Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkaanse potenrammers

20041027-vingerw00t.gifColumn: "Racisme is van alle tijden. Discriminatie ook. Waar groepen samen moeten leven, vallen klappen. Rake. Zo was het afgelopen zaterdag niet de eerste keer dat ik een homokroeg uit liep, waarna de aanval van anti-tolerantie vanzelf weer losbarstte. 'Hé! Homo! Homo! Kankerhomo!' Hoe gebrekkig het Nederlands ook moge zijn, schelden kunnen ze altijd met verve. Na een paar keer uitgescholden te zijn, was ik het aardig zat (ook niet voor de eerste keer, trouwens). "Ik heb respect voor jou, dan mag jij ook respect voor mij hebben. Zo gaan we met elkaar om." Als een rode lap op een stier. Respect? Voor een kankerhomo? Ik kan nog meer kanker krijgen en het liefst slaan ze het licht uit m'n ogen. Ze houden elkaar vast (want zo zijn ze) om maar niet op me in te kunnen. Het is al niet eens meer spannend om het publiek te laten raden waar deze anti-homo-uitingen vandaan komen. Om telkens het probleem van het Marokkaanse straatschorriemorrie onder de noemer integratie te plaatsen: noem het een aanpassingsprobleem. Die hangjongeren zouden prima Nederlands kunnen spreken. Of een normaal leven opbouwen. Maar nee: als het niet om hen draait, of het ze niet naar de zin wordt gemaakt, hebben anderen het gedaan. Aanpassen is het grote probleem bij dat soort types." Lees verder

Reaguursels

Inloggen

Al 53.000 kijkers bij Jolo's censuurblog, met dank aan GS.
Von Jolo heeft de dag van zijn leven en loopt nu in de Gutmenschbunker van Joop met een glimmend stijfje en een zweepje rond om alles in goede Linkse banen te leiden.

klön | 13-12-13 | 11:08

Tsjonge, ik ben geschokt. Hoog tijd om hier een blik straat-coachen, buurtvaders of zieltjesbegeleiders tegenaan te gooien, want dan is dit probleem natuurlijk direct opgelost. Toch??!

marcoplarco | 13-12-13 | 10:24

Wat dan wel weer hartverwarmend is, de grote groep Marokkanen die openlijk afstand nemen van deze straatschoffies.
we weten allemaal, het is maar een kleine groep die het verpest voor de grote groep Marokkanen. Daarom is het zo mooi dat de meeste Marokkanen nu duidelijk hun stem laten horen dat ze dit ook niet meer pikken. Hieronder een aantal van de reacties uit de Marokkaanse gemeenschap:
.....

Haatgenerator | 13-12-13 | 09:39

Nederlanders zijn een bang volkje geworden,ik heb gezien dat 2marokkanen wel 15nederlanders bang maakten..
Nederlanders willen dat de politie alles voor ze oplost,en durven alleen nog maar laf te bellen vanachter de gordijntjes..
In nederland doen 1.000.000 mensen aan vechtsport,
Waarvan 700.000 marokkanen.

gimme a beat,rix | 13-12-13 | 09:01

mindblender | 13-12-13 | 05:33 | + 0 -
--------
Die jongens zitten niet voor niets bij kickboksen - ze moeten dit ook in de praktijk kunnen oefenen.

pitabroodje | 13-12-13 | 08:16

homo's rammen is een onderdeel van hun cultuur, ze kunnen niet anders. ik zou toch verwachten dat we hier respect voor moeten hebben. dit is toch iets moois van een andere cultuur zie het als een aanvulling. doe toch maar niet.

mindblender | 13-12-13 | 05:33

Staan er nu opnieuw 12 in de wacht. Joop is censuur!!! De hele dag door gaat het gros eruit. Ginger laat men met rust omdat hij weet hoe enerzijds anderzijds kan doen. Neem het hem niet kwalijk, maar dat moet niet nodig zijn.
Ik vind het overigens heel goed dat het artikel hier te lezen is.
Best is dat bewezen is dat het vrije woord voorrang moet hebben.
Zwaait naar Francisco en hoopt dat hij straks mijn autoradio niet ehhhh. Nou ja, ik moet nog zeker 90 minuten Bach doen.

toetssteen | 13-12-13 | 02:32

hun grote voorbeeld is een pedo.
maar daar mogen we het niet over hebben.

dat is pech | 13-12-13 | 01:01

Tja.
Marokkanen.
Jammer dat zulk een grote groep het verpest voor een kleine minderheid.

Peter Emile | 13-12-13 | 00:58

Ik vind het allebei eigenlijk niks.

Spielmacher | 13-12-13 | 00:31

Kijk, kijk, kijk.
Hier zo'n typisch geval van EN discriminatie (o.g.v. seksuele voorkeur) EN Black Racism. .. of .. Islamic Racism. Hetero Racism? Kan dat ook?
Wel complex hoor. Al die verschillende uitingen en vormen van racisme. Pfff, ingewikkeld man.

[Edit:]
Ow nee. Fout. Kan niet. Alleen blanken kunnen racistisch zijn en discrimineren. Dom dom dom. Hoe kon ik dat nu vergeten?

gaffelbaard | 13-12-13 | 00:24

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13 |
Nog nooit een ambtelijk besluit gelezen. Heel veel zinnen geen spelfouten. Toch vaak grote onzin.

metdedag | 13-12-13 | 00:07

Het venijn zit bij deze column in de staart.
"Leven en laten leven - zo moet het zijn. Voor jou, de lezer. Voor de Marokkaanse Nederlander die het liefst de homo's uit het straatbeeld ziet verdwijnen. De homo's die de Marokkaanse Nederlanders weer het liefst van het straatbeeld zien verdwijnen. Een utopie, maar elkaar met rust laten zou de wereld een stuk mooier maken."
Hoezo, "de homo's die de Marokkaanse Nederlanders weer het liefst van het straatbeeld zien verdwijnen"? Die homo's willen simpelweg niet uitgescholden of in mekaar geramd worden. Homo's willen dat schelden op en schoppen van homo's uit het straatbeeld verdwijnen. That's all.

Schoorsteenveger | 12-12-13 | 23:32

DebraCadabra | 12-12-13 | 22:59

O, die potenrammers waren er zeer beslist, maar er werd niet van weggekeken, ze werden benoemd als het minderwaardig tuig dat ze waren.

Inzake de demografische ontwikkelingen, zelfs daar wordt van weggekeken. Want nu zijn het autochtonen. Niet voor niets daalt het onderwijsniveau onder autochtonen, stijgt de misdaad en blijft het voortplantingstempo op hetzelfde niveau. Dat de oorspronkelijke bevolking op 13,5 miljoen ligt en Nederland desalniettemin de 17 miljoen aantikt, mwah Saar en Abraham zo ergens na hun negentigste zijn verblijd met een wolk van een zoon.... Voor wie het geloofd dan.

toetssteen | 12-12-13 | 23:26

Indianaskywalker | 12-12-13 | 23:11

Zo af en toe eens gekeken. Als alles wat in de wacht zat zou zijn geplaatst, zou het nu het driedubbele aan inzendingen zijn geweest. Maar eh, er wordt daar niet gecensureerd, echt niet, heus niet.
Persoonlijk zou ik weleens willen zien wat er gebeurde als door een foutje de moderatie weg zou vallen.

toetssteen | 12-12-13 | 23:17

Zo, zo wel 27 reacties op Joop.nl over dit onderwerp.
Maar over 5 jaar weer een columnpje van een boze homoseksueel (ondertussen verandert er niks)over 10 jaar weer (nope, no change)
En dan niks meer want tegen die tijd is een openbare autochtone homoseksueel net zo een bijzonderheid als nu een gematigde moslim is.

Indianaskywalker | 12-12-13 | 23:11

Ja, ja, en allemaal waar, maar, het potenrammen in de jaren zeventig indachtig, is dit niet meer iets van pubers uit disfunctionele gezinnen, slecht opgeleid, weinig kansen. (Dat was de karakterisering van de potenrammer in die tijd).

Je hebt helemaal geen islam nodig om knap benauwd te worden over de demografische ontwikkelingen.

DebraCadabra | 12-12-13 | 22:59

Grappig trouwens dat onze regering naar buiten uitdraagt, en haar bevolking oplegt tolerant te zijn betreffende ras, religie, geaardheid, afkomst etc. De regering heeft dit zelfs in de wet laten opnemen. Nu loopt er een vrij grote club rond in Nederland welke een religie, of beter gezegd sekte aanhangt, waarbij zelfs in hun geloofsschrift staat dat zij intolerant dienen te zijn tegen andersgelovigen, heidenen, zondaars, homo's etc. Geweld en moord zijn geoorloofd volgens dit zelfde geschrift. En toch onderneemt onze regering hier niets tegen, wat toch raar is sinds onze regering wel optreedt tegen bv neo-nazi's, extreem-rechts, en zelfs het bezit van "Mein Kampf" strafbaar stelt! Niet dat we op die griezels zitten te wachten, maar.... Wetten gelden wel voor Kaaskop, maar niet voor bontkraag?

Nederlanddraaitdoor | 12-12-13 | 22:08

@knerf | 12-12-13 | 19:15
Klopt, mag me op Joop en de Elsevier mietjes site niet meer vertonen.

Uw Verzekeringsadvis | 12-12-13 | 21:38

KoninginWildemina | 12-12-13 | 21:29 |

Vrees dat het artikel zonder die nuance zeer beslist niet zou zijn geplaatst Het is al verbazingwekkend dat dit kon.

toetssteen | 12-12-13 | 21:34

Ginger Ted 2o:29

Ik geef Hen DeMan het voordeel van de twijfel, ik vermoed dat hij zich in de laatste zin vertikt heeft en van schrijft terwijl hij tegen bedoelt. Maar het valt niet te ontkennen dat meer dan de helft van de inzendingen gekenmerkt wordt door de policor mantel erover, nooit last gehad behalve van lelieblanke jongemannen, als ze door de maatschappij (wij) teleurgesteld worden retoriek, kijk eens in het verkeer, de Belgische agenten, de Russen en Amerika. De fraaiste staaltjes komen van Geurtsen, Zeilstra en Broersen, die beschuldigen de schrijver van racisme en de jongeman moet vooral zijn mond houden, want hij doet de zaak geen goed.

Maar goed, eerlijk is eerlijk, er zijn wat lichtpuntjes. Maar wel verdraaide weinig.

toetssteen | 12-12-13 | 21:31

De Joop columnist kon het zandstrooien toch weer niet laten in die laatste zin: "[..] Voor de Marokkaanse Nederlander die het liefst de homo's uit het straatbeeld ziet verdwijnen. De homo's die de Marokkaanse Nederlanders weer het liefst van het straatbeeld zien verdwijnen."
Gevalletje oorzaak en gevolg door een links vertroebelde bril.

KoninginWildemina | 12-12-13 | 21:29

Het grote voordeel van homo's is dat ze van je wijf afblijven. Dat kan je van onze riffierianen niet zeggen.

Sjaak uit Dordt | 12-12-13 | 21:09

-weggejorist-

X. | 12-12-13 | 20:31

@hotmint Één enkele uitzondering? Niet echt goed doorgelezen dan toch!;)

GingerTed | 12-12-13 | 20:29

Zow, ik heb eens wat doorgelezen op De Joop.
Dat is best ontluisterend.
Met uizondering van PJ van Dijk (#2) is het een en al:
ontkenning (het valt wel mee met de omvang)
verdraaiing (andere groepen / landen doen ook foute dingen)
vergoeilijking (is toch van alle tijden)
lalala oren dicht (ik hoop dat iedereen lief voor elkaar wordt)
.
Beste lieve linksemensen: Dit is ECHT een probleem alleen met doortastende actie opgelost kan worden.

hotmint | 12-12-13 | 20:25

Veel Vaak | 12-12-13 | 20:05 | + -1 -

Misschien moet je wat minder vaak je nick volgen...

knerf | 12-12-13 | 20:07

Sorry hoor chill the fuck out. Ik dacht dat je verwees naar je post boven de correctie. Niet zo vreemd toch. Rustig aan man.

Veel Vaak | 12-12-13 | 20:05

Veel Vaak | 12-12-13 | 19:43 | + 3 -

Kan jij niet lezen man?
Kijk eens wat er bij mijn posting van 19.18 u. staat:
"blondgekuifde allochtonen"

Daar had "autochtonen" moeten staan...
Beter kijken dus ...
En vooral al die lutsers die je voor je commentaar nog plusjes gaven hetzelfde advies!

knerf | 12-12-13 | 20:02

Mijn mening? Met de nadruk op mening.
.
Van mij mag al dat niet aangepaste tuig deaud neervallen. Het liefst meteen. Ze komen hier verdomme naartoe voor een beter leven. Ze krijgen alles. Krijgen notabene, ze hoeven er niets voor te doen, alleen Nederlands praten en een klein beetje respect opbrengen voor onze cultuur.
.
Maar nee. Ze doen niets, willen meer dan alles en zelfs dan lopen ze te zeiken dat wat tekort komen. In plaats van dat ze een beetje moeite doen om dat laatste beetje wat ze niet krijgen te verdienen, gaan ze zielig lopen doen en de rest van de wereld de schuld geven van hun 'ellende'.
.
En dan gaan mekkeren over respect. Als er 1 groep mensen in dit land een gebrek aan respect heeft, dan is het dat onaagepaste tuig wel. En als iemand geen respect heeft voor hen, gaan ze weer lopen janken en met het vingertje lopen wijzen.
.
Ik heb er eentje voor jullie: respect moet je verdienen, stelletje lutsers. Donder op naar je zandbak als hier niet goed genoeg is voor je...

Pikkestrijder | 12-12-13 | 19:59

Leuk voor die kerel dat hij dit zomaar op Joop mag plaatsen, maar hij moet wel beseffen dat hij als blanke homo in de knuffel-pikorde wel onder de Marokkaan blijft staan bij de links Nederland.

me,myself and IK | 12-12-13 | 19:56

Ik kan dit artikel niet meer op de FP van Joop vinden. Typisch...

Rico Tampeloerus | 12-12-13 | 19:56

Zeg v Rossem, doe mij voortaan een lol en maak geen klikbare URL meer naar dat smerige Joop.nl !
Ik wil die PVDA/VARA/NoSB-site niet lezen, begrijp je ?

Mazzeltov | 12-12-13 | 19:54

De eerste helft gaat nog (waarom je respect voor iemand zou moeten hebben die je uitscheldt ontgaat me overigens volledig). Het tweede deel van het artikeltje gaat weer hopeloos in de policor mode met zaken als 'wij als Nederlanders' (Mocro's zijn geen Nederlanders) en totaal scheefgaande vergelijkingen als een boerenkiel aantrekken en een schaap levend de strot afsnijden. Het krampachtige 'Marokkaanse Nederlander' gebruik zegt genoeg. Je bent Nederlander of Marokkaan, geen beide. En respect moet je verdienen, desnoods met een homo-knokploeg als het moet.

Der Schnitzeljäger | 12-12-13 | 19:47

knerf | 12-12-13 | 19:36 | + 0 
Huh dat staat er ook man.

Veel Vaak | 12-12-13 | 19:43

mezelf | 12-12-13 | 19:18 | + 1 -

Pardon "blondgekuifde allochtonen" moet zijn "blondgekuifde autochtonen'

knerf | 12-12-13 | 19:36

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:23 | + -16 -

Ga eens een stukje plaatsen op Joop.nl met de volgende inhoud:
1 - Hoe komt het toch dat bij geweldsdelicten zoals straatroof en overvallen blanke autochtonen altijd het slachtoffer en niet-westerse allochtonen altijd de daders zijn
2 - Stel eens de vraag wanneer een allochtone filmmaker annex journalist vermoord werd door een autochtone racist
3 - Waar en wanneer Marokkaanse meisjes werden lastiggevallen door blondgekuifde autochtone bendes?
4 - Hoeveel Marokkaanse ouderen al het slachtoffer zijn geworden van woningovervallen door blanke autochtonen?
5 - Hoe vaak het Suikerfeest werd verstoord door baldadige, autochtone jongeren

Succes!

knerf | 12-12-13 | 19:34

Oja wie is Joop?

Veel Vaak | 12-12-13 | 19:29

"Ach dat gebrek aan respect en verdraagzaamheid zie je niet alleen bij Marrokaanse jongeren, maar overal.
Ook bij de blanke Nederlander."
De klassieke wegkijkende, bagatelliserende Joper...
PS: grappig dat die koekenbakker Marokkaans nog verkeerd schrijft ook.

Rico Tampeloerus | 12-12-13 | 19:28

Pure religieuze haat tegen homoseksualiteit in stand gehouden doo aachterlijke moslims die hun eigen kinderen liever zien wegkwijnen in hun harnas dan ze enig respect te geven. Ik vreet geen enkele moslim meer deed dat voorheen wel.. Het is een smerige bende geworden dankzij 40 jaar zeer tolerantie en gastvrijheid.

Veel Vaak | 12-12-13 | 19:28

-weggejorist-

LinkseBakker | 12-12-13 | 19:23

Dit stukje had niet in Joop gemogen, ze zijn echt de weg kwijt. Want als het gaat om homo's versus allochtonen krijgen allochtonen naar GroenLinks voorbeeld voorrang, want allochtonen zijn de ultieme slachtoffers van de blanke man.

Mark Krachtwijk | 12-12-13 | 19:22

Waarom nooit een item op Joop.nl over Marokkaanse homo's die door blondgekuifde allochtonen in elkaar worden geslagen?
Wat zegt u?
O ja, dat komt niet voor in Nederland....

knerf | 12-12-13 | 19:18

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13 | + -18 -

En zijn vooral politiek-correct dus als je met feiten komt afkomstig van het CBS over het aandeel in geweldsdelicten van niet-westerse allochtonen dan wordt je geband.
Je bent een nitwit, maar dat wist ik al van jou, als je dat niet doorziet.
Ik heb zelf op die site gezeten, een tijdje, om wat tegengas te geven.
Ondanks het feit dat ik geen onvertogen woord liet vallen, hooguit was ik wat scherp, en mij vooral hield aan feiten, werd ik er afgegooid.
Laat jij je maar in slaap sussen met je waanidee dat ze daar argumenten gebruiken bij Joop.nl
Zo gauw je met feiten komt, moeten ze je niet.

knerf | 12-12-13 | 19:15

We lullen in dit land nu al zo lang over dat Marokkaanse straattuig, en de overheid verdomd het maar om ook maar iets te doen. Ze laten dat afval gewoon als een verschrikkelijk K-gezwel door-etteren in de samenleving, en de bevolking er onder lijden.
En toch komt er ooit een dag dat (in ieder geval een deel) van het volk het niet meer pikt, en die bontkraagjes op weinig subtiele wijze het land uitflikkert! Misschien is die dag gelijk een mooie gelegenheid om alle verantwoordelijken voor deze "weg met ons" en "pappen en nathouden" ellende eens voor de rechter te zien, en nee... geen D-66-rechter!

Nederlanddraaitdoor | 12-12-13 | 19:13

Beetje een stereotyp, maar je hoort nooit over een groep homo's die een scheldende intolerante Marokkaan in elkaar slaan... een stukje homogeweld, ik denk dat een paar van dat soort voorvallen wel een positief effect hebben in de "schaamtecultuur"

paranoya | 12-12-13 | 19:07

@The Green*Machine | 12-12-13 | 19:01 Probeer heet gewoon! Als dit artikel het gehaald heeft is er duidelijk ergens een opening.

Meneer-reetkever | 12-12-13 | 19:05

Die hoha's (homohaters) staan anders altijd zelf de nicht uit te hangen met elkaar.

Dead Silence | 12-12-13 | 19:04

Marokkaanse homo's kan je herkennen aan hun handtasje. Ze doen er niet allemaal moeilijk over.

voldemort | 12-12-13 | 19:04

Zou btw graag mijn repliek op JOOP (Jouw Offline Opinie Pagina) willen posten maar die komt de keuring niet door, weet ik uit ervaring. Waarschijnlijk zit Frau Meulenbelt daar aan de censuurknoppen.

The Green*Machine | 12-12-13 | 19:01

Op Joop is de volgende lading jijbakkers, policor wegkijkers en je bent zelf een racist omdat je een blokje omloopt, door de censuur heen.
Degenen die net het diner binnen hebben kunnen maar beter niet gaan lezen.

toetssteen | 12-12-13 | 19:00

Die Rob Geurtsen is zo'n typische, sneue, palestinasjaaltjesdragende extreem-linkse weg-met-ons-lul die de waarheid maar niet wil zien, als sla je hem ermee op zn smoelwerk. "Ja maarrrr... marokkanen zijn heus niet de enigste homohaters heur!! De groep is veel groter!"
.
Dat is het hele PUNT niet Geurtsen. Het punt is dat het grootste deel van de praktiserende homohaters marokkanen of in ieder geval lichtgetinten zijn. Zo blijkt in ieder geval uit de praktijkervaringen van de schrijver.
.
Onbegrijpelijk dat dat soort types mogelijke discriminatie (en ze zoeken de spijkers op laag water om het te vinden) blijkbaar een veel erger misdrijf vinden dan potenrammen, juwelierschieten en zware groepsmishandelingen. Die mensen leven niet meer in deze wereld. Reaguren waarschijnlijk vanuit een fijn Drents of Gronings (lees: rood) dorpje waar het makkelijk is om de moraalridder uit te hangen.

The Green*Machine | 12-12-13 | 18:58

Niemand die het vreemd vind dat er zoveel Marrokanen bij een homobar hangen? Misschien hebben ze wat moeite om uit de kast te komen ;)

klammedot | 12-12-13 | 18:58

Shit, een column op Geenstijl die echt leesbaar is!
Oh, wacht, die is van Joop.

kommers | 12-12-13 | 18:56

-weggejorist-

Nimby_007 | 12-12-13 | 18:52

Ik heb die Mark ooit eens gedate. Digitaal issie leuker én mondiger dan in het echt. Wat een saai tutmuts.

GeefMijMaarKipSate | 12-12-13 | 18:49

Eigenlijk is het heel simpel,alle racisten en intolerante religie gekken het land uit trappen en we zijn klaar.
Maar waar laat je die? terugsturen is de beste optie,maar veel zijn hier inmiddels al geboren,dubbel paspoort dan onze afnemen en schop weg!?,anders opsluiten of dumpen ergens waar wij er geen overlast van hebben.
Waar Nederland nu mee zit is gewoon organische plutonium die ieder moment kan detoneren in een bloedige burgeroorlog.

Meneer-reetkever | 12-12-13 | 18:48

Dat moeten wij toch niet willen: 'n racistisch stuk over onze gekleurde medemenschen.

meneer Q | 12-12-13 | 18:46

Het is schrikbarend hoe blind een aantal van die reageerders op Joop zijn..... Ze wringen zich in alle mogelijk bochten om vooral niet te veralgemeniseren en te discrimineren...
Moet je ze in een ander topic een los zien gaan op de gemiddelde PVV-stemmer... dan is geen open deur te gortig en geen cliché te gek...
Ik vraag me af wat erger is...... dom eendimensionaal rechts of bewust blind links?

agitsnob | 12-12-13 | 18:45

De leesverder link is stuk. Ik kom op joop.nl uit.

Jan Toeternuitje | 12-12-13 | 18:39

Hier iets om de potenrammers even stil te houden, 92 vagina's: www.projectbush.co.uk/

gasboer | 12-12-13 | 18:31

Links kijkt eerst 40 jaar weg en begint dan beetje bij beetje de realiteit onder ogen te zien. Wat zullen ze schrikken !!! Wat zullen de hoofdverantwoordelijken van wegkijken/ontkennen/vergoelijken schrikken. Welkom in NL anno 2013/2014 mafkezen. En een hele dikke middelvinger naar jullie voor hetgeen jullie fatsoenlijke normale burgers hebben aangedaan die niet in VARA/PVDA-wijken woonden. Omdat het in jullie fijne kindvriendelijke doodlopende hofje prima wonen is, wil niet zeggen dat een heel groot deel het water al decennia aan de lippen staat. Hoe a-sociaal moet je zijn om geen oog te hebben voor fatsoenlijke burgers die dagelijks hinder ondervinden maar door feiten te benoemen als racist worden/werden weggezet. Driewerf kots.

Rest In Privacy | 12-12-13 | 18:27

*FF lekker discrimineren*
Marokko voor de Marokkanen!

Willem VanDer Decken | 12-12-13 | 18:18

Erkomen hier strak bakken roemen, bulgaren en later ook nog oekrainers bij. Dat beloofd mog wat te worden

doskabouter | 12-12-13 | 18:14

@ brutus68 17:47

Vast wel eens gehoord van Fons Spooren, ex-algemeen directeur van PSV. Die was voor de bühne getrouwd met een vrouw maar stak zijn snikkel in het Anne Frankplantsoen in Marokkaanse schandknaapjes.

eerstneukendanpraten | 12-12-13 | 18:13

Hoe durf je ook om als homo publiekelijk naar een gaykroeg te gaan in 020, dat is vragen om boze PvdA stemmers.

Bert van Ernie | 12-12-13 | 18:09

is dit een Amstelveense Joop?

waddapatja | 12-12-13 | 18:08

X. | 12-12-13 | 17:54 |
Je zegt het. Een stel psychoten, dat zijn het.

milky bar | 12-12-13 | 18:05

Ik heb ergens gelezen dat Zwarte Piet ook een stuk aan de JOOP had ingestuurd. Dat hij zich helemaal niet gediscrimineerd voelt en zich ook niet als knecht beschouwt en zich al helemaal geen slaaf voelt. En dat hij graag gouden oorbellen draagt omdat dat bij zijn uniform hoort, en dat hij bovendien net zo graag cadeautjes aan zwarte kindertjes en Marokkaanse kindertjes geeft als aan Fleur en Floris. En dat hij over de échte slavernij heeft gelezen en dat hij die verschrikkelijk vond en hoopt dat dat nooit meer gebeurt. Nooit meer iets over gehoord.

milky bar | 12-12-13 | 18:05

Copy-paste. Toegevoegde waarde van GeenStijl: Zero.

Ies niet graties | 12-12-13 | 18:04

Die gast op Joop had nog geluk toen hij uitgescholden werd. Voor hetzelfde geld had hij nog "ik neuk jullie allemaal de moeder" naar zijn hoofd gegooid gekregen...

eerstneukendanpraten | 12-12-13 | 17:56

De reacties zijn toch vreemd daar. /me gaat weer onder steen.

X. | 12-12-13 | 17:54

Ik kan het hele stuk niet vinden op die website...
Ik kan wel zoeken in 243.627 koophuizen.

manmettas | 12-12-13 | 17:53

Prima stuk. Onderwerp goed, tekstueel prima. Niets mis mee. Kijken of een verantwoordelijk iemand er wat mee doet.

Wonderlijk! | 12-12-13 | 17:52

Hij zou misschien een punt hebben als de muzelmannen een "Allah Pride" zouden hebben waarbij ze al varend door de grachten schapen zouden slachten. Nu is het gemekker van zijn kant. Doe nou toch eens normaal, dat zou zo'n enorm stuk schelen...

Michiel de Kater | 12-12-13 | 17:51

12 december 2013 Reageer (9) 11702 x bekeken.
-
Ze krijgen vreemd genoeg nu wel views, of dat doorlinken nou verstandig is geweest?

First Contact | 12-12-13 | 17:51

Loopt niet echt storm met reaguursels bij de Joop... te confronterend?

CornholioNL | 12-12-13 | 17:50

@zeeman73 | 12-12-13 | 17:46

Kijk naar Rusland.

brutus68 | 12-12-13 | 17:48

Wat ik wel apart vind is dat er dus Marokkanen tijd en moeite nemen om voor de ingang van een homokroeg rond te hangen. Of ze hebben echt geen leven of ze zouden stiekem maar al te graag zelf naar binnen willen, maar durven niet en reageren dan op deze manier hun frustratie af.

brutus68 | 12-12-13 | 17:47

in veel landen vindt men homoseksualiteit niet erg, maar vindt men het aanstootgevend wanneer mannen openlijk homoseksueel zijn. In deze landen is gewoon een homoscene, maar niet in het openbaar, en buiten het zichtvan de burger. dan doet men alsof het niet bestaat en heeft men er ook geen last van.
persoonlijk vind ik dit niet zo bezwaarlijk.

zeeman73 | 12-12-13 | 17:46

De beheersing van het Nederlands door de 'reageerders' op Joop.nl is werkelijk bedroevend slecht. Zijn die mensen ooit verder gekomen dan de basisschool?

Professor Superhirn | 12-12-13 | 17:44

xavier.
correct. u heeft natuurlijk gelijk. het proefschrift ken ik niet, maar interessante tip.

zeeman73 | 12-12-13 | 17:44

duitse herder | 12-12-13 | 17:28 | 0
Uh.. mooi stukje heeft u gecopy-paste.
Maar tlijkt mij dat t nog nie helemaal compleet is?

amin | 12-12-13 | 17:44

@André van Delft. 17:24: om te begrijpen hoe de gutmensch met een conflict tussen die twee wetten omgaat, moet je de comments op Joop lezen. Die oplossing is simpel: je vergroot het probleem tot buiten de discriminerende minderheid: "Homo's worden niet alleen door Marokkanen gediscrimineerd, Nederlanders doen net zo hard mee". Een jij-bak dus.

Muxje | 12-12-13 | 17:43

Van mij mag iedereen met zijn genitaliën doen wat hij/zij wil zolang het binnen de grenzen van de wet is. Maar dat betekent niet dat ik toeschouwer wil zijn. Als ik mannen innig verstrengeld zie zoenen op straat dan voel ik nog steeds walging. Maar vervolgens negeer ik het en loop ik door. Overigens vind ik het ook niet fijn om hetero's dat te zien doen, maar dat terzijde. Het probleem met deze figuren is dat ze zich niet kunnen beheersen en niet snappen dat in een vrije samenleving je soms geconfronteerd met zaken die je niet aanstaan. Ze denken dat ze iedereen hun "cultuur" en geloof kunnen opleggen omdat ze nooit weerstand hebben gekregen dankzij al die slappe apologeten op links.

Pantheist | 12-12-13 | 17:40

Mark is een soft mietje, met zijn respect voor elkaar. Word je 10 of 20 jaar uitgescholden, ga je een gesprek aan over prerfstctct. Een paar dominante leernichten met ijzerwerk zich laten uitleven lijkt me beter dan gezever over prrdxctfrt en zoetsappige tekstjes op een fout blogje.

maggoo | 12-12-13 | 17:39

Lastig, als een minderheid een andere minderheid naar het leven staat. Waar staat je dan, als relativerende beschaafde, qua rood getrokken fatsoenskloof?
Beter maar negeren, dan hoeft dat "staan" niet.
/links af

Jan Passant mk2 | 12-12-13 | 17:39

@Rob Geurtsen ( mocht ie uberhaubt hier komen nadat hem is gezegd dat zijn naam hier is genoemd)
'Moet je niet zo fixeren op mocro's' ?!
Maar die mocro's fixeren zich op de homo's gast.
Als je ballen hebt spreek je je policor vriendjes op hun discriminatoire gedrag aan.
Of neuken ze je te lekker wanneer hun geit effe weg is??
Mehehe-ekker. Latente homo/geit.

amin | 12-12-13 | 17:38

zeeman 17:21 Niet alleen een gebrekkige opvoeding en gebrek aan aandacht zijn redenen. De biologische factor en de genetische factor spelen minstens zo'n belangrijke rol.Neef-nichthuwelijken b.v.Maar er is veel meer. (zie de commentaren op hetproefschrift van ene mw. Lahla (nomen est omen)

xavier | 12-12-13 | 17:37

Afgeschminkte Bassie | 12-12-13 | 17:33 |
Ik zou zeggen, lees nog eens een keer. Amper spelfouten zei ik.

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:35

En ik maar denken dat GS reaguurders onmiddellijk oog-rot zouden krijgen na het lezen op Joop.nl.
Of kan iedereen ineens perfect blind typen?

Skunk57 | 12-12-13 | 17:34

Hun spelen met onze prive!

dannylimbo | 12-12-13 | 17:33

@kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13
Zonder spelfouten? Ik zou zeggen, lees nog eens een keer. De moralist op internet uithangen is tot daar aan toe, maar als je dan je d's en t's niet onder controle hebt wordt het lachwekkend en treurig tegelijk.

Afgeschminkte Bassie | 12-12-13 | 17:33

Mijn bek viel open toen ik direct naar Joop.nl gelinkt werd en nu moet ik naar de kaakchirurg om mijn kaak terug te latten zetten,die ontwrichte zowaar van nog meer verbazing dat er zowaar een gezond stukje opinie op die site staat.

Meneer-reetkever | 12-12-13 | 17:32

@goedverstaander | 12-12-13 | 17:29

Die Wagemakers heeft zelfs al een boekje over GeenStijl geschreven zag ik: het roze boekje...

brutus68 | 12-12-13 | 17:31

@Van Rossem | 12-12-13 | 17:04

Liever geen externe link onder "Lees verder" aub.

laatmaargaan | 12-12-13 | 17:30

Beste reaguurders, wanneer jullie tijdens het wachten op het vrijgeven van de reacties op joop.nl (verschillend 5 min. tot 2 uur) nog een leuke ontspannen docu willen zien; www.youtube.com/watch?v=awQDLoOnkdI

First Contact | 12-12-13 | 17:29

Ik zag het aankomen. Joop schurkt steeds dichter tegen Geenstijl aan. De tijd is zo langzamerhand rijp om over een fusie te gaan praten. De neutrale locatie voor de eerste onderhandelingsschermutselingen is ook geen probleem; die staat al in het stukje van Mark Wagemakers op Joop.

goedverstaander | 12-12-13 | 17:29

2023:
Column: "Racisme is van alle tijden. Discriminatie ook. Waar groepen samen moeten leven, vallen klappen. Rake. Zo was het afgelopen zaterdag niet de eerste keer dat ik een homokroeg uit liep, waarna de aanval van anti-tolerantie vanzelf weer losbarstte. 'Hé! Homo! Homo! Kankerhomo!' Hoe gebrekkig het Nederlands ook moge zijn, schelden kunnen ze altijd met verve. Na een paar keer uitgescholden te zijn, was ik het aardig zat (ook niet voor de eerste keer, trouwens). "Ik heb respect voor jou, dan mag jij ook respect voor mij hebben. Zo gaan we met elkaar om." Als een rode lap op een stier. Respect? Voor een kankerhomo? Ik kan nog meer kanker krijgen en het liefst slaan ze het licht uit m'n ogen. Ze houden elkaar vast (want zo zijn ze) om maar niet op me in te kunnen. Het is al niet eens meer spannend om het publiek te laten raden waar deze anti-homo-uitingen vandaan komen. Om telkens het probleem van het Marokkaanse straatschorriemorrie onder de noemer integratie te plaatsen: noem het een aanpassingsprobleem. Die hangjongeren zouden prima Nederlands kunnen spreken. Of een normaal leven opbouwen. Maar nee: als het niet om hen draait, of het ze niet naar de zin wordt gemaakt, hebben anderen het gedaan. Aanpassen is het grote probleem bij dat soort types."

duitse herder | 12-12-13 | 17:28

Krijgen we nu ook Femke Halsema als gastblogger op Geenstijl? Voor een wat ander geluid. Ik weet dat Dominique Weesie destijds na een blog van Wilders graag iemand uit het midden erbij wilde hebben en als voorbeeld Halsema noemde. En een sociaal-liberale Groenlinkser lijkt me hier prima op haar plek.

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:28

Ik word zo langzamerhand doodmoe van al die "nieuwe" profiteurs, Oostblokkers incluis.
Pas je aan, gedraag je of sodemieter gewoon op.
Hoe moeilijk is het? Van mij hoeven ze hier niet te blijven, liever niet zelfs. Eens kijken hoe snel we de crisis te boven zijn zonder deze lieden.

Ommezwaai | 12-12-13 | 17:27

Zolang er mensen als Rob Geurtsen rondlopen, vrees ik dat het niet gaat goedkomen:

"Ik weiger te geloven dat verdraagzaamheid in onze samenleving een utopie is. Het komt er op aan dat we zelf er alles aan doen. Niet een ander moet het doen."

Na 40 jaar oneindig veel kansen bieden en onszelf volledig wegassimileren denkt Rob nog steeds dat het aan ons ligt..

Deipnosophist | 12-12-13 | 17:27

Ik zou bijna een accountje op Joop aanmaken om op die Rob Geurtsen te reageren: Waarom het voor jou uitmaakt welke herkomst mensen die jou uitschelden hebben is mij een raadswel, want bij nogal wat reageerders en stukkie schrijvers hierop op joop.nl is onverdraagzaamheid om maar niet te zeggen homofobie ook aan de orde van de dag.

Nou Rob, beste linkse op een roze wolk met oogkleppen levende knul van me... misschien zijn het juist altijd weer die Marokkanen die voor die problemen zorgen. Tuurlijk kun je 300x uitgescholden worden, maar als dat 290x een Marokkaan is moet je niet je kop in het zand steken en zeggen dat de groep groter is. Procentueel gezien is deze groep multi-culturele verrijkers gewoon in alle negatieve opzichten in Nederland een groot probleem. Tja, cijfers liegen niet!

Fopspeen | 12-12-13 | 17:27

Wat de schrijver eigenlijk zegt, althans zo interpreteer ik het, dat voor sommige types onze samenleving te hoog gegrepen is. Ze kunnen simpelweg niet met bepaalde verworvenheden om gaan. Dat is geen racisme, maar realisme.

brutus68 | 12-12-13 | 17:25

-weggejorist-

amin | 12-12-13 | 17:25

Geiteneukers die homo's om hun geaardheid discrimineren.
Hmmm, effe denken.
Man heeft sex met man of man heeft sex met geit. Man man of man geit. Hmmm, uh tsja, uh... ziek, smerig en eng.
Die man geit dan he.

amin | 12-12-13 | 17:24

De eerste wet van Croughs, 'De wet van het abjecte Westen', luidt: 'Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve intellectueel voor niet-westers'.
(...)
De tweede wet van Croughs, 'De wet van de onderdrukte minderheden', luidt: 'Bij een conflict tussen een minderheid en een meerderheid kiest de progressieve intellectueel voor de minderheid'.
(...)
De twee genoemde wetten zijn voldoende om de meest onbegrijpelijke en op het eerste gezicht tegenstrijdige opvattingen afdoende te verklaren. Alleen in gevallen waar de twee wetten met elkaar in botsing komen, wordt het ingewikkeld. Dit is onder andere het geval wanneer vrouwen of homo's (tweede wet) met vrouw- en homovijandige moslims (eerste wet) in conflict komen.
(...)
Uit bovengenoemde voorbeelden blijkt dat er een zekere tendens is om de tweede wet zwaarder te laten wegen dan de eerste wet, maar om te zeggen dat hier van een wetmatigheid sprake is, gaat te ver; daarvoor was het gedrag van de homo's tegenover de moslims toch te slap.
www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...

André van Delft. | 12-12-13 | 17:24

sinar2 | 12-12-13 | 17:18 |
Ah ok, die drempel werkt wel zo te zien. Je hoeft niet eerst door 20 regels niets toevoegende onderbuik te scrollen van mensen die alleen de kop hebben gelezen voordat je een inhoudelijke reactie tegenkomt.

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:23

Oef, meteen de eerste reactie van ene Rob Geurtsen op Joop.nl is al raak: 'Je moet niet zo op Marokkanen gefixeerd zijn.'
*brakend weggelopen*

L. Rakker | 12-12-13 | 17:23

@kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13
Dat lijkt maar zo. Alle reacties op joop worden geschreven door de redactie. Meestal is het een "discussie" tussen Jeroen Mirck en Frisco van Jolo.

Stormageddon | 12-12-13 | 17:22

Dit word lachen...

*Speciaal tabblad voor de Joop openen doet*

CornholioNL | 12-12-13 | 17:22

mensen die chronisch niet in staat zijn om zich aan te passen aan de normen, waarden en regels van een samenleving, en egocentrisch, agressief en gewetensarm zijn, noemen we tegenwoordige antisociale persoonlijkheidsstoornissen.
dat is wat deze jongens zijn. dat heeft te maken met een gebrek aan opvoeding en een gebrek aan fatsoenlijke aandacht in het huisgezin.
dat komt ook niet meer goed. het enige wat een beetje werkt is duidelijke grenzen stellen en duidelijk straffen als ze over de grenzen gaan.

zeeman73 | 12-12-13 | 17:21

"Ik heb respect voor jou, dan mag jij ook respect voor mij hebben. Zo gaan we met elkaar om." LOL. Ja in Utopia Mark! Zonder homohatende islam ofzo.

Canis Spurcus | 12-12-13 | 17:20

Wat ik daar allemaal lees!!!!

man man man...

Daar zijn ze druk met morele zelfbevrediging.

Kaleknicker | 12-12-13 | 17:20

Ik heb ook niks met heeaumeaux ... Ben ik nu dan een Marokkaan ??

MaudC | 12-12-13 | 17:20

12 december 2013 Reageer (8) 1642 x bekeken... De linkse gutmensch mengt zich liever niet in deze discussie dat is duidelijk... Mwhoehaha.

First Contact | 12-12-13 | 17:19

Joop is zoooo Geenstijl 2013 :)

Pas maar op, straks worden jullie nog rechts ingehaald.

goedverstaander | 12-12-13 | 17:19

@kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13
Komt omdat alleen een kleine groep geselecteerden daar mag reageren. De eisen zijn om eerst je commentaar door de spellingscontrole heen te halen en vooral ook grondig te controleren op het uitdragen van het Verheven Linkse Gedachtengoed.
Elk ander commentaar komt niet op de site terecht.

sinar2 | 12-12-13 | 17:18

Wat zijn dat voor genuanceerde praatjes ineens op de Joop? Hier zit vast wat achter. *wantrouwend kijkt*

brutus68 | 12-12-13 | 17:17

DreqNeqSchot | 12-12-13 | 17:13
Dat was dat programma van "Kabinet wil meer allochtonen op TV - Opsporing Verzocht daarom voortaan niet één maal, maar twee maal per week"?

Merlot | 12-12-13 | 17:17

Comment vanuit JOOP:

"[ Een utopie, maar elkaar met rust laten zou de wereld een stuk mooier maken. ]

Ik weiger te geloven dat het een utopie is.
Hoe we daar moeten komen weet ik ook niet, maar het moet kunnen."

Ga eens een nachtje door Rotterdam Zuid lopen in je eentje en ga eens een gezellig gesprekje aan?

Compleet van de wereld!

Kaleknicker | 12-12-13 | 17:17

Gelukkig zit ik hier op GS, genuanceerd, invoelend en tolerant. R.E.P.S.E.T.C.

roze_bril | 12-12-13 | 17:16

Lees ik nu goed dat er op de Joop staat alle marokanen zijn homeau?

luisternueensnaarmij | 12-12-13 | 17:16

Wat is er mis met het beestje gewoon bij de naam noemen? Pas als je een probleem benoemd, kun je er iets aan gaan doen.

MacMiep.nl | 12-12-13 | 17:15

Maart het zal flink zeer doen voor Jolo, een Joopstuk integraal overgenomen op GS.
Zonder hilarische of bijtende commentaren.
Dat duidt toch op devaluatie van de correctstandaard in het Joopse, LOL!

Merlot | 12-12-13 | 17:15

Even een waarschuwing voor mensen die niet vaak op Joop komen.
Kijk uit voor deze vrouw:
www.joop.nl/opinies/profiel/gebruiker/...
Als ze je snoepjes aanbiedt, gewoon doorscrollen, niet omkijken want dan verander je in een zoutpilaar.

Cuyahoga | 12-12-13 | 17:14

Wat is dat eigenlijk voor site? De reaguurders daar reageren met meer dan twee zinnen, proberen te argumenteren, maken amper spelfouten en doen dit nog zonder te schelden ook. Waarom heb ik dit niet eerder ontdekt.

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:13

@ nielsjuuh23 | 12-12-13 | 17:11
Marokkaanse Hollander rammers hebben al een eigen programma, dinsdagavond op de publieke...

DreqNeqSchot | 12-12-13 | 17:13

Minderheid vs Minderheid, op Joop.nl. De ironie. Het is dan ook wel een bijzonder gezapig stukje. 'Laten we lief zijn voor elkaar.' Tot zover het wereldbeeld van links, terug naar de realiteit.

DaughtersofLot | 12-12-13 | 17:13

Wat grappig hè ... nu zowat iedereen gewoon hardop zegt dat Marokkanen een probleem vormen, is het opeens salonfähig geworden en beginnen de Jopen hard mee te roepen.
"Iedereen vindt", "Iedereen zegt".
Dé beproefde standaard voor het Joopse Denken.

Merlot | 12-12-13 | 17:13

Wat een rashistische disqriminatie van die nazihomeau!

Lepo | 12-12-13 | 17:13

kutvolk

Blue Light | 12-12-13 | 17:13

In de jaren 70 kwamen de mariniers de Dam even schoonvegen. Opgelost was het probleem...

Komen jullie nog mannen of zijn jullie in slaap gevallen in Doorn?

Kaleknicker | 12-12-13 | 17:12

Liever Marokkaanse Jooprammers

commentator99 | 12-12-13 | 17:11

Ben benieuwd hoe de correctmenschen dit gaan duiden.
Het zal wel een beetje gezwam om de hete brij heen worden, maar goed, het begin is er.

Cuyahoga | 12-12-13 | 17:11

Wanneer komt er een topic met de naam: 'Hollandsche Marokkanen rammers'?

Ik kan niet wachten!

nielsjuuh23 | 12-12-13 | 17:11

*Bier + chips pakt en op Joop.nl gaat kijken hoe de reaguurders dit gaan spinnen*

Tommygunner | 12-12-13 | 17:11

nu ja. dit gelezen te hebben blijkt dat de joop noch enige verstand van schelden nog marokanen noch problemen heeft.

giovanni erkelens | 12-12-13 | 17:10

Shit, ik heb net een racistisch stuk gelezen. Ik ga even mezelf kastijden.

John McClane | 12-12-13 | 17:10

Eindelijk een column in normale schrijftaal die prettig leest.

kicktherabbit | 12-12-13 | 17:09

Maak maar snel een screendump want dit artikel is natuurlijk weer heel snel verdwenen zodra de Joop-adepten gaan gillen dat dit niet kan en hun ideale wereldbeeld aantast.

sinar2 | 12-12-13 | 17:09

Is Jolo op vakantie of zo, dat dit er doorheen komt?

Nietvoordekat | 12-12-13 | 17:09

Deze jongen heeft het overduidelijk niet begrepen. Racisme en discriminatie tellen alleen als zij geuit worden door blanke, autochtone Nederlanders (bij voorkeur man en hetero). Minderheden kunnen bij voorbaat niet discrimineren en/of racistisch zijn. Zij kunnen slachtoffer zijn van zulke zaken.

Rémy Martin ® | 12-12-13 | 17:08

"Racisme is van alle tijden. Discriminatie ook. Waar groepen samen moeten leven, vallen klappen."
=========
"... maar alleen bij autochtonen roepen wij Jolo's en Jopo's dat zulks helemaal verkeerd is. Van allochtonen mag niets gezegd worden van ons. Wij Jolo's en Jopo's zijn dus ZELVV hardstikke rasisties. Ahum".

Merlot | 12-12-13 | 17:08

Joop gaat nog eens kapot aan z'n cryptoracisme.

rara | 12-12-13 | 17:07

Brekend: Joop is gehacked!!

Lijkt me logisch... | 12-12-13 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken