Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boehoe: laat linkse activisten met rust, AIVD!

kabouterrroel.jpgBehalve boe-roepen is extreemlinks ook heel goed in boehoehoe-roepen, kennelijk. Kijk provokabouter Roel van Duijn gaan dan. Dit icoon van Generatie '68 tikte een jammerklacht over de AIVD-bemoeienis met linkse actiegroepen. De gleufhoeden van de geheime dienst waarschuwen voor "de feitelijke dreiging van links activisme en extremisme van dit moment." Mag dus niet he, van Roel van Duijn. Alsof er uit kringen van anarchisten, krakers, dierengekkies, boomknuffelaars en asielzoekersvrinden gevaar te duchten valt! We weten allemaal dat dit 'wereldverbeteraars' zijn die 'de democratie hebben opgebouwd'. Zo werd de democratie door linkse gekken gered van het been van mevrouw Janmaat. Wij moeten er niet aan denken wat er was gebeurd met onze democratische samenleving als zij niet invalide geterroriseerd was! De democratie moet soms gecorrigeerd worden, daarom bombardeerde links het huis van de democratisch gekozen politicus Aad Kosto. Winst maken moeten wij niet willen in een democratie, dus gelukkig werd er een aanslag op de MAKRO gepleegd. Huizenbezit = DIEFSTAL dus kraaktuigh zorgt al decennia voor democratische verherverdeling van andermans eigendommen. Toen de democratie ervoor dreigde te zorgen dat Pim Fortuyn premier werd, loste links dat probleem op, en dankzij het idealisties geloof in heropvoeding en reïntegratie in de maatschappij staat de linkse moordenaar weer als vrij man op straat volgend jaar. Verder vinden fatsoenlijke linkse mensen cordon sanitaires rond politieke partijen een goed idee, en mogen wij links bedanken voor de grootste naoorlogse aanslag op onze samenleving, de massa-immigratie. Allemaal zaken die Roel van Duijn niet benoemt, uiteraard, als hij stelt dat er sprake is van "een grondige afkeer van het linkse denken." Was het maar waar. Milieuterroristen zitten gewoon in de hoogste regionen van onze regering, Diederik 'Greenpeace' Samsom (PvdA) en Liesbeth '<3 boorplatformslopers van Greenpeace' van Tongeren (GroenLinks) bijvoorbeeld. Maargoed, daar heeft Van Duijn een dooddoener voor die u bekend in de oren zal klinken: dat zijn 'incidentjes' en die rechtvaardigen niet dat de AIVD zomaar mensen in extreemlinkse kringen in de gaten gaat houden. Wilders leeft immers nog he, dus of zij even de andere kant op willen kijken alstublieft dankuwel, terwijl linksmensen de democratie redden op de manier die we van ze kennen.

Reaguursels

Inloggen

Geweld zit over het algemeen aan de linkerzijde dus terecht dat ze in de gaten worden gehouden.

zeefert | 08-10-13 | 07:28

Roel verwijt de AIVD in het verleden te leven, maar hij zit daar zelf in vast, in dat verleden waarin hij nog belangrijk was, een rol speelde, een belangrijk kaboutertje was. Die AIVD doet -zo goed en zo kwaad als het kan- zijn werk, is meegegroeid met de tijd en probeert -zo goed en zo kwaad als het kan- zich onmisbaar te maken door met rapportjes te komen, risico's in te schatten, enzovoorts. Maar Roel, arme Roel, voelt zich op zijn oude dag aangesproken, alsof het nog over hem en zijn kompanen gaat, alsof er bij de AIVD nog steeds exxact dezelfde mannetjes zitten die hem destijds het leven zo zuur maakten.
Laat los, Roel, je hebt je rolletje gespeeld, en hebt je boekje geschreven over je rolletje, en dat is het dan. Einde verhaal, niks meer in te brengen, niks meer toe te voegen, enkel nog maar oude verhalen opdissen, oude fotoboeken openslaan, oude vriendjes bezoeken en mijmeren over die goede oude tijd.
Kijk naar Diederik, Roel, en besef dat de wereld veranderd is.

Schoorsteenveger | 08-10-13 | 00:41

Niets over de OoOo zo "ludieke" taartgooiacties van haatdragend luilinks? O nee... Patisserie sans frontières hield op te bestaan na een koekje van eigen deeg. Vangen ... Duyvendak

ojédiaré | 07-10-13 | 22:14

De democratische inbraken van Wijnand Duyvendak niet te vergeten.

p3xxx | 07-10-13 | 20:19

Wie de AIVD ook in de gaten houdt ze missen bijna altijd de boot, dus wat maakt het uit.

lompe smurf | 07-10-13 | 18:30

@malang | 07-10-13 | 16:16
Ze houden (uiterst)rechtsdragend ook in de gaten en komen tot de conclusie dat dat niet zo veel voorstelt. Voornamelijk gefragmenteerd, versplinterd, onderling bakkeleiend en wat er overblijft zuipt in de soos.
"Uit AIVD-onderzoek naar rechts-extremisme is gebleken dat de versplintering, fragmentatie en onderlinge onenigheid onder Nederlandse rechts-extremisten in 2012 weer verder heeft doorgezet. Er blijft nog wel een klein aantal rechts-extremisten actief, zij het dat deze personen in meerderheid vooral aan sociale activiteiten deelnemen zonder direct ideologisch doel. "
www.aivdkennisbank.nl/jaarverslag-2011...

lekkurlinx | 07-10-13 | 18:08

@Russells Teapot | 07-10-13 | 14:57
Onder deze groep zitten mensen die het geen enkel probleem vinden om u op gruwelijke wijze te mishandelen of te doden, simpelweg omdat u het niet met hun eens bent.
Het enige verschil met een religieus fundamentalist is het boekje.

TeeJee | 07-10-13 | 16:27

Zo dan Nanninga,zo'n rechtse directe had ik ook wel willen geven op die zure linkse afgetrokken shaggeërodeerde klootzakkenvellen muil van kabouter Plop.

swassannuf | 07-10-13 | 16:17

Ik vind het een hele opluchting dat de AIVD linksdragend tuygh in de gaten houdt.

malang | 07-10-13 | 16:16

De Gladio-affaire zegt niemand iets meer he...

D.Turpin | 07-10-13 | 15:25

Precies, het feit dat het allebei gebruikt wordt betekent niet dag het allebei "mag". Taaladvies.net raadt 'riem onder het hart' zelfs af!

Heel veel mensen zeggen 'ik ben groter als hem', maar dat maakt het niet minder fout...

Best koud hierboven | 07-10-13 | 15:19

@lekkurlinx | 07-10-13 | 15:03
Begrijpend lezen is ook niet voor iedereen weggelegd...

as-saboer | 07-10-13 | 15:08

@TB2318 | 07-10-13 | 14:56
Oh ja?
'Aangezien "iemand een hart onder de riem steken" niet alleen de oorspronkelijke, maar bovendien de gebruikelijkste vorm is, raden wij het gebruik van de verhaspelde vorm "iemand een riem onder het hart steken" af.'

Let op het woord "verhaspelde"
Van je eigen linkje.

lekkurlinx | 07-10-13 | 15:03

@Forza | 07-10-13 | 14:43 | + 0 -
Nee, maar omdat er veel mensen nu aan verdienen zijn dit medestanders en zullen ze het niet willen verwerpen.

Zie bezuinigingen NOS, ook zo'n mooi voorbeeld.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:58

Ach, zo denken lieden als Roel van Duijn nu eenmaal. Anti-democratisch, staatsondermijnend gedrag is alleen erg als rechtse mensen het doen.

Als linkse mensen iets uitvreten, bijvoorbeeld wanneer
Greenpeace-activisten mensenlevens in gevaar brengen door treinen te laten ontsporen, krijgen ze hooguit een standje in de vorm van:
"ik keur de manier van handelen af, maar ik heb begrip en respect voor hun idealen, want ze hebben wel gelijk! En ach, we zijn allemaal jong en onbezonnen geweest nietwaar? Het is misschien een beetje onhandig om het zo aan te pakken, maar ik ben blij dat er nog mensen met idealen zijn in deze maatschappij."

Maar als rechtse mensen iets doen, bv. een demonstratie bij een asielzoekerscentrum tegen het immigratiebeleid, dan is er niemand die blij is dat er nog "mensen met idealen" zijn. Dan is de reactie ongeveer zo:
"Schandalig! Zoveel extremistische haat! Dit is Auschwitz 2.0! Dit racistische tuig moet kei- en keihard aangepakt worden! En Wilders ook, want die is ook rechts, en dus medeverantwoordelijk voor alles wat rechtse mensen waar dan ook ter wereld uitvreten!"

De hypocrisie is schrijnend. En dan zijn er reaguurders bij de Volkskrant die beweren dat het juist de linkse activisten zijn die onevenredig hard worden aangepakt, en neonazi's die ongestraft hun gang kunnen gaan! Op welke planeet leven deze correctlinkse mutsen?

Russells Teapot | 07-10-13 | 14:57

Van Duijn is door zijn linkse denken ver gekomen. Maar links doet linkse misdaden altijd af als een incident. En moet opgelost worden door justitie. Echter die worden dan weer uitgemaakt als zijnde stichters van een politiestaat. Praat me niet van linkse incidenten. Baader-Meinhof en de Rote Armee Fraction, Brigate Rosso, overal ter wereld liepen de linkse moordenaars rond. Zij bestaan bij de door hen gehate democratie en justitie. En het fatsoen van de burger.

wallenberg | 07-10-13 | 14:50

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:16 | + 0 -

Tsja, dat klinkt als iets waar je hooguit een modaal salaris mee kan verdienen. Het lijkt me onzin dat massaimmigratie met voorbedachte rade is opgezet om een paar van deze weinig renderende sectoren te ondersteunen.

Forza | 07-10-13 | 14:43

@as-saboer | 07-10-13 | 14:25

Migratie is wel een probleem als de verkeerde personen naar Nederland migreren. We hebben niet zoveel aan mensen die onze taal niet spreken noch willen leren, die niet willen integreren in onze cultuur, die niet deelnemen aan het arbeidsproces en massaal uitkeringen binnenharken, die hun school niet afmaken...

raskol | 07-10-13 | 14:42

Blablabla, ongegrond argument dat links slecht is. Blablabla, ik ben het met jouw antilinkse opvattingen eens. Blablabla, linksbash blablabla.

Misfit | 07-10-13 | 14:37

"per brief een riem onder het hart te steken"

Een riem onder het hart?? Zucht. Het proza van spreekwoordverhaspelaars neem ik per definitie niet serieus. Wat een bedroevend slecht stuk, dat kan zelfs zijn 'komische' achternaamgenoot beter.

Best koud hierboven | 07-10-13 | 14:30

Ben niet rechts of links.
Soms ben ik rechts of links.
Kiezen doe ik nooit, probeer alleen te zeggen wat in mijn ogen de juiste beslissing is.
Rechts links rechts links, voorwaarts.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:28

Domrechts snapt niet dat migratie geen probleem is, maar het niet integreren. Verder snapt domrechts niet dat het juist de VVD was die wilde dat mensen niet integreerden. Want beste domrechtsers, mensen die niet integreren zullen na hun arbeidscarrière wel weer terug gaan. Aldus het idee van de VVD. Verder is het een beetje simpel om het gebrek aan creatief vermogen, zelfstandig denken, arbeidsplaatsen en de financiële crisis op het conto te schrijven van etnische minderheden. Daarom heeft heel die 4 mei herdenking geen zin meer. Domrechts begreep het vroeger niet, begrijpt het nu niet en zal het nooit begrijpen.

as-saboer | 07-10-13 | 14:25

Rechts is nu linkser dan ooit en andersom.
Belangrijke problemen zijn daar de oorzaak van.
Jezelf angstvallig in een hokje plaatsen heeft dan geen nut, beslissingen die goed zijn voor de burgers zijn nooit rechts of links, hooguit humaan.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:25

@Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:16
Waarom zouden dat alleen linkschmensen zijn? De hele industrie was niet alleen lniksmeneren. Ook de makelaars jongens, de leveranciers van allerhande diensten en ga zo maar door ook die zaten in het complot.
Alles beter dan het eigen volk meer scholing betere zorg en betere huisvesting te geven.

miko | 07-10-13 | 14:23

"een grondige afkeer van het linkse denken"

Wat 'het linkse denken' bij mij oproept (maar dat ligt misschien aan mij) is het volgende:

- een arrogante 'mijn overtuiging is beter / eerlijker dan de jouwe' houding
- de misvatting dat de eigen mening gelijk staat aan universele en objectief vast te stellen waarheden
- hypocrisie tot het bot: gutmensch/sinterklaas spelen met andermans (belasting)geld, maar ondertussen wel profiteren van alle subsidie-regelingen die je met je mede-linkse vriendjes hebt geregeld
- bereid om dreigementen en geweld te gebruiken tegen mensen die afwijkende opvattingen hebben en daar openlijk voor uit durven komen
- nogmaals hypocriet: altijd fel van leer getrokken tegen de onderdrukkende invloed van het christelijke geloof, maar elke vorm van kritiek op de islam als racistisch bestempelen

Vind je het gek, Roel van Duijn, dat ik idd. kots op dat 'linkse denken' van je?

raskol | 07-10-13 | 14:23

Bah wat heb ik een hekel aan de selectieve verontwaardiging van links. Maar eigenlijk is het niet raar want socialisme is nou eenmaal enorm asociaal.
-
Een korte blik in het verleden laat duidelijk zien dat alle grondleggers en grote leiders van het socialisme enorme klootzakken waren die helemaal niets om andere mensen gaven en alleen hun eigen macht wilden vergroten.
-
Om een ideologie te steunen die het afpakken van de vrijheid en welvaart van produktieve mensen als nobel afschildert moet je wel of asociaal zijn of een plaat voor je kop hebben over de ware aard van het socialisme.

de blije libertarier | 07-10-13 | 14:22

Zolang er nog te veel domme, verstanddloze, meelopende schapen op ellende als pvda (+sp,gl, dhimmie66) stemmen blijven we deze ellende nog wel even houden vrees ik

dani7902 | 07-10-13 | 14:22

Van Duijn geeft het over "democratische wereldverbeteraars". Ik weet het niet zeker, maar er zit, zo lijkt het, iets tegenstrijdigs in het willen combineren van democratie en wereldverbeteren.

Schoorsteenveger | 07-10-13 | 14:21

miko | 07-10-13 | 14:11 | + 0
Goed punt. De "schuldvraag" is wat mij betreft overbodig, want verleden tijd. Punt is dat er nú wat aan bepaalde kwesties moet worden voldaan.

Rico Tampeloerus | 07-10-13 | 14:18

@Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:49
Ga toch weg, buiten de pvda is er een grote regenten club en dat is toch echt wel het CDA met Zonnekoninkjes als Eelco 'barf' Brinkman.

miko | 07-10-13 | 14:16

@Forza | 07-10-13 | 14:14 | + 0 -
Talencursus, huurhuis, huurhuis inrichten, speciale ziekenzorg, toeslagen zus, toeslagen zo.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:16

@Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:37
Ook KLaas OOK!
Ze hebben er eind jaren zeventig begin tachtig ook niks tegen gedaan. het was afhameren en hup, de treinen reden vol naar het westen.
sargasso.nl/media/immigratiegrafiek2.j...
Ik zou alleen die van 75 op de pvda alleen zetten. Omdat ze Suriname onafhankelijk maakte.
Als het aan het CDA lag was dat ook niet gebeurd en had je nu waarschijnlijk 1.2 miljoen surinamers gehad die niet geintegreerd waren.

miko | 07-10-13 | 14:15

Partij kiezen moet voordeel opleveren, je kan dan niet meer van twee walletjes eten.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:15

En extreem rechts is zeker goed in haatzaaien Nanninga? Je stond al niet bekend als diepzinnig, maar nu overtref je toch jezelf weer qua simplisme. Hulde!

as-saboer | 07-10-13 | 14:15

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:11 | + 0 -

Daar valt toch voor niemand wat aan te verdienen?

Forza | 07-10-13 | 14:14

@ Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:03 | + 0 -

Het Multiculti-knuffelen is inderdaad vooral een linkse hobby. Dat is alleen vooral een (vrij achterlijke) reactie op de massa-immigratie en niet de oorzaak daarvan. Al die immigranten zitten hier niet omdat ze hier zo lekker geknuffeld worden, maar omdat Nederland ze jarenlang zonder problemen heeft binnengelaten. Waardeloze immigratiewetgeving waarvoor alle partijen verantwoordelijk zijn. Daarnaast kunnen we natuurlijk tegenwoordig ook Europa de schuld geven, en de 'vrije markt' waar de EU uit komt ook vooral een recht ideaal.

brave burger | 07-10-13 | 14:14

Volgens mij kunnen we het eens worden over het volgende:

- alle criminele buitenlanders uitzetten;
- alle buitenlandse profiteurs uitzetten;
- alle extremistische buitenlanders uitzetten;
- met alle bovenstaande categorieën van Nederlandse bodem rekenen we hier wel af.

Denk dat Nederland dan een stuk fijner, rechtvaardiger en socialer wordt.

balustrade | 07-10-13 | 14:14

Kaas de Vies 14:06
Onzin, die gasten zitten hier dankzij een eu.
Graaiers zijn altijd rechts, om nog maar even in de hokjesgeest te blijven.
Is ook niet waar natuurlijk, als het voordelig is voor een graaiert om links te zijn, dan is die dat.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:13

Wederom een sterk artikel. Dit wordt al jaren goedgepraat, alsof links geweld op de 1 of andere manier minder erg is, puur omdat het de belangen bevordert van bepaalde politieke elites.

Ron_Paul | 07-10-13 | 14:11

@Rico Tampeloerus | 07-10-13 | 13:52
Iedereen mag er wat over zeggen. Zelfs op links zijn er mensen te vinden die zeggen dat het uiteindelijk niet zo een goed idee was.(immigratie) Maar de schuld bij een stroming of partij te leggen dat kunnen we niet maken. Een beetje nuance kan wel! We zitten hier wel op GS .;)

miko | 07-10-13 | 14:11

@Forza | 07-10-13 | 14:06 | + 0 -
Tja het wordt een beetje lastige discussie zo omdat we gastarbeiders en massaimmigratie als hetzelfde zijn gaan zien.

Maar ik zie niet in dat oma uit Marokka is gehaald om in de kassen te werken, wat jij?

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:11

@Kees Maf | 07-10-13 | 13:26
Want daar stemde de VVD en het CDA niet mee in? Hoe kan het dan dat juist in de VVD en CDA kabinetten het zo een grote omvang nam?
Nee hoor onder het mom van Europese regels hebben al deze eigenpijpers de deuren wagenwijd open gezet.
Ik durf zelfs te zeggen dat enkel en alleen het CDA verantwoordelijk is voor de enorme hoeveelheid van Antillianen omdat men niet wilde dat het PVDA de onafhankelijkheid er door zou drukken zoals bij Suriname.

miko | 07-10-13 | 14:09

Jezelf als links of rechts bestempelen, betekent dat je ergens voordeel uit wil halen.
Wat dat voordeel ook moge zijn.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:07

@Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:02 | + 0 -
Een Roemeens zakkenrollertje is het voorbeeld van links. Zonder te merken word je genivelleerd.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:06

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:03 | + 0 -

Volgensmij verdienen ondernemers in sectoren met laaggeschoolde arbeid het meeste aan massaimmigratie. Voor de rest valt er niet zoveel aan te verdienen, behalve dan dat een groter aantal mensen in een land een groter aantal ambtenaren vergt.

Forza | 07-10-13 | 14:06

De linkse gutmensch is de uberempathicus die iedereen, die in zijn ogen altijd het slachtoffer is, heeeeel graag wil geloven, onvoorwaardelijk, ..... ook al liegt hij.
.
Het geeft hem een goed gevoel en daar doet hij het voor.
Hij vindt bevrediging in het feit dat hij zich als redder kan manifesteren en zich derhalve (vehuld) superieur voelen kan.
.
Dat het gevolg is, dat de boel daardoor in het honderd loopt, om maar 'n understatement te gebruiken, is zijn zorg niet want hij ontkent dit gewoon.
.
De ideale mensch voor asielafhandeling dus, ...... vindt hij zelf.

donjon | 07-10-13 | 14:04

@brave burger | 07-10-13 | 14:00 | + 0 -
Ik zie de ontzettende beschermende pavlovreacties voornamelijk bij links optreden als je het hebt over massaimmigratie, multiculti en islamkritiek.

Dan is links zeer zeker part of the problem.

En natuurlijk follow the money, wie verdient er lekker aan die massaimmigratie onzin?

Kaas de Vies | 07-10-13 | 14:03

Terroristen zijn die links of rechts?
Was Hitler of Stalin rechts of links? Elk antwoord is altijd fout.
Hoe hoger de persoon, hoe meer daarover gezeurd wordt.
Een Roemeens zakkenrollertje is nooit links of rechts, dat heet dan gewoon een ordinair crimineeltje.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 14:02

@ Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:54 | + 0 -

klopt allemaal, de vraag is alleen of die 90 miljoen (uitsluitend) de schuld is van links. En dat is natuurlijk onzin. Dat is het gevolg van jaren CDA/VVD/PvdA beleid van wegkijken en geen problemen aanpakken.

Het komt natuurlijk met name de VVD tegenwoordig goed uit om alles bij links op het bord te dumpen, maar dat is wel een beetje makkelijk

brave burger | 07-10-13 | 14:00

"Linkse idioten". Nat water, witte sneeuw, groen gras.

spanarchist | 07-10-13 | 13:59

@watissur | 07-10-13 | 13:57 | + 0 -
Voor de zorg. Betalen we 90 miljard.

Zou leuk zijn eens onderzoek te doen naar kosten per autochtoon / westerse allochtoon en niet westerse allochtoon.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:59

hulde voor dit stuk

Jan III Sobieski | 07-10-13 | 13:58

Roel van Duijn die de AIVD verwijt niets van het verleden geleerd te hebben. Het heeft iets surrealistisch.

spanarchist | 07-10-13 | 13:57

En nu betalen we 90 miljard per jaar.
Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:54 | + 0

90 miljard voor wat dan?

watissur | 07-10-13 | 13:57

Als je goed luistert kun je de bulderende lach van Roel van Duijn nog steeds horen toen hij vernam dat het presidium van de Tweede Kamer de inmiddels eenbenige secretaresse van de Centrum Democraten een fractiekamer op de bovenste verdieping van het gebouw van de Tweede Kamer gaf. Waar de lift niet kwam.

Jonkheer Wttewaall | 07-10-13 | 13:56

Er zijn maar weinig rechtse groepen die een gevaar opleveren voor de openbare orde of voor de veiligheid van burgers. Er zijn misschien een paar honderd neo-nazi's in Nederland, en dat is een overdreven schatting, en veel misdrijven hebben ze in de afgelopen decennia niet gepleegd. Natuurlijk worden ze in de gaten gehouden - daarom weten we dit allemaal.

Extreemlinks, daarentegen, heeft veel fanatieke aanhangers die geloven dat de wet niet voor hun activisme geldt. Ze hebben geen probleem met het plegen van misdrijven - van diefstal tot inbraak tot moord - om hun doelen te bereiken.

Daar zit het verschil en daarom wordt links meer in de gaten gehouden. Het hotel waar Janmaat zijn bijeenkomst hield, werd niet door ultraconservatieven in brand gestoken. Bij Pim Fortuyn kwam de kogel van links en werd zijn moordenaar door partijdige linkse rechters een hand boven het hoofd gehouden. Toen Theo van Gogh werd afgemaakt, zei links dat hij het over zichzelf had afgeroepen en dat we godslastering weer actief zouden moeten straffen om moslims te plezieren.

Wat mij betreft doet de AIVD eindelijk eens iets goeds - erkennen dat de dreiging zit waar de dreiging zit, niet waar het politiek correct is om te zeggen dat de dreiging zit.

Nequebard | 07-10-13 | 13:56

Rechts zijn is net zo veilig als moslim zijn.
Zeker op gs, bijna iedereen is het, zo val je niet buiten de boot.
Iedereen wil in een hokje, maar wel liefst een groot hok, dat geeft de minste wrijving.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 13:55

@brave burger | 07-10-13 | 13:51 | + 0 -
Er waren verschillende golven van gastarbeiders in NL.
In begin voornamelijk Spanjaarden en Italianen, die zijn terug gegaan of gebleven. Hun cultuur en waarden bleken redelijk overeen te komen met de Nederlandse cultuur en waarden.
Daarna ging het mis.

Zusters uit de tijd kunnen je beamen dat een gastarbeider 5x langer in een ziekenhuisbed bleven liggen voor aandoeningen die minder zwaar zijn.

Maar dat waren racisten.

En nu betalen we 90 miljard per jaar.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:54

@Kaas de Vies | NaN-NaN-N | NaN:NaN

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/2961862/2011/10/11/Massa-immigratie-kwam-van-rechts.dhtml

Bakito | 07-10-13 | 13:53

@miko | 07-10-13 | 13:21 | + 1
Misschien is dit waar, maar dan is het nog geen reden dat rechtse partijen hier niets over mogen zeggen.
Links blijft maar zeggen dat rechts die mensen heeft binnengehaald, om zo maar zelf niets te hoeven doen aan het immigratieprobleem.

Rico Tampeloerus | 07-10-13 | 13:52

Karl M, grondlegger van het terrorisme....

paranoya | 07-10-13 | 13:51

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:37

De gastarbeiders zijn natuurlijk wel gewoon het begin van een enorme stroom gelukszoekers. Bovendien zijn er in het kader van de gezinshereniging nog jaren mensen deze kant op gekomen.

Dat de politiek daarna jaren de verkeerde kant op heeft gekeken lijkt me ook niet iets wat alleen een links probleem is.

brave burger | 07-10-13 | 13:51

@Forza | 07-10-13 | 13:47 | + 0 -
Het heeft niet alleen met de regering te maken, maar ook met bestuur, juridische specialisten, zowel advocatuur als rechters.

Die hele industrie is links en daar wordt goed aan verdiend.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:49

Citaat: "Vergis ik mij, of is hier wellicht toch sprake van vooringenomenheid?"
---
Nee hoor, prima gezien. Scherpe geest, knap hoor. Hulde.
Wat Nanninga (in een voortreffelijk topic, +veel) opsomt is genoeg reden om alert te blijven, waar het politiek activisme betreft. Waar groeperingen menen hun idealen met geweld kracht te mogen bijzetten zijn de gloves off en mag je met de grote jongens spelen. De Nederlandse rechtsorde is niet iets waar je makkelijk over doet of te grabbel gooit, teneinde je eigen morele zaligheid te etaleren.
Daarbij, waar zijn de argumenten tegen 'het kwaad' opeens gebleven. Over en weer worden websites opgezet met als doel linkse of rechtse extremisten te outten. Daar gaan beide partijen overigens behoorlijk ver in.
Ik zou het pas een schandaal vinden als de AIVD in de zalvende praatjes over 'principes' en 'anders globalisme' gaat geloven en op haar lauweren rust.
Dit artikel is derhalve een goed teken. He who dances must pay the fiddler. Je trekt op met radicalen, dan vallen jou dezelfde overheids-privileges ten deel als je vrienden. Moesten we maar zo laten.

DaughtersofLot | 07-10-13 | 13:49

Stel je voor als je zegt dat je niet links of rechts bent, dat is hetzelfde als je in Afrika zegt dat je geen geloof hebt, je ziel is verloren, je bent niks, helemaal alleen, niemand die je nog serieus neemt, laat staan dat er nog enig respect is.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 13:49

De verontwaardigde reactie van deze meneer is een mooi symptoom van het enorme bord dat deze mensen doorgaans voor hun kop hebben.

Rico Tampeloerus | 07-10-13 | 13:49

En we gaan weer lekker meehuilen met de wolven haha,
reaguurders hebben altijd een Pavlovreactie paraat.
Zo voorspelbaar.

Jack1000 | 07-10-13 | 13:48

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:37 | + 1 -

Gek genoeg is links nooit alleen aan de macht geweest, terwijl op rechts het CDA en de VVD altijd in de regering hebben gezeten.

Forza | 07-10-13 | 13:47

.. de blijkbaar nog niet voldoende gefossiliseerde Roel van Duyn is zo oud dat hij den tyd meemaakte dat ALLE acties van het linkse tuig met dikke lagen mantels der liefde werd bedekt. Inclusief aanslagen op particulieren, boerderijen en transportbedrijven.

Zelfs de moord op Pim Fortuyn werd met een FLUTonderzoek van minder dan 1 week afgesloten. Eindoordeel: de sluipmoordenaar van de milieubeweging, (helaas gepakt omdat de chauffeur van Fortuyn hem naliep), die meneer was maar een licht gestoord incident. Einde onderzoek. Nooit meer wat van mogen horen.

Als deze Volkert van der Graaf niet gepakt en dus nooit veroordeeld was geworden, dan was hij nu mogelijk de vice-president geweest, in plaats van zijn kameraad Didi.

Dus Roel van Duyn: ga eensch dood.

Jan Passant mk2 | 07-10-13 | 13:46

Laten we hopen dat in ieder geval de terroristen die nu in rusland vastzitten voor het saboteren van een boorplatform en de olieproductie daar minimaal 15 jaar vast blijven zitten.

captainobvious | 07-10-13 | 13:44

In Hongarije denken ze nu over een aparte belasting voor ex-communisten vanwege de schade die ze in het verleden aan het land hebben toegebracht. Misschien ook een idee voor bepaalde oud-politici in Nederland.

Petrus de Rewa | 07-10-13 | 13:43

Rechtse activisten bestaan niet eens, die hebben wel wat anders te doen, munten verzamelen is hun hobby. Een linksche probeert daar wat aan te doen en dat vind rechts weer een reden om iets links te noemen. Want links staat gelijk aan lui, ondeskundig, geldopmakers, te sociaal, opvreters en opruiers.
Walgelijke hokjes dus, met die flauwekul heb ik niks te maken.

Terpen-tijn | 07-10-13 | 13:43

@Forza | 07-10-13 | 13:41

Jij weet dingen.

Bakito | 07-10-13 | 13:43

Bakito | 07-10-13 | 13:35 | + 0 -
Dit vind ik een interessante analyse die ook het verschil in gettovorming tussen bijvoorbeeld Nederland en Amerika verklaart.

Forza | 07-10-13 | 13:41

@ Che_cuevara 13:34

Bingo! U gaat door voor de broodrooster...

eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:41

-weggejorist-

Goorbatsjov | 07-10-13 | 13:39

@Bakito | 07-10-13 | 13:35 | + 0 -
Nee Bakito, de MASSAimmigratie is NIET de schuld van rechts.

Het binnenhalen van GASTarbeiders mag je wel op de conto van rechts zetten, maar MASSAimmigratie niet.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:37

@brave burger | 07-10-13 | 13:24

De massa-immigratie is mogelijk gemaakt door rechtse hebzucht. De daaropvolgende correcties van links om de uitgebuitenen een menswaardig bestaan te geven hebben er toe geleid dat we hier geen aanslagen, grootschalige rellen en getto's hebben gezien tot dusverre, maar met de liquidatie van het sociale bestel door rechts zal dat slechts een kwestie van tijd zijn.

Bakito | 07-10-13 | 13:35

@eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:32
Tja, kabouters wonen in paddenstoelen heb ik begrepen. En daar zitten nogal wat giftige tussen.
Zou het daar aan liggen?

Che_cuevara | 07-10-13 | 13:34

@ steven paul 13:31

Hij moet de druk er wel ophouden natuurlijk...

eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:34

@Petrus de Rewa | 07-10-13 | 13:30
Wat er in het hoofd van van Duijn omgaat snappen de Russen en Yanks niks van, da's een complete warboel.

Che_cuevara | 07-10-13 | 13:32

@ Che_cuevara 13:27

Volstrekt duidelijk. Nadat hij kabouter af was werd hij biologische bakker in Pieterburen naar ik meen. Een echte koekebakker dus!

eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:32

@eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:30
De vroegere baas van Samsom zou best nog eens een paar doofpotjes kunnen openen.

steven paul | 07-10-13 | 13:31

Waar denkt dat volk toch het recht vandaan te halen iedereen die anders denkt weg te zetten als "fout"?

Dit is toch onwerkelijk? Dat verhaal van hem dient toch in ALLE media ontkracht te worden?

Wat maakt dat zijn democratische stem meer waard is dan de mijne? NIETS!!! En ik vind zijn type gevaarlijk voor de Nederlandse samenleving.

BekiekUtMoar | 07-10-13 | 13:31

Alsof de Russen of de Amerikanen niet nog beter op de hoogte zijn wat er in het hoofd en de computer van van Duijn omgaat.

Petrus de Rewa | 07-10-13 | 13:30

Stelletje meelopers.

zwep | 07-10-13 | 13:30

En verder wat milieuterrorist Samsom betreft ben ik er voor de volle 100% van overtuigd dat hij door zijn vroegere baas zwaar onder druk is gezet om Timmerfranz aan het werk te zetten zijn vroegere kameraden vrij te krijgen.

eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:30

@eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:25
Ik heb zijn "jammerklacht" gelezen, en daarom dacht ik dat het een komiek was. Zoiets kun je toch niet echt menen, tenzij je inderdaad een kabouter bent.

Che_cuevara | 07-10-13 | 13:27

Dankjewel voor deze fijne spijker-kop duiding, Nanninga.

Ben Adam | 07-10-13 | 13:26

@miko | 07-10-13 | 13:21
CDA en VVD zijn verantwoordelijk voor de gastarbeiders. Voor het laten blijven en gezinsherenigen moet je bij links zijn.

Kees Maf | 07-10-13 | 13:26

Heeft Samson eigenlijk al afstand genomen van de tweet van PvdA-er Cor bos?

Alexander de Kleine | 07-10-13 | 13:25

@ Che_cuevara 13:17

Je bent een beetje in de war, dat is een andere van Duijn, deze man met dezelfde achternaam was vroeger kabouter. Dat is een soort van smurf. Het grote verschil: smurfen bestaan echt, kabouters niet...

eerstneukendanpraten | 07-10-13 | 13:25

Er zijn dan ook al talloze onschuldige slachtoffers gevallen onder de linkse activisten. Pim Fortuyn, Theo van Gogh, en de wekelijkse trits slachtoffers van racistisch-fascistisch geweld die we bij Opsporing Verzocht voorbij zien komen. Stuk voor stuk oerlinkse mensen die zich gelukkig verzekerd weten van de steun van helden als Van Duijn, Samsom en Van Tongeren.

*KOTS*

Professor Superhirn | 07-10-13 | 13:25

Heel effectief is de AIVD niet gebleken bij het in de gaten houden van dit tuig.

balustrade | 07-10-13 | 13:25

"en mogen wij links bedanken voor de grootste naoorlogse aanslag op onze samenleving, de massa-immigratie"

We moeten links natuurlijk niet teveel credits geven, aangezien de grootschalige import van gastarbeiders in eerste instantie toch echt uit de VVD/CDA koker gekomen is. Uiteraard heeft links de afgelopen jaren hard gewerkt om dit geweldige plan verder uit te werken.

brave burger | 07-10-13 | 13:24

@(c)ZWITSUL | 07-10-13 | 13:20

Er is maar één rechtse partij in de kamer. En dat is de SGP.

ZKH EénOog | 07-10-13 | 13:24

Voor de niet klassiek-geschoolden onder u: sinister is links.

steven paul | 07-10-13 | 13:24

Ik heb ook een grondige afkeer van aambeien, Kane, gordelroos, genocide en hondenpoep onder mijn schoenen.

Is het dan zo raar om ook een grondige afkeer van links te hebben?
Links denken is kudt, vraag het anders even in Noord-Korea en Cuba wat ze daar van vinden.
Oh, wacht, dat mogen ze niet zeggen.

Cuyahoga | 07-10-13 | 13:24

Ik hoop eigenlijk dat de AIVD iedereen in de smiezen houdt van wie een redelijke verdenking bestaat dat die in staat en bereid is tot het gebruik van samenlevingontwrichtend geweld. Of dat nu moslimterroristen, milieufreaks of neonazi's zijn. Een kogel van links voelt niet anders dan één van rechts.

Kees Maf | 07-10-13 | 13:23

Kunnen wij ook niet ergens een Gitmo openen voor dit soort terroristen?

Of zullen we vragen of Rusland ze misschien wil hebben?

ZKH EénOog | 07-10-13 | 13:22

Hopelijk houdt de AIVD hem nog steeds in de gaten, zijn artikel laat zien waarom dat nodig is.

Islamofiel | 07-10-13 | 13:21

Toch even een klein puntje Nannie-nannie.
Die massa immigaratie is anders lekker ingezet met medeweten van alle partijen behalve de SP
De grootste schuldige in het importeren van de eerste golven zijn toch echt de VVD en de voorgangers van het CDA.

miko | 07-10-13 | 13:21

Want voor Linkse mensen is links denken een verplichting en allen die dat niet doen moeten worden weggezet als 'racisten', 'nazi's' en 'terroristen', terwijl de meeste, van de 3 voorgraande genoemde onderwerpen, voor komen in juist Linkse groeperingen.

Moeten we de Godwin over Hitler en zijn socialistische (LINKSE!!!) standpunten maken of heeft hij (Roel van Duijn) dat dit keer eigenlijk al zelf gedaan?

LangeTijdGeleden | 07-10-13 | 13:21

dan zal rechts (hoi Pechtold) ook wel in de gaten worden gehouden ..

(c)ZWITSUL | 07-10-13 | 13:20

Die linkse activisten/extremisten doen altijd net alsof ze ubermenschen zijn met het enige juiste moraal.

Hele enge lui.

Kaas de Vies | 07-10-13 | 13:20

Roel van Duijn wil weer een heel contignent aan ambtenaren zonder werk laten zitten. Wat moeten die AIVD'ERS anders? Zoveel mensen zitten er nu ook niet op stormfront.
Of het moet zo zijn dat Roel GS ook bedoelt, maar dat zal toch niet????

miko | 07-10-13 | 13:19

Laten we wel wezen ieder maar dan ook letterlijk ieder figuur van extreem rechts is uitgebreid geportretteerd door Kafka en in de gaten gehouden door de AIVD, maar extreem links is veel groter en net zo vaak zo niet vaker bereid geweld te gebruiken, dus daar wordt dan ook aandacht aan besteed.

lingo star | 07-10-13 | 13:19

en mogen wij links bedanken voor de grootste naoorlogse aanslag op onze samenleving, de massa-immigratie.

Zegt alles lijkt mij.

lady blabla | 07-10-13 | 13:17

Als van Duijn suggereert dat ik "een grondige afkeer van het linkse denken." heb, heeft hij gelijk. Dat heb ik.

Maar van Duijn is toch een "komiek"?

Che_cuevara | 07-10-13 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken