Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hollandse gehandicapten pwnen Chinese slaven

carthalf.pngFantastisch economisch nieuws in het betaalmuurloze Imgur(*)! Er komen steeds meer banen terug uit lagelonenlanden zoals China, Polen en Limburg. Nederland klimt steeds hoger op de algehele verpauperings-ladder en dus wordt het voor bedrijven weer aantrekkelijk om werk terug te halen. Maar dat is niet alles. Niet alleen worden ze aan de overkant van de grenzen steeds duurder, dankzij gemeentelijke subsidies hier in Nederland kunnen bedrijven mensen uit de sociale werkvoorziening voor een rotfooi aan de slag zetten. Moeilijk moeilijk. We zijn hartstikke blij voor die luitjes dat ze aan het werk zijn en applaudisseren voor de goede wil van de bedrijven, maar zijn we nu al zover heen dat we blij moeten zijn met bedrijven die na Aziatische slaven en Oost-Europese knechten nu kiezen voor Hollandse halve halfies en een grote bak subsidiepoet? Meh. Op deze manier krijgt 'kenniseconomie' ook ineens een heel andere betekenis. Enfin, we zijn klaarblijkelijk op de goede weg, als het aan De Bazen ligt. Nog even uw best doen voor de verdere algehele verpaupering van uw leven, minder zeuren om loon en vrije dagen en misschien mag u als u voldoende scheel uit uw ogen kijkt over een paar jaar ook wel voor een habbekrats aan de lopende band van Unilever. Iedereen arm, maar wel allemaal werk. Nivelleerfeestje!

Reaguursels

Inloggen

@bakito

Heb ik jou toevallig dan niet gezien op Prise d'eau in Tilburg, maandje terug?

barre-man | 05-08-13 | 21:48

@ Trippert en anderen

Bekijk www.onsgeld.nu en schrijf je in en doneer.Stop de gelegaliseerde diefstal!

Benoite | 05-08-13 | 18:54

@ Trippert 10.11

Chapeau, dat zouden meer mensen moeten doen! Houd ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen please.

Benoite | 05-08-13 | 18:49

Implant | 05-08-13 | 14:50
Ik zeg niet dat het zinloos is dat er geld hieraan wordt besteed, maar presenteer het niet als een positieve ontwikkeling dat het economisch lek boven is en we echt aan het concurreren zijn.

Boerenbrandtlul | 05-08-13 | 16:14

@Boerenbrandtlul | 05-08-13 | 10:43
Zo lang er nog een 800k voor allochtonen uitgegeven kan worden om zogenaamd homo's te leren accepteren, kan dat (subsidie) geld er ook wel vanaf voor arbeidsgehandicapten. Er zijn groepen die er ook niets voor hoeven doen een 4 uitkeringen binnen een gezin hebben. Doe mij dan maar een werkende arbeidsgehandicapte, die doen tenminste met plezier hun werk.

Implant | 05-08-13 | 14:50

@de blije libertarier | 05-08-13

Zolang die bedrijven gekwalificeerde krachten kunnen krijgen voor 0,83 eurocent pr. uur gaan ze echt niet iemand huren. Die mogen dan 10 maanden daar werken (met behoud van uitkering) en worden er vervolgens uit gegooid. Het mag volgens de regels niet maar het gebeurd toch. En dat is precies de reden dat productiewerk in NL goedkoper is dan in China.

Boniwee | 05-08-13 | 13:15

De wereld bestaat uit twee soorten mensen
1. de hebzuchtigen die in alles geld zien en het van iedereen willen afnemen.
2. de mensen die gewoon willen leven en zich gedragingen als onder noemer 1 genoemd niet kunnen voorstellen en dus het slachtoffer van groep 1 worden.
...
De overheid dient er voor zorg te dragen dat deze twee groepen elkaar uiteindelijk niet baar de keel vliegen.
Dit middels dwingenrechtelijke wetgeving waardoor de afdhankelijken beschermd worden tegen de machtigen
zie:
huurder - verhuurder
koper - verkoper
wergever - werknemer
...
Het probleem ontstaat als in bananenrepublieken leden van groep 1 de politiek beheersen.

0.9-FTE | 05-08-13 | 12:34

@tweetybird | 05-08-13 | 11:23
De ondernemers zijn het probleem niet, als jij hetzelfde ergens anders goedkoper kan kopen doe je het ook. Het probleem is de overheid die van iedereen geld afpakt om dit soort zinloze projecten te financieren en allerlei regeltjes te verzinnen "voor onze eigen bestwil"
Als er wat minder regeltjes zouden zijn zouden werkgevers veel sneller gehandicapten aannemen. Als je iemand aanneemt en die doet zijn werk niet goed dan moet je bakken met geld uitgeven om weer van die persoon af te komen. Een dergelijk risico kunnen ondernemers in het mkb niet nemen, dus nemen ze geen mensen aan die ze als een groter risico inschatten.

de blije libertarier | 05-08-13 | 12:11

Dus als ik het goed begrijp mogen werkgevers nu sociaal gehandicapten gelegaliseerd misbruiken voor weinig loon en vette winst en vette subsidie. Net als de goedkope pool die ze te weinig betalen inplaats van de nederlander die ze een gewoon loon moeten betalen. En zo maak je nu een economie kapot. Onder het mom van we doen toch goed voor die sociaal gehandicapte. Nee dat is de overweging niet, de overweging is lekker goedkoop. Elite maakt meer kapot als je lief is. Werkgevers van nederland zorg eerst maar eens dat de nederlander weer gewoon aan het werk kan voor een gewoon redelijk loon. Hebben we die polen en andere buitenlanders niet nodig ,en worden de sociaal gehandicapten niet misbruikt. Werkgelegenheid voor de gewone nederlandse arbeider ,dat is belangrijk. Er zijn er genoeg die nu allemaal thuis moeten zitten omdat de baantjes vergeven zijn aan de onderbetaalde pool en dadelijk de misbruikte sociaal gehandicapte. Weer een slechte zaak daar het op lange termijn geen winst voor de economie oplevert maar verlies.

tweetybird | 05-08-13 | 11:23

In een wereld zonder grenzen (globalisering) buiten neo-liberalen iedereen uit.
Vroeger voornamelijk de burgers in het buitenland middels hun VOC mentaliteit, tegenwoordig ook de binnenlanden.

0.9-FTE | 05-08-13 | 11:04

Socialisme is niet sociaal, iedere euro die aan dit soort schijnwerkgelegenheid word uitgegeven is een euro minder welvaart voor iedereen die werkt in dit land.

de blije libertarier | 05-08-13 | 11:03

@trippert, volledig mee eens wat u heeft geschreven.
De staat is niet meer bezig de belangen van het volk te dienen, maar slechts die van zichzelf en bevriende zakkenvullers.
Het is erg dapper van u dat u dit gevecht aangaat, maar ik vrees dat de macht te groot is om als enkeling van te kunnen winnen.
Ik ben op zich niet tegen een regering die in grote lijnen dingen regelt zoals infrastructuur en zorg, maar wat de regering zich nu allemaal naar zich toe heeft getrokken is gewoon pure dictatuur.
Nergens is er medezeggenschap over zaken die veel geld vragen van de belastingbetaler en ook ons koningshuis heeft niets met democratie te maken.
We hebben onze mond vol over andere landen, maar ons eigen land behandeld zijn eigen burgers ook niet als volwaardig.
We zijn verplicht om mee te betalen aan alle fiasco's van onze regering, en het enige wat we ertegen kunnen doen is stemmen op een andere partij die precies hetzelfde gaat doen als de macht in handen is.

Mozeskriebels | 05-08-13 | 11:02

@hagenux

toch nog triest toch dat ik 75% goed zit dat de werkplaatsen daar niet voor bedoeld was maar goed het zal wel

straatkat | 05-08-13 | 10:45

@trippert
En nu?
Word je niet vervolgd dan?

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:44

Dit is dus een nepeconomie die ons niet veel verder brengt. Zwaar gesusidieerd en naar ik aanneem niet hightech. Leuk om de komkommerbladen mee te vullen, maar niet om ons auto's en huizen te laten kopen. NEXT!

Boerenbrandtlul | 05-08-13 | 10:43

Het is overigens een uiterst gevaarlijke zelf deceptie om te denken dat wij het alleenrecht op hoog opgeleide mensen hebben. Want we schijnen werkelijk te denken dat ze in China en India gek zijn. Wie weet wat er gaande is op universiteiten in die landen zal beseffen dat de "voorsprong" die we menen te hebben een kwestie van tijd is en dat deze landen in zullen lopen en ons voorbij zullen gaan. Tot ze ons helemaal niet meer nodig hebben. We graven ons eigen graf met het liberalisme en globalisatie.

Bigi Bana Boy | 05-08-13 | 10:35

Liever onze halvies aan het werk dan een dozijn loempiavouwers. Het gebeurt daar ook met dikke overheidssteun. Wordt tijd dat wij net zo protectionistisch worden als de Chinezen. We (vooral EU) laten ons de kaas van het brood eten terwijl zakendoen in China retemoeilijk wordt gemaakt.

Datzegiktoch | 05-08-13 | 10:34

unneJoemie pieletuut | 05-08-13 | 10:23 |
wat een onzin. die beroepen hebben ook boven hun stand geleefd (ok, niet de laatste 3 jaar, maar daar voor wel). En wees blij dat er iemand als Merkel is, want Duitsland brengt momenteel de welvaart. Jij wilt blijkbaar gratis geld voor iedereen, maar beseft niet dat ergens een keer de rekening betaald moet worden?
In NL betaald men de rekening achteraf via belastingen, in Duitsland betaald men wat het waard is, scheelt administratie (en ok toegeven, in DE zie je mensen op straat slapen en is er in sommige steden gewoon echt geen geld en echte armoede.)

Kaosu | 05-08-13 | 10:34

@straatkat
Helemaal waar is dat niet, maar je komt wel voor 75% in de buurt.
Ik ken zat van die gasten die daar met een zogenaamd gebrek werken, maar na 17.oo uur komen alle spieren los en hebben ze opeens niks meer. En mensen die echt in zo'n werkplaats thuis horen staan tot 2 jaar in wachtrij.
Massaal herkeuren die mensen, voor mijn part na werktijd spioneren, eens kijken hoeveel er door de wsw mand vallen

hagenux | 05-08-13 | 10:32

Als nivelleren een feest is, zijn loonkabouters het resultaat, behoudens uiteraard de nivelleerkabouter Diederik die is als altijd meer gelijker dan de rest tog?

william7055 | 05-08-13 | 10:32

Voor een halfje van de straat houden krijgt het SW bedrijf een subsidie van ruim 23k per jaar (per halfje).
jemagookniksmeer | 05-08-13 | 09:22
Dat haalt je de koekoek. 23,000? Nee hoor, doe maar 26,000 euro. Per (W)SWer. Maar als je als WSWer iets vraagt aan het SW bedrijf, dan is daar geen geld voor. Er is natuurlijk wél geld voor een loonsverhoging van 8% voor de voormannen, en het kader. En natuurlijk voor een 13de maand voor alle consulenten en de directie.
Een WSWer verdient een maximum van 130% van het minimum loon, voor 32 uur werk in de week. En die 130% zit de regering al aardig dwars, dat willen ze ernstig graag ver naar beneden hebben.
Ik --als mede WSWer, op de wachtlijst-- wil ernstig graag dat de regering (zo'n 60% van hun salaris) inlevert. Maar dat zal er heus niet van komen. Ze zullen me daar gek zijn.

Ageless | 05-08-13 | 10:30

@Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:02 | + 0 -
Het is in ieder geval openbaar, er volgt vanzelf meer.
trippert | 05-08-13 | 10:16 | + 0 -
Ik ben ook wel benieuwd, heb alleen u toestemming nodig om het te kunnen lezen.

Mozeskriebels | 05-08-13 | 10:27

Globalisering en vrijhandel is voor bedrijven dé manier om de omstandigheden voor arbeiders weer terug te kunnen brengen naar begin 19e eeuw. De dagen van Dickens. Geen wonder dat werkgevers zo enthousiast zijn over wereldwijde vrijhandel en zulke voorstanders zijn voor neo-liberale natte dromen als de EU en de Euro. Over wereldwijde gelijke rechten, beloningen en arbeidsomstandigheden voor arbeiders hoor je ze niet. Word eens wakker mense.

Bigi Bana Boy | 05-08-13 | 10:26

Kaosu | 05-08-13 | 09:50 Heeft niets te maken met goedkope producten... Kapppers, poetsers, slagers, inmiddels ook al chauffeurs,,Alle handvaardige beroepen worden beetje bij beetje de gorgel dichtgeknepen tot groot genoegen van mamma Merkel en haar puppet regering van slaaffse Brussel aanhangers.. ik geef Nederland nog een decennia en dan is minimumloon ook hier een vage herinnering.Als er in Europa geen opstand uitbreekt gaan we met zijn allen collectief naar de kleauten.

unneJoemie pieletuut | 05-08-13 | 10:23

ho nou niet omdraaien he... de werknemers hier in nl samen net de vakbonden hebben ervoor op de barikades gestaan dat er te weinig geld was voor die arme hollandse werknemertjes. ze moeten toch minstens een mooi huis hebben.. twee auto's en twee wat drie keer per jaar op vakantie kunnen.. want ze moeten ze hard werken! en zo prijs je jezelf uit de markt. werkgevers betalen zich scheel aan hollandse knaapjes.. dus laat ik voorstellen meer werken voor minder zoals alle andere landen dat doen ... zou veel meer werk opleveren voor de nl. werker... of hebben we die nog wel? liggen we lekker in ons sociale hangmatje?

dewaarheid.nl | 05-08-13 | 10:17

@trippert
Oké

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:16

@Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:02 | + 0 -

Het is in ieder geval openbaar, er volgt vanzelf meer.

trippert | 05-08-13 | 10:16

Nog even voor het Unesco archief. Ja Rutte en Van Rompuy ik doe niet meer aan uw criminele, frauderende en moreel gecorumpeerde unie die u aan de vrije burgers van Europa oplegt.

In mijn brief van 23 juni 2013 leg ik duidelijk uit waarom de schuld die u heeft maand de volkeren van de zogenaamde EU groter zijn dan de opgelegde schuld die de volkeren aan de EU zouden hebben.

Mij negeren is een vrijbrief voor allen die niet langer onder het juk van het dictatoriale EU bestuur willen leven, maar in vrijheid. Ik creëer het presedent voor een publiek georchestreerde val van de huidige bestuurlijke vorm van de EU en ben vers van alleen.

Breng mij voor het Europees hof en ik zal u politiek en bestuurlijk fileren tot op het bot. Uw hele kaarten huis zal in elkaar storten. Uw politieke afgang en doodvonnis heeft u zelf reeds veroorzaakt.

Ja dit is een directe ondermijning van de staat en daarmee daag ik u uit mij voor de rechter te brengen en tegenslag zal u ten deel vallen.

trippert | 05-08-13 | 10:11

@löl met vingers | 05-08-13 | 08:55 | + 4 -
Kap eens mat dat zeiken op ambtenaren. Politieagenten, leraren, vuilnismannen, etc. zijn ook ambtenaren en daarvan vindt iedereen dat er meer van moeten komen

pomtiedom | 05-08-13 | 10:10

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:41 |,,,Naar omstandigheden prima,,nog altijd een happy mens.. loop nu te zeulen met een stroller, een soort zuurstofapparaat... En sta net als jij eind van de maand bloedrood.

unneJoemie pieletuut | 05-08-13 | 10:08

@KlunsJohannus | 05-08-13 | 09:48

Jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen deel uitmaakt van de zesjescultuur. Net genoeg doen om de norm te halen, en daarna freewheelen en verwachten dat de rest vanzelf gaat. Gelukkig zijn er ook mensen die wel het uiterste uit zichzelf halen, en daarmee niet alleen werk en inkomsten voor zichzelf, maar ook voor anderen genereren. Zonder deze mensen verschillen wij in niets van een gemiddeld derdewereldland.

Max Navelstaar | 05-08-13 | 10:06

@KlunsJohannus | 05-08-13 | 09:48

Jij gaat er blijkbaar van uit dat iedereen deel uitmaakt van de zesjescultuur. Net genoeg doen om de norm te halen, en daarna freewheelen en verwachten dat de rest vanzelf gaat. Gelukkig zijn er ook mensen die wel het uiterste uit zichzelf halen, en daarmee niet alleen werk en inkomsten voor zichzelf, maar ook voor anderen genereren. Zonder deze mensen verschillen wij in niets van een gemiddeld derdewereldland.

Max Navelstaar | 05-08-13 | 10:06

het trieste van die werkplaatsen dat er geen gehandicapten meer werken maar arbeidsongeschikten.gasten die een keer last van hun rug hebben gehad of te lui waren om te werken

straatkat | 05-08-13 | 10:04

Helaas is het wel een noodzakelijke staop om in moderne wereldeconomie en in de crisis het hoofd boven water te houden als land. arbeidsplaatsen, die naar het buitenland zijn verdwenen, terughalen. dit doe je door on- of laaggeschoolden voor weinig geld produktiewerk te laten doen. zij hebben een baan, het helpt de economie, en levert secundair ook veel banen op voor hoog-opgeleiden. een gezonde economie heeft ook een onderklasse nodig.

zeeman73 | 05-08-13 | 10:03

@trippert
Kan helaas niet inloggen

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:02

-weggejorist-

Crypto Knight | 05-08-13 | 10:01

-weggejorist-

Crypto Knight | 05-08-13 | 10:00

@klunsjohannes
Ik reageerde op de WOIII opmerking.
Snap dat dan.

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 10:00

in duitsland werkt men voor soms 600€/m (geen minimumloon) als bijvoorbeeld dozen-inpakker bij Zalando. dat is ongeveer de richting die het uit gaat. Maar zal nog wel 10 jaar duren.
(Dat is de prijs voor het willen hebben goedkope producten).
Kaosu | 05-08-13 | 09:50 | + 0
.
Denkfoutje: WIJ willen niet per se goedkope producten. Omdat ons besteedbaar inkomen de laatste 10 jaar sterk is afgenomen zijn we veroordeeld tot goedkope(re) producten. De meesten willen denk ik wel meer betalen voor kwalitatief goed producten, maar het geld is er niet meer.

Hans Hillen | 05-08-13 | 09:59

Prima ontwikkeling! Ik betaal liever belasting om een
scociale werkplaats te subsidieren voor mensen die
werken en daarna Nederlandse producten kopen dan voor
uitkeringen voor mensen die de hele dag niets doen en
daarna Chineese producten kopen.

En trouwens, die Chinezen subsidieren zo-wie-zo alle
arbeid. Voor elke Euro of Dollar die ze binnen krijgen
drukken ze er zelf 3 of 4 bij.
Ze maken immers alles na.

Happy Atheist | 05-08-13 | 09:59

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:48
Wat een warrige reactie, inclusief pannenkoek-ad hominem. Wat is nu je punt kerel?

KlunsJohannus | 05-08-13 | 09:56


Bakito | 05-08-13 | 09:28 |
Nou nou, om gelijk negers als triest volk te bestempelen had ik van jou niet verwacht.

irma zonderboezem | 05-08-13 | 09:54

Vergeet niet dat de gemeentes tegelijkertijd minder aan WW's/bijstand hoeft uit te keren!!

Atlantis-95 | 05-08-13 | 09:53

oh, @ unneJoemie pieletuut | 05-08-13 | 09:36 | + 6 -

jemagookniksmeer | 05-08-13 | 09:53

Oh sorry om mijn vorige commentaar aan het topic te linken. Ja wij leven in een slaven staat. Iedereen die belasting betaald is momenteel een slaaf van de overheid. Denk maar eens na over de gemiddelde studieschuld van 15.000 euro per student, geen baan, nepopleiding, een verrotte maatschappij en alvast met de schulden en rente van voorgaande regeringen opgezadeld.

trippert | 05-08-13 | 09:52

Wat is je punt: ik ben zielig dus ik ben het waard om gesubsidieerd te worden?
Of: zie je wel, ook het gekwalificeerd personeel wordt al verdrukt van de arbeidsmarkt door WSW-ers?

jemagookniksmeer | 05-08-13 | 09:52

@trippert
Parkeerboete niet betaald?

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:51

Hans Hillen | 05-08-13 | 09:39 |
in duitsland werkt men voor soms 600€/m (geen minimumloon) als bijvoorbeeld dozen-inpakker bij Zalando. dat is ongeveer de richting die het uit gaat. Maar zal nog wel 10 jaar duren.
(Dat is de prijs voor het willen hebben goedkope producten).

Kaosu | 05-08-13 | 09:50

En daarom schreef ik onlangs een hele duidelijke brief naar de belastingdienst, kopie aan rutte, kopie aan van rompuy, dat ik niet langer een criminele staat als de onze financier dmv belastingen en dat de schuld van de staat aan mij vele malen groter is.

Inmiddels een dwangbevel binnen in naam van de koning, maar verder niks meer gehoord. Brief is op www gepubliceerd en bij redactie geen stijl beken

Als het voor de rechter komt zal het hun politiek, bestuurlijke doodvonnis (dus niet in den lijve) betekenen. Tot aan Brussel toe. Ik heb namelijk nog een appeltje te schillen met ons landsbestuur dat aantoonbaar fraudeert, crimineel en moreel gecorumpeerd is en geen idee heeft waar ze mee bezig zijn.

Vooralsnog durven ze het nog niet aan.

trippert | 05-08-13 | 09:48

@klunsjohannes
En dan? Dan hebben we een postapocyptische wereld waar de eerst komende 1000 jaar nog niet eens de kleinste hagedis weet te overleven.

We zullen dan maar wát blij zijn met 'marktwerking'.
Pannekoek

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:48

Max Navelstaar | 05-08-13 | 09:43 |
De kenniseconomie volgens de Nederlandse methode: het zodanig verlagen van het onderwijsniveau dat iedereen in staat is om minstens een universitaire studie af te ronden. Zo, iedereen slim!

KlunsJohannus | 05-08-13 | 09:48

@Mark van Leeuwen | 05-08-13 | 09:31
In navolging van de Duitse 400 euro banen, zie ik dergelijke vormen van uitbuiting hier ook nog wel komen. Na september komen de eerste proefballonnetjes.

blinde kip | 05-08-13 | 09:47

Ontwikkelingen als "Privatisering", "Globalisering", "Schaalvergroting", "Versoepeling van de Arbeidsmarkt" en "Marktwerking" zijn met name positief voor banken, bestuurders, regenten en grootaandeelhouders. De gewone werkende man verzuipt en ziet zijn invloed op de wereld om hem heen steeds verder slinken. Het is wachten op WO III. En zelfs daar worden de rijken nog rijker van.

KlunsJohannus | 05-08-13 | 09:46

Je vraagt je af wat je de 'jongeren' van nu moet inprenten om 'later' te worden.
Vroegah moest je monteur worden. Of iets anders ambachtelijks.
Wat moet je nu tegen hen zeggen om vrijetijdskunde uit hun hoofd te praten.

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:44

Leuk idee, die kenniseconomie. Als iedereen minstens HBO zou hebben, dan konden we het ons veroorloven om het denkwerk hier te doen en het doewerk uit te besteden. De realiteit is dat niet iedereen dat kan of wil halen, en dat ook die mensen werk moeten kunnen vinden. Prima ontwikkeling dus.

Max Navelstaar | 05-08-13 | 09:43

Goed nieuws voor half twitter dus, dat ze weer aan het werk mogen :)

ZDEV | 05-08-13 | 09:42

@unnejoemie
Wat een verhaal. En ik klaag al wanneer ik eind van de maand in het rood sta, bij wijze van.
Hoe gaat het nu?

Nacho_Vidal | 05-08-13 | 09:41

Nu zijn het de mensen van de voormalige sociale werkplaatsen. Maar met het tempo van de huidige loonmatiging en inflatie (waardoor het besteedbaar inkomen in rap tempo afneemt) en de 'concurrentie' met goedkope Oostblokkers (waardoor de lonen steeds lager en lager worden en de contracten steeds 'flexibeler') geldt dit arbeidsmodel straks voor alle Nederlanders die het niet lukt zich te elite binnen te ellebogen of te slijmen. Met dank aan de EU en onze beroerde bestuurders wordt het een enkeltje naar de 19e eeuw. Waarna het bestuur, om ons tegemoet te komen, ons wat toeslagen toe werpt. Dat geeft de illusie van een beschaafde staat die iets doet voor z'n burgers en maakt iedereen afhankelijk van de staat, diezelfde staat die de ellendige arbeidsomstandigheden heeft gecreëerd. Op dit moment zijn wij - binnen
Noord-Europa - al een lagelonen land. Tel daar de hoge belastingen bij op en het kan niet anders dan dat de binnenlandse vraag uitvalt. Een goed voorbeeld van een bedrijf dat inspeelt op deze ontwikkeling? Post.nl bijvoorbeeld.

Hans Hillen | 05-08-13 | 09:39

Het probleem is dat we onszelf heel lang voor de gek gehouden hebben met de kenniseconomie. We hebben wel veel hoger opgeleiden maar de helft daarvan is rechten, management, sociale wetenschappen, creatieve studies, enz. En dat zijn dingen die op zijn best indirect waarde toevoegen.

coke eiland | 05-08-13 | 09:38

Heb in 1988 op 36 jarige leeftijd mijn HTS opleiding afgesloten en werd s'ávonds van de motor gereden met als resultaat gebroken ruggenwervel en kreeg vervolgens regelmatig black outs. Mijn werk als onderhoudstechnicus in een centrale kon ik vergeten.. En werd afgekeurd 80/100%.
Heb zelf hemel en hel in beweging gezet om werk te krijgen in een WSW bedrijf die kabelbomen produceren voor DAF, als werkvoorbereider/planner heb ik daar tot 2010 gewerkt totdat kanker roet in het eten gooide. En om nu zo laatdunkend geklodder te lezen over het nivo in de WSW heb ik toch mijn twijfels.Er zijn genoeg WSW bedrijven die technisch hoogwaardig werk afleveren. Waar veel 'normalen' niet aan de bak komen.

unneJoemie pieletuut | 05-08-13 | 09:36

ras-le-bol | 05-08-13 | 09:25 |
dus we hadden die faal-bedrijven overeind moeten houden met honderdenmiljoenen subsidies? is geprobeerd, maar zelfs dan was het niks. die bedrijven gingen niet voor niks failliet. de industrie die jij noemt is meer dan 100jaar oud, weg er mee!

Kaosu | 05-08-13 | 09:33

En Marx zag dat het goed was.

wakkere_nederlander | 05-08-13 | 09:33

Volgens mij heeft het WNF het nieuwe werken al ingevoerd: iedere gewone medewerker is gewoon vrijwilliger en krijgt 125,- per maand.
De directie ontvangt de besparingen direct op eigen bankrekening, in ieder geval een bedrag met 5 nullen erachter. Een mooiere 2-deling kan je niet maken in een bedrijf. En een perfecte baantjesmachine voor ex-politici.

filibuster | 05-08-13 | 09:32

@Bakito | 05-08-13 | 09:28
Haha, ik moest even heel hard lachen.
Ohnee toch niet.

Ongeblustekalk | 05-08-13 | 09:32

Post NL maakt al gebruik van WWB-ers. Vacatures komen niet eens meer bij het uitzendbureau te hangen want veel goedkoper. Op kosten van de samenleving kunnen deze mensen 'arbeids ervaring' op doen (pakketten op de lopende band zetten). Na tien maanden moeten deze mensen weer oprotten voor een nieuwe lichting WWB-ers. Beter was het als Post NL zelf in de buidel taste en mensen gewoon een salaris gaf, al kan ik mij voorstellen dat de directie dit liever in eigen zak steekt. Nu betreft het nog ongeschoold werk, maar wat als dit systeem werkt? Is uw baan dadelijk niet vervangbaar door een WWB-er? Misschien door je ex collega die drie jaar terug ontslagen is en nu met behoud van uitkering 'arbeidservaring' op mag komen doen? Veel goedkoper dan dat salaris van jou.

Mark van Leeuwen | 05-08-13 | 09:31

De Nederlandse economie is verzadigd. We hebben alles al. Maar in plaats van daarvan te genieten en wat gas terug te nemen, halen veel burgers/consumenten/schapen zich nog meer verplichtingen en financiële sores op de hals. Om vervolgens de schuld aan negers te geven. Triest volk.

Bakito | 05-08-13 | 09:28

Dass macht der Herr Schulz viel Spass: Ein Volk... ein Führer

duitse herder | 05-08-13 | 09:27

-weggejorist-

ras-le-bol | 05-08-13 | 09:25

We halen scheeps- en vliegtuigladingen kansloze analfabeten naar binnen onder het mom dat deze pareltjes aan de kroon van onze multikul samenleving onze AOW betaalbaar gaan houden. De realiteit is, dat we alleen de werkgelegenheid bij het UWV, arbeidsbureau, uitkeringsinstanties en politie & justitie op peil houden. Volgens idioot Balkenende bouw je zo een kenniseconomie op. Jaja. Chinezen waren ook analfabeet, maar leergierig en niet te lui om te werken. China kent nu na Amerika de meeste miljonairs. Nu wij hier uitpuilen van fe geimpoteerde kanslozen hebben we hier werk. Alleen verdient dat net zoveel als een uitkering, dus blijven de kansenpateltjes lekker in bed liggen en betalen onze AOW van hun uitkering. Oeps... dan betalen wij dubbel, toch? Zeg dat het niet waar is!!

Jos Schmitz | 05-08-13 | 09:24

necrosis | 05-08-13 | 09:20 | + 0 -
Nou, ik treed regelmatig op bij golfclubs. Doe ik een stropdasje om, colbertje en natuurlijk de allerbeste jazz. Die gasten doen bovendien niet moeilijk over een factuurbedrag waar jij een maand voor moet werken. Helemaal top!

Bakito | 05-08-13 | 09:24

Voor een halfje van de straat houden krijgt het SW bedrijf een subsidie van ruim 23k per jaar (per halfje). Het komt er dus op neer dat de werkgever iemand in dienst neemt waarvoor de belastingbetaler het salaris (of in ieder geval verreweg het grootste deel) betaalt.
Wat zou u doen als werkgever?

jemagookniksmeer | 05-08-13 | 09:22

De globalisatie begint zijn eindstadium te bereiken, driewerf hoera voor de NWO.

Bertus Brulbroek | 05-08-13 | 09:21

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:19 | + -2 -
Lol!!

Mark Smith | 05-08-13 | 09:21

@Bakito | 05-08-13 | 09:13
Jaloers omdat elke golfbaan je stelselmatig weigert?

necrosis | 05-08-13 | 09:20

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:19 | + 0 -
Moewahahaha!

Bakito | 05-08-13 | 09:20

Ik stel voor om wachtgeldsponzen a la Brinkman te verplichten om dit soort werk uit te voeren.

Win-Win want minder kwijt aan wachtgeld en zij plukken de vruchten van hun beleid.

hangtiet met knoop | 05-08-13 | 09:19

Bakito | 05-08-13 | 09:18 Ondernemer.

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:19

Kaosu | 05-08-13 | 09:16 ZZP-ers die offertes uitbrengen voor onderhoudswerk. En er dan achter komen dat die zelfde offerte wordt gebruikt om subsidie aan te vragen waarna een halfje van de SW het karweitje komt doen.

Ondertussen heeft de ZZP-er er wel een halve dag aan taxatie en calculatie op zitten, onbetaald.

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:18

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:16 | + -1 -
Wat is jouw 'beroep' ook al weer?

Bakito | 05-08-13 | 09:18

Bakito | 05-08-13 | 09:13 Jij bent zelfs afgekeurd voor de sociale werkplaats hè?

zeg maar jansen | 05-08-13 | 09:16

de sociale werkplaats is trouwens verworden tot een gemeentelijk uitzend-bureau die mensen laat werken op kosten van de gemeente/belastingbetaler. Het zal niet lang meer duren voordat gewone uitzend-organisaties gaan klagen bij de NMA of Brussel ivm oneerlijke concurrentie.

Kaosu | 05-08-13 | 09:16

Werk is werk

Burgertrutje | 05-08-13 | 09:15

Uiteindelijk is het grote geld c.q. multinationals die de boel naar de klote helpen: sociaal-economisch en op het terrein van milieu. Zolang men maar in Wassenaar kan wonen en af en toe golfen met Floris-Jan-Pieter. Asociaal volk, zum kotzen.

Bakito | 05-08-13 | 09:13

Het enige wat we nodig hebben is geduld tot de hele jaren 60 generatie met pensioen gaat en 60% van de banen weer beschikbaar zijn voor gediplomeerde 30+ers en net afgestudeerden.

OverdrevenGeouwehoer | 05-08-13 | 09:12

precies.. BOA's met Gilles de la Tourette

(c)ZWITSUL | 05-08-13 | 09:10

nee, VanLeeuwen, het zijn niet alleen gehandicapten die bij sociale werkplaatsen werken. Soms zijn het normale mensen maar met bijvoorbeeld een licht psychiatrisch verleden. zo had ik een medewerker met een iq van 130+, maar die was ooit eens een poosje depressief geweest; vervolgens in de klauwen van de SW beland, die hem inprentten dat ie er nooooit meer uitkomt. Gemeente betaalde 50% salaris, terwijl het een gewone medewerker was (normaler dan de rest van de ploeg, althans ;) .
SW was trouwens continue bezig excuses te verzinnen om hem te houden en de gemeente te laten betalen. (en als bedrijf ze je uiteraard geen nee tegen zoiets, maar raar is het wel).
En omdat er niet zoiets is als 'free lunch' betaalt een bedrijf natuurlijk uiteindelijk zelf toch wel voor een SW medewerker via belastingen, dus de enige die er beter van wordt zijn de Sjakies van de SW.

Kaosu | 05-08-13 | 09:08

Leve 30 jaar loonmatiging! Schuif het allemaal lekker af op het bordje van de werknemer die gebukt gaat onder een waanzinnig belastingregime. Zing gebroederlijk liederen over het neoliberale beleid waar de top vooral goed voor zichzelf zorgt en bij verlies de communisten even een echt lesje marktplanning voorgeschoteld krijgen. Koop een auto. Koop een huis. Rij te hard. En -hou je bek- zeg netjes dank u wel als u door groen loopt en wordt aangereden. Is goed voor u!

blinde kip | 05-08-13 | 09:04

Ik heb vanochtend nog even aan reshorring gedaan, beviel goed!

Ongeblustekalk | 05-08-13 | 09:03

Plaatsen die beschikbaar komen zullen zeker niet door (ex)politici bezet gaan worden? Die plakken dan nog steeds op een of ander pluche of leven van een sobere (sic!) wachtgeldregeling.

Iwmac | 05-08-13 | 08:58

NL is inderdaad hard op weg om zelf een lagelonenland te worden.

Hufter | 05-08-13 | 08:57

@löl met vingers | 05-08-13 | 08:55
Is een naaimachine niet wat hoog gegrepen voor een ambtenaar?

Che_cuevara | 05-08-13 | 08:57

Dus met een bak subsidie zijn de "mentally challenged" goedkoper? Ik dacht dat die social werkplaatsen ooit als therapie waren opgezet? Sinds wanneer moeten die dan winstgevend zijn? Kostendekkend is meer dan genoeg. En wat gebeurt er met de hoogte van subsidie als je winst maakt, dan wordt dat toch langzaam afgebouwd?

Sadomassochristus | 05-08-13 | 08:56

Kwa lengte zijn alle Chinezen toch eigenlijk ook gehandicapt..

Bobjandeman | 05-08-13 | 08:56

Zitten bedoel ik

löl met vingers | 05-08-13 | 08:56

We hebben 1 miljoen ambtenaren.
Wat mij betreft mag een derde daarvan een Chineze kelder in om achter een naaimachine te bedienen.

löl met vingers | 05-08-13 | 08:55

Blij zijn met alles wat in Nederland is gemaakt?
Vorig topic ontkracht deze stelling totaal.

Normpje | 05-08-13 | 08:54

Met halve halfies in het kabinet is deze uitwas niet zo verwonderlijk.

mijntweecent | 05-08-13 | 08:54

Baantjes voor mensen die in het normale circuit niet aan de bak zouden komen?
Ik dacht dat we daar de PvdA al voor hadden?

Cuyahoga | 05-08-13 | 08:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken