Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Autobranche woestboos op de politiek

dieselhaat534.jpgAanschouw bovenstaande pica. Pure en hysterische haat voor de werkende / ondernemende man (m/v) met een dieselauto. Hiero, een factsheet (pdf) van de haat. De autobranche is dan ook enorm boos op het kabinet. De overheid gaat per 2014 de automobilist nog verder uitknijpen in een poging de laatste Nederlandse ondernemerszin en levenslust te vernietigen, en dat pikken ze niet. In 2013 al krijgt de overheid volgens de ANWB en Ecorys 21 miljard aan inkomsten binnen via het wegverkeer, terwijl diezelfde overheid slechts 8 miljard uitgeeft aan infrastructuur. In goed Nederlands zou je dat gerust vierwieler-discriminatie kunnen noemen. Of auto-racisme. Enfin. De autobranche is het zat en schrijft in een gecoördineerde aanval met de Televaag een brandbrief aan het kabinet en haar onderhandelingspartners. Heel goed. Stop de automutilatie van onze economie. Dit land is het zat.

Reaguursels

Inloggen

@Bellabella
Amica,
Sympathiek dat je een verder inkijkje geeft in jouw leven. Je zit heel hoog zeg je, kennelijk woon je in een galerijflat. Mooi uitzicht? Ik zit inderdaad een stuk lager, maar dat zit je al snel wanneer je niet in een flat woont, nietwaar?
Eerlijk gezegd vind ik je wel een beetje merkwaardig indien je om "triestigheid" zo kunt lachen dat je er bijna in blijft. Een minachtende glimlach; ok, dat zou ik kunnen begrijpen. Maar er bijna in blijven zegt toch wel iets over iemand. Ik hoop dat ik hiermee niet je gevoelens heb gekwetst, het is slechts als observatie bedoeld.
Je bedoelt met "vriendelijke relaties" vast en zeker je studiegenootjes. Het doet me deugd dat jullie zoveel plezier hebben. Geniet ervan, de studietijd is voor mensen zoals jij de mooiste tijd van hun leven! Daarna begint het echte leven en dat gaat mensen zoals jij vaak weer wat minder goed af. Maar troost je, er is ook dan nog steeds het internet waar je kunt zijn wie je wil! Dus leef je uit. Inhoud is hier niet zonder meer vereist en dat is maar goed ook voor jou.
Heb je zo weer even genoeg te lachen met je jaargenootjes, oh nee, sorrie, je "bevriende relaties"? Kusjes van Hoppla.

Hoppla | 09-10-13 | 11:08

Moonwarrior | 08-10-13 | 19:03 van de ellende van Rutte

Nou, het is niet iets van vorig jaar hoor. Wij betalen nu de rekening voor het gegraai van enkelen van de afgelopen 20 jaar. En wat leren we daarvan? Tot nu toe helemaal niets blijkbaar. Want het gaat gewoon weer door. Tijd voor een nieuwe zeepbel, dus, we blijven gewoon met een blinddoek lachend door een bos fietsen.

kloopindeslootjijook | 09-10-13 | 01:42

@BellaBella | 08-10-13 | we bleven er haast in

Inderdaad, heerlijk die negerende vasthoudendheid.

Past u nu toch op, straks gaat u mee naar Spanje met al die zwarte pieten.

kloopindeslootjijook | 09-10-13 | 01:34

@kleuterleider | 08-10-13 | 09:28:
"Nederland heeft nu al de slechtste luchtkwaliteit en de meeste Asthma kindertjes van Europa."
NIET WAAR! Dat is namelijk Groot Brittanië: daar heeft 1 op de 3 kinderen astma. In Nederland is dit 1 op de 5 kinderen.
Triest maar waar.

prakkie | 09-10-13 | 00:05

Hoppla | 08-10-13 | 12:30 | Het zit u hoog he? Dat u zo laag zit en wij zo hoog zitten? Wij lachen om u. Ik heb uw reactie laten lezen aan wat vriendelijke relaties, en we bleven er haast in. Wat een triestigheid.

BellaBella | 08-10-13 | 22:13

Zullen die eikels ooit weer komen met een fietsbelasting? Ik bedoel wegenbelasting betalen als je en fiets hebt? Zoiets was er ooit. Dat zou echt de druppel zijn. Maar ja, elke druppel is er een te veel. Nederlanders blijven massaal op idioten stemmen.

De Witte Wolf | 08-10-13 | 20:14

Niet janken, hebben jullie zelf voor gekozen. En nu lekker op de blaren zitten. Jammer dat iedereen slachtoffer wordt van de ellende van Rutte en niet alleen de lui die er op hebben gestemd.

Moonwarrior | 08-10-13 | 19:03

Als het over voordelen voor NLers zijn hebben we totaal niet 1 Europa (belastingen, benzineprijzen, autoprijzen). Alleen betalen voor de EU maar er zelf niets wijzer van worden. Stoppen met miljarden doneren en die belasting kan onder het niveau van Luxemburg. Maar voor PVDA-, CDA-, D66-, & VVD stemmers hebben we dit echt nodig ! Echt waar......... PFFFF.

Rest In Privacy | 08-10-13 | 18:44

Haha kabinet en gezond verstand... Nee auto's zijn milieuvervuilend, manarchistisch en overbodig. Als je zonnodig een rijdende pik wil, mag je er grif voor betalen! Asociale, vleesetende milieumoordenaar! Bij de weg, het onoverzichtelijke maximum snelheid stelsel hoort ook bij het plan!

ratelaar | 08-10-13 | 17:19

Tijd om ook hier te nivelleren. Belasting op de fiets, een verplichte fiets verzekering, fietspaden belasting en tolpoortjes op fietspaden. En een extra toeslag van een paar duizend euro op mensen die zich schuldig maken aan racefietsen (die ongelelooflijke etters). Waarom denken die fietsers wel niet dat alles maar gratis moet zijn.

Gary Gunstone | 08-10-13 | 17:12

Vreemd is dan weer dat de kwaliteit van de wegen evenredig is met de hoogte van de belasting. In het goedkope D is het namelijk zo slecht met het onderhoud gesteld dat zelfs de Duitsers aan het klagen zijn. Dat geldt trouwens voor de hele infrastructuur daar. En al evenzeer voor sociale woningbouw.
Kortom: die belasting die wij betalen is kennelijk toch wel ergens goed voor.

noorderling | 08-10-13 | 16:59

@pomtiedom | 08-10-13 | 15:46
Haha! Die tien jaar was gewoon dikke vinger werk van de politici die dit alles wel een goed idee leek. Het was er vooral ook op gericht om te kunnen kijken of de lidstaten zich wel aan de eveneens uit de mouw geschudde 3% norm zouden kunnen houden. Konden ze dus niet en dat op papier Nederland het wel kon kwam doordat Paars ook al in de spaarrekening aan het graaien was om te voorkomen dat ze niet meer konden pinnen.
.
4 Miljard? Sinds Rutte tel ik al 3 plus 14,2 plus nu weer 6 miljard EXTRA per jaar. Of en wat daar van terugkomt is voor als persoon niet interessant, want mijn aandeel bestaat uitsluitend uit (steeds meer) inleveren. En het ergste is daarin zeker niet voorbij, want de Nederlandse burger zit nog steeds boven de sovjet-norm met zijn pensioen-spaartegoeden en zijn overgewaardeerde huis die voor dit specifieke geval wel als zodanig wordt meegeteld.
.
Stel je eens voor dat de EUSSR de lonen gaat bepalen. In elk land een minimumloon van € 800,- netto per maand en omdat we zo van nivelleren houden een maximumloon van € 1.000,- Helemaal niet gek vanuit het perspectief van een Griek, maar hoe ga je dat hier in Nederland met onze prijsniveaus doen? Een soort van "hyperdeflatie" er overheen gooien? In termen van kostprijs mag je dat gerust onbetaalbaar noemen. Zet hier nu eens een eigen munt in en dan is in dit voorbeeld de enige uitdaging voor de DNB om met de ECB via standaard valutatrucjes een onderlinge wisselkoers van 1,62 gulden vast te stellen, om in ieder geval voor onze eigen minimumloners niks te laten veranderen. En dat is dan dus gratis.

Pierre Tombal | 08-10-13 | 16:51

@mister niet scherp | 08-10-13 |
Dat was geen antwoord op mijn vraag, je spreekt over analytisch vermogen maar begrijpt mijn vraag niet?

Je conclusie op basis van mijn vraag is dat mijn blijdschap afhangt van geld? Ik volg je niet helemaal... wat wil je nu zeggen?

onwetent | 08-10-13 | 16:31

Pierre Tombal | 08-10-13 | 13:42 | + 0 -
Waar de cash munten en biljetten vandaan komen is wel het minste probleem. Omschakeling van gulden naar euro heeft 10 jaar geduurd (tussen verdrag van Maastricht 1992 en invoering op 1-1-2002). Die tijd was nodig om onder andere betaalsystemen voor te bereiden, alle lopende contracten te kunnen vernieuwen incl. prijzen in euro's, voorlichting/informatie naar burger en instanties, etc.). Dit krijgen we nu weer en het is onhaalbaar/onwenselijk om binnen 5 jaar over te stappen naar een andere munt zonder grote economische gevolgen.
.
Ja de EU kost ons geld maar dat is 'slechts 4 miljard' per jaar (na aftrek van inkomsten uit EU). Als wij als burger en bedrijf enkele procenten aan geldwissel moeten betalen zitten we binnen een paar weken op die schade. Om nog maar te zwijgen over het afdekken van het valutarisico.
.
Je kunt beargumenteren dat we beter niet aan de euro mee moesten doen maar daar is het nu te laat voor en de schade is geleden, het ergste voorbij. Beter nu doorzetten

pomtiedom | 08-10-13 | 15:46

Eerst hogen ze de belastingen op nationaal niveau op. Dan volgen straks nog de EU heffingen. We zijn er nog lang niet. Zolang er geen barricades worden opgeworpen verandert hier niets aan.

Betweetert | 08-10-13 | 15:13

Ga toch fietsen.

ZoltarTheMagnificent | 08-10-13 | 14:25

@roestende hond
Ik had ff pauze, lamlul

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 14:24

Ach, zoveel klagers hup van je luie reet naar het binnenhof blokkeer met alle auto`s een paar dagen de wegen. Mensen klagen maar ondernemen niets!! klaag klaag klaag klaag....

Maco3key | 08-10-13 | 13:46

@pomtiedom | 08-10-13 | 12:31
Je vergeet dat de euro ons vooral geld kost omdat in het socialistische beeld van de EU wij de zogenoemde sterke schouders zijn. Dat is alleen niet zo en dat is feitelijk ook wat de grafiekjes in het factsheet tonen. In Nederland is de euro namelijk 2 gulden waard (feitelijk nog maar 1, maar laten we voor het argument de startwaarde aanhouden) en in Frankrijk 6 franc. En dan kan je nu dus stellen dat ik niet met guldens mag rekenen, maar dat is ook niet waar het om gaat. Waar het wel om gaat is dat verschil van die 2 en die 6. Mijn gulden mag dan op de markt een daalder waard geweest zijn, maar in Frankrijk was deze een knaak waard. En de Griekse zon is een leuke bijkomstigheid maar niet de reden waarom dit altijd al een populaire jongeren-vakantieplek was. Dit verschil, dat in de EUSSR niet mag bestaan, hebben we gekopieerd in de euro en op het moment dat een nieuw land toetreedt doen we dat gewoon weer - terwijl dit dus tegen de doelstellingen van de unie is!
.
En iedereen stelt maar dat "terugkeren" naar "de" gulden duur zou zijn, maar wat is daar dan eigenlijk duur aan? We hebben in dit land een drukker die dat makkelijk aankan en ook altijd heeft gedaan. Munten slaan is ook niet echt een probleem. Waarom zou omschakelen naar een nieuwe gulden een groter probleem moeten inhouden dan dat de omschakeling naar de euro was? Is het angstgevoel dat in deze bewering zit opgesloten geen populisme?

Pierre Tombal | 08-10-13 | 13:42

Nou... de resterende 13 miljard opbrengsten van het wegverkeer wordt heus wel uitgegeven aan infrastructuur, maar alleen niet in Nederland.
Schier eindeloze en vrijwel lege snelwegen in Spanje, nieuwe wegen van niets naar nergens in Bulgarije en Roemenië, honderden kilometers geluidschermen langs snelwegen door volkomen verlaten landschap in Polen... Dat soort dingen wordt allemaal betaald door de EU. Daar heeft de NL-automobilist verder niets aan, maar is vast onmisbaar voor de grote droom van de Europese integratie. Verhofstad weet waarom.

Stormageddon | 08-10-13 | 13:23

BellaBella | 08-10-13 | 09:57 |

Dank voor het plusje dan! Want zo is het wel.

mister niet scherp | 08-10-13 | 10:10 |

Dat ze de belastingdruk steeds gaan verhogen is natuurlijk helemaal fout, daar creeër je geen koopkracht mee. Maar dat Bovag en RAI nu hypocriet gaan roepen dat ze ons geen geld moeten afnemen is lariekoek. Ze zijn wél voor uitpersen als het hun kant op komt.

Deze Dan | 08-10-13 | 12:56

Ik betaal maandelijks voor schone lucht in huis, straks krijg ik daar ook een aanslag van?!

oosteuropijan--> | 08-10-13 | 12:52

Ik geloof eigenlijk niet meer in het sprookje Den Haag, ook niet met een ander kabinet die volgens de pijpen van de EU danst.
Wil je verandering, dan zul je een partij moeten oprichten die anti EU is en Nederland weer terug brengt naar een land waar het gaat om de burger, waar een sociaal democratie heerst en waar WIJZELF op de 1e plek komen. Klinkt eng, maar het hoeft niet zo eng te zijn als dat ze u wijsmaken.
Dus of je nu links om- dan wel rechts om een kabinet kiest in deze tijd, zolang Brussel de eisen opstelt, zullen wij worden uitgeknepen.
Dus Brussel eerst gedag zeggen, dan het overheidsaparaat eens gaan uitvegen, vervolgens JSF cancelen, kijken naar een basis salaris, brandstoffen betaalbaar maken, gezondheidszorg weer onder de vleugels van de (kleine) overheid, producten en levensmiddelen weer lager belasten en ontwikkelingshulp maar even een paar jaartjes niet.
Totdat ons land weer welvaart heeft, dan kunnen we weer gaan kijken of er nog iets overblijft voor prestige projectjes zoals ontwikkelingshulp, vliegtuigjes die ons land echt niet veiliger maken enz enz... Zo moeilijk hoeft regeren/managen/verdelen niet te zijn... de kern zit hem in de juiste prioriteiten en de burgers. Want zeg nu zelf... al dat overheidsgeld komt toch gewoon bij u en mij vandaan, dus zul je ook iets terug moeten doen!

mood | 08-10-13 | 12:52

Maurice63 | 08-10-13 | 11:22 | + 0 -
Max 10 mld. inderdaad, maar het is de vraag of het wordt gehaald. Uitgaven aan ontwikkelingshulp kun je schrappen (noodhulp bij rampen of oorlog moet je m.i. tot op zekere hoogte wel blijven bieden) en levert iets van 3 mld op. (in 2011 is 4,7 mld uitgegeven). Netto betalingen aan Europa (afdrachten minus inkomsten uit EU-subsidies aan NL-bedrijven) is ca. 4 mld. en brengt het totaal op 7 mld. De gulden terug gaat ons voorlopig veel meer kosten dan het houden van de Euro (belangrijk: landen als Griekenland moeten overeind blijven. Het ziet er momenteel redelijk stabiel uit en lijkt te verbeteren, zolang er geen rare dingen gebeuren is de euro-crisis voorbij. De Europese economische crisis staat hier los van maar lijkt ook te herstellen, recessie is officieel voorbij (al is een terugval uiteraard altijd mogelijk))
Tel er nog een miljard voor de overige 'linkse hobby's' en je komt op op 8. Die andere voorstellen uit het PVV programma zijn moeilijker in te schatten vwb de kosten/baten. Geen ervan leveren duidelijk geld op.

pomtiedom | 08-10-13 | 12:31

Bellabella heeft ook weer even geen college deze ochtend zo te zien. Want inmiddels is wel duidelijk wat je bent. Een trol. Je probeert, wetende dat zulks veel weerstand zal oproepen, krampachtig het beeld van jezelf te creëren van een slim, succesvol, arrogant en vermogend persoon, maar dat ben je helemaal niet. Er kloppen simpelweg te veel dingen niet. Ik noem er een paar. (1) Je poging om over te komen als "oud geld" terwijl je de hoofdregel niet naleeft: over geld praat je niet, dat heb je. (2) Praten in termen van "we" wanneer je het op het ene moment over de hoogopgeleide elite hebt en op het andere moment weer over de eigenaren van (productie)kapitaal, terwijl je zou moeten weten dat het gros van de echte rijken niet slim en niet stijlvol is en die twee groepen meestal ook niet samen gaan. (3) Jouw kinderlijke gebruik van (zelfverzonnen) leestekens en het gebruik van woorden die meer passen bij pubers en studenten (“klikjosties”, “keybord ninjas” etc) doen mij vermoeden dat je een eerstejaars student economie bent (getuige je “klok-klepel”-opmerkingen van je op economisch gebied). Ik hoop voor je dat je je berichtjes gierend van de lach typt in aanwezigheid van je clubgenoten met een biertje erbij. Iets zieliger wordt het al wanneer je in je eentje op je kamertje deze berichtjes maakt. Ik hoop voor jou niet dat de waarheid nog sneuer is, namelijk dat je een in het leven mislukt persoontje bent dat op het internet serieus probeert te zijn wat hij in de echte wereld had willen zijn, maar niet kon worden. Een van deze opties is het. Wat je in ieder geval niet bent, is wat je ons wilt doen geloven dat je bent.

Hoppla | 08-10-13 | 12:30

@mister niet scherp | 08-10-13 | 10:10

Welk land is een goed voorbeeld qua lage belastingdruk en veel blije mensen?
onwetent | 08-10-13 | 11:04 | + 0 -

Dus omdat we nu nog blij zijn kunnen we de belasting blijven verhogen? Als we toch zo blij zijn, kunnen we wel gewoon naar de 100% belasting gaan. Perfect land.

En jou blijdschap hangt af alleen van geld?

mister niet scherp | 08-10-13 | 11:52

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:01
werk hard, 6 dagen per week blah blah blah,

of is dit die ene dag dat je vrij hebt, en wel tijd hebt om een beetje te f5'en? Vrijwel iedereen in NL zegt hard te werken, maar koffie halen, rookpauze (sic), geenstijl, facebook, dumpert etc is natuurlijk niet werken.

Roestende Hond | 08-10-13 | 11:43

-weggejorist-

Goorbatsjov | 08-10-13 | 11:32

pomtiedom | 08-10-13 | 11:19 | + 0
Kijk, 10 miljard, dan zouden de autokosten al heel wat gunstiger worden. U geeft hier zelf de oplossing.

Maurice63 | 08-10-13 | 11:22

Ik weerleg de cijfers niet. Vind alleen het tabelletje geflatteerd. En ik weet drommels goed hoe duur een auto is. Zeker in verhouding to bijv. Zwitserland, dat weer nu net niet in het tabelletje zit.

diek | 08-10-13 | 11:22

En dan nog iets: terugtredende overheid? Prima, maar dan ook 20% ambtenaren ontslaan en 20% minder belastingen.
Snorry! | 08-10-13 | 09:57 | + 3 -

Zal niet veel oplossen, zeker de eerste 2 jaar niet en daarna WW. Dus dat zet wel zoden aan de dijk en zijn we van Regelambtenaren af. Bankjes na 15 jaar enzo!!!

behangtafel | 08-10-13 | 11:21

De autobranche is boos op de overheid omdat ze de automobilist uitknijpen. En de autobranche knijpt diezelfde automobilist niet uit, als ze de kans krijgen?

lololdieisgoed

En al die figuren die Duitsland lopen op te hemelen, ga daar maar vooral werken wanneer je op je 70e nog pompbediende wilt zijn. Dat moeten we willen als samenleving, dat je 50 kutbaantjes nodig hebt om rond te komen.

Tripps | 08-10-13 | 11:20

Ja, 21 mld (-8 mld aan investeringen) van de automobilist jatten richting de schatkist is overdreven veel. Maar, als dat niet gebeurd moet die 21 mld ergens anders vandaan komen, we hebben al moeite om een gat van 6 mld te dekken dus een extra 21 mld terug geven aan de burger zal niet makkelijk gaan.
.
Tenzij we ophouden met de verzorgingsstaat en naar een participatiesamenleving gaan waarin iedereen voor zichzelf (en familie/vrienden) moet zorgen. Ik zie de zielige verhalen al voor me.
(gelieve uw opmerkingen zoals: uit de EU ,gulden terug, stop de MOE-lander, geen cent meer aan OSW en pagina 2 van het partijprogramma van de PVV voor u te houden, zoveel levert dat niet op. In het gunstige geval 10 mld/jaar minus vele miljarden aan eenmalige kosten voor omschakeling)

pomtiedom | 08-10-13 | 11:19

De autobranche kan beter een brand-bom sturen ipv een brief om de boel eens goed wakker te schudden daar in Den Haag. Ipv dat ze de economie stimuleren zuigen ze hem helemaal leeg.

Sunabalk | 08-10-13 | 11:18

diek | 08-10-13 | 10:47 | + 0
Ga praten met eigenaren van auto's in Nederland en België, liefst die eerder in Nerderland autobezitter zijn geweest. Danb kom je erachter hoeveel "duurder" het daar is.

Maurice63 | 08-10-13 | 11:16

In dit overzicht zie je wel in een oogopslag dat onze regering totaal de weg kwijt is. Het gaat slecht met de economie? Koop een auto? We snappen het niet?
Nee, dat komt omdat het achtereind van een varken nog een universiteit is vergeleken met onze regering. De Duitsers hoeven hier niet meer binnen te vallen, de regering sloopt het land zelf wel.

Maurice63 | 08-10-13 | 11:13

@onwetent | 08-10-13 | 11:04 | + 0 -
Zwitserland

Kaas de Vies | 08-10-13 | 11:05

@ jammer dit
Ik weet natuurlijk niet welke HBO opleiding u genoten heeft en uit welk deel van het land u komt, maar ik weet dat er diverse IT detacheerders zijn die kwalitatief goede mensen zoeken zonder specifieke IT-opleiding. De toelatingseisen zijn vaak vrij zwaar, maar als u analytisch onderlegd en redelijk sociaal vaardig bent maakt u absoluut een kans.

Probeert u het eens bij een van deze bedrijven, te vinden op google. Niet geschoten is altijd mis. Het is niet alles, maar u doet in ieder geval wat ervaring op en u heeft dan in ieder geval een inkomen.

Mean Dean | 08-10-13 | 11:05

@mister niet scherp | 08-10-13 | 10:10

Welk land is een goed voorbeeld qua lage belastingdruk en veel blije mensen?

onwetent | 08-10-13 | 11:04

De autobranche schrijft een brief dat is precies waar de politiek zich niets van aan trekt.
Er zijn mensen die vinden dat de autobranche een stuk 50 brandende auto's in Den Haag moet neerzetten en de volgende dag weer 50 en de dag daarna.
Ik zeg natuurlijk niet dat de autobranche dat moet doen maar er zijn mensen die vinden dat dit wel zou dienen te gebeuren.
Waarschijnlijk zou het nog helpen ook..

snap-u-m-snap-ik-m | 08-10-13 | 11:02

Coolchwip | 08-10-13 | 10:31

Er wordt in het tabelletje een vergelijk gemaakt met andere landen. Ik geef alleen aan dat andere landen ook duurder kunen zijn. Ik zou zelfs een tabelletje kunnen maken waar het autogebruik in Nederland het goedkoopst is. Als je gaat vergelijken doe het dan goed is mijn punt.

diek | 08-10-13 | 10:47

Jan Kees - we gaan aan Griekenland verdienen - de Jager antwoordde een paar jaar geleden in Buitenhof op de vraag of de sterftax (successierecht) niet ontzettend zuur / asociaal / immoreel is: " ja maar, de overheid heeft geld nodig "

Dat is een zeldzame eerlijkheid voor een politicus. Het Beest, de Staat, de Leviathan moet gevoederd worden. Op welke manier dan ook. In haar doodsstrijd zal ze om zich heen slaan om te overleven. Pensioenen roven (omzetten in obligaties van een failliete staat), confiscatie, alles belasten wat maar beweegt. De overheid is zelfs zo immoreel dat ze nog ongeboren kinderen heeft opgezadeld met een staatsschuld. Hoe ziek is dat, lenen met de toekomstige slavenarbeid van je (klein) kinderen als onderpand? : www.youtube.com/watch?v=iOxrUgeHPdE

prutserdeluxe | 08-10-13 | 10:39

@jammer dit
Nogmaals, maak een melding van die P&O dude.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:35

En dit alles... jawel .. met dank aan de Strategische Stemmers van de vorige verkiezingen... Sukkels

Dr.bibberrr | 08-10-13 | 10:32

hahahahahahahahahaha (groeten van M.Rutte)

geile hirsch | 08-10-13 | 10:32

diek | 08-10-13 | 10:26
Ik zie niet in waarom de kosten van autobezit en -gebruik in andere landen relevant zijn voor de discussie alhier. De situatie wordt er hier in NL niet beter op omdat mensen het elders slechter hebben.

Coolchwip | 08-10-13 | 10:31

Beetje geflateerde cijfers. Als bijvoorbeeld denemarken in de lijst meegenomen zou worden kan je zien dat de kosten in Nederland de helft (!) bedragen van aldaar. Tuurlijk, de auto is (te) duur maar maak in ieder geval een goed vergelijkingstabelletje en laat niet de landen weg waar de auto nog duurder is.

diek | 08-10-13 | 10:26

Tja en maar klagen , maar er wat aan doen ho maar !
typisch Nederlands om zich een poot uit te laten draaien door haar regering , In andere landen ging men de straat op !

Snel weer aan het werk zodat die Griekse ambtenaar met 55 met pensioen kan gaan en 100K kan verdienen als treinmachinist .

Amigo1973 | 08-10-13 | 10:25

De pdf is onvolledig.
De snelheidsbelasting die overal geheven wordt en in de praktijk onvermijdelijk is ontbreekt in de autokostenoverzichten.

De opbrengst van bekeuringen wordt door financien immers ingeboekt als inkomsten en is dus een verkapte belasting.

GJG5189 | 08-10-13 | 10:23

Hoe lang duurt het nog voor dat dit land in opstand komt. We laten ons aan alle kanten op een verschrikkelijke manier piepelen en stonden erbij en keken ernaar. We zijn toch een democratie, of niet soms? Waarom staan we dan niet met z'n allen in Den Haag,en dan bedoel ik dus met z'n allen!! Blijkbaar hebben die paar demonstraties van een paar weken geleden geen indruk gemaakt.

vanlullum | 08-10-13 | 10:23

@jammer dit
Ohh shoarma.
Zin an.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:23

En op benzine of lpg gaan rijden is dan geen optie?

Uriël Fack | 08-10-13 | 10:21

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:17 | + 1 -
ben ik ook in opgegroeid, goeie tijd! Kon doen wat ik wou werkte in de kassen als bijbaan en in het weekend was ik voor 50gulden helemaal verzadigd (tot de shoarma aan toe)

jammer dit | 08-10-13 | 10:20

@ fluffie 10:09

Je toetsenbord is niet helemaal OK.

eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 10:19

Ietwat gekleurd overzicht. In Nederland wordt de diesel namelijk gesubsidieerd, waardoor deze aan de pomp ruim minder kost dan benzine. Alhoewel, dat kan er ook aan liggen dat er op benzine veel meer accijns wordt geheven. Hoe dan ook, het prijsverschil van de brandstof wordt dus niet veroorzaakt door de productiemethoden van Shell maar door de overheid en die wil niet dat jan en alleman van dit voor beroepschauffeurs bedoelde voordeel gebruik kunnen maken.

Pierre Tombal | 08-10-13 | 10:19

-weggejorist-

mothersfinest | 08-10-13 | 10:18

Oh ja,
Ook nog naast het feit, dat ik door de "hulp" van de overheid zo weinig geld per maand binnenkrijg, dat ik daar net mijn rekeningen van kan betalen, en echt niet denk aan een nieuwe auto.
(hulp= Polen op mij werkplek, belastingverzwaring, lastenverzwaring, uurprijsdaling, enz enz)

mothersfinest | 08-10-13 | 10:18

@jammer dit
Precies.
Misschien ben jk verwend. Opgegroeid in de jaren '90, alles kon toen min of meer.
Maar nu ik volwassen word (eindelijk), voel ik mij net een soort drone. Die moet werken, slapen, betalen.
Fuck, ik ga huiswerk maken.
Ook zoiets :-)

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:17

En hoeveel van die boze auto meneren en mevrouwen hebben op de vvd of de pvda gestemd?
Eigen glazen ingooien heet zoiets.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-10-13 | 10:17

@Musset: Die ouwe van jou uit 1975 zeker. Bij die van tegenwoordig is dat allang niet meer van toepassing hoor!!

vanlullum | 08-10-13 | 10:16

-weggejorist-

vanlullum | 08-10-13 | 10:14

Eén ding is zeker: een diesel stinkt enorm.

Musset | 08-10-13 | 10:14

Zo lang er mensen nog steeds op alle partijen links van de cda stemmen blijf je dat houden.
Iedereen met een auto is een smerige kapitalistische milieuvervuilende hufter, die brengen wij langzaam ter dood. Of zo iets.

KarelMarks | 08-10-13 | 10:13

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:08 | + 0 -
Ik snap hem, er zijn een hoop mensen die in dezelfde situatie zitten als jij, alleen is het probleem in Nederland dat hun daar niet voor uit willen komen omdat ze zich dan schamen. Ondertussen staan ze diep rood om hun nieuwste schoentjes etc te kunnen bekostigen.
Ik ben zelf blij dat ik nooit schulden heb gemaakt en ik geef ook niet om de nieuwste trends maar ja een avond ff stappen of met de jongens naar een festival is tegenwoordig al niet meer te betalen.

jammer dit | 08-10-13 | 10:12

Zo lang er mensen nog steeds op alle partijen links van de cda stemmen blijf je dat houden.
Iedereen met een auto is een smerige kapitalistische milieuvervuilende hufter, die brengen wij langzaam ter dood. Of zo iets.

KarelMarks | 08-10-13 | 10:12

Deze Dan | 08-10-13 | 09:53 | + 1 -

Kijk eens naar het grotere geheel. We zijn als Nederlandse staat kampioen belastingdruk. Tuurlijk zijn ze bang voor hun eigen boterham, maar tegelijkertijd door de belastingdruk wordt ondernemen niet meer lonend. En ondernemen is belangrijk om onze economie draaiende te houden.

Het probleem ligt dat onze overheid maar belasting blijft verhogen. De kaasschaaf gaat weer vol aan de bak. Maar ook met dunne plakjes raakt de kaar een keer op.

Het probleem ligt in het gebrek aan analytisch vermogen.
We zitten niet meer in een fase waar we nog wat moeten tweaken om de economie iets verder te optimaliseren.
We zitten in een systeem crisis.
-
Er is iets structureel mis en dat los je niet op met kaasschaaf. De NL begroting bestaat voor 80 miljard uit sociale lasten en 40 miljard aan zorg, dat samen is bijne de helft van de staatsuitgaven. De overheid is verantwoordelijk voor 52% van de economie, dat is niet gezond.
-
Er is visie nodig en een grondige aanpak van het probleem.
Maarja...

mister niet scherp | 08-10-13 | 10:10

@Kaas de Vies 09:26: "Kapotbestuurd". Dat is 'm; die houden we er in. De kreet die het nogal populaire "kapotbezuinigd" moet gaan vervangen.

Het is al langer een probleem, de opkomst van beroepspolitici voor wie het spel belangrijker is dan de knikkers, voor wie de politiek zèlf het einddoel is. Maar de laatste jaren begint het potsierlijke vormen aan te nemen. Politici en zelfs hele partijen voor wie elk standpunt inwisselbaar is, die zonder gêne met alles en iedereen in bed kruipen om te mogen besturen. Polderen, dus. Het compromis tot ideaal verheven.

De resultaten zien we: een bestuur dat meent dat problemen zijn opgelost zodra er geld voor is gealloceerd, en al lang blij is als er overeenstemming kan worden bereikt, waarbij de inhoud van de afspraak er in het geheel niet meer toe doet. Waarom denk je dat de grote beleidsstukken zoals het regeerakkoord, het lenteakkoord en het sociaal akkoord er uitzien als gebroddel van slaapdronken amateurs, in plaats van door experts gedegen uitgewerkte plannen? En dat gebeurt echt niet alleen in het publieke bestuur, maar ook op de departementen, en bijvoorbeeld bij Rijkswaterstaat.

Muxje | 08-10-13 | 10:10

@jammer dit
Het is gewoon onbeschoft.
Maar daarom zit hij daar en jij in jouw situatie.
Ik zou er een melding van maken bij het uwv, of uitz bureau.
Dat doen die k-lijers ook altijd.
Mensen verraden.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:10

En terecht.
De Nederlandse werknemer is afhankelijk van de auto en niet gebonden meer aan één werkplek.
Door de 24-uurs economie is het OV ook geen optie, omdat die nog in 1985 leven.
Als ik om 03:00u 's nachts in Appingedam moet zijn, vanuit Alkmaar, kan ik kiezen.
Of om 24:00u in de auto en op tijd komen (2,5 uur rijden)
Of met het OV, en dat duurt minimaal 4 uur, dus zal ik de avond ervoor om 18:00u al moeten vertrekken, en dat is een verlies van 6 uur = 6x €32,50 = €195,- (buiten het feit dat een treinkaartje nog duurder zal zijn)
Het wordt tijd dat de overheid zijn uitgavenpatroon aan een zuivering blootstelt, en niet zich concentreert op zijn inkomstenpatroon.
Door dit soort stomme acties zullen hun uitgaven door faillissementen alleen maar toenemen, terwijl hun inkomsten netto afnemen.
Mij stoort het, dat zelf een simpele als ik dat begrijp, terwijl al die geleerde heren er maar niets van schijnen te snappen, dus wie is hier nu simpel?

mothersfinest | 08-10-13 | 10:09

jammer dit | 08-10-13 | 09:58
Doe dat, echt. Ga naar Duitsland. Hoewel ik je niet ken, hoop ik oprecht dat je een beter bestaan in DLD op kunt bouwen. Nederland zuigt.

Coolchwip | 08-10-13 | 10:09

-weggejorist-

fluffie | 08-10-13 | 10:09

@eigenaar ijsland
Ja dat weet ik. En je loopt helemaal binnen als je kinderen hebt.
Daar wil ik mee zeggen dat wij juist dom zijn, niet de mensen met een uitkering. Want waarom zou je nog werken?
Ok, ontslagen worden, ww, zure appel. Maar er zijn genoeg manieren om aan extra geld te komen.
@jammer dit
Het gaat om het principe.
Als ik 6 dagen heb lopen beuken. Dan wil ik gewoon iets leuks doen. Maar aangezien er altijd wel weer 1 of andere vage belasting of rekening om de hoek komt kijken.
Je wordt gewoon tegengewerkt. En dat is verneukeratief.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:08

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:03 | + 0 -
yup, ik vroeg wat de sollicitatie procedure was en waar hun op selecteerden en hij begon te lachen. Ach iemand op zijn bek slaan heb ik alleen mezelf mee, al moet ik toegeven als ik hem ergens anders tegenkom ik hem er nog wel op zal aanspreken.

jammer dit | 08-10-13 | 10:08

-weggejorist-

fluffie | 08-10-13 | 10:07

BellaBella | 08-10-13 | 09:32 | + -10 -

Vanwaar uw aanwezigheid in dit pauper topic over diesel auto's? Uwe luchtige hoogheid laat zich tot zeker rijden? Of wilt u zeggen dat u last hebt van de hoge dieselprijs?

Borrelende Boris | 08-10-13 | 10:07

@BellaBella | 08-10-13 | 09:49 | + -1 -
Ja, we hebben waarschijnlijk dezelfde wieg gedeeld.

Kaas de Vies | 08-10-13 | 10:06

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:01 | + 1 -
60km is niet veel hoor, er zijn landen waar dit gezien word als een blokje om.
Ik begrijp je helemaal het is gewoon alsof de politiek echt niet begrijpt dat de normale burger het niet meer ziet zitten.

jammer dit | 08-10-13 | 10:05

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:01
Dat is alleen aan de uitgaven kant. Heb je ook wel eens gekeken wat voor extra 'inkomsten' je krijg bij een uitkering:
- huursubsidie
- tegemoetkoming zorgverzekeringspremie
- kwijtschelding gemeentelijke belasting
- subsidie sport/muziek voor je kindertjes
etc etc.

Eigenaar_IJsland | 08-10-13 | 10:04

@snorry
Leg eens uit.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:04

Ik ben het ook zat! Aan 3 maanden wereldreis gaat beginnen. Adios reaguurvrienden... adios.

bolkebeer | 08-10-13 | 10:04

Gelegaliseerde diefstal is het, het is godverdomme nooit genoeg met "onze" overheid.
Betaal mij nu al blauw en dat wordt helaas niet minder, terwijl ik toch een behoorlijk duit in het spreekwoordelijke zakje stop. Je zou haast denken dat de crisis alweer ten einde is, maar het tegendeel is waar. Den Haag: ongezien de tiefus, allemaal!
The government totally sucks, totaal onbetrouwbaar en gedraagt zich zoals een stelletje bontkraagjes. Stelen van de ouderen, de middenstand leegrovend en stelen van de rijken. En dat mag allemaal wel?

botteslopert | 08-10-13 | 10:04

Wendy van Dijk zou eens langs moeten gaan op het Binnenhof want de overheid is gewoon terminaal #obese. Dat betekent niet alleen dat ze een veel te grote omvang heeft maar ook dat zij nog nauwelijks uit bed kan komen en dat elke inspanning teveel is. Eén geruststellende gedachte houdt me op de been; de levensverwachting van deze obese-patiënt daalt met iedere lastenverzwaring. Op naar de afgrond.

witwas | 08-10-13 | 10:03

@jammer dit
Werd je uitgelachen??
Godverdomme. Had die gast een grote bek gegeven.
Teringlijer. Met zijn management functie.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:03

@ betweetert. Er bestaat zoiets als een grens en daar kom je niet overheen zonder juiste papieren.
En Luxemburg is daarintegen geen probleem dankzij onze prachtige open grenzen. zou jij moeten (bet)weten ..

de SENSEI | 08-10-13 | 10:03

zal ik de hooivorken en fakkels alvast gaan oppoetsen?

BozeHenk | 08-10-13 | 10:02

@eigenaar ijsland
Als je het zo bekijkt.
Ik moet elke dag 60 km rijden voor mijn werk.
Daar kies ik wel eens waar zelf voor maar toch.
Fucking benzine, belastingen en shit. Godverdomme.
Ik werk 6 dagen in de week en nog hou ik amper centen over.
Wat de fuck doe ik verkeerd. Ik ben een aardige dude. Ik werk hard. Fuck.
Elke maand weer zit ik van 'oja, die rekening betalen, oja dat moet nog'.
Ik ben 29 maar ik voel me soms een oude lul. Ik moet genieten, maar er zijn alleen maar zorgen zorgen en zorgen.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 10:01

@betweetert. Er bestaat zoiets als een grensovergang en daar kom je met 10.000 liter zonder juiste papieren niet door.. jij zou moeten (bet)weten.
Luxemburg is dankzij onze prachtige open grenzen geen probleem.

de SENSEI | 08-10-13 | 09:59

Hier in Spanje betaal ik 165 euro wegenbelasting per jaar voor mijn bmw x5 diesel. Maar dan heb je wel 50% jeugdwerkloosheid, of zou je Nederlandse "studenten" culturele antropologie ed. ook als werkloos moeten bestempelen?

Roestende Hond | 08-10-13 | 09:59

Geachte regering,

Door een reorganisatie zit ik al 6 maanden thuis, ik solliciteer ongeveer 2 tot 3 keer per week ook op lager geschoold werk tot op heden geen succes maar ik geef niet op. Mijn tand is afgebroken en ik kan niet meer naar de tandarts omdat mijn av top verzekering een gebroken tand niet denkt en mij dit dan teveel geld kost. Boodschappen en tanken (probeer zoveel mogelijk te fietsen) doe ik al in Duitsland (sorry Nederlandse ondernemers) omdat ik het in Nederland niet meer kan betalen. Eergisteren ben ik (hbo geschoold) bij een fabriek geweest waar ze inpakken, ik werd uitgelachen door een pik van p&o en hij zei we werken hier alleen nog maar met uitzendkrachten merendeel Polen en Letten. Het vaste personeel wat hier soms 25jaar trouw achter de lopende band werkte is eruit getieft. Gevolg in het dorp is de kinderopvang over de kop gegaan aangezien ouders het niet meer konden betalen en of niet meer nodig was. Lieve Mark echt het is een tering zooi en ik overweeg serieus om in Duitsland te gaan werken en wonen.

jammer dit | 08-10-13 | 09:58

Niet zo zeuren mensen, want voor dat geld krijg je er tenminste ook een doodlopende weg in Bulgarije voor terug. Waar moet het geld anders vandaan komen voor de EUSSR? Zorgpremie omhoog? BTW naar 25%? Zorgpremie verdubbelen? HRA afschaffen? Zeg het maar. Zolang we mee doen met de geldverkwisting genaamd EU zullen we ieder jaar verder uitgeknepen worden. All your money belongs to us!

Fopspeen | 08-10-13 | 09:58

Houd een sop met zeiken heren. Stop met stemmen, of beter nog: stop met het betalen van belasting.

Coolchwip | 08-10-13 | 09:58

Ik ben bezig om mijn belastingbijdrages tot een minimum te beperken. Kost wat tijd en moeite, maar ik weiger nog langer nutteloze belastingen te betalen. Ik protesteer tegen elke belasting, ga overal in beroep en mijn verzoeken worden vaak ook toegekend.

En dan nog iets: terugtredende overheid? Prima, maar dan ook 20% ambtenaren ontslaan en 20% minder belastingen.

Snorry! | 08-10-13 | 09:57

Er zijn nieuwe verkiezingen in aantocht het downplayen van de PVV is al reeds gestart gister met eurofiel Chris Ostendorf nieuwsuur de ratten!

Ettur | 08-10-13 | 09:57

Deze Dan | 08-10-13 | 09:53 | En iemand die het wel begrijpt is binnen komen wandelen. U kreeg van mij een plusje.

BellaBella | 08-10-13 | 09:57

@ de Sensei: had je beter je tankwagen in Algerije kunnen kopen, daar betaal voor 10.000 liter diesel 1200 euro. Ofwel 12 cent.

Wat worden wij hier genaaid, niet meer normaal.

Betweetert | 08-10-13 | 09:56

De slimme strategische stemmers bij de afgelopen verkiezingen doen er goed aan om iedere ochtend in de spiegel te kijken en zichzelf te bedanken voor hun briljante besluit.

Boy Cot | 08-10-13 | 09:55

Het houdt niet op, niet vanzelf

Bokito ergo sum | 08-10-13 | 09:54

En. Het. Gaat. Maar. Door.
-
En.Door.
-
En. Door.
-
Wij moeten wel het grootste stelletje masochisten van deze aardkloot zijn.

azoturie | 08-10-13 | 09:54

BedrijfsTijgerT | 08-10-13 | 09:41 | Daar zou ik niet te veel van dromen. Er ontbreekt namelijk nog een, zeer bepaald, vrij fundamenteel, onderdeeltje.

BellaBella | 08-10-13 | 09:53

De autobranche is niet woestboos dat ze ons geld aftroggelen hoor. De autobranche is woestboos omdat ze bang zijn dat steeds meer mensen hun auto laten staan.

Kijk naar APK op motorfietsen. Onzin en geldklopperij. Maar Bovag en Rai zijn voor. Waarom? Omdat dàt ze wel geld oplevert.

Deze Dan | 08-10-13 | 09:53

Wij: plebs.
Zij: Proletariers.

De geschiedenis blijft zich herhalen. De overheid is er al lang niet meer voor den burgert, WIJ zijn er vooor hen. Nuff said.

Betweetert | 08-10-13 | 09:53

DeSjaak1000 | 08-10-13 | 09:36 | U kreeg van mij een plusje. Het grappige is, en ik weet niet of u zich daarvan bewust bent: als u nu bij die 240 mia nog wat bedragen optelt die ook openbaar zijn, dan weet u hoe uw land er nu echt voor staat, als u dat relateert aan de kwartaalberichten. Volgens economen die aan fatsoenlijke universiteiten opgeleid zijn dan toch.

BellaBella | 08-10-13 | 09:52

Het is niet erg dat we veel moeten betalen, als we er maar wat goeds voor terug krijgen. En dat krijgen ze in alle andere landen van ons.

Febofiel | 08-10-13 | 09:51

Autobezitters moeten meebetalen aan de wegen. Zit wat in. Voor wat hoort wat en voor niets gaat de zon op. En dat er dan 60% of 12 miljard aan de strijkstok blijft hangen, snap ik ook nog wel; we leven in Nl, in Europa, gescheiden wipkippen/zwemmen etc. is een verworven recht en beleidmaken kost geld.

Maar je hoort nooit eens dat uitkeringstrekkers moeten werken om mee te betalen aan hun uitkering. Zodat dieselrijders wat minder vaak in hun auto hoeven zitten om geld te verdienen voor anderen. Om de factor arbeid een beetje eerlijk te verdelen, zeg maar. Nooit. Het hele land, het hele continent, is ingericht als transferunie: een constante stroom cash van de een naar de ander.

En de grap is, uiteindelijk komt alles terecht bij ambtenaren en aandeelhouders en verdwijnt het links- of rechtsom naar een fiscaal paradijsje.
Gelukkig maar, dat houdt de inflatie laag.

Magdatkandat | 08-10-13 | 09:50

@Nacho_Vidal | 08-10-13 | 09:48
Helaas wel ja, hoewel de overweging om het toch te doen elk jaar wel steeds aanlokkelijker wordt.

Eigenaar_IJsland | 08-10-13 | 09:50

Net in Luxemburg een tankwagen besteld met 10.000 ltr. Scheelt me 4k met NL inc. transport. daar kan mijn wagenpark wel een kwartaal op draaien.. hahahhahah

de SENSEI | 08-10-13 | 09:49

@meneer Q | 08-10-13 | 09:38
Diesels zijn zuiniger dan benzine/ LPG/ gasgestookte motoren.
Wat is je punt?

necrosis | 08-10-13 | 09:49

Kaas de Vies | 08-10-13 | 09:34 | U staat model voor een bepaalde soort. U bent niet te benijden. Altijd maar niet uitgenodigd worden bij dingen die er toe doen. Dat schelden, doet u dat vanaf de geboorte?

BellaBella | 08-10-13 | 09:49

In feite kun je gewoon het beste in de bijstand zitten. Lekker GTA 5-en, en bier drinken.
Maarja, ik ben te trots.

Nacho_Vidal | 08-10-13 | 09:48

@suup

Het zijn toch echt u en uw buren die deze en vorige regeringen aan macht hebben geholpen deze belastingen zo hoog te laten oplopen. Nu dus even bukken.
Suup | 08-10-13 | 09:25 | + 9

Los van het feit dat ik niet voor dit zootje ongeregeld heb gekozen zijn mijn buren voorgelogen.

Alexander de Kleine | 08-10-13 | 09:47

Fantasieloos volk die politici. Ik heb geen hoge pet of autobranche, linke loetjes en laaielichters en verkopers (man man wat een sneu volk). En de gast met echte kennis in de garage wordt uitgeknepen.

Andersom dag | 08-10-13 | 09:46

Net in Luxemburg een tankwagen met 10.000 ltr besteld. scheelt me 4k t.o.v. NL inclusief transport. Daar kan mijn wagenpark voorlopig wel een kwartaal op draaien.. hahahahahah

de SENSEI | 08-10-13 | 09:46

Iedereen doet net alsof dit iets nieuws is. Decennia lang worden de Nederlanders reeds uitgeknepen met veel te hoge accijnzen, veel te hoge ziektekosten en veel te hoge autokosten zoals de BPM en wegenbelasting. Allemaal om de linkse hobbies te bekostigen waar dit land een ster in is. Als makke lammetjes loopt nagenoeg iedereen reeds jarenlang achter de PvdA en meer van dit linkse gepeupel aan.

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen en kort zijn:
"EIGEN SCHULD DIKKE BULT!"

F1802 | 08-10-13 | 09:45

Hogere accijns op diesel = nu ook voor de diesel een ritje België

Bytemaster | 08-10-13 | 09:45

Het zijn toch echt u en uw buren die deze en vorige regeringen aan macht hebben geholpen ...
Suup | 08-10-13 | 09:25
.
Nee hoor. Het volk heeft gestemd op verkiezingsprogramma's van de partijen. Niemand heeft gestemd op coalities die de verkiezingsprogramma's volledig naast zich neerleggen.

Bytemaster | 08-10-13 | 09:44

Kan iemand even uitrekenen hoeveel we overhouden van 1000,- bruto salaris na aftrek van
Inkomstenbelasting
BTW
BPM
wegenbelasting
Accijns
.
en hoeveel belasting we dan uiteindelijk betaald hebben !?
.
Het is gewoon crimineel dat de overheid zoveel geld krijgt via de normale werkende mens en er dan nog aan te kort komt. Maarja als je nog geen casino winstgevend kunt laten draaien hoe kun je het dan wel met een land

bob de boarder | 08-10-13 | 09:44

BedrijfsTijgerT | 08-10-13 | 09:41 |

Klopt NL is proeftuin van zij die de wereld bestieren. We liggen mooi tussen F, GB, D en hebben goede banden met de USA.

ecologiste | 08-10-13 | 09:43

Op contractpunt.eu vond ik de leugen van een eerder kabinet:

"Toen voormalig premier Balkenende in 2002 werd geconfronteerd met de noodzaak om drastisch te gaan bezuinigen als gevolg van de economische crisis die uitbrak na jaren waarin alles niet op leek te kunnen, sprak hij de legendarische woorden: Eerst het zuur en dan het zoet.’ Hij bedoelde dat we eerst stevig zouden moeten bezuinigen en dat daarna de tijden van voorspoed weer aan zouden breken."

Let wel, dat is 11 jaar geleden...

Alexander de Kleine | 08-10-13 | 09:42

Het probleem in NL is:
machtsgeile kereltjes en wijven. De enige sectoren waar de werkgelegenheid en graaierigheid al decennia toeneemt is bestuur en politiek.
Het zijn deze sectoren die zo ziek zijn als wat. Als er al goede ambtenaren waren zijn ze er nu niet meer omdat iedereen die er echt wil zijn voor de onderdanen door het management eruit wordt gewerkt. Een agent die dacht dat hij boeven ging vangen heeft zich na jaren vergist. Als hij in opstand komt wordt hij eruit gewerkt. Zo ook in de verpleging: gaat niet om de patient; zo ook met elke ander uitvoerend beroep of dat nu bij de brandweer is, de plantsoenendienst, het waterbeheer, het leger, justitie, publieke omroep (vrijde nieuwsgaring??? hahaha) etc. Het zijn de managers en het hele hogere échelon dat volledig ziek is. Een enorme graaicarroussel heeft nederland in een wurgende greep en wij kunnen er niet meer aan ontkomen. Steeds verder wordt onze keel dichtgeknepen door miezerige mannetjes die alleen maar praten en vergaederen en manipuleren.

ecologiste | 08-10-13 | 09:41

Als we niet, aan alle kanten, zo enorm zouden worden uitgeknepen zouden we volgens mij een binnenlandse groei (de basis van welvaartopbouw) hebben die China ruim overstijgt.

De al gemiste groei zullen we nooit meer terug krijgen. Laat staan dat we ooit nog over onze eigen centen zouden mogen beschikken.

Soms denk ik wel eens dat Nederland een soort proeftuin is hoever je een bevolking kan sarren en uitknijpen voordat het in protest komt.

BedrijfsTijgerT | 08-10-13 | 09:41

meneer Q | 08-10-13 | 09:38
U ademt CO2 uit! Tijd voor meneer Q-belasting!

Geenstijlfiguur | 08-10-13 | 09:40

Maar gelukkig hebben we een verse koning waar we graag voor buigen en kruipen. Het volk krijgt de heersers waar ze voor kiest.

rechtsdwalendeautist | 08-10-13 | 09:40

Ik dacht dat in Europa alles hetzelfde zou worden? In belasting betalen dan net weer niet zeker!

GebuktIsGenomen | 08-10-13 | 09:40

21 miljard aan inkomsten via het wegverkeer?
Daarvan gaat 1 miljard naar aflaten aan wildtunnels of kilometerslange hekken om de geelogige dwergsalamander te beletten over te steken.
5 miljard gaat naar Afrikaanse warlords, 5 naar 53-jarige Grieken die met pensioen moeten, 2 miljard blijft er aan de strijkstok hangen bij het verdelen van de wegenbouwprojecten, dan blijft er inderdaad maar 8 miljard over.
Oh, wacht, Real Madrid moet volgend jaar nog een nieuwe spits, 7,9 miljard wordt het dan.

Cuyahoga | 08-10-13 | 09:40

Diesels zijn smerige luchtverontreinigers... verdubbelen die belasting!

meneer Q | 08-10-13 | 09:38

Diefstal, dat is het woord.

God Zelf | 08-10-13 | 09:37

Dit kabinet is niet best (understatement) maar dit is een al tientallen jaren probleem: we hebben teveel ambtenaren. Cést ca!
Noem ze ZBO's zodat ze niet mee tellen (hallo NPO) als ambtenaar maar ze worden betaald door belasting op de werkende burger. ZBO's eten 240 miljard per jaar uit de staatsruif en dat moet ergens vandaag komen. Ergens = werkende burger in de grote mensen wereld.
De rest die wel ambtenaar heet daar kan de botte bijl wel even doorheen: een wijze man zei eens dat er zo 25% ontslagen kon worden om dan te kijken waar je nog kon bezuinigen. Bezuinigen in de zin van minder uitgeven.....

DeSjaak1000 | 08-10-13 | 09:36

Die klootzakken vragen er gewoon om om op z'n zachts gezegd bij de volgende verkiezingen 0 zetels te halen. Op z'n hardst gezegd mag er onderhand wel een kleine kernexplosie plaatsvinden op het Binnenhof.

Dima Beeline | 08-10-13 | 09:35

"Koop die auto, koop dat huis" (zodat we ons kunnen verzekeren van het feit dat we bij iedereen aan kunnen kloppen als we weer een melkkoe nodig hebben).

Borrelende Boris | 08-10-13 | 09:35

@BellaBella | 08-10-13 | 09:32 | + -2 -
Hey academische snol, het zou je eens sieren om niet te schelden.

Ik mag het, want ik ben een plebejer, nietwaar?

Kaas de Vies | 08-10-13 | 09:34

Ze zijn een beetje boos dat het geld niet in hun eigen zakken verdwijnt. Hoe je het ook bekijkt: dit is gewoon de koek die opnieuw verdeeld wordt. En aangezien autoverkopers en de rest van de automafia toch bij ons in het rijtje 'niet te prefereren contacten' staat, vind ik het wat bespottelijk dat dit soort volk nu opeens zijn mond opentrekt.

BellaBella | 08-10-13 | 09:32

Ben echt benieuwd wat dit of het volgende kabinet gaat doen als de beurzen weer crashen. Advies: Stop je geld niet in de failliete banken.

blabam | 08-10-13 | 09:32

Phuck...-trekt schoenen aan en gaat wandelen- in afwachting van wandeltax

dat was lachen | 08-10-13 | 09:31

Als alle inkomsten via het wegverkeer daadwerkelijk waren gebruikt hadden we nu letterlijk vergulde snelwegen kunnen hebben en nog een heleboel meer!!

deministerpresident | 08-10-13 | 09:31

Die 21 Miljard is nog exclusief parkeren.

Feynman | 08-10-13 | 09:30

Werken is een luxe en voor luxe moet betaald worden.

mente aperta | 08-10-13 | 09:30

Tweede diepte punt van de dag. Nu ga ik ze bij houden.

Botte Hork | 08-10-13 | 09:28

De meeste inkomsten komen toch niet van de ondernemer maar puur uit de zak van de partculier. Ondernemers rijden met grijze kentekens of een aftrekbare lease construktie. De gewone man is hier wederom de pineut...

Whatsappjemenou | 08-10-13 | 09:28

De belasting moet niet omlaag, want als deze belasting daalt dan gaat een andere omhoog: je betaalt hetzelfde maar je staat wel langer in de file.

In een klein druk bevolkt land is er geen ruimte voor voldoende wegen en leidt de luchtkwaliteit te zeer onder het verkeer. Nederland heeft nu al de slechtste luchtkwaliteit en de meeste Asthma kindertjes van Europa.

kleuterleider | 08-10-13 | 09:28

Iedere keer de spelregels veranderen omdat de gevolgen van de vorige maatregelen "niet de bedoeling waren".
Het hele pakket fiscale maatregelen op autogebied is een goede onderbouwing voor de stelling: "Als je totaal incompetent bent, kun je altijd nog de politiek in gaan."
"Elektrisch rijden is schoon". Oja?! En waar komt die elektriciteit dan vandaan? Kolencentrales en kerncentrales.
Plugin hybrides worden extreem gesubsidieerd terwijl je gewoon lekker kan blijven rijden op fossiele brandstoffen.
Hoeveel milieuverontreiniging treedt er op als mensen iedere zoveel jaar de nieuwste schoonste auto kopen (met enorme accupakketten)?
Vermoeiende gasten.

Hedieho | 08-10-13 | 09:27

Al kost het me m'n gehele maandloon, ik vertik het gewoon om door de opgevoerde druk van de randdebielen in Den Haag de auto te laten staan. Rutte en Samson in de boeien slaan en met een Prius afvoeren, dieven horen in het gevang!

keeperofthefaith | 08-10-13 | 09:27

Iedereen is boos.

Nederland heeft namelijk een probleem, door de jarenlange overbelasting op alle fronten is het verhogen van elke vorm van belasting een groot probleem aan het worden.

Als de autobranche wordt bespaard gaan ze het halen bij de zorgpremie
Als de zorgpremie wordt bespaard verhogen ze de IB
En als IB gelijk wordt gehouden halen ze het bij de autobranche.

Mensen moeten eens leren denken in het grote geheel.

De overheid is het probleem want snijdt niet in zichzelf.

Leuk zo'n grafiekje copy pasten van Leeuwen, maar maak eens zelf een grafiekje over hoe wij te duur uit zijn voor vele overheidszaken. Dat bij de buurlanden, hoe "lachwekkend" we zo ook vinden, het veel goedkoper en beter regelen. Tip, zie FD van gisteren iets met zorgkosten.

Afgelopen week was ik in Spanje en nam ik een hogesnelheidslijn. Schoon, snel (300km/h), service, gratis oordopjes en een film in het Spaans nagesynchroniseerd (enige klacht). Daarnaast werd een vrouw met een kinderwagen actief door het personeel in de trein geholpen en stond er een mannetje klaar op het perron om haar wederom te helpen.

Puik, het werkt, HOE KAN DIT. Ik ben al blij als de Fyra uberhaupt rijdt in Nederland.

Wij zijn kapot bestuurd in dit land, we kunnen niets meer zonder budgetoverschrijding of gefaal en gekloot. Komt omdat iedereen zijn handje in de zak snoep wil stoppen en ze zien niet in dat hierdoor de zak scheurt en de overheerlijke zoete lekkernij verloren gaat in de goot.

Kaas de Vies | 08-10-13 | 09:26

En dan te bedenken dat het kabinet alleen jog maar bezig is om minder meer te gaan uitgeven. Alleen maar meer geld uit de economie zuigen en zelf alleen maar meer uitgeven. Een kind kan zien dat dit spaak moet lopen. Dan moet er kwade opzet zitten in deze vernietiging van onze economie.

gooi en smijtwerker | 08-10-13 | 09:26

Ja, maar we krijgen er ook een hoop voor terug. Zoals erm... en erm.... hmmm... laat maar.

Borrelende Boris | 08-10-13 | 09:26

In plaats van dat mensen zo lopen te zeiken en gewoon aanpakken is er ook geen crisis... crisis is voor mensen met een DSB lening, uitkering, of tophypotheek.... Echt Nederlanders he, stop zeiken en ga zelf wat ondernemen en je zult zien dat de crisis een grap is en meer een media dingetje

matrasrukkert | 08-10-13 | 09:25

Het duurt niet lang meer en dan rijdt iedereen uit Almere naar onze oosterburen om daar te tanken en ook en passant nog even de auto vol te gooien met drank en sigaretten. Oh wacht, de dagelijkse boodschappen kunnen we daar dan ook wel 1 keer per week inslaan...

eerstneukendanpraten | 08-10-13 | 09:25

Stop anders eens met dit soort berichten. Het helpt toch niet en je wordt er alleen maar chagrijnig van.

poursuivant | 08-10-13 | 09:25

Het zijn toch echt u en uw buren die deze en vorige regeringen aan macht hebben geholpen deze belastingen zo hoog te laten oplopen. Nu dus even bukken.

Suup | 08-10-13 | 09:25

Dat krijg je, als je het land laat besturen door talentloze nonvaleurs die nog nooit een dag eerlijk hebben gewerkt, en dus niet snappen dat het helemaal niet mogelijk is om minder te gaan autorijden, als je elke dag 50 km op en neer moet naar je werk.

Maar goed, dat zijn problemen voor de gewone man. Verheven linkse idealisten als Samsom zal dat uiteraard een rotzorg zijn.

Russells Teapot | 08-10-13 | 09:24

Partij van de Arbeit-macht-frei-logica: u het werk, wij uw geld.

Donker Afrika zal ons er ongetwijfeld dankbaar voor zijn.

In de tussentijd kunt u verrekken op de stoep van de voedselbank.

Reinaert | 08-10-13 | 09:24

Zo, de autobranche is boos en schrijft met de Telegraaf een brief aan het kabinet.
Ik sta erachter hoor, maar gebeurt dit niet elk jaar? ... en wordt het niet elk jaar erger?

fail | 08-10-13 | 09:23

C'est ca!

Liwwadderr | 08-10-13 | 09:22

Iedereen is woestboos op Speknek, de vreemgaande echtgenoot en Rutte, de nog thuiswonende sluimerhomo.

Visieloze stukken vlees die vandaag nog de bbq op mogen.

Snackbar van Allah | 08-10-13 | 09:22

De Nederlander is een citroen en dan heb ik het niet over het automerk. Uitgeknepen zullen we, tot op de laatste druppel. Tot meerdere eer en glorie van Een Europa.

vraagstaart | 08-10-13 | 09:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland