Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezellig! VU multicul moeder-dochterdagje

AlettaJacobs.jpgHelemaal té leuk: een moeder-dochter doe-dingetje, wijvon only, om samen een multicultureel dagje te houden. Een multicultuurworkshop met paneldiscussies, een lekkere lunch en boeiende sprekers. OMG GeenStijl, dat is awesome, zeg ons, waar? De Huishoudbeurs? Het PvdAsubsidiebuurthuis? De Wereldwinkel? Neen! Aan de Vrije Universiteit, faculteit geneeskunde! Want ja, dat is waar de Nederlandse kenniseconomie het van moet hebben he, vrouwelijke medicijnenstudenten die zich onder begeleiding van een islamitisch geestelijk verzorger buigen over vragen als "Mag je iemand van een andere sekse onderzoeken?" Aletta Jacobs is as we speak huilend aan het grafrollen. Haar hedendaagse zusters, die dankzij haar ijzeren fok-jullie-mentaliteit in de jaren 1870 tegenwoordig gewoon arts kunnen worden, gaan zich 85 jaar na haar dood bezighouden met de kwestie "Mag je iemand van een andere sekse onderzoeken?" Want de vrouwenhaat is terug in Nederland. Dus of de dames studentes zich van belastinggeld maar even laten bijpraten over de eisen en wensen van islamitische patiënten. Met tussendoor "lunch, ook vegetarisch en halal", zo is te lezen in de uitnodiging in het Nederlands, Turks en Arabisch. Aletta, kom terug! Desnoods als geest. Wandel de VU binnen, trek de verraadsters van de Nederlandse vrouwen mw. prof. dr. Gerda Croiset, directeur VUmc School of Medical Sciences en drs. Reina Steenwijk, projectleider interculturalisatie (omg bestaat dat?!?!) over hun burootjes en leg ze haarfijn uit waarom de vraag "Mag je iemand van een andere sekse onderzoeken?" nimmer, nooit, never ever gesteld mag worden aan een medische faculteit tenzij deze in Islamabad staat, daar weten ze niet beter. Of kauw ze het antwoord even voor: "Ja natuurlijk mag dat, en als dat iemand niet bevalt dan creperen ze maar." Volgt nu nog de herhaalde en tot nu toe tevergeefse oproep aan de narcistische fopfeministes die zich druk maken om sletvrees en Bart Smitfolders: de principes van Jacobs, de vrouw die die grote waffel van jullie mede mogelijk heeft gemaakt, worden aan onze eigen universiteiten ondermijnd. Doe iets. Instant update: Kamervragen (m/v) van de PVV over de workshop.

Reaguursels

Inloggen

Jeetje ik schrik net een beetje van mijn eigen post van @18.01

He, alle rassen en mensen zijn oke, oke. Zelfs jongeren. Maar gedraag je. Geen excuses. Werkt niet meer.

de grote Anti | 09-01-14 | 01:44

Ben zelf als arts werkzaam en geloof me, je komt het vaker tegen dan je lief is: vrouwen die geen hand willen danwel mogen geven, mannen die vrouwelijke arts eisen voor hun vrouwen en hele families die denken dat alles incl behandeling maar even moet worden afgesteld op de wensen en voorkeuren hun denkbeeldige vriend.

Lekker een moslimziekenhuis oprichten met gescheiden kamers, behandelingen etc etc.
Durf te wedden dat ze zo met hangende pootjes weer terug zijn...

natteberiberi | 09-01-14 | 01:37

het knuffelen van het islam-fascisme kent geen grenzen in dit land. het ter discussie stellen van geneeskundige hulp van een vrouw gaat zelfs verder dan adolf hitler en zijn kornuiten konden bedenken. de helft van de mensheid uitsluiten van geestelijke gezondheidszorg verdient een heel bot mes waarmee de clitoris van al die pvda-trutten wordt weggekapt, om vervolgens het zaakje met scheerlijnen dicht te naaien. sterf, moffenhoeren, sterf!

minimá-armezusvan.. | 09-01-14 | 00:44

@hoeftniet

Dit land is verloren. Ik voel mij er steeds minder thuis en als persoon met Zwitsers bloed voel ik mij wel in Zwitserland thuis. En ja, ik weet dat de EU met hun perverse belasting ideeën de oorlog aan Zwitserland aan het verklaren is. Maar voor Zwitserland ben ik wel bereid te vechten. Dat is het verschil.

DerKaiser30 | 08-01-14 | 23:17

Een arts mag nooit vanwege geloofsovertuiging een patient weigeren, en omgekeerd mag een patient dat ook niet. Een voorkeur voor een mannelijke of vrouwelijke behandelaar mag wel (bij niet spoedeisende gevallen) maar dit mag nooit op religieuze gronden

Opinie-miep | 08-01-14 | 22:36

Natuurlijk wel met matchende hoofddoekjes of dezelfde kleur burka. Die kan dan gelijk gebruikt worden voor het onderdeel 'zaklopen'.

Your interpretation | 08-01-14 | 22:28

Voor een moslim is de wereld pas af als de hele wereld hun speciale kijk heeft overgenomen. Goedschiks of kwaadschiks, Soenitisch, Aleviet, Sjiiet, enz.
Zie bv hun voorland. Kies een willekeurig Islam land. Syrie? Nigeria wellicht

Mantisomantis | 08-01-14 | 21:53

De islam maakt de geneeskunde wel stukken goedkoper.
Dokter wat heb ik? Dat weet alla! Wat moet ik er aan doen?
Tot allah bidden! Dank u dokter.

alwayslearning | 08-01-14 | 21:50

Wat een verontwaardiging weer.Zijn er mensen die nog steeds in Amsterdam willen wonen dan? Jij wel ? Pas je dan een beetje aan sukkel.....

P.Faust | 08-01-14 | 21:48

Moet in een ambulance straks dubbel personeel? Een vrouw voor de vrouwen en andersom? Moet het andere geslacht naar buiten tijdens een behandeling of eerste opvang in de ambulancebus?
Allemaal meerijden of voor vrouwen apart samenwerken met de dierenambulance. Kunnen er dan nog wel gewonden bij? Een grotere helikopter?

Mantisomantis | 08-01-14 | 21:46

Causa Sui | 08-01-14 | 19:53 |
Nou ja, daar zit dus de spanning. Er is een tegenstelling tussen een samenleving die fundamenteel twijfelt en een samenleving die fundamenteel de waarheid omarmt. Multikul is het resultaat van een twijfelende mensheid, maar niet het eindpunt, het is een tussenfase op een lange reis. Degenen die zich aan de waarheid vastklampen zullen inderdaad verder achterblijven. Ze zullen niet in staat zijn de twijfelenden tegen te houden.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 20:43

Maria.1 | 08-01-14 | 19:42 |
Er lopen nog horden weldenkende goedgelovigen, of goedgelovige weldenkenden, rond, die menen dat de mens áf is en dat onze postmoderne wereld als het ware aan het oogsten is wat generaties vóór ons allemaal aan goeds geplant hebben. Dus dat allen die binnen onze multicultirele samenleving welkom zijn geheten ook werkelijk geneigd en genegen zijn om zich te schikken, in te schikken, simpelweg omdat zij, niemand uitgezonderd, goede mensen zijn die het goede willen, het universeel goede. Allen culture, alle religies, alle levensbeschouwingen vreedzaam samen onder één kleurrijke paraplu...
Maar zo werkt het niet. De Islam komt hier binnen met zijn eigen Universele Boodschap en is niet van zins iets van die universaliteit af te staan of prijs te geven. Voor de moslim is de wereld óók helemaal af, maar die ziet er héél anders uit dan de wereld der multiculturalisten, héél anders.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 20:38

Ik ben fertig met de godsdienstige insaniteiten en politieke correctheid van ons land verradende linschmenschen. De energiecentrale in met dit genetisch afval.

Dead Silence | 08-01-14 | 20:38

-weggejorist-

mom van avezaath | 08-01-14 | 20:29

@Schoorsteenveger | 08-01-14 | 19:22
ik ben er klaar mee en dus klaar voor

dekogelkwamvanlinks | 08-01-14 | 20:25

www.telegraaf.nl/buitenland/22194343/_...

gelukkig maar dat de Nederlandse politiek een hele aardgasbel geinvesteerd heeft in multicul middels het binnenhalen van 2 miljoen onrendabelen.....

Rekening volgt nog....

dekogelkwamvanlinks | 08-01-14 | 20:22

-weggejorist-

mom van avezaath | 08-01-14 | 20:16

Je mond zakt elke dag verder open..... wat een land is dit geworden. Niet aan het worden, want het is al veel verder dan we denken.

mom van avezaath | 08-01-14 | 20:16

Kan wel janken, maar mijn tranen zijn inmiddels opgegaan aan de vorige topics.

klote land | 08-01-14 | 20:15

@Schoorsteenveger | 08-01-14 | 19:22
Ja, niet voor niets is twijfel voor het humanistisch gedachtegoed van groot belang, religies doen daar namelijk niet aan, die blijven vastzitten waar ze zitten, ze lopen al een paar eeuwen achter, het worden er alleen maar meer, aangezien de ontwikkelingen op alle gebieden steeds sneller gaan, lopen ze voor ze het weten in het kwadraat achter bij elke nieuwe stap van ons vooruit.

Causa Sui | 08-01-14 | 19:53

de kanker van de wereld woekert in Nederland.....

dekogelkwamvanlinks | 08-01-14 | 19:51

de bijl in dit achterlijke geloof!

dekogelkwamvanlinks | 08-01-14 | 19:50

boehoehoehoe snif snif het houdt niet op steeds maar weer oh my god/allah/boeddha/bisnoe de maatschappij dat ben jij ... ik kan er werkelijk NIETS zinnigs meer over zeggen ...

Cynevisie | 08-01-14 | 19:44

@Schoorsteenveger. Inderdaad; we hadden een verkeerd beeld van de integratie (inclusief ik); hadden verwacht dat de latere generaties wel helemaal geïntegreerd zouden zijn in ons mooie, vrije land, waar je kan zijn zoals je bent, in vrijheid je geloof mag belijden en waar iedereen gelijk behandeld wordt. Wat hebben we ons vergist. Ook heel sneu voor diegenen die juist hierom hun vaderland ontvlucht zijn; die komen straks in dezelfde situaties terecht.

Maria.1 | 08-01-14 | 19:42

Ondergetekende (een heer) heeft voor de kerstvakantie een kritische mail gestuurd naar de directrice aangaande deze vrouwendag... en mag 31 januari aanstaande op het matje komen

kapouw! | 08-01-14 | 19:36

Causa Sui | 08-01-14 | 19:01 |
Gaat inderdaad binnen niet al te lange tijd tegen een limiet aanlopen. Het zijn de twijfel, de verwarring en hier en daar de radeloosheid in het westerse denken welke de ruimte hebben gecreëerd die nu door die verouderde en in feite reeds lang overleefde moraal maximaal wordt ingenomen. Maar onder die twijfel, verwarring en radeloosheid zitten krachten verborgen die groter zijn dan wij zelf met ons "weg met ons" konden bevatten. Juist vanuit die kracht zijn wij in staat geweest om die ruimte te creëren en die ruimte is ons heilig. De rek is er nu wel zo'n beetje uit.
We zullen ons binnen niet al te lange tijd hervinden en het werk af kunnen gaan maken dat vanaf de Verlichting is verzet. Dan moeten alle romantische ideeën opzij, en moeten we beseffen dat er nog héél wat moet gebeuren, dat we eigenlijk pas begonnen zijn en de zwaarste stappen nog gezet moeten worden.
Dat eist zelfreflectie en van daaruit het besef dat we het in de verste verte niet zo goed weten als we dachten, dat we met valse mens- en wereldbeelden hebben rondgelopen, en ook met de illusie dat we op basis van een diep inzicht zonder meer de hemel op aarde konden scheppen, onszelf en de ander goed begrepen, en alleen maar hoefden uit te voeren wat in een duidelijk plan was uitgewerkt.
Wat we nu als zwakte ervaren en wat ons als zwakte wordt aangerekend, onze twijfel, zal uitendelijk onze sterkte blijken. Er is heel wat moed voor nodig om de twijfel toe te laten en aan jou en je samenleving te laten vreten. Daar is die Islamitische wereld als de dood voor.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 19:22

@de grote Anti | 08-01-14 | 18:51
T is nog lang niet over, t zal wellicht nog wat verergeren.Maar winnen zullen ze niet, uiteindelijk zal de rede zegevieren, daar ben ik van overtuigd, de Islam heeft wel veel geweld te bieden en een paradijs, maar dat valt meer in de smaak bij arme achterlijken dan bij ontwikkelde mensen en aangezien onderhand 84% (2010) van de wereldbevolking kan lezen en schrijven, gaat het de goede kant op.
Niet voor niets wil de Religie van de Wrede het liefst iedereen dom houden, gaat ze niet lukken.

Causa Sui | 08-01-14 | 19:01

@harstef | 08-01-14 | 18:37
Aangezien ik niet meer op sgool zit, en ook niet in de politiek, zal mijn aandeel zijn de straat een beetje normaal en veilig zien te houden. Daar kan ik nog wel bij. En reken maar dat je daar ruggengraat voor nodig hebt.

de grote Anti | 08-01-14 | 18:51

"Het is gewoon over mensen, de strijd is verloren."
de grote Anti | 08-01-14 | 18:01 | + -1 -
---
Ja, je kan de schuld leggen bij de 'blonde' 'naïeve' 'provinciaalse' 'meisjes'; maar zo te zien kan jij ook niet echt betrapt worden op ruggengraat.

harstef | 08-01-14 | 18:37

Het is gewoon over mensen, de strijd is verloren.
De huidige studentjes is er zodanig hard ingeramt dat iedereen gelijk is, dat er nu blonde meisjes aandachtig luisteren naar zweverige figuren uit een zandbak of derde-wereld land. Ook het spirituele in zichzelf gaan zoeken natuurlijk.

Dus de ongeletterde straatsoldaatjes (van de islam) bepalen in veel gebieden het straatbeeld, wat wel en niet 'mag'. En de oudere zweverige idioten met iets meer hersencellen gaan op de uni's aan de slag met naieve provincie meisjes die luisteren, en jongens die niets durven te zeggen. Want anders staan er misschien wel buiten straatsoldaatjes je op te wachten na college. Reken maar dat die in contact staan met elkaar, al dan niet via de moskee.

En als ik overal op internet de idioterie zie van middelbare school sgolieren, die niet snappen waarom je je ergens zo druk om zou maken of iets aan de kaak zou willen stellen, dan is het echt tijd om iets anders te gaan doen. Ik ga wel weer bezig met filmpjes en muziek, soms een game met ECHTE amerikanen, geen krijsende emo pubers die net engels hebben leren spreken. Ze mogen youtube hebben, reddit, misschien zelfs dumpert. Multikulti kudtkoters.

de grote Anti | 08-01-14 | 18:01

Causa Sui | 08-01-14 | 17:40 |
Het is Sharia via de achterdeur.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 17:59

De beste oplossing is alle mohammedanen medische zorg in hun eigen land te geven. En ze er dan meteen laten blijven.

Elessir | 08-01-14 | 17:54

@Schoorsteenveger | 08-01-14 | 17:34
T reikt nog veel verder, dankzij internet archive en bablefish, lees ik net op die duistere Islamic Organization for Medical Sciences site dat het niet aalleen dit vrouwendingetje betreft , doch: all areas of medical science, pharmacy, chemistry, mathematics, engineering, reparation, nature, astronomy, and other additions and creations Muslim Scholars whose opinions with regard to religious and consulting.. blablabla.
De VU mag wel snel een bijgebouwtje gaan bouwen!
Met gescheiden entree uiteraard.

Causa Sui | 08-01-14 | 17:40

@Schoorsteenveger. Er moet helemaal geen tijd komen dat er überhaupt halal artsen komen in Nederland. Het wordt steeds gekker hier. Straks zijn we een tweede Syrie, Egypte, Afrika etc. We halen alle ellende hier naar toe. Brrr.

Maria.1 | 08-01-14 | 17:39

Er komt een tijd dat ik de hulp van een halal arts ga weigeren.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 17:34

Deze snuiter staat hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks onder invloed van de Islamic Organization for Medical Sciences (IOMS) is in 1984 tot stand gekomen in opdracht van Emir van Kuwait.
Op de website is neit eens in te loggen, want veresit verificatie.
Goed gedaan VU, knielen voor de emirs wensen!!:
2) Het bevorderen van het personeel op het gebied van medische wetenschap en samenwerking tussen de artsen en de islamologen om antwoorden te bieden op medisch-ethische vragen.
(3) Inzet voor een verhoogde nationale en internationale samenwerking met de instanties die de zelfde doelstellingen hebben.

Causa Sui | 08-01-14 | 17:28

RedBill | 08-01-14 | 15:45 |

Ik heb ze niet geteld, maar uitgaande van het feit dat ik in dat jaar gemiddeld elke week wel minimaal 1 telefoontje kreeg met dit verzoek, ga ik uit van een stuk of 40, 50.

Peter Emile | 08-01-14 | 17:28

Je zal ooit maar in handen vallen van een arts die via het Ibn Ghaldoun, VU traject aan z'n bul is gekomen. Kan zo maar gebeuren over een paar jaar.

Elessir | 08-01-14 | 17:21

Niet dat ik wil zeiken, maar als de enige aanwezige man Drs. Mohamed Ben Ayad, islamitisch geestelijk verzorger is, wat denkt hij dan te bereiken met zijn indoctrinatie van de aanwezige vrouwtjes?
Dat de vrouwtjes ingrijpen wanneer een mannelijk arts een hoofddoek wil gaan reanimeren en "Ho Stop Mag Nie van Allah, ik neem het zo over als ik klaar ben met deze vrouwpatient" gaan roepen?
Dat Hallal sterven een recht is boven haram gereanimeerd worden?
Prima hoor, maar de verantwoording ligt dan wel bij Drs. Mohamed Ben Ayad, islamitisch geestelijk verzorger, die zijn leven in dienst stelt in het verspreiden van zijn middeleeuwse gedachtegoed en zo in de weg gaat lopen van hulpverleners; de ene moslim gooit stenen en Drs. Mohamed Ben Ayad, islamitisch geestelijk verzorger, strooit zand in hun ogen.

Causa Sui | 08-01-14 | 17:17

De dag eindigt met "een ontmoeting met hapjes en sapjes". Ze durven het niet een borrel te noemen haha anders zijn er weer mensen beledigd of komen ze helemaal niet...

Mr_Tarzan | 08-01-14 | 17:13

Robertski | 08-01-14 | 14:10 dit is de eerste stap: goed gezien. Vandaag op het kerknieuws, koptische jongeman in Egypte overleden omdat hij in drie ziekenhuizen geweigerd werd. Hellend vlak die islamisering, dankzij de dhimmies elke keer een beetje schuiner.

Friedrich Frayek | 08-01-14 | 17:06

macmiep.nl | 08-01-14 | 16:23 | + 0 -
---
Het zou zinniger zijn de Turkse mannen & vrouwen de cursus 'Omgaan met Nederlandse mannen, vrouwen, gebruiken en normen' te geven (althans ik neem aan dat ze in NL werkte?). Hoewel, dat stukje 'lesstof' zou je mogen verwachten in de NT 1 / NT 2.

Dit (cursus Turkse mannen niet aankijken) vind ik eerder een kamer-vraag waard.

harstef | 08-01-14 | 16:51

@Mark Smith | 08-01-14 | 13:58 | + -144
Welk antwoord er gegeven wordt is niet belangrijk, de vraag zelf zou niet eens bij een aspirant arts mogen opkomen. Ze behandelen mensen, niet mannen of vrouwen. Wie als toekomstig arts toch met die vraag in zijn/haar maag zit is niet geschikt voor het beroep.

Synecdoche | 08-01-14 | 16:49

@harstef. Als je zorg weigert heb je het dus ook eigenlijk niet nodig.
Maria.1 | 08-01-14 | 15:59 | + 1 -
---
Precies. Maar dat hoeft niet direct een reden te zijn iemand iets naars toe te wensen toch?

Als iemand op z'n zwarte kousevoetjes een mazelen prik weigert, of iemand die met de 'wachttoren' leurt een dosis bloed weigert hoeft dat voor mij geen reden te zijn mensen permanente blindheid of slagaderlijke bloeding toe te wensen. Toch?

En ja, ik weet dat er imams zijn die mensen allerlei vreselijke ziekten toewensen. Ik vind dergelijke imams over het algemeen idiote megeauls, dan ga ik hen dus niet nadoen. Hun megeaule gedrag kan zomaar besmettelijk blijken: mensen die andere mensen vreselijke dingen toewensen...

harstef | 08-01-14 | 16:42

Meer dan tien jaar geleden had ik een collega met een vriendin die bij de Sociale Dienst werkte. Ze beoordeelde uitkeringsgerechtigden (sollicitaties e.d.).
Die kreeg verplicht een cursus "Omgaan met Turkse mannen".
Ze mocht ze nooit recht in de ogen kijken want dat was beledigend. Ze moest begrip hebben dat het beoordeeld worden door een vrouw sowieso al beledigend was. En als mevrouw Turk erbij was, altijd met de man blijven praten en nooit tot de vrouw richten....
Zucht.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 16:23

Media, HBO, Universiteit, een grote linkse kliek. Maar ze zullen er wel acher komen.Waar blijven de feministen??? Halsema , je staat toch n progressief nl voor?

Suz | 08-01-14 | 16:18

Het enige Vrije aan de Vrije Universiteit is de staat van hun wetenschap. Die is in een Vrije val geraakt. Als je serieus de vraag gaat behandelen of je een parient van de andere sekse mag onderzoeken is er maar 1 conclusie mogelijk: geen bestaansrecht meer. De laatste herenbroeder mag het licht uitdoen.

medusa324 | 08-01-14 | 16:18

Mogen ze de eed van Hippocrates ook wel aanpassen.

Zupschufter | 08-01-14 | 16:13

De VU was vroeger toch een protestant nest, waar een goede standaard was. Nu gaan we halal lessen geven. En een dag organiseren voor vrouwen en begeleidt door een islam geestelijke. Worden de mannelijke studenten medicijnen niet ontvangen. Dat is toch apartheid. Maar de conclusie is dus, dat de VU verworden is tot een religieus nest en de kwa;iteit zal dan wel hetzelfde worden als de islamitische universiteiten. Mensen gefeliciteerd met het bereiken van deze mijlpaal.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 16:13

off topic een beetje maar in Israël zijn in de loop der jaren iets van 100.000 illegalen uit Soedan en Eritrea, allemaal moslims du, het land binnengelopen via Egypte (Sinaï) toen er nog geen schutting stond, nu komt niemand Israël meer binnen dat hebben ze intussen potdicht afgegrendeld.
Waarom deze moslims nou net bij de gehate joden moeten schuilen is mij een raadsel terwijl ze in Egypte bij de geloofsbroeders asiel hadden kunnen krijgen.
Ze gaan ook niet naar Jordanië, Saoedi of Gaza, nee alleen bij de joden is het goed genoeg.
Intussen volgen ze het beproefde moslimrecept van eerst binnensluipen, je dan een tijdje koest houden en vervolgens allerlei rechten gaan eisen en dat dan steeds meer.
Nou zitten ze wat dat betreft fout in Israël want de regering is vast van plan om ze tot de laatste man uit te zetten en doet dat ook.
Typisch is dat net als hier links Israël zich uit de naad loopt om die infiltranten allerlei rechten toe te kennen zodat die lui er voor eeuwig zullen blijven en dan heb ik het over joods links, dus ook gehaat door die islamieten.
Nuttige idioten wat de moslims betreft, net als links hier die niet diep genoeg kunnen buigen voor de islam.

Wloddek | 08-01-14 | 16:12

@harstef. Als je zorg weigert heb je het dus ook eigenlijk niet nodig.

Maria.1 | 08-01-14 | 15:59

De apartheid is in volle gang. Waar zijn Claudia, Freek, Gario, Femke en de nationale ombudsman?

Maria.1 | 08-01-14 | 15:58

RooiePep | 08-01-14 | 15:40 | + 0 -
---
Wat een merkwaardige reactie om te zeggen dat iemand die zorg weigert "een miskraam verdient".

Artsen mogen geen patiënten weigeren te helpen, patiënten mogen (gelukkig) wel zorg weigeren.

harstef | 08-01-14 | 15:55

Wat me wel weer leuk lijkt is als de dokter kort voor de operatie aangeeft dat er ook halal, dus onverdoofd, wordt geopereerd, maar dat er ter compensatie zo'n baard aan het bed komt te staan die continue Allahu akbar komt jengelen.

relatief | 08-01-14 | 15:53

DerKaiser30 | 08-01-14 | 15:24 | + 2 -

Lekker makkelijke oplossing. Niet alleen wegkijken zolang je weg kunt kijken, maar ook weglopen zolang je weg kunt lopen..

Zwitserland is trouwens prachtig. Nog wel. Komt een tijd dat Europa het goddeloze Zwitserland de oorlog verklaart. Tegen die tijd zul jij wel vertrekken richting Zuid-Afrika. Schitterend land trouwens.

Hoeftniet | 08-01-14 | 15:52

Asha complimenteert de VU.

Mark Krachtwijk | 08-01-14 | 15:52

Lekker veel taal- en stijlfouten ook in zo'n foldertje. Is dat echt afkomstig van een universiteit?

Libertinowitz | 08-01-14 | 15:51

Je mag toch ook vragen dat je door een Nederlandse arts behandeld wilt worden, of mag dat dan weer niet?

robinhoed | 08-01-14 | 15:50


Patient :Dokter ,ik heb zo'n jeuk aan mijn voorhuid
Dokter : voorhuid , wat ies voorhuid ?

nemeton | 08-01-14 | 15:46

RedBill. Zo belangrijk is dat nou ook weer niet. Peter Emile heeft altijd krachtige stukjes; hulde!

Maria.1 | 08-01-14 | 15:46

Aanvullende verzekering: Alleen behandeling door medicus van gelijk sekse die mijn taal spreekt. Fikse premie vragen. Kijken of ze dan nog zo principieel zijn.

Zephyr | 08-01-14 | 15:46

Gek z'on ernorme aantasting van verworvenheden
En doodstil op links . Onvoorstelbaar kop in het zand
De linkse goedmens uitvinder van de oogkleppen

Geert red ons van deze politiek correcte linkse bagger

De partizaan | 08-01-14 | 15:45

@RooiePep. Dat laatste vind ik dan weer sneu voor de vrouw; die toch al in barensnood is. Eigenlijk zou er in zo'n situatie melding gemaakt moeten worden van vrouwenmishandeling, mishandeling door de echtgenoot welteverstaan.

Maria.1 | 08-01-14 | 15:45

Peter Emile | 08-01-14 | 15:17 |
Je post zou nog iets meer kracht uitstralen als je ook zou aangeven hoeveel allochtone studenten er dan waren die je vroegen de gehele scriptie voor hen te schrijven. In jouw huidige beschrijving kan dit er ook slechts 1 zijn.

RedBill | 08-01-14 | 15:45

Mijn zus is ambulanceCHAUFFEUSSE, kwam bij een islamitisch echtpaar voor een bevalling met complicaties. Haar mannelijke collega die ambulancebroeder (dus ook dokter) was mocht absoluut niet onder de jurk kijkken van vrouwlief. De man heeft uiteindelijk besloten om dan maar zelf zijn vrouw te vervoeren (ondanks afraden van huisarts en ambulance). Er moet gewoon een wet komen die mensen de keus geeft om geholpen te worden of niet. (Geweldplegen is daarbij ook een hulpafwijzing) Als zij liever hun sprookjesfiguur tevreden houden, dan dat zij het kreperen van hun vrouw willen voorkomen. Dan verdienen ze een miskraam

RooiePep | 08-01-14 | 15:40

Als je echt ziek bent, boeit het geslacht van je arts NIETS.
Feynman | 08-01-14 | 14:15 |
Zo zou het inderdaad moeten zijn.
Twintig jaar geleden al (!) zag je discriminatie van de seksen op de eerste hulp en in de huisartspraktijk.
In die twintig jaar is er niets veranderd, eerder tegenovergesteld: dat de islamitische patiënt op zijn wenken bedient wordt. Soms zelfs als beloning voor agressief gedrag.
Onze hulpverleners worden op verschillende fronten gehinderd en belaagd, de overheid heeft hen tot nu toe in de steek gelaten.

datzouzomaarkunnen | 08-01-14 | 15:32

Bloodzone... leuk om te lezen dat je gelijk mailt naar het VU... Zouden meer moeten doen!!! Ik bestook al tijden diverse politici met mijn onvrede etc. Het leuke is dat je toch altijd iets terug krijgt... niet echt de antwoorden waar je op gehoopt had. Maar ik laat me horen en accepteer het niet dat er zoveel gesjoemeld wordt door allerlei figuren, die de allochtonen steeds meer door onze strot duwen. Dus vandaar mijn protest... chapeau!!! Annabel je bent en blijft de held....

HdJ& | 08-01-14 | 15:31

O, dit verklaart een en ander: Welke vragen stellen studenten in de opleiding?
Drs. Mohamed Ben Ayad, islamitisch geestelijk verzorger
In de geneeskundeopleiding lopen studenten tegen allerlei vragen aan, bijvoorbeeld: Mag je iemand van een andere sekse onderzoeken? Hoe gaan we om met patiënten die een ongeneeslijke ziekte hebben? In deze workshop bespreekt drs. Mohamed Ben Ayad de dilemma’s van (moslim)studenten geneeskunde.

Rondleiding
Mw. Omaima el Tahir en mw. Casey Grandbois
Een rondleiding bij de nieuwe spoedeisende hulp (SEH), de multiculturele keuken van VUmc, een collegezaal en de gebedsruimtes.

Klinische les over diabetes
Mw. drs. Karima Farhat, internist en nefroloog

Maria.1 | 08-01-14 | 15:30

Hey Geert, soms twijfel ik wel eens. Je bent niet altijd even zinnig bezig.
Nu ben ik weer 100% overtuigd en ik ga toch op jou stemmen.
PVV als grootste. Plz.

ObiWannabee | 08-01-14 | 15:26

Ik ga in Zwitserland wonen. Verdomme wat houd ik van dat land. Lage belastingen, welvaart, werkgelegenheid, geen euro en geen EU. En een strenge immigratiewetgeving. En een directe democratie. Ik kan nog wel even doorgaan.

DerKaiser30 | 08-01-14 | 15:24

Onvoorstelbaar dat dit kan en mag. Verders is alles al gezegd hierboven.

bonje | 08-01-14 | 15:22

Als arts moet je de artseneed afleggen. Daarin staat onder meer dat je er voor moet waken dat de zorg toegankelijk blijft. Als vrouwen geen mannen hoeven te onderzoeken wat is dan het vervolg: dat men alleen nog mensen hoeft te helpen met hetzelfde geloof?

Maria.1 | 08-01-14 | 15:22

RembrandtvanGein | 08-01-14 | 15:00 |
Die 'empowerment' is een stap terug, is niet het sterlker maken van de positie van de vrouw, maar het zwakker maken van de positie van alles en iedereenrond die vrouw, een monuculturele knieval dus. Wat men nodig acht is om via deze knieval alle bezwaren bij de moeders, en via de moeders bij het gezin, de familie en het hele sociale netwerk wegnemen. Negatief feminisme.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 15:22

Volgens mij is er (nog) weinig aan de hand. Ten eerste staat er nergens dat het antwoord "nee" zou zijn op de vraag "mag ik een man onderzoeken". Daarbij is het volgens mij (nog) steeds zo dat discriminatie op basis van geslacht niet mag als hulpverlener. Volgens mij mag je in dat geval gewoon ontslagen worden. Net zoals elke (Islamitische) balie medewerker bij de gemeente gewoon iedereen MOET helpen en niet kerels mag weigeren te woord te staan omdat ze man zijn. Kortom, de betreffende moslima's moeten ook mannen onderzoeken als ze geneeskundige willen worden. Als je niet perse met mannen in de weer wilt kan je gynaecoloog worden, kinderarts of hersenchirurg. Ik kan me voorstellen dat een (islamitische) vrouw nu wellicht niet direct teelbal expert moet of wilt worden.

Ook in (streng) islamitische landen onderzoeken artsen patiënten van een ander geslacht. Dus waarom zou het hier een probleem zijn?

harstef | 08-01-14 | 15:20

Over een paar jaar volgt de vraag of vrouwen zonder boerka over straat mogen. Wat zijn die wijven van de HvA ongelofelijk dom. Was het niet ook de HvA waar ze het normaal vonden dat een docent geen handen van vrouwen schudt? Afschrijven die school of verplaatsen naar Islammabad.

The real McCoy | 08-01-14 | 15:18

De ooit eerbiedwaardige VU is de laatste jaren een islamitisch bolwerk geworden. Of beter: een bolwerk van islamitische 'studenten' en meebuigende, verondersteld hoog opgeleide, autochtone dhimmi's. En met name dat 'hoog opgeleide' verontrust mij nog het meest.

Twee dingen: vorig jaar had ik een afspraak met iemand bij de hoofdingang van de VU. Ik was te vroeg, waardoor ik een kwartier moest wachten. Ik was verbijsterd over wat ik daar in dat kwartier naar binnen en buiten zag lopen; afgezien van de niet meer te tellen hoofddoeken en pluisbaarden, een verontrustend aantal volledig in zwarte rouwlakens ingepakte meiden, kijkend door een soort brievenbus, zelfs met zwarte handschoenen aan (het was ongeveer 30 graden buiten!).

Dat het obscurantisme van een primitieve macho-ideologie onze universiteiten op deze manier binnendringt, vind ik even verbijsterend als alarmerend.

Eerder had ik al diverse malen moeten lezen over islamitische studenten aan d VU die op hoge toon een gebedsruimte eisten en uit protest tegen het uitblijven daarvan, demonstratief gingen bidden in de trappenhuizen van de VU-gebouwen. Het hoofd naar het oosten, de kont naar het westen.

Het tweede verschijnsel waardoor ik het vertrouwen in een wetenschappelijk instituut als de VU volledig ben verloren was het volgende:

Vorig jaar verdiende ik als Neerlandicus en oud-dagbladredacteur wat bij door het corrigeren van scripties van studenten. Daartoe had ik advertenties opgehangen o.m. op de prikborden in de hal van het hoofdgebouw van de VU.

Ik heb een paar Nederlandse studenten over de vloer gehad die ik prima kon helpen met hun scriptie. Maar het merendeel van de reageerders op mijn advertentie bestond uit allochtone studenten. Met uitzondering van één van die allochtone studenten, vroegen die allemaal - en het waren er nogal wat - zonder uitzondering of ik hun scriptie niet wilde corrigeren, maar schríjven. Van A tot Z schrijven, dus. Want ze hadden 'geen tijd' of ze moesten 'een andere scriptie afmaken'.

Ik heb al deze studenten geweigerd te helpen.
Maar het gaf een verbijsterend inkijkje in hun frauduleuze mentaliteit én het kennelijke onvermogen van deze studenten om zelf een fatsoenlijk werkstuk af te leveren.

Sindsdien heb ik geen hoge pet meer op van dat hele instituut VU, en als ik ooit voor het een of ander naar het ziekenhuis moet, twijfel ik erover of ik wel ooit in het VU ziekenhuis geholpen wil worden, ook al ligt dat min of meer bij mij om de hoek.

Peter Emile | 08-01-14 | 15:17

Het vreemde is dat alleen de PVV zich hier druk over maakt.

i-Wonder | 08-01-14 | 15:16

Dit land is heel hard op weg om definitief naar de filistijnen te gaan. En het ergste is dat er vele Nederlanders er onvermoeibaar en enthousiast aan meewerken. Domme, domme schapen.

balustrade | 08-01-14 | 15:13

Een gevalletje 'Vitesse'.

Boy Cot | 08-01-14 | 15:11

Gemiste kans.
Had die Kamervragen ook in het Turks en Arabierisch moeten stellen.

klön | 08-01-14 | 15:09

*First do no haram*

Aldus de nieuwe, op islamitische leest geschoeide, eed.

Wolveshead | 08-01-14 | 15:08

Bij de behandeling van moslimpatiënten gewoon standaard een arts van de tegengestelde sexe het onderzoekshok insturen. Graag of niet. Moet je dan eens kijken hoe de zorgkosten kelderen.

goedverstaander | 08-01-14 | 15:07

Die vraag moet je zelf niet stellen, je dient ieder te helpen die jouw hulp nodig heeft ongeacht kleur of geloof.
Anders heb je op die opleiding niets te zoeken.

rick42 | 08-01-14 | 15:04

Heel leuk stukje over het competentiebeleid van mw. Croiset

Croiset: “Wij moeten dus aandacht besteden aan empowerment van onze allochtone studenten en aan culturele competenties van onze autochtone studenten. Dan snijdt het mes aan twee kanten.”

Hoezo.

www.med.vu.nl/nl/nieuws-agenda/nieuws-...

RembrandtvanGein | 08-01-14 | 15:00

Zusters dienen a priori lekkere mokkels te zijn die geen vragen stellen, punt!

de directeur | 08-01-14 | 14:59

Ben voorstander van gescheiden ziekenhuizen. En zelfs bereid voor blanke gezondheidszorg/onderwijs meer te betalen. Dit is een win/win situatie!

Bogart | 08-01-14 | 14:55

Koning Willy | 08-01-14 | 14:48 | + -1 -
Heb je een punt.

Artsen hebben niks te weigeren, is gewoon hun werk. Al helemaal niet op basis van seksistische vooroordelen, doorgaans ontsproten aan de garnalenbreinen van zandbakdebielen.

Dat soort mensen gewoon het vak uittrappen, met Berufsverbot rest vh leven.

Itzamná | 08-01-14 | 14:55

Stapje voor stapje komen we dichterbij een samenleving waarin de zorgverzekeraars gaan bepalen welke behandeling je krijgt en wie ervoor in aanmerking komt. Lijkt me een groter schrikbeeld. Ik vind het trouwens prima dat moslima's voorlichting krijgen. Heb liever dat ze besluiten om geen arts te worden, dan dat ze na de opleiding besluiten het vak niet te beoefenen aangezien ze hier in Nederland ook mannen moeten behandelen.

Borrelende Boris | 08-01-14 | 14:54

Djengo123 | 08-01-14 | 14:09 |
Het bezwaarlijke is dat dit verkocht wordt als 'multicultureel', terwijl in feite hier tegemoet wordt gekomen aan maar één cultuur, namelijk de Islamitische. Ben dan eerlijk en zeg dat ook. Ze dan hardop dat je het niet meer aandurft om die cultuur tegen het hoofd te stoten, dat je maar al te graag bereid bent om voor die ene cultuur uitzonderingen te maken en deze bereidheid structureel in te bouwen.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 14:53

Universiteit maar overplaatsen naar Madurodam... kleingeestig is niet geestig maar kleintjes.

duitse herder | 08-01-14 | 14:53

Verander die uitnodiging eens in: blanke mannen met blond haar en blauwe ogen. Dan is Nl te klein.

genoegisgenoeg | 08-01-14 | 14:52

Linkse bolwerken die universiteiten.

Sjaak uit Dordt | 08-01-14 | 14:52

*bek open valt*

Hedge_it | 08-01-14 | 14:51

@ Itzamná | 08-01-14 | 14:40: de vragen zijn dan ook andersom: mag een vrouwelijke arts weigeren een mannelijke patiënt te behandelen? En mag een mannelijke arts een vrouwelijke patiënt weigeren?

Koning Willy | 08-01-14 | 14:48

Het is natuurlijk ook wel logisch. Als je daar als patiente verrot gereden en openliggend half lijk ligt te wezen, dat een arts daar geil van wordt en maar een één ding denkt. Dat moeten we niet willen.

Kloof2012 | 08-01-14 | 14:45

Mensen die een ziekenhuis binnenkomen voor een behandeling en niet door de toevallige man of vrouw van dienst behandeld willen worden gewoon gelijk naar huis sturen.

In feite is de VU apartheid aan het institutionaliseren. Op die manier (aargghhh) worden nieuwe Freekjes gekweekt - moeten we dat willen met z'n allen?

Los daarvan, iedereen heeft het recht NIET behandeld te worden.

Itzamná | 08-01-14 | 14:40

Hele land is aan het verloederen, triest.

ilse | 08-01-14 | 14:37

Zie je van binnenuit operen ze gezamenlijk met de linkse ronselaars en duwen ons steeds meer door de strot. En we stonden erbij en keken ernaar. Ik word echt zo onpasselijk van al deze berichtgevingen.

HdJ& | 08-01-14 | 14:36

Dit is inderdaad om van te kotsen danwel huilen.
Het proces van achteruitgang ipv vooruitgang is goed op snelheid aan het komen.

panadol | 08-01-14 | 14:36

Ik ben bijzonder teleurgesteld dat ik tijdens een korte tijd op de VU een universitaire studie heb gevolgd. Wat een fiasco.,,

Thoth | 08-01-14 | 14:33

ik word héél bang van de gedachte dat dit uit het brein komt van een prof. dr. directeur VUmc School of Medical Sciences en een drs. projectleider interculturalisatie.
ben ik nou zo slim of zijn zij nou zo dom??

Dutch Peanut | 08-01-14 | 14:33

@Lacan | 08-01-14 | 14:17 | + -1 -
Ah. *vingerwappermodus* de PVV heeft een zeer goed punt maar die tóón hè, die toooon.
Weet je wíe pas niet serieus te nemen zijn Lacan? Fatsoensfascisten die het, zodra het de PVV betreft, altijd over de vorm hebben en nooit over de inhoud.

KoninginWildemina | 08-01-14 | 14:30

Halal borrel??

newray | 08-01-14 | 14:29

En dan is het nu tijd om Wilders belachelijk te maken en keihard door te gaan met die islam shit... iedereen een pvda paspoort en alle geneeskunde wijven een rifleuter...

De Anaalprofeet | 08-01-14 | 14:29

Dat is vooruitgang, dat is wetenschap, aan de VU heeft men voor het eerst iemand postuum vermoord.

Jonkheer Wttewaall | 08-01-14 | 14:25

Wie er aan het hoofd staat van VUmc?
Wouter Bos, PvdA.
Ook wel Wouter Boslim genaamd.

Professor Superhirn | 08-01-14 | 14:24

als religie een stem gaat krijgen binnen de geneeskunde, dan kunnen we die hele opleiding wel schriftelijk en met welgeteld 2 woorden afdoen; GOD BESLIST.

poldergeiz | 08-01-14 | 14:24

Lacan | 08-01-14 | 14:17 | + -2 -
Ooit was er een campagne (betaald van uw belastinggeld)dat de politiek Jip & Jannike taal moest spreken. Zodat het voor iedereen duidelijk was wat er gezegd en bedoelt werd. Is door meeste politieke partijen en bestuurders niet zo opgepakt. PVV daartegen, die toen nog niet eens bestond, heeft het wel begrepen. Gewone taal, welke het grootste deel van de bevolking thuis gebruikt. Zodat iedereen het kan begrijpen. Niks mis mee! Of je moet meer van arabisch houden.

byebyeholland | 08-01-14 | 14:23

Ben niet zo van de PVV maar ik sta achter iedere vraag

sohee | 08-01-14 | 14:23

"De dag eindigt met een borrel en hapjes. De vrouwen zijn enthousiast. Gerda Croiset vraagt de deelnemers hoe zij staan tegenover aanwezigheid van mannen volgend jaar. Unaniem geven ze aan dat ze het wel heel fijn vinden, een dag met vrouwen onder elkaar. De drempel is voor sommigen wel veel lager, juist door aanwezigheid van alleen maar vrouwen. ‘Laat die mannen maar een mannendag organiseren!’"

Ga. Eens. Heel. Snel. Deaud.

Kameroudste | 08-01-14 | 14:22

De ontwikkeling van de maatschappij wordt bepaald door de richting van het gemiddelde. Met de import van middeleeuwse culturen, die ook nog eens enorm worden gestimuleerd door positieve discriminatie, werpen we onszelf weer eeuwen terug. Helaas is die middeleeuwse cultuur ondertussen zo ingeburgerd in alle systemen dat de kracht achteruit te groot wordt om nog tegen te houden. Ergens een nieuw land stichten helpt misschien nog. Dit land is reeds naar de klote geholpen.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 14:21

Dag mevrouw Al- Houdouidi! Goedemiddag. Hoe gaat het met u? Goed geslapen? Ik ben uw arts, mijn naam is de Vries, en ik zou met u graag even doornemen hoe we het onderzoek van vanmiddag gaan invullen.

Antwoord : Is niet goed! Niet goed! Moet zijn vrouw, gein man. Nee niet goed. Iek ben heel verdrietig. Moet familie belle. Waar kan klacht indienen? Met jou niet praten. Waar is mijn man? Hij met u praten.

bello | 08-01-14 | 14:21

Die andere partijen. Doen die nog wel eens aan kamervragen?
Godsammekraken | 08-01-14 | 13:57 | + 18 -

Ja hoor, vooral de SP, die is geloof ik samen met de PVV koploper in kwantiteit van kamervragen (dit zegt dus niets over de kwaliteit van de vragen, zowel bij SP als bij PVV)

Brulboei_61SB | 08-01-14 | 14:21

truusch | 08-01-14 | 14:06 | | Reageer+
Het is een vrouwendag en u komt met mannelijke gynaecologen.....

aardappelninja | 08-01-14 | 14:21

Inderdaad Lacan. HEY WILDERS, lul! Wanneer laat je die Kamervragen nou eens formuleren door iemand die NIET van niveau stamkroeg / Sunwebvakantie / Laagopgeleid / HansTextiel / Wibra / Skoda is? Dan wordt het misschien ooit nog eens wat. Nu neemt toch niemand dat serieus.

Kameroudste | 08-01-14 | 14:21

"Deze bijeenkomst is bestemd voor vrouwelijke geneeskunde studentes en hun vrouwelijke familieleden en vriendinnen"

Ik word dus gewoon godverdomme weer godsgruwelijk gediscrimineerd hier! Wat een land...

Kameroudste | 08-01-14 | 14:18

Begint steeds meer te lijken op die brand in een Afghaanse (?) school. De meisjes mochten het gebouw niet uit zonder hoofddoekje waardoor onnodige slachtoffers vielen. Binnenkort ook in ons eigen Nederland?

witwas | 08-01-14 | 14:18

Het probleem is dat de PVV wel een punt heeft maar door de manier van vragen en taalgebruik voor mij een absolute no-go is. Je neemt ze gewoon niet meer serieus zo. Jammer voor de inhoudelijke discussie.

Lacan | 08-01-14 | 14:17

Wat komt hier na?
Een workshop voor blanken met als thema "Mag je iemand met een getinte huid onderzoeken?"

RockBock | 08-01-14 | 14:17

Wat vindt beroepsfeministe Asha Tuinbroeke hiervan?
Ik gok op: heel erg moslim- geëmancipeerd.

KoninginWildemina | 08-01-14 | 14:16

De bijeenkomst is "slegs vir vrouw". Apartheid. Deja. VU.

Lewis Lewinsky | 08-01-14 | 14:16

-weggejorist-

Bloodzone | 08-01-14 | 14:16

@truusch
Dit is niet een dag voor patiënten, maar voor artsen in opleiding. Bovendien druk jij een persoonlijke wens uit, terwijl het hier om een godsdienstige bepaling gaat.

koekenpeder | 08-01-14 | 14:15

Wat leuk de reacties zijn alsnog geopend. Dit is trouwens een non-probleem. Echte fundamentalisten geloven niet in de medische wereld, maar in de goddelijke voorzienigheid. Die gaan naar de moskee in plaats van het ziekenhuis. In plaats van de wachtlijst kiezen ze voor het bidbankje.

Als je echt ziek bent, boeit het geslacht van je arts NIETS.

Feynman | 08-01-14 | 14:15

Als mannelijke artsen geen vrouwen mogen onderzoeken (en andersom) van die achterlijken, excuus, achtergestelden, pardon, 'cultuurverrijkers' (proest), dan rotten ze toch op. Wees verdomme blij dat je in een land woont met goede medische voorzieningen. Maar nee, dat kudtvolk moet weer iets aparts hebben. Ik weet nog wel wat: rot op naar de zandbak waar je deze discussies niet hoeft te voeren, omdat de sharia daar al geldt.

Pikkestrijder | 08-01-14 | 14:14

@ Ommie de HaatMoker | 08-01-14 | 14:11 : de "Vrije" universiteit is ook nooit vrij geweest. Vrij is gebruikt als een eufemisme voor anders. Dit is gebruikt om het reformatorische gedachtengoed onder te brengen op een eigen universiteit.

Koning Willy | 08-01-14 | 14:14

-weggejorist-

W. Eldenkend | 08-01-14 | 14:12

Is het ok om een zieke moslimman die een vrouwelijke arts afwijst te laten sterven? NEE!! Nouja vooruit dan.

Hjalmar | 08-01-14 | 14:12

De vraag: "mag ik iemand van de andere sekse onderzoeken?" is heel simpel te beantwoorden: JA, DAT MOET. Als je dat niet wilt moet je geen geneeskunde gaan studeren.

Koning Willy | 08-01-14 | 14:11

De VU is niet zo heel vrij meer, en een Universiteit kan je het ook niet echt meer noemen ha!

Ommie de HaatMoker | 08-01-14 | 14:11

Buiten wordt er geluisterd naar argumenten en maken academici vervolgens een vrije afweging. Natuurlijk mogen geneeskunde studenten naar een workshop van iemand met totaal andere denkbeelden. Het wordt pas een ramp als halve zolen dat gaan verbieden of er kamervragen over gaan stellen.

Wester82 | 08-01-14 | 14:11

@Einde van de Domheid | 08-01-14 | 14:06
Zodra er klappen op het voetbalveld worden uitgedeeld, spreekt men ook van handbal.

blinde kip | 08-01-14 | 14:11

Vroeger had je nog liberalen, zoals Thorbecke en Van Houten, die hun best deden om de democratie en de rechtstaat te verbeteren. Nu moeten we het doen met Rutte en Pechtold.

SamKoeman | 08-01-14 | 14:10

Cuyahoga | 08-01-14 | 14:03
.
Idd.. laat de PVV maar weer eens trachten d.m.v. een peperig geprijsde Kamervraag deze gang van zaken in het collectieve bewustzijn te manoeuvreren. Niemand kan zich dan later bij zijn of haar nazaten excuseren met een laf;' Ik wist het niet!'.
.

pluizigkroeshaar | 08-01-14 | 14:10

Over een tijdje zijn dit soort vragen niet meer nodig. Dan is het evident dat de ongelovige niet geholpen hoeft te worden. Dan is het uw eigen schuld, had u maar in allah moeten geloven. Dan is allah niet aanbidden net als roken zeg maar.

Robertski | 08-01-14 | 14:10

Strijd tegen islamisering OK (en eigenlijk elke religie dat is), maar dit is echt spijkers op laag water zoeken. Zal me wel veel minkudo's opleveren, maar dat interesseert me geen bal.

Djengo123 | 08-01-14 | 14:09

En waarom zijn voetbalclubs niet gemengd?
(Aldus Joram van Klaveren)
Dat speelt de islamisering wel in de hand!

Einde van de Domheid | 08-01-14 | 14:06

Lekker boeiend weer.
Ten eerste zie ik alleen een vraagstuk. Ik zie nergens dat de andere sekse niet behandeld kan en mag worden.

Heerlijk populistisch weer dit.

Persoonlijk wil ik geen mannelijk gynaecoloog.
Waarom zou ik dat niet gewoon kunnen aangeven?

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten.
Ik werk keihard voor mijn geld en betaal genoeg belasting om mijn steentje bij te dragen aan de verzorgingsstaat.

Dan neem ik aan dat ik toch zeker zelf wel mag bepalen wie er aan mijn lijf zit.

Ik ben ook absoluut niet de enige vrouw die er zo overdenkt. Genoeg werk voor deze groep, zij willen misschien niet aan een man zitten en ik wil niet dat een man aan mij zit(uitzonderingen daar gelaten).

truusch | 08-01-14 | 14:06

Sekse-scheiding is per definitie islamisering?
Dat is net zoiets als comadrinkenreductie = zelfislamisering!

Einde van de Domheid | 08-01-14 | 14:05

We geven steeds weer een metertje van ons gedachtengoed en waarden prijs. Steeds maar weer. Tot er niets overblijft.

Ars Vivendi | 08-01-14 | 14:04

Ach, een beetje controversieel, maar wellicht wel verstandig om er discussie over te voeren.

In ieder geval, ik zie dat geenstijl de VU lekker aan het bashen is de laatste dagen :P

CheeseHead1992 | 08-01-14 | 14:03

Gelukkig hebben we de PVV nog die hier vragen over durft te stellen terwijl de rest van de partijen hun hoofd weer in het woestijnzand steekt.
OK, de vragen kosten dan wel ongeveer € 112.567,89 per stuk (het exacte bedrag weet JQ wel), maar dan heb je ook wat.

Cuyahoga | 08-01-14 | 14:03

Waarom zijn mannen niet welkom?
Ohja vrouwendag: dat staat annu nu volgens multicultistan weer voor gescheiden kennisdagen, zwemlessen en binnenkort ook weer bussen en klassen, als je de multiculties hun zin geeft

(En let op: Multiculties zijn niet allochtonen maar blanke socialistische mannen en vrouwen van boven de 55)

frotteurist frenkie | 08-01-14 | 14:03

Tuinbroekdag...

Parel van het Zuiden | 08-01-14 | 14:02

Figuren die zich op basis van geloof zich niet door een medicus van het andere geslacht willen laten behandelen, mogen van mij letterlijk doodvallen.

Dömper | 08-01-14 | 14:01

Een multiculturele vrouwendag die helemaal in het teken staat van de islam. Kunnen de niet-islamitische vrouwen zich niet eens roeren?

koekenpeder | 08-01-14 | 14:00

"Wilt u door een sji-itische of een soenitische arts onderzocht worden?"

VanBukkem | 08-01-14 | 14:00

Normaal gesproken zou ik zeggen: 'Maatwerk en klantgericht, Chapeau!'.
In dit geval schrijf ik: 'Weg met middeleeuwse repressieve ontwikkelingen en àl hen die het eisen!'

Simon de Danser | 08-01-14 | 14:00

Ik vind het pijnlijker dat dit soort wijvon met behulp van veel geld opgeleid worden en vervolgens niet aan het werk komen omdat ze iemand van de andere sekse niet mogen onderzoeken van d'n Allah.

Weerduivel | 08-01-14 | 13:59

De VU accepteert dus nog steeds mensen met een Ibn Ghaldoun-diploma, begrijp ik?

Cuyahoga | 08-01-14 | 13:59

De uitnodiging leest:
"Multiculturele ontmoeting voor geneeskunde studentes en hun moeders."
Eigenlijk staat er:
"Ontmoeting speciaal gericht op studentes met Islamitische achtergrond, om hen en ook hun wellicht ongeruste moeders tre vertellen dat wij alles in het werk stellen om onvoorwaardelijk te buigen en te bukken voor De Verhevene."
Dit heeft geen ene reet met multicultuur te maken, maar met een eenzijdige knieval voor maar één cultuur, de Islamitische.
Multiculturalisme heeft zich verengd tot monoculturalisme, er is helemaal geen sprake meer vam een multicultuur.

Schoorsteenveger | 08-01-14 | 13:59

Volgens Peter Nijkamp, toponderzoeker van de VU, is de immigratie prima voor Nederland: "Een beetje stress in de samenleving is goed."

André van Delft. | 08-01-14 | 13:59

In mij vrije tijd doe ik aan amateur-gynaecologie.
Bevalt prima!

Ars Vivendi | 08-01-14 | 13:59

ONGELOOFLIJK dat dit kan !!!!!!! Fijn en dank u, mevrouw Nanniga dat u dit ongehoorde vrijwillige DHIMME-gedrag aan de kaak stelt, maar het zou wereldnieuws in Nederland moeten zijn.

We gaan niet alleen de PVV, maar ook alle partijen die voorwenden democratisch en/of liberaal te zijn, dit doorgeven. Dit kan gewoonweg niet !

giuseppen | 08-01-14 | 13:58

Gelukkig sjort de sociaal verpleegkundige bij de GGD nog wel zonder gezeur die wattenstaaf in mijn piemel.

blinde kip | 08-01-14 | 13:58

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie nergens staan dat het antwoord op de vraag of je iemand van de andere sekse mag onderzoeken met neen beantwoord gaat worden. Tevens is dit maar een deelvraagje tussen allerlei andere onderwerpen.

Spijkers op laag water wederom. Dat Nanninga hier een artikel aan wil wijden, soit. Maar dat de PVV weer belastingcenten gaat verspillen door hier hun voorgeprogrammeerde populistische en immer verontwaardigde kamervragen aan te besteden is ronduit belachelijk.

Mark Smith | 08-01-14 | 13:58

Dat ze ook leren 'prikken' is wellicht wel handig ter verdediging tegen de agressieve echtgenoten cq vrouwenhaters uit den vreemden.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 13:57

Dat de universiteiten verrot zijn wisten we toch al lang?!

nielsjuuh23 | 08-01-14 | 13:57

".. Kamervragen (m/v) van de PVV.."

Die andere partijen. Doen die nog wel eens aan kamervragen?

Godsammekraken | 08-01-14 | 13:57

"Mag je iemand van een andere sekse onderzoeken?"

Laat ze zich eerst maar eens druk maken over de vraag:
"Mag je iemand van een andere, of gelijke sekse genitaal verminken"
Die lijkt mij iets belangrijker.

Cuyahoga | 08-01-14 | 13:57

Ik blijf maar huilen.....

Lief meiske | 08-01-14 | 13:56

Ah.. Weer eentje in de categorie: 'Erger je niet, verwonder je slechts'...

Hoeftniet | 08-01-14 | 13:53

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland