Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Humor Service: de grappen flowchart

20041027-vingerw00t.gifOmdat grappen voordat je het weet iemand kwetsen en omdat we in deze maatschappij ieders tere gevoelens moeten beschermen, kunnen we het beste humor gewoon verbieden. Rigoureus, maar het kan zo niet langer mensen. Als iedereen alsmaar grappen mag maken, is het einde zoek en worden er de hele tijd mensen gekwetst en beledigd en dan gaat het fatsoen kapot. We hebben ironietekens geprobeerd, we hebben een beroep gedaan op het fatsoen van demense maar de grens wordt overschreden, steeds maar weer. En begrijp ons niet verkeerd, wij hebben niets tegen humor maar wel tegen de uitwassen ervan. En als jullie niet leuk kunnen omgaan met grapjes, dan pakken we ze af en houden we er maar helemaal mee op. Erg jammer dat het zo moet maarja, het is kennelijk nodig. Als mensen zich als kleine kinderen gedragen zodra er lachLOL te beleven valt, dan moeten we mensen ook maar als kleine kinderen behandelen. Nee, hou maar op met piepen, jullie kunnen er duidelijk niet mee omgaan. Ja en nu hebben jullie spijt he? Zeg niet dat Feldwebel JoloLOLOL jullie niet gewaarschuwd heeft. En de beroepsgekwetste zeikstengels van wijhuilenhier.nl. Volkse lol, KAP ERMEE. Maargoed, omdat zij de beroerdsten niet zijn willen ze het nog één keer door de vingers zien, onder strikte voorwaarden. En dan hebben jullie nog mazzel want wat ons betreft was het einde oefening met vrije humor in dit land. In overleg en nauwe samenwerking met de ledengeldbode en wijblijvenzuur.nl: hier is de humor terug, met de enige echte GrappenFlowchart™. Als u een grap wil maken kunt u puntsgewijs checken of dat allemaal zomaar mág, die witz.

Reaguursels

Inloggen

Haha Moslims en humor!
een lachwekkende combo!

Gerrit gordijnstok | 11-12-13 | 12:40

Jim Lovell | 11-12-13 | 05:59 | 1
Ik denk niks Jim. Ik ga er van uit dat iemand de waarheid spreekt tot hij t tegendeel bewijst.
Zoveel mietjes hier die roeptoeteren dat ze geen mietje zijn en t achteraf toch blijken te zijn. Als je deze met homor benoemd zijn heel erg gauw gekwetst.
Kdacht dat jij dat als rasechte geen mietje wel wist. Inschattings foutje mijner zijds.Moet ik toch mijn mieten sensor ff resetten.

amin | 11-12-13 | 12:29

@ikdenkwat
Komt een negert bij het uitzend bureau en die zegt: "Ik wil graag werken."
Man van uitzendbureau: "We zoeken nog een directeur voor Philips. Misschien iets voor u?"
Negert: "U maakt een grapje!"
Man van uitzendbureau: "Ja. Maar jij begon!"

VanBukkem | 11-12-13 | 12:00

Er zitten een bankier en een politicus in een achterkamertje geheime afspraken te maken.zegt de ene tegen de ander:
'Dit is helemaal geen grapje!'

gimme a beat,rix | 11-12-13 | 10:41

Jim Lovell | 11-12-13 | 05:59 | + 1 -
Ghé, geinig!

ikdenkwat | 11-12-13 | 08:50

@harstef
Belgen kunnen wel degelijk moppen bedenken:

Allee, weet gij waarom Hollanders zulke grote neusgaten hebben?
Awel, lucht is gratis hé!

VanBukkem | 11-12-13 | 08:15

Staat jullie prachtig die slachtofferrol :)

homerpimpson | 11-12-13 | 08:04

@amin | 11-12-13 | 03:04
Als jij denkt dat ik die slijmerige onzin meen, ben je niet helemaal lekker, ik ben verdomme geen mietje.

Jim Lovell | 11-12-13 | 05:59

@ Jim Lovell | 10-12-13 | 23:52 | 1
Mooi gezegd Jim. Jij snapt het.
Naast het gebrek aan humor en relativeringsvermogen is het ook, en vooral, het gebrek aan liefde dat de wereld nekt.
En tevens is het elkaar vergeven en die vergeving aanvaarden, vooral over heel oud zeer zoals de slavernij etc., de sleutel tot een betere wereld. Maar ja, sommige (groepen) mensen kiezen voor de huilie huilie slachtoffer tactiek want zielig zijn levert troost op en troost is zo lekker want troost suggereerd de rechtvaardiging van je pijn/verdriet.

amin | 11-12-13 | 03:04

Ik ken grappen over Belgen, negers, rabbi's, priesters, imams, (blonde) vrouwen, gehandicapten, kinderen, konijnen, bakkers, Antillianen, hoeren, kippen (gevogelte), Italianen, Duitsers, homofielen.

Gek genoeg ken ik geen een mop over blanke Nlse mannen.

Betekent dat dat alle Belgen, negers, rabbi's, priesters, imams, (blonde) vrouwen, gehandicapten, kinderen, konijnen, bakkers, Antillianen, hoeren, kippen (gevogelte), Italianen, Duitsers, homofielen onvoldoende humor hebben om moppen te bedenken?

harstef | 11-12-13 | 02:02

SharpEye | 10-12-13 | 20:41 | + 33 -
Dus daar heb je dat scherpe zicht van geërfd?

harstef | 11-12-13 | 01:41

een maffiabaas | 11-12-13 | 01:15 |
Als wij met een grap de Islam, de Koran, die eewenoude waarheden zouden kunnen vernietigen of zelfs schade zouden kunnen berokkenen, wat is die Islam of die Koran dan waard? Humor stelt op de proef, is lakmoes voor al te voor de hand liggende waarheid.
Hoe minder humor geoorloofd is, des te zwakker is de basis van waaruit die humor geband wordt. In Noord Korea bestaat er geen gesanctioneerde humor, en ook in Iran is er geen gesanctioneerde humor.
Een sterke koning kan een hofnar hebben, want een sterke koning wil tegenstand, wil geconfronteerd worden met zijn eigen zwakheden. Daar wordt hij namelijk sterker van.

Schoorsteenveger | 11-12-13 | 01:25

aaa schreef:
09/12/2013 om 17:00
Mooi stuk: je bent dus tegen grappen ‘naar beneden’. En terecht, want zo krijgt een doorvertelde grap snel het karakter van pesterij.
Mooi geschreven dus, maar met de strekking ben ik het totaal oneens. De schrijver vleidt zichzelf – en de allochtone lezer – met het idee dat de krenkende opmerkingen altijd bedoeld zijn als humor.

Vanwaar ik sta is er een groep mensen in Nederland die er op een of andere manier voortdurend in slaagt zichzelf collectief negatief onder de aandacht te brengen. Daar worden door mensen buiten deze groep soms opmerkingen over gemaakt om uitdrukking te geven aan de collectieve ergernis. De opmerkingen zijn vanwaar ik sta vaak niet bedoeld als vernedering, of als krenking, maar als een cynische vaststelling van feiten. En zeker niet als grappig. (Er is ook nauwelijks nog een onbevangen gesprek mogelijk tussen allochtoon en autochtoon. Ieg niet bij wijblijvenhier: posts worden vaak niet geplaatst, of zo laat geplaatst dat het geen betekenis meer heeft in de thread. Goeie kans dat deze post voor altijd in the twisting nether van het internet blijft zweven.)

Het zijn oproepen aan elkaar en aan de overheden om iets aan de objecten van ergernis te doen. De PVV en de verrechtsing van de politiek in het algemeen zijn niet het gevolg van misplaatste humor. Het is het gevolg van tien jaar uitgesproken ergernis van een groot deel van de Nederlanders over de veranderende maatschappij en de situatie waarin de maatschappij zich nu bevindt.

Oproepen tot in opstand komen tegen ‘grapjes’ is dus niet helemaal le mot juste. Het is meestal geen humor. Laat de ‘grap’ gaan, doe iets aan het vooroordeel achter de ‘grap’.

Het begin van gelijkwaardigheid is economisch en maatschappelijk bijdragen aan de maatschappij en je losmaken van de groep losers die zichzelf voortdurend naar beneden trekt.

En als afsluiter: bij de goden, praat niet alle gedrag van alle moslims goed.Doe je dat wel, dan kan je net zo goed stoppen met praten; De Nederlander heeft je nu voorgoed bij de middeleeuwers geplaatst. Wat je verder doet of zegt doet er niet meer toe.
bv: als De Nederlander zegt dat een deel van de moslims aan vrouwenbesnijdenis doet ga dan niet eindeloos mekkeren over dat het cultuurgebonden is. Zeg gewoon dat jij ook vindt dat dat middeleeuws is. Klaar. De Nederlander komt met nog een of twee casus en als je zegt dat je stenigen en hand afhakken ook middeleeuws is dan ziet De Nederlander dat er met jou te levelen valt. Het is niet veel moeilijker dan dat.

een maffiabaas | 11-12-13 | 01:15

Een koning die tevoren de hofnar wetten en regels doet toekomen die hem vertellen welke grappen mogen en welke niet mogen ontkent in alle toonaarden de positie van die hofnar en is geen nar en dus ook geen grap waardig.
Humor staat altijd in functie van iets, kan geen doel op zichzelf zijn. Humor relativeert, ontwricht, draait om, keert binnenste buiten maar leidt op zichzelf tot niets, heeft geen doel in zichzelf.
De meeste discussies over de toelaatbaarheid van humor gaan dan ook niet over die humor, maar over datgene in dienst waarvan die humor wordt ingezet. Wil je kleineren, dan kan dat via humor, wil je ophemelen, dan kan dat ook via humor. Wil je vanuit je zwakte schoppen tegen de sterke, dan kan dat met humor, wil je de ander kapotmaken, vertrappen, dan kan dan ook via de humor.
Humor aan banden willen leggen is altijd vanuit één perspectief, en betekent altijd dat bepaalde vormen van humor aan banden gelegd zouden moeten worden. Lukt niet, want humor is altijd dienstbaar, tijdelijk dienstbaar en glipt weg, oondergaat een metamorfose als je poogt om haar te ketenen.

Schoorsteenveger | 11-12-13 | 00:34

@ikdenkwat | 10-12-13 | 22:02
Een flowchart is te beperkend en mist de ruimte om cratief met humor om te gaan.
Humor kan heel romantisch zijn, omdat je er iemands ziel mee kan raken en een ziel raken met een opwekkende opmerking is eigenlijk een cadeau wat je aan een ander geeft.
Humor is een uiting van bewegingsvrijheid en kan belemmerende muren afbreken.
En hoe kan je nu echt op iemand verliefd worden zonder de betoverende werking van humor?
Humor is liefde.

Jim Lovell | 10-12-13 | 23:52

@kicktherabbit | 10-12-13 | 20:47
Lees dit eens door, en kijk dan nog eens naar Nanninga's flowchart:

"Sarcasme

Vorm van bijtende spot, veelal met de bedoeling om te kwetsen, soms indirect, als verhevigde ironie, soms direct. Het verschijnsel kan in allerlei genres optreden: satire, scheldsonnet, of bepaalde vormen van kritiek zoals parodie en pastiche."

Russells Teapot | 10-12-13 | 23:49

Dat kulverhaal op "Wijblijvenhier zeuren.nl"
"We beginnen langzamerhand een open debat te voeren over racisme en discriminatie in ons land.", zo is de eindconclusie van een tirade tegen de 'verkeerde' humor. Nou, laten we het hopen dat dit een open debat is, maar laten we de vrees uitspreken dat dit juist géén open debat is. Racisme en dicriminatie zijn overal, en juist daar waar men zich het snelst beledigd en gekrenkt voelt. Mensen die zich beledigd voelen hebben waarheden te verdedigen, en waarheden bevatten ingredië4nten die wanneer bijeengebracht racisme en discriminatie brengen.

Schoorsteenveger | 10-12-13 | 23:38

Dus alle certified vara-cabaretiers zijn geen gezonde blanke mannen?
@ andere twee linkjes: het is soms zo jammer dat we van Joris niet meer om 'neerhalen' mogen roepen. Correctnazis zijn net zo erg als huis-tuin-en-keukennazis. Misschien wel erger. Met hun meldpunten.
Ik ben een gezonde blanke man: ik mag geen promotie meer maken, ik mag geen grappen meer maken die ìk leuk vind en ik heb niet eens een eigen meldpunt waar dagenlang ik oeverloos mag janken over welk semi-vreselijke onrecht me nu weer is aangedaan.

Ik wil goedverdoemme nú een meldpunt! Inclusief beeldbellen met het zweedse damesbeachvolleybalteam en uiteraard gesponsord door de staat. Al was het alleen maar om jolo te pesten. En die van haatbroeke.

pietvanvliet | 10-12-13 | 23:31

-weggejorist-

Da_Vinz | 10-12-13 | 22:59

In Nederland hebben we sowieso geen echte grappenmakers, het zijn allemaal grachtengordeldieren die elkaar nablaten, ik kijk wel op comedy central voor een een goeie grap wat niet sneu is door correctheid. Wat wordt dit land toch zuur!

lanexxx | 10-12-13 | 22:59

Het is op zich al humor te noemen dat we minderheden zoveel aandacht geven al dan niet serieus nemen dat we twijfelen aan onze maatschappij.

Deze maatschappij, die zovelen een kans hebben geboden, zovelen hebben laten bloeien en groeien. Onze trots. Nu vol met buitenstaanders, die deel willen uitmaken van deze opgebouwde schoonheid, hun bagage tezamen met hun nieuwe rechten tegen ons gebruiken om opnieuw in conflict te raken.

Jullie gaan het niet redden... zelfs niet politieke partijen. Nederlanders, buitenlanders en politieke uit de maatschappij ontrokken randdebielen. Ze zullen elkaar altijd kritisch blijven benaderen en onderuit proberen te halen.

Nooit anders geweest... en zal nooit anders worden. In geen enkel land. De enige impuls die deze strijd in gang blijft houden heet subsidie. Dat verklaard zo'n beetje alles.

KeurMeester | 10-12-13 | 22:48

Dus als ik mij schmink als een soewarte piet, mag ik wel al mijn foute grappen maken. Discriminazi. Ik zeg het je.

boasatlas | 10-12-13 | 22:14

Ooit komt het nog zover dat alleen goedgekeurde grappen nog gemaakt mogen worden. Vooraf beoordeeld, een leeftijd normering, een tijdstip tussen waar de grap verteld mag worden. Een universitaire studie "correct grappen en grollen" moet voor voldoende aanwinst van correcte grappen zorgen. Overtreders die vrije grappen vertellen en aanhoren in de illegale grappen huizen worden opgepakt en kwijtgemaakt. Maar eerst het vrije woord monddood maken, dan de vrije grap. Krijgen we toch nog dat Utopia. Het is allemaal niet zo grappig meer.
.
Voor de gene die toch willen lachen vandaag verwijs ik naar het Grappen boekje der Nederlandse staat; grap 14, 19, 102, 982, 1223 schijnen erg grappig te zijn.

byebyeholland | 10-12-13 | 22:09

Jim Lovell | 10-12-13 | 21:56 | + 0
Flowchart verantwoord he

ikdenkwat | 10-12-13 | 22:02

ik vind die flowchart kudt

Nobeltje | 10-12-13 | 22:02

* Humor = racisme! *

(T-shirts a € 24,95 zijn in de maak. Leuk om te dragen bij cabaret-voorstellingen. Coming soon in webshop near you.)

Stormageddon | 10-12-13 | 22:01

@ikdenkwat | 10-12-13 | 21:54
Proest! Ehh, -2?

Jim Lovell | 10-12-13 | 21:56

Er lopen een Duitser, Nederlander en een Belg door de woestijn. Zien ze een leeuw de Duitser en Nederlander pakken een hand zand en gooien het pardoes in de ogen van de leeuw. De leeuw is woester dan woest!! De Duitser en Nederlander vluchtten een boom in. De Belg blijft staan. De Nederlander roept hey kerel! vlucht een boom in!!! De Belg waarom?? ik heb niets gedaan!!

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:54

Grappig allemaal zeg, owja HB-1

Jim Lovell | 10-12-13 | 21:52

Of gewoon dikke poep hebben en zeggen/grappen wat je zelf wilt. Geen internetjournalist, weblog, talkshow of politiek randdebiel die mij verteld wat mag of niet.

Kritiek mag altijd en sta altijd open voor discussie, maar ga mij niet vertellen hoe en wat. Discriminatie staat en hoef je niet te ontleden. Zodra je daar aan begint start de dictatuur.

F.Y.

KeurMeester | 10-12-13 | 21:48

Humor laat zich niet door flowcharts in boxen jagen.
Humor is voor mensen die out of de box kunnen denken.
Humor is voor intellectuelen wat grappen voor de gewone man zijn.

the Jackdawn | 10-12-13 | 21:47

@ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:57
Je was een aap met een negert aan het vergelijken. Daar discrimineer je de aap mee denk ik. Vandaar de joris.

reageerbuis | 10-12-13 | 21:45

@ Skunk57 | 10-12-13 | 21:39
Humor is dat waar je om moet lachen, niet dat wat een ander vindt waar je om mag lachen.

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:43

@ikdenkwat | 10-12-13 | 21:40
Neehee, dat is z'n mattie die op de uitkijk staat met de vluchtscooter!
Snap dat dan!

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:41

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:37

Is op het randje. Een soort van Youp.

brutus68 | 10-12-13 | 21:40

@ Sliptong | 10-12-13 | 21:35
Filosofische wedervraag; als niemand de grap snapt, is de grap dan wel gemaakt?

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:40

@Skunk57 | 10-12-13 | 21:39
Wat een generaliserende uitspraak. U bent een naar mens. Consulteer svp de redactie.

Sliptong | 10-12-13 | 21:40

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:37 | + 0 -
Er komt een jongeman met een bontkraag en een gestolen scooter bij het uitzendbureau?

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:40

Annabel, ik loop telkens vast. Dit is niet meer grappig.

Sliptong | 10-12-13 | 21:39

Wel weer bijzonder dat reaguurders precies kunnen beschrijven wat humor is. Vocabulaire gaat niet verder dan "Graaiers" en "ik haat moslims en zit in greet z'n reet"

Skunk57 | 10-12-13 | 21:39

@ Sjaak uit Dordt | 10-12-13 | 21:34
Zelfs socialisten zullen humor niet gaan verbieden.
Wel goed mogelijk dat je er straks eerst een vergunning voor moet aanschaffen of een belasting voor moet betalen. Want dat is uiteindelijk altijd het eindstation van al die morele prietpraat uit linkse hoek.

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:39

@Sliptong | 10-12-13 | 21:34
'Komt een jongeman met lichtgetint noord-afrikaans uiterlijk bij het uitzendbureau', mag tegenwoordig toch wel?

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:37

@Sjaak uit Dordt | 10-12-13 | 21:34
Ja en dat laatste mag dus ook niet.

Sliptong | 10-12-13 | 21:36

@ZonderNaam | 10-12-13 | 21:34
Ja maar *port met verheven vingertje* Dat mag dus niet!

Sliptong | 10-12-13 | 21:35

Dus grappen over een zwarte-homofiele-gehandicapte-moslim mogen niet enkel en alleen omdat ik een blanke-geen-vara-lid-zijnde huisvader ben?
Dan kan ik niet anders concluderen dat de humor naast Zwarte Piet begraven ligt.

Sjaak uit Dordt | 10-12-13 | 21:34

@Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:33
ROFL > Mag niet. Komt een jongeman bij het uitzendbureau moet het zijn. Ongewapend!

Sliptong | 10-12-13 | 21:34

@ Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:33
De mop was al afgelopen

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:34

Ja, ik wil er wel wat van vinden maar ik liep gelijk met mijn hoofd tegen een MAGNIET aan! Ik wil een Freekse ontheffing!

Sliptong | 10-12-13 | 21:33

@ZonderNaam | 10-12-13 | 21:32
Wel of niet gewapend?

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:33

Komt een Marokkaan bij het uitzendbureau

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:32

@ITEACHYOU | 10-12-13 | 21:22
Is het mogelijk een normale Joodse neger te zijn?

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:32

Wc-kip | 10-12-13 | 20:50

Lol, twee vliegen in 1 klap.

brutus68 | 10-12-13 | 21:30

Een 'cultureel antropoloog' die een verhandeling gaat schrijven over de beperkingen van humor.
Dat is op zichzelf al een mop.

Ars Vivendi | 10-12-13 | 21:29

If you believe that discrimination exists, it will.

lady blabla | 10-12-13 | 21:26

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:20 | + 0 -

Denk het wel, zolang u ze geen sigaret op laat steken that is.

Ik stel voor, om het niet te moeilijk te maken, de volgende zin te laten zijn 'binnengekomen zien ze een islamitische vrouw in een rolstoel aan de bar zitten'

Wie vult even aan?

cucaracha | 10-12-13 | 21:24

ITEACHYOU | 10-12-13 | 21:22 | + 0
Zo zo gelijk denken dat een normaal persoon een blanke gezonde man is. Racist!

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:24

Komt Gordon voor de shariaraad.
'U moet dood en mag zelf de manier waarop kiezen.'
"Nou, dan lach ik me wel dood, BWaaaahaaa`GGGGHHHH MwAAAAh,KGGG KGGG...."

Einde van de Domheid | 10-12-13 | 21:24

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:20 | + 0 -
Mits je jood of neger bent

ITEACHYOU | 10-12-13 | 21:22

Een jood een neger en een normaal persoon komen in een bar..... Mag je zo uberhaupt een mop zo beginnen?

ikdenkwat | 10-12-13 | 21:20

Hoe noem je een volle bus met blauwe spaghettimonsters op de bodem van de zee? Een goed begin!

ITEACHYOU | 10-12-13 | 21:19

Ze zeiden het enkele jaren terug al in South Park:
"Either everything is ok to make fun of, or nothing is"

ZonderNaam | 10-12-13 | 21:15

uit die flowchart blijkt inderdaad dat humor vanaf nu kennelijk verboden is...

Elmauro | 10-12-13 | 21:13

Volgens de flowchart mocht de grap van Gordon dus wel... Ongezonde blanke man behorend tot de snel op de tenen getrapte mannenliefdeminderheid die een grap maakt over een lid van de Chinese minderheid in Nederland. Dat mag dus.
.
Ik neem aan dat er heel wat media gaan rectificeren...

Parel van het Zuiden | 10-12-13 | 21:09

dat moet niet gezonde niet blanke man zijn hierboven, maar dat begrijpt u, als humorist

cucaracha | 10-12-13 | 21:08

De niet gezonde blanke man is altijd al uitgeflowd bij de vraag 'geniet u inkomsten uit werk en/of vermogen'?
Leuk voor ze dat ze ook een keer verder mogen flowen.

cucaracha | 10-12-13 | 21:05

de Voorzittert | 10-12-13 | 21:02 | + 0 -
Onmogelijk, niemand kan per definitie zeggen dat iets grappig is. Snap je dat, met je dure woordgebruik, loi cursusje?

ITEACHYOU | 10-12-13 | 21:04

van = vast
-1

de Voorzittert | 10-12-13 | 21:02

@ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:55 | + 0 -
Ik denk eerder een omissie in de GrappenFlowChart: ergens had een pijl gemoeten naar "Is je grap echt grappig?": NEE? Nieuwe verzinnen, niet spammen en terug naar Start. JA? Dan ben je van niet ITEACHYOU, plaats maar.

de Voorzittert | 10-12-13 | 21:02

@ ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:57 |
Het zou interessant zijn om het experiment te herhalen met twee willekeurige volken uit het Midden-Oosten.

Kapitein Sjaak Mus | 10-12-13 | 21:01

Punt gemaakt, me grap over onze negroïde medemens wordt gejorist maar die van onze Italiaanse broeders niet, vreemd

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:57

Laat het nou net de booslims zijn die volgens de chart de meeste grappen mogen maken en laat het nou net diezelfde booslims zijn die het minste humor hebben. Goeie grap Nanninga.

Pikkestrijder | 10-12-13 | 20:56

@Wc-kip | 10-12-13 | 20:50
Blijkbaar niet.

reageerbuis | 10-12-13 | 20:56


de Voorzittert | 10-12-13 | 20:53 | + 0 -
Kan ook aan jou liggen, te serieus wellicht?

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:55

Briljant, hulde. Zal er als blanke man verder geen grappen over maken want dat mag niet. Ik heb wel een joodse achtergrond. Mag je een grap over maken, als hij maar goedkoop is...

Djengo123 | 10-12-13 | 20:54

ITEACHYOU, hoop niet dat je dit tempo vol blijft houden: 15% van alle GS reacties (6 van 39). En tot dusver nog 0x grappig.

de Voorzittert | 10-12-13 | 20:53

@Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:45 | + 0 -
Daar heeft Quincy niets mee te maken. Hij doet wel alsof, maar het is meer een stukje zelfpijperij.
Evengoed : Respect voor Mandela. Strijder voor zijn volk.

Flightless bird | 10-12-13 | 20:53

@ Wc-kip | 10-12-13 | 20:50 |
Als dat zo is heeft Bakito met een verschil van 12 minnetjes gewonnen. Het is nog niet te laat even oude topics langs te minnen voor Supermattie.

goedverstaander | 10-12-13 | 20:53

VanBukkem | 10-12-13 | 20:50 | + 0 -
Kut, dus ik mag het rustig aan doen? :)

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:52

@Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:45
Nee ze waren bang dat ie er bij wilde gaan liggen.

reageerbuis | 10-12-13 | 20:51

Jolo en de kolonisten van van "wijblijvenhier" hebben wel een punt als zij zeggen dat het geen humor is om grappen te maken over de islam en de Boze Profeet(zoz).

Zulke tragische onderwerpen zijn meer om te huilen. Huilen van radeloosheid, om zo'n laffe onderwerping aan agressie en oprukkende achterlijkheid & armoede.

Waarom moest Pim Fortuyn sterven toen hij dit zoveel jaren geleden allemaal zo juist voorspelde? Wat heeft dat de beschaafde mensen aan hun kant van de kloof geholpen in hun grote gelijk?

Jan Passant mk2 | 10-12-13 | 20:51

@ITEACHYOU
En weet je waarom Italianen altijd van die kleine mannetjes zijn?
Omdat hun vader vroeger altijd zei: 'Als je later groot bent, dan moet je werken.'

VanBukkem | 10-12-13 | 20:50

Ik zie dat Supermatthijs en Bakito met kerstverlof zijn.
Joris? Dit is toch geen grap hé?

Wc-kip | 10-12-13 | 20:50

Kent u die van die integriteitscommissie? Daar bleek - na uitleg van het begrip - niemand verstand van te hebben bij de #pvda

XHannibalX | 10-12-13 | 20:50

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:48 |
Liever een domme rukkert dan hypocriet.

kicktherabbit | 10-12-13 | 20:50

Die flowchart klopt niet. Er is geen enkele manier om bij Pauw & Witteman of DWDD te komen, en dat is toch waar de echte 100% goedgekeurde humor resideert...

Parel van het Zuiden | 10-12-13 | 20:49

@ Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:45 |
Er waren al genoeg van die stinkende negers.

Dubbel zwarte humor van mijn kant ditmaal.

goedverstaander | 10-12-13 | 20:49

@kicktherabbit | 10-12-13 | 20:47 | + 0 -
Komt omdat je gewoon een domme rukkert bent.

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:48

Hoera, A.nan snapt eindelijk hoe de snapfunctie in Viso werkt! Glaasje prosecco voor alle malle meiden op de redactie!

Taggart | 10-12-13 | 20:48

@Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:45
Racisten zijn daar niet welkom.

Jackanders | 10-12-13 | 20:48


Ing. eslapen | 10-12-13 | 20:43 | + -1 -
Jij snapt weinig van humor he

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:47

Apart. Volgens de grappen flowchart zijn PVV-grappen zoals die van Theo Maassen over de beveiliging van Wilders toegestaan. Maar hier op Geenstijl las ik toen heel andere reacties. Het werd als grof, kwetsend en ongeoorloofd bestempeld, zelfs een oproep tot geweld. Nu snap ik het niet meer.

kicktherabbit | 10-12-13 | 20:47

Ik lig dubbel om die flowchart! :D
Geniaal Nanninga. Alweer.

PopperFlopper | 10-12-13 | 20:47

Humor is altijd recalcitrant, rebels en controversieel, en daagt altijd de status quo uit. Dit betekent dat humor heel snel als kwetsend ervaren kan worden. Als humor moet voldoen aan bepaalde fatsoensnormen, bepaald door een zelfbenoemde morele elite, wordt het voorspelbaar, zuur en overbodig.

Dit is de reden waarom linkse cabaretiers als Freek vroeger wel grappig waren, maar nu niet meer. Vroeger waren zij de rebellen, nu zijn ze de spreekbuis van de elite.

Russells Teapot | 10-12-13 | 20:47

Ben wel lekker snel klaar met de flowchart. Goede grap!

c.onjo | 10-12-13 | 20:46

Stelletje hufters, dat is niet grappig! Ik stonk er in en kwam op J**p.nl terecht.

B00n50 | 10-12-13 | 20:46

Waarom stopt de ongesteldheid op een bepaalde leeftijd? Omdat ze dan het bloed nodig hebben voor hun spataderen.

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:46

Waarom was Quinsy Gario eigenlijk niet uitgenodigd op de begrafenis van Mandela?

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:45

Hoe zit het met de grootste grap, ook wel politiek Den Haag genaamd?
Mag dat ook niet meer?

Jackanders | 10-12-13 | 20:45

Waar vallen Godwins onder?

Wc-kip | 10-12-13 | 20:44

@ITEACHYOU
Nou dat noem ik HUMOR

Ing. eslapen | 10-12-13 | 20:43

-weggejorist-

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:43

Sinds Gario ben ik fulltime Zwarte Piet geworden. Een enorme bevrijding en ik kan (bijna) overal tegenaan trappen zonder enige bemoeienis van de Vara. Aanrader.

goedverstaander | 10-12-13 | 20:42

Geniaal Annabel.
Je weet gewoon van tevoren dat misschien wel de beste dichter en kunstenaar ter wereld, Quinsy Gario, hier smakelijk om zal lachen.
Not. Dat is het hele probleem. Idem voor de Noord-Afrikanen.

de Voorzittert | 10-12-13 | 20:42

Oh kom eens zeg, doorgeslagen gezeur. Geen groter vermaak dan leedvermaak!
Even een vrouwenmopje, hoorde ik vd week van een mannelijke collega.
Waarom hebben mannen geen putjes dijen?... Omdat het lelijk is.
Ik vond hem erg leuk. En laat ik eerlijk zijn. De kinderen vd buren knikkeren geregeld op mijn bovenbenen.

irma zonderboezem | 10-12-13 | 20:42

Mensen die humor - en dan bedoel ik niet dat Vara cabaret geneuzel - niet pruimen cq niet kunnen relativeren zijn a priori niet mijn vrinden en bij extreme gevallen zelfs mijn vijanden.

de directeur | 10-12-13 | 20:42


Ing. eslapen | 10-12-13 | 20:40 | + 0 -
Gejorist en opgerot

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:41

Mijn opa is omgekomen in een concentratiekamp. Hij viel van een wachttoren.

SharpEye | 10-12-13 | 20:41

Zo modereren ze wel op de Joop ja, gelukkig hanteren GU en zijn hulpklazen wat ruimere regels.
Hè Kaas!

Conan de Rabarber | 10-12-13 | 20:41

Helemaal grappig dat die aap nog geen tegel gezet heeft

Ing. eslapen | 10-12-13 | 20:40

Noem mij één geval van humor op die niet gebaseerd is op leedvermaak. Waar gelachen wordt, is altijd iemand of een groep het lijdend voorwerp.
En anders is er waarschijnlijk drugs in het spel.

VanBukkem | 10-12-13 | 20:40

Hoe noem je een picknicker die...
Laat maar, ik heb de clou al verklapt.

Simon de Danser | 10-12-13 | 20:40

Bij humor is ALTIJD een lijdend voorwerp. Als je dat niet wil moet je humor verbieden.

Fopspeen | 10-12-13 | 20:39

Ik voel me enigzins onheus bejegend als gezonde blanke man zijnde. Er was een tijd dat dat niet zo was.

brutus68 | 10-12-13 | 20:38

Godwin grappen maken was nog nooit zo makkelijk... dus doe ik het maar niet.

overVecht | 10-12-13 | 20:36

Trouwens lord of de rings begint nu, ik wil kijken of Bakito nu eindelijk eens een keer wel de ring mag houden.
Laterz

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:35

Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?
Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Kapitein Sjaak Mus | 10-12-13 | 20:35

Weet je waarom Italianen altijd een gouden ketting om hebben? Dan weten ze waar ze moeten stoppen met scheren

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:35

Ik heb zojuist vernomen dat het plan om alle grappen naar Madagaskar te deporteren van tafel is geschoven. Von Jolo en zijn Parteigenossen gaan stringentere maatregelen treffen.

Stilicho | 10-12-13 | 20:34

Die flowchart is toch wel echt geniaal. Die ga ik op mijn onderbuik tatoeëren.

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:34

God, wat ben ik trots dat ik zo'n alpha-mannetje ben waar al die gutmensch calimero's tegenop kijken en MAGNIE roepen.

ZDEV | 10-12-13 | 20:34

Hoop negers in de panelen ;)

ITEACHYOU | 10-12-13 | 20:33

De meeste veganisten hebben ook geen gevoel voor humor.

reageerbuis | 10-12-13 | 20:33

Voor de grap uuencoded images op geenstijl posten werd ook niet gewaardeerd

Ing. eslapen | 10-12-13 | 20:33

Ken je die van die Jood die naar AuschWITZ ging?
Die heeft zich dood gelachen toen hij aan kwam.

King of the Oneliner | 10-12-13 | 20:33

Moralisten hebben geen humor want ze kunnen hun eigen gelijk niet relativeren.

Kaas de Vies | 10-12-13 | 20:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl