
Prachtig initiatief, die participatiesamenleving. Lekker goedkoop voor de overheid, meer verantwoordelijkheid bij de burger. Klinkt als een bazenplan. En een creatieve manier om overheidskosten af te wentelen op burgers, zonder daadwerkelijk in de overheid zelf te hoeven snijden. Slim. De Volkskrant heeft onderzoeksbureau TNS Nipo echter een realiteitscheck laten uitvoeren voor de participatiesamenleving. Onder maar liefst duizend (1000!) personen, dus superbetrouwbaar. Wat blijkt? Een klein deel van arme en passieve Nederlanders is heel slecht in participeren, wil niet participeren en spuugt participeren eigenlijk vooral in de bek. Straatarme, normloze, egoïstische en aartsluie niksnutten, zeg maar. Omdat dit soort participatiehaters meestal allemaal bij elkaar in een kudde flats woont, is de kans groot dat door de plannen van kabinet Rutte deze wijken veranderen in
getto's. Aldus de volkskrant en TNS Nipo. De mensen in deze wijken kunnen namelijk niet zonder hulp van buitenaf, want anders verslonst de wijk, blijft de troep liggen, houdt niemand zich aan de regels en wordt er niet omgekeken naar mensen die extra zorg nodig hebben. De participatiesamenleving versterkt dus de banlieuezering van krachtwijken, die eigenlijk alleen kunnen functioneren als de overheid er voor miljarden aan subsidie, maatregelen en bijstand in pompt. Kortom, krachtwijken en getto's zijn voortaan de schuld van rechts, want die VVD/PvdA-kabinet is nu natuurlijk hyperrechts voor het gemak. Waar we lazen we dat eerder? O ja, in 2010. Op
GeenStijl. Jup, deze ontwikkelingen waren behoorlijk voorspelbaar. Wel tof, dat na decennia lang complete wijken pamperen, knuffelen en financiëren het nu ineens de schuld is van een VVD-kabinet als de mensen in deze wijken geen eigen verantwoordelijkheid meer kunnen nemen. Verrassend!
Reaguursels
Inloggenjoh, ik heb als aparte hobby "behulpzaam zijn"...... dus als ik bij de kassa sta help ik mensen nog wel eens met hun boodschappen op de band leggen. Gewoon, ik sta daar toch dus kan ik net zo goed wat nuttigs doen. Denk je dat iedereen daar blij van wordt??? die kijken je eerst aan "wat moet die goser" of een blik "wat schuilt hierachter"........ mensen zijn helemaal niet gewend meer dat je wat aardigs voor ze doet. Meestal zijn ze positief verrast, maar ik krijg ook wel eens een snauw "moet ik jou zeker ook helpen?"............ hoe wil je dan een participatie samenleving creeeren. We staan te toeteren als een kind zn laatste adem uitblaast. Omdat we allemaal haast hebben en nergens geen tijd meer voor hebben. Allemaal hard voor weinig. Patricipatie maatschappij??? laat me niet lachen. Die partijen kunnen het niet eens met elkaar eens worden. En dan zouden wij dat dus wel moeten doen
Als we in een participatiesamenleving wonen, wanneer mag ik dan stemmen op inhoudelijke zaken?
JSF, Fyra, C2000, OV chip, betuwelijn, in een participatiemaatschappij hadden ze er niet geweest.
D.Turpin | 20-09-13 | 15:17 | + 0 -
Het probleem met solidariteit is dat er altijd mensen zijn die daarin niet meegaan, en dat het dus uiteindelijk de solidairen zijn die opdraaien voor de rest. "The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money". (Margaret Thatcher).
Bah. Ik haat participatie. Wie bepaalt de inhoud van de participatie? De overheid? Mijn buren? Multinationals? Zeg het maar. En gaan we dat afdwingen? Wordt liever gedwongen tot solidariteit dan tot participatie. Dat laatste gaat veel en veel verder.
@M_Bulu | 20-09-13 | 11:26
Volgens mij klopt dat beeld vrij aardig. Viel mij dus op toen ik onlangs het genoegen had tussen een groepje vooral ontvangenden te mogen vertoeven. Aardige mensjes allemaal, de helft eigenlijk door stommigheid in de problemen gekomen (wie van ons niet?) en minder weerbaar : oudere allochtone vrouw, donkere moeder met 3 kinderen die overigens bij haar ouders nog mag wonen (die hielpen elkaar wel), een hele simpele 55+ man, een jongere kerel wiens bedrijf door de overheid om zeep was geholpen (kinderdagverblijf - nee niet die), een bijstandsmoeder die vooral erg goed was in klagen en zeververhalen ophangen. Werkelijk ieder stereotype kwam voorbij en, hoewel begrijpelijk in een hoop gevallen, veelal slachtofferrol waargenomen, veel heel veel slechte keuzes en een maatschappij die jou continue verleidt om rommel te kopen. En dit waren nog de welwillenden, een hoop lui kwamen niet eens opdagen bij de (want daar praten we over) budgetcursus. Ik moet zeggen, onze gemeente werkt gelukkig als een van de weinige wel hard aan actief armoede preventie door voorlichting vooral. Maar te weinig mensen, krijgen er van de gemeente niet extreem veel voor en de cursus zit dus ongeveer vol voor een heel jaar vanwege randgemeentes die ook nog eens mensen naar 013 sturen. Net als met het daklozen verhaal zie je daar ook een overschillige (NIMBY) mentaliteit bij onze lokale bestuurders. Ik heb zo veel verhalen dat ik morgen nog aan het typen ben, eigenlijk wordt ik vooral erg moe van de buitenwereld (buiten mijn bubble/domein) lees Nederland. Ook moet ik oppassen niet de eerste de beste flyerende PvdA-er tegen z'n smoel te rammen, zo'n hekel heb ik aan dat pamperende kudtvolk. Men wordt er alleen maar slechter van, niet zelfstandiger. Uiteraard is liggend_ niet zo dom alles te verbrassen, ik had dus vooral ook geen rechten (wel belastingplichten) dus denk dat ik die cursus gewoon zelf betaald heb (zit iedereen je ook zo aan te kijken van waar heeft die vent het over) maar het is wel zo, had ik nu wel te veel schulden gemaakt en alles opgebrast, dan was het 3 jaartjes onder curatele uitzingen en vrij van alle zorgen/schulden. Nu moet je doorploeteren terwijl anderen de 'get out of jail for free' card krijgen. Life ain't fair: nu weer aan het werk.
Hilarisch. Heb ik al 15 jaar door. Uiteraard is de enige manier om niet alleen deze wijken, maar meteen de hele maatschappelijke zooi recht te houden, het via alle mogelijke bijstand, kanalen en projecten, aangooien van pakken geld tegen de lui waarover het gaat. Indien je dat namelijk niet doet, krijg je een gewelddadige criminaliteit van een dergelijk niveau dat elke normale maatschappelijke werking onmogelijk wordt.
Linksh Nederland na de confronterende voorspelde beelden en keiharde ttoekomstige cijfers!!Neeeeee???!!!Echt?Maar de Moslims zouden integreren hadden ze gezegd en er zouden toch geen Roemenen komen had de predsident gezegd?!Hoezo uw betaalt al jaren geen belasting mnr en mvr Pool?!Ze hebben maar 1 x geprobeerd contact te zoeken maar u snapte het niet en toen ben u op " de stapel" beland,echt?!hele diepe ZUUUUUUCCCHHHTTT...
Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:28 | + 1
Absoluut een feit, maar het gaat om de percentages.
-
Daarbij komt dat wij deze allochtone ellende godbetert het zelf ingevoerd hebben!
Links Nederland vond het immers zo vreselijk "weldenkend" en "intelligent" om grote hoeveelheden laag opgeleide mensen met een volkomen incompatibele levensbeschouwing als stemvee hierheen te halen.
En wee je gebeente als je als Nederlanders hier toen een andere mening over had.
Las gisteren nog dat de inkomstenbelastingen de 50 procent aan gaan tikken, leuk maar niet heus, dus je krijgt er ook nog eens steeds minder voor terug. Het Europese project in volle glorie: strip de rijkere landen en gooi het geld naar het Zuidoosten, zodat allerhande tuig geld krijgt om naar Nederland te komen om stelend en tierend tekeer te gaan in onze straten. Hef het nationale leger zo goed als op en zet er een paar vliegbommen voor in de plaats waarvan je amper nog zelf bepaald hoe ze gebruikt gaan worden. Geef dubbelpaspoortigen alle ruimte om hun eigen taal en cultuur te vestigen en zeg daarbij dat de Nederlander niet bestaat. Wat verwacht je dan ook. Dokken zul je, maar waar wil je überhaupt nog aan participeren dan. Ik zal altijd Nederlander blijven, maar ik ga denk ik maar eens elders wonen als de overheid de eigen bevolking zo blijft schofferen.
@Borrelende Boris | 20-09-13 | 10:46
Niets liever dan dat inderdaad.
Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:39 |
Jouw "conservatief reveille" gaat de komende tijd nog heel groot worden.
SP en PVV zijn beide conservatieve partijen, de eerste links, de tweede eigenlijk ook links, zij het met een veel kritischer "rechtse" houding tegenover de EU en de Islam.
Ook de christelijke partijen zijn natuurlijk redelijk conservatief, alleen zijn die op dit moment een beetje dwalende en wat beroofd van hun zelfvertrouwen.
Progressieve en liberale partijen als de VVD, PvdA en D'66 gaan het de komende jaren heel moeilijk krijgen.
Kansloos, asociaal tuig blijft het en hun wijken verpauperen toch wel. Noem het kansenwijk of banlieue, het verschil is dat een banlieue mij minder geld kost. Handen af van onwelwillenden. Lekker laten rotten in hun eigen smerigheid.
participatie,zelf bedacht door rutten.
je kunt een appel in meerdere stukken snijden
terwijl de lasten verzwaren, worden de parts anders verdeeld,het is de bedoeling dat het klokhuis over blijft voor de bevolking.
het jsf verhaal aangehoord bij p en w
wat heeft deze man een boter op zijn hoofd.
en wat een machtsarrogantie terwijl zowat ieder flink moet inleveren voor groot Europa,wordt er als toetje de aankoop van deze miljarden vliegertjes
gepresenteerd.
de zelfredzaamheid,vroeger was n.l een cristelijk land
allemaal kerkvolk,die elkaar de hand reikten.
nu is het al niet meer bijzonder als je buurman een papua,met een penis koker is,die van het begin gewend is dat er voor hem gezorgd wordt,als cultuur verrijker
we moeten de schatten van onze samenleving in stand houden.
rutten heeft nog een flatje,ik denk een rendez-vous.
misschien kan hij onderdak verlenen aan zo,n cultuurverrijker b.v een paar roma,s
dat scheelt een stuk als er gerenoveerd moet worden,het koper is er binnen de kortste keren uit
@de directeur | 20-09-13 | 10:15
situatie achterover leuner wil bejaarde buurvrouw helpen .
uwv dat mag niet mevrouw u moet beschikbaar zijn voor werk.
Zelfs de moslims op Egyptische tv verklaren ons voor gek
.
www.youtube.com/watch?v=2a45zobzuOo
.
"50 miljoen mossels in Europa en 80% leeft als bedelaar op kosten Europese belastingbetaler"
.
Het wordt nu echt tijd om 'onze eigen' multiculti politieke klasse in de Honecker/Jaruzelski/Ceaucescu mode te parkeren. Europa voor de Europeanen.
het verzet tegen ' gated communities ' zal ook wel opgegeven worden .. ergens moeten die VVD / PvdA bestuurders toch veilig kunnen wonen, ver van het woeste plebs.
@Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:39 | + 0 -
In jouw redenering is links gepamper dus gewoon onverenigbaar met individuele vrijheid: de verzorgingsstaat ontneemt mensen de impuls zich individueel te ontwikkelen, en omgekeerd is individuele vrijheid niet besteed aan mensen die gewend zijn dat er voor ze gezorgd wordt - behandel iemand als een kind, en diegene gedraagt zich als een kind.
Dus ofwel, we zorgen voor mensen van de wieg tot het graf, maar ontwikkelen daarbij een stevig staatsapparaat dat ze - bij gebrek aan kerk, politie en baas - in het gareel houdt. Of we bouwen de verzorgingsstaat af en vertrouwen op het vermogen van mensen tot controle over het eigen leven en de eigen leefomgeving.
Een derde oplossing is dat we niemand laten creperen, maar daar geen recht van maken: een sociaal vangnet dat er wel hangt maar dat je niet kan zien, en dat je zo snel mogelijk weer omhoog stuwt. Een soort onzichtbare trampoline.
Een conservatief reveille, als ik al weet wat dat betekent, komt eigenlijk neer op inzet van het staatsapparaat voor het kweken van individuele vrijheid. Dat is precies het soort contradictie dat ons nu al zo'n kwart eeuw opbreekt.
Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:26 |
Ik ben het ook heel erg met je eens hoor!
Dat liberale model werkt niet omdat de meeste mensen nou eenmaal orde, tucht, leiding en initiatief van anderen nodig hebben. Ook goedwillende mensen die graag en hard willen werken. Is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.
De verzorgingsstaat is wat mij betreft nog steeds een tamelijk succesvol concept, het werkt bijvoorbeeld in Denemarken nog steeds redelijk goed.
Maar je hebt inderdaad stevige mannen en vrouwen - bijvoorbeeld een Dalrymple - nodig die de grenzen van die verzorgingsstaat bewaken. Zowel letterlijk als figuurlijk.
Onze extreem hoge belastingdruk werd altijd gerechtvaardigd door het hoge niveau van onze voorzieningen, de verzorgingsmaatschappij.
Als tegenovergestelde kun jij kijken naar de Amerikaanse maatschappij: ieder voor zich. Maar daar is de belastingdruk dan ook veel lager. Daardoor houd je zelf geld over om al dan niet in zorgvoorzieningen te steken.
Dat hebben wij niet meer: ons geld zit in deze overheid.
Ik participeer me straks suf met 60% belasting
Ik ben er van overtuigd dat het allemaal een vervelend bijeffekt is van de sociale revolutie die in de jaren 60 is ingezet. Alles wat naar autoriteit, gezag, orde en religie rook moest overboord. Dat is ongetwijfeld nodig geweest en heeft ook fantastische dingen opgeleverd, maar heeft er ook voor gezorgd dat er condities zijn onstaan waardoor hele groepen volstrekt stuurloos zijn geworden en in staat zijn om generaties als parasiet te leven. Werden die vroeger door kerk, politie en baas in het gareel gehouden, zo kregen ze nu alle vrijheid om te doen en vooral te laten waar ze zin in hadden. Dat is te verklaren door links gepamper maar ook door het liberale streven naar individuele vrijheid. De werkelijkheid is dat beide voor grote groepen in onze maatschappij fataal is omdat ze het eenvoudigweg niet aan kunnen. Dàt is mijn conservatief reveille.
Te eenzijdig. Er zijn ook hele volksstammen autochtonen die er een volstrekt parasiterende levensstijl op na houden.
Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:28 | + 1
.
Dat klopt. Maar als ik om mij heen kijk zijn bij de allochtonen procentueel toch echt meer parasieten. Vind ik niet zo gek, het merendeel van deze bevolkingsgroep (niet iedereen, maar wel het merendeel) heeft niets met dit land. Ze komen vaak alleen maar halen.
whatsinaname | 20-09-13 | 10:16 | + 10
Ja, dat zei jij ook!
Als we alles weer zelf moeten doen, mag dan dat geld daarvoor dan svp ook weer terug?
Of houdt de overheid dat mooi zelf?
De slechtst presterende groepen zijn die groepen die al sinds jaar en dag door de overheid worden overspoeld met uw en mijn belastingcenten. Miljarden zijn er in de armoede industrie gepompt, niet alleen in Nederland maar bijvoorbeeld ook in de VS, om armoede tegen te gaan. Resultaat: de armen zijn nog steeds even arm en goh wat vreemd, dezelfde groepen die door de overheid zijn ontheven van hun burgertaak om te participeren liggen nog steeds op hun gat. De groepen die hard werken en het voor zichzelf regelen, die niet steunen op de overheid, zijn het meest succesvol. De Aziaten bovenaan, gevolgd door de blanken. Onderaan bungelen de zwarten. Gepamperd door de overheid, dé manier om niks van jezelf te maken. Overal ter wereld zien we hetzelfde. Hoe groter de overheid, hoe groter de afhankelijkheid van een staatsapparaat, hoe lamlendiger de bevolking en hoe slechter de economie. En dan durft zo'n banklulletje als Bos te beweren dat het zoveel beter kan met een grotere overheid en minder participerende burgers. Zal wel weer naar voren geschoven worden om de PVDA te redden, het aantal van de staatsruif vretende losers in Nederland is inmiddels groot genoeg om van elke verkiezing een PVDA-feestje te maken.
@Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:23 | + 0
Ik zit je te plussen hoor. Maar ik heb maar één plusje weg te geven per reactie. Helaas.
Moi2 | 20-09-13 | 11:21
Te eenzijdig. Er zijn ook hele volksstammen autochtonen die er een volstrekt parasiterende levensstijl op na houden.
Datzegiktoch | 20-09-13 | 11:22
Absoluut. Eensch. (Links)pamperen heeft geleid tot apathie en asocialiteit. Maar gaat het liberale "zelf doen", zonder de door mij voorgestelde dwang, orde en tucht, dan wel leiden tot buurtbewoners die aktief participeren nadat ze er al generaties een volstrekt parasiterende mentaliteit en levensstijl op na houden ?
Arme Nederlanders willen vooral 'participatie' ontvangen en zeker geen 'participatie' geven. Jarenlange PvdA-indoctrinatie over hoe zielig ze zijn, hoe slecht de 'rijke' Nederlanders het met ze voor hebben en hoe hard ze benadeeld en gediscrimineerd worden is hier debet aan.
Minkudo's interesseren mijn geen reedt maar vertel mij dan maar welke liberale "oplossingen" dan wel werken. Van linkse oplossingen weten we inmiddels wel dat die tot het rijk van de fantasie behoren. Minkudo's geven is wel erg makkelijk. Kom maar op dan ... ik hoor ze graag ...
Bigi Bana Boy | 20-09-13 | 11:16 |
Het is met name het gepamper wat voor deze grote mislukking heeft gezorgd. Als men nooit gewend was geraakt aan het feit dat anderen de zaakjes voor ze oplossen dan wordt je wel gedwongen om van je reet te komen. Daar waar iemand dat fysiek niet aankan moet hulp zijn maar voor het gros die gezond is blijft wat mij betreft het credo: sta op en doe wat!
Heel langzaam maar zeker komt men er achter welke ramp multiculti veroorzaakt heeft.
Het gaat er helemaal niet meer om of wijken "getto's" worden maar over het feit dat Nederlandse wijken veranderen in islamitische derde-wereld steden.
Ik betaal graag belasting en premies als ik er ook iets voor terug krijg. Helaas is dat niet zo. We worden besodemieterd waar we bij staan.
Het is alsof ik bij de bakker sta en 10 euro moet betalen voor een brood omdat de bakker aan de achterkant van zijn winkel de broden uit kan delen aan lieden die er niets voor hoeven te doen.
Als de bakker niet wil of kan controleren of die mensen aan de achterkant een moreel recht hebben op gratis brood dan staan er binnen de kortste keer meer mensen aan de achterkant dan dat er betalen aan de voorkant. Zo simpel is dat.
Tommygunner | 20-09-13 | 11:09 | + 0
Zolang jij zelf alleen maar geld overmaakt maar verder geen invloed hebt op wat ermee gedaan wordt dan ben je wat mij betreft idd een slaaf. Je maakt toch ook geen geld over aan bijv. KPN om vervolgens maar af te wachten wat ze je er voor gaan geven? Dan ben je wat mij betreft de slaaf van de ander zijn keuze. Maar goed het is dan wel fijn dat je het vingertje kan wijzen zonder verantwoording te nemen...
Persoonlijke vrijheid is leuk voor diegenen die het ontwikkelingsniveau en de zelfbeheersing hebben om daar mee om te kunnen gaan. Voor grote groepen in de maatschappij is de links/liberale kruistocht tegen orde en gezag die sinds de jaren 60 is ingezet fataal geweest. Juist het hebben van ongebreidelde vrijheid heeft tot de enorme zooi geleid waar we nu met zijn allen inzitten. Maar men wil het gewoon niet in zien. Zit dan ook maar op de blaren wat mij betreft. Ik kijk met leedvermaak toe hoe dit land worstelt met halfzachte "maatregelen" om dit soort wijken met bewoners weer aan de maatschappij deel te laten nemen. Het is allemaal tot mislukken gedoemd, de linkse obsessie met maakbaarheid en de liberale obsessie met het persoonlijk initiatief. Kijk om je heen op straat... Hoeveel bewijs willen jullie nog hebben voor jullie ogen een keer open gaan ?
1000 personen?
Ow...
Dus dat onderzoek weerspiegelt de mening van eh ... 1 op de zes-tien-duizend-zeven-honderd-negen-en-negentig-komma-drie-honderd-drie-en-zeventig mensen.
( = 1/16.799,373)
( = 0.00595260311 %)
Maar liefst!
Wat een pruts-onderzoek.
Is al lang bekend: degenen met tijd zat doen geen ruk aan/voor hun omgeving zoals bijvoorbeeld vrijwilligerswerk of mantelzorg. Degenen met werk, doen ondanks aan hun gebrek aan tijd, veel meer voor anderen.
@Datzegiktoch | 20-09-13 | 11:00
Dan zou je slaaf zijn van iedereen waar je een dienst af neemt.
Ik wil niet schoffelen, dus betaal ik belasting om te zorgen dat een paar van die halve tammen het doen.
Zij hebben dan werk i.p.v. een uitkering en ik hoef niet te schoffelen. Als we het in de vorm van een participatiemaatschappij gaan gieten dan sta ik dus te schoffelen omdat de overheid dit niet regelt en zitten zij weer thuis te GTA5-en op mijn kosten. Want een echte baan zit er niet in voor ze en de overheid blijft ondanks alles van de uitkeringen af.
Lasten telkens weer verzwaren en dan zeggen dat je als burger zelf meer moet gaan doen. Ik ben wel goed, maar ik ben niet gek.
De traditionele linkse oplossing : geld en hulpverlening in zo'n wijk pompen. De liberale oplossing : inzetten op zelfredzaamheid van de bewoners. De juiste oplossing : vol inzetten op dwang, volgens Dalrympliaans recept. De eerste "oplossingen" werken namelijk niet. Beide gaan uit van de heilig verklaarde persoonlijke vrijheid van mensen. Die vrijheid staat centraal in de socialistische en liberale leer, terwijl voor mij zonneklaar is dat grote groepen mensen die vrijheid eenvoudigweg niet aan kunnen. Voor die groep is orde en gezag noodzakelijk. Maar we willen er niet aan hé ? Want betuttelen mag niet hé? Wat dat betreft denken jullie precies zo als jullie linkse tegenhangers. Vertel mij dan maar wat dan wel werkt als jullie persé niet aan het conservatieve autoritaire model volgen Dalrymple willen.
Belastingen gaan NOOIT omlaag, die gaan alleen maar omhoog. Tegelijk valt het vangnet weg voor als je arbeidsongeschikt wordt of je baan kwijtraakt.
Participatiesamenleving komt erop neer dat je, als je in de problemen komt, het zelf maar moet uitzoeken. Je kunt compleet de schurft krijgen in zo'n samenleving en je redt jezelf maar of gewoon niet.
.
Je zieke moeder mag je zelf verzorgen zonder hulp van thuiszorg en gecombineerd met een fulltime baan om je hoofd boven water te houden, lukt dat dus helemaal niet.
Weet waar je voor kiest als je de participatiesamenleving ideaal vindt.
Hans Hillen | 20-09-13 | 10:53 | + 0
Die bovenmodale mensen die jij noemt vallen bij mij ook onder de noemer yup. Dus we praten over hetzelfde.
Tommygunner | 20-09-13 | 10:50 | + 0
Dus via belastingen maakt de overheid van jou een slaaf. Zolang je het betaald laat je hun de zaakjes regelen. Dat is nu precies wat ze willen. Sta op en vecht voor je bestaan ipv passief blijven hopen dat hetgeen wat je graag wil gaat gebeuren. je zult versteld staan wat je invloed kan zijn. Zo krijgen wij publiek geld vrij voor zaken in de wijk waarvan wij willen dat het daar aan besteed wordt. Waarom? Omdat wij kunnen stellen dat de gemeente op bepaalde zaken bespaard ivm andere wijken. Het is soms een lastig proces maar met veel duw en trekwerk kom je er wel. We staan niet te ploeteren om de begroting van de gemeente sluitend te krijgen, we staan te ploeteren omdat we graag verandering zien in de dingen die de wijk anders wil zien.
VVD beperkt voorzieningen, PvdA verzwaart lasten - het is allebei belastingverhoging.
Zo lang je je druk maakt over de vraag of die lul in je aars nou links- of rechtsdragend is, blijft-ie sowieso zitten. Of in dit geval, blijven ze allebei zitten.
Participatie-samenleving.Een mooier maar nietszeggender vertaling van de overlevingsmaatschappij.Al zo oud als de mensheid en al verwoordt door Boeddha en Christendom: "Het leven is leed" en dat je het maar weet.
De participatiesamenleving is niks anders dan dat de mensen die zichzelf kunnen bedruipen en een normale normen-en-waarden-set hebben alles zelf moeten doen/betalen en dat al hun belastinggeld naar de inwoners van de kansenwijken gaat. Het klinkt allemaal leuk, maar de middenklasse en hogere inkomens zullen 2 keer zo hard geraakt worden.
Dus binnenkort moet ik zelf de stoep vegen, En ik moet de gemeentelijke reinigingsdienst betalen zodat zij de stoep in de kansenwijk kunnen vegen.
Overigens vind ik het absurd dat in Nederland zeer hoge belastingdruk moet samengaan met een participatiesamenleving. Participatie? Prima! Maar dan wel minder belasting.
@Johnny Quid
Apostrofje mag weg. Cafés, clichés, banlieues.
@Datzegiktoch | 20-09-13 | 10:47 | + -1
Dat is ook wat ik in mijn buurt zie. Juist de bovenmodale D'66 en GroenLinks types (en de PvdA'ers) doen geen moer en zijn ook niet bereid om iets te doen, want 'druk, druk, druk' - met zichzelf. Ze willen wel voor van alles en nog wat een commissie starten, dat wel. Daar komt dan vervolgens niets uit, behalve af en toe een borrel.
de participatiesamenleving, de Nederlander betaalt alsof hij in een verzorgingsstaat naar Scandinavisch model leeft, alleen dan zonder verzorgingsstaat.'
- www.vrijspreker.nl/wp/2013/09/ze-plund...
Komkom, niet zo negatief.
Gewoon even lateraal denken.
Sponsor voor de wijk zoeken, kan die meteen zijn product leveren en z'n naam aan het hele project verbinden. Noemen we zo'n wijk een Herashood.
Iedereen blij.
@Datzegiktoch | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Nee, die moeten NU omlaag. ik ken ze langer dan vandaag in Den Haag. Laat de burger dan eerst voelen welke financiële voordelen een participatiemaatschappij heeft, als je als kabinet zo zeker van je zaak bent.
ole guapa | 20-09-13 | 10:41 |
Heras, was dat niet die grieks mythologische uitvinder van spiraaltjes voor extreem grote vrouwen?;-)
Tietmier | 20-09-13 | 10:40 | + 1
Komt mij bekend voor. Het is de gematigde middenklasse die vaak iets wil doen. Wij kennen een gemêleerde bevolking in onze wijk en het zijn inderdaad de yuppen met hippe brillen en de tokkies die geen reet uitvoeren. De tokkies zijn te lui en de yuppen willen niet geassocieerd worden met de plebs en zijn vooral bezig met zichzelf.
Che_cuevara | 20-09-13 | 10:15
Parsons | 20-09-13 | 10:17
Linken naar de Telegraaf.
De Godwin voorbij.
Von_Rompuy | 20-09-13 | 10:44 | + 0 -
En ze te vervangen door dezelfde pluche klevers die ook wel eens willen participeren? Ik begin steeds meer een voorstander te worden van een zakenkabinet i.p.v. allerlei ideologische prietpraat figuren.
@Borrelende Boris | 20-09-13 | 10:16
We kunnen ook participeren door de over-ijverige participatie-politici die deze onzin verzinnen eens Den Haag uit te bitch-slappen.
Het zijn al ghetto's en dat zijn het altijd al geweest.
Datzegiktoch | 20-09-13 | 10:36 | 0
Samen zijn we sterk toch?
De oplossing voor het politieke probleem zit idd in participatie, ookal bedoelen ze in den haag iets anders.
Nee... geheel onsarcastisch zeg ik:
Beste landgenoten, participeert allen,
dan zullen ze veel sneller vallen.
De oplossing ligt voor de hand; ghetto's als magneet voor luiwammesen, daarna hek eromheen en gecontroleerd laten uitbranden. Dat noemen we de Heras-aanpak, zouden ze ook rondom het hele Midden Oosten moeten doen.
Uit het onderzoek van TNS Nipo blijkt dat zowel tokkies als yuppen geen zin hebben om te participeren. Interessant.
Tommygunner | 20-09-13 | 10:37 | + 0
Dat zeg ik, als je niet vrijwillig mee wil doen aan het mooi houden van je wijk moet je accepteren dat je in de troep leeft. Maar over de belastingen heb je gelik. Die kunnen ruimschoots omlaag zodra de participatiemaatschappij een feit is.
Als het aan onze nieuwe cultuurverrijkers gaat is hun leider duidelijk:
Premier Victor Ponta on Thursday assured his Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan of Romania's 'absolute and unconditional' obedience for the process of Turkey's integration into the EU.
*Participerenijsjes in vriezer zet*
Als zij het fijn vinden om in die puinhoop te leven, laat ze dan. Waar bemoeit iedereen zich in hemelnaam mee? In geval van nood zet je er een betonnen schutting voor. In grote delen van de wereld is dat een goed werkende oplossing.
FinFucker | 20-09-13 | 10:31 | + 0 -
U gelooft werkelijk dat als men uitkeringen stopt, de mensen gaan werken in kassen? Als dat gebeurt, dan zullen particuliere beveiligingsbedrijven het nog heel druk gaan krijgen. De trieste waarheid.
@Datzegiktoch | 20-09-13 | 10:25
Ben ik voorstander van, maar dan is het VRIJWILLIG. Ik bepaal zelf wel of ik een plantsoen schoon wil maken. En zolang ik nog steeds kruiwagens vol belasting betaal, zie ik niet in waarom ik nog zaken erbij zou moeten doen, verplicht.
Hoe het nu gaat lopen is dat de bekende groep handophouders/zieligerds weer af gaat zitten wachten en de uiteindelijke troep weer opgeruimd zal worden door de belastingbetaler.
@Datzegiktoch | 20-09-13 | 10:25
Ben ik voorstander van, maar dan is het VRIJWILLIG. Ik bepaal zelf wel of ik een plantsoen schoon wil maken. En zolang ik nog steeds kruiwagens vol belasting betaal, zie ik niet in waarom ik nog zaken erbij zou moeten doen, verplicht.
Hoe het nu gaat lopen is dat de bekende groep handophouders/zieligerds weer af gaat zitten wachten en de uiteindelijke troep weer opgeruimd zal worden door de belastingbetaler.
@Datzegiktoch | 20-09-13 | 10:25
Ben ik voorstander van, maar dan is het VRIJWILLIG. Ik bepaal zelf wel of ik een plantsoen schoon wil maken. En zolang ik nog steeds kruiwagens vol belasting betaal, zie ik niet in waarom ik nog zaken erbij zou moeten doen, verplicht.
Hoe het nu gaat lopen is dat de bekende groep handophouders/zieligerds weer af gaat zitten wachten en de uiteindelijke troep weer opgeruimd zal worden door de belastingbetaler.
amin | 20-09-13 | 10:33 | + 0
Als je dit niet sarcastisch bedoelt zeg ik, amen!
Nivelleermarionet | 20-09-13 | 10:27 | + -1
Volgens mij heb je volledig zelf in de hand wat je voor een ander doet. Ik participeer (zo moet je dat dan noemen vanaf nu..) al jaren. Ik bied al jaren hulp en heb nooit ervaren dat iemand gelijk alles van mij wil. Sterker nog men bewijst mij vaak genoeg een wederdienst. Mijn doelstelling is om de overheid zoveel mogelijk uit mijn leven te houden. Zo ook in mijn buurt. Ik hoef niet een gemeente pief in mijn wijk te hebben die zoete broodjes bakt maar ondertussen veel betaald krijgt voor niks. Ik zeg het wel vaker; heb je geen vertrouwen in de plucheplakker en hun apparaat neem dan het heft in eigen handen en zorg dat ze zo min mogelijk toegang tot je leven hebben.
Wel eerlijk blijven Quid, het gs stuk uit 2010 berustte op een artikel uit Elsevier
Participatie, hoe mooi is dat?
Als iedereen mee participeert zijn we zo van deze overheid af.
Kom op mensuh laat je stem horen.
Participeert allen!
Het idee van een "participatiesamenleving" stuit hem echter het meest tegen de borst. De PvdA zou nooit aan zoiets meewerken: indien dit wel zo is, zou er sprake zijn van een "ideologische revolutie" binnen de partij. "Geen visie meer op de overheid die er ook voor de middenklasse is, een overheid die verbindt omdat iedereen er aan mee betaalt en iedereen er van mee geniet. In plaats daarvan een overheid louter voor de allerzwaksten.
- Wouter Bos
Ik had eigenlijk een reaktie van hoofdnivellering PvdA Hans Spekman verwacht .. maar die is nog niet teruggekomen van het zomer reces, en ook DWDD tafelheer en PvdA duider Felix Rottenberg is onzichtbaar.
Deze maatschappij kan ook heel goed zonder dat volk wat in die kudde flats woont. Niks doen maar wel verwachten dat de overheid ze helpt ,met van alles en nog wat van het geld dat de werkende burger ophoest. Wordt tijd voor een lik op stuk beleid. Morgen werken in de kassen, zoniet dan wordt morgen de uitkering gestopt. Zoek het maar uit! Bevalt het niet dan betaald de overheid het treinkaartje tot aan de grens. Doei!
-weggejorist-
Lieve burges, elke mongool weet dat ...
@Pa Cartwright 10:21
Jahaa Pa. Heb haar net een paar dagen, ze is net 9 weken én ik haal haar uit de bench om naar de tuin te gaan en voor ik het wist lang er een tropische verrassing op het laminaat en als toetje rende ze naar haar kussen om het daar nog eventjes dunnetjes over te doen. En dun was het. Gelukkig heb ik van de buurvrouw enkele boeken van Martin Gaus gehad - dat overkomt me niet meer, tenzij ik aan het vertalen ben natuurlijk. Haha.
Het probleem met hulpbehoevende buren is dat ze aan je gaan kleven als wespen. Ze gaan steeds meer beslag op je leggen. Je hebt op den duur geen eigen leven meer. En het rugzakje met geld voor mantelzorgers krijg je niet want a) dat verdwijnt in de zakken van ambtenaren en b) een buurvrouw is geen familie en dus ben je geen mantelzorger. Participatie is een utopie van wereldvreemde politici die zelf nooit geparticipeerd hebben. Aan iedereen die wil participeren adviseer ik om dat alleen voor echtgenote/echtgenoot, eigen kinderen en ouders te doen, en niet voor buren. Want je krijgt er spijt van.
Is getekend, E. R. Varingsdeskundige.
Participatiesamenleven betekent ook dat de belastingen drastisch omlaag kunnen. Immers, waarom betalen voor iets wat je niet zult ontvangen.
Tommygunner | 20-09-13 | 10:19 | + 0
Als je niet voor je eigen wijk wil zorgen dan moet je ook accepteren dat je tussen de troep leeft. Wij organiseren eens in de zoveel tijd met de buren een dag dat we de troep opruimen en het groen bijwerken. Zorgt naast een fijne buurt ook nog eens voor wat sociale contacten en men komt nog eens buiten. Daar zitten talloze 2 verdieners tussen die ook een drukke baan hebben. Het is een kwestie waar je tijd voor wil vrij maken.
Waarom zou je ook al die toeslagen nodig hebben? Leef al jaren zonder. Geen zorgtoeslag of kindgebonden budget of koopsubsidie. Krijg alleen kinderbijslag en verder werken mijn vriendin en ik gewoon. En guess what? Kan er prima van rond komen. Wij hebben geen overheidsgeld nodig om te kunnen leven.
Ik zie steeds een verschrijffout.
Het is verkrachtwijken toch?
Krachtwijkbanlieuezering. Even onthouden voor de volgende keer dat we galgje spelen.
In Marokko zorgen armen welvoor elkaar, waarom hier dan niet? Hebben we soms de verkeerde Marokkanen hier naartoe gehaald of hebben we verzuimd hen een schop onder hun kont te geven?
Met de participatiemaatschappij terug naar de socialistische roots kortom de kanslozen, als het niet zow verrekte cynisch was zouden we er van kunnen denken, met dit opzetje zijn ze hun toekomstig electoraat aan het veilig stellen tog!
Che_cuevara | 20-09-13 | 10:21 | + 0 -
De zorgverzekeraars verdienen weinig aan een basisverzekering. Ze moeten het vooral hebben van de aanvullende verzekeringen. Steeds meer mensen schrappen de aanvullende verzekering om geld te besparen. Mag jij 3x raden wat de verzekeraars gaan doen met de basispremie? Juist ja.
Doet me denken aan een filmpje van een paar weken geleden op Pownews.
Ging over Roma die door van der Laan een ander onderkomen kregen.
Gratis huisvesting, gratis geld voor eten, roken, tattoo's, gouden tanden, noem maar op.
Nog nooit één dag in hun leven officieel gewerkt en heel hun leven alles gratis gehad.
En maar kankeren en schelden alsof van der Laan Hitler was en zij de joden die vergast werden.
De realiteitszin van een schaamluis, echt lager kan niet. En ook absoluut niet meer te redden, no way.
En die mensen die gewend zijn dat alles naar ze gebracht wordt, en daarbij nog alles pakken waar ze menen recht op te hebben, die moeten gaan participeren?
Die kans is net zo groot als dat je drie keer de staatsloterij achter elkaar wint.
En door al het gevogel in die wijken dijen deze geheid uit. Het kweekt daar nog sneller dan schimmels en gisten in Louis Pasteur's kweekkamer.
@ Ashtrey | 20-09-13 | 10:13
Wel eens overwogen het diertje even uit te laten?
@Parsons | 20-09-13 | 10:17
Is alleen meer winst voor de zorgverzekeraars.
Daar zullen wij weinig van merken.
Oh ja, ik hoorde wel dat de premie volgend jaar omlaag kan.
Wel 2 hele euro's per maand. Daar word ik nou vrolijk van. NOT.
Alle grote Nederlandse steden zijn in principe toch al verloren (op een paar witte wijken na). Nu gaat de afbraak alleen iets sneller.
Alle grote Nederlandse steden zijn in principe toch al verloren (op een paar witte wijken na). Nu gaat de afbraak alleen iets sneller.
We hebben die mensen jarenlang afgekocht in ruil dat het gepeupel zich rustig hield en normden het een verrijking van de sanenleving en die mensen hadden we immers nodig. En nu is het geld op. 3x raden wat er gebeurt als het gepeupel daar achter komt.
Als ik de teksten van Amerikaanse negerts moet geloven dan is het prima toefen in een getto. Ze praten er graag over en willen altijd weer terugkeren in de hoooooood. Voor iedereen die niet wil participeren krijgen we nu een speciale plek in de stad. Mooi bij elkaar zodat ze makkelijk te vinden zijn en de bende zich ophoopt bij de mensen die er toch geen fuck om geven. Die mensen die er niet willen wonen kunnen dat voorkomen of kunnen eruit komen wanneer ze hard werken. Ik zeg, lekker houden zo!
Het "systeem" creeert het freerider probleem toch echt zelf.
@LangeTijdGeleden | 20-09-13 | 10:13
Grappig dat Geert toen was "weggelopen" en als de zwarte schaap werd neergezet door zittend pluche. Nu weet langzamerhand toch wel iedereen waarom?
De participatiemaatschappij zorgt inderdaad voor ghetto's. Daarbij zullen steeds meer betaalde functies verdwijnen omdat hier vrijwilligers voor zijn. Een participatiemaatschappij sloopt de welvaart en daarmee NL.
Een beetje mantelzorg hier en daar is prima, maar je kan niet verwachten dat iemand naast een fulltimebaan ook nog het onkruid gaat wieden in de gemeenteplantsoenen.
Uiteindelijk is het systeem wat we altijd hadden een soort beveiliging voor tokkies en ander volk dat niet mee wil draaien in de samenleving. Uiteindelijk belanden deze werkzaamheden weer allemaal bij de hardwerkende en goedwillende Nederlander.
@Che_cuevara | 20-09-13 | 10:15
Ja, en zorgkosten gaan omlaag.
www.telegraaf.nl/binnenland/21906586/_...
Muhwahaha.
Als het effect is dat het rotte en rottende, dus het parasiterende, deel van de samenleving dan inderdaad samenschoolt in centrale delen, als in: dat ze netjes bij elkaar zitten, dan kan ik niet zeggen dat ik daar bezwaar tegen heb. Als ze dan ook netjes daar blijven dan houden we toch nog een klein stukje wel fris nederland over.
De participatiesamenleving bestaat sinds lang in die delen van het land waar men aan naoberschap doet. Wat dat betreft is het back to basics. Wat mij aan dit nieuwe begrip niet bevalt is dat de burger zich meer om zijn/haar medeburger mag gaan bekommeren, maar levert dat een verlaging van de lasten op? Welnee, je mag nog steeds, en steeds meer, premie gaan betalen voor zorg die je zelf moet leveren. En dat vind ik voor mezelf een goede reden om er niet aan mee te willen doen.
En de eerste participatie-coach die mij komt vertellen wat ik wel en niet moet doen in mijn wijk, krijgt een dreun voor z'n harses.
We betalen hier gewoon voor hoor. We hebben hier ook al zoveel voor betaald. Als je ziet hoeveel belasting (en belasting over belastingen) wordt geheven en dan geen prikstokmeneer kunnen betalen hiervan? Dus we betalen gemeente reinigingbelasting en mogen alsnog de troep zelf opruimen? Dan wil ik ook m'n poen terug!
Participatiesamenleving, dat is een pleonasme, doublespeak en newspeak in één woord. Knap hoor.
@Van Urk | 20-09-13 | 10:12
Muur om Urk?
De achteroverleuners moet je keihard raken in hun portemonnee en sowieso verplichtingen opleggen ipv ze de kont nadragen en nakoming eisen! Achteroverleuners zijn evenzo het gif voor onze maatschappij als die meute kut marokkanen die overigens oververtegenwoordigd zijn in die groep achteroverleuners maar dat terzijde. En als ze niet willen, laat ze dan maar wegrotten in hun eigen habitat, we verliezen daar niets maar dan ook helemaal niets aan!
@doskabouter | 20-09-13 | 10:10
Tuurlijk, de belastingen gaan omlaag.
Naar ongeveer 60%.
www.telegraaf.nl/overgeld/belastingen/...
Waar blijven die stadsmariniers die ons in 2010 zijn beloofd?
voor 1 JSF kan je een complete banlieu opnieuw inrichten met checkpoints en participatieambtenaren.
De logica is sowieso ver te zoeken. We moeten meer betalen, we krijgen minder inkomsten, moeten meer werken om rond te kunnen komen en daarnaast ook nog eens meer "participeren".... hmmm.
Participatiesamenleving is niets meer en niets minder dan een forse bezuiniging op de verzorgingsstaat. Ze konden het Wim-Lex niet aandoen door hem te laten zeggen: "Er is geen geld, dus zoek het lekker zelf uit".
Maar het boren van de Noord-Zuidlijn metrotunnels is WEL gelukt! youtu.be/csOeBhOm5Z0
necrosis | 20-09-13 | 10:09 | + 0 -
Voordat Geenstijl zo'n redacteur aanneemt, zou er een antecedentenonderzoek moeten plaatsvinden.
nl.wikipedia.org/wiki/Antecedent_(taal...)
Nou mijn pup Daenerys scheet vanochtend het hele huis onder, participoeperen.
Zolang de VVD blijft bukken voor de plannetjes van het PvdA, terwijl de VVD de Minister President levert (en een paar incapable ministers er omheen) kan de PvdA alles té makkelijk afschuiven op de VVD.
Net als de tijd dat Greet uit het kabinet stapte. De VVD en CDA probeerden bij de katshuis besprekingen plannen door te voeren om Nederland kapot te maken (zelfde plannen als wat er nu dus gebeurt), Greet was daar fel op tegen, VVD en CDA hielden stand en gaven 'af en toe' een piepklein nutteloos plannetje toe voor de PVV.
Greet kon niets anders doen om uit te stappen. De reactie van VVD en CDA? "Doordat PVV er uit is gestapt gaat Nederland nu kapot en moeten we de belastingen verhogen, lastenverzwaren, etc" en de media nam het over als een stel bijen op honing. Gelukkig denkt een derde van Nederland nu anders over wat er toen gebeurde.
Participeren is dus eigenlijk synoniem met Voggelaren?
Ik pleit ook al jaren voor banlieue's, muur om Den Haag. Muur om Friesland. Muur om Limburg.
De participatiesamenleving wordt een even daverend succes als de multicuturele samenleving.
participeren? LOL.. 0-1 voor zittend pluche. Zorg er maar eerst eens voor dat: De nieuwe Nederlanders eens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten om maar met de deur in huis te vallen. Zeker flatbewoners, daar woont al bijna geen Hollander meer in!
Betrouwbaarheidsinterval Quid.
En mij werd steeds maar wijsgemaakt dat er in die getto's veel meer respect was voor hun ouderen en meer sociale controle. Overgrootouders en grootouders worden toch in huis opgenomen in die getto's??? Ik ben in de war...
Ja maar, de belastingen gaan nu toch omlaag? Als de overheid steeds minder voor ons doet en we het zelf moeten doen hoeven we er toch ook niet meer voor te betalen? Toch?
@Quid
... want die VVD/PvdA-kabinet is nu natuurlijk hyperrechts voor het gemak. Waar we lazen we dat eerder?
Die?
We lazen we?
Je hebt nou eenmaal mensen die te beroerd zijn om zich zelf te bedruipen. Die mensen moet je schijnbaar pamperen om ze tevreden te houden.
Volgens mij moet je zulke lui een trap in de ballen geven. Als je te beroerd bent om het heft in eigen handen te nemen sterf je maar een hongerdood.
Geldt natuurlijk niet voor de mensen die het echt niet kunnen.
Ben er wel flauw van dat mijn geld naar tokkies gaat die niks willen en alles kut vinden.
Alsof er nog geen banlieue's zijn in Nederland, haha
Dit land kan niet zonder duurbetaalde Vogelaars aldus wij van WC eend.
Overal ter wereld heb je achterbuurten en krottenwijken, straatterreur en tasjesdieven.
En dat is allemaal de schuld van Joop den Uyl en imam Huppelepup.
"In de ene wijk zullen buren eerder de poten uit hun lijf rennen voor de gehandicapte buurvrouw, in de andere buurt zal men dan achteroverleunen"
Ik leun nu ook eens achterover, zoek het maar uit in die achteroverleunwijken.
Hier, een uitgedroogd koekje van eigen deeg.
".. die eigenlijk alleen kunnen functioneren als de overheid er voor miljarden aan subsidie, maatregelen en bijstand in pompt..."
Uh nee. De enige die nog gelooft dat dat werkt is Ella Vogelaar.
Nivelleren is een feest!
REAGEER OOK