Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dijsselbloem: moge Brussel ons overheersen

dijstruik10021.jpgOeps. Onze eigenste MinFin Dijsselbloem is inmiddels steeds meer onder de indruk van vriendje en EU-geldbaas Olli 'uh' Rehn. Mister Euro Dijsselkastplant heeft een interview gegeven voor een aantal kranten uit binnen- en buitenland en laat onder andere het volgende optekenen: 'De Nederlandse minister van Financiën zegt dat hij het prima had gevonden als Rehn Nederland voorwaarden had opgelegd in ruil voor uitstel het voldoen aan 3-procentsnorm.' Duidelijk zat, wat ons dunkt. Dijsselstruik vindt de Europese begrotingsunie waar Herman van Rompie op aanstuurt wel een belachelijk idee, landen zouden individueel hun eigen zwakten aan moeten pakken en dan komen we al een stuk verder. Klinkt goed, niet? Op zich, totdat het verkeerd gaat. Neem Frankrijk, die doen volgens Dijsselboom veel te weinig om hun huishoudboekje op orde te krijgen. Wie moet dat nu oplossen? Drie keer raden: 'Volgens de minister kan en moet Rehn landen tot structurele hervormingen aanzetten. Uitstel om de begroting op orde te krijgen is geen recht maar een gunst, die Brussel verleent. Rehn kan dus concrete maatregelen bedingen en die zo nodig tussentijds toetsen. ‘Daar zijn geen nieuwe regels voor nodig.’ Ah. Daar komt het aapje uit de mouw. Geen nieuwe regels = geen verdragswijziging = al helemaal geen referendum. Heeft de burger er dan nog iets over te zeggen, vraagt prof. Engelen zich af. Eh, NEE, natuurlijk niet. De laatste verlichte conclusie van Dijsselbloembol: de invoering van de euro is toch wat te vroeg en onvoorbereid gedaan. No shit, Dijssellock. Gelukkig, aldus de MinFin, hebben we nu veel strengere mechanismen. Hoog tijd voor de PvdA, de evenzo EU-gekke VVD666 en Rehn om het hele zooitje, zonder inspraak der burgers, nog een stukje strenger te maken. Op naar de verkiezingen!

Reaguursels

Inloggen

Niet zo zeiken jongens work in progress ,net als dat pownedgedoe...

lidlbier | 22-11-13 | 20:25

Laten we hopen, dat het Europarlement zijn langste tijd gehad heeft. En de bevolking van ons land zijn verstand (en zijn ontvolkt vermogen) weer spoedig terug krijgt.

www.gewoon-nieuws.nl/2013/11/dsk-voors...

Snowy2000 | 22-11-13 | 17:48

Alsof de EU zelf z'n begrotingstekort binnen de 3 % houdt. Daar moet ook steeds meer geld bij en er is nog nooit een begroting goedgekeurd.

shindai | 22-11-13 | 16:38

Een club die een duidelijk NEE van twee leden naast zich neerlegt. Heeft geen bestaansrecht. Stem PVV tegen deze corrupte klerezooi.

HoutekopHarryHendrik | 22-11-13 | 16:21

Een club die een duidelijk NEE van twee leden naast zich neerlegt. Heeft geen bestaansrecht. Stem PVV tegen deze corrupte klerezooi.

HoutekopHarryHendrik | 22-11-13 | 16:20

Kunnen we die Dijsselplant niet aanklagen voor landverraad?

sodeja | 22-11-13 | 16:00

Op naar de verkiezingen, en dan? De PVV haalt in zijn eentje geen meerderheid en de PVDA is tot alles bereid om de SP maar buiten de deur te houden.
Ergo, we are fucked. Big time.

Graaisnaaiert | 22-11-13 | 15:36

Moge distelstruik een mooie tak met puntige doorns ergens inkrijgen waar de zon niet schijnt!

All_Anonymous | 22-11-13 | 14:56

nu maar hopen dat de PVV genoeg partijen meekrijg in de EU anders spreken we allemaal binnenkort vlaams

rukkieduck | 22-11-13 | 14:48

Ach ja, de pvda..
We stemmen er zelf steeds! maar! weer! op.
We willen en verdienen niet beter.

Slipsnifter | 22-11-13 | 14:22

Dat gedoe in Brussel zijn veel mensen een doorn in het oog. Wanneer begin het sputteren en democratisch handelen eens?

Iwmac | 22-11-13 | 14:21

Onze nieuwe Syess-Inquart!

Ko Ranzig | 22-11-13 | 12:00

Gewoon uit de EU stappen,alsjeblieft!!!
Niemand wil dit behalve een kleine linkse minderheid en wat grote zakenjongens!Wir sind allen bruder is een utopie en niet eens wenselijk,gewoon beperken tot handelsovereenkomsten,klaar!Blij om te zien dat overal in europa Jan met de pet Bruseel moeheid vertoont

Djenghiz_ken_net | 22-11-13 | 11:58

Als Brussel hier toch al de dienst uitmaakt, kunnen we dan niet alvast beginnen met het kabinet, beide kamers en alles wat er omheen hangt per direct af te schaffen? Ze hebben namelijk toch geen invloed en dus geen nut!

Eens kijken wie van de volks'vertegenwoordigers' er dan nog zo pro-Europa is. Put your money where your mouth is, dames en heren: hoppa, ga maar een 'normaal' baantje zoeken!

hxl | 22-11-13 | 11:46

@ Mark Smith 10:49

Eens, eens en nogmaals: eens...

eerstneukendanpraten | 22-11-13 | 11:40

@biscaya | 22-11-13 | 11:32 Het wordt dus hoog tijd dat ze voor dat bedje weer afhankelijk zijn van ONS, en niet van Brussel, multinationals of banencarrousel!

witwas | 22-11-13 | 11:35

OK verkiezingen, en dan? dan zitten we met dezelfde partijen in het kabinet alleen de spelers zijn gewijzigd. Zolang er nog altijd kneuzen zijn die PVDA,VVD of D66 stemmen vragen we om die land verraders.
Maar in principe zijn ze alleen maar bezig met het opmaken van hun bedje voor de tijd die komt als ze hier uit gescheten zijn.

biscaya | 22-11-13 | 11:32

Moet me toch een wat beter inlezen in de materie. Iedereen hier lijkt bijkans afgestudeerd in het onderwerp. Over welke verdragen hebben we het? Waaróm mag Olli dit zomaar doen? Kunnen we er nog onderuit? Enfin, stof voor het weekend. Iemand leestips?

DaughtersofLot | 22-11-13 | 11:32

wat is er aan de hand.. nieuwe pr meisjes ?
19-11 PvdA vraagt meer tijd voor betalen verkeersboetes
20-11 PvdA wil omstreden politicus Feijenoord terug
20-11 PvdA wil huisverbod tegen burenoverlast
20-11 PvdA wil simpele versie van de algemene voorwaarden
21-11 PvdA wil optie regulering wietteelt openhouden
21-11 PvdA met CU in actie tegen gokzender
21-11 PvdA-commissie wil EU-norm voor werkloosheid
21-11 PvdA wil optie regulering wietteelt openhouden

(c)ZWITSUL | 22-11-13 | 11:23

@WaarDeWindWaait | 22-11-13 | 11:19 Ik wil dat de bevolking van landen dat gewoon lekker zelf kunnen bepalen en dat ik er geen last van heb als ze in bepaalde mediterrane landen besluiten om lekker op de creditcard van hun kinderen te leven.

witwas | 22-11-13 | 11:22

Schattig van Dijsselbloem maar voor Frankrijk en Duitsland gelden de regels niet die gelden alleen voor koekwauzen als Nederland. Hoe zou het toch komen dat het EU budget voornamelijk naar landbouwsubsidies gaat, het EP nog steeds in Straatsburg vergaderd. De hele ellende met Griekenland is zo groot geworden omdat de Duitse en Franse banken overeind gehouden moesten worden.

bijna_raak | 22-11-13 | 11:21

Ewald Engelen for president!

frisenfruitig | 22-11-13 | 11:20

Uiteraard moeten landen zich aan die 3 procents regel houden anders krijgen we een 2e Griekenland en op het formaat van Frankrijk is dat fataal. Als de landen hun begroting op orde hebben is er ook niets aan de hand en mogen ze doen wat ze willen met het geld. Socialisten als Hollande, Wilders, Di Rupo en Roemer willen eigenlijk liever op de pof Sinterklaas spelen om de gunst van de kiezer te kopen en die zijn dus uiteraard tegen deze rechtse maatregelen. De PvdA is zat ook altijd in dit potverteer clubje, maar met ouderdom komt wijsheid zullen we maar zeggen. Van Leeuwen kan intussen beter bij Joop.nl gaan solliciteren.

WaarDeWindWaait | 22-11-13 | 11:19

Sorry voor het gemakzuchtig knippen en plakken, maar ga niet twee keer hetzelfde typen.
Goh, eerst de schulden onderling verstrengelen via allerlei noodfondsen en onderlinge financiering en dan raar opkijken dat bepaalde landen, die voor die tijd ook al niet met geld om konden gaan, er hun gemak van nemen. Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Dijsselbloem met al zijn ondersteunende ambtenaren zo dom zijn dat ze dit niet hebben zien aankomen. Met andere woorden, de opbouw van het systeem is kwaadaardigheid geweest om de gehate, mondige middenklasse weg te vagen en dit praatje is gebakken lucht voor de bühne omdat er verkiezingen op komst zijn. De EU heeft eerst langs ondemocratische weg de zeggenschap over onze begroting verkregen en gaat nu op hardhandige wijze landen in het gareel dwingen. Het volk heeft nu zelfs bij de verkiezingen niets meer in te brengen en verschillende partijen (vooral die met een D in hun naam) staan er bij te applaudisseren. Wat een walgelijke bende. Om letterlijk misselijk van te worden.

witwas | 22-11-13 | 11:19

Ewald Engelen for president!

frisenfruitig | 22-11-13 | 11:16

-weggejorist-

Bataaf | 22-11-13 | 11:14

Op naar de verkiezingen.

Bataaf | 22-11-13 | 11:13

De EU zou vrede en welvaart brengen. Logisch om dit te bereiken met een ongekozen president, een ongekozen bestuur, een fopgraaiparlement en een nieuwe munt waar we al jaren nachtmerries over hebben.

Zeddegeizot | 22-11-13 | 11:12

Dat zijn weer 5 extra zetels voor het Front National.

Toetsiemonster | 22-11-13 | 11:11

En Wouter Boslim is Sinterklaas...

eerstneukendanpraten | 22-11-13 | 11:10

Waar hebben we nog een regering voor?
En een parlement met 135 slaafse EU volgers? (15 niet)
En een eerste kamer van 75 EU likkers?
Opdoeken, allemaal, als de EU hier de dienst uit gaat maken hebben we die zakkenvullers ook niet meer nodig.

Dostranamus | 22-11-13 | 11:10

Achter de schermen loopt dhr A. Melkert zich warm voor een baan in Europa, men leze de Europese Commissie. Benaderd door dhr Spekman is hij verzocht linkse oplossingen te vinden voor de substantiële crisis waarin Europa zich bevindt. Slechs "op verzoek" zal hij overwegen deze post te aanvaarden. Ook blijft de verhuizing 13 maal per jaar van het EP de gemoederen bezig houden. Dit eist Frankrijk opdat de Elzas voor altijd Frans zal blijven, Straatsburg symboliseert dit. Op de immense miljarden begroting zijn de verhuiskosten "gering" zo zegt men, 150 à 240 miljoen. Daar niet het EP hierover beslist blijft het tandenloos gebrul van het EP. Gelukkig komt er een visionnair , afgedaald vanuit Washington DC , in de persoon van dhr Melkert de Nederlandse gelederen in Brussel, Luxemburg en Straatsburg versterken. Dhr Melkert is 55 jaar , de Wet Poortwachter en het UWV zijn geen prettig vooruitzicht , dan maar reïntegreren via en met behulp van zijn partij.

Jan Boule | 22-11-13 | 11:09

Ja hij heeft een priemende onprettige blik.
Toch is deze vele malen beter dan die dope staarvragende blik van die vent waarmee je gisteren op de bank zat vL!

Einde van de Domheid | 22-11-13 | 11:09

Ewald lijkt een beetje over zijn hoogtepunt heen. Laatst bij de VPRO zat hij maar een beetje te wauwelen. Ik geloof dat in dat zelfde programma Andreas Treich zei een toekomstproof versie van EU te hebben. Volgens mij kent Dijs het veld wel. Hij kan zich beter richten op de NL economie. Met een beetje oh en ah trekken we die toch zo uit het slop.
Waar wachten we eigenlijk op?

Einde van de Domheid | 22-11-13 | 11:07

TheLuggs | 22-11-13 | 11:01
Ach, één Europa geldt alleen als er genivelleerd kan worden.
Als er geld te halen is, zijn het echt opeens weer aparte lidstaten: www.autoweek.nl/nieuws/25718/eu-hof-au...

Geenstijlfiguur | 22-11-13 | 11:05

Het opmerkelijke vind ik dat politici zelf niet bij machte zijn om de benodigde structurele hervormingen door te voeren.
roze_bril | 22-11-13 | 10:55 |

Hum, tja, daar verschillen de meningen heftig over. Welke hervormingen en welke zijn (zgn.) structureel en welke zijn al dan niet benodigd. Ben je een doorgefourneerde kapitalist of een tot bommen geneigde anarchist? Dat scheelt aanzienlijk.
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-11-13 | 11:04

Niet om te veel tegen het anti-europasentiment in te gaan, maar hij heeft wel een punt dat handhaving van de regels geen wijziging van de regels inhoud. En als je om een uitzondering vraagt dat daar voorwaarden aan verbonden mogen worden. Dus tot zover weinig bijzonders.
Verder is het concept van een verenigd Europa zo slecht nog niet, maar de implementatie van de EU is gewoon bagger. Een monetaire unie met landen die niet op eenzelfde sociaal-economisch niveau staan is simpelweg een recept voor een mislukking, en toch houden we ons krampachtig daaraan vast.
Als alle landen binnen de EU vergelijkbare lasten en sociale stelsels hebben zal er ook weinig arbeidsmigratie ontstaan immers verdient een Pool in Nederland dan niet meer meer dan in eigen land. Ook is het voor bedrijven niet meer rendabel om een Pools arbeidsbureautje op te zetten om Nederlandse belasting te ontduiken. Alleen is het nu een zootje geworden en dat los je niet zomaar even op.

TheLuggs | 22-11-13 | 11:01

Of is dat té democratisch voor onze Europese lijders!?

brtnsnwbrd | 22-11-13 | 11:01

Voor mij is de aap al uit de aap gekomen sinds de Euro door onze strot werd geduwd. De periode daarna mocht ik lijdzaam toezien hoe wij langzaam verder ingelijfd werden en half Nederland daarover klaagde maar ondertussen (gehersenspoeld) precies het tegenovergestelde deed.

suvois | 22-11-13 | 11:00

Mag je als Nederlander op een, bijvoorbeeld, Engelse partij stemmen?

brtnsnwbrd | 22-11-13 | 11:00

Deze man bewijst keer op keer dat hij een gat in zijn reet heeft waardoor je naar de Europese sterren kan kijken!

cpio | 22-11-13 | 11:00

Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:53 | + 0 -
Dat geldt voor de hele Nederlandse politiek. Alleen Wilders roeptoetert een beetje populistisch in den rondte. Hij heeft echter nog steeds de mensen niet achter zich om zijn idealen om te zetten in daden.

Alleen een opstand, onder aanvoering van een groot man van het caliber Pim Fortuyn, kan ons nog redden.

Grote Joop | 22-11-13 | 10:59

Dijsselbloem is jarenlang een nietszeggend schoothondje geweest naast Bos en eventjes Cohen.
Hij is van het type politicus: braaf doen wat mijn ongekozen bazen zeggen, zodat ik straks beloond wordt met topjob en dito salaris.
Vroeger had je ook politici die bevlogen waren, een visie hadden en - bij sommige partijgenoten van Dijsselbloem - in ieder geval nog deden alsof ze opkwamen voor de man in de straat.
Dijsselbloem werkt, net als Wouter Bos hiervoor, voor de bankiers, niet voor de kiezers.

Guy Veropzoudten | 22-11-13 | 10:58

Overigens is het ook wel goed als Dijsselbloem als verantwoordelijke eens wat meer uit de publiciteit blijft. Naarmate je meer op de voorgrond treedt, komt er ook meer onzin uit zoals we deze week hebben gezien. Dat komt zijn autoriteit en geloofwaardigheid niet ten goede. Hij schaadt daarmee direct het vertrouwen en de daardoor de economie.

roze_bril | 22-11-13 | 10:58

Waarom hebben we tegenwoordig toch zulke slechte politici? Is t net als met voetbal dat de ene generatie gewoon beter is dan de andere? Links rechts midden het is gewoon een drama. Een staatsman een leider een visionair daar wacht ik op. Stem uit wanhoop dan maar Geert. Ik roep hier al jaren tegen de man maar er is gewooon geen alternatief. Helaas.

zooishettoch | 22-11-13 | 10:57

"zodat hij altijd voor "safe" kiest, het napraten en zeggen wat zijn omgeving wil horen. Dan is het altijd goed. Eigen visie kan en wil hij niet creëren."

Ahum.

Mark Smith | 22-11-13 | 10:57

Demense zijn trouwens al lang geen referentie meer voor hetgeen de politiek allemaal bekokstooft. Volksraadpleging beperkt zich vooral tot het raadplegen van de portemonnee van het volk.

Rudjen | 22-11-13 | 10:56

Ja, beste mensen, Jeroen kan het weten.
Heeft hij allemaal geleerd op de indoctriniversiteit van Wageningen, broeinest voor klimaathoaxers en milieuterroristen.

Cuyahoga | 22-11-13 | 10:56

Het opmerkelijke vind ik dat politici zelf niet bij machte zijn om de benodigde structurele hervormingen door te voeren.

roze_bril | 22-11-13 | 10:55

@ 'Eigen visie kan en wil hij niet creëren'.
Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:53

Exact daarom is hij voorzitter van de euro-groep geworden.

goedverstaander | 22-11-13 | 10:55

Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:51
Ghehehe. Je had hem door dus. Valt me niet tegen.

Mark Smith | 22-11-13 | 10:54

Brussel is ontzettend goed in het vinden van de "useful idiot"

Dijsselbloem een beroepsambtenaar met niet de juiste expertise op zo'n hoge positie zetten, zodat hij altijd voor "safe" kiest, het napraten en zeggen wat zijn omgeving in Brussel wil horen. Dan is het altijd goed. Eigen visie kan en wil hij niet creëren.

Zo dendert het treintje voort.

Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:53

En Quid zag dat het goed was.

Merkava | 22-11-13 | 10:53

De EU knipt met haar vingers. En wij bukken braaf.

Boerenhoofd | 22-11-13 | 10:52

@Mark Smith | 22-11-13 | 10:49 | + 1 -
Heb je het artikel van Wilders nu gelezen?
Want daar staan namelijk enkele dubieuze dingen in. Zoals het uittreden uit de EU en het onderhandelen over handelsverdragen.
Mijns inziens heb je dan niet de goede uitgangspunten in de onderhandelingen.

Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:51

Zonder Europese burgeroorlog komen we niet uit de EU. Maar in Frankrijk smeult de lont al. De ontploffing zal niet lang meer op zich laten wachten.

Polletje Piekhaar | 22-11-13 | 10:51

NL was toch het braafste jongetje van de klas? Staatie er toch een beetje beteuterd bij...

Rudjen | 22-11-13 | 10:51

*gaat boekje "emigreren naar IJsland" er weer eens bijpakken*

Grote Joop | 22-11-13 | 10:51

Hij geeft Brussel al die macht zodat hij daar zelf van kan genieten als hij straks een mooie Europese positie bezet.

Want zijn huidige beleid heeft niets te maken met wat de Nederlanders willen of met wat goed is voor dit land. Integendeel, alleen wat goed is voor hemzelf en de PvdA is nog relevant.

Requiescat in pace | 22-11-13 | 10:51

En godverdomme braaf PvdA, VVD, CDA, D66 en GL stemmen ja ?!

Of nog beter, de verkiezingen gewoon afschaffen en dan de policor elite fijn zelf de zeteltjes laten verdelen. Ze hebben nu ook al compleet schijt aan de burger dus waarom zou je überhaupt nog verkiezingen houden?

James Lastig | 22-11-13 | 10:51

Het houdt niet op.

Kaas de Vies | 22-11-13 | 10:50

Beste mensen, het is een gunst, eerder een waarlijk genoegen, om door de EU gezweept, uitgekleed, bespuugd en uitgelachen te worden.

Waar verzet u zich tegen?

Fratello | 22-11-13 | 10:50

Alsof verkiezingen helpen.

Getson | 22-11-13 | 10:49

Het klopt niet. Het mag niet. Ik wil dit niet. Corruptie. Systeem moet worden afgeschaft. Uit de EU, nu!

Mark Smith | 22-11-13 | 10:49

Opmerkelijk hoe de PvdA in staat is zich herhaaldelijk zodanig in de voet te schieten dat ze geen poot meer hebben om op te staan.
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-11-13 | 10:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken