Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AFTELLEN! Twitteraanslag op de V&D Haarlem

antiterreurunithaarlem.jpgTot nu toe kunnen we van een succesvolle Twitteraanslag spreken op de V&D in Haarlem. Eén of ander anoniem debielgekkie dreigde op Twitter om rond 11:50 een enorm bloedbad aan te richten in de V&D in Haarlem. Hij opereerde onder het account @CricusBloed, maar dat is inmiddels suspended. Momenteel lopen daar politie met kogelvrije vesten rond. Dan kunnen we dus spreken van een uiterst succesvolle Tweet. Meestal als wij iets Twitteren, trekken politieagenten niet zuchtend een kogelvrij vest aan. En gaat de V&D ook niet een dag dicht. Hoewel we dat dan wel weer geinig zouden vinden. Zoals u op de foto van RichardS_HD hierboven ziet, staat er een tot de tanden bewapende anti-terreurunit het V&D Prijzencircus te bewaken. Na Nairobi nemen we gelukkig geen enkel risico meer. U ziet: dreigen met een Tristannetje is voldoende om de boel lam te leggen. Hoef je geeneens een wapenvergunning voor te hebben. Leiden Lockdown the Sequel! RTV NH zit er bovenop, zodat u live mee kunt gluren als het compleet uit de hand loopt. Inclusief LIVESTREAM, mét aftelklok!

Reaguursels

Inloggen

Let me guess Johnny: Dus als ze niet reageren en er gaat een bom af dan vindt jij dat een prima houding? Of vergis ik me nu?

TM | 25-09-13 | 16:41

Verdachte schijnt aangehouden te zijn, ex-werknemer die met arbeidsconflict is vertrokken.

malang | 25-09-13 | 15:54

Wat ik er niet voor zou geven om de reactie te zien als er iemand nietsvermoedend naar de agenten toeloopt om te vragen waarom de V&D dicht is en dan in zijn tas grijpt.
Zouden die agenten zijn hersens dan ingeslagen hebben voordat die man de kans krijgt om uit te leggen dat hij zijn cd'tje voor zijn moeder vandaag nog wilde omruilen?

Johanvb | 25-09-13 | 15:20

Drie x een Adriaantje , look a like , waar is Bassie ????

Boerzonderkiespijn | 25-09-13 | 15:04

Vanuit de dader zijn oogpunt snap ik het wel. Jij hebt het hier wel over Nederland.

Als dader in Nederland weetje dat je niet de doodstraf krijgt. Jij krijgt onderdak met minimaal een TV, goed bed en redelijke sanitaire voorzieningen. Afhankelijk van de locatie behoren seksuele lusten en blowen tot de mogelijkheid.

Terwijl als je in de schuldsanering komt, jij leeft van minimumloon of je belandt op straat dan ben jij de loser van de maatschappij. Weinig te besteden en jarenlang aan het staatsinfuus met zeer beperkte mogelijkheden.

Vrijheid zonder bestedingsmogelijkheden wat invloed heeft op het bereiken van je persoonlijke interesses en de natuurlijke lusten. Of geen vrijheid maar als je lusten worden wel beantwoord? Komt nog bij de één ben je de loser en geen een vrouw ziet wat in je maar zit je in de bak dan schijnen veel vrouwen het nog geil te vinden ook (zie situatie Joran v/d sloot).

Wat kies jij?

Dekalejaap | 25-09-13 | 13:57

Grappig, NOS, RTL en AD mogen van de fotograaf de foto niet gebruiken. GS vraagt het niet eens maar doet het gewoon.

Binnenbaan | 25-09-13 | 13:57

ik denk dat het beter werkt als de media dit soort zaken doodzwijgt. niet te veel aandacht geven aan die terroristen. die tweeter mogen ze van mij ook ter plekke een nekschot geven als ze hem vinden.
en dan alle schade verhalen op zijn achterlijke familie.

According2Mark | 25-09-13 | 13:55

De Bijenkorf heeft binnenkort de 3 dwaze dagen en V&D het Prijzen Circus. Denk ik in complottheorie dan zit de Bijenkorf erachter om concurrentie te dwarsbomen.

Terpetijnzeikert | 25-09-13 | 13:47

''Het prijzencircus waar mee zou zijn begonnen moet nog even opzich laten wachten.'' Hmm, prijzencircus, circusbloed, het zal toch wel een insider zijn.

Robertski | 25-09-13 | 13:46

RTV hier nog aanstaan, hoor ik dit ''We blijven hier staan, we blijven hier wachten net zo lang tot we het zeker weten, aldus de politie.''
Haha, dan kun je heel je leven wel daar blijven staan. En ''Het bloedbad had allang moet plaatsvinden, maar mischien komt het toch nog later'' .. Je zou het ze bijna gunnen..

Robertski | 25-09-13 | 13:42

@ Ommezwaai | 25-09-13 | 13:04

Ah u bent een hardwerkende eerlijke ondernemer. Nee dat klopt, daar doet de politie niets voor.

Mean Dean | 25-09-13 | 13:30

Uhhuh slim, nu ligt de focus dus daar, zouden ze makkelijk ook ergens anders kunnen toeslaan!? Wie zegt dat die tweet de eerlijke waarheid verteld? Verder vind ik het nogal wat wrang zo na die aanslag in Nairobi. Maar vooral totaal FAAL!! En iedereen die op dat verderfelijke medium twitter een feestje viert n.a.v. die aanslagen, nekschot!

Robertski | 25-09-13 | 13:28

meel=maal

Ommezwaai | 25-09-13 | 13:04

Polipopulisme>> met veel machtsvertoon de bevolking laten willen zien, dat zij de baas zijn op straat.
Gebeurt uitsluitend na een aanslag.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 13:04

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:46
Ik loop al jaren met een kogelwerend vest Kaas.
Simpel en alleen omdat ik nog huurpenningen tegoed had van een soort van haatbaard.
Toen deze meneer in de schuldsanering kwam -na een opzettelijk faillissement- en ik weigerde afstand te doen van mijn duizenden euro's, begon deze haatbaard mij en mijn familie met de dood te bedreigen.
Tot op de dag van vandaag nog steeds.
Politie doet helemeel geen ene reedt en helaas wilde onze Pritt hier verder ook geen aandacht aan besteden, sterker nog, nooit meer wat van Prittje vernomen. Maar inmiddels zit het vest heerlijk hoor!

Ommezwaai | 25-09-13 | 13:04

Volgens mij is dit een tweet geweest van Bakito om te laten zien dat het ook hier kan gebeuren. Dat maakt het volgens haar en de haar bekende tegen elkaar wegstreep/wegkijk redenatie dan minder erg wat er in Kenia is gebeurt.

ja,diedus! | 25-09-13 | 12:59

Moslims voelen aan alsof er vreemde mensen in je huis rondlopen en je er niks van kan zeggen.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:58

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:48 | + 56 -

Minus natuurlijk de waarde in gratis publiciteit die V&D dit oplevert.
want: the only bad publicity is no publicity.
Denk in dat geval dat V&D de dader nog geld schuldig is.

Eric Blair | 25-09-13 | 12:56

Dreigers moorden bijna altijd als ze de kans krijgen.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:53

Als je zegt over een bestuursorgaan/kabinet/Jeugdzorg bom eronder en vlammenwerper erover, is dat dan ook een bedreiging terwijl je het overdrachtelijk bedoeld.

BV Kielhalen die regering is dat strafbaar

Zou je dan niet aangeklaagd kunnen worden poging en voor bereiding tot meervoudige moord?

Serieus ik weet iemand die dit overkomt!!

LostSandWich | 25-09-13 | 12:52

Ontopic: Dreigers moorden niet, en moordenaars/terroristen dreigen niet (of zelden).
deboerenlul | 25-09-13 | 12:10 |

Klopt toch niet helemaal. De taliban dreigt en moord en ook bij huiselijk geweld met dodelijke afloop gaat vaak dreiging vooraf. Recent nog de doodgestoken Zweedse studente en ook Al-Qaeda Al Shabaab hebben vooraf gedreigd met aanslagen in Kenia ter vergelding van inmenging in Somalië.

ukuppes | 25-09-13 | 12:49

Nu voortaan elk twitterbericht serieus nemen politie, anders zouden we denken dat dit populisme is.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:49

Een bloedbad? Hij had het over een bloedpartij. En types die 'gewoon' afkorten met 'gwn' neem je toch nooit serieus. Ik zou het zoeken bij een ontslagen afwassertje.

Rest In Privacy | 25-09-13 | 12:47

Het paard van troje staat al lang binnen, aanslagen zijn nooit meer te voorkomen.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:46

Is gewoon een grapjas.

R0ku | 25-09-13 | 12:41

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:57
Ik denk dat een drama verminderen een heel goed resultaat is, dat mag wel iets kosten. Alleen moeten de kosten natuurlijk wel verhaald worden bij de veroorzakers.

Haatgenerator | 25-09-13 | 12:38

Overheid is kansloos als het gaat om preventie, de daders kunnen overal vandaan komen, dweilen met de kraan open.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:36

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:48
Helemaal mee eens !

Lief meiske | 25-09-13 | 12:36

Kan je nagaan wat voor een dom type.
Want als je het echt wilt uitvoeren ga je ze toch niet waarschuwen?

Lief meiske | 25-09-13 | 12:35

Kansloos....!!

vlaghalfstok | 25-09-13 | 12:34

Als de in beeld zijnde politiemannen incognito, als prive burger aanwezig zouden zijn op een pvv demo, zou er met opgetrokken wenkbrauwen gekeken worden naar hun haardracht, geen. Er zouden dan allerlei vreemde uitspraken gedaan worden.
Kaalkopjes bij de pliessie, tss

hotnot | 25-09-13 | 12:33

Haatgenerator 12:28
Overheid neemt dit niet serieus anders was het swat team wel uitgerukt en niet (alleen) de politie.
Dat je je niet hoeft te identificeren op twitter wist ik ook wel.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:32

Not Muhammad | 25-09-13 | 12:11
Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:13
Het is niet zo simpel, al tap je de hele wereld af. Niemand hoeft zich te authenticeren bij het aanmaken van een twitter accountje. En even kijken wie er een evrbinding had met Twitter op een bepaald tijdstip heeft ook niet veel zin.
Uiteraard vinden ze het 'm wel aan zijn twitter account, maar dat kan best wel 24 tot 48 uur duren (info opvragen aan heel veel partijen die schoorvoetend reageren omdat ze er zelf geen enkel belang bij hebben, tonnen uitgeven aan logging, en niets mee verdienen)

Haatgenerator | 25-09-13 | 12:28

Er was hier iemand in de buurt met een luchtbuks aan het schieten (op kaartjes) in zijn tuin>> binnen no time stonden er twaalf politiewagens met gillende sirenes voor zijn deur.
Nooit doen dus.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:28

De Twitteraar heeft trouwens meerdere tweets geplaatst. Waar blijft het bericht over de ingetrapte slaapkamerdeur van deze ontslagen vakkenvuller?

Petrus de Rewa | 25-09-13 | 12:27

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:18 | + 2 -

Behalve als je nu als zelfmoordterrorist tussen het toegestroomde publiek gaat staan..

lady blabla | 25-09-13 | 12:26

zo ik weet niet wie het was maar iemand van de v&d had echt behoefte aan een snipperdag

TDB | 25-09-13 | 12:25

Iemand verwart VVD en V&D?

Detlev Tarnowitz | 25-09-13 | 12:21

Onmiddelijk verbieden, dat hele twitter!

VanBukkem | 25-09-13 | 12:20

Kortom>> als er veel politie in de buurt is gebeurt er niks, die gasten zijn niet gek.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:18

@ Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:08 | + 0 -
Niks dioen als alternatief, of zenuwachtig door de V&D lopen met getrokken pistool terwijl de winkel open is, is een beter idee?

Trouwens de V&D, je wil er niet dood gevonden worden.

TheseDays00 | 25-09-13 | 12:17

not muhannad 12:11
Sorry, zag jouw reageersel te laat.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:15

Hoe kan het nou dat de overheid alles kan achterhalen behalve een anoniem twitterberichtje?

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:13

Als ik GS mag geloven wordt het hele internet + telefoonverkeer afgetapt alsof het een hobby is. Maar een twitter-account herleiden tot een adres is kennelijk te veel gevraagd. Ergens wringt de schoen.

Not Muhammad | 25-09-13 | 12:11

Komt allemaal door GTA5!

Mike Hawk | 25-09-13 | 12:11

@Haatgenerator . Ik verhaal alleen de schade op de jongere zelf. Hier hebben de ouders niets mee te maken. Een kind ontwikkeld namelijk ook een eigen karakter. En de ouders weten natuurlijk niet wat hij op zijn laptop of telefoon doet. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Jack the Ripper namelijk is geleerd dat hij vrouwen moest vermoorden.
Ontopic: Dreigers moorden niet, en moordenaars/terroristen dreigen niet (of zelden).

deboerenlul | 25-09-13 | 12:10

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:57
Voor per ongeluk schade veroorzaken hoort niet zo'n straf. Bewust daarentegen wel. ik heb geen zin om daarvoor te betalen namelijk.
Ik geef toe dat de politieinzet zwaar overdreven is, alleen de winkel sluiten voor publiek en personeel was ook voldoende geweest. Maar dat levert ook een bijhoorlijke schade op. Je zult maar ondernemer zijn die zijn deuren moet sluiten voor een domme puber met een twitter account.

Haatgenerator | 25-09-13 | 12:10

Kan de politie later weer zeggen dat ze waarschijnlijk / misschien / mogelijk een aanslag hebben voorkomen.
Zonder zelf gevaar te lopen natuurlijk.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:08

@Ales | 25-09-13 | 12:05
Met dit kabinet gebeurt er helemaal NIETS. De twitteraar is op een of andere manier vast ook slachtoffer van iets. Ze vinden wel een reden. Ondertussen mogen wij onze mond houden en lekker belasting blijven betalen.

harry poster | 25-09-13 | 12:07

'Situatie is rustig in #Haarlem. Vanwege nieuwsgierig publiek komt er zo wel een afzetlint rond V&D Grote Houtstraat.'
twitter.com/politieKEN/statuses/38280...
Dan verdien je de Darwinaward.

henriette | 25-09-13 | 12:07

Ik hoor wel steeds een mitrailleur afgaan op dat livestreampje

Ze Bart | 25-09-13 | 12:06

@Haatgenerator | 25-09-13 | 11:53

Ja, nog effe en je gaat beweren dat ze er flitsteams voor hebben moeten laten aanrukken als extra bemanning, en dat ie dus alle gemiste boetes ook mag betalen.

De politie wordt al betaald om de boel in de gaten te houden. Dat ze dan vijf minuten langer op die plek blijven staan zijn geen extra kosten, dat hoort gewoon tot hun takenpakket.

ZKH EénOog | 25-09-13 | 12:06

Je kunt toch als straf de schade verhalen op het kutjochie en zijn familie? Ook als je het geld nevernooitniet meer terug krijgt gewoon die eikel de rest van zijn leven laten bloeden voor de gemaakte kosten / gederfde inkomsten. Verder weet ik het ook niet, dit soort geintjes kun je niet voorkomen.

Ales | 25-09-13 | 12:05

Dit is een voorzorgsmaatregel, preventie en een waarschuwing, (geruststellen?) want in t eggie is de politie kansloos tegen terroristen.
De echte aanslag gebeurt waar geen agent te bekennen valt.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 12:03

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:59 | + 0 -
Dat is wel heel negatief gedacht. De meeste kutpubers )m-v' hebben toch enige hersencellen die ze af en toe gebruiken. Bovendien gaan ouders bij zulke bedragen misschien ook eerder ingrijpen of beter opvoeden.

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 12:01

Typerend voor de samenleving vandaag de dag. We leven in angst voor "terrorisme", en we vinden het prima dat die angst misbruikt wordt door politici om onze vrijheden in te perken en onze privacy te schenden. Toch is een echte aanslag uiteindelijk nooit te voorkomen als een terrorist het ECHT wil. En is het werkelijke aantal slachtoffers van terrorisme zo laag vergeleken met ziekten, natuurrampen, verkeersdoden etc. dat het niet terecht is dat we dit fenomeen zo erg ons dagelijks leven laten beinvloeden.

OpperGek | 25-09-13 | 11:59

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 11:56 | + 0 -
Het kenmerk van iemand die niet goed over zijn daden nadenkt, is dat hij niet goed over zijn daden nadenkt. Ofgewel geen enkele afschrikkende werking, want die vereist dat je over je daden nadenkt.

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:59

En nu allemaal heen en heel verdacht gaan gedragen. Tasjes, rugzakken, petjes en af en toe hakbar proesten.

McNasty Filth | 25-09-13 | 11:59

bottlebaby | 25-09-13 | 11:57 | + 0 -\
Dat is de bijenkorf, baby.

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 11:58

Lauwe worst gehad?

Mark Smith | 25-09-13 | 11:58

Het principe is toch dat je geen zichtbaar gehoor moet geven aan dit soort(mogelijk) terreur? Elke vorm van relfex is een overwinning van de boosdoener. Daarnaast voeden we de angst dan weer door naar het dagelijks leven.

Dude heb je eten | 25-09-13 | 11:58

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:55 | + 0 -
Dan heb je dus misschien een drama weten te verminderen, want doden vallen er dan toch wel. Na honderd keer een belachelijk dure politie-actie op touw te hebben gezet die uiteindelijk nergens op uitgedraaid is, terwijl die agenten ook daadwerkelijk efficiënte dingen hadden kunnen doen, zoals -belastinginkomsten genereren- boeven vangen.

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:57

En dan zijn de Dol Dwaze Dagen nog niets eens van start!

bottlebaby | 25-09-13 | 11:57

@Haatgenerator | 25-09-13 | 11:53 | + 1 -
Als je het zo wilt bezien gaat het al mank. Elke ingezetene betaalt al mee aan het salaris van de agenten.

Daarnaast is het vrij lastig om de schade te bepalen, dit kost ook geld.

Er mag zeker fors gestraft worden, maar als je zo gaat redeneren betaal je ook 4000 euro als je brandalarm per ongeluk af.

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:57

Ik weet weel een paar wijken die meer blauw op straat kunnen gebruiken. Zal ik hier een dreigement plaatsen of werkt dat alleen op twitter?

Getson | 25-09-13 | 11:56

Waar moet ik mijn stoffen lampenkap nu kopen?

de euro middenweg | 25-09-13 | 11:56

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:54 | + 0 -
Werkt misschien wel afschrikwekkender dan 'foei!'wat nu als straf toegepast wordt.

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 11:56

Dit is gisterenavond en vannacht getweet met hashtag "ontslag". Dan is er toch niet zo heel veel tijd voor nodig even het lijstje erbij te pakken met mensen die daar onlangs (gisteren) ontslagen zijn en die even van het mandje te lichten? We zijn nu 12 uur en een heleboel kosten verder...

breakingnews | 25-09-13 | 11:56

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:50
Tuurlijk is dit 99% zeker een kutpuber. Maar je zal maar verantwoordelijk zijn voor het negeren van die ene tweet die wel serieus bleek te zijn (en die zijn er best wel)

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:55

is er trouwens al wat bekend over die moslim mannetjes die in denhaag met die moslim vlag zaten te wapperen. (onder het mom van een voetbal/bbq feestje) en een week later in Kenia mensen met dezelfde vlag in een winkelcentrum al die mensen doodschoot?

Zal me niks verbazen dat dit met elkaar te maken heeft namelijk.

lady blabla | 25-09-13 | 11:55

Dure tweet

Baathaard | 25-09-13 | 11:55

De minst serieuze tweets neem je uiteraard heel serieus...
Serieuze plannen worden ook niet getwitterd, daarom "durven" ze nu wel.
Maar geloof mij, als er werkelijk stront aan de knikker is, blijft de politie aan de kant, na enige uren arriveert het swat team en die mogen het dan opknappen.

Terpen-tijn | 25-09-13 | 11:55

Hoeveel V&D's heeft Haarlem eigenlijk? Is bovenstaande foto bij de bedreigde winkel gemaakt?

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 11:54

Al een update? Het is tenslotte al 11:50 geweest.
Trouwens wel k*t zo vlak voor de lunchpauze. Kan ie niet wachten tot 13:30?

Eigenaar_IJsland | 25-09-13 | 11:54

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:48 | + -2 -
Hartstikke leuk, maar dat gaat natuurlijk nergens meer over. Dan praat je over een boete van 20~50k voor het plaatsen van één tweet. Als het echt een kutjochie is dat gewoon niet goed nagedacht heeft over zijn acties (geen excuus uiteraard, maar zo zijn kutjochies), is een boete van 50k voor één tweet buiten alle proporties. Dan heb je iemand voor z'n leven echt begint al buiten de maatschappij geplaatst, want no way dat je binnen aanzienlijke tijd een schuld van 50k weg gaat werken. Resultaat: iedereen slechter af, want van een kale kip kun je ook niet plukken.

't Is maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt. Je hebt gelijk, maar het werkt gewoon niet.

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:54

Zou je dat echt geinig vinden, Quid?

chroll | 25-09-13 | 11:54

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:49
Hoezo? Het gaat toch alleen om de werkelijk gemaakte kosten? Niks is opgeblazen.

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:53

Die terroristen doen alles voor de 77 maagden in de hema.

Bakito | 25-09-13 | 11:52

'We have nothing to fear but fear itself.' Roosevelt

Simon de Danser | 25-09-13 | 11:52

En dan die foto met twee klanten die achter de politie wachten tot de boel weer open gaat.. Exemplarisch..

Deus Absurdia | 25-09-13 | 11:52

Is dat rode tasje op de achtergrond ook kogelwerend?

bezemkast 1919 | 25-09-13 | 11:50

Uiteraard liever één keer te veel totaalpaniek dan één keer te weinig, maar de risico-analyse mag wel een stukje beter misschien. Wat voor serieuze terrorist verkondigt ruim vooraf "Ik ga hier op deze manier een aanslag plegen!!"?

Het MO van terroristen en aanslagplegers is dat ze terreur willen veroorzaken doordat je nooit weet waar of wanneer ze aanvallen. Dit lijkt meer op de actie van een boos irritant kutjochie met een slechte opvoeding.

Nietvoordekat | 25-09-13 | 11:50

@Haatgenerator | 25-09-13 | 11:48 | + 0 -
Ja, proportionaliteit.

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:49

Ik schreef het net ook al op Pownews, Eigenlijk is dit heel makkelijk. Schades optellen en verhalen op die idioot (en zijn ouders):
- Alle salarissen van de mensen die hun werk niet hebben kunnen doen in het winkelcentrum
- Alle salarissen van de agenten
- Misgelopen omzet
- nog wat extra kosten, voorrijkosten enz..
En dat x 2, want het was met opzet.
Iemand die iets onredelijks vindt in deze maatregel?

Haatgenerator | 25-09-13 | 11:48

*Bier en popcorn pakken doet*

siert de vos | 25-09-13 | 11:47

Lang leven het online winkelen.

Botte Hork | 25-09-13 | 11:47

Is wel ernstig dat ze met kogelvrije vesten lopen, maar Quid lopen ze er ook met kogelwerende vesten?

Kaas de Vies | 25-09-13 | 11:46

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl