Extreemlinks kaapt demonstratie voor Rishi
Gisteren gemist, vandaag in de rebound. De demonstratie tegen de uitspraak in de zaak Rishi. U weet wel, de agent is vrij alsmede vogelvrij. We hebben de beelden van Regio15 nog eens bekeken en wat blijkt? De demonstratie is gekaapt door extreem links (FOTO, tekst) en dat is dan ook de reden dat de boel uit de hand liep. Extreem links staat daar namelijk niet voor Rishi, die staat daar voor hun eigen gelijk, dat desnoods met geweld afgedwongen dient te worden. Dus een protest tegen politiegeweld wordt net zolang geprovoceerd door AFA, in dit geval schijnbaar door het slaan van agenten met stokken, totdat de politie stevig ingrijpt. Hey, kijk nou, "politiegeweld", maar dan als self fullfilling prophecy. Verrassend. O nee, toch niet. De Indymedia Brigade treitert net zolang door tot er een paar in de nek gegrepen worden en gaat dan overstuur jammeren over politiegeweld. Kansloos. Overigens niet de eerste keer dat de linkse fundi's over de rug van deze doodgeschoten jongen de bijbehorende emoties in hun voordeel proberen te keren. Vrij snel na de liquidatie van Rishi stonden ze ook al heibel te schoppen op Holland Spoor. Dus wat we toen zeiden, zeggen we nu nog maar eens een keer tegen de nabestaanden van Rishi: "blijf protesteren, blijf om antwoorden vragen bij politie, OM & overheid, eis dat de onderste steen boven komt, maar voorkom dat de dood van jullie vriend geclaimd wordt door derde partijen met ideologisch winstoogmerk. Zoals de politieke protestjunkies van Indymedia, AFA en Socialisme.nu." Het is maar goed dat de media, Twitter en de politiek zich hier net zo fanatiek afkeurend tegen uitspreekt als wanneer een paar PVV-tokkies zich gedragen als racistische galbakken. O nee, wacht...
Reaguursels
Inloggen".. voorkom dat de dood van jullie vriend geclaimd wordt door derde partijen"
Helemaal mee eens en al helemaal door die "Proto-De- Graafjes". Geef die familie ruimte om te rouwen en een degelijk onderzoek uit te laten voeren in een hoger beroep. AFA.. het zijn net lijkenpikkers (en bovendien een zeer slechte tekstschrijvers).
Voor de rest: jammer dat je doodgeschoten bent knul, maar je was vuurwapengevaarlijk, dreigde ermee, was buiten op de tijden dat je niet mocht, vluchtend van een agent, grijpend naar je binnenzak. 1+1=2
''Nederland laat je horen dat je woedend bent'' wordt gezongen door een Chinees met een Marokkanenaccent.... KOTS.
Nederland is niet rouwig om het overlijden van een crimineel in spé.
Verdomd! Ik ben het met 'm eens. Niet met de nuance, maar als dat zo zou zijn ben ik in de verkeerde panelen.
Ik heb mijn eerste bak koffie nog niet op. Dat zal het wel zijn.
Gebeurt niet vaak. Ik wordt er bleek van. Het is een aardbeving in mijn realiteitsbeleving.
Ik ben het met Quid eens.
"... na de liquidatie van..."
Duh...? Liquidatie?
Met dit soort opruiend taalgebruik ben jij geen haar beter dan die Indymedia gasten Quid.
" Waar is rechtvaardigheid". Ik zou d'r doen, dat bruine popje.
Rishi werd onder schot gehouden door drie agenten. Eén schoot, de twee anderen niet. Wie was er nu fout, de twee die niet schoten of de man die wel schoot?
@campion | 29-12-13 | 19:31
Wat is dat toch met jou, dat je altijd maar spreekverboden wil opleggen?
En laat dat gejullie maar achterwege.
Ik weet best dat Rishi geen straatverbod had. Ja, de gehele pers schreef die leugens, let wel, niet alleen De Telegraaf deed dat, maar alle media. Maar Rishi had geen straatverbod en geen avondklok.
@pistol-pete | 29-12-13 | 16:17
Dat geval van een keurige student die door de pliesie wordt doorgeschoten, dat jij als hypothetisch opvoert, is er in werkelijkheid al geweest.
Google maar eens op Michael Koomen, die twee jaar geleden op de Spiegelgracht in Amsterdam is doodgeschoten door agent Fred Buffing.
Net als bij Rishi werden over hem direct door de gehele pers leugens verteld: hij zou stijf hebben gestaan van de drugs (onwaar) dan wel dronken zijn geweest (onwaar), en zo meer. Ook toen koos het publiek zonder iets te willen uitzoeken de kant van de killer cop.
@tweetybird | 29-12-13 | 21:31 |
Ik praat geen onzin. Het is namelijk een feit dat ze deze melding serieus hebben genomen. Of dat terecht was dat doet er niet toe.
En daarvoor komen een teeven en een opstelten nou ook met een onzin verhaal over stroomstorinkje. Ze weten zelf ook wel dat niemand dat gelooft,maar wat maakt het uit. Zij hebben de macht en wij zijn lamme burgerlullen geworden die toch alles pikken.De heren doen zelfs geen eens meer moeite om nog een beetje de twijfel op te houden. Ze permiteren zich zelfs om met de grootst mogelijke onzin te komen,en lachen ons vierkant uit. Ja nederland 2014.Waar fouten van hoge heren al automatisch in de doofpot belandde. En wordt het wat moeilijker dan laten ze zich door dure advocaten steunen van ons belastinggeld,en anders hebben ze altijd als uiterste nog de steun van de d66 rechter. Zoals in deze zaak.
Sjongejonge.
De rechter heeft het onderzocht en is tot de conclusie gekomen. Daarmee is de agent vrijgesproken en dus voor de wet onschuldig. Daar kun je allerlei complotonzin rond verzinnen maar dat is flauwekul. Vrijspraak is onschuld. Klaar.
Patatter | 29-12-13 | 21:22 | + -1
Nou ja u bent echt de overtreffende trap van hoe verkondig ik onzin. Dus als de rechter morgen tegen u zegt u bent een terrorist,terwijl u dat niet bent,bent u een terrorist. Tsja de rechter heeft toch gesproken. Nee de rechter heeft wel gesproken maar zijn uitspraak is zeer dubieus te noemen,en lijkt niet geheel onpartijdig te noemen. Schijnbaar heeft de druk van het OM en de politiebond goedgewerkt. De uitspraak staat namelijk niet in verhouding met het feit dat de agent zich niet aan de protocollen heeft gehouden. Een bewezen feit. De uitspraak staat niet in verhouding met het feit dat de verdachte geen wapen bij zich droeg. De uitspraak staat niet in verhouding met de beelden waar de jongen duidelijk geen bedreiging vormde sterker nog hij rende weg, greep niet naar zijn zak en stond met zijn rug naar de agent toe ten tijde van het schot. Er was dus totaal geen sprake van ook maar enig gevaar voor de agenten. En daarmee maakt het de uitspraak van de rechter zeer dubieus,en lijkt ten doel te hebben ,foutje jammer,gauw in de doofpot,en we gaan weer gewoon verder.En zo is het nu in Nederland geworden. Alles wordt maar geslikt en gepikt door de burgers van de graaiers in de politiek,de fouten bij justitie en politie en de misdadige witteboorden. Maar ze hebben er totaal geen moeite mee dat een jongen van 17 de dood vindt door een grove fout van een agent en dan vinden ze het gek dat er zoveel corruptie van hoge lieden is gekomen. Nou dat komt door die burgers die zeggen ,ach ja foutje dus pech. En stop maar in die doofpot.
@tweetybird | 29-12-13 | 17:12 |
Blijkbaar kwam de Engelsman niet over als zijnde stomdronken, zeer vervelend en gewelddadig anders hadden ze zijn melding helemaal niet serieus genomen.
Hobbykip | 29-12-13 | 17:29 | + 3 -
Ik begrijp u was er bij. Schijnbaar.
Hmmm heb politie toch ook wel eens in vol ornaat zien uitrukken,door van horen zeggen,maar er bleek uiteindelijk niks aan de hand.
En in weze bleek er ook niks aan de hand want waar was het wapen dan.
U praat dus regelrechte onzin. Maar ik ben er niet om rishi te verdedigen. Ik kijk enkel naar de feiten. En zoals ik die bekijk zie ik dat het niet klopt. Ik kijk niet of het nu wel of niet een steelboefje was,maar gewoon puur naar het optreden,de filmbeelden en wat de agent verklaard heeft. En de beelden samen met de verklaring komen in het geheel niet overeen. En dat heeft niks te maken met of het nu wel een steelboefje was of niet zoals sommige hier met oogkleppen opkijken. Nee het gaat mij er om dat die agent weldegelijk verkeerd heeft gehandeld. En daarbij komt ook nog eens bij dat het een bewezen feit is dat de agent alle protocollen genegeert heeft. En dat de uitspraak gewoon droevig is. Een gemanipuleerde uitspraak gedaan onder druk van het OM en de politiebond. En ook al is het een steelboefje,dit kan gewoon niet door de beugel. Morgen is een niet steelboefje hier mischien de dupe van. Het is gewoon weer een gevalletje doofpot. Een doofpot die in nederland steeds voller wordt. De corruptie wordt steeds groter in nederland. Daarvoor ik vind het van vele reaguurders vreemde reacties. Zoals ik hierboven al schreef.ach ja het was een steelboefje dus oogkleppen voor wat betreft de grove fout van een agent. Totdat het hun eigen kind overkomt,dan wil ik ze wel eens horen. Ben benieuwd of ze dan zeggen niks aan het handje ,de agent stond in zijn recht ondanks zijn fout van het alle protocollen doorbreken,en liegen wat uit de beelden blijkt,want mijn kind ,was een steelboefje.
Sjongejonge.
De rechter heeft het onderzocht en is tot de conclusie gekomen. Daarmee is de agent vrijgesproken en dus voor de wet onschuldig. Daar kun je allerlei complotonzin rond verzinnen maar dat is flauwekul. Vrijspraak is onschuld. Klaar.
Maar ja vindt vele reaguurders hier toch niet bepaald consequent moet ik zeggen. Wel hel en verdoemenis spreken als de politiek iets in de doofpot willen stoppen,en nu ze duidelijk weer geen onderzoek willen is er niks aan het handje. Dus teeven en opstelten hebben gelijk als ze zeggen niks aan de hand,klein stroomstorinkje.,een steelbertje,niks aan de hand,kan gebeuren. Dus wst klagen jullie hier nog,sukkels. Niks aan de hand toch met die graaiers,niks aan de hand toch die fouten van politie,en justitie,want ja een boefje. En boefjes moeten de ddoodstraf,toch. Zie je nu hoe dom sommige reageren. Dus als ik het goedbegrijp van jullie, als steelbertje of graai van rey,of kornuiten wegrend mag de politie alle protocollen doorbreken en ze neerschieten. Ja het zijn toch steelboefjes. Zo reageren vele. Te belachelijk voor woorden. Nou ik hoop voor die reaguurders hun zoon of dochter niet ook ooit de fout ingaat ,en de agent de fout ingaat ,want dan kun je naar het graf van je zoon of dochter. Maar ja ,dan ook niet klagen,je zoon of dochter was niet anders als een steelboef en ook al maakt de agent een grove fout,negeert alle protocollen,het was geoorloofd. Pech voor jou.
@ #1: Het is heel triest dat deze jongen het leven heeft moeten laten. Laat daar geen misverstand over zijn.
gutgutgut | 29-12-13 | 18:17 |
Ik las gewapende overval. Betrokken bij steekpartij...
Bovendien mocht die jongen daar op dat tijdstip niet zijn.
Niet genoeg als waarschuwing voor die agent? Je zal er maar staan met als waarschuwing en vuurwapen gevaarlijk.
Ga jij even goed praten wat hij uitgevreten heeft.
Staat allemaal op zijn conto. Of ben jij ook zo'n type?
Het is maar een beetje van dit en een beetje van dat. Wat voor iemand ben je om dat goed te praten?
Je hebt gewoon met je klauwen van andermans spullen af te blijven.
Gut-etc wat ben je toch een ongelooflijk lutser om dit goed te praten.
-
gutgutgut | 29-12-13 | 18:24 |
Draaikolk | 29-12-13 | 17:35 |
"De knoet erover."
Ben jij van sharia4holland?
-
Jij bent niet helemaal jofel in je hoofd.
De knoet erover, ja!
Ik begrijp niet waarom ze zich niet richten tot de rechter die de uitspraak heeft gedaan. Die heeft het hele optreden ultiem getoetst.
-
Maar ondanks dat richten zij zich op de politiechef en burgemeester. Een beetje zinloos dus nu de rechter een oordeel heeft uitgesproken.
-
Komt een beetje over als demonstreren zonder redelijk doel. Demonstreren om het demonstreren.
Ze zeggen het zelf: Rishi is slachtoffer van ONSCHULDIG politiegeweld. Op 6:18 www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/...
En de aanhouding was zo tezien vanwege belediging "Raak me niet aan, kankergek"
www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/... Op 3:18.
Jullie hebben de familie van Rishi niks te wensen of te adviseren, met jullie voortzetting van de Telegraaf-propaganda smear campain over Rishi's 'straatverbod' 'draaideurcrimineel' zijn en verdere nonsens.
Extreem-linksen zijn ook extreem-racisten! Ze zijn eveneens tegen alles wat blank is (alleen, lullig voor ze.... ze zijn zelf vaak blank, en met een zwaar verknipte geest). Die gekkies denken zeker gespaard te worden als een Ali of Achmed zich opblaast ergens...
Ja, helaas zijn mijn eerdere reacties niet doorgekomen.
Wat is dat GS?
Enfin, nog maar een keer dan.
Dan clubje AFA is een eng, agressief clubje afkomstig uit krakerskringen.
Iedereen die er een andere mening op na houdt, wordt ter plekke in elkaar geslagen mocht je die mening ter plekke verkondigen.
Even deze link over de oorsprong van AFA:
nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistisch...
De redenatie van dergelijk ongewassen, werkschuw en stinkend voddenbalenvolk is als volgt: wanneer een niet- blanke een blanke iets flikt dan heet dat gewoon een misdaad en vaak wordt dan de vermeende problematische achtergrond van de dader er op zo'n manier bijgehaald dat het op de één of andere wijze toch een beetje de schuld van het blanke slachtoffer is dat hem/haar dit is overkomen.
Wanneer een blanke een niet- blanke iets doet wordt er door dit soort volk niet eens de aanleiding in overweging genomen, maar staan ze gelijk klaar om 'racisme!' te roepen.
Oftewel, dit soort figuren lijden aan een extreme en ziekelijke vorm van oikofobie en ook in filmpje wordt dat weer duidelijk gemaakt door de aanwezigheid van de welhaast verplichte show- allochtonen.
Kers op de taart is nu natuurlijk dat het om een blanke agent gaat die een gekleurde jongen neerschoot want nu kan de totaal uitgemolken Rodney King- kaart tenminste weer worden getrokken.
Pffff, ze hebben ook allemaal een mening, zeg!
Indymedia: "Vanavond om 20:00 lawaaidemonstratie bij politiebureau waar de arrestant momenteel vastzit"
Politie, sla dat tuig de tandjes, ik wil rust in de wijk...
gutgutgut | 29-12-13 | 18:17 |
Klein, smal en ielig doet niet terzake wanneer er een vuurwapen gevaarlijk is uitgegeven.
Het enige wat hier jammer is, is dat de knul niet wist dat hij als vuurwapen drager te boek stond op dat moment. En jammer dat hij niet bleef staan op verzoek van justitie.
Regel 1 wanneer je staande wordt gehouden door de politie, en je wilt geen persoonlijke schade oplopen, is het zaak de bevelen op te volgen.
Doe je dit niet, dan zijn de risico's voor jou. Als een andere goochemerd je dan al als vuurwapen drager bij de politie heeft gemeld, wel dan kan je er op wachten.
Black, zwart, bruin, geel, lekker belangrijk.
Ik vindt dat die dame beter iets anders in haar mond kan stoppen dan een microfoon!
@gutgutgut | 29-12-13 | 18:28 |
Dan heeft die Rishi even pech gehad zeg!
Hobbykip | 29-12-13 | 17:29 |
Zover ik weet heeft de politie met NS mensen gesproken.
En die hadden het weer van een zwerver.
Hearsay dus.
Draaikolk | 29-12-13 | 17:35 |
"De knoet erover."
Ben jij van sharia4holland?
Draaikolk | 29-12-13 | 17:35 |
Een paar inbraken had hij gepleegd. Verder was hij klein en smal. Ielig.
Niet echt iemand waar een bewapende professionele agent, geflankeerd door 2 ditto collega's "doodsbang" van zou moeten worden.
De zaak Rishi stinkt. Vandaar deze demonstratie.
denoorman | 29-12-13 | 17:58 |
Die zaken ga jij allemaal verliezen, Anders.
zeg maar jansen | 29-12-13 | 14:35 |
Leg eens uit wat je bedoelt.
Het hele zooitje oppakken en allemaal aanklagen wegens haatzaaien. Bij dubbel paspoort de nederlandse nationaliteit afnemen en ze het land uitknikkeren. Bedankt!
Leo* | 29-12-13 | 16:47 |
Dat waren een paar kantjes vol.
Misschien moeten die nabestaanden eens bij zichzelf gaan afvragen waar het daadwerkelijk fout is gegaan en waarom ze ZELF NIET eerder hebben ingegrepen. Die Rishi was geen lieverdje, zoals we inmiddels weten.
-
"Natuurlijk is het de schuld van de politie!". Wat een BS!
@ Nabestaanden: beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn. Waar waren jullie toe Rishi jullie nodig had om op het rechte pad te komen?
-
Over die onrendabele ultra linksch menschen is al het nodige gezegd. De knoet erover.
@tweetybird | 29-12-13 | 17:12 |
Blijkbaar kwam de Engelsman niet over als zijnde stomdronken, zeer vervelend en gewelddadig anders hadden ze zijn melding helemaal niet serieus genomen.
Links keihard kapot maken, het zou een officiele sport moeten worden.
Maar helaas verlaag ik me dan tot hen die ik verafschuw.
Misschien voor de objectieve duiding een linkje naar het strafblad en andere "daden" van het ventje?
Leo* | 29-12-13 | 16:47 | + 1 -
Nou ik zie daar het nut totaal niet van in. Zegt alleen dat het een boefje was.
Maar dan nog blijft het feit dat de agent zich niet aan het protocol heeft gehouden,en geeft nog niet het recht om zomaar te schieten. En zijn strafblad heeft weinig te maken met het moment waarop de agent schoot zonder zich aan het protocol te houden. En die rishi geen wapen had. Dus in principe niet echt strafbaar opstelde als alleen dat hij wegrende. Uit de beelden blijkt toch wel duidelijk dat hij geen bedreiging vormde. En dat is waar naar gekeken moet worden. Niet of het een boefje was want dat kwam de politie wel erg makkelijk uit. En werd wel zeer benadrukt om te vergoeilijken. Maar morgen is het niet een boefje,want er wordt duidelijk niks van geleerd,zo laat de rechter wel zien. Dat noemen ze nu klasse justitie. Een teevenlaartje. Het in een grote diepe put laten verdwijnen van fouten door politie en justitie.
@pistol-pete | 29-12-13 | 16:45 |
Blijkbaar was de verklaring van de Engelsman op dat moment niet zo twijfelachtig.
Hobbykip | 29-12-13 | 16:50 | + -1 -
Ik heb wel wat ervaring met engelsen in Den haag om die tijd. Meestal stomdronken,zeer vervelend en geweldadig door de dronkenschap. Vandaar dat engelsen meestal tegen een uur of half 1meestal uit cafe`s gedondert worden. Omdat ze dan zeer vervelend worden. En ik kan je zeggen dat dat bij de politie in Den Haag zeer goed bekend is. Dus de verklaring van de engelsman kan zeer twijfelachtig geweest zijn.
@pistol-pete | 29-12-13 | 16:45 |
Blijkbaar was de verklaring van de Engelsman op dat moment niet zo twijfelachtig.
@BekiekUtMoar | 29-12-13 | 13:11
Zie je wel dat hier allemaal vriendelijke mensen reaguren!
Snappen het allemaal!
Misschien voor de objectieve duiding een linkje naar het strafblad en andere "daden" van het ventje?
@dlseth_ | 29-12-13 | 16:31 | + 0 -
Ik geef aan dat er 1001 aannemelijke redenen zouden kunnen zijn waarom iemand zich onttrekt van aanhouding, die het niet rechtvaardigen om iemand dood te schieten. Slechts de twijfelachtige verklaring van de Engelsman en het voldoen aan een signalement is te mager om iemand achter in zijn nek te schieten.
Kijk links probeert gewoon tweedracht te zaaien zoals gewoonlijk. Die gaan wat dat betreft letterlijk over lijken. Toch is het wel zo dat ik er wel van overtuigd ben dat de zaak met rishi stinkt. Dat is mijn mening. Ik kijk alleen maar naar de realteit en de bevindingen van de zaak en het beeldmateriaal. Ook kloppen verklaringingen niet zoals dat hij naar zijn zak gegrepen zou hebben. Dat laat het beeld niet zien. Waarbij dus duidelijk is dat de agent de waarheid niet zegt. Ook het protocol is niet gevolgd. En vrijspraak zou dus gewoon niet kunnen. Er zou gewoon een gedegen onderzoek moeten komen,en nu wordt het in principe gewoon in een diepe put gedumpt. Iets wat niet kan. De uitspraak van de rechter is een vreemde uitspraak. En duidelijk is dat die rechter onder druk van het OM en de politiebond dit gedaan heeft. En dat is zeer kwalijk. De jongen komt er niet mee terug,maar toch zouden wij dit als burgers niet moeten willen. Want hiermee is iedereen in principe vogelvrij als meneer agent een rot dag heeft of niet nadenkt en doet. Zonder zich aan de protocollen te houden. Er wordt op zo`n manier niks van geleerd en dat is toch zeer stom te noemen. Politiescholen zouden er meer op in moeten spelen dat protocollen gehandhaafd blijven. En dat er consequenties aanzitten als die niet nagevolgd worden. Anders zijn we dadelijk niet meer veilig voor de politie. Politie die juist gaat over onze veiligheid. En veel mensen zien mischien geen verlies aan rishi omdat het volgens de gelikte media een boefje zou zijn,maar niemand verdiend om zo te eindigen als dat niet had gehoeven als het protocol was gevolgd. Dus weldegelijk een fout van de agent in kwestie. Wel een fout die onnodig iemands leven heeft gekost. Maar onthoud wel als burger mischien ben jij niet een echt boefje en sta je te wildplassen,en de agent houd zich niet aan het protocol,dan kun jij het zijn. Van grove fouten behoor je te leren opdat je ze kan voorkomen,en deze rechter zegt niks aan het handje. Alles in orde,terwijl hij weet dat er wel grove fouten zijn gemaakt. Maar ja we zullen maar zeggen de agent is al zo in de media gekomen,dat is al genoeg straf ,toch. Net als de kopschoppers.
@dlseth_ | 29-12-13 | 16:31 | + 0 -
Je zou inderdaad zeggen dat ik mezelf daar tegen spreek. Het verschil is echter dat je in Nederland onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is. Zolang het niet zonder redelijke twijfel vaststaat dat de verdachte wegrent omdat hij een wapen bij zich heeft, mag daar ook niet met zulke ernstige gevolgen naar gehandeld worden. Ik mag daarom ook stellen dat het evengoed zo had kunnen zijn dat hij wegrende vanwege het straatverbod, of omdat hij bijvoorbeeld had wildgeplast. Ik wilde hiermee aangeven dat de agenten niet zomaar mogen invullen waarom de verdachte wegrent en er vanuit mogen gaan dat dit zou zijn omdat hij gewapend was.
-weggejorist-
-weggejorist-
@gutgutgut | 29-12-13 | 14:19 In mijn vrije tijd rust ik uit van het zware werk die ik moet verrichten zodat deze non verrijking ook kan schijten.
@pistol-pete | 29-12-13 | 16:17
Op punten 1 en 3 spreek je jezelf echter tegen. Men zou het vuur niet moeten openen want men wist niet dat men hier te maken had met een verdachte met reeds een criminele achtergrond. Een aanname; maar wel een redelijke.
Daarna stel je echter dat ze ook niet het vuur hadden moeten openen want het is aannemelijk dat de verdachte enkel wilde ontkomen aan vervolging voor het schenden van zijn straatverbod. Dat mag je dan ook niet meenemen als argument om het vuur niet te openen, omdat de betreffende agent dus niet wist wie het was en dat hij mogelijk enkel vluchtte vanwege een straatverbod.
Kut volk hier werk ik me kapot voor.
Hoewel ik van mening ben dat Rishi absoluut geen gemis zal zijn voor de maatschappij, ben ik ook van mening dat de politie te snel, of in ieder geval onzorgvuldig geschoten heeft.
1: Vaak wordt het argument aangedragen dat Rishi een straatverbod had en in het verleden al verschillende keren in aanraking was gekomen met de politie. Dit was echter niet relevant ten tijde van de schietpartij, omdat de politie niet op de hoogte was van de identiteit van de verdachte. Dit is dus ook niet meegenomen in de overweging om de trekken over te halen, het had dus net zo goed iemand zonder strafblad kunnen zijn.
2: Er is nooit daadwerkelijk een wapen gezien. De Engelsman die bedreigd zou zijn gaf aan dat Rishi hem volgens verbaal met een vuurwapen bedreigde. Hij gaf echter ook aan dat hij dit verkeerd begrepen kon hebben. Of Rishi daadwerkelijk gedreigd heeft is in deze niet relevant, slechts het woord van iemand die gebrekkig in staat is om te communiceren met een Nederlander is een magere aanleiding om er vanuit te gaan dat iemand vuurwapen gevaarlijk is en hem ook op deze manier te behandelen.
3: Rishi rende weg van de agenten. Hij heeft niet met zijn hand naar zijn zak gegrepen, en buiten het woord van de Engelsman hadden de agenten geen aanleiding om er vanuit te gaan dat ze in gevaar waren. Rishi zocht geen confrontatie op vertoonde geen agressief gedrag. Hij rende waarschijnlijk alleen maar weg omdat hij in overtreding was van het straatverbod. Dit is juridisch gezien geen vrijstelling om aanhoudingsvuur te gebruiken.
4: De agent stond niet stil tijdens het schieten. De situatie gaf geen aanleiding om gebruik te maken van verdedigingsvuur, waarbij de agent overigens ook stil had moeten staan, maar waarbij een schot in de nek te rechtvaardigen was. De agent heeft daarom onzorgvuldig gehandeld. Het valt bij aanhoudingsvuur (wat hier slechts twijfelachtig aan de orde was) gewoon niet te rechtvaardigen dat er een kogel in iemand zijn nek belandt. Ongeacht de situatie geeft dit een gebrek van beoordelingsvermogen of onkunde van de agent weer. Bij aanhoudingsvuur is er immers geen directe dreiging en moet de agent het schieten uitstellen tot het moment dat hij zeker weet dat hij bijvoorbeeld alleen de benen zal raken. Wanneer een agent hier niet toe in staat is moet hij opnieuw op schietcursus of leren omgaan met gevaarlijke situaties, maar dan is hij in ieder geval onbekwaam.
Kort samen gevat is Rishi dus doodschoten omdat hij voldeed aan een signalement (wat verre van een garantie is dat hij ook daadwerkelijk de dader is) van iemand die mogelijk slechts verbaal gedreigd zou hebben met een vuurwapen, en omdat hij wegrende van de politie.
Nu zal ik voor jullie even het volgende scenario schetsen. Je staat na een avondje stappen op het station. Je hebt zojuist staan wildplassen en hebt geen zin in een boete. Er komen een aantal agenten aan die eerder op de avond een melding binnen hebben gekregen dat iemand (mogelijk),slechts verbaal met een wapen gedreigd zou hebben. Jij hebt geen zin in een boete. Je rent weg en vervolgens krijg je een kogel in je nek. Prima te rechtvaardigen volgens de meeste reaguurders. Ik vraag me alleen af of iedereen ook zo mild zou reageren als het hier om een keurige student zou gaan, die toevallig ook voldeed aan het signalement en eindigt met een kogel in zijn nek.
Het linkse tuig is ook aardig bezig in Frankrijk:
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/1...
-weggejorist-
Een kansloos stelletje klaplopers en profiteurs. De lange lat erover. Oppakken en twee maanden op water en brood.
P.s. Plus de linkse faciliteerder. Die vormen het allergrootste gevaar!
Het werkelijke gevaar in ons land vormen de intolerante islamieten met hun haatideologie(ja, ook die oorverdovend zwijgende massa) en linksextremistische terreurbendes als de AFA:
"De AFA wordt gemonitord door de AIVD. Deze beschouwt de AFA als extreem links, gewelddadig en een potentieel gevaar voor de democratische rechtsorde."
nl.m.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistis...
100%tegen fascisme- rood fascisme wel te verstaan-
(danwel verdachte)
Smakeloos en kansloos:
AFA: Dit was een Anti *Criminele* Actie,
met een onfortuinlijke afloop voor de dader.
Fucking linkse lowlifes, kansloze losers. Klaag niet over het systeem maar versla het. Oh nee, daar zijn ze te dom voor...
beter, die linkse vriendjes verstommen mooi het gejank van die achterlijke familie van pistolen piet.
@HdJ& | 29-12-13 | 15:30 |
Yep, het begint met demoniseren en wat rest is afwachten tot er uit de enorme poel van linksgekkies eentje zo gek is om de daad bij woord te voegen.
gutgutgut | 29-12-13 | 14:15 |
Het gaat mij niet om het geld, ik heb net een bod op mijn bedrijf van 3 miljard afgeslagen.
Zelfs Pim Fortyun was bang voor het geweld van linkse activisten. Hij zei ook als ik vermoord word dan is het niet door islam (aanhangers), maar door gekke zeer linkse extremisten. En zie het is nog uitgekomen... Ook Samsom, " die extreem linkse activist" is een gevaar voor de samenleving. Deze lui gaan tot het uiterste en weten geen grens te stellen en blijven vechten voor hun idealen. Ee zit ook zo'n gek op Twitter die echt uit zijn vel gaat als Geert twittert.... oppassen voor links is mijn advies.... toch?
KoninginWildemina | 29-12-13 | 15:09 | jep. Sommigen binnen de SP (sorry rara ik heb het niet over u) zitten er behoorlijk dicht tegenaan, of zijn het gewoon.
Khannea | 29-12-13 | 15:18 |
Als jij je aan de regeltjes houdt kun je gewoon rustig demonstreren... ik ben geschokt over JOUW radicaal cynisme over dit artikel.
@Khannea | 29-12-13 | 15:18
Schiet de politie eindelijk een keer een achterlijke crimineel dood, is het weer niet goed...
Stel je voor dat ze Rishi niet dwars door z'n sodemieter hadden geknald en een paar dagen later ging deze Rishi er met jouw iFeun vandoor. Dan zat je zeker weer te zeiken op de politie dat ze niet hard genoeg optreden?
Khannea | 29-12-13 | 15:18 |
Bedoel je gewelddadig optreden van de politie? De Nederlandse politie treedt nooit gewelddadig op, dat durven ze niet, mogen ze niet dus doen ze het niet. En mocht je in de buurt komen waar ze op moeten treden moet je gewoon wegwezen, ze zijn vuurwapen gevaarlijk, zoals het hoort!
@Khannea | 29-12-13 | 15:18 |
Geweldig toch?
@Uw Verzekeringsadvis | 29-12-13 | 15:11 |
Wat een onnavolgbare aanname. Dat was juist een heel groot probleem, weet u nog?
Hitler was links. Fascisme is links. Communisme is links. Nationaal socialisme was links. En ga maar door.
Ik vind dit artikel buitengewoon onsmakelijk. Acties tegen geweldig politie optreden zijn een noodzakelijk vorm van protest. Ik ben geschokt over het radikaal cynisme in dit artikel.
@rara | 29-12-13 | 14:42
Klopt.
Maar het achterlijke klapvee dat hen aan de macht hielp geloofde wel heilig in het socialisme en communisme.
Opdat de jaloerse socialist het niet kan aanzien dat de buurman een grotere auto heeft, zijn er dus honderden miljoenen het graf in gejaagd.
@KoninginWildemina | 29-12-13 | 15:09
Dus dan was het geen probleem, bijzonder.
@gutgutgut | 29-12-13 | 14:32 "Dat komt doordat extreem-rechts miljoenen joden vermoord heeft in onder andere Auschwitz.
Was je dat vergeten?
______
Hitler en zijn Nazis waren LINKS!
Get your facts straight!
zeg maar jansen | 29-12-13 | 14:24 | Verhip, je hebt gelijk... www.astridessed.nl/artikel-peter-storm...
Maar dat van dat haren wassen en gaan werken blijft overeind :)
Wanneer houd dat gezeur over die gast eens op?
Als de politie zegt dat je moet blijven staan, dan heb je dat maar gewoon te doen hier in Nederland.
Anders zijn de gevolgen voor je zelf.
'Verdachte jongen (komt overeen met melding) in verdachte situatie (komt overeen met melding) vertoont verdacht gedrag (wegrennen van de politie)' = schuld van de politie.
.
'Agressieve menigte provoceert en valt de politie aan' = schuld van de politie.
.
Wat een land leven we toch in. Alles lekker ondoordacht afschuiven op die kwaadaardige mensen van de politie. Vooral geen eigen verantwoordelijkheid nemen.
@BekiekUtMoar | 29-12-13 | 13:51 |
Inderdaad. Hoe sneu het ook is, in Nederland hebben we helemaal niemand die het talent, de eerlijkheid en de stalen ballen van Farage heeft. Vroeger hadden we die wel, in de persoon van Pim Fortuyn, maar - en dat is weer heel relevant voor dit onderwerp - die is door extreemlinks te grazen genomen. Hij kwam te dicht bij de macht, dus hij moest van het toneel verdwijnen.
Het dichtste wat we bij Farage hebben is Wilders, maar die heeft meer met politiek theater dan met echte debatten en verjaagt daarmee heel veel potentiële kiezers. Hij heeft wel gelijk, maar hij brengt het erg knullig binnen Nederland. In het buitenland onderbouwt Wilders zijn denkbeelden verrassend goed en is hij echt een 'force to be reckoned with', maar in het binnenland is hij te druk bezig met korte, provocerende uitspraken om kiezers te overtuigen. Hij speelt zijn tegenstanders in de kaart, want hun hele verhaal is dat hij onrealistisch en schreeuwerig is, niet dat hij ongelijk heeft.
We hebben een Thierry Baudet nodig in de politiek. Iemand die rustig, goed onderbouwd uitlegt wat Wilders in feite ook zegt. Een intellectueel, maar tegelijkertijd iemand die conservatief durft te zijn waar dat nodig is en iemand die niet vies is van een beetje trots op Nederland. Iemand die duidelijk durft te zeggen wat miljoenen Nederlanders denken, maar daarbij geen karikatuur van zichzelf maakt. Zo iemand zou gemakkelijk een partij naar de overwinning kunnen leiden, want hij zou geen gemakkelijk doelwit zijn voor de gebruikelijke lastercampagnes van de Nederlandse massamedia.
Even een link naar de oorsrong van die enge, gewelddadige club AFA:
nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistisch...
Politie deed het keurig, van die sukkels de uitkeringen afpakken en de Limburgse kolenmijnen in, opgelost.
@Pimp my Voortuin | 29-12-13 | 14:46
Ik mag het wel hopen.
Gaat de Hobbit kijken
normanius | 29-12-13 | 14:40
Nee hoor. De wetgever bepaalt het algemene kader door middel van wetgeving. In het geval van een demonstratie worden de concrete afspraken echter met de politie gemaakt en bepaalt de politie hoe de demonstratie precies dient te verlopen. Overigens zijn politie, wetgever en rechterlijke macht gewoon organen van dezelfde staat. Dat maakt het onderscheid dat je maakt enigszins kunstmatig.
@rara | 29-12-13 | 14:42 |
Precies! En hoe kan je beter aan de macht komen dan door de machtsstructuren af te breken met behulp van (nationaal-)socialisme.
Die AFA is een heel enge, onverdraagzame club..
Volgens mij komen ze uit krakerskringen voort maar als ik me vergis hoor ik het graag.
De AIVD zal toch wel diep in de AFA zitten?
Mooi man, laat ze maar jammeren tot de dag dat ze de politie nodig hebben.
@dlseth_ | 29-12-13 | 14:36
Stalin, Mao, Hitler en dergelijken waren machtsbeluste dictators die hooguit in naam links of rechts waren. Als ze de macht hadden kunnen krijgen door priester te worden dan hadden ze die route wel gekozen. Hun keuze voor een bepaalde ideologie had niets met overtuiging te maken. Wel met kretologie en marketing.
Pikant detail: Stalin heeft voor priester gestudeerd. Zodra hij doorhad dat hij geen goede positie in de Kerk kon krijgen heeft hij zich bekeerd tot het socialisme.
De intolerante fascisten (laat het anti- maar gerust weg!) van AFA zijn in mijn ogen even erg als het incompetente en corrupte politie-tuig waartegen ze demonstreren. Laat ze mekaar maar afmaken, kijk ik wel toe met een zak popcorn!
2emeREP | 29-12-13 | 13:50 |
Jij bent dus het nieuwe soort journalist die in een soort roman verhaal het kattenkwaad van de jongens die door het cordon heen waren geglipt te vergoelijken. Wat mij betreft hadden ze de waterkanonnen moeten gebruiken en de hele meute een dag achter de tralies laten zitten, pure onrust stoken van het linkse rapaille!
Doldwaas | 29-12-13 | 14:32 |
De wetgever bepaalt de regels, politie heeft de handhavende en uitvoerende taak. Dat politie in de uitvoerende taak soms wat vuil spel speelt ben ik nog met u eens, uw vergelijking verder echter slaat kant nog wal.
Gelukkig hebben wij in dit land ook nog fatsoenlijke mensen die niet als beesten tekeer gaan tegen politiemensen zoals de rechtgeaarde PVV-stemmer hahaha.
@gutgutgut | 29-12-13 | 14:32 |
Heeft Hitler zichzelf ooit rechts genoemd? Laat staan extreem-rechts?
@gutgutgut | 29-12-13 | 14:32
Aha, extreem rechts nationaal-socialisme...
Net zoals extreem rechts stalinisme en extreem rechts maoisme zeker?
shiptar | 29-12-13 | 14:25 | | Reageer+ |
Als de sterke arm met getrokken wapen vraagt je armpjes in de lucht te gooien en stil te blijven staan weet je ook als 17 jarige dat je dat advies het beste ter harte kunt nemen,
En als dat uw zoon geweest zou kunnen zijn zou ik me iets meer focussen op opvoeden dan op reaguren. Lijkt me ook een prima advies.
gutgutgut | 29-12-13 | 14:32 Mevrouw Kaviaar, je moet je geschiedenisboekjes herlezen.
Nazi's waren Nationaal Socialisten.
Moet dit verhaal bijdragen aan waanvorming of zo..?
Zeker een verhaal van een rechtse rakker die het terreurgezag een vriendelijk gezicht wil geven.
Finn | 29-12-13 | 14:23 |
U vergeet de administratieve last.
Als er ook maar enigszins serieus politie werk gedaan moet worden resulteert dat doorgaans in massa's papierwerk. Alles maar dan ook alles moet gerapporteerd worden.
Snackbar van Allah | 29-12-13 | 13:04 |
Dat komt doordat extreem-rechts miljoenen joden vermoord heeft in onder andere Auschwitz.
Was je dat vergeten?
"Er bestaat recht om te demonstreren op de daartoe aangewezen lokatie/route. Nergens in de wet die het demonstratierecht bepaald wordt vrijheid van lokatie keuze genoemd."
normanius | 29-12-13 | 14:29
Het recht om te demonstreren volgens de regels van degenen waartegen de demonstratie gericht is, mag ik even lachen? Als u een potje voetbal speelt, laat u dan ook de tegenstander de spelregels bepalen?
@Hobbykip | 29-12-13 | 14:24
Het is natuurlijk absurd om geweld te relativeren omdat je wel iets hebt met het politiek gedachtegoed van de geweldpleger. En dat gebeurt wel, van beide kanten.
Stekkepoot doet alsof geweld voorbehouden is aan mensen die anders over politiek denken dan hij. Over demoniseren gesproken...
@ 2emeREP | 29-12-13 | 13:50 |
Ja vast!.
.
Er bestaat recht om te demonstreren op de daartoe aangewezen lokatie/route. Nergens in de wet die het demonstratierecht bepaald wordt vrijheid van lokatie keuze genoemd.
.
Let wel het gaat hier over een mobiele demonstratie en niet over een clubje demonstranten welke op een willekeurig pleintje gaan staan roepen. (in t laatste geval bestaat vrijheid van lokatie keuze namelijk wel)
.
Wat de vertellende knakker van de andere zijde hier probeert is op (s)linkse wijze het verhaal zo te draaien dat het altijd zal lijken of de politie fout zit en zich te gemakkelijk bedient van de extremere geweldsinstructies. Typisch extreem links!
.
Elke mobiele demonstratie wordt zowel aan voorzijde, achterzijde als zijkanten (afhankelijk van het rel risico verschilt de omvang) door politie begeleid.
Lijkt me niet meer dan normaal.
.
Het feit dat die AFA kleuters het niet kunnen laten om linksom of rechtsom de boel te provoceren waardoor er ongetwijfeld een paar agenten zijn gaan meppen om het treitertuig weer in het gareel te krijgen, (tegen anarchisten lullen werkt toch niet) lijkt me meer dan prima. Vaker doen en harder slaan!
.
Het gejengel over 'politiestaat' want agent schoot Rishi dood in plaats van in z'n knie is al helemaal te ridicuul voor woorden.
In een situatie dat er gericht op iemand geschoten wordt bestaat er altijd een kans dat de ontvanger van de kogel het niet na kan vertellen.
Simpelweg omdat er altijd een risico bestaat dat vitale delen geraakt worden. (Nederlandse Agenten zijn nou niet echt goed met wapens maar dat ter zijde)Dit is een door beide partijen ingecalculeerd risico.
.
Niet dat ik hiermee de actie van de agent goed praat.
net als velen ben ik van mening dat hier iets grandioos fout gegaan is en de agent te vlug naar extreme middelen opgeschaald heeft.
.
Natuurlijk houden justitie en politie elkaar de hand boven het hoofd. Dat is een van de menselijke zwakten. bescherm de kliek en alles wat daar bij hoort ten alle tijden en tegen elke prijs.
Common practice in elke hoek van de maatschappij.
Het is niet goed maar we doen er allemaal aan.
Immers, zou jij je beste maat aangeven als hij een brood jat van de bakker? ik gok van niet.
.
@rara | 29-12-13 | 14:27
Niet de eerste keer, zal ook niet de laatste keer zijn.
@shiptar | 29-12-13 | 14:25 |
Op dat moment wordt hij daar dus wel van verdacht.
shiptar | 29-12-13 | 14:25 Voed jij je zoon beter op dan.
Die Rishi is niet echt een gemis voor de maatschappij. Die had al een strafblad van een armlengte.
@2emeREP | 29-12-13 | 13:50
Dat is een klassiek demonstratie-trucje: als je echt wil dat het uit de hand loopt dan probeer je gewoon naar een plek te gaan waarvan je weet dat de politie het niet kan toestaan. Het geweld is dan verzekerd. Met andere woorden: in jouw verhaal hebben de demonstranten het geweld bewust uitgelokt.
"voorkom dat de dood van jullie vriend geclaimd wordt door derde partijen met ideologisch winstoogmerk. Zoals de politieke protestjunkies van Indymedia, AFA en Socialisme.nu."
Mis het NOS Journaal nog in dit rijtje.
@hobbykip
Rishi was niet in het bezit van een vuurwapen. De politie kreeg een melding dat Rishi iemand MOGELIJK met een vuurwapen ZOU hebben bedreigd. De agenten rennen gewapend als een stelletje debielen het perron op en zien Rishi wegrennen. En laten we eerlijk zijn, een 17-jarige weet soms niet beter dan rennen op dat moment.
.
De kwestie heeft ervoor gezorgd dat ik, en velen met mij, geen vertrouwen meer hebben in 'ordehandhavers'. Het had mijn zoon kunnen zijn.
Quid kan wel klagen dat links de demonstratie kaapt, maar waar was hijzelf om gerechtigheid voor Rishi te eisen? Dat links demonstraties kaapt is over het algemeen een drogreden van degenen die het keurslijf van de bestaande orde wel veilig vinden en derhalve helemaal geen demonstratie willen. De demonstratie was openbaar aangekondigd bij mijn weten en dus hadden ook anderen kunnen komen opdagen. Als die dat niet doen, heeft dat niet zoveel met kapen door links te maken.
@rara | 29-12-13 | 14:21 |
Wil je echt Duitsland hierbij betrekken slimpie??
*mompelt iets over een Rote Armee Fraktion*
Willianus Wortelus | 29-12-13 | 14:22 Geeft ie niet alleen maar weer wat ie ergens vandaan heeft gepakt-en-plakt?
Meh, extreem links. Socialisten dat zijn toch die lui die een almachtige staat willen met een gestaald kader?
Ik zou dat niet extreem links willen noemen.
Eerder etatisme.
Die figuren komen namelijk als ze wat ouder zijn weer overal boven drijven op bestuurlijke functies.
Kijk maar eens hoeveel (ex) communisten er in het EU parlement zitten, of neem nu eens een Ina Brouwer, of die van Es.
AFA zijn zielepieten die zonder enige visie een vijand hebben gevonden die ze willen bestrijden, en daarvoor de kleuren van echt radicaal links misbruiken.
Radicaal links wijst iedere vorm van partij vorming af, en uiteindelijk ook de staat, in welke vorm dan ook.
Utopisch welzeker, maar uiteindelijk kan niemand mij uitleggen waarom we politieke partijen nodig hebben, of uiteindelijk een staat. Zo verschrikkelijk kinderlijk allemaal.
@toetssteen | 29-12-13 | 14:22
Wat doe jij op joop.nl?!
@hurenisvoorpaupers | 29-12-13 | 13:55
Was het gisteren gezellig, daar in Den Haag?
Er zitten wel een hoop klunzen bij de politie, dat mag best eens gezegd worden.
Met een oplossingspercentage van nog geen 2%, een IT systeem uit het jaar nul maar wel iedereen afluisteren, kunnen ze vaak de meest basale politietaken die verder gaan dan het uitdelen van bekeuringen maar slecht uitvoeren.
Kijk eens hier hoe ze met een kluitje kinderen staan te worstelen
youtu.be/CfWs2Ly_5AY
En het is niet dat er niet genoeg geofend wordt op rellen
www.youtube.com/results?search_query=o...
Ze worden blijkbaar gewoon niet toegestaan om zelf na te denken, moeten orders opvolgen en handelen blijkbaar vaak uit angst, dat zegt veel over de cultuur die daar heerst.
Zou mooi wezen als ze wat professioneler werden..
2emeREP | 29-12-13 | 13:50 | Ga je vieze lange vettige haar wassen stinkert, ik ruik je hier.
En haal die 60 oorbellen uit je neus, oren, lippen en weet ik veel waar je ze allemaal verstopt hebt.
En ga volgende week eens werken voor je centen met je luie aars, in plaats van teren op je ouders en de staat.
www.joop.nl/leven/detail/artikel/24701...
Jole heeft de huilbrigade ook weer van stal gehaald. Alleen zijn de reaguurders nu nog wat pro politie.Zal zo wel een blik beroeps boeroepers worden geopend..
De actievoerders hadden reden om te vermoeden dat de agenten gewapend waren. Dan kan volgens de regels van de rechtsstaat toch eigenlijk alleen geconcludeerd worden dat sprake was van noodweer. Derhalve kan ontslag van alle rechtsvervolging de enige logische conclusie zijn. Het kan toch niet zo zijn dat er in onze rechtsstaat met twee maten wordt gemeten?
@Stekkepoot | 29-12-13 | 13:45
AFA heeft zelf fascistische trekjes, dat is duidelijk. Je kan ze niet zomaar in het 'linkse' kamp plaatsen, ook al vinden ze zelf van wel.
Heb je in jouw berekening ook die Turken meegenomen die in Duitsland zijn vermoord door extreem-rechts?
Peter Emile | 29-12-13 | 13:43 | Amen.
VVin_Ka | 29-12-13 | 14:09 |
Ben je gewelddadig in je vrije tijd
of zijn het alleen maar anonieme praatjes?
98 gelood | 29-12-13 | 13:59 |
Zelfde vragen voor jou.
2emeREP | 29-12-13 | 13:50
Aw, boehoe wat zielug allemaal voor jullie, al die slechte politiemensen die jou leven zo ontzettend zwaar maken.
Vervolging en onderdrukking vallen jou ten deel in deze dictatuur die NL heet. of niet dan?
Sjezus, kan iemand jou de volgende keer ff helemaal aan flarden knuffelen? Watje.
Het voordeel van rechts is dat het niet extreem hoeft te zijn om fout bezig te zijn
Ow je gelooft me weer niet? Kijk maar naar het huidige vvd/pvda kabinet, rechtsbeleid doet ons niet veel goeds..
Ik denk dat de meeste demonstranten grote moeite hebben het woord 'fascist' op correcte wijze te sgrijven...
kicktherabbit | 29-12-13 | 13:03 |
Je gebruikt iemands dood om reclame te maken.
Verdien je daar ook mee?
Ze zijn ook tegen kappers.
Als ik de fotos op regio15 bekijk denk ik alleen maar "Sla ze de tyfus"
Dat enge werkschuwe tuig ouwe zeikhoert altijd over rechten die ze zouden hebben, maar ik hoor ze nooit over plichten.
@Hobbykip | 29-12-13 | 13:57
Valt wel mee.
We lezen even mee in het grachtenbuurtkrantje Parool.nl:
-
De rechtbank heeft twee mannen die elkaar in april in het volle café De Leeuwenkuil aan de Nassaukade hebben neergeschoten, ontslagen van rechtsvervolging voor het schieten. Beiden kunnen zich beroepen op noodweer. Justitie had tweemaal zeven jaar cel geëist.
Kwestie van geluk dat niemand dodelijk gewond raakte
De twee krijgen alleen BESCHEIDEN CELSTRAFFEN(!!!) voor het bezit van hun vuurwapens. Fahd el K. (23) krijgt een halfjaar waarvan twee maanden voorwaardelijk, Abdel I. (32) drie maanden.
Het vonnis is opmerkelijk omdat bij de schietpartij, waarbij ook andere klanten groot gevaar liepen, allebei de schutters gewond raakten. Dat niemand dodelijk is getroffen, is ook volgens de rechtbank aan geluk te danken.
Rishi had gewoon zijn armen omhoog moeten doen toen de politie hem dat vroeg, alles wat daarna kwam was domme pech, maar zijn domheid en eigenwijsheid kwamen het eerst.
extreem geweld? die ene lul had al zijn tanden nog in zijn bek en kon nog zelfstandig lopen.
Die teef met die megafoon hadden ze dat ding in haar reet moeten duwen.
Stelletje klaplopers, van mijn centen een beetje moeilijk lopen doen.
@shiptar | 29-12-13 | 13:50 |
Is bedreiging met wapen niet een ernstig misdrijf?
Natuurlijk heeft AFA een hekel aan alles wat naar fascisme neigt, AFA dult nu eenmaal geen concurrentie.
-weggejorist-
Ik heb geen enkel respect voor hun werk, als het op deze manier moet. shiptar | 29-12-13 | 13:50 | + 0 -
Geen enkel normaal denkend mens heeft nog respect voor dat gespuis in een uniform. Man man man, bijna 50% van die petten zitten tegenwoordig aan de pillen. Maar als je kunnen naaien voor een belachelijk hoge boete zullen ze het niet laten. Zo laten ze het huilende kind in zichzelf even stoppen. Psychopaten zijn het!
Topics gijzelen en VVM is alleen, het unieke domein van de PVV!
Nederland is duidelijk verdeeld over de kwestie. In het ene kamp heb je de circa 100 beroepsdemonstranten die demonstreren tegen de doodseskaders van Ivo Opstelten. In het andere kamp zit de rest van Nederland dat wel iets beters te doen heeft deze zondag dan zich druk te maken over een wannabe gangster die zich enigzins verkeek op de slagkracht van de politie.
Als dit het land maar niet in tweeën splijt.
@Nequebard | 29-12-13 | 13:31
Hadden wij maar een partij als UKIP en iemand als Farage. Zo welbespraakt. Helaas kan GW hier niet aan tippen.
De andere kant vertelt:
-----
Aan het begin op het Spui en op het eerste deel van de route was er veel politie, maar in gewoon uniform, en in gewone politiebusjes. Ik zag geen ME. Wel was elke zijstraat zo ongeveer afgezet. Zo zwenkten de we Schilderswijk door. Op een gegeven moment nam de kopgroep een zijstraat. Dat mocht dus niet van de politie, van waaruit er snel een flink groepje toesnelde en een linie begon te formeren. Ze hadden helaas genoeg menskracht om afwijken van de toegestane route effectief te dwarsbomen. Maar het punt we claimen het recht om te demonstreren waar wij willen, of de politie nu akkoord is of niet was wel gemaakt. Vanaf dat moment liep er dus wel een handvol ME-ers met de demonstratie mee. Nu en dan stopte het politiebusje dat ons voorafging, en blokkeerde daarmee onze voortgang. Dat irriteerde, en wekte, samen met de politiebusjes achter ons en de omvangrijke aantallen agenten om ons heen, de indruk dat het erom ging ons steeds te laten voelen wie bepaalde waar, wenneer en hoe we mochten lopen. Het is één van de manieren waarop de staat laat merken dat ze demonstreren niet als een recht beschouwd, maar als een onder strenge voorwaarden verleende gunst.
Toen we langs de spoorlijn liepen richting Hollands Spoor, volgde een groep jonge kids ons. Demonstranten moedigden ze aan om mee te doen. Politie weerhield ze er echter van om zich bij de demonstratie aan te sluiten, iets wat de Haagse politie eerder heeft gedaan en als inbreuk op ons demonstratierecht moet worden gehekeld. Maar de inbreuk werkte niet helemaal, haha. Opeens, floep, daar waren de jongens van 8 tot 14, schat ik middenin de demonstratie opgedoken! Luid welkomstgejuich van mededemonstranten, de poging van politie om demonsteranten en omstanders te scheiden, was hier even mislukt. Ook kinderen in een buurt vol armoede en politieracisme hebben reden om een hekel aan politie, en verder is het natuurlijk ook geweldig leuk om oom agent te vlug af te zijn en langs politie heen te glippen. Kattenkwaad, jazeker. Revolutie is grootschalig kattenkwaad met valide argumenten.
Bij Hollands Spoor werd ons belet om daadwerkelijk dichtbij het station te komen. Politielinie, agressieve intimidatiefgebaren. Verder vervolgens, onder het spoor door, langs een klein plek op een hoek. Politie hield mensen vooraan meteen tegen die dat pleintje op wilden en verder naar rechts volgens een radio-nieuwsbulletin dat ik achteraf hoorde wederom richting Hollands Spoor. Agenten vormden een linie. Van enige merkbare verkeersnoodzaak was geen sprake. Sterker: door ons door de zou de politie ons van de rijbaan hebben weg laten lopen. Demonstranten pikten het niet dat ze hun route niet naar eigen inzicht konden afronden, en duwden tegen de blokkerende imponeer-agenten. Die duwden hard terug. Er volgde een korte vechtpartij, agenten deelden klappen uit.
Even off-topic. Dit staat op de site van de politie:
De politie is bevoegd om geweld te gebruiken om haar taak, de handhaving van de rechtsorde, uit te voeren. Het gebruikte geweld moet altijd in verhouding staan tot de situatie en het misdrijf. Dit wordt ook wel proportioneel en subsidiair genoemd. Tijdens een gevaarlijke situatie probeert de politie te de-escaleren. Eerst gebruikt de agent zijn stem om de verdachte te vorderen iets te doen of juist niet te doen. Als dit niet lukt, schaalt hij of zij op naar het gebruik van wapens; bijvoorbeeld pepperspray, de wapenstok of inzet van de politiehond. Pas op het laatste moment pakt de agent zijn vuurwapen. Hij kan een waarschuwingsschot lossen. Wanneer er sprake is van noodweer heeft een agent vaak geen tijd om te de-escaleren. Hij is dan bevoegd om gelijk te schieten. Een agent mag ook schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten. Wanneer er sprake van noodweer is, mag de agent op de romp van de verdachte schieten.
Even nu de feiten. Rishi werd niet verdacht van een ernstig misdrijf, noch was er sprake van noodweer. Een waarschuwingsschot was meer op zn plaats geweest. De uitspraak van de rechter is schandalig en bevestigt alleen maar het bestaan van politiestaat Nederland. Nergens anders zijn politiebeambten zo angstig en slecht getraind. Ze zijn daarnaast ook nog eens te dik. Ik heb geen enkel respect voor hun werk, als het op deze manier moet.
R0gu4 | 29-12-13 | 13:45 |
?
@rara | 29-12-13 | 13:35
Zoek dat even lekker zelf op en vermoei mij niet met onzinnige zaken. Jij weet volgens mij dondersgoed dat AFA en Inymedia zo links als je scheefgetrokken lul zijn. En zolang die lui iedere demonstratie weten te verzieken waar ze spontaan aan mee doen heb ik er geen goed woord voor over.
Het is gewoon een feit dat door de jaren heen mensen met linkse opvattingen meer schade aangericht hebben dan de 'kaalkopjes' (met alle respect).
-weggejorist-
@Bakito en supermatthijs
Wie van de gefilmde nietsnutten zijn jullie?
Ja, het is inderdaad verschrikkelijk in het fascistische Nederland. Te pas en te onpas worden er racistische moorden gepleegd door de politie en er worden aan de xenofobe lopende band zomaar mensen in elkaar gerost door de arm der wet. Daar verbleken, ik noem maar wat, Rusland en Iran bij... Jongens, neem een douche, ga naar de kapper en ga wé-ré-kén. Dit is NIET de manier om je klote schooltijd, het drankprobleem van je vader, de affaires van je moeder, je ervaringen met je handtastelijke oom en je belachelijke voorkomen te verwerken.
Links... de nieuwe fascisten.
Ik word zó moe als ik die extreem-linkse websites bekijk, en vooral van die volkomen verkalkte en afgezaagde iconografie: rode sterren, vuisten, in elkaar gestrengelde mannen-handen, kist-letters, rode en zwarte vaandels.
De iconografie van de Sowjet-unie in de jaren '50 en in het huidige Noord-Korea verbleken erbij.
Ze leren het ook nooit (af), die would-be-bolsjewieken.
Ze zijn al net zo sneu als die eeuwige domme, kaalgeschoren koppen, het gesleep met rood-zwarte vaandels, de 'kistjes', de kettingen en de zwarte kleding van de neo-nazi-jongensclubjes die zo nu & dan de straat opgaan.
Het is eigenlijk allemaal van hetzelfde kaliber, extreem-links en extreem-rechts, het komt bij elkaar als een slang die in zijn eigen staart bijt of een hond die zijn eigen aars likt.
Een voorkeur voor zwart en rood, zowel qua vaandels als qua kleding, en een hoop onverstaanbaar geschreeuw in megafoons die na al die decennia nog altijd het zelfde onverteerbare, vervormde geluid produceren.
De 'Anti Fascistische Aktie' bestrijdt andere meningen en andersdenkende personen met geweld. Fascisme dus!
Dit een terroristische organisatie, net als de milieubende waar de moordenaar van Fortuyn lid van was. Het wordt tijd dat dit soort clubs officieel als terroristische organisatie aangemerkt worden. Als de PVV een dergelijke club aanhangers gehad zou hebben, was ons land te klein geweest. Waarom worden clubs als AFA al decennialang gedoogd en is er geen Pauw of Witteman die hiernaar kraait? Opdoeken die linksextremistische terreurbendes!
Hou een sop met dat links en rechts, we leven niet meer in de vorige eeuw zeg, achterhaalde begrippen.
Een storm in een glas water dit. Er stonden maar 50 mensen in totaal, dus zo groot is die 'indymedia brigade' niet. Eigenlijk is het niks.
Er stonden wel 100 man ME zo te lezen, was dat wel echt nodig?
@ Nequebard | 29-12-13 | 13:26 |
De gemiddelde politieke partij doet precies het zelfde voor electoraal gewin en gratis media aandacht maar dat ter zijde.
.
AFA, socialisme.nu en al die andere extremistische indymedia anarchisten mogen wat mij betreft allen een knuppel in de nek krijgen en vervolgens te werk gesteld worden in e.o.a. strafkamp hier heel ver vandaan.
Noord Korea of zo aangezien ze het extreme socialisme nogal hoog hebben zitten.
@Nequebard | 29-12-13 | 13:31 |
Geweldig hoe Nigel die "anti-fascisten" powned!
Trotse ambtenar 13:06
Rechts is te druk bezig met het eigen ik om zich te verenigen.
De demonstratie is gekaapt door extreem links (FOTO, tekst) en dat is dan ook de reden dat de boel uit de hand liep.
Ik heb niks met links extremisme en niet met het tuig wat zich tegenwoordig politie mag noemen. Maar 1 ding weet ik wel, die agent begon te slaan. Tja, dat mogen zij wel he? Zelfs iemand van achteren in de nek schieten mogen ze dus waarom slaan niet? De rechter en het geen volk geeft ze toch wel gelijk!
O man, wat heb ik toch een hekel aan die linkse hippies. Rasistisch politiegeweld? Omdat het slachtoffer toevallig lichtgetint was? De politie had net zo goed geschoten op blanke tokkies, als die zich verdacht en vuurgevaarlijk zouden gedragen. Deze jongen was crimineel en heeft door het vluchten voor de politie een verkeerde beslissing genomen. Het geweld komt altijd van links. Net zo lang sarren en provoceren totdat de politie ingrijpt en dan huilen als een kleuter.
Zo'n blanke moeder die nog staat te brullen van het is een kind, heeft ook familie en ga zo maar door. Als dat fijne figuur niet stoer over een gun had gesproken dan had hij nog geleefd.
Dus om het heel simpel te houden mag je zonder meer vaststellen dat hij niet dood had hoeven zijn maar hij heeft dit zelf over zich afgeroepen.
Ik heb hem horen dreigen tegen de engelsman en daar is het mee begonnen. Hij wilde serieus genomen worden door de Engelsman en dat werd hij ook.
Dat de politie op scherp binnen kwam is volstrekt normaal. Dus vrienden en familie probeer eens het zelfde te doen zonder risico te lopen.
Je kan nog beter een moskee binnen lopen en allah snackbar roepen.
@Stekkepoot | 29-12-13 | 13:29
Begin dan eerst maar eens te definiëren wat Links en Rechts precies inhouden.
De kogel kwam ook van links.
Ze zitten trouwens ook in het Verenigd Koninkrijk, de mensen die zichzelf antifascisten noemen. Ook daar hanteren ze dezelfde methodes als de fascisten, maar dan om verkozen politici het zwijgen op te leggen. Hier is een video waar ze een bijeenkomst met Nigel Farage proberen te verstoren door te schreeuwen en te schelden en te dreigen. Hij nodigt ze uit om even stil te zijn en daarna een open debat met hem te hebben, maar ze weigeren en moeten door de beveiliging weg worden gesleurd omdat Farage anders niet door kan gaan.
www.youtube.com/watch?v=IEPNn8kvd1U
Ze moeten nog flink hun best doen ook om dat politiegeweld voor elkaar te krijgen...
Een 17 jarige word op de vlucht voor politie met getrokken wapens doodgeschoten. Getrokken wapens, omdat de 17 jarige daarvoor een ander persoon gedreigd had met een wapen in zijn zak. Blijkbaar bluf, maar dat konden de agenten niet weten. Een agent ziet dat hij naar iets in zijn zak grijpt, en denkt dat het een wapen is. Logisch, had de 17 jarige zelf mee gedreigd niet zolang daarvoor. En schiet, een ongelukkig schot dat wel, maar voor de agent is het hij of ik. Een afweging waar niet zoveel tijd voor is. Terecht dat hij is vrij gesproken. De 17 jarige was gewoon een crimineel, misschien moet zijn familie dat eens gaan aanvaarden. En Quid, ga een voor dat solicialisme.nu schrijven ofzo..
@Nequebard | 29-12-13 | 13:26
Laat dat toevallig nou net Indymedia in een notendop zijn:
Je eigen gelijk boven alles, ongeacht alles.
@giggity | 29-12-13 | 13:22
Weerleg het dan maar eens. Simpel.
@Bokito ergo sum | 29-12-13 | 13:25 |
Bam! Zo is het!
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:26 |
Ik wens ze veel succes. Maar ze zullen toch nooit te vreden zijn met de antwoorden.
werkschuw tuig
Er is een hele industrie op links. Ze kapen demonstraties, ze proberen geweld uit te lokken om het slachtoffer te kunnen spelen en ze houden ervan om op te komen voor minderheden, zelfs als die minderheden aangeven dat niet op prijs te stellen.
Het is ook wel totaal smakeloos om zo'n zaak voor politiek gewin aan te grijpen.
AFA plakt Den Haag vol met anti-Wilders stickers. Is dus een antidemocratische beweging die bovendien nazi symbolen hanteert en Jodenhaat predikt. Terwijl heel Nederland viel over de prinsenvlaggen bij de PVV-demo hadden zij de NSB-vlag gehesen op Het Plein in Den Haag.
Hobbykip | 29-12-13 | 13:22 | + 0 -
Wat ze doen is niets anders wat Geen Stijl vraagt: blijf protesteren, blijf om antwoorden vragen bij politie, OM & overheid, eis dat de onderste steen boven komt.
Ah extreem links, zien overal fascisme maar herkennen het niet als ze in een spiegel kijken.
Oh ja, de AFA (Anti Fascistische Aktie). Da's die linksextremistische terreurclub die tegen de vrijheid van meningsuiting is, en daarom een "verboten für Wilders" sticker liet drukken.
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:20
Het is inderdaad niet erg als men de aandacht ergens op wil vestigen, maar het is de manier waarop men dat doet en dat gaat bij het linkse blok niet vaak op de normale manier, maar altijd met slag en of stoot. En dat is het probleem.
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:20
Ja, want Rishi hebben wij nog nooit eerder wat van gehoord in Nederland...
Wat een stelletje trieste dramaqueens bij elkaar zeg. Oom agent mag van mij nog veel meer mandaat krijgen in dit land. Wat dit soort kansloze demonstrerende (lees rotzooi zoekende) kleuters de maatschappij weer kosten zucht
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:20
Er zijn tijden dat ik Bakito mis...
@Mark Krachtwijk | 29-12-13 | 13:20 |
Hoezo? De rechter heeft gesproken toch?
Extreem Links is gevaarlijker dan Extreem Rechts. Lees de geschiedenis er maar op na.
En toch heult intellectueel NL eerder met extreem-links dan extreem rechts.
Snackbar van Allah | 29-12-13 | 13:04 | + 9 -
LooooLL sorry maar wat simpel.
Ze kunnen dáár dan wel staan voor het eigen gelijk, toch krijgen ze het niet, zelfs Volkert is er met de zwaarste middelen niet in geslaagd het linkse gelijk te behalen, de rechterlijke macht lukt het niet, Brussel faalt, dus deze randfiguren kunnen we dan zeker weten in het gezicht uitlachen.
Achterhoede gevechtje dit, van een in feite al door ons vernietigde ideologie.
Goed van extreem links dat ze de aandacht vestigt op zaken die anders onder de pet worden gehouden.
Toch lachen in dit land, iedereen (vooral sLinks) maar brullen dat we op moeten passen voor rechts extremisme, terwijl keer-op-keer links terrorisme/extremisme de krantenkoppen haalt.
Het is zondag tijd voor een filmpie!
The Hobbit. Ja, die nieuwe!
.
www.youtube.com/watch?v=YaivExGUsUI
Vroeger hebben we die lui van AFA vaak de tent uitgebokst omdat ze stennis kwamen trappen op de houseparty's van weleer.
Je ziet ze ook bij demonstraties van (extreem) rechts. Vaak lopen die demonstraties uit de hand door toedoen van dat linkse langharige tuig, want dat is het.
Voor wat die Rishi aangaat, die interesseert me geen moer. Als de politie de oproep krijgt achter iemand aan te gaan die vuurwapengevaarlijk is en of een wapen kan dragen, en je dan stoer doet, dan kiest een agent eieren voor zijn geld. Dat het protocol geschonden zou zijn omdat een agent niet bewegend mag schieten is lulkoek en is hetzelfde als een inbreker een stoel en koffie geven om vervolgens de politie te bellen.
Steeds maar weer!!! Die agressieve linkselingen!!
En j.q. die toch weer de pvv in deze zaak wil noemen..
@brutus68 | 29-12-13 | 13:14
En teveel tijd. Als je de hele week werkt heb je wel wat beters te doen dan van die sneue borden in elkaar te knutselen.
1 dodelijke aanslag in NL werd gedaan door een moslimextremist. Voor de rest zijn bijna alle dodelijke aanslagen hier van na WO2 van extreemlinkse afkomst.
Food for thought
Ik zie weer een hoop langharige nietsnutten met teveel praatjes.
"Rechtvaardigheid voor Rishi Chandrikasing"
Er was dus ook een tegendemonstratie. Fijn dat er ook nog mensen zijn die het voor de agent opnemen.
Het is veelzeggend dat er anno 2013 nog zoveel mensen de tijd hebben, de drang voelen en de moeite nemen om een bord te maken, die ze vervolgens een dag (leven) lang voor hun kop houden.
Gelukkig was die Rishi een hele aardige jongen, die helemaal niet al bekend was bij justitie en die zeker niet iemand bedreigde op dat station. En hij rende niet weg van de politie hoor, hij kon ze niet horen door zijn koptelefoon en moest plotseling ergens met spoed naartoe.
"Rechtvaardigheid voor alle slachtoffers van racisme en politiegeweld!!!" Tuurlijk. Die agent zag in a split second dat Rishi niet van arische afkomst was en dus schoot ie 'm neer.
@Snackbar van Allah | 29-12-13 | 13:04
Extremisten zijn altijd gevaarlijk, het maakt niet uit of ze zich achter een linkse of rechtse ideologie verschuilen.
Ja, bestaan die "anti"-fascisten nog steeds? Moeten de wat rechtser gezinde burgers niet eens een tegenbeweging oprichten?
De media, Twitter en de politiek zijn niet fanatiek afkeurend tegen extreem-links. Want ze weten dat deze lieden tot alles in staat zijn.
Soms gebruikt de politie te weinig geweld. Daar mag ook wel eens aandacht aan besteed worden.
Niets toonde het gelijk van politieman en rechter beter aan dan de reactie van "moederlief"
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/1...
Extreem Links is gevaarlijker dan Extreem Rechts. Lees de geschiedenis er maar op na.
En toch heult intellectueel NL eerder met extreem-links dan extreem rechts.
Oprottuuuh!
Uit paniek nog even wat mensen meepakken.. Gaat een nieuwe trend worden 2014..
Verbaast me weer niks dat het extreem-linkse Twitter hier niks over meldt. En als Wilders iets tweet ontploft dat hele medium. Ik ben blij dat ik ben overgestapt naar het meer objectieve Snapchat.
Wonderlijk dat een Komintern-kluppie zoals de AFA nog altijd op zoveel 'waardering' kan rekenen.
Naar ik hoop en aanneem is de popo onmiddelijk begonnen met gericht vuur. Toch?
REAGEER OOK