
Goedverdoeme. Kom je thuis op je galerijflat in de Bijlmer. Staan twee negers je hut leeg te roven. Ex-SPer Randjan Bessasar,
Sloophindoestaan, overkwam het. Na de ergste schrik klimt hij in de pen en mailt* het Stadsdeel ZuidOost om hulp. Hij schrijft onder andere "
Ik was net tien minuten binnen en hoorde een flinke klap. Ik rende naar voren en zag twee jonge negers weg rennen" "
Ik heb contact opgenomen met Henk Van de Belt voorzitter bewonersvereniging kikkenstein. Hij vertelde mij dat een van die jongens Rosario heet en de andere op 9 hoog woont en de politie is een tijdje bezig om hun in kaart te brengen, maar ik moet wel oppassen want die ene Rosario blijkt ook een pistool in het bezit te hebben, dus moet ik voorzichtig zijn, want zij kunnen wraak nemen" en besluit zijn relaas met "
Beste mensen (...) wijs aan welke negers het waren die probeerden bij mij in te breken. Het spijt mij dat ik het op deze manier moet zeggen, maar feiten zijn feiten." Inderdaad, zo is de Bijlmerrealiteit van alledag. Vervelend, feiten, en dit mag Bessasar dus ook helemaal niet zeggen van de Stadsdeelraad. Kom nou! Muriël Dalgliesh, PvdA Fractievoorzitter en
Kwakoe-subsidievrouwtje: "
Wat mij betreft maakt hun afkomst niet uit. Of wel Randjan? Onnodige grievende benamingen, die jij gebruikt om die criminelen aan te duiden, vind ik zelf onnodig."
Wouter Methorst, duo-raadslid D66: "
Volstrekt onnodig je zo te uiten over je eigen buren. Ik schrik zelfs van jouw uitlatingen."
Ana Alcantara, PvdA deelraadslid: "
Wat ik niet correct en netjes vind is je taalgebruik dat is discriminerend. Hou mij te goede ik verdedig niemand,maar om zomaar te noemen is ook niet correct." Ja hou eens je bek Bessasar, racist! Iemand die in de Bijlmer negers zomaar negers noemt, doe eens niet? Tegen zo veel fatsoensgeweld kan zelfs een sloophindoestaan niet op, Randjan haalt bakzeil: "
Het spijt mij, dat ik grievende woorden heb gebruikt. Ik kan achteraf begrijpen, dat het inderdaad heel kwetsend is geweest." Goedzo Randjan, nooit meer doen he, zomaar feiten benoemen. Dan nu weer de confettituin die Bijlmer heet besturen, dames en heren correctpolitiekers.
*Volledige mailwisseling na de breek.
Randjan Bessasar:
Beste mensen, Ik dacht dat het mij nooit zou overkomen, maar ja hoor, het gebeurt. Ik kwam van mijn werk thuis, en was net tien minuten binnen en hoorde een flinke klap. Ik rende naar voren en zag twee jonge negers weg rennen. Ze waren bezig in te breken. De jongens hadden mijn vrouw om vijf uur zien weg gaan en dachten dat er niemand in huis was. Toevallig hebben zij niet gezien dat ik vijf minuten later thuis kwam. maar stel eens voor dat dit soort randdebielen je huis binnen komen en mijn jonge dochter is toevallig nog in huis. Hoe kan ik in godsnaam de veiligheid van mij kinderen garanderen. Ik belde de politie, het enige wat ik kan doen is aangifte voor de verzekeringen. Nou lekker dan. Ik heb contact opgenomen met Henk Van de Belt voorzitter bewonersvereniging kikkenstein . Hij vertelde mij dat een van die jongens Rosario heet en de andere op 9 hoog woont en de politie is een tijdje bezig om hun in kaart te brengen, maar ik moet wel oppassen want die ene Rosario blijkt ook een pistool in het bezit te hebben, dus moet ik voorzichtig zijn, want zij kunnen raak nemen. Beste mensen dat durf ik aan ik wijs aan welke negers het waren die probeerden bij mij in te breken. Het spijt mij dat ik het op deze manier moet zeggen, maar feiten zijn feiten. Ik ervaar het jullie niet.
Randjan.
Muriël Dalgliesh, fractievoorzitter PvdA ZuidOost:
Beste Randjan
Het spijt me te horen dat jij en je gezin dit vreselijk gebeuren hebben moeten mee maken.
Ik hoop dat die criminelen spoedig opgepakt zullen worden door de politie en hun straf niet ontlopen. Wat mij betreft maakt hun afkomst niet uit. Of wel Randjan? Onnodige grievende benamingen, die jij gebruikt om die criminelen aan te duiden, vind ik zelf onnodig, hoewel ik jou emotie best wel begrijp.
Ik Wens je al het goede!
Mvg
Muriël Dalgliesh
Wouter Methorst, duodeelraadslid D66 ZuidOost:
Beste Randjan,
Heel vervelend dat jij en jouw familie dit moeten meemaken.
Voor de rest sluit ik mij even aan bij Muriël. Volstrekt onnodig je zo te uiten over je eigen buren. Ik schrik zelfs van jouw uitlatingen.
Vriendelijke groet,
Wouter Methorst
Ana Alcantara deelraadslid PvdA:
Beste Randjan.
Bij deze als je collega en je flatgenoot vind ik het vreselijk wat jou is overkomen.
Trouwens hoe zijn ze op de galerij gekomen wij hebben allemaal per galerij onze eigen sleutel.
Maar wat ik niet correct en netjes vind is je taalgebruik dat is discriminerend.
En dat Henk jou namen heeft doorgegeven is ook niet correct, je zegt zelf je hebt mensen zien wegrennen,maar heb je ze kunnen identificeren?
Als dat zo is dan pas kun je een concrete aangifte doen met naam en toenaam.
Hou mij te goede ik verdedig niemand,maar om zomaar te noemen is ook niet correct.
Gr.en nog een prettig weekend.
Ana Alcantara
En
Randjan Bessasar tenslotte:
Sorry mensen, de emoties en de boosheid, waren gisteren erg hoog opgelopen, het spijt mij, dat ik grievende woorden heb gebruikt. Ik kan achteraf begrijpen, dat het inderdaad heel kwetsend is geweest, voor iedereen. Ik kan het helaas niet meer terugdraaien. Ik kan alleen mijn verontschuldigingen aanbieden aan iedereen. Als mensen boos op mij zijn kan ik dat begrijpen. Het spijt mij echt dat het gebeurt is voorzover dit waard en mensen het van mij willen accepteren.
Sorry Randjan
Reaguursels
InloggenEen van mijn beste vrienden is echt 'pikzwart'.Toen hij 's enorm zat te overdrijven op een feestje constateerde ik 'Je liegt tot je zwart ziet'! Hij kan daar hartelijk om lachen en zit nooit om een smeuïg antwoord verlegen.
Werd er later wel door anderen op aangesproken: Ik zou racistisch zijn!
NEGER-vriend en ik hebben daar erg om moeten grijnzen. Humorloze omgekeerd racisme noemt hij(zelf) dit soort gelul!
wat is nu het probleem? Als je niet mag schrijven dat er twee negers bij je probeerden in te breken, kun je toch gewoon schrijven dat het twee nikkers waren die probeerden in te breken? NEXT!
NEGER mag dus niet!!! NEGERzoenen mag niet!!!.
Cut the crap. Er zijn blanken en zwarten klaar!!!!
Volgend onderwerp
Volgens het Woordenboek der Nederlandse Taal komt het woord in het Nederlands voor het eerst voor in 1644, verwijzend naar de lading van een slavenschip. Hetzelfde woordenboek vertelt dat het woord neger tot de Nederlandse afschaffing van de slavernij in 1863 zwarte slaaf als betekenis had.[1] Sindsdien wordt het enkel nog gebruikt om donkerkleurige mensen aan te duiden, zonder negatieve bijbedoelingen.
Bron: wikipedia
Ik heb een Jolly Nigger in de vensterbank staan. Hij kijkt altijd vrolijk want ik stop soms een muntje in zijn handje, dat hij gulzig opeet. Vakantieman, mag ik dat wel doen.
Hij was maar neger. Inhaken mensen! www.youtube.com/watch?v=1m7mGrmkUwo
ziedaar, het verschil tussen een getint persoon en een neger!
voor meer info > see chris rock
Kaosu | 15-09-13 | 20:22 | + 118 -
Kaosu = schijthuis. Meesterlijk! Kaolo was ook mooi geweest.
Qua terminologie zou "negroide types" misschien niet slecht zijn geweest; vermoedelijk minder stigmatiserend in linkse ogen en oren. Want Suri-Afrikanen of Afro-Surinamers hoeven het nog niet geweest te zijn. De Afro-mens bevolkt zo langzamerhand een groot deel van het wetselijk halfrond (volgens mij gaan ze nooit naar het aziatische deel van de wereld. Waarom eigenlijk niet?)
Ik: "Ja politie! met Methylfenidaat. Er is bij me ingebroken, maar ik heb de daders nog net zien weg rennen, kom snel!"
.
Politie "Vervelend voor U, maar hoe zagen de daders eruit Meneer?"
.
Ik: "Dat mag ik niet zeggen, want dat is discriminatie."
"People who annoy you..."
Die Wouter Met(w)horst is ook totaal van de pot gerukt. Ik zou m'n buurman op z'n bek rammen als ie me besteelt, buurman of niet. Maar Wouter zou in dat geval altijd met u spreken en netjes z'n spulletjes terugvragen en zeker geen aangifte doen. Want buren zijn heilig!
Is dit echt gebeurd? of was het cynisch bedoeld, een parodie? Ik neem aan van wel, toch?
1,2,tja,tja,tja | 16-09-13 | 10:38 | + 0
In België kunt u Negertetten kopen!
Ik ben wel eens op het kwakoe festival geweest, erg gezellig maar inderdaad alleen maar negers in allerlei kleuren bruin.
Negroïde mag dan weer wel. Hell yeah!!Ik ben wit dus een blanke (algemeen gebruikte term voor een witte). Zij zijn zwart en dus neger. Ik zie het probleem niet. Pas wanneer ik er allerlei ziekten o.i.d. aan toe ga voegen lijkt mij dat het woord *blanke(n) of *neger(s) beledigend of discriminerend is voor de persoon of groep in kwestie.
Maar meestal zijn het de witten of bepaalde subsidieclubjes die zich het drukst maken.
belastingvrij | 16-09-13 | 08:43 | + 6 -
Uitstekend idee.
Zonder historische lading en binnen 5 minuten hetzelfde imago op basis van merites.
Noem de beestjes toch bij de naam. Wat een zielig gezeur zeg.... By the way ! ik wil de negerzoen terug !
Reden genoeg voor de politie om die Bessasar in de gaten te houden.
Een rasiest met een appartement waar stiekem negers aan het werk zijn. Daar moet natuurlijk een (wiet)plantage achter zitten. Slavernij!
Wat is het probleem? Wij Hindoes staan toch boven iedereen?
Hindo's and Hindon'ts
Een van de deelnemers van de Expedition Robinson Show heet trouwens Nega.
Heerlijk typisch voorbeeld waarom NL eigenlijk de facto al naar de klote is. Niet vanwege de NEGERS of moslims maar door die uber PC linkse losers die niet toestaan dat problemen gewoon bij naam genoemd mogen worden.
Als er gvd een NEGER net probeert in te breken moet ik dan tegen de politie niets zeggen over zijn huidskleur? Naturlijk wel aangezien er dan nog enige kans dat ze zo'n klootzakje op kunnen pakken. Zelfde met marokanen. Als het een marokaan is die net samen met zijn vrienden in elkaar heeft staan timmeren lijkt het me voor de hand liggen dat je dat ook precies zo meldt bij de politie.
En daarbij. Is neger een scheldwoord? Fuck that. Ik ben een blanke. Meneer waarbij werd ingebroken is een hindoestaan en zijn buren zijn negers. Niets mis mee om taal te gebruiken zoals het bedoeld is.
Is Niknok eigenlijk geoorloofd? Klinkt zo lekker!
Het woord neger is van oudsher gewoon een woord zonder dat er een waarde-oordeel ingebakken zit.
Maar omdat neger bovenmatig in de criminaliteitsstatistieken zijn vertegenwoordigd is het woord woord neger besmet geraakt. Tenminste voor sommigen zoals die linkschen gutmenschen.
Neger betekent nog steeds: mens van het zwarte ras.
.
Maar policor mensen horen: neger = mens van het zwarte ras die crimineel is.
Dat laatste hebben ZIJ zelf erbij gevoegd in hun belevenswereld.
Wie discrimineert nu?
Ben tot voor kort 4,5 maanden in Namibie geweest. Daar ben je ofwel "Black" ofwel "White". Niemand die daar problemen mee heeft. De negers daar willen zo genoemd worden omdat ze er trots op zijn. Alleen in de nederlandse, blanke, linkse fantasie hoofden van wanna be PvdA politici mag dit "vieze woordje" niet gezegd worden.
Standaard Linksch-Mail...."Vervelend dat u,dagelijks geluidsoverlast*/er ingebroken is*/u en uw familie mishandeld is*/,maar svp niet het beestje bij de naam noemen,het is 2013 en we willen allemaal hetzelfde,we leven allemaal hetzelfde,hebben allemaal hetzelfde wereldbeeld,betalen allemaal met dezelfde munt en hebben niet voor niets geen grenzen meer!!!Dus een beetje oppassen anders doen we niks met uw probleem... met vriendelijke groet ,Linksch Nl.....
Als je Rosario van 9 hoog naar beneden flikkert, wil hij ook geen wraak meer nemen.
En ja, als je in de Bijlmer de sjaak bent, is de dader voor 99% een negert.
Mogen we jattende Roemenen wel Karpatenkoppen noemen of is dat ook not done?
Misschien moeten we de verschillende soorten net als verf met RAL kleuren gaan aanduiden, een neger is dan een RAL 9005.
www.ralkleur.nl/
Ach het geeft alleen maar aan dat die gütmenschen 'neger' al als zeers tigmatiserend zien, zal wel een reden voor zijn, maar het lijkt me dat zij de echte racisten zijn.
En dat bestuurt ons...
@Amigo1973 | 15-09-13 | 20:24
De oma van mijn vrouw Spaanstalige heeft op al haar officiele pappieren Blanca voor haar naam staan , overigens is ze volgens mijn definitie niet zo Blanca maar dat is dus gewoon haar naam.
@miko | 15-09-13 | 20:51 |
Podrido is euhmmm ,,,, tjaaa hoe leg je dat uit ... iets wat verschrikkelijk stinkt en verrot is , heeft er alles mee te maken dat de deoderant bus bij deze mensen vaak niet bekend is , dit in combinatie met een lange regenjas dikke kleding en een warme dag geeft een aardig idee wat men verstaat onder podrido
"Iets dat stinkt alsof het verrot is, maar ook iets dat corrupt is in een systeem" oftewel een perfect woord :-)
www.spanishdict.com/translate/podrido
@Amsterdamsko | 16-09-13 | 04:30
Huilen doe je bij je mama, niet hier.
De juiste duiding moet zijn: onze wat meer gepigmenteerde medemensvriend.
(ik dacht ook van de hand van onze Annabel)
Wtf!!
Zou op z'n minst 1 van de mensen die een min plaatste bij mijn opmerking over het verschil tussen 'ten slotte' en 'tenslotte' daar een reactie op willen geven? Ik wil graag weten wat hier fout aan is.
RightOfMind | 16-09-13 | 02:23 | + 0 -
Ha! Goed verhaal!
Toen ik daar woonde en het weer eens prijs was zei ik steevast dat het 'twee flatbewoners en een blanke' waren die wegrenden.
Een beetje gutmensch knikte dan meelevend. Het kwartje viel toch nooit.
Op nu en dan een wat slimmere na dan die vroeg hoe die blanke er uit zag.
Mijn zoontje is half Taiwanees, waarbij het chinese gedeelte nog wel redelijk zichtbaar is.
Enige tijd geleden was hij verbolgen, omdat een paar kinderen hadden aangeduid dat "dat chinese jongetje" de bal had.
Ik heb hem met succes uitgelegd dat dit geen discriminatie is (behalve het "chinees" voor een Taiwanees), maar slechts een duiding om aan te geven wie er bedoeld wordt.
Tot op heden zie ik nog absoluut geen negativiteit in deze woorden, waarschijnlijk in tegenstelling tot onze linksche gutmensch. Slechte vader ben ik, he? Om mijn kind zo te laten discrimeren!
De reakties zijn duidelijk van "mensen" die dit nog nooit zijn overkomen. Geloof me je heb er de tyfus pest over in. Maar goed zoals een pvdaert moet je dan de ander terecht wijzen. Ipv het probleem benoemen...... Ze struikelen over elkaar. Best zielig gedrag.
ZDEV
Neger wordt gezien als scheldwoord omdat het zwarte betekent. En aangezien er geen land is of streek is dat zwart heet, is het een bijvoegelijk naamwoord, met negatieve conotatie.
Surinamer, Antilliaan, Afrikaan.. Kan allemaal, neger niet. Net zoals gele vooreen Aziaat niet kan of, rode voor een Indiaan etc.
.
In het blanke bereik komt het overeen met het benoemen van een blanke zonder opleiding of ontwikkeling met matje (1980), gabber (1990), sjonnie (2000) of tokkie ( (2010)
Het waren ook geen negers.... het waren kudtnegerts.
duo raadslid d66 = nog nooit een echte baan gehad maar ik voel me beter dan de rest van de wereld
Hier het betreffende artikel:
www.moorsmagazine.com/onzinbak/negerzo...
'Negers'?
Nounounou.
Hij had 'negroïde humanoïden' moeten zeggen.
Of 'negerts', natuurlijk.
pigmentaal uitgedaagde wordt dan de nieuwe benaming?
tipszondertrucs | 15-09-13 | 23:58 | + 0 -
LOL
Het 'mooie' is, dat er onafhankelijk onderzoek van Garrets (USA) heeft uitgewezen dat de 'zwarten' in USA juist de bevolkingsgroep zijn die de meeste racistische en discriminerende woorden gebruiken... ONDERLING!
Ik vind dat een teken van volwassenheid, ze hebben het gewoon geadopteerd en vervolgens eigen gemaakt. Humor toch?
Als Buys geen negerzoenen meer mocht gebruiken als woord,
hadden ze toch gewoon het aantal groot op de doos gezet 'negenzoenen'..
wedden dat het brein nog steeds een R ziet ipv van een N.
Ik ben altijd "die vage gozer", boeiu!
Mijn medegebruikers van mijn appartementen gebouw zijn;
Die dikke met een kind.
Die sukkel met dat sikje.
Die zwarte die bij ziekenhuis werkt.
Die indo die altijd stoned is.
Ik ben dus die vage italiaan.
LOL.
Kan mij wat schelen.
Ik heb een boek, jawel, genaamd: 10 kleine negertjes van Agatha Cristie.
Ik ga direct een sticker plakken over het N woord.
Mijn bezoekers kunnen wel eens verkeerde dingen over mij gaan denken. Bedankt politici.
Dan wil ik ook geen 'blanke man' meer lezen als een kaaskop wat uitvreet. Hoe haal je het gvd in je harses! Iemand aanspreken op woordjes terwijl zijn huis net doelwit was van criminelen!
-weggejorist-
Ter aanvulling: dat minderwaardigheidscomplex moeten ze zelf van af zien te komen, maar doordat ze constant in de watten gelegd worden gaat dat niet 123 lukken.
Moriaantje zo zwart als roet
Ging uit stelen zonder hoed
In de Bijlmer bij een Hindoestaantje
Was een kraakje zo gezet
Moriaantje zo zwart als roet
Ging uit stelen zonder hoed
Maar het hindoestaantje die kwam thuis
Dus rende hij weer snel naar huis
Ik denk dat de aversie tegen het woord neger in bepaalde kringen te maken heeft met een minderwaardigheidcomplex. Zelfs de witlinkse doogooders veronderstellen dat "negers" onderop de sociale/economische ladder staan en dus beschermd moeten worden tegen boze blanken. En blijkbaar ook tegen boze Hindoestanen. Dit soort valse sentimenten versterken alleen maar het minderwaardigheidscomplex van de zwarten zelf.
@waarisdelol 22:39: Dan heeft Randjan nog geluk... Vraag je eens af hoe de reacties zouden zijn geweest als hij (shock horror) blank was?
De pakjes hut van oom piet
youtu.be/vlK-nPGbrK8
Tsja, linkse gutmenschen hebben er gewoon geen baat bij als hun troetelstemvee in een kwaad daglicht komt te staan. Straks blijkt nog dat het in onze gevangenissen letterlijk zwart (of licht getint) ziet van de mensen.
(is dit een voorbeeld van effectieve opsporing, of van pure dizcriminazie?)
Door het keihard wegkijken van politiek correcten en het niet aanpakken van daadwerkelijke problemen houden deze "gutmenschen" ellende in stand. Ellende waar ALLE goedwillende inwoners van NL, blank, zwart, geel, homo, hetero, man of vrouw de dupe van zijn. Ow, erger nog... waar vooral "door rechtse blanke mannen" achtergestelde groepen [linksch modus uit]de dupe van zijn: homo's, bejaarden, vrouwen die vooral slachtoffer zijn van dit kleurrijke en/of MOE-volk.
Als we voortaan over creaturen spreken lopen we ook geen risico dat de species mens zich discriminatoir aangesproken voelt.
Ik zou met mijn 'broeders' even bij Rosario langs gaan om uit te leggen dat hij zijn pipa beten kan inleveren en ook wat spullen terug dient te brengen.
Waarschijnlijk zou na dat bezoek Rosario een stuk minder op een neger lijken, en ook wel eens verjuisplannen kunnen hebben.
De politie zou dit echter niet geheel waarderen, om van de lokale politiek niet te spreken.
@azoturie Ik begrijp best dat ze in de pauze even snel van Waterlooplein naar de Bijlmer willen om wat coke en heroïne te scoren en eventueel met een dikke negerin te ketsen. Andere verklaring heb ik er ook niet voor.
In de reacties lees ik de bevestiging van dat de buitenlanders zelf de grootste racisten zijn.
Ik ken niet 1 blanke die er moeite mee heeft, blanke genoemd te worden. Nou ja, behalve Methorst dan.
Maar .. ik ken maar weinig negers, hindoes, islamieten, etc. die hetzelfde erover denken als je hen noemt voor wat ze zijn.
Stelletje zielepoten.
@Dima Beeline | 15-09-13 | 22:30
-
Nee,want die vier miljard zijn opgegaan aan de metro naar de Bijlmer...
-
-
-
-
-
-
(immers: negerts gaan vóór)
Onverlaten met een negroïde complexiteit....
Mmmm, klinkt eigenlijk best goed.
BAREUH, HELP, waar gaat het heen in dit land als je niet eens een correcte omschrijving van en dader mag geven?
PvdA! Help! Op twitter weten ze nog niet dat neger verboten is! Elle twintig seconde valt dat woord weer! He bah, jassen en potverdriedubbeltjes! Doe er wat aan, PvdAntinegers!
twitter.com/search?q=neger&src=ty...
Zo'n Wouter die na de reactie van Muriël denkt oeh inderdaad daar kan ik mooi als goedmensch uitkomen en doet er nog een schepje bovenop opdat hij nog geschokterder overkomt.. Wat een rukker
Wat een gezeik allemaal. Nu weten we teminste waar we op moeten letten, anders kan iedereen het zijn en wordt opsporen toch wel erg lastig
Gaat alleen nog geen 4 miljard kostende metro naar toe, dat valt dan weer tegen.
Je moet dan ook niggah zeggen. Die gasten zijn de hele tijd zo van ej wassup niggah en zo. Als ze zichzelf zo noemen dan is het geen discriminatie. Maar goed, Amsterdam is zo'n bolwerk van kansloze linkse kakkers die zich heel rechts hebben verrijkt met dikke salarissen, eigen adviesbureas. Grootste deel kan je terugvinden op de steigereilanden van IJburg waar ze voor zichzelf een riante (rijtjes)villa hebben laten aanmeten. Ver weg van het sociale woningtuig van oud zuid, de marokkanenellende van West, de marktlui van de Pijp, de nigga's van de Bijlmer, de pinda's van Noord en de herionesletten van Centraal. Ze wonen lekker met een minimumsalaris van 6k netto op hun politiek correcte regenboogvlagbewuste negervrije eilandje dat ze speciaal voor zichzelf door de gemeenteraad hebben gedramd in de jaren '90.
De pvda, niets als taaldieven
Zo als een dief
je stereo jat
Zo steelt de PvdA
je woorden
In de negorij Bijlmer kun je zoiets verwachten.
Twee van die meneren die klaarblijkelijk enige tijd onder de zonnebank hadden doorgebracht....... bla, vla vla.
De negerhut van oom Tom. Tien kleine negertjes. De eerste neger. De maagd en de neger. De vliegende neger en de kleine koningin. Deze Neger Buigt Voor Niemand. Ik ben maar een neger. Zelfportret Als Neger.
Zijn er nog PvdA-negerts die wel eens een boek lezen?
Is pigment uitgedaagden beter? Wil het niet graag politiek incorrect zijn, Midden Afrikaans, donker getint, Antilliaans of Surinaams lijkt me toch wat gevoelig en niet echt correct. Negroïde mag dat wel? Voor je het weet wordt je aangeklaagd wegens raciest of haatzaaien.
Zow. Heeft het politbureau, herstel, de woordengestapo, excuus, de stormgroep taalnazi's van de PvdA Zuidoost verordonneert dat das Wort neger jetzt ganz verboten ist? Und warum denn eigentlich?
Daarnaast is het als politicus beter om daar over te vallen, en dus het onderwerp subtiel veranderd, i.p.v. dat je de Bijlmer een beetje veiliger maakt. Want dan moet je beslissingen nemen die niet in het leuke en verschillige politieke spectrum van je vallen. Dan maar negeren. Mag negeren nog wel?
En ik maar denken dat negers te lui waren om te stelen...
zou zwarte piet dit jaar nog met de Sint meekomen??
Vroeger, toen hadden we nog gewoon moriaantjes, negers, zigeuners, fatsoenlijke kabinetten enz. De goede oude tijd..
Wat ik schokkend vind, is dat deze persoon dus zomaar de dieven als "mannen" typeert. Hoezo is dat relevant, typisch een gevalletje van doorgeslagen feminisme.
Zou hij het ook zeggen als 2 dames zijn woning leegroofden?
Neger is afgeleid van zwart en dat waren ze blijkbaar. Volstrekt accuraat omschreven dus ik zie het probleem niet.
Trouwens, mensen, onthoudt dit in het stemhokje straks. PVDA en D66. U weet dus welke kolommen u leeg moet laten.
ViagraFalls | 15-09-13 | 20:29 |'
Ik weet niet of hij latent homo is. Maar het is wel een watje. Ik schrik van je woorden, de man is totaal de weg kwijt. Je buren die bij je inbreken moet je met respect behandelen. Doodknuppelen, en laat die latente homo maar schrikken van woorden, die krijgt er ook van langs. Doordat dit soort mensen met een ruggegraat van niks in de politiek zitten, wordt het ook niets. Want we gaan wel de politieke ring in om leuke en verschillige besluiten te nemen. Voor de echte vragen kijken we weg, het blijft tenslotte een hobby. Plantsoentje in de wijk, je voor sterk maken is OK, crininelen aanpakken ho maar, (Kots). Tevens is de PVDA en benoemen vloeken in de kerk, elk jaar een ander woord verzinnen voor dezelfde ellende. Wie 1984 heeft gelezen weet genoeg. Newspeak heette het daar.
Een taktiek in een totalitar land, beladen woorden anders noemen. Ondanks vrijheid van speech hierro... als niemand luistert of zij ridiculiseren je, waar sta je dan? Heb je een gemeente waar dan ook in zien grijpen als het om kaaskoppen ging? Dat kaaskoppen werden geduid? Kaaskop is niet rascistisch en neger wel? Als ik neger was zou ik de goedmens in zijn bek spugen. Hij hoeft me niet apart te behandelen, dat is net alsof je mee mag doen met tikkertje, alleen voor spek en bonen. Omdat je 5 jaar jonger bent. Ik heb negers hoog zitten, die redden zich wel, daar heb je niet van die plaatselijke politicie voor nodig.
Bang van woorden, ook zoiets, een politicus zijn beroep bestaat uit woorden. Totaal de plank mis, weet je waarom.. het zijn rascisten, zij voelen zich geroepen om het geweten, het beschaafde, te zijn... De minpunten in de geschiedenis weg te vegen, gepleegd door de blanke mens. Daarbij vergetend dat alle rassen, zich in het verleden, zich hebben misdragen en sommigen nog steeds. Opkomen voor de 'andere' medemens. Alsof 'dit soort' mensen zichzelf niet kunnen redden. Dat 'dit soort' mensen niet zonder de socialistische steun kunnen, van de pvda. 'Dit soort' mensen klein houden, dat is waar de pvda voor staat. Een gedateerde gedachte bij een gedateerde partij. Tijd om de partij op te heven.
Dus je grieft negers als je ze negers noemt...
Hebben negers dan zo'n laag zelfbeeld?
Echt geweldig dit. Ik gun de wegkijkers hun eigen verkankrering. Wegkijken sloopt. Ontkennen verziekt. Weglopen en ontkennen lost niets op maar verkankert meer. Al een jaar or 40. Stem PVDA, VVD, D66 of CDA als je dit bevalt. Het mag. Het kan. Fatsoen is blijkbaar enorm rekbaar. Het kan en mag ;-) Wil je je kinderen zo opvoeden ? Fatsoen is een keuze en heeft niets met gevestigde partijen te maken BLIJKBAAR >>>
mister niet scherp | 15-09-13 | 21:48 |
Eensch...de carrousel moet wel blijven draaien idd.
mister niet scherp | 15-09-13 | 21:48 | + 0
Ik moest ook aan zijn baan/politieke carrière denken ja.. Treurig maar waar.
Dat Randjan vervolgens zijn excuses maakt is dan wel weer erg zwak...
CornholioNL | 15-09-13 | 20:19 | + 28 -
Nee hoor helemaal niet. Je moet je wel leren verplaatsen in de PvdA mind. Hij sprak impulsief zijn ware mening. Daarna werd hij door andere gewezen op zijn terugval in de primaire behoefte aan duidelijkheid. Hij realiseerde zich dat zijn betaalde baantje misschien in gevaar kon komen en verontschuldigde zich.
Het kan anders... het kan beter
www.liveleak.com/view?i=2ba_1379252728...
Moeten we alle Amerikaanse hangups overnemen?
www.youtube.com/watch?v=1m7mGrmkUwo
Eskimo betekent "zij die rauw vlees eten"
Wat is er mis met rauw vlees eten?
Neger betekent zwart.
Wat is er mis met zwart? Zwart is dacht ik een redelijke stoere kleur.
You get four guys fighting over who's gonna be Mr. Black.
Ik ervaar het als bijzonder beledigend dat mensen in een publieke functie brieven schrijven die bol staan van spel-, stijl- en interpunctiefouten waarin zij ongevraagd hun waardeoordeel geven over 's mans taalgebruik.
Indien hij deze steeldieven nou smerige gore vuile roetmoppen had genoemd was er bij mij nog enig begrip geweest voor hun uitlatingen, maar deze valse zogenaamde correctmenschen lijken ietwat wereldvreemd en lijden volgens mij aan het lange-tenen-syndroom.
Maar ja, als deze steelnegerds net je huis hebben leeggeroofd lijkt het mij geoorloofd het beestje (no pun intended) die naam te geven die jou het beste uitkomt.
Lijkt mij een gevalletje uitlokking.
OMG! En de aanloop naar Sinterklaas moet nog beginnen. Dat worden weer een paar tenenkrommende maanden, wat ik u brom...
"Of wel Randjan?"
Veel neerbuigender komen ze niet, die negers.
Amigo1973 | 15-09-13 | 20:24 | + 10
Suarez noemde Evra Negro Patrice en kreeg daar 12 wedstrijden schorsing voor in policor Engeland..
Is er al nazorg geregeld voor de betreffende gekwetste NEGERS?
Vreselijke racistische toon van die Muriël Dalgliesh, of niet soms RANDJAN? Als in jij bent ook een allochtoon dus je moet je bek houden.
Mooi staaltje Newspeak.
Bijna 30 jaar later dan voorspeld, maar 1984 begint steeds meer werkelijkheid te worden.
Wat is er in vredesnaam mis met neger?
"hoewel ik jou emotie best wel begrijp" Bezittelijke voornaamwoorden zijn erg lastig, zelfs voor een stadsdeelvoorzitter.
Hahaha je blijft lachen met die Gutmenschen. Het kenmerk van Gutmenschen is dat ze zich altijd in allerlei ongeloofwaardige bochten moeten wringen. Ze raken gewoon verstrikt in hun geweten.
Krijg je ervan als je dat soort lui een eigen makebelievewereldje laat besturen van het geld van echte werkende mensen, in de echte wereld.
Het is ook beter om het beestje niet bij de naam te noemen, tenzij we het over blanken hebben natuurlijk.
Ook betreft de opsporing van deze kwajongens lijkt het mij beter voor alle betrokkenen dat huidskleur onvermeld blijft als we het hebben over negroïde, zwarte, bruine, of Afrikaans uitziende daders hebben.
Racisme moeten we immers niet willen...
Maria.1 | 15-09-13 | 21:20 | + 0 -
Nee Swa want ze hebben een pipa, jij weet toch ?
Nederlandse politiek, binnenkort nog slapper dan net inelkaar gedraaid cake-beslag. Klinkt mischien grappig, maar het is toch eigenlijk om te janken dat het zo ver gekomen is.
.
Nog even en we mogen alleen nog daders omschrijven als: het had de gestalte van een mens.
Prangende vraag: zijn die Ne.... eh daders nu opgepakt?
Aleen linkschmenschen verbinden het woord neger met iets negatiefs, de racisten!
Gewoon benoemen zoals iedereen het in Nl noemt, neger, negerzoen, Marokkaan en bontkraag. Mij noemen ze ook gewoon meneer......, terwijl ik eigenlijk Dhr..... heet.
www.youtube.com/watch?v=hqIsc8ooXug
brutus68 | 15-09-13 | 20:56 |
Na het succes met wegjorissen heb ik Supermatthijsje aangemeld bij van Dale. Ik hebnl hetzelfde.
In 010 zou het NEGERT zijn. Mag dat wel?
@ Watapatja
Da's wel een bruut gefuckte gans dan.
Ik probeer wel eens me te verplaatsen in die politiek correcte warhoofden maar ik kan het gewoon niet. Hoe kan in godsnaam een neger een neger noemen ook maar in de buurt komen van bij iemand inbreken, qua grievendheid?
mer266 | 15-09-13 | 21:10 | + 0 -
Ja, dat is echt precies hetzelfde als iemand in je eerste woede na een poging tot inbraak neger noemen. Je hebt een punt hoor.
www.beterkoken.net/
Ja dit kan gewoon niet. Straks gaan we Gerard Joling nog een schreeuwerige relnicht noemen, dan is het einde zoek.
Dan marcheren de laarzen weer door de straten en moet Rosa Parks weer achterin de bus. Zo erg is dat, een beetje de boel benoemen zoals het is met een oerdegelijk onbesmet Nederlands woord. Met pek en veren het land uit gooien, die racistische Randjan. Hulde voor het optreden van de politieke elite. Waar zouden we zijn zonder deze niet aflatende stroom weg-met-ons kermende latent racistisch, met post-koloniale schuldgevoelens overladen politieke non-valeurs?
Ik draag wel eens een zwart motor pak als ik ga motorrijden, hoe lang mag dat nog ?
Smeris komt echt wel, meldkamer op 0900-TUIG moet echter de woorden Apen en overlast afkeuren op last van uw (R)overheid.
Dit is nou precies waarom heel crimineel nederland zich de pleuris lacht om ons rechtssysteem.
Die krijg je er nooit meer onder zeau.
Ik snap het probleem niet helemaal. Het waren toch negers? Dat is toch altijd duidelijk te zien? Wat is het probleem dan?
Bij Noord-Afrikanen die Marokkanen genoemd worden kan ik het me voorstellen. Dat kunnen ook wel eens Tunesiërs zijn bijvoorbeeld. Maar een neger is toch een neger? Daar valt toch niet over te soebatten?
brutus68 | 15-09-13 | 21:04 |
*kloenk*
Als ''neger'' een verkeerd woord is, wat is dan het alternatief? ''Gekleurde medemens'' zeker.. Het overdreven gevoelig doen over een heel normaal woord wanneer het gekleurde mensen betreft, is nou juist de essentie van racisme. Noe mij voor mijn part maar ''kaaskop'', niemand zal er moeilijk over doen (ook ik niet).
Dat is ook toevallig ! Neger. Als je het omdraait heb je Regen, en dat komt nu met bakken uit de hemel.
De cirkel is rond.
@Supermatthijs | 15-09-13 | 21:01
Je bent kenner op dat gebied? Big black cocks for a white sissy-boy?
Jammer dat hij niet bij zijn standpunt blijft, maar zijn excuses aanbiedt voor het gebruik van het woord "neger'.
Bakito | 15-09-13 | 20:59 |
Ik kan niet wachten... :-)
Btw, die minnetjes zijn niet van mij...humor en zelfspot is mij niet vreemd.
Jezus, als "neger" al discriminatie is....
Maar dat van korte pikkies lange tenen gaat dan weer niet op bij negers.
man man ik sta gewoon te kokhalsen van dit gezever. Volledig van de realiteit lost geslagen deze politici.
Bakito | 15-09-13 | 20:59 | + 0 -
Ah, dan is er dus weer een bedrijfsuitje ?
De trend is al lang geleden gezet. Woorden die niet uitgesproken mogen worden omdat zij afschuw wekken onder degenen die dat woord moeten aanhoren.
Humoristen met visie verwerkten dit al decennia geleden in een inmiddels klassieke film. De verwijzing naar het verboden N-woord is subtiel doch duidelijk.
"The knights who say Ni(....)"
www.youtube.com/watch?v=QTQfGd3G6dg
Supermatthijs | 15-09-13 | 20:53 |
Ze worden wel begrepen, alleen zijn ze van een bedroevend niveau...
Die Muriël Dalgliesh heef het pas mis! Zij noemt deze lieve negertjes gelijk crimineel. Ik vind dat dit niet kan!
Ik wordt er godverdomme zo moe van dat bepaalde mensen het woord neger associëren met iets negatiefs. Komt vooral voor bij negers met een minderwaardigheidscomplex en linksige blanken die willen laten zien hoe politiek correct ze zijn maar ondertussen een teringtyphushekel hebben aan negers (of bang voor negers zijn). Kijk, dat andere woord (de knikker zonder n) bezigen als je een neger wil duiden is natuurlijk wel fout.
Een neger is gewoon een neger en mensen (negers, blanken, eskimo,s, mongolen, indianen, en god mag weten wat er nog meer rondloopt) die daar moeite mee hebben moet je gewoon negeren.
Ikzelf ben een blanke, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen want discriminatie etc.
@xavier. Sorry, dat wist ik niet! Zelf heb ik er nooit iets beledigends mee bedoelt.
Erg vervelend dat dit u is overkomen, en daar willen we het graag bij laten.
Vriendelijke groet,
De boven u gestelden en commissariat.
-weggejorist-
CornholioNL | 15-09-13 | 20:56 | + 0 -
Begin december, tenminste als je je gedraagt.
een hindoestaan weet best hoe een neger kan benoemen namelijk neger, zo noemt hij ze thuis ook.. en waarom wordt dat tuig niet opgepakt??
@Bakito | 15-09-13 | 20:51
Ik loop er nog moeilijk van, maar godverdomme wat was dat lekker, wanneer komen jij en Superkneus weer ?
@Watapatja | 15-09-13 | 20:50
Jezelf zo noemen is al erg genoeg. Maar toch betrap ik me er zelf op als ik ergens een haveloos werkschuw figuur zie met een hoop babbels dat ik "kijk een supermatthijs" denk. Het sluipt er in.
@Watapatja | 15-09-13 | 20:50
Jezelf zo noemen is al erg genoeg. Maar toch betrap ik me er zelf op als ik ergens een haveloos werkschuw figuur zie met een hoop babbels dat ik "kijk een supermatthijs" denk. Het sluipt er in.
@ Boris Jeltsin 999 | 15-09-13 | 20:54
Dat zijn al 3 'N' woorden.
Heeft Nederland nu officieel een N-woord ?
Het woord neger staat gewoon in de dikke van Dale en staat omschreven als "een mens van het zwarte ras".Het woord zegt niks over de afkomst van de betreffende persoon of het zou iemand moeten betreffen uit het plaatsje Neger in het Duitse Noordrijn-Westfalen.
Heeft Nederland nu officieel een N-woord ?
Heeft Nederland nu officieel een N-woord ?
God, wat moest ik lachen dat de enige Nederlandse naam onder de raadsleden van D'66 is. Overigens, als je op Wouter klikt krijg de de site van D'66. Nog meer hilarische fingetjes: D'66 heeft drie duoraadsleden daaro. Knap hoot, drie mensen voor een in tweeen gedeelde baan.
Ook komisch is dat Wouter vooral van de typering "neger" schrok. En klaarblijkelijk niet van Rosario met de pipa.
Kortom: D'66, bange blanken.
Bakito | 15-09-13 | 20:51 | + 0 -
Mijn grapjes worden hier maar slecht begrepen. Heb jij dat nu ook altijd ?
Dit land is het blijkbaar nog lang niet zat.
Krijgen we die Turkse nog, of is dat ook discriminerend.
@Amigo1973 | 15-09-13 | 20:24
Podrido?
Heb zelf een poos in Suriname gewoond.Met die ervaring weet ik : de emoties bij het benoemen van raskenmerken gaan heel diep.
De woorden 'neger' of 'koelie' hebben een sterke gevoelswaarde. Beiden worden, indien geuit door een andere bevolkingsgroep, opgevat als tot- op- het-bot
beledigend.In het algemeen geldt nog steeds: hoe donkerder gekleurd,hoe lager in sociale rangorde.
'Neger'is diep beledigend.
brutus68 | 15-09-13 | 20:50 | + 0 -
Touché !
Nederland ten voeten uit; er wordt bij je ingebroken en waar maakt men zich druk om... dat de daders negers genoemd worden tjonge,jonge!
CornholioNL | 15-09-13 | 20:47 | + 0 -
Hhaha, ze hadden je pas goed te pakken hè....
xhamster.com/movies/1729844/gay_interr...
Straks gaan ze ook nog klagen over het woord nikker! Het moet toch niet gekker worden!
Iemand Supermatthijs noemen lijkt me wel een brug te ver.
@Supermatthijs | 15-09-13 | 20:46
En dan mij de maat nemen over de term "autist" in een vorig topic....
Lief meiske | 15-09-13 | 20:48 |
Op een galerij ?
Kssstt, terug naar de keuken jij...
NACademicus | 15-09-13 | 20:47 |
Or a goose with an identity failure.
Oboema sese tokoe
Ze konden zeker niet fietsen?
Supermatthijs | 15-09-13 | 20:46 |
Probeer jij nou maar geen bier te morsen op je toetsenbord jankmuil...
If it looks like a duck, quacks like a duck and walks like a duck, it probably is a duck.
@ Watapatja | 15-09-13 | 20:44 |
Ja daarom.
Zelf hebben ze er geen moeite mee.
Maar de rubberen tegels fanaten vinden het schokkend allemaal.
*bakstenen over rubber tegels leggen gaat*
Mogen witregels nog wel?
<3xreturn<
#dvt
CornholioNL | 15-09-13 | 20:44 | + 0 -
Homo !
Standaard oplossing voor de volgende keer:
''Die je niet mag noemen heb ik zien wegrennen''
* nog een negerzoen in mond stopt *
cobie | 15-09-13 | 20:40 |
Ik draai het altijd om, noem iedere neger bleekscheet en andersom. Levert altijd leuke reacties op.
@Nacho_Vidal | 15-09-13 | 20:41
Nee, anders zou ik wel op de Joop zitten reaguuren en niet hier.
Mogen feiten als "man" of "vrouw" eigenlijk wel??
Vogelbeest | 15-09-13 | 20:20 | + 0 -
Probeer maar eens een vacature aan te maken voor een man of vrouw. Is ook discriminatie. Verboten!
Ja maar neger rolt gewoon zo lekker over je tong...... Negerrrr!
Wat een walgelijk stel linkse creaturen.
Africa is our motherland.
We are all African.
Humanity=Africa
Heerlijk continent met leuke mensen.
Sorry voor post hierboven had niet posts niet goed gelezen
Iedereen die een fatsoensjihadist is, want dat zijn het, heeft iets te verbergen. Schaamt zich de ogen uit de kop voor het gebrek aan een ruggegraat, voor het besef dat ze vals, achter de ellebogen, en eigenlijk gewooon nutteloze, vriendenloze nietsnutten zijn.
Daarom voelen ze zich beledig om niets en veinzen ze een rol in de wereld als beschermer van de bakens van de beschaving, met hun fatsoens vingertjes. Bah.
@brutus68
Dat je een kattenmens was al van 100km te ruiken.
Maar je hebt toch niet van die sandalen met sokken aan?
Gewoon negeren.
Tja, de Nigerianen in de Bijlmer hebben het ook lastig sinds de crisis. Geen nieuwe credit-card aanvragen meer, weinig online aankopen, dus minder te vervalsen creditcards. En phishing zal ook minder lucratief zijn na de campagne van de overheid.
Dan maar weer het old school work.
Een galerijtje hoger of lager maakt dan niet, de reisafstand moet uiteraard niet te groot zijn.
@ Watapatja | 15-09-13 | 20:38
Lol.
Ik voel me juist vereerd waneer ik weer eens voor kaaskop word uitgemaakt:-P
Wanneer is het eigenlijk togestaan om het woord neger te gebruiken en wanneer niet ?
Eric Blair | 15-09-13 | 20:35 |
Je zou bijna El-Al gaan missen...
Beste Randjan,
Wat voor soort negers waren het eigenlijk?
De juiste benaming is ook Pakjespiet, want het werkt duidelijk ook andersom.
cobie | 15-09-13 | 20:27 |
Verzoek om je IP gegevens is de deur uit. Hoe durf je mij, een witte neger, uit te maken voor blanke. In jouw geval is verdere vervolging uiteraard af te kopen.
Ondanks de goed bedoelde boodschap van dit lied , was de zangeres zonder naam toen al fout bezig.
Wat was dat toch een mooie tijd,zonder achterlijke lui die gelijk op de kast gejaagd zijn.
*doet koptelefoon opzetten en probeert niet mee te zingen voor de buren*
www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
Negerlanders?
Wat een k*t land...
Ik heb weleens begrepen dat in feite iedereen zwart was maar dat door het klimaat de witmans zich heeft aangepast met zijn pigment. Maar het kan ook andersom geweest zijn, daar wil ik vanaf wezen.
De Bijlmer. Begin jaren '60 nog een fraai poldergebied tussen Amstel en Vecht, met slootjes, riethagen en boerderijen.
Kijk nu eens.
Hoger-neger. De leeden onder ons kennen het wel. Maar ik begrijp dat dat dus eigenlijk niet mag. Raar dat het zo heet dan toch...
Het zit hem niet in negers, maar in randdebielen. Zoals bekend is het betaalmiddel in Zuid Afrika de Rand. Na jaren apartheid wordt door het gekleurde/negroide/totaalbemoedervlekte deel van de bevolking blijkbaar aanstoot gegeven aan het woord Randdebiel aangezien hiermee gerefereerd wordt aan de apartheid (zij die te lui/stom waren om een rand te verdienen)
Wat een treurnis in bestuurlijk nederland.
Ik noem een neger gewoon een neger, behalve als deze neger zelf daar problemen mee heeft. Nog nooit meegemaakt, ze vinden het altijd prima.
Bestuurlijk nederland zit vol met dit soort gehandicapten die zich beledigd voelen "namens een ander" manmanman.
IJzeren Hein | 15-09-13 | 20:31 |
* zwaait *
Hij had hun uiterlijke kenmerken dus moeten negeren?
Die vervelende zwartjoekels toch ook altijd
w.g. De Oma van Den Meester
"Ik belde de politie, het enige wat ik kan doen is aangifte voor de verzekeringen." Daar schrik ik meer van, dan van het woordje neger.
negeren. pvdamodus.
el che | 15-09-13 | 20:28 | + 0 -
Het moet zijn:
Een negroïde man pleegt een overval
;)
Johanvb | 15-09-13 | 20:25 | + 0
-
Inuït is een Groenlands woord dat "mens" betekent.
We zijn dus allemaal Inuïten.
Eskimo betekent "zij die rauw vlees eten".
Het is allemaal de schuld van de zangeres zonder naam!
www.youtube.com/watch?v=GcA07j40dcs
-weggejorist-
@ el che | 15-09-13 | 20:28 | 0
De bovenste 2 zinnen...
Toch is het die Randjan zijn eigen schuld; hij had ze aan kunnen zien komen op Negerradar.
Gewoon jihadi noemen de volgende keer, iedereen blij.
altijd weer die NEGERS
Juist, maar in de verzamelgegevens van allerlei overheidslagen en maatschappelijke instituties staat tot in de treurigste details je afkomst vermeld, alles voor de statistiekjes.
Hey Nanninga, even wat meer fact checken.
Het is nog erger: Dalgliesh is sinds 2010 geen fractievoorzitter maar stadsdeelwethouder! Dat maakt haar reactie des te opvallender!
"Ik schrik zelfs van jouw uitlatingen.".
.
Die man beeft waarschijnlijk constant als een rietje. Wat voor latente heaumeau ben je dan als wat woorden je doen schrikken? Ik vermoed dat deze meneer Franse voorouders heeft.
Foei wat is Randjan wel niet denkende ??? Alleen Hollanders cq originele raszuivere Nederlanders mag je discrimineren. Het benoemen van al het overige import is een zeer zeer kwalijke zaak. Ga he es gauw schamen !
Ik blijf erbij; de oplossing is een groot zonnewerend scherm in de ruimte -zoiets als in de Simpsons-. Na een jaar of twee is dan de hele wereldbevolking blank en zijn alle problemen als sneeuw voor de zon -pun- opgelost.
"Familieleden van Usain Bolt"
Daar is niks mis mee toch?
@MyCatIsDoingThis | 15-09-13 | 20:23
Ik zou toch eerder zeggen "soortgenoten van..."
Een blanke man pleegt een overval ,
Een blanke pleegt een overval ,
Een neger man pleegt een overval
Een neger pleegt een overval .
Een zwarte man pleegt een overval
Een zwarte pleegt een overval ,
Wat is er hier mis ?
@ Watapatja | 15-09-13 | 20:25
Blanke ....
Wij noemden ze kaffers, zij noemden ons witvel. Elk beestje heeft een naam, politiek correct gelul op en top
Alle NEGERS nog es an toe zeg!
Het mos nie magge!
Ik als pigment uitgedaagde vind het een schande!
Jan, geef jij de negahzoenen en joduhkoeken effe door?
Gewoon negeren mensen.
1 van mijn katten is zwart. Pikzwart zelfs. En die noem ik altijd "die kleine zwarte" Maar ik begrijp dat ik dat eigenlijk niet meer mag doen. Want is eigenlijk een soort rascisme.
Het zullen ook een keer geen NEGERS zijn die de Bijlmer onveilig maken. En het zullen een keer geen kutzure policor partijleden zijn die zeggen dat je geen NEGER mag zeggen.
NEGER zeg ik u. NEGER.
En nou en of dat je dat gewoon mag zeggen! Weet je wat je ook gewoon mag zeggen? Dat het tijd wordt dat Nederland afscheid neemt van criminele agressieve steelNEGERs en politiek-correcte landverraders. Want beiden zijn nagels aan de doodskist van een stabiele samenleving waarin de redelijkheid het voor het zeggen heeft.
Linkse policoren zijn de kanker in onze maatschappij!
Je kan die zwarten natuurlijk ook niet zomaar negers noemen
De eerste de beste die mij nu weer een blanke, of andere verwijzing naar mijn huidskleur, noemt, krijgt een proces wegens discriminatie aan de broek.
@ZDEV | 15-09-13 | 20:11
Eskimo's, Eskimo's, Inuit bedoel je zeker!
Met dat stigmatiserende taalgebruik van je.
Een beetje bevolkingsgroepen benoemen op basis van eeuwenoude gramaticale aanduidingen.
Dat kan zo maar niet.
.
Door dat woordgebruik van jou krijgen Nederlanders allemaal een hekel aan de Inuit.
Door jouw woordgebruik staat er straks iemand op om ze allemaal te vervolgen. NOU JE ZIN! Je hebt zojuist alle Inuit ten dode opgeschreven!
.
De tyfus voor al die jankers die vinden dat je een Neger geen Neger mag noemen of dat je bij de aanduiding van een Marokkaan de juiste stam van afkomst moet noemen.
Een roodharige aanwijzen in een groep doe je met 'die rooie', een dikkert met 'die dikke' en een bewoner van Afrika of de daaruit ontstane bevolkingsgebieden met 'die neger' of 'die bruine'. Dat is gewoon een toevoeging om onderscheid aan te duiden.
Je zegt niet 'kut rooie', 'vetklep' of 'kanker bruine'. Dat is namelijk wel een belediging.
Hoe moeten we ze dan noemen? Kerwin? Stompie?
Beste Nanninga: goed stuk maar let wel op je spelling.
Het moet zijn: En Randjan Bessasar 'ten slotte' en niet 'tenslotte'. :-)
Hoezo maakt afkomst niet uit? Het is toch van cruciale waarde voor het signalement?
Who do niggers always keep fucking things up for the black people?
- Chris Rock
CornholioNL | 15-09-13 | 20:19 |
Ik dacht dat die excuses behoorlijk cynisch waren. Zo over de top Gordoniaans.
@ZDEV | 15-09-13 | 20:11 |
Heel interessant inderdaad , zoals u aan mijn nick kunt zien heb ik een Spaanstalige partner , in het Spaanse taalgebied worden donkere mensen aangeduid als Negro`s , Negro is mannelijk zwart en Negra vrouwelijk zwart net zoals een blanke dus gewoon Blanco of Blanca heet sterker nog In zuid Amerika is het gewoon normaal dat iemend Blanca Sophia of Negra Sophia heet ,,, Blanke Sophia , Donkere Sophia
Op een of andere rare manier is het in Nederland iets vreemds geworden om iets te benoemen wat het is Neger komt namelijk gewoon direct af van het woord Negro ,,, wat niets anders aangeeft als het feit dat iemand Donker gekleurd is ...
Spaanstaleigen merken vaak de afkeurende blikken als zij een zin zeggen waarin negro voorkomt bij Nederlanders op gehoorsafstand ,,,, Dit is zelfs zo erg dat ik weet dat Spaanstalige in Nederland aparte woorden gebruiken die zij in hun thuisland niet gebruiken ..
Tipje van de sluier Negro`s word dan vaak Morrado voor gebruikt en Turken / Marokkanen gebruiken ze Podrido`s voor ;-)
"Familieleden van Usain Bolt"
Daar is niks mis mee toch?
Het gaat dus al lang niet meer om de daad, maar om het woord.
.
Deze verstikkende omstrengeling van de linkse kerk moet zo snel als mogelijk te worden doorgesneden.
.
Inhoud voor vorm.
Pigmentgehandicapt mag wel neem ik aan ?
Wat is er mis met het woord neger? Neger is een heel normaal woord. Ik kan zo 10 andere benamingen geven voor de zwarte mens van Afrikaanse oorsprong die veel kwetsender zijn. maar Neger is gewoon prima. Neger. Neger. Neger.
Ja stel je voor dat je heldere en feitelijke omschrijving de politie helpt bij de opsporing. De horror. Dan moeten ze misschien wel iemand arresteren (en die komt dan binnen 2 uur weer vrij en krijgt een taakstraf. Zonde van de inzet van politie om voor zulk klein bier uit te rukken.)
Heb een jaar of 8 geleden in een flat daar naast gewoond (g-buurt, 'g' van 'ghetto'), en zelden zoveel racisme gezien als daar: racisme van negers tegen Indiers en Pakistanen.
Zeer onbeschofte negers scholden alles uit voor 'pakies'. Het ergste was het in de snackbar ganzenhoef, waar Indiers werkten (ja, inderdaad "werken", wat die luie negers dus nooit deden, als je het dealen voor hun deur niet meerekend); werkelijk tenenkrommend hoe ze werden uitgescholden door hun negroide klanten.
People who annoy you?
youtu.be/gt5bZoNTNZs
"Neger" zeggen was jaren gangbaar, totdat er zo vaak negative connotaties aan het woord werden verbonden, dat de gutmenschen het woord "neger" zelf als iets slechts gingen beschouwen, terwijl het alleen betrekking heeft op de kleur van de huid. "Zwarte" mag je ook al haast niet meer zeggen, vanwege hetzelfde probleem en binnenkort zijn "donkere" of "afrikaanse" ook uit den boze. Ze stikken er maar in met hun politiek correct gezeik, want dit is een gebed zonder einde.
Het is weer duidelijk waar de prioriteiten van PvdA en D66 liggen. Politieke correctheid eerst, en daarna pas problemen oplossen, als dat nog mogelijk is.
Mag je dan wel zeggen dat Anouk een wigger is? Of is dat ook dieskriemienazi!
Pak ze, die roetmoppen
En dat terwijl een hoop van die jongens zichzelf nigger noemen.
Ik ben 1m95 lang. Men noemt mij wel "die lange". Maar dat is dus discriminatie blijkbaar.
Want als ne negers geen negers mag noemen mag je een lang iemand geen lange noemen.
Mogen feiten als "man" of "vrouw" eigenlijk wel??
Ja, laten we het over het woord 'negers' hebben. Dan zijn we aan het einde van de mailwisseling de inbraak allang weer vergeten, en hebben we alleen nog een racistisch Hindoestaans SP-raadslid over.
Mooi man, die aanpak van criminaliteit in Nederland.
De afkomst benoemen is driekwart van de oplossing, anders zou je weleens kunnen denken dat je burgers hebt die iets willen maken van het land en die het niet willen en we geen doelgerichte probleemaanpak zouden kunnen hebben. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover de goedwillende burger.
@ZDEV | 15-09-13 | 20:11
Eskimo is wel degelijk een scheldwoord volgens sommige.
Inuit is beter.
*verder gaat met zeehonden knuppelen*
Dat Randjan vervolgens zijn excuses maakt is dan wel weer erg zwak...
Foei toch, Radjan. Het zijn Afro-Amerikanen!
Het heeft te maken met misplaatste schaamte en politiek correct gelul.
Andersom noemt een neger ons ook een witte of blanke of whatever.
En wat denk je hoe we bij andere bevolkingsgroepen worden genoemd.
'Kankerkaaskop' etc.
Dat gezeik altijd om de boel maar niet zogenaamd op de gevoelige snaar te raken.
Bullshit.
Wellicht de volgende keer de volgende woorden gebruiken?
Overmatig gepigmenteerde medemensen hadden zich wederrechtelijk toegang verschaft tot mijn woonruimte al waar ik deze onverlaten met geprononceerde lippen aantrof...
-weggejorist-
Het is eigenlijk een verademing om eens te horen dat de dader(s) een neger(s) was/waren ipv de bekende " licht getint "
Al tijden geen filmpje van Al Jolson meer gezien.
Is het woord neger tegenwoordig taboe in Nedeland? Mag ik vragen wat nu de gangbare term is, negeroïde? creools? van afrikaanse afkomst? Doe toch niet zo moeilijk mensen, neger is een descriptieve term, er zit geen waardeoordeel aan vast.
Pigmentair overbedeelden, duh
Vervang "negers" door "kaaskoppen" of "Chinezen" en niemand had deze persoon aangesproken op zijn taalgebruik. Lang leve het cultureel marxisme.
Het zou goed voor die mensen zijn om eens een tijdje voor zichzelf te moeten zorgen. Geen inkomen van een onzin baantje bij de overheid maar gewoon voor jezelf te moeten zorgen.
-weggejorist-
Steeds Maar Fucking Weer!
Beestje bij de naam noemen mag niet van Linkschegutmenschen...alleen ontkennen, kop in het zand, hoofd wegdraaien en vooral veel, heel veel geld toe stoppen...dat mag wel.
Anders bent u een racist...
Benoemen en bouwen in de krachtwijk.
@miko | 15-09-13 | 20:10
Moehahahaha :-)
Dit liedje klonk na afloop.
youtu.be/wd63P7mYXzo
Is ter dan niemand die nog normaal neerlands ken penne. Wat un stumperds.
Sinds wanneer is negers een fout woord? Is toch hetzelfde als indianen, aziaten en eskimo's? Politiek correcte flauwekul. Iemand voor politicus uitmaken, dat is pas een scheldwoord.
Wat had hij dan moeten zeggen?
Ik zag twee jongemannen met duidelijke kenmerken van Bantoe voorouders weg rennen met een motoriek gelijk aan die van Shurandy martina?
REAGEER OOK