
Nederlandse staatsobligaties zijn momenteel ongeveer net zo geliefd als Heleen Mees op een borrel van de bankiersclub: niemand wil ze nog hebben. Althans, dat zeggen een aantal (grote) beleggers in
het FD, die beweren de Nederlandse papieren massaal van de hand te doen. De rente gaat omhoog en de papieren renderen maar nauwelijks. Slecht nieuws voor de Nederlandse overheidsfinanciën, want dit gaat weer extra geld kosten. Dan nu even een ouderwetse
kwoot: '
Beleggers maken zich ook zorgen over de aanvullende overheidsbezuinigingen van 6 miljard waar de regeringscoalitie zich dit najaar over buigt. De afgelopen jaren werden overheden door de markten beloond voor zulke bezuinigingen, maar nu vinden beleggers groei belangrijker.' Disclaimer: wie 'beleggers' precies zijn in dit stuk is niet geheel duidelijk, behalve een meneer van ING en twee andere beleggers staat er weinig bij over uit wie exact die massa moedeloze beleggers dan bestaat. Ja, PIMCO, zowat de grootste belegger ter wereld, maar dat verhaal is al uitgebreid gedebunked door
DasKapital. Maar de boodschap van het FD is duidelijk. Nu ook beleggers zich tegen nieuwe lastenverzwaringen zouden keren, is het draagvlak voor de komende 6 miljard extra maatregelen nog een stuk kleiner geworden. Of zoals
tante Wouke zegt: het sprookje dat markten "bezuinigingen" willen is hartstikke uit. Lees vooral ook even het discussiedraadje onder de tweet.
Reaguursels
InloggenGeldhoeveelheid volkomen irrelevant. Vertrouwen is alles. En dat verschuift van publiek naar privaat. Politici/academici begrijpen internationale kapitaalstromen niet en zien niet dat de wereld cyclisch is in alles. Oorzaak en gevolg zijn niet lineair. Versimplificering van de werkelijkheid werkt misschien lekker in commissietjes en adviesorgaantjes, en maakt indruk op potentieel kiezersvolk dat dan hoopt dat hij het wel begrijpt, maar daarmee mis je wel structureel het echte verhaal. Er is niet 1 oorzaak. Nooit. Dat wat er gebeurt is het gevolg van AL het andere. Ontelbare variabelen. En om dat te duiden en te sturen heb je inderdaad een ander systeem nodig. Zonder beroepspolitici vooral. Die moeten slechts op de winkel passen en hun wereldverbeterende hobbies(links EN rechts) lekker aan de bevolking laten. Dat zeg ik.
We zitten in de verschuiving van publiek naar privaat. AL die staatsobligaties gaan naar 0. De dood van het socialisme. We gaan zien wie de beste futuroloog was, Buckminster Fuller of Mad Max ...
Rare mensen,die beleggers,de staat bezuinigt per saldo helemaal niet,want haar schulden stijgen nog steeds op zijn Japans en dientengevolge wordt de inflatie aangewakkerd van... hun geld in hoofdzaak.De laatste decennia zijn de economen tot het inzicht gekomen dat de klassieke economie niet klopt,want degenen die verliezen spenderen ca. 2 x zo veel energie om hun verlies te beperken t.a.v. degenen die een winst willen vergroten. De eeuwige reden is : Ontkomen aan schuldslavernij. Immers dat laatste verlamt ten slotte elke activiteit en verweekt de mensen dus.De mensen worden dan niet trots maar timide,zoals miljoenen de miljoenen Chinezen in het (latere) keizerrijk. Bezuinigen van de overheid is dus een schone zaak,want dat zal het volk verrijken.Om met een Chinese wijsgeer te spreken: De keizer doet "niets" en alles vindt zijn natuurlijke weg (terug).
Wat ze willen is de geldpers VOL aanzetten, zoals in de VS. Dat is waar dit over gaat. Waarom staat dat er niet?
We kunnen ook nog naar mars, deze Nederlanders gingen ons voor ...
applicants.mars-one.com/?sex=&mini...
ja het is wel weer duidelijk,zoveel mensen zoveel meningen,er zijn er die zitten vol ideen als een bok vol keutels.
maar het is wel zo een ander moet inleveren.
hypotheek aftrek,zal er wel van komen,even shoppen over de grens scheelt nog al wat in procenten.
onder water dat wordt de stroppen pot van de bank.
even tanken boodschappen,tel uit je winst.
sprak met een man van 85 jaar hij vertelde mij,voor de oorlog had dit land 8 miljoen inwoners,nu het dubbele,hij zij dit gaat niet goed.
en het vreemde is er komen er nog steeds meer bij.
die komen hier levenslang een feestje vieren.
ze moeten wel op een bepaalde politieke partij
stemmen ,de multie cultie knuffel partij.
misschien eens uitzoeken,wat deze naasten liefde kost,ik voorspel ettelijke miljarden.
maar dat is het grote geheim van n.l
Over een tijd hebben we 1 wereldleger,1 munt ,en is de grootste helft van ons uitgeroeid.
Iedereen praat naar zijn eigen belang. Maar deze regering geilt gewoon op afknijpen van burgers.
Gelukkig hebben de pensioenfondsen nog duizend miljoen miljard aan staatspapier op de plank liggen, dus met die rentestijging zal het wel meevallen.
Op dit moment wordt nog steeds de kaasschaaf gehanteerd. Het wordt tijd dat er radicale beslissingen worden genomen.
1 afschaffen van Nederland 3. Alle programmma's die ook op een commerciële zender kunnen worden uitgezonden weg van de publieke zenders. Bijvoorbeeld voetbal, tros en avro programma's etc.
2 afschaffen kinderbijslag (kinderen krijgen is een bewuste keuze)
3 afschaffen kindgebonden budget zie 2
4 afschaffen huurtoeslag als je een huis niet kan betalen huur je maar een ander huis.
5 flat tax
6 afschaffen eigenwoningtoeslag
7 afschaffen hypotheekrente aftrek uit IB verplaatsen naar box 3
8 als gevolg van 2, 3, 4, 5, 6 en 7 kan de controle op IB eenvoudiger en kunnen duizenden belasting ambtenaren worden ontslagen.
9 afschaffen 1e kamer.
10 Alleen Willem een (belast) salaris, de rest van het koninklijk huis heeft geld genoeg. OK Amalia mag ook 2 euro zakgeld per maand krijgen.
Verder moet er wet- en regelgeving worden afgeschaft die het ondernemen bemoeilijken.
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:51
Naast alle profiteurs zitten er ook mensen in de bijstand die echt geen keuze hebben en niet anders kunnen. En waarom zet je het woord beperkt tussen haakjes, denk je dat een handicap een gebrek aan wilskracht is?
rara | 10-08-13 | 16:58 | | Reageer+ | 4
.
Dit soort gehuil horen we elke keer, maar mensen die *door* hun handicap niet kunnen werken zitten niet in de bijstand, maar de WAO/Wajong/etc.; bijstand is de restcategorie voor iedereen die niet om een 'legitieme' reden (kunstenaars en andere gesubsidieerde werklozen uitgezonderd) een baan heeft of z'n WW verbruikt heeft.
.
De WW-voorzieningen in NL zijn dusdanig dat, voorbehoudens je niet heel kort na je nieuwe baan ontslagen wordt (meerderheid van de gevallen speelt dit niet) je tijd genoeg hebt om een andere baan te vinden. Dat dit in deze economische tijden onder je niveau kan en zal liggen, dat moge duidelijk zijn. Maar ze zijn er wel. Hoe vaak lezen we niet alleen berichten van lui volk dat liever thuis blijft X-boxen, maar ook academici en HBO'ers (vaak pretstudie-types) die weigeren werk 'onder hun stand' te doen?
It's the ideology, stuped. We hebben te maken met een stel fanatieke gelovigen. Die zijn niet voor rede vatbaar.
Robertski | 10-08-13 | 18:28
Ik heb inderdaad een enorme lul.
Jan Tomaat | 10-08-13 | 19:09 |
je bedoeld dat 30-ers nu met een (studie)schuld van 30.000 moeten beginnen? dan nog heb je het fout, want als je na je 30e nog moet 'beginnen' kun je het tegenwoordig wel vergeten. Op je 25e klaar zijn met studeren en direct een baan is de enige manier om een beetje goed te leven, dat is dus slechts 0.1% die dat lukt/wil.
Je kijkt blijkbaar te veel MTV en hebt een vertekend beeld van de jongere generatie.
Muxje | 10-08-13 | 18:00 | + -2 -
Ik ben begonnen met een 2dehands tafel met enkele stoelen, een 2dehands bankstel tv en gelukkig een nieuw bed en op de fets en later met de brommer naar mijn werk. De 30 en 40 tiggers beginnen tegenwoordig wel anders en bovendien maken ze gebruik van de infrastructuur die door deze "babyboomers"zijn opgebouwd.
Hiervoor hoef ik geen dank maar wel respect.
Kano is kado
@ Arie18
Jouw geld
U gelooft in sprookjes
@Karel Popper | 10-08-13 | 18:42
ach, volgens mij is die 1,2,3 bang dat ie moet gaan werken voor zijn geld, i.p.v. z'n handje op te houden voor een werkelozenuitkering. Laat um maar lekker raaskalken is zijn parallele universium wat voor hem beschaving lijkt te zijn (maar niet langer van ons geld dus)
@ popper
Rijken woorden rijker
Zoek es die kant op
@ Grote stamper
Windhandel loont
Daar zet ik mijn put opties op in oh nee call
Schiet eens vaker een rotschild af
Nu bij elke kilo karbonade een kilo bankier voor de hond gratis
Bij aankoop van 3 bossen tulpen een frontman van Goldman Sachs kano
Economie aanjagen hoe makkelijk wil je het hebben
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:51
De Engelsen hebben zo'n aanzienlijke krijgsmacht, dat ze de luxe hebben om hun eigen spul te ontwikkelen en te gebruiken. Met Scandinavië bedoel je zeker Noorwegen en Denemarken, want dat zijn de enige Scandinavische NAVO landen. Noorwegen kiest voor de JSF, die hebben geld zat, dus daar is het geen issue. Denemarken heeft de F16, en zit in het JSF programma, en zullen naar alle waarschijnlijkheid ook de JSF aanschaffen. Het is namelijk zo, dat in NAVO verband, Eurofighters en Saab Gripen's niet gebruikt worden. Puur en alleen maar omdat meer dan de helft van het NAVO budget wordt gefinancierd door de VS, en dus alle bevoorrading en bewapening infrastructureel gefocust is op wat voor een kisten de USAF heeft. Willen wij 'foot loose' blijven, en dus in een week tijd ergens op deze aardkloot operationeel aan de slag willen met onze vliegtuigen, dan moeten we toch echt F16's hebben of JSF's. Erg vervelend, maar dat krijg je van het strippen van defensie, we moeten dan noodgedwongen materieel delen, of bepaalde dingen kopen, om het maximale te halen uit het budget wat Den Haag defensie gunt. We mogen al lang blij zijn dat de VS zoveel geld steekt in het beschermen van Europees luchtruim, anders waren we nu miljarden meer kwijt geweest aan de luchtmacht, met maar de halve capaciteit.
@Janus Welteverstanus|10-08-13|18:14|
Wel gekeken, maar ik heb de documentaire over "OZ" niet geheel afgekeken. Daarvoor heb ik de tijd niet.
Dan: t.a.v. de opmerking het monetaire geld af te schaffen. Dat proces is al gaande. Kijkt u om u heen. Cash is er niet meer, of in ieder geval steeds minder. PIN is nog steeds in opmars. Wij lopen grote kans dat de maatschappelijke controle bij de banken terecht komt. Kijk ook even naar de poging van banken om rekeningen niet meer thuis te ontvangen maar in de postbus bij de bank. Dat verschaft de banken inzicht van de huishoudkas van de cliënt. Als die achterstanden heeft in het betalen van zijn rekeningen, dan is dat daar zichtbaar. Dit nog los van het melden bij het BKR van achterstanden bij verzekeraars (ziektekostenverzekeraars) en energiebedrijven. Dat soort controles wordt steeds erger!
@123 je proeft het zo | 10-08-13 | 18:03
Willen wij de welvaartstaat behouden, dan moeten wij hem beschermen. Dat wil zeggen: alle misbruikers eruit gooien. Alleen nog maar voor de mensen die het ECHT nodig hebben: een einde aan het 'freeloaden'. Dat is geen einde van de beschaving, dat is het behoud van de beschaving. Wij KUNNEN niet iedereen in de wereld een uitkering geven.
Cultuur, kunst, omroep: luxe producten, die wij pas kunnen aanschaffen als alle werkelijk noodzakelijk kosten betaald zijn: NIET dus, zolang wij een tekort hebben. Willen wij de beschaving behouden, dan dienen wij het tekort niet te laten oplopen tot oneindige hoogtes: dat zou het systeem doen ploffen.
Pretstudies, waarom zou je die financieren? Voor de lol?
Snijden in al te vage subsidies en belasting voordeeltjes voor religies en goede doelen afschaffen: prima plan. ('goede doelen' is synoniem van zakkenvullers)
Einde van de beschaving? Neuh... Prima plannen. Dat zijn het.
1e kamer (overbodig, niet democratisch) opheffen: prima plan, verbeterd de beschaving alleen maar.
provinciale staten zijn een volstrekt overbodige tijd en geld kostende tussenlaag. Weg ermee.
Laat de achterban van politieke partijen maar opdraaien voor hun folders. Niets mis mee.
'einde van de beschaving'? 'nsb-ers'? Jij hebt liever nazies? Je gebruikt grote woorden. Net als de boy that cried 'wolf'. en.wikipedia.org/wiki/The_Boy_Who_Cri...
Dus jij hebt liever dat wij geweld tegen moslims prediken en hanteren, dan dat wij geld proberen te besparen op cultuur? Dat laatste vind jij immers erger? Ben jij wel goed wijs?
123 je proeft het zo | 10-08-13 | 17:56 | + -2 -
.
Van alle markten ja, haha. Op de markt waar je gulden nig een daalder waard was. Maar op de huidige markt is je eurohypotheek via een beleggingsvehikel verpand aan een internationale hedger die met deposito obligatie swap sprint trackers de verzekeraar heeft hergekapitaliseerd en deze derivaten middels gemanipuleerde euribor doorgehedged heeft geen cent meer waard... Snapt u het nog? ;-)
ach ja, zo maar wat suggesties
giftenaftrek schrappen, alle cultuursoepsidies stoppen afgezien van onderhoud van wat musea, geen jsf, stoppen met het toeslagencircus. niemand meer een toeslag, punt. 80% sociale huurwoningen verkopen aan huurders zodat daadwerkelijk woningbezit algemeen wordt.publieke omroep afschaffen op een nieuwszender na. soepsidies windenergie per direct stoppen. immigratie van kanslozen stoppen. uitgeprocedeerden uitzetten. asielindustrie volledig ontmantelen door geldkraan volledig dicht te draaien. particuliere ziektenkostenverzekering herinvoeren. zorgfraude daadwerkelijk bestraffen.
Strohond | 10-08-13 | 17:13 | + 0 -
Maak je geen zorgen over mijn leven en wat ik wel of niet nodig heb om het zinvol te maken. En je mag lachen wat je wil. Voor de meeste mensen op deze wereld is die 'apocalyps-achtige illusies' zoals jij het noemt al gewoon een feit. Het feit dat jij hier in het rijke NL woont waar het nog relatief zeer goed gaat allemaal, en je blijkbaar niet verder wil kijken, wil niet zeggen dat de wereld (en dan vooral regeringen en multinationals) in en in corrupt is. Dat het hele geld systeem gebaseerd is op schuld (en rente) en complete landen (en vooral de mensen) kapot maakt. Arme worden armer en de elite rijker en dat is ook nu in NL aan de hand. En gezien je post verdenk ik je ervan een enorme lul te zijn.
at pitsteen | 10-08-13 | 17:57 |
Niet gekeken en toch reaguren. Gemiste kans. Geldcreatie door banken betekend dat WIJ de rente moeten ophoesten aan private partijen. Deze rente betalen we in de vorm van belasting. Geldcreatie door de overheden = geen staatsschuld meer. Ja tuurlijk moet het in goede proporties gebeuren. Te veel = inflatie te weinig = krimp. Uiteindelijk ontkomen we niet aan een global resource economy liefst hydrogen based.
Nog een beter idee maar dat gaat hier niemand begrijpen: schaf het monetaire geld volledig af. (is geen communisme oid want volledig nieuw systeem
dr.dunno® | 10-08-13 | 16:51
Of terwijl je laat mensen werken, voor 'n schandalig laag bedrag.
@kovariant | 10-08-13 | 17:59
Om maar met de woorden van Lubbers te spreken: 'je kunt beter een knaak afpakken van 1000 arme sloebers, dan een tientje van 100 rijke mensen'.
Reken het maar na voor de aardigheid......
*gejat van Collignon*
Zolang deze overheid geforceerd de nering naar de tering blijft zetten in plaats van omgekeerd blijft het gewoon aanmodderen.
Als je zelf consequent jaar na jaar meer uitgeeft dan dat er binnenkomt, blijft er nog maar 1 mogelijke inkomstenbron over, en dat is diefstal. Precies dus datgene waar onze overheid zich de laatste jaren aan schuldig maakt en blijft maken.
@captainobvious 17:55: Élke keer dat de overheid de accijns op drank omhoog gooit blijkt dat de totale opbrengst van die accijns terugloopt, en daarnaast nog andere negatieve effecten heeft. Ook de laatste verhoging heeft meer gekost dan ze heeft opgebracht.
@ popper
Arie roept op tot een onmenselijke samenleving
Arie wil de laatste dunne laagjes beschaving die we nog hebben opgeven.
Je hebt actief en passief geweld
Ik heb liever met een nazi te doen, dan met een nsber
Moet je es over nadenken
@captainobvious | 10-08-13 | 17:55
U heeft een hekel aan zelfstandige slijterijen en sigarenboeren?
Het begin klonk goed maar ik adviseer om toch even terug te gaan naar de tekentafel....
@sjaakdeslinksesul | 10-08-13 | 17:54
Holy fuckballs, sjaak. Last van PMS de laatste tijd? LOL
@Jan Tomaat 17:52P: Hoeveel premie heb je betaald voor AOW en pensioen gedurende je hele leven? Zet dat bedrag eens naast het bedrag dat 30ers en 40ers gedurende hun leven zullen betalen voor regelingen die heel wat minder goudgerand zullen zijn. "Veel belasting betaald", het zal best, zeker omdat de staat ook vroeger een hele hoop weggepist heeft aan allerlei flauwekul, maar in vergelijking met de huidige generaties werkenden mag je wel een beetje inbinden.
@ Koveriant. Teveel staatsschuld is vernietigend op lange termijn. Overheid met 50% verminderen is pijnlijk op korte termijn. Bevrijdend voor ons en economie op de lange termijn.
blabam | 10-08-13 | 16:05 | + 6 -
.
Fijn dat u daarin gelooft. Ik geloof zelf niet in sprookjes en denk dat het overheidsapparaat onnodig inefficiënt blijft met haar overmatige aantal management lagen, investerings- en budgetteringsfouten en eilandcultuur. Ik geloof wel dat de burgers het nog zwaarder krijgen en vooral diegene die het al moeilijk hebben.
@Jan Tomaat | 10-08-13 | 17:52
Het gaat niet om babyboomers zoals jou met een klein inkomen, maar om de babyboomgeneratie die nu de dienst uitmaakt bij de overheid, banken en bedrijfsleven.
De slopers van Nederland en Europa.
123 je proeft het zo | 10-08-13 | 17:55 | + 0 -
Ik ben al 3 jaar met prepensioen dus ik moet niets.
Ik wil alleen niet aan de staatsruif gaan hangen voor de vele toelagen waarvoor ik dan in aanmerking kom ( dit gezien mijn lage prepensioen cq pensioen ).
@januswelteverstanus|10-08-13|17:42|
Geldcreatie heeft in voldoende mate plaatsgevonden, ook via de overheden. Nu wordt er door diezelfde overheden vooruitgelopen op geldcreatie t.b.v. de groei (geprojecteerd) van 2014 en 2015. Er is geen groei, maar dat maakt niet uit! I.t.t. wat zou moeten! Liquiditeiten opdweilen, omdat er krimp is. Dan is de inflatie ook wat beter in de hand te houden, maar het gebeurt niet. De geldcreatie van nu wordt gezien als een experiment, begonnen in de USA, nagevolgd in de EU. Uiteindelijk komt het niet goed, is er te veel geld in omloop, hetgeen de prijzen opdrijft.
@ Grote stamper
Ah u is van alle markten thuis
@123 je proeft het zo | 10-08-13 | 17:44
Roept arie18 op tot geweld. Een simpele vraag, met een simpel antwoord: Nee. Dat doet hij niet. Toch vind jij hem erger dan de islam: die WEL oproept tot geweld, die WEl geweld hanteert. De logica van een volidioot.
Het continue bezuinigen, wat volgens het slechtste kabinet sinds 1734 de oplossing is voor de beroerde economie in Nederland, is het slechtste wat het land kan overkomen.
Stimuleren dat er investeringen gedaan worden, zowel door bedrijven als consumenten, btw naar 10% zetten, inkomstenbelasting omlaag voor iedereen die minder dan 85.000 euro netto per jaar verdiend, accijns op benzine 25% omlaag, en accijns op tabak en alcohol 25% omhoog, en binnen vijf jaar is Nederland het rijkste land in Europa.
@ Jan tomaat
U wilt nog doorwerken na u 65e
U moet doorwerken
En over een paar jaar
Moeten mensen nog langer doorwerken
Kan onze "bezuinigende" overheid beleggers dan niet verplichten te "investeren" in "duurzame" zaken zoals Europa; multiKul; Afrika; en/of brandende huizen?
Gewoon dwang uit naam van den vooruitgang, zoals dat gebruikelijk is in socialistische heilstaten in hun onstuitbare opmars naar de bodem van de put.
Ik denk dat ik maar eens een headhunter-bureau start en alle reaguurders mail voor topfuncties bij de overheid, banken en bedrijven. Dat zal me een klapper worden!
@Eurotokkie | 10-08-13 | 17:47
Waarom zou ik mijn taart delen met mensen die zelfs te beroerd zijn om naderhand te helpen om de borden af te wassen, sommige mensen smijten die borden liever kapot....
*gnehehe*
Voor groei is er inkomen nodig dat ook wordt uitgegeven.
Ik lees een hoop gezeik over babyboomers etc.. Ik ben er een. Altijd hard gewerkt en veel belasting betaald.
Van toelagen e.d. heb ik nog nooit gehoord. Nog steeds werk ik met veel plezier ondanks mijn 64 jaar. s Morgens om 03.00 uur begin ik en ik wil nog na mijn 65ste doorwerken. Tot mijn verbazing kreeg ik van de SVB bericht dat ik 3 maanden geen aow uitkering krijg i.v.m. het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd. Dit als dank voor bewezen diensten. Uitkeringen zoals de wia, wao, wajong, bijstand e.d. gaan wel door tot de verhoogde aow. Deze personen moeten maar vlug hun grote mond houden.
Het gemis van 3 maanden inkomen houdt wel in dat ik dit niet aan de economie kan spenderen.
Wat markten willen is gratis geld. Markten willen lurken aan de tiet van moedertje staat. Markten willen subsidie. Markten willen draaiende geldpersen. Markten willen kredieten. Markten willen euribors en andere regulatiemechanismen beïnvloeden, indien nodig illegaal. Markten willen meer klanten met dikke uitkeringen zodat ook ten tijde van crisis de consument blijft spenderen. Markten willen dure zorg. Markten willen het ooit zo trotse staatsbedrijf PTT verpatsen aan Mexicanen. Markten willen woekerpolissen. Markten willen geenstijl marionetten als van leeuwen die met ze meelullen. Markten willen graaien. Markten willen groeien. Markten willen winst maximaliseren. Markten willen zichzelf verrijken. Markten zuigen u leeg! Flikker op met je markt!
@pitsteen | 10-08-13 | 17:37
Ja, maar er is werk (en wat voor een werk). Wel voor 450 euro. En zelfs met een hoge opleiding kom je er niet meer uit. Ever. Alles voor de export. Ook al wordt de middenklasse gesloopt.
En voor diegenen die niet weten wat pitsteen bedoelt met Hartz-IV, kijk en huiver: www.youtube.com/watch?v=6oI5qxrsrbM
necrosis | 10-08-13 | 17:44 | + 0
1 Europa , de taart wel eerlijk verdelen ook al heb je hem zelf gebakken .
necrosis | 10-08-13 | 17:41 | + 0
Ze spelen het wel slim , ze zorgen ervoor dan mensen nog net genoeg eten kunnen kopen.
Zodra mensen dit niet meer kunnen zal er zeker een opstand komen .
@Eurotokkie | 10-08-13 | 17:38
Overigens is Nederland geen EU-provincie, eerder een melkkoe voor geldhongerigen....
Laat ze hun eigen geld verdienen en uitgeven!
Luister Kinders! "Never Trust a Bankster"
@ vanhetvarken
Das je moeder?
Hen jij enig idee van hoe hoog de bijstand is?
840 euro bij huursubsidie zorgtoeslag
Kwijtschelding gemeente belasting
Ik ken er een paar moeten leven van 50 euro in de week, hebben geen schulden.
Ik stop ze nog wel eens wat toe
Voedselbanken ah natuurlijk maken alleen tokkies gebruik van met een Mercedes en zo en een grote beeldbuis.
Er is geld zat alleen zit het bij de verkeerde mensen maar daar ga jij aan voorbij
Want ja bij jouw regeert jaloezie.
@popper
Poppers gebruik je toch om je kringspier te ontspannen?
Stom commentaar he
Doe ik express om duidelijk te maken dat je een volbloed idioot bent
@Karel Popper | 10-08-13 | 17:03
Het hoogste tarief is begin '80 omlaag gegaan dus er is wel degelijk een belastingverlaging doorgevoerd. Teruggave via HRA is ook flink gestegen de laatste 20 jaar. Niet dat de middenklasse daar wat aan had.
Er is een redelijk simpele oplossing voor het schuldenprobleem. Laat overheden de geldcreatie weer in eigen hand nemen. www.youtube.com/watch?v=7qIhDdST27g
Niet direct zeggen kan niet... eerst even kijken.
pitsteen | 10-08-13 | 17:37 | + 0
Laat mensen nog even genieten van hun vakantie , voor heel wat zal dit de laatste zijn.
Tja. Omdat Nederlanders liever elk jaar met vakantie willen of met het hele gezin naar de Efteling dan hun schuldenberg aflossen, kan ik me de twijfels van beleggers voorstellen. Nederland MOET van de schuldenberg af. Van die van de partculiere sector EN van die van de bedrijven! Ook de lege kantoren moeten geherwaardeerd worden! Maar ja: dat doet erg van au. Zelfs zo au dat er waarschijnlijk een bank zal omvallen in Nederland. En daar willen we helemaal niet aan denken!
@Eurotokkie | 10-08-13 | 17:38
Als de grote baas had opgelet, zou hij hebben geweten dat slavernij leidt tot opstand!
Fuck EU!
@Eurotokkie | 10-08-13 | 17:38
In dat geval is over de grens zetten binnen de EU altijd toegestaan ;)
necrosis | 10-08-13 | 17:32 | + 2
Je weet dat Nederland een EU-provincie is geworden , heeft niet meer veel te vertellen zonder goedkeuring van de grote baas .
Beleggers zijn domme parasieten...
Het blijft jammer. Die bezuinigen en lastenverzwaringen op korte termijn zijn niet verstandig. Dat had iedereen kunnen weten. Gezien het vette crisis is, is het tegenovergestelde nodig. Helaas is daar weinig draagvlak voor. Zelfs niet bij links. Na de jaren tachtig is het huisboekboekje ook heilig bij links. Op zich is daar niks mee, maar het is een dogma geworden. Wat nu zo jammer is, is dat er een mooie deal gemaakt had kunnen worden. Namelijk, investeren op korte termijn en tegelijk maatregelen nemen die op de lange termijn leiden tot een vermindering van de staatschuld. Ik beweer niet dat dit gegarandeerd gewerkt had. Maar het is geen eens geprobeerd. Verder ging het natuurlijk al mis in de eerste uren van de crisis, waarin we de banken wel een vette zak geld hebben gegeven. Ook daar verder geen enkele deal.
Ook in dit land komt er vergelijkbare wetgeving met het Duitse Hartz-IV, en dan komt Leiden pas in last. In september zal de aankondiging wel komen.
Een algemene inkomensverlaging heb ik een jaar geleden al voorspeld. De 30-tiger jaren staan voor de deur!
De transfer-unie binnen de EU zal binnenkort, na inwerkingtreden van het EMS en het bankentoezicht, in zijn totaliteit zichtbaar worden.
Bezuinigen zou de overheid kunnen doen door het Deense bestuursmodel in te voeren. De overheid in Denemarken is "lean and mean" geworden. In dat land draait de economie redelijk.
Willen de beleggers gewoon niet meer van die staatsobligaties? Dat lijkt mij nu de enige reden om te bezuinigen: om die "beleggers" hun kip met de gouden eieren af te pakken.
vanhetvarken | 10-08-13 | 17:32 | + 0
Dan weet hij het nu.
@Eurotokkie | 10-08-13 | 17:19
Leg mij eens uit waarom Geert (of wie dan ook) zich moet houden aan EU-wetgeving.
Hebben wij via 'stemmen' een volmacht aan die paupers in Brussel gegeven?
Ik herinner me nog een referendum over de zogenaamde grondwet van Europa, het resultaat was een breedgedragen 'NEE'.
Dankzij BakEllende werd het dus 'JA'!
Eurotokkie | 10-08-13 | 17:19
Waanzinnig intelligente bijdrage, chapeau. Dus voor een efficienter uitzetbeleid moet NL eerst uit de EU, dat wist ie vast nog niet.
@123 je proeft het zo | 10-08-13 | 17:14
Ja? Net zo erg als een haatbaard? Roept hij op tot geweld dan? Nee heh? En een haatbaard wel heh? Dus, bij wie ga jij dan liever op de koffie? Aansteller.
123 je proeft het zo | 10-08-13 | 17:14
Inderdaad, die Arie18 wil zomaar dat de mensen met een uitkering ook mee gaan bezuinigen, SCHANDALIG, Arie18 moet solidair zijn met de uitkeringtrekkers, uitkeringtrekkers moeten niet solidair zijn, die hebben alleen maar rechten.
kippevlees | 10-08-13 | 16:11 | + 5
Ook Geert moet zich houden aan de EU-wetgeving, bijv het uitzetbeleid de EU steekt hier regelmatig een stokje tussen .
@kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 16:24
Gegarandeerd minimum inkomen voor alle burgers.
Dus ongeacht of je succes hebt of niet, terug naar dat minimum inkomen.
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:51
U stemt VVD of PvdA, kan niet anders.
Of D66, ja dat kan ook nog.
Maar wou wel eens weer horen als je na een arbeidsverleden van bijna 30 jaar zo de straat op wordt gekieperd door je werkgever, zonder ontslag vergoeding of wat ook maar, nee men laat het bedrijf gewoon doodbloeden (met dank aan de vakbonden).
En dan kom je in de WW, dan wil jou wel eens weer horen met je gratis werk doen wat normaal door betaalde mensen wordt gedaan.
Of dat jou baas maandag zegt, je donderd maar weer op, ik laat jou werkzaamheden vanaf vandaag door een bijstandstrekker die mij niets kost, is met behoud van uitkering.
As jij in de bijstand zit kun je terug komen, uiteraard ook met behoud van uitkering.
@ arie18
Ik moet kotsneigingen onderdrukken van jouw plemp
Wat ik wel weet is dat ik liever bij mijn marrocaanse buurman op visite ga als bij jou
Voor mij ben jij gevaarlijker als de islam
Rechts zijn ach ieder zn meug
Maar hoe jij je profileert is gelijk aan een flinke haatbaard
Ongelofelijke Jan lul
Veel plezier in Wassenaar of aerdenhout
Robertski | 10-08-13 | 16:38
In plaats van pas over 200 jaren lachen over deze tijd, kunnen we ook gaan lachen om figuren zoals jij die apocalyps-achtige illusies nodig hebben om hun leven zinvol te maken.
Geloof jij ook nog in die enorme pot met goud aan het einde van een regenboog?
Tuurlijk wil de markt dat. Hoe hoger de staatsschuld, hoe hoger de rente op staatsleningen. Nu alles dumpen, straks verse bonds terugkopen.
@rara 16:37: Twee dingen over de HRA:
1) De HRA moet aangepakt worden, maar je kan dat niet te snel doen zonder grote groepen mensen in ernstige problemen te brengen. Een betrouwbare overheid moet zich dat aantrekken. Daarnaast blijkt uit landen waar de wijziging snel is doorgevoerd dat het ook voor de economie niet al te best is. Dus de aanpassing gaat over een lange periode lopen. Dat levert ons op korte termijn maar weinig op.
2) De HRA kan niet los worden gezien van de gehele woningmarkt, met de volstrekt uit de hand gelopen sociale huursector, het systematisch kapot maken van het kleine beetje private verhuur dat we nog hebben, de macht van de woningcorporaties en projectontwikkelaars, en de kunstmatig hoog gehouden grondprijs. Je zal die hele markt moeten hervormen.
nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikkelingshul...
Ontwikkelingshulp afschaffen: 4.7 miljard.
www.svb.nl/int/nl/over_de_svb/onze_pre...
Kinderbijslag voor elk nieuw kind halveren (1e kind volle kinderbijslag, 2e de helft, 3e een kwart, enzovoorts). Besparing iets minder dan de helft van 3.2 miljard: 1.3 miljard. En Nederland is niet langer het walhalla voor islamitische kweekculturen.
Steeds maar weer word de belastingdruk verhoogd. Wanneer gaat de belastingdruk eens een keertje OMLAAG? Nooit? Dus we stevenen af op 100 procent slavernij, pardon: belastingdruk?
Mag ik dat 'contract' eens zien dat ik met de roverheid overeengekomen zou zijn? In mijn archief ontbreekt dat contract namelijk, misschien kan de roverheid mij een kopietje van dat contract sturen, waarin zou staan dat ik akkoord ga met een ALSMAAR HOGERE BELASTINGDRUK? Ik kan mij niet herinneren dat ik een dergelijk contract ooit heb getekend, en voel mij dan ook niet gehouden dat contract, mocht het uberhaubt bestaan, na te komen. Ik heb met de roverheid geen contract. Hoezo denkt de roverheid dan toch steeds meer van mijn geld af te kunnen pakken? Is dit een test? Om te kijken hoe ver de roverheid het volk kan naaien voordat het volk de roverheid eens naait?
@ arie18
Blij dat ik niet in jouw wereld woon
Jij bent zo gefixeerd op je stront, dat je vergeet dat rijken rijker worden
Ik wens je met plezier in de bijstand
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:51
Naast alle profiteurs zitten er ook mensen in de bijstand die echt geen keuze hebben en niet anders kunnen. En waarom zet je het woord beperkt tussen haakjes, denk je dat een handicap een gebrek aan wilskracht is?
Wat een commentaar weer. Niet (veel) meer uitgeven dan dat er inkomt is een heel duidelijk principe wat ik in ieder geval nastreef en wat me voor een economie ook vind gelden.
Meer lastenverzwaringen lijken me in deze crisis alleen maar destructief: dus meer bezuinigen.
Rijtje voorbeelden van wat mogelijk is: -uitkeringen: fors omlaag en voor een heel groot aantal ontvangers stoppen. Je zorgt zelf maar voor je inkomen.
- kunst en cultuur: gewoon helemaal weg bezuinigen. Als het de moeite waard is betalen mensen er voor.
- publieke omroep: idem dito, steun alleen drie uurtjes voor goede documentaires en nieuws per dag. De rest is onzin of ook goed op een betaalzender / commerciële zender
- studiefinanciering voor studies als 'facitility managment, vrijetijdskunde of MER': te vrijblijvende studies waar de economie of de wetenschap niets aan heeft
- flink snoeien in allerhande aan te vrage subsidies zoals praatgroepjes voor zwangere vrouwen met huilbuien, multicultureel kleurplaten kleuren enz.
- belastingaftrek voor goede doelen
- steun voor politieke partijen
- de eerste kamer
- provinciale staten
enz. enz.
@ mijzelf:
met instelbare ondertitels
Het enigste wat groeit is mijn belastingaanslag...
verplichte kijktip:
"The secret of Oz"
hoe geld werkt en de machten erachter
www.youtube.com/watch?v=swkq2E8mswI
( laat zien hoe de banken wereldmachten in hun macht hebben )
hm, berichten worden niet goed verwerkt, ik deed toch echt maar een single post?!
Dan kunnen wij onze luchtmacht wel opdoeken. De enige reden dat wij nog een luchtmacht hebben is omdat die in NAVO verband vrij goedkoop is. Willen wij het zo goedkoop houden, dan moeten we wel een vliegtuig hebben dat compatible is met NAVO spul. De JSF niet aanschaffen is op dit moment geen slecht idee, maar dan kunnen we beter de F16 behouden, en over 10 of 20 jaar de JSF aanschaffen.
@Old_Spice | 10-08-13 | 16:26 | | Reageer+ | -1
.
En de Fransen en Britten met hun Eurofighter Typhoon en de Scandinaviërs met hun Saab Griphen lukt dat nu niet, wil je zeggen?
.
.
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:16
* bijstandsgerechtigden moeten 40 uur per week werk doen waar nu gemeenschapskosten aan worden verspild (straten vegen, plantsoenen harken, etc.)
Goeie plannen, op 1 na. Onderhoud van de openbare ruimte is een van de primaire taken, zelfs van een nachtwakersstaat. En: wat doe je met die tienduizenden mensen die nu hun geld verdienen met dat werk, in de bijstand gooien zodat ze hetzelfde werk voor minder moeten doen?
@rara | 10-08-13 | 16:37 | | Reageer+ | 1
.
Klopt. Maar je denkt toch niet dat een bijstandstrekker lang bijstandstrekker blijft als hij daadwerkelijk werk moet doen? Het zijn geen arbeidsongeschikten, slechts mensen die om welke reden dan ook zich (onterecht) onttrekken aan het arbeidsproces. Bovendien hebben ze ook begeleiding nodig en dat kunnen de mensen die momenteel die functies vervullen ook doen als deel van hun functie.
.
Hetzelfde geldt voor assisteren in de zorg. Doen nu veel gepensioneerden in bijvoorbeeld ziekenhuizen, die het transport van klinische patiënten verzorgen (dat doen allang niet meer de verpleegkundigen in niet-acute situaties). En om ouderen te helpen met eten en een praatje ermee te maken hoef je ook niet een universitaire studie te hebben afgerond. Verder kunnen ze op boerderijen vast ook hulp gebruiken op allerlei terreinen en is het reinigen van stranden en natuurgebieden van afval ook wel een nuttige taak.
.
Waarom moet de belastingbetaler steeds maar accepteren dat als je op welke manier dan ook enigszins 'beperkt' bent (vooral in subjectieve zin) je dan ook maar gratis uit de staatsruif moet kunnen eten?
@ robertski
Mee eens
Mede omdat we steeds in de links/ rechts val stappen. De lachende derde word over het hoofd gezien
Altijd nog beter dan de mensen die hun geld in de bouw van kantoren hadden geïnvesteerd, die mogen al blij zijn als ze iets terug zien. www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
Wie het woord "bezuinigen" nog gebruikt mag deaud.
Elke belegger die nog een paar centen over heeft gehouden ten tijden van deze kut overheid zal nooit zijn laatste cent spenderen aan ook maar iets wat met Nederland te maken heeft. Nederlandse bedrijven staan in de uitverkoop met alle gevolgen van dien en de staat? Die kijken alleen maar naar hun eigenbelang en de rest kan stikken.
Beleggen doe je in het buitenland alleen is dat ook even zoeken tegenwoordig.
Alles gaat geheel volgens plan. Volgens de regels van ''The end game''. Eerst worden we steeds armer gemaakt om ons vervolgens van onze burger rechten te strippen. Zodat we uiteindelijk totaal overgeleverd zijn aan de paar grote bedrijven die ons zien als slaven. We moeten snel van het monetaire systeem af. Dit gaat ook wel gebeuren maar niet voordat we helemaal aan de grond zitten. Niet voordat WW3 heeft plaatsgevonden en alles naar de klote is. Verder moeten we ook van religie af, maar dat gaat in 1 moeite door. Ik geloof dat we over een jaar of 100- 200 zullen lachen over deze tijd en zullen zeggen: Dat nooit meer!
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:16
* bijstandsgerechtigden moeten 40 uur per week werk doen waar nu gemeenschapskosten aan worden verspild (straten vegen, plantsoenen harken, etc.)
Goeie plannen, op 1 na. Onderhoud van de openbare ruimte is een van de primaire taken, zelfs van een nachtwakersstaat. En: wat doe je met die tienduizenden mensen die nu hun geld verdienen met dat werk, in de bijstand gooien zodat ze hetzelfde werk voor minder moeten doen?
Overigens mis ik het punt qua hypotheekrenteaftrek, daar kan veel meer gehaald worden dan bij de plantsoenendienstmedewerkers en straatvegers.
Wie weet hoeveel de bellegingen in Shell oplevert voor de staatskas op jaarbasis?
kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 16:24
Alle bootjes met kansenzoekers laten nu Lampedusa links of rechts liggen. Prachtige zet van die president.
@Strohond | 10-08-13 | 16:30
Door bijvoorbeeld de pil uit het zorgpakket te halen, en de grenzen open te doen voor culturen die gemiddeld 5 kinderen maken per gezin? Door gehuwden met kinderen vele voordeeltjes te gunnen? Kinderbijslag?
Zolang ze de burgers lastenverzwaringen als bezuinigingen verkopen en diezelfde burgers trappen daar met open ogen in zal er niets veranderen.
Ja, toch wel.
We gaan allemaal naar de kloten.
En sneller dan we denken.
Karel Popper | 10-08-13 | 16:25
De boer zorgt ervoor dat zijn koeien zo goed als hun hele leven zwanger zijn. Hoe doet de overheid dat met het volk? Of gaat de metafoor dan niet meer op?
@kapotte_stofzuiger | 10-08-13 | 16:26
Wellicht kunnen we ze een uitkering geven 5000,- , dan zijn we goedkoper uit dan nu.
@Dömper | 10-08-13 | 16:23
Als ik ongezien 5000 euro netto per maand kreeg, zou ik ook "voor" of "tegen" zijn, zolang de volgende 4 jaar maar weer veilig zijn gesteld.
@Karel Popper | 10-08-13 | 16:25
Eerder als kippen met gouden eieren.
@dr.dunno® | 10-08-13 | 16:16
Dan kunnen wij onze luchtmacht wel opdoeken. De enige reden dat wij nog een luchtmacht hebben is omdat die in NAVO verband vrij goedkoop is. Willen wij het zo goedkoop houden, dan moeten we wel een vliegtuig hebben dat compatible is met NAVO spul. De JSF niet aanschaffen is op dit moment geen slecht idee, maar dan kunnen we beter de F16 behouden, en over 10 of 20 jaar de JSF aanschaffen.
@sjaakdeslinksesul | 10-08-13 | 16:18
Euhm, babyboomers zijn mensen die geboren zijn tussen 1945 en 1955. En de gene die de dienst uitmaken zijn geboren tussen 1945 en 1950 (de rest, 1950-1955, heeft lang niet zoveel geprofiteerd, bv VUT geldt niet voor mensen geboren na 1 jan 1950). Ik schat dat de meeste de 80 net halen, maar dan is 2040 wel vrij overdreven. Ik denk dat de babyboomers tot 2020 de lakens uitdelen hier, daarna is het onze beurt.
Niks kunnen ze, behalve witte auto's, kleren en vrouwen sparen. En oh wee als je dat dan hardop zegt, dan ben je opeens een racist.
@Dömper | 10-08-13 | 16:23
De roverheid houd van ons zoals een boer van zijn melkkoeien houd.
Ondertussen, in door EU gesteund Cyprus:
cyprus-mail.com/2013/07/26/president-a... [noot: vooral alu-alto-hippiewebsites gaven dit pas gisteren/vandaag door als nieuws]
Zijn er werkelijk nog mensen die geloven dat het de politiek een ene fuck interesseert?
Tot 2040 maken linkse babyboomers de dienst uit in dit land, daarna zijn moslims in de meerderheid. Ergens in 2070-80 vallen die massaal hun geloof af. Iedere hardwerkende blanke Nederlander snapt dat hij nu geen geld moet uitgeven, omdat hij de eerst komende 60 jaar op een houtje moet bijten.
Hoe meer een overheid bezuinigt hoe beter. Minder belastingen betekent meer geld bij burgers en bedrijven. Echter men bezuinigt niet, integendeel met verzwaart de lasten en noemt dat bezuinigen. Dàt werkt averechts.
En hieronder ideëen van de Reaguurders over hoe de bezuinigingen moeten worden ingevuld op een manier die de economie niet schaadt:
=====================================================
* vlaktaks en einde talloze subsidieregelingen => werken / inspanning belonen, stilzitten / hand ophouden straffen
* stimuleren ondernemerschap incl. wegnemen talloze barrières en (trots voor) Nederlandse bedrijfsleven
* deur open voor immigranten met HBO/WO equivalente diploma's, immigratiestop voor mensen die niet onmiddelijk een baan hebben of anderszins kunnen voorzien in hun levensvoorziening
* bestuurlijke herindeling met einde provincies
* schrappen helft van ambtelijke apparaat
* bijstandsgerechtigden moeten 40 uur per week werk doen waar nu gemeenschapskosten aan worden verspild (straten vegen, plantsoenen harken, etc.) op straffe van verlies van uitkering
* JSF stop & Eurofighter Typhoon / Saab Griphen (goedkoper, beter en niet afhankelijk van de VS om een basisversie te krijgen die niet eens alle snufjes heeft, ondanks dat we de ontwikkeling meebetalen)
* ontwikkelingshulp halveren, niet meer uitkeren als een zak geld en minimaal 75% moet ten goede komen aan het Nederlande bedrijfsleven op de plaats van bestemming
"Leen geld op naam van je burgers en beleg het in onze bedrijven". Ja zo kan ik ook wel beleggen.
Kapitaalverplaatsing naar het Oosten zal nog wel even voortgaan, met daarbij behorende verarming in het Westen. We zullen zeker niet aan de bedelstaf geraken, maar het omhelzen van een nieuw paradigma waarin we met minder zullen moeten doen lijkt me echt geen overbodige luxe. Mooie gelegenheid om weer echte waarden te ontdekken.
Alle ballen op Geert Wilders!
Gewoon blijven lachen, dan is er niets aan de hand.
leuk al dat geklets over bezuinigen is the only way. Geen enkel land is ooit gegroeid door bezuinigen. Estland ook niet. de groei daar heeft geen reet met bezuinigen te maken, komt door de groei in de Russische olie export.
Dat de banen die nu verdwijnen terug komen ??/ ja, maar waar, waarom zou een bedrijf voor Nederland kiezen ? Veel meer, en vaak beter alternatieven.
Bovendien doen landen die niet aan kapot bezuinigen doen, het economisch veel beter, en nemen steeds meer voorsprong. zie o.a. het UK, dat groeit en krijgt meer banen, terwijl de hele wereld weet dat ze uit de heilige EU stappen.
Als die beleggers nou ff gewoon directe investeringen in NL komen doen ipv dat die centjes naar leuke investering in het buitenland gaan. Van ons rentieren? Kan maar dan wel door de poet hier te houden.
"Ja maar de volgende generaties dan?"
"Denk aan de kinderen!!!"
"Staatsschuld is vreselijk, de apocalyps zelf!"
De bezuinigingen zijn ideologisch gedreven, voor het nivelleringsfeest moet de welvaart kapot.
Duidelijk dat alleen Ewald Engelen verstand van zaken heeft, en de rest van die twitteraars maar wat lult.
Bezuinigen is een eufemisme voor een verkleining van de geldstroom. Alleen niemand weet of het nu gaat om het geld van A --> B of van B <-- A
Wat wel duidelijk is, is dat regenten rijker worden, en burgers armer.
@ Koveriant. Teveel staatsschuld is vernietigend op lange termijn. Overheid met 50% verminderen is pijnlijk op korte termijn. Bevrijdend voor ons en economie op de lange termijn.
Alle buitenlandse hulp per direct stoppen.
Ik ging ook wel eens met van allerlei dingen bezuinigen, ineens gingen deze winkels langzaam weg. Zo werkt het nu eenmaal, teveel bezuinigen is vernietigend op de lange termijn.
Hebben ze in Den Haag lak aan, de bezuinigingen (lees; lastenverzwaringen) komen er alleen maar harder aan. Hoe lang blijven we dit stel incompetente idioten nog pikken?
REAGEER OOK