Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Man bedreigt motorrijders met mes

Even een kletspraatje houden met de mensen die je motor hebben gestolen. Niet slim. Voor je het weet komen ze met een slagersmes achter je aan. Alternatief: de politie inlichten en vragen of zij het gesprek willen voeren voor je. Maar ja. De politie. Dus. Het is maar de vraag of je je motor dan wel terug krijgt. Volgens de makers, WheelieTime.nl, gingen ze in IJsselstein even praten bij de familie waarvan de zoon op één van hun gestolen motoren was gespot. Vervolgens kwam vader met het mes naar buiten. Interessante kwestie. Die vader ziet immers meerdere motorrijders in pak aan zijn deur staan. Behoorlijk intimiderend. Aan de andere kant, moet je zoon maar niet rondrijden op gestolen motoren. Dus voordat we met zijn allen policor het eigen rechter spelen gaan veroordelen, kunnen we beter eerst nog een stapje verder terug in de timeline gaan: waarom voelen mensen tegenwoordig überhaupt de behoefte om eigen rechter te spelen? Misschien helpt het meer als we niet verontwaardigd doen over het feit dat mensen het recht in eigen handen nemen, maar verontwaardigd gaan doen over de oorzaak van dat feit. Dan komen we nog eens ergens.

Reaguursels

Inloggen

Als je even nadenkt, er komen een stuk of 8/9 man voor je deur. Je hebt kinderen en een vrouw thuis zitten. De man houd het wapen vast op de manier om ze alleen af te schrikken en weg te jagen. Ik ken meneer, hij woont hier langer als 30 jaar en werkt harder voor zijn centen dan de uitkering trekkers. Als zij alleen kwamen om te vragen naar hun motor, waarom komen ze dan niet met zijn 2e? Waarom met 10 mensen, ze lokken het zelf uit. Hun verdiende loon. Iedereen die er niet bij is geweest, hoeft ook geen commentaar te leveren, want het voorval duurde wel wat langer als een minuut. Ben je je motor kwijt, ga er zelf achterna en niet met een groep.

Chillouh81472104 | 06-08-13 | 04:57

Als je even nadenkt, er komen een stuk of 8/9 man voor je deur. Je hebt kinderen en een vrouw thuis zitten. De man houd het wapen vast op de manier om ze alleen af te schrikken en weg te jagen. Ik ken meneer, hij woont hier langer als 30 jaar en werkt harder voor zijn centen dan de uitkering trekkers. Als zij alleen kwamen om te vragen naar hun motor, waarom komen ze dan niet met zijn 2e? Waarom met 10 mensen, ze lokken het zelf uit. Hun verdiende loon. Iedereen die er niet bij is geweest, hoeft ook geen commentaar te leveren, want het voorval duurde wel wat langer als een minuut. Ben je je motor kwijt, ga er zelf achterna en niet met een groep.

Chillouh81472104 | 06-08-13 | 04:56

Als je even nadenkt, er komen een stuk of 8/9 man voor je deur. Je hebt kinderen en een vrouw thuis zitten. De man houd het wapen vast op de manier om ze alleen af te schrikken en weg te jagen. Ik ken meneer, hij woont hier langer als 30 jaar en werkt harder voor zijn centen dan de uitkering trekkers. Als zij alleen kwamen om te vragen naar hun motor, waarom komen ze dan niet met zijn 2e? Waarom met 10 mensen, ze lokken het zelf uit. Hun verdiende loon. Iedereen die er niet bij is geweest, hoeft ook geen commentaar te leveren, want het voorval duurde wel wat langer als een minuut. Ben je je motor kwijt, ga er zelf achterna en niet met een groep.

Chillouh81472104 | 06-08-13 | 04:56

met je poten van andermans motoren afblijven, klote truk

12pints | 05-08-13 | 14:43

Waarom een blur?

HetNetteHeertje | 05-08-13 | 13:48

Ik zit te denken om een kevlar jas en broek te kopen voor op de motor, want dat beschermd je wanneer je onderuit gaat, maar als ik dit filmpje zie, helpt dat ook tegen steken met een mes, dus dubbel veilig zo'n kevlar uitrusting.
Verder zijn die motorrijders wel laffe maten van elkaar, want ze hadden gewoon met z'n allen die kerel de tiefus moeten schoppen. Verder moeten ze gewoon met dit filmpje naar de politie gaan, want dan gaat die kebabslager gewoon alvast effe een nachtje de cel in.
Ik heb meegemaakt dat een shoarmaboer een maat van mij
neersabelde met z'n shoarmames, en mij ook even met z'n mes op m'n gezicht mepte, gelukkig met de platte kant, maar toen ging bij mij de knop om, en heb ik die kerel en heel z'n zaak compleet verrot geschopt,
en toen zijn we allemaal opgepakt geworden en naar het woutenbureau afgevoerd. Daar klaagde de eigenaar ons aan wegens vernieling van zijn zaak, en ik klaagde hem aan wegens poging tot doodslag, want achter zijn balie is zijn mes een werktuig waarmee hij z'n vreten moet verdienen, maar aan de andere kant vd balie is het een moordwapen, dus klaag je mij aan voor de vernielingen, dan klaag jou hem aan wegens poging tot doodslag. Die shoarmaboer trok wijselijk z'n aanklacht in en ik de mijne, en kon na een kop koffie en een gesprekje met politie gewoon weer naar huis, zonder verder gezeik, en de shoarmatent was daarna 2 weken dicht voor de herverbouwing, hahaha! Jij mij met mes slaan? Ik jou zaak kort en klein stampen, en er mee weg komen ook!

von sokkenstopfen | 05-08-13 | 12:02

-weggejorist-

ik--+ | 05-08-13 | 11:37

Zo zie je maar politie laat een zaak laten liggen en er volgen er meer. Aanpakken op de kern lutsers, dat scheelt een hoop werk!

ikdenkwat | 05-08-13 | 10:53

Als je voor eigen rechter speelt, dan moet je natuurlijk wel als eerste accepteren dat je iemand tegen kunt komen die dat ook meent te kunnen doen...

Heej..
Mosschien is het *DAAROM* niet zo'n goed idee..

Deus Absurdia | 05-08-13 | 10:34

Eigen rechter spelen?: ik zie een tokkie met een mes naar buiten rennen als iemand zijn motor komt terughalen. Ik heb zelf ook niet best ervaringen met de politie als het gaat om diefstal. Zeer vriendelijk emailen ze hun medeleven maar zelfs als er bewijzen zijn doet men niet meer dan dat.

Simon_GS | 05-08-13 | 08:57

Beste Geen Stijl Redactie: Maak hier nu eens een mooie reportage van. Geef uw verslaggever(s) een kogelvrij en messteekvrij vest en ga bij dit uitschot met de camera langs. Desnoods met een man of tien. Jullie hebben ongetwijfeld de middelen om dit te doen en dit aan de kaak te stellen. Bombardeer vervolgens iedereen die politicus is, of beleidsmaker, tot in Europa aan toe met dit ongetwijfeld hilarisch filmpje. Misschien gaat er dan bij deze figuren een lampje branden, zodat ook zij inzien dat onze multikutturele samenleving een ramp is..

Hendrikmaurits | 05-08-13 | 02:10

Mooi, kunnen ze vader & zoon oppakken, 1 voor het rijden op een gestolen motorfiets en pa voor bedreiging.
Het laat zich wel raden uit welke koeltoer dees man kom.
Sweepr | 04-08-13 | 14:21 | + 143
En dan, 240 uurtjes schoffelen max. ? want waxinelicht-gooiers, dát zijn de echte criminelen in Nederland!

Karakter | 05-08-13 | 00:59

@Tutanchamon | 04-08-13 | 22:45
Helaas woont dat volk in dure wijken waar je geen last hebt van de verloedering.
En zo wel dan verhuizen ze gewoon, geld zat.

Slipsnifter | 05-08-13 | 00:07

Eigenaar: ik heb mijn gestolen motor teruggevonden en de dief bedreigt me met een met van 40 cm.
Politie: sorrie meneer, daar komen we niet voor, geen prioriteit.
Gek he, dat mensen zelf dingen op lossen. En die vent met het mes........ die komt daar gewoon mee weg. Met dank aan PVDA- en D66-wegkijkgedrag. Maar ik gun hen en hun kinderen dit tuig en deze verloedering.

Rest In Privacy | 04-08-13 | 22:45

@Jerry Nick | 04-08-13 | 20:10
Het slachtoffer?
Uiteraard, vuile rassiest dat het is!

Slipsnifter | 04-08-13 | 21:32

Tuurlijk, als de politie er wel bij was geweest hadden ze ook niets gedaan. Die gasten laten nog eerder hun knuppel in hun kont stoppen als dat ze wat doen.

VincentTheSaint | 04-08-13 | 20:33

Neem aan dat Sandokan een goed gesprek met zijn zoon heeft gehad en de brommer inmiddels terugbezorgd is bij de rechtmatige eigenaar.

Bo Dreksma | 04-08-13 | 20:24

Zit dit sujet as we speak al achter slot en grendel..? Zou je toch verwachten. Laat mij raden...

Jerry Nick | 04-08-13 | 20:10

TIP 1 :

Van je motor afstappen en stukje van de Berber wegrennen , nu je telefoon pakken en 112 paniekerig reopen dat je word achterna gezeten door een man met groot mes met vermelding van het adres , ondertussen teruglopen en de man een beetje uitdagen zodat hij ter plaatse blijft met zijn mes .

Als je mazzel hebt komt er een Politie / Marechausse op de motor als deze de man zien met zijn mes jouw bedreigend dan kan dat beste wel eens eindigen in een mooi rond gat waar hij niet hoort te zitten ...

Tip 2:
Een ander optie voor je zoiets gaat doen zorg erdanvoor dat je een Budo sport hebt beoefend waarbij je lacht om messen , Krav Maga of Muay Thai bijvoorbeeld , bij Krav Maga word je hier standard op getraind , bij Muay Thai alleen bij de betere sportscholen .

In het geval van Muay Thai ,, ( heb ik ooit messen training bij gehad ) , is de taktiek om afstand te houden met de benen en om de hand met mes omlaag te slaan en dan af te maken met een hopelijk K.O. serie waarbij dan alles is toegestaan wat normaal verboden is overigens was de helm een prima middel geweest om het mes mee aft te weren .

Amigo1973 | 04-08-13 | 19:45

Rikkels altijd -1

Vanilla | 04-08-13 | 19:19

@Piet van het Padje | 04-08-13 | 17:52
Inderdaad is dit tuig.
Per direct iedereen die op dat adres staat ingeschreven de grens over. Niet als voorbeeld, want voorbeelden helpen niet. Dus als beleid.
Je mag hier naar toe komen, je mag genieten van de vrijheden, je mag gebruik maken van kansen.
Maar als je op zo'n manier bezig denkt te gaan, rot dan maar een eind op.
Ze moeten, voordat ze hier naar toe komen, goed bedenken wat ze hier menen te bereiken.
Nee, wacht, dat doen ze al. De elite in den haag zou zich dat eens af moeten vragen.

van Griendsven454572 | 04-08-13 | 18:56

Beste geenstijl, prima dat jullie dit laten zien, maar jammer dat jullie niet achter veel zaken aangaan. Ik bedoel eenmalig of een aantal keer een item erover is toch wat anders dan als een breekijzer er achter aangaan. Ech wat veranderen aan de maatschappij, een politieje partij met louter mensen die voor het volk in de tweede kamer zitten. Dus niet alleen maar schijt laten zien maat er echt wat aan doen! Doe het voor ons allen !

mytyl | 04-08-13 | 18:56

Hoeft geen meaucreau te zijn, kan ook een zigeunor zijn. Daar wemelt het van in die contreien.

malang | 04-08-13 | 18:50

Die mag je best doodschoppen..

-dvh- | 04-08-13 | 18:42

Had ze hoe dan ook een paar stampen verkocht.

Nacho_Vidal | 04-08-13 | 18:32

Tiberius | 04-08-13 | 14:37 | + 0 -

Maar wat doen we dan met tokkies die gewoon hier zijn geboren ? Waar zetten we die naar uit ?
Supermatthijs | 04-08-13 | 14:38 | + -14 -

we hebben een hele grote noord zee....

yuryzelluf | 04-08-13 | 18:31

Ik had dat mes zijn keel ingetrapt zodat het er bij z'n reet uitkwam.
Woestijntokkie.

niksneem | 04-08-13 | 18:29

Meneer staat vol met zijn lelijke woestijn-tronie op de plaat, met mes zwaaiend en al. Als het hier goed geregeld werd, dan stond er vanmiddag al een arrestatieteam voor de deur om meneertje en zoonlief in de boeien te slaan. Met gepast geweld, mocht dit tafereel zich herhalen. Vervolgens zouden meneertje en zoonlief, als gevolg van hun immigranten-status + uiterst crimineel gedrag, uit het land verwijderd worden.

Maar helaas is het niet goed geregeld, en kan je als eerlijke burger fluiten naar zowel je bezit als rechtspraak.

Zelf leg ik de schuld echter niet bij de politie. Over het algemeen heb ik goede ervaringen met ze gehad. De politiek, echter, die adequaat optreden al decennia actief tegenwerkt, heeft de schuld echter des te meer. Het is welhaast crimineel op zichzelf te noemen dat dit soort tuig gewoon op de bevolking wordt losgelaten, wanneer er zulk bewijs bestaat van hun criminaliteit. Dit is verdomme niet zomaar even scheefparkeren, of een opstootje, dit is gewoon carrière-diefstal aangezet met een potje geweldpleging. De meeste mensen in dit land zullen er nooit en te nimmer aan DENKEN om zich zonder enige provocatie zo te gedragen, dus waarom wordt dit soort tuig altijd zo geknuffeld? Dit is niet normaal. Dit komt niet door socio-economische omstandigheden. Dit is gewoon TUIG.

Piet van het Padje | 04-08-13 | 17:52

@Willem Hollander | 04-08-13 | 16:43
Dream on

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 17:30

Zaten we nog maar gezellig in de jaren 60!

Mike1009 | 04-08-13 | 17:23

Islam is vrede.

HoogToontje | 04-08-13 | 16:59

We hebben geen marokanen probleem, even kijken hoe zullen we deze eens noemen, we hebben een shirtloze mannen probleem!

Kater | 04-08-13 | 16:57

Tja, gut als je er al bent met een aantal en kneusje komt deur uit met mes.
Kun je zeggen, jij mes weg doen anders meubeltjes door raampjes straatje op, jij begrijp ??

said_fred | 04-08-13 | 16:50

Zouden meneer met het mes, en zoon de steeldief al opgepakt zijn door de politie, of heeft de politie tegen de slachtoffers gezegd "Ja jullie hebben het zelf uitgelokt".
HET probleem in onze rechtspraak zit hem in het stukje "met voorbedachte rade", onze elite verstoppen hun eigen smerige zaakjes zo goed (plus dat de politie het niet goed onderzoekt) dat zoiets nooit bewezen kan worden waardoor straffen dus altijd veeeel lager uitvallen. Jammer dat opportunistische steeldieven en agressief tuig dus ook het stempeltje "slachtoffer van hun eigen impuls" krijgen en dat we dan in de rechtbank die "impuls" weglullen onder alcohol, psychische problemen, cultuur verschillen, financieel eigenbelang, etc etc.

DaJonkel | 04-08-13 | 16:50

Je zou er toch zo met een fles benzine.... laat ik mijn mond maar houden. De kans dat de politie mij oppakt wegens opruiende opmerkingen lijkt me aannemelijker, dan de kans dat men hier iets aan doet. Godver.

pendajo | 04-08-13 | 16:46

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 16:40
Even groot als de kans dat er gestoken/geslagen gaat worden als men een mes/honkbalknuppel op zak heeft.

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:43

Jeweetog, respectloze mensen verdienen respect. En privacy-blur. Anders sturen ze de politie; de rechter; en hun advocaat op je dak.
Dat kan veel geld kosten, gevaarlijk is het ook - want respectloze mensen mogen WEL voor eigen rechter spelen. Bovendien krijg je er in Nederland niet je spullen mee terug.
Tenzij de respectloze mensen die teruggeven (ha).

Jan Passant mk2 | 04-08-13 | 16:43

@ Jim Lovell | 04-08-13 | 16:30 |
Hoef je niet uit te leggen.
Snap ik.

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 16:41

@Willem Hollander | 04-08-13 | 16:35
Ja, dat klinkt leuk. Maar dan moet je het plaatje wel compleet maken. Als iedereen maar een vuurwapen mag hebben dan staan er in dit filmpje één kort-lontje-meneer tegenover een stuk of vier motorpakken. En allemaal met een wapen. Hoe groot acht jij de kans dat er dan niet geschoten gaat worden?

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 16:40

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:35 |
Bruno Alaska | 04-08-13 | 16:37 |
Daar hebben jullie gelijk in. Ik kan er alleen niet tegen als ik situaties niet in handen heb. Een mens is voor mij heel onvoorspelbaar. Zeker in niet alledaagse situaties.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:39

Bruno Alaska | 04-08-13 | 16:37
Exact.

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:37

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:10 |

Hij steekt toch ook niet.

Bruno Alaska | 04-08-13 | 16:37

Ach gut, het zal weer eens geen bontkraag gerelateerd object wezen.

pickalilly | 04-08-13 | 16:36

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:23
No offense, als je goede argumentatie levert kan dat wellicht wel hoor, maar wat je hier deed was zelf erbij verzinnen dat die malloot daadwerkelijk tot actie over zou gaan alls hij je dreigend naar zijn zoon zag lopen, maar dat is hier niet gebeurd.
Dat had hij nu ook makkelijk kunnen doen, maar dat deed hij niet, dus denk ik dat hij met een elk willekeurig ander wapen in deze situatie ook alleen had lopen zwaaien.

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:35

@Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 16:26
De situatie was een voorbeeld, maar in dat geval liever voor schut dan schade aan mijn kinderen, dat begrijp je vast wel.

Jim Lovell | 04-08-13 | 16:30

Uitzetten!

Woeler | 04-08-13 | 16:30

@DANNY3960 | 04-08-13 | 16:20
Blij dat te horen.
De man met het mes is een slachtoffer van de maatschappij, dat zie je zo.

Slipsnifter | 04-08-13 | 16:28

@ Jim Lovell | 04-08-13 | 15:46 |
Gevoelsmatig ben ik het met je eens. Je weet pas hoe je reageert als je ervóór staat, maar zo in de zon aan dek zittend denk ik dat ik de snodaard te lijf zou gaan met ieder daartoe geschikt voorwerp dat op dat moment voorhanden is.

Echter.
In Nederland blijft noodweer echter vaak beperkt tot een onweertje na een warme dag.
In de situatie die jij schetst vrees ik dat je voor schut gaat.

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 16:26

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:17 |
Ik probeer niet je mening te veranderen. Ik probeer duidelijk te maken, waarom het mij geen goed idee lijkt om burgers uit te rusten met een vuurwapen.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:23

Slipsnifter | 04-08-13 | 16:11 | + 0 -

Anker&Anker werken aan de schadevergoeding.

DANNY3960 | 04-08-13 | 16:20

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:10
Dat heeft hij niet gedaan, of zal ik ook de situatie naar believen gaan aanpassen zodat deze aan mijn opvattingen voldoet?

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:17

Ik neem aan dat de messentrekker inmiddels excuses en een bosje bloemen heeft ontvangen van de pliesie en de gedupeerden in bewaring zijn gesteld?

Slipsnifter | 04-08-13 | 16:11

@XperiaxperiA
Irak??? Je bedoelf Afvalnietstaan

Lightme | 04-08-13 | 16:10

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:04 |
Bruno Alaska | 04-08-13 | 16:05 |
Als ik de beste man uit het filmpje zo inschat, en ik zal wel bevooroordeeld zijn maar goed, dan zijn de sociale vaardigheden van de man nog niet optimaal ontwikkelt. Ik denk dat hij je gewoon derde oog geeft, als hij ziet dat jij dreigend naar zijn zoon loopt om je brommer op te halen.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:10

"Dus voordat we met zijn allen policor het eigen rechter spelen gaan veroordelen, kunnen we beter eerst nog een stapje verder terug in de timeline gaan: waarom voelen mensen tegenwoordig überhaupt de behoefte om eigen rechter te spelen?"

Kom, ik waag een gokje: omdat je in Nederland alleen maar bestraft wordt als je een paar lullige km/h te snel rijdt?

Zie ook de topics van de man in konijnenpak over de trajectcontrole en dat andere topic over Roemeense draaideurzakkenrollers. Trek uw conclusies...

Xirdalan | 04-08-13 | 16:08

@Not Muhammad | 04-08-13 | 16:03
Heel goed van je. Ook leuk kinderspeelgoed, een doorgeladen vuurwapen.

Jim Lovell | 04-08-13 | 16:06

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:49 |

Die zou dat nu met een mes of honkbalknuppel doen. Het bezit van een vuurwapen leidt niet tot meer moorden. Die hele discussie in Amerika daarover is ook complete onzin. Zo goed als alle dodelijk slachtoffers van kogels zijn criminelen en zelfmoordenaars. Een klein deel slachtoffer van criminaliteit en een verwaarloosbaar deel van die vreemde uitzonderingsgevallen. Kan je jezelf afvragen of legaal vuurwapenbezit of illegaal vuurwapenbezit het probleem is.

Bruno Alaska | 04-08-13 | 16:05

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:01 |
Dan had ie zich waarschijnlijk zelf in de rug geschoten. Is en blijft een Turk natuurlijk.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 16:05

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:01
Precies hetzelfde als nu, dreigen.
Hij had er nu ook zo één of twee (misschien wel alle drie)kunnen doodsteken.

Willem Hollander | 04-08-13 | 16:04

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:58
Op één punt moet ik je dan gelijk geven vwb die 220V. De discussie zou heden ten dage gerust weer opnieuw gevoerd kunnen worden, gezien alle technische ontwikkelingen daar om heen.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 16:03

@Jim Lovell | 04-08-13 | 15:56 Doorgeladen en wel in een kasje naast het bed.
@Ik was in Haren: TEGEN open carry schreef ik toch? Anders zou het inderdaad eng worden.

Not Muhammad | 04-08-13 | 16:03

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:52 |
Net als dat de ene mens sneller boos wordt dan de andere mens, zal de ene mens ook sneller geneigd zijn rigoureuze maatregelen te nemen. Bovendien kan geluidsoverlast mensen helemaal door laten draaien. Hoe denk je dat de islamitische slager van dit filmpje had gehandeld als hij een vuurwapen in huis had?

Ik was in Haren | 04-08-13 | 16:01

@Not Muhammad | 04-08-13 | 15:58
Nou, dan laat ik liever mijn motor jatten als het jou hetzelfde is

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 16:00

@Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:52 Dat is een goed punt, je kunt niet zomaar de installatie aan de buitenwereld blootstellen. Daarom kun je het zo instellen dat het inschakelt gelijk een alarmsysteem of je neemt een dubbele duur. Eerst een normale (gesloten) houten poort, daarachter het elektrisch hek.
[email protected]

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:58

@Not Muhammad | 04-08-13 | 15:36
Vertel eens, waar heb je wel wat aan in zo'n situatie dan? Jezelf teleporteren naar de VS en daar een geladen vuurwapen bij bedenken? In Nederland bedoel ik dan, huidige tijd.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:56

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:46 |
Als jij dat begrijpt, dan ben ik niet duidelijk genoeg geweest denk ik. Ik vind dat criminelen in dit land veel harder moeten worden aangepakt, maar wel door de politie. Door vuurwapenbezit zou ik mij eerder onveilig voelen, dan veiliger. Nu wil ik er nog wel eens wat van zeggen als iemand zijn asbak uit de auto leegt bij het stoplicht of als iemand zijn hond laat schijten op het grasveld. Ik denk als je eenmaal in een dreigende situatie met een wapen terecht bent gekomen, dat je een volgende keer denkt: Och het is mijn leven niet waard.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:56

ZSU-23-4 | 04-08-13 | 15:52
Geneuzel? Ik zou me als ik jou was eens gaan verdiepen in de gewone geweldsinstructie voor de politie. Alleen voor gebruik van vuurwapen al 2 A4-tjes regels. Te beslissen binnen één seconde natuurlijk.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:55

Deze hele discussie doet mij denken aan die jongetjes die op vechtsport gingen. Allemaal angst. Je hele leven trainen voor een gevecht wat nooit komt.
Wat ZSU-23-4 | 04-08-13 | 15:52 zegt. Als het zover is dan doe je wat nodig is. De gevolgen zie je naderhand wel.

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:55

Deze is van de zelfde orde als rechts inhalen bekeuren als er iemand op de linkerbaan 85 rijdt.

Mark van Leeuwen | 04-08-13 | 15:54

@Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:18,

Ohjee....

basweetutwel | 04-08-13 | 15:54

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:49
Het voorbeeld was: diefstal van 200 liter diesel uit een tractor. Ga jij er ineens een gevalletje van geluidsoverlast van maken, alleen maar om een punt te kunnen maken. Niet doen. Is te simpel, ook voor jou.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:52

Ik begrijp soms dat geneuzel over de wet niet helemaal, als er een inbreker in je huis staat. Dan doe je toch wat je moet doen om je gezin te beschermen en als dat het leven van de inbreker moet kosten is de politie toch echt van later zorg. Vluchten en politie is ook een optie, daar niet van, maar als je moet vechten voor je mensen en je spullen dan moet dat.
De rechterlijke macht is er toch maar eentje van het achterhoedegevecht.

ZSU-23-4 | 04-08-13 | 15:52

@fuckje | 04-08-13 | 15:48
Ik wel, maar begreep er niets van ;)

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:52

@Not Muhammad | 04-08-13 | 15:46
Precies, en laat dan je kinderen maar eens buiten spelen in de buurt van dat hek, of je hond...

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:52

Als de sharia over een x aantal jaren zn intrede in NL heeft gedaan, mag dit gewoon hoor! Niks aan het handje! ( als die er nog niet afgehakt is omdat je naar iemand hebt gezwaaid met de hand waar je normaal je reedt mee afveegt..)

Diepe Vuist | 04-08-13 | 15:51

@Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:33
Verkoop jij aannames per dozijn en zijn ze in de aanbieding?
Dat linkje is zelfs een aanname.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:50

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:46
Die discussie van die 220V is al zo oud als de weg naar Rome. Mag niet van de overheid. Er zou zich iemand aan kunnen bezeren, of nog erger....

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:50

Pierre Lebon | 04-08-13 | 15:42 |
En laten we de simpele mensen met een simpel leven dan maar lekker op het platteland bij elkaar houden.
Wat denk je dat er gebeurt als midden in de stad, iemand zijn buurman gaat vertellen dat de muziek zachter moet, uitgerust met een handvuurwapen?

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:49

Ik kon die meneer met dat mes niet helemaal verstaan.

fuckje | 04-08-13 | 15:48

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:31 Ik begrijp dat je liever de crimineel tegemoet komt. Dat kan. Overigens ben ik fel tegenstander van 'open carry'. Dat past niet bij Nederland.
In huis zou een middel ter verdediging altijd voorhanden mogen zijn. Maar er zijn wel meer middelen dan slechts een vuurwapen.
Zware spanning op hekken etc etc. Dit debat wordt altijd gereduceerd tot pief paf poef. Terwijl er zoveel middelen zijn om jezelf en je goed te beschermen. Zet die motor maar eens achter een hek met 220V.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:46

@Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 15:32
Bij een levensbedreigende situatie de wapenkast met daarin de munitiekluis opendraaien en een magazijn in je wapen duwen kan binnen 1 minuut.
Dat is geen voorbedachte rade, wanneer er bijvoorbeeld al een gewapende inbreker in de slaapkamer van je kinderen staat.
Noodweer heet dat volgens mij.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:46

@Pierre Lebon | 04-08-13 | 15:42
Uw verhaal komt inderdaad nogal simpel over. Zeker met dat drieloops-jachtgeweer

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:46

@as-saboer | 04-08-13 | 15:44
Je bent geen islamiet?

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:45

@Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:42
Als ik een geloofsgenoot zou zijn wel, maar ik geloof dat u vanuit uzelf al genoeg naar mensen van een andere afkomst kijkt. Het wordt eens tijd dat PVV tokkies zichzelf leren duiden.

as-saboer | 04-08-13 | 15:44

Gewoon wapenbezit toestaan. Op basis van de van de gebruikelijke argumentatie ertegen kun je namelijk ieder keukenmes verbieden. Als deze heren een pistool bij hadden, en die bij de aggressieve messentrekker onder zijn neus duwen, piept hij wel anders, en zal hij waarschijnlijk zijn zoon sommeren de motor te halen.(er gemakshalve even vanuitgaande dat de motorrijders gelijk hebben.
Criminelen houden zich toch niet aan de wet, da's inherent aan het 'beroep'.
Zie hier overigens een epische gewapende carjackfaal.
http://www.youtube.com/watch?v=BEj-QfBUhJ8

Willem Hollander | 04-08-13 | 15:44

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:36
Je hebt em.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:43

wat een quatsch om te stellen dat er bij vrij wapenbezit een onhoudbare toestand uitbreekt. Hier in de streek heeft iedereen 1 of meerdere wapens in huis, inclusief ikzelf. Als je ergens aanbelt zie je ze vaak in de paraplubak staan of in de bijkeuken op de vriezer liggen. Maar er gebeurt hier nooit iets en 's-nachts staan alle deuren en ramen van ons huis open om de warmte eruit te laten.
Heel af en toe komt er een passerende Roma proberen je trekker van 200 liter diesel te ontdoen. De hond slaat aan, de betreffende boer schiet de Roma een schot hagel no2 in den reedt en schiet daarna nog twee keer in de lucht.
Probleem opgelost. En de gendarmerie houdt zich hier wijselijk buiten.
Het leven kan zo simpel zijn.

Pierre Lebon | 04-08-13 | 15:42

Waar waren alle agenten tijdens dit akkefietje? O, waren die de honderden stapels prism mail aan het doorpluizen, flitsapparatuur boven de A4 aan het ijken en twitterende cabaretiers aan het volgen... goh wat verbaasd me dat.

Rest In Privacy | 04-08-13 | 15:42

@as-saboer | 04-08-13 | 15:39
Maar over je geloofdgenoot de islamitische slager zeg je niets?

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:42

@Speitoptantje | 04-08-13 | 14:35
Hamerstuk?

Welke D66 rechter denkt u dat deze cultuurverijker voor meer dan een foei gaat veroordelen?

Flipus | 04-08-13 | 15:40

Prof. Dr. Ir. Toeter | 04-08-13 | 15:34
Politiemensen schijten in hun broek, omdat ze van te voren al weten dat ze totaal niet gedekt worden door de politiek (lokaal en landelijk) als de kogels gaan vliegen. En als schieten een keer terecht is zoals bv Hoek van Holland, dan komt de politiek niet verder dan "gelukkig zijn er niet meer doden gevallen."

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:40

@GebuktIsGenomen | 04-08-13 | 15:23
U spreekt uzelf inderdaad tegen. Een tokkie is een tokkie. Of die nu een tintje heeft of niet. Er zijn zat blanke tokkies die exact het zelfde doen en daarnaast vooral benadrukken dat medelanders medelanders zijn. Dan is het vervolgens niet gek als sommige van hen zich ook anders gaan voelen. Vooral onder PVV tokkies leeft het idee dat zij meer waard zijn en meer rechten hebben dan andere mensen.

as-saboer | 04-08-13 | 15:39

En niemand gedacht aan tippen belastingdienst.
Ontduiking motorrijtuigenbelasting.

Wedden dat er dan een paar diensten in actie komen.

Ing. eslapen | 04-08-13 | 15:38

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:36 | + 0 -
LOL,
Nee dat hoeft echt niet, er lopen er ook genoeg in Nederland rond.

Sjeng de helle | 04-08-13 | 15:38

@Jim Lovell | 04-08-13 | 15:27 Terwijl de inbreker door uw huis struint moet u zich naar de ruimte van de wapenkluis begeven. U weet, althans dat neem ik aan want u trekt een grote broek aan, dat het wapen vervolgens geladen moet worden alvorens u aan de slag kunt. Daar heeft u niets aan in een situatie waarin elke seconde telt.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:36

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:29 |
Dit was ironisch bedoeld toch? Want anders heb je helemaal geen vuurwapen nodig. Dan moet je gewoon zorgen dat je geen overvallers of belagers tegenkomt.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:36

Sjeng de helle | 04-08-13 | 15:33
Ijsselstijn Limburg of Utrecht? Als de jou bekende motorrijders Duitsers zijn hè.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:36

Motorrijders mogen niet janken over gebrek aan politie inzet. Ze 'profiteren' hier namelijk zelf ook van als ze weer eens een stuk open asfalt in een woonwijk zien liggen en voor de eigen kick asociaal hard optrekken, bulderend lawaai produceren en daarbij snelheidsovertredingen niet schuwen alleen maar omdat ze weten dat de politie er toch niets aan doet...

JCK | 04-08-13 | 15:36

Waar het op neerkomt is, de man met het mes maakt dankbaar gebruik van de mogelijkheden die dit land hem biedt. Als je iets nodig hebt jat je het gewoon, komt de eigenaar verhaal halen pak je je slagersmes en ga je achter de eigenaar van het gestolen goed aan. Je weet toch dat je hiervoor de volledige vrijheid hebt in dit land, dus wat houdt je tegen? Niets dus.

me,myself and IK | 04-08-13 | 15:35

En waarom is het ongure smoel van die opgeschoren Neanderthaler met zijn spraakgebrek, nou weer geblurred? Dit soort volk kan niet genoeg publiekelijk door de stront gesleept worden.

Peter Emile | 04-08-13 | 15:35

Nederland gaat net zo falen als de Oost-Europese landen aan de vooravond van de val van het communisme. Ik heb een paar keer de politie meegemaakt in kritieke situaties en weet dat die gewoon in hun broek schijten als het er op aan komt. Dat is niet per se slecht nieuws, want dat betekent dat de autoriteiten ook niet in staat zullen zijn een echte volksopstand te onderdrukken. En die gaat komen.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 04-08-13 | 15:34

Maar gelukkig zit de overheid wel met haar lelijke haakneus in AL uw internetgegevens, samen met die klojo's uit de UK en de USA en nog voelt u zich onveilig?
Vreemd hoor.

ZSU-23-4 | 04-08-13 | 15:34

Die man kan toch gewoon retour afzender. Je hoeft niets toe te voegen in dit land. Dan zijn we al blij. Maar met deze geintjes... zurück!

colossos | 04-08-13 | 15:33

@Jim Lovell | 04-08-13 | 15:28
Die aanname die jij maakte, dat de pliesie zich zou verantwoorden voor niets doen, dat was echt onzin.

De politie doet niets. Justitie doet niets. De politiek doet niets.

Dat is Nederland anno 2013.
De gevolgen laten zich raden.
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:33

GebuktIsGenomen | 04-08-13 | 15:23
Prachtige ontboezeming. Ik raak geroerd. Je weet dat je genaaid gaat worden door die gasten en toch zijn ze voor jou gelijk en ga je ze helpen. Hoezo naïef?

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:33

Motor gejat, zoon ontdekt en pa komt met een groot keukenmes verhaal halen. Motorjongens blijven op hun motoren zitten en laten zich bedreigen, Mooi! Zeker het verkeerde soort motorjongens ken er verschillende die blijven niet op hun motor zitten en die laten zich echt niet met een mes bedreigen. Denk dat het mooie kerkhof te IJsselstein weer een paar graven rijker zou zijn.

Sjeng de helle | 04-08-13 | 15:33

Hieruit blijkt maar weer: Never bring a good argument to a knife fight.

FrankVeer | 04-08-13 | 15:33

@ Jim Lovell | 04-08-13 | 15:17 |
Los van het feit dat wat jij beweert net zo min mag als de inbreker met een honkbalknuppel je huis uit te meppen, is er een practisch bezwaar.

Wapen en munitie moeten in twee verschillende kluizen worden opgeborgen.
De inbreker die jou bedreigt is natuurlijk zo wellevend om rustig af te wachten totdat jij beide kluizen hebt geopend, geladen hebt en schietklaar bent.

Ga je erop af met een van tevoren geladen wapen en schiet je de onverlaat overhoop (in tegenspraak met wat de film je wil laten geloven, overleeft iemand zelden een schotwond), is het meteen voorbedachte rade. Lul je je niet zo gemakkelijk uit...

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 15:32

Vuurwapens zijn voor bange mensen. Reden genoeg om ze niet vrij te geven. Als je goed rondkijkt ligt je huis helemaal vol met wapens. En als je overvallen wordt door vijf gewapende kerels heb je sowieso geen schijn van kans.

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:31

Leuk nieuw TV format, de motorrijdende rechter.

Rest In Privacy | 04-08-13 | 15:31

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:25 |
Bij een mes en een honkbalknuppel kun je tijdig afstand nemen van de agressor. Er lopen hier in Nederland iets teveel labiele mensen rond, die zeker in stressvolle situaties niet altijd even helder kunnen denken. Ik denk zelfs dat het dragen van een wapen, alleen maar uitlokt tot meer geweld. De overvaller of wat dan ook, zal zijn hindernis sneller proberen uit te schakelen.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:31

Bel je Hells Angels. De oplossing tegen al je problemen. Een stuk effectiever dan popo..

Balzakius | 04-08-13 | 15:31

En daarvoor heb je dus als motorrijder een helm. Prima slagwapen en als je 'm niet gebruikt, zet je 'm gewoon op je hoofd.

FrankVeer | 04-08-13 | 15:29

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:23
Wat zal het jou aan de reedt oxideren of in bepaalde wijken dan de gele ligtaxi's af en aan rijden? Je moet er gewoon niet tussen gaan lopen op het moment dat het gebeurt.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:29

@Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:23
In de eeuw waar aannames gebaseerd op onzin, niet tellen Lewis.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:28

@Not Muhammad | 04-08-13 | 15:23
Die wapenkast openen bij noodzaak, dat duurt eeuwen... not!

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:27

We moeten maar eens stoppen met eigen rechter spelen.......... en het gewoon gaan doen!! *zwarte toga zoeken doet*

Rest In Privacy | 04-08-13 | 15:25

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:23 Dan pakken ze wel een mes, honkbalknuppel of (indien religieus gemotiveerd) een knutselbom.
Uw argumenten zijn zo achterhaald als de floppydrive.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:25

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:23
Of hoe iemand handelt als ie schrikt (geluiden in de nacht).
Maar dan moet er wel op handhavingsgebied het één en ander veranderen...

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:25

@Muxje | 04-08-13 | 15:21
Klopt, bij een strafblad, of aantekening ben je je vergunning kwijt. Anders niet.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:24

@Jim Lovell | 04-08-13 | 15:22
In welke eeuw leef jij?

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:23

@Smuts | 04-08-13 | 14:38

Misschien spreek ik mezelf tegen... maar ik ben inderdaad erg teleurgesteld in hoe het tegenwoordig gaat. Ik proboeer me zo min mogelijk te ergeren maar helaas lukt dat niet (goed genoeg). Aan alle kant lijkt het erop of je aan alle kanten bedonderd wordt: is het niet de bank, de politie (flitsen ipv oplossen)en politiek (grenzen open). Zij doen te weinig en zie zo alles maar slechter worden. Voor mn werk kom ik regelmatig in Rotterdam (vnl zuid)en zie daar altijd rommel op staat (en niet zo weinig ook!), hoge werkloosheid. De boel wordt daar wel opgeknapt maar de mensen blijven hetzelfe. Zelf heb ik het niet slecht hoor, maar zie de toekomst toch niet alleen voor mij maar ook voor anderen niet echt rooskleurig.. Om me heen hoor ik nu wekelijks over inbraken in huizen en auto's...
Aan de andere kant: staat er een allochtoon of iemand anders langs de kant van de weg of wil hij/zij hulp dan sta ik voor diegene klaar. Maaaaar: Bij de allochtonen heb ik altijd het wij /zij gevoel. Misschien zie ik het verkeerd (voor mij is het meer ons in dit dit geval). Bedoel meer: ze lachen in je je gezicht en als ze het kunnen steken ze een mes in je rug. Niet letterlijk maar meer als er iets nodig is hulp en of gratis geld. Ze weten beter de regels dan menig Nedelander. Ik denk ook dat als Nederlanders de boel oplichten zij dat voor zich houden en de alloctonen onder elkaar precies vertellen wordt hoe te handelen... Voor mij is iedereen hetzelfde maakt niet uit of iemand een kleurtje heeft of een goede of slechte baan, maar andersom blijkt/lijkt dat niet zo!

GebuktIsGenomen | 04-08-13 | 15:23

@Jim Lovell | 04-08-13 | 15:17 Dat is niet waar. Indien je thuis bewaart moet je het wapen dermate opslaan (munitie, magazijn en wapen apart) dat het welhaast onmogelijk is adequaat te handelen. Je mag niets naast je bed bewaren. Je misleid de boel met dergelijke opmerkingen. Er bestaat in NL wellicht een juridische mogelijkheid, maar in de praktijk is de misdadiger nog altijd in het voordeel. BTW Eerst een jaar wachten, wat is dat nu weer. Moet de crimineel dat ook? Precies.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:23

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:14 |
Mijns inziens moeten we in Nederland geen wapenbezit willen. Aangezien iedereen gelijk is in Nederland, iedereen dezelfde rechten heeft en dus iedereen een apparaat wil, waarmee je een conflict oplost, zal het een af- en aanrijden worden van gele ligtaxi's in bepaalde wijken. Het lijkt mij zinvoller om de bron van de ellende weg te halen in plaats van gevaarlijke situaties creëren met wapens, waarbij maar de vraag is hoe iemand handelt, als hij wat minder lekker in zijn vel zit.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:23

@Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:16
Doet de politie niets dan?

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:22

Nog even en ik huur persoonlijk een vliegtuig af om dit soort inteelt terug te brengen naar hun roots..
Mensen met messen bedreigen is enkeltje zandbak. En zeik nou niet dat het niet kan. We doen het gewoon eens!

Ommezwaai | 04-08-13 | 15:21

@Jim Lovell 15:17: Not so. Als jij je wapen ter zelfverdediging gebruikt, wordt je (hopelijk) vrijgesproken van doodslag vanwege zelfverdediging, maar je wapenvergunning raak je hoogstwaarschijnlijk kwijt. Je kan hem al kwijtraken als je betrokken raakt bij een bargevecht (is een kennis eens overkomen).

Muxje | 04-08-13 | 15:21

@Muxje | 04-08-13 | 15:15 Fijn zo. Welkom bij de club. En veel plezier met je aankoop.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:20

basweetutwel | 04-08-13 | 15:16
glibberturk. Ik geef het door aan Jaap de Paap.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:18

@Muxje | 04-08-13 | 15:07
Wordt lid van een schietvereniging en je krijgt na een jaar een wapenvergunning. Breekt er dan iemand bij je in dan mag je jezelf verdedigen, mits de situatie levensbedreigend is.
Wat jij schetst kan gewoon in NL, het kost alleen wat meer moeite dan in de VS.

Jim Lovell | 04-08-13 | 15:17

@Parel van het Zuiden | 04-08-13 | 15:14

De Sociale Dienst is toch geen werkgever?

brutus68 | 04-08-13 | 15:16

Ipad zegt te moeilijk om af te spelen

Bokito ergo sum | 04-08-13 | 15:16

@Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:09,

Een glibberturk... olie en geen varkensreuzel dan.

basweetutwel | 04-08-13 | 15:16

De man maakt op mij eigenlijk vrijwel direct een onsympathieke indruk. Hij zou eens aan zijn sociale vaardigheden moeten werken.
Supermatthijs | 04-08-13 | 14:33 | + 11 -

In plaats van inburgeren zeker matty. is ook weggegooid geld wat zou je zeggen van er uit trappen naar die vuil plaats waar dat tuig vandaan komt. ga mee plek genoeg .

claener | 04-08-13 | 15:16

@Jim Lovell | 04-08-13 | 14:56
Doe eens een linkje naar de verantwoording van de pliesie. Waarom ze in deze zaak op hun handen zijn blijven zitten, dus.
Alvast dank.

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 15:16

@Not Muhammad 15:13: Fijn, ik heb nog een coupon voor een jaar gratis lidmaatschap. Zat bij mijn S&W :p

Muxje | 04-08-13 | 15:15

Die messentrekker heeft trouwens wel een probleem als z'n werkgever dit ziet...
.
*gniffel*

Parel van het Zuiden | 04-08-13 | 15:14

Publiciteit is het middel om de politie aan het werk te schoppen.
De rest kan het bekijken.. handig, zo lijkt het net alsof ze atijd druk bezig zijn voor de burger.
Pappen en nathouden, pappen en nathouden, handig, zo kan de hoofdtaak als incasso s innen gewoon doorgaan.

Terpen-tijn | 04-08-13 | 15:14

Hans Hillen | 04-08-13 | 14:58 |
Hangen schotels aan het pand = vele kultuurverrijkers woonachting daar.

Hei-kneuter | 04-08-13 | 15:14

Ik ben wel voorstander van vuurwapenbezit, maar met de hele riedel er omheen. Achtergrondcheck en verplichting tot regelmatig oefenen op de baan. Uit eigen ervaring weet ik trouwens dat zelfs onder stress en als geoefend wapenbezitter, je de gekste dingen kunt gaan doen. Altijd in je achterhoofd houden dus.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:14

@Muxje | 04-08-13 | 15:07 Ik heb goed nieuws voor je. De NRA komt naar Europa. Nog twee weken slapen en dan kun je lid worden.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:13

Een paar weken geleden zag een man zijn gestolen fiets terug en hij waarschuwde de politie. Hij haalde de fiets op en de politie was ter plaatse: om de man te bekeuren wegens diefstal van zijn eigen fiets. De dader? Die kreeg niets! Dat is de reden waarom mensen het recht het liefst in eigen hand nemen maar eigenlijk valt dat best mee in NL. Als je ziet hoeveel er hier gebeurt: slechts 4% van de daders wordt vervolgd en slechts 16% door de politie onderzocht. Het vertrouwen in de politiek, politie en justitie is weg. Anarchie en burgeroorlog zijn over pak hem beet, 12 jaar realiteit.

Eline de Sance132271 | 04-08-13 | 15:13

@brutus68 | 04-08-13 | 15:09
Nou? Met die aanpak is toch niks mis. Ze kunnen moeilijk reclame gaan maken voor het doodschoppen van j e 'slachtoffer'

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:10

@fail | 04-08-13 | 15:04 Zo moet je niet over iets moois als wapenbezit praten. Er is nooit een 'mooie gelegenheid' om iemand 'af te knallen'. Echter, in dergelijke omstandigheden zou het kunnen voorkomen dat de dader het leven laat tijdens een criminele daad van agressie.

Not Muhammad | 04-08-13 | 15:09

basweetutwel | 04-08-13 | 15:07
Ik moest meteen denken aan zo'n Turkse olievechter. Die worstelaars die zich insmeren met olie en elkaar dan te lijf gaan. Mietjes dus.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 15:09

@Stekeltje 14:52: Misschien dat die motorrijders hoopten de zaak alleen door intimidatie te kunnen oplossen, en waren ze net iets te netjes om er maar op los te slaan als pa met een mes komt. Verstandige keuze. Wel vervelend dat de kans om de motor terug te krijgen nu nihil is; zoonlief zal hem wel asap aan een mattie doorverkopen.

Muxje | 04-08-13 | 15:09

Ooit, jaren geleden hadden ik en een buurman de brutaliteit een inbreker te overmeesteren. Uiteraard werkte meneer niet echt mee, zodat we zeg maar "gepast geweld" hebben gebruikt. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: het kwam ons op een stevige preek van oom agent te staan, en we mochten van geluk spreken dat we er zonder vervolging van af kwamen. Nederland, waar daders slachtoffers zijn en omgekeerd.

brutus68 | 04-08-13 | 15:09

@Not Muhammad 14:58: Ik ben het wel met je eens: fatsoenlijke mensen moeten zich mogen verdedigen. Bij dat recht horen wel wat plichten: achtergrond-check, controle, registratie van wapens etc. En schiet je een inbreker neer, dan komt er ook een onderzoek. Maar zolang dat onderzoek geen kwade opzet aantoont, of laat zien dat jij geen reden had om de indringer niet als inbreker te beschouwen, hoor je vrijuit te gaan. Een insluiper is bedreigend genoeg om een wapen ter hand te nemen.

Wat noem ik trouwens een inbreker die door een bewoner is neergelegd? Een tragisch ongeval? Moetenwenietwillenmetzijnallen eigenrichting? "Je verdient toch geen doodstraf voor inbraak"? Nee. Ik noem dat goed nieuws voor het oplossingspercentage.

Muxje | 04-08-13 | 15:07

@Mortimerr | 04-08-13 | 15:00,

Ik dacht een Nederturk...

basweetutwel | 04-08-13 | 15:07

Osdorpertje | 04-08-13 | 14:58 |
Je kunt de spiritus in Nederland wel drinken dacht ik, alleen je zicht wordt wat wazig op den duur. Maar goed, dat geeft gelijk een logische verklaring waarom hij tegen de lantaarnpaal liep.
www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:07

Wat een wazig figuur.

Andersom dag | 04-08-13 | 15:06

Daarom, pistool meenemen. Was een prima gelegenheid geweest om hem af te knallen.

fail | 04-08-13 | 15:04

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 15:04

Ik zou willen zeggen tegen onze dappere 'wannabe Hell's Angels' : Als het nou ooit Wheelie-Time zou zijn geweest dan was het wel recht in dat rotsmoel van die gore messentrekkert.
Dan een paar keer 'in paniek geraakt' eroverheen, brommert terugpakken en weer naar huis.

Petrus Poortwachter | 04-08-13 | 15:04

Bij dit soort figuren ga ik toch altijd weer twijfelen aan de ontwikkeling van de hersenen tijdens de vastenmaand. Er zit geen enkel moment van herbezinning in dat figuur. Misschien moeten we de Ramadan, net als de vrouwenbesnijdenis, verbieden om de boel een beetje leefbaar te houden.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 15:03

@Cork_boy | 04-08-13 | 14:24 ,

Aha dan graag een beetje repsect. Die mensen hebben rammeldan.

basweetutwel | 04-08-13 | 15:00

He kwit linkse lampenkap !!! geen Wilders of PVV; alles goed in het tuinders dorp??? lekker weer hé!!!

claener | 04-08-13 | 15:00

Die man met dat mes is een Marokkaan. Dit is het soort volk waarmee Nederland volstroomt.
.
Zijn zoon steelt en als je er wat van zegt komen ze met een mes op je af.

Mortimerr | 04-08-13 | 15:00

@Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:31 |
Je kunt dan beter meteen een AK47 meenemen.

ProAsfalt | 04-08-13 | 14:59

@Hans Hillen | 04-08-13 | 14:57
Die trap lijkt me de achteringang. De hoofdingang is om de hoek, denk ik.

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 14:59

Daarom: geef beschaafde Nederlanders het recht zichzelf te verdedigen. En dan bedoel ik ECHT verdedigen. Maar dat gaat er bij jullie niet in. Zelfs zogenaaamd rechtse mensen zijn doodsbang voor hun eigen verdediging. Nog liever besteden ze het uit aan een politiemacht waarvan ze een zekerheid krijgen.
Dat u nergens op hoeft te rekenen.
En de messentrekkende Tokkie krijgt ook een zekerheid.
Het OM denkt in liefde en slechte jeugd, van straf komt het niet. Wanneer houdt dit eens op?

Not Muhammad | 04-08-13 | 14:58

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 14:39 | + 2 -
Op zich een goed idee, maar in Nederland zit er een gifstofje door de spiritus waardoor je h'm niet drinken kan.

Osdorpertje | 04-08-13 | 14:58

Lijkt me een kultuurverrijker.
Hei-kneuter | 04-08-13 | 14:56 | + 0
.
Ja, mij ook. Wellicht last van de Ramadan.

Hans Hillen | 04-08-13 | 14:58

Ik hoor een Marokkaans berberaccent. Maar op het adres woont iemand met een Nederlandse naam. Vreemd. Onderhuur van een sociale huurwoning misschien.

Hans Hillen | 04-08-13 | 14:57

@bakoenin | 04-08-13 | 14:53
Op prive terrein moet de politie die motor ophalen, dat mag je zelf niet doen.
Doe de politie dat niet, dan mogen ze verantwoording gaan afleggen. Maar ze doen dat wel.

Jim Lovell | 04-08-13 | 14:56

@Bertus Brulbroek | 04-08-13 | 14:33
Dat zou je eens in Myanmar moeten gaan vertellen.

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 14:56

Lijkt me een kultuurverrijker.

Hei-kneuter | 04-08-13 | 14:56

Zal mij benieuwen of de messendreiger nog wordt opgepakt.

Ik denk het niet.

Te groot risico voor de overheid.

Op de autosnelweg snelheidstax innen, is heel wat minder risicovol én niet onbelangrijk, het levert nog geld op ook.

ProAsfalt | 04-08-13 | 14:54

Wat beknifed is een gevoel van wanhoop - geen steek onder water, maar een messcherpe constatering.

AshleyJ"Ash"Williams | 04-08-13 | 14:54

Jim Lovell | 04-08-13 | 14:50
Hangt er vanaf of je een mes in je rug wilt hebben.
Benader je trouwens dit heerschap op dezelfde manier, zeg je staat daar met 5 motorrijders met honkbalknuppels, dan is oom agent wel weer snel ter plaatse om de motorrijders op te pakken.

bakoenin | 04-08-13 | 14:53

Toch wel een beetje watjes die motorrijders en dat terwijl ze altijd zo stoer doen. Ze hielden ineens afstand terwijl je zo een klein ventje probleemloos met een paar man en kettingen tot rust kan manen ook al heeft hij een mes. Zeker als je verhaal gaat halen is het wel verstandig om je voor te bereiden. Maar goed niet iedereen heeft jarenlang karate gevolgd zoals ondergetekende. De vent die destijds de fiets van mijn vriendin/ nu vrouw jatte gaf hem wel erg snel terug toen ik daar om vroeg. Die zag kennelijk de bui al hangen.

Stekeltje | 04-08-13 | 14:52

@Quid
"maar verontwaardigd gaan doen over de oorzaak van dat feit"

Als je dat nou ook eens consequent hanteerde in je rants over Greet. Of geldt het daar niet?

Pierre Lebon | 04-08-13 | 14:51

viral voor wheelietime.nl (TM)?

paranoya | 04-08-13 | 14:51

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:46 | + 1 -
Ik vind het een prima kerel, zijn mening deel ik niet, maar dit levert alleen maar mooie kroegdiscussies op. En als hij door blijft zaniken neem ik m gewoon mee naar buiten, voor een shoarmaatje natuurlijk.

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:51

Deze aflevering van 'Openlucht Gekkenhuis Nederland' werd mede mogelijk gemaakt door de PvdA, D66 en VVD.

Botte Hork | 04-08-13 | 14:51

Wanneer je gestolen bezit terug vindt, haal je het gewoon terug. Zo moeilijk is dat niet.

Jim Lovell | 04-08-13 | 14:50

@XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:31

Die is dan dus dood. Niet echt 'vrijuit'.

Harvester | 04-08-13 | 14:50

@Ik was in Haren | 04-08-13 | 14:47

Je weet het netjes te verwoorden.

brutus68 | 04-08-13 | 14:49

Ooit, toen ik jong was, had ik een positieve mening over een multiculturele maatschappij. Nu denk ik waarom halen we in godsnaam dit soort tuig massaal ons land binnen? We komen er nooit meer vanaf.

panadol | 04-08-13 | 14:49

Nu gs er melding van maakt zal de politie er wel wat aan gaan doen.
Ze hebben normaal geen tijd voor dit soort akkefietjes, want twitterberichtjes verwijderen en traject controles hebben voorrang.

Terpen-tijn | 04-08-13 | 14:49

brutus68 | 04-08-13 | 14:45 |
Nou ik durf dat risico wel te nemen hoor. Laten we deze meneer maar gewoon naar het land van herkomst terug brengen. En mochten ze hem toch niet willen, dan hebben ze in dat soort landen veel betere justitiële middelen om van hem af te komen.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 14:47

Hmm, inderdaad lijkt het me dat oom agent weer niet staat te trappelen om hier iets aan te doen.
Ook al geef je ze het adres, de naam en het telefoonnummer van de dader dan nog is het teveel gevraagd.
Levert ook geen geld op, je kan veel beter achter bosjes gaan staan en automobilisten flitsen (of motorrijders)
Daar wordt Nederland veiliger van.
Maar goed, experiment, wie durft?
Steel de auto van Aleid, laat je naam en adres achter, en kijk dan eens wat er gebeurd.
(ik weet Aleid is de burgemeester van Utrecht)

bakoenin | 04-08-13 | 14:47

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:46

Loop eens niet zo te slijmen, misbaksel.

brutus68 | 04-08-13 | 14:47

Hang niet zo de moraalridder uit Quid. Het lijkt me duidelijk dat bij iedereen die blind zijn huis uit rent en met een mes gaat rondzwaaien een steekje los zit.
Deze aso heeft kennelijk last van een erg slecht geweten en dat pleit niet voor hem.

Dommelsch | 04-08-13 | 14:47

-weggejorist-

FredKlep | 04-08-13 | 14:46

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:45 | + 0 -

Wat kan je toch ook buitengewoon redelijk zijn. Zo is het ook.

Supermatthijs | 04-08-13 | 14:46

Ook in het land van herkomst zit men waarschijnlijk niet op dit soort tuig te wachten.

brutus68 | 04-08-13 | 14:45

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:36 | + -3 -
Het is aan pius zelf.

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:45

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:38
Maastricht. Kunnen ze mevrouw Hoes-Verlinde lastigvallen.

Smuts | 04-08-13 | 14:44

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:38

Texel.

ZKH EénOog | 04-08-13 | 14:43

Gelukkig was de politie er wel snel bij toen de mobiele telefoon van Femke gestolen werd, kregen ze nog een complimentje getwitterd ook.
Prioriteiten he.

Causa Sui | 04-08-13 | 14:43

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:41

Hoe kleiner 't ventje, hoe groter de bek.. euh het mes.

Causa Sui | 04-08-13 | 14:41

@Supermatthijs | 04-08-13 | 14:38
Hij zegt toch "tweede paspoort" en die "tokkies" hebben gewoon dat tweede paspoort.

Che_cuevara | 04-08-13 | 14:41


Had ie zijn witte sjlagersjas aangehad, had ie een punt.

Speitoptantje | 04-08-13 | 14:41

... Mag toch hopen dat die islamitische slager nog achter slot en grendel zit en een flinke douw krijgt van justitie.

real McCoy | 04-08-13 | 14:41

Die blur voor dat gezicht moet weg. Nu lijkt hij op de gemiddelde cultuur verrijker. Andere allochtonen zullen ten onrechte op zijn gedrag aangesproken worden en dat moeten we niet willen met zijn allen.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 14:40


In je blote bast met een slagersmes de straat op stormen kun je moeilijk zelfverdediging noemen.

Speitoptantje | 04-08-13 | 14:40

Even een kleine huishoudelijke tip. Mocht je iemand in je huis betrappen en je hebt hem op fysieke wijze duidelijk gemaakt dat hij niet welkom is, gooi er een fles spiritus in, sleep hem naar buiten naar een lantaarnpaal, zet er een lege fles drank naast, bel de politie en vertel ze dat je een dronken malloot op straat gevonden hebt. Dan heeft hij zijn straf alvast te pakken en jij hoeft geen uren op het bureau uit te leggen, waarom je niet gewoon je waardevolle spullen hebt afgestaan.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 14:39

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:39

@Kaas

Een slagersmes, honkbalknuppel of klewang in huis is geen verboden wapenbezit.

Speitoptantje | 04-08-13 | 14:39

In normaal land zou de messentrekker op basis van dit filmpje alsnog worden opgepakt en veroordeeld.

Lewis Lewinsky | 04-08-13 | 14:39

@GebuktIsGenomen | 04-08-13 | 14:23
Je spreekt jezelf tegen: je post doet vermoeden dat je dat je wel tegen allochtonen bent. Snap ook wel waarom maar je probeert jezelf toch nog wat krampachtig policor op te stellen...

Smuts | 04-08-13 | 14:38

Tiberius | 04-08-13 | 14:37 | + 0 -

Maar wat doen we dan met tokkies die gewoon hier zijn geboren ? Waar zetten we die naar uit ?

Supermatthijs | 04-08-13 | 14:38

Waarom hebben ze 'm onherkenbaar gemaakt? Ik denk dat iedereen het recht heeft het gezicht van deze mongool te zien.

atmin | 04-08-13 | 14:38

Enkeltje zandbak voor deze man.

de blije libertarier | 04-08-13 | 14:37

Van dit soort types zou ik graag zien dat ze nederland uitgezet werden naar land van 2e paspoort.

Tiberius | 04-08-13 | 14:37

Surrealiteit | 04-08-13 | 14:34
Ik meen 2 uur. Maar het kan ook minder geweest zijn. Daar is ie daadkrachtig genoeg voor.

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 14:37

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:34 | + 0 -

En Pius moet gewoon weer mee gaan doen hier Kaas. Laten we een actie starten.

Supermatthijs | 04-08-13 | 14:36

@Speitoptantje | 04-08-13 | 14:35 | + 0 -
Maar hoe moet de normale burger zich dan beschermen?

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:36

Waarom is het gezicht geblurred? Mensen die zich zo gedragen mogen best met gezicht en naam in de media. Weet de rest van de wereld ook met wie ze te maken hebben.

de blije libertarier | 04-08-13 | 14:35

@Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:31 | + 2 -
LoL @ valen.

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:35


Verboden wapenbezit, gewoon een minimum straf van 10 jaar op zetten.
Deze manhier wasj duidelijk niet op weg naar halalsjlagerij, dus sjlagersmes op sjtraat iez gewoon wapen.

Hamerstuk.

Speitoptantje | 04-08-13 | 14:35

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:35

Om heel eerlijk te zijn had je deze man een hele mooie klap op zijn bakkus kunnen verkopen. Hij houdt zijn mes totaal verkeerd vast. Enige belemmering is dat je natuurlijk op een motor zit.

Mocht iemand zich genoodzaakt voelen zich eventueel twijfelachtig te kunnen wapenen tegen dit soort malloten raad ik de kickbokscursus van pius aan.

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:34

Wij gaan heel rap Amerika achterna! Stiekem lopen zij al decennia lang voor op ons... We weten allemaal waar dit op uitmondt als er niet ingegrepen wordt. Maar dat zie ik niemand van onze politici doen, ook Wilders niet, die heeft zijn kans al gehad en woorden resulteerden ook bij hem niet in daden. Kan iemand zijn breekpunt nog herinneren? Hoe lang bleef die ook alweer overeind?

Surrealiteit | 04-08-13 | 14:34

@Methylfenidaat | 04-08-13 | 14:32
Zou kunnen, maar dat is dan toch al weer even geleden.

Che_cuevara | 04-08-13 | 14:33

Friezerik | 04-08-13 | 14:30 |
om te voorkomen dat hij strafvermindering krijgt bij een veroordeling.

Kaosu | 04-08-13 | 14:33

De man maakt op mij eigenlijk vrijwel direct een onsympathieke indruk. Hij zou eens aan zijn sociale vaardigheden moeten werken.

Supermatthijs | 04-08-13 | 14:33

Alle wezens zijn bang voor pijn en vrezen de dood. Verplaats u in hun situatie en laat hen met rust. ~Boeddha

Bertus Brulbroek | 04-08-13 | 14:33

Eén woord: Kudtland.

duitse herder | 04-08-13 | 14:33

@Che_cuevara | 04-08-13 | 14:27
Heb je dat stukje guursel aleens niet vaker hier neer geplemdt?

Methylfenidaat | 04-08-13 | 14:32

Na falen van de politie ga je verhaal halen bij de dader. De dader toont een mes. Volgende keer ga je verhaal halen met een mes. Dader toont een pistool. Volgende keer ga je verhaal halen met een pistool en je schiet hem direct voor zijn flikker.

Bij steeds maar weer valen van politie en justitie is dit wat je gaat krijgen.

Kaas de Vies | 04-08-13 | 14:31

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:31

Kijk 'em joh. Mestermind.
What a complete mes.

AshleyJ"Ash"Williams | 04-08-13 | 14:31

Kan iemand trouwens even die "blur" ongedaan maken? Ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat die messentrekker een gevaar voor de samenleving is en dat wij als burgers het recht hebben zulke gevaren te zien. Lijkt me voorstrekt onwenselijk dat zo'n randdebiel anoniem in de maatschappij kan rondbewegen. Of moeten er eerst weer doden à taakstraf 240 uur vallen?

Parel van het Zuiden | 04-08-13 | 14:31

Ik heb in mijn 40 jarig bestaan 2 x met justitie te maken gehad, i.v.m. Van mij ontvreemde eigendom. In beide gevallen de dader aangewezen. In beide gevallen mijn spullen nooit meer terug gezien. Bij een 3e diefstal had ik besloten het zelf op te lossen ( net als deze motorrijders) resultaat was dat ik mijn spullen binnen 10 min. Terug had, en de stelende medelander aan het vloeibaar eten kon. ( eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ze ook niet in mijn eentje verzocht had mijn eigendom terug te geven)

Het leven is zwaar | 04-08-13 | 14:31

Waarom moet die vent zo nodig onherkenbaar in beeld? Is men bang dat zijn reputatie onherstelbaar beschadigd wordt of zo?

Friezerik | 04-08-13 | 14:30

Die tokkie voelt zich heer en meester,wetende hoe geweldig ons rechtssysteem en bijbehorende politie macht in elkaar steekt.
Hoeveel NLers moeten er nog vertrekken voordat er eens iets veranderd?

zwellevertje | 04-08-13 | 14:30

@Strange Glue | 04-08-13 | 14:25
Je mag het hopen, maar ik denk dat dat valse hoop is helaas.

Che_cuevara | 04-08-13 | 14:30

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:30

Ik kan je vertellen dat die tokkie van mij was geweest. Doorgedraaide idioot. Zoals die met dat mes al aankomt, weet je dat hij er niets van snapt. Dwaas had mes in eigen strotje moeten krijgen.

Koessens | 04-08-13 | 14:29

@EendmetzwakPootjeuh | 04-08-13 | 14:22
In Den Haag zijn ze ook al lang de tel kwijt, daarom noemen ze het "incidentjes".

Che_cuevara | 04-08-13 | 14:29

Het grootste probleem is, dat dit soort multicultitalenten in de samenleving zich altijd slachtoffer voelt, ongeacht hun handelen. Door direct in een slachtofferrol te schieten, verander je de kwestie en leg je de schuld bij de ander.

Ik was in Haren | 04-08-13 | 14:28

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:28

"... waarom voelen mensen tegenwoordig überhaupt de behoefte om eigen rechter te spelen?..."

Vermoord je de dader, dan kan hij de schade niet meer betalen.
Maar houd je hem net op de verkeerde manier aan, kan hij JOU met succes aanklagen in dit godvergeten kudtland.

Dat laat je dus twee opties:

1) Je hangt het slachtvee uit, doet niets en laat alles gelaten over je heen komen, met bijvoorbeeld als gevolg dat je in de rechtszaal hoort dat iemand die je kind 55 jaar van zijn mogelijke verdere leven ontnomen heeft er vanaf komt met 240 uurtjes tuinieren,

OF

2) Je laat zo'n stuk tuig van deze planeet verdwijnen. Jammer van het schade, maar recidive zit er niet meer in.

ZKH EénOog | 04-08-13 | 14:28

Mataturk neemt het op voor zoon Jataturk en dat terwijl hij net de kebab aan het snijden was. Zoals we zien heeft hij het mes nog in de hand.

meneer der meneren | 04-08-13 | 14:28

Volgende keer met honkbalknuppels terug komen.

Kotsende lama | 04-08-13 | 14:28

Wat moet je anders. Politie en justitie laten de burger gewoon keihard in de kou staan.
En wij hebben als burgers toch een "contract" met de overheid dat die onze belangen verdedigd. Dat "contract" betalen we via belastingen (en nog niet zo'n beetje ook).
Als één partij zich niet aan een contract houdt vervalt de overeenkomst.
De overheid schiet dus duidelijk tekort en daarom hoeven wij als burgers ons ook niet meer aan dat "contract" te houden. Gewoon zelf je recht opeisen dus.

Che_cuevara | 04-08-13 | 14:27

Ik zie hier niets bedreigend in. Man staat thuis in de keuken wortels te snijden, sprint naar buiten en vergeet even mes weg te leggen. Ik hoor geen bedreigingen, ik zie geen steekbewegingen.
// Spongmodus

Graaf van Egmont | 04-08-13 | 14:27

Er is simpelweg teveel PvdA gestemt in het verleden. Daarom is dit onze toekomst.

Normpje | 04-08-13 | 14:27

Lijkt mij best leuk een paar strak in het leren pak motorrijders aan de voordeur :-)

irma zonderboezem | 04-08-13 | 14:26

-weggejorist-

XperiaxperiA | 04-08-13 | 14:26

de man zit nu vast mag ik hopen?

Strange Glue | 04-08-13 | 14:25

De oorzaak van dat feit is, dat er niet zwaar genoeg recht wordt gedaan, dan moeten mensen die iets aangedaan zijn toch verhaal gaan halen bij de dader zelf? Of moeten we de andere wang toekeren?

Doe maar hoor steel mn motor maar, ik koop wel weer een nieuwe? Of.. Ach ik ben verzekert tegen diefstal, wat zal ik me druk maken?
Mensen hebben hun poten van andermans eigendommen af te blijven.

KannieWaarZijn | 04-08-13 | 14:25

Daarom dus : pistool op zak.
Dat er nog mensen onbewapend de straat op durven in Nederland, is dan wel weer heldhaftig te noemen.

Piet_Snot | 04-08-13 | 14:25

@Cork_boy | 04-08-13 | 14:24
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten...

Kapitein Sjaak Mus | 04-08-13 | 14:25

Ies kultur...

Harde Henk | 04-08-13 | 14:24

Zou er ooit een onschuldig persoon zo agressief met een slagersmes naar buiten zijn gerend?

SharpEye | 04-08-13 | 14:24

wij wouden wat info maar kwamen niet verder als dit helaas.

Ik las dit en moes lache vanwegens die spelfoute.

kon-tanus | 04-08-13 | 14:24

Had naar boven injorist.

hangtiet met knoop | 04-08-13 | 14:24

@mensen hierboven, t lijkt me niet om een tokkie gaan maar om een licht getinte cultuurverrijker.

Cork_boy | 04-08-13 | 14:24

Dat krijg je als de politie alleen maar staat te flitsen. Er is toch niemand meer die nog vertrouwen heeft in die incapabele stuntels.

Freddie Stobart | 04-08-13 | 14:23

-weggejorist-

GebuktIsGenomen | 04-08-13 | 14:23

Hoe dan ook... Neem toch aan dat ze nu wel even aangifte gaan doen en die mafketel met dat mes opgepakt en veroordeeld wordt?

Harde Henk | 04-08-13 | 14:23

Het is dat IJsselstein niet bij Utrecht hoort want Aleid hem en de familie meteen in een villa gestopt. Dat zal ze leren.

hangtiet met knoop | 04-08-13 | 14:23

En toch blijven we volhouden dat we in een beschaafd land wonen.

harryvlugopdekut | 04-08-13 | 14:22

De Nederlandse overheid heeft een rechtvaardigheidsvaccum laten ontstaan. Een vacuum vult zichzelf weer op. Zie hier het vulproces. Het enige nieuws dat hierover te melden valt is dat het overgaan tot eigen richting erg lang heeft geduurd en zelfs nu nog op vrij bescheiden schaal plaatsvindt. Wat geen nieuws meer mag zijn is dat dit nog veel vaker gaat gebeuren als de Nederlandse rechtsorde niet heel snel wordt hersteld.

Parel van het Zuiden | 04-08-13 | 14:22

Hoor ik nu weer een berbers accent bij die vader met het mes? Fantastisch die multicul, wat een zegeningen. Ik ben de tel kwijt.

EendmetzwakPootjeuh | 04-08-13 | 14:22

Mooi, kunnen ze vader & zoon oppakken, 1 voor het rijden op een gestolen motorfiets en pa voor bedreiging.

Het laat zich wel raden uit welke koeltoer dees man kom.

Sweepr | 04-08-13 | 14:21

Tja, je weet niets, maar dan ook helemaal niets, is er aangifte gedaan, weet de politie dat daar een gestolen motor is?

Kortom is aan de voorwaarde voldaan dan justitie faalt?

mmm, foute zin, justitie in Nederland is een faal...

Flipus | 04-08-13 | 14:21

Direct oppakken die kolere tokkie!!

Verrekte_Mongol | 04-08-13 | 14:20

Nederland 2013. Zal maar niet zeggen wat ik echt denk.

Der Schnitzeljäger | 04-08-13 | 14:20

Met zijn ballen zo'n steektokkie achter je motor aanslepen is toch nog wel beschaafd in 2013?

ZDEV | 04-08-13 | 14:19

"waarom voelen mensen tegenwoordig überhaupt de behoefte om eigen rechter te spelen?"
Omdat de politie te druk is met struikrovertje spelen en burgertje pesten ipv criminelen oppakken?

Botte Hork | 04-08-13 | 14:18

Tsja... Gezien het oplossingspercentage dat onze Hermandad produceert zit er voor de bestolen burger bijzonder weinig anders op dan met een paar potige vrienden verhaal te gaan halen.... en dan kun je dit tegenkomen.

MacMiep.nl | 04-08-13 | 14:18

En dat na al die tollerantie campagnes :-)

Het leven is zwaar | 04-08-13 | 14:18

.. maar als je hem dan dood maakt, is het toch gewoon zelfverdediging?

RodeBaron | 04-08-13 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken