Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Akkoord levert 50.000 banen op! (In 2040)

pechiiee10.jpgKneiters, dit is echt genant. Afgelopen vrijdag sloten coalitiepartijen PvdA en VVD het zogeheten Plunderakkoord (pdf). Met inclusief zoals te doen gebruikelijk een hele rits aan maatregelen in de marge, je moet toch wat als je om de zoveel maanden een nieuw akkoord nodig hebt om de boel te lijmen. Dan krijg je inderdaad te maken met allerlei bijzonder magere maatregelen. Desalniettemin wilden de overlegpartners, met name D66, per se dat er met het Plunderakkoord hard gewerkt wordt aan het scheppen van banen. Pechtold had er in de media niet voor niets 'een groot nummer van gemaakt'. (Alsof de overheid zulks überhaupt kan, mits 'banen scheppen' synoniem is aan 'belasting verlagen', maar vooruit.) De overlegpartners verzonnen allerlei mooie plannen om banen te scheppen, stuurden hun ideeën op naar het Ministerie van Financien en kregen even later de resultaten van de ambtelijke doorberekeningen terug. Wat bleek? Die 50.000 banen zijn pas in 2040 (!) bij elkaar geschept. Jep. Hoe marginaal wilt u het hebben? Lang niet marginaal genoeg voor Kereltje om dit resultaat dan maar uit de boeken te schrappen. Integendeel, zo weet de NRC: 'De financieel woordvoerders kwamen daarop met Dijsselbloem overeen dat zij dit jaartal (2040 -red) in de akkoordtekst zouden vervangen voor 50.000 banen "op termijn".' Alstublieft. De Nederlandse politiek in een notendop. Marginale maatregelen, groot gelul. UPDATE: Voor een ontluisterend kijkje achter de schermen check deze (een + twee) reconstructie. "Pechtold was ronduit irritant"

Reaguursels

Inloggen

Lief meiske | 15-10-13 | 02:13 | + 0 -

In 2040 heb ik een hele lange baard.
Date?

Anijsblokje | 15-10-13 | 15:58

Kijk 'm glimmen, die Alexander met zijn Droomboek-akkoord.

Anijsblokje | 15-10-13 | 15:41

zo he, dat zal in 1 klap een eind maken aan de werkeloosheid!

LostSandWich | 15-10-13 | 14:15

Ik snap het.
Het ontslag recht versoepelen en daardoor onstaan nieuwe banen

jgb | 15-10-13 | 08:48

Over 40 jaar leven we toch onder de sharia dus so what. Kut Pechtold met zijn kontneukakkoord.

Kededian | 15-10-13 | 08:24

Banen voor wie?
Voor die hordes Roemenen!

mothersfinest | 15-10-13 | 06:28

In 2040 loop ik in een burka!

Lief meiske | 15-10-13 | 02:13

De Drie van Den Haag (met dank aan Breda en Van Agt), dat wil dus zeggen: D666-SGP-CU, presenteren ons een dooie mus. Daar moeten we dan blij mee zijn! Volgens hullie dan. Het is inderdaad marginaal kloten in de marge van de marge van de marge, en dat zet totaal géén zoden aan de Nederlandse Dijk.
-
Kees van der Staaij (cum suis) en Arie Slob (cum suis) mogen niet liegen, maar er staat niet in de Tien Geboden dat je niet het Volk de zaken anders mag voorstellen dan de werkelijkheid. Volgens christelijke normen is een halve leugen nog steeds een leugen!
-
Blijft over de 'weledelgestrenge heer' Pechtold, deze Bilderberger heeft een driedubbele agenda waar geen woord Nederlands in staat!
-
Per saldo blijft er niets meer over om op te stemmen voor wat het Parlement betreft. Nederland houdt op te bestaan!

Hyppo Kriet | 15-10-13 | 01:04

De kwalificatie "ontluisterend" is al lang niet meer van toepassing op dit zooitje. Het blijkt alleen telkens weer nog erger en mallotiger dan we al dachten.

Schmalz | 14-10-13 | 22:18

Ontluisterend. Wat een achterbakse slangenkuilbewoners.

NACademicus | 14-10-13 | 21:56

Als de oppositie de regering steunt, wat is er dan nog aan oppositie?

zonder_moeite | 14-10-13 | 21:21

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 20:52
Ach nee, het was een metafoor.
Waar ik wel op doel, en al in andere draadjes heb geroepen, is dat er nu door Tweede kamer fracties onderhandeld wordt/is over een akkoord, met als doel een meerderheid te verwerven in de Eerste Kamer.


Zo is ons staatsbestel NIET bedoeld en is het flagrante schending van het principe hoe onze wetgevende macht dient te werken. Het is machtsmisbruik en kiezersbedrog, maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.

TeeJee | 14-10-13 | 21:03

TeeJee | 14-10-13 | 20:45 |
Je hebt gelijk. My bad.. Maar denk je echt dat de senaat omgekocht is? Want dat zou een vrij grootschalige en opzichtige operatie moeten zijn.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 20:52

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 19:33
nos.nl/artikel/556883-staatsgaranties-...


Blijkbaar heeft u even zitten slapen. Geeft verder niet. Die 201 miljard is waar Nederland solo voor garant staat, voor leningen aan slechts 4 landen.

Als Italië, waar wij niet eens voor garant staan met die 201 miljard, failliet gaat dan volgen Griekenland, Portugal en Spanje bijna direct. De financiële verhoudingen tussen Italië en deze landen zijn dermate dat het kaartenhuis gewoon *plof* doet.
Italië stond vorige maand al aan de rand van het faillissement, is toen allemaal met een sisser afgelopen.


Maar hey, blijft u er vooral in geloven. Vertrouwen schijnt wonderen te doen voor een economie.

TeeJee | 14-10-13 | 20:45

Inderdaad onvoorstelbaar amateurisme. Maar misschien doen ze het juist expres amateuristisch, want dan hebben de kiezers het idee dat ze doorhebben wat er gebeurt.
Strohond | 14-10-13 | 18:17 | + 1 -
.
Ik zou het hopen. Maar helaas. Het is echt niet expres ... maar serieus. Geloof me.

Hans Hillen | 14-10-13 | 20:37

Haha een journalist die 'mits' niet fatsoenlijk kan gebruiken. InHollandpapiertje op zak?

Correcte eikel | 14-10-13 | 20:12

Hahahaha. Uitgaande van 100% arbeidsparticipatie oor vrouwen bestaat op dit moment 75% van de totale beroepsbevolking uit 40+ers. Over 27 jaar is dan dus die totale beroepsbevolking gehalveerd, maar dan heeft de politiek slechts 50.000 banen "gecreëerd". Misschien reken ik slecht, maar met deze cijfers lijkt het er eerder op dat ze op dat moment dan ruim 4 miljoen banen hebben laten verdwijnen dan dat ze iets gemaakt hebben.

Pierre Tombal | 14-10-13 | 20:08

Nu komen de Publieke omroep/Nos natuurlijk heel snel met dit (toch) niet bepaald positieve nieuws over dit Plunder en Steel-akkoord? En RTL-66 toch zeker ook?
Nee, natuurlijk niet... Wat denken wij wel!

Het is qua meidia echt te gek voor woorden: "Volgens RTL-66 is "iedereen" gewoon blij met dit nieuwe akkoord". Punt!

rien6139 | 14-10-13 | 20:02

Hufter | 14-10-13 | 19:37 |

Ja hallo, de NPO, Ned3, DWDD... hoe linksch wil je het hebben...

CornholioNL | 14-10-13 | 19:48

Wat een totale flauwekul om vandaag het aantal extra banen in 2040 te denken te kunnen voorspellen met een dergelijke nauwkeurigheid.

Dat is dus alsof je nu 27 jaar terug zit - in 1986 -en in 1986 voorspelt wat het werkgelegenheidseffect wordt in 2013 (27 jaar later) van een paar minimale maatregeltjes die je per 1 januari 1987 in laat gaan en die samen een paar promille van het Nederlandse BNP betreffen.

Benieuwd of het CPB in 1986 dan ook alvast: de val van het communisme (1989), de hereniging van Duitsland (1990), massale immigratie (1990-2013) de invoering van de Euro (1999), de okomst van China, de financiele crisis van 2008, de opkomst van internet, iPhones, social media en tussendoor nog een aantal Golfoorlogen met grote implicaties ook allemaal had voorzien?

Om zo maar wat dingen te noemen die de onzin van dit soort lange termijn voorspellingen aantonen.

Belachelijk dat de politiek hier zo gemakkelijk mee wegkomt en dat de media deze "doorrekening"-onzin gewoon maar braaf overnemen alsof het een soort vaststaande feiten zijn.

Outsider-Inside | 14-10-13 | 19:46

Nu komen de Publieke omroep/Nos natuurlijk heel snel met dit (toch) niet bepaald positieve nieuws over dit Plunder en Steel-akkoord? En RTL-66 toch zeker ook?
Nee, natuurlijk niet... Wat denken wij wel!

Het is qua meidia echt te gek voor woorden: "Volgens RTL-66 is "iedereen" gewoon blij met dit nieuwe akkoord". Punt!

rien6139 | 14-10-13 | 19:43

In de 2040 ben ik 73. Dank u wel Rutte dat er dan nog werk voor mij is!

Adams Appel | 14-10-13 | 19:41

2040, dan zijn we onderdeel van het kalifaat Turkije....

funkyd | 14-10-13 | 19:40

Volgens Verbeet (Ned 3) zijn de ''mensen op straat'' zo ontzettend blij met dit (plunder)akkoord.
Yeah, right...

Hufter | 14-10-13 | 19:37

TeeJee | 14-10-13 | 19:08 |
We zitten 17 landen op dat schip. Voordat Nederland die 201 miljard alleen moet ophoesten hebben we wel grotere zorgen dan het schip boven water houden.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 19:33

Russells Teapot | 14-10-13 | 19:03 |
Dat 'het een roze spasme is om te ontzien' zijn jouw woorden. Het punt is, en ik zeg het nu voor de laatste keer, dat er twee partijen aan de basis staan van dit akkoord. Van die twee partijen weten we zeker dat er één zeker niet wordt geadoreerd. De andere is in de panelen de meest populaire partij na de PVV.

Nu deze partijen in samenwerking met onder andere D66 tot een akkoord komen is het ronduit curieus dat er niet wordt gesproken over de VVD, maar voornamelijk wel over Pechtold, terwijl volgens de polls een belangrijk deel van de panelen VVD stemt. Men zou immers verwachten dat voornamelijk zij die middels een stem het mandaat krijgen iemand te vertegenwoordigen in het parlement, ook het hardst aangesproken worden op een akkoord. Zeker nu dat de grootste partij is.

Dat dit niet gebeurt, of althans niet zo vaak als Pechtold, is natuurlijk niet wetenschappelijk vast komen te staan door een ctrl+f. Maar Pechtold aanspreken terwijl de VVD - die hier zo populair is - de grootste en belangrijkste deelnemende partij is, dat riekt naar een blinde vlek.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 19:24

Het crematieakkoord. Hoe toepasselijk.
Werkelozen van nu....u kunt ongezien de typhus krijgen en ter plaatse deaud vallen.
Zat gisteren al met kromme tenen naar die graftak bij buitenhof te luisteren.
Hij is er nog trots op ook!

Schietmijmaarlek | 14-10-13 | 19:16

@Borrelende Boris | 14-10-13 | 19:05
Ik ben heel benieuwd welk UWV dat is. Waar ik woon ziet het meer zwart van de mensen.

TeeJee | 14-10-13 | 19:13

50.000 werklozen aan een baan in 2040. Da's een begin. Nu die andere 500.000 nog. Als we even een tandje bijschakelen moet dat voor het jaar 2250 te realiseren zijn.
Bedankt Mark en Diederik, voor het redden van onze economie. Kunnen we ons eindelijk weer druk maken om zaken die er echt toe doen. Zoals het WK in 2022 naar Nederland halen.

VanBukkem | 14-10-13 | 19:12

Is er al een datum geprikt voor de Nacht van Thom de Graaf?

simpelman | 14-10-13 | 19:11

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:18
Om even in uw metafoor mee te gaan:
Nu zitten we op de Titanic, met een ijsberg van 210 miljard aan garanties, terwijl de senaat omgekocht is om vooral door te blijven spelen terwijl het schip zinkt.

Top.

TeeJee | 14-10-13 | 19:08

Jos Schmitz | 14-10-13 | 18:58 | + -1 -

Zie toch voornamelijk roomblanke medelanders in de categorie 40 tot 55 jaar die zich staan te verdringen bij de loketten van het UWV. Deporteren gaat ze niet aan een baan helpen.

Borrelende Boris | 14-10-13 | 19:05

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:41
Jij krijgt er echt geen genoeg van hè? Sinds wanneer ontzien wij hier de regeringspartijen? Die worden dagelijks met de grond gelijk gemaakt hier, dus zeggen dat het een "roze spasme" is om ze te ontzien, is gewoon idioot.

Maar de nadruk van dit specifieke artikel ligt op de banen die Pechtold beloofd heeft. Dus het is niet meer dan logisch, dat de discussie voornamelijk over D66 gaat.

Daarbij, jij gebuikte jouw Ctrl-F methode als bewijs voor die "blinde vlek" die wij zouden hebben. Als jij nu beweert dat wij "duidelijk" geen blinde vlek is voor de PvdA, kun je er dus niet omheen, dat dit dus geen goede methode is om "blinde vlekken" te meten. Immers, ze laat blinde vlekken zien waarvan jij nu toegeeft dat die er helemaal niet zijn.

Geef nou gewoon toe dat het een domme opmerking was. Dat weet je net zo goed als ik, stijfkoppig vol blijven houden dat je iets anders bedoelde, overtuigt helemaal niemand hier.

Russells Teapot | 14-10-13 | 19:03

Yep ik heb gewaarschuwd. Dat het door de mand vallen al zo snel weer is van pinnokio Rutte de II ,had ik dan weer niet verwacht. Maar gewaarschuwd heb ik in elk geval wel. Nu nog effe wachten tot de leugens bij de npo over de juigstemming bij de nederlandse bevolking en de zeer vreemde peilingen ook nog uit komen. En dat ook het koopkracht plaatje niet klopt en men komt er achter dat er niks is verandert,enkel dat u tot grotere slaaf bent gemaakt van dit kabinet en de EU elite club. En dat het niet beter wordt maar nog slechter. Iedere Anti EU partij kan mijn goedkeuring wegdragen ondertussen.

tweetybird | 14-10-13 | 19:03

2040 dus... lange termijnplanning waar Rutte altijd zo'n voorstander van is.
-
Even een verhaaltje.
Kapitein Rutte is met zijn passagiersschip MS Nederland op een rif gelopen. Het schip is lekgeslagen en zinkt.
-
Kapitein Rutte: "Hmm, dit rif is gevaarlijk dus moet er baken op. Machinist Wilders, neem een paar man en ga een baken op de rif bouwen."
Machinist Wilders: "Ehh kapitein, we zinken. kunnen we niet beter eerst het gat in de romp dichten?"
Kapitein Rutte: "Machinist Wilders, jij bent alleen maar met korte termijn planning bezig. Ik ben veel slimmer want ik richt me op de lange termijn planning"
Machinist Wilders: "Maar kapitein, we zinken NU en niet in 2040. Laten we eerst de romp repareren en daarna dat baken bouwen"
Kapitein Rutte; "Machinist Wilders,u blijft maar met kort termijn oplossingen komen, U bent dom!"

Moi2 | 14-10-13 | 18:59

Het probleem is niet dat we 700.000 werklozen hebben, het probleem is, dat we 700.000 geimporteerde kansloze analfabeten hebben, die niet in staat zijn wat voor werk dan ook te doen. En daarom hebben we 700.000 werklozen. De oplosding is niet miljarden pompen in onderwijs, maar exporten van dit geimpoteerde probleem. Uitzetten als iemand niet in staat is enige nuttige bijdrage aan onze economie te leveren. Zo los je dat probleem op en niet anders!

Jos Schmitz | 14-10-13 | 18:58

Dit is natuurlijk schande. Eersteklas volksverlakkerij.
Ik accepteer dit ook niet, ik hoop dat iedereen bij de volgende verkiezingen deze partijen die dit wél steunen volledig afstraffen en PVV stemmen. Wat je ook van de PVV vind, die hebben niet het gore lef om het volk zo voor te liegen.

50k banen erbij in 2040. Met enkele uitzonderingen maakt niemand een budgettaire of demografische voorspelling, gewoon omdat het niet kan. De bevolking zal tegen die tijd gestegen zijn tot 20 miljoen mensen, dus er moeten nog een paar miljoen banen erbij komen, niet 50k. Die hebben dít jaar nog nodig. Liefst eind van de maand.

In 2040 is onze demografie zo dat de autochtone Nederlander in iedere stad in de minderheid is, of geheel vertrokken. De bewoners dan willen waarschijnlijk een heel ander soort maatschappij en de daarbij behorende banen. De kans is ook reëel dat in die maatschappij vrouwen sterk ontmoedigd worden om te werken, en dan zijn er zat banen, dus is het plan ook helemaal niet nodig...

Ach, laat ook maar.

CornFlakey | 14-10-13 | 18:57

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:45

Nietsdoen heeft de Belgen een GROTE economische voorsprong op Nederland gegeven

G. Raayer | 14-10-13 | 18:53

Die update, my god wat een ontluisterend beeld. Hamer en Dijselbloem die zich voor de deur werpen om te voorkomen dat Arie Slob kan weglopen. WTF!?!
---
(ps hoe groot kan een deur zijn dat één Mariette Hamer niet genoeg is om 'm waterdicht af te sluiten? )

DaughtersofLot | 14-10-13 | 18:52

Economics 101: overheden kunnen... U vult de rest zelf wel in, nietwaar?

BellaBella | 14-10-13 | 18:49

Desmoulins | 14-10-13 | 18:29 |
Niets doen is zeker wel een relevante bijdrage? Het is niet voor niets dat die stuurlui aan de zijden van het politieke spectrum al decennia lang vanaf de kade roepen hoe we het wel moeten doen.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:45

Nederland moet nog zo'n 175 miljoen euro bijpassen aan de Europese begroting van dit jaar. Dat kan dus wel.

peeppeep | 14-10-13 | 18:42

Russells Teapot | 14-10-13 | 18:28 |
Iets ontzien doe je bewust. Nozem. Mij zal je niet horen zeggen dat de VVD bewust uit de wind wordt gehouden. En dat er hier duidelijk geen blinde vlek voor de PvDA is laat zich inmiddels raden. Het leek me dan ook niet opportuun om die partij erbij te betrekken.

Wat je me wel hoort zeggen is dat het bijzonder hypocriet om vooral naar Pechtold te wijzen, maar niet naar de regeringspartijen. Het is een van de roze spasmes.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:41

prijsschieten in het debat .. vooral die mannenbroeder en anti democraat Pechtold zal eea uit moeten gaan leggen.
Ik vrees dat er eerst nog heel veel banen gaan sneuvelen door die 'ontslagrechtversoepeling..

(c)ZWITSUL | 14-10-13 | 18:37

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:18 |

In België gaat ze dat al een poosje prima af...

CornholioNL | 14-10-13 | 18:37

balustrade | 14-10-13 | 18:17

"Een partij die in staat is om de waanzin die de politiek in de afgelopen decennia tot stand heeft gebracht tot staan kan brengen. Die in staat is om de Nederlanders weer tot een eenheid te smeden."

Dat kan door de politiek te herverdelen over 3 Blokken: het neoliberale blok ( vvd, d666, gl), het sociaal democratische ( neofascistische) blok ( pvdarab, cu, sgp, sp) en het populistische blok ( PVV, SP, cda). Wie wint gaat zn agenda uitvoeren en worden er geen dealtjes meer gesloten zoals nu. De stemmer op Rötte krijgt er NU gewoon Samsohn bij kado, of gl of de sgp en andersom en daarna allerlei "akkoorden". Dit is NOOIT de bedoeling van de kiezer, die voor een bepaalde koers kiest en niet nu aan een fopspelletje genaamd "democratie" mee doet. Zo kunnen we de macht van de huidige politiek en zelfverrijking doorbreken. Waarom denken we dat uitgerekend "democraat" Pechthol zo fanatiek dag en nacht voor dit kabinet heeft gevochten en daarover gelogen wordt ( banen erij in 2040)?

G. Raayer | 14-10-13 | 18:35

Ik heb nog wel een plan liggen voor 150 banen volgende maand. Ik noem het: Verkiezingen.

AsEl | 14-10-13 | 18:31

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:18

Jij wil niet erkennen dat er sprake is van een regenteske kliek in ons land, en dat deze allesomvattende kliek juist bestaat uit partijen die zogenaamd een relevante bijdrage hebben geleverd aan Nederland. Ik beschouw het schenden van de grondwet, het opgeven van onze soevereiniteit en het toestaan van massale immigratie en daaraan inherente slopers van de homogeniteit, niet als een relevante bijdrage.

Desmoulins | 14-10-13 | 18:29

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:23
Als je een blinde vlek hebt, dan ontzie je dus datgene waar je die vlek voor hebt. Een verschil van niks dus. Origineel hoor, een inhoudelijke discussie veranderen in een semantische, omdat je je punt niet kunt verdedigen.

Maar sowieso blijft het staan dat je met jouw methode dus met evenveel succes kunt beargumenteren dat we een blinde vlek hebben voor de PvdA. Of je nou aan wilt tonen dat we een blinde vlek hebben voor rechts of rechts gewoon ontzien, het blijft een buitengewoon domme methode. Dat kun je beter gewoon toegeven.

Russells Teapot | 14-10-13 | 18:28

En die banen zijn al gereserveerd voor Roemenen, Bulgaren en tegen die tijd Albaniers...

Moonwarrior | 14-10-13 | 18:28

Russells Teapot | 14-10-13 | 18:17 |
Ik vind het nogal dom dat jij ontzien verwart met het hebben van een blinde vlek. Maar goed, je bent dan ook niet het meest heldere licht van het gezelschap.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:23

CornholioNL | 14-10-13 | 18:11 |
Er moest hoe dan ook een begrotingsakkoord komen. Het CDA is uit de onderhandeling gestapt voor electoraal gewin. De PVV, GroenLinks, SP en DierenPoes hebben nog nooit een relevante bijdrage geleverd aan dit land. Zo ook deze keer niet.

Wat had je gewild? Een stuurloos schip dat vleugellam is in de senaat?

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:18

Pechtold heeft de integriteit van een Goldman Sachs maffioso. Wat een eng kereltje is dat toch.

escaleertuitdehand | 14-10-13 | 18:18

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:00
Ja, probeer je er maar uit te lullen.

Het feit blijft dat jij ons ervan probeert te beschuldigen dat wij selectief verontwaardigd zijn over linkse partijen, maar rechtse partijen ontzien. Ik heb met dezelfde stompzinnige methode die jij gebruikte aangetoond dat je evengoed kunt redeneren dat wij de PvdA ontzien op die manier. En je kunt een hoop zeggen van de GS-reaguurders, maar niet dat we fanboys van de PvdA zijn.

Daarbij, ook D66 komt maar een paar keer langs in de reaguursels.

En waarom begin jij in je eigen reactie over de VVD, en niet over de PvdA? Volgens je eigen logica ben jij dus domlinks en hypocriet.

Sowieso, hoe gruwelijk debiel is het, om de frequentie van een bepaald woord in een aantal comments als indicator te gebruiken voor wat men denkt daarover? Hoe kun je daar uberhaupt conclusies aan verbinden? Dat is gewoon uitzonderlijk dom.

Ik zou nog een tijdlang door kunnen gaan met redenen geven waarom jouw tegel van een absolute buitenklasse was op het terrein van beeldscherm-verbrandende, oogbal-smeltende deerniswekkende stompzinnigheid. Maar daar heb ik geen zin in, denk voortaan gewoon na voordat je blaat.

Russells Teapot | 14-10-13 | 18:17

Hans Hillen | 14-10-13 | 18:09
Inderdaad onvoorstelbaar amateurisme. Maar misschien doen ze het juist expres amateuristisch, want dan hebben de kiezers het idee dat ze doorhebben wat er gebeurt.

Strohond | 14-10-13 | 18:17

Het wordt tijd voor een partij met een absolute meerderheid gedurende minimaal 12 jaar in beide kamers van het parlement.

Een partij die in staat is om de waanzin die de politiek in de afgelopen decennia tot stand heeft gebracht tot staan kan brengen. Die in staat is om de Nederlanders weer tot een eenheid te smeden.

Dit is van een niveau dat alle beschrijving tart. Gatver.

balustrade | 14-10-13 | 18:17

Die opmerking van Pechtold betreft wat ze hem allemaal wel niet aandoen, zegt meer dan duizend woorden van dit miezerig mannetje. Deze nare regenteske man zit er vooral voor zichzelf en het is goed dat hij dat eens eerlijk beaamt heeft. Dat de NPO en overige media het zomaar slikken dat dit voor het landsbelang is geweest, geeft wel aan dat zelfs hoop verloren lijkt.

Desmoulins | 14-10-13 | 18:16

@paost712 | 14-10-13 | 17:22
Of voorkennis. Je ziet op mijlen af wat ze gaan doen.

miko | 14-10-13 | 18:12

joyriders | 14-10-13 | 18:05
Lekker jezelf afreageren. Reaguren op therapeutische basis wordt ooit nog eens vergoed door de zorgverzekeraar.

Strohond | 14-10-13 | 18:11

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:00 |

Klopt, maar Peggold en de gristengekkies hebben er voor gezorgd dat dat schrale gevoel is omgezet naar een compleet uitgescheurde aarsch...

En trots dat ze zijn joh...

CornholioNL | 14-10-13 | 18:11

Dus nu weten we ook waar dat zwarte gordijn vandaan kwam en waarom. Daar heeft dus echt iemand serieus over nagedacht. Een persvoorlichter met schaal 12, 13 of 14 (5.600 euri per maand). Mijn God, wat een treurige middelmatigheid. En dat geldt ook voor ons bestuur.

Hans Hillen | 14-10-13 | 18:09

ik heb vertrouwen in de politiek. aaaand..... it's gone!

standvast | 14-10-13 | 18:09

2014???? ik zeg never ever_ kijk naar deze linken
dat komt ook naar Nederland volgend jaar.
/2013/10/Komst-Bulgaren-en-Roemenen-Dortmund-vervallen-tot-getto-vol-armoede-en-geweld

ejbron.wordpress.com/2012/08/30/de-gro...

boze europaburger | 14-10-13 | 18:06

Als begin volgend jaar de nieuwe hordes uit Bulgarije en Roemenië hier massaal onderdak en bijstand eisen kunnen alle plannen per omgaande naar het ronde archief verwezen worden.

eerstneukendanpraten | 14-10-13 | 18:05

Het wordt tijd dat die Pechtold een paar betonnen krijgt aangemeten en voor straf een uurtje mag watertrappelen.
Eens kijken of hij dan nog z'on grote bek heeft. Irritante lul met zijn glimmende kop. Volgens mij rukt hij nog ook tijdens een debat.

joyriders | 14-10-13 | 18:05

Dit klinkt nog stommer als 50000 vikinghelmen bestellen met de hoorns aan de binnenkant van de helm... Tjongejonge.. Manmanmanman...

Hai D. | 14-10-13 | 18:05

Geweldig akkoord, toch? Ze zitten er steevast naast met hun voorspellingen voor volgend jaar, maar proberen ons wel lekker te maken door te zeggen dat er in 2040 banen komen.

Wie verlost ons van deze idioten?

Nequebard | 14-10-13 | 18:04

"Pechtold was ronduit irritant"

Pechtold is altijd irritant, steeds maar weer.

Boy Cot | 14-10-13 | 18:04

Bovendien.... welke waarde moet je hechten aan de woorden en beloftes van een minister president die vrijwel al zijn verkiezingsbeloftes binnen 2 weken na de verkiezingen gebroken heeft?

Moi2 | 14-10-13 | 18:02

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:56
Vind je het hééél erg dat ik je nog steeds niet kan volgen? Je wilt ons iets duidelijk maken, maar ergens zit er een receptor geblokkeerd. Of je bent een mongeaul?

Graaf van Egmont | 14-10-13 | 18:01

Russells Teapot | 14-10-13 | 17:56 |
Het betekent vooral dat er naar Pechtold wordt gewezen, terwijl aan de basis van het akkoord twee regeringspartijen staan die in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor dat tergende schrale gevoel aan de roze bips.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 18:00

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:52
De VVD sponsort de wekelijkse vrijmibo. Eenvoudig omkoopbaar die roze jochies.

Strohond | 14-10-13 | 18:00

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:56
Uw nietszeggende tegel herhalen gaat niet opeens uw niveau verhogen.


Ik zal u even helpen. Scroll omhoog, lees alle reacties, kom tot de conclusie dat de frustratie met de huidige politiek (hint, dat is inclusief de VVD!) in ruime mate aanwezig is.
Uw conclusie dat de VVD hierin ontzien wordt is onterecht, en uw benoeming van DomRechts is an sich ronduit zwak en lachwekkend.


Dus nogmaals; wat wil u nu eigenlijk zeggen met zo'n onzin-tegel?

TeeJee | 14-10-13 | 17:59

TeeJee | 14-10-13 | 17:55 |
Wat ik wil zeggen is dat het grappig is om te zien dat er een soort van blinde vlek is voor de VVD. Een ctrl+F levert één resultaat op: die van VanLeeuwen en nu ook die van mij. U bent niet alleen de belichaming van DomRechts, maar ook nog eens bijzonder hypocriet. Chapeau.

Begrijp je?

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:56

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:52
Doe es Crtl+F op "PvdA," die komt ook maar één keer voor in de reaguursels. Betekent dit dat wij tegelijkertijd de belichaming van DomLinks én DomRechts zijn?

Oen.

Russells Teapot | 14-10-13 | 17:56

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:52
Wat wil u nu eigenlijk helemaal zeggen? Dat u slecht begrijpend kan lezen?

TeeJee | 14-10-13 | 17:55

De middenpartijen wonden zich erover op dat Wilders niet mee wilde doen, maar stel je voor dat hij er ook bij had gezeten. Dan was de boel pas écht geëxplodeerd.

Wat dat betreft jammer dat hij zich afzijdig heeft gehouden.

Russells Teapot | 14-10-13 | 17:54

in de hinterklappe | 14-10-13 | 17:28
Dan kun je het ook omdraaien. Als bijna alle partijen meedoen, dan is bijna iedereen vertegenwoordigd in de regering.

Strohond | 14-10-13 | 17:54

Het is wel grappig om te zien dat er een soort van blinde vlek is voor de VVD. Een ctrl+F levert één resultaat op: die van VanLeeuwen en nu ook die van mij. U bent niet alleen de belichaming van DomRechts, maar ook nog eens bijzonder hypocriet. Chapeau.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:52

Jongens, snap het nou. De politici willen ons alleen maar zeggen dat Nederland minder is dan de Belgen. België kan meer. België heeft zonder aardgasbel minder begrotingstekort en staatschuld per inwoner dan Nederland! Wij zitten met dumbo politici, België niet. Zij hebben ondanks hun frietkotten nog F16s, wij ziet. Nederland kan het niet.

Ikbeneenzelfbouwer | 14-10-13 | 17:51

Er wordt dus flink geframed in Den Haag. Zal het doorzichtige framen ook een onderdeel zijn van het framen?

Strohond | 14-10-13 | 17:51

Politiek is verworden tot het spelletje "verhullend taalgebruik" van Ravensburger. Wie de meeste zinnen kan produceren waarin je iets niet zegt, maar toch weer wel, die heeft gewonnen. En het land keek toe hoe het in puin werd geholpen.

Graaf van Egmont | 14-10-13 | 17:50

"Eens even kijken welke opties er nu nog overblijven van deze stelende, graaiende criminelen af te komen..."

Hint: fakkels, hooivorken, strontkarren, pek, veren, Friesche paarden, brandstapels, guillotines, karrenwielen, snij- en hakgereedschappen, enzovoorts.

In elk geval géén conventionele middelen. Men is resistent.

Reinaert | 14-10-13 | 17:50

Interessant kijkje achter de schermen. GroenLinks die door niemand serieus wordt genomen, een drammerig irritante d66'er, PvdA bewindslieden die dreigen en deuren blokkeren en tot slot een Minister-president die smeekt. Deze kleuterklas noemt zich onze volksvertegenwoordiging.

Borrelende Boris | 14-10-13 | 17:49

@Junkycat | 14-10-13 | 17:18
Is het echt zo dat je dag en nacht last hebt van Finnen? Als je in zo een wijk loopt misschien moet je jezelf eens afvragen wat je dan fout hebt gedaan?

miko | 14-10-13 | 17:49

50.000 banen in 27 jaar tijd.
Dat zijn 1850 banen per jaar.

Momenteel gaan er geloof ik 700 banen per week verloren.

Ing. eslapen | 14-10-13 | 17:48

Nou, dat is dan leuk voor mijn kinderen. Die nog geboren moeten worden, overigens. Bedankt, Alexander!

Russells Teapot | 14-10-13 | 17:48

Wàt en voor wie die 50.000 banen zijn is duidelijk.
In Roemenië en Bulgarije is men keihard bezig de daar aanwezige lokalio`s een spoedcursus zakkenrollen te geven zodat ze na 1 januari 2014 de geneugten van de Eu ten koste van de Nederlandse bevolking ten volle kunnen proeven.
Succes Nederland.
Oja, de PVV zou zijn medewerking al hebben verleend.

Dostranamus | 14-10-13 | 17:48

Soms wordt satire ingehaald door de werkelijkheid. Ik las de titel, banen pas in 2040. Ik dacht: Haha, typisch Geenstijl. Altijd een beetje de boel op stang jagen, dingen uit zijn verband rukken om lollig te zijn. Verder nog in het bericht dat Peggold dat 2040 had laten wegjorissen en "op termijn" had laten neerzetten. Ik dacht Moehahaha! Wat een grap zeg, even klikken op de bron om te kijken hoe het echt zit.
En toen ...

Boretti | 14-10-13 | 17:47

"Pechtold was ronduit irritant"
Dat was hij niet, dat is en blijft ie!

Ommezwaai | 14-10-13 | 17:47

Stemmen helpt niet, dat reaguren ook al niet. Eens even kijken welke opties er nu nog overblijven van deze stelende, graaiende criminelen af te komen...

War On Errorism | 14-10-13 | 17:46

Dat zijn iets meer dan 1800 banen per jaar. Dat is het ambitieniveau? Hiermee ontstijgen we de bevolkingsgroei niet eens.

Muxje | 14-10-13 | 17:46

@Desmoulins | 14-10-13 | 17:39
ik snap het ook niet meer, ja voor de NPO gaat men protesteren. Ik vermoed echt dat er Prozac in ons drinkwater zit... aluhoedje of niet.

toonbeeld | 14-10-13 | 17:44

@De echte Stolwijker | 14-10-13 | 17:38
Wanneer gaat u?

TeeJee | 14-10-13 | 17:44

50.000 mensen om de puinzooi van dit akkoord weer op te ruimen.

* | 14-10-13 | 17:40

Dit is dus de Nederlandse politiek. in het vragenuurtje/debat zie je niks anders dan dit soort woordspelingen om het mooier te laten lijken dan het is.

Wanneer gaan ze eens politiek bedrijven in plaats van een slechte advocaat te spelen.

lady blabla | 14-10-13 | 17:39

Nou mijn vorige reactie was dus precies de ongefundeerde reactie die het eerst in mij opkomt na het lezen van zoiets treurigs. 2040 en dat gewoon zonder enige schaamte. Ze moeten eens voor de grap kijken naar de projecties van 2007 t/m 2010. Echt voor minder zijn massale volksopstanden uitgebroken, maar de Nederlander is liever bezig met Candy Crush en ieder moment van de dag online de voyeur of narcist spelen.

Desmoulins | 14-10-13 | 17:39

Ach, het is slechts semantisch van aard. Wat ik wel goed vind aan dit topic is dat degenen die aankondigen te vertrekken, misschien straks ook eindelijk echt gaan. Gedegradeerd tot economische vluchteling omdat een politicus waar bijna niemand op stemt iets op een valse manier iets heeft geformuleerd in één of ander tussenakkoord dat een maand stand houdt. Wegwezen jongens, ze zitten vast te wachten op dit soort bikkels.

De echte Stolwijker | 14-10-13 | 17:38

Interessante beschrijving van het gedrag van de onderhandelaars, trouwens. Straatvechters rond de knikkerpot. Vooral de mensen die op de buhne juist de mond zo vol hebben van fatsoen en vorm...

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:36

2040... dan wil ik een pensioen, geen baan!!

WellusNietus | 14-10-13 | 17:34

-weggejorist-

G. Raayer | 14-10-13 | 17:32

Het noemen van dergelijke getallen is sinds jaar en dag verkiezingsretoriek... achteraf controleert geen hond of de cijfers daadwerkelijk gehaald worden.... het is enkel voor de acceptatie van het volk van een dergelijk 'ruk akkoord'....
Zolang de kiezer het allemaal pikt komen de heren er gewoon mee weg.... "Het houdt niet op, niet vanzelf"

Fatwabuster | 14-10-13 | 17:32

In het huidige tempo zijn de 800.0000 werklozen van nu in 2040 gestegen naar 1,8 miljoen. En dan 50 duizend banen erbij. Is dat een lachertje of is dat een LACHERTJE ?

Allmeytie | 14-10-13 | 17:32

Je moet gewoon blij zijn met elke penny die je mag houden van je inkomen, en elke dag kunnen zij dat weer verminderen.

peeppeep | 14-10-13 | 17:31

We worden gewoon genaaid in een ander pakje.

Mark Smith | 14-10-13 | 17:31

Misschien is het goed om Willem van Oranje in dit kader nog even te citeren:
"Mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk"
Tarak | 14-10-13 | 17:15 | + 2

Het meest toepasselijke citaat van deze dag.

Bixier | 14-10-13 | 17:29

Als iedereen nou eens zijn eigen baan zou scheppen zijn we van een hoop gezeik af......

arretje | 14-10-13 | 17:29

@bakoenin | 14-10-13 | 17:24 |

"Naarmate de realiteit je beleid loochenstraft, leg je de beleidshorizon verder in de toekomst."
- Haags bestuursparadigma -

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:29

Pechtold heeft alleen gedacht aan zijn Eigen ik.
600 mlloen voor onderwijs gewoon weg gegooid geld.
Worden de onderwijzers nog luier

gerrit5042 | 14-10-13 | 17:28

Dit alles namens een regering waar NIEMAND op gestemd heeft!!!

in de hinterklappe | 14-10-13 | 17:28

Pech-told-us dat de maxima er ook flink op vooruit gaan. D66 in a nutshell !

Allmeytie | 14-10-13 | 17:28

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:20 |
Je kan rechten opbouwen ja, maar de stelling dat iedereen 1 op 1 zijn eigen WW betaalt is natuurlijk onzin.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:27

"ook de AOW wordt sneller verhoogd en paren krijgen minder."
Sorry; ik bedoelde de AOW-leeftijd.

peeppeep | 14-10-13 | 17:26

Die Brusselse soldaten zijn absoluut niet meer serieus te nemen. Door al die Europese hervormingen hebben we er in een paar jaar tijd honderdduizenden werkelozen bijgekregen. Als we flink blijven hervormen wordt het over dertig jaar misschien wat beter???? We zijn verraden en verloren!

Arnold9638 | 14-10-13 | 17:26

Voor Alexia pechvogel * droomboek opsturen doet*

nan6896 | 14-10-13 | 17:26

Nou, dit zijn dan de leiders waarop Nederland stemt.
In een ander draadje had iemand het over Alexander de Grote.
Wat moet je wereldbeeld toch ineenstorten als je dan zo'n stuk leest. Het ontstijgt amper middelbare-school-niveau.


Triest hoor.

TeeJee | 14-10-13 | 17:25

Melkertbanen?

nogeenreactie | 14-10-13 | 17:25

niets is meer zeker; alles kan je worden afgenomen op elk moment

peeppeep | 14-10-13 | 17:25

OMG net zoals de 400.000 banen in 2040 van Rutte.
Hoe in vredesnaam kan je met je kippenverstand denken dat je over zo een lange tijd invloed kan hebben op de economie.
Heeft je lerares op het MBO je niet uitgelegd dat er veel te veel variabelen zijn, en dat je strategisch beleid nooit verder dan 7 jaar kan uitstippelen.
Wat een totale nonsens, nog even, en ze gaan banen voorspellen voor 2140.
Lariekoek.

bakoenin | 14-10-13 | 17:24

ook de AOW wordt sneller verhoogd en paren krijgen minder.

peeppeep | 14-10-13 | 17:23

@Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:19 |

Nee hoor, de WW betaal je namelijk zelf door premies af te dragen in de periode die je werkt. Het korten daarop is iemands eigen verdiensten afnemen. Het korten van de bijstand, het gratis geld, daar krijg je de handen mee op elkaar.

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:23

Handel in aandelen B.V. Nederland stilgelegd wegens geen vertrouwen meer in de directie?

paost712 | 14-10-13 | 17:22

En hoeveel van die 50.000 extra banen zullen gewoon keihard ambtenaren zijn? Ik denk 100%. Dus gewoon WW-ers ambtenaar maken en ineens zijn ze niet meer werkloos maar werkeloos.

DeSjaak1000 | 14-10-13 | 17:22

Misschien bedoelt ie dat er in 2040 nog 50000 banen zijn.

Niet erbij, maar in totaal. De rest moet dan maar in dienst van de overheid.

Eigenaar_IJsland | 14-10-13 | 17:22

Om even wat tekst mitscheeps, eh.., midscheeps te rammen: Het is _tenzij_ 'banen scheppen' synoniem is aan 'belasting verlagen'.
* gaat weer verder met putjes scheppen*

Hidden_Hiddema | 14-10-13 | 17:21

De overheid kan geen banen scheppen zonder geld uit de economie te onttrekken (belasting) en kunstmatig rond te pompen (subsidie) oftewel alleen maar waardeverlies en mensen die afhankelijk zijn van een wispelturige staat. Bad Idea!

Tointje | 14-10-13 | 17:21

Tja Peggoldigger wil niet dat er aan de fokbelasting word getornd. Immers die fokzeugen in de religieuze kringen zorgen voor voldoende stemaanwas in 2040 bij D66 en marginale relipartijtjes ENNNNN het CDA.
En die banen worden natuurlijk bereikt met een hoop extra stasies die de veiligheid moeten garanderen van de staatsmensen in Den Haag. Want tegen die tijd is de kans groot dat de Hollandse lente inzet.
Is het geen idee om de overheid met een 5% in te krimpen? Ik zeg zo maar wat.

miko | 14-10-13 | 17:21

Nederland kan niet heel veel gevestigde politiek meer hebben. De corruptie en incompetentie van de gevestigde politiek vreten zich sneller door fundamenten van de samenleving heen als dat het kan worden opgetekend. Een eeuwenoude natiestaat, afgebroken voor eigen belang, een plekje in de zich vormende Eurocratie...

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:20

Pechtold wou de WW inkorten. Dat standpunt zou toch moeten resoneren in de panelen..

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:19

Wanneer zou die heffing van 25% op je moeizaam gespaarde spaargeld komen???????

Ik weet het, men sprak over 10%, maar als ze toch aan de gang zijn.
Weet je wat? Breng het als een eenmalige solidariteitsheffing/nivelleringsheffing van 50%.
Dan ga je keihard onderhandelen, en breng je het terug naar 25%. Vervolgens ga je jezelf op de borst lopen kloppen dat je het toch maar mooi voor elkaar gekregen hebt dat we maar 25% betalen. Politicus logica.

Herr Zimmermann | 14-10-13 | 17:18

Over 27 jaar zitten we hier met 20.000.000+ mensen.
Dan gaan die 50.000 banen hout snijden als het plastic bestek uit de kinderkeuken.
Bedankt, Pechtold.

Jackanders | 14-10-13 | 17:18

Mijn vertrouwen in de politiek is weg ik zit te wachten op dat moment dat we de boel zelf maar eens oplossen. Al die kudt finnen die hier de boel zo lopen te verzieken, hoerenzoon dit dat, neuk je moeder blabla leer eerst normaal Nederlands. Mensen die de taal ook helemaal niet spreken hebben wat mij betreft NUL recht op welke vorm van bijstand dan ook. Vol = Vol.

Junkycat | 14-10-13 | 17:18

En toch stemmen demense bij de volgende verziekingen weer op deze partijen!!
.

''De PVV heeft geen antwoorden'' zo wordt mij steeds verteld. Nee, de gevestigde partijen, die hebben antwoorden...... Als die gevestigde partijen antwoorden zouden hebben zaten we nu niet al ruim 5 jaar in de diepste crisis sinds die van de jaren 30 vorige eeuw!.
Of de PVV antwoorden heeft of niet, geen idee. In ieder geval nog niet bewezen van niet. De gevestigde partijen hebben keer op keer op keer bewezen geen antwoorden te hebben.
50.000 banen (jawel u leest het goed 50k banen) erbij in 2040 op een beroepsbevolking van 7,3 miljoen mensen en een werkloosheid nu van dik 700.000 and counting.
Het is nogal een prestatie?!?!? Doe dan niks, kost ook niks = minder belasting verhogen.

DeSjaak1000 | 14-10-13 | 17:17

.. dankzij de EU van levensgevaarlijke Eurofielen als Pechtold worden er meer banen ontschept - dan geschept.

Tenzij hij de tijdelijke baantjes bedoelt voor Polen, Roemenen, Bulgaren - in afwachting van een Nederlandse uitkering. En de daaropvolgende gezinshereniging met de rest van de familie & geboortedorp.
Zoals dat met de vorige "goedkope arbeiders" ging.

Jan Passant mk2 | 14-10-13 | 17:17

Ik kan morgen 50.000 mensen aan een nutteloos kutbaantje helpen door wat wetten te maken, maar met welk nut?
Verzin zelf een dagbesteding.

calamiteiltje | 14-10-13 | 17:17

Tja, D666 & engnek Peggold...

U had anders verwacht ?

CornholioNL | 14-10-13 | 17:16

De nieuwe 'melkert 2.0' is geboren. pas helemaal in het nieuws van de afgelopen dagen over de EU slaven.

toetanchamon | 14-10-13 | 17:16

-weggejorist-

ik--+ | 14-10-13 | 17:16

50.000 jobs in 2040, is dat de stip aan de horizon waar Samsom het over had? 27 jaar, wat een staatsmanschap. Zelfs de EUSSR komt niet verder dan 10jarenplannen. Voor de oudere reaguurders (ik ben zelf 21), had de politiek het in 1973 ook al over banen creëren in 2000?

SamKoeman | 14-10-13 | 17:15

Heel realistisch natuurlijk om plannen te maken om in 2040 50.000 meer banen te hebben, het is heel waarschijnlijk dat de politiek op dergelijk microniveau 27 jaar in de toekomst kan kijken.

*Hoofd tegen muur bonkt

Misschien is het goed om Willem van Oranje in dit kader nog even te citeren:

"Mijn God, heb medelijden met mij en met dit arme volk"

Tarak | 14-10-13 | 17:15

Werken voor geld is sneu. Die politici zijn krankjorum.

calamiteiltje | 14-10-13 | 17:13

En al die – waaronder veelal noodgedwongen – ZZP'ers?

Pa Cartwright | 14-10-13 | 17:13

Het ergste is dat wanneer de economie zich uiteindelijk vanzelf hersteld en het aantal banen weer begint te groeien men zichzelf op de borst klopt met een gevoel van: "Kijk, hier hebben WIJ voor gezorgd".

Bytemaster | 14-10-13 | 17:13

Dus we hadden bijna nieuwe verkiezingen gehad.
Gelukkig zijn we weer gered voor de aankomende jaren...

da wizard | 14-10-13 | 17:13

Niet om de pret te bederven of zo, maar anno 2040 is de provincie Hollandistan sowieso niets meer of minder dan een wingewest van de EUSSR. Maar dat terzijde.

Reinaert | 14-10-13 | 17:13

En zo wordt de kluit wederom gigantisch belazerd.... het enige wat klopt aan dat 'ruk akkoord' is dat de belastingbetaler weer keihard in den aarsch wordt genomen.... what else is new!

Fatwabuster | 14-10-13 | 17:12

Had niet(s) (anders) verwacht.

Pang Behang | 14-10-13 | 17:12

50.000 banen. Wat voor een soort banen? Full-time of part-time banen? Het zegt helemaal niet, en klinkt als een hol vat.

ElMatadero | 14-10-13 | 17:11

Zelfs dopen wordt duurder, misschien dat dat de SGP en CU nog aan het denken zet.

gentle giant | 14-10-13 | 17:11

Het is gewoon werkelijk te triest voor woorden dat het de gewoonste zaak van de wereld is dat politici het volk zo voor durven te manipuleren. Wanneer het zover is gekomen (en dat is al een poosje - 40 jaar multicul) kun je niets anders dan concluderen dat het land stervende is.

Het duurt enkel een jaar of 30-40 voordat de opgebouwde welvaart helemaal opgesoupeerd wordt. Dat punt hebben we nu wel bereikt.

BedrijfsTijgerT | 14-10-13 | 17:11

Nou, die banen hebben we in 2040 hard nodig. Gezien de huidige groei van de staatschuld en afgegeven staatsgaranties onder de bezielende leiding van de gevestigde politiek moeten we dan zeker een biljoentje of wat terugbetalen...

Parel van het Zuiden | 14-10-13 | 17:10

Marginale maatregelen voor een marginaal land. Een volk krijgt de leiders die het verdient.

Spiritus Sancti | 14-10-13 | 17:10

Op naar het buitenland. Dat ze gezien de tyfus krijgen, allemaal.

Desmoulins | 14-10-13 | 17:09

Dit akkoord laat slechts zien dat ook een groot deel van de oppositie bang is voor verkiezingen. Waarom zou dat nou toch zijn?

rara | 14-10-13 | 17:08

Dit land gaat dus kapot. Zodra de eerste mogelijkheid voorkomt, ben ik hier dus weg!

EllaRouvoet | 14-10-13 | 17:08

Heel benieuwd over het banenverlies als gevolg van Peggolds met een half jaar vervroegde ontslaggolf.

Bubba de Vuystneuqer | 14-10-13 | 17:07

God schiep de aarde in een paar dagen.
De SGP heeft dit plunderakkoord mede ondertekend.
Het scheppen van 50.000 banen kost 27 jaar.

Ergens klopt hier iets niet. *God belt*

Reinaert | 14-10-13 | 17:07

Godver! Ik wou in 2040 juist stoppen met werken.

wakkere_nederlander | 14-10-13 | 17:07

They piss in our ears and tell us it's brandy!

Simon de Danser | 14-10-13 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken