
De SP wil
business class in vliegtuigen afschaffen. De SP is tegen de Magnum Almond, het moet gewoon allemaal Classic. De SP wil alle bieren waar 'premium' op het etiketje staat wegbonken. De SP wil alle auto's vernietigen behalve de Lada 2103. Alle dames minimaal en maximaal maatje 38. Penissen langer dan 19 centimeter worden afgetopt. Slagroom op de koffie gaat in de ban. Rood haar wordt verplicht. Betaalmuren op het interweb worden verboden. Iedereen dezelfde onderbinders als het vriest. Als er één iemand verkouden is moet iedereen verkouden zijn. Dure plaatsen bij een concerten mogen niet meer. Alle witbrood uit de schappen, alles moet bruin. Niemand een iPhone, iedereen Android. Hetzelfde loon voor iedereen. Iedere maand hetzelfde wijf in de Playboy. Langer dan 5 jaar na de pensioengerechtigde leeftijd door leven mag niet meer. Iedereen naar Landal op vakantie. Niemand mag meer GTA V spelen totdat het EINDELIJK op GSHQ is afgeleverd. Onze Nespresso is stuk dus iedereen aan de filterkoffie. Enfin. U snapt het punt. Bovenstaande voorstellen zijn in de maak, de eerste is er al: de eerste klasse in de trein is volgens de SP '
niet meer van deze tijd'. Waarom? Geen flauw idee. Echt niet. Betalen voor extra rust, ruimte, comfort, maar vooral om, al is het minimaal, een beetje van het lawaaierige vretende rapaille verwijderd te zijn, dat is zoooo verleden tijd. En die eerste klasse, die is toch altijd leeg! Roepen de SP'ers. Alsof dat niet het hele fokking punt is. Totdat wanbetalende tweede klassers er maar in gaan zitten natuurlijk, omdat de conducteurs toch NOOIT in de spits controleren. 'Ja hallo, ik heb toch recht op een zitplaats'. Eh nee, dat heb je niet, kut. Nou. Dat was 't dan. Iedereen even slecht uit. Doei NS, daaaag.
Reaguursels
Inloggen"Iedere maand hetzelfde wijf in de Playboy." ... Nee, de SP en al huninternationale communistische vriendjes, willen naakt in zijn algeheelheid verbieden.
Helemaal met de SP eens; 1e klasse is alleen voor ambtenaren die (vroeger iig) gratis daarin mochten reizen. Ga zelf maar eens in de spits met de trein, vee stapelen in de 2e klasse terwijl er 3 a 4 1e klasse wagons mee rijden.... ownee voor 25 euro koop je een VERVOERSBEWIJS, geen plaatsbewijs
laten we bij alle openbare voorzieningen 1e en 2e klas doen!, en een 3e! en ook in de supermarkten! geen last meer van die vieze paupers! Jaaaaa ik koop gewoon mn ruimte als ik denk dat ik er recht op heb en niet krijg! amateurs
Toch zit er wel wat in, op een andere manier dan met de NS.
Waarom niet ook 1e klasse boetes?
De Porsche rijder betaalt een boete van 80 euro uit het kleingeld vakje, voor de burgervader met of zonder gezin is het een week eten.
Boetes naar inkomen en weg is de crisis.
Zeggen mensen dat als je betaalt voor de eerste klasse, dat je er dan ook in mag zitten?
Het overgrote deel van eerste klas reizigers is ambtenaar. Dus wij betalen voor die zitplaatsen eerste klas, al hebben we zelf alleen geld voor een tweede klas kaartje.
Schaf de 1e klasvergoeding voor ambtenaren af, en dan kun je alle 1e klas wagons opdoeken. En hebben we eindelijk ook eens ruimte om te zitten.
daytripper | 01-10-13 | 14:24 | + -23
Jaja, meneertje. Stel dat u gelijk heeft, jaja, dan zou er dus een klasse meer in de treinen moeten zijn: 1e klas, 2e klas en ook 3e klas. Uw repliek werkt zich tegen u, zoals bij linkschargumentatie weleens vaker gebeurt... hahahaha.... ;-)
Als er geen eerste klasse meer is, ga ik definitief nooit meer met de trein. De eerste klasse was het enige dat nog wat bescherming bood tegen het ongewassen paupervolk in het OV.
Dat komt uit de koker van Farshad Bashir. Een tijdje terug nog jullie held vanwege eedweigeren bij de kroning. Farshad is de zoon van een onaangename Afghaanse vluchteling. De man was "journalist" bij een communistische krant van het oude regime van Afghanistan, dat gesteund werd door de Soviet Unie. Ik verdenk Farshad van communistische sympathieen. Nu is de klassenstrijd al lang volstrekt overbodig geworden want er zijn nauwelijks klassen meer, dus Farshad heeft lang moeten zoeken totdat hij een eerste een een tweede klasse vond. Maar zodra hij het zag veerde hij op: Immers, waar klassen zijn, is klassenstrijd.
Wat een land. Zelfs onze landverraders moeten we importeren.
Dat komt uit de koker van Farshad Bashir. Een tijdje terug nog jullie held vanwege eedweigeren bij de kroning. Farshad is de zoon van een onaangename Afghaanse vluchteling. De man was "journalist" bij een communistische krant van het oude regime van Afghanistan, dat gesteund werd door de Soviet Unie. Ik verdenk Farshad van communistische sympathieen. Nu is de klassenstrijd al lang volstrekt overbodig geworden want er zijn nauwelijks klassen meer, dus Farshad heeft lang moeten zoeken totdat hij een eerste een een tweede klasse vond. Maar zodra hij het zag veerde hij op: Immers, waar klassen zijn, is klassenstrijd.
Wat een land. Zelfs onze landverraders moeten we importeren.
Belachelijke vertoning, die 1e klas. Als het nou nog wat voorstelde! Ik bedoel, als het ook daadwerkelijk eerste klas waardig was. Dus de service en het comfort dat daarbij hoort, dan is het prima. Maar op dit moment is er nauwelijks verschil tussen de klassen, behalve de kleur van het bankje! In dat geval zeg ik ook: opheffen en laat iedereen kunnen zitten in de spits. Daar betalen we tenslotte voor.
Communisme is ook niet meer van deze tijd.
Dan koop ik een Lada 2105. Dat is een stationcar, daar kan meer bier in.
Symboolpolitiek van de SP. Ze zijn "volwassen" aan het worden...
"Een verschil in klassen is niet meer van deze tijd", aldus Bashir tegen NU.nl.
.
Dat geldt natuurlijk alleen voor treinen. Niet voor religies. Daar blijft de Islam het beste geloof en mag je de rest afmaken.
Be-je nou helemáál? Die tweede klas zit vól met SP stemmerts!
Weet je wie ook wilde dat iedereen een auto had?
Sorry GS,maar de sp bedoelt alles 1e klas.
Top!
Dit is weer zo'n "false equivalence" verhaal. Foute beredenering.
De trein is openbaar vervoer. Daar hoort geen klasse-onderscheid in. Vliegen en alle andere voorbeelden zijn niet openbaar- of publieksaangelegenheden, en onderscheid mag daar gemaakt worden.
Bij vliegen past het middel zich aan naar gelang de vraag, bij openbaar vervoer niet. Mensen als haringen in een ton persen in 2e klasse terwijl er ruime 1e klasse plaatsen beschikbaar zijn is onzin.
@Kapucijnes | 01-10-13 | 14:41
Succes daarmee.
In andere Europese landen weten ze wel fatsoenlijk openbaar vervoer te regelen. Ik weiger astronomische bedragen te blijven betalen voor de faalhazerij van een paar bestuurders. Maar buk jij nog maar een paar keer!
Er moet gewoon een 3de klas coupe komen, een soort van sta wagen waar je voor de helft van de prijs van een 2de klas kaartje in mag staan. Dat is ongeveer hetzelfde voor wat je in de 2de klasse krijgt maar dan de helft goedkoper. En als je dan 2de klas rijdt heb je meere rust en zitplaatsen, alsook de medereiziger is beschaafder.
Eerste of tweede klasse, het blijft paupervervoer.
Eerste klas is prima. Maar het zou wel aardig zijn dat als de NS voor de 10000ste keer veel te weinig wagon's inzet, dat de rest er dan ook gebruik van kan maken.
Denk dat ze na wat druk van hun wel betalende klandizie misschien wat meer ontvankelijk zijn voor verandering. (ijdele hoop)
Kameraden,
Websites zoals Geen stijl worden ook verboden. Team noordoost is al bezig de website te ontmantelen.
Met linkse groet,
SP.
Vroeger mocht ik van mezelf op mijn verjaardag een week eerste klas reizen, het werden er meestal twee want het beviel wel.
De derde klas weer terug, met stro op de vloer.
De derde klas weer terug, met alleen staanplaatsen en lekker goedkoop, dat schiet pas op en dan kun je in de 2e klas weer zitten.
Alles is belachelijk aan de SP: hun leidertje, waar ze voor staan, en waar ze tegen zijn. Verzameling nutteloze pennelikkertjes die buiten hun politieke partijtje geen enkele relevante ervaring of kwaliteiten hebben waar dit land op zit te wachten. Ga wat nuutigs doen van mijn geld, stelletje uitvreters!
Met die Lada kan ik in principe wel leven, persoonlijk zou ik toch voor een Niva gaan. Daar kun je mee door de natuur scheuren en dat scheelt weer in de kosten van nieuw asfalt.
Het is me ook wat. Laatst werd ik door Maoist met allemaal vrije uitloop tomaten uit de 2e klas coupé gejaagd omdat ik een 'exceptioneel' kleine penis heb.
Gs?
Tja SP jullie kunnen bij mijn familie in Wit Rusland op bezoek gaan. Veel standbeelden van Lenin en geen 1e of 2e klas in de podjest
Ik heb al vaker de hele SP een enkele reis naar mijn familie in Wit Rusland aangeboden. Om pjoter heeft nog een paar schuren leegstaan. De podjest (trein) kent geen 1e en 2e klas aldaar
Redactie> kan niet reageren op het nieuwste topic, reacties zijn niet zichtbaar, dumpert doet het ook niet.
Ligt dat nou aan mij?
Beetje dom artikel.
Jammer.
Vergeten hoe het is maar willen iets tegen de SP lijkt?
Ik reis al jaren voor mijn werkgever en doe dat 1-ste klas.
Vroeger was daar een plekje vrij om te zitten en rest van de trein zat vol.
Nu heb ik regelmatig een eerste klas staanplaats.
Als je al een klasse wilt aanbrengen moet je eerst een goed product hebben. Nu daartoe is NS met haar beleid verre van in geslaagd.
Bomvolle treinen, fikse vertragingen als er in de herfst blaadjes op het spoor liggen, dan in de winter als het vriest zijn wissels weer bevroren kortom een flut product.
Klasse 1 of 2, verre van NS rijdt alleen klasse 0.
Hoe weet de SP wat van deze tijd is.
Hoe weet de SP wat van deze tijd is.
Ik stel voor om de tweede klasse af te schaffen.
Prima idee, als het spoor en de treinen te vol zijn is het ridicuul om een flink deel van de trein op te offeren aan zure stinkwijven die met de trein gaan.
Wat een zeikstuk. Een lege wagon meezeulen achter een tot aan het bagagerek volgstouwde 2e klas wagon is waanzin.
-weggejorist-
"Alle dames minimaal en maximaal maatje 38."
Goed plan!
Het afschaffen van die 1ste klas is overigens ook niet zo'n slecht idee, daar zitten de kamerleden die zo tevreden zijn met de NS namelijk in. Kunnen die ook gewoon gaan staan als de dienstregeling van de NS weer eens in het honderd loopt.
Is dit niet iets voor de Joop of wij blijven hier ofzo,ik roep maar wat!
Als ik per trein reis, ja àls, reis ik 1e klas. Liever iets meer dokken dan tussen dat luidruchtige, jattende, agressieve, ruftende gespuis te zitten. (Al voel je je in de 1e klas ook niet altijd veilig.)
Op naar de totaalnivellering, achterlijk voorstel van de SP.
Op naar een totaalnivellering, achterlijke partij.
Enige nog prettige manier om met OV te reizen is eerste klas en ja hoor dat moet dan gelijk weer worden afgeschaft.
Ik rijd regelmatig calculerend zwart in de 1e klas. Omdat het kan.
Communisme = allemaal dezelfde stoelen.
Waar bemoeien ze zich mee ? Als ik meer wil betalen voor een ruimere rustigere plek, dan is dat toch mijn zaak ? Hallo SP, wakker worden, zijn er geen grotere problemen nu om op te lossen ? Stelletje mafkezen.
Lege eersteklasrijtuigen die altijd meerollen met de rest van de trein. Dat is pas onrendabel!
Wat een stel jankerts. Er zouden juist meer klasses in de trein moeten komen. 1e klasse coupe, 1e klasse wagon, 2e klasse wagon, 3e klasse staanplaatsen. Als ik ultragoedkoop wil reizen dan ga ik wel staan. En als ik een tijdje rust aan mijn kop wil, dan wil ik graag 1e klasse coupe als ik het kan betalen. Tot die tijd ga ik wel met de auto.
Ik draag al meer dan 20 jaar een geel-blauw polsbandje om aan te geven dat ik ov-vrij ben.
En in het vliegtuig dan?
lady blabla | 01-10-13 | 14:28 | + 3
Mag ook niet straks. Nergens voor nodig. Bussines class, sterren hotels (één ster is voldoende), restaurants met Michelin ster, auto,s met maar één passagier. Weg ermee. Afgelopen. En allemaal dezelfde kleertjes aan. Blauw of groen met een petje.
Vanop veilige afstand hou ik wel van het volk, maar dan ook alleen maar wanneer aan die voorwaarde voldaan is.
.. alle socialisten, ook socialisten met een kerngezonde afkeer van de EU, hebben een sterk verlangen vanuit hun DNA om alles en iedereen precies even gelijk- en even armoedig te maken.
Behalve natuurlijk De Leider (een belangrijke vader- Grote Broer figuur in die kringen). En Zijn Hofhouding, sommigen zijn nu eenmaal meer gelijk.
(De SP lijkt met die leider nog wat in de ontkenning, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze de juiste Obama nog niet vonden).
"SP Kamerlid Farshad Bashir"..
Tja...
In plaats dat de NS meer tweedeklas wagons aankoppelt in de spits.. Wat al jaren geleden had moeten gebeuren.
Eerste klas is niet overbodig, heeft niets met "elite" te maken. Iedereen kan een paar euri meer dokken voor wat meer 'rust'en minder irritant volk om zich heen.
Van 55 naar 29 tegels.. brandje is nog niet helemaal geblust in 't serverhok
Schaf de Eerste Kamer af...
Als ik met de trein reis, kies ik afhankelijk van het reisdoel (bv. zaken voorbereiden wel, vrije tijd niet) in ongeveer de helft van de gevallen voor eerste klasse. Het comfort, stroom, grote kans op zitplek geeft voor mij de doorslag. Vaak kun je heerlijk ongestoord werken en leg je redelijk comfortabel een grote afstand af, terwijl je productief bent. Toch zit er vrijwel altijd wel iemand in de coupe die daarvoor niet betaald heeft, zoals studenten, dagjesmensen (met Kruidvatkaartje voor 9:00uur) of oude wijven. Conducteurs doen daar vrijwel nooit wat aan, terwijl ik toch al gauw drie tientjes per retour meer betaal. Ook is het buiten de stiltezone vaak niet te harden qua ouwewijvenpraat en -lucht. Erger is het nog als NS-personeel de 1e klasse stiltezone als kantine denkt te kunnen gebruiken... Als de eerste klasse in de trein wordt afgeschaft, reis ik voortaan helemaal niet meer met de trein.
OV is sowieso voor paupers. Je kunt beter in de auto in de file staan. Dan zit je tenminste in je eigen stank...
Zonde van de ruimte, die 1e klas. Nutteloze verspilling.
Geen klassen in de trein, de welgestelden gaan maar met de eauteau.
Farshad Bashir wil gewoon met zijn 2de klas kaartje 1ste klas kunnen reizen. Goh een socialist die weer eens wat voor niks wil.
hef de Eerste Kamer op......
De voorstellen waar ze bij de vvd telkens mee op de proppen komen zijn 'n stuk gevaarlijker voor ons..
.. alle socialisten, ook socialisten met een kerngezonde afkeer van de EU, hebben nu eenmaal diep in hun DNA een strenge hang naar nivelleren. Alles en iedereen zal gelijk- en precies even armoedig gemaakt worden.
Behalve natuurlijk de Leider (en zijn hofhouding), die zijn nu eenmaal meer gelijk dan de anderen.
wa's er met de server aan de hand?
Stientje van Veldhoven heeft de oplossing, moet je staan in de trein dan gewoon opwaarderen naar de eerste klas www.nieuws.nl/algemeen/20131001/D66-ee...
Waar je als kamerlid toch al niet mee bezig kan zijn.
Dat is makkelijk, datgene wat je niet kan bereiken verbieden 'Het lukt me niet om een fatsoenlijke auto te betalen.... afschaffen de fatsoenlijke auto. Kan ik er ook niet meer door verleid worden...' KUL!!! Ga lekker werken met je luie reedt!
Eerste klas: gratis vervoermiddel voor straalbezopen Bobo`s. Afschaffen dus.
Eerste klas: ambtenaren die geen huiswerk doen.
Eerste klas: Wij zijn beter dan het gepeupel waarover wij regeren.
Is er een ziel op aarde die betaalt voor een abbo 1e klas NS ?
Dat is dan LUL numero uno!
Deze tickets worden door u en ik betaald, lieve mede reaguurders en leveren 0% opbrengst.
Afschaffen dus.
Dan ga ik dus helemaal nooit meer met de trein.
Ik vind het volk enkel leuk vanop veilige afstand.
Nog even en de SP vindt invalidenparkeerplaatsen een onwenselijk symbool van uitsluiting en segregatie.
SP, doe er wat aan!
Fijn dat de SP even laat zien waar ze werkelijk voor staan. Ik hoorde de laatste tijd al veel te veel mensen serieus overwegen om op die maoïsten te gaan stemmen.
ikdenkwat | 01-10-13 | 14:26 | + 2 -
zolang ze bij de staat aankloppen voor steun, heeft de staat er wat over te zeggen.
De SP is niet meer van deze tijd. Voor het bedrijven van socialisme heb je volk nodig dat je kunt beroven, maar niemand heeft nog iets.
Komende zondag weer naar Schiphol. Met de auto in 25 minuten in plaats van het OV in bijna 2 uur. En het kost zijn bijna hetzelfde.
Het grote voordeel van de 1e klasse is het volk dat er zit. Of liever gezegd: het volk dat er niet zit.
Denk dat de SP een beetje niet van deze tijd is......
"Langer dan 5 jaar na de pensioengerechtigde leeftijd door leven mag niet meer"
Laat dat nou net een puntje van rechts zijn. je bent te duur, doorwerken ja, dan kunnen wij weer lekker in de pensioenpot graaien (van jouw geld) om het aan de grieken te geven.
Verder natuurlijk een nonsens artikel. Bij wie komt de NS aankloppen als ze weer eens geld te weinig hebben? juist, bij de staat. En ben eerlijk, wat heb je aan die eerste klas? geen klote. Mocht het eens voorkomen dat een trein vol is, dan mag je er niet gaan zitten zonder kaartje voor eerste klas. Liever dat iedereen staat dan dat de lege 1e klas gebruikt wordt. Schaf die hele 1e klas maar af. De enige die daar gebruik van maken zijn paupers die zich te goed voelen voor een goedkoper 2de klas kaartje maar die te arm zijn om een auto te kunnen betalen.
Het is hier wellicht geen populaire opinie maar ik zie wel wat in het voorstel. Niemand neemt ooit de eerste klas en de meerwaarde is alleen dat het dus helemaal leeg is. Al die extra ruimte benutten of simpelweg minder eerste klas wagons bouwen zou in het vervolg over de hele linie de trein aantrekkelijker maken.
@gyan007 | 01-10-13 | 14:29:
Met het plan om nog in de trein te kunnen "upgraden" kan dat gewoon een stukje dynamische prijsstelling worden: er betalen net zoveel mensen meer als dat er plekken in de 1e klasse zijn. Dat lijkt me prima.
De grote verademing in de 1e klasse is het soort volk dat er zit. Of liever: het soort volk dat er niet zit.
Als we het dan toch over "kapot"nivelleren hebben, waar de VeuVeuDee zo graag mee loop te leuren:
"De kloof tussen arm en rijk is in Nederland de laatste decennia een stuk sneller gegroeid dan gedacht. De onderkant van de inkomenspiramide, de 10 procent minst verdienende huishoudens, is er sinds 1977 qua reëel inkomen 30 procent op achteruitgegaan, terwijl alle inkomensgroepen daarboven er juist op vooruitgingen.
De belangrijkste oorzaken voor de inkomensachteruitgang van de onderste 10 procent, zijn de versoberingen van de uitkeringen"
(Hoogleraar en onderzoeker Wiemer Salverda
uit onderzoek van het Amsterdamse Instituut voor Arbeidsstudies (AIAS) van de Universiteit van Amsterdam naar inkomensongelijkheid tussen 1977 en 2011.)
Dus hiermee kunnen we die eeuwige mantra van "kapot-nivelleren " gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.
daytripper | 01-10-13 | 14:24 | + 0
Hee iemand begint het door te krijgen.
Sinds de jaren !950 toen we weer wat opkrabbelden er een jaarlijkse prijscompensatie+loonsverhoging in procenten over geheel werkend Nederland neerdaalde, ja toen zijn we uiteengegroeid, grootverdieners kregen ook over het salaris wat niet zozeer voor de noodzakelijke levensbehoeften was de procenten, de laagstbetaalden net zo maar hadden het direct nodig om uit te geven.
Toen groeiden de verschillen uiteen, omgekeerde nivellering was het gevolg, diezelfden die het meest profiteerden schreeuwen nu om het hardst van en over nivellering maar eigenlijk zijn ze altijd oneerlijk genoeg in het voordeel geweest met de procenten.
is toch mooi dat mensen 50% meer willen betalen voor een andere kleur stoel... gouwe handel noemen we dat...
Ik ben juist voor het herinvoeren van de derde klasse met verbod tot upgrade. Gereserveerd voor de debielen van de SP.
De 1e klas plekken in de Arriva treinen dat is pas humor...
@Spiritus Sancti | 01-10-13 | 14:22
Blij dat je een auto hebt en dat ik niet met zo'n asociale lul als jij in de trein hoef te zitten. Ik heb eens met veel genoegen mogen toezien hoe zo'n rat werd opgepakt nadat ie een valse naam had opgegeven.
Stomme sloebers die menen dat ze recht hebben op eerste klas omdat de andere coupes vol zitten, of erger, vinden dat ze alles mogen omdat de NS stom is. Je hebt daarmee niet alleen schijt aan de NS maar ook meteen aan al je medereizigers die wel betalen.
Als ik vrijwillig in de trein stap, dan betaal ik daar voor. Als ik rust en ruimte wil, betaal ik extra voor 1e klas. Ik verdien echt niet bepaald riant hoor maar een treinkaartje kan er wel van af.
Andersdenkend | 01-10-13 | 14:31 | + 0 -
-
Overheidsgeld ? De overheid heeft geen geld. De overheid verdient namelijk geen geld, de overheid kost geld. Belastinggeld is het enige juiste woord.
Als je toch de centen hebt om een eersteklas kaartje te kopen, dan koop je toch een comfortabele auto? Inderdaad afschaffen derhalve, echter op andere gronden dan de SP aandraagt.
Overigens, als je die centen niet hebt, dan koop je alsnòg een auto, dan maar wat minder comfortabel. Alles beter dan de trein.
Vind het anders een prima idee. Het is goddomme niet te doen om te reizen in de tweede klas, helemaal niet als je er nog voor moet betalen ook. In 1940 was het trein luxer hoor. En die eerste klas is inderdaad eeuwig leeg en er zijn zo ongeveer evenveel eerste klas zitplaatsen als tweedeklas.
NS is en blijft een faalorganisatie
Weet je wie er ook maar 1 klasse vervoer in treinen had?
Dit:
"Bashir laat weten dat zijn pleidooi om de eerste en tweede klas af te schaffen niet betekent dat er geen SP'er meer in de eerste klas te vinden zal zijn."
Consequent doen is natuurlijk alleen maar lastig als je zelf een jaarabbo'tje Groningen-Den Haag kan declareren. Stelletje ranzige nepsocialisten.
Een man zonder auto is geen man.
Per zitplek kost een plek in de 1ste klasse meer aan overheidsgeld dan dat het plekje oplevert aan extra inkomsten.
Dus of afschaffen die 1ste klasse of duurder maken zodat de 1ste klasse op zijn minst rendeerd. Een soort omgekeerd niveleren dus.
Dat de 1e klasse er is is natuurlijk prima maar ik zie zo vaak dat de trein stampvol is met een paar 1e klasse-coupés die vrijwel leeg zijn. Het moet allemaal gewoon een beetje in proportie zijn.
Al die leuke ideeën van links, ik zou zeggen het is een vrij land, dus als je links stemt en meer dan 50K verdient, geef dan vrijwillig al 65% af van het meerdere, en als je SP stemt, koop dan gewoon geen 1e klas kaartje meer, maar val niet altijd andere mensen lastig met die ideeën en de enorme bedragen die daarvoor nodig zijn.
Ik ben voor. Premium vervoer bestaat niet in de trein. Als je fatsoenlijk wil reizen neem je maar een auto. Eerste klas is iets minder kut dan tweede klas maar nog steeds kut. Treinen moeten veewagons worden. Beetje muf stro op de vloer en that's it. Beetje belastingcentjes verspillen aan stoelen en raampjes om naar buiten te kijken. Opbokken.
En in het vliegtuig dan?
Wat een onzin weer GS. Natuurlijk kan er best gepraat worden over het wel of niet hebben van een 1e klasse. Ik ben wel benieuwd hoeveel 1e klasse kaartjes er gekocht worden tov het totaal aantal 1e klasse zitplaatsen. En of de prijs van een dergelijk kaartje wel overeen komt met het verbeterde comfort, of dat diezelfde prijs mensen weerhoud om vaker 1e klasse te reizen. Daarnaast zal er toch vaker meer ruimte gemaakt moeten worden in die veewagons van de NS. En dan is een 1e klasse stickertje weghalen goedkoperder dan een extra wagon..
Schaf dan alsjeblieft de stilte coupé's af! Ben je blij dat je samen met je collega een zitplaats hebt gevonden, staat er een S op het raam wat betekent dat je je mond niet open mag doen! En als je het wel doet, is er ON-MID-DEL-LIJK een Ameisenbumser (meestal Rover lid) die je erop wijst dat je in een stilte coupé zit.
Daar word ik bijna nog agressiever van dan mensen die zo onopvallend mogelijk naar een kassa proberen te sprinten die bijna opengaat.
Eerste klas is zeker van deze tijd omdat er nou eenmaal vraag naar is. Feit is echter wel dat er vrijwel niemand meer zit en het aantal te verwaarlozen valt. Inperken of goedkoper aanbieden. De keren dat ik met de trein reis, helaas nog te vaak, is het wel altijd een oase van rust en orde.
Ehh volgens mijn weten is de trein geen staatsbedrijf meer, ook al is de staat een groot aandeelhouder. Dus NS commercieel en mag dat lekker zelf weten, als dat kassa vullend is. SP ga lekker je met dingen bemoeien waar bedrijven geen last van hebben, bv onterechte wao- ers en steuntrekkers opsporen hup! Daar liggen 100-den en 100-den miljoenen voor het oprapen.
Hé,.. jullie zijn weer online. Alles en iedereen melden jullie site ziek.
Mijn moeder heeft altijd wat geld extra over om 1e klas te reizen. Die heeft echt geen zin om tussen de wholla en k.nker schreeuwende aapjes te zitten. En gelijk heeft ze.
En wederom bewijst deze partij van halve zachten én malloten dat ze de weg volkomen kwijt zijn...
SP moet eens nadenken waar ze bezig zijn,prutsers.
Ik vond het merkwaardiger dat het nieuws op radio 1 ,al enkele malen vandaag ,er op wees dat het geweld tegen moslims was toegenomen(in Birma)
Geen enkele krant maakte hier melding van dus het was overtrokken en bedoeld om de zielige moslims in Nederland te steunen (jakkes NOS)
Wat ben je voor wanstaltig kut bedrijf als je de tweede klassen voller propt als de mosh pit tijdens Metallica op de Zwarte Cross. Regelmatig mensen van middelbare leeftijd die in de broeierige hitte een ademdepressie krijgen alsof ze al vijf jaar wachten in een "bejaardentehuis" op hun dood.
Vervolgens als "oplossing" laat je je klanten extra betalen, voor een product waarvoor ze allang betaald hebben. Een "eerste" klasse. Wat een gotspe. Nog steeds kutstoelen, geen mogelijk tot een hapje of drankje. Geen personeel in het zicht. Geen stopcontact. Basale voorzieningen voor een arbeider die wil doorwerken of tot rust wil komen ontbreken.
De NS heeft alleen maar een derde en vierde klasse.
Al had de NS een koningsklasse, het blijven pauperbakken, die treinen.
De trein naar de Goelag had ook maar 1 klasse en ook geen w.c.
Toen ik voor de 1000e keer na een uur vertraging, ingeblikt als haringen in een ton van A'dam centje naar Utrecht werd verplaatst heb ik een permanente fuck you uitgevaardigd aan de NS.
Ja. Ik ga in de eerste klas zitten als de tweede vol zit. Ja. Als het kan, reis ik zwart. En ja. Ik geef een valse naam op. You fuck me, I fuck you back.
Inmiddels rijd ik auto. Nooit meer OV.
Als we het dan toch over "kapot"nivelleren hebben, waar de VeuVeuDee zo graag mee loop te leuren:
"De kloof tussen arm en rijk is in Nederland de laatste decennia een stuk sneller gegroeid dan gedacht. De onderkant van de inkomenspiramide, de 10 procent minst verdienende huishoudens, is er sinds 1977 qua reëel inkomen 30 procent op achteruitgegaan, terwijl alle inkomensgroepen daarboven er juist op vooruitgingen.
De belangrijkste oorzaken voor de inkomensachteruitgang van de onderste 10 procent, zijn de versoberingen van de uitkeringen"
(Hoogleraar en onderzoeker Wiemer Salverda
uit onderzoek van het Amsterdamse Instituut voor Arbeidsstudies (AIAS) van de Universiteit van Amsterdam naar inkomensongelijkheid tussen 1977 en 2011.)
Dus hiermee kunnen we die eeuwige mantra van "kapot-nivelleren " gelijk naar het rijk der fabelen verwijzen.
Hoe dichter je bij de randstad komt, des te meer je snapt dat mensen voor de eerste klas betalen.
Nou, ik ben wel vóór een verbod op betaalmuren op internet!
Sloop alle banken er dan ook maar uit. Veewagons volstaan voor die OV-tokkies.
Toen ik voor de 1000e keer na een uur vertraging, ingeblikt als haringen in een ton van A'dam centje naar Utrecht werd verplaatst heb ik een permanente fuck you uitgevaardigd naar de NS.
Ja. Ik ga in de eerste klas zitten als de tweede vol zit. Ja. Als het kan reis ik zwart. Ja. Ik geef een valse naam op. You fuck me, I fuck you back.
Inmiddels heb ik een auto.
Ik vermoed een Molluks complot
*klapperboomhoedje vouwen doet
Zoveel macht heeft de overheid dus over de NS, dat ze het niet zelf kunnen en durven te bepalen.
I.p.v. de Tweede Klasse kunnen ze net zo goed veewagons inzetten. Zelfde comfort.
voor iedereen die twijfelde of de SP inmiddels salonfahig was. je kan de metaalbewerker wel uit zijn mao-pak halen, maar mao niet uit de metaalbewerker.
oh.. OV.. boeie
Eerste klas in de trein is een verademing. Handen af a.u.b.
REAGEER OOK