Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Britse regering vernietigde computers Guardian

uwordtbekeken100.pngDe bizarre en totale crackdown van de Britse regering op klokkenluiders en in het bijzonder journalisten van The Guardian blijkt met de dag bizarderder. Gisteren werd bekend dat de partner van journalist Greenwald maar liefst negen uur was vastgehouden op het vliegveld en bovendien zijn eigendommen door de shredder zag gaan, vandaag doet de chef van de krant een boekje open over de tegenwerking die hij van de Britse regering kreeg toen de krant bezig was met het hele Snowden-gebeuren. Die wilde dat The Guardian nog voor publicatie al het Snowden-materiaal zou teruggeven danwel vernietigen. De chef weigerde uiteraard, maar dat deed de Britse regering niets. 'And so one of the more bizarre moments in the Guardian's long history occurred – with two GCHQ security experts overseeing the destruction of hard drives in the Guardian's basement just to make sure there was nothing in the mangled bits of metal which could possibly be of any interest to passing Chinese agents. "We can call off the black helicopters," joked one as we swept up the remains of a MacBook Pro.' En daar heeft u het: een regering die actief, voor publicatie, journalisten het werk onmogelijk probeert te maken door werkmaterieel te vernietigen. Totale controle zou een feit zijn, ware het niet dat (ook) de Britse regering nog niet doorheeft dat je op computers en via internet dingen kunt kopiëren, je werk in het buitenland kunt doen, buiten het bereik van totalitaire regeringen kunt blijven. Met voorheen ondenkbare situaties tot gevolg: klokkenluiders die zich schuil houden in Rusland, journalisten die hun werk buiten Londen gaan doen, eens het centrum van de vrije wereld. Zo blijft er steeds minder over van de Westerse moral highground. Wanneer komt Iran ons democratie brengen? Update: vastgehouden partner Greenwald onderneemt juridische stappen AAHHHRR: Nederlandse Piratenpartij boos op Herr Zimmerfrans

Reaguursels

Inloggen

Aanklagers van het amerikaanse leger eisen 60 jaar (!) cel voor klokkenluider Bradley Manning (25jr)
Imbecielen!

Gags Beasley | 20-08-13 | 21:09

Weer een dom topic het gaat om gestolen data.. simpel niks moeilijk doen met vergelijken met Iran of noord-korea... beetje simpel.

We worden allemaal een beetje dommer lijkt wel, LOI liegt.

A.Green | 20-08-13 | 19:58

Er zijn zoals Noam Chomsky al zegt geen democratieen meer in Het Westen, er zijn alleen nog Plutocratieen over. Excuse the spelling, geen zin om die kudt puntjes er op te zetten.

Overigens verschrikkelijk DOM van de Britse overheid; Dat spul staat al lang op allerlei andere servers over de hele wereld en het enige dat ze hebben gedaan is Greenwald pissed off krijgen. En die zal nu heeeeeeerlijk zijn gram gaan halen door vanuit Zuid-Amerika te gaan publiceren over the UK...

Die eikels denken echt dat we nog steeds in de vijftiger jaren leven. Lang leven het internet!

TM | 20-08-13 | 19:18

Die Braziliaan mag nog van geluk spreken, de vorige hebben ze gewoon doodgeschoten omdat hij een tas had en de metro wilde halen.

Het failliet van de Britse overheid blijkt wel uit het feit dat ze een man die niet eens verdacht wordt van verkrachting, maar voorlopig enkel als getuige opgeroepen is in Zweden, willen uitleveren en nu dag en nacht de plek waar hij zit bewaken. Voor een getuigenverhoor in een verkrachtingszaak in een ander land???????

kees1960 | 20-08-13 | 19:11

Goh, wat spraken we na de oorlog allemaal schande van de Gestapo. Watjes waren het in werkelijkheid!!

Graaf van Egmont | 20-08-13 | 18:35

Ik verbaas me erover dat een geheime dienst harde schijven door een shredder halen onder het mom van 'zo weten we zeker dat die informatie vernietigd is'. Of ze zijn dom of dit is een gevalletje intimidatie. Maar goed, nu tijd voor een bordje Brinta.

Bordje Brinta | 20-08-13 | 18:33

@muxje Ik wil zeker wel kritisch staan tegenover de overheid, ook daarin zitten veel zaken ter verbetering vatbaar, maar ik weiger te leven in wantrouwen, daar is mijn leven gedurende die korte tijd te kostbaar voor.

Rene7559 | 20-08-13 | 18:30

@Rene7559 17:07: Een permanent wantrouwen jegens de staat is de enige juiste houding voor een volk dat haar vrijheid lief heeft. Dat is niet alleen een idealistische notie; in de praktijk blijkt keer op keer dat onze overheid niet te vertrouwen is. Verandering van onze houding jegens de staat zou mooi zijn, en er zijn wel een paar roependen in de woestijn, maar het gros van de mensen vindt het allemaal wel best zo. Totdat de kwestie ook hen persoonlijk raakt, maar dan is het al te laat.

Muxje | 20-08-13 | 17:41

Een journalist die mogelijk 'classified material' bij zicg heeft wordt onder een obscure wet vastgehouden maar zodra er een dolle Allah's Hakkenbasr schreeuwende volidioot mensen op straat het hoofd staat af te snijden is er geen reden voor paniek/ingrijpen.

Om maar niet te spreken van de haatbaarden die vanaf de kansel oproepen tot het invoeren van de sharia en het omleggen van een ieder die het daar niet mee eens is.

Zal iemand zich uitspreken inzake deze 'binnenlandse aangelegenheid'???

paost712 | 20-08-13 | 17:07

&muxje Als je geen vertrouwen hebt in je eigen staat dan heb je een probleem.. Of je emigreert of via democratische weg zorg je voor verandering. Dat is vrijheid op zijn best. Het stta die partner vrij een klacht in te dienen tegen de staat UK om e.e.a. publiekelijk te krijgen en mogelijk zijn gelijk. Makkelijk zal het zeker niet zijn. Maar die vrijheid heeft ie. Een democratie heeft ook zijn staatsbelangen cq geheimen ik persoonlijk ga daar niet mee klooien. Totale openbare controle van een geheime dienst is een utopie, dit maakt deze dienst onmogelijk te bestaan.

Rene7559 | 20-08-13 | 17:07

Het grappige is dat alle andere Engelse kranten de laakbare overheidsactie uitgebreid aankaarten en Greenwald/Miranda helpen een heldenstatus te verkrijgen. Zouden de burelen van de BBC al bestormd zijn door GCHQ security met mokers en de nieuwslezers hebben afgevoerd naar het politiebureau, of is zelfs de overheid niet zó dom?
Dat Cameron hier achter zit is duidelijk maar ik zou best willen weten in wiens opdracht het hoofdmarionetje van Engeland handelde.

dedeurs | 20-08-13 | 17:00

@Rene7559 15:56: Ik ben op zich niet tegen buitengewone bevoegdheden van opsporingsdiensten in uitzonderlijke gevallen, MITS er achteraf een effectieve evaluatie van de gang van zaken is. Als ambtenaren misbruik van die bevoegdheid maken om journalisten zonder aanleiding te intimideren (bemoeienis met een klokkenluider is geen aanleiding), ze zonder goede reden vast te houden of hun laptops te vernielen, dan moet de ambtenaar die de beslissing nam vervolgd en/of ontslagen worden wegens machtsmisbruik.

Dat toezicht ontbreekt op het moment (in NL, de UK en de VS), en ik heb, wegens resultaten uit het verleden, geen enkel vertrouwen in de overheid om zichzelf op dergelijke wijze te (laten) controleren. En in iedere vrijheidminnende staat zou de afwezigheid van die controle betekenen dat zulke buitengewone bevoegdheden uitgesloten zijn.

Vreemd zijn deze acties overigens niet. De geheime diensten zijn er alles aan gelegen om deze zaak snel af te ronden zodat hij vergeten kan worden, zelfs als dat zou betekenen dat alle data van Snowden in 1 keer op straat zou komen te liggen. Het is ze, in tegenstelling tot het geval Assange en Manning, niet gelukt de boodschappers in diskrediet te brengen. Hun volgende tactiek is om de mensen rond Snowden uit te dagen om het materiaal in 1 keer zonder redactie te publiceren. Of om de sleutel van de bestanden van Snowden te achterhalen en de boel zelf te lekken (zie Wikileaks). Misschien was dat de achtergrond van de aanhouding van Miranda.

Muxje | 20-08-13 | 16:24

Een harde schijf vernietigen om de informatie die het bevat is net zoiets als een meer droogleggen omdat het vervuild is.

Simon_GS | 20-08-13 | 16:15

Krijg de pleuris, Bart.
Als je het netjes vraagt krijg je het misschien.

Trutkip | 20-08-13 | 16:09

Iedere staat heeft zijn geheime diensten en hun geheimen.. als je daarmee gaat lopen stunten loop je een risico. En dan kun je een hoop roepen over vrijheid etc. dat heeft NOOIT geholpen in die schemere wereld. Blijf vooral zwaaien met je perskaart en luid huilen. Na 9-11 is de wereld veranderd, of je dat nu leuk vindt of niet. Jouw belang staat ver onder het staatsbelang. Live with it

Rene7559 | 20-08-13 | 15:56

Het failliet van een van de grootste democratieën van Europa: 70 reacties.

Roddels over het liefdesleven van Diederik Vleeschpet: 165 reacties.

Het is al te laat ben ik bang.

Snorro | 20-08-13 | 15:34

@Not Muhammad,
Hey dropje, en als we alles nu staatsgeheim gaan noemen!
Moet dan alles verborgen blijven voor het publiek!?
Volgens jouw wel, de politiek heeft voor mensen zoals jij zelfs een term "useful idiot". en.wikipedia.org/wiki/Useful_idiot

r04drunn3r | 20-08-13 | 15:21

@self
TMG moet zijn Elsevier

Jim Lovell | 20-08-13 | 15:20

@Not Muhammad | 20-08-13 | 15:10

Staatsgeheimen van de Verenigde Staten van Amerika. Dus dan houdt de Britse overheid een Braziliaan, op zeer onduidelijke gronden, voor 9 uur vast en hij moet praten, anders is hij strafbaar. Niet dat hij dat kan verifiëren, want juridische hulp is verboden. Ik hoop ten zeerste dat je snapt dat iedereen dit kan overkomen? Dat ze jou uit je huis trekken om wat voor reden dan ook? Voor 'je eigen veiligheid'? Dit zijn de praktijken van een dictatuur, niet die van een democratie. De vijand is de staat geworden, niet de zogenaamde terroristische dreiging.

Biff Eagleburger | 20-08-13 | 15:19

Radio Vrij Europa is nog steeds actief (in Tsjechië, en daar weten ze het belang van vrije nieuwsgaring nog wel te waarderen).

Seraphin | 20-08-13 | 15:18

@Jim Lovell | 20-08-13 | 15:15
En ook de NRC en TMG zijn chantabel, want ze moeten netjes doen wat de overheid zegt. Zo niet, dan mogen ze tijdens het volgende Oranjefeestje de pleuris krijgen van de RVD en krijgen ze voor de komende jaren geen rechten, informatie en plaats bij de volgende Oranje die iets uitvreet. En dat is een hoop pegels aan gemiste omzet...

dlseth_ | 20-08-13 | 15:18

In nl krijgen behalve het NRC en de TMG, alle media subsidie. Dus zijn ze chantabel en niet objectief. Een tipgever die hen benadert is dan nogal naïef omdat hij ( m/ v) zaken wil gaan doen met een door de overheid gecontroleerde club. Denk na.

Jim Lovell | 20-08-13 | 15:15

@Not Muhammad | 20-08-13 | 15:10
De overheid heeft geen geheimen voor mij, want ik betaal, dus ik bepaal. Godverdomme.

@steven paul | 20-08-13 | 15:12
Is er een aparte term voor een terechte Godwin?

dlseth_ | 20-08-13 | 15:15

@2emeREP | 20-08-13 | 14:44 |
Goed stuk!

@Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:11 |
Heb je hoogstwaarschijnlijk meteen je antwoord op de geopolitieke westerse krachten, onder andere TimmerFrans, achter de moslimbroederschapgekkies:

'Want de tijden mogen veranderd zijn, de belangen zijn dat niet. Een democratisch Iran betekent een onafhankelijk Iran dat zijn eigen koers gaat varen. Met al die olie- en gasvoorraden, met een oppervlakte groter dan Spanje, Frankrijk en Duitsland bij elkaar, met meer dan 70 miljoen mensen en veruit het hoogste sociaal-kapitaal van het Midden-Oosten zou dat ervoor zorgen dat de machtsbalans in het Midden-Oosten compleet omslaat.

Dat wilden het Westen en Rusland 100 jaar geleden niet, 60 jaar geleden niet en vandaag nog steeds niet.'

Niemands Knegt | 20-08-13 | 15:13

Weet je, die anti terreur/spionage wetten vind ik nog niet eens het ergste. Het selectief toepassen ervan vind ik vreselijk. Als ik maar weet dat mijn veiligheid wordt beschermt zodat ik zelf geen gun in huis hoef te hebben.
.
Het morele failliet van de Britse overheid is hiermee een feit. De anti-terreur wetten zijn nodig (de mate waarin ze nodig zijn is open voor discussie, iets met westerse arrogantie) maar een consequent beleid erop ook. Nu is het concreet, duidelijk en aantoonbaar dat de anti-terreurwetten een excuus zijn voor V-for-Vendetta/1984-achtige taferelen.

May her majesty be rotting in hell.

AendeM | 20-08-13 | 15:12

@Not Muhammad | 20-08-13 | 15:10
Een godwin maakt de zaak duidelijker:
Befehl ist Befehl. Wat verwacht je dan, dat je als SS-er de gaskraan niet openzet?

steven paul | 20-08-13 | 15:12

Staatsgeheim is staatsgeheim, dat kwartje wil bij GeenStijl en haar lezers maar niet vallen. Serieus, wat hadden jullie verwacht? Een ex-NSA medewerker loopt weg met zwaar geheime informatie en dat was het dan? Einde oefening?
Natuurlijk niet, snap dat eens.

Not Muhammad | 20-08-13 | 15:10

Terroristenkop die Miranda.

kezie | 20-08-13 | 15:05

@ITEACHYOU | 20-08-13 | 14:44
Media-tycoons zijn niet het probleem. Journalisten zijn afhankelijk van tipgevers, en de tipgevers kunnen nu binnen 1 minuut opgespoord worden dankzij PRISM.

Informatie lekken was nog nooit zo gevaarlijk.

rara | 20-08-13 | 15:03

Nu maar hopen dat Wikileaks dit keer wél de sleutel vrijgeeft voor de insurance files. Kunnen we lachen.

djdg | 20-08-13 | 15:00

@ BozeHenk | 20-08-13 | 14:41 | + 1 -

Waarom Duitsland? Economisch prima, maar dat is ook een multicultiknuffel policor landje hoor.

Sjors W. | 20-08-13 | 15:00

George Orwell schreef er in 1948 al een mooi boek over, 1984. Het lijkt hoe langer hoe meer realiteit te worden zo op deze manier.

Marvin_NL | 20-08-13 | 14:58

@Watapatja | 20-08-13 | 14:07
Drie taalfouten in 7 woorden. Chapeau.

Nietvoordekat | 20-08-13 | 14:57

SIEG HEIL voor de Britse regering a.k.a. de poedel van Amerika!

By the way, GS is wel lekker traag aangezien dit nieuws vanochtend al bekend was. Of zitten jullie ook onder de plak van Herr Zimmerfrans met zijn (van de VS geleende) zwarte helikopters?

Xirdalan | 20-08-13 | 14:55

@Wim-Lex | 20-08-13 | 14:17
Ja, misschien dat Belgie nog soelaas biedt. Zolang ze daar meer bezig zijn met Frans of Nederlands en de vetpot uit Brussel gevuld blijft kan je daar misschien nog zeggen wat je wil.

Of niet.

PS: Neem je Maxima mee als je vertrekt? Thanks.

Smuts | 20-08-13 | 14:52

Ik vind dat ook allemaal, dat overheden eng, schandalig en dom 1984 met ons allemaal doen.

Het geeft toch te denken dat de populariteit van Rusland, Venezuela, Ecuador en zo omhoog schiet met elk klokkenluidergerelateerd nieuwsbericht.
Dat hebben die landen toch maar mooi voor elkaar geklokkenluid.

LibertasSimplex | 20-08-13 | 14:49

Nog even en ik ga onder een nick reaguren.

overVecht | 20-08-13 | 14:48

De overheden realiseren zich blijkbaar niet, dat juist door dit soort actie's burgers juist het internet gaan gebruiken om de politieke ranzigheid naar buiten te brengen.

Want vandaag de dag moet je meer angst hebben voor je eigen overheid in de westerse cultuur dan voor de vijand in de woestijn.

toetanchamon | 20-08-13 | 14:45

Als we dan toch aan het radicaliseren zijn. Hier de long read over hoe Iran aan zn dictators kwam.
politiek.thepostonline.nl/2013/08/20/o...

Democratisch! gekozen man wordt door CIA op verzoek MI5 de deur uit geflikkerd. En sindsdien is Iran "as van het kwaad"
Er is al lang geen moral high ground meer.
Ja, nu journalisten als Guardian er last van krijgen wordt er over geschreven.
-
wat nou al-hoedjes
het gevaar is immens
en ieder tegengeluid wordt de nek omgedraaid.
Ook op GS

2emeREP | 20-08-13 | 14:44

Met de westerse journalistiek veeg ik mijn reedt af omdat deze niet onafhankelijk van de wetgevende ( linkse) macht handelt. Daar komt nog eens bij dat ze hun bronnen niet eens kunnen beschermen voor de uitvoerende macht. Heel vervelen allemaal, maar het leven is geen Efteling.
Dus journaille, grow up en zorg dat je echt onafhankelijk wordt en intussen ophouden met janken.

Jim Lovell | 20-08-13 | 14:44

rara | 20-08-13 | 14:35 | + 0 -
met andere woorden de media tycoons zitten er zelf zo vuistdiep in dat er totaal geen kans meer is op objectieve journalistiek?

ITEACHYOU | 20-08-13 | 14:44

Eigenlijk is het best erg dat ik voormalige schurkenstaten uit zuid amerika of rusland in hoger aanzien heb staan dan USA en UK. Vluchten we dalijk allemaal naar Duitsland als de hel losbreekt? Dan staan we gelijk weer quite voor alle vluchtelingen van toen die we hebben opgevangen.

BozeHenk | 20-08-13 | 14:41

Die Miranda heeft volgens mij nog geluk gehad. Vroegâh werd-ie in de straten van London geprikt met een plu en niemand hoorde meer van 'm.

Biff Eagleburger | 20-08-13 | 14:40

rara | 20-08-13 | 14:29
het einde = zoek?

stridsel | 20-08-13 | 14:35

@ITEACHYOU | 20-08-13 | 14:31
'De wereldpers' vindt je in de blogosphere, en juist daar is men nogal bang geworden na de Lavabit-shutdown: www.theguardian.com/technology/2013/au...

rara | 20-08-13 | 14:35

@Che_cuevara | 20-08-13 | 14:27 | + 1 -
Ja, hij is 40 meter bij 30 cm, in comic sans.

Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:35

Maar welke partij krijgt de wapens van de elite,tijdens de grote opstand? De tokkies,de moslims,de intellectuelen? Spannend deze keer!! Wie zijn er namelijk nog vóór de bankenmaffia en hun politici? Of wordt het een commercieel bedrijf a la blackwater?
Ik denk zoiets,voor keiharde knaken,de bevolking onder de duim houden.. brrrr...
De regering zelf is de grootste terrorist geworden.

gimme a beat,rix | 20-08-13 | 14:33

De man die als eerste James Bond zou spelen en weigerde vanwege vrouwonvriendelijkheid liet het al zien in de fascinerende serie The Prisoner.
En als je klokkenluider bent gooien ze je CV in het archief en wordt je opgesloten in een nepdemocratie.
www.youtube.com/watch?v=tra3Zi5ZWa0

ecologiste | 20-08-13 | 14:32

Wanneer komt de wereldpers eens in actie tegen dit soort van censuur?? Wanneer komen de heren en dames journalisten van hun reet af om tegen de politiek te zeggen, tot hier en niet verder? Wie behartigt de zaken voor journalisten wereldwijd? Leg het werk neer, schrijf en publiceer niets meer, wedden dat je de overheden dan onder druk zet? Maar nee, een ieder denkt aan zijn/haar eigen hachje. Wij maken de wereld mensen, niet de politici..... We kankeren op Frankrijk als dat land weer eens wordt platgegooid, maar wat doen we zelf? Kankeren en hopen dat het goed komt.

ITEACHYOU | 20-08-13 | 14:31

Dit heeft slechts gedeeltelijk met de UK-iaanse overheid te maken, en weer alles met PRISM. Dat PRISM sloopt zelfs gewone blogs over juridische zaken omdat ze de privacy van hun tipgevers niet kunnen beschermen. Lees en huiver:
www.groklaw.net/article.php?story=2013...

rara | 20-08-13 | 14:29

Maar burgers hebben niks te verbergen, toch?
Tijd voor een Westerse Lente?

stom schaap | 20-08-13 | 14:28

@Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:25
Is je spandoek al klaar?

Che_cuevara | 20-08-13 | 14:27

Ongelofelijk. Hague moet zich toch kapot schamen dat hij door zijn Braziliaanse collega op het matje geroepen wordt en dan een lesje vrijheid van meningsuiting/persvrijheid/individu beschermen tegen de macht van de staat moet krijgen.

Wat die Britten met die Braziliaanse jongen hebben gedaan is ongelofelijk, onvergetelijk en toont het morele failliet van Westerse democratiën aan. Je kunt niet een man van zijn vrijheid beroven omdat zijn partner een stukje heeft geschreven, en dan met opgeheven vingertje tegen Rusland zeggen dat ze een paar kudthoeren die een kerkdienst op stelten zetten niet mogen oppakken.

Sjors W. | 20-08-13 | 14:27

Het net sluit zich langzaam. Alles volgens plan mensen, alles gaat gewoon volgens plan.

Kaleknicker | 20-08-13 | 14:26

En dan aan Timmerfrans vragen of hij dit 'scherp wil veroordelen'.
Die krijgt zelf een klein stijfje als hij '1984' van Orwell leest...

alpha centauri | 20-08-13 | 14:26

@Requiescat in pace | 20-08-13 | 14:07
Ik denk dat ze inderdaad bang zijn dat er een burgeroorlog zit aan te komen.
Dit soort "paniek reacties" zie je door de hele geschiedenis heen.
Vervolging, intimidatie, onderdrukking en ga zo maar door.
Daar denken ze mee te bereiken dat het volk bang blijft, niet wetende dat een bangen hond doorgaans de hond is die bijt.
En dan, komt inderdaad de revolutie.

Kijk maar naar de geschiedenis.

Che_cuevara | 20-08-13 | 14:26

@Parel van het Zuiden | 20-08-13 | 14:24 | + 0 -
Neem jij het bier mee?

Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:25

Remember, remember, the fifth of November...
- V -

Parel van het Zuiden | 20-08-13 | 14:24

Vergeet niet dat de Guardian het interview en artikel vooraf ter goedkeuring aan de Amerikaanse veiligheidsdiensten voorgelegd heeft om er zeker van te zijn dat er geen veiligheidsissues zouden zijn. Het artikel was "good to go"...

Pimp my Voortuin | 20-08-13 | 14:24

@dlseth_,
Hey sheeple!

r04drunn3r | 20-08-13 | 14:23

@r04drunn3r | 20-08-13 | 14:18
Je bent geen lul omdat je een aluhoedje bent, je bent een lul omdat je een lul bent die even interessant is als een natte spons.

dlseth_ | 20-08-13 | 14:21

Zo ga ze in het huidige Europa dus om met klokkenluiders, journalisten, hun familie. Alles afgedekt door de 'War on Terror'. Eng. Heel eng.
Aanbevolen literatuur: Der Prozess - Kafka. 1984 - George Orwell. Brave New World - Aldous Huxley.

Niemands Knegt | 20-08-13 | 14:19

Herr Zimmerfrans von die GeFlappo!
.
Aan iedereen die nu nog roept dat de samenzweringstheorieën rondom de NWO aluhoedje gedrag is, hoe duidelijk willen jullie het hebben.
Moet iemand jullie in je gezicht komen vertellen dat je niets anders bent als een economische slaaf.
Wordt wakker Sheeple!

r04drunn3r | 20-08-13 | 14:18

" we can call off the black helikopters"
* proest* stelletje lolbroeken.

Jim Lovell | 20-08-13 | 14:18

Is er leven op Pluto, Kun je dansen op de maan?
Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan...

Wim-Lex | 20-08-13 | 14:17

Zoals al veel vaker is benoemd in deze hele discussie, de meerderheid in het westen is totaal ongeïnteresseerd. Maar wel braaf een minuut stilte houden tijdens de dodenherdenking en uitbundig staan feesten op het bevrijdingsfestival.
Dat vind ik minstens zo schokkend.

Dwaaas | 20-08-13 | 14:15

1984

Getson | 20-08-13 | 14:14

Westerse (en met name angelsaksische) overheden nemen in versneld tempo afstand van het volk dat zij dienen. Bizar.

BlauwVanBinnen | 20-08-13 | 14:13

@BozeHenk | 20-08-13 | 14:11 | + 0 -
Trieste hoogtepunt vond ik wel het niet toelaten van de heer Wilders. Tjee zeg, wat laat je dan je trieste kant als vrije natie zien.

Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:12

Het wordt allemaal een beetje erg eng, die repressie tegen journo's. Wie de media beheerst, beheerst de massa.

rara | 20-08-13 | 14:11

Oke de UK is officieel afgeschreven voor mij, dat land staat in mijn ogen op het zelfde niveau als dictaturen in het midden oosten.

BozeHenk | 20-08-13 | 14:11

Het trieste is dat de ambtenaren van Scotland Yard zich kunnen verschuilen achter de juridisch sluitende wetgeving van paniekvoetballende incompetente politici.

Dat deze wetgeving uberhaupt bestaat is echt een grove schande.

Maar dit soort wetgeving hebben we ook in Nederland hoor. Steeds maar weer, en steeds maar weer veel meer. En zo hebben ze, als je de staat onwelvallig bent, heel erg veel stokken om te slaan. En wat doe je dan, "mijnbheer ik heb niets te verbergen", niets, je staat machteloos als de staat achter je aan komt, als ze je kapot willen maken, er zijn legio voorbeelden van, ook van pietluttige zaken in Nederland. Waar lokale machthebbers als lokale Keizers te werk gaan, eigenlijk is dat voorbeeld van die casus van die kunstenaar in Sneudal een voorbeeld.

En je kan hier lacherig over doen, maar als je niet in de innercrowd hoort komen ze je halen. En ze vinden altijd wat. Zal ik jullie iets vertellen, ook bij mij. Ik ben ook stout namelijk heb namelijk mijn omzetbelasting niet betaalt en heb een dwangbevel gekregen, als ik nu niet binnen 2 dagen betaal.... ai ai ai geef ze een hoop machtsmiddelen. Ik maag de 130 euro subiet over mijnheer ontvanger in naam van de Koning. 1000 maal excuses.

Kaas de Vies | 20-08-13 | 14:11

Jammer dat digitale meuk niet lekker fikt, anders had GCHQ wel een leuke brandstapel kunnen organiseren naar goed gebruik van hun historische tegenhangers.

dlseth_ | 20-08-13 | 14:10

@ZDEV | 20-08-13 | 14:08
Weet je zeker dat je het nog mag zeggen?

Che_cuevara | 20-08-13 | 14:10

Vrijheid is nu al een illusie. Iedereen die te uitgesproken een mening heeft over de schrikbarend toenemende overheidscontrole, wordt opgepakt en opgesloten of anderszins monddood gemaakt. We zijn al veel dichter bij een Orwelliaanse maatschappij dan veel mensen beseffen.

Requiescat in pace | 20-08-13 | 14:10

He, VanLeeuwen is ook wakker geworden. De Britse spooks laten zich van hun meest democratische kant zien. En van hun meest stupide kant, want wat heeft het voor zin om hardware te vernietigen wanneer het verhaal waar dan ook op de wereld geschreven kan worden.
.
Het is niets anders dan een stuk intimidatie naar het laatste beetje onafhankelijke journalistiek. En het is maar goed dat onafhankelijke journalistiek in Nederland niet bestaat, want anders zou Ivo al lang met zijn sloophamer aan de Basisweg hebben gestaan.

gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 14:09

@Che_cuevara | 20-08-13 | 14:07
Een dictatuur niet, wel een oligarchie.

kapotte_stofzuiger | 20-08-13 | 14:09

Pseudo-veiligheid kost een volk meer dan lijf en goed.
Dan dooft het licht.

Simon de Danser | 20-08-13 | 14:09

Niets nieuws, een aantal jaar terug heeft Tony Blair een professor laten omleggen omdat hij zei dat er geen massa vernietiging wapens waren in Irak.

Boze Engelsman | 20-08-13 | 14:08

@kapotte_stofzuiger | 20-08-13 | 14:07
Tja, deze Miranda had ook niets te verbergen.
Was dat wel zo geweest had hij nu nog vast gezeten.

Che_cuevara | 20-08-13 | 14:08

Fuck the UK.
Nu ik het nog zeggen mag.

ZDEV | 20-08-13 | 14:08

Ook in de UK weigert de regering verantwoording af te leggen voor dit soort tirannieke, dictatoriale daden. Hoe lang denken ze nog door te kunnen gaan met het schenden van elementaire mensenrechten voordat er een burgeroorlog uitbreekt?

Requiescat in pace | 20-08-13 | 14:07

Ze verbergen het niet eens meer.
Engeland is nu officieel een dictatuur, dat geldt trouwens ook voor NL.

Che_cuevara | 20-08-13 | 14:07

Maar gelukkig hebben nog steeds een grote groep mensen niets te verbergen en vertrouwen de overheid blindelings

kapotte_stofzuiger | 20-08-13 | 14:07

Live is beautyfull in a real democracy.

Watapatja | 20-08-13 | 14:07

Hebben ze vast van Nederland afgekeken. Iets met anjers...

Rikketiktik | 20-08-13 | 14:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken