geen recht heb op kinderbijslag... ik betaal tenslotte ook geen Nederlandse belastingen meer???

Ik woon in een land waar niemand kinderbijslag krijgt, veel eerlijker eigenlijk. Het is tenslotte mijn vrouw die kinderen wou... daar hoeft de buurman niet belast voor te worden (alhoewel ze wel een beetje op hem lijken)

Ultimate Master G | 13-01-14 | 07:29

-weggejorist-

DblDtch | 13-01-14 | 07:25

Kinderen zijn kut!

zeefert | 13-01-14 | 07:17

Rémy Martin ® | 12-01-14 | 20:12 | Dat eerste deel schreef u tamelijk niet onaardig; we gaven u een welverdiend plusje.

BellaBella | 13-01-14 | 06:14

Kameroudste | 12-01-14 | 21:51 | Mogen we eens beleefd informeren: lijdt u zelf onder uw vol-sla-gen domheid? Of is het met de jaren gaan wennen en ziet u het maar 'als iets chronisch'?

BellaBella | 13-01-14 | 06:12

pluk-87 | 12-01-14 | 23:45 | U hebt gelijk: studeren verhoogt het 'iq'.

BellaBella | 13-01-14 | 06:10

Mevrouw Umar, we zijn medestander in uw betoog. Wat u voorstaat zou sterk bevorderend zijn voor de evolutie - en dat is hard, hard, hard nodig getuige de huidige deplorabele staat van zaken. Maar aanvullende maatregelen zijn wel nodig: fokken doet men immers toch wel. Komt daarna de rekening, dan beginnen de problemen in diverse opzichten natuurlijk pas. Met kinderen in kindertehuizen, links steelvolk dat eist dat we 'sociaal zijn' en alsnog als samenleving de rekening voldoen, en gaat u maar door. We denken dan ook in de richting van een fokvergunning onder strenge objectieve voorwaarden, en al het overige wat bij vergunningen hoort. En uiteraard ook kinderbelasting. Als er zoiets als hondenbelasting is, dan toch zeker ook het *wel* overlast veroorzakende kinderprut belasten.

BellaBella | 13-01-14 | 06:07

Grote stamper | 12-01-14 | 20:11 | We vonden het leuk en gaven u een plusje :-)

BellaBella | 13-01-14 | 06:02

Als ik de fok-resultaten anno nu bekijk wat al die gesoepsidieerde ouders me in de maatschappij voorschotelen qua bagger jeugd, zeg ik: Afschaffen die onzin. Kinderbijslag is bedacht in een tijd waar het neerlandsch fokprogramma op gang moest geholpen worden. Invoering stamt uit 1941. Het is soepsidie voor onrendabelen die hun eigen kroost niet kunnen bekostigen. Betaal het lekker zelf joh. Als je een kind niet kunt betalen zonder staatshulp, dan moet je je pauper poten maar bij elkaar houden, of het zaakje laten knippen. Met je kinderbijslag. Doe maar een Steralisatie-Bijslag. Da's pas rendabel. Vooral onder Moslims.

Koettoerk | 13-01-14 | 04:57

Hoe kut het ook is dat mensen nageslacht krijgen terwijl ze het niet kunnen betalen is dat niet de schuld van said kinderen. Daarom is het een beetje onethisch om om die reden de kinderbijslag terug te draaien. Tja.

DeGitaarman | 13-01-14 | 03:20

Ebru, als je een opiniestuk schrijft dien je je eerst goed te informeren. Het is natuurlijk lekker makkelijk scoren zo, maar bij mij roept het flinke ergenis op.
Om kinderbijslag te kunnen ontvangen moet minstens 1 van de ouders in Nederland wonen en/of werken.
Nederlanders hebben absoluut niet overal ter wereld recht op kinderbijslag, dit geldt alleen voor verdragslanden waar er een strenge controle op kan worden uitgeoefend.

Bamboojay | 13-01-14 | 02:25

Nou, die Ebru, eh... ik dacht dat ze een Libelle protegé was... maar ja boeie... hee maar ze ken ook aardig mee op geenstijl... hmmm ja !

poeszje | 13-01-14 | 02:22

Ebru, als je een opiniestuk schrijft dien je je eerst goed te informeren. Het is natuurlijk lekker makkelijk scoren zo, maar bij mij roept het flinke ergenis op.
Om kinderbijslag te kunnen ontvangen moet minstens 1 van de ouders in Nederland wonen en/of werken.
Nederlanders hebben absoluut niet overal ter wereld recht op kinderbijslag, dit geldt alleen voor verdragslanden waar er een strenge controle op kan worden uitgeoefend.

Bamboojay | 13-01-14 | 02:15

Kinder bijslag stamt uit een tijd dat moeder stopte met werken en vader het alleen moest opbrengen met werken !! Toen kregen de kinderen nog een zogenaamde
ziekenfonds bril. Nu zie ik Noord Afrikaanse Apenkopjes van 16 jaar in jasjes van 800 euro met bontkraag uiteraard loopclothing.net/2010/09/canada-goose-... terwijl beiden ouders steun trekken

bierjurkje | 13-01-14 | 01:15

In principe heb je als soort maar één doel op deze aarde en dat is zorgen voor het voortbestaan van de eigen soort. De rest is bijzaak. Iedereen die daar niet aan kan en wil meedoen is eigenlijk alleen maar een last en zou het beste geëlimineerd kunnen worden. Of nog beter: er zelf uit kunnen stappen. Want laten we wel wezen: wat voor een gore uitvreter ben je als je de kinderen die anderen op aarde hebben gezet ten bedrage van een dikke Porsche, voor jouw AOW laat betalen?

X-es | 13-01-14 | 00:48

Ebru heeft gewoon een paar heel goede punten.
Over de hinderbijslag op zich kun je van mening verschillen ( Ik zie zelf ook liever dat ALS er al vanuit de overheid een bijdrage moet zijn, dat dan maar in scholing moet worden gestoken.
Zelf voel ik me in dit kader behoorlijk gediscrimineerd omdat ik er bewust voor koos geen kinderen te willen en daarom geen hulp krijg van de overheid voor het bekostigen van mijn eigen hobby's.
Dat kinderbijslag ook geldt voor kinderen die in het buitenland wonen gaat echt alle begrip te boven.
Daar zorgen ze dan in het betreffende land maar voor in plaats van te teren op Nederlands belastinggeld.

loze stijl | 12-01-14 | 23:49

Het gemiddelde IQ van onze bevolking moet wel kelderen. Het feit dat veel mensen in deze tijd de mogelijkheid hebben om te studeren, zou er eigenlijk voor moeten zorgen dat het gemiddelde IQ van onze bevolking zou stijgen. Alleen aan de onderkant van de samenleving fokken ze wel zo hard, dat er alsnog een daling is. Tel hierbij op dat er nog steeds veel leeghoofdige kansenparels ons land instromen. Maar het ergste vind ik de hier reeds aanwezige prachtkansenkrachtparels. Ze krijgen gemiddeld niet alleen meer kinderen dan weldenkende Nederlanders (waarmee ik uiteraard niet impliceer dat alle Nederlanders weldenkend zijn), maar gemiddeld ook op jongere leeftijd. Dit laatste heeft tot gevolg dat de generaties in die milieus elkaar telkens veel sneller opvolgen dan die van de weldenkende Nederlander. Ik begin op deze manier gewoon een soort van urgentie te voelen om mezelf voort te planten.. minstens twee maal. Aan de ene kant heeft het echt iets ontzettend doms, want wat zou mij het kunnen schelen, maar toch denk ik tegenwoordig soms aan dit. Als ik er twee maak, kunnen die in ieder geval als tegenwicht dienen voor een aantal prachtvogelaarkansmensen. Dit riekt misschien naar opvattingen die als 'fout' worden gezien, maargoed.

pluk-87 | 12-01-14 | 23:45

Ebru,

Heb nog een 924 voor je staan. Geschorst dankzij amoebe Weekers, dat dan weer wel.
Kom maar halen.

Crupus | 12-01-14 | 23:43

De laatste zin gaf me een deja-vu. Die combinatie dure auto en geef mij. En wat zegt google: idd Ebru heeft iets met Porsches! Op de gezonde roker repte ze er al over, in haar twitterijen en ik heb er waarschijnlijk ook al eens over gelezen in de Metro vermoed ik. Vooral die combinatie weerloze vrouw en doe mij een auto cadeau aub (jij succesvolle yup, ik semi onafhankelijke columniste met dubbel paspoort uit de Oriënt). Ebru moet zich alleen bij vrijgevochten moslim vrouwen kwesties houden, dan snijdt haar mening hout. Wat betreft al het andere verschilt ze niks met al die anonieme Bridget Jones lezeressen die onsamenhangend kwebbelend op de Libelleweek rondstruisen.

Nanker Phelge | 12-01-14 | 23:36

in het kader van nieuwe inzichten over economie en milieu zouden we voortaan kinderen moeten delen.

nemeton | 12-01-14 | 23:28

@necrosis
De reden dat ik als alleenstaande kinderloze weinig op feestjes kom is: dat ik zelf niet ga omdat ik de discussies niet wil te horen over hoe goed hem/haar kind wel niet is op voetbal/school/vioolles/ enz. enz.
En die babyshowers bijeenkomsten komen ook me neus uit.

Eshek | 12-01-14 | 23:27

Die van mij zijn wel ff wat duurder.

newray | 12-01-14 | 23:00

@rémy martin
www.quidnovi.nl/uploads/images/Quid%20...

treffender had u het niet kunnen verwoorden, en hier de ondebouwing ervan. schaf alle aftrekposten af het tarief van de inkomstenbelasting kan naar 15,6%. bedenk eens wat een gigantisch efficiency slagen je kan maken als je daarbij ook nog eens het toeslagencircus afschaft, dat slechts dient om een uitkeringsproletariaat in stand te houden. nederland is de macht van een rode, bureaucratische clerus gekomen die niets anders meer kan dan nog meer regels, voorschriften en toeslagen kan verzinnen voor de eigen dagelijkse bezigheid en volstrekt de reële economie doodparasiteert.

minimá-armezusvan.. | 12-01-14 | 22:56

@King of the Oneliner | 12-01-14 | 20:23
Mogelijk heeft ze door de mensen die ze bereikt, alsnog meer invloed dan 99% van de andere mensen die alleen maar marginale genen doorgeven.

fail | 12-01-14 | 22:43

Jullie probleem is dat jullie mensen niets gunnen. Deze mensen zijn goed moslim aan het zijn, die zijn te verheven boven werken. Daar moet de kaffer middels de kinderbijslag maar voor opdraaien, het is niet voor niets dat allah de vrouw als fokmachine ziet. Daar moet je als goed moslim zoveel mogelijk kinderen uitpersen en als ze opgedroogd is neem je weer een nieuwe van 14.

Ali d | 12-01-14 | 22:31

Mevrouw, had maar gesolliciteerd bij de fietsgigant. Er zat een Porsche in de emolumenten.

zeg maar jansen | 12-01-14 | 22:23

En uw punt is, mevrouw Umar? Beetje warrig verhaal dit.

Reykjavik | 12-01-14 | 22:17

En Rutte zag dat het goed was en gaf Didi nog een aai over zijn bol.

Mazzeltov | 12-01-14 | 22:16

Zonietoch | 12-01-14 | 21:53 | + 0 -
Waar je nu tien monteurs voor nodig hebt, heb je er straks 1 nodig. Die neergang is al jaren zo.
En dan waarschijnlijk ook nog een die iets hoger is opgeleid.

Mogelijk heb je de kaalslag onder de typemeisjes nog meegemaakt. Hele typekamers (soms met wel 50 mensen of meer in een enkel bedrijf) waren binnen 10 jaar verdwenen. Winkels verdwijnen bij de vleet (doe m'n boodschappen, bijna alles, via internet). Komen ICT-bedrijven etc. voor terug en, maar natuurlijk, ook koeriers (heb je er evenwel niet zoveel voor nodig). Een gemiddeld ICT-bedrijf heeft niet zo gek veel aan werkzoekende automonteurs.

Er zal altijd wel emplooi blijven voor nagenoeg ongeschoold werk, maar dat het steeds minder wordt lijkt mij geen vraag.

Itzamná | 12-01-14 | 22:03

Ja,een kindje kan je tegenwoordig plannen "we willen een kind" dat hoor je toch regelmatig, niet meer "ALS we een kind krijgen " zoals vroeger toen de anti-conceptie nog weinig of niet te sprake was dus het is een keuze hedentendage, zoals het ook een keuze is of ik een huisdier neem en daar krijg ik geen toeslag voor , nee eerder betalen en veel. Dus kinerbijslag is niet meer van deze tijd weg ermee geef de oudere bewijs van spreke nog een leuk leven dat ze hun kinderen kunnen schenken.

L.M. | 12-01-14 | 22:00

Ebru, je bent een zure verbitterde en vooral zeurende vrouw aan het worden. Ik kan je laatste scherpe, aanstootgevende en "vinger op de zere plek leggende" stukje al bijna niet meer herinneren....

berthaanstra | 12-01-14 | 22:00

@ Fopspeen 20:11

Kinderbijslag naar het buitenland kost NL geen 5 miljoen per jaar, het verplicht moeten aanvullen tot 100% kost NL 5 miljoen per jaar EXTRA. Het totale bedrag aan lalala gratis geld waar we nooit iets voor terug zullen zien is dus nog heel stuk hoger

TheTroll | 12-01-14 | 21:59

Met de week dommer die columns van het achternichtje van Mesut Özil. Die kinderbijslag is natuurlijk ingesteld om een soort bestaansminimum binnen de familie waar ze opgroeien, voor kwetsbare onzelfstandige handelingsonbekwame wezentjes die kinderen nu eenmaal zijn te garanderen. Kijk dat weggegooide geld dat naar Marokko of Turkije gaat is natuurlijk compleet maf, maar laten we als weldenkend NL ons systeem en subsidies aub niet gaan afstemmen op wat errors binnen het systeem veroorzaakt door wat geimporteerde gelukszoekers.

Nanker Phelge | 12-01-14 | 21:59

Zonietoch | 12-01-14 | 21:36 | + 0 -
Boeiend. 't Is helemaal geen staatstaak om het hebben van kinderen te subsidiëren. Een ander moet dat betalen (de staat genereert geen inkomen, maar kost geld - dat vergeten mensen wel eens), dus verlaag gewoon de belastingen op arbeid. Komt iedereen ten goede.

Alsof mensen kinderen op de wereld zetten vanwege de kinderbijslag. Ja, sommigen misschien, maar die zouden het waarschijnlijk ook al doen zonder die bijslag.

Heb je enig idee hoe hoog de kinderbijslag is? Tussen de 800 en 1.100 per jaar voor eerste kind. Als je dat al niet uit eigen zak kunt betalen, hou dan maar op met fokken.
Zie verder www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/betali...

Kortom, KB afschaffen, belastingtarieven omlaag.

Itzamná | 12-01-14 | 21:56

@Kameroudste | 12-01-14 | 21:51

"de kinderlozen zijn die mensen die parasiteren op mensen die wél kinderen op de wereld zetten, zodat er straks mensen zijn om voor iedereen, ook de kinderlozen, te zorgen"

Dat is een rechtstreeks gevolg van hoe onze verzorgingsstaat is opgebouwd. De volgende generatie betaalt voor de huidige generatie. Dat is het probleem.

BenBinnen | 12-01-14 | 21:54

@Itzamná | 12-01-14 | 21:24
En bijvoorbeeld al die (V)MBO technische mensen moeten die machines en robots niet onderhouden en repareren?

Zonietoch | 12-01-14 | 21:53

Oh en Umar, nog even dit: de kinderlozen zijn die mensen die parasiteren op mensen die wél kinderen op de wereld zetten, zodat er straks mensen zijn om voor iedereen, ook de kinderlozen, te zorgen. En dat bedoel ik niet alleen financieel.

En maar lekker hoogdravend orakelen vanaf je moral high horse. Over hoe verkeerd ánderen het doen. Toch, Ebru? Maar wee degene die iets vindt van jóuw visie.

Kameroudste | 12-01-14 | 21:51

@Smarties | 12-01-14 | 21:44

Als mijn leven er straks op zit zal het mij een zorg welke kleurtjes hier rondwandelen. Ik hoop dat mensen rationeler (minder religieus verblind) en vreedzamer met elkaar weten om te gaan. Voor de rest zal het mij een zorg zijn.

Ik heb je hoog zitten op basis van je bijdragen, maar als je meent dat het blanke ras in stand gehouden dient te worden omdat dit op een of andere manier uitsteekt boven andere rassen dan rest me verbazing.

BenBinnen | 12-01-14 | 21:50

Wat een domme column van de anders toch zo weldenkende Ebru Umar. Alsof die fooi die je krijgt aan kinderbijslag voldoende is om je kinderen te bekostigen, en alsof je "dus" een Porsche kado krijgt van de overheid. Nee hoor poes, die krijg je niet. Die betaal je als ouder zelf. Hoor je mij niet over klagen, maar zorg jij dan ook even dat je weet waar je het over hebt.

Oh en die kinderbijslag? Mogen ze van mij afschaffen.

Kameroudste | 12-01-14 | 21:46

BenBinnen | 12-01-14 | 20:40 |
16 miljard. En daar mogen geen blanke kinderen meer tussen wonen, wij moeten bezuinigen op kinderen? De rest van de rassen moeten maar hun toeter laten blazen ipv legen in die hooischuur. Te veel gelen, te veel zwarten, teveel lichtgetinden. Indianen zijn hierop een uitzondering, die mogen fokken als konijnen.

Smarties | 12-01-14 | 21:44

Kinderen krijgen, als je hier voor kiest, is een volkomen normaal, menselijk en fantastisch gebeuren. Nog enige decennia geleden kon je niet kiezen en kreeg je onophoudelijk kinderen door het niet bestaan van contraceptie. En inderdaad dien je dan zelf voor de financiële consequenties op te komen. Hiertegenover kan de staat kwalitatief onderwijs en zorg stellen.

Madame Bonbon | 12-01-14 | 21:38

DaughtersofLot | 12-01-14 | 21:27 | + 1 -
Jullie begrijpen het wel. De Chinezen ook, met hun 1-kind politiek.

Mensen zouden Ondergang eens moeten lezen (Diamond). Waarom gaan culturen, volkeren ten onder?
Zelfde principe als een rattenplaag, houdt ook vanzelf op.
Zonder subsidie.

Itzamná | 12-01-14 | 21:36

Kinderbijslag is ooit bedacht in Frankrijk omdat de prijzen van goederen en diensten harder stegen dan de lonen. Om te zorgen dat de kostprijs van een werknemer niet gelijk hoefde te stijgen en er een spiraal zou ontstaan kwam men met deze oplossing. Dit vooral ten gunste van de fabrikanten die niet meer aan lonen hoefden te betalen en het niet in gevaar brengen van de overheidsinkomsten op mensen die het beter hadden. In Nederland werd kinderbijslag eerst voor wat ambtenaartjes (uiteraard) ingevoerd zoals postbezorgers, maar dan vanaf het derde kind. In 1941 werd het wel erg lastig en kwam de kinderbijslag voor loontrekkenden in beeld. Na de oorlog wilde men, uiteraard met het laag houden van de kostprijs van een werknemer, ook kinderbijslag gaan geven voor het tweede en daarna het eerste kind. In 1963 besloot men dat het voor iedereen een recht werd om kinderbijslag te gaan geven. Oftewel:
Kinderbijslag afschaffen voor iedereen zou bijna betekenen dat kinderen alleen nog maar voor de elite zijn, maar tja, die kinderen komen toch wel, zeker bij de minder slimme mensen die de mindere baantjes hebben in Nederland. Dus indirect zou het zorgen voor een probleem bij de werkgevers, want die moeten meer loon gaan geven en kunnen dan minder winst maken. Prijzen van goederen en diensten in Nederland stijgen nog meer. Bedrijven vertrekken hierdoor uit Nederland, enz. enz enz...
En uiteindelijk is hierdoor Ebru ook haar baantje kwijt want voor die tenenkrommende stukjes ga je zeker niet meer betalen, want hé... De kinderbijslag was een probleem. Kinderbijslag inkomensafhankelijk maken, jaaaaah! Kinderbijslag afschaffen, gevaarlijk! Het kan wel, maar dan i.c.m. afschaffing van alle ingewikkelde regeltjes belastingen en toeslagen op een eerlijke manier en zonder addertjes onder het gras (Weekers maniertjes).
Doe eerst eens onderzoek voor je weer zo'n kortzichtig simpel stukje schrijft! Mis je soms inspiratie?

Zonietoch | 12-01-14 | 21:36

20% en zie hoe goed we het hier hebben. Kun je nagaan waartoe we in staat zijn als we echt ons best gaan doen! En dat er een rotte plek zit in sommige aardappels, betekend niet dat je moet stoppen met het verbouwen van aardappels. Of dat de volgende aardappel ook zal rotten. Of dat landbouwsubsidies per definitie niet deugen.

nuisz | 12-01-14 | 21:35

@Itzamná | 12-01-14 | 21:32

Ik citeer: "Heeft iedereen recht op voortplanting?"

Kort antwoord: ja.

Lang antwoord: maar dat hoeven we niet te subsidiëren. Laat ze er maar voor betalen.

BenBinnen | 12-01-14 | 21:35

BenBinnen | 12-01-14 | 21:19 | + 0 -
Ja, je lijf is van jezelf. Dat geloof ik wel.

Het gaat in dit topic over voortplanting, dat is iets anders. Als hiervoor @21:24 gezegd is het misschien wel een idee om de voortplanters extra te belasten.

Dat heeft niks te maken met lichamelijke integriteit of totalitaire toestanden. Iedereen die een beetje nadenkt ziet ook nu al dat er zelfs voor de huidige generatie VMBO-ers en MBO-ers nauwelijks emplooi is en dus geen toekomst. Over 20 jaar al helemaal niet, dan zitten we met een totaal onbruikbare onderklasse. Moet jij raden wat die gaan doen.

Ik zeg, negatieve kinderbijslag. € 12.000 per kind te betalen per jaar (netto en natuurlijk niet als je een uitkering hebt - dan kun je je kind of kinderen niet betalen en neem je maar gewoon een hond, cavia, hamster, kakkerlak of een andere gezellige huisgenoot).

Itzamná | 12-01-14 | 21:32

@necrosis
De reden dat ik niet meer op feestjes kom, is omdat niemand mij meer uitnodigt. Waarschijnlijk valt er niet meer zo veel te vieren tegenwoordig.

VanBukkem | 12-01-14 | 21:31

Een demografische groei bewerkstelligt ook economische groei en daar profiteert iedereen van.

Mark Krachtwijk | 12-01-14 | 21:29

Wel de lol van het neuken zelf hebben en dan anderen mee laten betalen voor de opvoeding van het kind. Walgelijk!

Iwmac | 12-01-14 | 21:28

Ebru, meer kinderen = meer economische groei op termijn. Mag je best een beetje in investeren als graaioverheid.

Treurig varken | 12-01-14 | 21:28

Dat niet iedereen kinderen zou moeten krijgen is juist, maar ook taboe met een hoofdletter T. Heel vroeger heb ik de euvele moed gehad te opperen, dat zwaar geestelijke gehandicapten in gemengnde zelfstandig woontrajecten, wellicht beter af zijn met verplichte anticonceptie. Het was ook in die tijd dat ik het fenomeen Godwin pas in zijn volle glorie leerde kennen. Enfin, mooie column (hopelijk betaalt de familie Pon een beetje) maar daar zal het ook bij blijven. Je wint het niet van die, naar placenta walmende, verstikkende deken der moederliefde en gevoelens in een debat over dat vermaledijde recht op kinderen. Gelukkig kun je tegenwoordig ook naar hotels waar kinderen NIET zijn toegestaan, dus ik zit veilig. Nu nog een vliegmaatschappij met eenzelfde aanbod.

DaughtersofLot | 12-01-14 | 21:27

@witte strepen | 12-01-14 | 20:49
Oké... maar dan ook niet meer betalen AAN de overheid!!

pim achtertuin | 12-01-14 | 21:27

necrosis | 12-01-14 | 21:18 |
Vraag ze waarom zij wel. Hoop gebazel van de man, glitteroogjes bij de vrouw.
Uiteindelijk allemaal Darwin, geilheid enzo.
Vrouwtjes eten die mannetjes met huid en haar op. Net Tarantula´s.

salted wound | 12-01-14 | 21:26

Misschien moet het paradigma eens om.

Mensen die kinderen 'nemen' moeten gewoon extra belasting betalen of krijgen minder uitkering. Eens kijken hoe dat werkt.

Dat lijkt misschien van de pot gerukt, maar dat is het niet. Over een jaar of 20-40 (nu in feite ook al) is er voor een steeds groter deel van de populatie geen enkele kans op werk, gewoon omdat veel werk ook geautomatiseerd is of kan worden, zodat slechts nog wat klusjesmannen nodig zijn. De hele onderkant in de dienstensector zal zijn weggevaagd. Wat voor toekomst hebben die mensen?

Face it, geen enkele. Nee, wat je dan moet doen is de inteelt met subsidie bevorderen...

Ik zie er niet eens de humor van in.

Itzamná | 12-01-14 | 21:24

@Zatkniss | 12-01-14 | 21:18
De Staat wel hoor. Hoe meer overheid, hoe beter men het vindt.

Stormageddon | 12-01-14 | 21:21

@Itzamná | 12-01-14 | 21:11

Mijn lijf is van mij en van niemand anders. En dat principe geldt even goed voor ieder ander en dat is het verdedigen waard.

Want als ik geen zeggenschap over mijn lijf heb, wie dan wel? De overheid? Een stel incompetenten die aangestuurd worden door een grotendeels debiele en stuurbare massa? Liever niet.

Zodra je aan de lichamelijke integriteit gaat sleutelen is de grens arbitrair, want waar leg je de grens? IQ? Afkomst? Denkbeelden die ingaan tegen de huidige mores?

Juist mensen die andere mensen willen beschermen ("save the children"-argument) zijn de eersten die een totalitaire staat opbouwen. Ongetwijfeld met de bedoelingen hoor. Daar niet van.

BenBinnen | 12-01-14 | 21:19

@VanBukkem | 12-01-14 | 21:09
Het ergste is, dat naar mate ik ouder word, steeds vaker moet uitleggen op feestjes waarom ik geen kinderen heb.
Een reden voor mij om minder vaak naar feestjes te gaan....

necrosis | 12-01-14 | 21:18

Stormageddon | 12-01-14 | 21:10 | + 0 -
U wordt op uw wenken bedient door de EU, aan volk en staat wordt daar ook geen belang toegedicht

Zatkniss | 12-01-14 | 21:18

@nuisz | 12-01-14 | 21:05
De overgrote meerderheid? Mag ik je helpen herinneren aan het feit dat nog geen 20% van de beroepsbevolking daadwerkelijk netto bijdraagt aan schatkist? Of reken jij ook ambtenaren en andere nuttelozen in overheidsdienst tot de "werkenden"?
En ja, gratis geld is gratis geld. Dat is de eerste paar jaar van een kinderleven rottig maar dan mogen ze op rijkskosten 8 uur per dag naar de kinderopvang, dan naar school. Grootste deel van de tijd heb je er geen last van. De kassa blijft rinkelen.

Stormageddon | 12-01-14 | 21:14

Het recht om kinderen te hebben..... Ongeacht of je in staat bent om ze op te voeden, ze een veilige omgeving te bieden. Godverdomme, elke randdebiel kan en mag een kind op de wereld zetten. En wat komt er vervolgens terecht van zo'n kind?
Nee, dan een kind adopteren. Je wordt door elke mangel gehaald die er is, je betaalt een godsvermogen en uiteindelijk wordt je gekeurd of je wel geschikt bent om een kind op te voeden, die veilige omgeving te bieden.
Hoe gekker kan het worden in een land waar met elkaar bonkende randdebielen en andere idioten zoveel kinderen op de wereld kunnen zetten als ze willen. Wie herinnert zich nog Marianne van den Anker die hier iets aan wilde doen. Leefbaar Rotterdam (niet mijn partij) dus per definitie kaltgestellt. Misschien iets om weer uit de kast te halen.

Okkie Trooi | 12-01-14 | 21:14

BenBinnen | 12-01-14 | 21:02 | + 1 -
Is wel boeiend onderwerp. Heeft iedereen recht op voortplanting? Twee zwakbegaafden die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen? Zich laten voortplanten en daar ook nog aan bijdragen?

Twee mohammedanen (om maar een 'willekeurig' voorbeeld te noemen) die niet eens... etc.

Zeg het maar. Als ze het al willen, laten ze dan zelf hun kindermisha... ik bedoel 'hun feestje' betalen. Kom nou.

Itzamná | 12-01-14 | 21:11

@Zatkniss | 12-01-14 | 21:00
Een volk wel, een staat niet. Het Vaticaan bestaat al 20 eeuwen met geboortecijfer 0. En het belang van beiden, alsook het voortbestaan van beiden (volk en staat), wordt schromelijk overschat.

Stormageddon | 12-01-14 | 21:10

@necrosis
Dito hier.
Maar helaas is het ongebreideld kinderen op de wereld zetten een onvervreemdbaar recht.

VanBukkem | 12-01-14 | 21:09

Ik ben even met reces ...

Cynevisie | 12-01-14 | 21:08

Lewis | 12-01-14 | 20:16 | + 9 -
Wat er mis is met kinderbijslag, is eerst en voor alles dat het geen staatstaak is en het alleen maar buitengewoon goedkoop gepamper is. Alsof mensen te debiel zijn om zelf voor hun kinderen te kunnen zorgen.

Als dat laatste zo mocht zijn, dan zou dat een reden te meer zijn om juist GEEN kinderbijslag te geven.

Je doet net alsof mensen zich niet voortplanten als ze geen kinderbijslag ontvangen. Laat me niet lachen, ga eens in het MO kijken of anderen 'kansengebieden'.

Gewoon weggegooid geld. Maar natuurlijk, andermans geld.

Itzamná | 12-01-14 | 21:07

Stormageddon | 12-01-14 | 20:40
Prima tegel. Goede opbouw met snedige uitsmijter. Alleen vind ik het jammer dat je vergeet dat nog steeds de overgrote meerderheid wel meebetaald. Misschien schat je de groep "profiteurs" groter in dan deze daadwerkelijk is? En dan nog, kinderen nemen speciaal voor de bijslag? Dat is een hoop poep + kopzorgen voor iets meer dan 2 euro per dag.

nuisz | 12-01-14 | 21:05

@wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:52
Makkelijker kunnen we uw 'Schudt Nederland leeg'-website niet maken!

Vaffanculo! | 12-01-14 | 21:05

@Zatkniss | 12-01-14 | 21:00
De mensen die alleen komen halen brengen ook iets mee: ellende!

necrosis | 12-01-14 | 21:04

@Itzamná | 12-01-14 | 20:59

Ik zal de eerste zijn die het afschaffen van de verzorgingsstaat toejuicht. Echter mensen tegen hun wens steriliseren gaat tegen iedere menselijkheid in.

BenBinnen | 12-01-14 | 21:02

BenBinnen | 12-01-14 | 20:48 | + 0 -
Wie moet het dan doen? De Polen of de kansenparels.? Een volk heeft nog echt kinderen nodig om te overleven. Het is fout gegaan toen de rechten die waren bedoeld voor de eigen bevolking werden toegekend aan hen die alleen komen halen en niks brengen

Zatkniss | 12-01-14 | 21:00

@VanBukkem | 12-01-14 | 20:55
Ik noem dat gezond verstand.
Zelf heb ik geen kinderen en wil ze ook niet.

necrosis | 12-01-14 | 20:59

BenBinnen | 12-01-14 | 20:43 | + -1 -
Genetisch was er destijds niets te verbeteren. Binnen een jaar of 100 wel denk ik.

Los daarvan vind ik kinderbijslag totaal absurd. Kun je zelf geen kinderen betalen, dan neem je maar geen kinderen of je zorgt ervoor dat je een fucking baan vindt die voldoende oplevert om wel je kinderen te kunnen onderhouden.

Daar zit de crux, het willen werken. Dat wij godbeterehet omslaguitkeringen exporteren is te zot voor woorden. Dat geldt niet alleen voor de kinderbijslag, maar voor al dit soort uitkeringen (incl. AOW etc.). Ben blij dat die niet door mij verzonnen en overigens altijd en overal ten dode opgeschreven verzorgingsstaat waar iedereen maar van kan komen profiteren (en dat dus ook doet) zo stilaan totaal naar de kloten gaat omdat het niet meer te betalen is.

Waar het op neerkomt is het volgende. Jij wilt een kind, jij (je vrouw) krijgt er een en de dag erna sta je bij mij op de stoep voor ondersteuning.
Ga lekker een zerk uitzoeken zeg. Jezus!

Itzamná | 12-01-14 | 20:59

@Allemaal | 12-01-14 | 20:50

Wel eens van exponentiële functies gehoord?

Dr. Albert Bartlett legt het in nog geen vijf minuten uit:

www.youtube.com/watch?v=RdOk521m9WA

BenBinnen | 12-01-14 | 20:58

Moet je hier eens een discussie over beginnen op het prutsforum van www.grootgezin.nl. De opperforumkloek aldaar moet je berichtje wel eerst even hoogstpersoonlijk zelf goedkeuren voor ze het plaatst en schuwt daarbij niet om hele delen uit je inzending te verwijderen, waardoor het lijkt of je niets onderbouwt en lukraak wat roept.
Kennelijk goed voor de groepsgeest onder de broedmachines aldaar.

Vaffanculo! | 12-01-14 | 20:57

Als ik zeg dat we het ongebreideld kinderen op de wereld zetten maar eens aan banden moeten leggen, dan ben ik zeker weer een fascist...

VanBukkem | 12-01-14 | 20:55

Heel simpel, als men geen geld van een religieloze liberale instantie zou krijgen, zouden de religieën en de dictators geld sturen en daarmee harten en zielen kopen. Zo ligt dat, dus Ebru, schoenmaker, blijf bij je leest en kies kant.

tattooboer | 12-01-14 | 20:54

Die site, DIE SITE!
In alle talen staat er hoe je kinderbijslag kan vangen.
roflolbqq momentje: het Turkse woord voor bijslag is:
"paraci"
www.svb.nl/int/tr/kinderbijslag/index....

wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:52

@Rommelende Onderbuik | 12-01-14 | 20:40
Als je Ebru niet wilt lezen, kan je je pc uitzetten op zondagavond.
Als je niet wilt meebetalen aan andermans kinderen, heb je geen keuze.
Een heel verschil.
*en Ebru is lievv*

necrosis | 12-01-14 | 20:51

We hebben aanwas nodig, anders komt de demografie van Nederland zo scheef te liggen dat de sociale zekerheid onbetaalbaar wordt. Immigratie en kinderbijslag zijn nodig om het huidige model werkend te houden. Of je er nu van houdt of niet.
Voor mij een teken dat het huidige model niet klopt, maar voor de elite een teken om de grenzen wijd open te zetten en kinderbijslag te geven.

Allemaal | 12-01-14 | 20:50

Tja.... ik vraag me ook al af waarom ik al jarenlang mee moet betalen aan kinderen, kinderopvang, tandartskosten voor 18-minners, IVF-behandelingen en meer van die ongein.... zoals ontwikkelinshulp.
Zielige kindjes helpen in arme landen.
Ik heb ze niet, ik wil ze niet.
Ik heb andere dure hobbies en daar vraag ik ook niemand geld voor.
Geen geld, dan ook geen dure hobbies.
Zo werkt het hier.
Zouden anderen ook es moeten bedenken, voordat ze een hok vol kinderen nemen.
Maar door al die fokpremies is de verleiding van oeverloos doorfokken veels te groot.
Desnoods verzinnen ze er nog een paar kinderen bij in het buitenland.
Er is toch vrijwel geen controle.
Hier inschrijven, hand ophouden en daarna als een miljonair in land van herkomst gaan leven.
Met dank aan de EU.
Gaat lekker zo, jongens.

Schietmijmaarlek | 12-01-14 | 20:50

Hoeveel Porsches denk je dat één gemiddeld Marokkaans gezin deze samenleving kost?

Ars Vivendi | 12-01-14 | 20:49

Ze heeft normaal wel goeie columns maar dit is pure frustratie en niet columnwaardig. Wat een überkul zeg.

De enige echte knert | 12-01-14 | 20:49

Mensen die tegen socialisme zijn moeten ook consequent zijn en simpelweg geen geld van de overheid aanvaarden. Geloof er niks van dat bovenstaande anti socialisten dat ook doen.

Kinderbijslag is onzin. Je kiest er helemaal zelf voor om kinderen te nemen. Dat mensen wat meer geld krijgen krijgen als ze hun baan verliezen na het krijgen van kinderen vind ik dan wel logisch.

witte strepen | 12-01-14 | 20:49

drs.Nee | 12-01-14 | 20:28
"PvdA is nu ook gedraaid"
Heeft die partij überhaupt wel een mening dan?

Ommezwaai | 12-01-14 | 20:49

@[email protected] | 12-01-14 | 20:23
De planeet is een klomp steen in de ruimte. Meer dan 85% van het oppervlak is uberhaupt niet bewoonbaar voor mensen. 0,7% van het oppervlak is in intensief in gebruik door mensen. Het demografisch transitie model voorspelt dat we over enkele decennia blijven steken op 9 miljard bewoners. En waar controleerbaar blijkt dit model te kloppen.
Je kan het houden bij ingebeelde zuchten van een klomp steen in de ruimte. Ik vertrouw liever op feiten en het menselijk vernuft.

Allemaal | 12-01-14 | 20:48

@Zatkniss | 12-01-14 | 20:44

"Dat geneuzel overmee betalen als je geen kinderen hebt is dom geneuzel."

"Ik ben voor dat mensen hun eigen kinderen betalen en opvoeden."

Ik lees hier toch een kleine tegenstrijdigheid. Dat we mensen tekort zouden komen om ons te verzorgen is een kulverhaal. Het is de verzorgingsstaat die onbetaalbaar, maar dat hadden we sinds 1950 kunnen zien aankomen. De oplossing hiervoor is niet nóg meer kinderen fokken om de vergrijzing op te lossen.

BenBinnen | 12-01-14 | 20:48

necrosis | 12-01-14 | 20:44 | + 0 -
Is dat niet een kwestie van opvoeden en ze weerbaar maken tegen de socialistische propaganda ?

Zatkniss | 12-01-14 | 20:46

"Een recht dat overal ter wereld geld"+t...

hfakker | 12-01-14 | 20:46

Kim Sung-Il | 12-01-14 | 20:35
We krijgen er inderdaad een hele boel kansenparels voor terug..

Ommezwaai | 12-01-14 | 20:46

Jufmevrouw Ebru Umar... waarom heeft jij/u dit niet vertaalt in die 179 Amsterdamsenederlandse inwoners talen ?
U doet die medemensen nu Porsches te kort !!

duitse herder | 12-01-14 | 20:45

BenBinnen | 12-01-14 | 20:40 | + 0 -
Iedereen kan kinderen nemen daarna moet het sociaal darwisme zijn werk doen. Je moet niet heel de wereld te vreten geven zonder dat nut heeft. Ik ben voor dat mensen hun eigen kinderen betalen en opvoeden. Naast onderwijs en gezondheidszorg moet je het zelf regelen. Momenteel financieren onze eigen toekomstige holocaust

Zatkniss | 12-01-14 | 20:44

@Zatkniss | 12-01-14 | 20:37
Met de huidige regering mag je blij zijn als je kinderen je billen willen wassen, als je pech hebt, zitten ze gewoon te wachten op je nalatenschap.

necrosis | 12-01-14 | 20:44

@Itzamná | 12-01-14 | 20:41

Weet je wie zijn volk ook genetisch wilde verbeteren?

BenBinnen | 12-01-14 | 20:43

Ach, Ebru, we zijn al verkocht ende verraden.
En het is zo simpel, schaf de fokpremie af na het 2e kind, schaf de fokpremie af voor immigranten en pas de fokpremie aan het prijspeil van het woonland aan voor geboren nederlandse emigranten. Klaar is Klara, en een geld dat we zullen besparen, om nog maar niet te spreken van het ongebreidelde werpen van nageslacht wat met name onder asielzoekers en nieuwkomers plaatsvindt.
Racistisch? Nee, realistisch, en puur bedrijfseconomisch bekeken.

Graaisnaaiert | 12-01-14 | 20:43

Het recht op een kind ter discussie stellen en het recht om 1000x zo veel als een ander te "verdienen" niet... Sick!

synchronicity | 12-01-14 | 20:42

In sommige landen is het verboden om meer dan 1 kind te hebben, let alone dat men daar anderen voor laat opdraaien.

Flikker toch op met die kutkinderbijslag, laat liever mensen met het IQ van een gedrogeerde garnaal verplicht steriliseren.

Is die Cito-toets toch nog ergens goed voor...

Itzamná | 12-01-14 | 20:41

@nuisz | 12-01-14 | 20:29
Er zijn grote groepen die er nooit aan gaan betalen. Niet geheel toevallig grote groepen die steeds groter worden omdat die ook de meeste kinderen baren. Als je geen werk hebt heb je namelijk tijd over. Tijd om veel te neuken en heel veel kinderen te baren. Die kinderen krijgen ook nooit een baan. En gaan het ook nooit terugbetalen. Gevolg: dan moeten de grenzen nog verder open voor 10% van de immigranten die wel komen om te werken. Maar ja... er komt ook werkloze 90% binnen. Enzovoorts.
Dat noem jij een toekomst? Jouw toekomst. Niet de mijne.

Stormageddon | 12-01-14 | 20:40

Kinderslag is bijna net zo nutteloos als de columns van Ebru. Ik ben voor afschaf van beiden; de eerste niet zonder meer vanuit sociale overwegingen, de tweede zonder meer vanuit esthetisch perspectief.

Rommelende Onderbuik | 12-01-14 | 20:40

Tsja. Ik kan nog altijd zeggen dat ik een steentje heb bijgedragen aan het in stand houden van het roomblanke Hollandse fenotype. Daar kunnen al die kinderhaters die maar wat blij zijn dat hun partner een handig pilletje slikt/injecteert/implanteert/inpessariëert zodat ze nog een beetje kunnen rotzooien zonder dat er een rubbertje om moet, nog een puntje aan zuigen.

Dat gezegd, gezien de haat en gal bij de gemiddelde reaguurder ziet het ernaar uit dat partner ook dat lolletje aan banden heeft gelegd.

daniel37 | 12-01-14 | 20:40

@Zatkniss | 12-01-14 | 20:37

Hoeveel mensen heb je nodig om de billen van bejaarden te wassen? Heel weinig.

Laat dit grafiekje eens op je inwerken:

commons.wikimedia.org/wiki/File:World...

Hoe leuk leven hebben die kinderen als er omstreeks 2100 *16 miljard* mensen vechten om een plekje en voedsel?

BenBinnen | 12-01-14 | 20:40

DenSchuldenaer | 12-01-14 | 20:33 |
Er zijn genoeg mensen die het leven zonnig inzien, bij een tegenslag de schouders er onder zetten en weigeren te vervallen in cynisme. Maar mensen die alleen maar zitten te sombermansen moeten inderdaad geen kinderen nemen.

nuisz | 12-01-14 | 20:39

@pim achtertuin | 12-01-14 | 20:25
Dan had je al mijn comments incl. bijbehorende linkjes nooit kunnen lezen, slimmerik!

necrosis | 12-01-14 | 20:37

Wat een dom jankverhaal. Als je ouders er zo over hadden gedacht was jij er ook niet geweest. Waarom mag jij wel rondlopen en al die toekomstige mensen niet? Dat geneuzel overmee betalen als je geen kinderen hebt is dom geneuzel. Wie moet straks jouw billen wassen?

Zatkniss | 12-01-14 | 20:37

Kan best afgeschaft idd. Maar dat geldt voor zoveel specifieke toeslagen. Toch komt die kinderbijslag uiteindelijk met rente terug: het zijn toekomstige belastingbetalers en drijfveren van onze economie en maatschappij. Als deze generatie kindloos zou blijven, zou de vergrijzingsproblematiek in de nabije toekomst niet te overzien zijn.

Kim Sung-Il | 12-01-14 | 20:35

Amigo1973 | 12-01-14 | 20:29 |
Ga verhuizen naar een huurhuis, hou het koophuis aan, flikker er een zooi Polen in (of ander volk naar uw keuze). Vette huur, en uw Marokkaanse buren zullen u dankbaar zijn. (Not natuurlijk). Bied ze aan dat ze het kunnen kopen (of één van hun neefjes). Goede prijs voor vangen. Jij blij, zij blij.

Sjaak uit Dordt | 12-01-14 | 20:34

Kinderen. Alsof de planeet nog niet voldoende overbevolkt is. Alsof kinderen iets te zoeken hebben op deze verloren planeet. Alsof kinderen krijgen voor iedereen een recht is en iedereen deze ook goed kan opvoeden. Alsof het gezin nog steeds de hoeksteen van de samenleving. Alsof er nog kinderen zijn die niet in gebroken gezinnen opgroeien. Alsof die bak met geld nog iets van onze zwak opgeleide en vol met medicijnen gestopte, informatiegestoorde, contactgestoorde, manische depressieve kinderen gaat maken.

DenSchuldenaer | 12-01-14 | 20:33

@Fopspeen | 12-01-14 | 20:11
5 miljoen dat is alleen het bedrag per jaar naar o.a. Marokko, Turkije & Epypte gaat.
De gehele kinderbijslag gaat om vele vele miljarden per jaar. En degene met de meeste kinderen vangen het meeste.
En we weten allemaal wie er biggen als konijnen.

wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:33

@Rémy Martin ® | 12-01-14 | 20:12

Het is nog erger: bij de uiteindelijke afrekening wordt een inkomenstoets gedaan en blijk ik niet in aanmerking te komen voor enige teruggave.
Een gedeelte van dat geld gaat nu in een potje om in Egypte ook zo'n bakkerij op te zetten, ook al gruwen die mensen van ons soort brood.
De restant gaat in een potje voor arme mensen die hun grondrecht op bonbons uitoefenen..

Deipnosophist | 12-01-14 | 20:33

Ik speel de hoer op Geen Stijl om mijn kinderen te onderhouden. Next!

Plukkiehaar | 12-01-14 | 20:32

@BenBinnen | 12-01-14 | 20:25
Kinderen nemen is sowieso onzinnig.
Beter kan je een vrouw in haar reproductieve levensfase nemen. Evolutionair gesproken.

Maar ieder beest zijn feest, nietwaar.

Kapitein Sjaak Mus | 12-01-14 | 20:32

-weggejorist-

SaLeM71 | 12-01-14 | 20:31

In het kader van de verkeersveiligheid lijkt het mij ook niet verstandig dat iemand Ebru een Porsche cadeau doet.

VanBukkem | 12-01-14 | 20:30

Amigo is nu 40 en heeft geen kinderen , wilde Amigo geen kinderen dan ? Wel Amigo is vruchtbaar heeft een Amiga die dat ook ( nog ) is ,, maar Amigo`s leven liep een beetje raar ...

Toen Amigo eindelijk zijn leven goed op de rails had ( goede baan ) en dus wat te bieden aan een eventuele spruit , tja toen moest er vanaf het achterstandswijkje naar een rijtjeshuis verhuist worden , Echter het el cheapo koop appartement in de slechte wijk is never nooit kwijt te raken in deze markt ,,,, In Dit minuscuul jaren 50 appartement hebben wij samen al te weinig ruimte ... dus dan maar
niet ...

Naast mij heb ik Marokkaanse buren in hetzelfde 3 kamer appartement ( 2 slaapkamers ) hebben zij 3 kinderen hoe zouden ze het toch doen ? vraag ik mij weleens af ...

of zijn wij gewoon zo ..........

Amigo1973 | 12-01-14 | 20:29

Zuurpruimerij. Even relevant als de discussie over kinderopvang toeslag. Een bepaalde periode in je werkende leven maak je er gebruik van, maar een groter gedeelte van het leven betaal je er aan mee. Big deal. Zonder kinderen geen toekomst.

nuisz | 12-01-14 | 20:29

Maar als ik, roomblanke Nederlander van tig generaties, naar Turkije of Marokko emigreer, kan ik de bout hachelen.
Met andere woorden, dan heb ik nergens recht meer op.
Sterf politiek, sterf!

Ommezwaai | 12-01-14 | 20:28

Ja waar blijft mijn auto? En eigenlijk ben ik gek dat ik geen kinderen wil.

Doc Damage | 12-01-14 | 20:28

Decennialang miljoenen belastinggeld aan export-uitkeringen door het putje spoelen is door de gevestigde politiek gecreëerd.

Na onderzoek stelde de SVB vast dat helft kinderbijslagontvangers fraudeert. De controle faalt!

In 1983 werd Janmaat verbaal afgemaakt omdat hij vond dat de miljoenen kinderbijslag naar Marokko, en dan nog AOW, WAO moest worden aangepast aan hun levensnorm. Hij was de racist.

Na Janmaats dood sprak VVD plotsklaps ferme oppositietaal: Volgens Stef Blok gaat mogelijk een deel van de Nederlandse uitkeringen naar kinderen uit polygame huwelijken. Export kinderbijslag helemaal afschaffen. PvdA is nu ook gedraaid. Hypocrisie ten top!

drs.Nee | 12-01-14 | 20:28

Kinderbijslag is een van de meest bedenkelijke subsidies in Nederland.
Maar iets klopt er niet.
Arm of rijk, iedereen krijgt een gelijk bedrag per kind.
Dat had ome Kareltje Marx nooit goed gevonden.
Wedden dat bij een volgende wetswijziging er gekort word op gezinnen met een hoger inkomen?
Wedden!?!

wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:26

Kinderen zijn de oudste vorm van een soa.

Ik was in Haren | 12-01-14 | 20:25

@King of the Oneliner | 12-01-14 | 20:23

Evolutionair gezien is er dan ook geen enkele reden meer te verzinnen om kinderen te nemen. Het is niet zo dat de diersoort homo sapiens op het randje van uitsterven staat.

Bovendien gaat de groei van de populatie veel te snel ten opzichte van de ontwikkeling van de soort.

BenBinnen | 12-01-14 | 20:25

Eigenlijk zou het sinds 1961 verboden moeten zijn met terugwerkende kracht om kinderen te baren!
(ik ben van 1960,vandaar 1961 gekozen)

pim achtertuin | 12-01-14 | 20:25

@ BenBinnen | 12-01-14 | 20:21 |
Mensen kríjgen toch juist kinderbijslag van de overheid om hun kinderen te kunnen voeden, kleden en onderwijzen? Prima vraag, maar bewaar 'm voor een ander topic.

Lewis | 12-01-14 | 20:24

Een Nederlandse alleenstaande ontvangt meer bijstand dan de helft van twee personen die allebei een bijstandsuitkering ontvangen maar samenwonen. Dit omdat die twee door hun woonsituatie kosten delen.

Voor Marokkaanse kindertjes mag niet minder kinderbijslag worden geexporteerd omdat ze ook kostentechnisch veel gunstiger wonen. (voor zover deze kindertjes niet alleen op papier bestaan uiteraard).

Toch besluit de rechter verschillend. Op zijn zachtst gezegd is dit heel ver verwijderd van mijn rechtsgevoel.

De samenleving is te belangrijk om an juristen over te laten.

Godsammekraken | 12-01-14 | 20:24

Ze zouden kinderbijslag af moeten schaffen en dit moeten vervangen voor gratis (seculier) onderwijs voor ieder kind.

beetjemoe | 12-01-14 | 20:24

"Een recht dat overal ter wereld geldT", Ebru.

Boer in 020 | 12-01-14 | 20:24

Nee, niet nu aan het eind van het weekend.
Arme, niet bestaande/controleerbare kinderinkomenvoor heel de familie toeslag.
Maar: Asher "denkt" er over, dat ie in hogerberoep gaat.
Pffhoeii.. Dat scheelt..

Flightless bird | 12-01-14 | 20:24

Het ongelimiteerd kunnen door fokken is de oorzaak van overbevolking.
En deze planeet zucht onder druk van overbevolking.

Maximaal 2 kinderen per vrouw zou al een hoop schelen, zeker in Afrika.
En zelfs Nederland zou daar bij baat bij hebben zoals blijkt.

Ebru probeert hier met rationaliseren haar geweten te troosten dat zij zelf geen kinderen heeft gekregen en ook nooit meer zal krijgen.
Waardoor haar bestaan op aarde evolutionair gezien dus totaal geen zin gehad heeft en alleen de aarde en de rest van de bevolking met haar bestaan opgezadeld heeft, want ooit zal zij toch ook verzorgd en verpleegd moeten worden...
*LOI-cursus dieptepsychologie weer met harde klap in boekenkast terugzet*

King of the Oneliner | 12-01-14 | 20:23

@Grote stamper | 12-01-14 | 20:20
Leuke lijst.
Maar ik vrees zwaar incompleet.

wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:22

@Lewis | 12-01-14 | 20:16

Wat dacht je ervan om de overheid minder te laten roven zodat mensen zelf de middelen hebben om kinderen te voeden, kleden en onderwijzen?

BenBinnen | 12-01-14 | 20:21

Hee Ebru, zullen we een porsche gaan maken of zit dat er niet meer in gezien de extra bijtelling dit jaar?

Tsjernodebiel | 12-01-14 | 20:21

Kindermaaktoeslag om de cultuur te handhaven that is.
En wat moet een kamelendrijver trouwens met een Porsch!

Welles! Nietes! | 12-01-14 | 20:20

Welkom in Nederland, wilt u even betalen?
.
Inkomstenbelasting
Loonbelasting
Vennootschapsbelasting
Dividendbelasting
Kansspelbelasting
Vermogensbelasting
Successierecht
Schenkingsrecht
Rechten van overgang
Omzetbelasting
Rechten bij invoer
Rechten bij uitvoer
Alcoholaccijns
Wijnaccijns
Bieraccijns
Suikeraccijns
Tabaksaccijns
Accijns van minerale oliën
Belastingen op personenauto's en motorrijwielen
Overdrachtsbelasting
Assurantiebelasting
Kapitaalbelasting
Milieuheffingen
Grondwaterbelasting
Belasting op leidingwater
Afvalstoffenbelasting
Brandstoffenbelasting
Energiebelasting
Onroerende-zaakbelasting
Baatbelasting
Forensenbelasting
Toeristenbelasting
Parkeerbelasting
Hondenbelasting
Reclamebelasting
Precariobelasting
Begrafenisrechten
Havengelden
Bouwgrondbelasting
Leges
Marktgeld
Afvalstoffenheffing
Reinigingsrecht
Rioolrecht
Provinciale belastingen
Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren
Waterschapsbelastingen
Ingezetenenomslag
Waterbeheersingsomslag
Waterkeringsomslag
Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren

Rest In Privacy | 12-01-14 | 20:20

Goedkoop stukje dan maar weer ff tikken.Dit riedeltje kennen we zo langzamerhand dan wel weer hoor.Nu weer eens wat orgineels A.U.B!!!!!

john7682 | 12-01-14 | 20:18

Ik begin serieus mogelijkheden te onderzoeken om de belastingen deels te ontwijken. Maar ja, moet de rest weer meer betalen...

Djengo123 | 12-01-14 | 20:18

Laten we vooral geen kinderen meer krijgen, maar liever ons erfgoed en cultuur in handen geven aan die groep Nederlanders die wel kinderen krijgen.
Dit is "weg met ons" in de meest letterlijke zin des woords. beste Ebru. Over drie generaties is dat "ons" niet meer.

Petrus de Rewa | 12-01-14 | 20:17

Nieuwe kinderen zijn de nieuwe horigen voor de regering en dat moet gestimuleerd worden.

Gewassenkruid | 12-01-14 | 20:16

Met kinderbijslag op zich is niks mis. (Zonder jeugd heeft een land geen toekomst.)
Met misbruik van die kinderbijslag wel. (En dat misbruik omet keihard aangepakt worden.)
Twee totaal verschillende dingen wat mij betreft.

Lewis | 12-01-14 | 20:16

De d-tjes en t-tjes staan verkeerd. Verder is het voor iedere samenleving handig om wat toekomst te verzekeren.

dubbert | 12-01-14 | 20:14

De omgekeerde wereld inderdaad.
Als je geen werk en geen bestaan hebt dan heb je kinderen niets te bieden.
Ik weet zeker dat kanslozen die al leven van een uitkering in hun handen wrijven bij de gedachte aan de kinderbijslag die hun ten deel zal vallen wanneer ze kinderen nemen.
Het nemen van kinderen voor kansarmen zou niet gestimuleerd mogen worden maar juist onaantrekkelijk gemaakt moeten worden.

wakkere_nederlander | 12-01-14 | 20:13

Die fokpremie had allang afgeschaft moeten zijn.

G,I. Jane | 12-01-14 | 20:13

Kinderen krijgen. Het laatste waar je geen vergunning of diploma voor nodig hebt en je krijgt nog geld toe. Waar dit allemaal toe leidt ondervinden we dagelijks.
www.youtube.com/watch?v=BBvIweCIgwk

Godsammekraken | 12-01-14 | 20:13

Socialism... de lege ruimte in deze tegel beschrijft het nut ervan...

.

Rest In Privacy | 12-01-14 | 20:13

Kinderbijslag, HRA, Huurtoeslag...... belastingheffing in Nederland in een notendop:

Het is dinsdagochtend en ik loop in een sukkeldrafje richting de plaatselijke warme bakker. “Waarmee kan ik u helpen?” vraagt de juffrouw achter de toonbank. Ik: “doe mij maar drie grofvolkoren, zes krentenbollen, een slagroomtaart en een suikerbrood. Hoeveel is dat bij mekaar?” De bakkersdame begint wat toetsen op de kassa aan te slaan en meldt vervolgens: “Dat weet ik niet meneer, daarvoor moet u bij mijn collega bij kassa 2 zijn.”

Vreemde gang van zaken en weinig logisch, maar het zal wel. Ik loop naar kassa 2 alwaar een schuw, bebrild mannetje van midden veertig mijn koopwaar inspecteert en binnensmonds wat zinnen uitkraamt. “Grofvolkoren, krentenbollen, slagroomtaart, suikerbrood...... hmmmm...... tarwebelasting, slagroomtax, krentenheffing.... Dat wordt dan €31,56 exclusief het suikerbrood meneer.” Ik: “En inclusief het suikerbrood?” Hij: “Daarvoor moet u bij onze backoffice zijn meneer, die handelen alle suikeraccijnzen af.”

Backoffice? Bij een broodbakkerij? Wat zullen we nou krijgen. Nou, vooruit dan maar. Ik open de deur naar de backoffice en kom vervolgens in een enorme ruimte vol met degelijke kantoormeubels en versierd met smaakloze, doch dure kunstwerken. “Wat kan ik voor u doen meneer?” vraagt een jongeman beleefd.

Ik: “Ik ben door je collega naar jullie doorverwezen in verband met de aanschaf van dit suikerbrood.”
Hij: “Aha, uitstekend. Gaat u zitten meneer. Koffie? Zou u zo vriendelijk willen zijn dit formulier in drievoud in te vullen? Één kopie is voor uzelf, een is voor ons en de derde dient u in een voldoende gefrankeerde envelop op te sturen naar ons hoofdkantoor in Den Haag.”
Ik: “Dat was het?”
Hij: “Dat was het meneer.”
Ik: “Ok, en wat kost het me nu allemaal inclusief suikerbrood?
Hij “Even kijken...... pom pom pom.....€42,75 meneer.”
Ik: “Zo veel? Hoe is dat in godsnaam mogelijk?
Hij: “Maakt u zich geen zorgen meneer. U kunt via een op onze website www.warmebakker.nl te downloaden programma uw uitgaven invullen en dan kunt u naar alle waarschijnlijkheid het nodige terugvorderen.”
Ik: “Oh ja, wat dan zoal?”
Hij: “Omdat u grofvolkeren heeft gekocht komt u in aanmerking voor de Schijf-van-vijfsubsidie, graantoeslag en boekweitrenteaftrek.”
Ik: “Hoeveel ben ik uiteindelijk dan kwijt voor mijn boodschappen, schat u?”
Hij: “Ik denk om en nabij de €31,56 meneer, exclusief het suikerbrood.Houd u rekening met een verwerkingstijd van maximaal een half jaar”
Ik: *KNARS*

Dit flutverhaaltje, beste mensen, schetst precies hoe ons van de pot gerukte belastingsysteem werkt. Je betaalt je eerst helemaal scheel aan allerlei vage en minder vage heffingen, belastingen en onzintaxen, om vervolgens via de achterdeur weer van alles terug te kunnen vorderen in de vorm van toeslagen, aftrekposten en subsidies. Om dit ondoorzichtige, tijdrovende en logge proces tot een matig tot goed einde te brengen is een enorme hoeveelheid bureaucratie, ambtenaren en dus belastinggeld nodig. OP DE SCHOP ERMEE DUS EN WEL NU! Ga nu eens echt hervormen daar in Den Haag, stelletje ontzettende prutsers. De gratis miljarden en kleinere overheid liggen letterlijk en figuurlijk voor het oprapen, waardoor de belasting vervolgens voor IEDEREEN (en bij voorkeur voor werkend Nederland) omlaag kan, hetgeen weer goed is voor onze economie.

Nu koffie (waar overigens ook flink belasting over is betaald).

/TLDR

Rémy Martin ® | 12-01-14 | 20:12

"Nu dat duidelijk is, komen we bij dat andere recht dat iedereen in Nederland en de rest van de wereld schijnt te hebben: kinderen. Ongeacht of je ze kunt betalen of niet, mensen schijnen recht op kinderen te hebben. Ongeacht of ze kunnen opvoeden of niet; dat is bijzaak. Ongeacht of je centen hebt of niet, kinderen en kinderbijslag zijn grondrechten."

Dat ieder stel debielen een kind kan verwekken wil nog niet zeggen dat het een goed idee is. Rechten? Prima, dan ook de eigen verantwoordelijkheid aanspreken. En wel voor de volle honderd procent.

BenBinnen | 12-01-14 | 20:12

Socialisme is bedacht door de minderbedeelden. De andere optie was werken...

Rest In Privacy | 12-01-14 | 20:11

@Parsons | 12-01-14 | 20:09

Ik gok de groep die kinderen heeft...

Oh wacht....

neemjemoederindemali | 12-01-14 | 20:11

Maak je niet druk, het is maar 5 miljoen per jaar. Als je ziet wat de gemiddelde ambtenaar aan faalprojecten er per week door heen jast is dit een lachertje. Geld zat!

Fopspeen | 12-01-14 | 20:11

Socialism for the rich, capitalism for the rest...

Rest In Privacy | 12-01-14 | 20:09

Die fokpremie, heh.... drie keer raden welke groep daar het meest bij gebaat is.

Juist.

Afschaffen dus. Punt.

Parsons | 12-01-14 | 20:09

Je kunt nog beter een Hummer kopen en elke dag heel Nederland (dwars door de weilanden natuurlijk) doorcrossen dan kinderen ter wereld te brengen.

Red de planeet. Neem geen kinderen.

* subisidiepotje zoekt voor een Hummer *

BenBinnen | 12-01-14 | 20:08

Oh wacht, ze worden gratis uitgedeeld door de overheid van mijn belastingpoet, stelletje dieventuig met je graties lalalala geld.

neemjemoederindemali | 12-01-14 | 20:07

Socialism, eventually we run out of other peoples money.

Rest In Privacy | 12-01-14 | 20:07

Fuck it, heb al een Porsche, wil nu een Ferrari.

neemjemoederindemali | 12-01-14 | 20:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken